Sunday 11 June 2017

ISA MENANG, ZAKARIA KECUNDANG?


Dalam ulasannya mengenai kemelut FGV sebagaimana yang dijanjikannya semalam,  Najib Razak mahu segala-galanya diselesaikan pada Ramadan ini juga atau sebelum tibanya sambutan Hari Raya.

Beliau seterusnya memberi panduan penyelesaian mesti berasaskan tiga perkara - dilakukan mengikut undang-undang syarikat, selaras dengan prinsip urus tadbir yang baik dan mesti melalui proses yang adil.

Apa makna kata-kata Perdana Menteri itu?
Semalam blog ini, berdasarkan sumber-sumber yang boleh dipercayai diberitahu bahawa siasatan dalaman terhadap CEO FGV, Zakaria Arshad sudah pun selesai dan lanjutannya satu surat tunjuk sebab akan dikeluarkan terhadapnya pada Selasa, 13 Jun ini.

Beliau dijangka diberi tempoh seminggu untuk menjawab surat tunjuk sebab itu.

Zakaria akan diberi peluang menjawab tuduhan-tuduhan terhadapnya berhubung urusniaga Safitex, sebuah syarikat Afghanistan yang berpangkalan di Dubai dengan Delima Oil Products, anak syarikat FGV sehingga menyebabkan syarikat itu menanggung hutang tertunggak yang besar.

Kedudukan beliau selepas itu akan ditentukan oleh Lembaga Pengarah FGV yang dipengerusikan oleh Isa Samad berdasarkan jawapannya terhadap surat tunjuk sebab itu.

Zakaria bersama tiga yang lain sekarang ini sedang dicutikan untuk memudahkan siasatan dalaman dijalankan terhadapnya.

Pada petang semalam juga, Zakaria yang sebelum ini berkeras tidak mahu berundur, malah mencabar akan membawa ke mahkamah jika beliau dipecat, ternampak sudah mula mengendur.

Katanya, beliau sedia berhenti jika diminta oleh Perdana Menteri.

Jika  dikaitkan dengan apa yang sedang dilakukan Isa iaitu melakukan siasatan dalaman dan kemudian mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Zakaria pada Selasa ini, ia sebenarnya selari  dengan keinginan Najib agar kemelut FGV dapat diselesaikan dalam bulan Ramadan atau sebelum tibanya sambutan Aidil Fitri pada 25 Jun depan.

Malah, proses yang telah, sedang dan akan dilakukan oleh Lembaga Pengarah FGV terhadap Zakaria juga dilihat bertepatan dengan tiga perkara yang dinyatakan Najib iaitu mengikut undang-undang syarikat, selaras dengan prinsip urus tadbir yang baik dan melalui proses yang adil.

Dalam erti kata lain, semua tindakan Isa dan Lembaga Pengarah FGV terhadap Zakaria jelas mendapat restu daripada Najib.
Perlantikan Idris Jala sebagai pihak yang berkecuali untuk memberi pandangan mengenai kemelut yang timbul dalam FGV lebih mungkin bersetuju dengan proses tindakan oleh Lembaga Pengarah itu serta mencadangkan pengunduran Zakaria sebagai jalan penyelesaiannya.

Apa pun jawapan Zakaria dalam surat tunjuk sebabnya nanti, peluang beliau untuk terus kekal sebagai CEO FGV barangkali hanya tinggal senipis kulit bawang saja lagi.

Ulasan Najib mengenai kemelut FGV, sama ada tentang ia mahu diselesaikan sebelum Hari Raya atau mesti berasaskan tiga perkara yang disebutkannya, ia adalah bayangan beliau  memihak kepada Isa, meskipun lebih banyak pihak menuntut bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu diundurkan berbanding Zakaria.

Tidak mustahil juga Zakaria akan mengambil keputusan berhenti lebih awal sebelum pun beliau menjawab surat tunjuk sebab terhadapnya berdasarkan penilaian yang dicadangkan oleh Idris Jala nanti.

Ini kerana suara Idris dalam kes FGV ini adalah suara yang mewakili keinginan Perdana Menteri dan Zakaria juga sudah menyatakan sedia berhenti jika diminta oleh Perdana Menteri.

Sama ada berdasarkan keputusan Lembaga Pengarah FGV berasaskan jawapan kepada surat tunjuk sebab yang memungkinkan penamatan kontrak atau cadangan oleh Idris Jala yang menyebabkan Zakaria sedia mengundurkan diri, segala-galanya akan berakhir sebelum Aidil Fitri.

Akhirnya Isa menang, Zakaria kecundang. (ShahbudinHusin 11/06/2017)

127 comments:

  1. ISA TAK PERNAH KALAH

    DALAM UMNO CORUPTION ALWAYS WIN

    ISA PUN KALAHKAN NAJIB BYK KALI

    TELOR NAJIB ISA PEGANG

    SALAM DARI P.D
    ZZ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuyoo..

      Kawan lu apa mcm ingat?

      Delete
    2. Gua ini mcm ingat itu zakaria mesti kena buang punyalah. Apa lagi?

      Olang2 felda pun tatak mau tolong sama lia.
      Senang olang pandanglah. Susah olang benci lohhhhh

      Lu pula apa macam ingat?

      Delete
    3. As i wrote before, makcik pakcik Felda don't bothers about this matters. What they more excited is rm500 that Najib announced yesterday. They don't care what will happend to them and their next generation after this.

      Delete
    4. Wa ingat pru dalam bulan 8 lepas raya la..sebab tu bijan suruh setel ini kes awal awal..

      Delete
    5. Confirm our PM will side to TS Isa Samad. Remember Port Dickson scandal? ... Sudah terhutang body ma....
      UMNO tak berubah ... kita ubah Kerajaan

      Delete
  2. Filem hindustan macam gitu la..mula mula penjahat menang dulu...nanti lepas tu hero balas dendam...tunggu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Filem hindustan. Yg jadi hero lsa. Siapa sutradaranya?

      Delete
    2. Nak jadi hero kena cukup ketinggian bro zack..maaf, isa tak cukup cm..kikiki..

      Delete
    3. Pendek bukan sebarang pendek.
      Chairman tu...
      Tinggi kerusi daripada dia

      Delete
    4. Sutradaranya BIJAN WAYANG TINGGI PRODUCTION..tak kenal ker?

      Delete
  3. Satu lagi sandiwara semasa yg dihidangkan untuk tontonan rakyat Malaysia.
    Aku dah muak.

    ReplyDelete
  4. Dalam kerajaan Najib

    JANGAN LAWAN RASUAH ANDA TIDAK AKAN MENANG

    BILA ZAKAR JUMPA SPRM MARAHLAH WARLORD UMNO

    FGV TEMPAT MEREKA CARI MAKAN... LUBOK BELASAH HARTA KARUN... MELALUI I.S.A KATIK

    PEGI KACAU KNP?

    HABUSLAH ZAKARRIA

    INI DUNIA RASUAH DUNIA UMNO FAHAM !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemana perginya pemuda harapan bangsa pemudi tiang negara?

      Delete
    2. Mana ada lagi. Semia sebok cari duit untuk diri sendiri. Setaip khamis minyak naik. Bulan 8 nanti cukai pelancongan pula.
      Lagi pun mereka peduli apa dengan semua tu. Bukan kena mengena dengan depa pun.

      Delete
  5. Makcik pakcik Felda peduli apa FGV rugi ke atau disamun ke atau orang yang cuba membela mereka dipecat. Yang mereka nampak, esok lusa dapat Rm500 ( bantuan raya) yang PM nak bagi.
    Kalau pun mereka nak sedar balik ialah lepas raya nanti- iaitu bila duit rm500 tu dah abis dan dengan tak sengaja kerajaan umumkan kenaikan harga minyak masak.. Time tu baru la marah balik. Baru la ngutuk balik.. Baru meroyan sana-sini.

    ReplyDelete
  6. from fb Ummi Hafilda Ali

    Tahnia SPRM mencekup geng penyamun harta negara ni dan amat berharap Isa n isteri Bibi juga di siasat dgn telus hingga ke lubang cacing tentang segala cerita yg timbul sejauh mana kebenaran n kesahihan salah laku yg dah melampaui batas ini.

    PENGALAMAN SAYA SENDIRI SATU KETIKA BERSAMA TEAM SAYA MENGADAKAN MESYUARAT DGN CHAIRMAN FELDA..TAN SRI ISA DI PEJABAT NYA SEBANYAK 2 X.. TUP TUP BINI NYA BIBI MEMANG DAH SIAP ADA DLM OFFICE CHAIRMAN N JOIN SEKALI MEETING YG MELIBATKAN BUSINESS PROPOSAL TO FELDA..APA HAL APA JADAH DLM URUSAN FELDA ANGKUT BINI.SANA SINI..INI OFFICIAL BUKAN GI MAKAN ANGIN..dan saya juga ingin melontar kan beberapa persoalan yg baru saya dapat maklumat dari bekas org kanan Felda..apa kah BENAR SEMUA YG SAYA DENGAR INI ATAU CERITA FANTASI???...YG SCARY..NGERII N MENJIJIK KAN...HARAP SPRM SIASAT SAMPAI LUBANG CACING LAH..

    1) Mengapa perlu Felda menanggung segala perbelanjaan Bibi isteri Isa tiap kali keluar negara dgn tiket penerbangan kelas pertama...apakah benar?

    2) Apa perlunya Bibi isteri Isa menggunakan khidmat polis pengiring Felda untuk kesana kemari yg tiada kaitan langsung dgn kepentingan Felda..apakah benar?

    3) Siapa Rahman Sultan ni???..katanya contractor n interior yg mendapat jutaan kontrak untuk pembangunan semarak dan ada kaitan pemberian komisen kpd Bibi..apakah benar?

    4) Dlm pembelian tanah di Bukit Katil..katanya Bibi berperanan di situ dan menerima sebahagian komisen..apakah benar tuduhan ini dari org dlm Felda sendiri???

    5) Dalam pembelian hotel Grand Plaza..diLondon..apa kah benar Dato' David broker hartanah telah memberi komisen atau business dealing dgn Bibi bini Isa..apakah benar..???

    6) Apakah benar Bibi juga telah melantik sepupunya yg bernama Shidan sbg pegawai khas kpd Dato Zakaria Arshad..Presiden n ceo Felda...apakah benar???

    7) Apakah benar Bibi juga telah melantik kroni nya norazmin..bekas Ketua Puteri Umno Selangor sbg Ceo Felda Travel...apakah benar???

    8) Apakah benar keluarga n suku sakat Bibi telah mendapat kemudahan hutang/credit facility untuk tiket tiket penerbangan keluar negara melalui felda travel hingga mencecah ratusan ribu ringgit hingga 400k..apa kah benar???

    9)apakah benar..Norazmin kroni Bibi juga mendapat kemudahan tiket penerbangan first class tiap kali keluar negara bersama bibi..serta kemudahan tiket untuk suku sakat nya juga..apakah benar???

    10) Apakah benar rumah tsri Isa di nilai menggunakan khidmat polis Felda 24 jam..apakah benar..????

    11) Apakah benar rumah isa di senawang juga menggunakan khidmat polis Felda 24 jam..apakah benar...????

    12) Kita juga ingin bertanya status anak.tsri isa yg bernama Najib dlm kes yg terdahulu..ketika ceo nya bernama zaid dicekup dan di reman..dan.anak.isa juga di panggil..di katakan anak.isa yg bernama najib menerima 200k dlm urusan penjualan hotel di port dickson..apakah itu hanya fitnah atau sememang nya tiada kes n bukti..tapi kenapa sampai dua minggu ceo direman???..apakah cerita ini sekali.lagi sampai ketelinga saya pagi ini benar atau cerita dongeng..harap sprm.siasat lah..apakah benar...

    13).Siapakah Dato Lokman Mat Dan si jutawan ni di mata bibi???..apa kah benar yg di sampai kan pada saya pagi ni..dato ni org kanan bibi.org kepercayaan bibi untuk urusan urusan penting di felda...apa kah benar semua cerita yg di sampai kan ini dari org dlm felda sendiri???

    14) Adakah benar projek renovation n interior design condo mewah trioka di kws segitiga emas next to klcc..iaitu antara pelaburan felda..diberikan kpd adik bibi..adik ipar isa yg di kata kan cecah jutaan ringgit juga..ADAKAH BENAR WAHAI ISA N BIBI????..

    Tak perlu lah kamu laki bini menjawab nya lagi..semua maklumat yg saya perolehi dari org paling kanan tsri isa sendiri..biar lah sprm menjawab nya dlm bentuk tindakan yg seterusnya kerana saya telah pun menghubungi orang kanan sprm untuk di.persembah kan segala info n maklumat yg saya perolehi..berilah sprm masa dlm menegak kan keadilan n ketelusan tanpa mengira status n kedudukan..samada bilis or jerung..wajib berlaku adil n saksama..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isa ade anak tiri...najib pon ade anak tiri...dua3 serupa bapak tiri perompak...

      Delete
    2. Kesian kat sprm ni setakat boleh menyiasat sajalah.
      Nak buat pendakwaan di mahkamah langsung tak boleh.
      The end.

      Delete
    3. Kalo ade kes pon terhadap isa sprm tak boleh dakwa jika najib kata stop....lihat ape jadi kes ikan sturgeon...100 juta lesap dari KBS...gone with the wind ...walo pesuruh jaya baru SPRM nampak keras....all president men kebal...

      Delete
    4. Ade kes rasuah 1 bulan dah didakwa dimahkamah...

      Delete
    5. SPRM NAK SIASAT?


      HAAAAAK.PTUIIIIIIH.....


      MACAM IGP SIASAT SRC... APA CERITA BOKIT TAK AMAN OIIII


      BAIK SIASAT LUBANG PUKI ANAK DARA MELAYU KENA KOREK DEK SINGAPOK DI MELAKA... DAPAT 2EKOR OCPD

      INI TAN SRI TAU!

      LU APAMACAM INGAT SPRM PDRM?

      Delete
    6. Semua yang ada Di sprm adalah para pelakun berbayar mengikut skrip Tuan pengarah.insaflah semua Di sprm. Bekerjalah untuk rakyat.ingatlah masyar menanti anda yang akan diadili

      Delete
    7. Sedih dgn Pemimpin yg tidak Amanah. Kepentingan diri sendiri

      Delete
    8. Sedih dgn Pemimpin yg tidak Amanah. Kepentingan diri sendiri

      Delete
  7. Isa anak beranak termasuk anak tiri hidup mewah....peneroka hidup keperitan ...beli minyak masak 3 kg dengan harga hampir 30 hinggit yg telah dinaikkan oleh najib dari 18 hinggit...tanggong hutang tanam semula lebih seratus ribu hinggit...koperasi telah hilang angkara Isa dan najib dengan pengapongan saham fgv...
    Isa yg tak pernah kena duri sawit hidup mewah diatas titik peluh peneroka felda yg hidup keperitan...
    Janji najib peneroka felda hidup peneroka lebih senang bila fgv di bawak masuk bskl....sekarang harga saham fgv hilang lebih dari separuh....Isa yg mewah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senanglah tu sehingga terpaksa bergolok bergadai semata mata untuk membeli saham fgv.
      Kayo kayo kayo...

      Delete
  8. Kalo najib nak ketepikan Zakaria najib tentu ade janji Zakaria akan diberikan imbohan dengan satu jawatan baru yg tak kurang dari ape yg dia dia perolehi sekarang....zakaria hanye akan bawak mahkamah kalo dia dipecat....tapi kalo najib sedia bagi sesuatu yg baik dia tak mungkin tolak...dia pon perlu cari makan...orang politik termasuk lobai pon boleh ditundukkan dengan tawaran istimewa ...anwar ibrahim dan arwah nik aziz saje yg tak mudah ditundukkan dengan tawaran istimewa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lobai2 tak perlu letak jawatan pun untuk dapat 90 juta

      Delete
    2. Zakaria bawak pg mahkamah

      Menang


      Fgv kena bayar 30juta pampasan


      Habis gitu jer duit... Dek kerja kotor si katik bekas cikgu nih..

      Delete
  9. DIVERSION

    Anwar anointed as de facto Harapan leader, sources say
    pakatan harapan.

    Tak apalah....400 pengundi berdaftar dari keluarga kami yang ingin kemenangan dan regime change berikrar tak mengundi langsung....tak ada erti.

    Kamu boleh kata apa saja....realiti is melayu kurang intelect....BERFANTASI, BERAUTA DAN BERKEPALSUAN... Period.

    Shah.........salam.......melayu sememangnya mudah lupa

    Wallahuaklam



    ReplyDelete
    Replies
    1. continued....

      john doe, fan tun, perakman, dato rahman jpc...

      all the best

      Delete
    2. Betul ka budin...

      ...minta ulas sikit....

      ...apa pasal radiator panas ni...

      Ada leaking kot....

      ...alamak rosak pulak kereta ni...

      ...tak boleh pi mengundilah nampaknya...





      Delete
    3. Sdr-sdr,

      Jangan terlalu risaukan isu Anwar Ibrahim ini. Yang penting ialah perjuangan menentang kleptokrasi pengkhianat dan penindas diteruskan.

      Kalau Allah tak izinkan Anwar jadi PM maka dia tetap takkan jadi PM. Janganlah disebabkan seorang individu ini kita berputus asa.

      Sementara itu biarlah orang yang suka menyanyi berterusan menyanyi.

      Delete
    4. Setuju dengan bro john doe..

      Beginilah senang cerita
      Soal anwar tu bukan perkara utama
      Boleh berubah bila bila masa
      Masa depan bukan kita tau nak jadi apa..

      Janganlah kita meneka neka
      Guruh tak semestinya hujan nak tiba
      Turunkan dulu kleptokrat berkuasa
      Isu ketua ni memang puak puak tu suka jadikan senjata..

      Semuanya itu bergantung pada budi bicara
      Konsensus dari pemimpin parti yang ada
      Tak semestinya yang dicadang itu menjadi nyata
      Jangan belum ada apa apa, dah sibuk berebut kuasa..



      Delete
    5. Terima kasih atas nasihat tuan John Doe dan tuan Perak Man....

      ...radiator sejuk semula....

      ...kadang kadang timbul perasaan putus asa dan kecewa....

      ....mungkin semangat juang tak sekental tuan berdua...

      ....terima kasih sekali lagi buat tuan yang mulia...

      Delete
    6. Sdra John Doe,

      Just one sentence to describe greed, lust, chaotic, egoistic oppositions..
      THEY DO NOT WANT TO WIN AND REMAIN INCOHERENT HINGGA AKGIR ZAMAN....
      period.

      I m realistic.

      Delete
    7. Dalam hal ni saya akan melihat reaksi tun m.... beliau pasti ada penyelesaian yang terbaik....

      Delete
    8. Anon 13:35, saya pun sependapat dengan anda..tun can come out with the best solution..

      Anon 13:14, reality is very painful but please dont lose hope..

      Delete
  10. NAJIB SIFATKAN SAMBUTAN ULANG TAHUN UMNO KE 71 SEBAGAI KEJAYAAN CEMERLANG
    Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam menyifatkan sambutan ulang tahun UMNO ke 71 yang diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11 Mei yang lalu yang dihadiri lebih 100,000 ahli sebagai kejayaan cemerlang.

    Sambil mengucapkan terima kasih kepada seluruh ahli dan pimpinan UMNO yang menjayakan sambutan ulang tahun tersebut beliau seterusnya berharap kejayaan itu dapat diteruskan untuk mencapai kejayaan yang lebih besar pada masa akan datang .

    “Saya mengucapkan terima kasih kepada semua pemimpin UMNO samada pemimpin peringkat nasional, negeri, badan-badan perhubungan dan sayap-sayap kita daripada Wanita, Pemuda dan Puteri di atas kejayaan cemerlang semasa sambutan ulang tahun UMNO ke-71 di mana kita telah berjaya megumpul lebih 100 ribu ahli UMNO daripada seluruh negara,” katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Majlis Tertinggi, di sini, hari ini.

    Datuk Seri Najib seterusnya berkata kejayaan pada sambutan ulang tahun UMNO ke-71 itu adalah lambang kepada kekuatan parti.

    “Kita anggap ini sebagai lambang kekuatan UMNO, solidariti UMNO dan semangat UMNO yang masih kukuh untuk teruskan perjuangan kita dan seterusnya mencapai kejayaan yang lebih besar pada masa akan datang,” ujarnya. -MediaUMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ribu2 student uitm dikerah je bukit jalil...cabutan bertuah tipu...ade ahli umno sendiri nak boikot umno pru nanti..

      Delete
  11. PURATA 300 ORANG DAFTAR AHLI UMNO SEHARI SATU PERKEMBANGAN YANG LUAR BIASA – NAJIB
    Satu perkara yang menarik berkaitan pertambahan keahlian UMNO berlaku apabila ramai yang berdaftar secara peribadi terus ke kaunter di Ibu Pejabat UMNO sehinggakan puratanya mencapai sekitar 300 orang setiap hari, kata Presidennya, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

    “Ini adalah satu perkembangan yang tidak pernah kita lihat sebelum ini,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO di Ibu Pejabat parti, Menara Dato’ Onn, hari ini.

    Beliau juga memaklumkan berkaitan pertambahan keahlian UMNO baru pada bulan April dan Mei adalah seramai 29, 845 orang.

    “Pertambahan keahlian UMNO secara online bermula 20 April hingga 31 Mei ialah 15,201 permohonan lengkap yang telah diterima untuk menjadi ahli UMNO,” jelasnya.

    Dalam masa yang sama beliau turut memaklumkan bahawa MT turut melihat perkembangan semasa yang tentunya akan memberi cabaran untuk dihadapi oleh negara ini khususnya ancaman keselamatan dan keganasan ekstrimisme (violent exstremism).

    “Ekonomi dunia nampak berkembang lebih positif lagi dan pencapaian kita yang memberansangkan iaitu sebanyak 5.6 peratus pada suku pertama tahun ini.”

    Selain itu, beliau turut mengakui bahawa ada risiko baharu berkaitan geopolitik yang perlu diambil kira berkaitan isu antarabangsa. – MediaUMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo king of cah tabor dedak bukan 300 sehari malah 3000 sehari sanggup daftar.daftar tak mesti undi umno...orang sekarang dah sekolah tinggi sikit.

      Delete
    2. Apa kebenda Najib nak cong nie.....

      Kami dah tinjau, memerhati hampir keselruhan Mesyuarat Agung Cawangan2 UMNO hanya dihadhiri oleh AJK Caw, AJK Wanita/Puteri & Ajk Pemuda, itu pun nak dapatkan jumlah keseluruhan 20 orang pun payah. Mana perginya ahli2 yg dikatakan 3 juta tuuu...???

      Delete
  12. PAS MAHU BERSUARA, NASIHAT KERAJAAN SELEPAS PRU14
    PAS, yang sebelum ini mengumumkan mahu bertanding secara bersendirian tanpa menganggotai pakatan pembangkang, menyasarkan untuk menjadi “pencatur penting politik” selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

    Pengarah Pusat Penyelidikan PAS pusat, Dr Zuhdi Marzuki berkata berdasarkan kedudukan kerusi, PAS mempunyai suara untuk memberi nasihat dan pandangan kepada kerajaan.

    “Dalam kedudukan yang disasarkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pemimpin PAS, kita tidak memerintah, cuma kita sasarkan memerintah di beberapa negeri.

    “Tetapi PAS menyasarkan selepas PRU14, PAS menjadi pencatur penting kepada politik Malaysia.

    “Dengan kedudukam faktor kerusi, kita mempunyai suara untuk memberi nasihat dan pandangan kepada kerajaan,” kata beliau pada Munaqasyah Rakyat di sini, hari ini.

    Dalam Muktamar PAS bulan lalu, mereka menyasarkan untuk menawan kembali 4 negeri iaitu Pahang, Terengganu, Selangor, Kedah dan mengekalkan kerajaan negeri Kelantan.

    Zuhdi menegaskan, PAS mengambil pendekatan Islam untuk atasi masalah negara seperti integriti, moral dan perpaduan kaum yang rapuh.

    “Kita jangka pendekatan ini akan diambil sehingga PRU15,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas dah tak
      de suara...mulut lobai2 tersumbat dedak 90 jota...hik4.. Pru 14 pas tinggal tak sampai 10 kerusi dan kelantan bertukar kerajaan...mau ke umno pandang pas lagi?...

      Delete
  13. NajibRazak.comNajibRazak.com
    INSPIRASI PERANG BADAR
    Kekuatan ummah tidak kita warisi daripada nenek moyang terdahulu tetapi bergantung kepada kesepakatan yang dimiliki oleh generasi masyarakat hari ini. Kita harus mengambil contoh berkenaan satu peristiwa yang berlaku dalam bulan Ramadan ketika zaman Rasulullah SAW, yakni Perang Badar di mana secara terang-terang menunjukkan bahawa apabila kita bersatu, dengan pertolongan Allah SWT, kita mampu berjaya.
    Secara ringkas, tentera Islam yang hanya berjumlah 313 orang telah berjaya menewaskan 1,000 tentera Quraisy dari Mekah, walau dalam mereka sedang menjalankan ibadah puasa. Penat, lapar dan dahaga tidak menjadi halangan. Bayangkan, betapa tingginya disiplin, kesabaran dan semangat juang tentera Islam ketika itu sehingga mereka berjaya menewaskan pasukan tentera yang jauh lebih besar daripada mereka?
    Allah SWT juga telah berfirman dalam surah Al-Imran, mengingatkan betapa pentingnya kesabaran dan ketakwaan tentera-tentera Islam ketika Perang Badar:
    “Dan sesungguhnya Allah telah menolong kamu mencapai kemenangan dalam peperangan Badar, sedang kamu berkeadaan lemah (kerana kamu sedikit bilangannya dan kekurangan alat perang). Oleh itu bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu bersyukur (akan kemenangan itu). (Ingatlah wahai Muhammad) ketika engkau berkata kepada orang-orang yang beriman (untuk menguatkan semangat mereka): “Tidakkah cukup bagi kamu, bahawa Allah membantu kamu dengan tiga ribu tentera dari malaikat yang diturunkan?” Bahkan (mencukupi. Dalam pada itu) jika kamu bersabar dan bertakwa, dan mereka (musuh) datang menyerang kamu dengan serta-merta, nescaya Allah membantu kamu dengan lima ribu malaikat yang bertanda masing-masing.” (Surah Al-Imran, ayat 123-125)
    Di bulan yang mulia ini, saya menyeru semua untuk menghayati kisah kemenangan dan inspirasi perpaduan daripada Perang Badar yang berlaku pada 17 Ramadan tahun kedua Hijrah dahulu.
    Jadikanlah ia sebagai pedoman kerana perpaduan ummah adalah asas kekuatan umat Islam.
    Ingatlah bahawa perpecahan umat Islam akibat perbezaan ideologi dan politik hanya akan merugikan umat Islam itu sendiri. Insya-Allah, kejayaan dan kemenangan akan menjadi milik kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perompak ade inspirasi Jihad?..biar betool..inspirasi perompak merompak lagi tak kira bulan ape pon.....hik3

      Delete
    2. Aisey man . Najib pun dah pandai 'copy paste' ?

      Delete
  14. NAJIB MEMANG TAK PERNAH LAYAN SARAWAK REPORT
    DARI mula. sejak Anwar, Pakatan dan Mahathir guna Sarawak Report sebagai sebahagian dari modus operandi untuk lancar fitnah ke atas Datuk Sri Najib Tun Razak, Perdana Menteri memang tidak pernah mengambil peduli apatah lagi memberi respon kepada laporan dari portal penipu tersebut.

    WSJ tu ada (respon), Sarawak Report? Tak pernah. Sebab Perdana Menteri tahu, Sarawak Report hanyalah platform saja sedangkan sumber berita palsu itu mungkin datang dari Anwar, Pakatan dan Mahathir sendiri – melihat kepada cara mereka beria ia mempromosikannya, padahal bukan ada apa bukti, dokumen disertakan sekali. Ini macam orang bela polong jugaklah, dia yang hantar lepas tu dia buat buat tanya macam mana sakit.

    Kita yakin itulah kesnya sebab Anwar, Mahathir bila kena tuduh, bersungguh mintak yang tuduh kemuka bukti tapi bila ada tuduhan air liur saja ke atas Najib, terima macam itu saja?

    Justeru, agak kelakarlah bila pemimpin Pakatan seperti Kit Siang cuba mengatakan Najib kononnya memang membayar berjuta ringgit seorang peguam kanan yang bertindak sebagai pendakwaraya dalam rayuan kes liwat Anwar di Mahkamah Persekutuan pada tahun 2015 untuk pastikan Anwar didapati bersalah meliwat (memang kerja pendakwaraya untuk pastikan yang tertuduh didapati bersalah pun) apabila tidak memberi respon kepada laporan tersebut.

    Let alone peguam kanan berkenaan bertindak sebagai pendakwaraya bila mana yang buat keputusan Anwar bersalah atau tidak ialah para hakim. Orang bodoh saja bayar pendakwaraya untuk pastikan tertuduh didapati bersalah bila yang buat keputusan tu hakim. Najib yang dunia tahu bukan bodoh.

    Kira-kira Kit Siang mudah macam itu saja (tak respon tanda betul apa yang dituduh) tapi dia lupa, sejak bila yang Najib bagi respon kepada Sarawak Report? Hanya Anwar, Pakatan dan Mahathir saja yang memandang tinggi laporan Sarawak Report ini kerana sumber itu datang dari mereka sendiri,cuma sebab takut kena saman maka Sarawak Report (yang berpengkalan di luar negara) digunakan.

    Anyway, Sarawak Report mahupun yang membelanya tidak berminat dengan jawapan Najib. Jawab yang ini, sama ada dia putar belitkan atau buat soalan baru.

    Yang penting sekarang, tunjuk dimana yang Najib langgar undang-undang dengan apa juga yang dituduh tu berserta dengan buktinya sekali, itu saja yang rakyat nak tahu. Macam kes terima sumbangan dari Arab Saudi tulah, dah riuh ke sana ke mari rupanya baru tahu tidak ada salahnya atau melanggar apa-apa undang-undang dengan menerima sumbangan politik dari dalam mahupun luar negara.

    Cuba jadi jantan sikit, jangan sembunyi belakang betina (Claire Brown)!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najibtak layan serawak repot sebab dari mula lagi Misi Khalid netua polis negara gagal mendapatkan pengesahan Xavier justo membuktikan serawak repot menjual email palsu ...hik 4.. Mao auta kar?..Sekarang najib fobia de gan sr... Tony pua tak sampai 1 minggu bajib terus saman kes Ruu..hik3... Main wayang pacak ato wayang opera?

      Delete
    2. Berita palsu dari anwar dan madey?...fbi yg umum siasatan money trail rompakan wang 1 mdb oleh konco2 najib pon palsu jugak ke? ...nak auta biar lah logik dan cedik sikit...jangan anggap orang lain ni bodo bodo belaka...

      Delete
    3. Sang Tikus/anonyMOUSE Kejora Pengecut lagi Penakut 9:38 cong konon...

      "Yang penting sekarang, tunjuk dimana yang Najib langgar undang-undang dengan apa juga yang dituduh tu berserta dengan buktinya sekali, itu saja yang rakyat nak tahu. Macam kes terima sumbangan dari Arab Saudi tulah, dah riuh ke sana ke mari rupanya baru tahu tidak ada salahnya atau melanggar apa-apa undang-undang dengan menerima sumbangan politik dari dalam mahupun luar negara".

      Sebelum ini dia (Najib) juga keluar arahan disiarkan ke seluruh stesyen2 tv negara...
      "Mana2 parti menerima sumbangan derma hendaklah mengeluarkan resit penerimaan bagi mengelak penyelwengan dana & rasuah".

      Heyyyy musibat Kejora...ada Najib kemukakan resit penerimaan duit RM2.6 bilyon dari Arab Dogol, dan RM42 juta duit SRC masuk ke akaun bank peribadinya....????? Kamu & Najib memang dasar manusia Munafik hebat di zaman ini....!!!

      Delete
    4. Najib yang dunia tahu sekarang adalah sebagai Kaki Songlap yang terbesar abad ini .

      Najib tidak lagi berani menjejakkan kaki di Negara Negara yang ada bersangkut paut dengan kes 1MDB .

      Perhatikan saja , semenjak setahun kebelakangan ini , Najib hanya berani melawat China , India sahaja . Dia terpaksa melupakan golf tahunan di Hawaii .

      Apa yang kita tahu , semua persoalan yang di ajukan kepada Najib tidak di jawab olih Najib sendiri . Najib hanya tahu berdolak dalik sahaja .

      Delete
    5. Najib bukan tak ambil tau tentang laporan SR atau pun WSJ . Sebaliknya Najib buat buat tidak tau atas segala apa yang di laporkan olih media luar .

      Dia memujuk rakyat yang cuba di perbodohkan agar percaya dengan laporan akhbar akhbar yang di bawah kawalan kerajaan . Sedarkah Najib bahawa akhbar2 yang di control olih UMNO sudah tidak laku lagi .

      Satu soalan yang masih bermain di kepala hotak saya sekian lama ....kenapa anak tiri Najib , Riza Aziz berserta anak angkat Najib , Low taek Jho lari lintang pukang dari US ? Bukan kah kedua dua malaun ni mempunyai pelaburan ribu ribu juta di sana ?? DoJ tidak pernah mengeluarkan apa apa waran tangkap keatas mereka .

      Delete
    6. ni la dia salah seorg blogger samsung A9

      Delete
  15. BODOHNYA PAKATAN!! HAKIM YANG BUAT KEPUTUSAN, BUKAN PENDAKWARAYA, NAK BAYAR BUAT APA?
    TAKTIK Mahathir dan kuncu-kuncunya dalam Pakatan menggunakan Sarawak Report untuk memfitnah Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Tun Razak ini, sudah diketahui rakyat Malaysia. Kita pun dah bosan dan tidak begitu ambil peduli mengenainya. Benda bodoh dan tak logik semuanya. Malah, ramai yakin semua tuduhan itu datang dari Mahathir dan Pakatan sendiri, Sarawak Report hanya menyiarkannya sebab sukar nak ambik tindakan undang-undang kerana berpengkalan di luar negara.

    Kaitan orang-orang Pakatan dengan Sarawak Report bukan lagi rahsia, gambar di atas itu saja adalah buktinya. Begitu juga dengan kes pembocoran dokomen Petro Saudi membabitkan bekas Eksekutifnya Xavier Justo di Thailand, bersepah nama orang Pakatan dikaitkan. Tak pun kita dengar orang Pakatan pergi Thailand saman Justo kan?

    Seperti dalam tuduhan terbaru konon Najib membayar seorang peguam terkenal yang bertindak sebagai pendakwaraya dalam kes liwat Anwar di Mahkamah 2 tahun lepas sebanyak berjuta-juta ringgit (katanya untuk memastikan Anwar didapati bersalah), ini tuduhan bodoh macam mana? Yang buat keputusan salah ke tidak dalam apa juga kes di Mahkamah ialah Hakim, kenapa pendakwaraya pulak yang kena bayar untuk pastikan Anwar didapati bersalah?

    Lagipun, memang kerja Pendakwaraya untuk pastikan orang kena tuduh didapati bersalah, ini memang mana-mana dalam dunia berlaku, bukan di negara ini saja. Jadi, buat apa nak bayar benda yang memang jadi kerja dia?

    Dahlah tu, seperti mana fitnah-fitnah yang sebelumnya hanya ada air liur yang berterabur, buktinya, dokumen sahnya mana? Slip bank ke apa ke, kita nak jugak tengok tapi haram tak nampak sampai sudah. Nak suruh siasat pun mesti ada asas, setakat cakap saja, banyak lagi kerja lain polis boleh buat.

    Anyway, kalau ada bukti kukuh macam itu, mereka tidak akan gunakan Sarawak Report ye tak? Dengan bukti itu terus pergi buat laporan. Sebab takde bukti wujud sebarang kesalahanlah maka digunakan Sarawak Report.

    Jadi semudah itu juga fitnah ini dipatahkan. Orang kadang-kadang terlupa benda mudah macam ini (hakim yang buat keputusan bukan pendakwaraya), lagi-lagi penyokong Pakatan. Semua daripada mereka lahir memang dah bodoh, hidup untuk dibodohkan dan mati esok pun dalam kebodohan juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senabg citer....kalo sr tipu saman jer ler....ketua polis negara boleh siasat transaksi bank dan tampil nafikan dakwaan sr....bukan polis pencen yg terhegeh2 tampil nafikan...hi4...bodis nak mampos...

      Delete
    2. Kalo mamak shafeei tak terima bataran dari wang haram najib kenapa mamak shafeei bisu seribu bahasa?...mamak shafeii sedang tunggu ilham bagaimana nak reka skrip penjelasan?...

      2 peguam dah tampil ngaku terima upah kerana najib takut masuk mahjamah...
      Polis pencen berani buat sidang media tolong nafikan bagi pihak najib...hik4...

      Delete
    3. Cakap baik-baik naa..jangan kasi malu kami keturunan mamak..Sapiee tu Hindu masok Islam..bila pulak dia mamak..hangpa jangan main pukui rata..sat lagi kami blasah hangpa..hangpa marah..puiihh!

      Delete
    4. Kasi nasi taruh kuah lebih...kepala ikan satu...teh tarik satu...kasi papedom jugak...

      Delete
  16. BANDUAN TUNJUKAN “NEGARAWAN” TEMPATNYA, BERAPA HINA LAGI BOLEH PERGI?
    MAHATHIR tubuh parti sendiri, sokong Pakatan aka telan balik semua ludah dia dulu dan sebagainya ni, tidak lain dan tidak bukan hanya dengan hasrat untuk letak orangnya sendiri sebagai Perdana Menteri. Senang nak kawal dan ikut cakap dia. Tua ini mungkin “berhutang” dengan ramai orang ketika dan selepas tidak berkuasa, sebelum padam, ini masa bayar balik dan itu hanya boleh dilakukan oleh seorang Perdana Menteri yang dikawal olehnya – kalau bukan dia sendiri menjadi Perdana Menteri semula.

    Hanya orang bodoh saja yang anggap ada orang sanggup taja Mahathir dari segi kewangan saja-saja, tanpa harap balasan apa darinya. Mahathir mungkin dah 92 tapi kroninya, anak-anaknya, belum lagi.

    Datuk Seri Najib Tun Razak menjadi sasaran kerana beliau enggan menjadi boneka Mahathir – dalam bahasa Mahathir, Najib seorang tidak menunaikan janji, enggan mendengar kata, tidak menghubungi saya selama 6 bulan dan sebagainya. Ini semua menunjukkan Mahathir mahu Najib menjadi bonekanya, turut patuh apa dia cakap dan bila Najib enggan, dia menyerang Najib dan mahu beliau meletakkan jawatan.

    Apa pun, impian Mahathir untuk meletak seorang Perdana Menteri yang dia boleh kawal nampaknya kian kelabu dengan kenyataan Anwar semalam yang secara jelas menutup terus rancangan Mahathir. Kalau serah Pakatan untuk buat keputusan calon Perdana Menteri (seperti kata Anwar), memang rancangan Mahathir tak akan jadi punyalah. DAP yang Mahathir gosok sangat sekarang ini pun tidak akan peduli dia sebab berdasarkan 2 PRU yang lepas, jelas Anwar lebih menguntungkan berbanding dengan Mahathir.

    Lagipun parti Mahathir tak ke mana, hari-hari ada orang keluar dari Bersatu, apa yang boleh difahamkan dari itu? PAN yang DAP tubuhkan, tak kuat pun, suam suam juga, tapi kurang-kurang takde orang keluar PAN hari-hari macam parti Mahathir!!

    Tapi yang lebih penting lagi kepada penulis ialah, cara Anwar menunjukkan Mahathir “tempatnya”, adalah satu bentuk penghinaan yang tak terbawa dek badan tu. Berapa hina lagi boleh pergi tu bila seorang ‘negarawan’ konon-kononnya, ditunjukkan jalan keluar oleh seorang banduan? Dia sendiri pun duduk dalam penjara, hidup terkurung dan tidak bebas tapi menunjukkan jalan keluar kepada impian mega Mahathir?

    Kalau orang ada maruah kena macam ini, dia dah duduk diam-diam dah tapi Mahathir, apa maruah dia ada?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik tak de kawan selananye dan tak de musuh selamanye...bergabtung kpd isu semasa...2 musuh politik boleh bergabung lawan musuh yg sama...
      Tak wujud jilat ludah...

      Delete
    2. Cisss biadabnya kamu Kejora. Mahathir, apa maruah dia ada, yer.....??

      Dengar sini baik2....

      Memang benar bagai dikata
      Takkan sama dgn ori punya
      Najib Rosmah duda & janda
      Mahathir Hasmah teruna & dara

      Delete
    3. Terima kasih tuan Othaman.... kena sebijik kai si 0941...

      Delete
  17. TUKAR KERAJAAN BELUM 
TENTU BAWA KEBAIKAN – PAS
    Menukar sebuah kerajaan yang sedang memerintah belum tentu membawa manfaat kepada rakyat sekiranya parti politik baharu yang dipilih gagal me­laksanakan perubahan seperti diharapkan.

    Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, walaupun menukar kerajaan se­ring dilabel sebagai kebangkitan rakyat, namun berdasarkan banyak bukti, perubahan yang diharapkan itu tidak pernah menjadi kenyataan.

    Katanya, ini dapat dilihat berdasarkan keadaan di beberapa negara apabila kerajaan baharu yang dipilih gagal menguruskan perubahan telah menyebabkan keadaan lebih porak-peranda dan akhirnya mengakibatkan berlakunya campur tangan kuasa asing.

    “Bukan politik untuk menukar kerajaan sahaja yang utama tetapi menguruskan perubahan adalah lebih penting berbanding perubahan (kerajaan).

    “Lihat sahaja di Iraq dan di Asia Barat apabila perubahan gagal diuruskan. Kita tolak rasuah dan salah guna kuasa, tetapi apabila perubahan yang dijanjikan tidak dilaksanakan dengan baik, keadaan menjadi lebih buruk,” katanya.

    Beliau berkata demikian semasa berucap pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Pimpinan Pas Pusat di sini malam tadi. Yang turut hadir, Ketua Pe­nerangan Pas, Nasruddin Hassan.

    Tuan Ibrahim berkata, walaupun sedar kenyataannya itu boleh menimbulkan persepsi bahawa Pas sedang bekerjsama dengan UMNO tetapi hakikatnya tanggapan itu adalah tidak benar.

    “Pas mahu membawa gagasan politik yang matang. Kita mahu berubah daripada politik maki hamun kerana generasi kini sudah berubah, bukan lagi generasi seperti zaman sebelum merdeka,” katanya.

    Beliau juga yang memangku tugas Presiden parti berkata, tumpuan Pas ialah menjadikan Islam sebagai rahmat kepada rakyat serta menyelesaikan masalah kemiskinan dan perpaduan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini lah barau barau dan anjing2 yang menurut arahan dan skrip yang telah diatur Tuan nya.


      Fikir dan amati isu dengan matahati sekiranya Tidak dibutakan

      Delete
    2. Tukar kerajaan maknanye dah buang orang yg nerosak negara dan rakyat ...kalo yg baru pon merosak jugak pengundi boleh tukar lagi..

      Delete
    3. Betul tu.. Klau ph pun rosak kita tukar lah.pnyokong ph bkan bodoh mcm pencacai umno 60tahun kena tindas pun tak tukar2

      Delete
    4. Anjing Dapigs....

      Delete
  18. UMNO, Pas punyai banyak kebersamaan
    KOTA BHARU 10 Jun - Pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu, Tan Sri Mohamad Fatmi Che Salleh dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan adalah seteru yang merebut kerusi Parlimen di situ.

    Namun hari ini, kedua-dua pe­mimpin itu dengan semangat perpaduan dan Islam, duduk sepentas pada Program Ziarah Kasih Ramadan Al-Mubarak 2017 Parlimen Kota Bharu di Sekolah Kebangsaan (SK) Tanjong Mas di sini yang disempurnakan oleh Pengerusi Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji), Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim.

    Lebih menarik, Mohamad Fatmi turut menjemput Takiyuddin memberi ucapan sebagai tanda mengalu-alukan kedatangan Ahli Parlimen Kota Bharu itu dalam majlis yang dianjurkan oleh UMNO.
    Dalam program tersebut, Takiyuddin juga menyertai Abdul Azeez dan Mohamad Fatmi menyampaikan sumbang­an kepada kira-kira 1,500 penerima.

    Difahamkan Takiyuddin dijemput oleh Abdul Azeez bagi sama-sama menyertai program yang bertujuan membantu rakyat itu.

    Mohamad Fatmi yang juga Pe­ngerusi Kumpulan Utusan berkata, orang UMNO menerima dengan hati dan tangan terbuka kedatangan wakil rakyat Pas dalam majlis tersebut.

    Katanya, situasi tersebut me­nunjukkan bahawa UMNO merupakan parti yang mengalukan-alukan semangat perpaduan dan tidak suka kepada perpecahan khusus­nya melibatkan sesama Islam.

    “Kita sambut dengan baik malah saya memberi ruang kepada beliau (Takiyuddin) berucap kerana kita hendak mengalu-alukan semangat ke­satuan dan perpaduan sesama Islam,” katanya kepada pemberita se­lepas majlis tersebut.

    Terdahulu ketika berucap, Takiyuddin mengakui bahawa Pas dan UMNO mempunyai banyak kebersamaan namun atas sedikit perbezaan satu ketika dahulu, kedua-dua parti tersebut berbalah.

    Bagaimanapun katanya, sejak ak­hir-akhir ini, persefahaman kedua-dua parti itu dilihat semakin tinggi terutama melibatkan kerjasama de­mi kepentingan rakyat dan Islam.

    “Kita sebenarnya punyai banyak persamaan, tetapi dahulu kita lebih pentingkan perbezaan,” katanya.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno banyak perbezaan dengan Pad...yg banyak persamaan lobai pas ...Umno perompak lobai pas penyokong perompak dan turut menerima hasil rompakan...kalo tak de kebersamaan mana mungkin lobai pas terima rasuah...betol tak?

      Delete
    2. MEMANG ADA PERSAMAAN.....SAMA SAMA MUNAFIK.....SUDAH DIKUTUK OLEH TUHAN.

      Delete
  19. banyak puak A9 kat sini ...nak kutip duit raya ke?

    ReplyDelete
  20. Takkan mudahnya berhenti setelah membentak kuat dan kukuh dengan keyakinan kebenaran diri. Berapa agaknya dapat pampasan? Mungkin pampasan sehingga tak perlu kerja lagi sakitkan otak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tawaran mesti istimewa mcm ghani petail...untuk tutup mulut...lepas ni Zakaria tak bukak mulut lagi..

      Delete
  21. Kesimpulannya CASH IS KING YG MENANG..HAHAHA!! Dedak Sana dedak sini..alamat melingkupla Tanah melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Madey dah mula tabuk dedak dah bang non...he he he...Raja U Turn...

      Delete
    2. Mana dedaknye?..

      Delete
    3. Najib ketua prompak baru tabur dedak brim..hik3..

      Delete
    4. Padahnya pegangan "Cash Is King" atau "Wang Adalah Tuhan" menjerus negara ke kancah kehinaan tak terbandingkan, rakyat menderita keperitan kos sara hidup, beban belenggu hutang riba Goldman Sachs oleh 1mdb cetusan Najib & Rosmah.

      Gara2 Najib & Rosmah kemaruk nak mendapatkan duit berbilyon2, laki bini ini telah masuk perangkap Zionis Yahudi dgn slogan mereka...

      To conquer a nation by'Debt'.

      Delete


    5. Aku sangat percaya yang ALLAH bersama orang benar


      Delete
    6. Dedak itu bersamaan = duit,projek segera,jawatan kerajaan,projek mega selaruh jalan.

      Delete
  22. Isa kawan baik najib kerana pegang rahsia najib...lawan Isa maknanye lawan Najib...Najib ade ilmu kebal...pendek rezeki lah pemakan gaji lawan Najib...kalo nak lawan najib tunggu pru...gigi sprm tumpol tak boleh gigit najib...pesuruh jaya tunjukk garang kpd orang lain jer...ikut Quran jugak zulkifli ni mcm loyar buruk Apandir...

    Langkah Zakaria sekadar buat ribut dlm cawan jer...

    ReplyDelete
  23. Apa yang ada di langit dan di bumi sentiasa bertasbih kepada Allah; al-Malik, al-Qudus, al-'Aziz, al-Hakim.
    Allah memiliki karunia yang besar. Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. Allah mengetahui orang-orang zalim. Apa yang ada disisi Allah lebih baik daripada permainan dan perdagangan, dan Allah pemberi rezeki yang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ustaz...najib isa musa hassanloyar buruk negara Apandir lobai pas dan yg sewaktu dengannye jelas tak dapat petunjuk dari Allah...orang mendapat hidayat dari Allah tidak berani melakukan kemungkaran dan sokong dan bela orang mungkar kerana takutkan balasan Allah..

      Delete
    2. Sapa menzalimi sapa ni bai......

      Delete
    3. Orang jahat menzalimi orang baik la bai...

      Delete
    4. Bhai 12.46 terlajak bodos tak tahu sape zalim....otak penuh karat dedak najib...

      Delete
    5. 1228

      Apa yang ditasbihkan oleh langit serta bumi, tumbuhan serta haiwan sehingga mereka mendapat rezki yang mudah dari Allah..... contohnya pokok tidak perlu berjalan untuk mencari rezki....

      ....telah tertulis dalam Al Quran...

      ...ia adalah jelas dan nyata...tetapi tidak seperti yang saudara katakan....

      ...nyata tapi tersembunyi...

      Delete
    6. Salah sorang sepsis Rapuji Sotong....

      Delete
  24. Hari in hari minggu
    Mat Panjang jadi cikgu
    ajar subjek tidak laku
    tak tulis Fuat luku!

    Mat sudah salah kandang
    komen dia orang tak pandang
    tulis meroyan panjang-panjang
    konon hebat dia serang!

    Mat Panjang mahu perang
    batu api punya orang
    Pakatan hebat dia bimbang
    takut kalah masuk kandang!

    berapa Mat dapat bayaran
    masuk sini kita kesian
    tulislah apa orang bolayan
    perangai umno rakyat pengsan!

    konon Pak Arab bagi derma
    kambing gelak kerbau ketawa
    apa tak cakap wang terima
    dari Alien galaxy sana!

    orang kampung sudah tahu
    Felda hangit sangat berbau
    Pemimpin khianat mereka tak mahu
    Pakatan pilihan kerajaan baru!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorong papan Tarik papan... sebelum PRU PH-akan dikafankan....

      Delete
    2. Tutup kain selak kain...selepas PRU BN-akan ditalkin...

      Delete
    3. Parti cap Munge dah nak bersepai....bunga layuuuuu.....

      Delete
    4. Selak kain si dara pujaan... selepas talkin PH tubuh kerajaan...

      Delete
    5. Makan tapai minum air jernih
      Bunga bersepai menyebarkan benih

      Delete
    6. Minum air jernih sambil makan tapai
      Bercambah saja benih BN pun bersepai...

      Delete
    7. Macai upahan najib gundah gulana...sabah dah ubah..johor dan kedah goyang2... Peneroka felda mula benci najib dan umno...selangor dan penang tinggal mimpi...

      Delete
    8. Hahaha terbaik bro fan tun..

      Mat panjang menempek lagi
      Tulisan panjang tiada isi
      Ini kes hamlau syok sendiri
      Meracun pemikiran, pengikut di cari..

      Sudah terang lagi bersuluh
      Mat panjang seorang yang bodoh
      Artikelnya selalu tiada bukti yang kukuh
      Hanya batu api mencari gaduh..

      Setelah melihat banyak tempelan
      Satu sahaja yang dapat disimpulkan
      Betullah seperti yang bro fan tun katakan
      Ini semua kerana dedak mencari makan..

      Bunga bukan sebarang bunga
      Bunga membawa harapan rakyat
      Anoy 13:10 dah panas telinga
      Bila mendengar pakatuns satu hati turunkan BN kleptokrat..


      Delete
    9. Negori pon hari tu dekat2 jgk nak kena tapau pr

      Delete
    10. Terlebih minum air ketum.....

      Delete
  25. Pejuang melayu ..ape lagi bunuh saja najib isa...jenis biawak neraka ni...rakyat..bangkit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam lah ko tu Zuhud sangat .....

      Delete
  26. bros 13.04,13.14, 13.44 cantik punya bantai
    bunga memang cantik, dacing sudah hancai
    thank you bro balas pendedak cikai
    mata dia buta macam takde akai..

    orang benci penyangak dia sokong banyak
    pasai itu hari Samsung ganti dedak
    jibbo kasi barang ambek sebab budak
    tapi bila komen, semua berkeladak!









    tak nampak kebenaran , tidak ada akai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      Tak nampak kebenaran , tidak ada akai
      Kerana dedak mereka dah pewai
      Seperti buaya pemakan bangkai
      Dedak dihulur pasti ditibai..

      Delete
    2. Sama sama tuan Fan Tun dan terima kasih....

      Pendedak cikai dan pewai kita kasi bersih....

      Delete
  27. Selongkar: Patutlah FELDA hancur rupanya isteri Isa Samad Control FELDA....Baca n Share
    suarakami 2 years ago Blogger, featured



    Sudah menjadi perbualan umum di kalangan kakitangan Felda dan juga peneroka betapa sejak Tan Sri Isa Samad dilantik menjadi Pengerusi Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) 1hb Januari 2011, Felda seolah-seolah ditadbir urus secara remote control oleh isterinya Puan Sri Bibi Sharliza Mohd Khalid yang di kahwininya pada April 2010.
    Segi nama dan zahir memang Tan Sri Mohd Isa Samad adalah Pengerusi Felda tetapi yang mempengaruhi banyak keputusan penting yang melibatkan Felda terutamanya Felda Global Ventures Holding (FGVH) adalah teman sebilik dan sekatilnya sehinggakan heboh adanya pejabat sendiri di Tingkat 10 Ibu Pejabat Felda siap dengan beberapa pembantu bergaji yang dibayar dari dana Felda.

    Lepas satu sistem satu sistem dibuat, sekejap begitu sekejap begini menyebabkan banyak wang habis disebabkan campur tangan keterlaluan tanpa kawalan oleh First Lady Of Felda ( Gelaran yang diberikan oleh pemberi maklumat).




    Jika kehendak dan kemahuan isteri Isa Samad tidak dipenuhi dan di turuti maka kakitangan Felda berkenaan kena bersedia untuk ditukar dalam waktu terdekat tanpa memberikan alasan-alasan yang munasabah masuk akal, sampaikan terbina suatu fobia pula kini di kalangan kakitangan Felda jika ini benar.

    Fasal pergolakan dalaman, mengenai pertukaran pegawai dilakukan hampir setiap bulan katanya.

    Menurut yang memberi maklumat pertukaran itu semata-mata dibuat untuk melindungi sesuatu yang berlaku di dalam Felda. Kemasukan Mohd Isa Samad di Felda dengan campur tangan secara aktif isterinya menimbulkan banyak masalah dan merosakkan ketenangan dalam Felda. Perkara ini sudah pun di dedahkan kepada umum kira-kira 3 tahun yang lalu tetapi berjaya diperapkan oleh Isa Samad.

    Walaupun jawatan Isa Samad dalam pengurusan dan pentadbiran Felda sekadar Pengerusi bukan Eksekutif tapi tindak tanduk dan gaya beliau bertindak dengan masuk campur dan di pengaruhi isterinya secara remote control seolah-olah beliau suami isteri adalah Pengerusi Esekutif dan Penasihat Esksekutif Felda gayanya.

    Inilah yang amat merisau warga Felda kini kata pemberi maklumat tersebut sehingga desas desus keuntungan pembelian kompleks apartmen mewah Felda bernilai £98 juta (RM497 juta) yang sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) khabarnya ada melibatkan isteri Tan Sri Isa Samad secara tidak langsung dan dikatakan antara punca menyebabkan harga saham Felda Global Ventures Holding Berhad (FGVH) merudum teruk ketika ini.

    Difahamkan terdapat ketidakpuashatian dikalangan pemimpin UMNO berhubung perbelanjaan besar dibayar oleh Felda Investment Corp (FIC) UK Properties untuk Grand Plaza Serviced Apartments di kawasan Bayswater, London yang terkenal dikalangan rakyat Malaysia menetap di ibukota United Kingdom (UK) itu

    “Harganya imenjadi buah mulut orang UMNO kerana ianya terlalu mahal dan sesuatu yang tidak seharusnya Felda laburkan,” begitulah rungutan kecewa tidak puas hati seorang pemimpin UMNO yang cukup berpengaruh meluah rasa hatinya. Ianya menjejaskan reputasi Felda dan nama baik UMNO luahnya lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isa anak branak kayer rayer atas titik peluh kesusahan hidup peneroka felda...peneroka felda berubah ini kali...kasi pukulan maut sama umno prompak...

      Delete
    2. Seblm ini pegawai felda dapat bonus lebih tinggi dari kakitangan awam...sejak kemelut fgv pegawai felda dapat bonus same dengan kakitangan awam...pegawai felda dah mula benci isa najib dan umno...

      Delete
    3. Ni yg tak bgus..pgawai felda Pun mgejar tuan yang bagi lebih atas dasar pemberian.sepatutnya tuan yg disokong atas dasar pentadbiran.bukan kalau bagi lebih terus sokong

      Delete
  28. Bulan puasa dan bulan lain pun sama ajer..

    Fitnah dan pendapat songsang dijadikan bahan rujukan.

    Akibatnya, keadaan menjadi huru hara...

    batu api terlalu byk kat sini...

    Yg munafik tak payah ceritalah

    wahai orang melayu dan islam...insaflah...
    Bersatulah...
    tak payah nak cucuk sana dan sini serta menjadi batu api...

    Bulan puasa bulan keampunan....marilah kita bersatu padu dan berkasih sayang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bersaru lah jatuhkan perompak dari tampok pemerintahan negara
      ..

      Delete
  29. sheesh kebaab....emmbekkk,emmbeeekkk!

    ReplyDelete
  30. FUYOOOOOO..... BATUAPI SYIAH EVANGLISTA RBA DAN PLURALIST MURTAD BERSARANG RAMAI DISINI

    SIFIR MUDAH DI PRU 14 NANTI
    PILIH LAH CALON BUKAN PARTI
    MCA GERAKAN PAN PKR MIC
    TOLAK SAJA CALON CALON INI
    AGAR SUARA ISLAM MAJORITY
    CAP BUNGA BLOM PRU DAH BUBAR PARTY



    KIKIKIKII..... SEMUA BARUA DAP@SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI BERAMBUSSSSS...

    iNI KALI HAAAHHH....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. FUYOOOOOO..... BATUAPI PAS UMNO KOPI PES BERSARANG RAMAI DISINI

      SIFIR MUDAH DI PRU 14 NANTI
      PILIH LAH HARAPAN BUKAN PENCURI
      PAS UMNO MCA MIC
      TOLAK SAJA CALON CALON INI
      AGAR SUARA RAKYAT DIDENGARI
      CAP BUNGA BLOM PRU DAH GEGAR NAJIB PENCURI



      KIKIKIKII..... SEMUA BARUA BN@PAS PIS PUS PENSABOTAJ EKONOMI BERAMBUSSSSS...

      iNI KALI HAAAHHH....!!!

      Delete
  31. Pembetulan.
    FUYOOOOOO..... BATUAPI MELAYU TOTOK TALIBAN JUMUD EHNAIN KIUSEBEN DAN FASCISTT BERSARANG RAMAI DISINI.
    KIKIKIKII..... SEMUA BARUA TALIBAROT UMNOPASKOMUNIS PENSABOTAJ EKONOMI, PENJUAL MEGARA BERAMBUSSSSS...

    iNI KALI HAAAHHH....!!!

    ReplyDelete
  32. Proton pun dah jadi shit...

    ReplyDelete
  33. Pas pis pus..now everybody can become lobai..mane ostad odi q7? komen sikit..muah muah

    ReplyDelete
  34. Bang non cakap mesti dok ikot perlembagaan tanah mlayu malaisa.
    Sbb dia pi sekolah aku takpi sekolah.
    Ada juga cakap kalu takdak cina mlayu tak dapat mentekedarah.
    Kalu tak pi sekolah mcm aku jadilah aku kulibatak cina sampe mampuih. nasib bdn
    Kalu pi sekolah mcm hang mesti berjawatan dan berpangkat ,besag segala galanya jd hebat dan berdarojat mulia dsisi manosia dan agama islam.tapi pasaipa hang jadi barua cina sampe mampuih.ni soklan bkn tudohan.
    Apa erti kemerdekaan.
    Kalu pemimpin mlayu jd barua cina , rakyat mlayu yg misken jd kulibatak cina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Sawang kena buang sawang baru otak jadi terang...

      Kalau kita ada semangat juang kita tak cari kesalahan pada orang lain contohnya pemimpin...

      Yang penting setiap dari kita tanya pada diri sendiri apa yang terbaik yang kita dah buat pada negara tercinta...

      Kita tak boleh meruntuhkan gunung tapi kita boleh berada lebih tinggi daripada gunung dengan berdiri di puncaknya...

      Kesedaran tentang melayu menjadi barua cina adalah baik tetapi kalau semangat tersebut diterjemahkan dalam perbuatan dan tindakan adalah lebih baik...

      Sanggupkah kita orang melayu mulai besok hanya akan membeli gula dan beras dikedai melayu sahaja....

      Kita mulakan dengan gula dan beras dahulu kerana harga dikedai cina pun sama...

      ...kemudian nanti kita tambah barangan lain pula dalam senarai kita....

      ....jika tidak sampai bila bila pun kita tak akan berhenti mengeluh...


      Delete
    2. Penyokong umno dah jadi barua cina kominis....serba serbi bergantung kpd cina kominis...ploton pun akan hilang bila geelee keluarkan kete cina di tg malim...melayu di proton ade akan hilang kerja...yg kekal jadi kulibatak cina kominis...keretapi laju pon cina akan bawak pekerja cina....

      Delete
    3. Pencacai PH-Barua Dapigs....

      Delete
  35. Bai 00:39 sekaya mana dap..lau mereka Ada ibu pejabat setinggi pwtc Baru kitorang Mau jadi pencacai dapigs..atau dap Ada syarikat konglomerat mmcm MRCB,Cimb, ytL dn yg sewaktu dgnnya pun mantop jugak..baru berbaloi jadi barua..haa lg satu kklu pengerusi dap Ada simpanan dlm akaun perinadinya 3 billion pun LG okkk..tak gitu??.renung2 kan dn slmt beramal!

    ReplyDelete
  36. Zakar tak Ria lagi....lawan Isa ibarat lawan Najib sama2 rembat duit Felda. Isteri masing2 kaut duit harta dan komisen selagi boleh.

    ReplyDelete
  37. Nampakanya si Isa pendek dengan bini mudanye bolehlah menyambut aidilfitri tahun ini dengan riang ria sambil berkaraoke lagu hit "halaman asmara" nyanyian awee dan ZZ. Konfem meremang bulu tengkuk PM kite bile dengar Isa dan biniye menghayati lagu ini dan pada masa yang same mengingatkan PM tentang peristiwa asmara di PD dahulu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...