Thursday 22 June 2017

"YANG BERBAU GAJAH MATI DI DEPAN MATA, YANG DICARI BANGKAI NYAMUK DI SEBERANG LAUT"


Hasil cadangan Pasukan Petugas Khas yang menyiasat berhubung kerugian urusniaga matawang asing pada 1980an dan 1990an, kabinet semalam telah bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi meneruskan siasatan mengenai perkara itu.

Menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri, keputusan menubuhkan Suruhanjaya Diraja kerana mendapati wujud elemen menyembunyikan fakta sebenar kerugian dengan mengemukakan maklumat yang bertujan mengelirukan Jemaah Menteri dan Parlimen.

Dengan penubuhan Suruhanjaya Diraja itu diharap mampu merungkai isu yang membelenggu negara sejak 23 tahun lalu, kata kenyataan Perdana Menteri lagi.

Satu-satunya fakta mengapa kerajaan UMNO dan BN pimpinan Najib Razak menubuhkan Pasukan Petugas Khas dan kemudian Suruhanjaya Diraja ini ialah kerana kritikan serta serangan berterusan Tun Mahathir Mohamad terhadapnya, khususnya berhubung skandal kewangan 1MDB yang sudah berlarutan sejak lebih 2 tahun yang lalu.
Jika Tun Mahathir tidak menyerang Najib, tidak keluar UMNO, tidak menubuhkan Bersatu dan tidak bersama dengan Pakatan Harapan sekarang ini, pasti tidak diwujudkan Suruhanjaya Diraja berkenaan.

Lebih jelas, penubuhannya adalah usaha untuk mengenakan Tun Mahathir dengan harapan Najib, UMNO dan BN terus menang dan berkuasa lagi selepas pilihanraya umum akan datang.

Ia juga suatu paparan yang jelas bahawa Najib begitu gerun untuk berdepan dengan pengaruh Tun Mahathir yang telah menubuhkan Bersatu dan kini bersama-sama dengan Pakatan Harapan untuk memberi cabaran kepadanya melalui pertimbangan kuasa rakyat.

Suruhanjaya Diraja itu tidak lain adalah sebagai tindak balas dan mengalih pandangan untuk menutup skandal 1MDB yang paling nyata berada di depan mata serta penyiasatan antarabangsa turut mendapati melalui syarikat pelaburan itulah munculnya isu RM2,600 juta dalam akaun peribadi Najib, SRC International dan hiruk-pikuk lain yang melibatkan Jho Low, Rosmah Mansor dan Riza Aziz.

Lantaran penyiasatan dalam negara tidak berjalan atau terlalu perlahan dengan berlakunya pelbagai pemecatan kepada mereka yang bersuara serta bertanya soalan, yang didesak oleh pelbagai pihak agar ditubuhkan Suruhanjaya Diraja ialah berkaitan 1MDB.

Tambahan lagi, dalam kerugian urusniaga matawang tersebut tidak terdengar, jauh sekali terbukti Perdana Menteri ketika itu didapati ada mempunyai berbilion-bilion ringgit dalam akaun peribadinya.

Tetapi, Najib bukan saja menutup mata dan memekakkan telinga terhadap desakan itu, malah tanpa segan dan malu juga mengOSAkan laporan audit mengenai 1MDB itu.

Maka, walaupun skandal 1MDB ini sudah berbau ke seluruh dunia dengan pelbagai negara sudah melakukan penyiasatan serta menjatuhkan hukuman dan yang paling mengaibkan ialah pelbagai pendedahan di sebalik saman sivil untuk merampas hartanah dan pelbagai aset lain oleh DOJ Amerika Syarikat, semuanya cuba ditutup rapi dan tiada tindakan diambil setakat ini.

Di ketika Pasukan Petugas Khas menyiasat mengenai urusniaga matawang tersebut dan difahami tujuannya untuk mengenakan Tun Mahathir, tetapi bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu tidak dipanggil sama sekali untuk memberi keterangannya.

Sebaliknya, Anwar Ibrahim yang dipanggil oleh Pasukan Petugas Khas untuk memberi keterangannya sudah dapat menghidu tujuan mengenakan Tun Mahathir itu berdasarkan soalan-soalan yang ditujukan kepadanya.

Mereka mahu menggunakan saya untuk menyerang Tun Mahathir, tetapi saya tetap memberitahu bahawa kerajaan tidak boleh menggunakan ini untuk menyalahkan Tun Mahathir semata-mata, tegas Anwar lagi.

Bahkan, bekas Timbalan Perdana Menteri itu juga konsisten dengan kenyataannya bahawa yang bertanggungjawab terhadap kerugian urusniaga matawang itu ialah Nor Mohamed Yakcob yang kini menjadi Timbalan Pengerusi Khazanah Nasional, cabang pelaburan utama kerajaan.

Pengerusi Khazanah ialah Najib sendiri selaku Perdana Menteri.
Anwar turut memberitahu, berikutan beban pertanggungjawaban kepada Nor Mohamed Yakcop itu, beliau bukan saja kemudiannya diarah meletakkan jawatan daripada Bank Negara, malah tidak dibenarkan daripada terlibat dalam mengendalikan kewangan negara.

Bagaimanapun, tambah Anwar, ketika Tun Abdullah menjadi Perdana Menteri, Nor Mohamed Yakcop telah diilantik sebagai Menteri Kewangan Kedua.

Berdasarkan semua itu, kita sudah boleh menjangka hasil siasatan Suruhanjaya Diraja itu nanti.

Tidak mustahil, sebagaimana Tun Mahathir tidak dipanggil oleh Pasukan Petugas Khas untuk memberi keterangannya, beliau juga mungkin tidak diperlukan mengadap Suruhanjaya Diraja itu.

Bagaimana cepatnya Suruhanjaya Diraja itu dipersetujui untuk ditubuhkan, hasilnya juga barangkali akan dikeluarkan sebelum Parlimen dibubarkan.

Tetapi, apa pun hasilnya nanti, sementara yang cuba dicari ialah bangkai nyamuk di seberang laut, bau yang menusuk kalbu daripada gajah mati di depan mata tentulah tidak mudah untuk diwangikan begitu saja. (ShahbudinHusin 22/06/2017).

109 comments:

  1. Sudah hilang malu... pemimpin2 Amno!! Macam-macam lawak mereka buat sekarang!! Bodoh sungguh orang yang masih nak undi parti lawak ni!!

    Sekarang parti lawak agama pulak senyap membatu!! Puuiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sambut hari raya

      Sudah selesai turun jalan raya

      Setiap 5juta rakyat jelata


      Bikin Bijan pengsan tak dapat berkata kata


      Bersih 5.0


      Ini kali lah

      Delete
    2. Kabinet sebulat suara bersetuju dengan syor Pasukan Petugas Khas (PPK) bahawa terdapat keperluan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi membolehkansiasatan terhadap kerugian urus niaga mata wang asing oleh Bank Negara Malaysia (BNM) pada sekitar 1980-an dan 1990-an diteruskan.

      PPK, yang ditubuhkan bagi menyiasat kerugian tersebut, mendapati terdapat elemen menyembunyikan fakta sebenar kerugian dengan mengemukakan maklumat yang bertujuan mengelirukan Jemaah Menteri dan Parlimen, menurut Pejabat Perdana Menteri (PMO) dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

      "Penubuhan RCI ini seterusnya diharap mampu merungkaikan isu ini yang membelenggu negara sejak 23 tahun lalu," menurut PMO.

      PMO berkata, PPK membentangkan hasil laporannya ke Kabinet hari ini, selaras dengan mandat yang diberikan kepada pasukan itu untuk mengemukakan hasil laporan tersebut ke Kabinet dalam tempoh tiga bulan selepas penubuhannya.

      Dalam laporan tersebut, PPK mendapati wujud kes prima facie bagi kerugian BNM sekitar 1980-an dan 1990-an dan telah mencadangkan penubuhan RCI.

      "Penubuhan RCI ini akan membolehkan siasatan terperinci yang lebih menyeluruh dapat​​​​​ dilakukan berdasarkan lunas-lunas perundangan dan dilindungi (immunity) di bawah Akta 119," menurutnya.

      Delete
    3. Najib Pondan Tua Lahanat !

      Losemah Gemok rambut besar manyak kutu!

      Neraka Jahanam menunggu, bila mau mari ?

      Delete
    4. Bersatu tidak sepatutnya cuba mendominasi Pakatan Harapan kerana ia parti yang baharu menyertai gagasan itu.

      "Pandangan daripada Anwar itu betul, tak mungkin boleh dua-dua daripada parti Bersatu sebab dominasi dalam Pakatan Harapan itu masih lagi pada PKR dan selama ini pun dalam Pakatan Rakyat, PKR yang menerajui.

      "Jadi kalau dengan kemasukan Bersatu yang belum dicuba dalam mana-mana pilihan raya, saya fikir pandangan Datuk Seri Anwar itu wajar, maknanya wajar diberi perhatianlah," katanya seperti dilapor Antarapos.

      Sabtu lalu, Anwar dalam satu kenyataannya melalui ibu pejabat PKR menyatakan bahawa beliau bersetuju sekiranya Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad diberikan peranan penting dalam Pakatan Harapan, namun menolak penguasaan Bersatu dalam jawatan pengerusi dan presiden dalam gagasan itu.

      Parti komponen Pakatan Harapan kini dikatakan bertelagah mengenai struktur organisasi baharu pakatan itu selepas Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak diberikan jawatan utama dan sekadar menjadi timbalan.

      Anwar yang dinamakan penasihat dalam senarai itu menolak Pengerusi Pakatan Harapan mempunyai kuasa pemutus sebaliknya hanya perlu diberi tugas-tugas menyelaras.

      Tuan Ibrahim bagaimanapun tidak bersetuju dengan cadangan Anwar itu.

      "Saya fikir kalau pengerusi hanya sebagai penyelaras, dia tiada kuasa, saya fikir dia tak boleh memberi sesuatu arahan dan membuat keputusan dalam mesyuarat, dia mesti ada kuasa sebagai pengerusi yang sebenar.

      "Saya fikir betul kalau pengerusi hanya sebagai penyelaras, jadi ia tiada makna dan memang kalau kita lihat dari segi muafakat tu, mesti ada ketua yang dihormati, bukan sekadar ketua untuk pengerusi menyelaras menyuarat-mesyuarat sahaja," ujar Tuan Ibrahim lagi.

      Anwar sebelum ini menegaskan ketua setiap parti harus diberi kuasa dan kedudukan yang sama-rata bagi mengekalkan tradisi musyawwarah dan konsensus seperti yang diamalkan Pakatan Rakyat, suatu ketika dahulu.

      Delete
    5. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mendakwa anggota jawatankuasa pusat DAP, Dr Tan Seng Giaw telah gagal dihubungi sejak awal tahun ini.

      Lim, yang adalah setiausaha agung DAP, mendedahkan perkara itu pada sidang akhbar ketika mengulas mengenai aduan Tan mengenai tahap 'kehijauan' di Pulau Pinang.
      Ketua menteri itu berkata, DAP akan menangani kritikan tersebut secara dalaman, namun enggan mengulas lanjut mengenainya.

      "Kami akan berurusan dengannya (Tan) secara dalaman, tetapi beliau tidak berkomunikasi sejak awal tahun ini, kami juga tidak dapat menghubunginya," kata Lim.

      Sambil mengaku Tan tidak menjawab panggilan telefon, Lim juga berkata, anggota parlimen Kepong itu tidak menyuarakan pendapatnya mengenai kehijauan Pulau Pinang kepada parti itu.

      Bagaimanapun, Malaysiakini berjaya menghubungi Seng Giaw di telefon bimbitnya dengan sekali cubaan sahaja.

      Menepis dakwaan Lim itu, Tan berkata : "Kamu dapat (hubungi) saya bukan? Susah mana kamu (untuk) menghubungi saya?

      "Sangat senang, jadi tidak ada masalah."

      Ditanya sama ada parti ada menghubungi beliau, Tan menjawab: "Saya tidak akan berkata apa-apa. Semakin banyak saya bercakap, semakin banyak masalah."

      Ahad lalu, Tan menulis di halaman Facebooknya, dalam empat bahasa termasuk bahasa Jawi mengenai keadaan alam sekitar di Pulau Pinang.

      "Kita mengelilingi Pulau Pinang hari ini. Kita melihat pantai berubah dan kehijauan Balik Pulau kurang. Kependudukan 850,000 memerlukan rumah dan kerja.

      "Keutamaannya memelihara hutan dan kehijauan," kata Tan dalam catatan itu.

      Tan merupakan ahli DAP veteran yang berasal dari Kelantan. Beliau telah menjadi ahli Parlimen Kepong selama lapan penggal sejak 1982.

      Keadaan ini menyebabkan Pengerusi MCA Pulau Pinang, Tan Teik Cheng mengatakan pihaknya bersetuju dengan Tan mengenai pentadbiran Lim yang "menghancurkan" kehijauan di Pulau Pinang dan ia dipersetujui oleh rakan DAP sendiri.

      Delete
    6. ini la aja modal hang dok pusing satu dunia no apa pun takdak, jgn kata kata tahi kuda takdak tahi unta pun takdak ... budin2 .... lama dah ceghita ini dah masuk archive, takpa no hang belek la sampai mati kering ... sampai mati kejang ... sampai mati jongkeh.

      Delete
    7. Apa yang merepek ini , cerita pasal Bersatu dgn pulau pinang green , tak relevan sebab isu takda pun cuma di gembar gembur oleh barua dedak Najib. PASAL RCI INI CUMA KERJA ORANG BANGANG NAK BAZIR WANG RAKYAT SEBAB TAK TAU BEZA ANTARA KERUGIAN DAN KECURIAN , KES FOREX TU SATU KERUGIAN YG TAK DAPAT DIBENDUNG KERANA MELIBATKAN KEJATUHAN SAHAM DAN NILAI WANG DI PERINGKAT DUNIA MEMPENGARUHI NEGARA TAPI KES 1MDB ADA LAH JENAYAH KERANA DENGAN SENGAJA MENCURI DAN BERNIAT JAHAT JADI FIKIR SENDIRI LA YANG MANA YANG BENAR BENAR JENAYAH BAHALOL, SETAKAT NAK SIASAT KES FOREX 20 TAHUN LEBIH DAHULU SAYA NASIHAT TOLONG SIASAT BERAPA KERUGIAN NEGARA MALAYSIA TANGGUNG DISEBABKAN RINGGIT JATUH TERUK DALAM SEJARAH SEKARANG DARI SUMBER SAYA TERIMA MALAYSIA RUGI HAMPIR PULOHAN BILLION RINGGIT DISEBAB KEJATUHAN RINGGIT DI PASARAN KEWANGAN DAN BNM TERPAKSA MENYALORKAN BERBILION RINGGIT DARI RESEP BNM UNTUK MENGELAK RINGGIT JATUH TERUK JADI SIASAT LA KERANA KEADAAN LAGI TERUK DARI KERUGIAN TAHUN AWAL 90HAN TERSEBUT. KERAJAAN SEKARANG BUKAN SETAKAT PENYAMUN TAPI BAHALOL DALAM NAK MENIPU.

      Delete
    8. Assalamualaikum,,,

      "Naib presiden PAS itu dipetik Harakah Daily berkata, pelawaan itu terbuka kepada PKR dan PPBM, jika mereka hendak memutuskan hubungan dengan Amanah dan DAP untuk menjatuhkan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14)". Inilah kenyataan Nik Amar yang nampaknya tidak disedari atau sengaja diabaikan oleh musuh musuh yang menyerang kembali seperti harimau tiada gigi.Di mana silapnya apa yang dikatakan Nik Amar itu dan di mana tidak berpendirian PAS?

      PAS tak akan rujuk kembali dengan mana mana parti tetapi sekadar menyatakan keterbukaan untuk berunding dengan parti parti yang memutuskan HUBUNGAN DENGAN PAN DAN DAP SERTA UNTUK MENJATUHKAN BN PADA PRU 14.Inilah mesej penting dari Nik Amar yang nampaknya disalah ertikan oleh para musuh dengan berbagai bagai hujah longgar dan longlai.

      Antara hujuh yang dapat dilihat ialah kluk klik, PAS nak rujuk kembali dengan kekasih lama dan apa apa entah.Semacam mereka gelisah dalam gembira ketika mengemukakan hujah hujah sebegini.
      Namun PAS biasa jer, ada orang kata PAS sengaja beri bola tanggung kepada lawan tetapi lawannya pemain amatur yang terlalu amatur sehingga nak smash bola pun tak pandai.

      Bukan jenis yang teliti, bukan jenis mengkaji tapi jenis hentam kromo, tengok saja tajuk, terus hentam, langsung tak ada bakat mencacai, ca Umno yang dah pupus juga ditiru, apalah dia orang ni.

      PAS kata terbukapun di hentam tanpa melihat dulu apa yang terbuka tu,Sikit sajapun yang PAS bukanya, cuma berunding untuk PRU 14 dan untuk meghadapi Umno bukannya berunding nak tubuh pakatan ker apa ker.Dan lebih penting ianya mesti didahului dengan memutuskan hubungan dengan DAP dan PAN.Lagi pula kenyataan Nik Amar ini keluar setelah keluar cerita PKR sedang mengintai peluang untuk bekerjasama dengan PAS apabila mereka meninggalkan DAP dan PAN.

      Peliknya cerita dari kem PKR ini tak pulak mereka siasat betul atau salahnya, sebaliknya terus melanyak PAS yang kononnya tak ada prinsip.Itulah prinsip PAS, keterbukaan untuk meghadapi Umno pada PRU 14 akan datang.Jadi sesiapa saja yang mahu bersama PAS dengan dasar terbukanya mesti terlebih dahulu meninggalkan DAP dan PAN, di mana untuk kedua parti ini,tiada dasar terbuka.

      Maknanya PAS hanya bersedia berunding dengan parti yang memutuskan hubungan dengan DAP dan PAN, itu muktamat dan perundingan itulah hanya untuk PRU 14 bukan untuk membentuk pakatan............

      Baca betul betul!

      Delete
    9. "Assalamualaikum,,,

      PH terus bergegar dengan kokokan yang bergelumbang taik.Merancakan kokokan ini pula ialah Zaid Ibrahim, orang Islam liberal yang tumpang bertengek dengannya puak puak tak tahu menghargai nikmat ALLAH, LGBT.Tapi dalam kokokan itu, nampaknya sudah hilang kesungguhan untuk menghapuskan lanun kerana yang nak diangkat nanti juga lanun yang sebenarnya jauh lebih dasyat dari lanun 1MBD.Kepala lanun yang menjadikan segala rompakan wang rakyat jadi nyata kini sudah bersedia untuk jadi kepala lanun lagi.Apa sudah jadi PH?

      Zaid menyifatkan PH sebagai pakatan rapuh dan akan sentiasa terdedah kepada kehancuran mereka sendiri.Apa tidak rapuhnya kalau ketua lanun yang memulakan segala keruntuhan negara kini kembali memimpin penentang lanun melawan anak didiknya sendiri.

      Zaid Ibrahim juga teruja menamakan LKS sebagai menteri pendidikan yang nampak bagus untuk agenda liberal dan sudah tentu menguntungan LGBT.Dan lebih menarik dia menamakan Mujahid Rawa sebagai menteri ugama yang akan meraikan semua kumpulan seperti liberal, LGBT, evangelis dan sebagainya.

      Itulah visi Zaid Ibrahim yang sentiasa advance memikirkan kemenangan liberal di bumi Malaysia.Tetapi peliknya kenapa pulak Zaid menyokong ketua lanun untuk menjadi boss Malaysia sekali lagi ya?

      Ada apa yang Zaid nak melanun?Muhyiddin Yasin yang dicadangkan Zaid sebagai menteri petroleum juga janggal, sebab Muhyiddin bukanlah seorang tokoh ekonomi dan pakar perangcangan yang bagus.Sebelum meninggalkan Umno dan kerajaan, muhyiddin masih ada hutang dengan kerajaan kerana ada tanda dia melanun di makmal makmal komputer sekolah sekolah yang sampai hari ini masih belum pulih.

      Apa nak jadi dengan kerajaan PH dan Malaysia kalau PH jadi kerajaan dengan Mahathir jadi PM lagi.......

      Delete
    10. ORANG UMNO TAK PAYAH LAH BERBOHONG LAGI DISINI.
      90% RAKYAT SUDAH MENYAMPAH DENGAN KAMU.
      TUNGGU LAH PILIHAN RAYA NANTI.
      UMNO SUDAH JADI PEMBOHONG....

      Delete
  2. Malaysian Cybertrooper22 June 2017 at 08:34

    Kabinet taik kucing....
    Mengapa pada masa yg sama tidak di usulkan agar RCI di tubuhkan juga untuk menyiasat pelbagai tuduhan yg di hadapi oleh Bijan & 1MDB?

    Memang nampak ketara ketakutan Bijan & Badak kontot kepada Ayahanda Tun dan kebarangkalian peluang kemenangan bagi PH di PRU14 yg kian meningkat naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermm...yg berkurun lama cepat je nak siasat,yang baru setahun dua cepat tutup kes.harap makcik pakcik felda faham benda ni.kalu tak abis la...hahahaha

      Delete
    2. Apa punya bangang......mereka pikir dengan mengorek cerita zaman tok kadok bokeh menutup cerita 1MDB yg masih segar bugar fresh????

      Sori naik lorilah.....lagi nak ditutup cerita 1MDB lagi menambah keraguan dan tanda soal rakyat Msia.

      Ini 2017....bukan zaman Jepun.....informasi di hujung jari yeopppp......konalah macam mana pon, seinci pon tak dapat nak ubah persepsi rakyat pada skandal 1MDB. Rakyat bukannya sebodoh yg disangka.

      Bersusah payah korek gali cerita lama tapi cerita 1MDB dibisukan.......walhal satu dunia berkompang......bukak mulot tanya sikit pon tak boleh.....silap haribulan kena heret ke balai.

      Alahaaaaiiii......bangkai badak dan gajah nak ditutup dengan nyiru.....hhmmmm kesiaaannn....

      Delete
  3. Biar aku mulakan dengan, KAH KAH KAH ! Ini kerja orang bodoh yang ketakutan yang dia akan kalah tidak kira bila-bila PRU diadakan. Maka dalam ketakutan dia terpaksa mengambil arahan pula dari orang laun mahu mengenakan Tun M. Tetapi, apa si bodoh ketakutan ini tidak sedar, isu ini akan terkena balik si bodoh ini lantas dia akan hilang jawatannya nanti. Kan dah jadi si bodoh, manalah dia nak tahu. KAH KAH KAH !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Abu Hurairah r.a., ia berkata: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Syurga dan neraka berdebat satu sama lain. Syurga berkata: "Orang-orang lemah dan fakir miskin masuk kepadaku".
      Dan Neraka berkata : "Para pezalim dan orang yang sombong bongkak masuk kepadaku".

      Kemudian Allah berfirman: "Kamu adalah siksa-Ku, denganmu Aku menyiksa orang yang Aku kehendaki".
      Lalu Tuhan berfirman kepada syurga: "Kamu adalah rahmatKu, denganmu Aku memberikan rahmat kepada orang yang Aku kehendaki".
      (Hadith diriwayatkan oleh Tirmidzi).

      Delete
  4. Tk lain hanya utk selamat tengkok pm najib jerr..tubuhlah apapun rakyat takkn percaya lagii pada bn..nmpak sgt wayang thamil jerr nii..

    ReplyDelete
  5. Kawan kawan
    Cheebai celaka haram jadah

    Betollah


    Harga MINYAK DAH JATUH USD 43... BARU SEMALAM KAMI CAKAP USD45


    MAKNA PETRONENAS HANYA UNTUNG USD 8 SATU TONG !

    MANA NAJIB NAK DAPAT DUIT BAJET 2018?

    PERUNTUKKAN 28KEMENTERIAN KENA POTONG LAGI?


    LRT MRT AKAN DI TUNDA?


    HABISLAH GEORGE KENT? KAWAN GOLF.. EHH APA JADI OADA JOHAN BHD? DUA BULAN LEPAS KAMI DAH WARNING! MASA TU HARGA .33 SEN... LAILAHAILALLAH... SEMALAM DAH .23 SEN !!!

    MAKNA BULAN OKTOBER BILA BAJET NAJIB POTONG MRT MAKA JOHAN JADI .13SEN????

    ITULAH BALA JADI KAWAN GOLF !!!


    MINYAK USD 43! BAIK TAK PAYAH MENIAGA MINYAK LA PETRONENAS.. TUTUP TERUS KEDAI ??

    BULAN OKTOBER ANDAI KATA BETUL ANALISA KAMI MINYAK USD 38????

    MAKA USD3 JER UNTUNG PETRONENAS???

    APA BALA SAUDEE WAHABEE WALJAMAAH GILABABEE DAH BUAT ? DERMA LAGI 2.6B BERLAGAK KAYA.. SERANG YEMEN LAGI... SKRG NAK ROGOL QUTER..

    SAMPAI BALA SAUDEE MEREBAK KE NAJEEB...


    RAKYAT NAK MAKAN APA??? NAJEEB OIII ? BAJET 2018 KENA POTONG LAGI KER???

    BODOOO BETOL NAJEEB URUS EKONOMI.. BINGAIIII..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Msiabaru....duit bajet??? Jangan susah bro......diamond sedebuk kan ada......gadai ajerlah buat tampung bajet.

      Delete
  6. Nampak sangat motif sibijan bukan pasal keadilan atau kepentingan negara..ini semua pasal dendam dan politik..kalau betul kerana keadilan,kenapa baru sekarang nak tegur tun m, bukankah dia juga ada dalam kabinet tun m pada masa itu? Itu hal yang berlaku dua dekad yang lalu..macamana kes 1mdb sekarang?apa jadi dengan siasatan 1mdb yang diosakan..nampak sangat kartunnya sibijan ini..mungkin dia masih terperangkap di alam mimpi bersama zz kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Apa sumber atau modal yang UMNO ada... ?

      Ini lah akibat tak bijak memerintah, asal kenal asal kawan, dah buat salah pun di lantik jadi Timbalan Menteri. Sudah terbabit dengan rasuah pun jadi Pengarah SPAD.

      Anggap lah hidup ini di diumpamakan seperti jam. Semua komponen dalam jam mesti dalam kedudukan yang betul supaya boleh berfungsi dengan baik.
      Jika ada satu skru yang kecil longgar jam tersebut akan tidak menunjukkan masa yang tepat.

      Isa dan Nor ada lah dua skru kecil yang telah rosak tetapi masih di gunakan sehingga sekarang.

      Bagaimanapun dalam hal ini yang bertanggung jawab ialah orang yang memakai jam iaitu Abdullah Badawi dan Najib.

      Hanya Orang yang mereng pakai jam yang rosak.


      Delete
  7. .
    .

    Mahathir tak akan datang jika di panggil. Kalau dia di jemput pun dia tak datang, ini kan pulak bila di panggil.

    Apa saja tindakan yang di kenakan ke atas Mahathir ada lah senjata untuk Mahathir. Penubuhan Suruhanjaya Di Raja pun akan jadi senjata pada Mahathir. Mahathir bukan kira kalah menang tetapi menegakkan kebenaran untuk selamatkan negara adalah lebih penting.

    Nama pun Suruhanjaya Di Raja, adakah penubuhannya mendapat perkenan YDP Agung ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .


      Apa pertukaran atau tawaran yang di beri oleh Najib untuk Anwar Ibrahim ?

      Adakah kerana masa nya tepat kerana Anwar Ibrahim sedang mengusahakan pengampunan diraja dan sebuah badan meminta Anwar Ibrahim dibebaskan ?

      Semuga Anwar Ibrahim terus tabah dan kuat untuk berkorban sekali lagi demi rakyat. LAWAN TETAP LAWAN. Lawan sampai Najib rebah.

      Apabila keinginan Najib tidak tercapai maka satu lagi dokumen akan di OSA kan.

      Delete
    2. Betul tu dgn umur dia tu bkan kira kalah atau menang lagi.kubur bila2 pun dok tggu.klu masuk lokap pon mau setahun dua je pastu abis la..yang dok hidup ejoy sana sini tu bila nak siasat entah la.

      Delete
    3. Pandangan ainon 09:17 ternyata kelabu & kabor
      Tak guna otak apabila pandangan nak dihambor
      Tak kan ler dgn Nuat Aljubori itu Najib nak lebor
      Lain ler kalu nak diajak lawan tutoh lobang jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
  8. najib think he is being clever but it's the most stupid thing to do to umno

    who is mahathir? umno
    who is daim? umno
    who is yaakop? umno
    but it is good for the country because the RCI will show how corrupt umno truly is

    tokong Lim will be laughing all the way to the inquiry

    ReplyDelete
  9. Kuman diseberang dia nampak
    Badak tak lihat mata dah rosak
    Itu sah kerja penyangak
    Disuruh turun nafas dah sesak..

    Buatlah pelbagai taktik dan cara
    Konon Mahathir nak sumbat penjara
    Rugi dan curi tak mahu beza
    Ancaman Mahathir dihapus segera!

    Buatlah seribu, sejuta helah
    Tun Mahathir tak akan mengalah
    Sarang tebuan jangan digalah
    Berjuta rakyat duduk sebelah!

    Memang sungguh bagai dikata
    Umno sekarang tuli dan buta
    Beraja dihati bersultan dimata
    Seluruh dunia hina dan nista!

    Konon dengan berbuat demikian
    Mahathir,Pakatan berhenti dilayan
    Tetapi rakyat fikir berlainan
    Paling Utama singkirkan Bijan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Kadang kadang tak faham kita
      Apa faedah sibijan mengorek kes lama
      Dapatkah ia membantu ekonomi negara dan rakyat jelata
      Atau sekadar gimik mengalih isu barang kemas bik mama..

      Sibijan fikir rakyat akan percaya
      Siasatan diadakan untuk kepentingan negara
      Kalau begitu kenapa kes src dan 1mdb senyap sahaja
      Adakah takut pekung diri akan terbuka..

      Ini orang dah bangkrup idea
      Tak tahu lagi nak lawan macamana
      Hayat politiknya pendek terbayang jua
      Bamboo river sedang menggapai dia kesana..


      Delete
    2. Terbaek dari bro fan tun dan perak man....senario sekarang ni teman tengok makin bercelaru Msia ni jadinya.

      Kita tuuuungguuu PRU14.

      Salam perjuangan bros.

      Delete
    3. Bro Fan Tun & Bro Perak Man.......apa kata kita cadangkan tubuh RCI untuk siasat 1MDB???

      Delete
  10. desperate people will desperately finding desperate ways to desperately survive..........his life is akin to a fish out of water......

    once a lie, will never stop lying to cover all the lies.......u r doomed, jib!!!

    -dad-

    ReplyDelete
  11. FUYOOOOO...KIKIKIKI...

    KES JUDI FOREX NAK DI GALI SEMULA
    DOLU DOLU DUK SAPU BAWAH KARPET AJER
    BAGUS KA TU ANAK KRONI ASYIK MELANTAK SAJA
    SEKARANG MENA NAK LARI .. PADAN MUKA....!!!

    MBF BAILOUT 2 BILLION PETONAS BAYAR
    NYAWA TAK BERDOSA JADI TARUHANYA
    SAPA YG ARAH BUNUH SAMPAI LA NI TAK JUMPA
    ARI NI TIBA JUGA PEMBALASAN SI DURJANA..


    BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK

    INI KALI MANA MAMAK MAU LARI...

    UBAH DAN SIMEN MAMAK

    KIKIKIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 10.18
      sekolah mana dulu..cuba baca elok..nak siasat kes KERUGIAN Forex dulu..tp kau tulis dia sapu..bodoh ke pe ko ni..1mdb dah sah di CURI (KLEPEK)..kalau rugi, maksudnye buat bisnes @ melabur. bodoh nye cai..setakat dapat A9 sebiji untuk memaki org je ye..bagus le..sesuai kau bekerja untuk MO1, raja klepek terbesar di dunia..insya Allah, moga di akhirat nanti sama2 le kau dengan MO1 dan ahli2 umngok lain yang mempertahankan MO1 jawab ye..good luck

      Delete
    2. bodoh.....mis manage dengan songlap pun tak tau......tapi nak komen.........ni la salah satu macai bangang yg najib asik komplen....

      Delete
    3. 10.18
      Buatlah macamana pun tubuh RCI ke apa bala, tapi aku yakin tun m takkan lari.

      Delete
    4. Aku pun nak tanya 10.18, dulu U mana yang dia masuk. Nak tunjuk pandai konon. Korek fakta pun tunggang terbalik. MBF?. MBF tu syarikat apa?. Korek fakta sekecik tu pun bercelaru.

      Orang berniaga ada untung ruginya. Tapi kalau Penyamun ? .. saya bukan ekspot ... kita Impot saja. Betul2 penyamun tarbus lah kau ni.

      Delete
    5. Masih tetap nak buat bodoh kat diri sendiri.padahal tahu dan paham.tapi nak bela bijan sanggup jadi bodoh dan kena maki tuuuuuuuu...ape ilmu bijan pakai ek,

      Delete
    6. Forex- Nothing to hide
      1MDB - Everything to hide.
      BMF - CIA document nyatakan PM pada masa tu tak terlibat.

      Delete
    7. Hoi mat kihkih....aku ingat mu sek tinggi?....komen ayat sama tiap hari...nak sebut BMF pun tak tahu.
      Awat hang sebut MBF?.....
      hang ni tak sekolah tinggilah....level budak tkt 3...

      Delete
  12. Elok sangat kalau dua2 kes pun ditubuh suruhanjaya diraja..akan lebih adil kepada dua2 pihak

    ReplyDelete
    Replies
    1. kes ni bukan kes kecik mcm jamal pak tongkol pakai tuala gi depan pjabat orang.lagipun jamal bukan glamor sgt pun.ini kes besar melibatkan PM dan bekas PM.so integriti dan maruah malaysia dipertaruhkan.

      Delete
  13. agak-agaknya apa yang bapak dedak rasa sekarang ni... rasa hebat?...rasa macam king?...atau rasa macam malaysia ni aku yang punya....mok dedak pun...apa yang dia rasa? dah banyak sangat berlian yang dia beli.... pakai duit siapa?...

    ReplyDelete
  14. Muka Najib dah nak rapat ke dinding tu.. perpatah gajah, nyamuk atau kuman pun tak dapat nak tolong..pemakan dedak, pak menteri terpaksalah pakat2 tahan pakai tangan. supaya..muka Najib tak calar bala.

    Yang benar akan muncul dan yang batil akan lenyap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama kita berdoa puak puak pengkhianat ini dilaknat Allah sewaktu mereka masih hidup didunia.

      Delete
  15. Tun M.. tak kisah . Malahan menjemput agar dia di siasat

    Napa PM tak berani buat yang sama?

    Napa OSA kan dokumen?

    ReplyDelete


  16. Baru cuma menyasat .. Bukan semistinya Mahathir bersalah.

    Kalau di buat pertuduhan pun tak semistinya bersalah lagi...
    Seseorang tidak bersalah sehingga di bicarakn dan hakim membuat keputusan bersalah ... Barulah bersalah

    Jangan le sensitif sangat.... Kita semua manusia tentunya ada kelemahan di sanasini.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum lagi disiasat .. Bukan semistinya Najib bersalah.

      Kalau di buat pertuduhan pun tak semistinya bersalah lagi...
      Seseorang tidak bersalah sehingga di bicarakn dan hakim membuat keputusan bersalah ... Barulah bersalah

      Jangan le sensitif sangat.... Kita semua manusia tentunya ada kelemahan di sanasini.

      Delete
    2. Najib dan 1mdb sudah pun di siasat sejak setahun lepas oleh pdrm,sprm,bank negara, PAC...boleh org DAP sendiri.




      Delete
  17. Cuba tuan-tuan fikir dan renungkan fakta ini,

    DOJ cuba untuk mendapatkan balik harta rakyat Malaysia yang dicuri sebanyak RM20,000,000,000.00 melalalui penggubahan wang haram di negaranya.

    Sekiranya DOJ berjaya, sejumlah wang tersebut akan dikembalikan kepada rakyat Malaysia.

    Kita sebagai rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur dan berterima kasih kepada mereka, malah apa jua bantuan termasuk kewangan yang diperlukan perlu diberikan untuk tujuan tersebut.

    Yang menghairankan, sepatutnya menjadi tanggung jawab pemerintah masakini untuk mendapatkan wang tersebut, tetapi sebaliknya yang berlaku.

    Tuan-tuan fikir-fikirkanlah dan renung-renungkanlah dengan akal yang waras yang dikuniakan Allah.

    ReplyDelete
  18. Kemain lagii cai haprak, lagak megah handal
    Harap umpat fitnah saja, untuk dibuat modal
    Tak sedar Madey sendiiri penuh dgn skandal
    Itulah sebab puak haprak ni kita sekeh bedal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih tetap nak buat bodoh kat diri sendiri.padahal tahu dan paham.tapi nak bela bijan sanggup jadi bodoh dan kena maki tuuuuuuuu...ape ilmu bijan pakai ek,

      Delete
  19. Saya ingin kongsi cerita
    Minggu lalu punya berita
    Orang Sarawak sudah berkata
    Tun Mahathir mereka cinta..

    Ramai benci kepada umno
    Bijan datang buat don't know
    Parti umno buruk dan kuno
    Should be buried deep beneath snow!

    Datang pulak mulut berapi
    Orang Sarawak dah sangat benci
    'Setahun jagung' kata menteri
    Orang Sarawak tak bagi kunci!

    Jika umno nak kena Mahathir
    Orang Sarawak boleh berfikir
    Bijan mengemis seperti fakir
    Takkan dapat terus mentadbir!

    Ramai benci suami dan isteri
    Wang negara mereka yang curi
    Bershopping sakan keluar negeri
    Pakatan memang, pasti digari!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Harap rakyat menyokong pakatan
      Pakatan yang membawa berjuta harapan
      Ini bijan mesti ditumbangkan
      Bersama samalah kita semua jadikannya kenyataan..

      Delete
    2. Kasiihan sungguh dgn Fuck Tun yg syok sendiri
      Agak nya mangkok ayun ini, mimpi di siang hari
      Di Sarawak, pelbagai kesenangan kerajaan beri
      Tak usah mengharap le puak haprak haluan kiri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. kijora dh kojol..lalalalala

      Delete
  20. Bukan dah buat RCI ke dulu masa zaman Tun M? Siap bentang kt parlimen utk bahas?

    ReplyDelete
  21. Buatlah siasatan apa pun pasal skandel forex bmf ke yang sebenarnya rakyat tak terliur langsung nak tahu pun perkara yang dah lama berlalu malah terjadi pun tak menjejaskan periuk nasi rakyat pun pada masa itu. Lainlah skandel 1mdb sekarang ni sampai berhutang sana sini malah rakyat yang jadi mangsa tertekan dengan pelbagai kenaikan cukai gst dan sebagainya hingga berlaku kenaikan kos kehidupan harian yang sangat memeritkan rakyat.

    ReplyDelete
  22. "Siasatan" sudah lama siap dah. Lapuran RCI pun sudah siap di tulis. Hanya tunggu pembentukan suruhanjaya untuk membentang lapuran sebelum PRU14.

    Keputusan "siasatan" ... yang bertanggngjawab dan bersalah .... Tun Mahathir dan kroni beliau yang sekarang ahli Bersatu. Tangkap mereka, masuk lokap. Lepas tu baru ada PRU14.
    .
    Babak sandiwara ni senang di teka.
    .
    Sementara tu, dia orang buat tak tahu tentang 1MDB, berlian merah jambu, Jho Low ...

    ReplyDelete
  23. Dah mula mengelupor cai2 puak haprak keparat
    Batang kotey kinii sentap sentot, tinggal sekerat
    Kalii ini Matdey dah tak boleh lari termasuk jerat
    Si tua ini akan jumpa balasan, dunia dan akhirat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. najib dan rosemah hampir pasti ke lokap pasni.. lps pru bn konfem kalah

      Delete
    2. Aaaaminnnnn....

      Delete
  24. PAC dah buat pengesahan duit 1MBD tak hilang
    Barua betul, rakyat yang sanggup jadi petualang
    Mereka juall maruah negara tahap sundal jalang
    Matdey lah kepala buat wayang, jadii tok dalang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETUL duit negara tak hilang.
      Yg hilang khazanah negara, pengkalan tentera pun hilang. Yg hilang byk WANG yg dihutang dari bnk Yahudi. Rakyat yg kena jamin.
      Anak cucu cicit yg kena bayar.
      BETUL wang 1mdb tak hilang.
      1427, benyainya ko, Mak ko mesti nyesal sakit2 trran ko keluar.

      Delete
  25. Kih kiih.. pencacai haprak mau nafikan apa lagi
    Matdey barua kini sdg menggeletar berlaga gigi
    Kelesapan berbilion dulu bukan ler disebab rugi
    Tapii sama kroni, si tua ini songlap dan berbagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengeletar demam ... takut bawa kojol terus...

      Delete
  26. Sebenar nya rakyat tidak ada pun rasa tertekan
    Kita di dalam kemewahan, semua cukup makan
    Puak haprak sengaja reka tohmahan yg bukan2
    Hidup Najib.. anda terus jadi PM dan MP Pekan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita dalam kemewahan?? Semua cukup makan??

      Kepala hotak. Species macam engkau ni layak jadi penghuni hospital gila. Sah umno pas dah histeria.

      Delete
    2. 14:41.
      Dapat duit raya pemberian Najib/PMO RM1000 seorang.. sudah rasa mewah ke? jangan jadi bodohlah!

      Delete
    3. Buat kerja haram disisi agama. Jadi 'tukang bohong', 'tukang tipu maklumat'.....hina dan keji sungguh manusia saperti ini.
      Manusia yg bersifat spt inilah yg sanggup buat apa saja 'janji upah dibayar'.

      Delete
  27. Yang suruh siasat Mahathir adalah DAP (LKS) sendiri... Apa kena mengena dg Najib pula... Najib bukannya DAP.

    ReplyDelete
  28. lawak betul anon yang respond dengan "kah kaahh kaaahhh..." jawapan dah lah macam orang tak berilmu... banyak cakap carut dari cakap fakta... nampak sangat dia memperbodohkan diri sendiri... fakta sebenar pun dia tak nampak dan tak faham...kesian...

    ReplyDelete
  29. Tak kan le rugi forex berbilion lesap begitu saja
    Begitu jugak jadi nya sehingga lingkup Perwaja
    Pasal tu le nak kena tubuh Suruhanjaya DiRaja
    Kih kiih.. mau lari mana Matdey yg korang puja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila beri jawapan untuk yang ini pula...jawapan fakta, bukan jawapan carut...

      http://www.channelnewsasia.com/news/singapore/1mdb-probe-falcon-bank-s-former-branch-manager-sentenced-to-28-w-7581388

      Delete
    2. CAI NAJIB DAH MEROYAN..KIKIKIKI..PRU NK DEKAT..NK KALAH DAH,,N=BYE NAJIB N ROSEMAH

      Delete
    3. eh...Gani Patail kena buang sebab dia nak keluarkan ARREST WARRANT FOR THE PRIME MINISTER! draft pun hampir siap... Sila jawab dengan fakta, bukan jawapan carut...

      http://www.sarawakreport.org/2015/07/arrest-warrant-for-the-prime-minister-the-real-reason-the-attorney-general-was-fired-exclusive/

      Delete
    4. Buat la skli suruhanjaya di raja utk 1mdb/src tgok Ada salah ke tak.ini asyik syok dgn undang2 sendiri.itu pun harta negara jgk

      Delete
  30. Memang sial najib dan kerajaan umno bn. Memang putang inak.

    ReplyDelete
  31. FuckTun, Berak Man & Msiaharu pencacai tetap
    Tapi kinii udah tak berani jawab hanya menatap
    Othaman bapok pula dlm kelambu sdg meratap
    Kih kih... cai2 semua batang pelir sudah sentap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kijora dah meroyan sebab dah nk kojol..tamatla riwayat kejora pabila jibby n co kalah..lalalalala

      Delete
  32. Tak sabar nk pilihanraya..nk tgk jibby n rosemah nangis masa kalah nanti...kikikiki

    ReplyDelete
  33. Si klepet yg jalan kepit..campur badak air..memang suweyyyy

    ReplyDelete
  34. i pity bro kah kah kah kah

    i wonder whether he had problems during birth, or during his school years. i am pretty sure his parents didn't expect he has come to this stage of phobia. i hope and believe u still has some working cells in your brain, but badly need some oxygen.

    bro, ambik time off, relax....jgn dok ngadap computer je......and jgn dok baca utusan je. najib dah besar, rosmah pun lagi besar....dia org dah boleh jaga diri sendiri, tak payah bro ko nak jaga dia org 24 jam. kadang2 najib tu nakal......biasala, semah pun lagi la nakal.....sesekali ko sergah la dia org......baik nanti tu......tapi aku kesian ngan ko.......nampak gaya ko dah naik stage dah......kalu chemo pun dah tak bole hilang.......kesian nanti ko......siapa nak jaga ko.....ajib ngan mah dah tentu ada yg jaga....klu tak jolo, pakcik guard kt sungai buloh tu jaga nanti....nanti apa nak jadi dgn ko.......kesian2...

    -dad-

    ReplyDelete
    Replies
    1. xmsuk internet nanti xdpt duit..nanti abng jib marah..abis dia maki haramjadah..hanphone A9 pun dah bagi

      Delete
  35. Ternyata cai2 puak haprak dah makin biimbang
    Mcm dulu juga dlm internet punya lebat gebang
    Mmg tak de jalan PRU nanti BN boleh tumbang
    Sebalik nya Geng Haprak, maut dah di ambang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kahkak kikkik...

      Wam simen dah padam?...wak kikkik bila?...

      Delete
  36. Dah makin nak karam puak haprak punya rakit
    Tak ada apa isu citer basi lama asyik dibangkit
    Caii-cai buat tohmahan fitnah BN tak ada sakit
    Sebalik nya cai2 yg jadi anjiing menyalak bukit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  37. Mana dia dah hilang Othaman boncit perut bujal
    Tak padan lembiik mencabar orang ini iblis dajal
    Agak nya dah penat semput Kejora sekeh tunjal
    Atau barangkalii, tua kutok ini dah menemui ajal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  38. FuckTun, BerakMan, Msiaharu cai Madey Kerala
    Othaman bapok pelir lembiik depa punya kepala
    Tapi kinii, bayang kelibat tidak kelihatan lah pula
    Agak nya dah sentap, bila Kejora amuk tibai tala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  39. Kojola gila otak tak senta
    Konon nak kasi rakyat gumbira
    Umno dibenci Sarawak semua
    Umno nak masuk? Kena terajang laa..

    Rakyat Sarawak aman sejahtera
    Bukan kerana umno yg bela
    'setahun jagung' mereka naik gila
    Sarawak dan Sabah,umno dah bala..

    Kojola kojol, cepatlah kojol
    Bersama umno matilah betul
    Dua2 mati, negara pun unggul
    Alangkah aman tanpa si Kitul!

    Dulu kojola di Tanjung Rambutan
    Tujuh tahun dia ditahan
    Sebab ke Chow Kit jadi pelanggan
    Tak mahu bayar dihempap pinggan!

    Otaknya retak susah nak fikir
    Tak mahu nasi dimakan pasir
    Bab berfikir ianya fakir
    Dalam otaknya ada buasir!!





    ReplyDelete
    Replies
    1. Ajak jumpa kojola penakut
      Lari sebatu berasap bontot
      Ada ke penyangak dia nak ikut
      Pakatan menang dua2 sangkut!

      Harapkan saja duit curi
      Guna billion membeli undi
      Kabinet kayu angguk pun mari
      Dihati rakyat umno dah badi!

      Mat Kojola Mat Singapork
      Bercakap benar dia dah kekok
      Masuk kesini kuat berkokok
      Tapi ibarat sepuntung rokok!

      Bila bercakap konon berasap
      Tapi habis api pun lesap
      Baliklah Tampoi susu dihisap
      Tukar pampers,kencing dah resap!

      Kojola penakut nak jumpa Othaman
      Aminkan doa dia dah pengsan
      Senapang kayu kawad ditaman
      Ingat dirinya Sarjan Hassan!

      Delete
  40. Bagus RCI bukak balik skandal forex tahun 1993
    Walau udah lama berlaku, rakyat perlu tahu juga
    Bukanya apa sebagai satu langkah berjaga-jaga
    Supaya negara tak jatuh ke tangan Madey naga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  41. Dulu tiada internet, zaman pun belum lagi maju
    Setakat 1 billion Madey sembunyi je celah baju
    Orang pun tak berani korek sebab dia itu teraju
    Kini bila dibongkar balik, mana Madey nak tuju

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  42. Orang lama tahu, Madey punya perangai keling
    Bunuh orang yg tak berdosa kat Memali, Baling
    Bila anak tidak dapat naik, mata mula jadi juling
    Maka dibuatnya konspirasi Najib dia nak guling

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  43. Dulu Madey kata Nuat penjubor tak boleh harap
    Dia humban Nuat ke penjara bagai anjing kurap
    Kini sujud mintak ampun menyembah meniarap
    Bila buka RCI Forex pasti Madey kencing kerap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  44. Rci linggam dan RCI kad pengenalan di sabah ape citer?....aoe hasilnye?..

    ReplyDelete
  45. Madey kaki songlap anak & kroni jadi kaya raya
    Kini terkinja2 nak jadi PM semula ini ular buaya
    Namun kita boleh menilai dan takkan terpedaya
    Tunggu & lihat, PRU nanti BN menang bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  46. Adehhh ayat tak best la si kejora ni..bapak tak hantar sekolah ke kecik2.itu la melayu nak hantar anak g skolah pun tak mampu.tapi nakkk pangkah jgk umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tgok kat satu slot tv macam macam ada..melayu kutip tin,kutip botol,hidup harap derma org kampung,gi sekolah pakai baju koyak pun ada..pun nak bangga jgk perintah 60tahun

      Delete
    2. Kesian tengok 19:44, mat bingai cai Madey kutty
      Lihat Kejora berpantun timbul rasa dengki di hati
      Mungkin dia cuba nak buat tetapi bengap tak reti
      SPM pun agaknya kiok, jgn kata dia ke universiti

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    3. Nanti frust, bingai 19:44, kalu komen tak dibalas
      Itu lah dik, mak bapak suruh belajar ngko malas
      Mesti time sekolah, telinga dia asyik cikgu pulas
      Selalu kena denda, berdiri atas kerusi dlm kelas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

      Delete
    4. Masih tetap nak buat bodoh kat diri sendiri.padahal tahu dan paham.tapi nak bela bijan sanggup jadi bodoh dan kena maki tuuuuuuuu...ape ilmu bijan pakai ek,

      Delete
  47. Matdey punya mengigau udah ke tahap mudarat
    Dia kata PH akan menang dan diisytihar darurat
    Seolah-olah dia boleh atasi Tuhan punya kudrat
    Kesian dari seorang negarawan kini jadi keparat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  48. RCI forex nak dibuat jangan lah pulak ditentang
    Kerajaan mau siasat penyangak nafsu binatang
    Ini bagi jadi pengajaran bagi masa akan datang
    Dan juga Matdey yg megah kita kasi terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh….

    ReplyDelete
  49. Kejora tak abis abis meroyan
    Dengki sungguh dia pada pakatan harapan
    Mengikut nafsu hasutan syaitan
    Takbur dan bangga dijadikan pedoman..

    Heran, apa yang kojola sangat risaukan
    Pada kenyataan yang tun m keluarkan
    Mungkin dia pun dah agak tumbangnya barisan
    Sebab tu dia cuba nafikan bermati matian..

    Tak kiralah apa kejora katakan
    Doa pendedak Allah takkan makbulkan
    Mungkin bala pula yang akan ditimpakan
    Kerana bersengkokol dengan kemungkaran..


    ReplyDelete
  50. Bro Perak Man kojola dah takut
    Sebab itu meroyan mengarut
    Belakang Bijan nak ikut membontot
    Tapi disuruh menjaga kasut!

    Separuh manusia separuh haiwan
    Mesti kejora tak ramai kawan
    Tanjung Rambutan dia ditahan
    Makan berak ditengah jalan!

    Macai gembira nak siasat Mahathir
    Seronok ketawa keluar lendir
    Mahathir relaks sikit tak khuatir
    Bijan yg tewas jika ditakdir!

    Depan mata punyalah buta
    Dengan rakyat cakapnya auta
    Dia songlap merata rata
    Semua ditutup dengan akta!

    Kejora penakut,pengecut manusia
    Lari mengelak bro Othaman nak dera
    Dengan bro John Doe dia histeria
    Mencarut bulan puasa, dialah juara!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  51. Haiya kojola sikalang suda gila
    Hali hali lu calut, lu manyak cilaka
    Wa helan lu lumbu ka, lu manusia
    Ini mulan posa lu talak holmat ka?

    Manyak lumbu ini kojola punya olang
    Itu pelompak nombo one lia mau ju-lang
    30 pulu taun punya celita mau tayang
    Itu emdibi punya hat, wang mana ilang?

    bladder Fan Tun Pelak Man lia mau lawan
    Bladder Othaman pun lia mau tekan
    musuk punya kojola nanti tak bole tahan
    Lia olang tiau lu masuk Tanjung Lambutan!

    Haiya kojola pigi sikolah lulu
    Nanti mau lawan tunggu ada bulu
    Taiko Pakatan ramai mau maki lu
    Zack,Phantom,Mali,Othaman,Malaysiabalu!

    ReplyDelete
  52. Lg didedahkan lg la kit anampak tak da seorang pun pemimpin UMNO layak perintah negara melayu ni. Kita mau pemimpin melayu dari parti lain pula. AKU MAU BERI PELUANG PADA PAS.

    Cukup cukuplah dengan DNA UMNO. Anwar, azmin, Tun M, muhyidin, mukhriz dan semua yg pernah berhimpun dlm parti UMNO parti cap buaya ni.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...