Thursday 20 April 2017

"NAJIB TAK MAMPU BUAT TRANSFORMASI, MELAINKAN HANYA "TRANSFER MONEY"


Ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang berikrar untuk memakmurkan negara sehingga dapat berada di kedudukan 20 negara termaju di dunia membuatkan saya tersenyum seketika.

Sedangkan Wawasan 2020 tidak tercapai, bagaimana negara boleh menjadi 20 negara termaju di dunia?

Adakah ini hanya sekadar 'angan-angan Mat Jenin' atau impian Najib yang tidak tercapai dek akal? Jika negara maju tetapi rakyatnya mundur, tiada gunanya.

Negara kita sememangnya mempunyai infrastruktur yang kian maju setanding dengan negara-negara maju yang lain namun mentaliti Menteri-Menteri Umno BN masih di tahap negara ketiga.

Sudah terlalu banyak ungkapan 'manis' ditaburkan untuk mengaburi rakyat dengan cara mengambil harta rakyat secara sedar. Yang menambahkan lagi terencatnya, skandal negara dalam pelbagai isu seperti 1MDB, Menteri dan pegawai rasuah jutaan dan bilion ringgit yang menelan duit rakyat.

Kerajaan Umno BN juga ada berikrar akan terus berjuang membela nasib orang Melayu dan Bumiputera sama ada bumiputera Islam atau bukan Islam. Adakah ikrar ini hanya untuk sedapkan hati rakyat sedangkan berbilion ringgit hilang entah ke mana. Malah ada bukti wang 1MDB di'transfer' ke akaun individu secara berjemaah. 

Rakyat hari ini semakin sengsara dan menderita dengan kerajaan kleptokrasi di bawah pimpinan Najib Razak. Adakah cukup dengan kemajuan yang dicanang tetapi kehidupan rakyat marhaen semakin terhimpit dengan harga barangan yang melambung tinggi dan bebanan GST?

Apakah definisi sebenar 'negara moden' jika Umno BN hanya merujuk kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) per kapita sebagai petunjuk, ianya adalah suatu masalah besar.

Sememangnya kemajuan dan keamanan negara perlu dipelihara dan dibendung daripada awal jika ingin menuju negara maju. Negara maju bukan sekadar pembangunan ekonomi sahaja tetapi pemikiran juga perlu dipupuk bagi menyeimbangkan dengan gerakan kemajuan negara kita.

Dato' Saifuddin Nasution Ismail
Setiausaha Agung
Parti KEADILAN Rakyat
20 April 2017


Ulasan Blog - Barangkali apa yang disebut oleh Saifuddin Nasution Ismail ini lebih memudahkan lagi untuk kita membuat keputusan dalam PRU 14 akan datang.

Di sebalik pelbagai transformasi yang diumumkan Najib, yang utama harus rakyat ingat sebenarnya ialah pelbagai "transfer money"  juga berlaku dengan berleluasa dan dalam jumlah yang mega banyaknya.

Tidak pernah dalam akaun bank peribadi mana-mana Perdana Menteri sebelum ini ada kemasukan wang dengan angka bilion ringgit banyaknya. Kemudian daripada akaun Najib, ia menjalar dan merebak lagi ke merata-rata.

Hanya di era Najib ini wang adalah benar-benar raja. Ramai sudah yang gelap mata, malah pejuang tiba-tiba bertukar menjadi pejuwang dan yang sedihnya, agawaman pun ada yang lebih dikenali sebagai agamawang.

Bayangkan apa jadi jika rakyat tidak memberi pengajaran dan hukuman?

Sudah tentu akhirnya bukan saja ia terus berleluasa, malah Perdana Menteri selepas ini pun tidak segan silu juga melakukan amalan "transfer money" yang sama.

Hanya undi kita menolak Najib, UMNO dan BN yang mampu menyelamatkan negara dan membebaskan rakyat daripada terus sengsara serta tiaga lagi gejala "transfer money" sampai bila-bila. (ShahbudinHusin 20/04/2017).

118 comments:

  1. Salam dari New Yirk

    BERANBUS #PASPORK @umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cita2 Najib yang sebenar benarnya ialah , Jadi PM, lepas tu rembat duit rakyat seberapa banyak yang boleh lepas tu kasi Kak Semah dan anak beranak dia belanja shopping dan makan semua duit Haram tu KahKahKah.
      Oleh kerana Najib telah bekerja keras siang malam dan dibantu oleh seorang Cina Gemok serta sokongan padu Melayu2 Umno maka tercapailah cita2 dia yang suci murni tu. KahKahKah.
      C yal nye bijan jantan pondan.

      Delete
    2. Tuan Shah.........teman tak tau nak teroyak ke nak gelak ke......sedih ada lawak pon ada..........20 negara termaju apanya kalo dana negara tak cukup nak tampung pembangunan negara.

      Petikan Malaysiakini 20 April 2017:
      "The ministry has had to prioritise BN constituencies since last year because there is not enough funds for projects in all 222 parliamentary constituencies, Noh said."
      (Noh Omar)

      http://www.malaysiakini.com/news/379840

      Ini belom kira berbilion2 kerugian negara kerana duit lesap. Dah ada kutipan GST yg jadi pendapatan tambahan negara pon dana negara masih sesak jugak lagi.

      Teman terkenang zaman dolu2 masa Tun Mahathir jadi PM......masa tu negara tak kutip GST dari rakyat tapi teman pelik........macam mana Tun M boleh bangunkan negara dengan pesat sekali sampai kita disegani oleh negara2 Asia yg lain???

      Walau tak der orang yg sudi nak derma berbilion2 pada Tun M tapi pembangunan Malaysia berjalan lancar. Dulu Tun M hantar surat mintak derma dari Pak Arab sumbangan untuk bina UIA tapi Tun M kata kosong dia tak dapat apa.......tapi UIA dapat jugak dibina. Cerrrr citer macam mana tu???

      Ini terang2 menteri kata tak cukup dana untuk tampung semua projek dalam 222 parlimentary..........masih ada hati nak berangan jadi 20 negara termaju dunia??

      Apa kata cukupkan dana untuk semua projek2 di kawasan2 parlimen Malaysia.
      Tampal balik lobang kerugian berbilion duit rakyat yg lesap.
      Tampung semula kerugian 1MDB.
      Tampung balik kerugian Felda.
      Bagi balik subsidi perubatan dan pendidikan rakyat macam dulu.
      Turunkan kos sara hidop rakyat.
      Turunkan pengangguran.
      Naikkan taraf pendapatan rakyat (bukan macam yg sekarang ni) dan jadikan Malaysia negara berpendapatan tinggi.
      Padamkan title negara ke2 tertinggi rasuah di dunia.

      Kalo dah selesaikan masalah2 di atas tu.......baru boleh pasang angan2 nak jadi 20 negara termaju dunia.

      Tak guna cakap berbuih2 air lior besepai sana sini tapi tak sedar kain sendiri pon carik berlobang sana sini.

      Udah tak ada apa nak melabun jadi tu yg keluor cerita kartun tu. Sedor le sikit hidop rakyat makin tertekan, barang mahei, perubatan mahei.......semua serba serbi naik tak der yg turun. Udah le rakyat ni tak der yg sudi nak bagi derma.

      Delete
    3. Semua tu boleh dibuat bro phantom, untuk nak repairkan negara boleh tapi langkah pertama kena padamkam jibbo and kleptokrat crew

      Delete
    4. 06.44....teman sokong bro !!

      Delete
    5. Sumber Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengesahkan agensi itu sudah menyita banglo Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly di Ampang yang dibeli dengan wang tunai RM1.2 juta.

      Sumber SPRM yang dihubungi FMT turut mengesahkan Adam yang ditahan untuk membantu siasatan berhubung dakwaan kekayaan luar biasa dimilikinya, akan didakwa di mahkamah esok.

      Adam dijangka dituduh mengikut Seksyen 32(8)(c) dan Seksyen 89 Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001 (AMLA) atas kesalahan memberi keterangan serta dokumen palsu ketika siasatan dijalankan.

      Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM, Datuk Azam Baki ketika dihubungi FMT sebentar tadi mengesahkan perkara berkenaan.

      Pemuda berusia 28 tahun itu ditahan ketika hadir di ibu pejabat SPRM pada 13 April lalu bagi memberi keterangan berhubung siasatan kekayaan luar biasa yang dimilikinya.

      Kekayaan Adam menjadi perhatian selepas Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunos mempertikaikan rumah besar dan kereta mewah yang dimilikinya, walaupun baru sepenggal memegang jawatan dalam parti.




      November lalu, Jamal membawa wartawan menaiki helikopter meninjau banglo milik Adam, sambil mempersoalkan sumber kekayaan pemimpin pemuda PKR itu. Susulan itu, Ketua Umno Bahagian Ampang Datuk Ismail Kijo membuat laporan SPRM terhadap Adam.

      Delete
    6. Pasukan Petugas Khas yang ditubuhkan untuk menyiasat kerugian akibat aktiviti spekulasi urus niaga pertukaran mata wang asing (forex) dialami Bank Negara Malaysia (BNM) sekitar 1990-an, hari ini memanggil Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang dipenjarakan untuk membantu siasatan itu.

      Anwar merupakan timbalan perdana menteri dan menteri kewangan ketika BNM mengalami kerugian berbilion ringgit pada awal 1990-an.

      Menurut laporan Malaysiakini, bekas ketua pembangkang itu dibawa dari Penjara Sungai Buloh, di mana dia sedang menjalani hukuman penjara 5 tahun atas kesalahan liwat, ke Kementerian Kewangan di Putrajaya.

      Delete
    7. breaking bad
      najib hanya nak membahagiakan anak bini dia...

      Delete
    8. kesian wala'un wala'un disuruh istiqamah,
      para pemimpin berebut ghonimah.

      Delete
    9. RAKYAT Kelantan dianggap sudah lama mengenali siapa Datuk Zaid Ibrahim, yang mana sebelum ini pernah menyaman kerajaan negeri kerana hendak melaksanakan kanun jenayah syariah.


      Setiausaha Badan Perhubungan PAS Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata tindakan pemimpin DAP itu bukan pertama kali berlaku.
      “Saya yakin rakyat Kelantan tidak termakan dengan kritikan yang dilemparkan pemimpin terbabit termasuk mengugut mahu menyaman kerajaan negeri isu menghentikan seketika urusniaga pasar malam pada waktu Maghrib.

      "Serangan beliau kali ini juga atas sifat yang sama, takut kepada kebangkitan Islam yang dibawa kerajaan Kelantan,” katanya di Kota Bharu.

      Zaid yang juga bekas anggota parlimen BN di Kota Bharu dilapor mahu memfailkan tindakan undang-undang terhadap kerajaan Kelantan berikutan arahan peniaga pasar malam menghentikan perniagaan seketika solat Maghrib.

      "Saya akan memfailkan saman terhadap kerajaan Kelantan minggu ini.

      "Arahan supaya peniaga pasar malam menghentikan perniagaan ketika solat Maghrib adalah tidak sah,” katanya di laman sosialnya.

      Che Abdullah yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata mana-mana pihak yang tidak melihat Kelantan dengan kaca mata Islam, mereka terpengaruh mendakwa negeri itu mundur.

      "Zaid tidak melihat Kelantan dari sudut Islam sebab itu beliau mendakwa Kelantan tidak membuat sebarang pembangunan.

      “Kerajaan Kelantan mengharamkan judi, hiburan tanpa kawalan, tempat maksiat dan menyimpan perbendaharaan negeri di Bank Islam adalah antara usaha ke arah memartabatkan Islam,” ujarnya.

      Menurutnya bagi mereka yang melihat dari kaca mata Islam, ia perkara besar yang bukan sahaja patut disokong, bahkan patut ditiru

      Delete
    10. Pencalonan dua ahli DAP Melayu berprofil tinggi pada pilihan raya umum akan datang menjadi tanda tanya selepas satu siri gambar-gambar yang memaparkan mereka dalam kedudukan intim diedarkan secara meluas.


      Lelaki dalam gambar itu mirip Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari, 34 tahun yang sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak. Beliau bagaimanapun menafikan bahawa dirinya dalam gambar berkenaan.

      "Bukan, itu bukan saya. Ia jelas satu lagi percubaan untuk memfitnah saya dengan serangan peribadi.

      Ia adalah palsu," kata Zairil kepada Malaysiakini melalui mesej pesanan teks.

      Wanita dalam gambar itu yang mirip Dyana Sofya Mohd Daud, masih belum mengesahkan atau menafikan jika sesungguhnya beliau adalah individu yang dirakamkan tersebut.

      Siri gambar itu - memaparkan seorang lelaki dan seorang wanita di sebuah restoran, di mana sekeping daripadanya menggambarkan pasangan itu sedang bercumbu - menjadi tular

      Delete
    11. Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) mempertahankan larangan meniaga sementara pada waktu Maghrib yang dperluas ke seluruh Kelantan.


      Ketuanya N Balasubramaniam berkata peniaga bukan Islam tiada masalah kerana ia hanya untuk tempoh tidak lebih 15 minit.

      "Sebenarnya apa yang diumumkan Kerajaan Negeri Kelantan itu tertakluk kepada pasar malam sahaja yang kebanyakan mereka adalah peniaga Melayu-Islam.

      “Arahan tutup itu juga hanya mengambil masa 10-15 minit sahaja supaya peniaga Muslim dapat menunaikan solat mereka,” katanya.

      Menjawab soalan Malaysiakini hari ini, Balasubramaniam juga berkata kerajaan negeri hanya “mengikut cara Islam”.

      “Malah, setakat ini ia diterima baik dan tidak ada masalah dari bukan Islam," kata Balasubramanian.

      Kelantan sebelum ini mengarahkan semua peniaga, termasuk bukan Islam menghentikan operasi ketika Maghrib bagi memberi laluan kepada waktu sembahyang yang singkat.

      Dasar tersebut telah dimulakan oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu, sebelum diperluaskan kepada semua pihak berkuasa tempatan di negeri itu, tahun lalu.

      Bagaimanapun, dasar itu dipertikaikan Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Datuk Husam Musa kerana peniaga bukan Islam tidak perlu menunaikan solat Maghrib.

      Beliau mendakwa kerajaan Kelantan sebenarnya tiada agenda untuk memajukan rakyat dan terpaksa mencari perkara kecil untuk “nampak Islamik”.

      Bekas menteri Umno yang kini bersama DAP Datuk Zaid Ibrahim pula berkata larangan itu tidak sah dan mahu mencabarnya di mahkamah.
      Mengulas lanjut, Balasubramaniam berkata pertikaian Husam itu sengaja dibuat.

      "Sengaja timbulkan masalah, dulu sewaktu sama-sama berlayar (dalam parti PAS) tak ada masalah, tapi sekarang semuanya tak betul," kata Balasubramaniam.

      Delete
    12. Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr Mahathir Mohamad tidak wajar menuding jari menuduh pihak lain yang menyebabkan perpecahan Melayu, sebaliknya pemimpin itu perlu 'cermin diri' terlebih dahulu.

      Menurut Penganalisis Politik, Prof Datuk Dr Ramlah Adam, perpecahan yang dikatakan Dr Mahathir itu sebenarnya telah berlaku sejak dari zaman pemerintahan beliau sebagai Perdana Menteri, dan ia semakin parah pada hari ini.

      "Jadi saya rasa dia tidak boleh menyalahkan sesiapa, saya rasa PAS tu memang dah ada sejak lama dan dia pula menambahkan lagi perpecahan dan tindakan dia itu juga menyebabkan (Datuk Seri) Anwar Ibrahim berpecah dan buat parti baru PKR yang menyebabkan kemerosotan kerusi bagi BN dan Umno.

      "Tapi sekarang zaman Tun Mahathir dia menambahkan lagi perpecahan itu, dia pecat Anwar Ibrahim, timbulnya PKR, lepas itu PAS bergaduh dengan orang-orang PKR ni jadi PAN (Amanah), lepas tu pula Mahathir keluar daripada Umno tubuhkan pula Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia)," ujarnya lagi.

      Malah bagi Ramlah, tuduhan Dr Mahathir kepada PAS itu tidak wajar, sebaliknya tokoh politik itu perlu mengimbau semula sejarah dahulu.

      "Saya rasa tuduhan dia pada PAS yang punca melayu berpecah, saya rasa dia kena tanya diri dia sendiri, siapa sebenarnya berpecah, PAS dengan Umno tu memang dah ada sejak dari dulu lagi, PAS dah ada sejak 1951.

      "Jadi saya rasa dia tidak perlu menuding jari pada sesiapa sebab bagi saya sebagai bekas Perdana Menteri, dia patut lebih sedar tentang kepentingan orang Melayu bersatu dan sepatutnya orang yang paling tidak patut buat perpecahan itu dan yang tak patut menubuhkan parti baru (PPBM)", tambahnya lagi.

      Menurut Ramlah, perpecahan dalam parti politik ini adalah perkara biasa, namun tegasnya, setiap parti politik tidak seharusnya mementingkan diri sendiri, sebaliknya perlu mengatasi perkara itu dengan segera bagi menjamin kesejahteraan rakyat di negara ini.

      Sebelum ini, menerusi laman blog rasminya, CheDet, Dr Mahathir mendakwa PAS hanya memecahbelahkan orang Melayu yang akhirnya menyebabkan kuasa politik Melayu berkurangan.

      Beliau berkta demikian merujuk kepada keengganan PAS menyertai gabungan pembangkang, Pakatan Harapan (PH).

      Beliau juga menganggap perjuangan PAS sebagai parti Islam, jika ada, tidak sedikit pun berhasil dan terhad kepada memecahbelah orang Melayu sehingga pengaruh dan kuasa mereka berkurangan dalam politik negara.

      Delete
    13. Assalamualaikum,,,

      Janji janji yang diberikan oleh MB Terengganu untuk menawarkan perumahan PPR kepada rakyat sekiranya mereka berjaya merampas semula kerusi Kuala Nerus dan Kuala Terengganu serta janji peruntukan RM30 juta hanya kepada DUN yang dimenangi BN saja menyerlahkan satu mesej jelas, Kepada siapa BN takut?



      Sah dan jelas janji janji ini merupakan umpan kepada pengundi agar memberi undi kepada BN yang bimbang kerusi kerusi Parlimen dan DUN akan dikuasai oleh PAS bukan PAN atau PH! Jadi walaupun ada potensi pertandingan 3 penjuru BN masih bimbangkan PAS.Kerana itu mereka menggunakan umpan janji janji sebegini kerana pengundi Terengganu sudah terbiasa makan umpam BN dalam PRU yang lepas lepas.

      Ini juga bermakna PAN atau PH tiada tempat di Terengganu, jadi tak usah menyibuk apatah lagi mahu mendakwa PAS akan memecahkan undi.BN yang boleh memanupulasikan kehadiran PAN atau PH dalam PRU pun turut tidak yakin boleh menang kalau undi pecah.Jadi bagaimana PAN atau PH boleh yakin PAS yang akan memecahkan undi?

      PAN atau PH tak ada masa depan di Terengganu kerana Terengganu masih kekal dengan tradisi pertembungan PAS Umno dan kelihatannya akan kekal begitu.Untuk 2/3 PRU lepas, survival PKR juga turut dibantu oleh PAS dan kini PKR yang bersama PAN, Bersatu dan DAP dalam PH perlu bergerak sendiri tanpa bantuan PAS kalau mereka ingin bertanding di Terengganu.

      Mesejnya cukup jelas, PH harus tarik diri di Terengganu kalau tak mahu berdepan risiko rugi besar!

      PH juga perlu mengubah presepsi mereka bahawa PAS maka dedak Umno kerana Umno tetap dan akan hanya bimbang dengan PAS bukan PH!
      "

      Delete
    14. Bekas ahli PKR seumur hidup, Badrul Hisham Shaharin bertindak membuat akuan bersumpah (SD) berhubung dakwaan PKR menerima dana jutaan ringgit daripada jutawan bernama John Soh.


      Dakwaan beliau itu sebelum ini tidak dijawab oleh Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli dan SD dibuat bagi membuktikan kebenaran ke atas tuduhannya.

      Badrul Hisham atau dikenali Chegubard itu dalam SD tersebut berkata, langkah tersebut diambil bagi membersihkan namanya berhubung dakwaan tersebut dan sedia diambil tindakan jika ia tidak benar

      “Akuan ini dibuat bagi membersihkan nama saya dan mengiikrarkan semua yang saya tulis dalam artikel berkenaan adalah benar.

      “Saya terbuka untuk disiasat dan diambil tindakan jika mana-mana bahagian dalam akuan berkanun saya ini salah dan menipu. Saya membuat akuan ini dengan bertanggungjawab sepenuhnya berdasarkan Akta Akuan Berkanun 1960,” kata Badrul Hisham dalam SD tersebut bertarikh 17 April seperti dilaporkan Malaysiagazzete hari ini.

      Dalam artikel terdahulunya pada 11 April bertajuk “Tiba-tiba nama John Soh diseru ketika dia dipenjara”, Badrul Hisham mendesak supaya PKR menjelaskan adakah benar sejumlah RM26 juta wang daripada individu itu diberikan kepada parti.

      “Datuk Zaid Ibrahim, Rafizi, Nurul Izzah, Datuk Saifuddin Nasution harus tampil menjelaskan adakah benar John Soh memberikan wang sebegitu banyak dengan jumlah hampir RM26 juta kesemuanya.

      “Malah Anwar (Datuk Seri Anwar Ibrahim) dan Azizah (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail) juga perlu tampil kerana dikaitkan menerima dana yang jauh lebih besar dari nama yang disebut sebelumnya,” kata beliau.

      Tujuan artikel tersebut ditulis oleh Badrul Hisham adalah bertujuan membangkitkan kenyataan Rafizi yang enggan menjawab tuduhan dibuat oleh penulis blog, Raja Petra Kamaruddin berhubung dana PKR yang disumbang oleh John Soh.

      Rafizi sebelum ini juga membuat tuduhan terhadap Pas berhubung sejumlah dana yang disalurkan kepada bekas pemimpin tertinggi parti Islam itu, Datuk Nasharuddin Mat Isa yang sudah pun dinafikan.

      Susulan pengakuan itu, Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan juga menyindir Rafizi bahawa PKR juga ada menerima dana daripada individu luar dengan menggunakan pendedahan dibuat oleh Badrul Hisham itu.

      Delete
    15. Ha3...cikgu beard buat tuduhan copy dari Raja Putaq...cikgu beard nak jadi hero buat akuan bersumpah...rapiji dah keluar surat nak saman RPK...lihat nanti.

      Delete
    16. Penulis citer forex nak putar ato memang tak tahu siapa menteri kewangan masa kerugian forex.
      Daim menteri kewangan..

      Dakwaan pas kuat diterengganu meleset...syok sendiri

      Kerana pkr setuju beri laluan kpd pas pengundi yg benci umno terpaksa pilih pas..kalo 3 penjuru dengan amanah ato bersatu pas kojol.
      Penutupan nuaga pasar mlm waktu maghrib di kelantan hanye untuk peniaga islam...exco fattah retpaksa buat pembetulan bila ditegor husam...bala plak yg nyibok halehwal kelantan..

      Delete
    17. TAK LEBAI(tidak lebai) 09:37,,,kamu tak usah nak berangan pis boleh perintah trengganu.
      Orang kampung sudah celik hati dari dg bantuan anak anak yg sekolah tinggi.
      Contoh nya orang kampung saya di besut trg sudah mulai meninggalkan umno dan pas. Mereka mulai berjinak dg ppbm, pan dan pkr hasil dari nasihat anak dan saudara sendiri. Mereka sudah faham kes 1mdb dan wang 90 juta.
      Walaupun hala tuju mereka bercabang tiga mengikut keluarga, tapi matlamat mereka sama.....msninggal parti syaitan dan kumpulan addajjal yg menipu mereka selama ini.

      Bersedialah kamu menerima jumlah kerusi yg berkurangan dalam pru14 nanti.
      Semasa dedak masih ada ini, bayar cepat cepat hutang kereta ye? nanti lepas pru ini kereta kamu di tarik bank!!.

      ALLAH TAK IZINKAB KAMU MENIPU SAUDARA SENDIRI SEPANJANG MASA....

      Delete
    18. Komen pendek2 dah la... semak la... Elok anda bukak blog anda sendiri...

      Delete
  2. Setelah dapat semua dokumen mati

    KAMI AKAN ANJURKAN KINVENSYEN 1MDB !!

    seperti mana pada bulan sebelumya

    KONVENSYEN FELDA

    SIAP KO BIJAN !

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUAT KINVENSHEN ?SAYA SOKONG BRO
      DENGAN SYARAT BUAT DI DEWAN PADANG RENGAS..

      ALAH LUPA..... MESTI TAK LULUS PUNYA !

      Delete
    2. Untuk malaysia baru dan kawan semua......
      (1) najib datang resmi pusat tenusu bandar muadzam shah tiada sambutan rakyat.
      (2) tok nan(mb) pahang datang resmi lot rumah generasi kedua felda keratung 5...tak sampai 100;orang hadhir!!!.
      (3) hasan arifin datang resmi mesyuarat pibg sek men bandar tun razak keratung 4(dalam parlimen rompin) ibu bapa srparuh tak datang.

      Tunggu ....kiamat untuk mu BN!!.

      Delete
    3. Terbaik info

      Delete
  3. Nak jumpa duta zulhasnan di DC tapi takde.. Mana pegi?


    Meeting DOJ postpone lagi..

    Ada part time reporter nak bagi dokumen ...s**t ..tapi tak muncul muncul

    Susahnya buat kerja ni...

    Jom sokong rafizi dan bantu..beliau..

    ReplyDelete
  4. Ahli ekonomi di wall street kata

    INFLASI MALAYSIA JIKA KEKAL 5% UNTUK 10BULAN AKAN DATANG HABIS JAHANAM SISTEM PERINBANGAN TUMBESARAN GDP DGN HUTANG JANGKA PENDEK..

    MAKNANYA MALAYSIA DALAM.ICU. TALIAN HAYAT BERGANTUNG KPD HUTANG DEPENUHNYA ( DEFICIT/DEBTS)

    TAHUKAH DATO JO KFC.. RATA PAKAR EKONOMI KATA INFLASI AKAN TELAN LEBIH 100BILLION DARI POKET RAKYAT (LEBIH TERUK DARI GST 36B)

    INFLASI ADALAH SENJATA PEMBUNUH PALING PERLAHAN SENYAP TAPI KEJAM!

    DATO JO KFC KATA ADA INFLASI SEKATA DAN INFLASI AKIBAT KEADAAN SEMASA (HARGA PETROL)

    APAPUN DATO AYAM JILAT JARI.... IA TETAP INFLASI NO MATTER WHAT SHIT YOU WANNA CALL IT!

    5% UNTUK 10 BULAN.. AKAN ADA RAKYAT BERGELIMPANGA. DI TEPI JALAN..

    KAMI CADAN SEMUA DI SINI BERJIMATLAH WALAU GAJI TETAP DAN ADA SIMPANAN... MUNGKIN AKAN ADA SAUDARA MARA KITA YG TAK MAKAN NANTI!

    PERCAYALAH...JKM atau dapur jalan tidak mampu tolong pada bulan feb2018ke atas

    TOLONG BERJIMAT !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu Joe 'finger licking good' tak terima kata pakar ekonomi wall street .

      Dia guna pakai kata Papa Tiri Wolf of the Wall Street .

      Delete
    2. KAMI AKAN BAGI CADANGAN DI MANA TUAN IBRAHIM TUAN MAN GAGL LAKUKAN PADA STATEMENT BELIAU SEMALAM!

      untuk kurangkan inflasi kerjaan harus undurkan GDP dari 4.0% skrg ( anggaran 2017) kepada 3.0% !

      Bila GDP JATUH MAKA INI AKAN MEMYEJUKKAN INFLASI KPD 4%!

      CARA NAK TURUNKAN GDP ADALAH

      HENTIKAN MEGA PROJEK SPT LRT MRT YANG TELAN BELANJA 100B DAN JUGA PEMBINAAN SEKOLAH DAN HOSPITAL BARU! APA SAJA HENTIKAN SUPAYA GDP TURUN DAN INFLASI TURUN!

      ( KALAU INI BERLAKU HABISLAH SYARIKAT KRONI YG DAPAT MEGA PROJEK !)

      DATO JO ADA BERANI??

      P.S fuan itik tuan Mangkok apa cadangan tuan? Cepat jawab..jgn suruh anak form4 tu rangka draf lagi yer!

      Delete
    3. INFLASI ? GDP ? MANA AKU TAHU JAWAB !
      AKU PAKAR RUU 355 SAJA LA

      FORM 4 STUDENT

      Delete
    4. Nak edit RUU355 pun harap org komen baru nak betulkn.. bodo piang, takde fikiran kritkal utk optimumkn ketetapan... Jalan la...

      Delete
  5. Zaman Najib adalah zaman Transformasi . Bermacam macam transformasi di lakr dan dilaksanakan , Bolih di katakana hampir semua TTTTT ni hanyalah Temberang Najib saja .

    Lagi banyak transformasi , lagi tinggi inflasi , lagi banyak wang Negara di curi .

    Pada kadar 5.1% , ia adalah kadar inflasi paling tinggi semenjak 8 tahun dibawah Najib .

    Penarikan subsidi , memperkenalkan GST itulah yang Najib bilang transformasi .

    Jumlah penganguran yang banyak , hutang Negara yang hampir mencecah 1 trillion adalah akibat transformasi Najib .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Transfomasi kepala bapak dia

      Delete
    2. Transformasi kepala bu*@# la...

      Transfer money kat pocket sendiri pandai la...

      Sarawak Report report probably Bijan menipu yang dia ada degree. I won't surprise that !!!.

      Delete
    3. MAAF RAKAN-RAKAN...
      PM KESAYANGAN KITA TERSILAP SEBUT TU ...
      BUKAN TRANSFORMASI.....
      YANG BETULNYA 'TAHAN PERUT TAK MAKAN NASI'

      Delete
    4. Laaa....betoi bro....
      Sejak ungkapan transformasi ni jadi popular,
      kadang-kadang saya masa rehat kerja...
      minum teh dengan roti kapok jeee...
      belanja tak cukup....

      Delete
    5. Sini

      Dah macam pantun..

      Lagi banyak transfirmasi lagi tinggi inflasi

      Sedap pantun nih!

      Delete
    6. Transformasi ke Transforbasi ???
      kihkihkih

      Delete
    7. Bapak dia baik la... Bijan dgn laki dia je yg jahat.. anon 22.53...ko cakap la... transformasi kepale laki dia...

      Delete
  6. http://www.malaysia-chronicle.com/furious-horse-trading-grips-umno-zahids-team-b-is-big-they-know-najib-has-too-much-dirty-laundry-to-resign/

    ReplyDelete
  7. hanya golongan yang jahil serta tidak mahu bersyukur akan terus terlepas jauh dari berkah-Nya pada segala nikmat yang ia ada untuknya.

    Saifuddin Nasution merupakan salah satu dari gerombolan politikus berhati serigala yang terus dihinakan Allahswt - apabila 'diangkat' sebagai penasihat pada gerakan politik bersifat kafir harbi (DAP).

    Lidah' sejelik ini mampu membuai hawa nafsu golongan yang hilang AGAMA dan BANGSA - namun dada mereka tidak pernah merasa aman tenteram bahkan lisannya penuh keluh kesah dan rintihan.

    Pandanglah sekeliling kamu, maka akan kamu dapati segala pertolongan yang datang kepadamu adalah daripada seburuk buruk pertolongan - Allahurabbi.

    Demikian Allahswt memisahkan para hamba yang beriman daripada hamba yang kufur.

    UMNO rohnya ISLAM jasadnya BANGSA - ia menjadi benteng dan payung untuk mereka yang mahu berfikir.

    PAS rohnya ISLAM dan kelihatan makin mengenal jasadnya adalah BANGSA - walau sering bermusuh kepada UMNO tetap ia terikat atas Nasab AGAMA dan BANGSA yg sama.

    Dimanakah ROH dan JASAD kamu ??

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roh dan jasad kau dlm jubur najib

      Delete
    2. Tolong la jangan gunakan agama utk bantu umno....kesucian Islam jauh martabatnya dari kekotoran umno.

      Delete
    3. UMNO rohnya Islam kepala hotak kau .

      Mencuri , menipu , songlap sana songlap sini tu ajaran Islam ke ?

      Mencuri hukum potong tangan tau .

      Delete
    4. Woi walaunta, kalau perut dah lapar, anak bini tak makan, orang dah tak sembang pasal roh pasal agama. Orang sanggup pi gereja makan nasi.

      Jubur ya jubur

      Delete
    5. Hehehe..Win komen ko bro..
      Penuh dgn auta daripada​ fakta..
      Komen ko ni boleh di ibaratkan..Ko berak tgh jalan,pas2 ko sembur perfume panggil makcik,pakcik,org felda datang cium..Then semua Akan setuju tahik tu Wangi..Hehehe..Hebat..
      In najib we trust..hehehe

      Delete
    6. Unknown Nakhoda kapal korek ko pegi jaga roh dan jasad ko ajelah.....roh Islam jasad bangsa tapi tak amanah rasuah tinggi.

      Tolong jangan bagi orang loya boleh????
      Blaaaaahlah luuuu.

      Delete
    7. Kalau kau nak gunakan agama sangat dlm menyokong si najip tu...kenapa kau tidak rangkumkan semua sekali?

      GST dan cukai pendapatan yg kerajaan najip buat skrg ni ikut Islam ke tidak? Iti semua ikut sustem kafir kan? Zaman Umar dulu buat cukai untuk kemaslahatan ummah..itu pun dalam kadar yg sikit. Zakat hanya 2.5% saja. Kenapa kau tidak Islamkan kaedah kutipan cukai sekali? Mana Roh dan Jasad kamu? Terang2 dah melakukan kezaliman masih nak mempergunakan agama. Amat memalukan!

      Delete
    8. Setuju dgn 06.09.

      Zakat 2.5% cukup nisab (jumlah kadar yg diwajibkan berzakat) dan haul (tempoh setahun)......tapi GST 6% wajib bayar tiap kali beli barang.

      Zakat baru 2.5% tapi GST 6%.

      Satu fakta yg baik dari 06.09.
      Well said bro.

      Delete
    9. cerita ugama hebat....tapi merompak, membohong tak salah pulak ya.......

      bukan ke ni nama nya munafik!

      Delete
  8. Apa lagi aset Negara Najib nak jual?

    Apakah hutang negara dah cecah 900b ?

    Greece ketika mam bankrap hutangnya cecah 170% GDP !

    Apa nak kita bangga hutang pada 50% GDP? 2016?

    Kami cerita 2018! Apabila inflasi maintain 5% utk 10 bulan.. Maka sistem kewangan tidak mampu utk berputar dan tidak berimbang!

    Cara mudah adalah berhutang untuk tampung kenaikan kos (inflasi) ..kami teringin nak tengok data debts/gdp pada 2018 nanti ! Sungguh menakutkan jika ia cecah 100% to GDP !

    Sebagai rakyat kita boleh control bajet kita tapi KERAJAAN DIA TAK BOLEH CONTROL! GAJI LAKITANGAN KERAJAAN 2.1JUTA ORG PERLI DI BAYAR. TERMASUK PENCEN.

    PROJEK MRT PERLU DI TERUSKAN ATAU POSTPONE ( CEPAT JUAL GEORGE KENT DAN JOHAN !)

    ALAMAK ! BNM DAN KERJAAN LANGSUNG TAK SEBUT INFLASI AKAN CECAH 5% PADA SIDANG BAJET 2017 DI PARLIMEN DI MANA PEMIMPIN PAS SEMYAP SUNYI TAK MENENTANG KELULUSAN BAJET 2017!

    APA DAH JADI BILA DATO JO PANDANG REMEH INFLASI 5% NIH?

    DI AMERIKA JANET YELLEN BERTUNGKUS LUMUS NAK KEKALKAN INFLASI PADA 2% DAN DAH BERJAYA PUN!

    DI BRASIL INFLASI CECAH 10% HURU HARA . DI VENUEZELA CECAH 300% PAHAM PAHAM JE LAH!

    NASIHAT DARI PAKAR EKONOMI...

    BERJIMATLAH MACAM NAK MAMPOS !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akibat langsung dari kenaikan kadar inflasi berterusan .

      Duit menjadi umpama " duit dun pisang " saperti zaman Jepun . Nak beli barang kena bawa duit sekarung . Ciri ciri ini telah mula menjadi nyata apabila ikan kembung pun 20 ringgit/kg .

      Itu yang ada banyak duit macam keluarga Najib . Bagi rakyat yang tidak berduit , apalagi " jual punggong la " .

      Delete
    2. Kalau dah tak ada apa nak jual , jual je bini najib yang montel tu.

      Delete
    3. Jual timbang kati buleh le

      Delete
  9. Unknown...kamu sekor syaitan yg bertopeng manusia.
    Kerja kamu menyesatkan fikiran manusia dari berkata benar. Kamu cuba menukar fakta sebenar dari buruk supaya kelihatan baik, sedangkan kamu tahu itu buruk.

    Rupanya ramai lagi makhluk Allah saperti kamu diMalaysia ini. Jika dizaman nabi musa dulu, makhluk saperti kamulah yang Allsh tukar menjadi BERUK!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah la tak guna nak marah2 dia..Dh tu jer Sumber rezeki dia mampu buat..Jadi penjilat Dan pencacai nak bg mkn anak Bini..
      Kat padang mahsyar nanti Allah hitung2 tiap2 satu amalan dan perbuatan Kita Kat muka bumi..
      Ada yg menjual agama utk kesenangan Dunia,Ada yg kaki belit tafsir Al-Quran dan hadis utk menghalal perbuatan tuan dia..
      In Sha Allah,Janji Allah tu benar..Ada lah nanti bahagian dia,kalu tak kat dunia Kat padang mahsyar..

      Delete
    2. ...Aminn....

      Delete
  10. MESIABARU BARU MUNCUL SEMOLA
    SEMALAMAM TAK DAPAT LELAP MATA
    HAMLAU DALAM PARTI DAH BIKIN HURU HARA
    MALAM NI DI NESMILAN DEPA UPAH GANGSTER

    BERAMBUS BARUA DAN ANJING SINGAPORK@DAP....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 23:07 .

      Betul apa yang awak kata ... Malaysia baru muncul semula ... muncul dengan kadar inflasi tertinggi di bawah Najib . Muncul dengan hutang Malaysia melangkaui angka 900 billion .

      NESMILAN ? adakah awak maksudkan negeri Sembilan ? Kalau ya , jangan buat malu orang nogori lah . Dokek nogori tak ado Jamal Jamban tau .

      Delete
    2. Singapok tak guna kita bertekak...

      Ada saudara mara kamu yang tak.mampu bayar kereta rumah mahupun makan nanti..

      Kami harap ko hidup.lagi FEB 2018! ...bila inflasi cecah 50% ??!?!?

      Delete
    3. Tq sini

      DEN cuma nak bagitau awal awal kpd kenkawang di sini.. Berita ini sungguh mengemparkan dan menakutkan..

      Jika mampu jimat walau ada Simpanan asb atau tabong uji ..sekalipun pikir 2018! Nanti

      Isu inflasi tinggi ini tak pernah kita lalui maksud harga minyak tinggi tanpa subsidi!

      Selama ini kerajaan mengawal inflasi dgn subsidi minyak! Tapi skrg kerajaan tak mampu nak subsidize petrol lagi..

      Petrinas nak bayar dividen kerajaan pun kena berhutang kluarkan BOND !,

      Apatah lagi nak subsidize petrol!

      SATU CARA PROJEK MEGA HENTIKAN! ini dapat cool down inflasi buat sementara! Postpone semua benda..

      AWAS! bila petronas umum kluarkan BOND lagi pada 2017,makna paham paham ajelah!

      Delete
  11. Malaysia Baru - komentar kamu penuh adu domba dan fitnah, bahkan akidahmu jadi pertanyaan.

    Malaysia akan bankrap adalah kisah Evergreen yang akan diulang agar ia menjadi kenyataan - Daim Zainuddin kini sedang menelan 'ramalan' yang pernah ia luahkan sedikit masa lalu.

    Allah Maha Besar - Malaysia masih penuh nikmat untuk hamba-Nya yang bersyukur.

    Malaysia Baru - sudikah kamu mengaku apa akidahmu ? bolehkah kamu tuliskan syahadah (diruangan komen) dan hatimu membenarkan syahadah itu ?

    Salam ya salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Marah ke. Dah tak ada point untuk berbahas?

      Delete
    2. Apa yg malaysiabaru katakan adalah kebenaran..
      Walaupun pahit tapi benar...ramalan daim zainuddin juga Akan Jadi keyataan kiranya terus menerus najib co limited yang perintah Malaysia..
      Malas nak taip panjang2 korang bukan buta,pekak tak tahu isu semasa cuma korang jer butakan Hati utk terus menidakkan pekara yg benar..
      Fakta ekonomi yang sebenar banyak kerajaan sembunyikan..
      Hanya siarkan yg sedap utk rakyat dengar Kat media pro kerajaan..
      Hal akidah tu urusan dgn dgn tuhan,Kita siapa nak persoalkan akidah org..Hanya geng ularmak pas jer yang suka mengkafir org,bila kena btg idung sendiri Mula Meroyan..

      Delete
    3. Janganlah ingat anda sahaja yang ada akidah dan tahu bersyahadah. Itu takbur namanya.

      Delete
    4. Sahabat lulus tahap SPM, kerja opis boy ....mana paham pasal inflasi.

      Delete
  12. Tranformasi lembu,
    Tranformasi beras,
    Tranformasi kangkung,
    Tranformasi sardin,
    Tranformasi ikan kembong,
    T
    T
    T
    Letih lh nak taip,,,,
    Last skali tranformasi Babi,,haram jadah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe.. Yg baris last tu yg paling tepatnya

      Delete
    2. 23.44.....teman tergelak sorang baca transformasi yg last tu.
      Kihkihkih

      Delete
    3. Transfomasi ijat lembu. Semakin mengedik dia skng ni. Tergedik gedik di depan najib.
      Nak jadi calon ka.
      Siapa nak undi hang lagi ijat oiiiii
      Daripada aku undi hang baik aku undi lembu.

      Delete
  13. For some weeks now that person has become a merchant of dreams... A few days ago he tried to sell to the long suffering poor Indians in the country of some stupid plan - one in a long series of one plan after another. Yesterday, another dream is being sold to the Malays who he like to believe are still in dreamland. And now today he is talking about still another dream for the whole of Malaysian people.

    Is it still possible that there is still someone in the country believing in him and his dreams when he and his cabinet and top government servants have no credibility whatsoever with their treachery and CBTs committed against the people with the 1MDB as the vehicle proven in some parts of the world?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome to Dreamland, Wonderland and Samunland.......

      Delete
  14. SALLEH SAID KERUAK AKAN MUNCUL SEBAGAI PENYELAMAT. MENTERI SUCI YG BELIM DIDENGARI TERKAIT DGN SKABDAL SEKS. SKANDAL LAIN KURANG PASTI.

    WAHAI SALLEH SAID KERUAK.... SELAMATKANLAH MALAYSIA !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruak si karabau pun ada hati nak jadi perdana menteri tu.
      Kami bodek no 1 dalam Msia.
      Sedarlah diri sikit.
      Muka sebdiri pun tak rata.

      Delete
  15. Rakyat mesti bangkit hari ini bantahan seluruhnegara
    gst
    Minyak
    Tukaran us dollar
    Hutang
    Scandal IMDb
    Scandal Bini najibrazak rosmah

    ReplyDelete
  16. Zaman najib ni semua ayat canggih2 jer keluar,translisasi,rasionalisasi .tp yg asyik kena tipulisasi rakyat.
    Senang sungguh Jadi PM skrang ni..
    Ada Duit joliliasasi Sana sini
    Habis Duit tipulisasi rakyat
    Sudah habis rakyat hutanglisasi dan pajaklisasi tanah negara..
    Nak Tanya sikit lah..PRU tak sampai 1tahun lg..
    Akujanji PRU 13 dulu dah capai ke Blum?

    ReplyDelete
  17. Transformasi Kepala Butir Tahik Low basi. Maha suci,rahsia abadi.
    Tak boleh kaji, Jgn sangsi. Jgn skali adili, Kalau soal masok sangkar besi. Biar akal mati. Dedak diberi, ganti nasi. Biar akal Melayu tinggal besar biji cili, matanya terbeliak,terhoyong mcm zombie.
    BIAR APA SATU DIA TAK RETI!!
    Maka Senanglah KETUA nak teeus JOLI.

    ReplyDelete
  18. Transformasi ilham seorang menteri
    Rakyat masih tercari cari
    Apa benda hendak diberi
    Alih alih dapat GST!

    Tuan Budin berkata betul
    Transfer money dibuat toyol
    Nasihatkan rakyat berketul ketul
    Rakyat ditipu memanglah biul

    Transformasi itu takde makna
    Hanya kosmetik untuk mengena
    Inflasi naik rakyat merana
    Ada tak masyukk di negeri China?

    Teringat pula air liur basi
    Sedang tidur dia produksi
    Boleh disama dengan transformasi
    Untuk baik tidak serasi

    Salam ya salam selamat malam
    Kami ni pun kebanyakan Islam
    Kita serigala? Oh kirim salam
    Kamu pendedak, kebenaran tenggelam..












    ReplyDelete
    Replies
    1. Teman setuju dengan Bro Fan Tun....
      Transformasi itu takde makna
      Hanya kosmetik untuk mengena
      Inflasi naik rakyat merana

      Bro......berdentam dentum "transformasi" tu maknanya PRU14 dah tak lama lagi.

      Salute bro.....pantun pedasssss berasssapp !!!
      Well said and done.

      Delete
    2. Bro Fan Tun......teman rase mike dah salah eja "transformasi" tu. Tu ejaan lama tu.....ejaan barunya "transforbasi" bro......
      hehehe

      Salam perjuangan bro Fan Tun.

      Delete
    3. Terbaik bro fan tun..

      Ramai betul blogger disini
      Menghuraikan istilah gunaan transformasi
      Bro phanthom kata ianya transforbasi
      Bro malaysia baru kata kesannya tingkatkan inflasi..

      Tuan budin kata transfer money
      Pak diny kata tarik subsidi kenal gst
      Ada anon kata tahan perut tak makan nasi
      Tuan ibrahim tuan man plak kata dia tak pasti..

      Unknown sahabat dengan umno roh islami
      Bapok singapork satu apa pun tak reti
      Permadu pulak tak abis abis salleh keluaq perdana menteri
      Macam ni ka kerja macai sijibby..

      Bagi saya transfomasi si jibby
      Ekonomi indah menjadi ngeri
      Rakyat susah mencari rezeki
      Yang senang bershopping hanyalah kak rosy..



      Delete
    4. Salute Bro Perak Man.....pantun yg hebat bisa menyengat....rangkap yg last tu betoi "happening"....
      Good job bro.....

      Salam perjuangan.

      Delete
    5. Kalo tak boleh ubah dengan mulut kita ubah dengan tangan
      Tq bro phantom, untuk deme dan pakatun semua juga Salam perjuangan..

      Delete





  19. LIDAH RASMI PAS BIDAS PELANTIKAN SAIFUDDIN SEBAGAI ‘DEDAK DAP’


    PAS memberi tindak balas negatif terhadap perlantikan Setiausaha Agong PKR sebagai penasihat kepada Setiausaha Agong DAP, Lim Guan Eng.

    PAS mengatakan itu dedak!

    20170106-pas-saifuddin-makan-dedak
    __________

    LIDAH RASMI PAS BIDAS PELANTIKAN SAIFUDDIN SEBAGAI ‘DEDAK DAP’

    Lidah rasmi PAS Harakahdaily menyifatkan pelantikan Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail sebagai penasihat strategik kepada ketua menteri Pulau Pinang, sebagai “dedak” oleh DAP bagi mengikat PKR.

    “Dengan kelebihan sebagai kerajaan, DAP menggunakan kesempatan itu memberikan jawatan bagi menggerakkan misinya.

    “Itulah ‘dedak’ yang ditabur supaya individu atau pihak dilantik akan terikat,” menurut komen yang diterbitkan akhbar berkenaan semalam.

    Ia menganggap keputusan melantik Saifuddin sebagai sebahagian usaha DAP menyekat sebarang kerjasama PKR dengan PAS.

    Menurutnya, pelantikan “orang penting PKR” dalam pentadbiran DAP itu berlaku ketika PKR “masih menunjukkan sayang dan rindu kepada PAS di mana tidak pernah lafaz talak berlaku”.

    “Kebimbangan itulah mendesak DAP membuat tindakan ‘strategik’ mengikat Saifuddin yang baharu sahaja sebelum ini dilantik sebagai SUA PKR.

    “Secara halusnya, Saifuddin akan menjadi sekurang-kurangnya sebagai ‘penimbang tara’ terhadap kepentingan DAP di dalam keputusan PKR dan mengukuh dalam koalisi PH-Bersatu,” menurut penulisan itu, merujuk perjanjian kerjasama antara Pakatan Harapan (PH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

    Pelantikan Saifuddin menerima sokongan Biro Politik PKR Pusat. Saifuddin memulakan tugasnya dari pejabar pentadbiran negeri di Komtar, di tingkat sama pejabat Ketua Menteri Lim Guan Eng.

    PAS sebelum ini menolak sebarang kerjasama dengan PH disebabkan keanggotaan DAP dan Amanah, parti yang ditubuhkan bekas pemimpin PAS pada 2015.

    Parti itu bagaimanapun belum memutuskan hubungan dengan PKR, dan beberapa siri ceramah menonjolkan pemimpin PAS, PKR dan PPBM diadakan baru-baru ini.

    ReplyDelete
  20. Malaysia amal demokrasi berparlimen.
    1. Kita ada Parliment..ahli2... wakil rakyat yg dipilih rakyat.
    2.Kita ada Kerajaan iaitu Kabinet yg dibentuk olih parti yg rakyat pileh dketuai P.M. dari wakil rakyat yg jadi Ketua parti..
    3. Kita ada Agong dn Majlis Raja2..
    4. Kita ada Badan Kehakiman dn Hakim2
    5. Kita ada Pasukan.Polis yg tangkap penjenayah..
    6. Kita ada Sprm utk tangkap kaki rasuah
    7. Kita ada Pendakwaraya dn Timbalan2 utk mendakwa penjenayah2
    .
    DAN Kita ada PM yang kaki penyamun dan penjenayah rasuah tersohor didunia..

    Malang..semua institusi yg anggotai sistem demokrasi parliament tidak ada telur dn integriti utk ambik tindakan.

    Dinegara barat atau timur spt Jepunn dn
    Korea, parti akan buang penjenayah dari parti; Parlimen akan bersidang utk impeach dn bahas undi tk percaya; Agong atau Presiden akan gantung/pecat penjenayaj dari kerusi PM; Polis dn badan anti rasuah akan tangkap dan dakwa; Pendakwaraya akan jalankan pendskwaan; dan Hakim akan jatuh hukoman. Duit yg disamun/curi akan drampas dan penjenayah jalan hukoman penjara.

    Malang..in I tk berlaku dMsia sbb Orang2 yg anggotai badan2 dlm sistem Demokrasi berParlimen adalah hampas kelapa dn haramjadah..yg patut dibanci dn laknat olih rakyat..

    ReplyDelete
  21. MEMACAM LA SI HAMLAU NI PERHALUSI
    TRANFORMASI OK DI TUDUH TRANSFER MONEY
    MINTAK BUKTI SMPI LA NI MAMAK X SAMAN LAGI
    TUDUH INFLASI BILA NEGARA NAK BANGKRUP NI..?


    ....... kikikiki... inflasi la si hamlau ni ckp... negara dah bangkrap ka blommmmm......?

    ..BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP..... puiiii...!!!

    ReplyDelete
  22. Berapa kali ikrar berapa kali janji daa..

    Last2 apa rakyat dapat? Subsidi ditarik, biasiswa dibeku, peruntukan kesihatan dan pendidikan dipotong dengan banyaknya, bla bla

    Yang makin makmur ialah akaun peribadi dan anak bini dia..

    ReplyDelete
  23. Betul tu Din. Kerajaan sekarang kerajaan mata duitan. Fikir nak kutip duit saja. Gila pelahap duit rakyat. Dah lah pelahap duit rakyat dengan segala jenis bentuk cukai, Lepas tu semua duit-duit kena CEPAT-CEPAT ditransfer masuk kantung kerajaan.
    Awal tahun ni rakyat diwajibkan tukar kat ATM yang ada sistem paywave supaya duit cukai GST dengan cepat dapat di transfer masuk kantung kerajaan.
    Lepas ni tol-tol lebuh raya utama tak lama lagi fully electronic. Dah tak pakai cash. Rakyat diwajibkan beli reload kad touch n go dan buat FUTURE PAYMENT dulu walau pun belum guna highway. Kalau guna highway pergi balik kerja yang bayarannya 5 ringgit, rakyat terpaksa buat future payment dulu dalam 10 ringgit atau 20 ringgit.
    Zaman Najib PM duit rakyat keluar macam air paip. Kalau nak cekau, tak adanya cekau 2 atau 3 ringgit. Sekali cekau 10 ringgit atau 20 ringgit terus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang betul seperti kata tuan
      Sekali cekau 2,3 ringgit tak jalan
      Memang dah kena dengan slogan
      Rakyat didahulukan,maksudnya duit kita dulu le diorang gunakan..

      Delete
  24. FUTURE PAY MAN TOL DIPERTIKAI
    KRONI ALJUBOORI DI SGORK YG MULAI
    PLUS BULAN DEPAN NAK KENAI
    APA BARANG LU MAU CAKAP INI...?

    PAYWAVE BUKAN DI MALAYSIA DIBUAT
    SELURUH DOONIA DAH LAMA DAH
    APA BARANG LAGI NAK DI CAKAP
    ISU DAH X DE SI HAMLAU HARAMJADAH


    ... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP....

    ReplyDelete
  25. Sesungguhnya tajuk di atas menepati apa yang telah berlaku dalam pertikaian 1MDB dan IPIC di mana najib TERPAKSA TRANSFER MONEY dalam pertikaian membabitkan hutang 1MDB sejumlah 1.6 bil. Malaysia kena bayar. Sehingga 2020, malaysia perlu settle another 3.6 bil untukvlangsaikan semua hutang dengan IPIC.

    Ini apa...transformasi ke transfer money????? Guna akal Allah bagi

    ReplyDelete
  26. HUTANG JANGKA PENDEK 1MDB DAH SELESAI
    KALAU ADA BUKTI TUNJUKKAN LAH BINGAII....!!
    MAMAK KITTY SAMPAI LAN TAK SAMAN LAIE
    DOJ DAN FBI INI 1MDB BILA MAU SELESAI..?

    berambus barua sinhapork@dap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bodoh tu ko singapork. apsal 1mdb berhutang? ke mana pergi duit tu? masuk poket jibby la..aku xnmpk pun 1emdibi buat highway free..bodohnye ko..gi terjun sungai la

      Delete
  27. KELOPAK ELITIS KUASAI PPBM, MACAI DAN KULI DITERAJANG KELUAR
    “Matlamat kami adalah kerajaan berintegriti yang bersih dan telus. Tujuannya mewujudkan Malaysia yang adil.”

    Itu hanya sekadar kata-kata indah selepas pihak mereka baru sahaja menerima kelulusan ROS. Namun selepas 8 bulan berikutnya, kita sendiri dapat saksikan sedikit demi sedikit dan secara berperingkat para pengasas parti itu mula meninggalkan ‘Bunga Raya’ berkenaan. Integriti hanya tinggal slogan sahajalah.

    Bermula di Baling, kemudian di Rembau, menular ke Pendang, bergolak di Kerteh, bergasak di Pandan dan semalam di Teluk Kemang. Satu persatu kelopak macai dan kuli yang ada dalam parti bunga mulai protes.

    Mereka merasakan elitis menguasai parti bunga. Menerajang dan menyepak mereka ke tepi bila agihan jawatan mula dibuat. Hanya elitis yang rapat dengan Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz (3M) sahaja layak dikawan.

    Mana tidaknya, geng bawahan merasakan ianya bagaikan “di luar bagai madu, di dalam bagai empedu”. Kewujudan PPBM hanyalah sekadar mahu menjulang satu agenda peribadi semata-mata iaitu mengangkat Mukhriz Mahathir sebagai Perdana Menteri (agenda utama Mahathir Mohamad).

    Manakala elitis yang lain pula memasang agenda untuk merebut jawatan yang mereka tidak kesampaian peroleh semasa dalam Umno dahulu.

    Sebab itulah realiti yang berlaku dalam PPBM amat tidak mencerminkan apa yang mereka cuba perjuangkan dan yang mereka cuba canang kepada rakyat. PPBM sekadar sebuah platform untuk memberi tempat kepada golongan elitis untuk berkuasa sahaja.

    Lihat sendiri bagaimana para elitis dan geng “penghisap 3M” sahaja yang boleh memegang jawatan tinggi tidak kira di peringkat mana sekali pun. Bagi macai yang kononnya mahu berjuang ini bagaimana?

    Mereka sekadar jadi macai sahajalah. Jawatan apa pun tidak layak kepada mereka. Macai sampai ke tualah. Telan air liur sahajalah mereka. Hirup kuah sahajalah. Geng elitis kenyang makan daging dan isi.

    Akhirnya kita dapat lihat golongan bertaraf ‘macai’ dan kuli yang tidak mahu iktiraf golongan elitis ini sedikit demi sedikit akan diterajang keluar secara halus dari parti. Bagi ‘macai’ dan kuli yang menyokong pula akan dipergunakan bulat-bulat agar agenda peribadi Mahathir tercapai.

    Semalam “cikgu Kamarul” sudah keluar dari parti bunga. Semalam juga dia diserang kononnya isterinya diugut dan sebagainya. Itulah sahaja yang geng elitis boleh tuduh bila sepak keluar Cikgu Kamarul.

    Hanya kelopak elitis kekal dalam bunga. Lain lain kelopak yang bertaraf macai, orang bawahan dan kuli perlahan lahan akan diterajang keluar dari parti bunga.

    Mahathir tidak peduli pun apa hendak jadi pada mereka. Mahathir hanya kisah satu benda sahaja, iaitu jadikan anaknya sebagai PM.

    Untuk capai matlamat itu Mahathir sudah sanggup kawan dengan DAP dan sanggup kawan dengan peliwat bernama Anwar. Apalah sangat kalau hanya macai dan kuli yang keluar parti. Mahathir tidak pandang pun, Mahathir hanya buka mata pada elitis sahaja.

    ReplyDelete
  28. ADAM ROSELY KE MAHKAMAH ARI INI
    PEMILIK DISNEY DALAM SETINGGAN
    SEKO PUN TAK JENGUK APA LAGI NAK SOLIDARITY
    MMM.. NNPK GAYA SUMA DAH KEPANASAN


    ..... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP...

    ReplyDelete
  29. AKHIRNYA MAHATHIR TERKEDU, SELEPAS RAMAI KELUAR PARTI…
    Tindakan salah seorang pengasas Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Kamarul Azman Habibur Rahman mengisytiharkan keluar parti dan melepaskan semua jawatan berkuat kuasa serta-merta telah membuatkan Tun Dr. Mahathir Mohamad terkedu.

    Mahathir yang juga pengerusi PPBM, langsung tidak mengulas mengenai keputusan yang dibuat oleh Kamarul Azman untuk keluar parti ketika berceramah di Kampung Pandan Dalam, Kuala Lumpur malam semalam.

    Beliau juga enggan mengulas dakwaan Kamarul Azman yang juga bekas Setiausaha Kerja PPBM bahawa parti itu adalah sebuah parti yang mengamalkan kronisme dan gila jawatan.

    Mahathir hanya berkata ringkas: “Mungkin kroni dia (yang) tak pilih dia” ketika ditanya oleh pemberita mengenai tindakan Kamarul Azman meletak jawatan, selepas ceramah berkenaan berakhir.

    Sebaliknya dalam ceramah berkenaan Mahathir lebih banyak menyerang Datuk Seri Najib Tun Razak, iaitu sesuatu yang dilakukannya sejak dulu lagi.

    Mahathir lebih sibuk memperkatakan mengenai Najib dan lupa mengenai kemelut dalaman yang dialami oleh partinya itu.

    PPBM didaftarkan pada September tahun lalu dan belum pun perjuangan mereka bermula, macam-macam hal sudah melanda. Bukan Kamarul Azman seorang sahaja sebaliknya ramai yang memutuskan untuk keluar dari parti itu.

    PPBM sekarang sudah kucar kacir. Ramai ahli-ahlinya di Baling dan Rembau telah keluar parti, kini PPBM bahagian Pekan pula sedang bergolak.

    Lepas ni makin terkedu la Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...trohan umno dlm bersatu cabut dari bersatu... Cabut terlalu awal tidak mengikut perancangan umno untuk nelemahkan bersatu...trojan bodoh sama mcm penulis dan macai...ha4...

      Delete
    2. Strategi Trojan bangang ke nie... Kesian, makin meluat org ramai dgn ameno bodo

      Delete
  30. RAFIZI DAN KUMPULAN LELAKI MUDA BELIAU
    Rafizi Ramli berkata, beliau menyuruh peguamnya untuk menyaman saya. Dan kemudian beliau berkata beliau tahu beliau tidak akan mendapat sebarang wang kerana saya sudah bankrap. Walau bagaimanapun, bukannya wang yang beliau mahukan tetapi kebenaran, kata Rafizi. Beliau kemudiannya bercakap mengenai kebankrapan saya.

    Sebenarnya semua itu adalah sama sekali tidak perlu. Pertama sekali beliau tidak perlu memberitahu dunia beliau menyaman saya kerana beliau masih belum tahu sama ada beliau akan menyaman saya. Dan jikalau pun beliau mahu dunia tahu beliau akan menyaman saya mengapa perlunya untuk bercakap panjang lebar mengenai kebankrapan?

    Sebenarnya apa yang beliau benar-benar mahu bakapkan bukanlah saman tetapi kebankrapan. Tetapi beliau berpura-pura beliau mahu bercakap mengenai saman itu walaupun beliau bercakap mengenai kebankrapan lebih banyak daripada saman itu. Itu adalah tujuan yang sebenar. Beliau mahu memfokuskan tentang kebankrapan walaupun pada akhirnya beliau tidak memfailkan sebarang saman.

    Rafizi turut menyebut tentang tarikh kebankrapan: April 2001. Dan itulah yang paling menarik kerana dari bulan April 2001 hingga Jun 2001 saya berada dalam tahanan tanpa bicara. Semasa saya berada di bawah tahanan mereka menghantar notis kebankrapan ke rumah saya memberikan saya 14 hari untuk menentang tindakan itu. Tetapi saya berada dalam tahanan dan kurungan selama 60 hari jadi saya tidak dapat menentang tindakan itu.

    Apabila saya keluar dari tahanan, saya meminta firma guaman Gopal Sri Ram untuk melihat ke dalam perkara ini (Sri Ram ketika itu berada dalam Mahkamah Rayuan). Beberapa hari kemudian mereka memaklumkan kepada saya bahawa fail itu tiada di mahkamah – ia telah hilang. Fail itu perlu ‘disusun semula’ tetapi ia akan menelan kos, wang yang saya tiada. Jadi saya memutuskan bahawa harga itu tidak berbaloi untuk menentang tindakan itu.

    Rafizi marah kerana saya mendedahkan bahawa John Soh Chee Wen telah membiayai PKR, Anwar Ibrahim dan keluarganya, serta mereka yang rapat dengan Anwar sehingga berpuluh-puluh juta Ringgit. Dan itulah sebabnya Rafizi mahu menyaman saya. Tetapi ini bukanlah rahsia lagi. Semua orang tahu bahawa John Soh telah membelanjakan berpuluh-puluh juta ke atas PKR dan pemimpin PKR. Malah, ibu pejabat parti PKR juga milik John Soh dan PKR telah menumpang di sana secara percuma untuk lebih dari sepuluh tahun. Itu sahaja sudah bernilai berpuluh-puluh juta Ringgit.

    ReplyDelete
  31. Pada tahun 2010, John Soh membelanjakan RM1 juta ke atas pilihan raya kecil Hulu Selangor, yang mana Zaid Ibrahim telah bertanding (dan kalah kepada MIC P. Kamalanathan dengan hanya 1,725 undi). John Soh tidak terlalu gembira bahawa Zaid yang bertanding dalam pilihan raya kecil itu kerana beliau tahu PKR akan mensabotaj beliau (yang mereka lakukan dengan grafik botol bir, yang menurut Saifuddin Nasution telah dilakukan oleh Azmin Ali dan orang-orangnya).

    Semua orang tahu cerita ini. PAS juga telah bercakap mengenainya pada masa itu dan mereka tahu bahawa grafik botol bir adalah gambar yang telah diubah suai. Dan PAS dan bukannya PKR yang berkempen bersungguh-sungguh untuk Zaid – sebab mengapa beliau kalah dengan hanya 1,725 undi dan masih memenangi hampir 49% undi. Jika tidak Zaid akan kalah lebih teruk.

    Dan kini Zaid menghentam PAS, parti yang membantu beliau di Hulu Selangor apabila PKR, parti beliau sendiri, cuba untuk membunuhnya (dan sebenarnya telah membunuhnya).

    Zaid berkata beliau kecewa apabila saya menghentamnya selepas apa yang beliau lakukan untuk saya apabila saya mula-mula datang ke Manchester. Tetapi bukankah politik seperti itu? Satu hari anda berkawan dan keesokan harinya anda adalah musuh (dan sebaliknya). Apabila PKR cuba membunuh Zaid, PAS yang menyokong beliau. Dan kini Zaid berkawan dengan PKR dan bermusuh dengan PAS. Bukankah Zaid juga bermain pada peraturan yang sama? Saya yakin Abdul Hadi Awang juga berasa kecewa selepas apa yang dilakukan PAS untuk Zaid dan beliau kemudiannya berpaling tadah dan mengkhianati PAS.

    Mesej mengenai INVOKE (lihat di bawah) sedang dihantar kepada semua. Saya menerima mesej yang sama dari empat orang yang berbeza. Ini sebenarnya kali kedua Haris Ibrahim cuba melakukannya. Kali pertama Haris cuba adalah pada tahun 2010 apabila beliau mengetuai MCLM.

    Dan ia adalah John Soh yang membiayai Haris Ibrahim apabila beliau cuba untuk melakukan apa yang INVOKE cuba lakukan hari ini (yang merupakan kali kedua mereka mencubanya). Selepas menghabiskan begitu banyak wang, John Soh memutuskan untuk menghentikan segalanya kerana ia gagal. Perkara yang idealistik seperti itu tidak berkesan di Malaysia. Malah, ia juga tidak berkesan di AS atau UK. Jadi RM300,000 sebulan yang mereka mengharapkan untuk berbelanja ke atas INVOKE hanyalah satu pembaziran. Menjelang pilihan raya umum akan datang, RM4 juta akan dibazirkan begitu sahaja.

    Mesej di bawah berkata:

    Kira-kira 95% daripada kakitangan INVOKE adalah di bawah umur 25 tahun dan dibayar antara RM1,800 ke RM2,500. Kebanyakan kakitangan adalah graduan universiti dan ramai adalah dari universiti antarabangsa berprestij seperti Oxford, Berkley, Melbourne, King’s College. 80 kakitangan ini adalah bijak, jujur, berdedikasi dan sangat rajin. Mereka menangguhkan kerjaya mereka untuk bekerja di INVOKE selama satu tahun untuk menumbangkan Najib dari kuasa dan mengenengahkan sistem demokratik dua parti.

    Saya menasihati Rafizi agar berhati-hati dengan ini. Orang ramai mula mengatakan bahawa Rafizi membelanjakan RM300,000 sebulan untuk membina kumpulan lelaki muda beliau. Mempunyai kumpulan lelaki muda ialah satu perkara tetapi berbuat demikian dengan wang awam tidak akan diterima dengan baik oleh orang ramai.

    Rafizi sudah dituduh mempunyai hubungan dengan beberapa orang pemuda. Terdapat juga ‘e-mel seksual’ di mana beliau berkomunikasi dengan lelaki muda, yang dalam pemilikan orang-orang Azmin. Penglibatan lanjut beliau dengan lelaki muda INVOKE ini mungkin menyebabkan khabar angin dan perkara terakhir yang Rafizi perlukan adalah khabar angin bahawa beliau mempunyai hubungan gay begitu dekat dengan pilihan raya umum.

    Saya dengar orang-orang Azmin menyimpan ‘bom’ ini untuk apabila pemilihan parti diadakan supaya mereka boleh membunuh Rafizi seperti yang mereka lakukan ke atas Zaid. Dan 80 graduan muda yang akan berada di bawah Rafizi ini mungkin satu-satunya peluru yang diperlukan oleh orang-orang Azmin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah ade rekaan citer dekat pru...

      Delete
  32. Selamat Pagi. Pada malam Sabtu, saya menyertai Rafizi Ramli, Hannah Yeoh dan Harris Ibrahim untuk makan malam kutipan derma INVOKE Malaysia. Kami menjual 92 meja dan mengumpul sekitar RM150,000 bersih selepas perbelanjaan. Terima kasih kepada semua atas sokongan padu anda.

    INVOKE ialah jentera data, media dan pilihan raya yang besar. Kita telah beroperasi selama 7 bulan disokong oleh orang ramai dalam bentuk derma kecil. Rafizi telah menghabiskan hampir keseluruhan wang simpanannya untuk memulakan usaha ini. Kita kini mempunyai 80 kakitangan dengan 12 pejabat. Kos operasi kita adalah kira-kira RM300,000 sebulan.

    Rafizi tidak menerima sebarang gaji dan semua ahli politik yang disokong oleh INVOKE tidak dibayar. Semua wang yang dikumpulkan dibelanjakan dalam bentuk gaji kakitangan, kos admin dan peralatan. Kira-kira 95% daripada kakitangan INVOKE adalah di bawah umur 25 tahun dan dibayar antara RM1,800 ke RM2,500. Kebanyakan kakitangan adalah graduan universiti dan ramai adalah dari universiti antarabangsa berprestij seperti Oxford, Berkley, Melbourne, King’s College. 80 kakitangan ini adalah bijak, jujur, berdedikasi dan sangat rajin. Mereka menangguhkan kerjaya mereka untuk bekerja di INVOKE selama satu tahun untuk menumbangkan Najib dari kuasa dan mengenengahkan sistem dua parti demokratik.

    Apakah peranan INVOKE untuk PRU14 yang akan datang? Untuk menggulingkan BN tanpa PAS, kita perlu menang kira-kira 40 lagi kerusi tambahan. INVOKE kini menyokong 50 kerusi Parlimen dan calon-calonnya adalah dari PKR, Amanah dan DAP. Semua calon mesti menandatangani ikrar untuk tidak terlibat dengan rasuah, untuk menjalankan tugas MP mereka (jika dipilih) dan mengisytiharkan semua aset mereka. Dengan kata lain, INVOKE hanya akan bekerjasama dengan ahli-ahli politik yang rajin dan jujur.

    Bagaimana INVOKE akan menyokong 50 calon ini? INVOKE yang menggunakan data yang besar dan algoritma kompleks akan menyediakan data pilihan raya yang penting kepada calon-calon ini. Kaji selidik yang kukuh oleh INVOKE akan membolehkan kita untuk menambah baik strategi mikro. Setiap malam Khamis, sukarelawan telefon bank INVOKE sedang merekrut beribu-ribu PACA untuk menyokong 50 calon ini. Kita kini mempunyai 9,000 sukarelawan, kita perlu mencapai 40,000. INVOKE memulakan latihan PACA di 12 pusat-pusat kita sejak sebulan yang lalu. Latihan akan meningkat apabila pilihan raya semakin hampir. Media INVOKE melalui program-program, program bual bicara dan Parlimen Rakyat di siaran langsung Facebook, telah terus berkembang dan mencapai jangkauan satu juta; jangkauan kita kini sekukuh TV3. Pasukan kempen dari pintu pintu kita telah bersedia untuk bertindak apabila PRU-14 diumumkan.

    ReplyDelete
  33. Ramai orang bertanya, bagaimana mungkin kita boleh menang? Pada tahun 2013, Pakatan berjuang pada pilihan raya menggunakan strategi yang sangat luas dan ‘motherhood statement’, namun kita masih memenangi undi popular. Kita menunggang gelombang perubahan, tetapi sebenarnya kita tidak mempunyai walaupun satu sistem yang menyediakan PACA yang mencukupi dalam semua kerusi kita. Walaupun di kawasan bandar saya di Kelana Jaya, kita kekurangan 50 PACA pada hari pilihan raya. Di kawasan luar bandar, kita mempunyai kekurangan PACA yang lebih ketara. Saya benar-benar percaya bahawa seandainya kita telah menghantar tentera darat dan PACA yang cukup pada tahun 2013, kita boleh mengalahkan UMNO BN dengan teruk.

    INVOKE telah belajar dari kesilapan dan kelemahan PRU13. Berpandukan data besar teknik daripada kempen Obama 2012, kita akhirnya membawa data besar moden, sasaran mikro, sistem organisasi dan pengurusan dan teknik dan menggunakannya untuk PRU14. Rafizi membawa 15 tahun beliau dalam Petronas sebagai Pengurus Besar termuda untuk memimpin, memandu, mengatur dan melaksanakan rancangan INVOKE untuk membantu Pakatan Rakyat menawan Putrajaya dan menghentikan rasuah dan imuniti.

    Dalam usaha pasukan 80 wira muda ini untuk mengalahkan UMNO BN, sokonglah kami. Kami perlu mengumpul tambahan RM3 juta untuk memastikan INVOKE bertahan selama 10 bulan lagi. Anda boleh menderma serendah RM20. Jika 150,000 daripada anda menderma RM20 setiap seorang, kita boleh mengubah Malaysia selama-lamanya. Ia akan menjadi pelaburan RM20 yang terbaik yang pernah anda buat dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  34. DAP PARTI MAKSIAT, LIM KIT SIANG KATA URUS SENDIRI, RAFIZI NO KOMEN
    Gambar mesra antara 2 pemimpin Melayu DAP iaitu Dyana Sofya dan Zairil Khir mulai tersebar di laman media sosial telah menyaksikan skandal terbaru dan hangat di Malaysia melibatkan kedua-dua pemimpin politik Melayu DAP.
    Gambar-gambar intim kedua-dua pasangan merpati sejoli ini terdedah dengan perbuatan yang menjijikkan dan langsung tidak mencermin seorang pemimpin yang bercirikan Islam dan Melayu.
    Awal Mac lalu kita dikejutkan dengan video berdurasi 15 saat memaparkan seorang lelaki berkaca mata yang dipercayai Zairil Khir menari dengan seorang wanita tersebar di media sosial. Zairil hanya melarikan dan cuba mengelakkan diri dari media untuk meredakan isu.
    Kali ini, isu Zairil dan Dyana dihangatkan lagi dengan Zairil sekali lagi berdepan dengan gambar intim termasuk adegan bercium dan gambar Dyana Sofya yang sedang menikmati minuman yang dipercayai minuman keras iaitu ‘red wine’.
    Gambar intim ini semestinya meloyakan semua orang kerana sikap dan perbuatan sebegini adalah perbuatan yang dilarang dalam Islam.
    Gambar intim adegan mesra ini jelas menampakkan wajah Zairil dan Dyana. Hal ini sememangnya mengundang polemik baru untuk Zairil dan Dyana menjelaskan kepada rakyat hubungan terlarang mereka.
    Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Jelas sekali ajaran-ajaran yang diterima kedua-dua pemimpin Melayu DAP ini bertentangan dengan ajaran Islam dan tidak sepatutnya berlaku.
    Mereka umpama menghalalkan perbuatan maksiat dan membenarkan perbuatan tidak senonoh berlaku. DAP hanya membiarkan pemimpin mereka khususnya pemimpin Melayu untuk teruskan maksiat. Itu lah DAP parti liberal! (mn)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..bangang punya walaun..kn mullah Hadi ckp mesti ada 4'saksi..ni isu kehormatan..tk de 4 saksi, dgn kau bleh jalan dn dikutuk serta laknat olih Allah..didunia dsebat 80kali..

      Delete
    2. Kalo perhatikan gambar lelaki dl photo dengan photo zairil ade sedikit kelainan bentuk muka...

      Delete
    3. Perbuatan maksiat dilarang dlm islam..perbuatan nerompak dan klepek juga dilarang dlm uslam...menyokong dan subahat dengan perompak juga haram.

      Delete
  35. Bangkit melayu
    Bangkit kerana di tindas umno bn najibrosmah
    Bangkit kerana ditipu 1mdb
    Bangkit kerana najibrosmah guna duit kerajaan rakyat
    Bangkit tangksp najibrosmah
    Bangkit penjarakan najibrosmah
    Bangkit guling najibrosmah umno bn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidur 600 tahun masih belum pagi.
      Tambah pula dibuai mimpi,
      Sebab Lobai dah janji,
      Kunci syurga beliau dah tolong beli,
      Dapat doa 2 peti saguhati lagi.

      Nilai Bangsa jual timbang kati.
      Nilai Agama buat momokan mimpi.
      Budaya elok, diflush pergi.
      Resmi unta dipuja puji,
      supaya akal Melayu tinggal besar biji cili.

      MAKA SENANGLAH, KETUA NAK TERUS JOLI.


      Delete
  36. Hi..hi Budin,cantik, 2 perkataan baru dah blh dimasukkan dlm Kamus Dewan edisi terkini,sila ambil perhatian org2 kuat DBP...
    PEJUWANG
    AGAMAWANG
    sampai boleh org2 Melayu terus diperbodoh2kan secara terang2an....Allah huakhbar,selamatkanlah bangsa dan negaraku Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banci juga perlu dikemaskini bagi membantu Pajuwang dan Agamawang dlm tugas2 hakiki utk membina Rakyat.
      Klasifikasi baru Rakyat Malaysia :
      Melayu
      Totok shj
      Jumud shj
      Totok DAN jumud.
      Bumiputera
      Non Bumi
      Lain2
      Melayu Melawan

      Delete
  37. Senang betul kerja Najib Tun Razak sebagai PM Malaysia. yang bertuan kan, isteri bernafsu BESAR. nak maju dan pakai duit..hanya amalkan berniaga ATAS ANGIN sahaja. untung berlipat kali ganda, kalau hutang pun..berlipat2 kali ganda.

    Teruskanlah wahai Najib...kerana, hadis Nabi SAW ada bersabda, pemimpin2 seperti kamu.


    ReplyDelete
  38. Unknown ngaku sahabat suka makan dedak perisa daun ketum..salam kepalo hotak kau!!!

    ReplyDelete
  39. HAMLAU SANA HAMLAU SINI
    SUMA TEMPAT MAU KUAR PARTY
    MAMAK BOBOI JIDIN APA NAK JADI NI...?
    KRONI DIUTAMAKAN AHLI DI KETEPI....


    ...HAMLAU SINGAPORK@DAP ..GI BERAMBUS...!!

    ReplyDelete
  40. Agaknya penasihat-penasihat agamawang keliuru kot antara "transfer money" ngan "transfer mani". Depa konfius sebab kedua-dua transfer itu sama aje, walauunpun ejaannya berbeza. Maka tap tip top hukumnya (sebenarnya bukan hukum tapi prasyarat sebelum hukum, stupid) ialah memerlukan 4 saksi (yang tengok ngan biji mata sendiri money/mani masyuuk punya daa...?).

    ReplyDelete
  41. TRANSFER MONEY DAH JADI TRANSFER MANI
    ITU KAN KES SAIFUL LAWAN ALJUBOORI
    HAKIM TANYA CAMNER NAK MANI YAA ALJUBOORI
    SI HAMLAU CAKAP MAKAN KARIPAP PUSING SEKALI


    ....... KIKIKIKIKIKIIOOOKKKKKK....!


    barua singapork@dap... berambus...!!!

    ReplyDelete
  42. Berambos? 1219 ko ada surat hakmilik Malaysia?
    Nenek ko merempat timbul kat sini dari dulu tu,ko dah lupa. Ko dudok pun tumpang, berlagak nk halau org. Totok kepala butir tahik low la ko ni. battery life A9 ok ka?

    ReplyDelete
  43. oneemdobee mesia transfer ke goodstar limited hong kong, transfer ke ipic tipu abu dabi transfer ke transfer ke ehsan perdana, transfer ke pperdana construction transfer ke virgin island transfer ke falcon bank singpork transfer bsi bank singpork transfer ke saudi arabia transfer ke amBank transfer ke affinBank... transfer...transfer....transfer...wow macamtu kaaa...fuhhhhhhhh....memang terror kaki transfer tuh....syabbbbas. tunggu ko pru 14 nih.....tau le nasib ko....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pru 14 nnt, rakyat transfer Bn pada pakatan, pakatan transfer jibby ke bamboo river...kihkihkih,...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...