Thursday 4 January 2018

ADAKAH MALAYSIA HAMPIR BANKRAP?

Selain cukai GST, satu lagi cara yang dilihat sangat agresif dilakukan oleh kerajaan pimpinan Najib Razak yang dikenali juga sebagai  "bapa segala skandal"  untuk mendapatkan wang kebelakangan ini ialah melalui Lembaga Hasil Dalam Negeri atau LHDN.


Perkara tersebut sudah banyak kali disentuh oleh Tun Mahathir Mohamad dalam beberapa ucapannya sebelum ini.


Menurut Tun Mahathir, LHDN digunakan untuk memburu ahli-ahli perniagaan yang condong kepada Pakatan Harapan, membekukan wang mereka dan supaya mereka tidak dapat menderma kepada Pakatan Harapan.


Bagi rakyat biasa pula, LHDN kini sangat aktif memburu mereka yang mempunyai hutang-hutang tertunggak dan difahamkan setiap pegawainya diberikan kouta sasaran tertentu yang perlu dicapai.


Mungkin boleh diterima jika pemburuan itu dilakukan kepada mereka yang degil tidak mahu menjelaskan tunggakan atau hutangnya dalam jumlah yang agak besar?


Tetapi wajarkah dengan hutang hanya sejumlah RM176.72, seseorang itu diugut dengan tindakan mahkamah dan sekatan perjalanan?


Diulang....jumlahnya hanya RM176.72 dan bukannya RM1176 atau RM11,760.


Lebih menyedihkan, barangkali mengalahkan Zimbabwe, surat pemberitahuan mahkamah itu diberikan tanpa sebarang surat tuntutan biasa atau surat amaran terlebih dahulu.


Apakah negara kita ini sudah begitu miskin dan kekeringan wang?


Atau sedang menuju bankrap  sehingga RM176.72 pun begitu dilahapkan untuk dikutip dan dimasukkan ke dalam tabung kerajaan?


Mana wang GST RM42 bilion setahun? 


Mana kemakmuran hasil pertumbuhan ekonomi kononnya sebanyak 5.8 peratus?


Kenapa tindakan-tindakan tidak logik, tidak munasabah dan tidak guna akal oleh LHDN ini tidak pernah berlaku dalam kepimpinan-kepimpinan terdahulu?


Mahu tidak mahu, hakikat ini merupakan satu lagi sebab mengapa rakyat Malaysia sebenarnya amat memerlukan kerajaan baru dan Perdana Menteri baru selepas PRU 14 akan datang nanti. (ShahbudinHusin 04/01/2018).

220 comments:

  1. Dah penat dah ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tidak perlu tunjuk ajar DAP dalam menentukan hala tujunya kerana parti itu mempunyai dasar jelas tanpa kompromi dan pendekatan sesuai dengan keadaan ketika ini.

      Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, parti Islam itu juga komited dengan jalan demokrasi serta politik sihat dan konstruktif, menolak politik kombatif, melulu dan destruktif seperti diamalkan DAP.

      ADVERTISING

      “Dalam menghadapi PRU14, Pas bersedia menerima keputusan rakyat sama ada sebagai pembangkang atau kerajaan. DAP boleh meneruskan dasar ‘chauvinistic’ dan sikap ‘pura-pura mesra-Islam’ yang tidak pernah berubah sebagai pendekatan dalam menghadapi PRU14 nanti.

      “Rakyat pasti boleh menilai sikap dan muslihat sebenar DAP yang memperalatkan siapa sahaja demi kuasa,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

      Menurut beliau, politik keanak-anakan dan ala gengster DAP akan menyebabkan ia kehilangan bukan sahaja undi orang Melayu dan bukan-Cina, tetapi juga undi orang Cina.

      “Pertelingkahan antara beberapa pimpinan DAP dengan pimpinan parti berteraskan kaum Cina yang lain adalah contoh klasik akan sikap itu.

      “Pemilihan CEC DAP November lalu adalah satu bukti jelas akan situasi itu dengan kehadiran perwakilan hanya separuh daripada jumlah keseluruhan yang sepatutnya hadir. Sementara itu, undi yang diperoleh pemenang pula hanyalah lebih daripada separuh perwakilan dan ini menimbulkan tanda tanya tentang kesahihan demokratik atau tidaknya,” katanya.

      Sehubungan itu, Takiyuddin menyeru Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agar lebih prihatin dengan masalah dalaman DAP sendiri daripada cuba menghakimi Pas.

      “Beliau patut sedar sepanjang penggal ini sahaja DAP telah kehilangan lapan ahli parlimen/Adun, memecat seorang Adun dan bakal kehilangan beberapa lagi menjelang tamat penggal ini,” katanya.

      Delete
    2. Pentaksub Pas terlalu banyak yang makan "pudu" & "cincaluk" sehingga tidak dapat membezakan Yang mana Intan dan Yang mana kaca.............!!!

      Delete
    3. Wow! Tahun baru, azam pun baru. Menjelma saja 2018, golongan yg diternak oleh Raja Wang semakin galak berkeliaran di sini. Manakala pegawai2 JASA seperti GN yg tak banyak mana pun jasanya pada negara kecuali menghabiskan wang rakyat melalui elaun dan gaji semakin rajin mengkopipes Itu tanda jelas ada sesuatu yg hendak roboh. Isyarat kemenangan sudah senakin hampir. Semoga kita semua betul2 beraya tahun ni..

      Delete
    4. Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau berani bersumpah menggunakan al-Quran bagi membuktikan beliau tidak terbabit dalam pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada 1988.

      Sebaliknya, bekas perdana menteri itu menuding jari ke arah peguam negara ketika itu, Tan Sri Abu Talib Othman yang menggunakan namanya untuk melindungi Yang di-Pertuan Agong (YDPA) ke-8, Sultan Iskandar Sultan Ismail atas pemecatan itu.

      “Peristiwa pemecatan Tun Salleh bukan kerana saya. Malangnya untuk selamatkan nama YDPA. Peguam negara pada masa itu guna nama saya, konon saya suruh.

      “Saya tidak campur tangan langsung, kemudian baru saya tahu konon dia (peguam negara) kata saya suruh. saya berani junjung Quran masuk dalam masjid dan bersumpah bahawa saya tidak suruh,” katanya pada sidang media di Yayasan Kepimpinan Perdana hari ini.

      Mengulas lanjut, pengerusi Pakatan Harapan itu tidak menolak kemungkinan Salleh dipecat kerana menyuarakan rasa tidak puas hati ekoran pencemaran bunyi yang berpunca daripada pengubahsuaian di kediaman persendirian Agong itu.

      “Surat dihantar oleh Salleh kepada YDPA, dia buat aduan sebab rumahnya berhampiran rumah persendirian YDPA dan masa itu ada penambahbaikan di rumah Agong. Akibat bunyi bising, jadi Salleh tulis surat kepada YDPA untuk hentikan bising.

      “…surat itu juga dihantar kepada semua raja. YDPA amat murka, minta saya buang Salleh, saya kata tidak boleh. Kalau nak buang, kena guna tribunal.

      “YDPA kata buat tribunal, saya hanya buat apa YDPA iktirafkan, saya sendiri tak boleh buat,” katanya yang memimpin negara mulai 1981 hingga 2003.

      Ini bukan kali pertama Dr Mahathir membuat penafian berhubung pemecatan Salleh yang seterusnya mencetuskan krisis kehakiman pada 1988. Beliau pernah membuat penjelasan sama pada Jun 2015 dan Julai 2017.

      Tribunal kehakiman yang dianggotai hakim Mahkamah Tinggi dan Agung ditubuhkan bagi memecat Salleh atas alasan terbabit salah laku pada 1988.

      Pada 26 Julai 2017, Dr Mahathir menafikan beliau bertanggungjawab atas krisis kehakiman pada 1988, sebaliknya menyalahkan Almarhum Sultan Iskandar melalui peguam negara ketika itu, menggunakan namanya untuk memecat Salleh kerana marah dengan aduan bunyi bising akibat pengubahsuaian di kediaman Sultan Johor itu.

      Anak Sultan Iskandar, Tunku Abdul Majid Idris bagaimanapun mendakwa Dr Mahathir “menggunakan” nama Agong untuk menyingkirkan Salleh.

      Pada 29 Julai 2017, Abu Talib dipetik Malaysiakini sebagai berkata, krisis kehakiman itu berpunca daripada hakim Mahkamah Tinggi dan Agung sendiri yang mencadangkan pemecatan Salleh kepada Agong.

      Katanya, beliau dan Dr Mahathir tiada pilihan kecuali mematuhi arahan Agong untuk menubuhkan tribunal kehakiman itu.


      GS - Mahathir berkata seolah dia ni bodoh dan tak tahu apa-apa semasa dia menjadi PM selama 22 tahun. Semua kezaliman berlaku kerana orang lain bukan dia. Tapi mempergunakan nama dia. Memali dia kata Musa Hitam. OPS Lalang dia kata IGP, Liwat Anwar pun dia berdalih lagi kini Najib kena tanggung. Habis dia ni apa. Manusia Suci??

      Delete
    5. Salam perjuangan untuk sahabat pakatan semua
      Malaysia di ambang bankrup?
      Ikut tukaran wang asing nilai matawang kita rendah dari matawang thailand dan matawang indonesia akhir akhir nie
      Kos sara hidup tinggi
      Jurang kekayaan makin lebar
      Cukai gst yg mensiphoned titik peluh rakyat sampai tiada ruang utk dikecualikan dari gst lahanat nie

      Petunjuk ini bukan nk menghampiri bankrup tapi nak memupus rakyat

      Delete
    6. RATK...

      Hari itu saya tukar RM500 dapat seratus lebih ajer duit Spura. Semakin hari duit kita dah nilai macam duit zaman Jepun cap pokok pisang.

      Adik saya kata money changer di Kemboja pun taj mahu terima Ringgit kita. Aduhhh..terasa begitu hinanya maruah negara sejak Najib perintah.

      Delete
    7. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    8. Pentaksub pas bole blah..buat menyemak saja. Puui.

      Delete
    9. Buat anon 1233. Aku tak rasa TDM gila kuasa. Dia cuma berjuang mengembalikan kemakmuran negara. Aku tak nampak jasa najib nazak selain menyedut wang rakyat dgn berbagai cara baik cukai dan berhutang. Bukan setakat rupa atau suara malah dengar nama najib nazak pun dah buat aku menyirap darah.
      Kalau nak ckp TDM gila pun aku ttp sokong perjuangan org tua gila tu dr menjadi tunggangan najib nazak. Semoga Allah berkati perjuangan "org tua gila nyanyuk" tu. Amin.
      Aku tak pernah rasa teruja apatah lagi berbangga mendengar ucapan najib. Ucapan dan tindakan TDM di persada dunia tak pernah meminggir atau menggadaikan maruah negara. Lihat buy british last dan memaku nilai ringgit. Tindakan² beliau amat berkesan. Bukan demo bodoh dan bangang mcm najib nazak.

      Delete
    10. Beginilah spin fitnah hari hari. Bawah DSN LHDN tegas dlm kutipan cukai. Cukai itu adalah hak rakyat yg dibelanjakan untuk maslahat rakyat seperti hospital dan sekolah percuma. Sesiapa yg lari dari cukai telah mengambil hak rakyat. Ini berbeza dgn zaman bekas PM dulu. Ramai kroni boleh lari dari bayar cukai termasuk Taukeh Country Heights. Kroni ini juga memberi 'keistimewaan' pada bekas PM. Begitu korupnya manusia ini.
      Othaman, zaman TDM ringgit jatuh dari 2.4 ke 4.88. Kejatuhan 100% akibat salah urus kewangan termasuk skandal Forex. Zaman DSN ringgit jatuh dari 3.73 ke 4.01 kini akibat harga minyak jatuh mendadak. Beza salah urus kewangan dengan harga minyak jatuh. Ringgit makin kukuh hari ke hari.

      Delete
    11. Bang man si puak lahanat ni masih kata ekonomi masih di landasan sedang matawang nilai menyusut
      Apa kegilaan yg merasuk mereka?
      Keluar duit kat mesin ATMpun kena 6% apa kemenda ekonomi sihat

      Delete
    12. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    13. RATK, akibat hidup dalam auta PH kita tak tahupun apa fakta. Hanya perkhimatan MEPS dikenakan GST dan bukan wang pengeluaran. MEPS kenakan caj RM 1 tiap kali guna atm bank yg lain. GST atas RM 1 ialah 6 sen. Kalau 6 sen pun tak boleh nak bayar sila minta bantuan BR1M. Permohonan masih dibuka. Ataupun buat pengeluaran kat atm bank sendiri. Tiada MEPS dan tiada GST.
      Ekonomi Malaysia dilandasan yg betul susutan nilai matawang dari 3.73 ketika DSN ambilalih ke 4.01 kini adalah kejatuhan yg sangat kecil banding zaman TDM. Ini akibat kejatuhan harga minyak yg ketara. Namun berita baik adalah ringgit makin mengukuh akibat pengurusan ekonomi yg baik. Dijangka akan mengukuh pada 3.8 - 3.9 tahun ini.
      Model ekonomi Malaysia kini dipakai di Saudi dan UAE. GST 5% dah mula di dua negara ini. Subsidi minyak pun dah dibuang dan harga minyak dikedua negara kini hampir bersamaan harga di Malaysia. Hatta di Saudi lebib mahal beberapa sen. Saudi juga telah perkenalkan bayaran serupa BR1M untuk bantu rakyat kurang pendapatan. Terimalah negara dilandasan yg baik.
      Apakah polisi PH nak bantu rakyat?

      Delete
    14. Tak payah nak spinlah J. Aku buat pindahan wang ke akaun sendiri gunakan ATM bank aku pun kena caj yg macam RATK ckp. Agaknya kau tak kena pasal kau org kuat BN sebab tu kau tak tahu.

      Delete
    15. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    16. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    17. Semakin hari.. semakin dekat pru dan semakin kecot telo si najib pondan, macam buah asam kecot huhuhu.

      Cai umno terpekik terlolong kat sini cuma nak sedapkan hati masing2 je. Depa pun tau tahun 2018 adalah tahun UMNO MAMPOS.
      HAHaHa, mampos eh jgn tak mampos !

      Delete
    18. Mr j bukan soal banyak atau sikit jumlah yg dikena kan pada akaun simpanan
      Kalo rm 1000 yg kita simpan berapa kita dapat hasil titik peluh kita?
      Ini daylight robbery sikit pada individu
      Pada pengutip ribu ? Juta? Billion?
      Pastu dikutip buat apa?
      Naikkan nilai ringgit?
      Tolong ekonomi amerika?
      Tolong betulkan jalan persekutuan yg berlubang benjol benjol sampai boleh jadi eksiden?
      Atau buat bayar hutang ipic?
      Atau buat belanja kementerian untuk pesta pora?
      Balai polis pun tak mampu nak pasang cctv polis dah ada kena kelar ape guna kerajaan amik duit rakyat 6% dalam akaun simpanan?

      Sekarang ko bagi pencerahan mr j duit gst masa withdraw duit kat mesin atm
      Bab meps caj singgit tu dah lama aku tau
      Interbank punya caj
      Apaada hal utk urus keluar masuk duit akaun
      Tapi yg gst 6% yg aku mushkil wat pe hasil kutipan gst lahanat nie yg melibatkan berjuta juta akaun yg berbagai jumlah simpanan disedut setiap kali wang dikeluarkan
      Electronic bankin konon
      Money trail DOJ langsung tak di apit oleh puak lahanat nie
      Genggam mau
      Tolak takda
      Mmg lahanat

      Delete
    19. RATK/PJL, tiada gst pada duit simpanan. Hanya gst pada caj bank. Kalau MEPS kenakan caj RM 1 maka gst 6 sen. Kalau perpindahan wang dicaj oleh bank maka caj itu saja yg dikena gst. Saya dah berkali keluarkan wang dan pindah wang pakai atm sendiri - tiada apa apa caj atau gst dikenakan. Jangan konfiuskan diri sendiri dgn auta PH....

      Delete
    20. Umno melingkup negara.bagi jawatan menteri untuk jadi
      pengampu tegar.lulus tinggi
      tapi tak guna otak.mading
      masing berebut untuk mengam
      pu dan mengipas.balaci belaka

      Delete
    21. Apekemende caj meps mr j duit tetap kena potong walau pakai atm bank pemegang akaun mr j
      Aku nak tanya buat apa caj 6% pada simpanan mrj
      Buat menyundal ke?

      Delete
  2. Woww.. Woww.. dan wow... Ana first!! Perghhh... Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh... Ana kena potong rupenya. Perak pun perak le... Wow!! Hehe

      Delete
    2. Pengerusi Hisbah Centre for Reform (Hisbah), Datuk Mohamad Ezam Mohd Nor menyatakan wujud fenomena luar biasa sedang berlaku menjelang PRU14.

      Katanya, ia adalah suasana di mana rakyat dan pengundi semakin tidak bermaya untuk berdepan dengan pilihan raya yang bakal diadakan tidak lama lagi.

      “Rata-rata daripada mereka suarakan rasa muak dengan politik hari ini. Mereka kecewa dan menyampah bukan sahaja dengan pihak sebelah sini atau sana tetapi dengan kedua-duanya.



      “Ini bukan fenomena biasa. Biasanya pengundi dan rakyat akan menyokong atau tidak. Menyokong salah satu daripada dua pihak. Kali ini kelihatan mereka tidak menyokong kedua-duanya seolah-olah keliru dan ini bahaya buat negara,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

      Menurutnya, perkara tersebut disebabkan oleh krisis keyakinan terhadap kepimpinan negara pada hari ini.

      “Tetapi dalam yang sama rakyat juga masih belum dapat mengalihkan atau menggantikan keyakinan itu kepada pihak lain. Kita tersimpul dalam satu kekusutan politik dan ia mesti dileraikan.

      “Politik adalah soal keyakinan terhadap satu kepimpinan. Soalnya sekarang, tidak ada satu pun kepimpinan yang diyakini oleh rakyat. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memang sudah hilang kepercayaan rakyat dengan pelbagai isu melingkarinya dan tiada jalan untuk beliau meraih sokongan dan keyakinan lagi,” katanya.

      Menyentuh soal pembangkang, Mohamad Ezam berkata, mereka masih terkial-kial meraih keyakinan rakyat untuk menyokong mereka.

      “Inilah kekusutannya kerana pembangkang juga tidak diyakini. Cuma mereka belum lagi di hujung jalan seperti Najib dan pasukannya. Pembangkang masih boleh merai keyakinan rakyat dengan syarat mereka perlu jujur meleraikan kekusutan ini.

      “Apabila saat memilih semakin hampir, perkara pokok bagi pengundi ialah keyakinan kepada pentadbiran baru. Bukan lagi soal keburukan pentadbiran sedia ada. Soalnya ialah apa kebaikan dan keupayaan pentadbiran baru itu,” katanya.

      Mengulas lanjut, beliau berkata, dalam konteks politik negara ini, rakyat mahu tahu individu mana yang akan memimpin pentadbiran baharu dan ia penting bagi meraih keyakinan rakyat.

      “Pakatan Harapan (Harapan) dilihat masih kusut dalam soal ini. Sosok yang memimpin tidak jelas, malah masih berkisar kepada tokoh-tokoh lama. Benar mereka adalah sosok hebat, berjasa dan teruji tetapi dalam masa sama mereka membawa bersama cerita dan kisah lalu. Di sinilah kekusutannya dan inilah yang perlu dileraikan.

      Delete


    3. najib kaki riba


      najib kaki ketrunan judi



      najib kaki ahlong (cmib)



      jibmah memang babiii



      babiiiii puak sesat bugis





      Delete


    4. najib mengalakkan rakyat berhutang


      rakyat pun bodooo berhutang



      yang kaya bank yg bagi riba

      cmib kaya gila

      maybank bapak segala ribaa ASB ASN kaya gila main riba yahudi

      aset maybank dah cecah 100b hasil riba


      melayu bodo makan duviden maybank melalui asn



      bodo rakyat malaysia ambik riba


      rakyat yg bodo ni sama jer macam najib kaki riba

      Delete
    5. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    6. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
  3. Ana tompet ke 4

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh ke 3 la gangsa

      Delete
    2. Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said mempersoalkan mengapa bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengambil masa lama membersihkan nama dalam isu pemecatan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas.

      Azalina berkata, beliau seolah-olah tidak percaya apabila yang terbaharu Tun Mahathir ada menyebut untuk mengembalikan kebebasan badan kehakiman.

      ADVERTISING

      "Peristiwa itu telah tercatat dalam buku May Day For Justice yang ditulis oleh K Das dan Tun Salleh Abas.

      "Memetik kata-kata bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas dalam buku tersebut, ‘kalau anda musnahkan badan kehakiman, anda memusnahkan demokrasi dan kalau anda memusnahkan demokrasi, anda tergolong dalam pemerintahan diktator’.

      “Tun Salleh Abas turut menzahirkan harapan bahawa krisis kehakiman 1988 ini akan menjadi peringatan kepada generasi sekarang dan akan datang mengenai keperluan badan kehakiman yang kuat dan bebas," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

      Azalina berkata, malah pada tahun 1989, beliau juga masih ingat bahawa, Lim Kit Siang sendiri menggesa supaya Ahli-ahli Parlimen membentuk Suruhanjaya Siasatan bagi menyiasat pemecatan bekas Ketua Hakim Negara itu.

      Bagaimanapun, hari ini, Mahathir sanggup bersumpah bahawa beliau tidak bertanggungjawab dalam kes pemecatan tersebut.

      Delete


    3. mahathir muhyidin dah taubat


      najib pak lah masih nak merembat



      apa punya pm expm pkmak lahanat


      bila harapan menang siap jibmah pantat




      kahhhh kaaaaaahhhh kaaaaaaaahhh

      Delete
    4. Kegagalan negara venezuela dalam mengurus kewangan adalah kerana zaman kejatuhan harga minyak dunia dan kerajaan venezuela menggunakan hasil pendapatan untuk memberi banyak kemudahan kebajikan pada rakyat hingga venezuela bankrap
      Ini pun jadi kritikan
      At least segala hasil pergi ke rakyat
      So intergriti pass
      Dalam kebijakan urustadbir fail dlam pentadbiran presiden maduro

      Berlainan dengan malaysia di bawah najib yg mengbankrup kan negara dengan urustadbir boros tabiat berhutang menipu dan yg paling lahanat mengadai aset negara pada negara asing juga menubuhkan sykt toyol 1mdb yg merosakkan reputasi negara dengan pelanggaran undang undang negara lain
      Malah bank di singapura telah ditutup atas urusniaga wang haram 1mdb ni
      Belum lagi yg difail oleh DOJ amerika atas KARI ACT yang digubal untuk mengelakkan intitusi kewangan amerika terlibat dalam mengurus pencucian wang haram aktiviti menyalahgunakan dana awam kerana sebelum kes 1mdb rasa ada kes mereka yg di sabit akta KARI ni terutama kartel dadah mexico dan colombia juga aktiviti wang haram yg melibatkan jenayah rentas sempadan dan benua
      Jadi pemimpin seperti penyamun ni yang jelas mengbankrupkan malaysia

      Antara najib dan maduro
      Kawan rasa maduro lebih tulus kerana apa yg ada dikongsi akan tetapi beliau tidak peka dalam menjana pendapatan yg sustainable
      Manakala najib is pure breed of klepet n stupid dna
      Berpoya poya pandai lah

      Delete
    5. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    6. RATK, negara jauh dari bangkrap. Pertumbuhan tinggi, akaun semasa sangat sihat, rizab 102 billion USD, hutang luar negara yg sangat rendah, hutang kerajaan 50% GDP dan makin susut. Syukur pengurusan ekonomi yg mantap. Rakyat B40 ada program BR1M dan PR1MA untuk bantu. MRT dilaksana untuk mudahkan dan ringankan bebanan rakyat. Pelaburan luar negara mencurah.
      RATK, saudara didongengkan dengan auta pembangkang. Masa TDM dulu memang negara hampir bangkrap akibat korupsi dan salah urus kewangan. Hingga syarikat syarikat kerajaan terpaksa dijual (atau disebut swastakan) untuk cari duit. Rakyat terbeban bayar tol kerana kerjaan tiada duit nak buat jalan. Tarif letrik naik berkali kali nak bantu kroni IPP dan siksa rakyat. Petronas dirompak dengan berbagai cara termasuk memberi subsidi gas pada semua kroni IPP. Harta rakyat beratus billion lebur dlm subsidi tersebut. Banyak skandal lagi Othaman. Gelaran 'Bapa segala Skandal dan Tol' wajar milik individu ini....

      Delete
    7. Owh mr j aku ko kata diautakan pembangkang ekk
      Ini hanyalah andaian dan persepsi ko mr j sedang ko tahu apa yang nyata berlaku sekarang

      Kalo ekonomi sihat mengapa rizab negara susut
      Rizab bank yg kurang utk menyokong nilai ringgit kurang
      Nilai matawang baht lagi tinggi berbanding ringgit
      Rupiah pun ada nilai walau angkanya banyak
      Mr j how about foreign investor yg melabur di negara ni yg dah blah sperti intel dan menyusul sykt multinasional yg lain

      Najib beli boeing banyak banyak dgn teram pakai dana kwsp ada dapat tak dgn teram smartpartnership paling koman malaysia jdi hub repair enjin pesawat general elelectric seperti singapura yg menjadi hub membaikpulih enjin turbin kapal terbang rolls royce yg penting dalam industri aeronautik?
      So andai malaysia tak buat hub repair enjin kapal terbang macammana nak situasi win win dalam pembelian boeing oleh najib?
      Andai pesawat pakai enjin GE tersadai rosak nak refurbish kan susah watpe beli benda yg takdw khidmat lepas jualan?
      Enjin kapal terbang bukan enjin mesin rumput mr j
      Ekonomi sihat satu hal
      Belanja boros satu hal
      Tak pandai runding satu hal
      Kuat menipu satu hal
      Dan berbagai bagai hal lagi

      Najib mmg fail itu dari perspektif aku mr j
      Maaf ko tak kan dapat ubah

      Delete
    8. Hutang seratus lebih , diburu macam penjenayah, yg buat hutang negara sampai lebih 600billion disanjung,diampu, dipuji kononnya PM yg berjuang utk masa kini dn masa depan....

      Pergi bercuti dgn family naik jet kerajaan yg ditanggung oleh hasil titik peluh , tulang 4 kerat rakyat yg mungkin tk pernah merasa naik jet seumur hidup!!!!!

      Baru mansoh 4 tol kecoh BNUMNO prihatin masalah rakyat , 2 hari kemudian penduduk langkawi terkejut tiket feri naik 3 ringgit, harga petrol naik 5 sen dn harga diesel , pertama kali dlm sejarah naik mengatasi harga petrol......Oh ye, mansoh 4 tol tu bukan free.....ade jugak muslihat....kerajaan Klepto UMNO sekarang tgh pikir nk naikkan kadar tol di tempat lain pulak, perjanjian konsesi akan dipanjangkan lg di tol tol lain....

      Tahniah ,org macam anda nilah yg disukai oleh menteri menteri klepet UMNO NAJIB

      Delete
    9. RATK, Rizab negara susut ketika harga minyak menjunam. Pelabur luar jangka pendik seperti pelabur pasaran saham jual saham dan bawa duit keluar. Namun kini Rizab dan makin meningkat akibat akaun semasa yg makin kukuh dan sebahagian pelabur pasaran saham kembali. Pelabur kembali apabila pertumbuhan ekonomi memberangsankan dan ringgit stabil dan dijangka mengukuh.
      RATK, Boeing adalah untuk kegunaan MAS. Bila sebut beli banyak tu bukan untuk dihantar sekali gus. Biasa kontrak adalah untuk 10 tahun. Kapalterbang itu akan dihantar berperingkat ke Malaysia. Tujuan adalah untuk ganti kapalterbang yg dah lama dan untuk kembangkan business. Pembelian adalah untuk kepentingan Syarikat MAS. RATK, kapalterbang dibeli bukan dgn dana kwsp. Sebahagian kecil dana pelaburan luar negara kwsp akan ditambah di US untuk bawa pulangan yg lebih bagi pencarum. Jangan konfius kapalterbang dgn dana kwsp.
      RATK, checklah syarikat yg tinggal negara kebanyakkan dari Penang. Namun syarikat elektronik yg 'membungkus cip' adalah syarikat yg banyak pakai tenaga buruh. Tenaga buruh di Malaysia tidak lagi dikira murah - ekonomi negara menuju ke arah ekonomi negara maju. Syarikat cip ini pindah operasi ke negara lebih murah seperti Vietnam. Juga tanya LGE kenapa banyak syarikat di Penang yg lari? Apakah kerana kos di Penang naik mendadak?

      Delete
    10. Anon 1416, jangan emosi. Hutang negara adalah dari hasil dalaman negara bertujuan untuk membangunkan negara. Contoh projek MRT yg banyak bawa keselesaan dan manafaat bagi rakyat. Hutang negara terkawal dan sedang menyusut. Kini berada pada tahap 50% GDP. Tidak ada apa yg perlu dikhuatirkan. Singapura punyai hutang 100% GDP dan Jepun lebih 200% GDP akan bangkrap jauh lebih awal pada Malaysia. Belum nampak negara negara ini akan bangkrap kini.
      Harga Feri kembali biasa. Namun satu masa ia perlu juga dinaikan kerana inflasi. Tidak ada harga yg boleh kekal berpuluh tahun. Harga minyak naik dan turun ikut harga pasaran. Biasa beberapa sen seliter. Harga minyak dunia tak dapat dikawal oleh BN maupun PH. Saudi dan UAE kini dah pun buang subsidi walau merupakan pengeluar yg sangat besar. Harga di sana serupa harga di Malaysia kini.
      Jet negara untuk kegunaan pemimpin adalah lumrah di dunia. Jet demikian juga diguna pakai TDM termasuk bawa keluarga. Penerbangan komersial tidak menyediakan tahap keselamatan yg berpatutan bagi pemimpin sebuah negara. Disamping itu makan masa yg sangat lama termasuk transit untuk destinasi yg jauh. Sungguh cakap kalau saudara boleh tenguk schedule saudara akan faham PM kerja siang malam. Hampir tiada masa langsung untuk diri sendiri dan keluarga.Masih ingat Mahligai Mahathir di Putra Jaya? Kediaman PM sedemikian juga lumrah di dunia. PH boleh buat RUU untuk PM pakai Air Asia dan duduk rumah teres. Setakat ni tak nampak pula PH akan buat demikian.

      Delete
    11. Kenaikan minyak adalah event luar jangka mr j bukan sebab untuk rizab kerajaan menyusut
      Polisi cukai yg menyedut wang dari dalam tanpa mndapat hasil dari luar yg buat rizab negara menyusut

      Pembelian boeing tak pakai dana kwsp?
      Aii bohong lah berita mainsteam laporkan tu mr j
      Aii dah beli puluh puluh boeing siap pakai mou bagai siap nk bantu ekonomi amerika takkan
      Firma boeing tak nak buka hub untuk servis khidmat lepas jualan enjin GE untuk rantau nie?
      Singapura ada hub utk khidmat lepas jualan enjin rolls royce utk rantau nie
      Owh mr j so inventori berpuluh pesawat boeing untuk mas?
      Dibeli utk jadi hak milik mas atau di pajak oleh mas oleh sykt pajak pesawat?
      Mas still boleh pakai pesawat
      Geran hakmilik?
      Siapa punya mrj?

      Owh sykt asing blah invest kat sini sebab pekerja asing mr j
      Siapa yg luluskan permit sampai melambak warga asing?
      Investor luar berat nak invest pasal kerajaan banyak birokrasi itu yg nyata
      Minta bukan bukan
      Sykt asing ada aspek penelitian sblm invest kat satu satu negara
      So camna IKEA bleh invest kat selangor mr j
      Kalo azmin banyak songeh tntu sykt sweden tak nak invest
      So aku tak nampak masalah pekerja asing mr j
      Rakyat sini lagi utama
      Dari pekerja asing yg ko sebukkan tu

      Delete
    12. RATK, MAS akan guna syarikat sewa kapalterbang untuk beli dan sewakan kapalterbang pada MAS. Tiada duit KWSP atau MAS digunakan. System ini diguna pakai oleh syarikat penerbangan seluruh dunia. System ini dipakai MAS zaman TDM lagi. Sila google sejarah MAS.
      Kenapa rizab turun dah diterangkan. Tiada guna penerangan baru. Kini rizab sudah melonjak balik. InsyaAllah akan lebih kukuh dlm masa datang. Rizab kini 102 billion USD banding 20 billion zaman TDM dulu.
      RATK, banyak pelaburan baru masuk negara. Model ekonomi negara makin berubah dari labour intensive ke knowledge ekonomi. IKEA akan invest tempat dapat jual banyak barang. Kini IKEA buka cawangan di Selangor dan juga Johor. Kalau kerajaan persekutuan tak bantu pelaburan tentu IKEA tak masuk. MITI bantu bawa pelabur masuk.
      Memang ramai pekerja asing. Ada yg 'halal' dan ada yg 'haram'. Pekerja ini banyak mengambil tempat kerja yg kurang diminati org tempatan. Sekali gus ini juga menyanggah tuduhan PH yg negara tak cukup pekerjaan.

      Delete
    13. j, ni datuk samsudin yang cakap. dia ada authority untuk cakap.

      "Malaysian Employers Federation (MEF) executive director Datuk Shamsuddin Bardan said 2018 is going to be another challenging year, and he expected more than 50,000 people to lose their jobs this year."

      kalau dia membohong, kau pi ngadu dgn najibut kau tu. dia ada datuk, kau apa ada? dah memang keje dia untuk cerita yg sebenar. kau dah memang keje kau untuk membohong!

      Delete
    14. Dad, masing masing boleh buat ramalan ikut perspektif masing masing. Begitu juga berbagai buku ramalan yg telah ditulis oleh pakar berkenaan masa depan dunia dan ekonominya. Ada yg betul dan banyak juga yg tersasar. Penyudahan suatu urusan itu urusan Allah. Kita boleh tunggu dan lihat...

      Delete
    15. So najib umum pembelian boeing masa jumpa teram tu beli ke sewa mr j?
      Watpe nak sewa kalau dah beli?
      Bayar hutang aabar dua kali
      Takkan nak sewa pesawat baru nak beli?
      Gila apa
      Ke najib jdi broker beli pesawat utk sykt pajak pesawat
      Dia salesman boeing ke pm mr j?

      Delete
    16. dah ramaln pulak dah. org tu cakap pakai data dan statistic. kau cakap pakai ramalan.

      aku ramal najibut tumbang! agak2 betul atau tersasar??

      Delete
  4. ha ah, malaysia hampir bankrap....eh, pembetulan. pembangkang malaysia dah hampir bankrap idea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Siapa dia nak arahkan kami untuk bertanding di mana-mana kerusi pada PRU14 nanti. Dia baru sahaja beberapa hari lawan Umno berbanding kami.”

      Naib Presiden Pas, Idris Ahmad berkata, Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya fokus kepada usaha mereka iaitu mengalahkan kerajaan BN berbanding membuat tuduhan melulu pada parti lain.

      “Jangan kambing hitamkan Pas dan jangan buat kita macam dia dalam Umno dan barisan pembangkang hari ini di mana dia boleh pulas telinga serta dengar apa kehendak dia.



      "Mungkin dia ingat dia masih ada kuasa macam dalam Umno, dahulu boleh cucuk hidung sesiapa sahaja yang dia mahu dalam parti tersebut.

      “Kami masih lagi di blok pembangkang dan lawan BN. Kenapa nak sibuk-sibuk marahkan kami bila Pas nak bertanding di banyak kerusi. Waktu dia ada kuasa dalam kerajaan dahulu pun, kami lawan, sekarang dia dah tak ada kuasa tetap sentuh kita, memang kita lawanlah,” katanya kepada Sinar Harian.

      Menurutnya, kenyataan Mahathir yang melabelkan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai pengkhianat jelas menunjukkan identiti sebenar beliau yang ramai tidak tahu.

      “Ini warna sebenar Mahathir. Bila dia marah kepada seseorang, dia akan marah sampai mati sama seperti kisah bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Sama juga bila dia marah kepada bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

      "Sikap dia itu menyerlahkan diri dia yang sebenar, bak kata pepatah sudah terang lagi bersuluh.

      “Sekarang dia marahkan Abdul Hadi sehingga mengungkit isu Amanat Hadi dan peristiwa Memali. Kenapa masa dia ada kuasa dahulu, debat berkaitan 'Amanat Hadi' dibatalkan?,” soalnya.

      Idris mendakwa, sepanjang berkuasa selama 22 tahun, pelbagai cara dan tuduhan dibuat Mahathir terhadap parti itu antaranya menuduh Pas lebih bahaya daripada komunis.

      “Itu kenyataan biadab. Bukan sahaja terhadap Pas, beliau pernah pecat mufti dan paling hebat tidak akan pernah mengaku apa kesalahan yang dia lakukan.

      "Dia akan buat apa sahaja asalkan cita-cita tercapai dan dalam soal agama pun begitu juga, dia akan guna agama sebagai alat,” katanya.

      Delete


    2. duit MOF HABIS KENA BAYAR 1MBABI


      SERONOK MELOMPAT HUTANG RIBA DAH BAYAR MACHAI UMNO


      PERTAMA. KENAPA BERHUTANG. KENAPA LAMBAT BAYAR.


      KEDUA KENAPA 1MBABI LETAK BAWAH MOF

      MACAM TNB TELEKOM LETAL BAWAH BANK NEGARA DULU MASA FOREX

      SEKARANG AHJIB BABI ULANG BALIK ISU FOREX LETAK 1mbabi KE DALAM MOF

      UNTUK APA

      UNTUK 1MBABI JADI ANAK SYARIKAT MOF SUPAYA SENANG NAK BAYAR HUTANG ANAK SYARIKAT


      BABI

      BABI

      BABI


      ISU SKANDAL 1MBABI LAGI TERUK DARI ISU FOREX


      BABI

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Bank negara cetak bon sukuk berapa kali tahun lepas?
      Tempoh matang berapa tahun?
      Sila check kronologi
      Bon sukuk dicetak bukan kerajaan dapat perolehan pendapatan
      Tapi hutang yg akan dibayar pada jangka masa tertentu dan bunga mengikut persetujuan pihak yg terbabit
      Bukan takat juta malah billion yg di pinjam menjadi hutang anak cucu malah anak cucu yg belum wujud pun jika mereka lahir akan menanggung hutang kepala atok kau
      Tak bankrap nama nya
      Dalam ekonomi ini lah defisit perbelanjaan
      Hutang banyak
      Input tak semenggah

      Haha berani kata ekonomi negara sihat
      Siap nak tolong ekonomi amerika
      Ni apa kebodoh punya pemimpin
      KDNK penduduk big apple new york agak agak sama tak dengan KDNK penduduk negeri dalam malaysia
      Penjilat boleh beri kami statistik tak?

      Kahkahkah
      Ulat gonggok nak jadi lipan

      Delete
  5. Apa pn bentuk taksiran dan masalah serta kesukaran negara semua berpunca dari kepala taik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonjol Mercibai
      kah...kah,,,kah,,....kah.....ahakthuiiii.....

      Delete
    2. Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin dinasihati merujuk Peristiwa Memali 1985 secara mendalam dan bukannya mengeluarkan kenyataan yang boleh mengguriskan hati mangsa dan waris peristiwa itu.

      Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Tragedi Memali 1985, Datuk Muhammad Yusuf Husain berkata, Dr Asri perlu meneliti kes itu secara teliti dan bukan hanya bersandar kepada fakta Tun Dr Mahathir Mohamad semata-mata.


      Muhammad Yusuf
      "Bukan hanya beliau, tetapi siapa sahaja yang mahu mempersoalkan peristiwa Memali perlulah dapat gambaran sebenar terutamanya daripada mangsa masih hidup.


      "Kami melalui pengalaman yang begitu pahit. Kami ditindas, dizalimi dan dilakukan pelbagai perkara, sama ada dalam bentuk fizikal ataupun mental," katanya ketika mengulas kenyataan Dr Asri yang bersetuju Amanat Hadi berbahaya, di kediamannya Kampung Memali, hari ini.

      Menurutnya, kenyataan yang mengaitkan amanat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan peristiwa itu tidak wajar dikeluarkan seorang ilmuan.

      Beliau yang juga Ahli Jawatankuasa Badan Perhubungan Pas Kedah berkata, Tun Dr Mahathir Mohamad sanggup menyalahkan mufti berhubung tragedi itu kerana tidak dapat menerima hakikat atas kesalahan pernah dilakukan.

      [ARTIKEL BERKAITAN: Amanat Hadi: Fatwa dah isytihar sesat]

      "Mahathir sampai hari ini tiada keinsafan dan kesedaran, beliau sanggup menyalahkan mufti kerana tidak dapat menerima apa yang pernah dilakukan.

      "Pembunuhan penduduk dan ulama dalam tragedi itu bukan kerana amanat haji Hadi, tetapi atas arahannya dan Menteri Dalam Negeri ketika itu," katanya.

      Delete


    3. babi BONJOURJUBO ADA LAGI



      JUBO JUAL BRP


      HISAPUDIN AW AW NAK SENTAL


      TOLONG BAGI TAU BRP HARGA


      PKMAK LAHANAT BAPOK PERANCIS SESAT NII

      Delete
    4. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    5. Gonjol mercibai dasar penjilat
      Pengangkat pemimpin lahanat yg tak semenggah
      Hanya untuk cari makan atau telah didoktrinisasikan oleh omongan pemimpin yg serong

      Delete
    6. Sbb mike bodoh tahap keldai...berpegang lah pada jalan islam nie berpegang kepada kepala taik lepas tu nk marah pemimpin sekarang...pemimpin sekarang datang dari pemimpin kepala taik...belajar politik tapi bodoh nk mampus...setakat maki jer pandai simpan untuk ank beranak ko

      Delete
    7. Marah nampak nya gonjol mercibai ni
      So isu 1mdb camne gonjol?
      Isu hutang negara atas salah urus tadbir camne gonjol?
      Nilai matawang jatuh berbanding nilai matawang negara jiran camne gonjol?
      Laporan MITI yang pelabur multinasional dalam sektor pembuatan nk stop operasi ape cite gonjol?
      Maki hamun ini ulam
      Kekadang pahit bila dicecah sambal mmg sedap kahkahkah sentap juga

      Delete
    8. Bang Bonjol. Kita nak tanya sikit lah. Kalau kita rasa terlebih Islam dari org lain, maknanya kita boleh maki org lah ye Bang Bonjol? Bye.

      Delete
    9. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    10. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
  6. sebenarnya ramai dah kena beb. dengarnya bonus staff lhdn berpandukan kepada berapa banyak 'collection' yang mereka dapat dan berapa % 'collection' melebihi kpi. aku setuju kalau lhdn mencari sampai lubang cacing sikaya-sikaya yang lari dari membayar cukai, namun jika mengejar ikan2 bilis walaupun cukai yang dikejar setakat nilai puluhan atau awal ratusan ringgit, sangat tidak berhati perut. mohon lhdn ubah sikit skop operasi dan kasihani golongan marhein. jangan kejar sangat bonus sehingga lupa ada pihak yang tersepit. golongan kaya raya dan jutawan yang lari dari cukai masih ramai lagi. pi hambat depa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat bonus dengan menganiaya org lain? Berkat ke?

      Delete
  7. Lobai2 pas yg suka negara bankrup..
    Tu sebb sokong mat klepet.

    Lobai dikecualikn cukai.. sprm pun mcm kesipuan nk masuk kelantan...lantas melencong ke bali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai pas nak susah apa. Tak duit depa usung tin milo saja.
      Dapat duit boleh beli beras.

      Delete
    2. Lobai2 pi ni semuanya karabau belaka!!!

      Delete
    3. Kalau bab menutuh lobai2 pas ni mmg terror.

      Delete
    4. Setelah hijack HARAPAN, Mahathir cuba menguasai PAS melalui Mahfuz Omar tapi malangnya Mahfuz terasing dan tersingkir dalam PAS, malah kawasannya sendiri orang tak pandang Mahfuz. Akhirnya Mahatahir arah Mahfuz keluar PAS. Nak tak nak Mahfuz terpaksa istihar keluar PAS sedangkan dia sebenarnya nak keluar PAS tunggu edah habis kerana takut kepada baiah. Tak berjaya menguasai PAS akhirnya Mahathir mengkafirkan Hadi.

      Delete
    5. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    6. Yang mengata tun m gila apa jasa pada negara?
      Macam asas kemajuan negara dia yg bina takat mengutuk orang gila
      Dia yg bodoh langsung tak terkira dengan jari tangan dan kaki pula
      Jadi sampah yang menyemak dalam negara

      Delete
    7. Dia dok kata orang gila sebenarnya dia tu lah yg gila.

      Delete
    8. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    9. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    10. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
  8. mmg sah..konfom dan jelas..pakatan harapan pilihan ku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1) Semua kesilapan yang berlaku pastinya akan dipersalahkan orang lain, bukan dirinya sendiri. Dia juga sering memberi alasan tidak tahu dan terlupa apabila ditanya pelbagai tuduhan yang dikaitkan dengan dirinya.

      a. Isu Memali: Amanat Haji Hadi dan para Mufti yang dipersalah
      b. Isu Pemecatan Ketua Hakim Negara: Peguam Negara yang dipersalah
      c. Isu Tangkapan Ops Lalang ISA: Polis yang dipersalah
      d. Isu Kerugian RM 32 billion Skandal Forex: Gabenor Bank Negara yang dipersalah

      Media Pro PH punyalah bersungguh melaporkan kononnya Tun M meminta maaf di penghujung ucapan dasar PPBM sedangkan ketika sidang media selepas itu, Tun M berkata permohonan maaf secara umum itu hanyalah kerana memenuhi tradisi bangsa Melayu dan ianya bukanlah tanda mengakui sebarang kesalahan.
      Hebat bukan.? Mohon maaf tetapi tidak mengaku salah.

      2) Hebat sungguh Tun M ini kerana sesiapa sahaja yang tidak mengikut kehendaknya pasti akan dilawan sehabisnya.

      Mungkin ada yang sudah terlupa ketika zaman Tun M menjadi PM selama 22 tahun dulu, sekalian TPM tersingkir samada secara sukarela atau paksa.

      a) TPM Tun Musa Hitam (1981-1986): letak jawatan
      b) TPM Tun Abdul Ghafar Baba (1986-1993): letak jawatan
      c) TPM Dato' Seri Anwar Ibrahim (1993-1998): dipecat
      d) Tun Abdullah (1999-2003): terselamat

      Walaupun Tun Abdullah berjaya menjadi PM yang baru tetapi, nasibnya tidakkah lama.
      19 Mei 2008: Tun M isytihar keluar UMNO sebagai tanda protes kepimpinan Tun Abdullah

      Selepas Tun Abdullah berundur pada Mac 2009, PM Najib dilantik sebagai pengganti dengan restu dan sokongan padu Tun M sendiri.

      Apabila PM Najib tidak membantu Mukhriz Mahathir untuk memenangi jawatan Naib Presiden UMNO dan menyingkirkan Mukhriz daripada jawatan MB Kedah, Tun M memulakan kempen mendesak PM Najib berundur.

      29 Februari 2016: Tun M isytihar keluar UMNO sebagai tanda protes kepimpinan PM Najib pula

      3) Hebat sungguh Tun M ini kerana dulu dia begitu dibenci dan dimusuhi oleh pemimpin PKR, DAP, dan PAN. Sekarang, dia begitu disanjungi dan disucikan pula oleh pemimpin Pakatan Harapan di samping memberikannya peranan sebagai Pengerusi PH.

      Bahkan, Tun M bakal dinobat sebagai PM Idaman Pakatan Harapan.
      Lawak apakah ini.?

      Bukankah dulu, pemimpin PH juga yang menggelar Tun M sebagai diktator yang mahazalim.

      PM Najib yang ada pada hari ini adalah pewaris legasi kepimpinan Tun M juga.

      4) Sungguh amat geli hati ini apabila melihat Tun M bercakap mengenai kebebasan bersuara, hak berpolitik, sistem demokrasi, anti rasuah sedangkan selama 22 tahun dia berkuasa dahulu, apa yang dia tidak buat.?

      Rekod sejarah berikut tidak pernah terpadam bahawa;

      a) Tun M menggunakan ISA untuk menahan tanpa bicara para musuh politiknya
      b) Tun M menggunakan OSA untuk menyekat penyebaran dokumen perjanjian berat sebelah kerajaan yang menguntungkan kroninya
      c) Tun M menggunakan Akta Mesin Cetak untuk menyekat penerbitan akhbar dan majalah yang menentangnya
      d) Tun M menggunakan Polis, FRU untuk menyekat demontrasi dan ceramah pembangkang
      e) Tun M meminda Perlembagaan bagi menghapuskan imuniti Raja-Raja dan kuasa Agong bagi memperkenankan sesuatu Rang Undang-Undang
      f) Tun M menyusun atur pelantikan Ketua Hakim Negara (judisiari) agar mengikut selera institusi eksekutif
      g) Tun M menggunakan wang Petronas bagi menyelamatkan (bail-out) syarikat anaknya, Mirzan Mahathir
      h) Tun M melantik rakannya, Eric Chia untuk mengetuai Perwaja Steel yang akhirnya kerugian sehingga RM 10 billion
      i) Tun M berpakat secara rahsia dengan Tun Daim mengarahkan Tan Sri Tajuddin Ramli membeli saham MAS bagi membantu Bank Negara Malaysia mengatasi kerugian sebanyak RM 32.5 billion akibat skandal tukaran asing (Forex) pada tahun 1992.
      j) Tun M menganugerahkan projek kepada sekalian kroni dan proksinya sehingga kekayaan negara berpusing di kalangan jutawan seperti Vincent Tan, Robert Kuok dan Ananda Krishnan.

      Delete


    2. babi najib jual harta kpd china komunis



      brp billion komunis bagi???



      depab rakyat najib berlakon sokong palestin


      sampai padang golf babi ni janji berdiam diri bila kedutaan amerika pinda

      tengok lah...


      kerana sokong emerika pindah kedutaan ...

      babi ni janji nak melabur 40b di AMERIKA


      BABI PUNYA BOGIS

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Tun m mmg hebat sampai musuh politik dia jadi gelabah puyuh nak tangkis serangan orang tua baling gelas tak pecah
      Bukan geng pakatan yg kata
      Puak sebelah sana yg buka kata
      Kini dah terkesima
      Macam kambung tertelan sirih

      Kahkahkah
      Apa dah jadi 1malaysia?
      I luv pm siap t shirt bagai?
      Tak lupa kiky kucing makan dedak pm?
      Isu langsung tak kena untuk kemaslatan rakyat
      Syok sendiri mengangkat diri macam pemimpin unggul di mata dunia
      Rupanya pariah antarabangsa

      Delete
    5. Pakatan sebenarnya tiada apa apa prinsip. Tiada juga apa apa polisi dan rancangan untuk rakyat. Cuma main isu populis dan bagi mereka matlamat halalkan cara. Pakatan ini gabungan kafir dan liberal. Mereka mahu lenyapkan PAS dan UMNO untuk agenda memusuhi Melayu dan Islam. Melayu dan Islam yg menyokong PH hanya mengkhianati agama dan bangsa secara sedar atau tidak.

      Delete
    6. Kahkahkah mr j ko masih berhalusinasi
      Pakatan tiada prinsip?
      Prinsip apa?
      Ko tau tak maksud prinsip mr j?
      Kredibiliti?
      Accountbility?
      Intergrity?
      Yang ko tau nak bela proxy penyamun ko je kann

      Delete
    7. Nak tahu isu memali? Pi korek semula kubur lbrahim libya yg tidak diakui anak oleh bapanya sendiri kerana bertindak mengistiharkan perang keatas kerajaan masa tu.

      Korek dan bongkar semua mayat2 pengikut pas yg mati bersama lbrahim libya tengok mayat mereka hancur ke tidak.

      Itu lah jawapan yg paling afdal drp Allah Taala.

      Tengok siapa betul. Allah Taala yg betul atau tok guru hj hadi awang kah yg betul.

      Sesungguhnya Allah Taala tidak pernah mungkir janji.

      Delete
    8. Woiii...lembu2 pas woiiii..hadi awang laknatullah takut ka!!!!

      Delete
    9. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    10. Inilah tahun kematian wak kojola kengkang lima duit.

      Delete
    11. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete



  9. Mahathir kata RPK minum banyak, jadi mabuk

    RPK kata Mahathir tak minum, tetapi bercakap lebih daripada org mabuk

    Nak kah kah



    ReplyDelete
    Replies
    1. 5) Setelah puas Tun M memusnahkan institusi negara, kini dia mahu kembali memerintah Malaysia.

      Kasihan melihat pemimpin Pakatan Harapan yang begitu terdesak untuk menawan Putrajaya sehingga tidak sedar diri mereka sedang dipergunakan dan diperbodohkan oleh Tun M.

      Segala ludahan dan cacian mereka terhadap Tun M sudah dijilat kembali dan digantikan dengan semburan wangian dan hamparan permaidani indah untuk Tun M.

      6) Hanya PAS yang tidak mampu ditipu oleh Tun M.

      Oleh sebab itu, janganlah kita terkejut apabila saban hari Tun M menyerang dan memfitnah PAS kerana PAS yang dipimpin oleh Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang tidak mengikut selera dan kehendak nafsu Tun M.

      Hari ini Tun M menggelar Tuan Guru Presiden PAS sebagai pengkhianat kerana tidak mahu bersama PH menjatuhkan PM Najib.

      Tun M sepatutnya cermin dirinya sendiri dahulu.

      Adakah dia menyangka rakyat sudah lupa dengan pengkhianatan amanah yang dilakukan olehnya selama 22 tahun dahulu.?

      UMNO yang rosak membarah hari ini pun adalah hasil warisan gaya pemerintahan Tun M juga.

      PAS memperjuangkan perubahan dasar bukannya sekadar menukar individu.
      Islam hanya akan tertegak dengan keruntuhan sistem jahiliyyah bukannya digantikan pula dengan sistem jahiliyyah yang baru.

      Malaysia akan meniti hari kegelapan bukannya sinar harapan yang cerah seandainya Mantan Diktator Tua ini kembali ke puncak kuasa.

      Delete
    2. Pas rela kan di tipu amenoo..

      Delete
    3. Dalam kes RPK sah orang mabuk tak ngaku mabuk
      Tun m tak mabuk isap rokok pun tak
      Main golf pun tak
      So mmg takda isu nk serang peribadi dia
      Tun m True stateman
      Najib razak true setanman

      Delete
    4. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    5. Pas rela ditipu hadi dan pas lebih rela ditipu umno.
      Cash is king!!!

      Delete
    6. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    7. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    8. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your head.....!!

      Delete
    9. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    10. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  10. Jika kita rakyat yang patriotik, pasti kita tidak kan mengelak untuk membayar cukai samada sedikit mahu pun banyak. Itu dah memang tuntutan yg wajib dilaksanakan. Mohon juga LHDN terus menyiasat habis2an sykt2 anak2 TDM dan kroni2nya yang mendapat payungan khas semas TDM menjadi PM dulu. Ntah dijelaskan cukai atau tidak..ialah takkan LHDN berani mengusik mereka semasa era tersebut. Siaast ke akar umbi dan mohon dikenakn penalti jika ternyata ujud unsur2 gagal menjelaskan cukai ataupun menyatakan hasil pendapatn syarikat yang ternyata dipalsukan untuk memninimakan pembayaran cukai. Anak2 TDM aje dah ada beratus2 sykt..jika semuanya mengelak dari menjelaskan cukai, bayangkanlah berapa banyak kerajaan hilang punca pendapatan..tu tak masuk lagi sykt2 kroninya lagi. Tahniah LHDN kerana bertindak proaktif untuk mengurangkan kerugian dari segi pungutan cukai yang pastinya akan dikembalikan semula kpd rakyat dalam bentuk projek2 pembangunan , penyenggaran aset2 negara serta membayar gaji penjawat aawm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN,,,Ko banyak tau tembelang Bijan ,,,cerita lah sikit,,,kita akan rahsiakan apa yg kamu beritau,,,Bila Pakatan Harapan menang nanti kita open table la,,, macam mana ,,ok tak

      Delete
    2. Siasat juga sama ada wang derma yg diterima dari Arab Saudi telah pun dicukai. Takkan penerimanya boleh berjoli katak dgn wang tersebut tanpa sedikit pun rasa patriotik untuk membayar cukai. Siasat juga sama ada zakat ke atas 2.6b telah pun dibayar (supaya boleh diberikan rebet). Mintak juga resit atau bukti pemulangan wang supaya individu maksum itu tak dikenakan cukai yg tak sepatutnya. Sekian cadangan saya sbg rakyat Malaysia yg patriotik dan mendokong aspirasi negara.

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Awat laaaa babi tonggek ni dok ulang ulang ayat yg sama ni....kepala mancis otak kecik. Akai tak dak!!!!

      Delete
    5. Ada orang itu kan..kan..menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. GN merupakan satu lagi spesi bengap dari puak penyokong BN (Borosmah Najib).

      Tulisan2nya langsung tak berilmiyah asyik dengar cakap2 orang tanpa fakta & bukti berkredibiliti sumbernya, saya anggap GN ibarat tong kosong sekolah & ilmu tak seberapa saja.

      Banyak kali dah dia londehkan auta klentongnya. Hujah2 sdra diny yusof pun banyak tak mampu di jawab GN terbiar begitu saja.

      Hari itu saya sendiri tangkis auta karut dia konon Spura tak beri peluang pada warga Melayu di sana. Bila saya tunjukkan bukti2 pembnhongan ikut sedap mulut dia, habis terkedu diam membisu.

      Dia juga pernah auta konon tentera & senjata kita di era Najib kuat, tapi saya katakan lembik & cuai hingga pejuang2 Sulu boleh serang masuk ke wilayah hanya dgn bot pancung & rifel AK 9.

      Spura pulak baru gertak tuntut tanah KTM di Spura, membatalkan jembatan bengkok & merampas pulau Batu Putih, habis semua maruah & kedaulatan wilayah kita jatuh ke tangan negara kecil seciput.

      Delete
    8. Bayar cukai utk pemerintah yg AMANAH memang wajib. Tapi byr cukai utk KLEPTOKRAT, PENIPU, PENYAMUN dan seumpamanya? Ko tak fikir ko bodoh tahap gaban ke? Kah kah kah

      Delete
  11. Pencacai dan penjilat najib umno dapat jilat tapak kasuttt pun sanggup ...
    Sebab iTu pening dan meracau bila dinyatakan fakta dan bukti.

    Masih tetap dengan putarbelit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir dianggap suci dan semua dosanya telah terhapus malah tuduhan liwat kepada Anwar pun sudah tak mengapa kononnnya demi RAKYAT. Hanya orang tidak berakal sahaja boleh tertipu mainan politik murahan dan tidak berprinsip ini.

      GS - DAP amal politik hipokrit, dulu sokong hudud kerana hudud untuk menbenteras perompak macam UMNO. Tapi bila dia ada sedikit kuasa mula serang Islam.

      Delete
    2. Bang Anon. Kita nak tanyalah. GS tu apa maksudnya? GengSemah ke? Kalau ada GengNajib mesti ada GengSemah, betul tak?

      Delete
    3. kita nak jawab ler...

      GS tu...Gigolo Sedap nak Tongeng Sweet Rose...kihkihkih...

      Delete
    4. Wak kojola kengkang babi tonggek lima duit tu tiap2 malam dok tonggeng pungkoq kat bangla di lorong chow kit tu

      Delete
    5. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    6. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your head.....!!

      Delete
    7. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    8. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  12. Minta LHDN siasat juga sama ada keuntungan dari oenjualan tanah Felda telah pun dicukai. Sebagai rakyat yg patriotik kami hendak juga tahu. Kalau tanah itu tidak dijual tetapi diderma saja, kami nak tahu juga berapakah hasil yg perlu dibayar. Rakyat yg patriotik sedang menunggu jawapan.

    ReplyDelete
  13. HASIL Teman Keceriaan Anda. HASIL Your Feel Good Partner. Berperikemanusiaanlah sedikit sesama manusia kalau kamu masih lagi manusia dari keturunan zuriat Nabi Adam kerana Allah sendiri memuliakan bani Adam. Apa pendapat ULARMAK UMNO dan PAS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar pernah mendakwa di Parlimen bahawa bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mengarahkan serangan ke atas Kampung Memali, Baling, Kedah pada 19 November 1985.

      Ahli Akademik Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Kamarul Zaman Yusoff berkata, Mahfuz pada tahun 2002 mendakwa arahan serangan keatas penduduk kampung tersebut dibuat secara terus oleh Mahathir yang kini menjadi Pengerusi Pakatan Harapan.

      “Justeru, masanya sudah tiba untuk keadilan ditegakkan,” katanya di Facebook semalam.

      Mahathir sejak menyertai Pakatan Harapan diwar-warkan sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan jika pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-14.

      Pakatan Harapan dibarisi DAP, Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM)

      Kamarul berkata, menjadi harapan semua pencinta kebenaran supaya Suruhanjaya Siasatan Diraja diwujudkan bagi menyiasat peristiwa serangan Memali.

      Menurut beliau, rakyat mahu tahu individu yang bertanggungjawab mengorbankan banyak nyawa penduduk kampung yang tidak bersalah dalam tragedi tersebut. – MYNEWSHUB.CC


      GS - Mahfuz sebelum ini berpontesi untuk menjadi pimpinan PAS yang baik, tapi malanmgnya setelah lama bersusah payah, bila dapat sedikti kesenangan dengan jawatan maka dia rasa PAS perlu kekal untuk bersama HARAPAN bagi mengekalkan kedudukannya dalam pemerintahan. Janji manis HARAPAN akhirnya dia meninggalkan perjuangan PAS kerana memang perjuanga Islam banyak duri dan kesengsaraan. Ramai orang yang berjuang gagal bila diuji dengan sedikit kesenangan.

      Delete



    2. harakah berhutang 2.2juta dengan pencetak surat kabar


      KENAPA BALA DEMI BALA MENIMPA HADI



      KENAPA SUARA KERAMAT LIDAH BELIT PAS IAITU HARAKAH BANKRAP


      SEBAB HARAKAH MANYAK FITNAH



      HARAKAH FITNAH



      PAS BANKRAP PUN TAKPE


      ESOK RAJA TERBUANG SISA SISA TAHIK KERABAT BUGIS AKAN BUKA BLOG PAU NAJIB LAGI DEDAH ISU GENTING KALAU TAK BANK IN LAGI 90JUTA!!!!






      KAH KAH KAH KAH KAH


      NAJIB KENA PAU DENGA PAS MELALUI RAJA PANTATTERA


      ATHEIS DAN EVANGELIST MANCHESTER KAWAN BAIK DAN WAKIL PAS

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Ada orang itu kan..kan..menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
  14. Bodoh

    Dah hutang dengan kerajaan.Bayarlah.

    Tak bayar tak masuk syurga

    ReplyDelete
    Replies
    1. babi


      najib ada bayar hutang rakyat?


      bodoh pkmak kau

      Delete
    2. 12:14
      Najib bayar hutang rakyat? Jangan harap!
      Sebaliknya rakyat yg terpaksa bayarkan hutang 1MBABINajib MO1 guna cukai GGGSSSTTTTTTTT!!!

      NAJIB, GENG NAJIB DAN GENG2NYA MEMANG BABIII!

      Delete
    3. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    4. Dah sah gila babi tonggek ni...akibat kos sara hidup yg meningat tinggi.

      Delete
    5. Zack.....

      Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
    8. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    9. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  15. malaysia bankrap




    malaysial bamkrap




    malaysia bankrap



    malaysial bankrap




    najib sial


    najib sial


    najib sial



    umno bodooooh


    umno bodooooh

    ReplyDelete
  16. Tak yah komen byk, drp sini pun dah tahu majoriti dah meluat kat amno dan pas....

    ReplyDelete
  17. Tak yah komen byk, drp sini pun dah tahu majoriti dah meluat kat amno dan pas....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    2. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    3. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    4. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
    5. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    6. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  18. Memang macam tak cukup duit
    Cukai sana dan sini sikit
    Kurang ubat nak rawat pesakit
    Tapi di rumah Birkins membukit!

    Kenalah cukai kok tidak susah
    Dekat PRU wang nak belasah
    Fikir nak kalah jadi gelisah
    Kalah nanti Sg Buluh dah sah!

    Kongsi maklumat Bros Pakatan
    Cai2 JASA dalam jawatan
    Statusnya kontrak tahun ke bulan
    Carilah dedak nak dapat tambahan!

    Punyalah kerja bagai nak mati
    Bertegang urat sokong pencuri
    Jawatan kontrak buat tak reti
    Apa yang dapat..syok sendiri!

    Baik kita tak dapat dedak
    Tahu beza bapak ke budak
    Pemimpin klepto kita tak hendak
    Tak mahu kita nak ikut rentak!

    Ameno patut malu sendiri
    Konon pembela ibu pertiwi
    Pejuang tulin ramai dah lari
    Yang tinggal pengilat kasut kiwi!

    Tun Mahathir dah bikin gempak
    Boleh tewas Ameno dah nampak
    Arahan keluar Mahathir tu 'hapak'
    Wajib dihina,mesti dicampak!

    Sini wa nak cakap lu
    Para pencacai muka tak malu
    Jasa Mahathir dunia kenang selalu
    Sejarah nanti Pak Klepto dipalu!

    Kesian rakyat kenalah 'akur'
    Seratus ringgit tegas diukur
    Billion ringgit Klepto dah cukur
    Kini mintak rakyat bersyukur!

    Sudah jelas Mahathir wibawa
    Pakatan Harapan pimpin negara
    Walau dikata renta dah tua
    Pimpinannya power, undilah segera!

    ReplyDelete
    Replies
    1. puad, faisal semua tu gaji besau. keje takde, asik goyang telo najib aje!

      Delete
    2. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    3. Jasa adalah badan yang ditubuh kan utk propaganda kerajaan
      Akan tetapi mereka asyik menjilat dan lupa setiap sen gaji mereka terima adalah dari rakyat
      Dan mereka menyombong dengan doktrin mereka yg menyebabkan rakyat bodoh dan ditakut takutkan dengan cerita bohong mereka
      Mmg terkutuk hasil yg mereka suap pada keluarga mereka
      Takut nanti anak cucu mereka jadi pariah dan melingkup akibat hasil pendapatan haram menipu rakyat hidup hidup
      Kifarah untuk mereka pasti tiba

      Delete
    4. 13:00,
      Jampi serapah dan perdukunan kau tu belom cukup power utk pukau kami menyokong umnopasbn. Pi panjat puncak Titiwangsa tu , cari lagi, tak pon pi gali kubor Mona Fendi, ambil kain kafannya, balut kat badan kau! Alang2 gila kan......

      Delete
    5. Bro dad,

      Kalau nak tau pasal Tun Faisal tanyalah pendusta yang bernama Mr J, tapi janganlah harapkan apa-apa jawapan yang benar sebab dah namanya pun pendusta.

      Delete
  19. Dua tiga macai umno yg hari2 komen mengutuk TDM dan PH dalam blog ini sedar atau tidak bahawa semua orang yg siuman tahu bahawa kamu cuma menjalankan tugas dan sedang memikul amanah berat untuk menentang kebenaran suatu tugas yang mustahil dan sia-sia. Tetapi jika niat kamu sebenarnya untuk memenangkan PH dalam PRU14 dengan berpura-pura berlagak bodoh disini maka semoga Tuhan sahaja membalasnya dan teruskanlah jihad kamu mempertahankan pengkhinat-pengkhianat negara itu walaupun terpaksa dipandang hina oleh netizen. Terima kasih macai-macai semua kerana berjaya memperbodohkan diri kamu sendiri dan kerana akan memangkah PH nanti sebab terpaksa dan sudah tiada pilihan lain untuk menyelamatkan negara tercinta ini dari menuju kehancuran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    2. Benar anon1225
      Mereka terpaksa bukan pakatan yang memaksa mereka

      Delete
    3. 1303,
      Jampi serapah dan perdukunan kau tu belom cukup power utk pukau kami menyokong umnopasbn. Pi panjat puncak Titiwangsa tu , cari lagi, tak pon pi gali kubor Mona Fendi, ambil kain kafannya, balut kat badan kau! Alang2 gila kan......

      Delete
    4. RATK, mereka sengaja memBANGANGkan diri!!!!

      Delete
    5. Tepat anon1354
      Bangang jangan tunjuk tapi sorok
      Aib diri kalau tau diri ada dna bangang terlampau
      Ubatnya belajar

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your rainless bhead.....!!

      Delete
    8. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    9. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete

  20. tahniah fun tan


    najib ni dah gilababi
    rakyat dia gempak lagi
    bila la jibmah nak mati
    baru lah rakyat senang hati



    kaaaaahhh kaaaaahhh kaaaaaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. semakin banyak kopi paste dr blog yg dah takde org baca, semakin dekat tanda2 nak election.

    semakin banyak jasa keluar duit semakin banyak kopi paste.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    2. Kopipes no substance sia sia je bro dad
      Bro pakatan semua dah maklum dgn modus operandi puak lahanat nie

      Delete
  22. Pada zaman Imam Nawawi, pemerintah yang memerlukan wang untuk tujuan pertahanan dan perbelanjaan ketenteraan negara mahu mencukai rakyat utk tujuan itu.

    Untuk mendapatkan legitimasi Raja telah meminta sang Imam keluarkan fatwa cukai itu adalah sah dan pemerintah berhak ke atasnya.

    Sang Imam yang jujur dengan ilmunya telah memberi syarat agar kesemua lebihan wang yang dimilki sang Raja melebihi sifat patut padan dimasukkan ke perbendaharaan negara terlebih dahulu, barulah ia akan keluarkan fatwa itu.

    Itu dululah.

    Hari ini, rakyat marhain diperah sehabis mungkin. Dan para ahli agama berjawatan rasmi lagi bergaji besar hanya membisu. Ye lah, gaji depa kan dah besar dah. Peduli apa rakyat marhain diperah oleh pemerintah.

    Bukan setakat RM176 ja seperti entry tuan Budin, malah saya pernah melihat LHDN membuat tuntutan cukai pendapatan tertunggak ke atas orang mati melalui warisnya. Sampai begitu sekali mereka memerah rakyat.

    Dan benar seperti kata sdr Fan Tun, mereka memerah rakyat habis-habisan ketika mereka sendiri bermewah-mewah di luar kemampuan.

    Benar-benar merasa aman dari kemurkaan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Layan Mahathir Macam Layan Orang Gila
      Orang yang dah masuk usia 90-an tidak gila mahu jadi PM kalau tidak gila. Dalam dunia tak ada orang yang bergelar mantan PM tiba-tiba kemaruk pula nak bertanding untuk diangkat jadi PM melainkan orang gila. Gila berganda-ganda.
      Di kampung aku ada orang gila. Namanya Bukan Mahathir. Diusungnya karung penuh dengan kain buruk dan busuk. Di sana ada orang yang nama betul-betul Mahathir sedang usung karung dengan otak dan hati yang busuk. Tak parah kepada manusia gelagat si gila yang bernama Bukan Mahathir . Tapi gila si Mahathir seribu dukun tak terjampi akan sakitnya.
      Aku layan Mahathir macam layan orang gila. Aku tidak gila. Tapi aku bersama dengan manusia yang ingin ambil kuasa dari orang gila.

      Delete
    2. 1306 Jampi serapah dan perdukunan kau tu belom cukup power utk pukau kami menyokong umnopasbn. Pi panjat puncak Titiwangsa tu , cari lagi, tak pon pi gali kubor Mona Fendi, ambil kain kafannya, balut kat badan kau! Alang2 gila kan......

      Delete
    3. Ada orang itu menyamar perancis celop 'bonjour merci', tapi londehkan kebodohannya bila dia ngaku 'my FRANCE suck'.
      Level bongok macam ini siapa nak layan? Buang masa ajer.

      Mana nak letak muka, Kejora.....??

      Delete
    4. Babi tonggek mana pernah bayar income tax pun.
      Pendapatan tak cukup!!!

      Delete
    5. Kejora babi tonggek tu berjalan mana pernah angkat muka pun Pak Othaman.
      Drp dulu lagi bila berjalan asyik tunduk muka ke tanah saja..kihkihkihkih

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. Wak kojola kengkang mati akibat tercekik rokok john

      Delete
    8. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
    9. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    10. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  23. Terdesak sgt ker government?? Hingga taksiran 2004 -2012 pun kna korek?....aduhh...nih dah 2018....

    ReplyDelete
  24. Rakyat yang ada hutang lapuk dgn kerajaan pun dituntut sampai lubang cacing
    Kos tuntut hutang lapuk akan lebih dari jumlah hutang dijelaskan kalau mengira kos operasi kos manpower logistik surat menyurat dan bla bla bla siapa yg tanggung kos ini semua?
    MOHON PENJELASAN
    EFISIEN ATAU TIDAK?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harakah pun tak bayar hutang.

      Woiii....tok guru hadi awang...pi edar tin milo laaaa cepat2...

      Delete
    2. Sengkek punya tok guru!!!!

      Delete
    3. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    4. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless bhead.....!!

      Delete
    5. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    6. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  25. Bro John Doe,
    Para ahli agamawan?
    Bukan para ahli agamawang ke?

    errrrrr.........nanti lah....

    ReplyDelete
  26. En Budin,gst rm42b tu,kan digunakan utk bayar hutang mdb tu,mcm tak tau pula...,sebhg nya utk tolong bayarkan duit joli sakan anak tiri pm dan juga jho low...yg bayar kita sebg rakyat...

    ReplyDelete
  27. Woi si Gila 13:06,
    Ko tu dalah gila, minom todi pulak, dah tulis merapu rapu. Yang berkuasa sekarang kat mesia si Najib MO1, hi hi hi , elok sangat la ko ambil then beri pada Tun Mahathir utk PH ye...... cantikkkkkkk.......

    btw...eh gila 1306....mana ko dpt todi tu? jamal pak tongol jamban tukul besi polis tumbok saya hidung saya berdarah yb zuraidah tumbok saya pulak kereta jenazah yg bawak keranda tu kasik eh? Patut pon, dia pon sama gila macam ko, elok la tu......selamat idop ko,,,,,,

    ReplyDelete
  28. Maaf Admin, nak kalih roket
    Saja nak tanya khabar sedikit
    Cuma nak tahu rakan2 serakit
    Bro Perak Man sihat ke sakit?

    Begitu juga my bro Pomen
    Business tentu baek..i say man
    Masuklah bro seronok kemain
    Bersatu kita satu dan lain..

    Bro Perak Man kemana menghilang
    Sekali sekala pantun dikarang
    Macam dulu pantun terbilang
    Bersama Pakatan kita menyerang!

    Bro Macy lama tak masuk
    Sebelah sana dah tambah beruk
    Dari Peranchis benjol ditengkuk
    Buka mulut,baunya busuk!

    Kita faham bros pun sibuk
    Sekali sekala datanglah jenguk
    Keletah bros rindu nak tengok
    Tergelak kita cai dihempuk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Terima kasih bro fan tun kerana mengenang
      Blog tuan budin teman baca tak pernah menghilang
      Cuma nak berpantun tak sempat, keadaan tak senang
      Inshaa Allah, jika ada kesempatan sama sama kita berjuang..

      Bila dilihat keadaan cai semua
      Ibarat cacing kepanasan je layaknya jua
      Dah bangkrup idea nak pertahankan kerajaan ber'dua'
      Takut kepada pimimpin yang mereka gelar siorang tua..

      Jangan rakan rakan seperjuangan berasa gusar
      Setakat isu isu bodoh cai kita tak gentar
      Insha Allah kejayaan Pakatan akan terlakar
      Sebab tu la kepala bapak sekarang dok terketar ketar..

      Salam perjuangan semua..

      Delete
  29. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
    2. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    3. Nampak sangat Kejora bahlol dan mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete
  30. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora...

      Dgn izin Allah SWT, Tun M is returning to Putrajaya soon to the place where he built and will kick out the undeserved & ungrateful son, Najib.

      The fact that million of Muslims all over the globe wishing him well is a testimony that Tun M is always bestowed with Rahmatullah & Barakah.

      Put that in your brainless head.....!!

      Delete
    2. SUDIKAH ORANG PAS MENGURUSKAN MAYAT DR MAHATHIR?
      Ketika menyambut harijadi Dr Mahathir ke 70 (1995), seorang pemimpin parti pembangkang bertanya kepada beliau, “sampai bila Dato Seri mahu memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia”. Dr Mahathir menjawab dengan nada bergurau, “keluarga saya umur mereka biasa mencecah 100 tahun, jadi saya ada 30 tahun lagi”. Sekarang umur Dr Mahathir sudah menjangkau 93 tahun, jadi jika berdasarkan umur kebiasaan keluarga beliau, beliau masih ada tujuh tahun lagi.

      Sepanjang Dr Mahathir berpolitik beliau telah menghadapi pelbagai orang dan golongan, kebanyakan mereka akan menjadi musuh Dr Mahathir kecuali Daim Zainuddin, Sanusi Junid, Zainuddin Maidin dan Kadir Jasin. Biarpun Dr Mahathir pernah juga berkrisis dengan mereka tetapi akhirnya kiambang tetap bertaut. Yang lain sehingga hari ini tetap tidak dipercayai oleh Dr Mahathir walaupun kadang-kadang Dr Mahathir terpaksa berpelukan dengan mereka apabila masing-masing berhadapan musuh yang sama.

      Golongan yang paling dimusuhi oleh Dr Mahathir ialah PAS meskipun beliau pernah beberapa kali menggunakan podium PAS. Yang terkini Dr Mahathir terus menyerang Presiden PAS dan membangkitkan semula isu ‘Amanat Haji Hadi’. Dr Mahathir bukan hanya menyerang PAS secara penderaan mental, malah semasa pemerintahan kuku besinya, beliau begitu banyak menyerang PAS dalam bentuk serangan fizikal. Tragedi Memali adalah bukti yang paling jelas, diperakui oleh semua pihak kecuali Dr Mahathir dan empat orang rakan senegerinya.

      Ketika usia meniti senja Dr Mahathir boleh dinobatkan sebagai bapa kejahilan, sebagaimana seorang lagi rakan senegerinya yang telah meninggal dunia beberapa bulan yang lalu. Dr Mahathir adalah pembela kuat Dr Kassim Ahmad sehingga beliau mengumpamakan tindakan Dr Kassim tidak mengiktiraf hadith seumpama Imam al-Bukhari. Satu Malaysia, malah mungkin satu dunia mengetahui bahawa Dr Kassim adalah golongan anti hadith dan menjadi pengikut ajaran Rashad Khalifa.

      Delete
    3. Ketika ini orang heboh kata puak Borosmah Najib & Geng bimbang & ketakutan kerana mereka sedar rakyat jelata semakin memihak pada pembangkang.

      Orang BN sendiri terlepas cakap dalam sembang-sembang, kalau gitu gayanya, mungkin Najib akan minta YDP Agong istihar 'dharurat' untuk terus kekal di putrajaya.

      Delete
    4. Si Kejora bahlol pulak punyalah bengap & mati akal bila kena henyak sampai2 dia hanya mampu mengulang-ulang kopipes bahan sampah...!!

      Delete





  31. SIAPA YANG MENYOKONG MAHATHIR YANG MENDAKWA HAJI HADI KAFIR ...SILA ANGKAT TANGAN







    ReplyDelete
  32. Pegerusi Hisbah ezam md nor?aku hingga kini tertunggu2 isi kandungan 6 kotak yg disimpan beliau sejak th 1998,ketika menentang Tun dulu....
    Siapa mau peduli lagi dgn ezam?,sosok keciwa dlm politik.........satu geng dgn Hamidah dan Ainina,selamat meninggal le...dan beberapa orang lagi yg meninggalkan Bersatu....menyalak le sepuas2nya,orang tak ambil pot lagi...
    Hidup Tun dan PH.

    ReplyDelete
  33. bila kata negara nak bengkrap..pandai pulak sebelah sana menjawab..tapi x boleh pcaya dan harap..dah x beradap..yg nampak selaluya..hmmmmmm mengendap gendap..itu saja sulaman yg kerap..supaya hati dia sedap..namun masih dlm gelap..pendek cerita ..kami nak buat dia karipap terus ngap..hahahahhihihooooooooo..

    ReplyDelete
  34. Hai kawan2 PH. Si Gila 1306 tu nak tolong kita ambil kuasa daripada orang gila MO1PMNajib yg sedang berkuasa di mesia skrng ni. Alhamdulillah....syukur....berguna juga dia tu kan rakan2. GN, Kejora, Benjol dan rakan2nya yg lain elok lah sama2 bantu dia buat kerja baik ni......besar ganjarannya Allah bagi tu nanti. Amin.

    ReplyDelete
  35. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK KEJORA KEMBALI KERAHMATULLAH?

    ReplyDelete
  36. JANGAN TEGUR KEJORA WAKTU INI
    DI TENGAH "HAYUN TE_ _ R" SEKARANG

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...