Friday, 30 June 2017

BERANIKAH KETUA PENERANGAN PAS MENYAHUT CABARAN?


Susulan kenyataan Ketua Penerangan Pas, Nasruddin Hassan semalam yang mengecam pihak-pihak tertentu yang pergi "meronda" membuat aduan ke beberapa negara mengenai 1MDB, beliau kini dicabar untuk berterus-terang mengenainya.

Dua individu yang sebelum ini diketahui membuat aduan mengenai 1MDB di Paris, London, Switzerland, AS, Hong Kong dan Singapura sehingga ditangkap dan dipenjarakan di bawah undang-undang Sosma, Khairuddin Abu Hassan dan Matthias Chang secara terbuka mencabar Nasruddin untuk menyebut nama mereka.
"Saya cabar Nasruddin untuk sebut nama saya secara terbuka sebagai pelapor yang dimaksudkan jika beliau anak jantan.

"Kalau takut nak sebut nama saya, tolong jangan campurtangan dalam isu 1MDB yang beliau serta pemimpin-pemimpin Pas lain tidak tahu fakta mengenai skandal kewangan terbesar di dunia pada dekad ini," tegas Khairuddin.

Peguam Matthias Chang juga mencabar Nasruddin menyatakan sama ada beliau yang dimaksudkan sebagai individu yang mempelawa campurtangan asing oleh Ahli Parlimen Temerloh itu.
"Saya mencabar beliau menyatakan sama ada dia merujuk kepada saya dan Khairuddin dalam dakwaannya itu," kata Matthias lagi.

Malah, beliau juga menawarkan ganjaran RM1 juta kepada Nasruddin sekiranya dapat membuktikan dirinya terbabit berpakat dengan pihak berkuasa AS dalam isu 1MDB.

Lalu, apa lagi? Ada hadiah RM1 juta pulak?

Alang-alang macam beria-ia sangat nak membela dan mempertahankan Najib Razak, UMNO dan BN dalam skandal 1MDB yang menjadi sebutan seluruh dunia sehingga mengumpamakan saman DOJ seperti meminta beruang menampar nyamuk di muka kancil, diharap Nasruddin dapatlah menyebut secara terbuka, terang dan nyata nama Khairuddin dan Matthias sebagaimana yang dicabar itu.

Takkan takut pulak?
Kalau boleh janganlah beliau sekadar keluarkan kenyataan saja, sebaliknya buatlah satu  sidang akhbar khas supaya nama Khairuddin dan Matthias yang disebut itu dapat didengar dengan terang dan videonya pula dapat ditularkan.

Dan Najib, UMNO serta BN yang melihat keberanian  beliau menyahut cabaran itu pun tentunya akan tumpang bangga sama.

Itu pun kalau benar-benar anak jantanlah!! (ShahbudinHusin 30/06/2017).

133 comments:

  1. Dedak penuh mulut.. ada telor ka porntowi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruang termerloh takut ker dgn penampar kancil...

      Delete
    2. lanjiao..ini lg sekor anjing...dpt tulang salak pun kuat..konon agama kuat tp nafsu pun xleh nk kawal..mmg dasar anjing..tgk porn x ngaku..khak..ptuih..ape yg die tau psl 1MDB pun xtau la..lakhanat..jual agama tuk kepentingan sndri..mmg lanjiao..

      Delete
    3. cerito dah basi dah budin, mano ado 1mdb, tu yg tawa 1 juta tu apo? kan songok menyongok amalan pencacai grup ko budin budin ... mano deh selagi Najib berkuaso tak kan jadi apo2 doh ini takdir ilahi. selagi Allah taala izinkan selagi tu la Najib la berkuasa la bongok.

      Delete

  2. Sorang merasai pedasnya 'cili' Nasaruddin nih.... Misti banyak lagi yang rasa tapi malu nak cakap


    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki lebai porntowi tu pandai bercakap dgn kepala lutut dan siku jer.

      Delete
    2. Ko yg sedang bertapa pun rasa pedas juga????

      Delete
    3. Hehehe lawak la. Duit rakyat disonglap 2.6billion dan kesannya harga barang naik, nilai ringgit merosot dan mcm2 lagi tapi masih yg ramai yg suka dengar hujah pak lebai yg cakap dgn kepala lutut. Hehehe lebai tu pun bukannya zuhud pun, berkereta mewah dan harga jubah ribu2 hehehe.

      Delete
    4. Ustadz yg dari Temerloh ni saya,syorkan buang serban dan jubah dia.
      Pakai Bermuda dan T shirt all day long.
      Pakaian dia menyempit otak dia untuk berfungsi seperti manusia sewel.

      Delete
    5. Bukan ustaz laa tapi beruang

      Delete
  3. Woiiii...tok guru kepala mangkuk tingkat.
    Jubah hijau superman
    Jawablah.
    Jangan jadi bapuk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorang lagi rasa pedas

      Delete
    2. Tak rasa pedas pun. Cuma kesian tengok walaunta yg buta tuli ikut cakap lebai mcm lah lebai tu nabi kikiki.

      Delete
    3. Tak pedas pun tapi seronok bila tengok beruang termerloh menyorok takut kena penampar kancil

      Delete
    4. 22.27

      Nanti aku sumbat cili dalam bontot kau tau la pedas ke tak...kah kah kah kah kah...

      Delete
    5. Logik akal ke amarika perlu pengadu mcm din dgn matthias utk siasat 1mdb????

      Tak perlu pun weiii...kuasa besar cmtu bkan peduli pun pada hakikatnya.sekadar pelengkap kes je .tak perlu pun dia nak tanya.negara kuasa besar cmtu mcm la tak paham

      Delete
  4. Algermany lobai serban besar pernah kena saman dgn lim guan eng...mintak maaf main2....

    ReplyDelete
  5. bukankah dua ekor keldai kelas atasan itu pernah 'terbang' ke barat untuk memfailkan pertuduhan saman sivil, lalu kemudian menariknya kembali. paling mencuit hati alasan penarikan balik saman sivil itu disabitkan atas niat mahu memperbaiki asas pertuduhan dengan merujuk perkembangan terkini pada waktu itu.

    kini DOJ kembali lagi - aku sangat berharap agar dua ekor keldai kelas atasan ini kembali mengotakan janji mahu menyaman individu, termasuklah Najib dan isterinya.

    semua orang tahu yang dua ekor keldai inilah yang dimaksudkan oleh ketua penerangan PAS.

    salam ya salam
    ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Repot kat malaysia kena tahan...ape salahnye repot kpd doj kerana perompak langgar undang2 amerikana...doj bukan saman merompak...doj saman gubah wang haram di amerikana...

      Delete
    2. Doj saman cina jho lo...Sahabat nak bela cina jho lo?...nak jilat jubok cina prompak jho lo jugak?...hehehe...hati serigala ko ni...bodooosss...

      Delete
    3. orang bodoh akan menuang air di tempayan apabila mendengar guruh di langit. DOJ menamakan empat individu didalam samannya, iaitu :-
      1) Khadem Al Qubaishi
      2) Riza Aziz
      3) Jho Low
      4) rakan Khadem Al Qubaishi

      khadem Al Qubaishi dan rakannya dikenakan tahanan tanpa pendakwaan di UAE, sementara Jho Low masih bebas dan Reza Aziz telahpun berjaya mempertahankan Red Granit dari disita atas arahan makamah pada waktu lalu.

      aku benar-benar ingin melihat kehebatan DOJ untuk membawa Jho Low ke makamah mereka dan melihat perkembangan terbaru.

      kenapa kelihatannya keldai' politik Pakatan Harapan begitu teruja dan menyangka DOJ bakal mengaitkan PM sebagai suspek atas subjudis 1MDB.

      keldai' politik Pakatan Harapan sudah terlalu lama bertempik ditepi jalan dengan menjaja pelbagai jenis "bukti", malangnya mereka tidak mencapai apa-apa selain dari terus ditunggang oleh para serigala.

      bukan Najib atau Malaysia yang menyorokkan Jho Low, tetapi para serigala dan sekutunya yang terlalu bodoh sehingga tidak mampu menahan Jho Low.

      prosiding di mahkamah Singapura sudah selesai tanpa 'kehadiran' Jho Low, bahkan kapal mewahnya sudah berlayar keluar dari Singapura. ke mana hilangnya suara keldai politik Pakatan Harapan yang menyalak itu ?

      seronok melihat gelagat manusia jahil yang terus diperbodohkan oleh para serigala.

      salam ya salam
      ikhlas dariku unknown aka sahabat



      Delete
    4. .
      .

      Kalau sudah macam itu .. sebut lah nama yang jadi pelapor ..


      Kalau tak ada kaitan dengan Najib .. Siasat dan dedahkan lah siapa MO1 yang di maksudkan oleh DoJ..

      Tak ada kena mengena dengan Najib tapi jawab mempertahankan Najib.

      Dah tak ada kaitan dengan PM tapi kata campurtangan asing. Yang di sebut nama ialah anak tiri dan cina cibai.. apa kena mengena dua orang ini dengan kerajaan ?

      Delete
    5. Bro...ssh nk smbg ngan anjing ni..mmg setia ngan tuan yg bela..ckp la ape pun,x jln..,

      Delete
    6. Babi 2320

      Najib adalah pengerusi panel pengarah 1mdb.

      Najib arah ceo ikut arahan jho low curi duit.

      Mudah saja

      Atas arahan PAC Najib serah jawatan kpd KSU kewangan.. 1ndb dah lingkup.. Bawah najib

      Delete
  6. Kepala lobai2 pas nak bela najib dan jho lo...
    Nak sekesaikan kemelut 1 mdb cara malaysia tapi perompak dibiarkan bebas...angkara baham 90 jota...

    ReplyDelete
  7. Steady Nasa, muktamar ini kami akan lantik tuan pula jadi Timbalan President. Timbalan sekarang tak boleh harap..... tuuu, duk bergalak dg musuh tradisi kita.

    ReplyDelete
  8. Mahathir Terketar-ketar Mengaku Bersalah Pada Clare Brown
    Ironinya mengenai keseluruhan perkara ini adalah apabila Mahathir mula-mula bertemu dengan Clare pada tahun 2015, beliau merancang untuk meletakkan Najib dalam penjara. Ketika ini pula adalah untuk membincangkan bagaimana untuk mengelakkan Mahathir dari dipenjarakan. Bagaimana keadaan telah berubah dimana pemburu telah menjadi buruan. Dan Mahathir tahu bahawa tidak disabitkan kesalahan bukan satu pilihan. Satu-satunya pilihan adalah bagaimana untuk memastikan bahawa hukuman penjara ke atasnya adalah berbentuk tahanan di rumah.
    Ketika kebanyakan rakyat Malaysia sedang menikmati rendang dan ketupat hujung minggu lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad berada di London bersama seluruh keluarganya, termasuk cucu-cucu. Malaysia semakin ‘panas’ sehingga Mahathir perlu ‘menyejukkannya’ sedikit. Malangnya, UK telah mengalami gelombang panas (secara literalnya) dan bulan ini adalah Jun paling hangat dalam tempoh 40 tahun.
    Buat pertama kalinya dalam masa yang sangat lama Mahathir mengambil penerbangan komersil ke UK dan tidak terbang dalam jet persendiriannya kerana pentingnya dia membuat tanggapan bahawa dia tidak terlalu kaya: jadi bagaimana dia dapat mencuri RM30 bilion duit dari Bank milik rakyat?

    Bagaimanapun, percutian Mahathir ke UK lebih daripada sekadar keperluan untuk melepaskan diri dari ‘kepanasan’ di Malaysia atau untuk menyejukkan diri. Ia juga untuk bertemu Clare Rewcastle Brown dari Sarawak Report. Mahathir mengesyaki bahawa Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) mengenai kerugian tukaran wang asing Bank Negara Malaysia sebanyak AS $ 10 bilion tidak baik untuknya.

    Dan inilah sebabnya mengapa Lim Kit Siang mahukan siasatan dan laporan seterusnya oleh Pasukan Petugas Khas untuk dijadikan publik. Kit Siang dan Mahathir telah membincangkan hal ini – dalam perkara ini Kit Siang dan Mahathir adalah seperti Kembar Siam sehingga jika seorang mati maka yang lain turut mati juga. Kit Siang perlu tahu apa yang akan berlaku supaya dia boleh mengetahui apa yang mereka perlu lakukan untuk menyelamatkan Mahathir (yang bermaksud untuk selamatkan Kit Siang dan Pakatan Harapan juga).

    Mahathir tahu dia telah melakukan jenayah dan dia juga tahu bahawa kali ini dia tidak akan dapat melepaskan diri dengan mudah seperti dalam banyak kes sebelum ini. Dia tidak boleh mengatakan bahawa dia sudah melupakan segala butirannya, atau tiada apa-apa yang boleh dibuktikan, atau tidak ada bukti tentang apa-apa jenayah, atau kehilangan wang itu adalah ‘normal’ dalam perniagaan, dan lain-lain, seperti bagaimana dia telah jawab berulang kali pada masa lalu.

    Kali ini ada bukti. Bank Negara sememangnya telah kehilangan US $ 10 bilion dan terdapat dokumen dan testimoni pegawai kanan Bank Negara untuk membuktikannya. Jadi tidak ada keraguan tentang itu. Dan apa yang lebih mengganggu adalah bahawa tidak kesemua AS $ 10 bilion telah hilang dalam perjudian. Sebahagiannya telah disapu dan berselindung sebagai kononnya kerugian forex.
    Kemudian ada kertas Kabinet yang membuktikan Kabinet diberitahu bahawa kerugian itu hanya RM5.7 bilion ketika sebenarnya ia adalah RM30 bilion. Selain itu, mereka memberitahu Kabinet bahawa kerugian itu hanya ‘perbelanjaan tertunda’ dan ‘kerugian tidak direalisasikan’. Walaupun kertas Kabinet adalah rahsia, RCI mempunyai kuasa untuk mendapatkan sebarang dokumen atau fail yang mereka perlukan walaupun ianya sangat rahsia.
    Jadi itulah kesalahan kedua yang mereka lakukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape yg lihat madey terketar?...citer rekaan..

      Delete
    2. RCI bukan mahkamah...RCI IC di sabah tak kemana pon...

      Delete
    3. Madey lari ke london...Najib lari ke Bali...tak cukup Bali lari lagi ke Perth...nak sorok rantai berlian pink ker?....

      Delete
    4. .
      .

      Bila RCI tu nak tubuhkan ?

      Delete
  9. Benarkah Pas terlibat dalam skim 'SEMUA TERIMA WANG DARI BN, ITULAH POLITIK’


    Datuk Husam Musa sendiri telah mencabar Pas supaya menyamannya berkaitan tuduhannya bahawa Pas terima RM90 juta dari Najib.

    “Saya mempertahankan apa yang saya ucapkan pada ceramah di Pasir Puteh, Kelantan pada 6 Februari lalu,” kata Husam.

    Husam mendakwa parti lamanya itu menerima wang RM90 juta daripada Umno. Beliau juga mendakwa wang itu disalurkan melalui Affin Bank.

    Tindakan mahkamah mungkin satu cara untuk membuktikan kebenaran dakwaan tersebut kata bekas naib presiden PAS itu. ~ Baca di sini

    Cabaran Husam tersebut adalah reaksi beliau apabila Tuan Ibrahim Tuan Man mengancam mahu mengheret Husam ke mahkamah atas dakwaannya itu.



    Tapi ternyata Pas tidak berani mengheret Husam ke mahkamah apabila Husam memberi amaran bahawa kebenaran dakwaannya itu akan terbukti benar jika tindakan mahkamah diambil keatasnya.

    Tersentak dengan ugutan Husam tersebut dan khuatir hal kelaku lebai-lebai Pas makan dedak akan terburai di Mahkamah, Pas tidak jadi meneruskan ancamannya untuk saman Husam.

    Dengan tidak meneruskan ancamannya untuk mengheret Husam ke mahkamah, Pas dilihat seolah-olah telah membenarkan dakwaan Husam bahawa Pas telah menerima wang RM90 juta daripada Umno.

    Adalah amat jijik dan memalukan bahawa sebuah organisasi parti politik seperti Pas yang kononnya memperjuangkan Islam tapi terlibat sama dengan pengagihan wang dari Umno sebagaimana rakan-rakan parti dalam Barisan Nasional.

    ReplyDelete
  10. Mahathir bertemu Clare bagi membincangkan strategi mereka untuk memastikan Mahathir tidak dihantar ke penjara dan paling teruk adalah menjadi tahanan di rumah

    Lebih jauh lagi, mereka berbohong kepada Parlimen. Pada tahun 1993 mereka memberitahu Parlimen bahawa cerita tentang Bank Negara yang kehilangan banyak wang perjudian di pasaran forex adalah dusta dan hanya propaganda pembangkang. Pada tahun 1994 mereka memberitahu Parlimen bahawa Bank Negara telah, sesungguhnya, kehilangan sedikit wang dalam perjudian di pasaran forex tetapi ia hanya kerugian kecil dan kehilangan di atas kertas. Jadi tidak ada wang yang sebenarnya telah dibayar.

    Dan itu merupakan kesalahan ketiga.

    Satu kesalahan itu sendiri adalah jenayah yang sangat serius tetapi ketiga-tiga gabungan itu bermakna mereka akan mendakwa Mahathir dan mungkin menjatuhkan hukuman penjara selama 44 tahun seperti apa yang berlaku kepada bekas Perdana Menteri Burma Khin Nyunt (yang mana 38 orang pegawai turut menerima hukuman penjara antara 20 tahun hingga lebih daripada 100 tahun setiap orang).
    Mahathir tahu dia telah kalah dan pemburu kini menjadi buruan jadi hanya masa yang akan menentukan nasibnya

    Dan inilah yang menjadi masalah kepada Mahathir. Dia bersumpah bahawa dia akan berusaha untuk menjatuhkan Perdana Menteri Najib Tun Razak dan tidak akan berehat sehingga Najib telah ditendang keluar. Ini adalah pertarungan hingga hujung nyawa dengan hanya satu orang yang akan selamat dan seorang lagi bakal masuk ke dalam keranda. Itulah yang dinyatakan oleh Mahathir jadi itulah yang akan berlaku.

    Sudah tentu, ketika Mahathir berkata pada awal tahun 2015 dia berpendapat Najib akan ‘menjadi sejarah’ menjelang Julai – dan kemudian Oktober dan kemudian Disember. Tetapi itu lebih daripada dua tahun lalu dan bahkan Mahathir dan Pakatan Harapan enggan mengakui bahawa Najib telah menjadi lebih kuat sejak dua tahun lalu dan bukannya lemah.

    Mahathir yang membuat keputusan jadi beliau perlu terima apa juga keputusdannya. Dan ini telah menakutkan Mahathir. Anak lelaki Mahathir, Mokhzani, bercakap kepada salah seorang daripada penasihat Najib serta bertanya sama ada mereka serius untuk meletakkan orang tua itu dalam penjara. Mokhzani berkata keluarga telah membincangkan hal ini dan begitu bimbang. Mereka rasa Mahathir telah melampaui sempadan yang tidak berpatah balik dan tidak akan berpaling lagi. Tetapi mereka tidak mahu Mahathir dipenjarakan kerana lelaki tua itu tidak akan dapat bertahan dan mungkin akan mati.
    Mahathir berhari raya di UK dengan seluruh keluarganya yang berkemungkinan menjadi Hari Raya terakhirnya sebagai seorang lelaki yang bebas

    Mahathir tahu bahawa kali ini dia berada di penghujung jalan. Kegagalan sudah nampak dengan jelas. Hukuman terhadapnya sudah tidak boleh dielak lagi. Tidak ada lagi soalan ‘jika’ tetapi ‘bila’. Dan Mahathir tahu dia tidak akan menjadi satu-satunya mangsa. Dalam situasi sebegini, seluruh keluarga anda akan jatuh bersama dengan anda.

    Dan inilah yang Tun Dr Siti Hasmah Ali paling bimbang. Suaminya sudah hampir ‘tamat’ tidak lama lagi. Ia hanya bagaimana cara pemergiannya. Tetapi anak-anak dan cucu-cucunya masih jauh untuk pergi dan mereka lebih sayang kepadanya daripada kehidupannya sendiri. Jadi sementara Siti Hasmah dapat menahan nasib yang akan menimpa suaminya, dia tidak dapat menerima realiti bahawa seluruh keluarganya akan turut karam bersama dengan kapal.

    Nah, itulah yang berlaku apabila anda bermain dengan api: anda akan terbakar. Siti Hasmah sepatutnya memeriksa suaminya pada peringkat awal dan sebelum Mahathir melintasi sempadan. Sebaik sahaja melepasi sempadan anda sama ada menang atau mati. Hanya ada dua pilihan sahaja untuk anda.
    Mokhzani bercakap kepada salah seorang pemasihat Najib untuk bertanya sama ada mereka akan menghantar Mahathir ke penjara dan mendedahkan bahawa keluarga beliau sangat runsing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai buat cerita rekaan...doj blm cari rantai berlian pink...hehehe...RVU blmditubuhkan macai dah kalut kerana RCI tak de kuasa ape2 pon...hehehe...

      Delete
    2. RCI laa...itu la..ini la..

      Last2 semua sujud jgk kat kaki bijan.lebih2 karang kene sabotaj plk

      Delete
    3. Patut TMJ jadi ketua RCI

      Delete
  11. Yg najib pi bercuti di Bali apa cerita????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak sorok rantai berlian pink dari fbi kot

      Delete
    2. Sorok ler kat mana pon fbi guna satelit kesan rantai tu...hehe

      Delete
    3. .
      .

      22 59
      Itu sebab radar boleh hilang kejap..

      Dan semasa kehilangan radar lah isteri MO1 sorokkan barang kemas..

      Dah sorok.. tup. tup. Ada balik.

      Hehehe ..

      Delete
  12. Itulah sebabnya mengapa Mahathir keluar artikel dalam blognya semalam menyatakan bahawa Najib akan menangkap pemimpin pembangkang sebelum pilihan raya umum akan datang. Mahathir menjangkakan pilihan raya umum pada suku pertama tahun depan, selepas RCI menyiapkan siasatan dan laporan mengenai kerugian forex AS $ 10 bilion Bank Negara.

    Mahathir sudah tahu apa yang dikatakan dalam laporan itu. Jadi dia tahu “habislah” dia. Oleh itu, beliau mahu bertindak sebelum penangkapan beliau yang hampir pasti dengan mengatakan bahawa Najib akan menangkap pemimpin pembangkang sebelum pilihan raya umum akan datang. Kemudian, apabila mereka menangkapnya, dia boleh mengatakan bahawa dia telah memberi amaran bahawa ini akan berlaku beberapa bulan lalu dan penangkapannya adalah bermotifkan politik.

    Mahathir akan melakukan apa yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dan masih melakukannya. Anwar mendakwa dia adalah mangsa penganiayaan politik dan telah diisytiharkan sebagai “Prisoner of Conscience” oleh barat. Mahathir juga akan mengatakan bahawa dia adalah mangsa penganiayaan politik dan dia berharap barat juga akan mengisytiharkan dia sebagai “Prisoner of Conscience”

    Dan itulah sebabnya dia menghabiskan Hari Raya di London. Dia mahu berbincang dengan Clare bagaimana Sarawak Report boleh membantu memainkan isu ini. Sekiranya ia datang dari barat maka ia akan membawa lebih banyak pengaruh kerana orang kulit putih adalah orang yang mulia, ikhlas, jujur, tidak berminat, tidak berbuat apa-apa untuk wang, dll.

    Tambahan pula, Laporan Sarawak amat berjaya dalam meyakinkan rakyat Malaysia bahawa Najib mencuri wang RM42 bilion daripada wang 1MDB. Jadi, jika Sarawak Report boleh melakukannya, maka ia boleh berbuat apa sahaja: seperti meyakinkan rakyat Malaysia bahawa Mahathir tidak mencuri RM30 bilion wang Bank Negara dan tuduhan itu adalah dusta dan dia adalah mangsa penganiayaan politik.

    Inilah yang akan dipanggil ‘misi mustahil’ dan Mahathir mahu Clare mengambil tugas ini. Dan untuk ‘membersihkan namanya’, Mahathir bersedia membelanjakan RM50 juta, murah untuk tidak penjarakan.
    Kebimbangan utama Siti Hasmah adalah apa yang akan berlaku kepada anak-anak mereka apabila Mahathir dipenjarakan?

    Artikel dalam blog Mahathir semalam sebenarnya adalah idea Clare. Beliau memberitahu Mahathir yang dia mesti mula bercakap mengenai penangkapan pemimpin-pemimpin pembangkang sebelum pilihan raya umum akan datang – dan dia mesti mengatakan ini tidak hanya sekali tetapi banyak kali – supaya pada tahun depan apabila mereka menangkap beliau maka orang ramai akan mengatakan yang ianya dijangka dan ia bermotifkan politik, malah Mahathir telah memberi amaran kepada mereka sebelum ia akan berlaku.

    Perkara seterusnya adalah, sekiranya Mahathir didakwa, dan didapati bersalah, dia perlu memastikan dia tidak dipenjarakan dan paling tidak menjadi tahanan rumah. Oleh itu, Mahathir perlu mula memainkan isu kesihatannya. Apabila mereka mendapati dia bersalah, dia akan dilihat sebagai terlalu sakit untuk dimasukkan ke dalam penjara dan jika mereka menghantarnya ke penjara, dia akan mati. Jadi, atas alasan yang penuh ehsan, dia hanya perlu ditahan di rumah.

    Ironinya mengenai perkara ini adalah ketika Mahathir mula-mula bertemu dengan Clare pada tahun 2015, beliau merancang untuk meletakkan Najib dalam penjara. Kali ini pula adalah untuk membincangkan bagaimana untuk mengelakan Mahathir dari dipenjara. Bagaimana ia telah berubah dimana pemburu telah menjadi diburu. Dan Mahathir tahu bahawa tidak disabitkan bersalah bukan pilihan. Satu-satunya pilihan adalah bagaimana untuk memastikan bahawa hukuman penjara dijalani sebagai tahanan rumah.

    Clare memberitahu Mahathir bahawa mereka mempunyai pilihan terakhir. Memandangkan beratus-ratus juta yang dimiliki oleh Mahathir di UK, dia boleh memohon untuk kekal di UK sebagai ‘pelabur’. Malaysia dan UK tidak mempunyai perjanjian ekstradisi. Oleh itu, Malaysia tidak boleh menyentuh Mahathir dan dia boleh menghabiskan sepanjang hayatnya di UK dan menikmati wang dan masa dengan keluarganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ade bukti tangkap ler...

      Delete
    2. Mahkamah yg menetukan salah tak salah...

      Delete
    3. .
      .

      Bila bahalol nafikan maka kena lah Najib cari cara lain untuk penjarakan Mahathir.

      Mahathir cukup bijak.

      Jika Najib tangkap pemimpin pembangkang semasa hampir pilihanraya maka bertambah marah lah rakyat.

      Dan Mahathir tidak gentar kerana habis teruk dia kena tahanan rumah !

      Itu yang bijaknya Mahathir.

      Delete
  13. Dua Kenyataan Bodoh Anak Beranak DAP Untuk Alih Perhatian Daripada Apa?
    Dua beranak dari DAP hari ini dan semalam dikatakan ada membuat kenyataan yang jauh menyimpang dari isu semasa sekarang serta tidak masuk akal seakan-akan mahu mengalihkan perhatian rakyat dari sesuatu.

    Veteran DAP, Lim Kit Siang buat kenyataan bahawa beliau sokong pemimpin dari PAN, Datuk Husam Musa untuk jadi Menteri Besar Kelantan jika PAN menang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 nanti.

    Anaknya, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng pula kata Amerika Syarikat (AS) boleh guna kekuatan ketenteraan jika mahu menjatuhkan Barisan Nasional (BN) tanpa perlu guna saman dari pihak Jabatan Kehakiman (DOJ) jika mahu.

    Dua dua kenyataan ini tidak masuk akal langsung kerana, DAP tidak bertanding satu kerusi di Kelantan, kenapa pula mereka mahu masuk campur dalam urusan siapa yang bakal jadi Menteri Besar di situ. Tambahan pula, adakah PAN bakal dapat menang banyak kerusi menidakkan kekuatan PAS di negeri itu.

    Apakah perkara yang cuba dielakkan untuk diberi perhatian terus oleh rakyat.

    Adakah mungkin kegagalan mereka untuk mendaftarkan gabungan Pakatan Harapan (PH) di Pejabat Pendaftar Pertubuhan (ROS) kerana mereka kononnya sudah sepakat sekata sehati untuk berdaftar dan ada logo sendiri, tapi akhirnya tak jadi juga.

    Bagi mereka sudah pasti kegagalan ini mengundang malu yang besar kerana sudah dihebohkan satu Malaysia akhirnya parti-parti dalam pembangkang mahu berdaftar dan menjadi satu gabungan rasmi. Bagaimanapun, dek kerana masih gagal menyelesaikah masalah dalaman, ia gagal.

    Atau adakah mungkin mereka mahu mengalihkan perhatian rakyat daripada menumpukan kepada kebodohan mereka menerima masuk seorang bekas Perdana Menteri yang sudah nyanyuk dan pakar u-turn, Tun Mahathir Mohamad untuk memimpin PH.

    Sudah banyak kenyataan dibuat oleh Mahathir membuatkan PH bergolak dan perebutan jawatan berlaku sehingga menjejaskan imej mereka.

    Selain itu, strategi untuk gunakan DOJ juga sekali lagi nampak bakal gagal kerana rakyat tampak tidak berminat untuk mengikuti perkara ini.

    Mereka seringkali guna pendekatan ini, buat kenyataan tidak masuk akal untuk alihkan perhatian rakyat. Kali ini rakyat tidak terpengaruh tapi semakin kelihatan kedangkalan kenyataan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...ko sibok per hal..jual temberang madey suap doj tak laku...

      Delete
    2. .
      .

      Bukan kah Allahyarham TGNA sendiri pernah kata Husam di lahirkan sebagai PM.

      PAS tak angkat muka dengan Husam...sampai sekarang dakwaan Husam tahu bank mana yang digunakan untuk pengeluaran 90 juta .

      Delete
  14. http://taipingmali.blogspot.my/2017/06/mahathir-sudah-tidak-segarang-dan.html?m=1

    link atas mamak kutty terketar ketar panik.. gelabah.. cemas tak tentu hala laporan Malaysia kini. Kikiki..

    FUYOOOOO...

    YANG JADI PEMBURU SEKARANG DIBURU PULA
    NASIB SI TUA BANGKA YANG MUDAH SSGT LUPA
    KETAR LUTUIT BUKAN DIA TAPI DEMI ANAK NYER
    ANAK RISAU GILER SI AYAH KANTOI DNG FITNAHNYA

    22 TAHUN BERKUASA SKG JADI SEWEL GILA
    DOSA BMF NYAWA TAK BERDOSA TARUHANYA
    KINI SKANDAL FOREX BMF MUNCUL TIBA TIBA
    KELUARGA MAMAK PANIK MENCIPAN SEADANYA

    SIFIR MUDAH PADA SI PANIK MAHA KUTTY
    TAK PAYAH LA JADI CHAMPION BATU API
    KLU ADA TELO SILA SAMAN SENDIRI 1MDB
    SAMPAI LA NI MAMAK TAK MAI SAMAN LAGI

    KIKIKIKIKI.....

    LINK PENUH FAKTA TERBAIK UNTUK BARUA DAP@SINGAPORK BERAMBUSSS PERGI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penjilat tegar jubo taik cina perompak jho lo...
      Rci blm tubuh mat singapork dah kalut...
      Mahkamah yg berkuasa tentukan salah tak salah...

      Delete
  15. Bersungguh Sungguh Mahathir Cuba “Demonize” Najib
    Perkataan “demonize” ada lah prkataan yang di gunakan oleh Tun Mahathir ketika dia mahu menjatuhkan Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi.

    Ketika itu Tun Mahathir menggunakan bala tentera nya termasuk lah para “Bloggers” dan wartawan yang masih setia bersama nya sehingga hari ini.

    Mereka ini ada lah pemakan dedak tegar Tun Mahathir mungkin kerana pernah mendapat habuan dari Tun Mahathir sama ada dalam bentuk iumbuhan atau pun syarikat.

    Ketika pihak Perdana Menteri Abdullah Badawi bertindak balas dengan menggunakan kan media yang sama yang pernah digunakan oleh Tun Mahathir ketika berkuasa seperti TV eletronik dan media cetak, maka Tun Mahathir menyatakan bahawa Abdullah Badawi dan pasukan nnya sedang cuba “demonize” kan watak nya.

    Ketika itu pihak Abdullah sudah tentu bertindak balas jika di serang, tidak kah semua orang pun begitu?

    Kini dengan izin Allah , watak yang konon dikata kan di “demonize” kan oleh Pak Lah telah bertukar menjadi pen “demonize” pula.

    Tun Mahathir kini sedang bersungguh sungguh cuba meng’iblis”kan watak Najib.

    Kerana menyedari bahawa kekuatan BN dan UMNO ada lah najib sendiri , maka pasti sekali Tun Mahathir terpaksa lerai kan “ties that bind” ia itu Najib sendiri.

    Pada entri nya terbaru berjudul “How Najib Hopes To win” bertarikh 29 Jun , Tun Mahathir sedang mengibliskan watak najib.

    Munkin audien yang Tun Mahathir harap dapat di temberang kan oleh nya ada lah mereka yang berumur dibawah 25 Tahun , kerana cara Tun Mahathir bercerita seolah olah orang lama dan orang senior semua sudah mati dan pupus sehingga tidak ada seorang pun yang masih ingat apa dia pernah lakukan ketika menjadi Perdana Menteri.

    Kezaliman menangkap mereka mereka yang menentang nya , memberi tekanan kepada yang tidak sehaluan , kesemua nya sedang di ceritakan oleh Tun Mahathir tetapi dalam bentuk pelaku nya ada lah Najib dan bukan diri nya sendiri.

    Pada hujung usia di mana hasil “kaupan” belum dapat di bawa pulang, Najib terpaksa di hodohkan oleh Tun Mahathir dengan kadar maksima dan kadar regular.

    Tambah lagi , Tun Mahathir sedang cuba sedaya upaya menyerah kan “title” pemimpin zalim dan penyamun yang di sandang nya kepada Najib.

    Itu sebab zikir ulangan 1MDB serta sanggup mengupah pihak media barat puluhan juta semata mata untuk mengalihkan jawatan pemimpin zalim dan penyamun kepada Najib dengan memangsakan orang muda dan orang yang tidak mengenal sejarah pemerintahan nya.

    Mujur masih ujud ramai yang mengingati cara cara Tun Mahathir memrintah, dan itu sebab gelaran “maha zalim” melekat pada Tun Mahathir walau sedaya upaya cuba di serah kan kepada Najib.

    Orang tidak memanggil Mahathir Mahazalim tanpa sebab. Dan juga Mahafiruan tanpa ada kisah nya.

    Mahathir cuba mengena kan Najib dengan kes Altantuya sama seperti di lakukan oleh Anwar kerana pada nama Mahathir telah melekat pembunuhan kejam 14 orang Islam Memali.

    Jadi walaupun Mahathir bersungguh sungguh meng”iblis”kan Najib, tetapi usaha nya pasti sia sia kerana kezaliman dan gelaran diktator telah lama sinonim dengan Mahathir sendiri.

    Najib tidak perlu ratusan juta seperti Mahathir untuk membayar media barat atau SR dan WSJ untuk memburukan Tun, kerana gelaran Mahazalim dan Mahafiruan itu semula jadi kena dengan Tun.

    Hentilah kerja cuba menyerahkan title kepada Najib, kerana rakyat lebih tahu siapa sebenar nya zalim dan siapa sebenar nya sedang merancang menggunakan pihak ketiga untuk buat kacau bilau jika tewas pada PRU.

    Pada Najib tiada tersekat berbillion atas nama orang lain yang perlu kan “kuasa’ untuk mengawal, yang terdesak dan dalam kedudukan itu cuma Mahathir dan seorang lagi Tun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. King of cash yg banyak tabor dedak...ahli umno jadi bisu...lobai pas pon hantam 90 jota...hik4...

      Delete
    2. ANTA TAK PENAT KE MELALAK KAT SINI..SIAN TAK DE RESPON ..CAKAP SORANG SORANG TULIS PANJANG PANJANG SENDIRI BACA..HAHAHAH

      Delete
    3. Bosan betui la berita jenis kopipes ni..bukan dari pandangan sendiri adehhhhhhhh bosannnnnn

      Delete
  16. Wooii...Khairudin botox offer RM1 juta!!!
    Mana dia dapat duit banyak sebegitu...?
    Heh he...siapa lagi yg sponsor...TST.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atok kau la sponser hahahaha...

      Delete
  17. Dr M Tidak Seharusnya Lupa Tindakan Memenjarakan Seterunya – Salleh
    Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tidak seharusnya lupa bahawa beliau telah menahan dan memenjarakan mereka yang menentangnya sewaktu beliau menerajui negara ini, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak dalam catatan menerusi blog sskeruak.blogspot.com, hari ini.

    “Dari 1998 hingga 2001, Dr Mahathir menahan banyak pihak yang menentangnya dan beliau menggunakan penahanan tanpa undang-undang perbicaraan untuk menahan mereka yang beliau tidak dapat dakwa di mahkamah,” katanya.

    Beliau mengulas dakwaan Dr Mahathir bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengenakan tindakan keras terhadap pembangkang dan aktivis menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 yang bakal diadakan bila-bila masa sahaja sebelum pertengahan tahun 2018.

    Dr Mahathir dalam blog chedet.cc hari ini berkata terdapat beberapa tanda atau usaha untuk membina kes bagi menangkap dan menahan pemimpin pembangkang yang akan mengakibatkan pakatan pembangkang menjadi kucar-kacir.

    Salleh berkata dakwaan bekas perdana menteri itu terhadap Najib langsung tidak masuk akal dan tidak berasas.

    Hakikatnya, kata beliau, Human Rights Watch menyatakan pada 1999, 2000, 2001, 2002, dan sebagainya bahawa Malaysia di bawah Dr Mahathir adalah negara polis dan Dr Mahathir sendiri merupakan diktator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu lah yg paling kuat sokong...sekarang dah salah...sudah tukaarrrr?...

      Delete
    2. Salleh pon kena tahan dengan madey?...

      Delete
    3. Allah sentiasa membuka pintu untuk seseorang yang ingin bertaubat..

      Delete
  18. Recce-recce channel tv kat negara Mat Salleh jumpa banyak channel 'best'. Dalam hati syok ni kalau dapat layan semua. Serban kat kepala boleh tercabut ni. Sanggup skip kursus yang kerajaan dah bayar dengan alasan sakit dan stay kat bilik hotel. Sekali channel-channel tu pay-per-view daa..bukannya free..Time check out habis semua kantoiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cina dap tukang bayar...hehe

      Delete
    2. Lobau pon ade batang dan nafsu jugak...cume lobai ingat tengok dlm bilik orang tak tahu...lobai lupe tuhan tahu...

      Delete
    3. PAKAI JUBAH HARGA BERIBU..SPENDA TAK PAKAI ...HAHAHAHA

      Delete
  19. Pembangkang Terpaksa Guna Taktik Lencongan Untuk Tutup Isu RCI Forex
    Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa berkata pembangkang terus memainkan isu saman Jabatan Kehakiman (DoJ) Amerika Syarikat kerana mereka tidak mempunyai pilihan lain sebagai modal politik.

    Jelas beliau tindakan pembangkang itu juga sebagai taktik mereka untuk melencongkan keputusan Kabinet menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat kerugian pertukaran asing (forex) dialami Bank Negara Malaysia (BNM) sekitar 1980-an dan 1990-an.

    “Pembangkang juga cuba memanipulasi laporan DoJ untuk mengalih tumpuan daripada krisis dalaman yang berkaitan dengan keyakinan terhadap kepemimpinan Parti Pribumi Bersatu (PPBM).

    “Pembangkang sengaja mengitar semula laporan DoJ yang bermotivasi politik untuk membangkitkan isu 1MDB yang telah selesai”, katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

    Ini tambah beliau jelas hanyalah taktik lencongan.

    “Pembangkang dan proksi merekalah yang bertanggungjawab menyebabkan campur tangan negara asing dalam negara kita yang demokratik dan berdaulat ini dengan memberi maklumat kepada DoJ, satu perbuatan khianat yang amat mengaibkan bagi memuaskan agenda politik demi kepentingan diri sendiri,” ujarnya.

    Annuar berkata, keputusan Kabinet untuk membentuk RCI bagi menyiasat kerugian forex yang dialami oleh Bank Negara yang dikatakan membabitkan wang rakyat bernilai sehingga RM100 bilion telah mewujudkan keadaan panik dalam kalangan pembangkang.

    “Kita semua maklum mengenai dalang yang bertanggungjawab terhadap kerugian besar ini dan pembangkang berada dalam keadaan huru-hara kerana tidak mahu kehilangan Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menghadapi pilihan raya umum yang akan datang.

    “Mereka tahu jika kebenarannya diketahui umum, pembangkang dan kepimpinannya akan ditelanjangi di khalayak ramai.

    “Ini boleh membawa padah besar dalam pilihan raya nanti,” katanya.

    ReplyDelete
  20. DOJ: PEMBANGKANG AMBIL KESEMPATAN UNTUK TUTUP KELEMAHAN SENDIRI, KATA PENGANALISIS
    Pembangkang mengambil kesempatan di atas isu saman sivil Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat terhadap 1Malaysia Development Berhad (1MDB) untuk mengalih perhatian rakyat daripada isu-isu yang membelenggu mereka.

    Pakar Geostrategi Azmi Hassan berkata, pihak pembangkang sudah lama menunggu peluang, dan ‘campur tangan’ DoJ pada ketika ini digunakan sebaik-baiknya untuk menutup kelemahan mereka.

    “Ya ada kebenaran yang dikatakan pihak pembangkang menggunakan isu 1MDB kerana sudah dua, tiga tahun isu ini dilaungkan dan dikatakan ditiup mempunyai semangat baru apabila saman DoJ yang kedua dilontarkan dua tiga minggu lepas,”ujarnya ketika dihubungi oleh Antarapos.

    “Jadi dalam hal ini tidak keterlaluan kalau saya mengatakan bahawa mereka bersungguh-sungguh menggunakan isu 1MDB dan menggunakan faktor saman DoJ itu untuk menutup kelemahan-kelemahan serta kesilapan dalam pakatan pembangkang itu sendiri.

    “Ini dikatakan strategi lumrah yang digunakan, mereka dikatakan menggunakan satu isu yang boleh menarik perhatian dengan harapan isu itu dapat menutup segala apa-apa kelemahan yang ada pada mereka,” katanya kepada Antarapos.

    Semalam, Pakatan Harapan (PH) bersama beberapa parti pembangkang membentuk Jawatankuasa Bertindak 1MDB sebagai langkah mereka menangani isu saman sivil DoJ terhadap beberapa aset didakwa diperolehi melalui salah guna dana 1MDB.

    Jawatankuasa itu juga mengumumkan akan menganjurkan siri jelajah ke seluruh negara yang diakhiri dengan himpunan kemuncak bertemakan “Sayang Malaysia Hapuskan kleptokrasi” bagi mendesak penerangan kerajaan berkaitan dakwaan skandal 1MDB.

    Mengulas lanjut, Azmi berkata adalah wajar untuk semua pihak mengambil pendekatan yang berhati-hati dan tidak terburu-buru apatah lagi campur tangan orang luar yang mungkin mempunyai agenda tersendiri.

    “Lebih buruk lagi jikalau sebaliknya iaitu DoJ mempergunakan Pakatan Harapan dalam mempromosikan agenda politik mereka, dan dalam hal ini saya melihat kedua-dua belah pihak saling mempergunakan masing-masing.

    “Sebagai rakyat malaysia kita perlu berhati hati apa sahaja yang datang dari luar negara tidak semestinya selari dengan kepentingan negara kita jadi sebab itu saya melihat perkara ini perlu berhati-hati supaya kita tidak dipergunakan oleh agenda-agenda asing,” ujar beliau lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha nuar musa...dah bincang entry lepas ngok...

      Delete
    2. Dr azmi pon tak tahu definasi camportangan dan langgar undang2 negara orang?...bongok...

      Delete
  21. RCI FOREX : Kit Siang Tersilap Langkah, Mahathir Tergigit Lidah
    Kita semua maklum mengenai dalang yang bertanggungjawab terhadap kerugian besar ini dan pembangkang berada dalam keadaan huru-hara kerana tidak mahu kehilangan Mahathir Mohamad dalam menghadapi pilihanraya umum yang akan datang.

    Mereka tahu jika kebenarannya diketahui umum, pembangkang dan kepimpinannya akan ditelanjangkan di khalayak ramai. Ini boleh membawa padah besar dalam pilihanraya nanti.

    Tindakan kerajaan menubuhkan RCI adalah berikutan desakan-desakan yang telah dilakukan oleh pihak pembangkang terhadap kehilangan sejumlah dana kerajaan yang bernilai RM30 billion pada masa itu melalui spekulasi tukaran asing (forex) pada tahun 1992.

    Pemimpin DAP Lim Kit Siang telah berikrar untuk menubuhkan RCI jika dapat menguasai Putrajaya dan melakukan siasatan menyeluruh dakwaan skandal kewangan selama tempoh 22 tahun bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memimpin Malaysia.

    Tindakan kerajaan menubuhkan RCI pula telah menyebabkan pakatan Harapan menjadi kelam kabut berikutan Mahathir sekarang telah berada didalam kumpulan mereka sebagai pembangkang.

    Keputusan Kabinet untuk membentuk RCI bagi menyiasat kerugian forex yang dialami oleh Bank Negara dikatakan membabitkan wang rakyat bernilai sehingga RM100 bilion – telah mewujudkan keadaan panik di kalangan pembangkang

    Untuk melupuskan isu ini, pembangkang terpaksa mengitar semula isu yang mempunyai kaitan dengan 1MDB yang telah selesai. Nampak sangat mereka semua ini pemimpin kleptokrasi yang sememangnya bukan memikirkan Negara tetapi tembolok sendiri sedang kelam kabut.

    Oleh itu, pembangkang tidak mempunyai pilihan lain tetapi untuk mengitar semula laporan DoJ yang bermotif politik untuk membangkitkan isu 1MDB yang telah selesai. Ini hanyalah taktik lencongan.

    Pembangkang cuba memanipulasi laporan DoJ untuk mengalih tumpuan daripada isu RCI forex dan juga krisis dalaman yang berkaitan dengan keyakinan terhadap pucuk pimpinan Pribumi. Keyakinan sudah pastinya menurun dan akan mengakibatkan keruntuhan sokongan terhadap Pakatan Harapan.

    Memetik pandangan bekas timbalan gabenor Bank Negara Dr Rosli Yaakop, Lim berkata spekulasi yang berlaku mendapat restu Dr Mahathir dan bekas menteri kewangan Tun Daim Zainuddin.
    “Saya telah membuat anggaran dalam sidang Parlimen dua dekad yang lalu bahawa Bank Negara mengalami kerugian besar RM30 bilion. Tetapi Bank Negara mendakwa kerugian berjumlah RM10.1 bilion dalam 1992 dan RM5.7 bilion dalam 1993.

    Difahamkan kerugian oleh Bank Negara telah “diperkecilkan secara berskema” melalui penilaian semula pegangan emas dan penilaian semula pelaburan sebut harga (quoted investment)

    Justeru itu kerajaan melalui keputusan kabinet telah bersetuju untuk menubuhkan RCI dan menyiasat kerugian forex yang dialami Bank Negara walaupun pihak pembangkang telah menggunakan DoJ sebagai platform untuk menularkan berita ini.

    Pembangkang dan proksi merekalah yang bertanggungjawab melibatkan campur tangan negara asing dalam negara kita yang demokratik dan berdaulat ini dengan membuat aduan palsu kepada DoJ, satu perbuatan khianat yang amat mengaibkan bagi memuaskan agenda politik demi kepentingan diri sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruguan forex berapa billion dlm ajaun madey?...
      Tabing haji rugi veli saham fgv pon jena buat RCI....1 mdb hutang 59
      P billion bila nak buat RCI...
      2.6 billion dlm akaun najib bila nak tubuh RCI?...hehehe

      Delete
  22. HAHAHAHAH..HEHEHEHEH..KIHHHHHHHHH..KIHHHHHHHHHHH

    LOBAI PORNO di GERMANG..sudah bersuara,dulu bantai LGE..Bila geng2 DAP yg ekut bersama beliau digermang buka tembelang beliau tenguk parperview..nak tunjuk receipt payment hotel..terus beliau MENIKUSSSSSSSSSSSS.SAMPAIIIII SEKARANG.
    BOSS DIA CAKAPPPPPPPPPPPPPP DIAPUN NAK CAKAP JUGA!!!!!
    Inilah salah saorang lobaiiiiiiiiiiii,mempunyai NAFSU KUDA...YG SANGAT KUAT.Di depan ahli pas,wooooooowww pijak semutpun tak mati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ese harap, MP Parlimen yg ikut beliau dapat forward receipt hotel itu untuk tatapan umum.klu tak silap MP Kuantan dan MP Bukit bendera.

      Delete
  23. Gaya Najib Tidak Sama, Jauh Lagi Bagus Dari Mahathir
    Cakap-cakap Pengerusi PPBM, Tun Mahathir Mohamad menjangkakan ramai pemimpin pembangkang akan ditangkap oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) hanyalah cakap kosong kerana bekas Perdana Menteri itu merasakan Datuk Seri Najib Tun Razak berperangai diktator sepertinya.

    Situasinya amat berbeza dengan gaya Najib, Perdana Menteri kini dengan gaya beliau yang takut sangat jawatan Perdana Menteri itu hilang.

    Tarikhnya, 27 Oktober 1987 Ops Lalang dijalankan oleh polis dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) untuk menangkap individu yang mengganggu kestabilan politik di dalam negara. Dalam erti kata lain, sebenarnya operasi itu dilaksanakan untuk melenyapkan ancaman kepada Mahathir.

    Seramai 106 ahli politik kebanyakan dari pembangkan ditahan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

    Dua syarikat penerbitan surat khabar, The Star dan Sin Chew Jit Poh dan dua akhbar mingguan, The Sunday dan Watan dibatalkan lesen mereka.

    Penahanan mereka kemudian boleh dibuat selama dua tahun hanya dengan izin Menteri Dalam Negeri dan ia boleh diperbaharui setiap dua tahun selama mana dikehendaki dengan kebenaran dari Menteri.

    Akta itu beri kuasa kepada Mahathir untuk bekerjasama dengan Menteri Dalam Negeri untuk menangkap siapa yang cuba ganggu pentadbiran BN dan cuba ganggu Mahathir.

    Zaman Najib cara itu sudah tidak ada malah akta ISA sudah dimansuhkan. Kalau ada pun, ia adalah Akta Keselahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (SOSMA) untuk berikan langkah-langkah khas berkaitan kesalahan keselamatan untuk kekalkan keamanan dan keselamatan.

    Semua penahanan akan dibuat atas sebab dan bukti berasas bahawa individu itu ada melakukan perbuatan menjejaskan keamanan dan keselamatan.

    Mahathir cuba mengaitkan penahanan beberapa pemimpin pembangkang sebelum ini sebagai sengaja dirancang oleh BN padahal ia adalah satu tangkapan sah.

    “Dari episod ini kita dapat jangkakan yang Najib akan bertindak untuk menghancurkan pembangkang dan menakutkan rakyat semasa pilihan raya umum ke-14.

    “Terdapat beberapa tanda atau usaha untuk membina kes bagi menangkap dan menahan pemimpin pembangkang. Penahanan pemimpin pembangkang akan mengucar-ngacirkan parti.

    “Memang tindakan itu akan menyebabkan rakyat marah tetapi ramai yang akan berasa takut untuk mengundi pembangkang.

    “Mereka percaya yang Najib akan dapat tahu dan tindakan akan diambil terhadap mereka. Tanpa pemimpin mereka tidak akan tahu apa yang harus dilakukan,” kata beliau dalam blognya semalam.

    Dua kes menarik iaitu kes rasuah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, kerana beliau sendiri yang beli banglo dengan harga jauh murah dari pasaran sehingga dituduh salah guna kuasa. Satu lagi penahanan, Ahli Parlimen PKR Pandan Rafizi Ramli kerana mendedahkan dokumen yang rahsia sehingga dia dihukum penjara.

    Mereka ini tuduh kerajaan BN cuba buat kes konspirasi dengan tujuan hendak tamatkan karier politik mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. BOOOOOOOOOOOORINGlah mamat..ini bukan utusang /harakah

      Delete
    2. Mustahil.ker najib tangkap musuh politik?
      Peguam mualaf terima 9.5 jota bayaran najib masih kelu lidah...mualaf bayar kpd siapa untuk pastikan anwar masuk penjara?...tak manasabah bayaran mendakwa jota2... Tak de kah pendakwaraye yg berkebolehan di oejabat peguam negara?...

      Delete
    3. Patut isu 9.5juta pon tubuh rci..baru ada keadilan undang2.ini si bijan asyik nk tubuh rci syok sendiri je dgn menteri kabinet dapurnya..di tokok pulak si penasihat ulama duniawi pas

      Delete
  24. PARTI PALING BANGANG SEKALI DI DUNIA...HENDAK TUMBANGKAN BN TAPI HENTAM PEMBANGKANG...BODOH MELANTUN LANTUN MACAM MAKAN UBAT BIUS,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS=UMNO..

      Delete
    2. YG BODOH MELANTUN-LANTUN TU KAMU.Kamu tu kais pagi makan petang,sedangkan orng yg kamu sokong tu PENYAMUN DUNIA.Dia berjoli-sakan dgn bikmamanya.

      Delete
  25. Boboi hilang peluang, Madey sangat runsing
    Pelbagai dakyah disusun, aota, putar pusing
    Gagal dlm negara, kat luar cuba buat bisiing
    Diupahnya cai undang campur tangan asing

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pkak lebih tahu padal madey?...temberang ko ni...

      Delete
    2. hehe..bodoh ya kamu,America TU..TAK TERHINGIN NAK JAJAH MALAYSIA.tAPI PERANGAI NAJIB PEMIMPIN kamu,mencuri duit malaysia pastu BUAT HAL KAT AMERICA.Inilah buatkan USA BUAT HAL.
      najiblah BUATKAN AMERIKA CAMPUR TANGAN..NAK DAPATKAN DUIT YG DICURINYA.

      BENGAP BETULLA..PEMIMPIN YG "CONFIRM" MENCURI DIBELANYA...

      Delete
    3. Bijan dh hilang akal, bininya sangat runsing
      Pelbagai dakyah disusun, aota, putar pusing
      Gagal dlm negara, kat luar cuba berehat
      Diupahnya cai sebar berita yahudi nak musnahkan melayu umno

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  26. Kenapa bajib buang masa dan wang kerajaan tubuh panal penyisat ?...sepatutmye tubuhkan terus RCI untuk siasat Forex...kerja bodosss untuk menutup isu 1mdb dan saman doj...
    Temberang madey suap doj tak laku...
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panggil polis jer siasat forex...

      Delete
  27. Satu lagi khadammm pakai serban yang bertuankan ketua dajjal. Nak kata ulamak tak nampak pun intergritinya. Yang bathil dipertahankan yang benar dipelekehkan. Agamwan yang menjual agama untuk habuan duniawi. Apa nak jadi dgn pas skrg yg dah tak bole befikir mana yang hak mana yang bathil. Sanggup beesekongkol. Lupa pulak kat kelantan tu macam2 skandal dah mula terbuka. Semuga Allah melaknat golongan agamawan yang mengunakan agama demi kepentingan diri.

    ReplyDelete
  28. Dubuk pakai jubah dan serban pun ambil dengan niat baik....


    Mana mungkin Najib nak bagi tahu wang itu dari sumber 1MBD atau SRC! Tapi yang pentingnya Subramaniam tidak menafikan terima dana dari Najib menerusi skim 'SEMUA TERIMA WANG DARI BN, ITULAH POLITIK’

    Dan pengakuan Subramaniam terima dana dari Najib setelah Sarawak Report membocorkan perkara tersebut.

    Setidak-tidaknya MIC tidaklah macam MCA. Sarawak Report turut mendakwa MCA Selangor menerima RM10 juta daripada PM Najib tetapi parti itu menafikannya. Bagaimanapun, angota parlimen DAP, Lee Kee Hiong mendakwa bekas Presiden MCA Tan Sri Dr Chua Soi Lek dua tahun lalu mengakuinya.

    Seperti dubuk-dubuk lain, termasuk yang pakai jubah dan serban tentulah Subramaniam ambil dengan niat baik.Bha! ha! ha! ha!

    Malaysiakini melaporkan :

    MIC menafikan dakwaan parti itu menerima pembiayaan terus dari akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak selain tuntutan wang daripada dana awam yang disalah gunakan.

    "Kami tidak tahu mengenainya," kata Presiden MIC, Datuk Seri Dr S Subramaniam ketika ditanya sama ada ia adalah perkara biasa bagi MIC untuk menerima dana daripada akaun perdana menteri.

    "Sejauh yang kita ketahui, wang itu datang dari BN," kata Subramaniam sambil menambah ini adalah sesuatu yang normal.

    Beliau berkata demikian semasa sidang akhbar di Cheras, Selangor hari ini.

    Sarawak Report sebelum ini mendakwa, MIC menerima kira-kira RM19 juta antara tahun 2012 dan 2014 daripada akaun peribadi Najib.

    Bendahari Agung MIC, Datuk Seri S Vell Paari juga berkata, tidak ada apa salahnya untuk menerima wang dari perdana menteri.

    ReplyDelete
  29. Lebai Blue tak kan berani punya. Sama sama kita tengok kaki filem biru ni seorang berani kerana benar atau spesis bacul dan dayus macam MO1 tu. Tunggu dan lihat!!!

    ReplyDelete
  30. TAK BOLEH NAMAKAN BAKAL PM TAPI BOLEH PULAK NAMAKAN MB KELANTAN!!
    MENYOKONG Pakatan ini memang hanya terdaya dilakukan oleh orang yang kurang IQnya, jenis otak ada tapi jarang guna. Ini terbukti dengan semalam bila Kit Siang dilaporkan bersetuju Husam jadi Menteri Besar Kelantan selepas PRU14 yang akan datang kelak.

    Aneh, bila ditanya siapa bakal Perdana Menteri, masing-masing pakat beri alasan TUNGGU menang dulu, tapi boleh pulak namakan MB Kelantan SEKARANG, apa tak tunggu menang dulu ke?

    Sebab itu penulis kata hanya orang bodoh saja mampu sokong Pakatan. Orang waras tak mampu menanggung sikap pemimpin yang macam ini, kejap cakap macam itu, kejap cakap macam ini, entah mana satu betul.

    Begitupun, rakyat perlu melihat 2 perkara dari kenyataan ini.

    Pertama, DAP membuktikan bahawa mereka, bukan Mahathir atau Anwar (jauh lagi Azizah) yang akan menguasai Pakatan KALAU puak-puak ini menang dalam PRU14. Sehinggakan di negeri yang DAP tidak bertanding pun, parti itu berhak menentukan siapa Menteri Besar seterusnya – belum pun menang lagi.

    Kedua, bahawasanya kegagalan Pakatan menamakan bakal Perdana Menteri mereka sekarang, bukan sebab tunggu menang dulu – itu hanya satu penipuan. Sebenarnya puak-puak ini cukup takut kalau dinamakan sekarang, ia akan membawa perpecahan sesama mereka sendiri sebelum PRU datang.

    Masing-masing tahu Mahathir menubuhkan parti sendiri dan menyertai Pakatan bukan sebab rakyat tapi mahu lantik dirinya sendiri sebagai Perdana Menteri. Jijik punya perancangan tu tapi sebab menyangka Mahathir boleh digunakan untuk menjauhkan undi Melayu dari UMNO/BN, jijik jijik pun telan jugaklah.

    Nilai sendirilah, inikah rupanya puak-puak yang nak diangkat menjadi kerajaan di peringkat persekutuan ni – menipu rakyat tak habis-habis? Negara ini terlalu kompleks untuk ditadbir oleh orang-orang tidak ada otak seperti ini dan rakyat tidak harus membenarkannya berlaku sama sekali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini contoh terbaik politik perkauman...jauh sgt dari islamnya

      Delete
  31. Lobau2 pas berkereta mewah semua pertahan kan najib dan jho lo perompak...maklum laa dah baham 90 jota...lobai akan cari pelbagai alasan nak bela najib dan jho lo...

    ReplyDelete
  32. SIAPA BERHAK TENTUKAN MB KELANTAN? RAKYAT KELANTAN ATAU DAP?
    MEMANG agak bodoh soalan siapakah yang berhak menentukan calon Menteri Besar Kelantan namun soalan bodoh ini juga yang mendapat jawapan bodoh dari Pakatan Harapan diketuai DAP.

    Ketika lawatan pemimpin DAP, Lim Kit Siang ke Kelantan baru-baru ini, beliau mengesahkan Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH), Husam Musa sebagai Menteri Besar Kelantan jika Pakatan Harapan (HARAPAN) berjaya menawan negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

    Adakah Lim Kit Siang beranggapan bahawa beliau boleh mencatur negeri Kelantan sebagaimana yang beliau lakukan di Selangor? Mungkin Kit Siang lupa atau tidak sedar bahawa orang Cina yang menetap di Kelantan terpaksa akur kepada budaya Kelantan. Malah mereka bercakap dalam loghat pekat Kelantan, makan makanan Kelantan serta mempunyai nama timangan Kelantan sehinggakan identiti Cina mereka boleh dikatakan tenggelam.

    Kelantan kini diperintah oleh kerajaan PAS. Memang dulu PAS bersekongkol dengan DAP namun setelah mereka menyedari bagaimana rakus DAP memijak agama Islam terutama dalam isu RUU355 akhirnya mereka berpatah arang berkerat rotan dengan parti chauvanist tersebut.

    Kini Ketua Penerangan PAS Nasrudin Hassan mendakwa DAP bercita-cita untuk meletakkan calon menteri besar Kelantan yang patuh kepada parti itu.

    “Politik mereka kini bertunjangkan dendam kesumat. Asal PAS jatuh di Kelantan, maka siapa pun menang tidak mengapa. DAP nak perintah Kelantan tidak boleh, akhirnya mereka atur orang yang boleh dikuasai untuk memimpin Kelantan,” kata Nasrudin dalam satu kenyataan hari ini.

    Lim Kit Siang dilihat cuba melancarkan provokasi terhadap PAS di Kelantan memandangkan negeri tersebut merupakan kubu kuat parti itu. Hakikatnya rakyat Kelantan sendiri yang akan membuat keputusan siapa tokoh yang layak menjadi menteri besar mereka.

    Husam, yang dipecat dari PAS dan kemudian menyertai AMANAH ditugaskan mengetuai parti baru itu di Kelantan. Senario tersebut amat tepat dengan kenyataan Hew Kuan Yau atau lebih dikenali sebagai superman DAP yang berkata “Guna Melayu ‘Screw’ Melayu Sendiri”. Kini Husam sedang digunakan oleh DAP untuk merosakan orang-orang Melayu di Kelantan.

    Rakyat Kelantan perlu melihat kesengsaraan yang sedang ditanggung oleh rakyat Pulau Pinang dibawah pemerintahan kerajaan DAP. Mereka kini merempat di tanah sendiri. Sekarang DAP mensasarkan Kelantan pula. Bersedialah dengan lakonan dari DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak klentong...dap kata hanye sokong...bukan paksa rakyat kelantan pilih husam...
      Pas nak kerjasama dengan umno tapi akan berebut kelantan...
      Elok rakyat kelantan tolak perompak dan pembela prompak yg berebut kuasa...

      Delete
  33. Saya yakin lobai serban besar Al germany takkan berani sebut nama pengadu....berani menyalak jer...lebai ni takut kena saman lagi...

    ReplyDelete
  34. BANGGA ORANG PAN BILA DAP PILIH HUSAM MUSA JADI MB KELANTAN
    Tak semena-mena cerita Husam nak jadi MB Kelantan bergema kembali. Bukan lagi melalui wadah PAS tapi melalui PAN, parti serpihan yang diketuai Mat Sabu dengan dukungan kuat dari DAP sebagai tukang palu gendangnya.

    “Kita kena ubah Kelantan dan mengikut kata Presiden Amanah (Mohamad Sabu), kita ada harapan, oleh itu pada Aidilfitri tahun depan kita mahu ada menteri besar yang baharu.

    “Kita tunggu perubahan besar ini dan kita mahu tahun depan rumah terbuka yang berbeza dan saya datang ke Kota Bharu untuk meraikan kejayaan dibawah kerajaan Pakatan Harapan Kelantan dibawah Datuk Husam,” itu petikan kata-kata Lim Kit Siang, ketua sebenar dalam pakatan pembangkang.

    Serentak dengan berita pengumuman Kit Siang itu, di media sosial kita sudah boleh tengok dan baca komen-komen berbunga bangga penyokong PAN dan PPBM dengan pencalonan rasmi dari DAP. Seronok mereka Husam dapat restu DAP.

    Dipuja puji DAP dan makin dilambung-lambung nama Husam konon paling layak jadi MB Kelantan. Yakin betul penyokong PAN dan PPBM yang PRU14 nanti PH mampu ambil alih Kelantan. Ini betul-betul kes lupa ukur baju di badan sendiri.

    Mereka yang mendewakan Husam ini faham ke tidak, sifir politik di Kelantan hanya melibatkan dua pilihan sahaja. PAS atau UMNO, kalau bukan PAS mereka pilih UMNO, jika bukan UMNO mereka pilih PAS. Itu sahaja pilihannya.

    PAN, PKR atau PPBM hanya boleh pergi setakat pasang bendera tepi-tepi jalan untuk memeriahkan suasana sahaja, namun untuk dijadikan pilihan dan menang pilihan raya memang mimpi di siang hari.

    Malah PRU14 nanti harapan Husam nak pertahankan DUN Salor yang sebelumnya dimenangi melalui PAS pun macam sinar di hujung terowong, inikan pula berangan nak jadi MB Kelantan atas nama wakil PAN dan PH.

    Hatta UMNO sendiri nak tawan DUN Salor yang terletak dalam Parlimen Kubang Kerian, salah satu dari 4 kawasan Parlimen yang merupakan kubu terkuat PAS di Kelantan pun belum tentu mampu melakukannya. Inikan pula PAN yang cuma ada beberapa ribu ahli dan penyokong sahaja di negeri ini. Itu hakikat.

    Tapi apapun, kita berterima kasihlah pada DAP sebab pengumuman rasmi Lim Kit Siang itu membuktikan kata-kata UMNO selama ini bahawa DAP sentiasa mendominasi hala tuju pakatan pembangkang adalah benar, tepat dan sahih.

    Buktinya jelas depan mata, sampaikan siapa yang nak dicalonkan jadi MB Kelantan pun DAP dan Lim Kit Siang yang tentukan keputusannya. Belum menang DAP dah tunjuk kuasanya dalam pakatan pembangkang, maka bayangkan kalau PH menang di seluruh negara PRU14 kelak.

    Sudah pasti bukan setakat MB di negeri-negeri yang dimenangi PH akan ditentukan DAP, malah pelantikan anggota kabinet pusat termasuk PM dan TPM pun perlu mendapat restu DAP. Alamatnya, jadilah pemerintahan boneka. Mahukah kita? Timbang-timbanglah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape salahnye?...husam berwibawa...Pas dah kena tipu dengan projek lembah sireh....bendera Amanah berdiri teguh dibanyak tempat dikelantan sejak husam join Amanah...Pas makin kelabu...nak harapkan umno toling tapi umno pon naj rebut kelantan...

      Delete
    2. Balak dah licin dikerjakan oleh pas...

      Delete
  35. Kerusi psrlimen lobai di termerloh akan tercabyt pru nanti..menang duku
    Kerana sokongan cina dap dan atas nama pr...umno takkan biarkan lobai algermany menang sekali lagi...tergadailah veellfire...

    ReplyDelete
  36. Fuyoooo...

    KIDIN PARTI CAP KOTAK OFFER 1 JOTA
    BANGKRAP PUN MASIH ADA JOTA JOTA
    ATAU ADA YANG TAJA BERJOTA BAYARANYA
    DAH BOLE AGAK PENAJA SI PANIK MUDAH LUPA

    KIKIKIKIKI... BERMABUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK ... INI KALI...

    INI KALI MAMAK AKAN MUDAH LUPA
    INI KALI MAMAK TAK SIHAT KATANYA
    RAHSIA BAWAH KARPET D'BONGKAR AKHIRNYA
    FOREX JUDI ANGKARA SI BANGKA MUDAH LUPA

    KIKIKIKIKKIKI...

    INI KALI HAAHHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ape peduli?...forex judi di kasino mana?...TH main judi saham fgv rugi besar...
      Mat singspork barua jho lo kalutb plak..

      Delete
    2. AKAK SINGAPOKE NI ELOK DULU
      DILAHIRKAN SEBAGAI SEEKOR BABI

      Delete
  37. Lebai lebai yang tak ada ilmu, disaran masuk pas untuk nampak hebat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lilit serban besar bakul baca ayat quran sikit boleh jadi lobai...

      Delete
    2. Jadi lobai bahlul...orang suruh tangkap prompak...lobai nak bela prompak...lobai pakai ayat ato hadis ato qias mana boleh bela prompak?...ijtihad lobai tak boleh pakai...ijtihad baham 90 jota halal gaknye...

      Delete
  38. Dia mula meroyan meraban si Khairuddin iblis
    Mahu berlagak jerung, tak sedar diri anak bilis
    Mcmmana boleh offer RM1 juta diri dah muflis
    Patut dia ini kena tangkap & disiasat dek polis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko setan pembela prompak...jubo cina jho lo prompak pon ko jilat..hehe

      Delete
    2. Bijan mula meroyan meraban blogger umno asyik tumpo dek rakyat marhaen
      Mahu berlagak jerung, tak sedar diri anak bilis
      Mcmmana nak menang kalau bertuankan pemimpin jahil agama
      Patut bijan laki bini ini kena tangkap & disiasat dek polis

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

      Delete
  39. Kenyataan Husam itu ada asasnya dan sebagai seorang yang juga memahami ilmu agama yang sebahagiannya hasil didikan para murabbi Pas sendiri tentu beliau tidak berani berbuat begitu tanpa nas dan dalilnya. Beliau tidak menyebut (sengaja) terjemahan ayat 188 dalam suruh berkenaan. Apa lagi dalam majlis sama ada ulama atau mereka yang arif mengenai Al Quran, yakni Ustaz Ahmad Awang dan Abdul Ghani Shamsuddin selaku penasihat agama Amanah.

    Sekiranya kenyataan Husam malam tadi melampau sudah pasti kedua pemimpin ini akan membuat teguran langsung kepada Husam.

    Apakah bunyi terjemahan ayat 188 surah al Baqah itu. Dikutip terjemahan dalam Tafsir Al Azhar karangan Prof Dr. Hamka, cetakan 1984 di muka surat 114 terbitan Nurul Islam ayat itu berbunyi:

    "Dan janganlah kamu makan harta benda antara kamu dengan jalan yang batil dan kamu bawa ke muka hakim, kerana kamu hendak memakan sebahagian daripada hartabenda manusia dengan dosa, padahal kamu mengetahuinya."

    Ayat atau penghuraian ayat berkenaan dikategorikan atau diberikan judul sebagai "Harta Tak Halal". Ayat demikian dengan jelas dan nyata Allah melarang (orang beriman) daripada memakan harta yang tidak halal. Dilarang mencuri, atau bersubahat atau mengecong (tipu) menerima harta yang tidak halal.

    Kenyataan Husam terhadap Hadi itu dilihat dari sudut tanggungjawab dan peranan Abdul Hadi sebagai pemimpin parti agama yang sepatutnya peka dan prihatin kepada penyelewengan atau penyonglapan wang negara. Hadi perlu berani menegur bukan menikus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serupa dengan mahathir tanya, guna duit 1mdb pergi haji tu pelaksanaan haji seseorang itu mabrur atau tidak?

      Ekor pertama jawab, eh eh eh ko ni tuhan ke?

      Ekor kedua jawab, eh ko ni ada lesen utk buat fatwa ke?

      Ekor ketiga x jawab tapi menyindir, hang dah pencen elok tumpu ibadat di atas sejadah je, atau pi main masak-masak ngan cucu.

      Delete
    2. Lobai pas pakai ijtihad sendiri kot baham 90 jota duit najib halal

      Delete
  40. Orang-orang PAS sekarang ini dah tak ada modal lagi. Oleh itu buat fitnah sana sini.

    Yang si PAS Perak dah mintak maaf kerana buat fitnah.

    Nak tanya, dah bertaubat ke belum.? Takut kena saman tapi tak takut kepada tuhan.

    Yang sekor lagi ini, Nasarudin Hassan samada dia bahalol atau dia buat-buat bahalol.

    DOJ Amerika tidak benarkan wang haram masuk dalam negara mereka. Ini salah di dalam undang-undang di Amerika dan negara-negara seperti Singapura, Switzerland, England dan lain.

    Wang Haram, orang PAS pun tak paham-paham lagi.

    ReplyDelete
  41. pas ni parti pembawa sial
    pejuang islam konon....
    parti keparat dunia akhirat

    ReplyDelete
  42. .
    .

    Tindakan PAS pula umpama Keldai Lebai menyucikan najis babi di pipi Lembu penyamun dengan menyentuh najis babi tersebut.

    Duit 1MDB dah pergi keluar negara. Sebelum siasatan DoJ, isu ini di bawa dulu ke parlimen. Tetapi di tolak untuk dibahas. Malah usaha seterusnya oleh Muhyiddin dan Husni juga gagal. Mereka berdua di tuduh mendedahkan rahsia kerajaan semasa menjawat jawatan dalam kerajaan.

    Siasatan hanya boleh dijalankan oleh DoJ sekiranya ada lapuran dari rakyat warga negara Malaysia.

    PAS bersubahat dengan Najib apabila gagal memberi penjelasan mengenai 90 juta dan membawa kes ke mahkamah.

    Tak hairan lah PAS menjawab bagi pihak Najib dan membela Jho Low.

    Apa hubungan Jho Low dengan pemimpin PAS ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembekal dedak haram...

      Delete
  43. Bijan mula meroyan meraban blogger umno asyik tumpo dek rakyat marhaen
    Mahu berlagak jerung, tak sedar diri anak bilis
    Mcmmana nak menang kalau bertuankan pemimpin jahil agama
    Patut bijan laki bini ini kena tangkap & disiasat dek polis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib la biol.amik cybertrooper cap ayam.tak suap tak jalan. Kalau jalan pun meraban ke laut je komen.

      Delete
  44. Tun Mahathir alu-alukan tubuh RCI, siasat kerugian BNM
    Rahimah Abdullah, Astro Awani | Published Februari 07, 2017 18:21 MYT
    Dr Mahathir Mohamad mengalu-alukan cadangan penubuhan RCI bagi menyiasat kerugian urusniaga matawang pada tahun 1991. - Gambar fail
    Dr Mahathir Mohamad mengalu-alukan cadangan penubuhan RCI bagi menyiasat kerugian urusniaga matawang pada tahun 1991. - Gambar fail

    PETALING JAYA: : Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengalu-alukan cadangan penubuhan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat kerugian besar dalam urusniaga matawang atau Forex Trading pada tahun 1991 yang telah membawa Bank Negara Malaysia ke tahap muflis.

    Bagaimanapun beliau pada masa sama mahu siasatan turut dilakukan dalam isu melibatkan dana RM2.6 bilion dan 1MDB.

    "Mereka dialu-alukan berbuat demikian. Namun, kami juga mahukan suruhanjaya sama (untuk siasat) berhubung RM2.6 bilion dalam akaun Datuk Seri Najib. Apa terjadi kepada wang 1MDB dan apa yang dia buat dengan meminjam sejumlah wang yang besar itu? Perkara ini perlu disiasat," katanya dalam sidang media di kediaman Datuk Zaid Ibrahim di sini hari ini.

    BACA: Siasat adakah Bank Negara muflis pada tahun 1991? - AzwanBro

    Beliau menegaskan, hasil laporan siasatan terhadap 1MDB juga tidak sepatutnya diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

    "Pada masa saya dahulu (semasa menjadi Perdana Menteri) saya tidak pernah confine apa jua siasatan sebagai rahsia rasmi . Namun sekarang, mereka menyembunyikan semua bukti mengenai jenayah mereka dengan meletakkan semua laporan SPRM, Ketua Audit Negara, Bank Negara Malaysia, semua ini telah diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA)," ujarnya.

    Justeru beliau melihat cadangan menubuhkan RCI berkenaan adalah cubaan untuk mengalihkan perhatian rakyat.

    "Jadi kamu (kerajaan) buka perkara (laporan) itu dahulu. Jangan cuba mengalihkan kepada perkara yang berlaku 40 tahun dahulu.

    (Tindakan) ini adalah untuk mengalihkan perhatian (ramai). Saya tidak peduli dengan orang seperti ini," ujarnya.

    Pada Isnin, Pemuda UMNO dalam satu sidang media mendesak agar kerajaan menubuhkan RCI berhubung pendedahan yang dibuat bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid.

    Naib Ketuanya, Khairul Azwan Harun berkata pihaknya mengambil serius pendedahan mengenai kerugian mega dalam urusniaga matawang atau Forex Trading pada tahun 1991 yang telah membawa Bank Negara Malaysia ke tahap muflis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Datok Murad khalid tuduh anwar ade aset 3 billion di luar negara...bila anwar gertak nak saman terus mintak maap....

      Delete
  45. PIMPINAN PAS DICABAR NYATAKAN DENGAN JELAS SIAPA YANG DIMAKSUDKAN!!
    KETUA PENERANGAN PAS BANGANG DAN TAK FAHAM UNDANG-UNDANG!! BELIAU BEROTAK UDANG!! SAYA AKAN SAMANNYA!!

    Saya cabar ketua penerangan PAS iaitu nasrudin hasan tantawi untuk sebut secara jelas nama siapakah yang pergi buat laporan pada pihak penguatkuasa undang-undang di switzerland, united kingdom, peranchis, singapura, hong kong serta FBI!!

    Tolong bagi tahu ketua penerangan PAS yang bangang ini agar jangan berkias-kias lagi dalam tuduhannya yang tidak berasas itu!!

    Sekiranya mempunyai sikap bertanggungjawab; nasrudin hasan mesti sebut nama 'pelapor' secara jelas dan buktikan secara sahih orang yang pergi buat laporan di 5 negara-negara luar tersebut meminta kuasa asing campurtangan dalam urusan negara malaysia!!

    Kalau ketua penerangan PAS yang bangang ini tidak berani sebut nama saya secara jelas serta terbuka sebagai pelapor di negara-negara luar tersebut maka saya ingin nyatakan nasrudin hasan seorang yang 'bacul!!'

    Kalau takut nak sebut nama saya tolong jangan campurtangan dalam isu skandal 1mdb yang beliau, pemimpin-pemimpin serta parti PAS tidak tahu fakta hakikat kes skandal kewangan yang terbesar di dunia pada dekad ini.

    Nasrudin hasan ini pada pada realitinya juga seorang yang cuba menegakkan benang yang basah!!

    Mungkin kerana takut disaman atau diambil tindakan undang-undang maka dia bercakap dengan bahasa kiasan saja.

    Bila saya lawan najib tun razak, rosmah mansor, jho low, riza aziz serta keseluruhan ahli lembaga pengarah 1mdb; saya buat laporan pdrm serta sprm dan sebut nama-nama mereka secara jelas lagi terbuka !!

    Setiap hari saya naik turun mahkamah untuk pertahankan diri serta prinsip perjuangan untuk menegakkan kebenaran bagi selamatkan malaysia.

    Kalau ketua penerangan PAS yang bangang ini nak libatkan diri dalam kes skandal 1mdb; saya cabar dia sebut nama 'khairuddin abu hassan adalah pelapor yang kononnya pergi meronda-ronda di switzerland, peranchis, united kingdom dan amerika syarikat untuk buat laporan meminta negara-negara asing campurtangan dalam hal ehwal tanahair kita.'

    Ketua penerangan PAS yang bangang lagi 'dungu' ini tak faham pentakrifan 'kesalahan jenayah pengubahan wang haram' di luar negara dengan campurtangan kuasa asing.

    Bila masa saya pergi ke luar negara untuk meminta negara-negara asing campurtangan dalam hal ehwal dalaman tanahair kita?!

    Apakah membuat laporan kepada pihak penguatkuasa undang-undang bagi menyiasat kesalahan jenayah serta sivil yang terbukti di luar negara itu membawa erti saya pengkhianat?!

    Ataupun mereka sedang mencipta alasan untuk menangkap saya semula?!

    Bolehkah nasrudin hasan seorang politikus yang telah tersimpang dari syariat agama serta aqidah perjuangannya membuktikan saya mengkhianati negara malaysia?!

    Saya bukan macam pemimpin-pemimpin PAS yang fasiq!! Mereka memperalatkan agama untuk tujuan survival politik PAS!!

    Mereka telah terpesong dari aqidah agama islam yang melarang kita bersubahat dengan rasuah!!

    ReplyDelete
  46. Kah kah kah ...ada telur ke Tontowi ni ...dia akan berselindung di sebalik kaedah Fiqh macam kes TG Haji Hadi, saya tak kata sesiapa ...saya sebut si polan si polan ajer ... dah akhirnya mahkamah pun buat keputusan "Fitnah memang berlaku tetapi pelakunya tiada" ...haha senangnye gunakan agama untuk melepaskan diri ...agaknye pelakunyanya jin atau pun hantu air ..

    ReplyDelete
  47. Satu lagi ini peluang bagi bagi PAS untuk dapat duit cash RM1 juta untuk tampung kes saman Sarawak Report kih kih kih..itupun kalo Nasaruddin ada faktanya la ...kalu tidak PAS pulak makan kasut sendiri ...ini bukan politik Matang ...tapi politik malang

    ReplyDelete
  48. Doj disarankan nyata dg bekas siapa yang di maksudkn..... Bla...bla... Bla

    Bacul betul Doj ini.... Nak nyata dg jelas pun takut.......
    .. Takut kena saman keeee?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. .
      .

      Itu lah kena fahaman. DoJ hanya siasat duit haram dan merampas harta dan barang yang dibeli dengan duit tersebut.

      Tak ada kena mengena dengan mana-mana pemimpin negara. Jadi tang mana yang di katakan campurtangan asing ?

      Duit tersebut kepunyaan rakyat Malaysia. Terpulang lah pada Najib nak bawa MO1 ke mahkamah atau nak tangkap Jho Low dan anak Rosmah.

      Undang-undang US melarang pengubahan wang dan pelaburan haram di negara mereka.

      Kerajaan Malaysia kena buat permintaan (cabar) DoJ namakan siapa MO1 macam Khairuddin cabar Nasarudin

      Delete
    2. Tak de sape kat Malaysia berani buat bantahan kpd doj...nak saman lagi takut...berani nyalak jauh2 jeer...

      Delete
    3. Doj dah bagi clue siapa MO1...otak IQ tinggi paham siapa MO1...Rahman dah sahkan siapa MO1...Najib tak pernah bantah poom...
      Macai bodos IQ rendah tak paham siapa MO1...hehehe...Doj tak perlu letak nama orang yg tidak disaman untuk elak kekeliruan...Doj saman jho lo...macai bodos..nak bela jho lo nak jilat jubo cina jho lo plak...

      Delete
  49. FUUYOOOOO....

    SAMPAI LA NI MAMAK RAYA LONDON AIDILFITRI
    RANGKA STRATRGI DENGAN CLRA BARUA YAHUDI
    SPIN FITNAH 1MDB COVER UP REPOT FOREX RCI
    ANAK BERANAK & KRONI DAH PANIK GILO BABI

    KIKIKIKIKI.... BERAMBUSSSSS BARUA DAP@SINGAPORK .....

    INI KALI...

    UBAH INI KALI LAH
    UBAH & SIMEN SI HARAMJADAH
    PRU 14 MASA UNTUK PANGKAH
    KASI BERAMBUS BARUA BERDEBAH....


    KIKIKIKI....

    INI KALI LAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir kumpul tenaga. Zahir Batin. Bukan macam Najib minta orang lain menyeru maafkan dia zahir dan batin.

      Jika rakyat tidak maafkan Najib lama-kelamaan tenaga batin dia untuk melawan akan jadi lemah kerana dosa dia terlalu banyak.



      Delete
    2. Hahaha...mat singapork upah raja temberang tuduh madey suap doj...penjilat tegar jubo cina prompak jho lo....
      Najib dah panikduit yg dipulangkan kpd raje arab digunakan beli rantai berlian pink...lari ke bali
      ..lari lagi ke perth...nak sorok rantai berluan pink?....hihihihi.....puyooo...

      Delete
  50. Cari kt youtube masa soal jawab di parlimen; kebanjiran institut kewangan asing dgn kebanjiran pekerja asing pun tak tau beza ketua penerangan kerajaan german ni..otat kemetot, harap bersyarah ja kemas..patut la ponteng lawatan MP masa kt germany..

    ReplyDelete
  51. Kerr puts Mrs MO1 in a ‘pink’ dilemma

    Mrs MO1 dah sorok rantai berlian pink kot...hehehe

    Nak pegi amerikana pon tak berani lagi
    ..

    ReplyDelete
  52. Ikan pekasam dan agamawan bisu dalam isu 1MDB*

    Hujah ikan pekasam atau “red herring” ialah satu bentuk penghujahan bertujuan memesongkan perhatian orang daripada isu sebenar.

    Asal-usul ungkapan “red herring” ialah dari amalan ketika acara memburu musang di Britain, yang dianggap sebagai satu sukan. Untuk menjadikan pemburuan lebih mencabar, ikan herring diletak di beberapa tempat untuk memesongkan penghiduan anjing memburu. Dengan ini anjing pemburu akan menumpukan perhatian pada sasaran yang salah dan bukan pada musang yang diburu pemburu.

    Taktik sama digunakan orang politik untuk menangkis kritikan atau soalan yang ditujukan kepada mereka. Mereka tidak akan menjawab kritikan atau persoalan yang diajukan kepada mereka.

    Sebaliknya, mereka menuduh pengkritik atau penyoal sebagai seorang yang tidak bersyukur atau biadab atau “agen asing”.

    Umumnya, mereka yang menggunakan penghujahan ikan pekasam adalah mereka yang mempunyai sesuatu yang ingin disembunyikan. Penghujahan ikan pekasam sering digunakan sebagai muslihat untuk memperdaya secara besar-besaran.

    Seorang pemimpin yang tahu dia melakukan kesalahan akan kerap menggunakan penghujahan ikan pekasam sebagai muslihat untuk memesongkan perhatian dan menyalahkan orang lain.

    1MDB

    Satu contoh penggunaan penghujahan ikan pekasam ialah reaksi kepada dakwaan Jabatan Kehakiman US (DoJ) yang sedang mengambil tindakan melibatkan 1MDB. DoJ mendakwa ia mempunyai cukup bukti merampas harta dan asset hasil dari penyelewengan dana 1MDB.

    Ini berlaku di AS dan melanggar undang-undang negara itu. Ia bukan campurtangan dalam hal ehwal negara Malaysia. Dan tindakan yang diambil DoJ dan itu adalah haknya mengikut undang-undang AS.

    Adalah aneh bila ada golongan tertentu mendakwa tindakan DoJ bertujuan menjatuhkan kepimpinan Melayu di Malaysia.

    Sedangkan watak utama yang diburu ialah seorang bernama Low Taek Jho yang bukan pun berbangsa Melayu. Kenapa pula ada yang melenting dan risau tindakan terhadap lelaki Cina ini boleh menjatuhkan kepemimpinan Melayu?

    Persoalannya, adakah lelaki Cina ini sebenarnya mewakili kepentingan pemimpin Melayu? Dan siapakah pemimpin Melayu tersebut?

    *Agamawan*

    Kita tidak hairan jika golongan yang menggunakan penghujahan ikan pekasam untuk memesongkan perhatian rakyat ialah dari kalangan media propaganda parti pemerintah. Kita memang sudah maklum watak politik tertentu akan menjadi pembela paling lantang menggunakan penghujahan pekasam setiap kali ada skandal.

    Tetapi kita hairan apabila golongan agamawan turut terjebak dalam menggunakan penghujahan ikan pekasam yang sama. Kita mengharapkan golongan agamawan akan teliti dalam mengeluarkan pandangan dan fatwa. Mereka harus mampu melakukan penelitian yang mendalam dan objektif.

    Mereka seharusnya menuntut penyiasatan yang telus. Mereka seharusnya mempersoalkan kenapa laporan PAC mengenai 1MDB dirahsiakan.

    Mereka harus bertanya kenapa urus tadbir 1MDB lemah sehingga berbagai salah laku melibatkannya disiasat bukan sahaja di AS tetapi juga di Switzerland dan Singapura.

    *Bisu*

    Sebaliknya golongan agamawan ini membisu sebelum ini. Hanya bila korus “campurtangan asing” mula didendangkan, juak politik mereka ini bersuara. Dan mereka hanya sekadar mengulangi korus yang sama.

    Kenapa para agamawan membisu dalam hal ini? Sangkaan baik kita ialah mungkin golongan agamawan tidak dapat meneliti isu 1MDB secara mendalam. Maklumlah, kebanyakan dokumen dan laporan mengenainya dalam Bahasa Inggeris.

    Namun, pandangan mereka mengenai “campur tangan asing” yang berdasarkan penghujahan ikan pekasam ini akan hanya menjejaskan kredibiliti mereka dan institusi serta organisasi yang mereka wakili.

    Kita mengharapkan para agamawan akan mengikut tauladan yang ditunjukkan oleh golongan yang melakukan analisis yang teliti dalam memberi pendapa.

    Bayangkan apa akan berlaku bila agamawan hanya sekadar berperanan sebagai pak turut yang mengulangi korus ikan pekasam yang didendangkan ahli politik?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mMlaysia ramai AgamaWANG CendikiaWANG bodekWANG dan MacaiWANG...HEHEHE

      Delete
  53. Manusia politik yang pegang kuasa ialah manusia yang tinggal diputrajaya manakala manusia bodoh x punya kuasa tapi menyokong segala kemungkaran dan munafik ialah manusia yang hidup diawang2an diputarjaya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...