Tuesday 17 October 2017

CEPATLAH JAWAB, MAKCIK2 FELDA PUN TERINGIN NAK TAHU SIAPA PEMILIK ASET FELDA DI LUAR NEGARA?

HAKMILIK PELABURAN TERBESAR FELDA DI LONDON DIDAFTARKAN KEPADA SYARIKAT "OFFSHORE" BVI, BUKAN ANAK SYARIKAT FELDA

Jumaat lalu, saya telah tunjukkan bagaimana hakmilik Hotel Grand Plaza Kensington yang kononnya dibeli oleh anak syarikat Felda iaitu Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) didaftarkan di atas nama sebuah syarikat “offshore” yang namanya hampir sama (FIC London Hotel (Private) Limited) tetapi tidak dimiliki oleh Felda.

Semakan dengan penyata-penyata rasmi Felda tidak menunjukkan bahawa syarikat yang ditubuhkan di British Virgin Island (BVI) ini adalah sebahagian dari kumpulan Felda.

Felda menyatakan di dalam penyata kewangan yang diaudit bagi 2015 (yang terkini) bahawa anak syarikatnya yang memegang pelaburan hotel ini ialah FIC London Hotel (Private) Limited yang ditubuhkan di United Kingdom dan dimiliki sepenuhnya oleh FIC.

Sehingga kini tidak ada sebarang jawapan dari mana-mana pihak mengenai soalan paling utama yang saya timbulkan: jika Felda yang membayar kos membeli hotel itu yang dianggarkan sekitar RM330 juta, kenapa hakmiliknya didaftarkan di atas nama syarikat lain yang penuh kerahsiaan? Siapa sebenarnya pemilik syarikat BVI ini?

Jawapan paling pintar yang diberikan oleh Tan Sri Shahrir Samad, Pengerusi Felda ialah “saya tertidur tiga bulan” seperti yang dilaporkan Sinar Harian.

Saya tidaklah perlu melayan komen sebegitu kerana saya bukan pengerusi Felda yang dibayar gaji untuk menjaga harta Felda. Saya boleh sahaja tidur dan tidak ambil tahu langsung mengenai Felda kerana saya tidak memikul amanah itu.

Apabila Tan Sri Shahrir yang diberikan amanah tersebut tidak merasa terpanggil untuk menerangkan isu yang paling penting iaitu siapa sebenarnya pemilik hotel tersebut (kerana siasatan SPRM yang dilaporkan hanyalah berkisar kepada bayaran lebih yang dibuat oleh Felda, bukan soal Felda ditipu sedemikian), saya serahkan kepada rakyat untuk menghakimi Tan Sri Shahrir dalam PRU14 nanti.

Projek Hartanah Terbesar Felda di Wembley, London

Sejak tahun 2015, Felda di bawah kepimpinan Tan Sri Isa Samad mula terlibat di dalam sektor hartanah secara besar-besaran. Jika sebelum itu Felda hanya membeli hartanah-hartanah yang sudah siap di bina, melalui sebuah lagi syarikat iaitu FIC Global Limited, Felda mula terlibat di dalam pembinaan bangunan-bangunan pula.

Nota 44 dari penyata kewangan diaudit Felda bagi 2015 menyenaraikan FIC Global Limited sebagai anak syarikat milik penuhnya yang ditubuhkan di United Kingdom:

Pembabitan Felda di dalam projek-projek yang membina bangunan kediaman untuk disewakan kepada pelajar ini dilaporkan secara besar-besaran di media tempatan.

Laporan-laporan berita mengesahkan projek-projek berikut:

1. Disiapkan dalam bulan Julai 2015, projek pertama yang dinamakan Felda House Wembley itu bernilai RM380 juta dan beralamat di 575 North End Road, Wembley HA9 0UU (rujuk maklumat mengenai Felda di laman www.crm-students.com iaitu ejen yang menyewakan unit-unit kediaman kepada pelajar).

2. Projek kedua yang disiapkan ialah projek kediaman pelajar yang dinamakan Grand Felda House di tapak yang sama berharga £109.26 juta (atau bersamaan RM656 juta). Projek yang siap dalam bulan Julai 2016 ini yang ada dilaporkan The Sunhttp://www.thesundaily.my/news/1917555

Ini bermakna, pelaburan Felda di dalam Felda House dan Grand Felda House di Wembley ini adalah pelaburan hartanah Felda yang terbesar di London melalui FIC, iaitu berjumlah RM1.036 bilion.

Hakmilik Felda House Bukan Anak Syarikat Felda

Maka saya mengambil inisiatif untuk menyemak geran hakmilik Felda House (projek pertama bernilai RM380 juta) untuk memastikan ia benar-benar di daftarkan atas nama anak syarikat Felda setelah penemuan mengenai geran hakmilik Hotel Grand Plaza Kensington yang didaftarkan atas nama sebuah syarikat BVI yang tidak diketahui pemiliknya.

Sekali lagi, syarikat yang memiliki hakmilik Felda House ialah sebuah syarikat yang namanya sama dengan nama anak syarikat Felda yang diisytiharkan di dalam penyata kewangannya yang diaudit iaitu Felda Global Limited, tetapi ia syarikat berlainan kerana didaftarkan di BVI yang merahsiakan siapa pemilik sebenar syarikat ini.

Semakan ke atas rekod Felda yang boleh disemak orang awam setakat ini juga tidak menunjukkan apa-apa anak syarikat bernama FIC Global Limited yang didaftarkan di BVI.

Bukan sahaja hotel berharga RM330 juta yang dibeli menggunakan wang Felda hakmiliknya didaftarkan di atas nama sebuah syarikat rahsia, kini pelaburan besar Felda di London iaitu projek Felda House berharga RM380 juta juga didaftarkan di atas satu lagi syarikat rashia.

Felda House Digadai Bank, Siapa Yang Ambil Pinjaman RM60 Juta?

Geran hakmilik di atas ada menunjukkan “harga” yang didaftarkan sebanyak £10 juta (atau RM60 juta). Saya tidak yakin itu harga sebenar Felda House dan membuat beberapa semakan lain untuk mendapatkan maklumat apakah RM60 juta yang didaftarkan bersama-sama dengan hakmilik Felda House itu.

Semakan saya mendapati Felda House telah dicagarkan kepada bank yang sama iaitu Bangkok Bank Public Company Limited dan cagaran ini telah dimasukkan ke dalam dokumen hakmilik. Saya beranggapan RM60 juta itu adalah jumlah yang dipinjam dari Bangkok Bank Public Company Limited dan sebab itulah jumlah itu didaftarkan bersama geran hakmilik Felda House.

Walau bagaimana pun, ada sedikit keraguan kerana sijil cagaran yang didaftarkan untuk membuat tuntutan ke atas hakmilik Felda House memasukkan nama FIC Management Houses Pte Limited kerana perjanjian pinjaman itu adalah di antara FIC Management Houses Pte Limited dan Bangkok Bank Public Company Limited.

Semakan ke atas FIC Management Houses Pte Limited menunjukkan ia adalah anak syarikat milik penuh FIC (dan Felda):

Lebih meragukan, semakan ke atas penyata kewangan FIC Management Houses Pte Limited yang terkini iaitu setakat 31 Disember 2016 tidak pula menunjukkan ia mempunyai apa-apa pinjaman dengan mana-mana bank:

Maka kesimpulan berikut boleh dibuat:

1. Felda mengumumkan ia membelanjakan RM380 juta  menyiapkan Felda House di alamat 575 North End Road, Wembley HA9 0UU yang dibuka dalam tahun 2015

2. Felda melalui FIC menubuhkan sebuah anak syarikat milik penuhnya yang bernama FIC Management Houses Pte Limited untuk mengutip sewa dari unit-unit yang disewakan kepada pelajar-pelajar

3. Tetapi hakmilik Felda House ini didaftarkan di atas sebuah syarikat di BVI yang tidak diketahui pemiliknya. Nama syarikat ini hampir sama dengan nama anak syarikat Felda yang diisytiharkan di dalam penyata kewangan Felda yang diaudit bagi tahun 2015, tetapi ia syarikat yang berlainan kerana ditubuhkan di BVI yang merahsiakan pemiliknya

4. Felda House digadaikan ke sebuah bank yang bernama Bangkok Bank Public Company tetapi perjanjian itu adalah bagi pinjaman yang dijangkakan bernilai RM60 juta di antara FIC Management Houses Pte Ltd (bukannya FIC Global Ltd, syarikat BVI yang menjadi pemilik Felda House)

5. Pinjaman RM60 juta itu tidak ditunjukkan di dalam penyata kewangan FIC Management Houses Pte Ltd walaupun ia yang menandatangani perjanjian pinjaman dan gadaian

Saya yakin kanak-kanak sekolah boleh membuat kesimpulan bahawa kesemua ini menimbulkan banyak keraguan.

Siapa yang dapat RM60 juta itu? Kenapa perlu pinjam RM60 juta sedangkan Felda membayar sepenuhnya kos untuk menyiapkan Felda House? 

Kenapa hakmilik Felda House didaftarkan di atas nama syarikat BVI yang pemiliknya adalah rahsia? 

Siapa pemilik sebenar syarikat BVI ini dan adakah dia yang telah mengambil RM60 juta itu dan menggadaikan Felda House, iaitu hartanah yang dibeli dengan wang Felda?

Saya berharap Tan Sri Shahrir tidak lagi memberi jawapan kononnya saya tertidur dan macam-macam lagi.

Saya nasihatkan beliau jangan tidur malam ini untuk membuat penjelasan mengenai segala keraguan yang saya timbulkan di sini kerana kalau tidak ada jawapan yang munasabah dan tidak diberikan maklumat mengenai pemilik sebenar syarikat BVI tersebut, tindakan saya yang seterusnya ialah membuat laporan polis.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN


Ulasan - Dalam tempoh seminggu ini, sudah dua pendedahan dibuat oleh Rafizi Ramli mengenai aset-aset Felda di luar negara. Kali pertama pada Jumaat lalu dan kali keduanya ialah semalam.

Kedua-dua pendedahan itu, jika ianya terbukti benar, tentu saja mengejutkan kita semua dan boleh dikira suatu pengkhianatan kepada peneroka Felda, rakyat dan juga negara.

Tentu saja kita semua, termasuk makcik-makcik Felda, ingin benar tahu siapa sebenarnya pemilik syarikat yang memiliki aset-aset Felda tersebut?

Adakah ia dipunyai oleh Felda atau pihak-pihak yang lain?

Jika aset tersebut memang benar kepunyaan Felda, apa perlunya menggunakan syarikat "offshore" yang didaftarkan di British Virgin Island yang pemiliknya adalah rahsia?

Mengapa tidak menggunakan syarikat yang didaftarkan di London saja?

Apa yang hendak dirahsiakan mengenai pemilik syarikat jika sudah dihebohkan memang Felda yang membeli dan mengeluarkan wang untuk pembeliannya?

Dalam hal ini, Felda tidak ada pilihan lain selain wajib bersikap jujur dan berterus-terang mengenai pemilikan aset-aset tersebut. 

Felda, Shahrir Samad selaku Pengerusi sekarang dan Isa Samad, atas kapasiti sebagai bekas Pengerusi terdahulu, secara sepakat dan bersama mesti tampil dengan penjelasan yang kukuh, meyakinkan serta dengan bukti-bukti yang ada untuk mengesahkan segala aset yang dibeli itu adalah milik Felda.

Najib Razak, selaku Perdana Menteri dan pihak yang bertanggungjawab terhadap Felda, seharusnya juga pantas mengarahkan pihak-pihak terbabit agar tidak berlengah-lengah dalam memberikan penjelasan.

Semuanya adalah mudah dan tidak perlu memakan banyak masa kerana semua fail dan rekod seharusnya ada dalam simpanan Felda.

Kalau tidak, kesianlah dengan makcik-makcik Felda, mereka pun ingin tahu juga sama ada harta-harta yang dibeli dengan titik peluk mereka itu masih kepunyaan Felda atau sudah jatuh ke tangan "buaya-buaya tembaga" yang sentiasa tamak dan haloba. (ShahbudinHusin 17/10/2017).

183 comments:

  1. KU TUJU KHAS BUAT SI TUA RENTA, PENIPU DUSTA, PENYAKAU HARTA, YG BANYAK AOTA, WALAU DAH NAK TUTUP MATA, TAPI MASIH GIAT MENGATA, MELEMPARKAN CACI NISTA, KPD KETUA NEGARA KITA…


    Entah apa nak jadi dgn Matdey si tua renta
    Dah lanjut usia, masiih mengutuk mengata
    Hati nya dulu, kini, selama nya gelap gelita
    Umpamakan mlm yang tiada cahaya pelita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Sejak Boboi kalah, Matdey biikin mcm2 aota
    Fitnah dan tohmahan dibawa jajanya merata
    Yg percayakan dia, hanya puak yg jahil buta
    Mereka tidak tahu fikir, ikut saja serupa unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Mmg dia kacang lupakan kulit banyak dusta
    Dulu dengan Umno tentu le dia sangat cinta
    Sebab masa itu, dia boleh sakau kaut harta
    Kini bila tersekat, Umno dilempar caci nista

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Demii kepentingan diri, mcm2 fitnah dicipta
    Hasrat nak kembali semula nak naik takhta
    Dia pun rata cerok begerak spt ular melata
    Tapi hanya dpt pengaruhi cai2 kurap kusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Asyiik dia ulang 1MDB spt buruk punya pita
    Janji pulak, nak hapus Melayu punya kuota
    Cai2 Matdey pula sokong arak punya pesta
    Elok ditahan, di bawah hasutan punya akta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Matdey ini tak sedar diri, bukan le nak kata
    Udah tak larat lagi nak angkat seketul bata
    Baca pun tak nampak kalu tak pakai kanta
    Tapi, dia rasakan diri nya itu bagai pendita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Matdey konon mahu bikin gah punya berita
    Benda yg seinci, nak dijadikan nya sehasta
    Lalu, Pdg Pj Timor ditetapkan sebagai peta
    Tiiada sambutan, Matdey luka parah derita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Konon, Pdg Pj Timor akan gegak gempiita
    Menyedihkan, tak ramai pun yg turut serta
    Ada yang buat alasan kerana rosak kereta
    Bahkan ada yg beri sbb bas depa JPJ sita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Matdey cuba gugat demokrasi negara kita
    Di Pdg Pj Timor, mau himpun rakyat jelata
    Jangkaan kehadiran kan mencecah 1 jota
    Tapi yang ada 2-3 ribu, Madey putih mata

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh


    Apa2 pun hujah kena le ada bukti dan data
    Cai2 nak beri komen biar beserta dgn fakta
    Kepimpinan negara ini, rakyat sudah warta
    BN/Umno akan tetap & kekal no. 1 di carta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, insyaAllah mahathir akan menang mengepalai PH pada GE14.

      Kutuklah dia sebanyak mungkin, namun ketentuan Ilahi tiada siapa yang boleh tahu....

      Semoga Allah ampun dosa kamu

      Wallahuaklam

      Delete
    2. Syabas rapiji teruskan bongkar
      Rakyat bersama mu

      Delete
    3. Saudara 7:55, bagus sikap saudara. Ya, kita beri peluang kepada Saudara 7:48 ketawa dan mengutuk sampai dia tersedak dan tercekik.

      Delete
    4. lahanat dapat first

      Delete
    5. INI KATA KATA MENUSUK JIWA!!!

      ` TUN RAZAK PASTI KECEWA `...

      Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah

      KUALA LUMPUR: "Andainya masih bernafas, Tun Abdul Razak pastinya akan kecewa dan ralat melihat empat senario yang sedang berlaku di dalam negara."

      Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah, bertitah demikian menerusi pengamatan baginda terhadap perkembangan semasa tanah air.
      ........................................
      senario ketiga yang akan dikesali Abdul Razak ialah pelbagai gelinciran daripada landasan sebenar pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB), terutama penyalahgunaan peluang pembahagian kekayaan.

      Titah baginda, ia mengakibatkan berlaku ketirisan pegangan ekonomi Bumiputera secara besar-besaran yang bukan saja mencetuskan salah faham Bumiputera yang menganggapnya sebagai pilih kasih, malahan juga kemarahan kalangan bukan Bumiputera.
      ............................................
      "Keempat berkaitan rasuah dan integriti. Hati Tun Abdul Razak pasti luluh mengikuti pendedahan demi pendedahan, tangkapan demi tangkapan kerana rasuah yang berlaku secara besar-besaran, membabitkan penjawat tinggi dan individu terpelajar dengan jumlah yang banyak serta mencalar nama baik negara bangsa, " titah baginda.

      BERITA»Nasional
      Selasa, 29 Ogos 2017 | 3:48pm

      Delete
    6. Felda adalah antara produk utama DEB oleh Allahyarham Tun Abdul Razak b. Hussin, BAPA PEMBANGUNAN MALAYSIA. Tetapi.......SAYANG SERIBU KALI SAYANG....telah dimansuh dibubar oleh anak KESAYANGAN nya sendiri!!!

      Kem. Pembangunan Usahawan dan Koperasi - juga dimansuh oleh anak KESAYANGAN nya juga.....
      lantik syarikat kroni suh latih usahawan muda melayu kroni sakau rm$$$$$ jota jota...usahawan merana....

      Oh...`ANAK KU SAZALI` mengapa jadi begini???

      Delete
    7. Majathir bantu umno memamg d kedah


      Janji muktiz jadi mb


      Tapi akhirnya najibullah laknatullh pecat mukriz


      Ini ke cara anak babi bugis balas jasa org lebih tua???

      Delete
    8. Kesungguhan Umno untuk mengadakan rundingan ber sama PAS untuk menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti disifatkan sebagai syok sendiri ke rana PAS telah memutuskan parti nya hanya akan bersama Gagasan Sejahtera.

      Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata, PAS telah memutuskan untuk bertanding tanpa kerjasama dengan BN dan Pakatan Harapan (PH) dan apa bila Umno kepingin sangat untuk bersama PAS dalam PRU14 nanti memberi pe tanda ‘perang kubra PRU’ semakin dekat.

      “Dengan itu pukulan gendang perpaduan Melayu mula didendangkan semula,” katanya ketika dihubungi

      Dalam satu laporan akhbar baru-baru ini, Umno dikatakan merestui Presidennya, Dato’ Seri Najib Tun Razak untuk merundingkan pakatan pilihan raya dengan PAS.

      Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa dipetik sebagai berkata, ini kali pertama idea mengenai pakatan antara kedua-dua parti itu.

      Mengulas lanjut, Ustaz Idris yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang berkata, PAS Kelantan pun sudah mengisytiharkan akan bertanding di semua kerusi di negeri itu.

      “Ini menunjukkan Umno lemas melihat tsu nami Islam dan Melayu ber sama PAS dan Gagasan Sejahtera.

      Dulu mereka benci PAS dan takut dengan Pakatan Rakyat semasa PRU13 ke rana sentimen DAP bersama Pakatan Rakyat.

      “Sekarang ini PAS tinggalkan DAP dan PH dan orang Umno mahu pula bersama PAS dan Gagasan Sejahtera,” katanya

      Delete
    9. Maka terjadilah Pertandingan 3-5 penjuru.....YES,...YES,...YES,....

      Delete
    10. Dulu bayar USD3.5 billion pada Aabar BVI (company ciplak) yg didaftarkan di British Virgin Island...........yg ni pon BVI kat British Virgin Island jugaaakkk...

      Memang cilaka entiti BVI ni...........punya banyak dia kedarah duit rakyat.

      Kalo dah macam ni pon pakcik makcik felda tak nampak jugaaakkk.........tak taulah apa nak kata. Tapi dah tentu citer ni akan cuba dihalang dari sampai ke telinga pakcik makcik felda.

      Punya banyak duit rakyat diselewengkan......sumer asik pergi ke syarikat BVI haramjadah ni.

      Ini bermakna Syarikat BVI ni mesti ada berkait dengan orang di Msia.........kalo tak....apasal duit peleburan (bukan pelaburan) tu boleh pergi kepada BVI di British Virgin Island sedangkan duit tu duit dari Msia...??

      Maknanya dalang yg buat kerja gelap melarikan duit rakyat Msia adalah orang Msia jugaaakk.

      Memang cilaka siallll orang2 yg terlibat ni.

      Ada kemungkinan (possibility)..........inilah sebab terjadinya blackmail ke atas pegawai tertinggi SPRM yg baru2 ni yg kantoi di Indonesia dengan girlfriendnya.

      Mungkin jugaaakkk sebab orang SPRM yg terkantoi inilah yg banyak merungkai aktiviti skandal2 rasuah mega di Msia maka tu terkena blackmail.

      1 Msia dah tau golongan dari sebelah mana dan dari sektor mana yg paling banyak terkantoi dengan skandal rasuah dan wang haram di Msia ni.

      Jadi tentunya Pegawai SPRM tu jadi orang yg paling tak disenangi oleh segolongan manusia yg makan tidornya hasil dari wang haram.

      Tak gitu...??

      Delete
    11. Kalu dengar berita ini serupa bila dengar cerita 1mdb. Sama bila 1mdb bayar pada ipic kpd syarikat yg hampir sama nama tetapi palsu. FIC pun nama sama tapi satu palsu. Sebut FIC, tapi yg mana satu? Harap berita ini tidak benar. Kalu benar, memang perompak la yg ada kat atas sana?

      Delete
    12. Bro 13.02........perkara tentang cerita terbaru Felda ni boleh jadi betol dan boleh jadi tak betol............jadi kita tunggu penerangan dan pencerahan dari pihak berwajib Felda tentang ni.

      "Kemungkinan-kemungkinan" ini mesti diberi pencerahan, penerangan dengan bukti2 black n white sahih sebagai penafian terhadap pembongkaran dari whistleblower.

      Dengan itu kita harap dapat penjelasan dan bukti2 hitam putih yg sahih dari pihak yg berkaitan dalam masa terdekat untuk mengetahui perkara sebenar.

      Kita tuungguuuu dan lihaatt apa penjelasan mereka tentang perkara ini.

      Delete
    13. Pemilik BVI ni kalau bukan babi belaan Rosmah Mansor...

      mesti bapuk belaan Najib anak lelaki Razak.

      Habis disedut harta Melayu Islam masuk poket.

      Bala Melayu baka keturunan Bugis dan Minangkabau puaka gila duit dan kaki shopping..

      Delete
    14. Kalo betol duit2 Felda tu tak pergi ke syarikat BVI British Virgin Island........maka tunjukkan transaksi bank secara hitam putih ke mana perginya duit2 Felda tu sebenarnya.

      Penafian mesti berserta dengan bukti transaksi hitam putih bukan main cakap air lior basi macam derma ehsan dulu.........kemudian cakap pulak dah jumpa siPenderma tapi sumer main cakap2 saja......hitam putihnya tak nampak.

      Delete
    15. Kesian makcik-makcik felda sebab mereka lah punyai lebih hak berselfie kat pintu 10 Downing Street.

      Delete
    16. Dulu tulis serangkap-serangkap tapi sekarang macam banjir di musim hujan. Dah desperate la tu

      Delete
    17. apo Budin2 ek ang pikey makcik2 Felda tu tak goti main saham ko ... tak mcm makcik2 yg topogaruh dgn mantan ko tu ... pakai mobile android pun tak goti. ... piraaah mabuk!

      Delete
    18. Macai jahanam

      Delete
  2. Ini mungkin climax permasalahan dlm Felda yg penuh dgn perskandalan. Pihak kepimpinan Felda perlu beri penjelasan supaya orang ramai tidak keliru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami nak ucp tahniah kpd rafizi


      Kami sayang rafizi


      Bongkar isu umno kapla butoh menyamun mencuri merompak pantat mkcik felda

      Delete
    2. 4 Oktober lalu, seluruh rakyat negara ini digemparkan dengan berita dakwaan lawak Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa yang meramalkan kerjasama antara Umno dan PAS dari masa ke semasa akan terbentuk kerana keduadua parti itu mempunyai “DNA” yang sama.

      12 Oktober lalu pula, Annuar seperti yang dilaporkan The Star memperhebatkan lagi lawaknya dengan mendakwa Umno memberi lampu hijau kepada Presidennya, Dato’ Seri Najib Tun Razak untuk berunding dengan PAS.

      Sebaik sahaja berita itu disiarkan media, musuh-musuh PAS dari Pakatan Harapan seperti mendapat peluru baru untuk menyerang PAS. Namun kepada para pemimpin dan ahli-ahli PAS, masing-masing ketawa besar sesama sendiri kerana masing-masing cukup faham dan sedar bahawa dakwaan itu tidak lebih daripada lawak. Ia tidak mungkin menjadi kenyataan dan langsung tidak berasas.

      Sedangkan sehingga kini, seluruh pimpinan dan ahli-ahli PAS sendiri tahu, Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang tidak pernah bertemu dengan pemimpin Umno untuk berbincang tentang kerjasama itu.

      Begitu juga dengan pimpinan tertinggi PAS yang lain, mereka tidak pernah berjumpa dengan pemimpin Umno untuk membincangkan perkara itu. PAS juga tidak pernah dan tidak sekali-kali akan memanggil mesyuarat untuk membincangkan soal kerjasama dengan Umno.

      Namun dalam masa yang sama, seluruh ahli PAS tahu, PAS dibenarkan untuk berbincang atau bekerjasama dalam isu umum demi bangsa dan Islam. Itulah sebabnya dalam kes RUU 355, PAS menyokong kerajaan, tetapi bukannya Umno. Menyokong kerajaan tidak sama dengan menyokong Umno

      Sebaliknya, PAS tetap dengan keputusannya dan ketetapan Majlis Syura Ulamak yang jelas tidak akan bekerjasama dengan BN dan juga Pakatan Harapan (PH). PAS hanya bersama Gagasan Sejahtera sahaja.

      Malah PAS sejak ditubuhkan dulu hingga kini tetap akan menentang Umno-BN. Pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 yang akan diadakan tidak lama lagi, PAS juga tetap akan menentang Umno-BN.

      PAS Kelantan sendiri contohnya sudah mengisyhtiharkan akan bertanding di semua kerusi di negeri itu untuk menentang Umno-BN pada PRU ke-14.

      Dalam masa yang sama, PAS juga sudah memutuskan akan menentang parti-parti lain jika berlaku pertandingan tiga penjuru di Kelantan dan di seluruh negara pada PRU ke-14 nanti. Keputusan itu jelas menunjukkan bahawa PAS tidak sekali-kali akan bekerjasama dengan Umno-BN pada PRU ke-14 nanti. Realiti itu akan terbukti apabila berlakunya PRU ke-14 nanti.

      Justeru, dakwaan Annuar itu tentunya tidak lebih daripada lawak politik dan propaganda murahan pemimpin Umno sendiri. Ia juga jelas membuktikan Umno kini berada dalam keadaan yang semakin tertekan dan lemas melihat tsunami Islam dan Melayu bersama PAS dan Gagasan Sejahtera.

      Keadaan itu samalah juga dengan parti-parti lain dalam PH sehingga menyebabkan mereka mencipta pelbagai lawak untuk mengelirukan orang ramai dan melemahkan PAS menjelang PRU ke-14 yang akan berlangsung beberapa bulan sahaja lagi.

      Delete
    3. Maka terjadilah Pertandingan 3-5 penjuru.....YES,...YES,...YES,....

      Delete
  3. Minta maaf lah, posting baru, cai2 terbabas
    Admin buka je hamba nampak sekali imbas
    Namun cai2, masih belum lagi tertingal bas
    Walau tmpt no 1 emas, hamba udah kebas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad yang melabel Bugis sebagai lanun, menyinggung perasaan masyarakat Bugis di negara ini


      Setiausaha Agung Persatuan Bugis Johor, Md Sah Daeng Matatah berkata, kenyataan tersebut menghina masyarakat Melayu Bugis di seluruh negara termasuk keluarga diraja.

      "Tidak patut Tun Mahathir cakap begitu. Itu dah rasis. Berapa ramai orang Melayu Bugis di sini? Sultan Melayu ramai dari keturunan Bugis di Johor, Selangor, Perak, Kelantan dan ramai lagi.

      "Orang Bugis bukan lanun. Itu (lanun) digelar oleh orang putih. Kita (Bugis) adalah pahlawan dan ini juga disebut dalam sejarah," katanya ketika dihubungi BH Online.

      Beliau berkata demikian mengulas ucapan Mahathir pada himpunan antikleptokrasi di Padang Timur, Petaling Jaya pada Sabtu lalu.

      Dalam ucapannya Mahathir menyebut bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, mungkin berasal dari lanun Bugis, yang sesat ke Malaysia dan memintanya balik ke tempat asalnya.

      Md Sah berkata, sebagai orang yang sudah berusia, Mahathir tak sepatutnya bercakap sedemikian dan menghina orang lain.

      "Jangan hina orang Bugis. Tak patut dia cakap seperti itu. Dia sepatutnya jaga mulut.

      "Patutnya sebagai orang yang sudah tua, dia kerap pergi ke masjid, sepatutnya dia bertaubat di hujung usia ini," katanya.

      Sementara itu dalam perkembangan sama, Sinar Harian melaporkan Persatuan Bugis Johor membuat laporan polis supaya menyiasat dan mengambil tindakan terhadap Mahathir.

      Yang Dipertuanya, Datuk Awang Mohamad berkata kenyataan Mahathir mengguris hati masyarakat Bugis di Malaysia dan nusantara yang dianggar seramai enam juta orang.

      Menyifatkan kenyataan Mahathir sebagai biadap, Awang berkata pihaknya sudah membuat dua laporan polis dan menggesa Mahathir memohon maaf.

      Delete
    2. ekeleh....Mahu bebenor ler si Mamak Madey Buah Kundur Kepla Kuttytu nak mintak maaf....Jiwa dia dah sakit...tambah tua semakin parah orang tua ni...

      Delete
    3. Yg duk caci hina Mamak Kerala tu apa korang ingat orang2 keturunan mamak Msia ni tak marah....??

      Delete
  4. Rakyat dah muak admin punya propaganda
    Baru smlm jer, parti Pas dia cuba nak landa
    Tetapii admin mula perangai mcm taik kuda
    Belum habis pasal Pas dia beralih ke Felda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami nak ucp tahniah kpd rafizi


      Kami sayang rafizi


      Bongkar isu umno kapla butoh menyamun mencuri merompak pantat mkcik felda


      Delete
    2. Tahniah sultan selamgor


      LARANGAN LAUNGAN CERMAH DI LUAR KAWASAN MASJID DI SELURUB SELANGOR

      TAHNIAH TUANKU PATIK UCAP TAHNIAH KPD TUANKU

      SELEPAS DI SEPANGOR BUAT DI SELURUH NEGRA LARNGN HARAM BAGI CERAMAH DI LUAR BANGUNAN MASJID

      HARAMJADAH ISKANDEE SEMAK EXCO AMBIL.PERHATIAN

      LEBAI.LEBAIL.SUKA.MAKI.MACAM ZAM ZAM ALA KAZAM SIAL CILALA OSTAD BIOL PUNYA PASAL HABIS ISLAM JADI NAMPAK HARAM JADAH


      SEMUA EXTREMIST PAS NIK ABUDOH TALIBA PUNYA PASAL

      Delete
    3. Assalamualaikum, Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,, Wan Asshima Kamaruddin, bekas puteri Umno menyifatkan DAP sebagai penyebar agenda liberal yang mengakibatkan runtuhnya akidah dan tersebarnya budaya songsang dalam kehidupan umat Islam menerusi katanya "Saya rela lepaskan dan rela buang segalanya termasuk pangkat kerana saya yakin perjuangan ini kerana Allah. Kita lihat pada musuh kita yang satu, DAP yang mana boleh kita kongsikan pengalaman kita" melihat sendiri bagaimana runtuhnya akidah dan budaya songsang yang mana mereka telah liberal.

      Seorang yang pernah bersama parti sekular mula nampak keburukan yang disebabkan oleh sebuah parti liberal, sebuah parti politik yang berjuang untuk Malaysia Malaysian yang pernah ditolenransi oleh PAS, jemaah Islam dengan harapan mereka akan menghormati Islam dan tidak akan menentang segala usaha untuk memartabatkan Islam yang tidak akan menjejaskan apa apa untuk mereka.

      Itu dia asalnya tahaluf siyasi PAS dengan DAP yang bersandar kepada prinsip boleh bersetuju untuk tidak bersetuju dan biarkan perbezaan antara keduanya diKIVkan dulu.Tetapi hingga satu titik, segalanya terbongkar juga, DAP terserlah liberalnya mencakupi seluruh aspek kehidupan.Segala perkara bagi mereka mesti diliberalkan termasuk ahli ahli PAS yang terpengaruh dengan agenda liberal mereka lalu hari ini sedia menjadi khadam mereka.

      Ugama atau lebih tepat Islam perlu diliberalkan.Ulamak besar DAP LKS dan LGE rancak mengajarkan ilmu liberal dan cepat dihadam oleh setengah orang Islam yang didahului oleh bekas pemimpin PAS.Nama nama seperti Khalid Samad dan Dr. Mujahid terkedepan dalam menyokong agenda liberal DAP.

      Puteri Umno yang sekular dalam erti memisahkan pengurusan dunia dengan ugama turut menyedari agenda liberal DAP yang mengakibatkan sedikit sebanyak runtuhnya akidah dan kalau dibiarkan akan terus meruntuhkan akidah. Lantaran itu, akidah perlu dipertahankan bersama syariat, mempertahankan akidah tanpa mahu mengambil tahu pasal syariat adalah bahaya bagi umat Islam terutama dengan kebangkitan puak liberal yang diketuai oleh orang orang bukan Islam dan bersama mereka terdapat beberapa muka orang Islam yang bodoh dan sanggup diperbodohkan.

      Bagus kalau lebih ramai lagi golongan sekular yang sedar akan keujudan liberal yang jauh lebih bahaya kepada Islam dari sekular.Bagus bagi mereka untuk berhjrah bersama sama PAS sebagai sebuah wadah jemaah dan halaqah Islamiah, bagus kerana inilah satu satunya cara untuk kita bersama menghalang agenda liberal dari terus meruntuhkan akidah.Kita sudah kenal pasti golongan yang mahu meliberalkan kehidupan Islam kita dan kita sudah kenal pasti orang orang Islam yang bodoh dan diperbodohkan oleh penganjur liberal, jadi kita harap lebih ramai orang Islam dari kumpulan sekular sedar dan berhijrah.

      Ingatlah kempen PGU, PAS ganti UMNO adalah kempen dakwah untuk menjadikan Islam sebagai ganti mutlak kepada sekular.PGU juga bermakna tiada gabungan atau UG atau kerjasama politik untuk membentuk kuasa antara PAS dan UMNO, yang ada adalah orang Islam yang masih bersama UMNO diseru meninggalkan UMNO dan menyertai PAS sebagai sebuah jemaah Islam, kita perlu jemaah yang kuat dan bersatu untuk membentuk benteng kepada liberal yang hendak dibawa DAP.

      Ya, benar DAP liberal.....

      Delete
    4. Maka terjadilah Pertandingan 3-5 penjuru.....YES,...YES,...YES,....

      Delete
  5. semakin tinggi nafsu isa walopun rendah orgnya...selagi umngok berkuasa tidak akan mendapat kebenaran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penceramah kontroversi Zamihan Mat Zin berkata tindakan Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menarik balik tauliahnya mengajar agama sama sekali tidak “melucutkan” ilmunya, lapor portal Watan-Online.

      Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Wal Jamaah Malaysia (Aswaja) itu juga dilaporkan berkata tindakan itu tidak meragut semangatnya selain “menegakkan akidah ahli sunnah wal jamaah”.

      “Seorang pejuang kebenaran tidak perlu takut dan gentar terhadap dugaan yang berlaku,” kata Zamihan, yang menjangkakan tindakan itu.

      “Ia juga tidak perlu khuatir tentang nyawanya yang akan terancam kerana dia berjuang semata-mata untuk akhirat.

      “Saya selaku rakyat biasa akur dengan keputusan Tuanku kerana ia adalah hak Tuanku. Namun, tindakan itu tidak sama sekali ‘melucutkan’ ilmu dan semangat perjuangan akidah saya.”

      Beliau berkata demikian selepas Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini bersetuju agar MAIS menarik balik tauliah Zamihan, susulan kontroversi ceramahnya di sebuah masjid di Shah Alam baru-baru ini, yang mengandungi “perkataan bersifat rasis, kurang beradab dan kritikan melampau terhadap institusi diraja”.


      Sambil itu Zamihan mengingatkan bahawa Islam menetapkan setiap pemerintah boleh ditegur serta dinasihati.

      “Akhir zaman, kemiskinan ASWJ begitu terserlah,” kata Zamihan, merujuk kepada ahli sunnah wal jamaah, yang menjadi aliran majoriti di negara ini. “Kita ketandusan pemimpin yang sanggup berjuang semata-mata kerana akidah.”

      “Marilah kita sama-sama bertakwa kepada Allah. Takutlah Allah dan ingatlah balasan akhirat. Pastu hidup kita beroleh berkat,” katanya.

      Sebelum ini, Zamihan mengkritik Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar kerana mengarahkan seorang pengusaha dobi layan diri di Muar menghentikan dasar “mesra Muslim” dan menganggap orang bukan Islam tidak bersih.

      “Ada sultan kata ‘dobi mesra Muslim tak patut diadakan di negeri beta’, dan ‘ini bukan negeri Taliban…’? Tak patut Tuanku Sultan cakap macam itu,” kata Zamihan dalam kuliah di Masjid Tengku Ampuan Jemaah di Shah Alam, pada 8 Oktober.

      “Cina biasa kencing berak tak basuh. Bagaimana tentang darah haid mereka, pada pakaian dalam mereka, peluk dakap anjing, minum arak, tumpah arak, makan babi, sup babi. Itu semua sinonim dengan mereka,” katanya sambil mencabar rakaman ucapannya ditunjukkan kepada pihak atasan, termasuk sultan.

      Delete
    2. Setuju dengan Bro Ady.

      Delete
  6. Apa yg merapu bro? Jawablah dulu soalan yg ditanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sahajalah cara mereka berkomentar, tuan. Gelak, maki... Hmmmm. Nak harapkan kualiti? Ke laut semuanya.

      Delete
    2. mahligai seni...kawan aku, silok 60 kirim salam kat kau. Dia cakap lama tul tak nampak kau kat youtube. Dia ada juga cari kau kat himpunan krepekbasi tempoh hari,tapi tak jumpa. Ialah pemuja tegar Madey mcm kau ni takkan tak luangkan masa mengadap dia..dia tanya lagi , kau sekarang ni sihat ke?

      Delete
    3. MUTAKHIR ini terdapat agenda anti-Islam yang sangat merbahaya untuk perpaduan dan kesatuan rakyat Malaysia.

      "PAS Sabah melihat gerakan ini akan membawa kebobrokan dalam masyarakat dan boleh menimbulkan konflik di antara agama.



      "PAS Sabah melihat agenda anti-Islam ini sangat merbahaya. Perkara 3 dalam Perlembagaan Malaysia jelas memperuntukkan Islam sebagai Agama Persekutuan," ujar Pesuruhjaya PAS Sabah, Mohd Aminuddin Aling dalam satu kenyataan.

      Katanya, lebih menyedihkan lagi apabila mereka asyik bersandarkan kepada Perjanjian Malaysia 1963 sedangkan Negeri Sabah telah meluluskan bahawa Islam sebagai Agama Rasmi negeri berdasarkan Perkara 5(A) Perlembagaan Negeri Sabah.

      Justeru, tambahnya PAS Sabah sekali lagi menyeru supaya ahli politik sepatutnya menjadi ejen perpaduan dan keharmonian.

      Menruutnya lagi, perkara yang sudah diselesaikan oleh pimpinan lepas khususnya berkaitan undang-undang dan perlembagaan jangan dijadikan polemik dan agenda politik murahan.

      PAS juga, katanya menyeru supaya masyarakat terus mengutamakan kesatuan dan keharmonian.

      "PAS juga mengharapkan agar kerajaan terus mengutamakan pembangunan rakyat dan berlaku adil kepada semua kaum dan agama," ujarnya lagi.

      Delete
  7. Rafizi lapor kat polis pon tak jadi apa...sprm mcm suam2 kuku kalau terpalit dekat najib dan suku sakat dia. Selagi bapa segala skandal tak dicantas selagi itu la fungsi badan penguatkuasa undang2 tak jalan. Berdoa aje la usaha terakhir Tun M berhasil dalam memperbetulkan kesilapan beliau mengangkat najib menjadi PM. Kalau masih berupaya Tun M kena mengambil alih kembali jawatan PM dan lakukan spring cleaning once and for all kepada pengkhianat2 melayu yg menjadi ibu duit kepada pengkhianat2 kecil yg menyalak sana sini dalam blog2 yg mahukan perubahan. Biar semua mampus drp yg sebesar2 pengkhianat hingga la sekecil2 pengkhianat yg sering menyalak di sini.

    Kepada yg nak menyalak pagi2 buta kat posting nie...silakan la sebab korang kena jalankan tugas menyambung usaha2 khianat kepada agama, bangsa dan negara...nanti tak masuk lak rezeki haram tu nak bagi makan anak bini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08.03..gila dan terencat akal ke kau ni, atau pagi2 buta ni dah togok todi campur ketum? Kau nak kan Al Kutty tu jadi PM semula. Dah takde kerja lain yg lebih bermenafaat nak buat. Rakyat Msia siang malam berdoa, bermunajat dan tak habis2 bersolat hajat agar dijauhkan bala besar mcm ni, kau pulak dgn bangangnya meminta perkara yg bukan2? Tak cukup lagi ke 22 tahun dia mengekah dan membahagi2kan harta rakyat di kalangan anak2 dan kroni2nya, kau nak suruh dia buat pulak spring cleaning lagi sekali. Ntah2 dengan kau pun dirembatnya ..dah lah, jangan dengar sangat auta si Pizi tu, semua orang tau dia ni dah buang tebiat dan meroyan tahap gaban, dah tak sabar2 nak masuk dalam temankan mentornya DSAI tu. Aku pun tak paham, apa yg dia jaki sangat dengan warga felda ni, bukannya mereka pernah kacau periuk nasi dia pun atau jentik telur dia. Dengar khabar, dulu dia ni ada cita2 nak nak jadi orang besar Felda, lepas kena tendang keluar dari petronas tapi tak kesampaian, sbb tu lah bukan main dendam yg amat sangat kat Felda. Rakyat Msia , khususnya warga Pandan tertanya2 bila lagi lah dia ni nak masuk dalam..dah tak sabar rasanya , mcm menunggu buah tak gugur pulak ...yang pasti, Msia akan menjadi lebih aman dan sejahtera tanpa kelibatnya!

      Delete
    2. Geng najib apakah kamu tak tahu istilah whistle blower?
      Syabas rapiji kamu mmg berani
      Persoalan nya yg dituduh berani atau lari?
      Sila buat press conference untuk nafi
      Atau rci untuk bagi semenggah lagi
      Felda bapak tubuh anak tukang roboh
      Felda umpama hamba sex jiban
      Penjajahan millenium zaman ini

      Delete
    3. Rafizi memang berani, itu sebab dia kata anak Mahathir ada kilang arak di Filifina, dan Mahathir pun tak berani ambil tindakan apa2 terhadap Rafizi, memang penakut le Mahathir nih.

      Delete
    4. Rafizi sah pembohong dan telah kalah berbagai saman fitnah. Isu fitnah cincin 24 juta dia kata "Saya hanya melawak". Lateefa Koya dari PKR sendiri menggelarnya 'habitual liar'. Beliau sendiri dlm video youtube mengaku bahwa tugasnya menghasut rakyat. Apakah kita letak iman kita pada manusia yg fasik begini. Alla dah tunjuk kita secara sah bahwa Rafizi pendusta. Namun kerana didorong nafsu kita tetap juga mahu percaya Rafizi. Kita aktif sebarkan fitnah yg keluar dari mulutnya. Apakah kita pernah fikir sejenak azab dihari kemudian? Mengikut nafsu membawa kita ke jurang neraka.

      Delete
    5. He2 he2, j bersungguh sungguh membela penyamun. Najib tu la pembohong! Once a liar, always be a liar!

      Delete
    6. Hahahaha...Anon 08.03 umpan skit berkerumun anjing2 najib menyalak...mcm2 la puak2 UMNO ni nak sucikan boss diorang. Tak penat ke?

      Delete
    7. SI SOTONG NI ADA KE LAGI......

      Hahahaha...Anon 12.38 umpan skit berkerumun anjing2 mAMAK mADEY bUAH kUNDUR kEPALA bANA kUTTY menyalak...mcm2 la puak2 CAI CAP MUNGE ni nak sucikan boss diorang. Tak penat ke?

      Delete
    8. Pendokong PH selepas malu besar Perhimpunan sabtu lepas terpaksa mencari isu baru untuk difitnah. Begitulah adab dan aqidah puak ini. Mesej perhimpunan bahwa rakyat dah muak dgn politik fitnah masih belum masuk dlm fikiran geng ini. Rakyat hendak tahu secara menasabah apa yg PH boleh hidangkan pada rakyat. Rafizi yg dah tak ada kredibiliti pun masih belum faham kedudukannya kini. Perkataannya tidakpun diambil seriuos lagi walau dikalangan PKR. Namun strategi hidang fitnah hari hari ini masih diteruskan walau gagal. Bak kata Einstein "The definition of insanity is to do the same thing over and over again while expecting different results". Teruskanlah adab fitnah ini kalau dah tak peduli akhirat.

      Delete
    9. Adab penyamun..menutup dosa pencuri. Yang penting rompak..samun..sakau.. harta orang Melayu sampai licin. Melayu miskin himpit lagi cukai GST. Adab penyamun celaka..

      Melayu akan bangkit Gasak Sampai Tumbang Pencuri MO1. Pengkhianat Melayu macam macai wajib bertaubat.

      Delete
    10. Wow !!!

      Mr. J quote Einstein pulak .. need not be that dramatic guy if you can't even able ti digest on very simple thing .

      Mr. J .... 1MDB tu 'sihat' ke ???

      Setahu saya , 1MDB is no more a going concern . In other word , it has been shelf and all liabilities are being taken care off by the MOF . That information came from none other than our great Johari Abdul .

      So , who is talking bullshit here ? Johari , Rafizi or you ???

      Delete
  8. Mlm tadi, Allah beri hamba banyak petunjuk
    Udah ajar, si tua yg suka menuding telunjuk
    Cai pasti marah, tapii admin lbh cepat pujuk
    Cara dia buat ialah dgn terus menukar tajuk

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. berapa banyak ericc dah bagi,pastikan dia tak klepet,duit yg habibur bagi,pastikan habibur tak klepet duit yg najib bagi...

      good work.

      Delete
    2. Lani siapa tukar tajuk. Kami hanya mahu tahu siapa orang misteri itu atau lebih tepat hantu raya tu atau hantu toyol. Saya tak fikir hantu toyol pandai buat kerja ni tampa disuruh oleh tuan nya. Persoalan siapa tuan kepada hantu toyol ni.

      Delete
    3. LEBIH 3,000 alumni Pondok Pasir Tumboh berikrar mempertahankan kerajaan negeri di bawah kepimpinan ulama di Kelantan yang diasas sejak tahun 1990.

      Perkara itu diputus pada Ijtimak Pondok SeMalaysia kelmarin yang dibaca Mudir Madrasah Manabi' al Ulum Diniah, Tuan Guru Mohd Rejab Mad Akhir.

      Katanya, kerajaan negeri yang diketuai Menteri Besar, Ustaz Datuk Bentara Kanan Ahmad Yakob wajib dipertahan serta sebarang kelemahan perlu diperbaiki dengan sebaik mungkin.

      "Perhimpunan pondok menegaskan semua pondok di negara ini akan berdiri teguh di belakang gerakan Islam PAS dalam mempertahankan kedaulatan Islam dan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah.

      "Ijtimak kali kedua ini juga menegaskan kerajaan Islam Kelantan wajib dipertahankan dan kelemahan yang ada perlu diperbaiki," katanya yang juga Ketua Dewan Ulamak PAS Kedah pada program dua hari itu.

      Turut hadir Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man; anggota Exco, Datuk Nassuruddin Daud; Ahli Parlimen Temerloh, Ustaz Nasrudin Hassan dan Mudir Pondok Pasir Tumbuh, Tuan Guru Wan Muhammad Wan Othman.

      Mohd Rejab juga menegaskan seluruh pondok mempertahankan Ahli Sunnah Wal Jamaah dari aliran Manhaj Iman Asyaari dan Imam Abu Mansor al Maturidi serta menolak segala aliran bertentang.
      Ijtimak dan Sambutan 63 tahun Pondok Pasir Tumboh turut mempertahankan sistem pengajian thurath sebagai asas utama dalam kurikulum Pondok SeMalaysia.

      Lebih 100 alumni Pondok Pasir Tumboh menghadiri ijtimak tersebut. Program itu dirasmikan Menteri Besar Kelantan.

      Delete
  9. Sejak Najib jadi PM.rakyat malaysia sudah mengenali:

    Caveman Island simpanan wang duit haram 1MDB.
    Sekarang ini pula,simpanan offshore di British Virgin island,untuk duit felda pula...

    Nampak gayanya ini,pimpinan najib/rosmah tak serik-serik,dalam rakyat memperkatakan duit 1mdb hilang 55 billion,di depan mata kita mereka boleh klepet lagi,ini duit felda,duit orang2 melayu..

    duit melayu,duit melayu di klepet oleh orng melayu..

    bab-bab kelepet ini Najib memang HANDAL mengalahkan mahathir..No wonderlah najib/rosmah banyak duit...
    Dia tabur pada pimpinan umno,pada ustaz indon yahana,pada pimpinan pas,pada majority pimpinan masyarakat,dan pada maca12 yg terlepas kat sini melalui saorang cina bernama ericccc..duitnya dipegang oleh Habibur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 08.11...Tahniah, kini anda sudah membuka mata yg selama ni tertutup rapat...sudah mengakui sememangnya Madey AL Kutty ni kaki kelepet, sama spt telahan ramai rakyat Msia yg lain !

      Delete
    2. Geng najib,

      Anda memang buta

      Delete
    3. BEKAS Ahli Jawatankuasa Kerja Puteri Umno Bahagian Klang, Wan Asshima Kamaruddin mendedahkan beliau memutuskan meninggalkan Umno kerana parti tersebut gagal membuktikan perjuangannya dalam memartabatkan Islam.

      Beliau mendedahkan setelah 17 tahun aktif bersama Puteri Umno, pengasas badan bukan kerajaan (NGO) Alif Ba Ta Srikandi Masyhur nekad memilih berjuang bersama PAS demi mempertahankan agama, bangsa dan tanah air.

      "Saya rela lepaskan dan rela buang segalanya termasuk pangkat kerana saya yakin perjuangan ini kerana Allah. Kita lihat pada musuh kita yang satu, DAP yang mana boleh kita kongsikan pengalaman kita melihat sendiri bagaimana runtuhnya akidah dan budaya songsang yang mana mereka telah liberal.

      "Secara haram mereka hidup seolah-olah menghalalkan matlamat yang haram, meminta hak perkahwinan sesama sejenis, menghasut serta memfitnah pemimpin tuan guru kita.

      "Bagi siapa sahaja yang telah menghina ulamak ini seolah-olah mereka telah menghina Islam. Saya sebenarnya telah terpanggil dan rela bangkit berjuang habis-habisan demi masa depan pewaris bangsa," katanya.

      Katanya, biarpun pertubuhannya terdiri daripada puteri Umno dan juga exco, namun beliau nekad mengambil langkah mudah, biarlah yang berada di dalam pertubuhannya itu merangkumi mereka yang ingin berjuang bersamanya demi agama dan bangsa.

      "17 tahun saya bersama Umno, 17 tahun juga saya bersama dengan puteri Umno dan saya sendiri menang bertanding di kawasan bahagian Klang sebagai AJK Puteri Umno Bahagian. Saya rela melepaskannya kerana bagi saya mudah sahaja, kalau kamu tidak boleh bawa Islam saya akan tinggalkan kamu," katanya.

      Wan Asshima ditemani ibunya membuat pengumuman dan menyerahkan borang permohonan keahlian PAS kepada Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi disaksikan oleh Ketua Dewan Muslimat Malaysia, Ustazah Nuridah Mohd Salleh pada program Ceramah G-Salam 6.0 anjuran Lajnah Penerangan PAS Pusat, bertempat di Darul Tarbiyah, Kampung Malaysia Tambahan, Kuala Lumpur semalam.

      Turut hadir pada program tersebut adalah Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri Pahang, Ustaz Mokhtar Senik, Pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan, Mohammad Nor Mohamad dan AJK PAS Pusat, Dr Rosni Adam.

      Delete
    4. Maka terjadilah Pertandingan 3-5 penjuru.....YES,...YES,...YES,....

      Delete
  10. Hak milik syarikat yang ditanya oleh Rafizi itu ialah Lim Kit Siang dari DAP, kalo tak caya tanyalah pada Hadi mereng tu, kah kah kah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pastikan kau dapat penuh,duit yg eric bagi...

      jangan kena tipu oleh cina sepet tuu!!
      hehehe..heheh..menadah dari orng cina.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. betul tu...jho low mmg sepet...dia pegang wit bila jibby nk terpaksa mengemis kt mat sepet...mcm2 spin ckp adiah la... derma la...mengemis pada mat sepet...dosa dia tanggung wit org laen pegang

      Delete
    4. Jika menonton filem Black Hawk Down, kita pasti mendapat gambaran bagaimana tentera Amerika Syarikat (AS) menyelamatkan pasukan tentera negara asing ketika bertempur dengan kumpulan militia di kawasan Pasar Bakara di Mogadishu, Somalia.

      Namun di sebalik filem itu, tercatat satu kisah benar yang membabitkan pengorbanan dan perjuangan anggota tentera Malaysia yang berlaku pada 3 Oktober 1993.

      Keberanian itu membabitkan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menyelamatkan tentera AS daripada menjadi mangsa serangan para pengikut setia puak penentang Jeneral Farrah Aidid.

      Apa yang pasti, anggota ATM berada di barisan hadapan sekali ketika operasi menyelamat di dua lokasi berasingan yang terletak kira-kira tiga kilometer antara satu sama lain.

      Operasi menyelamat dan pertempuran sengit itu mengambil masa lebih tujuh jam bermula pada sebelah malam dan hanya awal pagi keesokan harinya semua anggota ATM berjaya membawa keluar puluhan tentera AS dengan selamat.

      Walaupun sebelum ini ATM dianggap tidak mempunyai pengalaman berperang di peringkat antarabangsa atau di bawah naungan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), namun peristiwa di Mogadishu itu mencatatkan kejayaan dan kehebatan sebenar tentera Malaysia pada mata dunia.

      Memetik sumber dari sebuah laman UtusanOnline yang bertarikh 3 hribulan Oktober 2007, Leftenan Kolonel Mohd. Halim Khalid, 44, buat pertama kalinya mendedahkan kisah sebenar yang berlaku.

      Ketika itu Mohd. Halim berpangkat kapten dan bertugas sebagai Penolong Ketua Kompeni B, Batalion Malaysia di Somalia.

      “Saya bersama beberapa rakan ketika itu bertugas di bilik gerakan pada pukul 4 petang apabila menerima arahan untuk menggerakkan kompeni ke Pelabuhan Mogadishu yang dikawal oleh tentera pengaman dari Pakistan.

      Delete
  11. When the dust has settled, a new government installed....we shud recognise rafizi's contribution. His sacrifice for telling the truth viz his current sufferings should be rewarded accordingly....period

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spot on bro!!

      Rafizi scrafice a lot!!

      Delete
    2. Agreed. He was found guilty of offence under OSA....not fitnah.

      Kalau dia tak dedah, kita rakyat tak tahu.....

      Ingat...Allah maha kaya dan maha mengetahui....

      Wallahuaklam

      Delete
    3. YB Rafizi Ramli anak muda hebat orang berilmu
      Lantang bersuara isu rakyat yg ramai tak tahu
      Tak penting diri dia cuma ingat ALLAH itu satu
      Prlimen negara kan begegar bila ia mencari tau

      Delete
    4. Rafizi Ramli akan dipenjara, itu memang benar
      Akibat mendedahkan fakta 1MDB, yg betul benar
      Pmerintah takut, gunakan OSA itu yg tak benar
      Amalkan selalu pmerintah, berani kerana benar

      Delete
    5. 08.30..Abis dia kalah 2 kali kes saman NFC tu sampai kena bayar rm350 ribu bukannya pasal dia memfitnah ke? Dah kalah, tak mampu bayar, dgn muka tak malu mengemis pada rakyat utk tolong dia jelaskan kalah saman tu. Ini lah makanan yg selayaknya utk orang2 yg mulut longkang, takde insuran mcm pizi ni !

      Delete
    6. Dia kalah dibawah akta bafia la ngok! Bukan fitnah!

      Delete
    7. Macy, ingat fitnah cincin 24 juta dulu? Bila disaman Rafizi kata "Saya hanya melawak". Apakah fitnah yg hebat sebegini seluruh negara untuk malukan DSN dan isteri suatu lawak? Ini bersesuaian dgn video youtube nya yg mengaku kerjanya menghasut. Dia juga mencipta fitnah yg hebat menerusi 'langkah Kajang'. TSKI diburukkan dan dimalukan sehebatnya. Lateefa Koya dari PKR sendiri melabelnya 'habitual liar'. Setelah mengetahui semua ini apakah Macy masih terdorong untuk percaya Rafizi? Masih lagi terdorong untuk sebarkan fitnahnya sekali? Apakah yg mendorong kita untuk lantakkan kebenaran? Apa yg dorong kita untuk sebarkan cerita walau kita tahu itu mungkin fitnah? Keluarlah dari kepompong benci pembangkang Macy. Peliharalah diri dari api.

      Delete
    8. Duit Felda hasil peneroka yang disonglap pun dah jadi kes money laundering.

      Najib...siapa punya sundal yang mak bapak kau dah kasi buntingkan keluar anak haram macam kau ni? Tak insaf lagi ke dah kena dengan DOJ dan 12 negara seluruh dunia siasat kau Najib? Anak haramjadah betul.

      Delete
    9. Jebon.....ko sendiri pon patut pelihara diri dari api.

      Dulu ko kata Aabar BVI ialah subsidiary IPIC.........padahal IPIC dah menafikan perkara ni dengan mengatakan subidiary mereka ialah Aabar PJS bukan Aabar BVI.

      Rujuk Petikan The Edge 11 April 2016:

      IPIC denies links with 1MDB money recipient Aabar BVI

      KUALA LUMPUR (April 11):
      Abu Dhabi’s state-owned International Petroleum Investment Company (IPIC) and its subsidiary Aabar Investments PJS (Aabar) have denied any links to Aabar Investments PJS Limited (Aabar BVI) to whom 1Malaysia Development Bhd (1MDB) paid RM4.24 billion in 2012.

      “Both IPIC and Aabar confirm that Aabar BVI was not an entity within either corporate group.

      Furthermore, both IPIC and Aabar confirm that neither has received any payment from Aabar BVI, nor has IPIC or Aabar assumed any liabilities on behalf of Aabar BVI,” the two companies said in a statement to the London Stock Exchange.

      The confirmation, they said, is reflected in each relevant accounting period by the audited financial statements of the IPIC Group.

      “IPIC Group accounts are prepared in accordance with International Financial Reporting Standards (IFRS) and, for the relevant periods, have been audited by Ernst & Young.

      “Additionally, the Abu Dhabi Accountability Authority reviews the IPIC Group accounts in each year, as well as the audit of such accounts,” said IPIC and Aabar.

      IPIC and Aabar said they note from publicly available records that Aabar BVI was a company incorporated in the British Virgin Islands that was wound up and dissolved in June 2015.

      The Public Accounts Committee (PAC), in its report on 1MDB tabled in Parliament last week, said the board of directors of the strategic fund did not approve the payment of RM4.24 billion as a security deposit to Aabar BVI in May 2012.

      PAC also noted that 1MDB has not provided any proof that the British Virgin Islands-registered company is related to IPIC and Aabar.

      Meanwhile, 1MDB said the claim by IPIC and Aabar that neither have knowledge of, nor have benefited from payments made by 1MDB to Aabar BVI, was “surprising”.

      It said the substantial sums paid to Aabar BVI have been clearly recorded in the “publicly available and audited” financial statements dated March 31, 2013 and March 31, 2014.

      “Further[more], the amounts paid have been subject of much commentary, starting from 2013, right up to the present.

      “Accordingly, 1MDB finds it curious that IPIC and Aabar have waited until April 2016, to issue such a statement,” said 1MDB.

      The fund said its records show evidence of the ownership of Aabar BVI and of each payment made, pursuant to legal agreements negotiated with IPIC managing director Khadem Al Qubaisi, who is also chairman of Aabar, and/or with Aabar chief executive officer Mohamed Badawy Al Husseiny.

      “It is, therefore, a surprising claim that neither IPIC nor Aabar have knowledge of, nor have benefited from payments made by 1MDB to Aabar BVI,” said 1MDB

      http://www.theedgemarkets.com/article/ipic-denies-links-1mdb-money-recipient-aabar-bvi

      Sila renungkan petikan dalam berita di atas pada perenggan di bawah....

      Pertama.
      "IPIC and Aabar said they note from publicly available records that Aabar BVI was a company incorporated in the British Virgin Islands that was wound up and dissolved in June 2015."

      Kedua.
      The Public Accounts Committee (PAC), in its report on 1MDB tabled in Parliament last week, said the board of directors of the strategic fund did not approve the payment of RM4.24 billion as a security deposit to Aabar BVI in May 2012.

      Ketiga.
      PAC also noted that 1MDB has not provided any proof that the British Virgin Islands-registered company is related to IPIC and Aabar.

      Sila perjelaskan Jebon........

      Delete
    10. Tapi abe jo ada bukti tertulis sahih yang mengatakan aabar bvi adalah anak syarikat ipic...

      Delete
    11. Mr. j , cincin 24 juta tu lawaklah kerana yang betul dan tidak lawak adalah cincin permata dan intan berlian 128 juta . Ada faham .

      Itu mama hippo kata nak saman , sampai sa'at ini habok pun tarak .

      Delete
  12. Felda tmpat lahanat menjarah hasil
    Peter sondakh?
    Isa samad?
    Shahrir samad?
    Ikan sturgeon pun tak terkecuali mengklepet?
    Makcik pakcik felda melompat gembira dapat seciput mmg bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. RATK..mulut tu kena brek sikit, jangan ikut sedap aje. Makcik dan pakcik2 tu lah yg memainkan peranan penting utk menjana ekonomi negara . Ingat dengan membangangkan mereka tu boleh menyelesaikan masaalah..apa hak kau utk mengata mereka sedemikian rupa. Banyak kali aku dah pesan, jangan tunduk sangat bawah nafsu amarah kau tu, usaha lah sikit utk melawannya. Kita ni, kalau hidup berpaksikan fitnah memang lah tak berkat...menuduh orang memang sedap, tapi yg lebih penting sediakan bukti yg cukup, usung ke PDRM KE..SPRM ke..beri ruang dan peluang kpd agensi2 yg profesional ni melaksanakan tugas2 mereka, terbukti jika ada kes..pasti akan didakwa di mahkamah. kalau tuduh setakat menjejeh air liur basi aje , sampai kiamat pun syok sendiri aje lah !

      Delete

    2. Isa Samad tu spy untuk boss lama dia dulu, tu yang kena humbat ke tempat lain, Juga salah satu sebab mengapa Mahathir bengang dg Najib.

      Delete
    3. Geng Najib

      Bullshit. Makcik pakcik were and are taken for a ride. Titik peluh mereka di khianati.

      Tau erti dosa tak khianati hak peneroka?

      Delete
    4. Geng najib dapat seciput melompat tak bangang namanya hehe jiban pun ckap dowg haramjadah lgi mlampau geng najib undi lah pakatan sure kita heret pngklepet felda kemuka pengadilan without prejudice mmg priority pakatan nk selamatkan negara dari dijarah

      Delete
    5. 9.43......very true......I agree with you bro.........pakcik makcik Felda were and are taken for a good ride.

      Unfortunately......these people didn't realise the true intention of the good ride that they have been bought.

      Delete
  13. Rapiji sendiri pun orang yang tak beramanah
    Dah banyak sangkut di court sbb buat fitnah
    Tunggu saja le, bila dah 7 kaki kat dlm tanah
    Kat neraka pula, kena hirup darah dan nanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.40,

      Apakah najib terima 2.6 billion itu fakta atau auta?

      Apakah zahid kata dia jumpa penderma arab itu fakta atau auta?

      Kalau fitnah.naper takut masuk mahkamah untuk clear the air?

      Kalau kamu betul2 takut dengan Allah swt.....jawan dgn benar. Jila tidak...moga Allah balas dosa kamu pendusta

      Delete
    2. Adakah Mahathir bermain judi atau tidak ??

      Kalau kamu betul2 takut dengan Allah swt.....jawan dgn benar. Jila tidak...moga Allah balas dosa kamu pendusta

      Delete
    3. 9.26,

      I ask u first...u answer. Naper takut? Nampak sangat a coward

      Delete
    4. 9.26,

      Setahu saya tdm tak berjudi. Tak pernah berita for this.

      Namun untuk najib dan zahid...in black n white.....

      Now the ball at yr feet

      Delete
    5. Anak tiri Najib aka anak haramjadah Rosmah Mansor dan babi belaan Rosmah Jho Low kalah judi bayar hutang guna duit curi 1MDB di Las Vegas.

      Melayu pencen punya duit buat bayar hutang judi anak haram Rosmah dan Najib.

      Delete
  14. Felda juga tempat asuhan untuk orang berminda dedak dan ananiyah
    Tmpat sesuai untuk mereka yg mengamalkan minda dijajah
    Sila ubah mentaliti kamu wahai orang felda
    Undi pakatan
    Kami akan berusaha memimpin felda kearah yg lebih bermaruah dan kembali disegani

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Ceramah Himpunan Kleptokrasi Tan Sri Ab Rashid Ab Rahman mendedahkan sikap bosnya yang MENIPU RAKYAT. Rupanya Tan Sri Ab Rashid menceritakan prihal Tun mahathir.

      Delete
    2. Anak haramjadah Najib tipu US. Beli harta di Amerika guna duit curi. Padan muka anak haramjadah Rosmah ini kena masuk criminal law suite bersama babi belaan haram Rosmah.

      Harta haram yang Najib curi dah disita DOJ sampai kini anak haramjadah Rosmah tak mahu ambil semula. Itulah balasan jadi anak haramjadah Rosmah Mansor.

      Delete
  15. Adakah melayu muslim post the last 4 PMs till to date have mental block due to corruption money and misleading religious people?

    Nampak tak reti berfikir. Takutkan orang....sikit2 fitnah....sedangkan itulah kebenaran

    ReplyDelete
  16. Perjuangan menegakkan kebenaran penuh dgn cabaran yg begitu getir....lebih2 lagi berdepan dgn suatu kuasa yg menggengam seluruh jentera kuasa...yg ada...
    Bila2lah agaknya Rafizi ni bercerai nyawa dp badannya..astafirullah ampunkan dosa2ku

    ReplyDelete
    Replies
    1. 09.17...Aku teringat 1 doa yg pernah dipanjatkan oleh Almarhum Ustaz Fadil dulu..orang2 mcm Pizi dan Madey ni mungkin diberikan panjang umur supaya dia orang dapat menyaksikan sendiri kerosakan yg telah mereka lakukan kepada masyarakat akibat perbuatan mereka selama ini. Wallahhuaklam..

      Delete
    2. Kerosakkan bukan sebab mereka2 yg buat, tapi mereka yg bermula dari zaman paklah n made worse and totally helpless during current najib's regime. I r blind if u donot recognise this....period

      Delete
    3. Tak payah nk takwil doa orang makbul geng najib
      Benda dah sluruh dunia nmpak ulah jiban pun masih ko teraba raba nk takwil dasar benak otak penipu

      Delete
    4. Geng Najib,

      Aku pulak teringat pesan Nabi SAW,

      Akan munchul - dah munchol kot! - Kerajaan yang mendera / menekan / membuli rakyat.

      Adanya ulama` cinta dunia @ ulama`u su` - Nabi SAW kata mereka ni setan2 bisu. Kemungkaran depan mata langsung tak berani ditegor , takot hilang / jawatan / gaji / pendapatan - dedak serdak daki dunia la tuuu...

      Amalkan tuntutan Islam dianggap ganjil - Islam menjadi benda asing - beruntunglah orang2 yg dianggap ganjil / asing tu kata Nabi SAW.

      Ko geng najib ingat tak pesan2 Nabi SAW ni?

      Delete
    5. Penyamun dah tentu kerjanya menyamun.
      Jadi jangan salahkan penyamun kalo menyamun.
      Salahkan diri sendiri yg dulu sokong mereka untuk terus menyamun.

      PRU14 kita pakat tuukaaarrr...!!

      Delete
    6. Duit peneroka Felda pun penyamun pendek nak kebas. Najib anak haramjadah pula memalukan bapaknya. Patut bapaknya bunuh diri.. ada anak haram pencuri harta orang Melayu.

      Delete
  17. Sekali lagi rafizi tampil dgn mendedahkan pengkhianatan yg tidak berkesudahan najib and the geng terhadap bangsanya sendiri. Kali ini peneroka peneroka felda yg menjadi mangsa. MO penyelewengan juga lebih kurang sama dgn 1mdb. Tubuhkan clone company di BVI dan masukkan duit kedalam akaun tersebut. Tentunya kita tahu siapa yg menyanyi nyanyi sambil berjalan ke bank!

    Terima kasih YB Rafizi. Sekarang kita sudah tahu felda adalah atm machine bagi najib and the geng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaann......hutang loan bank pakcik makcik Felda yg dulu ambik pinjaman untuk beli saham FGV pon masih belom habis dibayar.

      Dahlah kena tipu......untong tak derrr......duit lesaaappp.......hutang lagi kena tanggung.....

      Esok pangkah lagi puak Kassim Baba ni.......pastu kena samun laagiiii.......kemudian digula-gulakan dengan $$$$$$........gelap mata pangkah laagiiii.......lepas tu kena samun sekali laagiiii.......

      Berkali-kali kena samun.........bila nak sedar???

      Delete
    2. Sial Pencuri Najib dan Rosmah melekat pada semua harta hak milik Melayu.

      MARA, KWAP, KWSP, FELDA, 1MDB, KHAZANAH, IPP, TRX, TH, LTAT...semua harta orang Melayu disonglap masuk poket anak haramjadah si Najib ni.

      Najib dan Umno maling besar harta orang Melayu Islam zaman bahari.

      Delete
  18. Sebagai anak jati JB,saya antara individu mengalirkan air mata mata,apabila Tanjung Pagar terlepas ke tangan orang,begitu mudahnya menjual tanah yg bagi orang Melayu,itulah nyawa mereka...

    ReplyDelete
  19. Felda,tabung hj ,kwsp dan segala bagai jd lubuk penjarah ,golongan yg berslogankan demi agama,bangsa dan negara...kasihan melayu....layu....bertuankan perompak.....kalah cartel dr amerika selatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAKIKATNYA PM NAJIB MEMBANGUNKAN NEGARA MELALUI CUKAI YG DIPUNGUT DRPD RAKYAT DAN BUKAN DARI PELABUR LUAR
      PELABUR LUAR ADA AKAN TETAPI
      MENGEKSPLOITASI KESENGALAN PM DALAM MOU KERJASAMA
      HANYA PADA TERMA FREEHOLD DAN LEASEHOLD
      MAKA IA TIDAK MEMBERI LIMPAHAN PADA RAKYAT
      MAKA KERAJAAN AKAN MENAMBAH HUTANG DENGAN MENCETAK BON SUKUK UNTUK MENAMPUNG PERBELANJAAN MENGURUS
      JUGA SISTEM CUKAI GST PUKUL RATA
      RAKYAT TAK TERKECUALI DARI BAYI HINGGA YG NAK MATI
      KENA PEGANG BENDERA GST
      APE LAGI?
      KITA UBAH KALI INI
      PAKATAN KITA UNDI

      Delete
  20. Where Klepto-Mahathir has hidden his RM100 billion


    “Today the MACC is so hardworking, going to Sabah to arrest various individuals. No need for them to lie and act as though they are going all out to eradicate graft when there is no probe on the money in Najib’s account,” said Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Actually that is not true and either Mahathir was sleeping when the news came out or he is trying to hoodwink Malaysians. In January and February 2015 Mahathir said RM42 billion of 1MDB’s money had disappeared into thin air. But then it turned out that RM31.5 billion of Bank Negara’s money had disappeared into thin air instead. And Mahathir says he is not aware of that although he may have been the Prime Minister at that time.

    Today Mahathir no longer talks about the RM42 billion disappearing into thin air. He only talks about the money in Prime Minister Najib Tun Razak’s personal bank account. At first Mahathir wanted Najib to explain and clarify the source of that money. Najib then did just that: he explained and clarified the source of the money.

    After Najib had explained and clarified the source of the money, Mahathir said he does not believe the explanation and clarification and said that Najib is lying. If Mahathir does not believe what Najib says then why ask him to explain and clarify the source of the money? You ask someone to explain and clarify and when he does you say you do not believe a word what that person says.

    Anyway, at least Najib responded to what Mahathir asked. Mahathir, however, refuses to respond to the allegations made against him. For example, look at the reports below, which until today Mahathir refuses to respond to.



    Mahathir, the second richest kleptocrat in the entire world, and his proxy Daim, own more than 50 banks all over the world

    *********************************************************

    Regardless whether Mubarak’s wealth is US$40 billion, US$70 billion or more, the fact remains that tracking the money trail would be almost impossible, let alone claiming it back to the people of Egypt. If the Philippine government couldn’t even bring back billions of dollars plundered by former dictator Marcos more than 20 years after his death, what more can the new government of Egypt do to recover it with today’s information technology?

    Using the same rule of thumb that Mubarak “earned” about US1 billion to US2 billion annually, Mahathir’s wealth easily tops US$22 to US$44 billion over his 22-year of iron-fist rule. However Malaysia has more natural resources than Egypt and economically Malaysia is richer. Hence Mahathir is easily worth more than that.

    From ‘Marcos, Mubarak & Mahathir – Who’s The Richest Man?’ (Finance Twitter, 14th February 2011)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Key members of the Malaysian government, their families, and well-heeled associates are among those owning secretive offshore companies in Singapore and the British Virgin Islands, according to a cache of leaked documents.

      While some of the offshore companies carry out legitimate transactions, others are likely to be part of the 871.4 billion ringgit (about $285 billion) estimated by Washington-based financial watchdog Global Financial Integrity (GFI) to have been lost through illicit outflows over a 10-year period.

      Mirzan Mahathir, the eldest son of Mahathir, is also among those the ICIJ list as director and shareholder of three offshore companies. Mirzan’s major commercial vehicle in Malaysia is Crescent Capital Sdn Bhd, an investment holding and independent strategic and financial advisory firm. He is the company’s chairperson and chief executive officer.

      From ‘Top Malaysian Politicians Use Offshore Secrecy’ (ICIJ, 8th April 2013)

      *********************************************************



      As Barry Wain’s book, Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, shows – at least US$100 billion went missing during Mahathir’s time as Prime Minister from 1981 to 2003. Much of these missing monies may be the difference between the actual cost of government procurements, contracts, tenders, permits, concessions, quotas, licences and the like and the amount that they eventually cost the tax payers i.e. double, triple or even up to ten times the actual amount.

      Mahathir & Co, as former Finance Tengku Razaleigh Hamzah once told an audience in Australia not so long ago, was awarding government contracts to themselves. Razaleigh was then accused by the Mahathir administration of “betraying” the country by badmouthing it overseas. It’s seems Mahathir was Malaysia and Malaysia was Mahathir. Mahathir could only have done what Razaleigh accused him of doing by taking government money for himself through a network of nominees, cronies, fat cats and the like

      From ‘So is Dr M the world’s 2nd richest ex-leader with $44 BILLION?’ (Hornbill Unleashed, 21st December 2012)

      *********************************************************

      While Mahathir keeps demanding that Najib explain this, that and the other (incidentally which Najib has already done so), Mahathir himself remains silent on the exposes regarding him. Nevertheless, we do not want to talk about how Mahathir got his billions. Enough has been written by so many people about how much Mahathir and his family are worth and how they managed to get so rich.

      In fact, Mahathir is said to be the second richest kleptocratic leader in the world still alive and his proxy, Tun Daim Zainuddin, has interests in more than 50 banks all over the world. Let us now see where Mahathir’s RM100 billion, combined with Daim’s RM60 billion, has been parked, which is estimated to now be worth RM200 billion.



      Daim, who acts for himself and as Mahathir’s proxy, is the beneficial owner of a string of banks centred mostly in Africa and some parts of Europe. These banks (and non-banking financial institutions) are said to total well beyond 50.

      Daim retains ownership of these banks through a complex network of cross-holding schemes involving proxy entities based in Indonesia, Africa, Switzerland, Panama and Europe. The cross continental arrangement allows him to remain anonymous and makes it extremely difficult for the authorities to trace his links to any of these banks.

      Many of the banks in Africa that Daim is linked to have a gold and diamond paper-trail that are legitimised, often through investments in offshore entities with the help of financial institutions in Switzerland, Saudi Arabia and the UAE. Many of these banks also issue bonds to one another through mortgage schemes as a way to transfer money from one bank to another without being detected.

      Delete
    2. 9.41, 9.42,

      Jgn alih tiang gol

      Kalau tak reti the truth untuk berdiscourse....stfu

      Delete
    3. Boringgggg! Sampahhhhh!

      Delete
    4. Macy,

      Setuju 2.6 billion percent

      Delete
    5. Penerangan sahih depan mata taknak terima, cakap dia aje yg betul...mcm ni ke nak berdiscourse..pirahhhh!

      Delete
    6. Geng najib,

      Zahid jumpa penderma FAKTA ke?

      Delete
    7. 11.20...Takde masa nak jawab cerita yg dah lama basi tu, buang karen aje. Next question please !

      Delete
    8. Geng Najib 13.48,

      I can declare u an hypocrite living in superficiality. Semoga Allah beri kamu KEBERANIAN JAWAB SOALAN SAYA DI ATAS. Takut kerana salah.
      So ur credibility in tbis room is Zero.....gah kamu tak bertempat

      Delete
    9. Ini zaman komputer......dengan mudah boleh jejak transaksi bank dan buat money trail.

      100 billion bukan sikit2.........tentu ada transaksi yg panjang boleh dikesan melalui komputer perbankan canggih masakini.

      Ini bukan zaman perang Hitler......ni zaman IT..........sumer akaun seluroh dunia disimpan dalam perisian komputer. Sumer aktiviti keluar masok duit dicatit secara otomatik oleh komputer.

      2.6 bilion pon orang boleh kesan.........inikan pulak jumlah besar 100 bilion.

      Yang ciput lagikan orang boleh nampak.......yg besar pulak tak boleh....??

      2.6 bilion pon orang simpan dalam akaun bank..........takkan 100 billion orang nak simpan bawah bantal......

      Apa punya giler bangaannggglah.....

      Jangan jadi sewel buat cerita..........kalo betol ada transaksi hitam putih 100 billion tu........dah lama Kassim Baba orang kaya penyamun guna bukti tu untuk dakwa Tun M.........

      Lagi cepat hayat politik Tun M mati.......lagi selamat kedudukan Kassim Baba....

      Tak gituuu...??

      Delete
  21. BUKAN SUSAH UTK MENJEJAKI WANG/ASSET WARGA YG 'SIMPAN/SEMBUNYI' D LUAR NEGERA.

    MISALAN NYA, PENTADBIRAN PRES JOKOWI TLH MENGANGGARKAN YG SEJUMLAH RP 4000 TRILIUN WANG WARGA INDONESIA BERADA DLM SYSTEN PERBNAKAN SINGAPURA.

    JIKA BELIAU MEMBUAT KEPUTUSAN N MENGARAHKAN AGAR SEMUA WANG TERSEBUT D PINDAH K BANK2 YG BERADA D INDONESIA, MAKA SEMUA PERCAYA YG EKONOMI SINGAPURA AKAN LUMPUH.

    SAYA JUGA PERCAYA PERKARA YG SAMA SDG BERLAKU D MALAYSIA N BERLION RM MALAYSIA BERADA D LUAR NEGARA SAMA ADA DLM BENTUK SAH ATAU TIDAK.

    INSYA'ALLAH D BAWAH KERAJAAN PH, SAYA AKAN MEMBANTU MEMBAWA BALIK WANG/ASSET YG D PEROLIHI SECARA 'RASUAH' N MASUKKAN NYA SEMULA DLM KANTUNG NEGERA.

    "WE NEED ALL THIS LAUNDERED MONEYS N ASSETS 2 JUMP START D FLOUNDERING MALAYSIAN ECONOMY"

    ReplyDelete
  22. Skang ni tumpuan najib adalh kepada kwsp! Adakah akan ada syarikat offshore ditubuhkan utk tujuan ini. Semoga pencarum semua dilindungi oleh niat jahat najib and the geng!

    ReplyDelete
    Replies
    1. right macy. he has promised trump to pumped in money in the states. i would suspect a new vehicle will be used.

      Delete
  23. Melayu penerima dedak BUTA

    ReplyDelete
  24. Kpd Tn Shbuddin dan semua warga Felda dan sekalian orang2 yg beriman:
    Ø¥ِÙ†َّا Ù„ِÙ„ّÙ‡ِ ÙˆَØ¥ِÙ†َّـا Ø¥ِÙ„َÙŠْÙ‡ِ رَاجِعونَ.
    Innalillah wa innalillahi roji'un. Sunggoh Allah S.W.T. bersama orang2 yg sobar

    ReplyDelete
  25. IT STINKS!

    Modus Operandi serupa 1MDB...
    BVI...British Virgin Island...kenapa begitu jauh melencong...dari London ke BVI?

    Anything Najib touch...stinks.

    Tapi melayu tetap bodoh...
    Bangkai 1MDB dibawah hidung langsung tak cium bau...
    Forex yang telah luput dimamah zaman...di RCI kan...
    dan semua orang tahu...tembakan tidak mengena sasaran.

    Najib and the crew is a running a laundry machine!
    dan melayu percaya ia nya kedai dobi mesra muslim.

    Tahniah Melayu!

    ReplyDelete
  26. Lagu warisan(anak kecil main api) ciptaan ts nordin kadri memberi maksud yg mendalam. Tetapi ironinya, pemimpin umno sendiri yg menyebabkan segala malapetaka yg melanda bumi malaysia yg tercinta ini.

    Kita semua perlu bersatu hati memainkan peranan menyebarkan maklumat penyelewengan demi penyelewengan geng penyamun ini kepada seramai yg boleh. Saya akan pastikan warga felda yg saya kenali mengetahui dan memahami isu pengkhianatan terhadap mereka ini dan moga memberi menafaat!

    ReplyDelete
  27. Macam-macam pendedahan telah Rafizi dedahkan bersertakan fakta.

    Satu demi satu pembongkaran penipuan dan perangai pemimpin UMNO di buat oleh Tuan Budin.

    Tapi apabila dikaitkan Felda dan MARA, jangan lah puak dedak pertahankan lagi kerugian yang di tanggung oleh orang melayu.

    Ini harta orang melayu. Sepatut dijaga untuk generasi akan datang, yang sepatutnya bertambah dan lebih mendapat keuntungan.

    Dalam hal begini lah orang melayu semua mesti bersatu. Bukan nak menakut-nakutkan konon melayu berpecah sebab parti dan politik.

    ReplyDelete
  28. Kwsp adalah antara penghimpun dana yg terbesar dalan negara maka intitusi ini perlu kita lindungi dari sebarang missappropiated fund demi menjaga kepentingan pencarum fullstop so better kita awasi supaya jiban xfer kesempatan setelah berjaya mmbeli kapal terbang dari teram yg mnggunakan dana kwsp tempoh hari

    ReplyDelete
  29. Semua nak sorok daripada rakyat, tapi Allah telah memberi insan bernama rafizi untuk membuktikan bhw berlaku tidak amanah dlm pengurusan FGV dan Felda sehingga kerugian berjuta duit rakyat, tunggu pru saja untuk rakyat memberi perhitungan sebenar

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.33..Insan yg bergelar Pizi ini juga yg telah diiktiraf oleh Malaysian Book of records sebagai Raja fitnah, spin dan hasut , terhebat di Msia sejak merdeka !

      Delete
    2. 1045, adalah contoh sifat Dajjal yg nyata dan sah.

      Delete
    3. geng najib ni lupa kot. baru semalam aku cakap klu pizi tu tipu, mana ko punya facts?

      people can lie, but facts would not! klu facts si pizi tu salah, pls counter, or else u r a bunch of shit!

      Delete
    4. Rafizi bukan kena saman fitnah tapi sabit kerana OSA dan BAFIA.

      MAKNANYA TUDUHAN RAFIZI ADALAH SAH DAN BENAR.

      Apa yang dibuat oleh mangsa Rafizi yang dibogelkan? Mereka hanya tutup kemaluan dengan guna BAFIA sorok akaun seleweng dan OSA sorok kemaluan sendiri.

      Why? Rakyat have seen your little dignity. Show it with pride anak haramjadah. Dah buat perangai sundal takkan nak sorok lepas kantoi. Curi harta orang Melayu Islam macam sundal patut bangga macam babi. NFC, LTAT, TH, TRX, KWAP, KWSP, 1MDB, IPP, EDRA, MARA, FELDA dah semua disonglap geng Najib penyamun.

      Delete
  30. Warga Felda bukan mcm dulu, terima aje apa2 yg dibisikkan kpd mereka, khususnya dari pembangkang. Mereka kini dah celik info, terutamanya yg tular di media sosial. Mereka dah semkin matang berpolitik, tau membezakan yg mana auta, yg mana fakta. Jangan ada pihak2 yg tak berkaitan berani test market dgn tujuan utk melunturkan kepercayaan dan kesetiaan mereka kpd kerajaan, yg selama ini ternyata telah membela dan mensejahterakan hidup mereka. Jangan dipertikaikan taat dan wala mereka , membazir tenaga dan masa aje. Fikir baik2 sebelum berani mengadu dombakan mereka dgn kerajaan..jika berdegil, buruk padahnya, menyesal tak abis beb !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, warga felda sekarang sudah pandai bercakap pasal siapa pemimik bank2 di benua Afrika, Spain Italy dll. Mereka pun sudah pandai pakai smart phone, dan hari2 mereka pendapat maklumat terkini dp Utusan Malaysia, TV1 TV3, jangan cuba kelentong dg mereka le. Sebab itu PH tak laku di luarbandar dan pendalaman.

      Delete
    2. Woi!!! geng najib yg bebal,
      Warga Felda tak bebal macam ko, kami tau beza siapa yg membela , siapa pula yg mendera kami. Ya, kerajaan Tun Razak sampai Tun Mahathir, kami sejahtera. Tapi semenjak siKERANAJIB n geng KERA2jaan nya sekarang menimbunkan hutang yg tak berhabisan utk kami bayar sampai kami mati. Mengapa tak benarkan kami sendiri menanam semula yg kos terbukti lebih menjimatkan. Apa , ingat kami bebal macam kamu nak menjahanamkan negara sendiri? Kami tidak akan menjahanamkan ladang kami, punca pendapatan kami. Mengapa tak benarkan kami menjual hasil tuaian kpd kilang yg menawarkan harga lebih tinggi? Bukankah boleh menambah pendapatan kami.Bila pendapatan kami tinggi , kami akan pulangkan BRIM utk manfaat rakyat yg lain. Kalau kilang swasta boleh bayar tinggi, mengapa kilang felda bayar kami harga rendah. Buah yg sama, gred yg sama, qualiti yg sama tapi harga kilang felda bagi kami tak sama.
      Ya, kerana kami ditanggong semua, ko ingat percuma? HATOK KO!!! Semua tanggongan tu dipotong direct dari pendapatan kami yg dan sedia rendah dari sepatutnya. Kami tak heran lah dengan ugutan ko beb!!! UNDI KAMI KALI INI , PASTI UNTUK PAKATAN HARAPAN.

      Delete
    3. Felda sekarang dah bagi PH masuk. Terima kasih PPBM yang diterajui Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin.

      Warga Felda semakin kenal perangai pencuri Najib dan kaki shopping oversea Rosmah Mansor.

      Mereka bukan bodoh macam geng Melayu Lanun Najib anak haramjadah menyamun FELDA, KWAP, KWSP, MARA, LTAT, TRX, TH, 1MDB, IPP, EDRA.........................................,.........................................................

      Delete
  31. Nak kempen kat makcik-pakcik FELDA ni mudah je Budin....tunjukkan gaji sebulan Isa Samad..Shahir...CEO dan top2 management FGV..dan bandingkan dengan apa yang makcik-pakcik tu dapat....

    ReplyDelete
  32. Rakyat tak makan auta , rakyat hanya terima fakta , macai yg suka bermain dengan auta menjalankan kerja yg sia2

    ReplyDelete
  33. hujah dedah mcm mana pun, masih pelahap taek akan loyar burok. perkara benar jadi jijik pada mereka. Akal habya mcm mana nak deflect dan tegakkan Bos Taek, bukan kebenaran.Dajjal mmg akan main kata2 dusta.
    Campak sj UMNOBNPas yg bertopengkan Agana dan Bangsa. Maka dgn cara iyu saja Kebenaran akan timbul.
    Allah dah berjanji.
    Rakyat dizalimi menanti.
    Demi iman dan anak cucu, kita TIADA PILIHAN.
    Kuasa yg KITA pinjamkan kpd UMNOBNPAS mesti ditarik balik.
    lahanatlah Akeritokarat UMNOBN yg lupa daratan pecah amanah.
    Sial lah bagi Lobai2 yg menjual agama utk kepenyingan diri.

    SUDAH SUDAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Ceramah Himpunan Kleptokrasi Tan Sri Ab Rashid Ab Rahman mendedahkan sikap bosnya yang MENIPU RAKYAT. Rupanya Tan Sri Ab Rashid menceritakan prihal Tun mahathir.

      Delete
    2. Kesedaran itu penting, tak guna nak pusing.
      Isu topik Fekda clonelap clone songlap.
      Apa pandangan mu ttg itu?

      Delete
  34. Aloooo.. bole cakap dengan rafizi ( invoke )
    Yess ini rafizi ( kiep ) yang cakap....
    Gaji bolan okt dah masuk ka blom en rafizi ( invoke )
    Saye dah masukkan advance sept bolan lepas ( kiep )
    Ooohh eyeyeyee dah masok ropenye rafizi ( invoke )
    Cer check inbois tuhh .. suma bayar pakai duit derma derme orang ramai lagi...kikikikiki..(rafizi invoke)

    Oooo ye la duit derma tu yer..( rafizi kiep)

    Are you okey rafizi ( invoke )

    I ok jer ( rafizi kiep )

    ... kah.. kah .. kah .. kah... rafizi invoke & kiep ketawa terbahak.... kah .. kah !!!! ...kah...


    Berambussss .... kah.... kah.. kahhh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAJIB : NAJIB HERE, WHO'$ THERE?

      CALL: IT'$ ME, DARLING... ALTANTUYA SHARIBUU.

      NAJIB : PIU-PIU.. KEBABOOOMMM!!

      Delete
  35. Bang Shahbudin, payah nak d selesaikan dgn kaki kaki klepet ni.makcik pakcik felda x tahu kena tipu.yg membantu kaki kaki klepet pun x sedar sedar kena tipu.
    Pada warga Felda yg ada beralihlh & beri laluan pd PH,BN kita hanyutkan kelsut...if it sink..let it be...let it be

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tidak mengenali ustaz ini dan beberapa pendekatan serta tindakan beliau memang tidak saya senangi tetapi hakikatnya beliau seorang yang terpelajar, berkelulusan dan berpendidikan Islam.

      Ilmunya kita hormati.

      Beliau sebelum ini telah ditahan dan disiasat di bawah Akta Hasutan dan Akta Komunikasi dan Multimedia berhubung satu kuliah agamanya di Shah Alam.

      Semoga proses keadilan berjalan sebagaimana biasa.

      Masalahnya isu ini turut mengundang campurtangan beberapa pihak yang tidak berkenaan termasuk ayam tambatan parti sekular sosialis DAP bernama Hew Kuan Yau atau gelarannya "Superman".

      Ramai selama ini merasakan pimpinan DAP terdiri dari kalangan mereka yang berpelajaran dan sentiasa berhujah berasaskan fakta dan kebenaran.

      Tetapi rupanya DAP bukan sahaja kuat menentang kebangkitan Islam sebagai Addeen mereka juga hari ini turut melahirkan haiwan yang sudah berani berhujah ikut emosi dengan mulut yang lancang dan lidah yang biadab.


      Islamic SOHAI .....

      Sohai adalah carutan masyarakat Kantonis tetapi kenapa mahu dikaitkan dengan Islam sekalipun mungkin merujuk pada Ustaz ini.

      Jika Ustaz ini didakwa menghasut maka si haiwan ini juga perlu disiasat kerana membuat posting yang menghina Islam.

      Saya mohon perkara ini dibawa keperhatian pihak berwajib.

      Anda boleh bersetuju atau tidak dengan Ustaz ini tetapi beliau seorang Muslim. Agamanya Islam. Mencarut dan menghina pegangannya samalah menghina Islam dan kami para penganutnya.

      Belum berkuasa DAP sudah biadap dan menghina Islam bayangkan kalau diberi kuasa.

      Delete
  36. Salam buat ayang:

    Cabang mentalon, masih berseri
    Patah sendudok, pegaga melata
    Abang dibalon, kekasih sendiri
    Pasrah tundok, menjaga cinta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cissssssss,

      Abang dibalon kekasih sendiri
      Pasrah tundok , menjaga cinta
      Jangn kau mohon ku serah diri
      Ku Sesah ku radok kata dikota

      Salam
      dinda perjuangan

      Delete
    2. siapa ni?
      bukan ayang yang karang!

      Delete
  37. Tak guna pusing. Topiknya Felda Clone. Shahrir lena 3 bulan pun,isu tetap wal perihal Felda cline.
    Pelahap Taek Najib disaran huja sangkal sekitar topik iaitu hal.
    FELDA CLONE SONGLAP.
    Boleh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PENYAMUN MELAYU ISLAM FELDA BVI...

      PENCURI DUIT PENEROKA FELDA MELAYU ISLAM...

      KENANGAN LALU BERULANG KEMBALI DI MARA, SPRM, TH, TRX, 1MDB, LTAT, KWAP, IPP, EDRA, BANDAR MALAYSIA, TPPA....

      KENANGAN LAMA BERSAMA PERASUAH.

      Delete
  38. Cahaya seindah cahaya cinta
    Cahaya seindah mata memandang
    Cahaya kaseh tiada yg curiga
    Lurus dan kudus budi cemerlang


    Cahaya seindah mata memandang..
    Cahaya menerangi sgl kegelapan..
    Cahaya menyuluh onar korup curang
    Semoga kembali ber gemerlapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hidup ini mencari Cinta
      Dahagakan Cinta, Cinta abadi
      Keindahan Cinta, seindah Cahaya
      Cahaya Cinta seluas Azali

      Hidupkan Cahaya ddlm diri mu
      Cahaya Cinta mu, Cahaya Azali
      Apb Cahaya mu, menerangi kalbu
      Integrity Transparency indah berseri

      Cahaya seindah cahaya cinta
      Cahaya seindah mata memandang
      Cahaya kaseh tiada yg curiga
      Lurus dan kudus budi cemerlang


      Cahaya seindah mata memandang..
      Cahaya menerangi sgl kegelapan..
      Cahaya menyuluh onar korup curang
      Semoga kembali ber gemerlapan

      Delete
    2. ddlm gelap semuanya takut
      ddlm cahaya terbuka rahsia
      gelap disukai musang berjanggut
      musang bersorban klepet berjuta

      Delete
  39. CAHAYA nabi2 CAHAYA Azali
    CAHAYA cintanya kasehkan umat
    Tutur budinya cantik berseri
    Tak nah berdendam tiada kesumat

    CAHAYA nabi2 CAHAYA yg terang..
    Menyuloh onar GELAP kebingungan..
    Menyuloh yg bejat khianat menyimpang
    Sandiwara konspirasi 'budak2' hingusan

    ReplyDelete
  40. kita harap rafizi buat byk lagi video2 begini.. habis2an sebelum dipenjara secara zalim.

    seperti kata mat sabu, mo1 ni ada penyakit gila mencuri. bukan keperluan pun tp dh habit dan tabiat hasutan syaitan. dia n geng merasa seronok dgn tipu muslihat main sorok2 duit. modes operandi lebih kurang sama saja.

    kerana itu hokum hudud utk pencuri potong tgn. kerana selagi ada tgn tu, org berpenyakit mencuri akan terus mencuri. tk dpt byk, kasut kt masjid pun jadilah.

    malangnya yg membawa hudud bukan lagi hudud. malah ditangguh lagi sehingga 2050.

    kita harap rafizi akan melahirkan ramai lagi pendedah seperti beliau. kerana musuh merasakan dgn mematikan suara rafizi mereka akan selamat. tp Tuhan pasti akan melahirkan org2 yg berani bercakap benar didepan mat2 klepet.

    bygkan kes dibawa ke mahkamah. selepas bentang panjang lebar. tiba2 yg membela dia kata 'rafizi tertidor 3 bulan'.

    jawapan org gila kalau begitu.

    ReplyDelete
  41. perompak2 harta rakyat yg tk pernah kenyang... hanya di bawah tanah yg akan menghentikan kezaliman mereka itu.

    apabila tidak berguna lagi felda dan 1mdb. apabila tidak berguna lagi peguam Negara dan kp sprm. apabila tidak berguna lagi ketua polis dan jamal arak.

    maka baliklah ketua2 geng klepet, tinggallah bini yg ditakuti. tinggallah akaun2 yg tk sempat dihabisi. baliklah segala besi2 bentuk bintang kebesaran.

    dan bermulalah bicara sebenar di alam sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah..falsafah ke falSAMPAH..

      Delete
    2. Hanya Jauhari Yang Mengenal Ma`nikam
      ------------------------------------
      bukan abang johari atau maniam ya anon 1341

      Delete
  42. Pizi...kalau dah jumpa banyak bukti pasal hotel2 yg kau sebutkan tu, apa lagi tunggu...bawak lah ke Sprm buat laporan formal hari ni jugak, tanpa tangguh. Tak ada apa yg Sprm nak sembunyikan , mantan menteri, DSSA pun disiasat..ini kan lagi pegawai2 tinggi FGV tu. Bila rakyat cakap kau ni kaki hasut, kau marah..mengamuk, pandai pulak tak boleh terima...jadi apa tujuan hari2 buat PC tu, kalau tak menghasut namanya.Atau kau ni memang jenis gila glamour, tak boleh tidur kalau sehari muka tak tular kat media sosial. Kau patut malu pada yusuf Azmi, PPIM tu...isu yg dibongkarkannya semuanya ada bukti2 yg cukup jelas dan yg lebih penting, dia terus laporkan pada SPRM.Dia berani dipertanggungjawabkan atas segala dakwaan yg dibuatnya, bukan mcm kau...jenis yg baling batu, lepas tu sembunyi tangan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak babi. Kau tahu isu ke? Siapa anak haramjadah pemilik harta dibeli Felda yang letak nama haramjadah dia dalam syarikat BVI? Felda bayar untuk anak haramjadah ni buat harta pusaka money laundering. Anak babi macam kau ni faham isu ke? Sial punya anak babi. Nak sokong pencuri jangan buat spin anak babi tu...

      Delete
    2. tk lapor sprm bukan bermakna jenayah takde.

      itu hak rafizi lah nk lapor atau nk dedah.

      tkde paksaan nk lapor.

      sama jg saman tkde paksaan nk saman. bila mo1 tk saman semua yg dedah bukan bermakna tkde jenayah. itu hak dia tknk saman.

      kewajipan kita dedah seluas2nya. supaya buka mata rakyat. biar kalangan dedak saja tknk sedar sebb dh memang makanan mereka dedak.

      ini bukan baling batu sembunyi tgn. rafizi jelas dan terang identitinya. sembunyi tgn ialah org yg dh rompak 2.6b kemudian sembunyi tgnnya yg merompak tu nafi.

      tk guna repot kalau hasilnya boleh dimanipulasi dan org yg integrity akan dibuang satu persatu. lebih baik dedah kpd rakyat. sbb rakyat pun ada kuasa mengundi.

      repot byk2 pun akhirnya peguam klepet Negara kata tkde kes. bersih.

      takpayah nk cabar lah repot dll. kunun tu tanda kalau benar. saifool sumpah belakang video kaabah lagi kan kena bicara juga.

      Yusuf azmi pun komen jg pasal klepet gst dll. tk direpot juga.

      semua dh tau kalau melibatkan mo1 dn geng, tkde makna repot pun.

      yg kata rafizi kaki hasut hanyalah walaun dn pendedak saja.

      Delete
  43. Lapiiji memang le pakar dlm aota kelentong
    Budak hingusan, tak reti beza rugii & untong
    Di medan maya, terkenal dengan Piji sotong
    Bapok mcm ni yg jadi tmpt cai2 bergantong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sekor lagi anak babi. Pantun pembayang dengan makna macam mak pak babi dia. Anak babi..sampah letak dalam tong, bukan sondol masuk blog orang.

      Delete
  44. Yg "elegance-MIND" itu, indah berCAHAYA
    Yg "elegance-MIND" itu, cantek tutur kata
    Yg "elegance-MIND" itu, AUDIT telus terbuka
    Yg "elegance-MIND" itu, TIADA korup rahsia

    DAN..

    "Barbaric-mind" itu, suka rahsia GELAP gulita
    "Barbaric-mind" itu, menakut mengugut jd agenda
    "Barbaric-mind" itu, zalim menindas bermahrajalela
    "Barbaric-mind" itu, prihatin simpatinya cuma sandiwara


    Yg "elegance-MIND" itu, kasehnya KASEH abadi
    KASEH abadinya sampai Azali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sape yg suka gelap gelita
      Tak sape yg sudi samar keliru
      Rakyat tentu suka AUDIT terbuka
      Rakyat pasti suka takde belit takde yg tipu

      Hidupkan CAHAYA ddlm diri mu
      Hidup mu tak lg ditipu keliru
      CAHAYA "NYA" pasti mnyinari mu selalu
      Integrity MERIT n amanah kan saling menyatu

      Delete
  45. No more using loudspeakers at mosques, surau in Selangor to broadcast ceramah and lectures

    OCTOBER 16, 2017 @ 4:56PM 
    BY NST ONLINE

    KUALA LUMPUR: All mosques and surau in Selangor can no longer use loudspeakers to broadcast religious talks (ceramah) and lectures.

    https://www.google.com/amp/s/www.nst.com.my/node/291751/amp#ampshare=https://www.nst.com.my/news/nation/2017/10/291751/no-more-using-loudspeakers-mosques-surau-selangor-broadcast-ceramah-and
    __________________________________________
    Inii lah hasil pemerintahan, kerajaan pakatan
    Aktiviti keagamaan Islam pula, kena sekatan
    Sedang pesta arak, disokong pula sambutan
    Seronok lah, Melayu2 yg bersahabat syaiitan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. Felda BVI, Felda songlap.
    Kalu nak hujah dsanggah, stick to tge topic.
    Disini Puak Pro UMJOBNpad diberi kesempatan peluang stegakkan kebenaran.

    Walaupun sudah byata Pro UmnoBnpas hanya pandai wayang ,maki , kita tetap alu2kan sanggahan yg membawa kedeaean. Guna lah kesenoatan yg TIDAK terdapat dlm media sehala pro UMNOBNPAS.
    ALLAH kirniakan akal bukan utk takut atau simoan. Moga ramyat mendapat kesedaran. Kita semua yakin Penipuan sedang dikantoikan. Jelas sudah dimana pihak MUNGKAR.

    ReplyDelete
  47. Geng2 kleptokutty dkt2 nk deepavali ni mcm bru dpt dedak bonus.. Garang smcm mencacai ulang skrip basi.. Sorry beb org FELDA xsokong kutty. Kutty abaikan felda. Rosakkan felda, xmembangun lngsg..

    Xpyh citer org felda, org SelanGok sendiripu tkmau turun sokong himpunan KleptoKutty.. So cmne ni.. Jamal tabur dedak satu SelanGok ke atau ini strat up gelombang menolak kleptoKutty dapig dn asimin jambann??

    ReplyDelete
  48. Yg "elegance-MIND" itu, indah berCAHAYA
    Yg "elegance-MIND" itu, cantek tutur kata
    Yg "elegance-MIND" itu, AUDIT telus terbuka
    Yg "elegance-MIND" itu, TIADA korup rahsia

    DAN..

    "Barbaric-mind" itu, suka rahsia GELAP gulita
    "Barbaric-mind" itu, menakut mengugut jd agenda
    "Barbaric-mind" itu, zalim menindas bermahrajalela
    "Barbaric-mind" itu, prihatin simpatinya cuma sandiwara


    Yg "elegance-MIND" itu, kasehnya KASEH abadi
    KASEH abadinya sampai Azali..


    Tak sape yg suka gelap gelita
    Tak sape yg sudi samar keliru
    Rakyat tentu suka AUDIT terbuka
    Rakyat pasti suka takde belit takde yg tipu

    Hidupkan CAHAYA ddlm diri mu
    Hidup mu tak lg ditipu keliru
    CAHAYA "NYA" pasti mnyinari mu selalu
    Integrity MERIT yg kudus kan saling menyatu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamba setuju dgn Mat Cahaya
      Puak iblis haprak mmg bahaya
      Dgn puak ini kita usah percaya
      Singkiirkan depa di pilihanraya

      Kah kaahh kaahh kaahh kaahh

      Delete
    2. Apb hidup disinari CAHAYA
      Sumber REZEKI "NYA" luas terbentang
      Idea INSPIRASI muncul menjelma
      Yg kaseh memBERI dikenang kenang


      Yg kaseh memBERI dikenang kenang
      MemBERIkan CAHAYA menyuloh kegelapan
      Idea INSPIRASI kan sentisa berkembang
      MERIT Integrity n REZEKI dianugrahi Tuhan


      Delete
  49. Kawan2

    Geng Najib tak berani jawab soalan mudah...Betulkah zahid jumpa penderma arab?????

    Doa takut jawab....hahaha

    ReplyDelete
  50. Isunya simple sangat2.
    Felda songlap?
    A) Yes.
    B) Ya
    Jawap satu shj.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha...ha...ha....
      Kau main mengelat ya 1423...

      Pilihan jawapan tu mengelirukan..

      Saya pilih jawapan lain : BETUL
      hihihihihiiiii......

      Delete
    2. Budin Ngok, alih isu takkan beri impak dan sokongan warga felda pada PH. Masa anak Aliman, si Mazlan yg support strong dr ANAK , PAS, PRngok dulupun warga FELDA tolak.mentah2 sebab mereka tahu krjn cukup ikhlas membela dan menjaga felda, jika tidak sudah lama felda lenyap..

      Hahah soalan buduh mcm ni nk joke dgn warga FELDA, silap2 swing byk lagi undi anak felda ke BN... hehehe gud job la macai.. Backfired.. Jgn kutuk maki warga felda xnk sokong phaprak sudahlee..

      #KleptoGagal
      #HalauLanunKerala

      Delete
  51. Lihat lah Mentari wahai shbt ku..
    MemBERI kan CAHAYA tak pernah berhenti..
    Lihat lah Mentari bersinar selalu
    TAK pernah meminta sentaisa kaseh memBERI

    Klu Mentari itu kaseh memBERI n terus memBERI..
    Mengapakah kita yg berakal ini, suka klepet mencuri?

    ReplyDelete
  52. Rasanya sudah banyak kali diulang-ulang kenyataan kononnya Rafizi hanya bergurau berhubung dakwaannya tentang cincin Rosmah Mansor. Ianya sebenarnya tidak tepat kerana yang dimaksudkan bergurau itu ialah kaitan pembelian cincin dengan pemotongan subsidi, bukan tentang wujudnya cincin tersebut.

    Cincin itu disahkan wujud oleh Rosmah sendiri, tetapi kata beliau, ia kemudian dipulangkan.

    Skripnya macam RM2.6 bilion, sebahagiannya juga dipulangkan oleh Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buding ngok. Ko ok ke hari ni? Dh chreck B/P ko normal tk?

      Jap..30 billion duit negara hangus lagi dahsyat tapi kenapa isu tu tak nak goreng?

      So satu mau cuci satu mau tutup biar berulat, mcm mana warga yang cerdik di felda nak terima pembohongan kamu Budin Ngok?

      P/s: jgn biar b/p u naik, nanti xsempat Pru kena strok, half parallised atau jd mcm din penyu. Ko tgk din penyu punye taksub pd madeykutty bnci meluap2 pd Najib, apa jadi..

      Delete
    2. Macai Najib je yang keliru isu cincin 24juta dibeli puaka Rosmah Mansor.

      Sekarang itu cuma kenangan lama geng anak haramjadah..Yang menjadi buruan DOJ tapi stop sekejap ialah...

      Rantai Pink Diamond yang diberikan Jho Taek Low selaku Tok Arab makan babi yang terima duit baki 2.6b akaun Ambank Najib.

      Belum ada komen terbaru Puaka Rosmah Mansor tentang Pink Diamond.
      De caprio dan Kerr sudah..

      Puaka Islam Rosmah Mansor BILA LAGI?

      Delete
  53. Depa macai separuh abad kleptokutty ni mmg betul2 mewarisi sikap tokwan penyangak ni ..iaitu degil!

    Dh signal jelas rakyat muka dn benci style politik kleptokutty yg berasaskan tujahan fitnah dan kutuk individu, masih jugak berdegil dan teruskan.

    So tkpelah, nnt pru bila rakyat humban pr dalam tong sampah, jgnlh menyalak buat flash mob, demo haram tudug bngla rohingya indon kasi undi..

    Skrg ni muhasabah dulu korang tu betul ke tak! Jgn cuba tutup bangkai babi atau gajah yg ada dlm puak korang..

    Dgn gunkana prisip jht madey, hari2 kutuk musuh spy kjht korang dilupakan, not working anymore. Ni bkn zmn ISA atau tv3 jd perkakas madey.

    Mcm mana nk lawan isu 30 billiun lesap zmn madey dgn 2.6 billion derma Krjn Arab?
    Madey jwb TAK TAHU. Skandal besar dia jawab TAK TAHU, tp tuduhan pd Najib dah TAHU dia takmau terima fakta. Keje pusing dan terus fitnah bg jadi polemik dan sbg org Islam itu satu berdosa mengainaya dan fitnah org Islam lain yg jd pemimpin..

    Sedarlah pentaksub Madey, u all dah tua, Gen Y lngsung tak menyahut seruan bohong kamu. Lihatlah keputusan PRK IPTA baru2 ni. 18-0. Pro Aspirasi menguasai semua kampus mahasiswa..betapa jelas Mahasiswa tak cakna politik orang tua pencen yang busuk dengan kejian dan low class. Politik ala jahiliah dan tak bertamadun pro Madey sedah mnjadi barah membunuh diri sendiri..sikap vuat bodoh pekak dan takkabur kunun rasa masih hebat akn memusnahkannya!

    MADEY ALREADY REACH THE EXPIRY DATE.. NO LONGER RELEVENT TO MALAYSIAN..THATS THE TRUTH!

    #HimpunanFailed
    #HidupUMNO
    #NajibBestPM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini atandard script penerima dedak.

      Madey yak relevant
      Lim kit siang PM
      DAP ketia PH
      PH tak bangun islam

      Namun mereka tak jawab

      Najib curi 2.6 bil?
      Zahid berbohong pasal penderma?

      Delete
  54. MrJ tak berani jawag, geng najib takut jawab......

    So najib dan zahid berbohong......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak paham bahasa ke haah? Aku kata next question please...pegi lah tanya DSZH sendiri, tanya aku buat apa...ngok tul lah kau ni!

      Delete
  55. hakim : betulkah kamu telah belanja secara yg mencurigakan duit felda?

    tertuduh : rafizi tidor 3 bulan yang arif

    hakim : apa kena mengena rafizi tidor 3 bulan dgn tuduhan?

    (lembu kambing dan ayam serama pun gelak sakit perut dengar)

    ReplyDelete
  56. Rafizi ingat dia boleh perbodohkan orang2 Felda dengan bermain angka tapi hakikatnya warga Felda semakin meluat dengan fitnah2 yang dibangkitkan oleh kumpulan rafizi..hanya mazlan aliman je yang tergila-gila dengan pakatan harapan kerana beliau sudah dipinggirkan oleh orang2 Felda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...