Tuesday 6 June 2017

LAGI PENDEDAHAN TENTANG WANG 1MDB JAM 1.30 PETANG INI - NAJIB DIPERSILAKAN TERUS MEMBISU


Saya memerhatikan bagaimana Dato’ Seri Najib Tun Razak tidak memberi sebarang maklum balas apabila laman Sarawak Report menyiarkan laporan bagaimana sejumlah wang RM9.5 juta telah dibayar kepada peguam Tan Sri Shafee Abdullah dari akaun peribadi beliau (Najib), yang disyaki menerima dana 1MDB dan syarikat-syarikat berkait dengannya.

Sementara pendedahan itu akan terus mendapat liputan meluas, saya merasakan Dato’ Seri Najib akan berdiam diri dengan harapan berita-berita itu akan mati begitu sahaja.

Beliau mungkin lupa bahawa sebelum pembayaran sebanyak RM9.5 juta itu dibuat dalam bulan September 2013 dan Februari 2014, Dato’ Seri Najib pernah membayar peguam-peguam beliau dari akaun peribadi (yang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM kerana dituduh menerima dana dari 1MDB) dalam tahun 2011 lagi.

Oleh itu, bukanlah satu perkara yang baru atau mengejutkan bagaimana Dato’ Seri Najib boleh menggunakan dana 1MDB yang masuk ke akaun peribadi beliau untuk digunakan membayar peguam-peguam yang menguruskan kes-kes Dato’ Seri Najib yang melibatkan musuh-musuh politik beliau. 

Dengan kata lain, bukan sahaja dana rakyat masuk ke akaun peribadi beliau, dana itu digunakan pula untuk berhadapan dengan pemimpin pembangkang di mahkamah.

Saya akan mendedahkan esok bagaimana sejumlah wang yang masuk ke akaun peribadi Dato’ Seri Najib (yang disiasat oleh SPRM kerana dipercayai wang 1MDB) telah dibayar kepada peguam dalam kes yang bersabit dengan pemimpin pembangkang dalam tahun 2011.

Sementara itu, saya menyeru Dato’ Seri Najib supaya berterus terang sahaja dengan menyatakan peguam-peguam yang telah dibayar menggunakan wang yang masuk ke dalam akaun-akaun yang disiasat SPRM; kerana punca dana itu dipercayai dari 1MDB.

Jika beliau terus berdiam diri sedangkan bukti ditunjukkan satu persatu, itu hanya akan terus mengukuhkan keyakinan rakyat bahawa beliau mengamalkan politik “cash is king” sehinggakan peguam-peguam pun dibayar menggunakan wang dari akaun-akaun yang disiasat berhubung skandal 1MDB.

Sidang media saya akan diadakan pada jam 130 petang esok (hari ini) dan disiarkan secara langsung melalui akaun Facebook Page saya.

RAFIZI RAMLI
AHLI PARLIMEN PANDAN
NAIB PRESIDEN KEADILAN


Ulasan Blog - Maka, jangan ke mana-mana dan luangkanlah masa jam 1.30 petang ini untuk kita sama-sama mengetahui ke mana lagi wang yang dipercayai berasal daripada 1MDB disalurkan.

Seperti dalam banyak pendedahan sebelum ini, Najib Razak tidak perlu memberikan reaksi apa-apa dengan apa yang didedahkan nanti. Beliau dipersilakan untuk terus diam dan membisu seperti selalu.

Malah kucingnya, Kiky pun tidak perlu mengiau kepadanya. Cukup sekadar menjeling seribu makna saja.

Sekali lagi, kepada yang sayangkan negara dan ingin kleptokrasi tidak wujud lagi selepas PRU 14, jangan ke mana-mana jam 1.30 petang ini serta kemudian pakat-pakat menyebar, menyedar dan memahamkan kepada orang-orang yang dekat mengenai apa yang bakal didedahkan nanti. (ShahbudinHusin 06/06/2017)

188 comments:

  1. Cuba cek kalau kalau ada dana dari 1MDB masuk akaun Apandi Dobi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu......kalo betol SR fitnah tentu deme akan saman SR.......tapi kali ni hari Rabu pulak sebab Selasa hari untuk
      WSJ...

      Orang tua2 kata kalo diam tu tanda setuju........maknanya betollah tu.....

      Delete
    2. Penganjuran program tiga hari “Jerusalem's Jubilee” di Melaka bermula 15 Jun nanti menimbulkan kemarahan Umno dan PAS.

      Mengumumkan akan membuat laporan polis, Pemuda Umno Bukit Katil hari ini mempersoalkan kenapa Malaysia dipilih untuk sambutan ke-50 kemenangan Israel menjarah Palestin.

      “Kami Pemuda Umno menolak sekeras-kerasnya sambutan ini diadakan di Malaysia terutamanya di bumi Melaka ini!

      “Malaysia tidak mengiktiraf Negara Yahudi”, kata Ketuanya, Rohazam Bakar kepada Umno-Online hari ini.

      Isu itu pada mulanya ditimbulkan oleh Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan yang memuat naik poster program itu di Facebook, yang antaranya bertulis perkataan 'Shalom Jerusalem' dengan gambar menorah.

      Menorah, selain Bintang Daud menjadi lambang popular Yahudi di seluruh dunia.

      "Sejarah luka penderitaan umat Islam angkara kekejaman Israel tidak mungkin boleh dilupakan.

      “Kini, sengaja dicetus provokasi melampau terhadap umat Islam dengan menganjurkan Jerusalem's Jubilee di bumi Malaysia,” kata Nasrudin.

      Beliau juga berkata “budaya Yahudi” sebegitu tidak selayaknya dibenarkan bertapak di tanah air kita.

      Delete
    3. Pelantikan Lim Guan Eng sebagai Pengerusi Perbadanan Stadium dan Kawasan Lapang Pulau Pinang menimbulkan kemarahan pembangkang di negeri itu yang mempersoalkan mengapa beliau memegang terlalu banyak jawatan.

      Ketua Biro Publisiti Gerakan negeri, Ooi Zhi Yi mempersoalkan sama ada Lim dapat mengendalikan tanggungjawab dengan baik, memandangkan beliau sudah memegang beberapa jawatan dalam pentadbiran negeri.

      Ooi menyenaraikan bilangan jawatan yang kini dipegang oleh Lim, termasuk sebagai anggota parlimen Bagan dan ADUN Air Putih.

      Lim, yang juga Setiausaha Agung DAP juga merupakan pengerusi kepada 12 syarikat berkaitan kerajaan negeri.

      Ia adalah Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang, Perbadanan Bukit Bendera, Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang, PBA Holdings Bhd, Penang Global Tourism, BPO Premier Sdn Bhd, Premier Horizon Ventures Sdn Bhd, Biro Konvensyen dan Pameran Pulau Pinang, George Town World Heritage Incorporated, Lembaga Muzium Negeri Pulau Pinang dan Lembaga Invest-In Pulau Pinang

      "Adakah DAP ikhlas dalam kata-katanya apabila pemimpinnya menyokong pengagihan pentadbiran dan perkongsian kuasa?" Soal Ooi pada sidang media hari ini.
      "Ada ramai pemimpin dari DAP dan Pakatan Harapan yang bercakap mengenai kepentingan agihan pentadbiran dan perkongsian kuasa.

      "Tetapi, dengan begitu banyak jawatan penting dipegang oleh ketua menteri, ia seolah-olah mereka cakap tak serupa bikin, " kata Ooi.

      Delete
    4. Kerajaan negeri Kelantan hari ini melahirkan persetujuan untuk bersama-sama kerajaan Persekutuan dalam menangani masalah dadah terutama membabitkan pil kuda di negeri ini, kata Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

      Ahmad Zahid, yang juga Menteri Dalam Negeri berkata hasil perbincangan yang diadakan bersama Menteri Besar Kelantan Datuk Ahmad Yakob di pejabatnya di Kompleks Kota Darul Naim di Kota Bharu, merumuskan tiga perkara utama yang diyakini boleh membantu mengurangkan masalah berkaitan dadah di negeri ini.

      "Kita akan guna pendekatan Inabah (agama) di mana kerajaan negeri telah bersetuju untuk menyediakan sebuah pusat pemulihan (bagi penagih dadah) dan ia merupakan program bersama antara kerajaan negeri dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK).

      “Kita yakin menerusi kaedah ini (pendekatan agama) akan membantu program pemulihan ini mencapai tahap optimum," katanya selepas mengadakan pertemuan secara tertutup dengan Ahmad di Kota Bharu, hari ini.

      Pertemuan kira-kira satu jam itu turut dihadiri Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kelantan (MTPNK) merangkap Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mustapa Mohamed, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Pendidikan dan Pengajian Tinggi Negeri Datuk Dr Fadzli Hassan dan Pemangku Ketua Polis Kelantan SAC Din Ahmad.

      Delete
    5. Beberapa anggota Wira Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) dipimpin ketuanya, Azrul Akmal Saharudin hari ini berkumpul di hadapan pejabat Anggota Parlimen Subang, R Sivarasa di Kota Damansara, Selangor.

      Dengan memakai baju hitam dan bersongkok serta membawa bendera PERKASA, mereka dilihat bergambar sambil memijak lakaran muka pemimpin PKR itu, sebagai simbolik kempen yang dinamakan "Menapak Sivarasa secukup rasa".

      Azrul berkata tindakan itu diambil selepas mendakwa Sivarasa ingkar titah Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah yang melarang individu tidak bertauliah berucap di dalam masjid.

      "Tindakan biadap Sivarasa ini mengundang murka daripada Sultan Selangor sehingga sultan menitahkan "Sivarasa, you have crossed the line" di dalam suatu majlis dua hari lepas. Hal ini dilaporkan di dalam akhbar-akhbar utama semalam.

      "Wira PERKASA Malaysia menganggap tindakan Sivarasa ini adalah suatu tindakan disengajakan kerana di atas kapasitinya sebagai ahli parlimen dan seorang peguam, masakan dia tidak tahu undang-undang dan kuasa Sultan Selangor sebagai ketua agama Islam di negeri ini.

      "Sepatutnya dia lebih arif perkara ini dan mentaati titah daripada Sultan Selangor," Kata Azrul dalam kenyataannya.

      Sultan Sharafuddin Jumaat lalu menegaskan, tindakan Sivarasa berucap di dewan solat Masjid An Nur Kampung Melayu Subang baru-baru ini sebagai 'melampau batas'.

      Baginda turut melarang anggota politik daripada berceramah atau berucap dalam masjid kerana tidak mahu tindakan itu menjadi punca perpecahan umat Islam.

      Sehubungan itu, Wira PERKASA mendesak kerajaan mengembalikan semula Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai langkah pencegahan agar semua orang lebih berhati-hati dalam tindakan mereka.

      "Kita mahu bertanya kepada kerajaan, apakah tindakan daripada pihak kerajaan apabila sesuatu pihak itu menimbulkan kemurkaan Raja-Raja Melayu seperti dalam kes ini? Adakah tidak ada tindakan boleh diambil?

      "Jika tidak ada tindakan yang boleh diambil, maka Wira PERKASA mendesak kerajaan untuk memperkasakan kuasa Raja-Raja Melayu dan meminda perlembagaan agar pihak-pihak yang menimbulkan kemurkaan Raja-Raja Melayu boleh diambil tindakan sewajarnya.

      Delete
    6. NAJIB CURI DUIT SRC TAK.NAK.MENGAKU

      Delete
    7. Guan Eng tidak menjawab bagaimana kerajaan Pulau Pinang mampu menjana pendapatan bagi menampung kenaikan 500 peratus bagi perbelanjaan tahunan namun masih mencatatkan lebihan.

      Adakah ia dana dari Kerajaan Persekutuan, atau dari cukai yang dikenakan terhadap penduduk Pulau Pinang sebanyak lima kali ganda melalui kenaikan cukai penilaian harta, denda dan menaikkan kadar bekalan air empat kali ganda?

      Atau, adakah ia hasil dari peningkatan jualan tanah serta aset kerajaan negeri?

      Jika pendapatan tambahan itu adalah dari penjualan tanah serta aset kerajaan negeri, mengapa kerajaan negeri Pulau Pinang tidak boleh menjual sebidang tanah lagi yang bernilai RM1 bilion bagi mengelak meminjam dari Bank EXIM di China yang akan turut melibatkan kos faedah?

      Adakah dengan menjual aset kerajaan negeri yang semakin berkurangan bagi menampung kenaikan perbelanjaan operasi tahunan yang besar boleh dianggap sebagai satu tadbir urus yang baik bagi jangka masa panjang?

      Adakah kerana sekarang ini tiada lagi tanah kerajaan negeri yang bernilai untuk dijual sebagaimana dinyatakan oleh exco Pulau Pinang, Chow Kon Yeow baru-baru ini?
      Kami juga inginkan pengesahan dari Guan Eng sama ada apa yang dinyatakan Chow kepada The Edge pada 22 Julai 2016 adalah tepat dengan menyatakan kos projek Pelan Induk Pengangkutan Awam (PMTP) Pulau Pinang telah meningkat dari RM27 bilion kepada RM46 bilion, yang menyaksikan peningkatan sebanyak RM19 bilion.

      Jika ia benar, bagaimana kerajaan negeri Pulau Pinang akan menampung kenaikan RM19 bilion itu? Adakah ia dari pinjaman daripada Bank EXIM atau dari bank lain?

      Delete
    8. Nasha memberi gambaran mengaku terima dana dari kerajaan untuk NgO..

      Tapi tak.mengaku dana dari 1mdb

      Yg kemudian di salur kpd kengkawan dalam Pas

      Delete
    9. 1mdb tidak mempunyai CEO setelah semua hutang 1mdb di ambil alih kementerian kewangan guna wang cukai rakyat














      Delete
    10. PAS Melaka memberi kata dua kepada penganjur satu perhimpunan gereja di Melaka untuk membatalkan acara itu sekiranya tidak mahu berdepan dengan tunjuk perasaan besar-besaran.
      Pesuruhjaya Kamaruddin Sidek berkata acara itu jelas bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan boleh mengugat keharmonian negara.
      “Kenapa mereka pilih Melaka? Dengan komposisi kaum 64% Islam dan Kristian tak sampai 4%, dan program itu dibuat di bulan Ramadan. Kemudian mereka tahu kita dengan Israel ini agak sensitif, tetapi mereka cuba menimbulkan suasana tak harmoni,” katanya.
      Susulan itu, PAS Melaka diketuai Kamaruddin membuat laporan polis di Balai Polis Melaka Tengah, Banda Kaba dan meminta kerajaan mengambil tindakan tegas untuk membatalkan penganjuran program yang dijadualkan berlangsung 15-18 Jun ini.
      “Kita sudah tanya kerajaan negeri dan disahkan penganjuran itu tidak sah dan tidak dapat kebenaran,” kata Kamaruddin.
      “Sekiranya program itu diteruskan, jadi kita tidak teragak-agak akan buat demonstrasi besar-besaran atas dasar isu agama bukan politik.
      “Kita akan buat demonstrasi itu sebelum penganjuran itu bermula bagi tujuan supaya mereka batalkan. Kita akan buat depan gereja.”

      Delete
    11. NAJIB KATA TAK TAHU DUIT SRC 47JUTA MASUK AKAUN





      KENAPA NAJIB SANGGUP BERBOHONH

      34ORG PEGAWAI BANK SPRM POLIS BNM AKAN JADI SAKSI KPD PENIPUAN NAJIB????







      kecuali peguam negara akan berkecuali?

      Delete
    12. Ini maklumat darai RAFIZI ke?....ha ha..orang giler je yang boleh percaya..

      Delete
    13. ROSMAH NYOPING DI ITALY DI SAHKAN KEDAI ITALY


      MASUK AL JAZERA HANDBAG 100 000

      JUMLAH BELANJA KAD KREDIT JUMPA OBAMA DI HAWAII 2.7JUTA ???




      KENAPA NAJIB BERBOHONG kpd RAKYAT MALAYSIA?

      Delete
    14. KESIAN NAJB


      TAK.PUTUS PUTUS ISU KONTROVERSI




      SELAGI NAJIB TAK TAUBAT KPD.MONGOLIA ATATUYA DAN MOHON MAAF KERANA MENGKECAIKANYA..



      BALA WOI BALA




      KOD SELURUH RAKYAT MALAYSIA



      1.RINGGIT JATUH 4.50
      2.1MDB HUTANG 50B
      3. TANAH DI JUAL KPD KOMUNIS

      4.BAJET HOSPITAL D POTONG

      5. MRT KOS 100B DARI 25B?


      APA SIAL NAJIB BAWA KPD RAKYAT MALAYSIA YG SEMUANYA LEMAH LAGI TAK.MAMPU MELAWAN?






      Delete
    15. Pensyarah UUM hormat kebebasan bersuara, tak saman pengkritik
      Nawar Firdaws | June 4, 2017
      Kamarul Zaman Yusoff berkata, beliau bukan seorang yang rasis atau ekstrimis, merujuk pengalamannya bekerja dengan Zaid Ibrahim ketika menjadi menteri undang-undang pada 2008.
      Kamarul-Zaman-Yusoff-tak-saman-hannahPETALING JAYA: Pensyarah kontroversi, Kamarul Zaman Yusoff pernah mempertimbangkan untuk menyaman mereka yang cuba mencemarkan nama baiknya, selepas beliau membuat laporan polis terhadap wakil rakyat DAP, Hannah Yeoh.
      Tetapi, disebabkan beliau menghormati kebebasan bersuara dari segi Perlembagaan, pensyarah Universiti Utara Malaysia (UUM) itu memutuskan untuk menangguhkan cadangan itu dan berdepan pengkritiknya.
      “Lim Kit Siang kata saya seorang propagandis Umno. Yang lain kata saya seorang yang rasis, ekstrimis. Jika saya mahu menyaman mereka, saya boleh. Rakan peguam saya menasihatkan saya berbuat demikian,” katanya kepada FMT.
      Beliau merujuk kenyataan Lim pada Rabu lalu, di mana penasihat DAP itu menggelarnya “propagandis Umno bawahan” yang tidak tahu apa dilakukannya dan sekadar “umpan peluru”.
      “Tetapi, disebabkan saya dilatih di Barat, saya banyak dipengaruhi ahli falsafah Barat yang menyokong pertukaran pendapat.
      “Sebab itu saya belum mengambil tindakan undang-undang kerana semua orang mempunyai kebebasan bersuara. Dan selagi saya boleh mempertahankan diri, saya akan berbuat demikian.”
      Bagaimanapun, katanya, ia tidak bermakna beliau tidak akan mengambil tindakan undang-undang.
      “Jika mereka melampaui batas, saya akan saman mereka, khasnya jika ia menjejaskan pendapat orang ramai terhadap saya.”
      Kamarul menjadi perhatian ramai sejak 17 Mei lalu, apabila beliau membuat laporan polis terhadap Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Yeoh.
      Dalam laporan polis itu, beliau mendakwa Yeoh cuba menyebarkan agama Kristian menerusi buku biografinya bertajuk “Becoming Hannah: A Personal Journey”.

      Kamarul mendakwa buku itu mampu mengubah dirinya sehingga terdorong kepada ajaran Kristian kerana “terlalu banyak kisah dan petikan dari Bible”. Oleh itu, katanya, buku itu hanya boleh dijual di kedai buku yang menjual bahan agama Kristian.
      Ada yang melabelkan Kamarul sebagai ekstrimis, manakala yang lain, khasnya daripada DAP dan parti komponen Pakatan Harapan mempersoalkan kredibiliti serta kebolehannya mengajar di sebuah universiti awam.
      “Saya bukan seorang yang rasis. Saya belajar di Amerika Syarikat, di mana saya tiada sebarang masalah bergaul dengan orang bukan Islam. Saya juga mempunyai hubungan rapat dengan orang bukan Melayu,” kata Kamarul yang mempertahankan dirinya.
      Beliau turut mendakwa pernah bekerja dengan Datuk Zaid Ibrahim pada 2008, ketika beliau menjadi menteri undang-undang. Zaid menyertai DAP pada Februari lalu.
      “Kenapa Zaid, seorang yang liberal, melantik saya sebagai pegawai khasnya selama 8 bulan jika saya seorang ekstrimis?” kata Kamarul yang pernah memberitahu FMT bukan beliau yang memulakan perang mulut dengan Yeoh mahupun DAP.
      Kamarul berkata, beliau tiada pilihan kecuali mempertahankan dirinya dengan turut membuat laporan polis terhadap Yeoh, selepas adun Subang Jaya itu membuat laporan polis terhadapnya disebabkan analisisnya ke atas buku itu, yang dimuat naik ke Facebook peribadi pensyarah itu.
      “Dan dalam artikel pertama itu, saya tidak menekankan sebarang perkara mengenai agenda Kristian. Saya hanya menekankan DAP tidak konsisten mengenai pendirian parti itu terhadap sekularisme.”
      Dalam laporan yang difailkan pada 15 Mei lalu, Yeoh mendakwa 16 pihak lain, termasuk Harakah Daily dan Utusan Malaysia, serta beberapa blog turut menyiarkan analisis Kamarul.
      Yeoh menuduh Kamarul memfitnahnya dengan mendakwa beliau mencampur adukkan ajaran Kristian dengan politik melalui buku itu.
      “My videos have been online for the last 10 to 15 years. So, why did the government only look into the matter now?
      “Many times, the Indian government had even invited me to give a lecture on religion in the National Academy of Hyderabad,” he said.

      Delete
    16. Islamic preacher Zakir Naik says India must look at the extremism of some Hindu leaders in the country first before accusing him of the same.
      The founder of the Islamic Research Foundation (IRF) said in an interview recently that even Indian Prime Minister Narendra Modi was not too long ago barred from entering certain countries.
      “About 15 years ago when he (Modi) was the chief minister of Gujarat state, there were many NGO reports that he was responsible for the killing of 2,000 Muslims within the state.
      “There were reports filed against him in several parts of the world and he was barred entry from the United States, the United Kingdom and many other countries for several reasons.
      “However, three years ago, when he won the elections, he became prime minister and all these sanctions were removed,” Naik told KTV Al Majlis, a TV channel run by Kuwait’s state-owned Kuwait Television (KTV), in an interview on May 26.
      He lamented how just by being India’s PM, all the sanctions against Modi were lifted and Modi has since visited many countries, including Muslim nations, building ties.
      Accusing Modi’s Bharatiya Janata Party (BJP) of being against Muslims, Naik said he was expecting some backlash since Modi came to power.
      “He (Modi) was waiting for some excuse to stop my activities,” Naik said, alleging that Indian authorities used the fact that one out of the six terrorists in an attack in Dhaka, Bangladesh last year had been a fan of his on Facebook, to come after him.
      When asked how many Facebook fans he had, Naik answered: “About 16.6 million”.
      In June last year, Bangladesh banned Naik’s channel Peace TV following allegations that it had incited terrorism.
      Naik also referred to the selection of known Hindu nationalist, Yogi Adityanath as the chief minister of Uttar Pradesh as further proof of his accusation of state oppression against Muslims.
      “The state of democracy in India is such that the one who asked to dig graves of Muslim women and rape the corpses has now become the chief minister of the largest state,” he told KTV Al Majlis.
      In his defence, Naik said that he was not involved in any act of planning or inciting terrorism through his videos.

      Delete
    17. Penat la Budin.. terpaksa layan Harakah Kopipes ni. Tolonglah Budin. Delete la komen takder kaitan dgn thread blog hang ni. Kemaskini sikit.

      Terutama berita kopipes spam bump dan komen yg takder sangkut paut dgn artikel utama.

      Hilang selera nak baca blog bro.

      Delete
    18. JANGAN DELETE BUDIN

      kita amalkan democrazy


      Bukankah bebudak kami ada selit KOMEN komen di celahnya

      Siapa baca pro Najib pasti baca anti najib

      JANGAN BUDIN...

      Delete
    19. Sebanyak 33 badan bukan kerajaan (NGO) hari ini membuat laporan polis membantah penganjuran Perhimpunan Jubli Jerusalem di Cheng pada 15 hingga 18 Jun.

      Presiden Gerakan Belia 4B Malaysia Mohd Nizam Omar berkata, laporan itu dibuat kerana khuatir program tersebut akan menggugat kemananan dan keharmonian masyarakat di negeri ini.

      "Kami mendesak pihak berkuasa segera menyiasat penganjur program berkenaan bagi menjamin keamanan negara ini kerana maklumat berkaitan program tersebut telah menjadi tular di laman sosial sehingga membangkitkan kemarahan rakyat seluruh negara," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis di Balai Polis Ayer Keroh dekat sini.

      Beliau turut melahirkan rasa kecewa apabila terdapat pihak yang menabur fitnah cuba memburukkan imej pemimpin negeri ini dengan menyebarkan fitnah dengan mendakwa Kerajaan Negeri membenarkan serta mengeluarkan permit penganjuran program ini.

      "Lebih buruk mereka mendakwa bahawa mengatakan Kerajaan Negerimemberikan dana sumbangan bagi menjayakan program ini," katanya.

      Mohd Nizam menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia termasuk golongan belia agar bersatu dan menjadi barisan hadapan dalam cubaan membantah sekeras-kerasnya perhimpunan itu.

      "Solidariti kita sebagai rakyat amat diperlukan ketika ini. Justeru, gerakan umat Islam di negara ini termasuk anggota Gerakan Belia 4B diminta agar membuat laporan polis supaya pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan seterusnya membatalkan program ini dan menahan golongan penyebar fitnah," katanya.

      Delete
    20. Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah berkata, puak Kristian Evangelis yang sedang menguasai parti ultra kiasu mempunyai perancangan busuk sama seperti Yahudi.

      “Pasukan Evengalis ini sedang menguasai parti ultra kiasu sekarang. Mereka mahu menguasai negara ini. Bermula dengan Singapura, merebak ke Pulau Pinang. Tidak mustahil negeri lain seperti Selangor dan Sarawak.

      “Apakah kita tidak sedar hasutan ultra kiasu ini mempunyai kaitan rapat dengan apa yang pernah terjadi di Singapura. Jika ditakdirkan perkara ini menjadi realiti, apakah tidak mungkin kedua ultra kiasu ini bergabung untuk memusnahkan kita semua?

      “Sebab itu, banyak hartanah yang telah tergadai kepada ultra kiasu di Seberang Tambak,” katanya menulis dalam Sinar Harian, hari ini dan meminta supaya semua pihak tidak terlalu bersangka baik terhadap parti itu.

      Mengulas Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang akan diadakan Mei ini, Prof Ridhuan Tee menyeru pengundi negeri itu menolak parti perkauman ultra kiasu.

      “Sampai bila pun akan terus perkauman, walaupun mereka mencanangkan diversiti.

      “Tindak-tanduk mereka tidak menampakkan sedemikian. Pengiktirafan UEC dan bantuan sekolah yang diberikan adalah satu kemenangan besar kepada mereka. Tetapi biasanya, mereka tidak pernah berasa cukup.

      “Parti ultra kiasu hanya boleh dimenangkan di kawasan majoriti Cina. Sebab itu, mereka berhempas-pulas untuk menang di kawasan majoriti bukan Cina. Alhamdulillah, rakyat masih boleh menilai kebusukan mereka,” katanya.

      Mengulas lanjut beliau berkata, sudah tiba masanya parti ultra kiasu yang boleh mengancam keharmonian penduduk di Sarawak diharamkan operasinya.

      “Kadang kala saya berasa pelik, UMNO tidak dibenarkan ditubuhkan di Sarawak, parti ultra kiasu dibenarkan. Lebih malang lagi, ultra kiasu inilah yang menghasut rakyat Sarawak untuk keluar dari Malaysia, sedangkan UMNO begitu aman di Sabah.

      “Kepada pengundi Sarawak, yakinlah bahawa kedatangan Islam membawa rahmat kepada seluruh alam. Islam telah membuktikan kepada dunia bahawa bukan Islam boleh hidup aman damai di bawah pemerintahan negara Islam.

      “Inilah mungkin yang cuba dibawa dan ditonjolkan oleh Adenan Satem dan PAS yang mula menapak di sana. Berilah peluang kepada mereka,” katanya.

      Delete
    21. seronok sungguh en budin ni upload cerita najib bayar peguam sampai 9.5 juta. banyak tu! kayo den. tapi agaknya sebab budin ni jenis tak teliti cari fakta boleh pakai maka yang pelik bin ajaibpun jadik, asal boleh mengelirukan dan dipercayai. cuba teliti apa yang ditulis oleh sr. akaun dah tutup tapi masih boleh berurusniaga. logik ke tak logik? logik kalau dalam kepala otak hanya nak mencari kesalaan dan mengada-adakan kesalahan.tak logik pulak ialah bila akaun dah tutup, maka tiada transaksi boleh dilakukan. cermat sikit budin, jangan sebarkan fitnah jika belum pasti betul. blog ni dibaca oleh ramai orang, maklum la blog popular. tak macam blog2 umno yang peminatnya ciput. bayangkan kalau cerita itu fitnah dan dipercayai oleh ribuan orang, berapa banyak saham negatif akhirat yang kau nak bawak? sekadar mengingatkan. tak setuju terpulang...

      Delete
    22. Indian meat traders plan to take the government to court over new rules banning the trading of cattle including buffalo for slaughter, calling it a move by Prime Minister Narendra Modi’s administration to hurt the business run mainly by Muslims.
      The environment ministry said this week that animal markets will only be able to trade in cattle meant for agricultural purposes, the biggest blow yet for meat suppliers facing several reverses under Modi’s three-year old Hindu nationalist government.
      The slaughter of cows, considered holy in Hinduism, is banned in most Indian states and laws on the issue have become more stringent over the past few years. Muslims, who make up 14% of India’s 1.3 billion people, dominate the Indian meat industry.
      India is the biggest seller of buffalo meat in the world, with exports of more than $4 billion a year to countries such as Vietnam, Malaysia and Egypt.
      But that could change following the government’s May 23 notification regarding changes to the Prevention of Cruelty to Animals Act, made public on Friday. It requires owners to declare that cattle have not “been brought to market for sale for slaughter” and for market committees to verify that the buyer is an “agriculturist by seeing the relevant revenue document”.
      The new rules define cattle as bulls, cows, buffalo, steers, heifers, calves and camels.

      Delete





    23. *********************

      "HARAPAN MASA DEPAN YANG MAMPAN"

      Adakah anda ingin bersama membina MALAYSIA yang lebih cemerlang?

      Bersama HARAPAN demi masa depan yang mampan.


      ********************


      HARAPAN

      Demi generasi masa depan
      Akan ku bina sebuah harapan
      Menjadi kenyataan

      Ribut dan taufan
      Pasti kan ku sirnakan

      Wahai generasi masa depan
      Kan ku pastikan dikau mampu tersenyum
      Riang penuh harapan

      Wahai harapan ku
      Kan ku wariskan buat mu
      Sebuah negara yang cemerlang dan mampan

      Ayuh kawan...
      Kita jadikan ia kenyataan...

      **************************

      UNDILAH "HARAPAN"



      Delete
    24. Aduhai pembaca blog yg dihormati....

      Ewaahhh-ewaahhhh....macam betul jer budak hingusan si Tikus @ anonyMOUSE 8:32 cong konon.....

      Pemuda Umno Bukit Katil hari ini mempersoalkan kenapa Malaysia dipilih untuk sambutan ke-50 kemenangan Israel menjarah Palestin. Kami Pemuda Umno menolak sekeras-kerasnya sambutan ini diadakan di Malaysia terutamanya di bumi Melaka ini! Malaysia tidak mengiktiraf Negara Yahudi”, kata Ketuanya, Rohazam Bakar kepada Umno-Online hari ini.
      ------------------------------------------------

      Nak tanya sikit kat si Bangang ini....

      1. Yg bagi lesen Banker Yahudi Goldman Sachs buat julung2 kali dalam sejarah negara tu, siaapaa haaa? Laknatlah kau Najib & Rosmah atas pengkhiantan kamu kpd bangsa, agama & negara..!!!

      2. Yg lantik Agen Israel APCO Worldwide sebagai Penasihat di Putrajaya dgn bayaran khidmat ratusan juta tuu, siapa ekkk...??? Orang yg kuat melobi dalm hal ini pun dah jadi arwah jatuh berhempas dgn helikopter yg dinaikkinya.

      3. Belum pernah pm-pm negara sebelum ini berselfie foto megah dgn pemimpin negara Israel. Sapa agaknyer yg pm kita yg cukup bangga berbuat demikian ketika berselfie dgn pm Israel, Benjamin Netanyahu....????

      4. Yg menjilat, menyembah-nyembah Presiden USA & sanggup bermain golf di Hawaii ketika negara ditimpa musibah banjir & bini pulak nyopping sakan keliling eropah pakai jet mewah rasmi kerajaan, sapa agaknya yer.....????

      5. Siapa yg baghal jemput Presiden Obama melawat Malaysia dgn sambutan permaidani merah, belanja beratus juta untuk menyokong perjanjian syaitan TPPA yg kesudahannya habuk pun tarak....???? Tak malu ker Najib & Tok Pa kpd rakyat dah tunjukkan diri macam badut tolol....????

      Saya persilakan Kejora buat penjelasan.

      Delete
    25. Saya jawab....semua jawapannya si bijan

      Delete
    26. Yang berpangkat tu sbenarnya nak marah bijan tak berani takut hilang jawatan dan pangkat. Senang cerita buat2 marah kat yahudi israel.padahal dah tahu bukan israel terkesan pun dgn sumpah seranah diorg tu

      Delete
    27. Biar la berkumpul penuh stadium pun tak jadi apa pun kesan kat isrel tu.

      Delete
    28. Terima kasih En Othman persoal sedikit soalan kpd lembu lembu dalam umno.
      Depa ini tau makan rumput je!!
      Depa ini tak ubah spt robot yang tak boleh berfikir sendiri.
      Teringat dalam cerita P Ramli....istilah 'baghal' dan 'kaldai' memang sesuai untyk mereka.

      Delete
    29. Najib PM paling suwei dan pembawa musibah kepada seluruh rakyat jelata...

      Delete
    30. Yahudi menjadi semakin berani menunjukkan muka semenjak Negara ini di terajui olih Najis .

      Di zaman Tun M , yahudi dan Amerika tidak berani menunjukkan muka dia orang di sini .

      Saya masih ingat Madeliene Allbright lari bagai tikus apabila di tibia olih Tan Seri Rafidah .

      Delete
    31. Hahaha aku pun ingat

      Delete
  2. Buat pendedahan setiap saat tak mmbawa apa2 makna.persepsi rakyat pd ph tetap tak mningkat.memilih ph jelas akan membawa pergolakan politik kpd negara.ph jelas tiada kesungguhan merubah organisasi,tiada perlembagaan,tidak diwujudkan sistem memilih ketua.kata sepakat tak mgkin akan dicapai.Mmmg betul Bn bermasalah tetapi ph jelas tiada ksungguhan untuk berubah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke..habis tu nak kena undi raja klep dunia ye..ooo mcm tu..

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

  3. Dalam kes NFL dan TH ko , Rafizi, telah tidak bercakap benar. Oleh itu kami sukar mempercayai ko lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg brlecakap benar nenek dan moyang ko...

      Kami tak bunoh Mongolia
      Kami tak curi 1mdb
      Kami tak pinjam duit komunis
      Kami tak da hubngan dgn pas
      Kami takterlibat kes liwat
      Kami tak tau duit src masuk akaun..

      Delete
    2. rafizi mmg bercakap benar rahsuah seks di sel knp pkr tak ambil tindakan

      Delete
  4. Bangkai badak ros hendak ditutup dengan nyiru, baunya tetap membusuk seantero alam. Wan Rosli bengong yang selsema pun, tetap dapat menghidu bau itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mrj dan unknown sahabat akan terkena bala sama saperti yg didoa oleh rakyat malaysia.

      Semoga menjadi pengajaran sejarah kpd kaum yang akan datang.

      Delete


  5. 10 Bukti Rafizi Kaki Fitnah #RafiziPelawakYangLucu
    Pak Din / April 28, 2017
    NAIB Presiden PKR Rafizi Ramli bukan lagi nama yang boleh dipercayai. Acapkali dia telah menunjukkan sikapnya yang sebenar dengan memfitnah, mengarut, berbohong dan melawak. Sehingga ada yang tidak lagi menganggap dia sebagai Ahli Parlimen, sebaliknya sebagai ‘Raja Fitnah’ dan pelawak.

    Cerita karut Rafizi ini sudah jadi bahan lawak kerana sebelum ini sudah beberapa kali Lester Melanyi, bekas penulis Sarawak Report dan Xavier Justo sudah menjelaskan tentang beberapa dokumen yang dipalsukan oleh Claire Brown untuk tujuan politik. Namun Rafizi tetap bermain persepsi mengulang-ulang cerita berkenaan.

    Yang terbaru Rafizi membuat tuduhan pada Perdana Menteri dengan tuduhan yang recyle dan sudah pun dijawab Peguam Negara dengan mengaitkan ada duit yang dicuri kononnya masuk ke akaun peribadi Perdana Menteri.

    Apakah Rafizi ingat rakyat Malaysia mudah pelupa seperti Mahathir? Adakah Rafizi menganggap rakyat Malaysia mudah ditipu? Rakyat Malaysia tidak lupa. Masih lagi ingat semua 10 pembohongan yang diceritakan Rafizi?

    1) 12 Januari 2013, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang ketika itu Menteri Pertahanan telah mengemukakan saman malu ke atas Rafizi kerana menerbit artikel fitnah dalam blog beliau.

    2) Sebelum PRU13, Abdul Hadi Awang dedahkan fitnah rekaan PKR dan DAP berkenaan isu pemilihan PM sekiranya menang PRU13 terhadap Presiden PAS.

    3) 12 Julai 2014, laporan polis dibuat oleh Ajak Kapar Wan Adnan kerana memfitnah ‘Langkah Kajang’ dan menggunakan nama istana.

    4) 6 Ogos 2014, Tan Sri Khalid Ibrahim menang saman fitnah dan PKR mohon maaf secara terbuka kerana memfitnah salah laku yang dilakukan Khalid sepanjang menjadi MB Selangor.

    5) 22 Nov 2014, PM dan isteri fail saman malu dan Rafizi balas ‘hanya gurauan’ kerana memfitnah subsidi minyak masuk ke dalam akaun PM dan isteri untuk membeli cincin baru.

    6) Januari 2016 lalu, didenda RM1,800 oleh mahkamah kerana mencetus ketegangan agama Islam-Kristian.

    7) Oktober tahun lalu, dia diarah bayar denda RM300,000 oleh mahkamah kerana fitnah NFC tentang “lembu dalam kondo”.

    8) Sebulan selepas itu, dia didenda RM1,950 oleh mahkamah kerana himpunan haram “Blackout”.

    9) Pada bulan sama (Nov 2016), Rafizi dihukum penjara 18 bulan oleh mahkamah kerana melanggar akta OSA.

    10) Pada hujung bulan yang sama pula, Rafizi diminta bertaubat oleh Abdul Hadi Awang kerana memfitnah PAS terima dana 1MDB.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Najib & PAS nak saman fitnah Rafizi?

      Delete
    2. Kerana membantu pesara tentera lewat terima pencen gara gara Ltat punyai masalah berkait 1mdb.. Di sumbat dalam penjara..

      Kononya langgar OSA bukan fitnah Ltat tak kutip hutang 1mdb.

      Nampak..

      Delete
    3. Mj cakap fake semua tu.kerja yahudi dan agen 007 barat

      Delete
    4. Syabas dan tabik "spring" kepada Rafizi kerana keberanian dan keluhuran dalam perjuangan .

      Tak usah ambil peduli keatas apa yang dinyatakan olih anon 06:48 . Hampir semua yang di nyatakan hanyalah cerita cerita yang di 'spin' untuk manusia manusia yang bangang , bodoh dan berfikiran senteng ( meminjam ayat ayat yang keluar dari mulut Najib ! )

      Cerita "lembu dan kondo " itu memang ada kebenarannya . Rafizi di denda kerana melanggar akta BAFIA .

      Sebaliknya , Najib dan menteri/pencacai dia lah yang terus terusan menidakkan , menafikan serta buat buat bodoh keatas semua tuduhan dan soalan yang di ajukan .

      Jikalau 06:48 rasa diri itu hebat , tolong jelaskan ;
      Berapa kah hutang yang masih di tanggung olih 1MDB masa kini ??
      Berapa jumlah asset 1MDB yang masih tinggal ??

      Perlu di ingat , "Bond" 1MDB yang terakhir hanya matang pada tahun 2039 !!!

      Delete
    5. 6.48 bukan tau ape pun tu.sekadar nak tunjuk taksub pada bijan je tu

      Delete
  6. ORANG BODOH JE YG PERCAYA SEGALA PEMBOHONGAN RAFIZI... RAJA FITNAH TU... KAN LEBIH BAIK DIA DESAK LIM GUAN ENG UTK PERCEPATKAN PERBICARAAN KES RASUAH/PENYELEWENGAN WANG RAKYAT ISU #NOSWIMMINGPOOLBUNGALOW YANG PADAT DGN BUKTI2 YG SANGAT JELAS... RAFIZI MEMANG DILAHIRKAN SBG PENIPU... DAH BANYAK KALI KANTOI DAN MOHON MAAF...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak ijat letak jawatan menteri sebab bersalah kes NFC

      Beli condo Taruk lembu tak dinafikan suami kak ijat.. Guna dana NFC

      90juta akaun nasha dan pas.. Tak di saman oleh mereka

      Hutang 1mdb 50b .. Memang betul sampai kementerian kewangan ambil alih 1mdb. Skrg 1mdb tak wujud dan CEO pun takde..

      Rosmah nyoping di italy di sahkan kedai italy handbag 100 000..

      Skrg tak perlu lagi jual Tanah Trx sebab kementerian kewangan tanggung semua hutang 1mdb gunakan wang cukai rakyat

      Delete
    2. Mj cakap fake semua tu.kerja yahudi dan agen 007 barat

      Delete
    3. Kejora @ Mr J hanya menafi & menuduh melululu tanpa fakta konkrit....tidak seperti Rafizi lengkap dgn fact & figures.

      Itulah Kejora yg hingga kini menyamar tidak diketahui latar belakangnya, pendidikannya di mana & sampai tahap apa, siapa orang tuanya...

      Berbeza dgn Rafizi, anak kampung tapi berpendidikan tinggi hingga ke UK, seorang qualified accountant/auditor. Pernah menjabat jawatan tertinggi di Petronas.

      Delete
  7. FYOOOO..

    PUKUL SATU SETENGAH ARI INI
    NAPA TAK PUKUL 10 PAGI INI
    HARI BAIK BULAN RAMADHAN NAN SUCI
    ELOK RASA NYA KITA ELAH FITNAH LAGI

    RAPIZI NAPA TUNGGU PUKUL 1.30 TGH ARI
    BAGUS KALAU BUAT ANNOUNCEMENT PAGI NI
    SUPAYA SENANG RAKYAT NILAI KAN NANTI
    SILAP ARI BULAN TAK KE BABI LAGI NIH...!!

    KIKIKIKIKI.... KALAU DAH DASAT NIPU TETAP NIPU YEOPPP OOOII...


    BERAMBUSSSS BARUA DAP@SPORK....PLURALIST DAN SYIAH .....BERAMBUSSSS

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang engkau panas ape hal... sahur terlebih dedak kerr???

      Delete
    2. Pada tahun 2013 Malaysia ada 135b rezab asing

      Pada 2016 Malaysia cuma ada 94b rezab

      Apa Najib dah buat?,curi duit forex atau kalah berjudi forex

      Bank negara sejakarang ada hutang jangka panjang 45b kerana pertahankan nilai ringgit dari jatuh ke paras rm5.70 satu Dollar..

      Mana nak kambus hutang 45b ini?

      Esom rafizi akan cerita hutang BNM 45b ini


      Hahahaa siap korangggg yang yanaang

      Delete
    3. Orang bodoh bila tulis, dia pakai semua huruf besar. Tapi apa yg dia tulis, dia sendiri tidak tahu kerana Buta Huruf !

      Delete
    4. Mj cakap fake semua tu.kerja yahudi dan agen 007 barat

      Delete
    5. Mat singapork tergelak mengekek ngekek sebab terlebih balak.

      Delete
  8. Kesian kepada SR yang berusaha mendedahkan semua ni. Rakyat Malaysia peduli apa dengan ini semua. Depa sedang seronok berbelanja di bazar ramadhan dan shopping complex. BRIM baru dapat semalam. Tunggu la lagi 3 minggu lepas duit BRIM abis baru time tu depa akan ambil peduli semula berkenaan harga minyak, harga barang. Baru mereka merungut semula. Dah masak dengan perangai rakyat Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah kesian kat SR. Lagi kesian kat orang yg sudah kena tipu akibat apa yg didedahkan oleh SR. Duit yg kena rompak tu boleh tanggung makan, sekolah, tempat tinggal dan belanja harian rakyat miskin, yang 70% orang bumiputera dan melayu. Tapi herankan, yang 70% ni tak kisah langsung .....

      Delete
  9. Tak kira bulan puasa, isu najib tetap panas macam buruk lambok kg baru yg menjadi perhatian ramai, semoga terus diperkatakan sehingga masuk pru14 nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan mcm bubor lambuk tolong jgn hina islam


      Tetapi macam BABI GORENG PENAS bila cerita pasal ah jib gor.. Yg popularity kini merudum lebih teruk dari donald trump

      Delete
    2. Saudara, tak usah celupar dan kurang ajar. Kasi hormat sikit dalam bulan puasa. Kamu tak payah nak bawak masuk binatang dalam hal najib. Umum tahu yang dia tu tidak ada moral dalam mentadbir Negara. Kalau nak sangat sebut pasal binatang, silalah ke Zoo.

      Delete
    3. Saudara ikut suka dia lah


      Ko apa ada fuckta komen???


      Dengar lagi sekali


      BADAK BADAK BADAK BADAK BADAK
      BABI BABI BABI BABI BABI BABI

      harap iman ko bertambah kerana bersabar

      Delete
    4. pemimpin haprak berlagak luci halikatnya mereka juga merembat

      Delete
  10. Tengok kepada komen-komen diatas rasa nya kalau lah dia tu orang islam dan berpuasa dan berfikir pula menggunakan otak tak mungkin akan menyertai kumpulan sebegini untuk menghantar komen....Sekian selamat berpuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mj cakap fake semua tu.kerja yahudi dan agen 007 barat

      Delete
    2. Nak buat macam mana..asal umno..

      Delete
  11. Badan-badan penting dalam negara digesa campur tangan dalam isu dakwaan peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah menerima RM9.5 juta wang SRC International daripada Datuk Seri Najib Razak.


    Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man membuat gesaan itu terhadap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Lembaga Hasil Dalam Negara (LHDN), “demi menjaga nama baik negara”.

    PAS juga percaya Najib dan Shafee akan terus membisu terhadap dakwaan itu.

    “Sekiranya tuduhan itu benar, jawapannya ya, sekiranya tuduhan itu tidak benar, jawapannya tidak,” katanya.

    Tuan Ibrahim juga berkata untuk mempercepatkan siasatan, SPRM boleh berkongsi kertas siasatan mereka dengan Bank Negara dan LHDN.

    “Sekiranya terdapat transaksi itu, di mana datangnya sumber duit itu dan apakah duit itu telah dibayar cukai?” katanya.

    Sarawak Report sebelum ini mendakwa perdana menteri membayar wang yang banyak itu menggunakan dana SRC International, bekas anak syarikat 1MDB, pada 11 September 2013 dan 17 Februari 2014.

    Menteri kebudayaan Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz bagaimanapun berkata laman pendedah maklumat itu “tiada kewibawaan” dan beliau justeru tidak percaya terhadap dakwaan itu.

    Dalam kenyataan hari ini, PAS juga menggesa Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali membentangkan kertas siasatan terhadap dakwaan skandal SRC kepada umum.

    “PAS yakin dua cadangan di atas pasti dapat membersihkan nama baik PM dan Shafee memandangkan peguam negara berkata kertas siasatan itu menunjukkan tiada kes untuk mendakwa PM,” katanya.

    Sementara itu, Tuan Ibrahim juga mengakui memang susah untuk percaya terhadap penjelasan di Dewan Rakyat bahawa Shafee hanya menerima RM1,000 untuk menjadi ketua pasukan pendakwaan dalam kes Anwar.

    “Ketika itu dan sehingga kini, rakyat sudah tertanya-tanya mungkinkah bayaran kepada Shafee sebegitu murah?” katanya.

    Dokumen yang dipegang Apandi dalam sidang media pada Januari tahun lepas menunjukkan sekurang-kurangnya RM32 juta disalurkan ke akaun bank peribadi perdana menteri dari SRC International.

    Apandi membersihkan Najib daripada sebarang salah laku atas alasan bahawa perdana menteri tidak sedar menerima wang berkenaan.

    Najib menafikan dakwaan bahawa beliau mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi lapor Malaysiakini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apehal la TITM ni berbeza sgt sikap dgn haji eddy?

      Delete
    2. Nasib baik titm tak pakai baju sedondon mcm edy dgn bijan

      Delete
    3. Masih ade sinar sikit lagi dalam pas.walau kabur2 asap

      Delete
    4. ph hanya berlakon untuk selamatkan rakyat.tunggu masa juga nk merembat

      Delete
    5. Try la dulu sekali bro.hahahaha

      Delete
    6. anon 11.24....depa tunggu masa nak rembat....yg dok ada la ni memang kerja merembat ja pagi petang siang malam...jadi yg mana satu pilihan saudara??

      Delete
  12. Rakyat belum lupa bahawa dokumen yang diumumkan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali pada sidang media pada Januari tahun lepas menunjukkan sekurang-kurangnya RM32 juta disalurkan ke akaun bank peribadi perdana menteri daripada SRC International.

    Namun Apandi membersihkan Najib daripada sebarang salah laku. Ia atas alasan bahawa perdana menteri tidak sedar menerima wang berkenaan.

    Berkaitan perkara ini, dengan sikapnya yang ‘selamba badak’ Najib menafikan dakawan bahawa beliau mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi.

    Kini apabila Najib dipalitkan dengan isu pembayaran RM9.5 juta kepada peguam Tan Sri Muhammmad Safie Abdullah, jangan pula Najib dan pemimpin UMNO berdiam diri dan tidak meminta Najib supaya telus menjawab persoalan ini.

    Kenapa lama menunggu untuk menjawab persoalan ini? Kedua-duanya perlu menjawab 'ya atau tidak'?

    Apa lagi isu ini turut dikaitkan dengan wang dari SRC International dan menggugat masruah dan keredibiliti Najib sekiranya jika terus berdiam diri.

    Nyata sekali pendedahan oleh Sarawak Report ini menimbulkan persoalan asas – bagaimana wang dari SRC International disalurkan ke dalam akaun peribadi Najib?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jawab TIDAK...sila sertakan bukti yg tepat


      Kalau jawab YA...sila lah masuk ke bamboo river in

      Delete
  13. FUYOOOOOO......!!

    BILA BETUL BETUL ISU DAH TAK ADA
    MAK PM PUN BARUA TERJAH JUGA
    SAMPAI KUCING KIKIKI.. PUN JADI MANGSA
    TAK KE BABI NAMERNYA BARUA BARUA SRMUA..!!


    KIKIKIKIKI... LEPAS NI SILAP ARI BULAN BURUNG PIPIT LALU ATAS PALA PUN SALAH NAJIB NIH..
    KIKIKIKIKIKIKIKI.......KIKIKIKIKI.. KIKIKIKIKIOOKK..

    BERAMBUSSS LA BARUA PLURALIST SYIAH DAP@SINGAPORK EVANGLISTA

    INI KALI LAH KASI UBAH DAN SIMEN...

    ReplyDelete
    Replies





    1. *********************

      "HARAPAN MASA DEPAN YANG MAMPAN"

      Adakah anda ingin bersama membina MALAYSIA yang lebih cemerlang?

      Bersama HARAPAN demi masa depan yang mampan.


      ********************


      HARAPAN

      Demi generasi masa depan
      Akan ku bina sebuah harapan
      Menjadi kenyataan

      Ribut dan taufan
      Pasti kan ku sirnakan

      Wahai generasi masa depan
      Kan ku pastikan dikau mampu tersenyum
      Riang penuh harapan

      Wahai harapan ku
      Kan ku wariskan buat mu
      Sebuah negara yang cemerlang dan mampan

      Ayuh kawan...
      Kita jadikan ia kenyataan...

      **************************

      UNDILAH "HARAPAN"



      Delete
    2. "HARAPAN MASA DEPAN YANG KEPAM..."

      KIKIKIKIKIKIKI......

      Delete
    3. Tiada harapan hanya palsu semata2 buktikan dulu ph layak.tunjukkan organisasi setaraf Bn kalau sekadar berlakon bersatu takkn pasti membawa lebih byk musibah kpd negara

      Delete
    4. PH tiada organisasi setaraf bn yang kuat merompak....

      Pembangkang pun hanya mendapat undi popular sebanyak 51% pada pru13....


      Mana boleh lawan BN yang dapat....

      Yaa...berapa bn dapat...

      Tuan tuan berapa bn dapat....


      Kita sama sama kira yaaa...

      100 - 51 = ???????

      Ya jawapannya bn mendapat....

      Aikkk......ya ka....

      Delete
    5. Kompom dah ph menang. dilihat cara bn tabur projek di kg2 sejak kebelakangan ni mmg nmpak risau sgt takut kalah.

      Delete
  14. Ph harus berubah sekiranya benar2 ikhls untk selamatkan rakyat.mereka harus mmbuktikan kpd rakyat dgn mmbentuk pakatan yang sistematik,rundingan mmbntuk jwtankuasa tertinggi,pelembagaan,cara perlntikan ketua mst diselesaikan sblm pru.jika ini dpt dilakukan parti dlm ph dapat mnunjukkn kpd rakyat mereka bersedia berjuang untuk rakyat,jika tiada mereka ternyata mereka bergabung bukn untuk rakyat,pakatan mereka sangat lemah dan mereka tidak layak untuk mggantikan BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi la skli ph memerintah.pastu kau tgok la sistematik ke tak

      Delete
    2. Tiada sebab nak beri pluang,ph mst mmbuktikan mereka bersedia memerintah sebelum diberi peluang bukan selepas kerana akibatnya sangat buruk

      Delete
    3. Hahahaha hg ni cakap pung pang pung pang.nak pembngkang sistematuk la ape lah.time undi hg dok pgkah bn jugak.bila pmbgkang dah perintah bagi la masa untuk improve.bukan terus nak bagus dan sempurna setiap aspek setakat sebulan memerintah. Mesti ada step by step proses pembaikannya. Setakat tulis ayat mmg best

      Delete
    4. Bro..Barisan nasional yang 60tahun tak improve2 masih main isu agama n kaum nak plk lu bagi peluang.

      Delete
    5. #berani berubah

      Delete
    6. ye betul,ph berubah yang mcmna itu yang nk tahu sgat.kalau setakat di tahap yang lama sukar bagi rakyat untuk pilih ph

      Delete
    7. kalau nk dipangkah tunjukkan ph boleh diharap untuk memerintah.kalau ph lebih buruk takkan nk pilih yang lebih teruk.Ph harus berubah bukan pngundi semata2

      Delete
    8. knp nk tunjuukn lps memerintah.rakyat bkn nak tgk yg betul2 sempurna tp skurang2nya mereka ada sistem yang sepakat untuk melantik pemimpin

      Delete
  15. TAK CUKUP KUCING KIKIKI JADI SASARAN
    NANTI BURUNG LALU TERBANG PUN DISALAKHAN
    ULAR BABI LANGAU LALAT BISING DIBAHANKAN
    DAH TERUK GILO BABI PUAK 'PALATAN' PUTUIH HARAPAN....

    KIKIKIKIKIKI... BERAMBUSSS SEMUA BARUA DAP@SINGAPORK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. IQ rendah betul la dia ni.komen mmg xbest betul nak baca.klu mrj j sedap jgk berbalas.klu mat sigapork ni tak stim lgsung nk fight. Mcm nk lwan bdak tadika jer pulak

      Delete
    2. puak haprak hanya sibuk mmburukan pihak lain.ini sahaja modal politik yang mereka ada bagi mghdapi pru akan dtg.mereka tidak dapat berkempen mnjukkan kekuatan dan kelebihan ph kerana mmg ph lemah dan tiada langsung kelebihan yang boleh ditunjukkan

      Delete
    3. Rakyat belum lupa bahawa dokumen yang diumumkan Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali pada sidang media pada Januari tahun lepas menunjukkan sekurang-kurangnya RM32 juta disalurkan ke akaun bank peribadi perdana menteri daripada SRC International.

      Namun Apandi membersihkan Najib daripada sebarang salah laku. Ia atas alasan bahawa perdana menteri tidak sedar menerima wang berkenaan.

      Berkaitan perkara ini, dengan sikapnya yang ‘selamba badak’ Najib menafikan dakawan bahawa beliau mengambil wang rakyat untuk kepentingan peribadi.

      Kini apabila Najib dipalitkan dengan isu pembayaran RM9.5 juta kepada peguam Tan Sri Muhammmad Safie Abdullah, jangan pula Najib dan pemimpin UMNO berdiam diri dan tidak meminta Najib supaya telus menjawab persoalan ini.

      Kenapa lama menunggu untuk menjawab persoalan ini? Kedua-duanya perlu menjawab 'ya atau tidak'?

      Apa lagi isu ini turut dikaitkan dengan wang dari SRC International dan menggugat masruah dan keredibiliti Najib sekiranya jika terus berdiam diri.

      Nyata sekali pendedahan oleh Sarawak Report ini menimbulkan persoalan asas – bagaimana wang dari SRC International disalurkan ke dalam akaun peribadi Najib?

      Delete
    4. Berkatalah benar adakah ph betul2 sepakat dan sudah ada calon pm,sistem bagaimana yg mereka gunakan untuk melntik pm,kalau taknak umum calon cukup umum sistem pemilihan calon pm yang akan dibuat bukan bercakap kosong semata2

      Delete
    5. rakyat dah tahu pnyelewengan rakyat juga nk tahu dan menilai sejauh mana ph boleh menjadi pilihan

      Delete
    6. 1158. PM PH saja kah? Ketua Pembangkang BN sapa? Cer cheq habaq mai..

      Delete
  16. Siang malam macai Fukatan Haprak meroyan... hasil... habuk pun tarakkkk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami ni habuk pun tarak....kau kurang kurang ada juga dedak.



      Delete
  17. Berkatalah benar adakah ph betul2 sepakat dan sudah ada calon pm,sistem bagaimana yg mereka gunakan untuk melntik pm,kalau taknak umum calon cukup umum sistem pemilihan calon pm yang akan dibuat bukan bercakap kosong semata2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berminat sangat dgn ph ni knp?....minat juga Nak tau bagaimana umno dan pas tolong melolong dlm pru nanti?...bagaimana dgn calun dari mca mic gerakan Yg menolak ruu 355 dapat sokongan dari pas?

      Delete
    2. knp perlu dikaitkan dgn pihak lain yang nk dipilih ph.rakyat perlu tahu sebelum memilih ph

      Delete
    3. Lantak la...ko bkan nk undi ph pun

      Delete
    4. rakyat mmg berminat dgn ph.cuma rakyat tak yakin negara takkan hura hara lps ph menang

      Delete
    5. Cer cheq habaq mai Ketua Pembangkang BN.. Cer habaq..cer habaq..huhu

      Delete
  18. Sejak bila penyakit diam membisu dan penapian digunapakai suci n bersih olih umno n pas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setan lidah keras... Jgn smpai tak sempat mengucap sudah...

      Delete
  19. Tungguuuuu Berita Khas jam 1.30 petang....Laporan dari SR=Sarawak Roket ...hasil nukilan Rapiji Sotonggggg....Sat lagiiii....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti kiky jeling saya lagi....

      Delete
  20. Kiky ckp dlm hati..."apa la nasib ada tuan yg kaki klepet.."

    ReplyDelete
  21. Melayu masih tak percaya lg yg Najib guna duit rakyat dana awam utk kegunaan peribadinya. Kesian betul pendekar bujang lapok. Ini betul2, bukan cobaan.

    ReplyDelete
  22. http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/06/06/does-the-opposition-want-to-lose/

    Does the opposition want to lose?

    ReplyDelete
  23. http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/06/06/does-the-opposition-want-to-lose/

    "I mean, seriously, the only choices that the opposition can come up with is an old man who laid the foundations for all the trouble we are in and another old man who is (fairly or unfairly) in jail?"

    --Azmi Sharom

    ReplyDelete
  24. Hidup Rafizi. Bravo. Tp harap u jaga safety ke mana jua anda pergi.

    ReplyDelete
  25. Sila siasat berapa banyak wang yg mengalir masuk ke akaun Apandi AG.

    ReplyDelete
  26. Puak Dedak Ehnain, kiuseben dn semua penerima dah pun tahu HAKIKAT yg mereka tertelan Tahik Low.
    Nak pertahan juga sebab:
    -Cover line harapkan rakyat lupa,maafkan.
    -Takut sama2 masok DALAM.
    Sudah2 la, tersilapa,termakan satu hal,tapi rakyat tak boleh lupa, sama2 kita WAJIB buang MUNGKAR.

    INI KEWAJIPAN, DEMI ANAK CUCU.
    Tambah2 lagi hijab jahat diangjat dalam bulan mulia ini. Apa guna sekiranya puasa semata2 utk lapar, walhal Allah dah perjelaskan.
    Masihkah nak tutup satu mata buat2 tak nampak?
    Satu mata juga kah orang melayu yg mencanang mulia lah sangat Islam mereka ?
    DAJJAL pun satu mata !!!
    DAJJAL juga kah kamu?... mereka?
    ...KITA?

    Tiada jawapan yg tidak ikhlas .

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada siapa menafikan pyelewengan yg berlaku.semua org tahu tp rkyat tiada pilihan ph sgt lemah pemimpin mereka tiada langsung langkah nk mmperbaiki organisasi sendiri

      Delete
    2. Cakap senang...kau undi la ketua kampong kau sendiri

      Delete
    3. kalau mcmtu baik tk pyh pilih pg.nk undi ph buat apa.hanya menipu semata2

      Delete
    4. 1426,ko leb8h senang tuding pada faktor lemah dan luaran. Ko apologis. Sma mcm sekongkol setongkol2 klise gang matlamat halalkan cara.
      Apakah tidak mungkin selepas dinyah UMNOBN dan sikap LobaiLonglai,akan berlaku pencerahan, pembaikan.
      Baju lusoh berpeloh 60 tahun tetap akan akan jadi elok kalu mahu dibasoh?
      Ko tak may basuh, ko kata baju kotor. Ko tak mau ubah ko kata PH tak cukup baik.
      Sama ada otak ko kosong
      atau pun ko sengaja nak bohong.
      Apakah mata ko satu?

      Delete
    5. tak logik untk mggntikn dengan pihak yg lebih lemah.kelemahan terlalu ketara.mcmna ph nk brfungsi kalau tdk dwjudkn sistem.ph tk blh gntkn bn selagi tk brubah

      Delete
    6. nk basuh mcmna kalau sabun dan berusnya tkde.sekat pkai air liur lg rosak baju

      Delete
    7. Mat Sabun ada....

      Delete
    8. 1609,1612.
      Yg penting Mungkar sudah dikenalpasti.
      Tindakan juga perlu.
      Kalau asyik aprehensive tapi ko masih sanggup bergelumang dlm tahik low.
      Sma lah Dajjal yg mata satu..nampak serupa tak nampak.
      Tapi aku faham, Melayu memang dilahirkan lemah begitu. Sembang kencang,fantasi lebih mulia dari realiti.
      Teruskan sajaah, kalu itu masih jadi pegangan ko.
      Tapi dari keputusan PRU13, dah NYATA , lebih peratus tidak bersama kamu lagi.

      Delete
    9. itu satu masalah.msalah knp ph tknk berubah,kalau dlm parti ada ajk pusat knp dlm ph tk blh diwujudkan.kalau ikhlas untuk rkyat tiada sebab tak blh diwujudkan.melainkan masing2 tak ikhlas

      Delete
    10. Anon 1609..Atas dasar apa dinilai ph lemah? Atas kriteriA apa? Alasan kukuh kau ck pph lemah? Citer skit la secara bijak dan tepat..ke atas suke2 ayat nak tulis je sedap hati.

      Delete
    11. tgk organisasi ph.ph bukn gabugan rasmi belom didaftarkan.mana perlembagaan.prmilihan ketua mggunakan sistem yang macamna.segala msalah sentiasa dirunding dlm ph atau mmg tiads perancangan

      Delete
    12. Hahaha ni antara org atas pagar.sikit lagi tu nak masuk ph aku rase.sb tu dok singgah sini

      Delete
    13. Fikiran lu masih tak tetap mana satu nak pilih ni.tak ada pendirian otak kosong

      Delete
  27. Siasat Najib, Pandi dan Khalid Abu Bakar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketiga ekor ini sudah pasti dalam top list bila IMNO/BN jatuh tersungkur dinyah dari Putrajaya nanti dan bakal dianugerah gelaran 'Tang' 'Ting' 'Tong'.

      Delete
    2. Tan Tin Tun Taik Madey.....

      Delete
    3. Aku nak luku kepala bijan kalu dia masuk sgau buloh nt

      Delete
    4. Betul...kewibawaan 3 ekor peranap negara & bangsa ini tak sebanding pun dgn taik Tun Mahathir.

      Delete
  28. Rakyat malaysia kena candu rasuah duit..
    Betul nak guling pecat mqti najib....seluruh negara bantahan .tunjuk perasaan aman seluruh negara dan mogok...amin

    ReplyDelete
  29. apa punya nasib rakyat mesia dpt pm mcm nih.. duk diam mcm patung. belum mati tp dh jd tugu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib ko ye tak baik orang lain semua baik....

      Delete
  30. lbh malng lg rakyat mlysia dpt pmbngkang mcm ph.lgsung tk layak mggantikn Bn.terlalu byk kelemahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1605,
      Teruskan sajalah, kalu itu masih jadi pegangan ko.
      Tapi dari keputusan PRU13, dah NYATA , lebih peratus tidak bersama kamu lagi.

      Delete
    2. Meroyanlah ko....

      Delete
    3. kenyataan yg benar bukan tak mahu tukar Bn yang bermasalh.tp ph sendiri tak pernh nk berubah.ibarat nak tukar kereta yg rosak tp boleh berfunsi dgn kereta baru yg tak blh bergerak mana lebih baik

      Delete
    4. Xnk berubah dan tak berani mencuba.sentiasa takut kegagalan.satu sikap yang telah buat bangsa melayu naik lemau dan ketingalan selamanya

      Delete
    5. Sape ckap mlyu lemah? Kuat ape melyu. Setkat nk lempang org xde hal lah. Nak ajak pukul org seorg ramai2 pun boleh jer.any time.

      Delete
    6. Hehe yg tu mmg melayu hebat

      Delete
    7. 16:05

      Anda telah membuat andaian terlalu awal . Adakah anda salah seorang ahli nujum yang dilantik olih kak Rozy ?

      Tafsiran mengatakan PH terlalu banyak kelemahan hanyalah kepada pencacai pencacai BN . Belum pernah PH memerintah Negara ini , bagaimana pula bolih di katakana banyak kelemahan ?

      Janganlah anda terlalu taksub pada hantu dan ahli nujum . Takut mendatangkan mudarat . Lihat saja apa akibat yang menimpa pelatih kadet di UPN .... kerana terlalu percayakan pawing , satu nyawa menjadi korban .

      Delete





  31. Meroyanlah korang semua proTun ooi hingga ke akhir hayat korang.
    Ia tidak memberi bekas sikit pun kpd kerajaan BN.





    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU dulu dah bagi bekas 49% baru. PRU14, hancusss UMNOBN. Kalu sanggup berkubang dlm tahik low , PAS pun akan melobailonglai lah..

      Delete
    2. Lagi sorang meroyan....

      Delete
    3. statistik tak mmbawa makna.lebih baik mengekalkan yg sdia ada walaupun rosak drp mggantikan dgn yg baru tp langsung tk boleh guna

      Delete
    4. Aiii ade jugak sgup makan buah yg rosak dan buruk daripada cuba kait buah yg masih di atas pokok?

      Delete
    5. Xnk berubah dan tak berani mencuba.sentiasa takut kegagalan.satu sikap yang telah buat bangsa melayu naik lemau dan ketingalan selamanya

      Delete
    6. Prgai cmni la bijan suka kalau hangpa nak tau.senang dia nak tipu sana tipu sini lepas tu ckp ini semua agenda barat n yahudi nak jatuhkan melayu. Mmemag senang hidup mcm ni

      Delete
    7. masalah yahudi,cina bukan perkara yg besar.masalah dlm ph selesaikan dulu sblum pru

      Delete
  32. Terlalu banyak dia dah sapu
    Berbillion sudah didalam saku
    Orang umno menjilat sifu
    Pada rakyat dia tak laku!

    Padanya wang itu raja
    Wang negara dibuat harta
    Asalkan terus sokong sahaja
    Orang penting bagi berjuta..

    Sorang pemimpin tak cakap benar
    Rasuah berleluasa dia yg ajar
    Negara bergolak dibikin onar
    Membohong, menipu dianggap wajar!

    Lepas itu membuat nista
    Tak sokong dia,Melayu sengsara
    Kristianlah jadi anak cucu kita
    Dikampung dan Felda tipu cerita!

    "Wahai Melayu, sokonglah aku
    Jika tidak,DAP sapu
    Pakatan menang habislah Melayu
    Tun Mahathir manalah mampu.."

    Ada hati nak bela rakyat
    Mintak sokong teramat sangat
    Komunis, Yahudi kontrak diikat
    Masih kata Mahathir jahat!




    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sorang lagi lagi kuat meroyan.....

      Delete
    2. fun t merapu aja.bukan berpijak dibumi yang nyata.BN sptutnya sng aja diklahkan tp PH yang bermasalah tkkn mmpu kalah Bn.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Apa kehenya dengan anonymous
      Takdak angin ribut hendak merampus
      Pantun diberi berisi, baik dan bagus
      Kalo tak paham juga tu tandanya nak mampus..

      Bila siempunya badan diam membisu
      Macai mencover umpama lembu
      Bermain kucing buat tak tahu
      As long as i happy lantaklah u!..

      Inikah contoh pemimpin negara
      Biarkan rakyat keliru menjadi sengketa
      Hal rasuah bukannya kecik perkara
      Patutnya dijawab segera tapi ditutup mata..

      Delete
    4. hal rasuah mmglah besar org tua.hal keamanan dan kestabilan negara lebih besar

      Delete
    5. Terbaik bros Fan Tun dan Perak Man.

      Keep it up bros.

      Delete
  33. smp bila rakyat malysia harus menunggu supaya dpt melihat pmbangkang dan parti pemerintah boleh bersilih ganti.pembngkang masih lg gagal mwujudkan barisan yang betul2 meyakinkan untuk mggantikan parti memerintah.pmbngkang tetap lemah dan masih ditahap lama.kbykan negara luar skurang2 ada dua parti yg bersilih ganti memerintah ttp di malaysia tk pernah berlaku.pembangkang harus dihukum supaya mereka berubah dan bolehnjadi pnganti yang setara kpd Bn pada setiap pru

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita pulaukan pembangkang supaya mereka berubah tkde jalan untk memaksa mereka berubah

      Delete
    2. Hehe pulau pembgkang pastu undi bn ek?

      Delete
    3. Sory bro..dh terlewat saranan kau.ph bakal perintah malaysia. Xksah la kau pnya perubahan ke ubah atok kau ke tu.

      Delete
    4. kita tgk bro.ph takkan mmpu

      Delete
    5. Takkan kau nak undi blok ke3 parti pas kot hahahahaha

      Delete
  34. Adik mat dah bersuara
    Jilat jibbo dialah juara
    Nakkan kisah dibumi nyata?
    Emdibi dicemuh seluruh dunia!

    Dia takbur bersifat sombong
    Pru 13 dia nak klentong
    Undi popular umno dah rentung
    PRU 14 Pakatan untung!!

    Kita tengok siapa yg kena
    Menang tidak selama lama
    Wang curi jika diguna
    Takkan Allah boleh terima!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha terbaik bro fan tun..

      Adik mat tak baca berita
      Kerana dedak matanya buta
      Wanemdibi pun dia tak tau apa
      Mungkin dia ingat itu kereta..

      Kalah menang lumrah pertandingan
      Tapi menolak kemungkaran satu perjuangan
      Penentangan kleptokrasi akan berterusan
      Sehinggalah sipenyangak dihadapkan kemuka pengadilan..

      Delete
    2. org tua kita bukan tidak boleh untuk berubah.semua org mahukan yg lebih baik.buktikan dan tunjukkan ph boleh mnggantikan bn.tunjukkn kesepakatan dlm ph.rakyat tk mahu bila ph mng pergolakan politik akan berterusan

      Delete
    3. Adik mat paham tak maksud bukti
      Mestilah ada bendanya dan ada saksi
      Pakatan Harapan masih belum memerintah lagi
      Persoalan adik mat tidak konkrit untuk dibahasi..

      Pergolakan politik pasti ada
      Sekarang ni dalam BN pun dah banyak cerita
      Cuma adik mat aje yang hendakkan BN bertakhta
      Sebab tu pada Pakatan adik mat mengata..

      Udahlah adik mat mengadu domba
      Berlakun prihatin ala talam dua muka
      Sedangkan adik mat sebenarnya penyokong pencuri negara
      Ketakutan adik mat menyokong PH, itulah tanda buktinya..


      Delete
    4. sory org tua.jauh sekali mnyokong BN.cuma sbg rakyat biasa cuma nak yang terbaik untuk negara.tak mahu nanti silap memilih myesal dah tk berguna lagi

      Delete
    5. Usah di risau hal mendatang.pandai la pemimpin ph yang bijak pandai uruskan masalah di belakang hari. Takda masalah langsung bukanlah kehidupan namanya.

      Delete
  35. Melayu di Malaysia menang menjadi abu kalah menjadi arang,menang sorak tanah air tergadai dek bangsa lain yang memerintah mereka,sekadar gula gula brim dan kenaikan gaji tahunan tidak seberapa,bangsa melayu khayal dek bangsa lain yang memerintah dan mencuri kekayaan Bumi Malaya.

    ReplyDelete
  36. Mula kata tak tahu.
    Lepas tu kata fitnah, tipu,
    Tak lepas nk jawap, buat bisu,
    Bila dah terang buka sati per satu,
    Dikata pulak diguna utk bantu,
    Melayu dan Islam perlu tongkat satu.
    Bila dah terlondeh,katalah dia pulak bahawa PH belum cukup bermutu.
    Adoi Melayu, oh Melayu,
    Fantasi itu realiti pada kamu.
    Cukup takut dgn hantu.

    PATUTLAH BANGSAMU sangat MELAYU.

    Komdrad C.Peng,
    Biro kutipan balik 1MDB
    1 Jalan, lilit 1,
    Putayaya,
    Nanyang

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tdk bermutu bukan nak mengata ttp mmg benar

      Delete
    2. mutu satu hal boleh bertekak sampai pagi.
      Isunya adalah mungkar UMNOBN sudah terbukti.PAS pulak tetap nk cair dosa mungkar itu.
      Ko pulak 1757, lebih selesa terus gelumang dlm tahik low.
      Ini juga benar.

      Delete
    3. mgkar telah terbukti.buktikan pula ph boleh mggantikan Bn.tunjukkan ph betul2 bersatu dan tak akan wujud sbrang pergolakan dlm ph slps mng pru

      Delete
    4. 1757,
      kau setuju line1 sampai 7.
      Cuma line 8 kau pertikai.
      Habis , sambunglah garu telur itu, sampailah kau melayu

      Delete
    5. mmg setuju.cuma belom yakin meihat dengan kpimpinan lama dan orgasasi dalam ph

      Delete
    6. Bangsamu sangt me-layu. Ada kebenarannya. Jangan cepat melatah bila ditegur. Sebab tu bangsamu lambat utk maju. Bila melatah mulalah kau bersilat. Tapi setakat tu je lah. Diberi gula-gula kau diam. Dijentik isu bangsa dan agama kau meroyan. Patutlah Umno ketawa sambil mempermainkan engkau. Kau mudah amat goyah jiwamu. Wahai melayu. Bangkit engkau mengubah nasibmu. Jangan kau terus tertipu oleh sang ketua yang hidup atas titik peluh dan darahmu.

      Delete
    7. Melayu paling takut hantu, walaupun percaya pada Tuhan Allah yang maha berkuasa tetapi masih dibelenggu khurafat percaya pada benda2 karut marut. Tengok saja drama tv melayu - banyak yang khurafat sebab org melayu suka tengok. Bila penakut hantu senanglah kamu ditakut-takutkan dan dipersenda oleh pemimpin seperti Umno.

      Delete
    8. 18.17 jenis yang suke tgok hiburan gegar vaganza n anugerah era jer kot. Nak yang santai2 heppy je manjang .Takut sangat kalau ph menang adoiiiiiii

      Delete
  37. Adik Mat mengena bro Perak Man
    Sedapnya mulut kata old man,
    Kalau nak tahu tengoklah komen
    Perak Man class, kalah wak Simen!

    Sibuk betul pasal Pakatan
    Semua nak tahu setiap gerakan
    Kalau dah camni serupa meroyan
    Borang Pakatan segera isikan!

    Konon kata Pakatan lemah
    Pergilah jumpa isteri kak Mah
    Bubar parlimen jangan berlengah
    Kita tengok siapa yg kalah!

    Kuatlah benar konon si jibbo
    Nak sokongan dedak dihulur
    Wang curi jika ditabur
    Apa kan jadi didalam kubur?

    Selagi hayat dikandung badan
    Tun Mahathir Allah peliharakan
    Bijak mentadbir banyak pengalaman
    Dengan Pakatan, Bijan tertekan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Katanya takut tersalah pilihan
      Risau pakatan lebih teruk dari barisan
      Ini manusia yang tiada pegangan
      Sepatutnya kita bertawakkal lah pada Allah selepas pilihan..

      Memang gila jika hendak pikirkan
      Benda belum jadi dia risaukan
      Ini tanda adik mat ada masalah dalaman
      Kalo lambat dirawat, nanti ke Tanjong Rambutan..

      Delete
    2. 18.17..Itu la jgn menuntut ilmu salah.yg hg pi menuntut ilmu dgn bomoh teropong tu ape hal sampai bleh nampak keburukkan masa hadapan..lagi baik hg undi penghulu kg hg je tak payah nak risau sgt

      Delete
  38. 18.17 hang ni terlalu sangat sasau atau pun gila babi


    Hang tau dok kata ph tak boleh perintah tak bersatu


    Apa lancau pala hotak hang

    ReplyDelete
  39. aku bukan kata tak boleh.bkn hanya aku ttp juga knnyakan rakyat msih sangsi dgn kemampuan ph.kalau nk sokongan rakyat sila ubah ph mnjdi lebh sistematik sblm pru kalau tk usah mmpi bn akan tumbang

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  41. Ya Allah ya Rabul Jalil..di bulan ramadhan yang penuh keberkatan ini hamba-hamba mu merintih di kala tahjud kami semuga segala siksaan ke atas rakyat oleh regim Najib dan konco konconya di segera kan pembalasan dan segala perjuangan rakyat terhadap kezaliman najib mendapat perkenan mu ya Allah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...