Tuesday, 27 June 2017

ISTERI MO1 AKAN SEGERA MERAIH SANJUNGAN DUNIA KIRANYA....


Kalau ikut logik Pengarah Komunikasi Strategik BN, Abdul Rahman Dahlan yang mengatakan "Malaysian Official 1" adalah Najib Razak dan hanya orang bodoh saja tidak mengetahui fakta tersebut, bermakna "isteri MO1"  sudah tentulah Rosmah Mansor.


Ikut logik yang sama, hanya orang bodoh saja yang berani mengatakan "isteri MO1" bukan Rosmah, satu-satunya suri yang ada dalam hati Perdana Menteri.


Ikut logik berdasarkan nama pula, Leonardo Dicaprio, seorang artis Hollywood dan Miranda Kerr, model antarabangsa kelahiran Australia, sudah pasti bukan beragama Islam.

Malah, dalam kehidupan sehari-hari, kedua-dua selebriti tersebut juga tidak mungkin mengamalkan cara hidup Islam.


Namun, kejujuran dan intergiti mereka cukup tinggi serta boleh disanjung setulus hati apabila mengetahui hadiah yang mereka terima berasal dari sumber yang haram dan sedang disiasat oleh DOJ, pihak berkuasa undang-undang di Amerika Syarikat.


Dicaprio, sebaik mengetahui hadiah Oscar yang dimenangi Marlon Brando yang dihadiahkan kepadanya adalah berpunca daripada penggubahan wang haram 1MDB, dengan pantas memulangkan semula trofi tersebut.


Beliau yang pernah berlakon di bawah produksi Red Granite milik Riza Aziz, anak tiri Najib yang harta-hartanya turut menjadi sasaran DOJ untuk disita, dirampas dan dikembalikan kepada Malaysia, juga berjanji untuk memberi kerjasama penuh kepada penyiasatan yang sedang dijalankan.


Selepas Dicaprio, Miranda Kerr pula mengambil langkah terpuji dengan memulangkan barang kemas berharga AS$8.1 juta yang pernah dihadiahkan oleh Jho Low kepadanya.


Beliau nampaknya tidak teruja untuk terus memiliki perhiasan berjuta-juta lantaran mengetahui ia berpunca daripada wang 1MDB yang dicuri.


Bagi Miranda Kerr, memiliki barang kemas dan perhiasan mewah berjuta-juta memang mengujakan, namun nilainya tidak bererti sama-sekali jika ia berpunca daripada wang yang dicuri, apa lagi kalau dihadiahkan oleh sang pencuri.


Lantas, memulangkannya adalah pilihan terbaik baginya.

Tetapi, bagaimana dengan "isteri MO1"  yang jelas disebut oleh DOJ menerima hadiah barang kemas keseluruhan berjumlah AS$28.6 juta atau kira-kira RM128 juta, juga daripada Jho Low?


Tidak tergerakkah dalam hati kecil "isteri MO1" yang sudah pasti beragama Islam untuk menuruti jejak langkah Dicaprio dan Miranda Kerr itu?


Sampai bila "isteri MO1"  mahu berdiam diri dan tidak memberi sebarang reaksi mengenai pemilikan barang kemas itu, kecuali Rosmah, melalui peguamnya ada mengugut mahu menyaman, sedangkan selebriti bukan Islam tiada masalah untuk mengakui dan memulangkan trofi dan barang kemas yang pernah dihadiahkan kepada mereka?


Belum terlewat sebenarnya untuk "isteri MO1"  meraih sanjungan seluruh dunia jika beliau juga dapat bertindak segera mencontohi apa yang telah dilakukan Dicaprio dan Miranda Kerr.


Kalau pun tidak malu dengan Tuhan dan tidak inginkan sanjungan dunia, tidak malukah "isteri MO1" kepada selebriti bukan Islam dari segi kejujuran dan menjaga wibawa diri di mata masyarakat?(ShahbudinHusin 27/06/2017).

105 comments:

  1. Patut khalid hantar pi siasat dulu ada tak brg kemas yang dimaksudkan.lepas tu baru tau citer DOJ tu betul ke palsu.kalau palsu baru buat penafian rasmi..bukannya blom siasat menteri2 kabinet dapur berebut tolong nafikan.padahal si suami@bijan senang hati pi makan angin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa pernah terima whats app di minta hadir di condo jho low dgn bikni?


      Siapa pernah nampak jho low cuba memikat bik mama dgn emas berlian di saluti cumbuan di pipi macan Shah rukh Khan dapat..


      DOJ ADA SIMPAN SAMBUTAN HARI JADI JHO LOW DGN BINI MO1? GEMOK SAMA GEMOk ELOK LAHTU.


      Selamat pengantin baru bini MO1 dan Jho Low

      Kalau nak condom syarikat kondom tbesar dunia d johor boleh supply

      Buat live d facebook malam pertama

      Delete
    2. Apa persamaan Miranda Kerr dan Rosmah Mansor?

      1. Janda berhias yang berkahwin lagi.

      2. Berhubungan dengan Jho Taek Low.

      3. Terima perhiasan mewah dan kekayaan sekeluarga daripada Jho Taek Low.

      4. Dikaitkan dalam siasatan DOJ ke atas pengubahan wang haram syarikat RM2 PM Najib.

      5. Bangga dengan asal usul. Miranda Kerr Australian supermodel, Rosmah Mansor Minangkabau adat pepatih (adat yang mementingkan perempuan... berbanding lelaki dalam hal tertentu)

      Delete
    3. Pocong Mata Satu27 June 2017 at 22:03

      ish ish ish , dasyat betul nafsu cina gemok tu eh, badak berhias tu pun dia selera hihihi

      Dua2 gemok gedempol ahahaha roboh katil !

      Delete
  2. Sori bang. Orang kafir tu tak curi, tapi terima barang, mengikut doj, dibeli hasil duit yg diklepek dr salah guna wang haram. Isteri mo1 pulak camna nak pulangkan, dia sendiri beli loket tu guna duit curi dan wang yg disalah guna secara haram. Jhlow cuma bayarkan sahaja.
    Beza tu, barang hadiah hasil duit curi dan beli barang guna duit curi. Hadiah orang tak tahu guna duit curi. Tapi pencuri tahu dia guna duit curi beli barang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kapit yg jadi model berbogel dan bzina dan minum arak.pun tahu kalau barang curi jangan di ambil


      BAK KATA PANTUN PERAK.MAN kita dididik sejak kecil.jangan mencuri

      Nak mami nak zina mak.arak.boleh tapi hak org jangan ambil...mitanda kerr pandai bagi 'barang 'kpd.lelaki TAPI INGAT BARANG ORG JGN SEKALI.AMBIK

      Mr J kata takde bukti

      Habis tu kenapa miranda pulangkan 8.1juta barang kemas sebab bukti ada barang dari sumber haram

      Inikan pula.bini MO1 pun daH TERIMA 128JUTA BRG KEMAS TAPI TAK NAK BAGI BALIK


      JHO LOW KATA DIA BELI BARANG 127 JUTA BAGI KAK MAH..

      KAK.MAH MANA... TAKKANLAH KAK SITI HASMAH?


      DAH TAU BARANG CURI KAK MAH MASIH NAM BERDALIH

      BABI BETUL.MR.J MEMBELA PENCURI ... AGAK AGAK MR J PUN KAPLA.BABI KAPIR ..LAGI TERUK DARI KAPIR ORG PANGGIL




      MUNAFIK

      ..M.MUNAFIK
      ..R RAHSIAKAN
      ..J JENAYAH

      Delete
    2. Ini panggilan baru atau tagline utk mr J


      ..M.MUNAFIK
      ..R RAHSIAKAN
      ..J JENAYAH

      endored by J.A.S.A
      . JPM

      Delete
    3. Berat tuduhan tu....dah cukupke pahala kamu diakhirat nanti?..takut jadi orang yg muflis

      Delete
    4. Sifat sifat manusia munafik ada pem bohong. Berbohong dan terus berbohong untuk melindungi pembohongan sebelumnya.
      Jadi kita mesti menjauhi manusia jenis ini apa tak lagi berbuat kawan.
      Harap maklum.

      Delete
    5. Orang munafik terlalu hina disisi masyarakat dan keji disisi Allah.

      Delete
  3. Dalam saman sivil DOJ setebal 251 muka surat, nampaknya part kepunyaan Miranda Kerr dan Leonardo Dicaprio yang berasas. Yang lain semuanya FITNAH menurut kerajaan Malaysia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laporan DOJ Part yg Org putih tu jgk yg salah terima brg hadiah wang curi...YANG MELAYU ISLAM TU ENTAH LA...KIKIKI

      Delete
    2. Ramai tengah tunggu komen mrj ni..

      nak tgok akal dia nak spin cmne lagi berita terbaru ni.msti nk ckp caprio n mirranda pun agen barat jgk ni..

      Lagi 1 tgh tunggu komen si keruak tu jgk.nk tgok keruak masih nak bagi jawapan bodoh ke dah makin bijak dari sebelom ni

      Delete
    3. Keruak si karabau tahu ker erti moral?
      Agama pun dia tak reti
      Hidup membodek sepanjang masa.

      Delete
    4. Macam mana DOJ dapat maklumat yg mengatakan ada dana yg dicuri dari 1MDB untuk diguna dlm penggubahan wang haram....

      kalau ikut logik, mestilah dia akan hubungi dulu 1 MDB samada ada duit yg hilang atau tidak??? Atau berhubung dhn agensi yg telah melakukan sisatan di Malaysia...

      Padahal 1 MDB kata duit dia tak ada yg hilang...

      So, yang DOJ bododh ni menyiasat untuk tujuan apa???

      Fikir lah....jangan jadi bododh!!!

      Delete
    5. Wahai Si Bodoh...
      Siapa yg buat kenyataan duit 1mdb tak hilang?
      Akauntan Bertauliah kah? Atau Si Parial pegawai 1mdb?

      Aku tahu kamu bukan bodoh tetapi kamu bersifat munafik berbohong kapada rakyat malaysia.
      Bodohnya kamu sanggup jadi munafik dengan upah yang sedikit!!!.
      Masa sekolah dulu ustaz tak ajar subjek agama islam kah?

      Delete
    6. US masuk campur sebab kebayakkan Duit 1mdb dh guna untuk beli harta2 mewah dah di money loundry kan di US.bodohhhhhhhh...

      Delete
  4. Ulamak-ulamak PAS, tolonglah menasihati isteri MO1 untuk memulangkan barang-barang curi ini. Buktikanlah kepada dunia bahawa PAS boleh menjadi penasihat yang baik kepada kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana boleh nasihat ..MELAYU MESTI DIPERTAHAN KAN..atas dasar kemelayuan.

      Delete
    2. Hadi kata JANGAN MASUK CAMPUR HAL DALAM KAIN ORANG

      EMAS TU KAN DALAM BLOUSE BIK MAMA... ISLAM TAK GALAK BONGKAR HAL DALAM SELIMUT ATAU DALAM KAIN PEREMPUAN


      HORMAT SIKUT AGAMA WAHABI WALJAMAH KAMU TUH!!!

      BIAR NAJIB SETTLE SENDIRI JGN SIBUK!

      Delete
    3. Dalam kes kapir harbi dan liberal pulang barang curi ini hanya Haji Hadi aka Lebai HAHA saja layak bagi fatwa. Ini terkandung dalam amanat baru Lebai HAHA bekap Pencuri guna cara Islam.

      Zalim..zalim..campur..tangan..asing..bodoh...babi...anjing...barua...selesai...hukumnya jatuh HAHAHALAM Rosmah simpan barang beli guna duit curi...

      Delete
    4. Inilah nilai dan moral ulama2 Msia hari.
      Ulama burung tiong dgn lobai2 murai cabut ekor.
      Parti lslam wassalam

      Delete
    5. Nak nasihat macam mana kalo ulamak Pas sndri pun kong kalikong harap sarban je lebih moral values tak ada langsung, jenis yg kalo sumbat duit terus diam mcm budak dpt gula2.

      Delete
    6. Kenapalah bodoh sangat manusia kat sini...yg percaya dengan agenda yahudi DOJ ni...

      hehehe....tulah kalau hati dah gelap, maka hidayah Allah pun sangat jauh...

      semoga kamu semua diberi Allah taufik dan hidayah

      Delete
    7. Makan duit haram dapat hidayah Allah jugak?
      Senangnya masuk syurga.
      Kamu ni mesti dah pi cuci dosa kat Pantai Marang Trengganu.
      Nasib...nasib jadi Pak Pandir moden.

      Delete
    8. Aku tau 2027 ni kes kena selam dek mak dia dalam kolah Mesjid Rusila. Tapi kolah tadak air, mak dia selam dalam lumpur bawah tangga mesjid bekas Haji Hadi basuh kaki.

      Nakal sangat masa kecik..Kahkahkah!

      Delete
  5. Isteri MO1 adalah ibu ayam antarabangsa

    Jho low adalah anak ikan MO1 bini..

    Pelir jho hebaaaat... Bengkang bengkok sampai puas MO1

    Brp ramai dah d percaya oleh ibu ayam MO1 dan anak ikannya?...


    Siapa pernah kena konkek sama jho low sila angkat tangan la woiiii


    Kejora manaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pocong Mata Satu27 June 2017 at 22:09

      Pasal konkek tu aku nampak Riza Aziz angkat tangan .. gay.

      Delete
  6. Pulangkan semua harta2 yg meragukan. Duit dari Najib semuanya meragukan. Duit haram, DOJ tak de silap. Depa tau kamu mmg beli pakai duit haram. Decaprio and malida kerr tak bercerita panjang. Terus ngaku. Makna nya cerita mmg betul. Kalu tak betul caprio tak akan pulang duit tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi yg melayu islam masih tak mengaku. Dah panggil lawyer nak saman sapa yang tuduh dia.

      Delete
    2. Bodoh nyer manusia diatas ni....tulah akibat benci dah fitnah, kau yg tak guna otak, terus percaya 100 %....semoga Allah beri kau taufik dan hidayah...amin

      Delete
    3. kalau dia beli guna duit haram...dia nak pulang dia punya pasal la....kenapa nak kaitkan dgn 1MDB..??

      1MDB tak ada berurusan dengan syarikat di Amerika....1MDB hanya berurusan dengan syarikat di abu dhabi

      Delete
    4. Dunguuuuuu...2032

      US masuk campur sebab kebayakkan Duit 1mdb dh guna untuk beli harta2 mewah dah di money loundry kan di US.bodohhhhhhhh...

      Delete
    5. Nampak sgt pemahaman kes 1mdb kebanyakkan melayu islam malaysia masih tak ckup.sb tu masih nk cuba pertahankan bijan dan isteri dan anak tirinya

      Delete
  7. Sudah sudahlah tu. MDB tak mengaku duit hilang dan IPIC pun tak buat lapuran. Tapi saudara dah bertempik ke hulu ke hilir tuduh mereka yg tidak pun di sebut dlm saman sivil DOJ. Kenapa agaknya kalau bukti dah berkilo DOJ tak saman jenayah? Saudara dah lupa ke kes rasuah LGE? Dahpun di dakwa di mahkamah. Kalau betul saudara ni cintakan kebersihan pentadbiran dan bukan hanya kemaruk nak gulingkan kerajaan saudara tak desak LGE letak jawatan? Kesian saudara ditipu oleh pemimpin pencen dan golongan kafir liberal. Bukalah matahati sikit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. daah mai dah J.Hanam B.Hati Hitam.
      Semangkok cirit keluar dari milutnya berisi inti2 butir tahik low yg menafikan 1mdb ada hilang wang.
      Amat DANGKAL dan kesal. Sy dh dekat nk prrcaya TV3 dan J.Hanam.
      ...Bagi la fight sikit..comeon A9Q7...huhhhh !

      Delete
    2. Mr J aka wan rosli the snakeman.
      Itu saja ker hujah kau.
      Sedikit sangat yg kau tahu
      Kalau tak tahu jgn cakaplah
      Nampak sangat kebodohan kau
      Buta kayu punya manusia
      Sama saja taraf kau dgn mat singapork.

      Delete
    3. Setuju dengan Mr J...

      Anon 17.30 dan Zack...komen kamu hampehhh!!!

      Delete
    4. Ini bapak munafik baru balik beraya.....orang kampung dah tahu.
      Malaysia bukan besar sangat.

      Delete
    5. Hahaha wan rosli munafiq...best kw makan dedak cap dacing??...best laaa kan sampai hati jadi hitam utk terima kebenaran...kih kih kih...

      Makan lagi dedak cap sarkis alif mim nun wau....kan dah jadi baghal bahlul kelabu asap

      Delete
  8. Aku dah cakap dah, Miranda Kerr ni pembersih orangnya. Dia geli gelemen dengan yang ada kulup ni.. Dia suka yang dah sunat jer..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tau yg jholo x sunat? Skrg org bukan muslim pun ada yg bersunat, malah mrk lbh lama tahu pasal sunat ni drpd org islam krn dlm kitab perjanjian lama mmg ada disebut bab sunat ni.

      Delete
    2. Elok sgtlah kalau kau dah pilih untuk seagama dgn jolok

      Delete
    3. Lobai Haha kalau reti English dah lama ambik Miranda Kerr jadi no 4. Sayang Miranda Kerr tak reti bahasa Arab pasar.

      Delete
    4. Kojolla budak semalam...sunat pun belum kering ada ati nak klentong.

      Delete
  9. Nilai moral dan maruah malu sudah tidak ada dalam kamus MO1 dan isteri MO1. Mereka ni umpama sdh dibogelkan tapi masih tak mahu menerima hakikat yg diri sdh telanjang. Sudah-sudah lah DS Rosmah & DS Najib. Bertaubatlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, pemimpin yg dipuja LGE telahpun didakwa dimahkamah atas rasuah. Namun saudara tetap sayang DAP dan LGE. Pernah tak muhasabah diri kenapa ini berlaku. PM yg tidak didakwa sesiapa pula dimaki dan disuruh letak jawatan. Betulkah saudara benci rasuah? Atau hanya kemaruk nak jatuhkan kerajaan?

      Delete
    2. Adoiii mr. J ini bukan persoalan bangsa atau agama, ini persoalan nilai moral integriti. Jangan malukan lagi umat Islam apabila amalan tak selari dgn teori.

      Delete
    3. Wahai mr j aka wan rosli the snakeman yg bodoh. Kau faham tak apa ertinya pilihanraya?
      Dah lah bodoh sombong pulak tu

      Delete
    4. Betul Mr J. LGE sanggup ke court untuk lawan kesnya. Kalah atau menang court boleh tentukan.

      MO1 bila lagi?

      Case closed dan OSA jeee..??

      Delete
    5. Saman DOJ just nak buat gempak...

      Nak buat kes pun kenalah tanya yg punya diri iaitu 1MDB atau kerajaan Malaysia...

      Tanya dulu 1MDB samada betul ke ada duit yg hilang??

      Guna lah otak sikit...

      Saja buat gempak, supaya dapat liputan, last2 tak ada satu benda atau orang pun yg kena tuduh/dakwa di mahkahmah..

      Yg saman dulu, rampas sana sini..last2 pulang balik....gimik dan saja nak buat gemak. Just for political reason

      Bodoh nya penyokong mahathir ni!!!

      Delete
    6. Baik jadi penyokong mahathir dari termasuk kumpulan munafikun.

      Delete
    7. Gempaq gila sampai Riza Aziz dan Jho Low kena menyembunyikan diri?

      Kesian Leonardo di Caprio dan Miranda Kerr...tak pasal kena gempaq dengan DOJ ye?

      Delete
    8. Mrj..kau baca ni bagi paham

      Adoiii mr. J ini bukan persoalan bangsa atau agama, ini persoalan nilai moral integriti. Jangan malukan lagi umat Islam apabila amalan tak selari dgn teori.

      Delete
  10. Pencuri yg sudah kedapatan perbuatan...malunya. Malunya mengambil hak org lain utk diri sendiri. Org mcm Rosmah Najib ni tak layak hidup pun...tapi org melayu islam malaysia ni sembah pulak...bodohnya.

    ReplyDelete
  11. act blurrr sua... buat tak tau...tak baca.... muka tebal sikit...takpe... bukan saya seorang yang mencuri di Malaixia...janji gua kaya... gua berkuasa... apa gua kesah....

    ReplyDelete
  12. Lebai Hadi.akan keluar.fatwa Hj Hadi, Kalau Rosmah serahkan berlian AS$30juta, ini campor tangan negara asing...biar Rosmah selesaikan sendiri atau bawa bersama apabila mati...

    ReplyDelete
  13. meraih sanjungan seluruh dunia?

    adakah barang kemas berjumlah rm128 juta satu2nya dari 1mdb?

    ReplyDelete
  14. Ada pink diamond itu pun, bila nak pakai. Kalau pakai tentu paparazi akan ambil gambar dan diviralkan ke seluruh dunia. Lainlah kalau nak bawak masuk ke kubur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kristian pun tahu bertapa tidak bermoralnya hidup ini dgn memiliki barang curi.
      Lainlah lobai2 pas...

      Delete
    2. Minta lebai lebai pulangkan juga...

      Tugas menasihat dan menyelamat satu kerja kemahiran, upah lumayan..

      Makan ketupat dan Lemang di london lebih tenang berbanding makan di malaysia.

      Delete
    3. Zack...kamu memang bodoh la...

      Tak tahu hujung pangkal...

      otak dah berkarat sebab hari hari baca bahan fitnah dan benci khianat yg membuak2...

      Semoga Allah beri sedikit kecerdikan kpd kamu

      Delete
    4. Wahai penakut buat apa nak berselindung disebalik nama onani..mouse!!!

      Delete
  15. Lobai Haha tak kisah
    Najib dengan Rosmah
    Curi, zina dan rasuah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Ambil harta syubhah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Kleptokrasi perintah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Hina Hudud tak patuh syariah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Beri duit 90juta rasuah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Kutip cukai haram jadah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah
    Najib dan Rosmah
    Disiasat DOJ, FBI dan 10 negara amanah
    Asal Melayu Islam sudah...

    Lobai Haha tak kisah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. We don't need no FLOM...menyebal & memuakkan...!!!

      Delete
    2. Top up sikit...

      Lobai Haha tak kisah
      Najib dan Rosmah
      POLIS SURGA PIS 90J dah sesah,
      Asal Melayu Islam sudah.

      Delete
    3. Senang sangat kamu membuat dosa...

      Dosa fitmah kau kepada Najib dan Rosmah tak akan terampun melainkan kau minta maaf dgn mereka...

      Sungguh jahil kamu dengan agama..

      Dengan tukisan kamu ni boleh merosakkan segala amalan kamu dan boleh menjadikan kamu muflis diakhirat nanti...

      Itupun kalau kamu memang org islam yg betul2 beriman....

      bertaubatlah....kita di bulan mulia

      Delete
    4. 2054,dah sah benda betul mungkar.
      Maka mereka yg menentang mungkar terselamat.
      Enko yg sahut bela mungkar dh sah hanyut akidah.
      Cakap tu timbang2 sama..jgn sedap syok sendiri.
      Ok, dh bgtau ni.

      Delete
    5. 20:54....
      Kamu termasuk salah satu katagori ini:
      (1) bodoh sombong kurang ilmu. Tak tahu apa sebenar berlaku.
      (2) kumpulan munafik yg berusaha berbohong kapada rakyat.

      Jika termasuk golongan (1)...jangan jadi bodoh sampai mati.

      Delete
    6. 2054 pelacur agama.

      Delete
    7. Konsep rakyat melayu malaysia :Asal Melayu Islam sudah...

      ini adalah contoh kelakuan yang salah.asal melayu islam mesti disokong 100% tampa perlu soal halal haram atau betul salah.

      Delete
  16. reza ngn jolow mesti delete no fon caprio ngn miranda.

    ReplyDelete
  17. Salam Raya bro. Saya memang respek juga,dgn some org yg non Muslims.
    Ada ketikamya mereka lebih sensitif d bandingkan dgn segelintir kaum Muslims.
    Mcmana kita nak tunjukan pada mereka kalau perangai dan pekerti kita mcm Barbarians?
    Gadai marwah dan harga diri mengejar kebendaan.

    ReplyDelete
  18. Hehehe...Budin budin...percaya jugak kau pada berita fitnah tu ye....

    Kenapa lah hati kau mati dan tak boleh befikir just disebabkan kebencian yang meluap luap atau seronok jadi penjilat tegar mahathir....heheh

    semoga Allah bagi kau taufik dan hidayah

    ReplyDelete
    Replies
    1. nmpknya ko baru bangun, gigi dah gosok? busuk tu.

      Delete
    2. hehehe....kamu tu yg masih mentah

      Delete
    3. Mamat20:17,,,
      Otak yg cerdik akan berfikir secara 'lojik akal' dan siasat sendiri untuk mencari kebenaran.
      Otak yg bodoh duduk di kepala lutuk bukan dikepala.

      Delete
  19. Siapa kata Big Moma tu Islam?
    Siapa kata MO1 tu Islam?
    Siapa kata Lobai Haha tu Islam?
    Siapa kata AG Padir tu Islam?

    Aku kata mereka tu semua mengaku Islam...Mereka semua Melayu Islam...Tutur kata dan penampilan mereka memang Islam....rupanya itu semua topeng!

    Perlakuan dan isi roh mereka melebihi iblis laknatullah.
    Yang amat mengecewakan adalah mereka yang sengaja membutakan akal dan sanubari mereka dengan terus mengatakan bahwa semuanya adalah agenda menjatuhkan pemimpin Melayu Islam.

    Kalaulah itu Islam mereka...aku tak akan jadi makmum kepada mereka....biarlah aku pilih jalan lain...kerana Islam mereka bukan Islam seperti yang aku faham.

    Kalau makan harta anak yatim itu diharamkan oleh Allah seperti yang tersebut dalam AlQuran...Anda tak perlu tanya Ostad apa hukum mencuri harta negara.

    Adakah ini Melayu Islam yang kita banggakan?
    Melayu kah kita?
    Islamkah Melayu?
    PAS?...UMNO?...Islam?

    Makan Babi tu ade kala dan ketikanya diharuskan.
    Tapi Melayu tetap tak makan Babi.
    Mencuri dan makan rasuah terlalu biasa bagi Melayu.

    Melayu oh Melayu
    Cerminlah diri...jangan ko salahkan orang lain kerana kegagalan kamu sendiri.
    Kenapa ku rasa bergitu terhina?...

    Kerana aku juga Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga sikit tulisan kamu...

      Rosak iman kamu kalau kau anggap orang lain bukan Islam

      Apa tujuan kamu??

      kalau sekadar penyambung lidah DOJ yahudi amerika, maka kau lah manusia kufur

      Delete
    2. Melayu Islam dah mula pakai Polis Syurga...
      Pantang ditegur.
      Penyelesaian malas dicari.
      Kesilapan diulang beribu kali dgn harapan dpt betul sekali.
      Apabila buntu,tuding sana sini. Kalah ckp, amok lompat berdiri.
      Label Melayu bangga diri,
      Tambah cop Islam lagi kuat penting diri.
      jgn marah ini hakiki.

      Delete
    3. Anon20:44...
      Kamu golongan mana?
      Adakah kamu termasuk golongan yg berkata benar kerana Allah?
      Atau golongan yg sanggup jadi munafik berbohong kerana upah yang sefikit?
      Golongan mana yg kamu pilih?

      Delete
    4. Sebab terlalu takabur diri sendiri saja yang bagus, hebat dan islam, orang lain semuanya buruk dan jahat, maka melayu islam jadi tak sedar diri, tak mahu belajar dan memperbaiki diri, tak mahu menerima hakikat bahawa orang lain telah jauh meninggalkan bangsa dan agama kamu.

      Delete
    5. Lobai takfiri 2044 dah mari. Kapir sana Kapir sini Kapir sinun...

      Delete
    6. 2044 Jaga sikit tulisan kamu...

      Rosak iman kamu kalau kau anggap orang lain bukan Islam

      Apa tujuan kamu??

      kalau sekadar penyambung lidah salleh keruak ,JASA,Rahman dahalan maka kau lah manusia kufur

      Delete
    7. Anon 2044

      Memang sah kamu Melayu golongan mereka.

      Kamu salahkan yahudi...walhal yang punya angkara adalah melayu seperti kamu....kamu benar benar buta hati dan buta akal...seperti juga Apandi...

      Kamu juga melabel orang lain sebagai kufur...kamu tu benar Islam?

      Delete
    8. Pemimpin yg buat pinjaman berbunga utk negara tanpa persetujuan rakyat yg kemudianya dikerah utk membayarnya melalui sistem percukaian....cara Islam kah ini?

      Delete
  20. orang negeri kelantan kena ikut mufti kelantan, maafkan segala kesilapan najib. kosong-kosong. tiada pemimpin yang layak ganti najib walaupun presiden pas (terbukti bodoh dengan surat campur tangan asing). kerana tiada pemimpin yang layak dan sebaik najib, orang kelantan kena maafkan najib. dengar cakap mufti. tambah lagi sorang mufti guna kepala lutut dan akal tak ada untuk digunakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu ni orang yang kufur

      Delete
    2. 2049.
      Hujah la sikit,kufur mcm mana apabila mungkar ditegur.
      Bukankah kamu itu yg cuba ckp seolah kau Polis Syurga?
      Siapa yg kufur ? beranikah kamu katakan kebenaran ?

      Delete
    3. Ajaran Lobai Hadi jadi amalan 2049. Kapir mengkapir sesama Islam.

      Delete
  21. Manusia berfikir dan memberi komen berdasarkan info yang mereka dapat..

    Kalau info tu salah, maka mereka pun memberi pendapat yg salah..

    Maka selidiklah dulu info yg kamu dapat dan gunalah sedikit kebijaksaan untuk menilai setiap info yg kamu dapat..

    Bukannya berdsasrkan emosi, dendam, dengki khianat dan tak mahu mencari kebenaran..

    Semoga Allah memberi hidayahnya kepada semua orang di sini termasuk di Budin ni serta mahathir yg sangat jauh telah menyimpang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari sumber mana info yg betul?
      Dari RTM?...utusan?

      Delete
    2. TV3 suku?
      Ikhlas nak tanya 2048.
      Kau ni reti baca english tak?
      Contoh terbaru.
      Ko google news..type najib bali.
      Ko tentu tak jumpa satu pun berita dlm media melayu.
      Ko sedar lagi tak betapa jumudnya exposure engkau pada kebodohan?
      Skrg kau mungkin mula sedar sebab apa emak ko suroh belajar?
      Asal melayu islam....hmmm

      Delete
    3. Mamat tu asyik nak tgok tv3 online je..

      Delete
  22. Ya allah ..turun bala bencana balasan maksiat dan rasuah dan seleweng duit negara malaysia kepada najib tun razak rosmah mansor...amin

    ReplyDelete
  23. .
    .

    Pulangkan RM 8 juta ??

    Kalau orang Islam pulang kan gerenti masuk syurga sebab begitu amanah sekali. Pun orang Islam sendiri tak buat sehingga sanggup tolak syurga yang di janjikan.

    Tak ada pulak orang macam Rahman Dahlan kat sana yang kata semua itu fitnah. Mereka berdua terus pulangkan.. Masyaallah.

    Ini baru lah betul seperti Apendi cakap .. Hilang akal.

    Memang hilang akal kalau isteri MO1 memulangkan barang kemas berjuta..

    ReplyDelete
  24. Jho low tu kapir bg barang pd miranda kerr tu kapir dan dicprio kapir.

    Jadi tak da kena mengena dgn ugama. Ini hal perangai buruk manusia. Kalau rosmah ambik barang tu, dia ambik barang haram dan siap la dia di akhirat nanti. Biasanya Paling lama pun dia boleh hidup di dunia ni 30 tahun lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika berkat doa rakyat, tak sampai 30.

      Delete
    2. Oh jadi lepas dia mampos habeh gitu?
      2205, dah la ko jumud,otak pun sempit selapis.
      Ko sedarkan ujong2 wang rakyat ygnak ditanggung anak cucu tu.
      Takpalah mungkin kenipisan sel otak ko bukan kehendak ko. maka elok cucu ko bina tandas awam diatas pusaramu.

      Delete
    3. Seelok-eloknya biar Najib tu yang kojol dulu, bila dah tak berlakikan PM masa itu baru Mak Badak ni tahu langit itu tinggi atau rendah! Tak kanlah Najib yang sudah dikambus dalam kubur pun, orang UMNO masih memilih arwahnya Najib itu menjadi PM lagi?

      Delete
  25. 1MDB ni apa ye? 1 msia dlm bahaya. 1 msia dah bangang. Kena musibat dan bala. Fikirkan wahai ahli umngok dan lebai pas. Kikiki

    ReplyDelete
  26. Kesiann aku pada tg haha bilo baco surat dio kpd parti politik. Lagak naib olamak dunia. Tapi hujahnya dlm surat tu terlalu amat dangkal bagai pak pandir dan lebai malang (marang). Walaupon byk lapik ayat al quran. Tapi hujah Haha byk ke laut. Haha must resign as presiden pas. Malu parti islam cara Haha. Kahkahkah

    ReplyDelete
  27. Orang saja yg mengangap aku lobai.Aku sebenarnya pun menipu juga.Cari makan lah katakan.Janji masyuk.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...