Saturday, 27 January 2018

SIASATLAH TUN SITI HASMAH DENGAN LEBIH KERAP LAGI....


Siapa pun yang waras dan sihat akal fikirannya, pasti tidak setuju dengan tindakan menyiasat Tun Siti Hasmah Mohd Ali di bawah Akta Perhimpunan Aman berhubung kehadirannya dalam himpunan menuntut politik bersih yang diadakan pada September, tahun lalu.

Sama ada berdasarkan kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah atau Rafidah Aziz atau sesiapa yang lain yang tidak setuju dengan tindakan itu, itulah sebenarnya suara majoriti rakyat Malaysia.

Ia bukan saja kerana perhimpunan yang disertai oleh Tun Siti Hasmah itu sudah berlalu empat bulan lamanya, tetapi sebagaimana semua maklum Himpunan Wanita Bantah Politik Toksik itu adalah anjuran Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah dan salah seorang ahli G25,  Noor Farida Ariffin.
Sudahkah penganjurnya disiasat dan tidak cukupkah dengan menyiasat penganjur saja dan kenapa baru sekarang Tun Siti Hasmah pula hendak disiasat?

Atas apa sebab sekali pun, tiada keperluan untuk menyiasat Tun Siti Hasmah yang hanya berucap dan mengajak orangramai agar mengamalkan politik bersih dan sihat sepanjang masa dalam ucapannya di himpunan tersebut.

Lagi pula, beliau bukannya berucap mengajak orangramai memberontak atau melakukan kerosakan kepada negara.

Sebagaimana yang dimaklumi juga, Tun Siti Hasmah tidak pernah sama sekali terkait dengan apa-apa skandal atau diketahui ada bermewah dengan barangan kemas ratusan juta ringgit di tubuh badannya, melainkan hanya suaminya, Tun Mahathir Mohamad adalah musuh nombor satu kepada Najib Razak.

Jadi, untuk apa beliau disiasat atau ini merupakan tindakan terdesak kerajaan yang mesejnya hendak disampaikan kepada Tun Mahathir dan Pakatan Harapan?

Kenapa tidak siasat dan tangkap saja Tun Mahathir yang lebih banyak hadir dan berucap dalam pelbagai perhimpunan aman yang lain?

Kenapa juga mereka yang terkait dengan skandal dan isunya lebih diperkatakan di seluruh dunia tidak pernah disiasat?

Oleh kerana Tun Siti Hasmah tidak terlibat dalam politik, melainkan sebagai pendamping setia kepada Tun Mahathir semata-mata, siasatan ke atasnya pasti sukar diterima dan secara langsung atau tidak langsung akan mencalarkan wibawa pimpinan kerajaan sedia ada di mata rakyat.
Kalau pun UMNO dan BN begitu terdesak untuk mempertahankan kuasanya, menyiasat wanita yang begitu dihormati seperti Tun Siti Hasmah bukanlah cara yang betul untuk berdepan dengan Pakatan Harapan.

Siapakah yang mengarahkan siasatan terhadap Tun Siti Hasmah itu - Najib Razak sebagai Perdana Menteri atau Zahid Hamidi selaku Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri?

Bolehkah Najib atau Zahid Hamidi tampil segera memberikan penjelasan? 

Atau Tun Siti Hasmah perlu terus diperlakukan sedemikian rupa agar rakyat lebih mudah menolak UMNO dan BN secara total? (ShahbudinHusin 27/01/2018)

152 comments:

  1. Replies
    1. .....satu tindakan kurang ajar........

      Delete
    2. bukan


      sami-han tu jakim kata 93 tahun dah nak mampos


      jadi apa sebab siasat org nak mamposss


      samihan sami budha tahu bila tun nak mampos

      apa guna siasat


      nak korek apa


      demo pun salah ker dalam perlembagaan negara


      apa ke pundek sistem negara pundek ni?


      dah mcm sistem komunis malaya nih

      Delete
    3. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    4. Memang teramat celaka lagi sial kerajaan Najib dan Zahid ni. Cukup busuk perut tapi itulah yang digemari oleh Hadi mereng. Celaka UMNO!!!

      Delete
    5. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    6. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    7. Rakyat Msia dan sumer masyarakat dunia tau Tun Siti Hasmah tidak pernah mempuyai apa2 kontroversi.

      Selama 22 tahun Tun Siti menjadi isteri PM Msia.........ke sana ke mari ikot Tun M buat lawatan2 rasmi baik dalam negara atau pon luar negara........kita tak pernah dengar ada sebarang kontroversi yg memalukan mengenai Tun Siti....tak macam orang lain tuuu....

      Tun Siti tak pernah dicaci-hina, diejek-ejek.....digelar dengan berrrmacam panggilan yg memalukan........di umpat keji orang macam orang lain tuuu....

      Tun Siti amat menjaga perlakuannya terutama semasa berada di negara orang kerana beliau tau dibahunya ada tanggungjawab dipikol yakni menjaga nama baik Msia.

      Tentulah burok kalo sorang isteri PM bawak nama yg busok dan burok di dalam dan luar negara.......malulah Msia bebbb......macam bini Mugabe digelar "Gucci Grace" ekoran dari sikap burok bininya yg kedarah duit rakyat..........giler bermewah-mewah dan nyopping sakan

      Alhamdulillah.......kita tak pernah dengar Tun siti buat tingkah laku yg burok.........atau menunjuk muka yg bongkak dan sombong di khalayak ramai.

      Belom ada Tun Siti mendapat apa2 liputan yg memalukan atau liputan negatif dari media2 luar negara.

      Pendek kata sebelom ni.........belom ada sorang pon isteri2 PM Msia yg terrrpalit dengan kontroversi yg mengaibkan dan memalukan.....atau dicaci-hina dan digelar bermacam-macam.

      Tapi sekarang.....pada hari ini....dan buat julung2 kalinya.....pada umor 91 tahun, Tun Siti digambarkan sebagai wanita yg mencetus kontroversi hingga disoal oleh pihak berkuasa......

      Dengan demikian..........nama Tun Siti tidak bersih lagi.........maka dengan itu tidaklah ketara nampak buroknya orang lain tuuu sebab Tun Siti konon2 dah nampak at "the same par"......kononnya Tun siti pon nampak burok jugaaakkk.....
      Tak gitu....??

      Kalo dah tak dapat nak bersih dan sucikan nama sendiri yg dihina serata dunia.........maka dicarilah kelemahan atas sesuatu yg boleh mengurangkan jurang perbezaan yg ketara tuuuu....

      Ini macam citerrr Snow White lerrrr juge yeooppp.........

      Bertambah lagi rasa tak sabornya teman, keluarga dan sanak sedara nak turun mengundi.

      PRU14 jalan terakhir untuk kita hentikan senario lawak sarkis toyol, badaaakkk dan dugong ni....!!

      Delete
    8. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    9. Tun Siti ikut sama Tun Mahathir untuk lawatan luar negara adalah atas kapasiti beliau sebagai seorang doctor. Beliau adalah doctor rasmi Perdana Menteri masa itu.

      bukan macam yg lain tu. ikut suami atas kapasiti seekor isteri yg kuat shopping guna duit rakyat!!!

      Delete
    10. Pemimpin jenis dayus. Knapa x kontrol isteri sendiri terlebih dahulu?
      Org Sabah bilang palui tahap gaban.

      Delete
    11. Aku nak sgt tgk kerajaan tangkap dan dakwa Tun M dan Tun H. Nak lihat sejauh mana keberanian mereka. Menyampah dgn cakap² budak bn yg bengong dedak. Lihat sj rci forex. Tak kemana pun. Sebaliknya mkn diri sendiri. Rakyat dah meluat dgn apa sj permainan bn. Apa sj yg najib buat serba tak menjadi. Titanic la bn masa pru14.

      Delete
    12. Budin2
      Poyi la mabok!

      Big reform start from Onn Jaafar gathering all Malays to unity ... Tunku reform to make reality to Independent, then come reforming Malay to utilize land the Green Book by Tun Razak, solidarity by Hussein Onn as to remember his father Onn Jaafar giving big role big reform by Mahathir next to Abdullah Ahmad Badawi then now Najib (done so far good transforming Malaysia to greater grand design) ... What we need is the most awaiting man the very best creater and very best fabrication of Allah the Almighty ... to reform all mankind to become brotherhood to prosper to next world. Bahasa Melayu whether like or dislike to be accept the world language as to follow the good character and attitudes just like the prophet Muhammad Rasulullah saw. This scenario with be upmost gigantic reformation not for Malaysia but for the world ... this should we need actually .... the 2nd wheel or whosever Mahathir Anwar Zahid bla bla bla nothing will change ... then continue people grumble complaining where and what wrong. Don't be surprise at sudden the that time real begun. The very great man come alone with motorcycle.

      Delete
  2. Hancusssss... apa la nak jadi

    ReplyDelete
    Replies
    1. pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
  3. Ini apa yang dikatakan
    "Tak dapat tanduk telinga dipulas."
    Bn/Umno semakin mereput.
    Perlu ditumbangkan dengan apa cara sekali pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sepatutnya yang wajib di siasat ialah MO1 punya orang rumah yang hidup berfoya-foya dan menghabiskan duit rakyat dan Negara,,tapi takpe sedikit lagi masa big Mama & MO1 akan mendapat "karma" juga.........!!!

      Delete
    2. Polis hari ini menyiasat dan merakamkan kenyataan daripada Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali berhubung ucapannya pada himpunan ‘Wanita Bantah Politik Toksik’di ibu negara, pada 10 September tahun lalu.
      -------------------------------------------------

      Bukti KERA2jaan Borosmah-Najib begitu
      'desperado' & biadab hingga tergamak menganiaya seorang ibu warga emas berusia 93 tahun.

      Berita ini dah jadi viral seantero dunia yg menambah buruk lagi maruah Najib Rosmah.

      Delete
    3. Pihak berkuasa tak patut 'kacau' Siti Hasmah, kata Ku Li Tokoh veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata pihak berkuasa tidak sepatutnya mensasarkan Tun Siti Hasmah Mohamad Ali.

      Anggota Parlimen Gua Musang itu mengulas tindakan polis yang menyiasat dan merakam keterangan isteri Tun Dr Mahathir Mohamad itu berhubung ucapannya pada himpunan ‘Wanita Bantah Politik Toksik’di Kuala Lumpur, 10 September lalu. Beliau menyifatkan tindakan itu sebagai "salah" dan hanya memburukkan imej kerajaan.

      Delete
    4. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    5. Silap besor.......deme ingat deme Tuhan ada kuasa mengenakan orang tapi dalam pada masa yg sama diam2 melindungi jahat sendiri.

      Deme ni sembah Allah atau sembah cash...??

      Tengok punyalah bagus bersih lagi suci gambaran siddiq, amanah, fatanah dan tabligh yg tunjukkan........ropenya hati berkarat, bernanah busok dan burok.

      Tuuunggu lerrrr......hidop takkan sentiasa di atas ajerrr yeoooppp........akan datang satu hari yg ko akan jatuh melingkop ke bawah jugaaakkkk....

      Masa tu baru lerrr macam baadaakk mati terrgolekkk......atau dugong mati kelemasan.

      Delete
    6. Tuang punahsihat tak kata apa ka?
      Dayus sungguh tuang presideng tu no.

      Delete
    7. Tuan lbrahim Tuan Man
      Hang bukan orang Melaka ka?
      Islamik hang masa buat ceramah kat dlm tv saja.
      Luar drp tv hang buat lain.
      Tak sama apa yg hang cakap kat kami dlm tv tu....
      Pundeklah hang!!!

      Delete
  4. Kalau pembangkang ada hati nak siasat "Rosmah" - ini adalah alasan, contoh dan peluang terbaik..

    Fokus tubuh kerajaan baru

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. PH bentuk saja kerajaan aku akan tuntut janji. Siasat depa ni sampai ke kaki langit.
      Sorang pun jgn lepas.

      Kembalikan semula duit rakyat yg depa curi.

      Delete
  5. Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. Negeri Tuan Ibrahim Tuan Man tu!!!!
      Cakap tak serupa bikin punya pendakwah.
      Dah ada kuasa politik lagi mau apa????
      Mau temberang ka???

      Delete
  6. Bonda Mithali disuruh siasat
    Konon Bonda dah buat jahat
    Pentadbiran Klepto amatlah dahsyat
    Penuh berkuman otak tak sihat!

    Lemah lembut sifatnya Bonda
    Jadi pendamping pada Ayahanda
    Cincin berjuta dia tak ada
    Tidak shopping,Hong Kong,Florida..

    Kenapa Bonda mesti disasar
    Sudah mulakah nak main kasar
    Mungkin Klepto semakin gusar
    Jual barang tak laku di pasar..

    Manusia yang songlap harta negara
    Shopping sakan ke sini sana
    Semua diam tak ambil kira
    Langgar undang2 kebal tak kena!

    Buatlah helah pelbagai cara
    Rakyat melihat tanpa suara
    Selagi mana boleh berpura
    Rakyat menunggu pilihanraya!

    Pada Bonda usah berduka
    Rakyat menyokong seluruh negara
    Bandingkan konon 3 juta mereka
    Hanya disokong beruk dan kera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. Yeop Fan Tun......yg patut disiasat disoal deme takot nak buat......

      Badaakkk dugong depan bijik mata tak nampak tapi kuman di seberang boleh nampak.

      Insha-Allah tuuunggu lerr lepas PRU14 nanti.
      salam perjuangan yeop...

      Delete
    4. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    5. Terbaik bro fan tun..

      Apalah motif disiasatnya tun hasmah
      Sedangkan di negara ni banyak lagi kes penting yang perlu disetelkan seperti kes jenayah
      Apa punya style permainan politik sampai orang rumah tun M pun hendak disusah
      Jantan kepit ni buat malu negara je, Hari ini dalam Sejarah..

      Biarlah apa yang cuba diaorang lakukan
      Makin lama makin terserlahnya akan kebodohan
      Tindakan pada tun Hasmah rakyat melihat merasa bosan
      Hanya sepatah dua katanya pun diaorang dah ambil tindakan..

      Ada sorang tu lagi hebatnya perbuatan
      Kemana mana menggunakan kemudahan kerajaan
      Takda pula diambil apa apa tindakan
      Malahan yang buat report pula menerima siasatan..

      Keadaan ini mesti diubah
      Pru nanti pastikan BN kalah
      Nampak sangat tiada keadilan, berat sebelah
      Cukup cukuplah buat rakyat menyampah..



      Delete
  7. sesungguhnya Tun Siti Hasmah umpama ibu kpd rakyat malaysia. celaka, celaka, celakalah kepada organg yg bertanggungjawab keatas arahan agar tun di siasat atas isu yg remeh....celaka sungguh...

    ReplyDelete
    Replies

    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Ekoran perbuatan boadab Najib & Rosmah tidak menghormati langsung dgn orang lebih jauh usia, ramai ahli2 UMNO dah mula berontak dan tanda2 perpecahan akan berlaku menjelangnya PRU 14.

      Bak kata Jamal Abdillah...
      'Taqdir Penentu Segalanya' buat Najib Rosmah di atas pendurhakaan & kebiadapan mereka.

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    4. ibu apa nya..bini mahafiraun..tak lak lah..

      Delete
    5. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
    6. Ini malam kat Chow Kit ada ratu kengkang!!!

      Delete
  8. aku nak jadi James Bond,
    nak siasat KEJORA,
    dia hisap rokok John lagi ke tidak!

    mana dia ni..
    ha....ha..
    dah nampak....dah nampak..

    yabeda bedu,,dia pake skirt pendek..

    baju nampak tetek(bubuh tempurung)

    apa di buat..tu

    la..ha,,,dia tongah..ka..ka

    ReplyDelete
    Replies
    1. JANGAN SIMPAN-SIMPAN BRO
      APA DIBUAT TU

      BERITAHU LE

      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
    4. Bro anon 0011

      Wak kojola kengkang tu kerja hakiki dia mmg ambil upah hisap rokok john dan makan roti john.

      Wak kojola kengkang tu ada 2 mulut.

      Mulut atas hisap rokok john
      Mulut belakang makan roti john

      Delete
  9. Kerja paling bodoh, penyebab rakyat makin meluat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo tak bodoh tu bukan mereka tu bro.....sebab kalo bijak.....tu confirm mesti orang lain.

      Delete
    2. Sebab tu lah saya katakan.......

      mamposumnobn mamposumnobn marimamposkan umno!

      Delete
    3. MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN


      Dacing BN dah dipenuhi tahi berchampor air kencing
      DiBuat mandian macai2 umnobn pas beramai ramai
      Dengan Kos sara hidup kini yang semakin meruncing
      Jom pastikan BN berkecai dalam PRU 14 yang nak mai

      MO1PMNajib tak dapat disingkirkan hanyalah dongengan
      Kami rakyat akan jentik dia cuma guna tiga jari tangan
      PRU14 ini ayuh semua rakyat berikan dia satu penangan
      Pastikan umnobnpas setan hanya tinggal dalam kenangan

      mamposumnopasbn mamposumnopasbn mamposumnopasbn

      UNDI PAKATAN HARAPAN UNTUK MARUAH DIRI DAN NEGARA

      Delete
    4. Kasi semua penyamun2 ni tidur dalam jail!!!!!
      Termasuk mak badak. Kurung dia di zoo negara.!!!

      Delete
  10. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini wartawan harakah dah takde kerja


      kopypes jeeer tahu


      Delete
    2. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    3. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
    4. Woiiiii...km Melaka guru silat gayung bengkung merah yg aku sgt kenali.
      Derhaka kau kpd guru!!!!
      Derhaka kau kpd Tuhan!!!

      Delete
  11. Akibat mentekedarah duit haram,perangai mcm haramjadah bayang sendiri pong depa kata hantu.
    Jd celaru sampe mampuih poak depani.
    Dok bangga dgn pingat dan bintang-bintang kebesaran yg berjela-jela sampe jd tak tuntu-hala.
    Mcm ckp kasim selamat kenapa la jd manosia kan lebih elok jd binatang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
    3. Mampuihlah umno!!!
      Kucing kurap semua tu.

      Delete

  12. HELAN BETUL MANA PEGI MACHAI SEMUA


    TIDO AWAL KER


    DAH TELAN DEDAK MASUK TIDO


    PKMAK BETUL MACHAI UMNO


    TAK BOLEH HARAP


    ATAU MACHAI DOK MELANCAP SYOK TENGOK TUN SITI CATWALK DI DEMO KELENPET


    ADOIIII PUAK UMNGOK NI BETUL TAHAP GILA SEKS...


    SIAPA UNDI UMNO MEMANG BODOOOO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  13. dengar MO1 balik mekah..

    Takan dapat ilham dari sana

    tak cayalah..

    Agak nya dia gi sana nampak muka dr siti hasmah 4 hari 4 malam kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  14. Cuma dengan ilmu dan pandangan bashirah dapat kita melihat apa sebenarnya akar petaka dan bagaimana cara mengangkatnya. Kita selalu sebuk melihat pucuk daun yang mengering, tetapi para ulamak sejati selalu melihat akar yang rusak. Dimana perginya para ulamak pewaris nabi masa kini? Apakah semuanya menjadi setan bisu tidak berani bersuara takut untuk menasihati para pembesar negara yang durjana? Kesabaran rakyat terutama orang melayu ada hadnya jangan sampai hilang hormatnya tidak kira siapa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  15. MO 1 dah cucok depan mata ...

    Yg berbashirah sudah lihat 20 tahun lalu

    yang hitam pekat itu bermasalah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  16. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  17. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  18. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  19. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  20. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  21. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  22. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  23. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  24. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  25. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  26. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  27. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  28. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  29. Anonymous28 January 2018 at 00:26

    pameran ratu cantik baru selesai di melaka

    pemenang nya colombia


    tahniah negeri melaka


    pantat memantat dah bermula


    KM dah cek in hotel ke belum

    naib juara mongolia


    tapi kesian maalysia kalah


    jom cucuk carum



    ada 20ratu cantik


    pilih na tutoh mana satu


    hidup malaka cilaka


    umno dan maksiat berpisah tiada

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  30. KERAjaan yg ada dh senak perut sbb banyak sangat rembat hasil mahsul rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous28 January 2018 at 00:26

      pameran ratu cantik baru selesai di melaka

      pemenang nya colombia


      tahniah negeri melaka


      pantat memantat dah bermula


      KM dah cek in hotel ke belum

      naib juara mongolia


      tapi kesian maalysia kalah


      jom cucuk carum



      ada 20ratu cantik


      pilih na tutoh mana satu


      hidup malaka cilaka


      umno dan maksiat berpisah tiada

      Delete
    2. UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

      KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

      Delete
  31. najib takdak TELOQ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi pelik, 'lebai shahrir Samad' baru2 ini berdakwah konon do'a najib & rosmah di Mekah tersangatlah power....tanah felda di jln merbuk yg hilang sekelip mata dapat semula tanpa melibatkan sebarang kos walay sesen pun.

      Bukan mainnnn power lagi dakwah lebai shahrir tuu, yer........!!

      Delete
  32. Malam tadi ada 'pendengki' cuba alihkan perhatian umum (taktik kotor mengulang-ulang tulisan sampah) tentang berita yg Paling Sensasi & Panas.

    UMNO 'BLOCKED' BERITA INI......!!

    KU LI STRIKES FEAR INTO NAJIB’S HEART: IN SHOCK DEVELOPMENT, UMNO ELDER SIGNALS HE’S READY TO PATCH UP WITH DR M: ‘IT’S NO PROBLEM, I ALWAYS MEET DR MAHATHIR.

    Ekoran perbuatan boadab Najib & Rosmah tidak menghormati langsung dgn orang lebih jauh usia, ramai ahli2 UMNO dah mula berontak dan tanda2 perpecahan akan berlaku menjelangnya PRU 14.

    Bak kata Jamal Abdillah...
    'Taqdir Penentu Segalanya' buat Najib Rosmah di atas pendurhakaan & kebiadapan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wartawan harakah tak dpt gaji brp bulan.. minda melayu paspispus busyuk mcm tahi babi sampai tak tau apa nak tulis kecuali sampah.

      Delete
  33. bn-umno dah tak keruan macam cacing kepanasan bila menyedari P HARAPAN pimpinan 'Vintage Tun M' semakin hari semakin power, berikutan sambutan hangat & bertambah semarak baik dalam negeri maupun di luar negara.

    Mereka sedar 'Vintage Tun M' ada kelebihan luarbiasa mencipta rekod dunia di mana beliau adalah satu2nya pemimpin tunggal lagi unggul yg meraih kemenangan cemerlang 5X berturut-turut p/raya dgn majoriti 2/3 pulak tuu......!!

    Menyedari hakikat ini, bn-umno berura-ura mensabotaj PRU 14 dgn mengajak pengundi2 memboikot (kejora juga tak putus2 darah berbuat sama di blog ini) untuk menyelamat diri mereka dari terhumban dari Putrajaya....satu taktik & tindakan pengecut......!!

    It's clear cut that 'Vintage Tun M' is sending a shiver down spine to Najib's camp.

    ReplyDelete



  34. Mahathir BERBOHONG....

    Betpuluh Kali Mahathir kata Najib

    akan kena tangkap di luar negara



    Mahathir kafurrrrrr barusssss




    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu kan..kan..nampak jelas kejora dah menggelupur lemas di atas daratan, kenapa yer......???

      Delete
    2. Kekuatan BN, pakar luar udah boleh ukor
      Di blog cyber gah, di luar tgl beberapa ekor
      Jangan pandang remeh singa yang sdgtidor
      BiIa dia bangun PRU14 pasti BN tersungkor

      MO1 barua, dgn Mahathir selalu dipeburok
      SiMat kepit ni tak sedar dia jauh lebih terok
      Najib dah buat salah dia cuba nak menyorok
      Tetiiba dia kena, “Kepala Bapak Kau``berok!

      Umno-Pas, bagai puaka ganas yang disulam
      Smngt Melayu tapi Islamnya mcm kpl selam
      Sekejap2 timbol sekejap sekejap tenggelam
      Lepas PRU14 ni PH jadikan korang pekasam

      MAMPOSUMNOBN MAMPOSUMNOBN MARIMAMPOSKAN

      Delete
    3. Ainina Saadudin kata pensyarah tapi otak ciput
      Masok politik tapi napas pendek sbb ada semput
      PH bikin carta Tun Mahathir Pengerusi dijemput
      Apa la Ainina ni, takutkan DAP sampai 4 x terpancut

      Aininaa ku sayangg pengarang jantung buah hati abanggg
      Mulianya hatimu yang, ekonomi Melayu nak diperjuang
      Tak payah sembang la sebab lidah u nampak bercabang
      Mari ikut abang kita turunkan MO1PM Najib si petualang

      hapuskanumnobnpas hapuskanumnobnpas marihapuskan

      Delete


  35. 28 JAN : Bekas pengasas PPBM, Ainina Saadudin mendedahkan bahawa jawapan kepada dua soalan yang diajukan kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menyebabkan beliau meninggalkan parti serpihan UMNO itu.

    Pernah mempercayai bulat-bulat amanat Dr Mahathir selama ini, jelas Ainina lagi kerakusan politik pemimpin veteran itu menjadi doktrin pemikiran beliau iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak perlu melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri untuk melihat perkara yang lebih baik untuk negara.

    “Ketika itu saya tanya kenapa kita perlu ada parti baru untuk orang Melayu, Tun Mahathir kata sebab kita tak ada platform untuk bercakap, jadi perjuangan harus bermula untuk menjatuhkan UMNO terlebih dahulu. UMNO telah rosak dari akar umbi ke pucuk, jadi perlu ada parti baru untuk gantikan UMNO.

    “Saya tanya lagi, kenapa perlu kita bekerjasama dengan DAP? Jawapan Tun, kita perlu bekerjasama kerana undi Cina penting. Selama ini saya benci DAP, DAP musuh orang Melayu, itu yang Tun Mahathir ajar kepada saya tapi hari ini Tun Mahathir kata tak apa, bila PPBM masuk dalam PH, maka kita akan jadi dominan seperti UMNO dalam BN,” katanya.

    Jelas Ainina,Tun Mahathir didakwa sangat yakin dengan beranggapan bahawa DAP, PKR dan PAN akan tunduk kepada PPBM supaya orang Melayu akan terus berkuasa.

    Maka sebab itu Aina bersetuju untuk menjadi salah seorang pengasas PPBM ketika itu.

    Bagaimanapun persoalan terus timbul mengapa jumlah keahlian PPBM tidak ramai sehinggakan hanya 100,000 ahli sahaja yang menyertai parti itu.

    “Saya terus mengkaji dan saya fikir macam mana PH nak bagi kerusi dan tempat untuk PPBM sedangkan jumlah keahlian pun tak ramai?




    ReplyDelete
    Replies
    1. It's not Quantity that matters, it's Quality....!!

      Ex Total Quality Management Consultant.

      Delete


    2. Macam mana ahli nak ramai

      masuk 10 keluar 50

      masuk 5 keluar 10

      Sampai hari mengundi tinggal mahathir sorang saja.


      Delete


    3. You are completely wrong Tuan Othaman Ahmad

      In any election, it is the number that counts



      Delete
    4. Oh yesss...'the old wizard' is the only one could garner the most votes for PH.

      Remember.... even when the Malay deserted him in 1999, majority of the Chinese voted for his governance, giving him 2/3rd majority.

      That's the genius & brilliance of the Grand Old Maestro.....!!

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Moreoer, the rural Malay folks, notably the felda settlers are coming to us in full support for The Grand Old Staesman, Tun Dr. Mahathir Mohamed & his victimized wife, Tun Dr. Siti Hasmah Ali.

      Not only that... it goes without saying that the Chinese & Indian voters throughout peninsular Malaysia are rallying for a 'big change' giving heartiest support to Hopeful Coalition, Pakatan Harapan.

      Delete




    7. Program Sarapan Pagi Bersama Mukhriz Di Baling Lebih Ramai AJK Daripada Peserta

      Setelah memaki hamum PAS denga pelbagai tuduhan dan fitnah mampukan PAKATAN HARAPAN menyaingi PAS untuk menambat hati rakyat untuk menjatuhkan kerajaan UMNO/BN kalau 4 parti hanya boleh buat program lebih ramai AJK daripada peserta.

      Anda boleh lihat gambar di bawah dan bilang berapa orangkah penduduk kampung baling keluar untuk sarapan dengan abang kepada tokey kilang arak?

      Tak sampai 50 orang g hadir, termasuk AJK sekelian



      http://tranungkite.net/v12/modules.php?name=News&file=article&sid=37931



      Delete
    8. Ada orang cuba main silap mata di pagi minggu ini dgn syle 'lebai shahrir samad' konon do'a najib & rosmah di Mekah tersangatlah power hingga tanah felda di jln merbuk yg hilang sekelip mata dapat semula tanpa melibatkan sebarang kos walay sesen pun.

      Bukan mainnnn power lagi dakwah lebai shahrir tuu, yer........!!

      Delete
    9. program mak badak banyk cyberperpot umnobngok..semua da bayar

      Delete
  36. Ibu - Khas Buat Bonda Tercinta, Tun Siti Hasmah

    Ibu.. ibu
    engkaulah ratu hatiku
    Bila ku berduka
    engkau hiburkan selalu

    Ibu.. ibu
    engkaulah ratu hatiku
    Tempat menyatakan kasih
    wahai ibu

    Betapa tidak hanya engkaulah
    Yang menyinari hidupku
    Sepanjang masa engkau berkorban
    Tidak putusnya bagai air lalu

    Ibu.. ibu
    engkaulah ratu hatiku
    Tempatku menyerahkan kasih
    Wahai ibu

    ReplyDelete
  37. Venezuela pun dah buka siasatan jenayah ke atas bekas menteri petroleum kerana urusan silap mata beli kapal buruk oleh petrosaudi yg 1mdb bagi duit utk carigali minyak disana.

    korang kalau tengok kapal tu, memang besi buruk. berkarat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis tuu, yg beli kapal selam tak boleh selam, takkan nak lepaskan gitu ajer.

      Siap kau rosmah & najib......!!

      Delete


    2. Malaysia pun dah buka kerta siasatan ke atas bekas PM yg menghilang Wang Negara sebangnyak
      USD 10 B



      Delete
    3. 22 tahun TDM perintah BNM rugi forex RM 30 bilyon.

      Aneh....baru 8 tahun perintah, Najib dah rugikan BNM RM160 bilyon.
      Apa kejadahnya......???

      Tolong helaskan....!!

      Delete
  38. Today a 92 years old wife of a former prime minister was quizzed by the men in blue (dressed in brutality) for matters of public concern.The lady who was dressed in doctor's purple gown was questioned for :

    a) possession of designer handbags
    b) misuse and abuse of government jets
    c) complicit in the murder of a foreign translator
    d) excessive dislike towards noisy mat rempits
    e) spending RM 1200 on weird hairdos
    f) excessive weight gain below midriff region
    g) penchant for pink diamonds
    h) possession of excessive and unaccounted cash
    i) possession of various credit cards utilised all over the globe for fine dining,shopping,purchases and flaunting
    j) hugging Lee Chong Wei to the extent of suffocating him
    k) having secret liaison with a fat pig named Jo Low
    l) travelling with the same fat pig in an expensive yacht
    m) seen in the company of high heeled Hollywood drunkards
    n) watching a soft porn movie titled Wolfie something

    While the lady doctor was being questioned, her husband,an old horse was accorded immense respect by a bunch of jockeys from the European Union and their discussions centred on global economic matters,the runaway success of 1MDB,GST in Saudi Arabia and possible cultivation of horse bran in TRX.

    ALAMAKKK....polis dah tersalah orang daaaaa.....!!

    ReplyDelete
  39. Cuba bagi tau polis mana dlm mesia yg berani siasat najib rosemah dan jho lo...

    AG mana yg berani dakwa najib isa dan zulkifli sprm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyo la jang.......mementanng masih pegang kuaso......nunjok garang yo!......ekau tunggu lopeh PRU14 nih......tak lamo dah an........
      jangan esok ekau lari lintang pukang iyo..... tungguuuuuuuuuuuuuu .........................

      mampuihumnobn mampuihumnobn mampuihlahhhhhh

      Delete

  40. Mahathir ::--


    – Menolak pemberian BR1M kepada rakyat dan menganggap ia sebagai suatu bentuk rasuah – SALAH.

    – Mendesak Najib berundur berikutan pelbagai kelemahan dan masalah yang dicetuskannya yang jelas merugikan negara – SALAH.

    – Mendesak Najib berundur kerana bimbang UMNO dan BN kalah pilihanraya akan datang – SALAH.

    – Keluar UMNO sebagai tanda protes terhadap Najib – SALAH.

    – Terus menegur dan mengkritik Najib, seiring dengan kedudukannya bukan lagi sebagai ahli UMNO – SALAH.

    – Menggerakkan Deklarasi Rakyat melalui kutipan tandatangan untuk menunjukkan rakyat menolak kepimpinan Najib – SALAH.

    – Bekerjasama dengan pemimpin-pemimpin pembangkang bagi meneruskan usaha menyingkirkan Najib – SALAH.

    – Menubuhkan parti BERSATU untuk menyertai pilihanraya akan datang bagi memastikan Najib dapat disingkirkan – SALAH.

    – Memohon maaf kepada rakyat berikutan pindaan perlembagaan berkaitan kuasa Agong yang dilakukannya dahulu sehingga terbuka kepada pelbagai tafsiran yang akhirnya membuka ruang kepada Najib meluluskan Akta Majlis Keselamatan Negara – SALAH.

    – Bersetuju untuk mengurangkan angota kakitangan awam – SALAH.

    – Mejawab sebagai -, tak tahu, tak ingat, lupa – SALAH.

    – Menyingkir semua timbalannya – SALAH.

    – Menyingkir Ketua Hakim Negara – SALAH.

    – Mengurangkan kuasa DYMM Agong – SALAH. (kalo di Thailang hukumannya potong kapala)






    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber dari mana tuuu.....??

      Tuu kan..kan..nampak jelas kejora dah menggelupur lemas di atas daratan, kenapa yer......???

      Delete
  41. BANK NEGARA SPENT RM2 billion for peace of land?

    Bank Negara (BNM) is an agency within MOF. If they need a land for their training facilities, the gomen could duly find and give them the land.

    BNM need not to pay whopping 2 billion. They only need to pay premium or below the market price for the land since BNM is an agency within MOF and the land meant for educational purpose. Not commercial one.

    Even if BNM does have the money, its money too comes from the same source, i.e. the Treasury. From the same piggy bank.

    This kind of transaction really is an anomaly. No announcement whatsoever. No words from the governor. 2 billion changed hands with no duly publicity. It looks like they need to find a reason to move 2 billion around and for what purpose?

    And the news that gomen has baught majority stake for the country’s newly crowned tallest skycraper at TRX. How much it costs the Treasury? Why there was no coverage in the media. What is there to be afraid of?

    Just as you thought all the wastage, the mindless and mind boggling spending of public funds had dissipate, that gomen finally had come to its senses, yet it happened again right under your nose in the worst possible way.

    Looks like Rosmah & Najib are taking Zimbabwe & Sri Lanka as their 1Malaysia Model Baru Ekonomi (MBE).

    Cekap betul najib nih nak melingkopkan negara..!!

    ReplyDelete
  42. mak badak memang cekap bab nyopping ni

    ReplyDelete

  43. Sahril bagi ceramah nape tak letak gambar Kaabah
    Nyawa dah dihalkum berebut rebut guna nama Allah
    Itulah perangai org umno munfik kufur laknatullah
    Saling tak tumpah macam siKejora cibai haramjadah

    haposkanumnobn haposkanumnobn marihaposkan

    ReplyDelete
  44. Apa Kejora? tadi ngkau kata Najib tu gentleman
    Kau salah orang Jora, Najib tu cuma gentel men
    Bini elok cerai, kawin janda, kat PD lagi pegi main
    Tak gentel men ke tu? ntah2 ngko puas dia romen

    ki kik ki kik ki kik syhhhhh..............................................

    ReplyDelete
  45. heyyyy, ni mak badak okayyyy..mak badak naik jet free xde sape pun berani soal? keliling dunia shopping..ko hado?

    ReplyDelete
  46. Tun Dr Siti Hasmah diperlaku begitu memang tak patut!
    Hei!MO1 Najib, engko jantan apa? dgn pompuan belagak!
    Kalo berani sgt, bubar parlimen sekarang kami tuntut!
    Jgn jadi bapok pondan lah, PRU14 adakn skarang jugak!

    mamposumnobn mamposumnobn mamposumnobn marimamposkan!

    ReplyDelete
  47. mak badak bawak satu keluarga naik jet free pun okay jer..ada berani tegur..menantu, mertua anak tiri..cucu cicit..haaaa..hebat kan mak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyo la omak.......mementanng masih dapek betenggek kek kuaso laki......nunjok garang omak yo!......omak tunggu lopeh PRU14 nih......tak lamo dah an........
      jangan esok omak lari lintang pukang iyo.....
      omak tunggu tau!!!...........

      tungguuuuuuuuuuuuuu !!!!!....................

      mampuihumnobn mampuihumnobn mampuihlahhhhhh

      Delete
  48. Najib berjaya merampas title mahazalim

    Tun sudah menunjuk tanda2 taubat.

    Kita nk tnya... menuntut pru bersih adakh berlawanan dgn perlembagaan.

    Apakah sebb umno berkwn dgn komunis merah maka mereka sukakn pru kotor dn kearah komunisma.

    Rakyat akn semakin simpati pd tun dan isteri. Ada badak yg hasad dengki kerana dia asik dibandingkn dgn tun siti hasmah.

    Sepatutnya dia jd lbh baik dr tun hasmah...tp dh pilih jd lbh buruk dr badak afrika...jgnla dengki klu org puji tun hasmah.

    Wajib kita turunkn mahazalim bibir merah... dn kekasih gelapnya yg mnyorok disebalik serban dn jubah busuk.

    ReplyDelete
  49. NApe korang x suka kat mak badak? apa salah mak? mak cuma suka diamond pink ngan beg hermes je..tu pun bukan mak yg bayar..baju mak ni pun original design dari Ozzie tau..Please jgn dengki

    ReplyDelete
  50. Boy friend mana yang tidak marah. Suami mana yang tidak marah. Datuk mana yang tidak marah. Rakyat mana yang tidak marah. Negara mana yang tidak marah. Tun Dr Siti Hasmah, satu dunia manusia bersama mu semoga sentiasa tabah menghadapi dugaan hidup menentang kezaliman pemerintah. Innalillaah wainna ilaihi raajiuun.

    ReplyDelete
  51. Sayang dan respek Tun Dr.Siti Hasmah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...