Sunday 22 October 2017

PAS WAJIB TERIMA CADANGAN INI JIKA IMPIAN MENANG 40 KERUSI DAN MENDUDUKI PUTRAJAYA BENAR2 MAHU DICAPAI

Segera berunding dengan UMNO, demikian gesaan veteran Pas, Mustaffa Ali kepada parti Islam itu.

Beliau yang sebelum ini pernah menjadi Setiausaha Agung dan Pengarah Pilihanraya Pas berkata, Pas wajar menyahut pelawaan yang sudah beberapa kali diluahkan UMNO untuk bekerjasama demi kepentingan negara ini.

Katanya,  kerjasama itu tidak semestinya memerlukan Pas masuk BN, tetapi parti itu perlu berunding dengan UMNO kerana Pas sudah tiada "chemistry"  lagi untuk bersama Pakatan Harapan.

Kata Mustaffa lagi, hasrat Pas untuk menjadi "king maker" dengan mengharapkan berlakunya Parlimen tergantung tidak mungkin berjaya kerana sistem pilihanraya kita tidak akan membenarkannya berlaku di mana pilihan hanyalah sama ada menjadi kerajaan atau pembangkang.

Memandangkan gesaan untuk bekerjasama ini diluahkan oleh Mustaffa yang pernah menjadi pemimpin kanan Pas, parti itu sebaik-baiknya menerima cadangan tersebut jika impian mahu memenangi 40 kerusi Parlimen dan menjadi menduduki Putrajaya, benar-benar menjadi kenyataan.

Bertanding tiga penjuru, berdepan BN dan PH, sebenarnya tidak menjanjikan kemenangan lebih daripada 10 kerusi kepada Pas. Malah, jumlah kerusi yang akan dimenangi Pas mungkin lebih buruk daripada itu.

Pas akan kalah teruk kepada calon UMNO di kawasan-kawasan yang pengundi Melayunya melebihi 90 peratus berikutan BN mempunyai kelebihan dari segi jentera, kewangan dan penguasaan media. 

Di kawasan pengundi campuran pula, kelebihan adalah kepada PH untuk menang melalui sokongan pengundi bukan Melayu yang amat ketara kepada DAP dan hilangnya keyakinan mereka kepada MCA, MIC atau Gerakan.

Dengan yang demikian, bertanding tiga penjuru sambil mengharapkan mampu menang 40 kerusi tidak lebih merupakan "impian kosong" dan "syok sendiri" bagi Pas. Ia tidak mungkin dicapai.

Dalam pertandingan tiga penjuru, meskipun BN masih ada peluang untuk mengekalkan kuasa, harapan PH jauh lebih cerah kerana perpecahan pengundi Melayu akan memberi keuntungan kepada gabungan pembangkang yang diketuai Tun Mahathir, sambil dibantu melalui sokongan padu pengundi-pengundi bukan Melayu.

Jalan mudah bagi Pas untuk memenuhi impiannya menang 40 kerusi Parlimen hanyalah melalui kerjasama dengan UMNO di mana UMNO tidak meletakkan calon, sebaliknya memberi sokongan penuh kepada Pas di kerusi-kerusi  yang akan ditandingi parti itu.

Calon-calon Pas yang dibantu oleh jentera dan dengan sokongan ahli-ahli  UMNO adalah lebih untuk menang ketika berlawan dengan calon PH, berbanding jika berlaku pertandingan tiga penjuru.

Sebagai imbalan kerana UMNO tidak meletakkan calon di kerusi-ketusi  yang Pas bertanding, maka Pas mestilah juga tidak meletakkan calon di semua kerusi yang akan ditandingi oleh UMNO.

Calon UMNO yang dibantu oleh jentera dan sokongan ahli Pas turut lebih mudah  untuk menang ketika berdepan calon PH, berbanding dalam pertandingan tiga penjuru.

Selepas masing-masing menang, mereka bolehlah membentuk kerajaan campuran berteraskan Melayu dan Islam yang ditunjangi oleh UMNO dan Pas. 

Akhirnya, bukan saja impian Pas untuk menang 40 kerusi akan tercapai, malah cita-cita menduduki Putrajaya juga akan terlaksana.

Lebih dari itu, cita-cita Pas untuk membantu Najib mengekalkan kuasa dan memastikan kezaliman Tun Mahathir tidak berulang, dengan sendirinya juga menjadi kenyataan.

Mudah bukan memahami cadangan Mustaffa itu?

Lalu, kenapa Pas masih bersusah-payah mahu bertanding tiga penjuru sedangkan jalan mudah untuk memenuhi impian dan cita-citanya sudah terbentang di depan mata? (ShahbudinHusin 22/10/2017)

293 comments:

  1. ROSMAH boleh tending Menteri
    sibuk nak suruh buat undang undang berita palsu diridia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hala tuju sendiri pon Pas tak pasti.......asik flip-flop.....

      Ingat senang ke Umno nak bagi kerosi deme pada Pas.......melainkan di kawasan yg BN pasti deme bentol2 konpom tak boleh menang........daripada dibagi orang baiklah deme bolot sumer.........ye idok...??

      Delete
    2. Phantom, rasa PAS dah kembali ke jalan yg lurus. PAS satu ketika dulu dilencungkan oleh sebahagian mereka yg berfikiran liberal atau khawarij. Mereka kini jadi ternakkan DAP dlm PAN. Begitu 'mulia' kedudukan mereka ini. Mereka berjaya pengaruhi TGNA dlm agenda songsang mereka. Dengan tiadanya TGNA maka TGHH bawa PAS kembali. Hingga kini dlm PAS masih ada saki baki golongan ini. Kita doa mereka akan berubah hati. Apakah tak gembira dua kelompok Islam bersatu hati? Bukankah tuntutan Al-Quran Surah Hujurat untuk damaikan kelompok Islam yg bermusuhan? Kenapa kita marah pada islah ini? Bukankah marah terhadap pembaikan ini bertentangan dgn Al-Quran? Bukankah itu ciri Setan? Tidakkah ini sedarkan kita betapa jauh terpesungnya 'perjuangan' kita dari landasan Islam? Marilah kembali hayati Islam.

      Delete
    3. Yong Jebon....kalo dgn semudah itu Pas dikatakan pernah dilencongkan satu masa dulu.........soalan aku.......apasal dgn iman yg gitu punya kental dan kuat pegangan Islamnya pon Pas boleh terrrrlencong jalannya...??

      Sudaaahhlah........ni bukan soal agama.....tapi lebih kepada agenda politik dan kepentingan parti jerrrr......

      Masih tak nampak jugaaakkk lagi....??

      Yong......ada baiknya kamu ke dapor masak bubor dari bagi komen tengin macam ni.....

      Delete
    4. Penyamun dengan ulama jadian nak bersenggama dalam politik..gitu ler yeop!

      Kalo udah disorong ditarik
      Dihenjut dihentak
      Dihenyak dihempap
      Diraba diramas
      Dinyonyot dihisap

      Takkan mengandung anak haramjadah Najib dan Hadi Awang yoooopppp...

      Mengerang menjerit aje dua parti tak relevan ni sampai mampus...

      Kalu idak dipancut ke dalam...
      Ater pancut luor mana jadi yeop...
      Ni pasai benih tak berkat, jenis sperma kurang, mani pun kering...Tak lekat ler yeooooppp?

      Pergi ler demer parti si tua renta berubat kut ade sperma extra.
      Takkan ler itu pun teman nak ngajor ke dema parti dah uzur bebeno gayenye....

      Delete
    5. Sudah terlambat untuk apa plan pun,
      Nak 3 penjuru ke 4 penjuru ke atau penjuru dlm kain rosmah ke, dlm kain hj hady ke,
      Rakyat Malaysia dah nak tukar pemerintah,
      Semua 90% rakyat Malaysia akan undi PAKATAN,
      NAJIB SEKARANG YOU HAVE TO GO
      BUBAR PARLIMEN SKRG DAN MULA KAN PRU14,DLM PROSESS YG SEGERA,
      INI ARAHAN,
      LAGI LAMA KAU SIMPAN SIMPAN,
      LAGI JAHANAM UMNOBNPAS,
      MEDIA INFORMASI TRANSFORMATION BUKAN SLOW MCM PRU13,12,11,
      DULU,
      MAKLUMAT DIHUJUNG JARI,
      Terlampau senang nak dpt berita yg benar dan tepat,
      Bukan mcm blog penyokong umno tu, rasa muntah meloya penulisan mengampu najib umnobnpas,
      Menutup kesalah najib umnobnpas mcm kami ni banggang Sgt, mcm kami ni tak tahu cari maklumat,
      Apa ke jahanam nama blog penyokong umnobnpas tu dah lupa aku myknet ke,
      Nak bagi komen pun tak boleh,
      Mintak mcm mcm, kdg kdg smpi tak ada komen,
      Mustahil tak ada yg nak komen,
      Atau tak di approved

      Delete
    6. Anon 00:49,
      Aaaateee,
      Pekat bebenor bhs perak nye,
      Udah tak tentu di hala pa$,
      Mana tak terkeluor nye si Haram jadah najib dan hj hady tu,

      Delete
    7. Anon 0049, saudara mengatakan suatu menurut andaian dan tidak menurut pengetahuan yang pasti. Saudara antara golongan yg tertipu agenda kafir liberal dan mereka yang punyai agenda puaskan nafsu sendiri. Janganlah jadi mangsa pimpinan ini. Perhatikanlah tuntutan Islam dalam mendamaikan dua kumpulan Islam bermusuhan. Jadilah antara mereka yg menegakkan Islah ini. Bukan sebaliknya.

      Delete
    8. Wakil rakyat DAP Teh Yee Cheu berkata projek pembinaan perumahan di Lengkok Lembah Permai, Tanjung Bungah yang tertimbus dalam kejadian tanah runtuh semalam adalah antara projek dibantah keras oleh beliau.

      "Sejak tiga tahun lepas saya membuat bantahan menerusi pelbagai saluran termasuk di persidangan Dewan Undangan Negeri dan menulis kepada kerajaan negeri tetapi tiada sebarang tindakan malah ia tetap diluluskan," katanya.

      Anggota Dewan Undangan Negeri Tanjung Bungah yang ditemui di lokasi tanah runtuh yang menimbus 11 pekerja projek pembinaan itu, berkata pada masa ini terdapat sekurang-kurangnya tiga projek perumahan di lereng bukit sedang dijalankan yang berisiko menyebabkan tanah runtuh.

      Selain itu, Teh mendakwa terdapat 10 lagi projek perumahan di lereng bukit di kawasan berkenaan yang dalam proses diluluskan oleh kerajaan negeri.

      "Semua pemakluman projek di kawasan Tanjung Bungah dihantar kepada pejabat saya untuk ulasan dan saya sendiri membantah sekeras-kerasnya termasuk projek di Lengkok Lembah Permai yang berlaku kejadian tanah runtuh itu," katanya.

      Teh berharap tiga projek membabitkan perumahan puluhan tingkat yang sedang dijalankan dan 10 lagi yang dalam proses diluluskan dapat dihentikan terus supaya tidak berlaku lagi kejadian tanah runtuh seperti Sabtu.

      Beliau berkata semua projek itu juga telah dibantah oleh penduduk tetapi tidak pernah diendahkan oleh pihak atasan berkenaan.

      "Kawasan lereng bukit di Tanjung Bungah merupakan kawasan strategik dan ia memberi keuntungan kerana mempunyai nilai hartanah yang tinggi...sebab itu semakin banyak projek pembinaan terutama perumahan dibina di sini," katanya.

      Beliau berkata kerajaan negeri dan pemaju perlu bertanggungjawab berhubung kejadian tanah runtuh di tapak projek perumahan di Lengkok Lembah Permai itu.

      Dalam kejadian pada 8.57 pagi Sabtu, 11 pekerja pembinaan perumahan mampu milik tertimbus apabila tanah di lereng bukit berhampiran projek itu runtuh. Sehingga 8 malam tadi sembilan mayat telah ditemui.

      Delete
  2. Ikut suka Pas lah, dia mau tanding 3 penjuru
    Kenapa admin jadi resah risau dan cemburu
    Atau admin masih ingat, kata si tua tok guru
    Kalu 3 penjuru, menang ler kita punya seteru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. senangnya buat komen...cuba bagi fakta dan data, baru nampak komen kita tu cerdik sikit.

      Delete
    2. Saudara 20:40, saya setuju. Betul cakap anda.

      Delete
    3. Baikle suroh dia melabun dengan dindin romah dari mengantor pantun giler jer kerojenye......

      Tak lalu teman membaca pantun rope itu.

      Delete
  3. Lebabai modus operandi Memperdagangkan agama

    ReplyDelete
  4. Hahaha berani lagi kejora tu...

    ReplyDelete
  5. Hulu terpencil, desa berliku
    Hutan belantara, belukar jadi
    Begitu kerdil, rasa diri ku
    Berteman dara, belajar PhD

    Kah kaahh kaahhh kaaaahhh


    Pondok desa jati, redup rembang
    Indah berseri, katil teratur
    Kekok rasa nanti, hidup abang
    Bila dah isteri, title Doktor

    Kah kaahh kaahhh kaaahh kaahh


    Cabang meranti, ditanda tebuk
    Buat dilekat, tangga di paya
    Abang mengerti, adinda sibuk
    Kuatkan tekad, hingga berjaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh


    Abang/KL/Okt22/20:29

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks

      Kuat diketok ,tiang dibaji
      Kemas dipahat ,pohonkan tumbang
      Nguap dah ngantok ,siang mengkaji
      Mas nak rehat,mohonkan abang

      Salam sayang dari JB
      Lusa ,mas balik KL
      Selamat malam

      mas merah/9.45 malam

      Delete
    2. Lepas gergaji, mayang kumpulkan
      Dahan ditebang, pasung berpadu
      Tugas mengkaji, ayang tumpukan
      Tahan abang, mengusung rindu

      Kah kaahh kaahh kaaahhh kaaahhh


      Abang/Okt23/00:05

      Delete
  6. Satu cadangan yang tepat dan memenuhi selera sesetengah pemimpin PAS. Ianya umpama orang mengantuk disorongkan bantal. Pastinya Hj Hadi, Ustaz Nasha, Tontowi, Nik Abduh, Khairuddin Kuala Nerus dan Zuhdi berbunga-bunga dihati. Tersenyum dan berdebar menunggu imbuhan hasil usaha selama ini. Teringat kata-kata seorang sahabat yang dulunya penyokong tegar Hj Hadi, " songkok hitam dan kopiah putih dah tiada beza, dua-dua lidah berbelit".

    ReplyDelete
  7. PAS sengaja tolak kerjasama dengan UMNO kerana jika PAS UMNO bekerjasama dan menang, PAS sudah tidak ada alasan untuk menangguh kan RUU.

    PAS lebih tumpukan menang kerusi Putrajaya dari menegakkan hukum Islam.


    Pada mula nya Hadi mengunakan RUU untuk memecah belahkan PR tetapi kini menjadi masalah besar kerana menjadi penghalang untuk kerjasama antara PAS UMNO.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Strategi yeop....strategi.

      Pandeile deme nak idop lame.......ye idak...??

      Delete
  8. OLEH: Ab Jalil Backer
    Awang Selamat (Utusan) hari ini memberi gambaran yang salah mengenai agenda anti-korupsi.
    Utusan memberi gambaran seolah-olah adalah “tidak mengapa” kamu berbuat salah, asalkan kamu bersedia menangkap beberapa orang yang didakwa melakukan kesalahan rasuah; dan melakukan “persembahan media” yang “grandiose”.
    Ia bukan soal tuduhan dan gosip liar, ini bukti bergambar dan video. Justeru Utusan sepatutnya menggesa siasatan telus untuk pastikan video tersebut palsu atau tidak, bukan membuat dakwaan ini agenda musuh yang takut kesalahan rasuah mereka terbongkar.
    Apakah Awang Selamat mahu beritahu sebelum ini SPRM tidak berbuat apa-apa dan hanya di bawah Zulkifli sahaja SPRM baru mahu bertindak?
    Kita boleh faham jika masyarakat mempunyai ingatan yang singkat, namun untuk pengarang kanan sebuah akhbar meletakkan diri dalam posisi sedemikian sangat melucukan dan memalukan.
    Dulu Utusan juga memuji Ghani Patail kerana mendakwa bekas Menteri Besar,bekas Menteri Pengangkutan dan bekas Menteri Tanah walaupun fakta kes cap ayam sahaja.
    Namun akhirnya Ghani diganti oleh orang lain secara mengejut. Jika tiada salah laku kenapa dikeluarkan beliau.

    ReplyDelete
  9. Pegawai Polis berpangkat ASP pernah dedah kisah "9 Dragons"


    ANTARA cerita paling panas minggu ini ialah pendedahan oleh PPIM tentang wujudnya sindiket yang digelar sebagai "9 Dragons" didakwa sangat berpengaruh sampai boleh mengawal Polis Diraja Malaysia (PDRM).

    Pendedahan itu secara tak langsung menjelaskan kepada kita persoalan mengapa pusat-pusat judi haram, dan rumah-rumah pelacuran berselerak di seluruh negara tidak pernah dapat dihapuskan.

    Apa sahaja namanya, 9 Dragon ke 10 Dragon mahupun beribu-ribu lemon Dragons, kisah yang didedahkan oleh PPIM berkisar tentang sindiket haram tertentu yang mengawal PDRM

    Perkara ini jelas sekali serupa dengan dakwaan dalam kenyataan bersumpah oleh seorang pegawai polis berpangkat Asisten Superintenden (ASP) bernama Mior Fahim Bin Ahmad (K/P Polis No: G/13237) yang tersebar satu masa dahulu.

    Anggota polis berkenaan telah mendedahkan secara panjang lebar dan terperinci dalam akuan bersumpahnya tentang bagaimana individu-individu tertentu yang terlibat dengan aktiviti judi haram di Johor telah menjadi "tangan ghaib" mengawal PDRM

    ReplyDelete
  10. MO1 penyangak dan lanun, kata Tun Mahathir


    1. Semalam masa Tun M berucap dalam konvesyen Amanah di Alor Setar, Kedah ( spt dlm foto ) saya tak pasti berapa kali dia rujuk MO1 sebagai penyangak dan lanun ! Pokoknya banyak kali lah.

    2. Memandangkan MO1 , semua tahu fastaqim saman pemimpin PH spt Yb Tony Pua kerana dakwanya memfitnah beliau, agak tak masuk akal juga, dia , sehingga kini , tak nak saman Tun M atas dakwaan fitnah sedangkan saya rasa semua tahu Tun M fastaqim tuduh MO1 dengan gelaran penyangak, perompak dan lanun.

    3. Mana -mana orang yang rasa dirinya ada maruah, harga diri, reputasi dan integriti sudah tentu tak boleh terima jika orang tuduh dia penyangak, lanun atau perompak. Legally speaking, tuduhan sebegitu adalah jelas berbaur fitnah dan jika dibawa ke Mahkamah mungkin tak ada masalah nak menang kecuali lah....

    4. Kecualilah orang yang kena tuduh dengan tuduhan penyangak, lanun atau perompak itu rasa mungkin dia takut nak saman sebab yang tuduh itu mungkin ada bukti yang amat kuat untuk menyokong tuduhan dia dan bahawa yang dituduh itu hakikatnya benar-benar penyangak, lanun atau perompak!

    5. Melihat kepada fastaqimnya Tun M menggelar MO1 sebagai penyangak, lanun atau perompak , kita rasa pelik jika MO1 betul-betul rasa dia ada maruah dan harga diri , kenapakah hingga skrg dia x saman Tun M utk lindungi maruah dan harga diri beliau. Bila tak saman , kesimpulan mudahnya orang akan kata dia mungkin tak ada maruah atau tak berapa kisah dengan maruah dirinya dan tuduhan Tun M tsbt adalah tersangat benar dan tepat !

    6. Nampaknya meskipun ada orang yang rasa dia suci kata saman DoJ adalah campurtangan asing dan ada org juga imply Tun M kononnya berotak senget, namun itu semua masih tak upaya pulihkan keyakinan MO1 utk saman Tun M.. ~ Peguam PAS - Dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. medey..otak dah gila..cermin diri sapa penyamun perompak lanun..nampak buruk orang tapi hakikatnya dia bapak korapsi perompak lanun..berlambak2 kompani bankrap bwah diktator medey..sudah la tu ..

      Delete
  11. Akhirnya Dato Mustaffa telah memberikan cadangan yg paling bernas utk kemaslahatan dan kelangsungan bani melayu islam di negara tercinta ini. Sewajb nya kita yg sayangkan umat melayu menyokong penuh, apatah lagi dalam keadaan maruah melayu semakin dihimpit dan diinjak2 sesuka hati, kiri kanan atas bawah oleh musuh2 yg bertopengkan slogan selamatkan Msia, tapi hakikatnya agenda terancang utk memupuskan melayu secara berperingkat2. PH yg kononnya ingin membawa negara ke alaf baru, ternyata diperkudakan secara tak sedar oleh DAP utk mengujudkan sebuah republik dgn k/sama erat oleh PAP, dan Penang menjadi tapak pertama kearah merealisasikan hasrat itu. Ini lah cita2 yg dicetuskan oleh LKY dan masih diusahakan dengan diam2 hingga sekarang. Lebih malang lagi, pemimpin2 melayu PH , tak tau lah samaada secara sedar atau tidak memberi k/sama ke arah tersebut. Tengok aje lah, b/mana kenyataan Madey baru2 ini yg menghina warga Bugis mendapat sokongan kuat dari LKS dan DAP...langkah awal utk memecahbelah belahkan perpaduan kukuh melayu. lepas ni jawa, banjar pulak ygakan menjadi sasaran mereka.Tidakke polisi pecah dan perintah spt ini memang menjadi dasar utama semasa pemerintahan Madey dulu..dia takkan sekali2 gembira jika Melayu bersatu. Adalah amat perlu PAS dan UMNO memikirkan sedalam2nya cadangan tersebut demi generasi melayu islam di hari muka..survival anak cucu kita langsung tak boleh dikompromikan !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi2 jual isu perpaduan kaum...lagi itu jgk nak ulang,dah jelas umno la yg menipu kaum sendiri...layak tukar nama la kau ni geng najib. Tukar jadi macaiii najib


      Kahhh kahhhkahh kahhhh kahhh

      Delete
    2. Bila dah bunting..nak menyorok pula

      Delete
    3. 2239...Mak ko Bunting Siam Karabau hasil balik dari Golok di Tibai Jantan Golok.........Bunting Pelamin lima tahun berturut-turut....suka ler hati ko...tak lama lagi dapat adik lagi...susun paku ...

      Delete
    4. Gelinya ketiak kawan dngar geng najib merenyeh klise sangat

      Delete
    5. GN kau ni cakap asalkan melayu walaupun membuat salah kita patut menyokong sesama melayu.
      Saya harap melayu bawa isteri kau pergi cuti di Bali kau sokong dengan beli tiket penerbangan dan booking hotel siap siap,tolong angkat beg,cuci cadar tilam lepas siap project mereka atas dasar sokong membabi buta kerana melayu kan. Bila nak beli ticket untuk Kojolla atau Mr Jebon 007 ok kan sebab melayu?
      Ksh kah kah kah

      Delete
    6. Kojolla mak kau tak bunting bila balik dari Golok lepas bercuti bersama dengan Mr Jebon 007 sebab kena tibai di belakang.
      Kahkahkahkahkahkikikikikiki

      Delete
  12. Umno, PAS kini saling menggoda, kata MCA

    MCA berpendapat Umno dan PAS kini sedang giat saling 'menggoda' antara satu sama lain dan ia berpunca daripada pengundi Cina menyokong DAP pada pilihan raya umum (PRU) lalu.

    Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata oleh sebab itu masyarakat Cina di negara ini perlu kembali menyokong MCA pada PRU ke-14 bagi menghentikan amalan politik perkauman dan agama.

    "Adakah Umno akan bekerjasama dengan PAS? Mereka saling menggoda satu sama lain sekarang. Semua orang boleh nampak.

    "Negara ini (jadi begini sekarang) sebab pengundi Cina secara beramai-ramai bergerak ke satu sisi (mengundi) DAP.

    "Dalam keadaan itu kedua-dua parti (Umno dan PAS) akan saling memikat antara satu sama lain," katanya.

    Tanpa sokongan pengundi Cina kata presiden ke-10 MCA itu keadaan berkenaan hanya akan membawa kepada kerajaan teokrasi (sistem pemerintahan meng­gunakan hukum-hakam agama sebagai dasar peme­rintahan negara).

    "Kita tak mahu lihat ini terjadi. MCA akan cuba sedaya upaya menghentikannya daripada terjadi," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 21:01 Punyalah bodoh MCA. Walaupun cina semua kembali menyokong, apa yang parti tak ada teloq berani perjuangkan. Dulu banyak yang support tapi kenapa hilang support?
      MCA kalau masih relevant di dalam BN buat bantahan pada Umngok supaya jangan beristerikan Paspispus bukannya dengan cara meminta sokongkan kaum cina untuk menunjukkan pada Umngok yang MCA ada banyak anak(support kaum cina) jadi janganlah kawin lagi. Kalau begini taktiknya, ia sebenarnya meminta kesian. Kaum cina bukan bodoh bukan macam GN sokong membabi buta asalkan sebangsa tidak ambil kira betul atau salah.

      Delete
  13. KAH KAH KAH KIKIKIKIKI...

    AKHIRNYA PAS BERUNDING DNG UMNO
    TAK BANYAK TAPI SENTAP MACAI SEMUO
    ACARA KELEPETOKWAN TAK MENJADI LAKO
    ACARA TANAH RUNTUH BARU NAK MULO
    PRU 14 PAS-UMNO SAPU KERUSI BELAKO


    KIIKIKIKIKIKIKIKI...


    BERAMBOSSSSS BUGIMAK BARUA SINGAPORK@DAP.....

    CELAKO.. CELAKO.. CELAKO... SAYUP SAYUP JER TERDENGAR KAT DALAM TU...... KIKIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang bunting karabau..

      Delete
    2. Bunting taik sembelit!!! Kih kih kih

      Delete
    3. 2240...Mak ko Bunting Siam Karabau hasil balik dari Golok di Tibai Jantan Golok.........Bunting Pelamin lima tahun berturut-turut....suka ler hati ko...tak lama lagi dapat adik lagi...susun paku ...

      Delete
    4. Kojolla mak kau tak bunting lepas balik dari Golok walaupun di tibai oleh GN dari depan dan Mr Jebon dari belakang sebab semua mandul.

      Ho ho ho ho. Hi hi hi hi

      Delete
  14. Dengar khabar terkini dari sorang rakan dari Sabah, Warisan kini dah masuk fasa nyawa2 ikan bila DSSA dan pimpinan2 tertingginya ditahan utk siasatan oleh SPRM. Dah tiada lagi ceramah2 fitnah dan hasutan spt dulu, kalau ada pun, sepi saja tiada sambutan ibarat majlis orang mati. Ikutnya, warga Sabah begitu kecewa dengan DSSA, yg kononnya mendabik dada sebagai sorang yg bersih dari segala s/laku rasuah dan memperjuangkan sabah utk sabahan, tapi ditipu bulat2 olehnya. Mereka tak dapat bayangkan jika Warisan dan DSSA berkuasa nanti, bencana apa pula yg akan menimpa Sabah. Banyak cawangan2 Warisan telah dibubarkan , termasuklah di Semporna, tempat asal DSSA sendiri. Tersangat benar telahan ramai penganalisa2 politik negara yg mengatakan parti nyamuk dan picisan spt Warisan ni takkan mampu bertahan lama di Sabah jika didasari oleh politik wang semata2 !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry la kawan, orang sabah dah sedia kuburkan BN sabah, with or without shafie. In fact warisan is getting stronger after shafei is detained. ALL Sabah BN leaders are keeping quite!!! Dan kalau Umno dan PAS nak bekerjasama, sila kan, orang sarawak juga akan kuburkan BN. Orang borneo tak macam melayu pas dan umno; awak sangat silap.

      Delete
    2. Geng nanib hanye bergantung kpd sumber dengar khabar...hehehe...

      Delete
    3. Aku pun tak kesah..pemimpin ph lari ke,kene tgkap ke, ape ke...kali ni umno BN mesti Mamposssssssssssssss

      Delete
    4. Aku pun tak kesah..yang penting bagi aku ... kali ni FUKATAN HAPRAK mesti Mamposssssssssssssss ditalkinkan tanpa Nisan...

      Delete
    5. Tak kesah la FUKATAN HAPRAK MAMPUS......janji PAKATAN HARAPAN akan berjaya di PRU nanti....amin....

      Delete
    6. Tak kesah la BN MAMPUS......janji BARISAN NASIONAL akan berjaya di PRU nanti....amin....

      Delete
    7. Bunting tak berniaga ke malam ni

      Delete
    8. 2241...Mak ko Bunting Siam Karabau di Tibai Jantan Golok...sebab bapak ko mati pucuk....Akhirnyer berubat kat Golok ...Bunting Pelamin Jugak mak ko ngan Jantan Golok...bapak ko pun tompang Gumbira...kihkihkih...suara mak ko Bunting Jalang mengilai kegembiraan......

      Delete
    9. Kejora kengkang bunting!

      Delete
    10. Jangan nnti backfire udah jiban tak gitu geng najib?

      Delete
  15. Pas adalah king maker
    Cash is the king adalah kekasihnya
    Bemukah tanpa segan
    Bersekedudukan tanpa silu

    ReplyDelete
  16. Tak payahlah Cikgu Pa berkerjasama dengan parti penjual negara dan maruah bangsa. Tak ingatkah cikgu apa yang Umno buat dekat cikgu nak dekat pilihan raya tahun 2013 dulu?

    Pasang mata-mata bertauliah follow cikgu dan pasang camera dalam hotel tempat cikgu menginap. Nak dekat pilihan raya semua video dikeluarkan. Lihatlah betapa kotornya taktik Umno untuk memenangi pilihan raya. Sanggup menjatuhkan maruah dan mengaibkan para pemimpin parti pembangkang demi untuk mendapatkan undi.

    Sekarang nah rasakan. Hukum karma menghantui Umno apabila presidennya dimalukan diseluruh dunia kerana mencuri dana pelaburan 1MDB.

    Harta negara dan maruah negara telah dijual kepada China. 9km persegi tanah di Kuantan diserah bulat-bulat kepada syarikat negara China untuk membina industrial park. Buat tembok tinggi, letak tulisan Cina besar-besar (tulisan Melayu tak ada langsung), para pekerja dibawa masuk dari negara China dan bahan-bahan mentah dari negara China.

    Rakyat tempatan langsung tidak dibenarkan masuk ke industrial park tersebut. Buat kilang dalam negara kita tapi bebas berbuat sesuka hati. Di manakah maruah dan kedaulatan kita? Sila baca posting terkini chedet.net.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teringat insiden "spendar putih"......

      Teka sape agaknya yg set upkan......cuba pikir....

      Delete
  17. Pas dan umno parti jurasic tinggal fosil untuk kajian lpas pru nanti khalas

    ReplyDelete
  18. Bukanlah parti Pas sengaja mahu buat haru
    Depa tak suka, PH yg caca merba bercelaru
    Dgn BN, bentuk kerajaan Melayu-Islam baru
    Sblm tu, pecah undi Melayu tektik 3 penjuru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg lebih perlukan pas dari pas perlukan umno.

      Menakutkan melayu dengan DAP dah tak laku...kikikikikikik....vian umno dan kojolla..

      Delete
    2. Sabah dan sarawak akan tolak pakatan pas dan umno. Pakatan ini sesuai di kelantan, bukan di borneo. Mimpi lah awak siang dan malam. No borneo BN leaders, i mean NOT a single BN leader from sabah and sarawak is supporting pas+Umno; only orang BN kelantan that support this. Dream on!!

      Delete
    3. Erkkkk!!!!Adik Beradik Shafie Bedal dah kenyang makan PEDAL Ayam ...Bedal sampai Tercekik...kecian orang pedalaman kat Sabah....Warisan akan Tinggal Warisan....

      Delete
    4. Wak kojola kengkang mengidam perut ayam

      Delete
    5. Orang pendalaman sabah yg undi BN selama ini. Tapi orang pendalaman sabah akan berubah ke Warisan, sebab kami tahu orang pendalaman semenanjung seperti 2229 akan undi umno+pas.

      Delete
  19. Hadirkan CAHAYA.. ddlm Diri mu..
    CAHAYA-NYA menyuloh, Yg GELAP Kelabu
    CAHAYA-NYA yg Terang, Indah di Kalbu
    Kaseh memBERI-NYA..dikenang Selalu




    Lihatlah ke Mentari yg tak putus2 memBERI memBERI memBERI n memBERIkan CAHAYA nya kpd kita semua dgn free free free n FREE..n itulah gambaran kaseh-ILAHI yg sentiasa kaseh kaseh n Kaseh-memBERI-NYA kpd kita semua tanpa mengira darjat keturunan kaum bangsa ugama mau pun negara/benua!

    CAHAYA-Cinta NYA...@ kaseh memBERI-NYA itu tak pernah putus n CAHAYA Mentari itu juga tak pernah berkurang n sentiasa ADIL-saksama dan tak sesekali "bias" kpd tiap2 individu @ seluruh 7billions population of d world!

    Klu Mentari dari yg maha2SATU itu sentiasa kaseh memBERI, kenapa kita yg berakal ini maseh lg terus2an mnjd "barbaric" korup menCURI?

    Lihat pula kpd tumbuh2an yg memBERI kita OKSIGEN secara percuma free free n FREE...n tumbuh2an itu sentiasa kaseh kaseh kaseh n kaseh memBERIkan rahmat-NYA kpd kita semua tanpa "bias" sdikit pun ddlm soal kaum @ ugama, n sentiasa cukup ADIL-saksama kpd seluruh umat manusia dimuka bumi ini!

    Klu Mentari n tumbuh2an itu sentiasa kaseh memBERI, jd kenapa ada dikalangan kita sbg manusia yg berakal ini masih lg dgn tabiat buas "barbaric" KORUP menCURI??

    Mengapakah kita yg berakal ini masih 'addicted' berGELAP sdangkan tumbuh2an Mentari n alam sendiri telah menyulohkan CAHAYA-Cinta/bakti kaseh memBERI mrk kpd kita semua???


    JIWA yg Indah...Nikmat Tak terperi
    TAK dpt di"Umpan"..di"Upah" diBELI
    CAHAYA-Cinta NYA, Kedewasaan Diri
    Oh! CAHAYA-Cinta-NYA..Cinta Azali



    JIWA yg Indah, Nikmatnya Tak terperi
    Bak CAHAYA Mentari...Luas Memandang
    CAHAYA-Cinta NYA...Menyuloh Diri
    BerCAHAYA berTenaga..Segar Cemerlang


    BerTenaga berCAHAYA, segar Cemerlang
    Teguh Integrity...MERIT Terbilang
    AUDIT-Halus-Tembus, Menyuloh yg Curang
    Barbaric-KORUP-Konspirasi, Hanyut Kecundang

    Kaseh memBERI...bak Kaseh Mentari
    Kaseh memBERI...CAHAYA-Cinta NYA
    Kaseh memBERI...Cinta-NYA Abadi
    Mencurah Melimpah, REZEKI Berganda




    ReplyDelete
  20. Apa saja yang disentuh oleh Sang Kelembai pasti akan hanchor berkechai.....fuhhhh ....selisih ....jangan lah berselisieh dengannya...JAHANAM

    ReplyDelete
  21. Amanat lebabai camner?
    Takder sidang media utk mngaku khilaf dalam takfir saudara yg prnah dituduh?

    ReplyDelete
  22. Pas kelantan bimbang umno menang di kelantan...pas kelantan masih pandang umno sebagai musuh...

    ReplyDelete
  23. Pengikut parti pas mereka yg masih keliru itu fakta yang nyata dan sungguh menghairankan
    Sungguh mrngharukan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penyokong pas bukan keliru cuma dah taksub pada parti. Dah tau bertnding 40kerusi bkan bleh ubah keadaan. Dh tu blom tentu pun menang walau 10kerusi..ape diorg ingat mp sabah n sarawak nak sokong ru355?? Mp barisan bukan muslim nak sokong??


      Bodohhhhhh punya caiii

      Delete
    2. Dh tertipu atas kemajuan islam dan perpaduan melayu.

      Delete
    3. Pengikut PH lagi keliru..sampai sekarang, logo takde lagi..tak diumumkan sapa bakal PM jika menang, sapa yg sebenarnya berkuasa dalam PH, LKS atau Madey, betul ke Madey akan bebaskan DSAI nanti..ini yg menjadi kekeliruan mereka hingga kini..

      Delete
    4. Apa punya bahalol luuu.......sape yg masih belom bagi kelulusan logo tuuuu....??

      Permohonan daah dihantar lama berkurun.....

      Kelulusan tu dari sape...??? Luuu pigi tanya dia oranglaaahh....

      Akal senteng.....budak tadika pon lg cerdik.

      Delete
    5. Geng najib nie retard kot taip mcm karangan upsr lak
      Kahkahkah geli ketiak aku ko.geletek geng najib hamlau nie

      Delete
  24. Pas sengaja nak teruskan tandiing 3 penjuru
    Mahu sabotaj PKR / DAP, depa punya seteru
    Lepas PRU14, bergema lagi, gelombang biru
    Usah mimpi ler PH nak bentuk kerajaan baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiyaaa! Itu belakang talok boleh kimbung kaaa! Haiyaaa!

      Delete
  25. Kejora anak luar nikah
    Hasil main belakang lorong
    Kerap main tampa nikah
    Anak kau pun beranak tepi lorong



    Kahhh kahhh kahhh kahhh kahhh

    ReplyDelete
  26. Anjing bijan anjing hadi
    Setia membuta pada ketua
    Ruu 355 pun tak jadi
    Masih jgk nak jadi ketua



    Kahhh kahhh kahhhhh kahhhh kahh

    ReplyDelete
  27. Kejora taksub menulis pantun
    Bini dah gersang tidak dipandang
    Udah gila sangat berpantun
    Nanti kejora pun kena tendang



    Kahhh kahhh kahhhhh kahhhh kahh

    ReplyDelete
  28. Tn Shbuddin,
    Terima kasih kerana mengemukakan untuk tontonan ramai luahan hati
    seorang pimpinan veteran PAS ini.
    Namun masih terdapat unsur2 untuk memperlekehkan pendirian
    pimpinan parti ini sebagai tidak keruan, kluk klek dan seumpama.
    Antara kekangan2 yg dihadapi adalah :
    1. Penderitaan sakit 'mental' yg sangat tinggi, sesetengah pengamal
    perubatan meletaknya antara 30% ke 40% penduduk dewasa. Dikalangan orang muda pula, ..."The rates of mental health problems amongst Malaysian teenagers have been noted to be quite high. At present the percentage of emotional problems is 49% and aggressiveness is 41%. These findings were highlighted by the Ministry of Health's Healthy Life-Style Campaign National Mental Health Survey in 2000."( Dr Teoh Hsien-Jin, Woo Pei Jun, Cheong Sau Kuan,Department of Psychology School of Health & Natural Sciences Sunway University College.)
    2. Seperti Tn mungkin maklum, rakyat secara umum telah dihadap penyelewengan maklumat secara sistematik berkurun kurun lamanya.
    3. Proses 'kriminalisasi' juga berlaku secara pesat di ruang2 siyasah dan iktisod.
    Lantaran, natijahnya pd pendapat gue, menyumbang kepada 'ketidak keruan', 'ketidak pedulian'(atau 'apathy') dan kemuraman untuk berubah kepada penambahbaik dlm politik negara.
    Mohon 'empathy' dipihak Tn dlm meneruskan perjuangan yg banyak ranjau dan berliku.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.22..Bukan anak muda aje yg menderita sakit mental, tapimorang2 tua pun ramai jugak, apa taknya, asyik mendengar fitnah dan kelentong Ph yg tak berkesudahan, khususnya dari Fizi dan Raja U-Turn si Madey Al Kutty tu. Tiap2 hari ada aje spin palsu yg diputarkan dan balaci2 pun terima bulat2, mcm toman telan taik aje beb!

      Delete
    2. Bukan dengar temberang Kassim Baba orang kaya penyamun ke yg boleh buat otak berrrpussinggg merennggg...??

      Menipu....kencing berak merata tak berenti.....

      Lain ditanya lain dijawab......nampak macam jawapan....tapi bukan jawapan.

      Freehold dengan lesehold pon tak reti nak bezakan.

      Aabar PJS dengan Aabar BVI pon tak tau nak bezakan.

      Ini macam nak suruh kami pangkah...??

      Luuu pigi terjun sungailah lagi baiiikkk braderrrr...

      Delete
    3. Sendiri yg mental menuduh owg lain lak yg gila geng najib
      Kawan memang gila tapi tak bodoh macam ko geng najib mcam lost ajer

      Delete
  29. Pas sudah hilang arah dalam perjuangannya.Nilai-nilai Islam yang coba di terapnya dulu,kini telah tawar dan digantikan dengan
    nilai-nilai dolak dalih dan kelabu angan.Seperti berangannya para ahlinya,rasa shok sendiri kononnya "kamilah pejuang Islam".Atas dasar, mereka telah membina kebongkakkan puak,menghijaukan masjid,berkopiah puteh dan memandang mereka yang bukan ahli sebagai tidaklah Islam seperti mereka.

    -Malangnya orang Melayu!!!
    -Malangnya mereka yang cetek agama dan menerima Pas, hanya sebagai pelarian diri dari hitam ke putih,kononnya.

    SEKADAR RENUNGAN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 22.29...MAKA... Undilah BARISAN NASIONAL....

      Delete
    2. parti BN yang nak mamposss tu ker.....

      Delete
    3. Yelah 2259
      Parti Barang Naik (BN) tu lah...tengah nazak sekarang ni...tak lama lagi dah...

      Delete
    4. Tepat takwilan saudara anon2229 tentang kronologi perkembangan walaunta lebabai mereka amat garang apabila kote tuan guru dijolok mereka akan meroyan

      Delete
  30. 1. Tok Hadi : TPM
    2. Beduh : Menteri Pelancungan
    3. Takiri : Menteri Kesejahteraan Suami & Wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sabu - menteri pembangunan wanita dan bini orang

      Delete
    2. Kejola - menteri pembangunan geng kunyit (awwww)

      Delete
  31. Sudah-sudahlah gila meroyan Ooi
    Dah bercerai tu, bercerai lah Ooi
    Beri cadangan buat apa pulak Ooi
    Tak yakin kekuatan parti sendiri ke Ooi

    Gila Babi Gila talak gila kena cerai

    ReplyDelete
  32. Pas keluar dari pakatan, PH jadi luka parah
    Matdey jadii terkedu bercampur rasa marah
    Biar pun serba salah hamba tetap berserah
    Terpaksa lwn geng kekasiih ku, Mas Merah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Mmg bijak lah, Pas punya tok lebai & tok aji
    Mereka tinggalkan puak PKR & DAP yg keji
    Pertandingan 3 penjuru mereka atur strateji
    Lepas PRU, dgn Umno ada lah sediikit janji

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  34. Dah tak ada lagii, kelibat cai2 haprak hantu
    Selalunya cai2 tunggu sampai lbh jam satu
    Tapii bab 3 penjuru ini, cai betul2 mati kutu
    Buat diam bodoh je hamba sekeh tibai latu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  35. Muhammad S.A.W telah mengingatkan, mafhumnya:

    Sesiapa yang mati terbunuh di bawah bendera kefanatikan, bermusuhan dan berperang kerana fanatik kesukuan (kebangsaan), dia bukanlah umatku. Dan sesiapa yang keluar dari agamaku lalu menyerang umatku, membunuh orang-orang baik dan orang-orang jahat tanpa mempedulikan apakah dia orang mukmin atau tidak dan tanpa mengendahkan janji yang telah dibuatnya, orang itu juga bukan umatku.”

    (Hadith dari Abu Hurairah diriwayatkan Imam Muslim)

    ReplyDelete
  36. Admin tampil konon mahu beri Pas nasihat
    Tapi kita awal dpt baca dia punya muslihat
    Pas tak kan terperangkap dgn ini niat jahat
    Sbb itu, hamba tumpang taji, paku & pahat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Nampak nya blog ini udah tenang dan reda
    Awal tadi, kemain lagii cai2 mendabik dada
    Cai2 hanya berani juah bila hamba tak ada
    Bila hamba jengah, cai2 cabut lari spt kuda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. Selagi ada Madey, Pas takkan ikut pakatan
    Kes Memali, depaa dendam itu PM mantan
    Ditambah pulak, dgn bencii kpd DAP setan
    Lepas PRU, tua renta akan gol dek kejutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai sayang adik kengkang, tak tido lagi ker? Jgn tidur lambat ye adik kengkang, tak elok utk baby tu!!!! Muahhhhhh!

      Delete
    2. 2354...Hai sayang Abang kengkang, tak tido lagi ker? Jgn tidur lambat ye Abang kengkang, tak elok bini Abang dok tunggu tengah Mengangkang tu!!!! Muahhhhhh!

      Delete
  39. Dah buang tebiat cai haprak bahlol pakatan
    Perkara karut marut asyik saja jadi sebutan
    Mmg puak ini fasiiq sesat, ikut ajaran setan
    Ada ker dikata bunting, hamba yang jantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eee! Bunting nyer dier tuuu!

      Delete
  40. Dgn Pas, puak haprak masih rindu ghairah
    Bila Pas nak lwn 3 penjuru, PH jadii marah
    Hamba ini pula, cemas risau tak tentu arah
    Sukar nak lupa, ucapan manja Mas Merah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaa sayang ni!!! Ni mesti bawakkan budak ni! Orang mengandung biasala kan yang kan!!! Muahhhhhh

      Delete
  41. Mmg sudah diakui oleh Madey PM mantan
    Lawan 3 penjuru, tak menyebelahi pakatan
    Hamba pula, siswi Phd dah tangkap cintan
    Bukanlah bandiingan nilai, segunung intan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang jgn kerja berat tau! Jaga baby kita tu yer! Muaahhhhhhh

      Delete
  42. Cepat la umum kerjasama umno dan pas; Bumiputera Borneo sedang tunggu ni. Di Sabah BN sudah tiada jawapan untuk rakyat Sabah tentang "position PAS dalam BN. Tolong la jawab untuk pihak BN sabah!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila Babi selepas kena cerai

      Delete
  43. Mmg lah tanding 3 penjuru, PH jadi cemas
    Matdey sendiri pun tidak lagi cakap kemas
    Hamba pulak, di daratan tenggelam lemas
    Asyik ingatkan bakal Dr PhD manja si Mas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayang ni tak tido lagi ker! Cian baby kite tu! Buah belimbing tu jgn makan banyak sgt tau! Nite nite!

      Delete
  44. Matdey sgt risau bila Pas nak lwn 3 penjuru
    Dia dah nampak kemenangan piihak seteru
    Mas bakal PhD ciintan, hamba rasa terharu
    Walau hamba ini sekadar biasa punya guru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. Madey tuduh ROS saja lambat2kan kelulusan logo PH tu sbb kerajaan takut kalah...nak buat apa lah kerajaan nak sabotaj PH ni, dah tentu kofom akan kalah. Ada takde logo pun serupa aje, bukan memberi apa2 kesan pun pada rakyat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib gementar. Takut aura 7 bunga menawan hati Melayu Islam..

      Tun M, Anwar, Muhyiddin, Kak Wan, Lim Guan Eng, Mat Sabu dan Rakyat Malaysia!

      Delete
    2. Eleh geng najib aper ko menyanyah ros tu pendaftaran sykt pertubuhan dan pelbagai lagi bukan kak ros first lady u know she?

      Delete
  46. Umnonok ni bila dah terdesak apa pun akan dipersetan
    Segala yang jijik kotor haram najis semuanya ditelan
    Lepas PRU, Kejora akan gol dek bangla punya henjutan
    Sebagai bayaran balik umnonok pada bangla yg undi bn

    ReplyDelete
  47. Cai2 unta udah tak berani lagii nak berbalah
    Kalau 3 penjuru, Madey sendirii ngaku kalah
    Kekadang hamba rasa mcm diri ini bersalah
    Memikat siswii PhD sdg hamba cgu sekolah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik sayang kejora yg sedang bunting! Abg sayang adik kejora! Muaahhhhh

      Delete
  48. Nak terima cadangan dan nak bagi pengikut cool dah semakin susah kerana pru pun dah dekat sangat untuk najib bubar parlimen hanya dlm masa tsk sampai 8bulan lagi. Mca , mic pun dah meroyan tak setuju dengan Pas hadi ni, menangis tsk berlagu najib dan hadi kerana tak ada jodoh untuk pru nanti, agaknya pakatan lebih konsisten dlm pru nanti

    ReplyDelete
  49. http://sejarahmelayu.blogspot.my/2017/10/video-tanah-runtuh-akibat-telinga-pekak.html?m=1

    TANAH RUNTUH AKIBAT TELINGA PEKAK BADAK... PADAN MUKO.... TAHNIAH RAKYAT PULAU PINANG.. ADA KERAJAAN YG PEKAK. ... HARAP PKR MATANG MANA MAUNYERRRR YEOPPPP. ... SATU FAMILY MATANG HUTANG NYAWA DNG TOKONG... JADI ADUN PEKAK BADAK AJER LAA... ADUN MAMPU PEKAK BADAK.... KIKIKIKIKI....

    DOLU ADUN MATANG MAMPU TENGOK2KAN
    SKG NI ADUN MATANG MAMPU PEKAK PULAK
    PESTA TANAH RUNTUH DAH MULA DIRAIKAN
    SUARA RAKYAT P PINANG SAJA BUAT PEKAK


    KIKIKIKI.... TAHNIAH RAKYAT P PINANG...


    JOM UBAH .... INI KALI

    DARI ADUN MAMPU TENGOK2KAN DAH JADI ADUN MAMPU PEKAK...


    KIKIKIKIKI.... BERAMBOSSS

    ReplyDelete
  50. Caii2 bahalol dah senyap diam serupa tugu
    Madey kata bila 3 penjuru PH tongkat dagu
    Hamba tidor lewat, ptg blh cover, sbb cikgu
    Mas sdg sibuk tesis hamba tak nak ganggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik kejora yg tercinta, harap anak kita nanti hidungnya tidak kemek seperti adik kejora! Muaaahhhh

      Delete
    2. Cai haprak dungu kepala dongga
      Jd sasau Gila babi selepas kena cerai
      Pas tak nak rujuk sbb ada DAP Setan
      Gila talak kepala biol

      Delete
    3. ekk...ehhhhhhhhh
      1:11 kepala pork ni teperasan muka lawa macam mas merah ke hape ni???...tak terlior den nak rujok kek ekau...do.....eh! ekau domam apo ni? oooo...ponek melalak sesoang yo...geng gagasan mano? hampeh...tak guno boto rodong tu kan...kan...kan...

      Delete
  51. Matdey merasakan dirii spt jatuh terhempas
    Kalu 3 penjuru mmg kjaan tak dpt dirampas
    Mas yg ku dpt, kan ku genggam tidak lepas
    Walaupun dia PKR dan hamba ini kuat Pas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adik kejora mengidam nak makan pelir lembu
      Abang kat sini lama tak melepas udah sebu
      Teringin pulak nak menyontot bontot gebu
      Malam ni adik kejora jom kita buat mcm lembu

      Kih kih kih kih

      Delete
  52. Cai2 puak haprak semua jenis tak reti adat
    Hidup dgn dedak Madey, perut dah sendat
    Sanggup hina agama, asal jer poket padat
    Hamba tidor dulu, nanti nak bangun ibadat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidurlah adik kejora sayang, jaga baby kita tu ye sayang! Muaahhhhhh

      Delete
    2. Kami bijak tak hina agama
      Kejora si sial pulak nak bermadah
      Taktik umno isu agama
      Sekali aku luku terkangkang sudah


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  53. Kejora kengkang mengandung anak luar nikah
    Lagak warak tapi dgn laki bangla dia bermukah
    Dgn bro pakatan dia sudah tersilap langkah
    Otak senget masuk sini teruk kena pangkah


    Ho ho ho ho ho ho merry krismas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng najib budak hingusan tak ada otak
      Nak tunjuk pandai, hujah bodoh dia letak
      Kena tibai kiri kanan muka mcm nak retak
      Cari idea nak balas smpai kepala naik botak


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
    2. Adik kengkanggg, ooo adik kengkang bunting, jomla mengengkang!

      Delete
    3. Masih ingat lagi laungan keramat REFORMASI, MADEY MATI JADI B**I semasa era reformasi dulu. Penyokong totok DSAI sanggup dihayun dengan belantan, disembur dengan air kimia untuk memperjuangkan hak rakyat dari ditindas oleh Madey, tapi kini orang yg menjadi musuh mereka menjadi idola yg dipuja dan disanjung siang dan malam. Pantang namanya diusik, melenting mcm beruk mempertahankannya. Malangnya mereka ni semua mudah sangat dikelentongnya , berselindung di belakang slogan selamatkan Msia. Memang tepat ungkapan Madey..melayu mudah lupa dan mudah dibangangkan..dan melayu mcm inilah yg melambak menjadi penyokong tegar PH dewasa ini.Beria2 sangat menjadi kuda tunggangannya menyokong perjuangan yg sia2 dan langsung tak berfaedah utk agama, bangsa dan negara !

      Delete
    4. Bijan bangga tolong amarika
      Geng najib pula dunggu akalnya
      Nak spin isu standard tadika
      Bodoh tak sudah macam idolanya



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh




      Delete
    5. Baru sebulan geng najib datang
      Konon hebat mahu mahu dipuji
      Setakat hujah macam gampang
      Baik kau blah sebelom kena taji


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    6. Lagi sekali geng najib nak tunjuk bijak
      Nak lagakan geng pakatan yg teguh terlajak
      Anwar ngan Tun pun dah berdamai bersajak
      Komen kau tu layak buat alas utk dipijak


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
    7. Sejahat tun m akhirnya insaf
      Berpakat bangkit untuk negara
      Kalau si najib bugis taknak insaf
      Jom sumbat dia ke dalam penjara



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    8. Aku sumbatkan dildo gak kat mulut ko nie geng najib meraban jer dari tadi

      Delete
  54. Macai pasu mno yang tolol bahalol simulut lucah
    Apasal dngn Tun Mahathir kamu jadi haru ngelutu
    Dulu kata orng tua tu baling gelas pun tak pecah
    Tak caya tanya mnteri yg anak jadi kacang hantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menteri tu pon dah sibuk bekemas kat opis dia..dah packing pon brg dalam kotak.orng padang rengas udah nak buang dia kabonyer

      Delete
  55. Pas di sarankan rlak kat kerusi urut ogawa tunggu lamaran jiban lgi manis kahkahkah

    ReplyDelete
  56. umno dgn komunis tanah besar ni ada apa2 ka?

    ReplyDelete
  57. KORANG LANYAK CAI ANJING KURAP NAJIB TERUK SANGAT, DAH TAK BERANI LAGI DORANG NAK MASUK! KESIANNNNN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saje sesap nak nyakat je...kikikiki
      Padehal hujah2 cap ayam je budak2 umno tu.takde point pon.

      Delete
  58. Hari ni puas hati, anjing kurap kena pelangkung
    Nampak gaya cai anjing makan dedak lauk kangkung
    Dah naik takut,cai kurap dok myorok cam jerangkung
    Masuk lagi kita tibai sampai muka jadi lengkung


    Ho ho ho ho ho ho merry krismas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiiiii kejora,lagak macam hebat
      Manyalak melolong mcm si bebal
      Sana sini kena sebat
      Besok pagi puad zakarshit bedal


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


      Delete
  59. Caiii kejora konon bangga
    Dapat berlakon bijak agama
    Tapi rakyat tak pun bangga
    Kejora cuma perguna agama


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
  60. pas dgn umno ditelan mati anak..
    pas dgn PH ditelan tercekik pulak..
    bila pas sendirian calonnya mati katak..
    menentukan kedudukan parti dlm pru14 pun sudah celaru, inikan pula nak mentadbir negara..
    pemimpin pas memang syok sendiri untuk menipu pengundi melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hajat lobai pas nak jadi penentu
      40 kerusi saja nak bertanding
      Tersenyum si najib pas membantu
      Setakat 40 nak buat apanya bertanding?


      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  61. Belum 1jam tidor hamba rasa spt diangkat
    Apa kemungkinan hamba dikejut malaiikat
    Nasib baiklah tidor tadi al-quran ada dekat
    Mungkin kah, Allah nak beri hamba berkat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  62. Bangun je, solat tahajud terus hamba buat
    Lepas itu doa sikit, lepas zikir dan selawat
    Nak baca quran pulalah, agar hati terawat
    Biar begitu hamba tetap tak bangun lewat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga segelintir orang, status terkini di facebook dan di blog-blog gemar diisi dengan menceritakan diri sendiri telah melakukan kebaikan itu, kebaikan ini,berpuasa,qiamullail, bersedekah, hebat itu dan ini dan sebagainya. Tidak salah untuk menunjukkannya agar orang lain turut mengikuti, namun Islam menganjurkan agar merahsiakan segala amalan baik kerana takut perasaan riyak akan timbul.Rasulullah s.a.w bersabda mafhumnya, “Serendah-rendah riyak adalah syirik.“


      Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya’
      Nabi Muhammad Saw berkata dalam hadistnya yang mulia :
      Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang sholat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’.( Al Imam Ahmad )



      Sepertimana firman Allah Ta'ala;
      Maka weil (satu lembah di dalam neraka jahannam disediakan) bagi orang-orang yang sembahyang tetapi lalai iaitu mereka yang riyak (menunjuk-nunjuk).-Surah Al-Mauun Ayat 4-






      Hadis khas untuk insan riak dan takbur

      Delete
    2. Terima kasih 02:34 punya nasihat
      Harapnya sdr ni tiada ler muslihat
      Adakah perbuatan hamba ni jahat
      Mana hamba buat, suruh org lihat

      Kah kaahh kaahh kaaahhh kaahh

      Delete
  63. Begiitu lah hidup kita, sebagai seorang Islam
    Hendak lah dipelajarii agama dgn mendalam
    Pergii surau atau masjid, walau suboh kelam
    Jgn le asyik nak sedap bedengkor atas tilam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  64. Mmg tepat aku berasa
    Kejora Membuat Iblis bangga
    Pasangan kejora puas merasa
    Hubungan haram pun nak bangga



    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  65. Hamba tampil, mau buat dakwah & tazkirah
    Sbb hamba nampak ramai cai yg jiwa parah
    Selalunya cai bangun tidor bila sudah cerah
    Jgn lah pulak ada pihak yg dengkii & marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga segelintir orang, status terkini di facebook dan di blog-blog gemar diisi dengan menceritakan diri sendiri telah melakukan kebaikan itu, kebaikan ini,berpuasa,qiamullail, bersedekah, hebat itu dan ini dan sebagainya. Tidak salah untuk menunjukkannya agar orang lain turut mengikuti, namun Islam menganjurkan agar merahsiakan segala amalan baik kerana takut perasaan riyak akan timbul.Rasulullah s.a.w bersabda mafhumnya, “Serendah-rendah riyak adalah syirik.“


      Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya’
      Nabi Muhammad Saw berkata dalam hadistnya yang mulia :
      Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang sholat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’.( Al Imam Ahmad )



      Sepertimana firman Allah Ta'ala;
      Maka weil (satu lembah di dalam neraka jahannam disediakan) bagi orang-orang yang sembahyang tetapi lalai iaitu mereka yang riyak (menunjuk-nunjuk).-Surah Al-Mauun Ayat 4-






      Hadis khas untuk insan riak dan takbur

      Delete
  66. Kasihan hamba pada si kejora
    Kerna kejora sering dibuli
    Belom berubah jgk lagi kejora
    Patut terus dia dibuli



    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  67. Walau hadis jelas mencerca
    Amalan dibuat jangan dibangga
    Demi bijan dia dicerca
    Sanggup pulak tu nak berbangga




    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  68. Yg tibai hamba tadi, rasa nya cai si Fira’un
    Apa dia inii, sudah kena malaria atau ta’un
    Asyiik ditunjuk benda yg sama, itu mala’un
    Kenapa tak tengok Al’Asr asyik je AlMa’un

    بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

    وَٱلۡعَصۡرِ (١) إِنَّ ٱلۡإِنسَـٰنَ لَفِى خُسۡرٍ (٢) إِلَّا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلۡحَقِّ وَتَوَاصَوۡاْ بِٱلصَّبۡرِ (٣)

    Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

    Demi Masa! (1) Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian; (2) Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. / (3)

    Surah Al’Asr


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Api yang padam tinggal lah bara
      Kulihat kejora semakin sadis
      Walau hati panas membara
      Sempat kejora goggle kan hadis



      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh




      Delete
  69. Bukan le niat hamba ini nak gigit atau sengat
    Cuma sekadar untuk sama saling mengingat
    Namun begitu syabas anda punya semangat
    Harap nya 02:34/03:00 tidak lah rasa hangat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  70. Terlalu jauh taksub kejora
    Hadis dan sunnah dibuang ketepi
    Demi bijan sanggup kejora
    Walau nanti di bakar api


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh


    ReplyDelete
  71. Nampak ada yg dah terkejut spt kena karan
    Takut pulak kalau yg kena itu, panas baran
    Sebelum apa kata2 kotor nanti kedengaran
    Lebih baik hamba melancar baca Al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada juga segelintir orang, status terkini di facebook dan di blog-blog gemar diisi dengan menceritakan diri sendiri telah melakukan kebaikan itu, kebaikan ini,berpuasa,qiamullail, bersedekah, hebat itu dan ini dan sebagainya. Tidak salah untuk menunjukkannya agar orang lain turut mengikuti, namun Islam menganjurkan agar merahsiakan segala amalan baik kerana takut perasaan riyak akan timbul.Rasulullah s.a.w bersabda mafhumnya, “Serendah-rendah riyak adalah syirik.“


      Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya’
      Nabi Muhammad Saw berkata dalam hadistnya yang mulia :
      Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang sholat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’.( Al Imam Ahmad )



      Sepertimana firman Allah Ta'ala;
      Maka weil (satu lembah di dalam neraka jahannam disediakan) bagi orang-orang yang sembahyang tetapi lalai iaitu mereka yang riyak (menunjuk-nunjuk).-Surah Al-Mauun Ayat 4-






      Hadis khas untuk insan riak dan takbur

      Delete
    2. Nabi Muhammad Saw berkata : Aku tidak bertanggung jawab kepada orang-orang yang bersifat Riya’
      Nabi Muhammad Saw berkata dalam hadistnya yang mulia :
      Siapa orang yang berpuasa hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang sholat hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’,
      Siapa orang yang bersedekah hanya ingin di lihat orang maka itu adalah Riya’.( Al Imam Ahmad )



      Sepertimana firman Allah Ta'ala;
      Maka weil (satu lembah di dalam neraka jahannam disediakan) bagi orang-orang yang sembahyang tetapi lalai iaitu mereka yang riyak (menunjuk-nunjuk).-Surah Al-Mauun Ayat 4-

      Delete
  72. Sudah ditegur sudah nasihat
    Kejora taksub bagai dipukau
    Makin ditegur makin di nasihat
    Tak ada berubah terus dipukau

    ReplyDelete
  73. Tunggu la dulu wahai kejora
    Hamba hanya memberi nasihat
    hamba tidak memaki kejora
    Cuma lebih kepada nasihat

    ReplyDelete
  74. Nasib baiklah pagi ni hamba sempat terjaga
    Tidak sempat ke surau suboh dpt solat juga
    Amal ibadat kiita, kat akhirat amat berharga
    Ia penentu kita ke neraka ke atau ke syorga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  75. Kejora mana bedengkur la tu.
    Hidup lberjaga mlm serupa hantu.
    Cerita hebat konon dia #1satu.
    Islam dan amal kejora tak laku.
    Tamak surga,Takut neraka jadi dulu.
    Allah ditepi tapi DIA tahu..
    KEJORA hanya dibayar semata ganggu.
    UUMNOBNPAS gigil, takut PRU

    ReplyDelete
  76. Kejap lagi, kat sekolah, hamba agak selesa
    Tak kena ngajar, sbb budak-budak periiksa
    Jadi, nak mentela’ah quran tu ada ler masa
    Sambil tambah pahal dpt kita elakkan dosa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  77. Hamba inii, hanya ngajar subjek matematik
    Dekat sekolah tu ramai cikgi muda & cantik
    Namun, hati hamba tidak sikit pun berdetik
    Dgn tetiba di medan maya ni cinta berputik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  78. Kat sekolah, tak ada cikgu sokong pakatan
    Depa bencii Matdey & geng dia DAP setan
    PH tak dapat penuhii Islam punya tuntutan
    Sbb itu di sekolah, Pas masih jadi sebutan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  79. Di sekolah, kiita terapkan juga fakta sejarah
    Bagaimana DAPig cetus petumpahan darah
    Dan apa puncanya tetiba Madey jadi marah
    Pandangan murid kpd BN pun makiin cerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  80. Di sekolah hamba lapang tak ngajar ini pagi
    Boleh lah hamba kempen, ngan cikgu cikgii
    Cai2 unta pun, hamba akan lanyak tibai lagi
    Bagi cai2 sedar, langit ini rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello ayangggg! Slamat pagi! Baby kita sihat ke? Hari ni kan ada appointment doktor! Dah masuk 5 bulan kann? K bye!

      Delete
  81. kebahlolan hadi awang menampakkan kebodohan islam. angguk jgn tak angguk beb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalah tu, kecerdikan Siti Kasim idola kau menampakkan kecerdikan Islam?

      Delete
  82. Inilah saat yg sekian lama org Melayu nanti
    Pejuang Melayu - Ulama Islam bersatu hati
    Menerajui kerajaan Malaysia itu udah pasti
    Selamat tiinggal PH dan caii2 Matdey kutty

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayang jgn sokong sgt penyamun tauu! Nanti kena badi kat anak kita yg dikandung tu! Muaaahhhh

      Delete
    2. Ciss! Kejora bermukah ngandung anak haram jadah
      Siapakah lelaki homosek dgn mukanya yg x sudah
      Geli sungguh teman dengor pasangan ni bermadah
      Agaknya masa mengongkek dorang ni hisap dadah


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
  83. Marilah orang2 Melayu kita perjuang agama
    Dakyah parti pluralist usah sekali kita terima
    Apa2 pun Islam mestilah yang paling utama
    Ni hamba jaga exam, laptop bawa bersama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayang dah pegi klinik ker? Anak kita sehat? K bye..muaaahhhhhh

      Delete
    2. Pasangan haram ni dah tak ada rasa malu
      Dlm blog budin bermukah tanpa segan silu
      Depan org ramai pun brani nak tnjuk bulu
      Teman nak masuk pun geli, nak makan x lalu



      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
  84. Hujah dari hamba cai2 tak dpt nak bendung
    Ada yg rasa spt peluru, udah lari berlindung
    Tak terdaya cai balas, hamba tala & ladung
    Asyik akal bodoh, hamba sdg mengandung

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayang jgn marah2 tau, x elok utk baby kita! Muaaahhhhh

      Delete
  85. Mari lah kita perjuang syari’at agama Islam
    Jgn turut PH yg caca merba serabut kelam
    PRU14 kita tujah kasi puak2 ini tenggelam
    Nak tengok bagaimana cai biol larii malam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayang dah pilih ke nama utk baby kita tu? Muaahhhhhh

      Delete
    2. Sgguh jelik teman dgn ini pasangan sundal
      Boleh ke bunting laki ngan laki dia bedal
      Ke si kejora tu memang perempuan sundal
      Kerja sundal menyundal ni dorang handal


      Ho ho ho ho ho ho merry krismas

      Delete
  86. Admin tak perlulah berii apa2 pun cadangan
    Tidak akan ke mana2 parti PH gelandangan
    Nak rampas kerajaan usah le nak berangan
    Lps PRU k’jaan tetap dlm BN punya tangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  87. Udah banyak dakyah hamba berjaya sekat
    Mmg hamba ni dlm madah sgtlah berbakat
    Seolah-olah hamba dpt ilham dari malaikat
    Sbb itu ler si Mas student PhD pun terpikat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  88. Mas dan hamba ideologi politik tidak sama
    Bahkan kami berdua pun berlainan agama
    Tapi Mas kata, tiada hal dgn abah & mana
    Dia habis PhD je, kompang pasti bergema

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  89. Kejora si anjing bangun pagi
    Mahu mandi air di perigi
    Mulutnya busuk tak gosok gigi
    Seharian ditibai tak puas lagi



    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
  90. Tak sama fahaman politik yg kami dokong
    Hamba pejuang Islam, si Mas DAP tokong
    Mak ayah dia tak kisah siapa kami sokong
    Mas habis PhD je dia akan pakai telekong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  91. Kejora tido gaya terkangkang
    Tido lena lepas dibalun
    Melalak melolong lari terkankang
    Dah Hampir bodoh sebab dibalun



    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun pantat babi

      Delete
    2. Kekekekekekek padan muka si bunting tu!

      Delete
  92. Bontot kejora kembang terkangkang
    Hasil menjual barang dilorong
    Sakit merintih jalan terkangkang
    Dah tak laku kau kami jual borong




    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  93. Din sangat setuju, lepasd ni ramai akan undi Amanah hip hip hooray.

    ReplyDelete
  94. Cai2 haprak nampak nya dah tandus modal
    Tak ada lagii otai2 yg awalnya lagak handal
    Tinggal seekor jer lagi cai biol bapok sundal
    Itu pun tidak terjawab dia hamba tibai bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...