Monday 17 April 2017

MANA SATU BETUL NI?


Semalam Presiden Pas, Hadi Awang berkata, mana-mana parti yang bercita-cita mahu memerintah Malaysia perlu memilih sama ada bekerjasama dengan Pas atau pun UMNO.

Selain menyatakan Pas dan UMNO adalah kuasa politik Melayu yang utama, kenyataan Hadi itu juga bermaksud bahawa Pas dan UMNO adalah dua parti yang terkuat di negara ini.

Bagaimanapun, hari ini Naib Presiden Pas, Mohd Amar Nik Abdullah berkata, Najib Razak dan UMNO sebenarnya lebih takut kepada Bersatu.
Menurut beliau, Bersatu mempunyai potensi besar untuk merampas undi orang Melayu, maka ia menjadi risiko yang besar buat UMNO.

Jadi, siapa yang kuat sebenarnya?

Hadi kata UMNO dan Pas kuat, tetapi menurut Mohd Amar, yang ditakuti Najib ialah Bersatu.

Kenapa setelah Pas terlihat lebih cenderung bersama UMNO pun, masih juga Bersatu yang ditakuti oleh Najib?
Bukankah jika dua parti Melayu terbesar sudah bersatu hati, sepatutnya tiada siapa lagi yang Najib perlu takuti?

Menjadi persoalan juga mengapa Mohd Amar mengatakan Najib masih takut dengan Bersatu, tetapi tidak mengatakan takut dengan Pas?

Kiranya Pas tahu Najib takut kepada Bersatu, apakah Pas juga sebenarnya turut takut dengan ketiadaan Bersatu?

Adakah kenyataan Mohd Amar itu memberi gambaran Pas ingin berpatah balik daripada bersama UMNO yang sudah dirapatinya sejak sekian lama dan merupakan isyarat baru Pas ingin berbaik semula dengan Bersatu? (ShahbudinHusin 17/04/2017)

111 comments:

  1. Akak langsuir sudah panas dan tetek sudah goyang yanggg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. Partai ajaran sesat mmg sesat lg menyesatkan.

      Sorang citer lain, lg sorang citer lain.

      Apapun kami jemaah pas di parlimen kepong menjemput tuan guru Hj hadi awang utk bertanding di kawasan kami.

      Kemenangan dalam genggaman kita.

      Jika bkn kerusi, Kita menang berdakwah pd puak kafir harbi dappork ni.

      Takbirrrr!!!

      Klu tuan guru bg alasan, mmg Tok guru kejar duniaaa!!!///

      Delete
    2. Barang baik ker?...

      Delete
    3. yang betolny tuan budin...

      satu telor dah naik masuk perot, kena angin pasang... satu lagi kecut sbb tua sangat dah... tu yg goyang tu, cakap pun marapu meraban... keh3...

      Delete
    4. DAKWAAN kononnya PAS membisu berhubung skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB) adalah propaganda, cetusan sensasi dan publisiti murahan pihak yang terdesak untuk mencalar kewibawaan PAS. Malah, difitnah pula pimpinan PAS cuba melindungi mereka yang terlibat termasuk Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak dan menerima imbuhan ‘dedak’ atas sikap itu.


      Hakikatnya, ketika banyak pihak tergopoh-gapah, emosi dan tidak memahami isu sebenar, PAS tenang dan paling terkehadapan menanggapi isu serta permasalahan ini secara matang mengikut lunas pentadbiran, perekonomian dan undang-undang yang selaras.
      PAS tetap berpegang kepada prinsip Islam dan terma universal bahawa setiap tuduhan penyelewengan atau salah guna kuasa mesti disiasat secara telus. Setiap penyiasatan mesti dikemukakan bukti, seterusnya dihadapkan kes untuk diadili, di mana tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah.

      Sebaliknya, jika wujud kesilapan pengurusan pelaburan dan kewangan atau salah jangkaan pelaburan, maka penambahbaikan dan kebertanggungjawaban pihak yang berkenaan perlu diberikan perhatian, serta hak pihak tertentu atau rakyat umum dikembalikan.

      Maka di sini disenaraikan sebahagian daripada banyak penegasan pimpinan PAS terhadap skandal 1MDB yang mungkin cuba dibutakan oleh sesetengah pihak untuk menghalalkan persepsi jahat mereka kepada PAS:

      ** ** ** ** ** ** ** ** ** ** **

      *24 Julai 2016*
      Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang memberi peringatan agar pihak asing tidak campur tangan dalam siasatan terhadap skandal dana 1MDB. Katanya, kes 1MDB perlu disiasat secara adil dan telus serta tidak boleh dibiarkan. Namun jangan dedah ruang kepada pihak asing untuk campur tangan.

      Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Datuk Mustafa Ali menggesa supaya dokumen berhubung 1MDB yang ketika ini berada di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA) agar diklasifikasikan semula. Beliau menuntut agar ianya terbuka untuk siasatan.

      *21 Julai 2016*
      Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad menegaskan parti itu menolak sebarang usaha campur tangan asing termasuk Amerika Syarikat (AS) dalam urusan negara ini. Meskipun demikian PAS tetap memandang serius tuduhan AS kononnya wujud penyelewengan melibatkan 1MDB dan menuntut penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kes.

      *10 Julai 2016*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man berharap rakyat tidak terpedaya dengan laporan dikeluarkan laman sesawang Sarawak Report mengenai 1MDB. Beliau menggesa agar Laporan Ketua Audit Negara yang tulen didedahkan serta tidak tertakluk di bawah OSA, selain merujuk laporan lengkap yang telah disediakan PAC. Pendedahan itu katanya, perlu supaya dapat dibuktikan bahawa laporan oleh Sarawak Report adalah silap.

      Delete
    5. *31 Mei 2016*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man menyatakan bahawa komponen BN iaitu MCA dan MIC sepatutnya mengugut untuk meletakkan jawatan ketika Negara berdepan isu 1MDB dan bukannya ugut hendak letak jawatan sekiranya RUU Akta 355 Mahkamah Syariah diterima.

      *28 April 2016*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man berharap pelantikan Dato’ Muhammad Ibrahim sebagai Gabenor Bank Negara mampu menambah keyakinan rakyat terhadap usaha memulihkan kedudukan kewangan negara, terutama dalam menyelesaikan kemelut 1MDB serta bersikap tegas terhadap skandal itu.

      *25 April 2016*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Arul Kanda mempunyai tanggungjawab untuk mendedahkan semua maklumat berkaitan dengan penipuan yang didakwanya.

      “Memandang Arul sudah berkali-kali menyatakan hasratnya untuk meletakkan jawatan, PAS menyarankan Arul mendedahkan segalanya sebelum beliau berundur. Seeloknya Arul dapat bekerjasama dengan Gabernor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz di hari-hari terakhir beliau sebelum bersara untuk merungkai misteri ini,” serunya.

      *8 April 2016*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man mendesak Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak memohon maaf kepada rakyat secara terbuka kerana membiarkan 1MDB mengumpul hutang sehingga RM50 bilion. Najib juga digesa mengamalkan kepimpinan melalui tauladan iaitu mengambil tanggungjawab penuh terhadap kelemahan pentadbiran 1MDB dengan mengundurkan diri sebagai Menteri Kewangan Malaysia pada kadar segera.

      *13 Oktober 2015*
      Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menggesa Suruhanjaya DiRaja diwujudkan bagi menyiasat skandal 1MDB. Kenyataan beliau itu dibuat bersama Presiden Perkasa, Dato’ Ibrahim Ali.

      *7 Oktober 2015*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man menyokong penuh saranan Raja-Raja Melayu yang mendesak supaya siasatan ke atas 1MDB diselesaikan dengan cepat. Katanya, dengan desakan itu, kerajaan seharusnya tidak melengah-lengahkan usaha untuk menghidupkan semula pasukan siasatan khas 1MDB. Pasukan itu menurutnya, perlu terdiri daripada Jabatan Peguam Negara, Polis Diraja Malaysia (PDRM), Bank Negara Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan membenarkan mereka menjalankan siasatan tanpa rasa takut atau pilih kasih.

      “PAS mengharapkan pasukan siasatan ini akan melibatkan Tan Sri Abdul Gani Patail meskipun beliau telah bersara dan juga Ketua Audit Negara yang telah menyerahkan laporan audit 1MDB kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC). Tan Sri Dr Zeti pula diberi kuasa penuh mendedahkan hasil siasatan dari semasa ke semasa seperti ketika pasukan siasatan aktif sebelum dibenamkan,” ujarnya.

      *3 Ogos 2015*
      Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi menggesa isu 1MDB di bawa ke sidang khas Parlimen agar masalah mengenainya dapat terungkai dan telus ke pengetahuan rakyat.

      *7 Julai 2015*
      Setiausaha Agung PAS, Dato’ Takiyuddin Hassan mengingatkan seluruh rakyat negara ini agar meneliti dengan cermat kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAS, khususnya Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan dan Musyidul Am PAS, Dato’ Dr Haron Din, berhubung kontroversi 1MDB. Katanya, kenyataan yang dikeluarkan oleh kedua-dua pemimpin terbabit bukan bermaksud mempertahankan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak, sebaliknya dengan jelas meminta pihak-pihak yang bertanggungjawab menjalankan siasatan rapi berhubung dakwaan terhadap Najib.

      *5 Julai 2015*
      Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan at-Tantawi menggesa Perdana Menteri, Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak menyaman WSJ dan Sarawak Report serta membuat deklarasi harta anggota keluarganya jika benar dakwaan media tersebut adalah tuduhan.

      *7 Jun 2015*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man menawarkan kesediaan PAS memberi ruang kepada mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berucap mendedahkan isu penyelewengan 1MDB.

      Delete
    6. Kih kih kih goyang yang..

      Singapok mana?,dah masuk belum?

      Delete
    7. *5 Jun 2015*
      Mursyidul Am PAS, Dato’ Dr Haron Din menyifatkan laporan Wall Street Journal (WSJ) yang mendakwa terdapat aliran wang 1MDB bernilai berbilion ringgit ke dalam akaun peribadi Najib, sebagai tidak logik.

      *21 Mei 2015*
      Timbalan Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man mengingatkan bahawa Lembaga Pengarah 1MDB sebenarnya tidak berkuasa tanpa kehadiran Perdana Menteri, Dato’ Sri Najib Tun Razak sebagai Penasihat 1MDB. Katanya, tindakan Tan Sri Muhyiddin Yassin menyalahkan Lembaga Pengarah 1MDB tanpa melibatkan Najib hanyalah jalan pintas Umno mencari kambing hitam.

      “Tidak mungkin dapat mempengaruhi Kerajaan Malaysia untuk menjamin bon-bon yang dikeluarkannya tanpa kelulusan Kementerian Kewangan. Mungkinkah 1MDB dapat membeli tanah TRX dan lapangan terbang Sungai Besi pada harga sebegitu murah hanya dengan pengaruh yang dimiliki ahli pengarahnya sahaja? Siapa pun tak percaya.

      “Tanpa kuasa dan pengaruh tertinggi di Malaysia, tidak mungkin 1MDB dapat menghimpun hutang sebanyak RM42 bilion daripada pelbagai sumber termasuklah Lembaga Tabung Haji, Kumpulan Wang Amanah Persaraan (KWAP) dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP),” ujar beliau.

      *13 Mei 2015*
      Naib Presiden PAS, Ustaz Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man melontarkan persoalan siapakah sebenarnya pembeli sukuk bernilai RM579.2 juta 1MDB seperti didakwa Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli? Beliau turut mempersoalkan di mana dana RM1.5 bilion yang dikeluarkan hasil jualan sukuk oleh 1MDB, yang mana RM920.8 juta disahkan pembeliannya oleh Lembaga Tabung Haji pada Februari 2014. Menurut beliau, dua hari sebelumnya, Tabung Haji mengaku membeli sukuk Bandar Malaysia terbitan 1MDB sebanyak RM920.8 juta pada Februari 2014.

      *13 Januari 2015*
      Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato’ Mahfuz Omar mempersoalkan tindakan 1MDB menebus kembali semua dana berjumlah AS$2.318 bilion (RM8.147 bilion) yang dilaburkan di Kepulauan Cayman, sedangkan sebelum ini syarikat itu mendakwa ianya pelaburan yang sangat menguntungkan.

      *15 Disember 2014*
      Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato’ Mahfuz Omar mendesak Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz memberi penjelasan dakwaan bahawa 1MDB memohon BNM melanjutkan tempoh pinjaman tidak berbayarnya (NPL).

      Delete
    8. Apakah rafizi boleh dipercayai dalam dakwaannya yang mengatakan seorang yang rapat dengan pemimpin pas (kemudian diswing pula sebagai bekas pemimpin pas) itu? Bolehkah seorang penipu dipercayai?


      Kenapa penulis sebut sebagai perawi? Kerana perawi dalam ilmu hadith ialah orang yang benar dalam menyampaikan sesuatu hadith. Jika ia tidak benar, hadith yang dibawanya diragui malah mungkin diputuskan palsu.

      Kenapa perawi tertolak? Dalam ilmu muthtalahul hadith, salah satu perawi ialah tidak pernah didapati berbohong. Dan ia dipastikan bercakap benar dalam kehidupannya. Jika ia menipu kuda sekalipun untuk diberi makan, ia tertolak sebagai perawi yang benar. Apa lagi jika ia menfitnah.

      Namun masakini, perawi pemfitnah inilah yang disanjung. Perawi pendusta inilah yang diberi perhatian. Apa juga dakwaannya diulas panjang lebar dan beri peluang disebar luaskan. Bukan orang biasa sahaja melakukannya tetapi orang yang mendakwa ahli makrifat tasauf juga terloncat-loncat membuat persepsi itu ini. Bagaimana ahli agama dan ahli makrifat kunun boleh tak faham kaedah perawian dalam kes rafizi ini.

      Matlamat menghalalkan cara machiavelli yang dipakai rafizi mena ada kaedah menentukan benar tidaknya perawian. Yang ada ialah akuan bersumpah, SDnya sahaja.

      Langkah kajang ialah bukti tertolaknya perawian rafizi dalam dakwaannya tok najib telah menyalurkan wang 1mdb kepada orang yang berkait dengan pas. Langkah kajang adalah salah satu fitnah terbesar daalam sejarah malaysia hingga tersingkirnya seorang mb yang amanah, ts khalid ibrahim. Fitnah busuk langkah kajang dicipta oleh siapa? Tak lain saifudin nasution, termasuk rafizi. Akhirnya terkantoi fitnah dan menangis minta maaf. Minta maaf setelah khalid ibrahim terpelanting.

      Mudahnya sangat nak faham mengapa rafizi tidak boleh dipercayai.

      Namun apabila pas dikaitkan, pas mesti menjawab. Sebab sudah jadi tabiat dalam amalan politik machiavelli, kalau tak jawab maknanya betullah pas mendapat dedak 1mdb. Namun bila pas dijawab, dikatalah pas "terloncat-loncat" melatah.

      Maaflah, tak sampai hati penulis nak katakan pengulas kes ini ramai yang kurang akal. Namun macam itulah, kurang akal dalam memahami fitnah rafizi. Quran hadith telah diturunkan Allah tetapi tidak diambil panduan. Yang dipakai ialah "makrifat" yang belum tentu betulnya. Makrifat apa? Alam malakut atau alam jin? Wallahu'alam.

      Namun jelasnya perawian rafizi hanya layak dibakul sampahkan kerana tidak menepati kaedah islam. Dia seorang islam wajib menggunakan kaedah islam. Lainlah jika dia tidak lagi beriman dengan kaedah islam. Hanya dia boleh menentukan dan rakyat tetap bijak menilai.

      Wassalam.

      Delete
    9. Pakatan Haprak gabungan Parti Angkut Najis + Parti Kaki Rodok +Parti Dapigs + Parti ciput cap bunga

      Delete
    10. Assalamualaikum,, Antara dakwaan yang dibuat oleh TGHH dan Rapiji, nampak jelas macam dua darjat.TGHH dakwa atau tuduh dengan bukti yang datang sendiri tetapi Rapiji tuduh dengan SD yang dia buat sendiri dan penjilatnya merujuk kepada SDnya kononya itulah bukti walaupun meleret leret jauh dari tuduhan itu.ha3x.....



      Kes dakwaan mengenai pil kuda dibuktikan sendiri oleh orang orang PKR.TGHH tak perlu buat apa apa.Saman kepada TGHH awal awal lagi dibuat oleh orang yang tak berkenaan atau bukan orang yang didakwa TGHH.Dan kemudian cuba mengelak ketika menghantar saman kepada TGHH untuk mengelak TGHH hadir di mahkamah dan dengan itu mereka ingat sudah menang dan boleh membuktikan TGHH fitnahnya tetapi apabila kes dirayu semula TGHH maka perbicaraan terhenti dan akhirnya mahkamah mendapati saman itu tidak benar dan TGHH dibebaskan oleh mahkamah sekaligus membuktikan pil kuda itu benar.Maka penjilat PKR yang mulanya berdegar degar bertempik TGHH kaki fitnah hilang dari peta entah keman perginya.Pil Kudapun turut hilang bersama penjualnya...........

      Hari ini, LGE dan DAP menuduh TGHH fitnah mereka kerana tuduhan tanpa bukti tetapi tanpa sedar bukti sudah ada di akhbar suara keadilan lama sebelum LGE dan DAP menuduh TGHH fitnah.TGHH tak perlu buat SD macam Rapiji dan disokong secara tidak langsung oleh pemimpin PKR apabila Azmin Ali turut mengaku ada perbincangan dengan AS berkaitan kes DSAI yang mahu dijadikan isu politik dan mahu pertolongan pihak luar dalam menyelesaikannya.TGHH tak perlu buat apa apa.

      Tidak Rapiji! dia kena buat SD untuk menuduh dan selepas itu meminta orang yang dituduh buat SD sepertinya serta mula meleret leret kepada isu melobi PAS untuk menyokong Najib dan Umno sehinggga hilang tuduhan asal dana dedak yang diterima PAS dari 1MDB.Berdegar degar Rapiji bertempik bersedia untuk disaman dan bersedia untuk menyoal beratus soalan kepada yang dituduh, tetapi sedikitpun Rapiji tidak memberitahu yang dia akan menunjukkan bukti kepada yang dituduh tetapi hanya soalan, seolah olah soalan dia nanti akan jadi bukti.

      Soalan yang Rapiji nak tanya kemudiannya diambil oleh penjilatnya untuk disebarkan sebagai hujah taik kambing dan hiangnya cerdik para penjilat ini kerana taik kambing didakwanya hujah!

      Delete
    11. Assalamualaikum,,, Ketika mengulas kata kata TGHH mengenai DAP butir taik PAP, Azmin Ali mengambil jalan selamat dengan menyeru pembangkang tidak bersaing mengeluarkan kenyataan memburuk burukkan sesama sendiri.Baru sekarang Azmin sedar yang selama ini PH salah hala pelurunya kepada PAS yang turut menghairan Ustaz Idris Ahmad kerana PAS juga pembangkang, bukan kerajaan yang memerintah.Azmin turut menyeru pembangkang mengembling tenaga untuk selamatkan negara dan membantu rakyat.Persoalannya, PH yang sejak dulu lagi terus menuduh PAS mahu UG dengan Umno dan mula menyerang PAS dengan turut melemparkan butir butir taik kambing itu untuk menyelamatkan negara?


      Azmin sepatutnya sedar tindakan berterusan menuduh PAS makan dedak dengan menyelitkan tuduhan RM90 juta itu bukanlah untuk menyelamatkan negara tetapi sekadar ketakutan akan kegagalah pilihanraya yang mereka impikan selama ini.Itu saja yang PH cari, kuasa menerusi kemenangan dan PAS dilihat menjadi penghalang.Usaha PAS untuk meminda Akta 355 demi meletakkan mahkamh syariah pada kedudukan yang lebih baik untuk menjadi perlaksana hukum Islam tidak dianggap usaha untuk rakyat tetapi sekadar usaha mencari dedak Umno sahaja.

      Ternyata PH tidak perihatin dengan masalaah rakyat walaupun mereka mahu jadi juara membongkar kebobrokan 1MBD.PH tidak perihatin dengan permasalahan akhlak muda mudi yang hari ini ramai yang jadi monyet dan babi menerusi perangainya di mana bagi rakyat yang berugama Islam, perangai berok dan babi ini tidak mampu diatasi oleh undang undang syariah yang ada pada hari ini dan untuk melihat undang undang syariah mengikut syariat Islam dilaksanakan maka mahkamah syariah perlu diberi kuasa yang sewajarnya, itu yang PAS nak buat dan ubah dan itu sebenarnya untuk rakyat yang beragama Islam.Kenapa PH tentang dengan pekikan Islam kah ini?

      Kenapa PH tidak punyai kesabaran untuk menunggu terlaksananya pindaan akta 355 sebaliknya menunjukkan sikap seperti mahu menggagalkannya sebelum ianya dibentang di Parlimen.Kejadian kejadian ini sepatutnya menyedarkan Azmin bahawa yang beri masalah kepada kenyataan yang memburuk burukkan pembangkang asalnya datang dari PH sehingga PAS mengambil ketetapan tidak akan bersama DAP dan PAN. Seterusnya PAS juga menunggu muktamar untuk memutuskan sikapnya kepada PKR.

      Kenyataan TGHH itu berpunca daripada tuduhan makan dedak PH, di mana TGHH hanya memberi perbandingan perbincangan PAS dengan Umno dengan perbincangan DAP dengan pihak luar untuk campur tangan dalam politik negara.Kalau DAP boleh berunding dengan pihak luar untuk campur tangan dalam politik negara, kenapa PAS tak boleh berunding dengan Umno untuk melaksanakan hukum Islam?

      Inilah justifikasi yang tak mahu difahami oleh PH terutamanya DAP yang cepat menuduh TGHH membuat fitnah sedangkan akhirnya Azmin mengaku ada perbincang dengan US.Ketika menuduh TGHH membuat fitnah,Rapiji mat SD membuat tuduhan pada hari pembentangan RUU 355 yang ditangguhkan kepada PAS tanpa apa apa bukti atau dokumen, tetapi DAP tak pula tampil mengatakan ianya fitnah.Sikap double standrd DAP inilah yang pasti menyukarkan PAS untuk memenuhi permintaan Azmin untuk tidak mengeluarkan kenyatan memburuk burukkan sesama pembangkang kecuali kalau Azmin boleh lebih tegas mengingatkan PH supaya tidak memulakannya.

      PH silap tembak musuh.Musuh sebenarnya ialah BN tapi PAS yang kena tembak kerana ketakutan.Kenyataannya, PAS masih lagi pembangkang dan mungkin akan terus jadi pembangkang selepas PRU 14 walaupun nanti ada kerjasama dengan Umno khusus pada PRU 14.Itu yang ditakuti PH yang boleh berkubur terus kalau ada kerjasama itu.Dan PAS sudah bersedia jadi pembangkang dengan BPMS yang sudahpun diamalkan PAS sekarang tetapi ditolak oleh PH yang masih mengamalkan budaya politik monyet dan babi...........

      Delete
    12. Sudah laahhh PAS bungkus jerr . Buang masa je jadi parti politik . Tak relevan langsung kat Malaysia ni.
      Ulamak kaki belit, mata duitan, suka kawin banyak ahahaha pak lebai kote gatal, berlagak , dah mula suka pakai kereta mewah2.
      Perangai lebai Pas sebijik macam pemimpin Umno !
      Macam Taik !

      Delete
    13. Haji hadi kena saman kes pil kuda pucat lesi...

      Masa peguam negara di rehatkan pas dan hadi diam bisu...
      Bila doj dan fbi umumkan mo1(najib) terima wang dana 1 mdb hadi dan pas bisu....tidak mendesak peguam negara buka kertas siasatan untuk siasat najib jho lo dan anak tiri najib....kenape hadi dan pas bisu?...
      Sebab dah bedal 90 jota...

      Delete
    14. Pas masih pembangkang...pembangkang yg berkecuali kerana politik sejahtera...
      Pru pas akan bertanding 3 penjuru..prk sg besar dan k kangsar telah tunjukkan 3 penjuru pas yg kojol...
      3 penjuru kali ni pas nak bagi umno menang lagi...90 jota beb..

      Rapiji bohong...repot lah polis ato saman...melalak jer buat per...tapi pengecut..

      Delete
    15. Sesebuah negara merdeka boleh menyatakan kenyataan atas sesuatu yang berlaku pada negara lain, kata Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Azmin Ali.

      Katanya, Malaysia sendiri pernah membuat kenyataan atas kezaliman yang berlaku di negara luar.



      Memberikan contoh isu Palestin dan selatan Thai, Azmin berkata, Malaysia sebagai negara merdeka telah memainkan peranan begitu di peringkat antarabangsa.

      "Itu perkara biasa atas prinsip yang cukup jelas agar tiada kezaliman berlaku di mana-mana negara

      "Itu peranan sebuah negara yang berdaulat dan merdeka," katanya kepada media di Shah Alam hari ini.

      Menteri besar Selangor itu diminta mengulas kecaman Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyelar pihak meminta bantuan AS untuk mengubah politik Malaysia.

      Berucap di Rusila, Terengganu, Abdul Hadi berkata tidak ada sebab mengapa PAS tidak boleh berunding dengan Umno kerana ada parti lain cuba mendapatkan bantuan dari AS.

      Delete
    16. "Kita boleh berunding dengan Umno, berunding dengan siapa sahaja untuk melaksanakan Islam, sedangkan dia dengan Amerika pun berunding, dengan negara asing pun dia berunding, dengan kedutaan asing pun dia berunding.

      "(Mereka) berunding dengan negara asing untuk mengubahkan politik Malaysia.

      "Kita tak sampai tangga (ke tahap) itu, nak suruh negara asing campur tangan negara kita," katanya.

      Gembleng tenaga bantu rakyat

      Untuk rekod, selain DAP, PKR juga pernah menyerahkan memorandum meminta lima anggota tetap Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi membantuan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang kini dipenjara.

      Memorandum 38 pertubuhan bukan kerajaan dan parti politik itu diserahkan kepada wakil Duta AS di Kuala Lumpur Februari 2016.

      Memorandum itu menekankan pembebasan Anwar wajar berdasarkan kepada aspek hak kemanusiaan.

      Kata Azmin, atas sifat kemanusian, mana-mana negara boleh menzahirkan kenyataan tentag sesuatu perkara yang berlaku.

      Sementara itu mengulas kenyataan Abdul Hadi bahawa DAP adalah "anak butir tahi PAP" Azmin menyeru semua parti pembangkang tidak membuat kenyataan memburuk-burukkan sesama sendiri.

      "Saya seru semua pihak untuk tidak bersaing membuat kenyataan yang tidak baik antara satu sama lain.

      "Sebaliknya gemblengkan segala tenaga kita untuk membantu rakyat dan selamatkan negara," katanya.

      Azmin sebelum itu menghadiri perasmian Hari Tanpa Kenderaan dan Hari Bumi di Seksyen 14 Shah Alam.

      Delete
    17. Usaha DAP cuba melobi Amerika Syarikat bagi membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah contoh bahawa parti itu mengundang campur tangan asing di negara ini, kata Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia, Dr Kamarul Zaman Yusoff.


      Dalam ulasannya di Harakahdaily, Kamarul memetik satu laporan daripada organ PKR, Suara Keadilan bagi menyokong dakwaan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap DAP.

      "Agak menghairankan bila pemimpin DAP mengeluarkan reaksi terlalu keras terhadap kenyataan Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ini.

      "Sekadar satu contoh, seorang pemimpin DAP, Ronnie Liu, telah secara terbuka mengaku di dalam akhbar Suara Keadilan milik PKR keluaran 11 April 2017 bahawa beliau berjumpa dengan Kaunselor Politik Amerika Syarikat, Tressa Finerty, bagi membincangkan pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim dari penjara," tulisnya.

      Laporan Suara Keadilan itu berdasarkan kehadiran NGO Otai Reformasi ke kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur pada 6 April.

      Mereka menyerahkan memorandum kepada kedutaan Amerika Syarikat bagi menggesa tekananan diberikan agar Anwar dibebaskan dan membantu beliau mendapatkan rawatan di luar negara.

      Liu merupakan salah seorang daripada aktivis NGO itu.

      Anak perempuan Anwar, Nurul Nuha turut hadir untuk menyerahkan memorandum berkenaan.

      Selasa lalu, Abdul Hadi mendakwa DAP berunding dengan kuasa-kuasa asing untuk mempengaruhi politik Malaysia, dalam mempertahankan langkah PAS berunding dengan Umno bagi menguatkuasa undang-undang Syariah.

      "Kita boleh berunding dengan Umno, berunding dengan siapa sahaja untuk melaksanakan Islam, sedangkan dia (DAP) dengan Amerika pun berunding, dengan negara asing pun dia berunding, dengan kedutaan asing pun dia berunding.

      "(Mereka) berunding dengan negara asing untuk mengubahkan politik Malaysia. Kita tak sampai tangga (ke tahap) itu, nak suruh negara asing campur tangan negara kita," Hadi dilapor berkata.

      Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dalam jawapannya dua hari kemudian menuntut Abdul Hadi memberikan bukti untuk menyokong dakwaannya.

      Ketua Pemuda DAP Wong Kah Woh juga membuat laporan polis terhadap Abdul Hadi dan menuduh beliau berbohong.

      Delete
    18. Assalamualaikum, PH semacam hilang arah! kesemua parti dalam PH hari ini lebih takut kepada PAS dari BN.Walaupun PH sedang tetap memainkan isu 1MBD sebagai isu utama mereka dalam menghadapi PRU 14 nanti, ketakutan mereka masih pada PAS.PAS dilihat boleh menjejaskan usaha mereka merampas Putra Jaya dan mungkin boleh mengkuburkan mereka selepas PRU 14, bukan BN.


      Justeru itu seluruh senjata yang ada pada PH dihala kepada PAS dengan harapan PAS menyebelahi mereka.Sesudah mereka yang memulakan serangan dan mereka memulakan melempar taik kepada PAS, mereka muncul untuk mendakwa PAS tidak bermaruah, PAS parti lebai yang suka maki hamun dan ahli PAS hanya pandai mencarut tak ada fakta dan tak ada hujah.Mereka menyembunyikan tangan selepas melontar batu dan dengan bebalnya menuduh PAS yang biadap tanpa melihat bahawa dunia menyaksikan bahawa segalanya dimulakan mereka.

      Begitu juga dengan sikap double standard mereka seperti dalam contoh terbaru bagaimana mereka mendakwa TGHH melemparkan fitnah kepada DAP kerana mengatakan DAP berunding dengan Amerika sedang apa yang Rapiji buat bukan pula fitnah.TGHH didakwa tiada bukit, sedangkan Piji hanya memutar mutarkan autanya dengan SD tanpa bukti yang sahih boleh pula dianggap mereka benar.Bukankah ada sesuatu yang tidak kena dengan PH?

      PH sekarang sudah tidak tahu siapa musuh poilitik mereka jadi mereka mengganggap PAS musuh mereka kerana PAS berbaik dengan Umno, bukan Umno lagi.Hala peluru kapurnya ditujukan kepada PAS.PAS didakwa terima dedak dari Umno, ingin mendapatkan habuan dunia dan tidak lagi berjuang untuk rakyat.

      RUU 355 itu bukan perjuangan PAS untuk rakyat tetapi cuma dedak untuk sengaja menjadikan pertandingan 3 penjuru yang memberi untung kepada Umno.Sebab itu PAS yang perlu dilawan dulu dan untuk melawan perlu mereka mulakan dari sekarang, serang PAS bertubu tubi dengan peluru kapur bercampur taik kambing, biar PAS berbau busuk dengan harapan mampu meraih simpati pengundi kepada mereka.

      Kalau PAS melawan kembali dengan kaedah yang kasar, maka lemparkan tuduhan PAS parti lebai yang suka mencarut, yang buat bertimbun timbun dosa, seolah olah mereka parti yang bersih dari dosa.Itu taktik mereka yang mereka perasan boleh meraih undi tetapi tanpa sedar mereka sebenarnya membunuh diri kerana semakin mereka menjalankan provokasi kotor ini kepada PAS, sokongan kepada PAS semakin bertambah dan mereka semakin hilang sokongan.

      PKR hari ini sudah berada pada tahap berkecamuk.DSAI menyatakan sokongannya kepada RUU 355 setelah sebelum itu pendirian PKR seperti diumumkan presidennya, menyebut mahu melihat dulu penjelasan dari TGHH sebelum membuat keputusan dan Rapiji dengan bongkaknya mengumumkan penemuannya mengenai dana 1MBD yang disalurkan kepada PAS sebagai dedak pada hari RUU 355 dibentang oleh TGHH.Tambah berkecamuk apabila naib presidennya Shamsul M. Akin menyatakan sokongan PKR kepada RUU 355 setelah PKR Selangor berbuat demikian.Rapiji menjuarai PKR dalam penentangan kepada RUU 355 sehingga dalam sidang Parlmen olok oloknya, dia sanggup menghina hakim mahkamah syariah dengan andaian rasuahnya kalau hukuman dinaikkan.

      Kemudian timbul pula tahalul siyasi yang menurut beberapa orang pemimpin PKR, tuduhan Rapiji itu tidak akan menjelaskan tahalul siyasi partinya dengan PAS, itu tuduhan peribadi Rapiji sebagai MP Pandan, bukan tuduhan PKR.Tanpa sedar banyak pihak dalam PAS sekarang menunggu muktamar yang akan diadakan pada hujung bulan ini untuk memutuskan tahalul siyasi dengan PKR.

      PKR juga menghadap masalah apabila seorang ketua pemudanya, Adam Rosly ditahan kerana rasuah pada hari yang sama Rapiji menamakan tokoh bekas pemimpin PAS menerima dana dedak untuk PAS itu.Selepas itu, PKR dan pakar strateginya tak buat apa apa dengan kes Adam Rosly yang memberi imej buruk kepada PKR sebaliknya terus sibuk untuk memburukan imej PAS dengan beberapa SD dan cadangan membuat SD kepada orang yang dituduh.Peliknya, pakar strategi mereka tak kisah dengan apa yang berlaku dalam parti tapi sibuk untuk membuktikan PAS terima dedak dari Umno.

      Delete
    19. Sesetengah orang Islam mengatakan persatuan hokkine di Malaysia ini tidak faham bahasa Melayu. Pada penulis, mereka bukan tak faham bahasa akan tetapi itulah perangai orang orang kafir sejak dahulu sehingga kini.

      Perkara ini telah dijelaskan oleh Allah subhanahu wataala didalam Al Quran dan mustahil orang Islam sendiri tidak mengetahuinya. Sesungguhnya Allah subhanahu wataala sudah beri penjelas satu persatu akan perangai orang kafir dan meminta orang mukmin jangan ikut orang orang kafir dan jangan sekali kali menjadi macam orang orang kafir

      Orang orang kafir tidak sekali kali bersetuju dengan Islam.tak kiralah dia kristian ke. hindu ke. budha ke.tidak ada agama ke.demikian perangai penganut 4200 agama diatas muka bumi ini..
      mereka yang kafir tetap berperangai yang sama, anti islam, apabila apa apa atas nama Islam mereka tidak bersetuju.Macam RUU 355 yang dibentangkan oleh Ahli parlimen Marang.

      Yang peliknya RUU 355 164 yang bercanggah dengan Islam itu akan dibentangkan oleh kerajaan dan mengatakan demi keharmonian kaum di Malaysia ini.

      Namun, sekali sekali tidak akan bersetuju RUU355 yang berfungsi untuk menjaga keturunan umat Islam dibentangkan.

      RUU335 pindasn 3 tahun penjara ke 30 tahun RM 5,denda ke RM 100, dan 6 rotan ke 100 rotan sebatan khabar yang menakut orang umat manusia lebih lebih lagi orang orang kafir satu Malaysia.

      RUU355 akta 164 pindaan yang tak dapat dibentangkan parlimen penggal ini khabar gembira umat manusia, lebih lebih orang kafir dan golongan libralisme yang memperjuangkan transgender,lesbian dan gay.

      RUU 355 yang dibetang pada khamis 6 April ) pindaan dikatakan boleh menghuru hara rakyat, akan tetapi akan mengancam urus niaga orang orang kafir iaitu memberi kesan langsung pada penjualan arak, termasuk boleh menyekat industri pelacuran yang menjadi sumber ekonomi orang kafir di Malaysia ini.

      Pada hal memperjuangkan transgender, lesbian dan gay boleh membuat masyarakat rosak punah ranah dan hidup tidak keruan dan berkecamuk serta songsang macam masyarakat di Amerika Syarikat

      Lagi pelik golongan liberalis islam mengatakan lesbian dan gay itu adalah hak asasi manusia yang tidak boleh dipertikaikan. Bila masanya transgender,lesbian dan gay itu jadi hak asasi manusia.

      Barangsiapa yang memperjuangkan hak transgender, lesbian dan gay mereka merupakan golongan yang membuat kerosakan di atas muka bumi Allah ini, miskipun mereka tidak mengaku. Akan tetapi itulah hakikatnya.

      Seperkara lagi, pengumuman yang di perdana menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak bahawa kerajaaan tidak bentang RUU355 persendirian MP Marang itu jelas bercanggah dengan kata katanya dalam ucapan dasar perhimpunan agung umno 2016 bahawa RUU355 akan diambil oleh kerajaan

      Dan sesungguhnya telah dinyatakan semula oleh timbalan perdana menteri Datuk seri Dr Zahid Hamidi bahawa kerajaaan akan ambil alih RUU 355 dan akan arah speaker untuk dibentangkan undang undang itu.Khamis 6 April sudah jadi reality miskipun diganggu 4 MP DAP butir tahi PAP dan PKR butir tahi DAP..

      Kita tidak kisah sangat cakap dan usaha jahat DAP dan PKR, kerana ia butir tahi kafir Yahudi yang dapat Dana politik Israel melalui PAP, tetapi yang melayu dan mengaku Islam bercakap macam golongan islam pluralism, islam liberalimse dan islam sosialisme dan bersetuju RUU 164 yang bercanggah dengan Islam

      Delete
    20. Assalamualaikum,,, Dah berbelit belit Piji untuk membenarkan tindakannya.Kali ini dia buat SD menafikan dakwaan RPK terhadapnya dan menyarankan Nasaruddin Mat Isa buat SD untuk mengisytiharkan hartanya.Sudahlah tuduhannya tanpa bukti kini dia pulak nak soal Nasaruddin di kandang saksi.Nampak heba,t bunyi beratus soalan yang nak disoalnya.Cakap berdegar degar nanti ekor bergelumbang taik seperti kes saman TSKI dulu.


      Sudah sudahlah Piji, makin lama makin fedup pulak dengar cakap Piji dan penjilat penjilatnya.Kata Piji sebagai orang yang menyaman, Nasaruddin lebih dulu akan dipanggil ke kandang saksi dan dia orang kena saman akan menyoal dan ini ditunggu tunggu olehnya.

      Kau soallah seberapa soalan yang kau nak, sebab nanti giliran kau masuk kandang saksi dan kalau Nasaruddin minta kau kemuka bukti kepada dakwaan kau, kau boleh beri ker? kalau hanya bukti lisan itu hanya hearsay saja dan kau kata bekas pegawai SPRM tu ada dokumen bukti bukan kau.Boleh ker kau dapat dokumen darinya? Kau perlu pertimbangkan perkara ini juga jangan ingat sedap soal orang jer!

      Piji nak Nasarudin buat SD seperti dia, nyatakan sumber hartanya, kepada siapa dia belanjakannya dan semua urusan aliran keluar masuk duit ke yayasannya dinyatakan.Bijak nampaknya atau lebih tepat licik Piji ni nak permainkan orang.Wahai Piji Nasaruddin itu seorang Dr. lebih bijak dari kau, tak usah cuba memerangkap orang yang lebih bijak dari kau, nanti ekor kau juga bergelumbang taik.

      Pijii seolah mahu memusing terbalikkan kes dengan menyoal keterlibatan Nasarudin dalam melobi PAS untuk mesra dengan Najib sehingga PAS tidak kisah dengan 1MDB.Walaupun Dr Khairudin sudah menafikan PAS tidak ambil kisah pasal 1MDB dengan menyebut fakta fakta yang sudah ada, tetapi pIji buat pekak badak dan lebih pekak badak lagi bila diijelaskan Nasaruddin dah tak ada apa apa kaitan dengan PAS.Piji tetap dakwa Nasarudin memainkan peranan melobi PAS.

      Apa nanti jawaban Nasarudin kepada ratusan soalan Piji? Apa pula jawaban Piji kepada soalan Nasaruddin berkaitan bukti bertulis atau apa apa saksi yang Piji ada? Piji tak sebut pasal jawabannya kepada soalan Nasarudin walaupun petah berbicara melalui pena tentang soalannya.Sebaliknya Piji licik untuk meminta Nasaruddin buat SD seperti dia, mamat SD.

      Tapi Piji lupa SDnya bakal menyebabkan dia tak dapat melepaskan diri dari menafikan apa yang dia kata dan dakwa, dan mungkin menyebabkan dia terpaksa membuat penyelesaian di luar mahkamah dengan meminta maaf seperti kes TSKI dalam Kajang Movenya, kerana dokumen setebal 91 muka itu adalah fitnah Piji kepada TSKI yang diakui dalam perbicaraan itu? Macam mana Pijii, tak soal ker TSKI dalam perbicaraan itu?

      Jangan acting sangat kata tunggu saman Nasarudin.........jangan tipu orang cerdiklah Piji oii.....

      Delete
    21. Assalamualaikum,,, Saya melihat masa depan PH yang kelihatan tak tentu arah dan berserabut.Untuk survival mereka beberapa presepsi dibuat, didendangkan dan diulang ulangi.Tak kira apa jua yang dibawa pihak yang tidak sehaluan dengan mereka akan dianggap konsperasi terhadap mereka.Itu yang berlaku apabila mereka terus menerus menuduh dan menganggap RUU 355 adalah satu pakatan PAS dan UMNO untuk menghapuskan kehadiran mereka dalam politik negara.Ironiknya, sebelum itu bertungkus lumus mereka berusaha mengajak PAS bersama mereka ,cuma apabila PAS mengesahkan tidak akan bersama mereka, maka presepsi PAS berpakat dengan UMNO untuk menghapuskan mereka dipertingkatkan.Semua penjelasan mengenai BPMS, mengenai usaha memartabatkan ugama Islam dalam negara tidak didengarinya sebaliknya terus menuduh PAS mahu berpakat dengan UMNO.


      Sekalipun sudahpun jelas PAS sudah membuktikan bahawa mereka tidak berminat untuk berpakat dalam erti pakatan politik dengan UMNO, kalau ada pakatan ianya cuma kerjasama dalam meningkat apa apa kebaikan kepada rakyat dan negara.

      Pakatan dalam isu pindaan RUU355 adalah pakatan untuk ugama, tapi PH menolak, PH yang terdiri sebahagiannya orang Islam tidak mahu terima.Pada mereka ianya tetap pakatan untuk menghapuskan mereka.Maka ianya perlu ditentang, nilai ugama, nilai kehambaan tolak tepi, apa jua ajaran agama dalam usaha membuat kebaikan tolak tepi, yang penting selamatkan PH dulu.

      Berbagai alasan dicipta, presepsi buruk musuh politiknya disebarkan dan fatwa fatwa ugama yang tidak masuk akal dan dibuat oleh ulamak mereka yang bukan Islam dipersetujui bersama oleh ahli ahli PH yang beragama Islam.Ugama tidak penting pada mereka, PH didahulukan.

      Sebab itu semakin hari semakin rancak dan hebat tindakan dari PH.Pakar strategi mereka sentiasa mencari idea untuk menambah sokongan dan mengelakkan dari terjadinya pakatan politik antara PAS dan UMNO kerana pakatan ini mungkin bakal mengkuburkan mereka. tetapi yang mereka tak sedar gelagat gila gila tak tentu hala mereka menyebabkan semakin hari semakin rakyat yang merupakan pengundi menolak mereka dan untuk pengundi Islam, seruan pakatan PAS dan UMNO semakin kuat kerana bencinya mereka kepada PH.

      Bilakan PH mahu sedar? Masih berangan angan nak memang Putra Jaya?Sedangkan apa yang sedang dilakukan mereka melondehkan satu kebimbanganyang amat sangat, iatu kebimbangan kepada pertandingan 3 penjuru terutama di Terengganu dan negeri negeri negeri yang ada majoriti orang Islam seperti Kelantan dan Kedah.Kebimbangan ini kerana majoriti pengundi di negeri ini hanya menjadi pengundi UMNO dan PAS, tiada tempat untuk PH.

      Untuk mendapat simpati PAS sudah hampir tidak boleh lagi. dan gelagat yang mereka buat semakin hari semakin menjauhkan sokongan, jadi apa lagi yang boleh PH buat selain terus menuduh pakatan PAS dan UMNO yang pula mungkin akan berlaku pada PRU 14 nanti untuk memberi pukulan ko kepada PH.

      PH mungkin boleh selamat kalau sekarang mereka menerima BPMS dan meninggalkan budaya politik terpekik lolong, budaya presepsi yang tak akan kemana dan budaya politik mencipta bukti yang tak ada untuk menuduh musuhnya tanpa sebarang produktiviti.

      Delete
    22. Lebai telah menulis beberapa artikel tentang kelicikan Tun Mahathir dalam menyusun strategi untuk menjatuhkan Najib Razak. Dengan pengalamannya yang agak lama bersama UMNO dan bekas-bekas pimpinan UMNO yang keluar parti menyertai pembangkang seperti Semangat 46, PKR dan serpihan lain, sudah pasti dia tahu seluk beluk untuk menguasai mereka ini.

      Atas itu Tun Mahathir berjaya menjnakkan mereka dan menrintis jalan menundukkan DAP yang dulunya musuh tradisi 22 tahun semasa dia menjadi PM. Bukan itu sahaja dia sekarang cuba mengambil alih PKR secara tidak langsung tanpa disedari.


      Bermula dengan memberi salam dan pertemuan dengan Anwar Ibrahim di Mahkamah. Lebai hairan semasa semasa mendengar ucapan kutipan Dana parti PAN di Terengganu semalam, Nurul Izzah berkata demi untuk rakyat Anwar lupa kisah silam.



      Kemudian menziarah Wan Azizah bersama isterinya bercerita pasal pemberian cincin dan kisah-kisah lama. Mereka bertukar hadiah, Siti Hasmah beri buku, Wan Azizah memberi permakanan tambahan. (Sehingga hari ini Mahathir belum mendedahkan isi kadungan surat Wan Azizah kepada beliau semasa pertuduhan liwat dulu).



      Bila Mahathir dapat Anwar dan Wan Azizah, cukup mudah Mahathir menguasai Azmin Ali kerana Azmin anak angkatnya. Sentimen hubungan ayah dan anak angkat akan bertaut semula.



      DAP telah mengeluarkan kenyataan tidak akan menjemput Bersatu pada AGMnya. Tapi Mahathir menggunakan hubungannya dengan PKR terus hadir dalam majlis AGM DAP secara mengejut. Tindakan politik ini sangat bijak dan licik sehingga DAP mengalami dilema sehingga ada beberapa perwakilan DAP letak jawatan.

      Tun Mahathir tidak mengalami masalah besar dengan parti PAN kerana parti PAN ini adalah parti pak turut DAP. Jika Mahathir boleh menguasai DAP, sangat mudah menjinakkan parti PAN.



      Mahathir menghantar Muhyiddin untuk menguasai PAS, kemudian di hantarnya anaknya membantu Si Mukhriz tetapi malangnya Mahathir gagal dengan PAS. Dulu ada ura-ura Naib Presiden Bersatu nak ditawarkan kepada Mahfuz tetapi demi menjaga hubungan dengan PAS akhirnya jawatan itu diisi dengan individu lain.

      Setelah gagal dengan PAS, Mahathir mengistiharkan Bersatu bersama PAKATAN HARAPAN. Dia mula projek untuk 'hijack' PAKATAN HARAPAN.

      Yang pertama menguasai PKR.
      Di Kelantan misalnya BERSATU telah giat ditubuhkan dan ramai pekerja BERSATU adalah daripada PKR dan parti PAN.

      PKR menjadi makin lemah di Kelantan.
      Begitu PKR di Terengganu dan Pahang ramai pimpinan mereka menjadi penaja Bersatu dan tidak Hairan banyak pejabat dulunya PKR sekarang dan jadi pejabat BERSATU.

      Ada juga pejabat PAS menjadi pejabat PAN tetapi itu kes ROMPAK dan bawa lari tapi yang kes PKR ini kes 'Jual' atau 'hijack' ke??

      Itulah Mahathir
      Yang akan membunuh PAKATAN HARAPAN
      seperti doa Ustaz Fadzil Noor

      Delete
    23. Sebagai seorang bukan Islam, kita tidak perlu mencampuri urusan agama lain. Hadi Awang juga tidak pernah mencampuri agama lain seperti Kristian, Taoist, Buddha atau agama Hindu sekalipun," kata bekas Setiauasaha Publisiti DAP Selangor, Tan Tuan Tat.


      Menurut Tuan Tat, usul persendirian Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk meminda Rang Undang-undang Akta Mahkamah Syariah (bidang kuasa jenayah) atau lebih dikenali sebagai RUU355 adalah usaha Ahli Parlimen Marang itu untuk menjaga agamanya.

      "Biar Hadi Awang buat apa yang dirasakannya baik untuk agamanya. Asalkan ianya tidak bertentangan dengan hukum Tuhan Allah yang disembah orang Islam.

      "Itu pendapat saya sebagai seorang penganut agama Taoist. Agama saya tidak pernah mengajar saya untuk menentang apa yang dilakukan oleh penganut agama lain," katanya ketika dihubungi Malaysian Digest.

      Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai usaha Pakatan Harapan menentang usul persendirian dibawa Abdul Hadi di Dewan Rakyat baru-baru ini.

      Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua Kim Swee (DAP) serta Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli (PKR) kedua-duanya mendakwa usul RUU355 merupakan cara PAS bersama UMNO menutup isu 1MDB.

      Kedua-dua mereka mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak juga bersekongkol bersama PAS.

      Membidas dakwaan oleh Pakatan Harapan, Tuan Tat yang bersama DAP selama 18 tahun menegaskan taktik memburukkan PAS adalah kerana parti berkenaan kini tidak lagi menjadi rakan politiknya selepas pembubaran Pakatan Rakyat pada 2013.

      "Dahulu, (Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP) Anthony Loke menyokong pelaksanaan hukum Hudud yang ingin dibawa oleh PAS. Tetapi sekarang mereka menentang RUU355 yang dibawa oleh PAS.

      "Kalau menentang, dahulu lagi sudah menentang. Kalau sokong, sudah tentu sekarang juga perlu sokong. Hormati PAS samaada mereka masih berada bersama pakatan pembangkang ataupun tidak," tegasnya.

      Bukan setakat isu agama, DAP juga menentang sesiapa sahaja yang tidak lagi menyokong perjuang parti teraju Lim Kit Siang itu sepertimana DAP kini menghentam wakil rakyat Melaka yang meninggalkan parti pada Februari lepas.

      "Jangan cakap mengenai agama, lihat sahaja isu keahlian DAP. Terutama isu keahlian DAP Melaka. Selepas ADUN DAP dan Ahli Parlimen DAP dari Melaka keluar dari parti, lihat bagaimana DAP mengehentam mereka," katanya.

      Mengulas lanjut mengenai RUU355 dibawa Abdul Hadi, Tuan Tat menjelaskan bahawa orang Islam sudah tentu menentang usul berkenaan sekiranya ianya bertentangan daripada ajaran Islam namun sokongan kuat masyarakat Muslim terhadap usul berkenaan menunjukkan sebaliknya.

      "Jangan lupa, Malaysia adalah sebuah negara berbilang agama. Setiap agama mempunyai hak untuk mengamalkan agama masing-masing.

      "Saya bukan satu-satunya orang Cina yang katakan sebegini, ramai lagi orang Cina diluar sana yang menyokong usul Hadi. Kerana mereka tahu apa yang dilakukan oleh PAS adalah untuk orang Islam semata-mata. Tiada kaitan dengan orang bukan Islam," katanya lagi.

      Delete
    24. Seperti doa. Fadzil nor?

      Masa gadzil nor hidup pakatan takde lagi

      Delete
    25. Pas dah jadi anak syarikat umno...lobai pas tak kisah najib ketua perompak....
      Semasa dlm PR hadi dan Pas tidak sebut hudud dan negara uslam...hanye negara berkebajikan...
      Ruu 355 hanye pindaan had hukuman yg bukan undang2 islam sebenar...kenapa dah 3 tahun blm boleh dikuatkuasakan?...boleh cai terangkan...
      Ape pon yg mahadur buat adelah untuk menumbangkan najib jetua prompak tetapi Pas tidak buat ape2 untuk menangkap oerompak...
      Kalo nasharudin tidak ade kaitan dlm menyalorkan wang 1 mdb kpd lobai pas lobai pas dan nasha boleh buat repot polis ato saman rspiji...
      Tali nasha dan lobai pas ade kebranian?....mudah dan simple jer...tak payah ulas panjang2...ini akuan bersumpah...rapiji jugak cabar nasha istihar harta secara akuan bersumoah...
      Kalo PkR meminta bantuan PBb dlm kes anwar adekah itu akan memudaratkan negara?....
      Tapi bila berhutang dengan kominis dengan jumlah yg besar dan projek diserahkan kpd kominis mengikut syarat kominis yg boleh memudaratkan negara...ape komen lobai pas?....bisu?....
      3 penjuru nampak untungkan umno tapi keadaan dah berubah...bila Bersatu dah mula mendapat sokongan tun madey tak perlu lagi sokongan pas yg merasa besar kepala tak sedar hanye untuk kepentingan najib dan umno...
      3 penjuru oas yg akan kojol...umno jugak nak rampas kelantan ...pas harap dapat kaluan dari umno...mimpilah lobai oas...

      Delete
    26. Lebai Syaitan ni tersalah blog. Dia ingat kita ni puak pas baca harakah saja.
      Kami disini ramai pun baca surat khabar orang putih dlm internet.
      Jangan nak jadi lebai penipu disini....keji sangat sifat mu.
      Biar aku tolong beri jalan sikit pada mu:
      Article dan berita berita yg mu compile elok mu cetak banyak banyak gi edar dikampung dan felda. Baik untuk orang pas yg sudah goyang batu dapat berita.
      Mu sumbat berita kat sini untuk siapa?
      Mu nak suruh kami percaya kepada bos bos kamu yg kami anggap barua agama?
      Nak kempen kami masuk pas ke?

      Jika syaitan boleh hantar berita.....kami percaya berita dari syaitan dari percaya puak kamu. Sekurang nya syaitan tak makan duit haram saperti kamu...
      Tapi manusia jenis barua macam kamu dah lah semua orang tahu pencuri tapi tak mengaku.

      Celakalah sesiapa mencuri
      harta orang islam dan sesiapa yg bersubahat dengan nya.

      Delete
    27. Parti adinda kekanda, boleh pergi jahanam.. mohon meninggal lah penyokong yg masih tak percaya perubahan derastik sebegini..

      Delete
  2. PENGAKUAN KERJA KHIANAT PAS OLEH SEORANG AHLI PAS

    BN menang dgn undi rosak 729! Dan 128 kertas undi tidak dikembalikan!

    Asssalamualaikum semua group perpaduan agama.

    Saya Ghazali bin Mat ic 590612 03 5267 Dun kemuning parlimen machang Kelantan. Kalau sesiapa ada x puas hati boleh cek no keahlian saya.

    Saya amat kesal dan sampai keharini sy masih terkilan dgn parti kita pas. Ini kesah dan tauladan buat saya.

    Saya amat sayang parti yg saya dokong dan memperjuangkan islam. Ini kesah berlaku pd pru ke 13 dimana sy diberi tugas utk menolong jentera PKR bg PENGAKUAN KERJA KHIANAT PAS OLEH SEORANG AHLI PAS*
    .
    Kehadirsn sy dlm pkr disambut baik oleh ajk dan jentera2 dlm PKR dan diberi tugas sabagai pengarah pilihanraya bg dun Kemuning. Tugas ini amat berat utk sy terima tp oleh kerana permintaan dr calon iaitu saudara Dr.Wan Zawawi Ismail.

    Pendekan cerita pd awal kempen sy amat2 berbesar hati dgn kerjasama semua pihak mengikut culaan ketiga2 dun pas blh menang. Ini bermakna parlimen pun ikut sama menang.

    Hampir seminggu lg hari nk buang undi lain ceritanya.

    Saya dipanggil bermesyarat dgn pengarah2 dun dr pas dan juga calon. Disini bermulanya keraguan sy yg mana diarahkan :

    Calon Parlimen jgn dibagi undi dan undi parlimen dibagi kpd Umno.

    Ini arahan dr presiden iaitu Hj Hadi. Sy bertanya kenapa ini berlaku. Jawapannya arahan presiden.

    Sy mati akal. Pilihan raya rasa mcm x berguna lg. Maklum lah niat hati nk ke putrajaya.

    Apabila sampai hari membuang undi dan seterusnya pengiraan undi, jelas 3 dun pas menang dgn majoriti tiga ribu lebih tp PKR kalah kpd umno (parlimen) dgn majoriti 805 undi.

    Sy menyesal dan menanggis sebab kerjabuat sy sia2. Bermula dr situ sy x mempercayai lg apa2 yg berkaitan dgn pas.

    Apakah parti islam yg memperjuangkan agama sanggup menikam belakang dlm gabungan pakatan rakyat?

    Harini sy masih ahli pas tapi pru 14 sy nekad x akan undi pas lg.

    Wsalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takbirrr..

      Umno bg duit Kita sehat.

      Undi kita bg PH gitu.

      # Hj hadi utk parlimen kepong

      Delete
    2. 7 kerusi pkr lobai pas khianat...lobai pakai kitab mana boleh khianat kawan?
      Mecoh mb selangor lobai nak ug dengan umno nak jatuhkan Pakatan rakyat...hati busuk lobai ni...

      Delete
    3. Dekat pru macam2lah keluar..rekacipta fitnah, adu domba dah jadi makanan ruji.

      Delete
    4. Soal nak tuduh En Ghazali bercakap benar/bohong biar tuhan tentukan. Sebab yg terang terang berak tengah jalan pun masih tak mengaku.
      Apa yg penting semakin banyak keburukan mereka sudah terdedah. Soal kita nak percaya atau tidak....tanya diri masing masing.

      Warisan kita ada satu pepatah lama....' BENDA YG BUSUK JIKA DISIMPAN DALAM PETI BESI PUN.....LAMA LAMA DIA BERBAU JUGA'.

      Sebab tu lah Wak simen masuk mayat dalam tong drum simen pun polis dapat tahu juga....he....he....

      Delete
    5. Pakatan Haprak gabungan Parti Angkut Najis+ Parti Kaki Rodok +Parti Dapigs + Parti ciput cap bunga

      Delete
    6. Jgn lupa parti BikinNoda....

      Delete
    7. Jgn lupa parti BikinNoda....

      Delete
    8. Parti adinda kekanda juga..

      Delete
  3. Cakap presiden pas dah tak di pakai...pimpinan pas boleh cakap ikut kehendak sendiri...pendapat lobai utama pas tak laku...pimpinan dah rasa tak hormat lagi kpd hardy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hj hadi simpan amanat 1981 yg masih berkuat kuasa atas umno.

      Skrg dia sendawa dan ketawa riang krn dah berjaya jual pas.

      Walau pun baru dpt deposit 10% pun dah rm 90 juta weh.

      Lps ni boleh niaga pulak ayat Quran dan hadis. Siap pakej dgn fatwa utk 1mdb tu boleh runding lain.

      Skrg zaman jual org, agama dan butir tahi umno.. Iaitu pas.

      Kikikiki.. Mengong!!!///

      Delete
    2. He he khadam2 dajal ni becakap ikut pengeras. Kalau ayam panggang makinya kurang sikit kalau kfc siap kapir munafik diselang dengan ayat2 quran. Ulamak akhor zaman yg mendabik dada seolah merekalah yg paling islam tapi mcmana seerban yg berbelit2 mcm itu juga lidah2 menabur kebencian dan memaki hamun. Ulama fulus dah jadi khadam dajal.

      Delete
    3. Mari sokong Parti Dapigs dan Parti Angkut Najis!

      Delete
    4. Anon 1452 telor sudah goyang yangggg///

      Delete
    5. Kih jh kih

      BERAMBUS #PASPORK @ UMNO

      Delete
  4. Emosi hadi awang sudah tak betul. Bumi tak pijak langit tak junjung.
    Pas nak kuasa. Mana mungkin umno boleh serah kuasa pada pas dengan melepaskan kerusi parlimen.
    Dalam masa yang sama hadi mahu bersatu bergabung dengan pas dan tinggalkan pakatan. Dan bersatu jadikan pas sebagai "abang".
    Sedikit sebanyak ada kegusaran dipihak pas dan umno bila bersatu diterajui oleh tun.
    Jika bersatu bersama pas, terlalu sukar untuk menang kerana orang bukan melayu tidak akan undi. Pas dengan label islamnya manakala tun dengan ultra melayunya.
    Biarkan najib dan hadi dengan kesombongan masing-masing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Krn najib pandai urus ekonomi lah yg jadikan harga barang naik dan ringgit merundum

      Tp yg penting, Rosy boleh ketawa riang shopping pusing dunia.

      Happy weh..duit banyak.

      Apa pun foad zakar shit dan JASA are moron.

      Kikikiki///

      Delete
    2. Takpalah sebelum tutup mata tak dpt jadi hang tua pun takpa asal dapat jadi hang cangkul pun oklah. Jadi mb pun 1 penggal aje. Untung2 dot jadi tpm2. Barulah nama politik matang. So natang2 semua akan kagum taksub n sujud pd nya.

      Delete
    3. Mari sokong Parti Dapigs dan Parti Angkut Najis!

      Delete
    4. Kikiki

      Umnopork @ paspork..///

      Delete
    5. Adjust sikit

      BERAMBUS #PASPORK @umno

      Delete
  5. Jika wartawan Utusan bertanya soalan yang sama pada aku sepertimana dia tanya Presiden PAS, ini jawapannya..!!
    BismillahirRahmanirRahim

    JIKA SOALAN SAMA DITANYA

    UTUSAN: Apakah pandangan Saudara mengenai kewujudan Parti Pribumi Bersatu Malaysia, apakah kesannya kepada kuasa politik orang Melayu memandangkan penubuhan sebuah lagi parti akan memecahkan lagi undi orang Melayu?

    ARIS AWANG: Soalan yang baik, ini penjelasan saya

    Pertama: Penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia adalah disebabkan menentang penyelewengan Dana Rakyat yang cukup besar dan menjadi rekod dunia, oleh itu tidak timbul soal Melayu akan berpecah, kerana seluruh orang Melayu dan Islam wajib menentang penyelewengan kerana kita diajar oleh Rasulullah saw wajib menentang Asobiyyah (Perkauman Sempit) iaitu tidak boleh menyokong kejahatan yang dilakukan walaupun oleh puak kita. Adakah saudara suka dana rakyat diselewengkan oleh pemimpin UMNO secara berleluasa tanpa sebarang penentangan?

    Kedua: Melayu yang menubuh PPBM kerana menentang rasuah dan penyelewengan pemimpin UMNO/BN tidak akan menyebabkan perpecahan Melayu kerana mereka akan bergabung dengan Melayu yang keluar meninggalkan UMNO/BN pada tahun 1987 dan 1997 yang lalu dengan penuh kesedaran bahawa memerintah dan menjaga khazanah negara adalah amanah Allah yang sekarang ini berada dalam Pakatan Harapan samada dalam KEADILAN, AMANAH bahkan dalam DAP. Melayu lawan rasuah bersatu menentang Melayu makan rasuah. Baguskan? (wartawan mengangguk setuju)

    Ketiga: Kita ambil contoh Parlimen Pekan akan ditandingi oleh Melayu UMNO iaitu Dato Seri Najib Razak sementara calon dari Pakatan Harapan akan diwakili oleh Melayu PPBM dan siapa pun yang kalah disitu yang menang tetap Melayu dan Islam, tidak mungkin tiba-tiba Cina yang akan menang di Parlimen Pekan. (sambil ketawa kecil)

    Keempat: Jika dengan menubuh kumpulan baik untuk menentang kejahatan pemerintah dianggap pemecah belah perpaduan kaum, maka apakah sanggup saudara mengatakan Rasulullah saw adalah pemecah belah bangsa Arab kerana menentang kejahatan pemerintah Arab ketika itu? Sudah tentu tidak kan..... ? (sambil tersenyum)

    Kelima: Ada banyak lagi point saya ingin ulas mengenai tohmahan PPBM adalah punca perpecahan Melayu, secara ringkas ingin saya nyatakan bahawa semua itu adalah propaganda jahat pemimpin UMNO/BN dan sekutunya untuk terus merompak khazanah rakyat dari satu tabung kesatu tabung, dari lembaga kesatu lembaga sehingga akhirnya rakyat terus derita dan untuk menutup itu mereka didendangkan dengan ketakutan yang entah apa-apa. Jika ingin lebih panjang saya syor Utusan boleh anjur wacana bertajuk Apakah PPBM punca perpecahan Melayu? dan panggillah Tun Mahathir sebagai panelis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari sokong Parti Dapigs dan Parti Angkut Najis!

      Delete
    2. Yaaa sokong ! Jangan sesekali sokong Parti Ajaran Sesat hadi.

      Delete
    3. Mari sokong parti Bikin Noda biar banyak lagi kena songlap..

      Delete
  6. Ahli umno sabah lari kpd Warisan shafei...Di semenanjung ahli umno dlm senyap lari kpd Bersatu...

    Mampos umno ini kali laa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno akan Mampos Semampos mampos nya ! Ahahaha
      Dan dia akan seret Parti Ajaran Sesat tu masuk kubur sekali !
      Ini kali Lahhh !

      Delete
  7. Mana satu yang betul
    Cakap hadi atau nik amar
    Sebenarnya kedua parti dah nak kojol
    Kerana rasuah dan juga mungkar..

    Bila tin milo udah kosong
    Bunyinya kuat berdentang dentong
    Itu tandanya parti dah nak gulung
    Masih ada lagi yang berlagak sombong..

    Sekejap kebelakang sekejap kedepan
    Ada yang nak teruskan dan ada yang nak hentikan
    Tak payahlah lagi terima pas dalam pakatan
    Dalam pru14 nanti, elok kita berdepan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dua2 betol2... bangang. Skrip berubah2 nada tak sekata serban tak sama lilitan. Titm lak apa komen ya. Nampak titm skrg dah lamabat bagi ulasan tunÄŸu bos ulas dulu sebab dulu2 bila titm komen lepas tu bos koemn lain pulak. Malulah ambo

      Delete
    2. Parti Dapigs dan Parti Angkut Najis yang betul....

      Delete
  8. benarlah kata Tuan Guru - hanya ada dua Parti diantara UMNO atau PAS sebagai payung Agama dan Bangsa sebagai benteng
    untuk golongan yang mahu berfikir.

    Lidah'yang jelik (Shahbudin.com) tidak mampu untuk membawa selain dari khabar adu domba dan fitnah - agar melaluinya, tipu daya Pakatan Harapan BAHARU dapat terus diselindungi.

    politikus berhati serigala - bicaranya mahu 'selamatkan Malaysia' namun hilang AGAMA dan daulat BANGSA.

    politikus berhati serigala - bicaranya mahu hapuskan rasuah, namun tangannya sendiri mengerja dan melindungi pelaku rasuah -: (Amar Maaruf Nahi Mungkar)

    politikus berhati serigala - bicaranya penuh janji kelazatan dunia, namun apa yang ada indah khabar dari rupa.

    politikus berhati serigala - bicaranya sedang bekerjasama, namun khianat dan tipu daya sebagai pedoman (hukum rimba)

    politikus berhati serigala - bicaranya laksana malaikat turun ke dunia, namun mengambil pertolongan dari musuh' ISLAM

    Allahurabbi - Pakatan Harapan BAHARU merupakan FITNAH yang jelas lagi nyata pada ISLAM dan BANGSA.

    Salam ya salam
    Ikhlas dariku unknown aka sahabat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno dan pas sama2 tak sedar diri...dua2 dah oecah sejak ade Bersatu dan Amanah..dua2 mengong sekarang..
      Sahabat jahil pon bengong jugak sekarang...orang yg tak ikut larangan quran jangan subahat dengan perompak mungkar mudah jadi bengong..

      Delete
    2. Ketum dah murah sekarang?

      Delete
    3. tok guru pun dah tak betol otak dia...

      dia nie berpura2 ke ape..ke berbaik2 untuk menyerang hendap... tak terserang ko nnti... dia tak tahu ke, amno tu klu bab jahat2 nie dah tahap tak boleh nak pikir dah...

      ko ingat pas punya politik matang nie, buleh tukar kad last minit je ke... beli spender pun, ameno bagi duit... gile ape ke lebai nie...





      Delete
    4. Ya ke tu. Mcm tak pecaya aje. Yg memerintah skrg sapa ya. Napa rasuah seleweng n rakyat tersepit dgn kos sara hidup. Yg kat kelantan sapa yg perintah ya. Isu balak isu mangsa banjir isu kebersihan mcm tak melambangkan keindahan islam. Yg nampak hanya carca merba n memalukan islam aje. Ini bagi rakyat yg dah puas befikir bukan duk taksub cakap pemimpin aje.

      Delete
    5. Unknown a.k.a sahabat yg jahil lg menyombong diri serta berhati serigala.

      Utk sekalian kalinya ko jwb la soalan ini, siapa dia punya kuasa pemutus kamu jibby atau Rosy???

      Jwb lah dgn lidah yg fasih supaya rosy boleh ketawa riang utk shopping pusing dunia lg.

      Adakah harga barang naik dan ringgit merundum tu adu domba???

      Adakah duit dalam akaun jibby berjumlah 2.6 billion ringgit dari 1mdb dan 42 juta dari SRC tu adu domba???

      Yg pasti rosy ketawa riang sambil shopping, bil rakyat Malaysia bayaran.

      Mmg JASA moron dpt foad zakar shit

      Kikikiki///

      Delete
    6. Kalo tanye soklan sahabat jahil lidahnye jadi kelu...bisu..
      kalo suruh dia bersastrawan tengah berak pon dia boleh karang...hik4

      Delete
    7. 13:57 - jangan berkokok sampai lupa ekor sendiri bergelumang tahi.

      1) kisah Adam Rosly yang tertangkap akibat dari highlight laman sosial miliknya sendiri - aku tertarik pada hujah 'pembelaan' dari MB dan MP Ampang :-

      a) Azmin Ali - "Adam Rosly tidak bersalah selagi proses perundangan belum dilaksanakan makamah".

      b) Zuraida Kamaruddin - "kekayaan Adam Rosly adalah bersifat peribadi (usahawan) bukan hasil dari Parti".

      2) kisah Lim Guan Eng, belum pernah berlaku di dalam dunia seorang CM yang sedang dibicarakan makamah - masih memegang kuasa pemerintahan.

      3) banyak kisah penyelewengan yang berlaku di dalam negeri - ditadbir oleh Pakatan Harapan BAHARU (kisah hanyir disebalik tabir).

      Merujuk kisah-kisah diatas - apakah kamu bersifat "subahat" kepada perompak mungkar seperti Adam Rosly dan Lim Guan Eng ??

      Sedarkan dirimu sebelum terlambat.

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    8. Sahabat

      Duit src masuk direct akaun perdama menteri? Salah letak?

      Duit 2.6 dari luar masuk akaun salah ke tak?

      Adakah p.m penjawat awam?

      Kalau derma masuklah dalam akaun bank negara

      Malaysia bukan mak bapak Najib punya. Malaysia milik 30juta rakyat. Tak macam Saudi di miliku sepenuhnya keluarga al saud!

      Delete
    9. wahai si jahil 'Malaysia Baru' -

      kisah 2.6b adalah dana PRU untuk UMNO daripada negara Islam terkuat pada generasi ini (ARAB SAUDI).

      Kini dana PRU ke-14 datang di depan mata kamu dengan jumlah sebanyak 7b USD dan pembiaya itu turut menjejak kakinya di bumi bertuah Melayu ini.

      2.6b masuk kedalam akaun Najib - sebagai sifatnya memegang kuasa Presiden UMNO dan ia didalam pengetahuan dan perjanjian pembiaya dana PRU (urusan AGAMA).

      Wahai si jahil - apa kata kamu cari pengetahuan pihak yang mana menjadi pembiaya dana PRU untuk setiap Parti dalam Pakatan Harapan BAHARU ?

      Salam ya salam
      Ikhlas dariku unknown aka sahabat

      Delete
    10. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

      Delete
    11. Auta 2,6 b untuk dana pru...sahabat jahil duduk dlm gua tak tahu siasatan fbi dan singapork...sijahil tak tahu 2 bank yg salor 2.6 billion ke akaun najib dah ditutup dan didenda oleh singapork...macai najib kuat auta...

      Delete
    12. Mca dan kapir bn tu tak anti islam?...sergah najib jangan bentang ruu....jadi bisu najib...cai semua takut nak lawan kapir bn..

      Delete
    13. Macai pon jata najib tak bersalah sebab tak ade mahkamah bucara najib...

      Kalo ko rasa lge langgar undang2 kerana tak lepas jawatan repot lah polis...jahil sangat lah ko ni tp nak tunjuk lagak terer..

      Delete
    14. Wahai a k a. Akai ada ke?. Mengapa lah kamu ni. Bermula saat ini , cuba amal kan minum susu unta. Semoga sel sel otak anda mula bersambung, agar kamu dapat melihat dan berfikir di luar kotak, sudah terang lagi bersuluh highlight pun kamu masih teraba raba.

      Delete
    15. Apa JAHIL?

      Setiap hari dan waktu mamat sahabt
      Masuk blog buat cerita palsu
      Cipap kurang berlendir sebab berkarat
      Bicara pun dah macam dungu

      P.s singapok mana

      Delete
  9. Jika bersatu gabung je dgn pas....aku xkan undi bersatu or pkr or dap or amanah lg...janji...

    ReplyDelete
  10. ANIGAH TAK AMAN PULA NAK LETAK JAWATAN?

    anifah di katakan telah memaksa menteri luar saudee utk berbohong 2.6b adalah derma dan juga wang datang dari anak raja saudee..

    Anifah rasa bersalah?

    Diplomat seluruh negara minta penjelasan anifah? Siasatan antarabangsa swiss u.s Singapore mengesahkan wang 2.6b itulah asalnya dari 1mdb!

    Anifah kaget!

    Sampai rumah masuk bilik baring atas tilam tak bangun 3hari!

    Allahyrabiii.. Hebat kuasa Allah bagi petunjuk kpd hamba ya! Tahniah anifah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aloo mesiabaru bodohh sah RBA cina babi DAP...klu setakat DIKATAKAN ...itu suma andaian .... fakta... fakta... bukti bodooo... mana....?

      Delete
    2. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

      Delete
    3. Nape ko sokong mca dan kapir bn yg sergah umno dan najib?

      Delete
    4. 14.46...ko duduk dlm gua mana?...kalo ko nak bukti ko suruh najib dedahkan laporan odit 1 mdb yg najib sorok dengan OSA...bongok...orang gua ni

      Delete
    5. We support dapigs becos

      You bloody fkin umno goons are morons to the upmost stinking animal shits..

      Melayu umno busyuk sampai ke usus.. Makanan HARAM APA KORANG MELAYU UMNO MAKAN?

      Delete
  11. ASSMIN BILANG JANGAN JATUH HUKUM
    KES ADAM ROSELY BLOM KE MAHKAMAH LAGI
    PANDAI PULAK BARUA NI AMBIL MAKLUM
    PANDAI PULAK CAKAP KLU KENA AHLI SENDIRI
    NI LA DIKATAKAN BARUA SINGAPORK@DAP
    JUBO SENDIRI PENUH DENGAN TAHI...kikikiki...

    ... MAMAK MAHA MEGA BATU API TAHAP DEWA BILA MAU BAWAK KE MAHKAMAH LA...... TAKKAN CHAMPION JADI BATU API AJER...

    KIKIKIIKIIOOOKKK...


    ... BERAMBUS BARUA SINGAPORK@DAP. ...

    INI KALI LAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki.. Akak langsuir sudah panas Dan tetek sudah goyang yanggg..

      Kikiki..

      Krn org mcm kamu lah, rosy boleh ketawa riang g shopping pusing dunia naik jet kerajaan Msia. Bil tu rakyat bayarkan.. Tima kasih ye

      Ko dapat apa?

      Hand phone free lps tu nk bela kaki shopping tu.

      Bodoh nya..bodo piang,///

      Delete
    2. Akak ni barang baik?...

      Delete
    3. Baru dapat samsung A9. Tulah galak menyerang dgn hujah bodoh dan kuat spin. Nampak tak siapa yg menyalak bila Tuannya campakkan tulang.

      Delete
  12. Pemimpin Pas Selalu mengelirukan pemikiran org ramai dgn ajaran islam kosmetik mereka, akhirnya ditimpa kan pula keatas mereka kekeliruan dan kecelaruan atas perbuatan mereka sendiri.
    Ingatlah wahai Pas. Mayat Arwah ibrahim libya tidak kamu mandikan dan dikapankan sebelum dikebumikan atas fatwa kamu yg mengatakan menentang kerajaan yg mengamal dan mengekalkan sistem penjajah sekular adalah SYAHID..aduhai.serabut kepala lah mamat mamat ni.
    # apa jadi keatas kutipan tabung mamali yg kononnya untuk keperluan balu2 dan anak2 mangsa yg terkorban.. Takkan lebai pun mentekedarah hak anak yatim. ???.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Haprak gabungan Parti Angkut Najis + Parti Kaki Rodok + Parti Dapigs + Parti ciput cap bunga

      Delete
    2. Parti ciput buat najib dan macai gelabah...ha4

      Delete


  13. Dulu aku ingin juga nak berjinak2 dg Ppbm, tapi sejak matdey Cuba menipu Agong dg tandatangan palsu referendom rakyak, aku dah tawar hati. Kalo Raja pun dia hendak tipu, apa lagi rakyat biasa.

    Aku memberi gelaran khas padanya ... RAJA PENIPU


    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakatan Raja Penipu + Raja Lawak + Raja Liwat dan Raja Tokong...kah...kah...kah !

      Delete
    2. Ini anak anjing kurap mana ni?
      halau pi jauh jauh...pis..pis...busuk nya..

      Delete
    3. Pakatan ni buat najib dan cai hari2 gelabah...hik4..

      Delete
  14. Curi duit dari pencuri tetap mencuri hukuman potong tangan.

    ReplyDelete
  15. Dgn rm90 juta.Pas sudah jadi Parti anak syarikat Umno. Buat apa Umno takut dgn parti anak syarikat dia?????

    ReplyDelete
  16. Dgn rm90 juta.Pas sudah jadi Parti anak syarikat Umno. Buat apa Umno takut dgn parti anak syarikat dia?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurang yakin dengan lobai yg pandai tikam belakang...lobai pas pon cita2 nak perintah kelantan dan selangor...dah bayar 90 juta masih nak lawan tokey..

      Delete
  17. Pas pis pus..mcm kentut daaaaa

    ReplyDelete
  18. http://mymassa.blogspot.my/2017/04/dap-dulu-kini-dan-selamanya.html?m=1

    link terbaek ai ini.... revolution music storage 1960 -2017..... dari piring hitam > kasset> catridge> CD> MP3>DVD>BluRay>Android tapi Parti DAP babi masih muka yang sama tokong .... kah kah kah.. 1960 - 2017 masih sama kah... kah.. kah... sama gak dng PAP singapork lew kwan yew super babi kiasu dan nepotisma seantero dunia... ini malaysia ok... lu lee kwan yew super babi bikin kecoh di malaysia kami pun bole bikin kecoh barua singapork@dap super saabotaj

    REVOLUSI STORAGE MUSIC 1960 - 2017 BERUBAH
    MUKA TOKONG DAP MASIH TAK UBAH - UBAH
    MUKA SUPER KIASU CELAKA TAK BANYAK UBAH
    KEDUA WAJAH SUPER NEPOTISMA INI HARAMJADAH



    ......... NGAKU PALING DEMOKRASI SEKALI TGK MUKA MUKA TOKONG DAN LEE KWAN YEW PALING HARAMJADAH DIKTATOR PENIPU PARTI SENDIRI..


    ...BERAMBUS SINGAPORK@DAP...... PUIIIIII....!!!


    ...... JOM KEMPEN HAMCURKAN KEDUA DUA LEGASI HARAMJAHAH LEE KWAN YEW & TOKONG INI SUDAH BERMULA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat singapork tambah pening ...hari2 melalak...esok lusa jadi gila babi mat singapork ni...meracau2 tak tentuhala..
      Berambus PasPork#Umnopork...ha4

      Delete
  19. Utusan dah tutup kedai.
    Harakah dah lunyai.
    TV3 sampai tipu jaja kata 2 juta.
    Melayu taksub lobai pun sampai terpaksa datang sini, nak cuba renjis Kingcin.
    Melayu tongong jumud pun terpaksa dtg sini sebab kerahan samsung atack mode.
    Lagi Anak Butir Tahik Low tak habis, gitu la MO cara PAS dan UMNiBeEnd.

    Rakyat lebih pentingkan masa depan dari momokan Agama dan Bangsa.

    Innikalillah KASI SIMEN Partai 2 KLEPTOLOBAI LAHANUTS !!!
    ASALBUKAN UMNOBRENDPAS !!

    ReplyDelete
  20. Antara dua darjat,inilah kerasukaan yang ketara.

    ReplyDelete
  21. Rafizi akan pastikan

    PAS MENYESAL KELUAR DARI BURIT UMNO YA BURIT UMNO YA BURIT UMNO TAHUN 1951 DI BANGUNAN UMNO. GEORGETOWN PULAU PINANG DI KELILINGI AGEN SINGAPOK

    MAKA JADILAH #PASPORK @UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas rak salah...lobai pas yg salah...ahli2 pas hanye perlu buang lobai pas yg jadi kuli najib..

      Ahli2 umno bela ketua prompak...umno mesti dibuang..

      Delete
  22. Ayu mana ni?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu uzur bang, datang haid.

      Kikiki.. Akak langsuir tetek sudah goyang yanggg..

      Hari2 sibuk hal singapork.

      Dia tak dapat jd warga singapork,tu yg dia meroyan tu.

      Kikikiki///

      Delete
  23. Perang samsung A9 telah bermula
    Pakatun diblog budin dimaki cerca
    Biasalah pendedak tanpa susila
    Disondol semua artikel tak dibaca..

    Yang anti singapore tentulah mat singapork
    Yang berbunga bunga bahasa tentulah sahabat
    Selain kopipes berjela yang kita tengok
    Ada lagi anon2 macai jibbo lahanat..

    Bagaimana nak berdebat fair n square
    Tutur kata dan adab macai tak beware
    Maki hamunnya laju seperti kereta dihighway
    Siapa yang dengar, tak tahan wei!!..

    Kalo makan ayam kentucky
    Jangan makan sorok sorok
    Maki macai dibalas maki
    Kutuk macai dibalas kutuk..

    Walaupun begitu teman nak pesan
    Setiap perkara ada batasan
    Hal sensitif jangan dibuat mainan
    Selain daripada tu moh kita lawan..



    ReplyDelete
  24. Alahai PAS, Bila Dah Terdesak Najis Pun Dicapai

    Husam beri amaran saman penulis blog dakwa terima duit judi

    Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Datuk Husam Musa menafikan dakwaan seorang penulis blog bahawa beliau menerima wang daripada sebuah syarikat perjudian untuk kegunaan Pas sewaktu masih berada dalam parti itu.

    Dakwaan itu dibuat seorang penulis blog Zaharin Mohd Yasin yang menulis di Facebooknya pada 10 April lalu.


    Sehubungan itu Husam melalui peguamnya Faiz Fadzil menghantar notis menuntut Zaharin memohon maaf di Facebooknya dan menarik balik dakwaan itu.

    "Saya bagi tempoh tujuh hari kepada Zaharin untuk tarik balik dan buat permohonan maaf. Tak perlu melalui media cukup di Facebooknya," katanya dalam sidang media di Wisma Amanah Negara hari ini.



    Adun Salor itu juga berkata beliau tidak pernah berjumpa wakil syarikat itu dan pemiliknya yang disebut Zaharin Tan Sri Lim Goh Tong.

    Dakwaan itu asalnya dibuat penulis blog Raja Petra Kamaruddin (RPK) yang kini berada di luar negara kemudian ditulis oleh Zaharin dengan sedikit pengubahsuaian.

    "Zaharin mengulangi tuduhan yang dikemukakan oleh RPK yang membangkitkan isu saya menerima wang daripada Genting kemudian Zaharin mengulangi dalam bentuk sedikit pengubahsuaian bahawa duit itu bukan duit haram.

    "Kedua-dua tuduhan RPK dan Zaharin ini adalah tidak benar. Saya tak pernah jumpa Genting dan Tan Sri Goh sepanjang hayat beliau dan tidak pernah menerima satu sen duit daripada Genting sama ada untuk diri saya atau untuk Pas. Jadi tuduhan ini telah diviralkan facebookers Pas khususnya," jelasnya yang juga bekas naib presiden Pas.

    Bagaimanapun beliau tidak membuat tuntutan yang sama ke atas RPK kerana penulis blog itu berada di luar negara dan berstatus bankrap.

    "Saya akan buat demikain (tuntutan maaf) kepada RPK jika beliau balik ke Malaysia dan bebas daripada status bankrapsi.

    ReplyDelete
  25. Saman. Baru la Jantan. Berani.kerana benar.
    Jangan tunggu selasa. PAs pulak tunggu rabu.
    Apa? Debat? shhh , boz tarik balik samsung nnt baru ko tau.

    ReplyDelete
  26. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals...why you support them?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...