Monday 1 January 2018

2018 ADALAH TAHUN PERUBAHAN, MARI KITA KUKUHKAN LAGI ILTIZAM MENYINGKIRKAN NAJIB


Hari ini adalah hari pertama tahun 2018 dan untuk itu diucapkan selamat tahun baru kepada seluruh rakyat Malaysia serta penjenguk blog ini, tidak kira sama ada yang pro kerajaan atau pro kepada perubahan.

Juga diucapkan terima kasih kepada semua yang terus setia membaca dan menjenguk blog ini, termasuk yang rajin memberi komen dan pandangan, baik yang bersifat pro atau kontra. Kepada yang suka berkata kotor, lucah dan mencarut, sedarlah bahawa dunia ini tidak kekal selama-lamanya.

Sebagaimana tahun-tahun sebelumnya, pada tahun 2018 ini, blog ini ingin terus komited dalam mengajak rakyat kepada perubahan dan pembaharuan dalam politik Malaysia melalui PRU 14 yang wajib diadakan sebelum Ogos depan.

Oleh kerana tahun ini adalah tahun pilihanraya di mana rakyat harus membuat pilihan, maka seboleh mungkin blog ini akan melipatgandakan lagi usaha penulisannya agar rakyat benar-benar faham tentang pentingnya perubahan serta tidak teragak-agak untuk melakukannya di kertas-kertas undi.

Pada asasnya, oleh kerana hanya Najib Razak yang terpalit dengan skandal kewangan terbesar di dunia, banyak membazir, suka bermewah, membebankan rakyat dan merosakkan seluruh sistem dalam negara, menyingkirkan beliau saja adalah pilihan yang paling munasabah dan itulah yang diperjuangkan sebelum ini.

Hakikat ini bukan saja terserlah melalui tulisan atau artikel di peringkat awal blog ini, tetapi juga melalui tujuh buku yang telah diterbitkan sejak 2011 lagi.

Tetapi, oleh kerana Najib enggan berundur dan berselindung di sebalik UMNO dan BN serta menggunakan kekuatan "cash is king" yang ada padanya untuk terus bertahan, maka mengajak rakyat untuk sama-sama menumbangkan UMNO dan BN sudah tidak dapat dielakkan lagi.

Dalam keadaan sekarang, mengekalkan UMNO dan BN samalah seperti mengekalkan lagi Najib untuk terus berkuasa serta  bermaharajalela dan Najib hanya dapat disingkirkan dengan cara mengalahkan UMNO dan BN terlebih dahulu.

Rakyat juga harus sedar bahawa oleh kerana Najib enggan berundur dan masih mahu bertahan adalah kerana untuk melindungi dan menyelamatkan diri, keluarga dan yang terpenting sekali ialah Jho Low, kebarangkalian yang paling menakutkan ialah kepentingan rakyat akan merupakan prioriti terakhir dalam hidupnya selepas dapat menyambung lagi hayat politiknya.

Najib tidak pernah peduli tentang kesusahan rakyat, berapa harga bawang dan cili, apa pentingnya subsidi, bebanan GST dan lain-lain lagi kerana yang sentiasa diutamakannya hanyalah kepentingan dirinya.

Sebab itu, di sebalik rakyat terbeban dan mengeluh dengan pelbagai tekanan kehidupan, citarasa hidupnya terus jalan seperti biasa. Cutinya, bermewahnya, perbelanjaan PMOnya, membazirnya, keghairahannya membeli sokongan serta memberi jawatan dan sebagainya tidak pernah dikurangkannya, meskipun pelbagai kementerian dan ubat-ubatan di hospital mengalami catuan di sana sini.

Mengekalkan lagi Najib hanyalah mengundang malapetaka dalam kehidupan kita atau ibarat kita mengambil seseorang yang diketahui suka mencuri sebagai pengawal keselamatan untuk menjaga rumah dan harta-harta kita.

Satu-satunya pilihan yang ada bagi rakyat Malaysia pada 2018 ini ialah  mereka mesti mengukuhkan lagi iltizam untuk menolak, menyingkirkan Najib, UMNO dan BN serta akhirnya menjadikan perubahan suatu realiti.

Hanya setelah berlakunya penyingkirkan itu, barulah proses membaikpulih dan memulihkan seluruh sistem dalam negara dapat dilakukan dengan sebaik-baiknya.

Memang sekarang ini diakui golongan yang suka dan menyokong Najib kian mengecil dan agenda perubahan sedang menuju kemenangan. Dalam UMNO sendiri pun, kecuali pemegang jawatan dan mereka yang mendapat dedak yang terus menyatakan sokongan, yang lain-lainnya boleh dikata setuju perlunya perubahan dalam pilihanraya akan datang.

Semua segmen masyarakat pula rata-rata benci, meluat dan tidak mahu lagi melihat wajah Najib. Yang menutup televisyen atau mengalih siaran ketika wajah Najib terpampang bukan saja berlaku di kebanyakan rumah kediaman, bahkan terang-terang suatu kebiasan di kedai-kedai makan atau tempat awam yang lain.

Di zaman Tun Mahathir atau Pak Lah misalnya, memang diakui ramai juga yang tidak menyokong dan marah kepada kedua-duanya, namun tidaklah sampai ke peringkat tidak mahu memandang wajah mereka  yang muncul di tv.

Realitinya, Najib memang sedang ditolak dan tidak lagi disukai.

Tetapi, oleh kerana Najib masih memegang kuasa, banyak sokongan boleh dibeli, diugut atau dimanipulasinya untuk memastikannya terus menang dalam pilihanraya nanti.

Selain parti-parti politik yang bergerak ke arah perubahan terus dengan peranan masing-masing, begitu juga pihak-pihak lain seperti NGO, pertubuhan, penggerak media sosial, grup Whatsapp dan sebagainya, blog ini juga akan terus komited membantu dan menyedarkan rakyat sekadar yang termampu ke arah perubahan itu.

Apa yang dilakukan ini bukan untuk diri sendiri, sebaliknya demi kepentingan rakyat, negara dan generasi akan datang agar mereka lebih selesa menjalani kehidupan, tiada beban kos sara hidup yang terlalu tinggi, ada kerjaya, mudah berniaga dan rukun damai sebagai rakyat yang bebas merdeka.

Semua itu hanya dapat dijayakan dengan berlakunya perubahan terlebih dahulu dalam pilihanraya akan datang  yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat ini.

Jika kita sayang negara ini, marilah bersama-sama melakukan perubahan. Tetapi jika Najib, keluarganya dan Jho Low yang ingin kita lihat bertambah kaya dan memiliki lebih banyak hartanah di seluruh dunia, sedangkan kita sendiri kekal merana, maka teruslah menyokong dan BN sehingga ke penghujung usia.

Pilihan di tangan kita dan peluang terbaik serta mungkin kesempatan terakhir untuk melakukannya hanyalah pada PRU 14 akan datang yang detiknya hanya beberapa bulan saja lagi.  (ShahbudinHusin 01/01/2018).

200 comments:

  1. Aku first ha ha ha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Claim hadiah kau dgn wak Suman tempe pte. Ltd.

      Delete
    2. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    3. Rakyat Malaysia semua,
      Melihat suasana ramalan dan kajian yang terjadi pru14 najib umno dan bn akan kalah yang amat teruk dalam sejarah,
      Pihak PAKATAN akan menang mudah, ibarat menjentik nyamuk,
      Ngauman pemuda yang genap 21 tahun yang bersemangat seperti tidak pernah berlaku selama ini hatta ketika kami berusia seperti mereka pun masih sambil lewa untuk pru,
      Tapi yang paling kita harus ingat, muslihat najib bermain peti undi,
      Banyak sukarelawan diperlukan untuk pantau van van yang datang di tempat pembuangan undi, pastikan yang van itu kosong dan tidak bercermin gelap,
      kalau dah terdesak memang dibuangnya kertas undi kita ke tong sampah, dan diganti dengan klon peti yang lain,
      Calon PAKATAN yang bertanding kena berada betul betul di muka pintu van dan ikut sampai ke tempat pengiraan,
      kalau tak buat macam ni sia- sia sahaja perjuangan selama ni yang mahu tengok najib umno bn jatuh muka dulu ke longkang belakang jamban, dan jamal yunus nyoyot puting pondan klang akan sasau sambil telanjang sambil tarik rambut buat maraton dari klang sampai putrajaya,
      Muka babi tua tengku nan dengan said kruak tak boleh nak kata apa lagi, cari cangkul gali lubang kubur sendiri, untuk buat upacara bunuh diri cara samurai,
      yang tendang kau dari belakang ialah jamal yunos yang baru sampai dari klang maraton telanjang,

      Delete
    4. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    5. Anon 13:57.....gila dan bangsat.Hanya ini perkataan yang sesuai dengan kamu..

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. Tun M tetap panjang umur nya,
      Bukan setakat doa rakyat Malaysia tapi rakyat Palestine rakyat Bosnia Herzegovina,
      Rakyat Iraq, dan sebagai nya,
      Sihat akal sihat tubuh badan,
      Amin ya rabbal alamin...

      Delete
    8. Moga-moga kerajaan kleptokrasi laknatullah ini akan binasa tahun 2018,
      Amiiin,,Amiiin,,Amiiin Yaa Rabbal A'lamin.......!!

      Delete
    9. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    10. Allahumma Farij' humal muslimin, wakdid daini anil madinin,, wa'ahsin khalasal masjunin,,waja'al haza baladha aminan wasa'i radil muslimin wa bil khusus "PAKATAN HARAPAN" wabizhalika yasnul khatmu kama yahsunad takdim,,fa'alaihi afdhalu shalahti wa taslim,,Allahummma shalli wa Sallim ala Saidina wa Nabiyina Muhammadinir Ra'ufur Rahim Wal hamdullilah hi Rabbil A'lamin

      Delete
    11. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    12. Bro pakatan semua........
      Pastikan KERETA YG DATANG MEMUNGUT PETI UNDI UNTUK DI HANTAR KE PUSAT PDNJUMLAHAN UNDI TIDAK BAWA PETI HANTU DIDALAM NYA.......AWAS BETUL BETUL.....
      JANGAN JADI BILA SAMPAI DI PUSAT PENJUMLAHAN UNDI.....PETI UNDI ANDA KEKAL DALAM VAN/KERETA SPR.....PETI HANTU DITURUNKAN SEBAGAI GANTI.
      PETI HANTU ITU 100% UNDI BN.
      AWAS....AWAS....SEMUA....

      Delete
    13. Biarlah wak kojola kengkang dgn dedaknya. Kita yg lain move foward.
      UBAHHHHHHHHHH...

      Delete
    14. 14.45.......silap haribulan tahun 2018 ni jadi tahun terakhir untuk ko.

      Mati ni bukan ikot tua atau muda.....kaya atau miskin.

      Kalo dah sampai masa tempoh ko......maka tak kira walaupon ko muda dari Tun M.....ko tetap akan mati.

      Jadi jangan terrrrlampau biadab sangat duk sebok pasal umor orang..........tengok2 umor ko sendiri yg pendek setakat tahun ni je.

      Wallahu'alambissawab.

      Delete
    15. 3 ekor babi GN,Mat Jho Jahanam dan Kejora Kengkang nampak marah je hari ini. Ini mesti lepas tengok video AGM Bersatu bergegar ltut cirit birit ketakutan. Kesian mungkin kena serang sakit jantong.
      Kah kah kah padan muka kah kah kah

      Delete
    16. Bro Phantom bukan umor kojola saja yang pendek tapi kaki dia pun pendek. Berkaki 4 pula.

      Delete
  2. HADIAH NAJIB UNTUK RAKYAT
    Tahun 2018 sukar untuk cari kerja.


    PENCARI kerja akan berdepan cabaran pada tahun 2018, jangka sebuah kumpulan majikan, ketika peluang pekerjaan baru terhad malah berlakunya pembuangan pekerja walaupun ekonomi dijangka bertambah baik.

    Gambaran yang tidak memuaskan itu dipacu oleh peningkatan kos operasi disebabkan pengenalan skim Sistem Insurans Pekerja (EIS) dan dasar baru levi pekerja asing, kata Persekutuan Majikan-Majikan Malaysia (M'sian Employers Federation).

    Hampir 50,000 pembuangan pekerja dijangka berlaku tahun ini, kata Pengarah Eksekutif MEF Shamsuddin Bardan.

    Katanya, graduan lepas kolej dan universiti yang akan memasuki pasaran kerja tahun ini perlu mempertimbangkan beberapa panduan:

    * Bersedialah menunggu lebih lama untuk mendapat pekerjaan. Malah graduan perubatan juga perlu menunggu selama sembilan bulan bagi penempatan housemanship.

    *Sedia beradaptasi. Ambil sahaja apa yang ditawarkan, walaupun pekerjaan itu bukan dalam bidang pengajian anda.

    *Terbuka dalam menerima pekerjaan yang tidak setaraf dengan kelayakan universiti anda, misalnya bekerja di jawatan tahap diploma walaupun mempunyai ijazah.

    “Tetapi persoalannya sekarang adalah sama ada pekerja tempatan mahukan pekerjaan ini,” kata Shamsuddin memandangkan hakikat yang kebanyakan pekerjaan ini adalah jawatan kemahiran rendah dalam industri pengeluaran dan perkhidmatan.

    Hampir 100,000 peluang pekerjaan juga akan tersedia kerana kumpulan pertama pekerja yang wajib bersara pada usia 60 tahun dijangka meninggalkan pekerjaan mereka pada Jun depan.

    Bagaimanapun, dengan peningkatan kos operasi, syarikat mungkin memilih untuk tidak menggantikan pesara tersebut, Shamsuddin memberikan amaran. Wujud petanda yang mereka sebaliknya akan lebih memberi tumpuan kepada peningkatan produktiviti.

    “Pasaran kerja akan menjadi lebih mencabar tahun depan kerana majikan cuba bertahan dalam peningkatan kos pengurusan perniagaan,” kata Shamsuddin kepada The Malaysian Insight.

    “Jumlah dan jenis jawatan untuk pekerja baru akan kekal sama pada 2018 seperti mana pada 2017 dan 2016.”

    Kehilangan pekerjaan:

    Sejak tiga tahun lepas, majikan dan pencari kerja berdepan situasi sukar. Dalam laporan lepas, Shamsuddin mengatakan pada 2015, hampir 44,000 orang hilang pekerjaan.

    Pada 2016 sahaja, hampir 40,000 pekerja dibuang antara Januari sehingga September.

    Hampir 30,700 pekerja dibuang kerja setakat September 2017, kata Shamsuddin.

    Pentadbiran Najib dengan bangga mengatakan yang Program Transformasi Ekonomi (ETP) sudah menambah 2.2 juta pekerjaan antara 2011 hingga 2015.

    Kehilangan pekerjaan bukan sahaja disebabkan ekonomi global yang lemah memaksa syarikat mengecilkan operasi disebabkan permintaan yang lemah.

    Begitu juga, pertumbuhan tinggi tidak menggambarkan lebih banyak pekerjaan untuk pekerja tempatan, kata Shamsuddin, kerana situasi kini cenderung kepada automasi dan digitisasi yang bermakna syarikat hanya memerlukan jumlah pekerja yang kecil.

    Dalam sektor perbankan, Shamsuddin mengatakan tumpuan banyak diberikan kepada perbankan mudah alih dan dalam talian bermakna lebih banyak operasi akan dikendalikan oleh kecerdasan buatan.

    Disebabkan itu, bank secara kolektifnya mengurangkan lebih 18,000 pekerjaan pada 2015, katanya.

    “Ini juga berlaku dalam industri insurans. Mereka mengatakan ada robot (digital) yang boleh melakukan kerja 10 orang. Jadi, ia mengurangkan pekerjaan yang tersedia.”

    Ahli Parlimen Serdang, Ong Kian Ming juga mengatakan walaupun 2.2 juta pekerjaan baru dibentuk antara 2011 sehingga 2015, jumlah pekerjaan kemahiran tinggi untuk graduan universiti sebenarnya semakin berkurangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berdasarkan laporan di atas, nampak gayanya tiada pilihan bagi rakyat kecuali menerajang BE END-UMNO keluar dari Putrajaya pd tahun ini demi mengembalikan kemakmuran rakyat & negara.

      Lagipun, Pusat Pentadbiran Putrajaya bukankah ianya dibina oleh Tun Mahathir?

      Najib & Rosmah hanya tumpang semangkuk berteduh & menyibuk aja di Kediaman Rasmi PM & pejabat pentadbiran Putrajaya, termasuk juga Ibu Pejabat UMNO di PWTC.
      Tak malukah pasangan laki bini ini kpd Tun Mahathir......??

      Selamat Tahun Baru & Salam Perjuangan.

      Delete
    2. Kini ada lebih 100,000 (mungkin cecah 200,000) rakyat Malaysia bekerja di Spura, ehsan dari pemerintah negara itu. Jika tidak, kadar pengangguran kita mungkin bertambah lagi parah. 3 anak2 saya pun bekerja di sana & menumpang di kediaman adik2 saya untuk jimat masa & travelling cost.

      Pekerja2 Malaysia di Spura kini mengambil alih kekosongan pekerja dari negara China Komunis & India. Rakyat & pemerintah Spura lebih selesa dgn pekerja2 negara kita berbanding dgn pekerja2 dari China Komunis & India.

      Heran, Najib kok bisa2 nya ambil jutaan pekerja2 asing dari China Komunis & India sedangkan Spura menghantar balik pekerja2 dari kedua negara tersebut....??

      Apa Najib & Rosmah tak ada kepala hotak kah......???^

      Delete
    3. WAK SUMAN TEMPE...TENGAH MENGGELINTIN...

      BAK KATA ADIK MIDAH SI HAMIZURA...LIKE THE BOSS...

      Delete
    4. ...bakal SAMPAH...si Wak Suman nih!!!

      Delete
    5. Othaman, kenapa raikan kejadian buruk pada negara? Apakah saudara sakit mental? Inikah cara politik 'cerdik' pembangkang? Mengharap dan doa kejadian buruk berlaku di negara supaya mereka dapat undi? Apakah sudah putus harapan dan ketandusan idea nak bantu negara? Apakah PH hanya gila nak berkuasa dan suka rakyat menderita asal dapat kuasa? Begitu parah mental mereka yg dokong PH. Bukannya prihatin terhadap kesejahteraan rakyat.
      InsyaAllah ekonomi negara dilandasan baik. Lapuran ekonomi baru ini menunjukkan peningkatan pengambilan pekerja pada suku ketiga. InsyaAllah dgn matangnya tempoh pencen 60 tahun akhir June tahun depan akan ada lonjakkan dlm peluang pekerjaan.
      Muhasabahlah Othaman. Jiwa saudara dah busuk akibat sekongkol dgn jumhur evengelis dan liberal. Apakah harap kebaikan di akhirat akibat jiwa yg busuk ini?

      Delete
    6. Maaf tempoh pencen matang tahun ini. Dah pun 2018....

      Delete
    7. En. Othaman. Sedeh baca. Tak terfikir apa yang berlaku sekarang boleh berlaku. Baru ni lapan multinational kilang yang tutup turut membuang enam ribu lebih pekerja.
      Klepet takkan kisah pasal masalah ni semua. Pemimpin yang sayangkan rakyat akan letak jawatan sebelum keadaan menjadi teruk seperi Tun M dan Pak Lah.
      Klepet hanya sayangkan jawatan dan diri sendiri. Mudahan termakbul doa rakyat yang ditindas. Amin.

      Delete
    8. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    9. Hari ni dalan the star: rupanya ramai rakyat msia kerja secara haram di korea. Kita dah jadi macam filipins & indonesia, rakyat terpaksa merantau mencari kerja. Hidup Najib & BN!

      Delete
    10. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    11. Mr. j , apa punya planning hampas yang kerajaan " Kepala Bapak Kau " buat ? Nak tunggu orang pencen baru ada kekosongan pekerjaan .

      Kata ekonomi berkembang sihat , pelaburan berates billion , malangnya kena tunggu orang pencen baru ada kekosongan .

      Orang biol pun tahu , satu working couple tercirit purata 4 anak . Sebelum mencecah masa pencen , 4 anak sudah tiba tempoh bekerja . Kamu faham maksud saya Mr. J ??

      Delete
    12. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    13. Anon 14:28 .....aku rasa kau yang akan mampus dulu.

      Delete
    14. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    15. Diny, tahap pengangguran negara kini 3.4%. Dibawah 4% ikut standard antarabangsa dikira full employment. Cubalah guna data dan statistik sikit dari hanya turut persepsi dan perasaan. Dlm pada itu apa rancangan PH untuk tingkatkan pekerjaan? Lain dari air liur tiada apa apa rancangan PH.

      Delete
    16. Mr. J , data itu adalah keluaran statistic department .

      Ia berdasarkan jumlah pencari kerja yang mendaftar dan berdaftar VS jumlah pekerja di Negara ini .

      Adakah statistic itu menggambarkan gambaran sebenar ?? Kamu tahu berapa puluh malahan ratusan ribu pencari kerja yang tidak berdaftar atau mendaftar ???

      Tak usah nak gebang2 lah pasal data & statistic Mr. J .

      Mr. J , 20 ntahun dahulu , para graduan akan memperolihi pekerjaan dalam tempoh 3 bulan . Masa kini ramai graduan menganggur ada yang mencecah 2 tahun !

      Delete
    17. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    18. Hang bukan tuhan wak kojola kengkang oiiii...
      Hang ayam kat lorong chow kit tu.

      Delete
    19. Anon 15:51......
      Kenapa lancang sangat mulut memohon pada Allah supaya Tun Mahathir mati cepat?........dosa apa Tun Mahathir buat kepada kamu?

      Kamu sendiri tidak tahu kenapa Allah lanjutkan usia Tun dan diberi kesihatan yang baik.
      Boleh kah diri kamu menjangkau usia saperti Tun kelak?
      .....he.....he.....orang muda, aku tidak tahu berapa usia kamu sekarang.....usia manusia ditentukan oleh Yang Maha Pencipta.......bukan ditentukan oleh kutukan manusia yg tidak percaya pada Tuhan walaupun kamu mengumpul geng kamu penuh satu padang bola sepak untuk berdoa.

      Hari ini tahun baru.......mulailah dengan sifat yg baik dan sayangilah negara kita MALAYSIA.

      Delete
    20. Marah betul 3 ekor babi macai taik umngokbn ni. Kesian. Takut Umngokbn kalah hilang dedak lah ni.
      Aduhhhhh geli hati.

      Kah kah kah

      Delete
  3. Orang Tua bangka mulut laser bukan benda baru dah nak expire jack.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora lahanat....

      Laser saya laser bertempat
      Bukan kosong berfakta padat
      Berbeza kamu mencarut kesat
      Bagai bangsat lagi keparat

      Jika tak puas hati, sila beritahu tarikh & masa kita berjumpa di Felda Taib Andak yg dah lama orang di sana ternanti-nanti.

      Amacam....berani, ada telor.....??

      Delete
    2. Woiiii wak kojola kengkang

      Anak sedara hang kat tv3 suku tu dah ambil vss ker?

      Atau

      Cuti setahun tanpa gaji

      Atau

      Kerja 3 hari seminggu dgn separuh gaji???

      Delete
    3. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

      Delete
    4. Z TOKEY BABI NIH...3 KALI JUMAAT MAMPOSSS LAH TUH...KIHKIHKIH....

      Delete
    5. Jgn sombong wak kojola kengkang.
      Hang bukan tuhan pun.
      Hang hanyalah ayam.
      Jual...malu aku nak sebut.

      Delete
    6. Untuk pengetahuan umum 3 ekor babi kepunyaan Jho Low ni yang sudah di cop di pantat Geng Najis,Mat Jho Jahanam dan Kejora Kengkang akan di pangang 3 hari sebelum raya cina 2018 untuk dijamukan kepada tetamu di atas kapal peranginan Equanimity sebab terlampau low standard jadi cybertrooper.

      Pan muka kah kah kah

      Delete
  4. Dua... Hihihi. Mesti ada yg jeles.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak kena potong dgn pak Othaman dan penyokong tegar umnu.

      Delete
    2. PJ Lat...

      Sorry tak sengaja mendahului sdra.

      Saya memang tak sabar nak menghentam Kejora & geng2 dia sewaktu dengannya, setelah membaca posting2 mereka semalam ketika saya sibuk dgn family menyambut tahun baru di Spura.

      Salam perjuangan & selamat tahun baru.

      Delete
    3. Bakal2 SAMPAH...

      Delete



    4. Patut le jalan semua lengang sebab orang dah tak ada kerja sekarang. Semua pakat pergi kerja di Jakarta, Bangladesh DLL.





      Delete
    5. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    6. man sampah 2018..

      Delete
    7. Atau pun adakah wak kojola kengkang yg kufur pergi terlebih dahulu...

      Delete
    8. Bro Zack
      3 ekor babi ni Geng Najis,Mat Jho Jahanam dan Kojola Kengkang yang jadi pengkhianat bangsa,agama dan negara guaranti mampos dulu. Mana ada manusia yang makan dedak boleh hidup lama.

      Delete
  5. Lets dLIGHT ofLUV shines..

    Semoga kita ditemukan dgn pemimpin yg SEJATI, pemimpin berCAHAYA yg menyuloh kdlm DIRInya terleih dahulu, pemimpin yg punya tahap jujur sejujur2 sejujur2 n sejujur2 KEJUJURAN jiwa n HATI yg tiada tara tandingannya.. pemimpin yg tau apa itu erti n makna definasi pemimpin2 "BARBARIC" yg suka menipu SANDIWARA Cover-up konspirasi yg 'addicted' menCURI 'addicted' KUASA 'addicted' GLAMOR BUAS Zalim yg bobrok "GELAP" durjana..

    Pemimpin sejati...pemimpin yg SEJATI
    Menerangi DIRI, Menerangi RAKYAT Nya
    Ibarat Mentari, TAK Mementingkan DIRI
    SelfLESS n selfLESS, Terang berCAHAYA


    Salam CAHAYA..

    Salam CAHAYA, shbt Budiman
    CAHAYA Mu Terang, Ddlm Kalbu
    CAHAYA Mu Bersinar, Indah Menawan
    CAHAYA Mu Itu...CAHAYA Yg Maha2'SATU


    selfLESS adalah...Sifat CAHAYA
    selfLESS Kau Lihat, Kaseh "IBU" Mu
    memBERI Kaseh...Tak Minta diPUJA
    memBERI Segalanya, Yg "dia" ter Mampu



    Salam CAHAYA...Shbt Budiman
    Kita Belajar...Mnjd CAHAYA
    Mnjd CAHAYA...Indah Menawan
    Bak Kaseh "IBU", Tiada TARAnya


    Bak Kaseh "IBU"...Tiada TARAnya
    Begitulah Sifat..."pemimpin" SEJATI
    selfLESS n selfLESS, Without AGENDA
    Agenda Utamanya...memBERI ber BAKTI


    Lets dLIGHT ofLUV, d greatest mightiest GIFT from GOD in ur HEART shines n owes shining even stronger my dearONE hmm hmm..


    selfLESS n selfLESS, Tiada AGENDA
    MERIT-Integrity, Kaseh memBERI
    selfLESS n selfLESS, Tiada-Tipu-SANDIWARA
    Setulus Kaseh "IBU", Seindah Sang MENTARI


    Lets dLIGHT ofLUV in u, in ur HEART, in ur DNAs in ur LANGUAGE n in ur ACTION shining NOW NOW NOW rightNOW myLV my dearONE hu hu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lirik lagu rap kau ni, elok kau bg of Snoop Dogg.

      Delete
    2. Cahaya KELAM 2018 FUKATAN HAPRAK.....

      KELAM macam Like The Boss...Ego dan Sombong...bak kata adik Midah...si Hamizura tuh!!!

      Bakal2 Sampah...sila Meninggal!!!

      Delete
    3. Ego nkmampos2 kutty penyangak mcm benjamin nentayahu! Memali tu krja jht dia.. Di salahkan mufti.

      Dia yg pgg kuasa bkn mufti.. Bkn mufti yg boleh arahkan polis..tp dia tu..Celaka Madey!!

      Delete
    4. Betullah apa yg Tun kata tu..hang mana faham.
      Hang mana pi sekolah pun

      Delete
    5. Hang dok buat apa tiap2 malam kat lorong chow kit tu?

      Delete
    6. Kepala Bapak juai tanah negara. Kojola Jengkang ada apa? Juai pungkok lah. Apa lagi

      Delete
  6. Yesss aku pasti kan keluarga' saudara Mara turun pilihanraya untuk pilih parti baru yg dipimpin mantan pm disayangi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rupa2nya Ucapan Tun Mahahatir di AGM Bersatu turut ditontoni dgn minat oleh jutaan umat Melayu Nusantara di Spura, Brunei & Indonesia.

      Malam tadi saya bercakap dgn anak saudara sepupu saya dari Jawa Tengah & mereka juga mendoa'kan semoga Tun M & P Harapan sukses menggantikan Najib.

      Delete
    2. Pak Othaman,

      Tidak ada apa-apa yang menghairankan pun dengan kenyataan itu.

      Lihat saja jumlah mikrofon dan kamera setiap dari mana-mana badan penyiaran dunia setiap kali Tun M membuat ucapan mahupun sidang akhbar.

      Berlainan sekali dengan jaguh kampung yang hanya mikrofon san kamera daripada TV3, RTM dan lain-lain locak brand semata-mata. Itu pun bukan kerana minat tetapi tugas semata-mata.

      Untuk sdr anon dan pak Othaman, salam perjuangan.

      Delete
    3. Bakal2 SAMPAH...

      Delete
    4. Walaupun ratusan juta umat Melayu berselerakan jauh di mata, namun jauhari tetap mengenal mutu.

      Hanya yg buta hati, buta mata & pekak badak saja yg tidak faham.....!!

      Delete
    5. Bakal SAMPAH mengingati nostalgia lama ketika Ton Kutty Penyangak jadi PM dulu.. Apalah sgt control tv rtm tv3 radio semua tu..BUNUH org pun dia rileks saja..dh tua nk mampos pun mntk maaf tk mahu..salahkan mufti..

      mahathir Laknatullah!

      Delete
    6. Wak kojola kengkang

      Hang belum jawab lagi soalan aku.
      Steady laa hang kata hang cik gu maths.

      Cuba jawab :-

      Babi tonggek ada berapa kaki?

      Delete
    7. Sat lah bang Zack, ni dik Kejola dok tunggeng kat Banglaman macam mana nak jawap.

      Delete
  7. Salam,selamat tahun baru buat semua..terima kasih Tn Budin dengan iltizam dan usaha kita bersama serta petunjuk dan keberkatan dari Allah SWT...insyaAllah hajat kita mudah2han terlaksana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam sdr Jidin.

      In shaa Allah. Aamiin.

      Delete
    2. Semoga Allah SWT lemahkan golongan BUGHAH penentang kerajaan pemerintah sekaran ini. 2018 tahun kemenagan besar buat golongan yang diredhoi Allah Taala..bukan golongan pencaci Agama, penghina Ulama, pembenci kebaikan, pencetus perpecahan, penyangak tersohor yang menipu.. AMENN YA ROBB YA ROBB YA ROBB..

      Delete
    3. Jidin Pagoh....si Nina Ghee sihat ker!!!kihkihkih

      Delete
    4. 13:03, bughoh pok mu. Org nak cakap mu pun nak ckp, tapi tak tahu menda. Gi balik ngaji. Dah cerdik mu mari sini.

      Delete
    5. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    6. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    7. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    8. Hadi awang tu bukan ulamak tapi pariah.

      Delete
    9. Ular tu ular mak bukan lebai. Pukoi dengan penyapu mak. Ular ni dasyat ada nama pula" hadi bawang". Ular ni berniaga mak. Dia jual agama pakai timbang kilo.

      Delete
  8. Sokong 100% ulasan Tn Budin dan pak Othaman.

    Hakikat yang tidak dapat dinafikan ialah sokongan kepada Najib dan malahan kepada UmNo sendiripun semakin hari semakin mengecil. Jumlah sokongan mereka tidak bertambah sebaliknya semakin berkurangan.

    Pedulikan golongan pendedak dan berkepetingan, tidak dapat dinafikan bahawa masih ada lagi sejumlah besar golongan yang keliru dan tidak dapat membuat pilihan yang betul. Kita doakan semoga mereka semua akan dapat melihat kebenaran yang sebenar. Apa pun golongan ini pun semakin hari semakin mengecil.

    Bermula hari ini iaitu hari pertama di tahun 2018, tidur Najib tidak lagi akan terasa enak dan nyaman sekalipun diselimuti pakaian yang berharga ratusan ribu ringgit, disebabkan ia sedar mandatnya akan tamat di tahun ini. Semakin hari kegelisahan Najib akan semakin ketara sehinggalah ia membawa ke klimaks dan akhirnya Najib dan konco-konconya tumbang menyembah bumi.

    Pada hari pertama tahun baru 2019, Najib dan konci-konco hanya akan tinggal dalam catatan sejarah.

    In shaa Allah, ia akan tetap berlaku.

    Semoga rakan2 geng A9 kita yang masih keliru akan dapat melihat cahaya sebelum terlewat. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah bro john doe,mudah2han rakan2 geng A9 mendapat petunjuk kearah perubahan...

      Delete
    2. Bakal2 SAMPAH...

      Delete
    3. tak habis2 melalak merapu2 puak2 haram ph ni..selagi belum pru kau blh lah bernafas..selepas itu puak rejim haram akan sesak nafas..amin..

      Delete
    4. Sabaqlah wak...
      Tak lari gunung dikejar
      Pru 14 pasti datang.
      Wak nak berniaga kat situ pun boleh.
      Suka hati wak lah nak letak harga berapa kali ni.

      Delete
    5. Dinda Kojola Kengkang jangan takut walaupun Umngokbn kalah hang masih boleh tunggeng kat chow kit sebab PH tak tutup chow kit.

      Delete
  9. Hairan betul geng samsung A9 ni terlalu jumud.langsung tak mau perubahan.

    Sepertinya sudah maksum abis parti umno.dan tiada lagi yg baik selain umno.cuba la yg baru.tak ok kita kick balik 5tahun lepas tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, 5 tahun tanpa dedak mana leh tahan bro.

      Power bank pelesu pun tak apalah.

      Delete
    2. Jon DOG.. ko dok berkhayal apa haa 2018 dh ni.. Skrip basi bodoh power bank amende?
      Dasar anjing2 top dog kasi jinjing power bank dgn samsung a9 korang dh snggup jd barua penyangak..bughah menipu memfitnah pemimpin??

      Skrip DoJ stok baru xde ke??

      Kikikikiki..

      #HidupUMNOBN
      #KekalNajibRazakPM
      #HancurPakatanHancur

      Delete
    3. Ade skrip baru doj ni ha...rosmah bakal jadi pelacur jalanan

      Kikiki

      Delete
    4. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    5. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    6. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    7. Awat yg marah sgt ni wak,
      Tun Mahathir akan menjadi PM kita tak berapa lama lagi.
      Kalau wak nak cari kerja sebagai guard atau tukang angkat sampah aku boleh tolong.

      Delete
    8. Bro Zack,
      Wak Kejola Kengkang tak mau kerja Guard atau tukang angkat sampah tapi dia cuma nak servis mereka. Kan kepakaran Si Kengkang ni hisap rokok john.

      Delete
  10. Yang wajib menang pru14 PAS ..Insyallah pertolongan Allah...yang lain mampus tkpa nak2 geng kepala taik dan kerajaan sediada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak ni tak abis2 merapu bodohnyer

      Delete
    2. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    3. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    4. Pas boleh menang di Golok

      Delete
    5. Dapat lah Kojola Kengkang mengembangkan perniagaan dia Golok nanti. Di chow kit tonggeng di Golok hisap rokok john di umngokbn jilat.

      Delete
  11. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pelik benar kata2 nya kali ni..bila dia buat2 minta maaf..sedangkan sejarah kleptokrat keling Ton ini xkn minta maaf. Ego besar nya sama spt Iblis.

      So ucapan baru2 ni tanda2 buang tebiat..meracau sasau dengan marah bukan2.. Mufti pun dibalunnya.. Mungkin paderi pope yg dia sanjung

      Delete
    2. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    3. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    4. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    5. Dak aihhhhh..Tun akan jadi PM.
      Dialah harapan kita semua.

      Delete
    6. Kojola Kengkang jawapannya tidak. 2018 tahun hangpa 3 ekor kena sembelih dan jadi babi pangang Jho Low 3 hari sebekum raya cina. TDM jadi PM. Bersedialah

      Delete
  12. Azam puak2 Taikutty..Azam golongan Bughah. Elok bg arahan ditembak mampos macam Taikuttty pernah buat dulu..

    Kesian..dunia dh ketawa lihat parti Taikutty.. Tp macai kt bawah ni duk terkinja2 rasa megah, bangga sambil teeus menjilat tokoh penyangak tua ini..

    Agenda plg besar 2018 skrg ialah menghapuskan khurafat golongan pencacai KuttyTaik Ton Penyangak.

    Najib digeruni golongan khurafat ini. Hanya dgn mengekalkan Najub, rejim mahakutty Laknatullah ini dapat dihapuskan INSHAA ALLAH.. tak lama dahh.. tunggu 3 bulan lagi sja..

    HANYA DSNR SAHAJA DAPAT MENUMPASKAN RAJA KLEPTOKUTTY TUN PENYANGAK BESAR INI..SEJARAH TERBESAR PERADABAN POLITIK MELAYU..KUTTY KELING PENYANGGAK GAGAL TUMBANGKAN PAHLAWAN BUGIS..ALLAHU AKBARR

    #HidupUMNO
    #KekalNajibRazak
    #HancurPakatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. FIELDA DEKAT DI HATI SAYA,,,,Prooooooooooooottttttt, manyak musok ma

      Delete
    2. Promede curi tanah FELDA tu sedara kutty penyangak?? Licik jgk Isa Samad serve kutty boss lama..

      Kikikii

      Delete
    3. Mana mungkin do'a seorang kufur terkabul bila dia mencerca hina Maha Suci Allah SWT 'meliwat dunia akhirat'......???

      Yang lanhanat & laknat adalah kamu, Kejora...!!

      Delete
    4. Bakal2 SAMPAH MASYARAKAT....

      Delete
    5. Otaman LAKNATULLAH.. berani kau kufur mengkufur org lain.. Siapa kau ha syaitan bertopeng? Yg asyik hina Islam, hina Allah, main2 dgb statement "Allah naikkan harga brg" (Nauzubillah) ialah lidah2 celaka puak kau Otaman LAKNATULLAH

      Semoga kau takkan selamatlah didunia dan akhirat otaman ahmd LAKNATULLAH!

      org jijik jht lidah perwatakan mcm ko hnya layak dijadikan makanan anjing dan babi..

      Delete
    6. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    7. Barisan Nasi Ayam sudah meroyan.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    8. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    9. Woiiii...wak kojola kengkang hang hutang along dah bayar ke belum????

      Delete
    10. Bro Zack dinda Kojola Kengkang aku la ni dok bayak dengan pungkok. Lama lama habih lah hutang along. Sabak lah

      Delete
  13. Kenapa TOP DOG Kutty Penyangak tak berani report Polis pasal tanah FELDA tuuu...
    mcm ada udangg sebalik meee jeee.. Kikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa ker bengapnya soalan yg dikemukan oleh sitolol lagi bahlol.....!!

      Tun M tak perlu buat laporan polis kerana dah ada NGO dan pihak lain yg berbuat demikian, bangsat.....!!

      Delete
    2. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    3. Jawapan tergagap2 anjing kutty penyangak Otaman Laknatullah ni defence ketua Anjing.

      Ko akn mampos nnt dgn maki carut yg jd kalam akhir

      Jijik sgguh org ini!

      Delete
    4. Barisan Nasi Ayam mula mengugut dan memaki hamun.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    6. Jgn marah marah wak nanti kena high blood..kalau hang jatuh longkang mampuih pulak.

      Delete
    7. Bro Zacj macam mana tak marah Bersatu nak jahanamkan umngokbn. Habih lah dedak depa.Berniaga pungkok di chow kit pun susah. Banglaman tak mau Kengkang kedut.

      Delete
  14. Rol Sg Rasah, Bukit Kayu Hitam dh tak wujud lagi..Alhamdulillah.. Syabas DSNR.. PEMIMPIN yg Ikhlas sentiasa buat kptsn tepat untuk kebaikan rakyat.. Dicaci dihina..jasamu terus rancak disumbngkan..hanya pd Allah SWT kami memanjatkan syukur dan pertolinganMu lindungi kerajaan dan kepimpinan ini dr dicabuli rejim dajjal perosak Pakatan Haprak Mahathir LAKNATULLAH!

    Madey keja sepahkah tol..Najib lah kena tutupkan.. Jd tukang cuci najis Kutty penyangak ni... org yg dibutakan hati shj masih tak nampak jahatnya Mahadeyy ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    2. Nnt otaman lahanat tu akn putar balik citer ni dgn memuji2 top sog ketua penyamun tu ttp bgus wpun bersepah rompakan poket rakyat dibuatnya 22 thn

      Delete
    3. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    4. 2018 sudah menjelma. Salakan semakin kuat kedengaran menandakan dedak semakin bertaburan... Barisan Nasi Ayam sedang mengejar tulang.

      KEH KEH KEH KEH KEH KEH

      Delete
    5. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    6. Anon 13:13

      Apa tak tanyakan kat "Kepala Bapak Kau" tu ,bila tol lebuhraya utara~selatan nak di hapuskan ?

      Mengikut perjanjian asal , kutipan tol itu tamat pada 2018 , iaitu pada tahun ini .

      Delete
    7. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    8. Diny, tanyalah TDM kenapa dikenakan tol dahulu dgn perjanjian berat sebelah? DSN dah bekukan kenaikan untuk waktu yg lama. PLUS kini milik khazanah dan epf. Penghapusan tol melibatkan kompensasi yg tinggi. InsyaAllah tol ini akan dimansukhkan beringkat bermula 4 tol hari ini. Membetulkan legasi TDM yg menyusahkan rakyat.

      Delete
    9. Mr. J ,

      Mengapa perlu Tanya Mahathir yang sudah pun melepaskan jawatan hampir 15 tahun dahulu ??

      Perjanjian asal untuk lebuhraya utara~selatan seharusnya tamat pada tahun ini ....mengapa tertunda sehingga tahun 2039 ?
      Nampak gayanya , "Kepala Bapak Kau" cukup berminat dengan angka 2039 ini . Bond terlama 1MDB berjumlah RM 5 billion pun akan matang pada 2039 .

      Perjanjian berat sebelah itu mungkin ya dan mungkin juga andaian saja . Ia terpulang di sebelah mana kamu duduk . Dalam hal ini janganlah di rujuk pendapat Lim Sian See @ Eric See Too macai MCA .

      Kamu pun kata bahawa PLUS adalah milik khazanah dan epf . Jadi ,telah pun terbukti , disebalik menghentam Mahathir berkenaan konsesi TOL , ia lebih merupakan lubuk wang kepada kerajaan "Kepala Bapak Kau" .

      Hakikatnya Mr. J , walaunta saperti kamu mempunyai otak fikiran yang tidak seimbang .... sebelah kiri kata ya , sebelah kanan pula menidakkan nya .

      Samalah saperti kes "Beer fest" tempoh hari . Terpekik terlolong membantah .. semuanya terasa ingin menjadi ahli ugama mee segera . Bila di syorkan tutup saya kilang beer terbesar yang diterajui olih Idris Jala , kecut telor pula .

      Cuba bayangkan jumlah "sin~tax" sebanyak lebih 2 billion yang di kutip setiap tahun . Dimana "Kepala Bapak Kau" nak cari ganti untuk guna bayar gaji dan BRIM ??

      Delete
    10. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    11. Wak kojola kengkang

      Lepas pru 14 nanti bolehlah hang dan mr jamilah aka mr j diijabkabulkan.

      Aku akan sponsor panca ragam cina mampuih kat hang.

      Tong..Tong..chehhhh!!!!
      Tong..Tong..chehhhh!!!!
      Tong..Tong..chehhhh!!!!

      Delete
    12. Ha ha ha pemimpin ikhlas. 2.6b masuk dlm akaun peribadi. Ha ha ha.

      Delete
    13. Jangan Bro Zack kalau gang kahwin depa mampoi wak Kojola Kengkang. Dia dok tunggeng kat chow kit,laki dia Mat Jho Jahanam dok kebai habih duit kojola pi tabuk kat Golok.
      Biak pi kat depa noh.

      Delete
  15. Woii Otaman Anjing..ko tk malu ke lg pamer diri sbg anjing celah kangkang kutty mahataik Ton Penyangak tu

    Sudah terang2 ucapan SASAU bin SEWEL nya 2 hari lepas.. Ramai pmimpin pakatak tepuk dahi.. Xde nk menang dh la PH.
    MADEY ni biawak hidup sbnrnya.. Satu Rahmat besar buat UMNO bila biawak tua celaka ni berambus dr UMNO

    UMNO sihat dn balik pd fitrah baik spt ditbuhkan.Insha Allah. Golongan munafik mcm pbpm akn hncur tklama lg..Amen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii macaiii nk kau nak ni


      KUALA LUMPUR – Walaupun menjadi seorang isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor namun beliau sendiri tidak tahu tarikh PilihanRaya Umum ke-14 (PRU-14)..

      Rosmah bagaimanapun memaklumkan suaminya, Datuk Seri Najib Razak ada bertanya kepadanya mengenai masa yang sesuai untuk pilihan raya diadakan namun memberi jawapan beliau tidak arif tentang hal politik.

      “Saya nampak muka-muka (Wanita UMNO) sudah bersedia menghadapi pilihan raya. Jangan tanya saya bila sebab saya tidak tahu.

      “Saya rasa yang amat berhormat (Najib) pun tak tahu. Lepas itu dia tanya saya, when you think we should have (pilihan raya). Saya kata i dont knowlah, i dont know politik,” kata beliau selaku penaung Skuad Sayang di Majlis Tahunan Bersama Skuad Sayang, di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini



      Macaiiii nak ke pm yg tanya bini bila nak buat pru??

      Delete
    2. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    3. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    4. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    5. Wak malam tadi dapat byk ker berniaga kat lorong chow kit tu.

      Delete
    6. Dah berkurang abang Zack oi. Dah tua berkedut. Bangla pun tak mau dah tinggai penagih dok bayak sekupang dua

      Delete
  16. MALU LAH SKET WOII MACAI OTAMAN TAIK-DOG!! Ko mmg muka tk reti malu. Kn..

    Hasil mentakedarah duit haram masa jd kontrektor??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni wak pandai nasihat kat orang saja...
      Hang pun dok selak pungkoq kat bangla tiap2 malam kat lorong chow kit

      Delete
  17. Aku orang Bugis. Aku takde Parti.. Aku bebas dan aku calon pengundi atas pagar.. aku pilih pagar yg tak ada kawat berduri... Aku akan undi Pagar Harapan!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    2. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    3. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    4. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    5. Wak

      Hang pernah dak hisap rokok kat kowloon?
      Aku tengok geng hang ramai kat situ.

      Delete
  18. Kalau nak menyatakan pendapatpun tak kanlah sampai mendoakan mati....dan membabikan orang...kesian

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    2. Nak kata apa lagi ?

      Anon 14:06 & 13:48 tu terlebih warak . Mereka ni seangkatan dengan Rhino's Mama . Hari ni khatam al~Quran , esok lusa pergi jumpa ahli nujum minta panduan .

      Delete
    3. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Ada pulak tu...pengikut Rosmah, si Kejora mohon do'a kat tuhan jesus laknat Tun Mahatahir dan cerca keji Allah SWT meliwat dunia akhirat.

      Delete
    6. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    7. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    8. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete

    9. Three bystanders injured after mat rempit clash on New Year’s Day

      PETALING JAYA: A married couple and another man were injured after they were caught in the middle of a spat between two groups of mat rempit shortly after midnight on New Year’s Day (Monday, Jan 1).

      A group of men on eight motorcycles threw firecrackers during the clash at about 12.45am on Monday as church-goers were finishing a service in Sea Park to commemorate the new year.

      The attack left a 48-year-old man and his 45-year-old wife with minor injuries while a 45-year-old man from Zimbabwe suffered minor burns to his forehead.

      Petaling Jaya OCPD Asst Comm Mohd Zani Che Din said initial investigations revealed that the church was not the target of the attack.


      © Provided by The Star Online
      “It just so happened that there were two groups of motorcyclists facing off in front of the church.

      “We believe they were targeting each other with the firecrackers as one fell at the side of the road while another fell near the church’s entrance,” he said when contacted.

      He added that eye-witnesses at the scene could not give a clear picture of what occurred as it happened so fast and the surrounding area was dark.

      “We also learnt that group of motorcyclists were chased away by two other men.

      “The incident has nothing to do with religious tension and we are in the midst of collecting CCTV footage at the road near the church,” he said.

      ACP Mohd Zani urged anyone with information to contact the Petaling Jaya district police headquarters at 03-97662222.

      Anon 16:05

      Sepatutnya kamu tujukan doa kamu itu kat kumpulan haramzadah diatas . Saya berkeyakinan 200% nilai terkini bahawa mat2 rempit dan tersepit tu bakal pendokong TN50 .... anak melayu yang bangsat !

      Delete
    10. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    11. Pak Diny, saudara ni emosi sangat. Mcm mcm cara dicari untuk 'halalkan' dosa TDM dan melantiknya bersama evengelis liberal kuasai negara. Entah apa masaalah saudara. Apakah saudara pentaksub tegar TDM atau hanya termakan hasutan untuk benci DSN sehabisnya. Apapun saudara perlukan rawatan jiwa menerusi pedoman Al-Quran. Lebihkan baca dan mengerti dan muhasabahlah diri. Hanya nasihat dari saya.

      Delete
    12. Hang pi sekolah dulu laa mr jamilah aka mr j

      Delete
    13. Paling benci babi pengkhianat bangsa,agama dan negara si Mat Jho Jahanam aka mr j.

      Delete
  19. Tagline felda dekat di hati saya sudah tak sesuai lagi utk 2018, mungkin ada insan dah dapat
    menghidu nasib nya bakal sama dengan nasib plaza tol sungai Rasau yang di rindui oleh pengutep tol, harap warga pendedak tegar, dapat memahami hakikat hidup ini umpama putaran roda, usah terlalu fanatik dengan pemberi dedak, kerana lambat laun dedak akan habis juga, ibarat
    gunung kinabalu jika di tarah semau2nya,,,bukan saja boleh jadi rata, malah boleh jadi
    lautan yang sangat dalam.,,sudah2 la,,,, mari lah kita hidup dalam realiti yg sebenar,
    pertukaran kepimpinan adalah lumrah terutama bagi negara maju demi mendapatkan yang lebih baik, jujur, adil berintergriti, demi memartabatkan Malaysia supaya tidak lagi menjadi bahan ketawa dan contoh yang tidak baik di mata dunia, sekaligus mendapat rahmat daripada Maha pencipta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    2. Aku bimbang kepala bapak ko yang akan lebih dulu mati terkakang,,,kikikiki

      Delete
    3. 2018 ADAKAH INI AKAN MENJADI TAHUN UNTUK TUN M ISK. KUTTY KEMBALI KERAHMATULLAH?

      Delete
    4. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete



    5. N Izzah ni sokong madey!!, dia lupa kepala bapak dia habis lebam2 di kerja kan oleh Madey , masih lagi dia nak sokong??



      Delete
    6. 2018 ADALAH TAHUN UNTUK TUN MAHATHIR BIN MOHAMMED KEMBALI MEMERINTAH MALAYSIA SEKALIGUS MENGEMBALIKAN MARUAH BANGSA MALAYSIA DI PERSADA DUNIA. IN SHAA ALLAH. AMIN

      Delete
    7. Innalillah Mahazalim dan Mahafiraun Mamak Kuty.......

      Delete
    8. Wak kojola kengkang maha tadah pungkoq kat bangla

      Delete
    9. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

      Delete
  20. Nurul Izzah ...
    lupakan sengketa lama antara bapak kau dgn top dog tu
    ku tahu hati mu terluka
    tatkala melihat mata dan muka bapak kau lebam kehitaman
    ku tahu hati mu terluka
    melihat bapak mu dihantar ke sg buluh menaiki black maria
    nurul izzah
    lupakanlah kisah lama itu
    marilah kita sama-sama berpadu usaha
    dengan a/l iskander kutty itu
    moga-moga impian bapak mu utk jd pm malaysia ini
    akan menjadi realiti, bukan lagi fantasi
    sabaulah sekejap wahai nurul izzah
    lagi pun, lebam bijik mata bapak mu dah hilang
    lupakanlah sengketa silam yg kelam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar tu saudara ku,,,apa yang penting,, adalah kerjasama,,,,Kerjasama mutlak, (semuanya adik kakak,abang, ibu bapa,atok dan nenek, saudara mara, islam dan bukan isalam dan bukan islam) di satu matalamat tumbang Jiban dan konco2 nya,,dan pulihkan ekonomi rakyat dan kembalikan hak rakyat dapat segera di kembalikan,,,,tolak Jiban = tolak GST dan kembalikan maruah bangsa dan negara

      Delete
  21. 1545, politik dendam membalas dendam ni politik kampongan, utk org2 felda, org.2 kampung layak lah, kat sini tak yah lah. Malaysia negara demokerasi, kerajaan baik tak susahkan rakyat kita kekalkan. Bila majoriti rakyat marhaen seluruh cerok negara mula merungut mengeluh mengomel duit tak cukup harga barang keperluan harian mahal pulak melambong lambong naiknya, gaji ciput tak naik2. Itu makna nya kerajaan tak jaga rakyat, kerajaan dah tak baik la tu. Awak beli apa pun, tentu pilih yg baik kan? Pakatan Harapan nak beri yg baik pada kita, mereka akan hapuskan cukai GST, punca kenaikan harga barang, kembalikan subsidi minyak serta keperluan harian, tentu harga barang akan turun dan murah. Lepas tu mereka naikkan gaji minima, hidupkan semula kilang2 industri utk banyakkan org yg mendapat kerja, tak lah menganggur anak2 kita bila habis belajar. Pekerja2 asing akan di hantar pulang beransur ansur. Tambah ramai lagi anak2 kita dpt kerja. Kan ke baik tu. Jadi , mari kita bulatkan tekad, undi PH = Pakatan Harapan dlm PRU14 nanti utk kebaikan kita, anak cucu kita, negara kita mulai sekarang. Tinggalkanlah umno bn yg dah tak baik,dah tak jaga rakyat.

    Menyesal Kemudian Tiada Guna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita hanya ada satu negara sahaja......disinilah tempat kita lahir dan dibesarkan. Disi ilah tempat anak cucu kita akan hidup. Ini lah MALAYSIA NEGARA KITA.
      Dulu kita boleh hidup aman makmur dan senang mencari rezeki dimana mana tempat dalam negara bertuah ini.
      Sekarang negara kita sudah punah segala nya.......JANGAN TINGGALKAN SEBUAH NEGARA YG PUNAH KEPADA ANAK CUCU KITA.
      TUGAS KITA MENJAGA NYA.......BANGUN DARI TIDUR MU SAUDARA KU......

      Delete
  22. Attack Dog Caitrompah Taek menggila. Smlm dpt upah dan motivasi baru di Institut Latihan Memperkasa UMNO ,nun dlm hutan di Karak. Trainers diblkg tirai komdrade CPC dan MCA dgn model2 doktrin terkini.
    Parti Komunis Malaya (Unit Melayu) sedang giat persiapkan tapak ONE BELT ONE ROAD utk menhubung HQ Partai di Beijing.
    Wahai Caitrompah Taek ipahan Umnobn,
    Ko ingat momokan bangsa ko itu masih dipercayai?
    Wahai Caitrompah pemakan Taek Pas belaan Umno,
    Ko hingat putarbelit agamamu masih laku?

    Datanglah lg ke blog PH, blog n mediamu sudah mampos.
    Rakyat dan ramai dikalangan ko,siap tunggu semboyan. Mamposlah ko
    UMNO BNPAS.
    Kemungkaranmu sudah jelas.
    Punggungmu penuh Taek,
    Mulut mu melimpah Taek Low.
    Kamu masih hendak sembah Jho Taek Low?
    Kamu masih terus sembah cash.
    Kamu telahpun menduakan DIA.
    Ulamak masih bisu,takutkan kamu.

    Allah tidak akan benarkan mungkar berteruskan.

    SIAP !!! Suara Rakyat, Kuasa Keramat. Jgn mimpi muslihat UMNOBNPAS akan dpt lawan kuasaNYA.

    Blog dan media Regine jahat Cash is king sudah hijab takut. Ko oun tahu.

    Ikut suka masing2. Ko masih boleh luah diblog PH. Lawan Tetap Lawan.
    .


    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, siapa yg mungkar? Gabungan kafir, evengelis dan liberal yg menentang syariat Allah atau gabungan muslimiin PAS dan UMNO yg perkasakan syariat? Jangan masuk kumpulan sesat akibat menurut nafsu amarah suuk. Tiada apa apa agenda Islam TDM yg sendiri mengejek sunnah Rasul dan menentang Hudud. DAP lagi mahu padamkan pengaruh Islam dan tegakkan Negara Kristian. Gunalah iman dan akal Anon. Jauhi menurut nafsu.

      Delete
    2. J,
      Kapla Bapak Angkat Taek Low, Kapla bapak Tiri Producer lucah lahanat ko tu lah yg mungkar.

      Hasil mkn Taek dan hirup kencing setiap hari.
      Islam ko lelong,Bangsa ko nk momok2, Pertiwi ko jual, demi upah lahap lobang Taek Umnobndan nanah Pas.
      Betul la kata Jibbo dan Kutipu.
      Slow Learners pun tahu.
      Masalahnya ko J dan Caitrompah jamban Taek tak waras, BANGSAT pulak tu.

      Dtg lagi yer?

      Delete
    3. Bro Zack....

      Nama pun dah hamPAS, what do you expect from these leBAI2 hampas.....??

      Translation:
      Ham in Malay is pork (daging babi)
      Passed Away in Malay is meninggal dunia or dah padam.

      Combine HAM + PAS = HAMPAS, meaning 'Bangkai daging babi'.

      Ingat tuu, Zack....!!

      Delete
  23. anon 1606,
    Ikhlaskah? Atau saja nak mambatu api?
    Mengapa tulis ``...a/l iskander kutty.....``
    Bukankah Tun Mahathir itu bin nya Mohammed?

    Apa pun, anda telah memberikan nasihat yg baik. Terima Kasih
    Kpd YB Nurul Izzah dan keluarga, terima lah dgn berlapang dada.

    Mari sama sama KITA BINA SEMULA MALAYSIA
    UNDI LAH PAKATAN HARAPAN , TUMBANGKAN BARISAN NASIONAL

    ReplyDelete
  24. tahun baru ni, ada diskaun ka wak jora
    tolong bagi tau cepat..
    kami nak boking woi!!!

    kakaka

    rokok john cam na
    ada hisap lagi

    kakaka

    dah bunting berape bulan

    kakaka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti ada discount tu..

      La ni lima duit saja.

      Delete
    2. Zack tokey babi pasar borong dah mampus ke belum?

      Delete
    3. Wak pi workshop laaa...welding pungkoq hang tu.

      Kalau tidak seumur hidup hang kengkang.

      Tu lah hang berniaga yg bukan2!!!

      Delete
  25. Kembalikan maruah DSAI yg teruk terjejas

    Lebam biji matanya
    Dituduh meliwat
    Dituduh melancap
    Dituduh pengkhianat
    Dihumban ke penjara

    Lupakan saja...itu cerita lama, saya pun dah lupa,. Apanama... Apanama...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang lima duit...

      Delete
    2. Merosot sungguh bisness hang ni wak.
      Awat tak buat RCI?

      Delete
  26. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  27. Kalau ramai yg tak sedar lagi tak tahulah. Setiap seorg dari rakyat harus jadi AGEN perubahan. Tggjwb kolektif kerana patriotik dan sygkan negara. Berusahalah walau sedikit, pengaruhi kumpulan kecil kita seperti saudara mara dan rakan taulan, jika mampu pergi jauh lagi, berkempenlah utk PH di mana shj kita pergi...selain drpd dlm media sosial...perpanjgkan maklumat supaya semakin ramai menilai dan sedar. Insyaa Allah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...