Friday 20 October 2017

SHAHRIR SAMAD LETAK JAWATAN PENGERUSI FELDA?


Ke mana Shahrir Samad menghilang? 

Masihkah beliau ada sebagai Pengerusi Felda atau sudah meletakkan jawatan?

Barangkali itu soalan yang bermain di fikiran ramai orang ketika ini berikutan beliau masih gagal memberikan sebarang respon atau jawapan terhadap beberapa siri pendedahan yang dibuat oleh Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli berhubung status pemilikan harta-harta Felda di London.

Sudah lebih seminggu berlalu sejak pendedahan pertama dibuat oleh Rafizi, namun sehingga ini kita masih belum mendengar lagi sebarang jawapan balas daripada daripada Shahrir mahu pun Felda.
Mengapa mengambil masa terlalu lama?

Pendedahan Rafizi pada hakikatnya mudah saja - siapa sebenarnya pemilik semua hotel dan harta Felda di London itu?

Kenapa ia dinamakan atas syarikat yang didaftarkan di British Virgin Island dan ia pula didapati berbeza dengan syarikat yang tertera dalam laporan kewangan Felda sendiri?

Berdasarkan maklumat terbaru yang didedahkan semalam lebih mengejutkan kerana  syarikat yang didaftarkan di British Virgin Island itu sudah dibubarkan kerana yurannya tidak dibayar, jadi bagaimana dengan harta-harta tersebut?

Adakah harta-harta itu sudah dipindah-milik kepada syarikat lain atau diletakkan atas nama sesiapa?

Kenapa yuran tahunan syarikat tidak dibayar, sedangkan ia memiliki harta yang bernilai berjuta-juta ringgit?

Susahkah untuk Shahrir memberi semua jawapan kepada pertanyaan mudah Rafizi itu?

Apakah Felda tidak mempunyai fail dan rekod berkenaan harta-hartanya?

Oleh kerana Shahrir sudah mengumumkan sebelum ini bahawa Felda mahu menjual semua harta-harta tersebut untuk mengukuhkan aliran tunainya, bagaimana beliau mahu menjualnya  jika pertanyaan tentang siapa pemilik harta pun tidak mampu diperjelaskan?
Kalau tidak ketahuan siapa pemilik semua harta itu dan tidak mampu memberikan jawapan sebagaimana pertanyaan Rafizi, apa sebenarnya yang mahu dijual oleh Shahrir?

Mungkinkah semua harta tersebut sebenarnya tidak pernah menjadi milik Felda atau sudah lama terjual sebelum ini, walaupun duit untuk membelinya datang daripada kocek Felda?

Adakah ini yang menjadi punca mengapa Tun Mahathir Mohamad dalam ucapannya di Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi baru-baru ini mengumumkan dalam tempoh 100 hari selepas Pakatan Harapan mengambil alih kerajaan, selain RCI 1MDB, RCI  Felda juga akan segera ditubuhkan? 

Daripada terus berdiam diri, bukankah lebih baik Shahrir meletakkan jawatan saja dengan segera? (ShahbudinHusin 20/10/2017)

211 comments:

  1. jawab dlu la bru ltk jwtn...byk duit yg hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Shahrir tengah panik mode bro, call sana.. call sini.. nak cari jawapan ... dia ni blur like f*ck sebab tu najib taruk dia kat situ.. jadi pak sanggup jer.

      Ahh sekarang baru dia tau , Felda punya busuk ! Jawap shahrir jgn tak jawap.. ahaha, maybe tolak je bala ni ke Isa Doremon..senang jer ahaha.

      Delete
    2. Rasulullah Saw bersabda: "Bagaimana kamu jika dilanda oleh lima perkara? , Kalau aku (Rasulullah Saw), aku berlindung kepada Allah agar tidak menimpa kamu atau kamu mengalaminya.

      Yang pertama; jika perbuatan jijik dalam suatu kaum sudah dilakukan secara terang-terangan maka akan timbul wabak penyakit yang belum pernah menimpa orang-orang terdahulu.

      Yang kedua; Jika suatu kaum menolak mengeluarkan zakat maka Allah akan menghentikan turunnya hujan, kalaulah bukan kerana binatang-binatang ternak tentulah hujan tidak akan diturunkan sama sekali.

      Yang Ketiga; Jika suatu kaum mengurangkan ukuran dan timbangan maka Allah akan menimpakan kelaparan beberapa seketika, kesukaran untuk mendapatkan makanan dan kezaliman penguasa.

      Yang keempat; Jika penguasa-penguasa mereka melaksanakan hukum yang bukan dari Allah maka Allah akan menguasakan musuh-musuh mereka untuk memerintah dan merampas harta kekayaan mereka.

      Yang kelima; jika mereka mensia-siakan Kitabullah dan Sunnah Nabi maka Allah akan menjadikan permusuhan diantara mereka. "(HR. Ahmad dan Ibnu Majah)

      Hadis diatas menjelaskan kepada kita hubungan antara kemaksiatan kepada Allah dengan berbagai musibah yang akan ditimpakan kepada manusia. Ribuan peristiwa yang kita baca, kita dengar dan kita lihat melalui media maklumat berlalu begitu saja tanpa menimbulkan kesan dan atau pengajaran, apalagi membuahkan hikmah.

      Ini berlaku bukan kerana manusia buta matanya, tetapi yang sebenarnya berlaku adalah buta mata hati, mereka tukar kebenaran dengan kesenangan seketika , mereka tinggalkan jalan petunjuk menuju jalan kesesatan.

      "Perumpamaan mereka adalah seperti orang yang menyalakan api, maka setelah api itu menerangi sekelilingnya Allah hilangkan cahaya (yang menyinari) mereka, dan membiarkan mereka dalam kegelapan, tidak dapat melihat. Mereka tuli, bisu dan buta, maka tidaklah mereka akan kembali (ke jalan yang benar). "(QS Al-Baqarah: 17 - 18)

      Delete
    3. Selepas shafie afdal sudah dijangka, muhyiddin yasin,
      Seperti dlm skrip yg najib umnobnpas atur kan,
      Yg last sekali Tun Mahathir,
      Mmg keji betul najib,
      Harap penyokong PAKATAN bersatu hati,
      Tumbang kan najib

      Delete
    4. Alhamdulillah. Inilah kebenaran. Syabas saudara. Wish many malay muslims like u.

      Delete
    5. kih...kih...kih...adik beradik syafie apdal dah kenyang makan PEDAL AYAM...jangan tercekik udah ler...

      Delete
    6. 11.32

      Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    7. Kalau di Thailand Korea atau jepun,
      Mmg dah lama rakyat rempuh rumah najib menteri umnobnpas ni,
      Mmg dah dihumban dlm jail,
      Tapi rakyat Malaysia masih terdidik dgn masyarakat harmoni nya,
      Bukan didikan demonstrasi, kalau diluar negara pelajar sekolah rendah di didik utk membenci rahsuah terutama yg melibat kan pemimpin negara,
      Sistem pendidikan yg menekan kan prinsip sivik hak rakyat,
      Kerajaan yg sepatutnya melindunggi rakyat,
      Dan rakyat berhak membuang pemimpin yg rahsuah dan muka tak tahu malu ini,
      Pru14 ditunggu tunggu,
      Tersungkurnya najib dan barisan umnobnpas ada lah balasan yg sepatutnya,
      100 hari yg pertama dgn pemerintah PAKATAN ialah membersihkan rahsuah jerung jerung besar ditangkap terutama najib ku nan Nazri Aziz annuar musa dan semua menteri dibogel kan dgn siasatan,
      Jgn tinggal walau sehelai bulu pun tertinggal,
      Kita cabut sehelai sehelai,
      Jgn lupa appandi ag,
      Itu lagi besar payung menteri,

      Delete
    8. Kerajaan negeri Pulau Pinang digesa memberi penjelasan kepada rakyat negeri ini berhubung tiga premis bangunan di kawasan Tapak Warisan Dunia George Town di George Town yang dikatakan bakal dimajukan sebagai sebuah hotel.

      Pemangku Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang Jason Loo berkata tiga premis bangunan berkenaan yang terletak di Church Street dan King Street itu dahulunya merupakan bangunan kedai runcit dan kediaman yang mempunyai nilai warisan negeri Pulau Pinang.

      "Kami menerima aduan bahawa bangunan ini akan dibangunkan menjadi hotel oleh sebuah syarikat daripada Singapura yang telah mendapat kelulusan kerajaan negeri untuk menukar guna bangunan daripada kediaman kepada komersial dan juga pindaan tambahan," katanya pada sidang media hari ini.

      Loo berkata sekiranya bangunan berkenaan dimajukan sebagai hotel, ia tidak mengikut peraturan-peraturan di bawah Pelan Kawasan Khas (SAP) sepertimana yang telah diwartakan oleh kerajaan negeri tahun lepas.

      "Mengikut SAP berkenaan hotel baharu hanya boleh dibangunkan di tiga kawasan sahaja (di kawasan Tapak Warisan George Town) iaitu zon pesisir, zon perniagaan dan zon pelancongan dan santai. Jadi bangunan ini bukan berada dalam ketiga-tiga zon berkenaan," katanya.

      Justeru Loo turut mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang tidak mengikut undang dan peraturan yang telah dibuat.

      "Jikalau kerajaan negeri meluluskan pembinaan hotel di sini, ini menunjukkan kerajaan DAP menipu rakyat negeri ini menerusi penjagaan nilai warisan di Pulau Pinang," katanya.


      Delete
    9. "Saya tidak boleh banyak komen perkara ini kerana ia masih dalam siasatan SPRM sejak tiga bulan lalu. Saya tak faham kenapa Rafizi tidak tahu ini (isu pembelian hotel) sedang disiasat SPRM.

      "Kalau ada sebarang perkara tidak sesuai (menyalahi undang-undang) tentunya sudah dalam maklumat SPRM dan kalau Rafizi tahu ada lebih (maklumat) yang lain, dia boleh kemukakan pada SPRM tidak perlu nak dicabar dan disebut seolah-olah kita tidak tahu.

      "Kali ini keghairahannya seolah-olah hendak bagi tahu satu perkara baru, tetapi saudara Rafizi sudah ketinggalan tiga bulan, sudah tidur tiga bulan tidak tahu kes ini dan kedudukan aset hartanah Kensington dibeli Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) sebenarnya dalam siasatan SPRM,"

      Delete
    10. 11.44,

      Alih toang gol viz sprm tau....
      Hahaha....kantoi

      Kalau rafizi tK dedah, rakyat ditipu

      Delete
    11. masih dlm siasatan sprm dong mana boleh dia jawab, kalu jawab jadi masaalah, so kena tunggu hasil siasatan bro. lepas ni kata sprm akan bersilap mata ya.

      Delete
    12. Nak tunggu apa lagi,
      Tangkap najib sekarang,
      Ini arahan dari rakyat Malaysia,
      Jangan sampai rakyat Malaysia mengamuk,
      Kesabaran ada had nya,
      Alasan berpusing pusing,
      Anda nak simpan bukti buat apa, nak buat jeruk pekasam ke,
      Tak ada siapa lagi yg rakyat Malaysia percaya selagi mereka itu agensi kerajaan, yg makan gaji dgn kerajaan hasil dr duit rakyat,
      Semua nya dibawah kawalan najib,
      Kau Tunggu najib,
      Selepas PAKATAN memerintah,
      Kau tungguuuuu....

      Delete
    13. LU TUNGGUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

      WA TAK CAYA LUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

      KIH...KIH...KIH...KAH...KAH...KAH...

      Delete
    14. Mungkin masih tido.

      Delete
    15. Sudah cukup banyak telah ditulis oleh orang ramai tentang berapa banyak kekayaan Mahathir dan keluarganya dan bagaimana mereka berjaya menjadi kaya. Malah, Mahathir dikatakan sebagai pemimpin kleptokrat kedua terkaya di dunia yang masih hidup dan proksinya, Daim, mempunyai kepentingan di lebih daripada 50 bank di seluruh dunia. Sekarang kita lihat di mana RM100 bilion Mahathir, yang digabungkan dengan RM60 bilion Daim, telah diletakkan, yang dianggarkan kini bernilai RM200 bilion.


      BICARA NEWS

      “Hari ini SPRM sangat rajin, pergi ke Sabah untuk menangkap beberapa individu. Tidak perlu mereka berbohong dan bertindak seolah-olah mereka akan membasmi kes rasuah apabila tidak ada sebarang siasatan terhadap wang dalam akaun Najib, “kata Tun Dr Mahathir Mohamad.

      Sebenarnya itu tidak benar dan sama ada Mahathir sedang tidur ketika berita itu keluar atau dia cuba memperbodohkan rakyat Malaysia. Pada bulan Januari dan Februari 2015, Mahathir berkata RM42 bilion wang 1MDB telah hilang. Tetapi kemudian RM31.5 bilion pula wang Bank Negara telah hilang. Dan Mahathir mengatakan dia tidak menyedari perkara itu walaupun beliau menjadi Perdana Menteri pada masa itu.

      Hari ini, Mahathir tidak lagi bercakap tentang RM42 bilion yang hilang itu. Beliau hanya bercakap mengenai wang dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Najib Tun Razak. Pada mulanya Mahathir mahu Najib menjelaskan sumber wang itu. Najib kemudian melakukan seperti yang dimintanya: beliau menjelaskan sumber wang itu.

      Selepas Najib menjelaskan sumber wang tersebut, Mahathir berkata beliau tidak mempercayai penjelasan itu dan mengatakan bahawa Najib berbohong. Sekiranya Mahathir tidak percaya apa yang dikatakan oleh Najib maka mengapa beliau meminta Najib menjelaskan sumber wang itu? Anda meminta seseorang untuk menjelaskan sesuatu dan apabila dia berbuat sedemikian, anda tidak percaya apa yang dikatakan orang itu.

      Apa-apa pun, sekurang-kurangnya Najib memenuhi permintaan Mahathir itu. Walau bagaimanapun, Mahathir enggan memberi respons terhadap tuduhan yang dibuat terhadapnya. Sebagai contoh, lihat laporan di bawah, sehingga hari ini Mahathir enggan memberi respons kepadanya.

      Delete
    16. Ya...ya..betul tu...jawab dulu.pastu ikut suka hangla nak mampus nak apa ka...celaka lahanat sungguh puak dajal risda ni.

      Delete
    17. Tukang copy paste dah gelabah.

      Masa skandal Dzulkipli Kongkek Bini Orang dia tak kisah sebab Apandi dah tolong tutup konek Dzulkipli.

      Sekali Skandal Isa & Shahrir Samad dia kecut.

      Harta Melayu Felda dah lesap sejak May 2016. SPRM rupanya hanya jadi tempat Dzulkipli kongkek bini orang sahaja. Skandal Felda tak siasat habis!

      Isa suspek utama pun terlepas walaupun Harta Felda hilang bersama pemilik syarikat BVI anak haramjadah.

      Kini Shahrir pula subahat! Penyamun harta Melayu Felda yang dzolim.

      Mampuslah Mr J, Geng Najib dan sekutunya. Dah tak dapat lari lagi sebab syarikat BVI dah kantoi lesap!

      Satu lagi skandal skala 1MDB melibatkan harta MELAYU ISLAM FELDA bakal meletop macam C4.

      Kerajaan kleptokrat Najib terbukti mencuri hak rakyat sekali lagi!

      Delete
    18. Tiga bekas exco Armada Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang dipecat, hari ini membuat laporan kepada Pendaftar Pertubuhan (RoS) mendakwa sayap pemuda parti itu tidak sah dari segi perlembagaan parti.

      Mereka adalah Mohamad Taufik Abbas, Muhammad Syazwan Ahmad Zainal dan Wahazir Abd Wahabi.

      Taufik ditemui pemberita di perkarangan Kompleks D, Putrajaya berkata laporan itu dibuat selepas membuat semakan di RoS bagi memerika status pemecatan dirinya dan beberapa exco lain yang hanya dilakukan menerusi laman sosial, Twitter sebelum ini.

      "Ia tidak ada dalam perlembagaan parti. Ia berlaku selepas saya membuat carian rasmi di RoS untuk melihat kembali bagaimana hal pemecatan saya.

      "Namun saya terkejut apabila mengetahui ARMADA tidak wujud dalam perlembagaan (parti). Dan hal ini saya kira adalah penipuan dan pemerdayaan kepada ahli-ahli dan anak muda yang percaya dengan perkara yang tidak ada," katanya.

      Menurut Taufik, beliau juga telah membuat laporan polis berhubung perkara itu semalam, dan laporan kepada RoS hari ini turut melampirkan salinan laporan berkenaan, surat aduan dan watikah pelantikan yang 'tidak sah'.

      Taufik berkata, pemecatannya sebelum ini pada Jun lalu juga adalah tidak sah memandangkan sayap berkenaan langsung tidak wujud.

      "Saya cabar Ketua ARMADA, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk menafikan perkara ini, tunjuk di manakah ARMADA di dalam perlembagaan parti.

      "Kita sudah tertipu selama ini. Beliau pecat saya dalam perkara yang tidak ada. Beliau pun tidak ada jawatan itu, beliau bukan Ketua ARMADA," katanya.

      Taufik berkata tindakan pemecatan seharusnya melalui proses dalaman seperti menerusi Lembaga Disiplin atau Jawatankuasa Khas parti.

      Sementara itu, Wahazir mempersoal peranan tiga pemimpin tertinggi PPBM, merujuk kepada Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang seolah-olah 'lepas pandang' dalam perkara yang melibatkan perlembagaan parti.

      "Saya kecewa dan marah apabila kita ditipu oleh pimpinan parti sendiri yang dahulunya mentadbir negara 22 tahun.

      “Takkan tak boleh lihat hal perlembagaan? Termasuk pemimpin nombor dua dalam negara dan pernah mentadbir negeri pun tidak boleh tengok hal perlembagaan? Adakah mereka buta huruf?," soalnya.

      Bagaimanapun, sebaik sahaja ketiga-tiga exco yang dipecat itu itu hampir selesai sidang media berkenaan mereka disergah oleh beberapa anggota ARMADA, termasuk Ketua Penerangannya, Ulya Aqamah Husamudin.

      Susulan gangguan itu keadaan menjadi sedikit kecoh apabila Ulya tampil memberi penjelasan berhubung dakwaan yang dibangkitkan Taufik berhubung status ARMADA dalam perlembagaan serta isu pemecatan yang tidak mengikut saluran parti.

      "Respon isu perlembagaan yang dibawa tiga exco 'tercedera'. Perlu dijelaskan sewaktu penubuhan perlembagaan dihantar, namun ada pindaan dan dihantar dan sedang tunggu kelulusan.

      "Dalam perlembagaan itu ada sebut nama ARMADA. Saya pun ada latar belakang undang-undang dan saya anggap mereka tak tahu perkara ini.

      "Penubuhan ARMADA tidak perlu melalui RoS namun perlu dipersetujui Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), sebagaimana termaktub dalam perlembagaan dan itu jelas,” kata Ulya.

      Manakala mengulas pemecatan ketiga-tiga bekas exco itu, Ulya berkata ia berlaku dibawah kuasa ketua ARMADA.

      Delete
    19. Ni teman nak nanya.......manaaa peginya Bro John Doe, Pak Othaman, Perak Man dan sahabat2 lama yg lain.....

      Sebok dengan keroje gamaknya....

      Apa pon teman kirim Salam Perjuangan Ikhlas kepada deme sumer.........moga dalam rahmat Allah hendaknya, ameen.

      Delete
    20. Anonymous20 October 2017 at 01:11
      Mr Jolok Belakang.
      Kau betul best la. Sebiji macam Jamal Jamban yang Rafizi kata adalah badut politik yang dia suka secara peribadi.
      Perbezaannya cuma adegan kau dan dia berlainan. Dia mempunyai dua watak iaitu aggresive dengan tukul besi dan watak kurang siuman dengan tuala dan berus gigi. First of its kind in world politic arena.
      Blog Tuan Budin diceriahkan oleh sekor lagi badut macam kau tetapi watak kau tidak bertukul besi. Cuma kelihatan lebih lembut dengan agenda tersembunyi iaitu mengkhianati sesama insan untuk kekataan sendiri.
      Kebanyakan komen di blog Tuan Admin semuanya berfakta tapi you punya banyak banyak Auta.
      Tetapi macam Rafizi juga secara peribadi saya suka badut nacam kau kerana terlampau tegang pun tidak baik nanti cepat tua. Komen kartun kau meneutralkan kesemuanya ketegangan itu.
      Thank you clown for making my day full of laughther. Well laughther is the best medicine anyway. No one should have any doubt again that you must have obtained your MBA from the top among the top Circus in the world. Keep it up, hopefully you can come up with more worst then the ridiculously twisted comment that you have put up.
      Well done again for your unimaginable useles efford.

      Delete
  2. A political science professor has disputed the notion that there are ultra-conservative Islamic groups in Malaysia.
    Ahmad Fauzi Abdul Hamid of Universiti Sains Malaysia told FMT his research had revealed that the country did not have groups with beliefs and principles that could be described as ultra-conservative although it might be appropriate to attach the label to individuals belonging to some groups.
    Fauzi has done extensive research and written on different Islamic groups and schools in Malaysia.
    He was commenting on International Islamic University lecturer Maszlee Malik who suggested there are Islamic organisations with ultra conservative opinions, following the controversy over comments by preacher Zamihan Mat Zin, who leads the Ahli Sunnah Wal Jamaah Organisation (Aswaja).
    Maszlee also told FMT that there were other ultra conservative groups in the country and that Aswaja was only one of them.
    But Fauzi called for caution against over-reacting to what he said could be an isolated incident.

    “People like Zamihan may take an extreme stance on some matters but may be moderate on other matters,” he said.
    “Take Perlis mufti, Asri Zainul Abiddin, for example. He is largely seen as a moderate, but he once made some statements and wrote a poem that angered a large number of Malaysian Indians, including Hindraf.”
    Stressing that he was not defending Zamihan and that he personally disagreed with the preacher’s stance on the Muslim-only laundrette issue, he questioned whether it was fair to label him an extremist based only on the evidence of a few videos of his speeches on YouTube.
    “I think what he said about the Johor Sultan and his criticism of non-Muslims, especially the Chinese, was more of an outburst than anything else,” he said.
    “Is it fair to label someone an extremist based on that person’s stance on one issue?
    “We should not ban people from speaking or sharing their opinions because, for all we know, we may be able to learn from their stances on other matters.”
    Zamihan, an officer of the Malaysian Islamic Development Department, was lambasted by Sultan Ibrahim of Johor after he defended the owner of a Muslim-only laundrette in Muar.
    The Sultan of Selangor has also indicated his displeasure and has ordered state religious authorities to withdraw Zamihan’s credentials to preach.
    Maszlee said Fauzi might not have been aware that Zamihan “and his like” had made numerous public statements showing their extremist tendencies.
    “Fauzi may have missed a lot of Zamihan’s lectures on YouTube,” he said.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Izinkan CAHAYA menyuloh gelita..
      CAHAYA menerangi perlahan lahan..
      Apb CAHAYA menerangi semuanya
      Yg kecil yg BESAR tak dpt bertahan

      CAHAYA itu ddlm diri mu..
      CAHAYA Umat, CAHAYA Keramat..
      Apb Rakyat berCAHAYAkan yg SATU
      CAHAYA itu, menghapuskan Pengkhinat

      Khianat berada, dimana mana..
      Hatta ddlm diri mu sendiri..
      Apb Khianat mu, kau sulohkan CAHAYA
      CAHAYA-Cinta mu, mula bersemi


      Apb Khianat mu, kau sulohkan CAHAYA..
      CAHAYA-Cinta mu, berputik bersemi..
      CAHAYA mu penghapus GELAP gelita
      CAHAYA-Cinta mu, mula berkongsi

      GELAP gelita ddlm diri..
      Mnjd punca diBODOH-ditipu..
      Kesumat dendam Carut dan maki
      Mnjd Budaya ddlm hidup mu

      Delete
    2. Shahrir samad nie mcam melukut di tepi gantang ader tak tambah tiada tak mengurang
      Mmg lahanat pnya pengerusi
      Sila letak jawatan
      Sebelum kami usir kamu
      Lepas pru andai kami diberi mandat oleh rakyat
      UNDI PAKATAN
      UMTUK URUSTADBIR YANG EFISIEN

      Delete
    3. Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim, proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia
      Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

      Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

      Delete
    4. Shahrir Samad Pengerusi Felda tertidur. Syarikat BVI dah tutup tak bayar yuran pendaftaran tapi pegang hak milik harta Felda berbillion.

      Tan Sri bangun tidur. Masa kerja pun tidur apa punya bangang Tan Sri Shahrir Samad? Cari balik harta Felda dah hilang kena songlap tu.

      Delete
    5. "Mengenai pemecatan mereka, di dalam peraturan ARMADA sendiri, tidak ada klausa perlu melalui Lembaga Disiplin kerana ia berkait pemecatan ahli.

      "Pemecatan jawatan ia terjadi di bawah kuasa Ketua ARMADA sendiri. Sama ada ia diberhentikan atau meletak jawatan, atau dilucut jawatan atas perkara khusus," kata Ulya.

      Pada Ogos lalu, Syed Saddiq memecat beberapa exco ARMADA yang lantang mengkritik Dr Mahathir dan Muhyiddin.

      Delete
    6. Nampak gaya tak derrr mende yg selamat di bawah Penyamun & Co ni.....

      Selagi ada yg boleh disamun, disapoo deme akan sebaattt sampai liciiin.

      Umpama suruh perompak jaga bank......ada ke boleh selamat...??

      Tapi deme2 yg diumpan dengan $$$$$ ni.....bila mandang duit jerrr.......gelap mata.......mulot terkuncam bisu.....

      Tak sedor yg diberi tu sikittt bebenor..........yg diambik balik tuuuu lagi besor dari yg diberi.

      Deme2 ni udah terjerombab baru nak sedor.

      Berkali2 kena tipu pon tak juge sedor........ater nak kena macam mana lagi yeop, yong baru nak celik....???

      Ini teman nak lari tajuk sikittt.....
      Shafie Apdal udah ditahan yeop.....

      Landskap politik di Sabah Sarawak jangan memain.......deme bukan macam kita di sini.

      Tapi tak perrrlah kita tuungguuu episod seterusnya.

      Seluroh rakyat sedang memerhati.....

      Delete
    7. Assalamualaikum,, Selawat dan Salam ke atas Junjungan.... Nak kata tak reti, semuanya terpelajar dan pandai, nak kata bengong, bukan juga sebab semuanya terpelajar dan pandai tetapi hakikatnya itu yang berlaku, ramai pulak tu,Mula mula geng PH terutama PAN menari nari sambil bercerita PAS nak UG dengan Umno sehingga Husam jin 10pun masih berpenglipurlara mengenai pertemuan pemimpin PAS di Pangkor semata mata nak bincang pasal UG dengan Umno. Anuar Musa bermanis muka dan mengada ngada mempelawa PAS menerima Umno serta diberitakan ada veteran Umno membuat pelawaan yang sama.Kemudian Datuk Sayuti Mukhtar,Felo Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa),Kementerian Komunikasi dan Multimedia menulis secara santai mengatakan PAS tidak kisah dengan PH dan mula bersetuju dengan Kerajaan dalam hal hal untuk kebaikan rakyat.Manis sungguh mulut Datuk Sayuti ni..........

      Tapi ada suatu yang semacam tidak diendahkan oleh orang orang ini, kenyataan yang sudah berkali kali diungkapkan bahawa PAS tidak akan sesekali bergabung dengan Umno untuk membentuk kuasa atau tiada kerjasama politik antara PAS dan Umno.Tetapi nampaknya Umno tak peduli dengan kenyataan ini dan sebaliknya terus bermanis mulut mempelawa PAS untuk bergabung.Anuar Musa mendahului pelawaan itu dan kini diikuti dengan tulisan memuji PAS dari Felo Jabatan Hal Ehwal Khas dengan harapan PAS akan termakan pujian itu dan menerima Umno untuk bergabung.

      Kenyataannya PAS dan Umno tak mungkin bersatu sebab haluannya berbeza, mana mungkin nak bersatu dengan parti sekular seperti Umno yang pernah dicuba PAS dulu dan mana mungkin Umno akan berubah kalau bersatu kerana Umno sudah lama terbiasa dengan amalan sekular isi perut sendiri dan melepaskan diri apabila tersepit.

      Nampaknya Umno sudah mula memasang angan angan untuk mengajak PAS bergabung.Politik sejahtera yang diamalkan PAS sekarang mahu disalah ertikan sebagai langkah PAS mahu berkongsi kuasa dengan Umno.Teruskan lah angan angan itu wahai Umno dan pada PH jangan jadikan diri anda bodoh apabila mengambil angan angan Umno ini sebagai tindakan dari PAS sebab nanti rakyat akan sedar betapa bodohnya anda sebab rakyat Malaysia tidak bodoh walaupun ada sebahagiannya sanggup diperbodohkan.....

      Delete
  3. Replies
    1. Dr Mahathir Mohamad’s suggestion that the goods and services tax (GST) could be abolished without affecting the revenue of the government has merit says prominent Malaysian economist Ramon Navaratnam.

      However, despite agreeing with the former prime minister’s suggestion, he also said that the GST is a useful source of revenue.

      “GST has been adopted widely all over the world. However, Mahathir is right in proposing a review and improvement of our tax policies.

      “He is right to suggest the review of the administration and to optimise the country’s revenue collection,” the former senior civil servant told FMT today.

      Ramon, who had served as the Treasury deputy secretary-general, said our expenditure policies and practices can be made much more efficient by cutting out any leakages and wastage.

      “With that, we will have good governance and our economy will progress more positively. The national debt will also decrease and greater financial stability will be ensured while our ringgit will recover and strengthen.

      “This is sound economic planning. It will have a favourable impact on also lowering our cost of living that has risen,” Ramon said.

      He added that he was sure that Prime Minister Najib Razak was aware of the matter and will address it during the tabling of Budget 2018 next week.

      “Najib is no doubt fully aware and he will hopefully reflect these basic economic principles in Budget 2018.”

      Giving a contrary view, however, was veteran economist Prof Hoo Kee Ping who said Mahathir’s suggestions were “irrelevant”.

      “We do not have to talk about his suggestion because the country was in a worse economic shape when he was the prime minister.

      “He is talking like an expert but he fails to look in the mirror and see some of the economic measures he implemented that were disastrous to the country,” Hoo said.

      Hoo told FMT that Mahathir must first address scandals and economic decisions during his time before he mouths off on the current prime minister.

      “He should talk about how much he lost in the Bank Negara scandal. As the boss, please don’t use the excuse that you did not know what was happening.

      “Talk about the failed Multimedia Super Corridor project (MSC Malaysia), how much he paid his cronies through the privatisation of 289 projects during his time.

      “Ask him to talk about Proton and Perwaja. How much money did the country lose there?”

      In a blog post today Mahathir said the reason Najib had imposed the GST is because the government had mismanaged government funds simply to gain popularity.

      The Pakatan Harapan chairman said if the government were to be prudent in the management of government funds, there should be no shortages, and new taxes could be avoided.

      Delete
    2. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    3. Assalamualaikum,,, Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,, Lagi bukti nyata, terang dan bersuluh, PAN nak bawa negara kepada liberalisma! Tulisan terbaru Muhammad Syafiq Azmi, Pemuda PAN mengenai idoelogi Kassim Ahmad menjelaskan bukti tersebut.Apabila seorang yang beragama Islam cenderung kepada ideologi ideologi tertentu, yang dapat difahami ialah dia seorang yang terdidik dalam pendidikan moden yang menekankan kepada penghujahan logik dan justifikasi akal manusia semata mata.Ideologi Kasim Ahmad juga tidak terlepas dari konsep pendidikan moden yang digarap terus dari ilmu ilmu yahudi dan nasrani.

      Ilmu Islam tidak begitu, ideologi tidak terpakai sama sekali dalam apa jua bentukpun.Ijtihad berbeza dengan ideologi dalam erti ijtihad itu disandarkan kepada kajian dan bukti yang digarap terus dari Quran dan Hadis, bukan pendapat akal semata mata.Sedangkan ideologi adalah pemikiran manusia yang tidak ada sandaran langsung kepada kajian kajian Quran dan Hadis, yang ada cuma andaian andaian akal manusia sahaja yang diterima dan diikuti sebagai bukti Quran dan Hadis.

      Tiada kajian kepada Quran dan Hadis pula bermakna tidak ada kaedah kaedah mengkaji yang digunakan, yang ada hanyalah andaian akal mereka memata yang diterima sebagai benar.Inilah intipati kepada ideologi Kasim Ahmad yang dibukukan dan didakwa sebagai ikutan sebenar ugama.Yang sahnya dari segi ilmiah menurut ilmu imu Islam, ideologi ini ialah ideologi yang menolak Hadis dan tidak boleh digunapakai untuk berugama.

      Ideologi pemikiran manusia yang perlu ditolak jauh oleh orang Islam kini cuba dipromosikan semula oleh Pemuda PAN menerusi tulisan terbaru Syed Syafiq Azmi yang menyebut antara lain, akan lahir lebih ramai kassim Ahmad yang telah meninggalkan khazanan ideologinya kepada dunia.Sekaligus membuktikan PAN adalah sebuah pertubuhan liberal yang menyandarkan pegangan mereka kepada ideologi manusia bukan petunjuk ugama yang telah lama ada.Pegangan mereka kini disandarkan kepada ilmuan ilmuan moden yang berpaksikan kepada hujah logik dan justikiasi akal semata mata yang banyak memberi hujah dan bukti menerusi andaian akal yang tidak ada sandaran betul salahnya,tapi pada mereka itu betul, itulah dasar liberal yang amat bahaya kepada ugama.

      Liberal sudah menjadi pegangan PAN, percaya atau tidak, kerana liberallah mereka bermati matian mempertahankan hak minoriti bukan Islam yang pada mereka dinafikan hak sehingga hak untuk mencampuri urusan ugama Islampun mereka benarkan.Semuanya kerana liberal, Khalid Samad dengan suara liberalnya, Dr. Mujahid dengan suara liberalnya, Faiz Fadhil dengan suara liberalnya, Salehhudin Ayubpun sudah mula bercakap gaya liberalnya. Siapa lagi pemimpin PAN yang tidak menunjukkan gaya liberalnya? Hanifa Maidin, Dr. Zul? Dr.Mohd Hatta? atau Muhamad Awang atau lain lain pemimpin termasuk Husam dan beberapa pemimpin PAN yang masih ada dalam PAS?

      Percaya atau tidak kesemua mereka sedang mempertahankan kumpulan manoriti bukan Islam dengan nama hak sehingga campur tangan kumpulan ini dalam ugama Islam turut dibenarkan.Itulah pergerakan liberal yang semakin jelas berlaku dalam PAN sambil terus menggunakan Islam sebagai planformnya untuk terus bergerak.

      Inilah pertubuhan yang sama bahayanya dengan pertubuhan liberal lain seperti SIS, LGBT dan seumpamanya.

      Delete
    4. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    5. Perbuatan dubuk semakin menjengkelkan akibat tak mampu mnjawab soalan yg di ajukan
      Mengalih tiang gol bukan penyelesaian sebaliknyer makin nampak bangangnyer dubuk dubuk ini disokong pula oleh si penjual agama mmg lahanat

      Delete
    6. Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim, proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia
      Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

      Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

      Delete
    7. Banyak benor copypaste tak macam kes Dzulkipli kaki kongkek bini orang.

      Ini menunjukkan kes ini tak ada cara nak settle. Tak dapek anjing nak tolong dah

      SYABASHHHH YB RAFIZI. DARIPADA NFC, LTAT, MARA DAN FELDA. ANDA PEJUANG ORANG MELAYU SEJATI MELAWAN BUGIS MURTAD NAJIB. PATUTLAH TUN M HALAU BUGIS MURTAD NI BALIK SULAWESI!

      Kes ini nampaknya kantoi lagi mega gaban daripada kongkek bini orang.

      Kongkek bini orang boleh Apandi tolong tutup. Boleh tolong kacau PDRM punya bukti CCTV dan bil villa Kubu, Bali tempat Dzulkipli kongkek bini orang.

      Ini kes BVI penyamun lesap bersama lesapnya berbillion harta Felda.

      Mana lagi Shahrir dan Isa Samad nak lari? BVI dah lesap masa yang sama siasatan civil DOJ terhadap 1MDB.

      HARTA MELAYU FELDA DILESAPKAN PENYAMUN GUNA BVI SEJAK MAY 2016!

      SPRM BUAT APA? KONGKEK BINI ORANG KERRRRRRR??????

      Delete
    8. EKELEH...HIDUP KE LAGI SI PONDAN SOTONG NI....INGAT DAH KE DALAM DAH...

      LAGI SATU ANON 1509...SETAHU AKU YANG KONGKEK BINI ORANG TU SI NUAR AL JUBURI...ATAU KO BUAT DEK JER...SEBAB OTAK KO MENGONG....

      Delete
    9. Kalau dah bunting tu buat cara buntinglah wak kojola bapok kengkang lima kupang.

      Delete
    10. Bekas Naib Presiden Parti Pribumi Malaysia (PPBM), Datuk Hamidah Othman berterima kasih kepada PAS kerana mengalu-alukan penyertaannya ke dalam parti berasaskan Islam itu.

      Respon itu diberikannya selepas penulis veteran PAS, Subky Latif mengatakan parti itu adalah yang paling sesuai untuk Hamidah untuk merasai 'kemanisan berpolitik sebenar'.

      "Saya ucapkan terima kasih atas pelawaan PAS tetapi buat masa ini saya hendak berehat dahulu," katanya kepada Antarapos.

      Hamidah juga ditanya apakah beliau mahu kembali aktif di dalam politik pada masa akan datang.

      "Tiada setakat ini. Untuk masa akan datang, wallahualam," ujar Hamidah ringkas.

      Menulis di laman rasmi PAS, Harakah Daily, semalam, Subky berkata PAS terdiri daripada mereka yang pernah berjuang di dalam Umno dan itulah kunci kepada kekuatan PAS pada hari ini.

      Malah katanya selepas golongan itu merasai 'kemanisan' perjuangan PAS, mereka tidak lagi mahu menoleh ke belakang.

      Pelawaan itu dibuat ke atas Hamidah selepas dirinya mengumumkan keluar dari PPBM kerana kecewa dengan kepimpinan parti itu.

      Sebelum menyertai PPBM, Hamidah merupakan Ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng.

      Hamidah pada pertengahan September lalu berkeputusan meninggalkan PPBM selepas mendakwa difitnah oleh Ketua Armadanya, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berikutan kes ahli akar umbi Perak keluar parti beramai-ramai baru-baru ini.

      Delete
  4. Jenoh teman nunggu jawapan reta felda ni sape yang punya sebenornya??

    Atas nama sape....banyak mana....di mana daftarnya...??

    Harta2 ni wujud ke tidak ni?? Ke.....dah lesaaapp??

    Kalo ada apa ke susah sangat nak jelaskan persoalan rakyat...??

    Elok sangat kalo nak buat RCI Felda......ada 1001 macam persoalan yg perlukan jawapan sahih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejak kebelakangan ini, agenda-agenda Islam dan peranan badan-badan agama Islam di negara ini dipertikaikan oleh individu-individu yang bertentangan dengan agenda Islam.

      Terbaru gesaan Mantan Timbalan Pengerusi Bersih, Sarajun Hoda Hassan baru-baru ini yang mahu JAKIM perlu dihapuskan dan dimansuhkan.

      Sarajun Hoda juga menyatakan sokongan beliau terhadap kenyataan ahli G25, Tawfik Ismail yang sebelum ini pernah menuntut pemansuhan JAKIM.

      Di antara kenyataan sensitif yang dikeluarkan dalam itu adalah seperti berikut;

      “Saya menyokong Tawfik Ismail. JAKIM menjadikan Islam bahan jenaka, ia sepatutnya dihapuskan dan dimansuhkan. Mereka menjadikan kehidupan orang Islam sengsara dengan pengawasan moral yang tidak ada di dalam al-Quran.”

      Selain daripada itu, Sarajun Hoda juga mendakwa bahawa Malaysia ditubuhkan sebagai sebuah negara sekular.

      Rentetan dari penubuhan Malaysia sebagai sebuah negara sekular, Sarajun Hoda turut mencabar UMNO dan PAS untuk melangkah ‘mayatnya’ sekiranya ingin menjadikan Malaysia sebagai negara Islam.

      “UMNO dan PAS nak jadikan Malaysia negara Islam? Langkah mayat kami dahulu.” Dalam mengulas berkenaan isu tauliah, Sarajun Hoda dengan nada sinis menulis, Tuhan sendiri juga boleh ditahan oleh Jabatan Agama sekiranya berceramah tanpa tauliah.

      “Sekiranya Allah sendiri atau Nabi Mohamed turun ke bumi untuk berkhutbah, mereka terlebih dahulu perlu memohon tauliah dari Jabatan Agama, dan sekiranya tidak ada tauliah mereka (Allah dan Rasul) juga akan ditahan.”

      Kenyataan-kenyataan sensitif ini menunjukkan bahawa Sarajun Hoda Hassan langsung tidak mempunyai sikap menghormati sensiviti agama Islam. Akibat terpengaruh keterbukaan dan kebebasan bersuara, maka perkara-perkara seperti ini lah yang terjadi di negara ini.

      Mereka mula mempertikaikan apa jua perkara melibatkan agenda Islam dan agama Islam tanpa memikirkan kesan baik buruk sesuatu isu yang diutarakan.

      Pendek kata jangan biar kumpulan ini mencemar dan memburukkan imej Islam kerana mereka ini lah yang akan lakukan apa jua cara untuk memburukkan Islam dan negara.

      Delete
    2. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    3. Assalamualaikum, Selawat dan Salam ke atas Junjungan,

      Siapa dia Sarajun Hoda Hassan? pewaris kepada Karpal Singh ker? tapi nampak namanya macam bukan! Nama Sarajun Hoda Hassan ada bau Islam sedangkan Karpal Singh sudah diketahui seorang Singh yang kuat anti Islamnya.Sarajun Hoda Hassan baru mengulangi apa yang Karpal Singh laungkan dulu, Langkah mayatnya dulu sebelum nak tubuhkan negara Islam.Kecintaannya kepada sekular begitu mendalam sehingga jelas nampak halanya untuk membina liberalisasi dalam negara, kecintaan yang sealiran dengan Karpal Singh yang tidak berkesempatan untuk membina liberasasi sepertimana kesempatan yang diperolehi oleh Sarajun Hoda Hassan yang pernah menjadi orang kuat Bersih yang disokong oleh LGBT.



      Apakah Sarajun Hoda Hassan yang memiliki nama Islam ini pewaris kepada Karpal Singh? Mahu menghidupkan semula apa yang pernah dimulakan oleh Karpal Singh pada ketika umat Islam dalam negara semakin jitu dan padu bergerak ke arah sistem hidup Islam yang sebenarnya.Apakah Sarajun Hoda Hassan yang memiliki nama Islam tidak sedar dengan apa yang sebenarnya berlaku?

      Kenapa Sarajun Hoda Hassan yang memiliki nama Islam begitu teruja dengan negara sekular? Sehingga dia mahu jadi hero menongkah arus kebangkitan Islam yang semakin kuat? Apa hebatnya sekular? adakah kerana sekular boleh membuka jalan kearah liberalisasi yang dikehendaki oleh golongan yang dianggotai Sajarun Hoda Hassan?

      Sehingga dia sanggup menghidupkan semula laungan langkah mayat kami dulu seperti pernah dibuat Karpal Singh yang sudah lama pergi.Apa Sarajun Hoda Hassan ingat dia boleh jadi hero geng liberalnya dengan melaungkan perkataan itu? Jangan perasanlah, dia cuma menjadikan dirinya sebagai pewaris Karpal Singh saja, cuba lihat apa yang berlaku kepada Karpal Singh? mahu jadi hero dengan cabaran dangkal itu, akhirnya kemana dia sekarang? Sarajun Hoda Hassan juga akan ke sana kalau tak sekarang satu masa akan datang tetapi perjuangan untuk kembali kepada sistem hidup yang diatur Islam akan berterusan.

      Buktinya lihat apa yang pernah mahu dihalang oleh Karpal Singh, karpal Singh yang mati tetapi perjungan Islam terus hidup!

      Sarajun Hoda Hassan, kalau anda seorang Islam, kembalilah kepada Tuhan anda, tak kemana perjuangan liberal anda yang sia sia itu, Kassim Hamad pun mati!

      Delete
    4. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    5. Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim, proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia
      Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

      Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

      Delete
    6. Syarikat BVI curi harta FELDA berbillion! Harta Melayu Islam peneroka FELDA!

      Tan Sri anak Samad dua orang ini kena bertanggungjawab! Kes ini satu lagi SKANDAL JENAYAH money laundering guna harta FELDA.

      Tak mustahil Najib Kleptomaniac juga terlibat sebab MO yang sama macam 1MDB. Set up syarikat palsu curi duit rakyat.

      Delete
    7. Dulu bayar USD3.5 billion pada Aabar BVI British Virgin Island........yang ni pon BVI jugaaakkk lagiii.

      Ehhhh.....beraaapa punya banyak BVI daaaa.....??

      Sebelom ni kita tak pernah dengar nama BVI........tapi sejak zaman pahlawan marang meraapuu marang sekeperrr ni banyak benar keluar BVI sana.....BVI sini.

      Haramjadah betol......!!

      Macam ini kita nak pangkah.......harta wang ringgit rakyat pon tak reti nak jaga......ini macam kita nak harap...???

      Pikio baik2 lerrr yeopppp...

      Delete
    8. Bermula teguran seorang rakan Islam yang menyuruhnya berpakaian sopan, mengetuk pintu hati Nur Adelia Japri Abdullah, 23, mendalami agama dan memeluk Islam.

      Nur Adelia yang memeluk Islam pada November 2013, berkata pada awalnya mempelajari Islam untuk bahan perdebatan dengan rakan, tetapi akhirnya jatuh cinta agama ini.

      Sebelum ini, beliau berasal dari Sabah tidak berpuas hati dengan teguran rakan memintanya menutup aurat kerana beranggapan sesuatu yang cantik mengapa perlu ditutup.

      "Saya tertanya-tanya dan mahu mencari jawapan mengenai kepentingan menutup aurat.

      "Ketika itu rakan Islam juga menasihatkan saya membeli buku tafsiran al-Quran dan membeli bertajuk 'Ukhti' yang akhirnya menemui jawapan mengenai kewajipan wanita menutup aurat," katanya.

      Minat Nur Adelia tidak mati di situ, sebaliknya terus mendalami Islam dengan mencari pelbagai bahan bacaan berkaitannya.

      "Beberapa buku yang saya baca mula memahami mengenai Islam. Saya juga ke Majlis Ugama Islam Sabah (MUIS) untuk melihat bagaimana kehidupan orang Islam.

      "Kemudian saya menyuarakan hasrat untuk memeluk Islam

      kepada kakak, Nur Fatihah Japri Abdullah, 29, yang terlebih dahulu memeluk Islam.

      "Selepas mengucapkan dua kalimah syahadah di MUIS, perasaan saya bercampur baur dengan rasa sebak dan gembira," katanya yang sudah tiga tahun menuntut di Institut Dakwah Islamkah Perkim (IDIP) Pengkalan Chepa, di sini.

      Adelia yang juga anak yatim piatu mengakui dua bulan pertama selepas memeluk Islam beliau masih terkapai-kapai.

      "Justeru, saya terus mendalami Islam, belajar cara solat yang betul dan menambah pengetahuan menerusi pembacaan mengenai agama.

      "Pada awalnya, saya merahsiakan daripada rakan Islam yang tinggal serumah. Sebelum ini saya banyak berdebat dan mempersoalkan setiap amalan orang Islam.

      "Namun, selepas sahabat tahu saya memeluk Islam mereka gembira dan banyak membantu saya terutama membetulkan cara solat dan memberi sokongan untuk terus beristiqamah," katanya pernah bekerja di sebuah hotel di Sabah.

      Anak bongsu daripada dua beradik ini berkata, selepas menamatkan pelajaran di IDIP, beliau merancang pulang ke Sabah kerana mahu menyertai MUIS dan menjadi pendakwah di sana.

      - Berita Harian

      Delete
  5. Allah nak tunjuk lagi. Orang melayu muslim, kalau tak buka minda lagi sah mulut bisu, telinga pekak, mata buta dek makan dedak haram. Kebangsatan ug tak boleh reverse. Ug tak makan dedak, insyaAllah kita bongkar sehingga kita dapat keadilan

    Modus operandi ripu dan.curi wang felda sebijik mcm 1MDB/SRC.

    Sapa boss nya....semoga Allah tunjukkan kebenaran secepat mungkin.

    wallahuaklam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tidak sepatutnya bertanding pada pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu kerana sedang menghadapi dua pertuduhan rasuah, kata Naib Presiden Parti Alternatif Rakyat (PAP), Rahmad Isahak.

      Beliau berkata, atas dasar integriti dan maruah, ketua menteri Pulau Pinang itu seharusnya mengecualikan dirinya sebagai calon pada CEC dijadual November ini walaupun senarai calon terbabit berasaskan pada pemilihan Disember 2012.

      “Secara rasionalnya mengecualikan dirinya sebagai calon adalah contoh terbaik … pada ketika beliau sedang berhadapan dengan dua pertuduhan rasuah walaupun Guan Eng enggan melepaskan jawatannya sebagai ketua menteri.

      “Malah beliau juga perlu menolak sebarang jawatan dalam parti berasaskan kepada lantikan oleh 20 pemegang jawatan CEC setelah pemilihan parti bagi kali ke-3 kelak selesai,” katanya dalam kenyataan hari ini.

      Rahmad berkata, kini merupakan masa terbaik seorang pemimpin seperti Guan Eng mentransformasikan soal akhlak mulia serta elemen integriti mahupun kredibiliti dan maruah.

      “Jangan jadikan alasan bahawa senarai pemilihan Disember 2012 sebagai satu kewajipan untuk beliau menjadi calon disebabkan atas arahan pihak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS), tetapi adalah menjadi hak eksklusif beliau untuk menentukan kedudukannya dari sudut maruah sendiri serta parti.

      “Tidak mungkin timbul soal pentadbiran DAP akan menjadi cacat tanpa penglibatan Guan Eng kerana sebelum ini pun kecacatan terhadap dua pemilihan tidak diiktiraf oleh RoS adalah di ketika beliau menjadi setiausaha agung,” katanya.

      Guan Eng dalam sidang akhbar khas di Kuala Lumpur baru-baru ini mengumumkan pemilihan semula CEC DAP akan diadakan 12 November ini di Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam selepas dipersetujui RoS.-

      Delete
    2. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    3. Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shabudin Yahaya mempersoal tindakan Lim Guan Eng menyamakan Malaysia dengan Taliban dalam isu pesta arak yang diadakan di Pulau Pinang.

      Katanya kenyataan tersebut adalah cubaan Guan Eng dalam menimbulkan kebencian terhadap Islam.

      Tambahnya lagi, Ketua Menteri Pulau Pinang itu perlu sedar larangan pesta arak secara terbuka bukan dibenci Islam sahaja, malah agama lain turut bersetuju dengan perlakuan seperti itu.

      “Apakah menghalang pesta arak bermakna Malaysia seperti Taliban? Kenapa Guan Eng cuba bandingkan dan kaitkan dengan Taliban? apa maksud beliau? cuba mengugut atau menakutkan rakyat dan cuba menimbulkan kebencian kepada orang Islam di Malaysia atau samakan pemimpin negara yang menghalang pesta arak ini sebagai Taliban?

      “Beliau perlu jelaskan kepada rakyat atau sememangnya beliau berniat untuk mencari pasal dengan orang Islam dan cuba mencari helah bagi mengalihkan fokus rakyat yang sedang melihat kepincangan dan krisis identiti serta konflik yang amat teruk melanda DAP dan PH.

      “Terlalu kemaruk sangatkah jiwa Guan Eng untuk menzahirkan kepada dunia bahawa Malaysia negara sekular dan bukan sebuah negara Islam?” Soalnya kepada BNBBC.my portal pada Selasa.

      Acara Oktoberfest ke-45 yang dianjurkan Persatuan Jerman Malaysia di Pulau Pinang kelmarin berlangsung tanpa sebarang halangan.

      Guan Eng dengan bongkak berkata hal itu menunjukkan Pulau Pinang “bukan negara Taliban”.

      “Pelampau ini mungkin berjaya mengharamkan Oktoberfest di Selangor dan Kuala Lumpur, tetapi mereka tidak akan berjaya di Pulau Pinang.

      “Pulau Pinang tidak berminat melarangnya, atau mengganggu kebebasan rakyat Malaysia. Kami bukan negara Taliban,” kata Guan Eng.

      Mengimbas kembali prinsip Guan Eng yang sering menyebut Amar Ma’ruf Nahi Mungkar pada suatu ketika dahulu, kini ia langsung tidak bertepatan dengan apa yang dilaungkan sebelum ini.

      Ia sekaligus menunjukkan yang Guan Eng tidak layak menjadi pemimpin kerana tidak menghormati budaya bangsa lain.

      “Sewaktu Guan Eng di buai dengan jolokan Khalifah Umar Abdul Aziz (jolokan yang di anugerah oleh Mat Sabu), beliau acapkali melaungkan slogan amar makruf nahi mungkar sebagai prinsip dalam setiap ucapan beliau yang mendokong kerajaan CAT nya.. tapi semuanya itu terbukti sebagai cakap burung kakak tua sahaja.. sebut apa orang suruh tapi tak faham satu apa pun dan lakonan beliau semata-mata.

      “Guan Eng tidak selayaknya jadi pemimpin di sebuah negeri berbilang bangsa dan agama kerana tidak dapat menjiwai kontrak sosial dan menyelami roh kehidupan di Malaysia yang hidup secara berbilang bangsa agama dan budaya.

      “Umum mengetahui rakyat secara majoriti tidak bersetuju dan membantah jika arak diminum di jalanan secara pesta terbuka. Kenapa Guan Eng masih tidak faham mesej daripada majoriti rakyat?”, soal Shabudin lagi.

      Acara yang sama sebelum ini diharamkan di Selangor apabila polis menegaskan risiko keselamatan, sementara parti pembangkang seperti PAS dan Pemuda PPBM membuat petisyen kepada kerajaan negeri untuk meneruskan larangan tersebut.

      Bantahan keras kemudiannya dilakukan Pengerusi Gabungan-Gabungan NGO, Datuk Seri Jamal Md Yunos dengan memecahkan puluhan botol arak di hadapan pejabat kerajaan negeri di Shah Alam.

      Delete
    4. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    5. ANDAI KITA TERUS TERUSAN MENYOKONG REJIM KLEPET DAN PUAK PENJUAL AGAMA INI
      TAK HAIRAN SATU HARI NNTI KITA MENANG SORAK SATU NEGARA TERGADAI
      KASIHANI ANAK CUCU KITA

      UNDI PAKATAN
      ANDA TAK KESEORANGAN
      MEMBUAT REJIM JIBAN
      HILANG KEKUASAAN
      VOTE PAKATAN
      NOT PAS OR BARISAN

      Delete
    6. Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim, proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia
      Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

      Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

      Delete
    7. Bro RATK.......tak payah tunggu satu hari nanti bro........sekarang pon udah tergadai sikit demi sikit.

      Tinggal lagi dia belom jadi besar tu pasal tak nampak sangat......tapi bila udah besar benda yg tergadai........kita nak patah balik dah tak boleh yeop..........udah terrrlambaatt....

      Tapi orang kita ni.....dah terhantok baru nak tengadah.

      Takot nak berubah......jadi duduk ajerrrlah ditakok itu.......tak sudah asik kena kencing.

      Tapi tak perrrlah yeop.......insha-Allah teman tengok makin ramai yg mula terima perubahan.

      Macam mana besar pon gelombang yg datang......kita tetap teguh dengan saf kita.......hingga kemenangan tercapai....ameen....

      Delete
  6. Aku dah ckp dulu...dia kata kat rafizi setengah masak tp aku ckp tak pe la ada juga rafizi akauntan setengah masak..yg awak tu langsung tak masak. Skrg betul dah kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS mendesak perbahasan mengenai rang undang-undang persendirian presiden mereka untuk meminda Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 diberi ruang pada sidang Dewan Rakyat akan datang.


      Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata tidak wajar perbahasan mengenai rang undang-undang (RUU) itu dihentikan atas apa alasan sekali pun.

      "Perbahasan harus diteruskan sehingga akhir mengikut prosedurnya walaupun tidak boleh disempurnaka pada sesi parlimen kali ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      PAS bertegas mahu meminda akta itu - yang turut dikenali sebagai Akta 355 - bagi memberikan kuasa lebih besar kepada kerajaan negeri menguatkuasakan hukuman berkaitan jenayah syariah.

      Melalui pindaan itu had hukuman maksimum dinaikkan daripada penjara tiga tahun, denda RM5,000 dan enam kali sebatan menjadi 30 tahun penjara, denda RM100,000 dan 100 kali sebatan.

      Sebahagian pengkritik menganggap rang undang-undang pindaan itu membuka ruang kepada pelaksanaan hudud namun PAS membuat penafian mengenainya.

      Delete
    2. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    3. Pimpinan Pakatan Harapan (PH) bimbang kehadiran rendah kaum Cina bandar di kubu kuat pembangkang di Petaling Jaya semasa himpunan pada Sabtu mungkin akan menjadi cerminan kepada undi mereka pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Seorang pemimpin PH memberitahu The Malaysian Insight berkata, andaian undi kaum Cina akan terus bersama pembangkang seperti pada pilihan raya 2008 dan 2013 adalah tidak benar kerana ia gagal diterjemahkan dengan kehadiran mereka pada perhimpunan terakhir sebelum PRU yang diadakan di Padang Timur, Petaling Jaya.

      “Selepas himpunan kami berbincang tentang mengapa pengundi kelas pertengahan bandar terutamanya kaum Cina tidak hadir walaupun himpunan diadakan di Petaling Jaya, tempat tinggal mereka dan merupakan kubu kuat pembangkang sejak 2008,” kata seorang pemimpin kanan PH yang tidak mahu dinamakan.

      “Ini mungkin disebabkan pengundi kelas pertengahan Cina sudah bosan dengan keadaan politik di Malaysia, sudah keletihan dan ‘give up’ apabila melihat pergaduhan dalaman antara pembangkang.

      “Mereka mungkin tidak akan mengundi Barisan Nasional (BN) pada PRU14 tetapi kemungkinan besar mereka tidak akan keluar mengundi pada PRU14,”katanya.

      Tapak perhimpunan, Padang Timur berhadapan dengan pusat membeli-belah Amcorp Mall merupakan kawasan Ahli Parlimen Petaling Jaya Selatan dari PKR Hee Loy Sian yang disandang sejak 2008.

      Sumber PH itu berkata, ada juga pemimpin yang berpendapat pengundi Cina sudah memahami isu “kleptokrasi” dan skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan ini menyebabkan mereka tidak menyertai perhimpunan itu.

      “Akan tetapi saya tidak terima hujah ini. Saya merasakan PH perlu kaji dengan serius mengapa pengundi kelas pertengahan Cina tidak hadir pada perhimpunan itu.

      “Jangan sampai kita hilang sokongan mereka pada PRU14,” katanya.

      Pegarah Eksekutif Ilham Centre, Hisommudin Bakar berkata menurut kajian yang dilakukannya, sentimen pengundi Cina pada ketika ini ialah “tunggu dan lihat”.

      “Ini kerana pada PRU13, lebih 85% pengundi Cina sudah memberikan undi kepada pembangkang akan tetapi masih belum berlaku perubahan kerajaan sehingga digelar ‘tsunami Cina’.

      “Semasa perhimpunan Bersih 4, begitu ramai kaum Cina turun sehingga Umno mengatakan himpunan itu hanya dihadiri kaum Cina. Sebab itu mereka sekarang ini tunggu dan lihat bagaimana reaksi orang Melayu,” katanya.

      Hisommudin berkata, sekiranya PH gagal menarik sokongan Melayu kemungkinan besar, mereka tidak akan mendapat sokongan pengundi Cina seperti PRU13.

      Penganalisis politik Khoo Kay Peng berkata, masyarakat Cina sangat praktikal dan parti pembangkang seharusnya fokus kepada menyediakan alternatif yang jelas.

      “Bukan hanya menyerang kerajaan. Saya fikir apa yang rakyat mahu dengar ialah apakah pembangkang mampu mentadbir dengan lebih baik?

      “Apa rancangan mereka? Apa agenda dan apakah cadangan pembangkang?” soalnya.

      Delete
    4. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    5. Pembaca boleh menimbangkan komen kopipes meraban dan kata lucah sex songsang puak lebabai dan dubuk lahanat nie
      JADI APA YANG KITA BOLEH HARAPKAN MEREKA UNTUK MENTADBIR NEGARA?
      MEREKA SELL THEIR SOUL TO EVIL
      MAKE THEM BEING LAHANAT PEOPLE OF THIS COUNTRY
      THEY SHOULD EXTINCT SOON
      VOTE PAKATAN
      WE ARE UNITE N COMMITTED AT INTERGRITY REASON

      Delete
    6. Mahathir, kleptokrat kedua terkaya di dunia, dan Daim, proksi beliau, memiliki lebih daripada 50 bank di seluruh dunia
      Tidak kira sama ada kekayaan Mubarak berjumlah AS$40 bilion, AS$70 bilion atau lebih, hakikatnya tetap bahawa untuk menjejaki wang itu adalah hampir mustahil, apatah lagi menuntutnya kembali kepada rakyat Mesir. Sekiranya kerajaan Filipina tidak dapat membawa balik berbilion ringgit yang telah dicuri oleh bekas diktator Marcos lebih daripada 20 tahun selepas kematiannya, apa lagi yang boleh dilakukan kerajaan baru Mesir untuk mendapatkannya semula dengan teknologi maklumat hari ini?

      Dengan menggunakan peraturan yang sama, Mubarak “memperoleh” kira-kira AS$1 bilion hingga AS$2 bilion setahun, kekayaan Mahathir dengan mudah mencapai AS$22 hingga AS$44 bilion untuk tempoh 22 tahun pemerintahannya. Bagaimanapun, Malaysia mempunyai lebih banyak sumber semula jadi daripada Mesir dan ekonomi Malaysia adalah lebih kaya. Oleh itu, Mahathir dengan mudah bernilai lebih daripada itu.

      Delete
    7. Gelabah terus budak Umno copy paste ni. Ulang2 sah dia pun tak baca apa dia copy. Takat nak flooding ruang komen je.

      Inilah budak Umno parti celaka. Bukan untuk jaga Melayu. Jaga LANUN & PENYAMUN. Rugi agama, bangsa dan negara.

      Wei budak Umno... Parti celaka kau curi harta Melayu FELDA, MARA dan banyak lagi. Apa kau tak marah ke?

      Delete
    8. Apa banyak benor kopipes ni...??

      Penoh satu blog ni dengan sampah sarap dia jerrr.

      Haramjadah punya kopipesss/kojola...!!

      Delete
  7. Hari itu dia kata Rafizi tidor 3 bulan. Sekarang giliran dia pula nak tidor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah tunjukkan, Balasan menghina rafizi

      Delete
    2. Kenapalah terlampau terpesona dgn manusia fasiq ini. Dia sendiri tengah tunggu masanya ke penjara pasal ghairah nak fitnah. Pemimpin PKR sendiri labelnya 'habitual liar'. Apakah dah lupa usaha 'kajangnya' untuk menginaya TSKI dan memenuhi nafsu politik AI. Allah tunjuk kita kebenaran namun kita berpaling pada dusta juga akhirnya. Apakah hukuman penjara antara balasan awal memginaya TSKI? Doa orang yg dianiaya makbul. Allah sahaja yg mengetahui.

      Delete
    3. Salam Mr J

      Sharir kata rafizi tido 3 bulan. Sekarang sapa demam?

      Delete
    4. j lembab lagi. rafizi bagi bukti. klu bukti dia salah, jawap la pakai bukti. ko pun sama macam duzl jugk. org cerita lain, dia pi konar lain.

      Delete
    5. Anon 1132, tiada siapa yg nak layan tuduhan Rafizi lagi. Lain dari beberapa portal pembangkang tiada portal atau media arus perdana yg lain yg layan Rafizi. Dari kalangan PKR sendiri dah boykot manusia ini kerana 'habitual liar'. Anon, baliklah ke dunia sebenar. Tak ada guna jaja tuduhan manusia yg tiada kredibiliti lagi.

      Delete
    6. Mr J

      Takut layan sebab kes sebijik macam 1MDB bayar Goodstar.

      Jangan alih tiang gol.

      Mengapa sharir diam....takut?

      Felda dah kantoi

      Moga Allah beri balasan setimpal

      Wallahuaklam

      Delete
    7. SI SOTONG NI BUKAN TAKAT 3 BULAN JER...DIA AKAN JADI PENGHUNI TIRAI BESI...MENUNGGU HARI JER....TIDOQ LER KO LAME-LAME DALAM LOKAP TU....MEROYAN LER SI SOTONG TU SEKARANG ..BESOK TAK DAPAT LAI ....KALAU MEROYAN SORANG DIRI DALAM LOKAP TU NANTI...ORANG KATA DIA TU GILA....

      Delete
    8. J jilat. Kalau nak ckp pasal habitual liar, kau tengok pujaan hati kau dulu dlm isu imdb. Satu isu, brp byk jwpn dia bg. Mula2 buat pekak badak. Kemudian kata akaun tak wujud, lepas tu derma tak wujud, kemudian nak saman sbb fitnah, last2 kata tu duit derma. Org mcm tu baru layak dipanggil habitual liar. Macam kau pulak, dahlah habitual liar, kemudian jd tukang alih tiang gol, stadium, alih garisan, semata2 utk mdapatkan sesuap dedak utk bg anak bini kau makan. Sedih hidup kau ni. Pengemis pun lg mulia dari engkau.

      Delete
    9. Mr j fasik diberi taubat
      Munafik di beri kan neraka di bawah sekali bersama orang orang zalim yg tersohor dari zaman adam hingga kiamat nauzubillah

      Delete
    10. PJL, akibat hanya ikuti media pembangkang saudara konfiuskan diri sendiri. Duit derma tu dah clear dari awal. Saudipun dah mengaku. Move on saudara. Pusing pusing dlm auta PH tiada faedah dan hanya jahilkan diri sendiri.

      RATK, apakah menuduh orang tanpa bukti satu perbuatan yg berpahala? Hari hari saudara dlm blog ini hanyut dlm arus fitnah, andaian, hamun dan nista. Apakah agak natijah perbuatan. Mereka yg hanya bertindak berdasarkan bukti dituduh bukan bukan. Cubalah tenangkan fikiran dan jawab soalan ini - Apakah mana mana penyiasatan yg dibuat dapati DSN bersalah curi duit? Siasatan Polis, SPRM, PAC dan 7 buah negara asing? RATK, jauhilah dari tuduhan tanpa bukti. Kemaruk politik kepartian buat kita percaya dan sebarkan dusta.

      Delete

    11. Rafizi dah cabar buktikan dokumen dia sebar palsu. Jangan jadi sotong aka bapuk pulak...

      Malu wooo Umno dan macai Najib sekalian. Sahut cabaran. Cakap banyak tak guna.

      Macai Umno pun dah macam pondan aka sotong...tak boleh nak jawab serangan padu YB Rafizi Ramli.

      Delete
    12. Memang kawsn tuduh mr j
      So penafian bukan jalan terbaik untuk puak lahanat ko trus kekal di tampuk pimpinan negara nie masa ko dah dekat utk kami rakyat tentukan
      Jadi jangan nafi sila betulkan dan cucikan ulah puak lahanat ko lakukan kami akan terus menuduh bersama bukti yg ksmi lampirkan hingga bumi yg luas nie sempit bagi puak korang
      KIFARAH MULA MENJEMPUT
      BALA MULA BERTANDANG
      MALAM ATAU SIANG
      ITU BALASAN LU ORANG
      AKIBAT MENGKHIANAT MANDAT KITAORANG

      Delete
    13. Kak Yong Jebon.........dulu bila WSJ bongkar money trail 2.6 billion masok akaun peribody......tuan punya akaun kata......mana ada duit banyak tu masok akaun dia.

      Kemudian cakap lagi.....kalo betol saya nak songlap duit takkanlah saya nak masokkan dalam akaun peribody.....

      Lepas tu tetiba nagaku ada duit 2.6 billion tapi itu derma Tok Arab bagi.

      Kemudian.....dah kata duit tu dipulangkan kepada Tok Arab pulaakkk.....

      Soalnya.....kenapa dari awal in the first place lagi tak beritau perkara yg betol??? Dah tau duit tu memang ada dalam akaun kaaaaannn.....

      Tak ke pelik tuuuu.....??

      Pada Februari 2012.......ketika Najib merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah di Putrajaya........dia berkata, sumbangan atau derma kepada parti politik mesti dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribody.

      Katanya......tindakan itu perlu untuk elakkan ahli politik salahgunakan nama parti semasa mengutip derma........atau pon wang berkenaan disalahgunakan untuk tujuan peribody.

      Rujuk......
      https://youtu.be/HrwIjjwmWNo

      Why didn't he walk the talk.....???

      Kalo SR boleh disaman merentas benua.........kenapa WSJ tak boleh..???

      Tak payahlah tunggu hari Selasa.......hari lain pon boleh....

      Delete
    14. Anon 1631, Rafizi dah tak ada kredibiliti lagi. Dah lebih 3 strike ditangkap bohong. Kini tunggu penjara. Bacalah dongeng kanak kanak 'The boy who cried Wolf'. Tak ada masa TS Shahrir sebagai Pengerusi nak layan Rafizi sebagaimana beliau tak ada masa layan blog Budin ini. Entah apa pendokong PH kat blog ini ingat. Tiap kali Rafizi buka mulut maka segala Menteri dan VIP kena berbaris jawab Rafizi. Lateefa Koyapun gelarnya sebagai 'boy' dan 'habitual liar'. Rafizi tak jawab pula Lateefa. Terimalah Rafizi dah tak dipedulikan oleh rakyat.

      Delete
    15. j, ko ingat tak cerita pak kaduk? najib sama la macam pak kaduk. ko pun sama.

      berak tengah tak ngaku, padahal dah hemorrhage!

      Delete
  8. Modus operandi sama macam pencurian dana 1MDB. Beli harta peribadi guna duit Felda pastu park overseas. Atas nama syarikat yang seakan-akan sama nama anak syarikat milik Felda. Bagus Rafizi. Teruskan usaha murni anda.

    Geledah GLC-GLC yang lain. Entah-entah guna modus operandi yang sama untuk kumpul harta peribadi secara haram. Check semua pulau-pulau bebas cukai yang penyamun suka sorok harta dan duit haram seperti BVI, Seychelles dan Cayman.

    Geng-geng depa ni sorok atas nama syarikat yang seolah-olah nama anak syarikat GLC. Yang sebenarnya langsung tak ada kena mengena. Syarikat-syarikat tu semua semuanya milik penyamun-penyamun mega. Depa ni ramai billionaire dah. Melanun tabung GLC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiru macam saya kata jho low.

      Mat Klepet kata tidur dia pun sekarang x nyenyak, tapi x leh nak bayang macam mana nyenyaknya hari-hari akhirnya nanti.

      Delete
    2. Tak teringin teman tiru macam Jho Low tuuuu......

      Tak lalu teman niruuu rope itu......rope baaadaakkk pon adaaaa....

      Delete
  9. apakah ini sama macam dzul jugak nanti ni. org tanya lain, nanti jawap dia lain......ada org nak main kotor la, bla bla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dad, marah dgn DDzul tapi cinta dgn orang yg lesapkan 1.5 billion?. Belum kira projek yg gagal dari dana 7.5 billion? Mana pertimbangan saudara Dad. Akibat ikut nafsu amarah suuk kita dah tak nampak baik buruk. Felda disiasat dan kita biar SPRM lengkapkan kes sebelum ke mahkamah. Begitu juga dgn kes Sabah ini - nampak ramai yg 'sedih' pemakan rasuah ditahan? Mana pergi laungan benci perompak yg makan duit rakyat?

      Delete
    2. Mr J

      Story is rafizi vs shahrir.

      Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    3. ko memang lembab j. ada aku marah dzul? org bertanya, tolong jawab. itu aja. sampai sekarng dia tak jawab. sama macam ko, org tanya lain, ko jawab lain.

      agaknya pengikut najib ni memang lembab2 kot. senang nak pau.

      Delete
    4. Dad, org dah tak nak layan tuduhan pendokong pembangkang lagi. Macam org dah tak nak layan perhimpunan kleptokrasi. Kleptokrat yg lesapkan beratus billion duit rakyat dah tak ada kredibiliti. Marilah sama sama alih pada kebenaran.

      Delete
    5. Mmg lah tak layan sbb dah kena cornered tak boleh nak berdalih lagi. 1mdb boleh kata derma. Ni nak cakap apa pulak! Kita tunggu dorang tengah prepare skrip! He2 he2

      Delete
    6. Mr j ada mba sekolah pondok...tok sah layan la.

      Delete
    7. J jilat. Td ko ckp biar sprm lengkapkan kertas siasatan, tup2 ko kata org sedih pasal kes rasuah kat sabah. Apahal? Baiarlah sprm siasat dulu, tak payahlah ko pandai2 buat konklusi. Kalau betul x apalah jugak, ini kesimpulan bangang. Sedihlah hidup kau. Mesti masa kecik kau tak dpt mainan mcm kanak2 lain. Sedih.

      Delete
    8. Mr j nape gelabah kita hujah satu tajuk ke satu tajuk kulit demi kulit
      Kalau ko owg bru bukak tajuk ko alih lak tajuk lain
      Dah tua tua pun autistik
      Sah ko nie asuhan kak ros PERMATA yg tersohor tue
      Dasat penjilat dan pengkhianat

      Delete
    9. Yong Jebon.......cukop lerrr dulu klepet cakap teman, John Doe, Bro Diny.....

      Sekarang udah berjangkit pulaaakkk pada Bro dad........esok lusa turn sape pulak lagi..??

      Apa kepakaran MBA ko twist kata orang ajerr ke??

      Tak sudah ko kata 1MDB suci lagi bersih, tak ada apa2 kesalahan.

      Kemudian tanya pulak aku.....apasal Singapore tak dakwa pahlawan marang meraaapuuu marang sekeperrr ko.

      Udah berpuloh kali aku terangkan.......Singapore hanya bukak siasatan money laundering yg berlaku dalam negaranya saja.

      Dalam Singapore court sebut.....money laundering related to 1MDB.

      Yg didakwa ialah orang yg terlibat dalam BSI Bank dan Falcon Bank saja.

      Singapore tak bukak siasatan yg menyeluroh merentas benua hingga negara lain.

      Mereka cuma fokus yg berlaku dalam negaranya saja.........ini domestic case.......apa bengaappp kamu ni Yong.....???

      Ambik MBA semata expert dalam spiiin gaassing ajerrr ke Yong...??

      Rujuk.....
      http://www.straitstimes.com/business/companies-markets/ex-bsi-banker-jailed-4-12-years-for-cheating-money-laundering

      http://www.straitstimes.com/business/ex-bsi-banker-yeo-jiawei-found-guilty-in-case-related-to-1mdb-scandal

      http://www.straitstimes.com/business/banking/falcon-banks-ex-singapore-branch-manager-slapped-with-16-1mdb-related-charges

      Delete
    10. aku dok perhati je ko j. memang sah ko ni lembab.

      we are human. we have brain. we are supposed to think.

      but, u behave like a chimpanzee. oopps..not chimpanzee, u r a mockery to the chimpanzee. even chimpanzee knows if it is stink or not.

      u r worst than a chimpanzee. shit goes into your brain, the same shit coming out.

      sorry j. sometimes, a knock on your head would be necessary to wake u up.

      Delete

  10. Izinkan CAHAYA menyuloh gelita..
    CAHAYA menerangi perlahan lahan..
    Apb CAHAYA menerangi semuanya
    Yg kecil yg BESAR tak dpt bertahan

    CAHAYA itu ddlm diri mu..
    CAHAYA Umat, CAHAYA Keramat..
    Apb Rakyat berCAHAYAkan yg SATU
    CAHAYA itu, menghapuskan Pengkhinat

    Khianat berada, dimana mana..
    Hatta ddlm diri mu sendiri..
    Apb Khianat mu, kau sulohkan CAHAYA
    CAHAYA-Cinta mu, mula bersemi


    Apb Khianat mu, kau sulohkan CAHAYA..
    CAHAYA-Cinta mu, berputik bersemi..
    CAHAYA mu penghapus GELAP gelita
    CAHAYA-Cinta mu, mula berkongsi

    GELAP gelita ddlm diri..
    Mnjd punca diBODOH-ditipu..
    Kesumat dendam Carut dan maki
    Mnjd Budaya ddlm hidup mu

    ReplyDelete
  11. Apalah ko ni Shahrir...lambat sangat jawab.
    Ape ko nak cari cover?...atau nak tubuh pasukan pemantau khas?

    Cuba ko cekap macam Tan Sri KP SPRM...
    Shapie Abdal dah kena cekup...anak beranak pulak tu.

    Tapi SPRM pon cekap berpilih nampaknya.
    Rasuah tetap rasuah...
    Sabah punya kes melibatkan 1.5billion Ringgit...banyak tu..
    Syabas kerana banyak yang dah dicekup...siasat jangan tak siasat...jangan pilih bulu...terutama kalau musuh Najib...tibai je.

    Kalaulah SPRM secekap ini semasa melakukan siasatan 1MDB...tentu kita dah tahu siapa punya angkara....angka yang terlibat berlipat kali ganda kalau dibanding dengan kes di Sabah....yang kita tahu 1MDB kini tanggung hutang lebih 50 billion.

    Dan juga kita tahu MO1 masuk duit RM 2.6 billion +++
    kesemua angka tersebut jauh lebih besar dari kes di Sabah...Tapi masa tu SPRM tak secekap seperti masa kini dibawah pimpinan KP kaki betina.

    Shahrir...satu masa dulu ko dihormati sebagai pengerusi PAC...cukup integriti...
    Tapi sejak ko terima dedak dari Najib...integriti ko tolak tepi.

    Kalau orang cakap dengan bukti...ko tak jawab...memang betul lah tu...

    BVI?...ngeri!...hantu dari pulau virgin dan cayman mengalahkan langsuir dan afrit...Mana tidaknya...mereka menyerupai manusia...tapi sebenarnya hantu pulau.

    Poodah semua....cakap pon tak guna...

    Bila lagi PRU?...senang aku bagi korang mampos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PUTRA KREKO...TAK LAMA LAGI DAH PRU...SABAR NO....AKU PUN NAK PELINGKOPKAN FUKATAN HAPRAK.....SENANG AKU BAGI KORANG MAMPOS...

      Delete
    2. SO BRING IT ANON 1200
      YANG JELAS PEMIMPIN KO JIBAN DAH KECUT TELO SKANG NIE JOIN INDIA KONTROL KABINET?
      ARUL KANDA 1MDB?
      KSN?
      POKOKNYA KELILING MACHA
      MANA TOP DOG KOWG?
      DAH PUPUS
      ATAU KETANDUSAN?
      SILA HADAM

      Delete
    3. RATK...AKU NAK TANYER KO...SI WAK SUMAN TEMPE (OTHAMAN AHMAD) PI MANA....LAMA TAK SIOT DALAM BLOG NI...HE..HE..

      Delete
    4. Wak kojola bapok kengkang lima kupang sejak bunting ni apa khabar.

      Delete
    5. Tah2 mamposss tengah neraaan anaakkk....

      Delete
  12. Warisan president Shafie Apdal arrested by MACC

    Tracy Patrick

    October 19, 2017

    Former rural and regional development minister is 11th person to be detained over probe into alleged misappropriation of RM1.5 bil of federal funds.

    KOTA KINABALU: Parti Warisan Sabah president Shafie Apdal was detained by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) today over a probe into the alleged misappropriation of RM1.5 billion of funds from rural development projects in Sabah.

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2017/10/19/warisan-president-shafie-apdal-arrested-by-macc/

    KIH KIH KIIHH WARISAN APA NAK CERITA
    BATU NESAN DAH NAMPAK DEPAN MATA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank u for alih tiang gol. Saya faham itu saja kepakaran anda.

      Terima kasih

      Delete
    2. 1142...SAYA FAHAM PERASAAN YOU...KIH...KIH...KIH...

      Delete
  13. Sifat CAHAYA Miracle dan LURUS..
    CAHAYA bertenaga Telus dan Tembus..
    CAHAYA-Cinta NYA..Luhur dan Kudus
    Menyuloh yg GELAP, "barbaric" ygRakus


    Apb GELAP disuloh CAHAYA..
    Satu persatu 'rahsia' terbuka..
    Cover-up Konspirasi mmbuka Wajahnya
    Wajah Pengkhianat TERANG dan Nyata

    ReplyDelete
  14. Sungguh Matdey tidak sangkaa si Pi'e Pedal
    Bukan ler setakat dgn Zahida punya skandal
    Rupa nya, RM1.5 bilion, Pi'e dah sakau bedal
    Tak boleh lah lagi, Warisan nak lagak handal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengar cerita wak kojola bapok kengkang lima kupang sedang mengidam taik ayam candu...

      Delete
    2. Ari tu ngidam taikkk baadaaakkk...

      Delete
  15. Matdey kini semakin kalut risau dan gelabah
    Mati lah angan2 dia nak tawan negeri Sabah
    Dia punya mimpi rakyat situ akan kalih ubah
    Sungguh tak diduga Pi’e buat dajal bedebah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat sini pun wak kojola bapok kengkang lima kupang pun buat dajal juga. Tiba2 saja bunting..

      Delete
  16. Pasti mata Matdey, kini tak boleh nak lelap
    Harapan nak tawan Sabah terus jadi gelap
    Pi’e yang dia harap, rupa nya kaki songlap
    Berkotak2 tisuu lah, si air mata Matdey lap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Nampak sangat PH ni dah terdesak sangat. Lepas satu2 isu diputarkannya. Dulu isu 1mdb bukan main gigih lagi dispinkan oleh akauntan setengah masak ni dan Madey, bila nampak tak dapat sambutan rakyat dan dianggap lapuk, cetuskan isu hotel FGV pulak. Biasalah kan, orang berniaga ada untung ruginya..apa nak diherankan, niaga nasi lemak tepi jalan pun boleh lingkup. Sekurang2nya FGV berani juga meneroka pasaran baru, taklah statik aje. TS Shahrir ni bijak orangnya, dia tau dia dilantik utk membawa Felda ke alaf baru dan amanah yg diberikan tu wajib dipikul dgn sebaik mungkin. Takde masa utknya melayan kerenah orang2 yg setengah masak mcm Pizi ni, bak kata orang makin dilayan makin menjadi...org mcm ni mana dah dengar pencerahan yg nyata, taunya mencari salah aje. Sepatutnya cerita2 lama berkaitan FGV ni , kita dah tutup kedai, beri ruang dan peluang utk pimpinan pengurusan baru menjalankan tugas mereka tanpa digangguguggat oleh mana2 pihak yg ternyata iri hati terhadap pencapaian cemerlang Felda selama ni. Apa perlunya dilaga2 dan diadudombakan warga Felda dengan kerajaan yg ternyata takkan mendatangkan sebarang kebaikan kpd masa depan bani melayu di negara ini..setau kita mahluk yg berperangai spt ni adalah anak cucu cicit syaitan dan iblis laknatullah, yg sentiasa berusaha utk menimbulkan kebencian dan hasad antara 1 sama lain. Teringat aku lirik lagu dari kumpulan Flybaits 1 masa dulu...Lupakan lah kenangan lalu, kita bina hidup baru..Ayuh rakyat Msia dan warga Felda, kita berikan sokongan padu dan tak berbelah bagi kpd pimpinan Felda yg baru utk terus memacu Felda demi kesejahteraan rakyat dan negar tercinta, masa utk melayan spin dan fitnah2 setengah masak dari akauntan setengah masak ni dah berlalu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. He2 he2 he2 lepas satu satu, di lingkupkan si najib ni. Kita tgok camana mas ngan kwsp akan di manipulate utk menjadi mesin atm utk najib. Macai dpt dedak jer! Bersedialah rakyat malaysia utk membantu amerika dgn kenaikan gst kalau bn menang lagi! He2 he2 he2

      Delete
    2. Haha geng najib ko ckap pakatan terdesak?
      So kalo terdesak mngapa jiban xambil peluang utk bubar parlimen dan buat election?
      Dakyah ko geng najib hanya mnyedapkan hati puak ko yg gundah gula
      Kesiann

      Delete
  18. Dulu Madey sangat harap dgn si Pi’e Pedal
    Naib Pres Umno itu, kuat utk jadikan modal
    Tapi ada citer, dgn Zahida, Pi’e menyundal
    Yg lebih mengejut, RM 1.5 bil, si Pi’e bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola bapok sampai jln pun terkengkang kengkang menyundal punya pasal.

      Delete
  19. Balaci2 PH ni masih tak sedar2 lagi, dia orang ingat ni zaman Tok Kadok ke? Cuba2 lah terima hakikat, bila tarikh PRU tu bukannya menjadi persoalan utama, perlu terima kenyataan PH akan bungkus spt dalam PRU2 yg lepas2..w/pun amat pahit utk ditelan, kenalah jugak kan ! Takdir dah menentukan sejak azali lagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha geng najib x dapat makan buah anggur cakap kat owg lain anggur tu masam
      Dasar busuk hati

      Delete
  20. Macamana nak jawab niii! Adoii rafizi ni pun satu hal laaa! Lepas satu, satu! Klu di tong simenkan, lgi panjang pulak criter ni. Nak kata derma, x releven la pulak. Ada macai macai cytroop, langsung dah x boleh pakai nak counter, harap dedak jer nak lebih. Fenin! Fenin!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha macy hanya seorang rapiji pakatan wakilkan dah kacau bilau jiban
      Hehe kalo kna serbu rejim lahanat nie ngan berdozen tokoh pakatan aper jdi agaknya
      Kahkahkah
      Kawan bagi jawapan
      MATI BERAGAN

      Delete

  21. Biar kan PENIPU, licik Menipu..
    PenCURI berKUASA, biarkan menCURI..
    Penipu penCURI..GELAP diKalbu
    CAHAYA yg dtg, Tak mrk Sedari


    Penipu penCURI, GELAP diKalbu..
    CAHAYA yg dtg, Tak mrk Sedari..
    CAHAYA-Cinta...Mengubat Rindu
    CAHAYA-Cinta...Datang Membasmi

    CAHAYA ygSATU, Mengubat Rindu..
    CAHAYA-Cinta...Datang Membasmi..
    Penipu penCURI, Gabra Celaru
    Di JIWA Rakyat..CAHAYA-Azali

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penipu penCURI dimana mana..
      Hatta ddlm diri mu sendiri..
      CAHAYA Menyuloh mu TIADA 'Bias'nya
      Barulah kau Nikmati, CAHAYA yg Suci

      Delete
  22. Saya tak sabar lagi menanti pru ke 14 nih,moga2 PH menang besar,baru le pelbagai perkara pelik terbongkar....tapii jgn lupa isu utama kita rompakan mega rm2.6 tu
    Geramnya......gerombolan pengkhianat2 bangsa,agama dan negara ni jgn sesekali diberi kuasa lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rompakan mega bukan takat 2.6b jerrr......ada banyak lagiii pekong hanyir yg akan terbukak....

      Tansaksi aktiviti nyopping pon akan dibongkarrrr....

      Delete
  23. Sharir dah terima rm1juta...mana dapat lari

    ReplyDelete
  24. Kalau dipikir logik akal senang sgt si saril nak jawab soalan piji ni...pegi opis felda buka almari kuarkan dokumen pastu tunjuk ka media..

    Settle kes....tapi sebab dakwaan piji ni kmgkinan besar tepat dan betul so pakat buat senyap.pastu kuar tv3 suku ckp ini semua fitnah pembangkang.choiiiiiiiiii


    Yang aku heran ada jgk org melayu caiiiiii nak jgk prcaya si bijan ni.malang betul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ada dokumen tuuuu udah lama deme tunjukkan untuk malukan Pakatan.

      Kan ke suka hati deme kalo dapat smackdown Pakatan.....tak gituuuu...???

      Delete
  25. PUNAH-RANAH Malaysia dbuatnya...

    Satu demi satu,harta rakyat tergadai........

    Nampak gayanya..negara malaysia akan tergadai pada China Tanah Besar...

    Mana nak cari duit...

    Ada hotel orang punya..
    Ada tanah orang punya..
    Ada felda..dah digadai..
    Duit kita..sudah turun..
    Ramai orang takkda kerja..
    Harga barang melambong-lambong..
    Harga minyak..tak -ketahuann...

    Kedua-laki-bini tak serik-serik..KLEPIT DUIT RAKYAT..

    gssssssssssssssst lah jawapannya..
    jika dia menang lagi..
    GST 6% DAPAT 42BILLION SETAHUN,Akan dinaikkan ka 10%,nak bayar hutang...
    Hutang 1MDB,ditambah hutang mara dan ditambah lagi hutang felda.Tu tak termasuk hutang berjoli keluarga najib dan menteri2 bercuti...

    TIADA NAJIB/BN ,RAKYAT SELESA..

    ReplyDelete
  26. Bang Shahbudin, macam mana nak jawab...belum kawtim agaknya lg...bhgn pertama dah nak habis.
    Bang pokok besar 60thn tu kami nak tebang...berbuah pun x memuaskan selera. Ni bagi pokok baru ambik tempat.
    Mara ttp mara ...hingga PH ambil alih.

    ReplyDelete
  27. Jika dgn menangkap presiden warisan utk melemahkan parti tersebut,ternyata salah percaturan,makin membara lagi organg2 Sabah membenci beend,orang jika dah terdesak ,buat le apa saje tak menjadi,rakyat majoriti,tidaklah terlalu bodoh spt di sangka....

    ReplyDelete
  28. Angin perubahan sudah pun jelas dan terasa di mana2,kempen bisik2 sesama rakan sejawat semakin hebat,sekarang ni,wp aku orang Johor,aku malu nak mengaku ahli umunoooo,malah aku le orang yg pertama yg akan sujud syukur jika beeend tumpas di johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon kawan owg johor gak jgn takut sikit jer kerusi yg tnggal utk kita bgi barisan lahanat nie jdi pmbangkang mari kita bersatu jatuhkan rejim klepet nie tak bole tidak
      UNDI PAKATAN

      Delete
    2. RATK...AKU NAK TANYER KO...SI WAK SUMAN TEMPE (OTHAMAN AHMAD) PI MANA....LAMA TAK SIOT DALAM BLOG NI...HE..HE..

      Delete
    3. 12.53 dan RATK..Aku pun orang Johor jugak, pekat mengalir darahnya dlm badan ni. Cakap2 mcm kau orang ni dah selalu sangat aku dengar, naik bosan pulak. Bukan main gah lagi melalak 1 alam maya, kononnya Johor akan jatuh ke tangan pembangkang dalam PRU13 dulu, siap dah ada kabinet bayangan ,sapa jadi MB, sapa yg jadi exco itu..ini, tapi bila habis PRU , mcm tu jugak..wal hasil balik asal..Umno/BN tetap menjadi pilihan hati warga Johor yg matang. Aku ingat lagi, sekali tu pergilah hadir ke 1 ceramah di Simpang Renggam, ucap utama oleh DSAI..fuhh, ramai yg datang tak terkira, semua jenis kaum ada..ingat Simpang Renggam ni confirm jatuh pada PR, tapi rupa2nya ..abuk pun takdak, tetap kekal di tangan BN. Kalau tak caya , kau tengok aje lah nanti. perkara yg sama akan berulang..mcm Madey dan pimpinan2 PH baru2 ni datang ke JB, nampak mcm ramai yg datang .menyokong, tapi hakikatnya mereka ni saja nak dengar apa yg jibaok2 tu kelentonglan aje..masa PRU nanti, pilihan hati mereka tetap pada BN..mimpi aje lah kalau PH nak tawan Johor..not in a thousand years. Dah ada cakap2 yg berlegar2 dlm kalangan masyarakat Johor, mereka dah pakat2 sebulat suara utk menghilangkan wang pertaruhan semua calon2 PH nanti!

      Delete
  29. Kejap lagi ada tu caipelahap Taek dtg,tergesa2 seolah dia nak baca khutbah jumaat.
    Ini standard mengelap kencing pelahap Melayu yg cuba lebih Islam dari islam.
    Kantoi dah bersiri2 Allah londehkan. Mata hati dimatikan pada yg sudah jual imannya pada Syaitan.
    Janji Allah Mungkar akan tumbang,tak kira byk manapun usaha mengelap kencing oleh UMNOBNPAS.
    INI JANJI ALLAH

    ReplyDelete
  30. Hidup di dunia ni,jika tak mampu menjadi garam,jangan menjadi langau yg menghurung ikan busuk,
    Hayatilah pesan orang2 tua melayu kita ni wahai mr J dan geng najib......sudah2lah menyokong segala kedurjanaan yg ada ....

    ReplyDelete
  31. Cina buka ladang macam IOI dan KLK; tarak problem. Cina buka hotel; tarak problem. Cina main saham; tarak problem. Orang felda buka ladang, hotel, main saham fgvh...problem. Bagi beras, kain pelikat, BR1M sama orang felda....problems solved.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah sah bersuloh.Bagi bangsa Melayu yg lahir mengaku Islam:
      Islam dijulang Wayang tinggi, sipi2 kearah zionism.Kononnya suci teliti sehingga tersentuh kain dlm sekolam renang pun ditakuti.
      Walhal,
      Bergelumang dgn bini orang, telan taek rasuah seketul2 tak ada hal. Janji Melayu Islam.
      Iman hak utk dibentuk sendiri,tapi kalau sudah hitam dimatikan Allah, maka bergelumanglah bangsa itu dlm keji. Tak cukup ini, caipelahap2 spt J akan terus ajak seramai kawan baru spt arahan Syaitan sebagai teman penghuni Neraka.
      Itu Janji Syaitan.
      Tapi Kebenaran akan membunuh mungkar.
      Ini JANJI ALLAH.
      Buka mata dan Pilih laah...masa sudah tiba.

      Delete
  32. Matdey rasa, mau tawan Sabah dia mampu
    Dia harapkan Pi’e kan menyuluh sbg lampu
    Tak diduga langsung, si Pi’e itu kakii penipu
    Sampai RM1.5 bilion, si penyangak ini sapu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  33. Madey nak tawan Sabah, kemain dia yakin
    Tapi malang, si Pi’e cakap tak serupa bikin
    Dikebas duiit luar bandar punya org miskin
    PRU14, Warisan sekali PH, kita kasi talkin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalnya felda.1356 1358 dua post.
      Ko gigil ekkk?
      Ataupun matahati ko buta kekal?
      Janji Syaitan ada kosnya pada ko tu.

      Delete
  34. Berjaga malam melayan pelanggan
    Brp round pun dia tahan
    Kejora bingaiii akhirnya tak tahan
    Mcm anjing tempang lari bertempiaran

    Elok kau dah masuk kami nak smabung maki kau lagi ni kejora...pastu kami maki idola kau jgk bijan anak razak cibbaaaiiiii tu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  35. Akal kejora letak di lutut
    Nak berpantun di blog cik budin
    Galak berpantun terkentut kentut
    Pantun tak best nanti atok kau aku lutut





    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  36. KEJORA BUNTING ANAK SI BANGLA
    DIA TAK NGAKO,TAKUT KENA CELA
    INILAH AKBATNYA,GATAI MENGHELA
    KARANG PANTUN PUN,NISTA TERCELA


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun pantat

      Delete
    2. WOI KEJORA...
      JUBO KO YANG KOYAK TU
      DAH PLASTER KE BELOMMMM

      yEOOOOOOOO....

      Delete
  37. Matdey kini mmg betul2 sudah mati angan2
    Melopong lah dia dek Pi’e punya penangan
    Madey tak duga Pi’e tu penyangak bajingan
    RM1.5 bilion lesap dalam dia punya tangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lima kupang lesap dlm wak kojola kengkang punya punggong

      Delete
  38. NANTI 6 BULAN BERANAK LAH KEJORA
    MOOD NAK PANTUN,DAH HILANG SELERA
    BERLAGAK JANTAN,MENGODA SI DARA
    NANTI MATI, KE NERAKA NAN GELORA

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  39. Salam sdra Shahbuddin

    Saya ingin cadangkan berikut:

    1. Komen atas artikel anda mesti relevant
    2. Yang tak ikut tajuk, tolong padamkan
    3. Sumpah seranah, lucah minta di padamkan
    4. Copy n paste dan lari dari tajuk juga padamkan.

    At least other readers can read and conment peacefully without feeling of hatred.

    Minta tolong dipertimbangkan

    Terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEJORA LAH PUNYA PASAL!!!!!
      SI SYAITAN LAHANAT...
      SI MANGKOK HAYON...
      SI KERIS BERAYON.....

      Delete
  40. ORANG UMNO PUN DAH MULAI NYAMPAH
    GELAGAT SI KEJORA PEMANTUN SAMPAH
    BUKAN BERGUNA,RAKYAT LAGI MENYUMPAH
    LAST-LAST KEJORA TINGGAL TEROMPAH

    ReplyDelete
  41. KEJORA DI CERCA DAN DI MAKI
    DIA MENEPIS TAK CUKUP KAKI
    BETINA TUA, NGAKO LAK LELAKI
    AMBIL BANGLA TU ,BUAT U PUNYA LAKI

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  42. PANTUN KEJORA KARANGNYE KEJI
    KONON-KONON NYA NAK DAPAT PUJI
    BERLAGAK ALIM MACAM TOK HAJI
    BIKIN ROSAK, UMNO PUNYA STRATEGI

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  43. NAMA MAK WE KOJORA SI JAMBUL MERAH
    JANGAN CAYA KEJORA,JANGAN MENYERAH
    NANTI IBU BAPA YOU,AKAN JADI MARAH
    KAWIN DENGAN ABANG,DEPAN KAN CERAH

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. untungla kalu ko dapat..
      pensyarah gadis muda cun melecun dari Sarawak teww...
      tak silap tengah buat Phd kat KL..
      tak lama lagi dapat DR.....

      Delete
    2. Aku pun dah lama berangan nak kahwin ngan
      cik gu. Kalau dapat penyarah macam dapat
      bonus la.Seeloknya isteri kita ni kerjanya
      cikgu,dapat didik anak-anak di rumah.

      Anon 16:07, hang bagi aku can sekali....

      aku ngeteh hang, kat u mana woi...

      Delete
  44. 14.50
    Sebagai guru Pengajian Am tingkatan 6,saya sokong anda 100%,mengulas perlu releven dgn isi teks,baru boleh dpt Prinsipal A .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cikgu anon1536
      Akan tetapi mereka ini anak ahdd dan autisma permata tadika kemas dan beberapa anak didikan lebabai
      Jdi permandangan yg amat lumrah disini

      Delete
    2. tunggu bonus 1 bulan gaji bajet 2018.
      ...dah 7 tahun tak dapat(kata cuepax)

      slamat mendidik anak bangsa cikgu!

      Delete
  45. U/p to cikgu pengajian Am.

    Politik ni cik gu, warnanya pelbagai. Terkadang-kadang kita nak ke ungu,yang datangnya merah. Itulah politik cik gu. Blog Si budin ni, blog politik, kena lah terima hakikat kepada gangguan tersebut. Apapun tahniah kepada Si Budin di atas, ketolakansuran beliau dalam melayan cai-cai politik ni. Biarkan lah, mereka yang berbeza fahaman ini melaram kat blog ni.Ada yang berpantun, ada yang mengeji.Hakikatnya di blog ni kita mendapat maklumat terkini tentang pergolakkan politik tanahair. Tahniah kat Budin di atas sifat rasionalnya.I,m solute you!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.
      Kat Media perdana sehala murni semuanya dimekap suci.
      Tv3 suku depan sekali.
      Surat khabar habis...siapa pun tk mau beli.
      Nk geli hati,dengar ckp menteri.
      Adu domba suka sekali.
      Biar Melayu jd geram kancing gigi.
      Kalu nak kantoi, alih sj kt Dee Aye Pee.
      Hanya ketua2 Brahmin Bistari.
      Suci murni Islamnya tinggi.
      Luar lingkung cctv, bini org pun bawak lari.
      Beli hotel, letak nama Bvi,
      Sykt pun tutup, siapa miliki?
      Mana pulak hilang lagi rm B?
      Hebat Gah syok sendiri.
      Lahap Taek suka sekali.
      Lagi dalam lubang digali.

      Bagi BR1M Melayu mangli....

      Delete
    2. 15.49..Tak betul cakap kau tu, kalau nak dapatkan info2 yg terkini, tepat dan berwibawa, patutnya kau layari blog MY KEMUT dan yang sewaktu dengannya. Blog2 ni dah disahkan paling telus, tak bias, informatif..menjadi pilihan ramai pembaca2 utk mendapatkan maklumat yg tepat. Blog Budin ni aku nampak hanya lebih kpd mengadu dombakan rakyat aje lebih banyak mensensasikan isu2 yg remeh temeh dan tak memberi apa2 kebaikan kpd rakyat. Aku ke sini pun utk memperbetulkan kesalahfahaman yg timbul akibat drpd tularnya isu2 tersebut..kiranya mcm menjalankan t/jawab sosial sebagai rakyat Msia yg cintakan kebenaran !

      Delete
    3. BRO GN, YANG BETOL
      KO CAKAP TAK BETOL
      YANG TAK BETOL
      KO CAKAP BETOL

      MANA SATU YANG BETOL??????
      KO NI MACAM LALANG,
      MANA ANGIN TIUP, DI SITU ARAH KO
      MACAM KAPAL LAYAR BUTA

      Delete
  46. mana si kejora nihhh...
    orang matipun di hinanya!!!
    jenis manusia apa si kejora nihh!!!
    elok dia ni jadi burung gagak

    wuak...wuak...,wuak.....

    ReplyDelete
  47. Membazir aje kerajaan beri biasiswa pada Pizi ni utk belajar kat England. Ini lah spesis jenis yg tak mengenang budi, ibarat diberi susu dibalasnya tuba. Sepatutnya berganding bahu bersama2 kerajaan utk mensejahterakan kehidupan rakyat, ini tak menjadi duri dalam daging menghasut rakyat dengan mcm2 isu yg direka2 , entah dari tepi longkang mana dikutipnya terus dihebohkan tanpa merujuk kpd sumber2 yg sah dan berwibawa. Sepatutnya, dalam isu FGV ni, Pizi kalau betul2 berniat utk merungkaikannya, harus duduk berdepan 4 mata dgn pimpinan2 tertinggi FGV dan TS Shahril dan mendengar penjelasan yg diberi. Ini tak, FGV dah berpuluh2 kali menjemputnya utk berdiskusi, tapi tak diendahkan..nampak sangat dia langsung tak mahu terima kebenaran dan takut menghadapinya. Ini maklumat yg dikhabarkan oleh sorang pegawai FGV yg aku kenal. Apa lah nak diherankan dgn orang mcm Pizi ni, kalau ditakdirkan malaikat turun dari langit utk memberi pencerahan padanya pun akan ditolaknya mentah2..prinsipnya mudah saja, orang lain semua salah, tak tau apa2, dia sorang aje yg pandai dan bijak kat dalam Msia ni ! Yang lebih peliknya, ramai pulak yg menjadi pemuja tegarnya...die hard fans lah katakan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die hard fans rafizi takpa lg.

      Geng Najib pulak adalah Brain Dead Devil Advocate.

      Jawap sj,
      Kenapa:
      1. Beli duit Felda letak nama Bvi bukan Felda?
      2. siapa pemilik BVI tu?
      3. Sebab apa Bvi tu dah bubar?
      4. Geran hotel masih owner Bvi, tapi BVI tu dh bubar.
      5. Hotel hak felda dh madok Amanah Raya UK? hahaha.
      6. Sebab apa rahsia dari pengetahuan Makcik2 Pakcik2 Felda?

      Ini lah bila kuli yg dibayar pegang amanah, masok Taek dlm mata bila dpt kuasa.
      Tak gitu Geng Najib.
      Shahrir tak berani jawap..ko cuba spin tgk atas soalan2 tu.

      Delete
    2. Biasiswa tu duit rakyat bro GN...
      Membela rakyat tidak semestinya berada dalam kerajaan BN bro!!!
      Politik ni hak peribadi,dan jika di paksa
      seseorang untuk masuk ke partinya,boleh di dakwa bro..apa lagi di beri suapan.
      Banyak pula tugas SPRM nanti..

      KITA KENA TERIMA HAKIKAT, INI LAH ISU-ISU
      DALAM POLITIK DEMOKRASI.
      KALU DI US,RAKYATNYA MATANG DAN MENGEKALKAN
      SESUATU PARTI MEMERINTAH LEBIH 10 TAHUN,
      ADALAH PELIK PADA MEREKA.BERBEZA DENGAN DI
      MALAYSIA, POLITIK MACAM ANUTAN AGAMA.
      SEBAB TU ADA PIHAK YANG AMBIL KESEMPATAN.

      Ikhlas dari saya
      SC POL/USM/BERLIN

      Delete
  48. Anjing tompok dibela si najib
    Diberi makan oleh si puad jasa
    Kejora sakan membela si najib
    Nak tunjuk dia buat jasa


    Kahhh kahhh kahhh kiiioiikkkkkkioookk

    ReplyDelete
  49. Rakyat tak tidor /buta menilai tingkah laku pemimpin yg menipu dan berlagak amanah , juga yg bersekongkong untuk bisu keatas isu yg dibangkitkan rakyat . Semua akan terjawab dlm pru nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim guan eng amanah ke?
      Rafizi amanah ke?
      Azmin amanah ke?
      Madey amanah ke?

      Apa rujukan kamu???

      Delete
    2. Kalu tak amanah dah lama kena cekup sprm. Tapi sebab kau terperap kat felda, tak apa lah....kau sokong la umno kau tu, mana tau nanti dapat la beras sekilo dua

      Delete
    3. Ini soalan2 , atau cadangan?
      Soal ditopik bab Shahrir.
      Kalu nk cuba, sila spin berkaitan, bukan brrkhatan fakta.
      Felda bayar hotel, bvi milik hotel, bvi bubar, hotel jd milik ___?
      Spin yg last pun jadi laa 1634.
      Ramai makcik2 pakcik2 felda nk tau nehhh.

      Delete
  50. Budin...
    Elok kau buat satu forum kat sini
    Apa yg pakatan harapan nk buat kalau menang?

    Siapa PM?
    Timbalan, etc
    Nak hapus GST ke? - kalau hapus apa punca pendapatan lain?
    Nak turun harga minyak ke?
    Nak turunkan harga barang ke?
    Nak bagi gaji minimum RM 1800 ke?
    Nak bagi pendidikan percuma hingga universiti ke?
    Nak kurangkan kakitangan awam supaya ramai melayu akan menganggur..
    Nak hapus keistimewaan bumiputra seperti mn yg diperjuang DAP
    etc...

    Aku nk tahu jugak apa bentuk kerajaan yg akan dibentuk...

    Kalau jawapan " Tunggu menang baru nk fikirkan"....memang pembangkang akan bungkus....Rakyat tak bodoh. Rakyat nk jaminan dan kelangsungan ekonomi.
    Rakyat tak nk memperjudi nasib dgn memilih parti yg tak ada hala tuju...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguih jugak hang punya idea!!!
      Banyak intipasi!!

      Pru dah dekat ni. Hang pakat la, dengan GN
      buat manifesto kat PH, sebab apa, GN kata
      dia nak pebotoi dalam blog ni...

      geli ketiak aku....hahahahahahahahah

      Delete
    2. Bagi kami kat sini rakyat kebanyakkan, bunyi gst nak dihapuskan pun dah cukup melegakan. Cara mana Tun nak buat, itu adalah mungkin rahsia dia dan kita percaya tun boleh melakukannya kerana beliau telah melakukannya sebelum ini. Harga minyak mentah zaman Tun pun bukannya tinggi. Kenaikan harga minyak bermula pada 2004. Kita mula dgn gst dulu, k, pelan pelan!

      Delete
    3. Betullah Macy...
      Pendapat dari manusia yang berhati putih.

      Shabasssssssssssssss!!!!!!!!!!

      Delete
  51. Matdey ingat, rampas Sabah spt ratah timun
    Namun ia udah bertukar, jadi mimpi halimun
    RM1.5 billion, si Pi'e Pedal dah sakau samun
    Kini Matdey melopong terkedu mengelamun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diminta langgar blog utk spin, ko ni tau alih tiang.
      Fahamkan betul2..
      Spin dgn Alih lain strategy tu!
      Spin, Pusing, tapi masih sekitar topik iaitu SHAHRIR.FELDA.BVI BUBAR, HAK MILIK NAKCIK PAKCIK DIBUTAKAN...
      OK, Ulang cuba

      Delete
  52. 16.32..Aku sokong 110% kata2 kau tu. Rakyat memang tertunggu2 manifesto PH utk menghadapi PRU nanti..bukan setakat yg diuar2kan masa pembentukan PH dulu, tapi lebih kpd menjawab soalan2 tersebut. Betul ke kata Madey nak bebaskan DSAI bila menang nanti, ataupun hanya janji2 kosong utk memikat penyokong2 PKR...berani tak PH membawa Madey ke mula pengadilan kes FOREX tu w/pun LKS dulu ada cakap, dia ada bukti kukuh Madey terlibat dengannya..ni tambahan kpd soalan2 di atas..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BRO GN !
      MANA LEBIH SEDAP??

      NAMA BLOG

      1. shahbudin dot. com

      2. My kemut.

      Tentu hang suka My kemut. Hang pi la oiii.
      Hang huloq dia kemut...


      geli ketiak aku....kakakakakakakakak

      Delete
  53. Kesiannya... aku dengar khabar DSSA kini diwardkan di Hospital Queen Eliabeth 2 selepas dipanggil utk siasatan berkaitan kes 1.2 billion KKLW tu. Khabarnya kena serangan tekanan darah tinggi mengejut. Belum apa2 lagi dah nak collapse, tu baru siasatan rutin SPRM..belum lagi kena reman. Tak tau lah apa akan jadi kalau kena grill kaw2 punya kat dalam nanti..lagi parah gamaknya. 1 cara aje nak elakkan perkara tu berlaku, DSSA buat pengakuan sepenuhnya kerterlibatannya dalam kes ni...selesai masaalah.Lagi banyak putar belit, lagi teruk jadinya. Ini akan memudahkan tugas SPRM, disamping menjimatkan masa dan tenaga mereka..bolehlah tumpu pulak siasatan terhadap TSMY, Azmin dan LGE pulak, banyak jugak hanky panky ketiga2 orang ni !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kau GN dah tak ada isu lagi ke nak tulis sampai dssa masuk wad pun nak ulas. Harap geng korang boleh come up with something more of a value to jusyify the means of having you guys in this forum. Anyway, i din't think you guys have anything nice to say bout your boss, didn't you guys? What a pathetic misearable life you guys are living in now. It is sad, soooo sad!

      Delete
  54. Biar kan PENIPU, licik Menipu..
    PenCURI berKUASA, biarkan menCURI..
    Penipu penCURI..GELAP diKalbu
    CAHAYA yg dtg, Tak mrk Sedari


    Penipu penCURI, GELAP diKalbu..
    CAHAYA yg dtg, Tak mrk Sedari..
    CAHAYA-Cinta...Mengubat Rindu
    CAHAYA-Cinta...Datang Membasmi

    CAHAYA ygSATU, Mengubat Rindu..
    CAHAYA-Cinta...Datang Membasmi..
    Penipu penCURI, Gabra Celaru
    Di JIWA Rakyat..CAHAYA-Azali


    DAN..

    Penipu penCURI dimana mana..
    Hatta ddlm diri mu sendiri..
    CAHAYA Menyuloh mu TIADA 'Bias'nya
    Barulah kau Insafi, CAHAYA-Azali

    "When u LIGHT a match(in ur HEART)..d darkness vanishes for it cannot exist there, my dearONE!

    ..n we All can b ONE, s a big beautifull family of d LIGHT ha ha, s LIGHT is LUV too hu hu..

    ReplyDelete
  55. RAFIZI INVOKE : ALO RAFIZI ARE YOU OK TODAY
    RAFIZI KIEP : I AM FINE
    RAFIZI INVOKE : LONG TIME NI SEE YOU LA...
    RAFIZI KIEP : I ADE JER SEBELAH OPIS YOU NI..kikiki
    RAFIZI INVOKE : GAJI BOLAN NI U DAH BANK IN KE.?
    RAFIZI KIEP : GAJI BOLAN OKT I DAH BANK IN KAN...
    RAFIZI INVOKE : OKOK.. KAN.I BAYAR DUIT DERMA
    DERME ORG RAMAI TUHH..
    RAFIZI KIEP : OOH LUPE PLAKK DUIT DERMA DERME
    ORANG RAMAI TU YER....kikikikiki
    RAFIZI INVOKE : YOU CHEK INBOIS TU BOLAN GAJI
    BOLAN OKT INBOIS BULAN SEPT..
    Kikikikiki..!!
    RAFIZI KIEP : KIKIKIKI.. ADVANCE SUNGGUH U NIH..
    RAFIZI INVOKE : YOU NI KELAKALAKA LA .. KIKIKIKI..
    KIKIKIKIKIKI....!!

    BILA MAU SAMAN SI RIZAL MANSOR LA....

    BERBAMBOSSSSS BARUA SINGAPORK@DAP..

    BERVOSSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. MANA PANTUN LAHANAT KAU KEJORA?
      BIAR AKU COPY PASTE

      DARI:
      SNIPER CYBER WAR (SCW)>>>>III///___

      Delete
    2. Anal 17:42 is an idiot who does not know shit about business!! Feldaa, 1mdb pun ada parent company yg ada board of directors yg sama. Lagi2 tunjuk bodoh geng jasa ni!

      Delete
  56. Pi'e Pedal kuar Umno & tubuh partii Warisan
    Madey pun yakin giler dgn ini parti hingusan
    Tapi, RM1.5 billion Pi'e songlap, dpt dikesan
    Apa lagi, kelupor ler Madey hampir pengsan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. KOJOLLA, LU PEGI ITU MY KEMUT
      PUNYA BLOG, KO PI PERBETUL ULASAN
      YANG TAK KENA KAT SANA YERRRRRR!!!!

      Delete
  57. Kojolla kuar taik main Negro hingusan
    Kojolla pun yakin dia tak pengsan
    Tapi, RM50 punya bayaran dia jadi prasan
    Last-last macam nak mati,berkubur nesan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...