Saturday 8 April 2017

RAFIZI PERLU BUAT PENDEDAHAN SEBELUM MUKTAMAR PAS 28 APRIL

Selepas Akta 355 semakin disedari tidak lebih sekadar alat permainan kerana ia hanya dibentang separuh jalan dan sengaja dibiarkan tergantung sehingga Julai dan Ogos depan, perkara yang paling ditunggu-tunggu ramai sekarang tentunya mengenai pendedahan Rafizi Ramli tentang adanya individu yang rapat dengan pemimpin Pas turut menerima dana 1MDB daripada Najib Razak.

Rafizi, malah berjanji akan mendedahkan nama individu tersebut dalam minggu-minggu seterusnya, malah mengatakan ia juga dalam pengetahuan SPRM.

Selepas Sarawak Report dan Husam Musa membuat pendedahan tentang Pas dan menerima wang tunai daripada Najib dan sehingga ini tertangguh-tangguh lagi untuk diambil tindakan saman terhadap kedua-dua pihak itu, Rafizi menjadi pihak yang ketiga berbuat demikian.

Menelusuri rekod Rafizi dalam membuat pendedahan sebelum ini, Pas seharusnya berjaga-jaga dan wajar mula berasa bimbang. Rafizi tidak akan bercakap jika tiada fakta atau bukti dalam tangannya.

Lihat bagaimana beliau mendedahkan mengenai lembu NFC yang dikaitkan dengan Shahrizat Jalil dan pembelian kondo daripada dananya, 1MDB, perbelanjaan majlis pertunangan anak perempuan Najib, kemewahan Rosmah Mansor dan pelbagai lagi.

Jika dapat didedahkan bukti mereka yang rapat dengan pemimpin Pas tiba-tiba menerima wang yang banyak daripada Najib, ia sudah tentu merupakan malapetaka yang amat memalukan. Tujuan dan niat wang tersebut diberikan akan menimbulkan banyak persoalan.

Tidak mungkin individu terbabit menerima wang tanpa sebab daripada Najib dan tidak mungkin juga Najib suka-suka hari bersikap murah hati.

Dalam hal ini, Rafizi wajar menimbang untuk membuat pendedahan tersebut sebelum Muktamar Pas yang akan berlangsung pada 28 April ini. Ia bagi tujuan mencelikkan ahli dan perwakilan Pas seluruh negara yang akan memilih barisan kepimpinan terbarunya dalam muktamar di Kedah itu nanti.

Menjelang muktamar ini, pimpinan Pas sedang bernyanyi-nyanyi gembira dengan kejayaan usul persendirian Hadi berjaya dibentangkan seolah-olah ia merupakan kemenangan besar yang pasti syurga sebagai habuannya.

Walaupun amat mudah untuk difahami realiti dan permainannya, mereka enggan menerima hakikat bahawa tindakan membiarkan Akta 355 terus tergantung tidak lain kerana Najib jelas tersepit dan berada dalam dilema antara mengharapkan sokongan Pas dengan kehilangan kepercayaan rakan-rakan komponen BN sendiri.

Dengan terus membiarkan ia tergantung, kemungkinan pilihanraya akan diadakan sebelum sidang Parlimen 24 Julai akan datang atau mungkin juga perbahasan akan terus ditangguhkan lagi untuk memberi laluan pilihanraya diadakan dahulu. Yang jelas, Najib tidak mungkin berani sampai ke peringkat berlakunya perbahasan dan pengundian.

Jadi, mengadakan pilihanraya sebelum perbahasan adalah jalan selamat bagi Najib untuk mendapatkan sokongan Pas dan dalam masa yang sama tidak hilang kepercayaan daripada rakan-rakan komponen BN.

Tetapi, jika Rafizi dapat menyegerakan pendedahannya yang ditunggu-tunggu itu, Pas akan mati langkah dibuatnya. Hubungan mesra dan berkawan baik dengan Najib serta tidak tidak lagi memusuhi UMNO, ada makna rupa-rupanya.

Bagi pemimpin dan parti yang mengaku memperjuangkan Islam, berkawan dan berdamping dengan pencuri, penyamun serta kleptorat saja sudah dianggap sesuatu yang janggal serta durjana, apa lagi jika terbukti turut selesa dan tidak merasa berdosa menerima wang daripada mereka.

Ia akan menyerlahkan bahawa di sebalik bait-bait kata perjuangan dan cemuhan kepada mereka yang mempertikaikan Akta 355 seperti gugur akidah, puasa dan sembahyang tak diterima serta layak ditanam dijirat Cina, syurga dunia nyata lebih memukau dan menggoda untuk ditolak begitu saja.

Setidak-tidaknya pendedahan Rafizi yang ditunggu-tunggu itu adalah satu sumbangan untuk menyelamatkan negara ini daripada golongan yang pandai menjual bangsa dan menggadai agama daripada terus bermaharajalela serta berkuasa. (ShahbudinHusin 08/04/2017)

133 comments:

  1. Speaker menamatkan sidang dewan secara tiba-tiba tanpa sebarang sebab yang munasabah hanya dengan alasan dia boleh buat macam tu sebab dia berkuasa. Hilang terus perasaan hormat dan kepercayaan MP-MP terhadap Speaker yang ternyata menyalah guna kuasa yang ada padanya. Bebas untuk melakukan apa sewenang-wenangnya tanpa sebarang sebab yang munasabah. Inilah speaker terburuk yang pernah negara lahirkan dalam sejarah parlimen Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Speaker keturunan orang laut, makan obor2, otak undang. Dia ingat kuasa iyu boleh bawa mati.

      Delete
    2. Kami dah cakap byk kali

      ONE PHONE CALL

      Pundekar tercirit

      bukanya sebab pekerja parlimen dah mengantuk tido di ofis

      ATAU SEBAB TAHIKyudin berbahas selama 2jam!

      Tidak ! Semua karut!

      Usul ini tidak patut pun di bawa oleh Marang!

      Kesilapan di ketahui bila arahan sebenar dtg dari seorang ( top executive) siapa? Cabinet? PM ? TPM?

      Anda teka?

      Jadi ONE PHONE CALL ITU ! manamatkan segala kegumbiraan dan kekelamkabutan di parlimen.

      Ada menangis terkejut! Ada diam mcm pasu! Ada melompat macam beruk

      Jadi ONE PHONE CALL is all it takes to stop everything!

      Next sitting also same story! Another Phone call!

      Delete
    3. Syabas Malaysia Baru(saya pun mahu lihat negara kita bertukar menjadi malaysia baru lepas pru14).
      Teruskan beri maklumat kpd kamu semua supaya senang kami tembak......
      Biar Si Unknown BN dan wak simen aka khalidsamad lari kecik pala(lari lintang pukang) terkencing terberak dalam kain....he....he...

      Delete
    4. Saya pun mau lihat nik buduh lari tercabut serban.
      Hahaha,kikiki

      Delete
    5. Ini bukan PENDEKAR tapi PUNDEKAR .
      So sad .......

      Delete
    6. MALAYSIA BARU jangan salah faham apa yang saya nak katakan. Komen MALAYSIA BARU boleh di terima dan bagus tetapi MALAYSIA BARU terlampau rajin memberi komen di sini.

      Walaupun saya rasa tidak sepatutnya MALAYSIA BARU buat begitu tetapi yang baik nya MALAYSIA BARU telah mengurangkan komen-komen dari pendedak yang juga rajin bagi komen yang berulang-ulang.

      Saya sokong MALAYSIA BARU. Kipidup.

      Delete
    7. Pandikar 'terpaksa' guna kuasa veto agar dia X jadi Bloody Fool....

      Delete
    8. Ano. 14 28

      Kami setuju sangat!

      Tak dapat gaji pown!

      Masa terbuang!

      Andaikata ruang komen tak di salah guna untuk kopypes oleh lanun JASA dan team cyber pemuda UMNO!

      Maka tak hingin pun kami menaip 24jam depan keybiard!

      Kalau Tuan Admin delete maka dah jadi mcm blog UMNO dan komunis bukan demokrasi lagi

      Ada cadangan siapa nak ganti?

      Demi negara bebas rasuah kleptokrat dan bloidy fool?

      Ajak lah anak muda join sini.

      Access internet 24jam unlimited data kami boleh bagj !!

      Tapi no gaji !!

      Delete
    9. Bro malaysiabaru komen bertubi tubi
      Melawan macai kopipes dalam blog ni
      Sikap begitu harus dipuji
      Uphold justice against tyranny..

      Delete
    10. Nice pantun...perakians

      One day we will call it quit.

      Tak larat dah lawan kopypes.

      Sebahagian pengkomen be it pro or anti govt seems to understand our message of transparent , clean , responsible govt with zero tolerance towards corruption and graft!

      The kopypes is writing for propaganda which has impacted our way of responding to their barbaric non stop aggression on the readers mind!

      Having said that...

      Kami pun dah tak larat dah sebenarnya.. The fatique impasses on our body has reached its limits!

      By the way thanks all readers for their kind and honest responses

      Delete
    11. Sokong malaysia baru beri info. Tapi mohon guna bahasa yg terbaik kerana kita bangsa yg lemah lembut bahasanya. Jgn tiru bahasa2 dari pihak 'sana'. Ini hanya nasihat kecil.

      Delete
  2. Elakkan lah diri dan keluarga anda dari dijangkiti Wabak Taliban Totok Tuhan Eddy.

    Dapatkan maklumat lanjut yg telah dikelurkan dari Klinik
    Dr Subramaniam MIC.

    Berwaspada dan dapatkan ubat percuma anda sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah rafizi

      Sperti yg kami jangka!!


      Pas dah rembat 90juta

      Jadi darah daging .

      Bila nak Saman husan?


      Jom dedahkan dedak pas

      Delete
    2. Xdpt jadi first..ape pun pas pis pus..mana en somi odi q7? dah jadi patung cendana ke?

      Delete
    3. Apa yang rafizi perlu tahu

      90juta baru 10%

      Ada lagi 90% 810 juta

      Di pegang lawyer di London.

      UNTUK APA SEMUA NI?

      siapa boleh jawab?

      P.s cepat jawab nanti TUHAN EDDY bertopengkan Ostad lobai serban belit 1000 datang dgn artikel harakah tempek di ruang komen ini!

      Delete
  3. Xdpt jadi first..ape pun pas pis pus..mana en somi odi q7? dah jadi patung cendana ke?

    ReplyDelete
  4. Tahniah ex-First

    Pas pis pus mana?

    Q7 mana?

    ReplyDelete
  5. Betul cakap Budin. Kau kena cepat Pizi. Kau kena beberapa langkah ke depan sebelum orang lain mula mengatur gerak. In politics, speed is very important.
    Jangan jadi macam Din Pagoh yang lambat bertindak dan slow macam siput. Belum dia sempat buat apa-apa, dia kena tendang keluar dulu. Sama juga seperti Ghani Patail. Dah nak dekat buat pendakwaan, dia pulak hilang jawatan AG. Task force 4 Tan Sri dan PAC semuanya terhegeh-hegeh buat kerja. Habis semuanya lingkup sebelum sempat habiskan kerja mereka. Layu sebelum berkembang kata pepatah Melayu.
    Dalam politik ini kalau lambat memang akan selalu rugi. Apatah lagi bila berhadapan dengan sang pemerintah yang sangat berkuasa yang sanggup melakukan apa saja demi untuk MENGEKALKAN KUASA di tangan.
    Ayuh Rapizi, dedahkan segala-galannya dengan segera sebelum terlambat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subra laju je berbohong macam Toyota supra

      Wee Ka tiong blur macam burung tiong

      Najib Ular berbisa terus diam seribu bahasa

      Kamu semua tolol pergi percaya macam ada sangat hantu toyol

      P s mana umnupork@pergi berambus? Mana pantun kau..kami nak dengar.. Di rumah takde internet? Pegi pejabat simen baru ada kah?

      Delete
    2. Silap sikit di atas terbalik

      Najib diam seribu bahasa macam ular tak berbisa

      P.s copy paste dari google Search macam si SAHABT

      Delete
    3. Sekali lagi..

      Saya sokong MALAYSIA BARU.

      Kalau tidak, pemakan dedak UMNO dah balas dan jawab artikel Shahbudin ..

      Delete
  6. CORRECT....CORRECT...CORRECT...atau dalam Bahasa Malaysia....KOREK...KOREK....KOREK!!!!!
    Cepat kasi telanjang sama dia worang. Jangan sampai worang Melayu yang Muslim diputar-belitkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah kasi translate melay boleh sendri baca
      http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/bn-parties-say-knew-hadis-bill-would-be-deferred-after-being-tabled

      Delete
  7. Pas memang hampas..betul la kata tun m..golongan ni gunakan agama untuk kepentingan diri..Pas pis pus

    ReplyDelete
  8. Shah tak baca newspaper ke semua kes rapizi kalah di makamah sampai boleh kata cincin tu utk begurau sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI cuma kalah di mahkamah dunia sebab takda bukti nak ditunjukkan di mahkamah tentang cincin Kak Rozi yang bernilai rm24 juta tu. Semua orang tahu, memang Kak Rozi beli beli cincin tu, guna duit menabungnya sejak dalam kandungan ibunya, tapi macma mana nak buktikan di mahakamah?
      Takkan Kak Rozi sendiri dengan mulia hati nak tunjukkan cincin tu kat Hakim di mahkamah.......??????
      Terpaksalah si Rafijik cakap, dia cuma joking.
      Ingat yer, takda angin atau monyet atau burung,
      atau manusia - pokok takakn bergoyang sendiri.

      Delete
  9. Shah tak baca newspaper ke semua kes rapizi kalah di makamah sampai boleh kata cincin tu utk begurau sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abasiah,

      Aku terbaca di newspaper yg mak ko sedang cari penganti...betul ke?

      Andaikata betul, aku sudi mengambil mak ko sebagai suri rumah ku


      Delete

  10. Korang tak tengok TV, Rafizi dah dedahkan semuanya : semua kapal anak dia punya semua Lori anak dia punya, rumah bnglo besar2 dia punya, kilang arak di Philippines dia beli, syarikat petron pun dia beli cash. Macam lagi.

    Korang nak tahu mengapa dia joint PH, sebab dia takut PH menang, kalo PH menang dia akan di dakwa oleh PH, lebih baik masuk PH awal2 lagi, Dan dia tahu kalo BN menang sekali pun BN tidak akan dakwa dia.
    So dia selesa/selamat dlm PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. The most 'bangangest' statement ever.....

      Delete
    2. setuju dgn Queen Bee...
      kesian sungguh anak sape la tu???

      Delete
    3. 1137 penyembah Tuhan Jho Low. Marah DAP kafir,anti islam,komunis tapi tentang Tuan Jho Low diam membisu takut Tuan dia serbu. Inilah melayu munafik.

      Delete
  11. Rafizi,dedahkanlah bukti yang ada
    Supaya tak dituduh bercakap lepas
    Biar semua terbuka minda
    Helah apa dimainkan oleh pemimpin hampas..

    Bila disoal mereka mengelak
    Dialih pula keisu lain
    Rupanya semua kerana dedak
    Patutle ruu355 dibuat main..

    Untuk pengikut yang setia
    Kata TGH bukannya sabda
    Ikutlah pikiran sebelum mengia
    Didalam kubur sana ditolong tiada..

    ReplyDelete
  12. Saman... Saman.... Saman...

    Kalau fitnah saman...jangan buang masa.
    Berani kerana benar,takut kerana salah.

    Kalau takut nak saman tu,betulah ada pemimpin PAS yang terima duit dari MO1.

    ReplyDelete
  13. Cepat bro fizi dedahkan siapa insan yg rela meng INFAK kan harta yg secara meng FUCKED kan harta negara untuk dapat pahala FISABILILLAH. Jangan main jolok tarik macam ni. Tg H A tak tahan geli. Minta sangat agar bro fizi cepat ejekulasi dan jgn ditahan tahan. Nanti tokey marah " apa lama lama ,mahu bikin anak ka?

    Rating :18 SX. Penulisan mempunyai unsur sex.

    ReplyDelete
  14. Ambo dah tak rasa hadi dpt keuntungan dari bentang ruu355, disebabkan UMNO sebenar yg patut buat begitu dgn sokongan ahli MP mereka dah cukup, Pas jgn angkat bakul pulak krn telah berjaya dpd UMNO, namun PRU nanti pengundi Melayu akan tenguk prestasi UMNO sendiri yg sarat dgn masalah berat najib, manakala pas akan di tenguk masih lemah macam kura-kura semasa memimpin Kelantan, tak payah menagih lah pengundi setia lagi krn semua dah mencari hala tuju baru bersama amanah/pakatan harapan

    ReplyDelete
  15. RAFIZI…. HAJAT DIHATI MAHU SIMPATI, NAMUN AKHIRNYA DIA TERIMA MAKI
    Nah ambil kau… kuasa rakyat yang dipuja-puja PKR nampaknya kena batang hitung pemimpin mereka sendiri.

    Ini selepas facebook Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli yang juga Ahli Parlimen Pandan dihujani kecaman dan kritikan terhadap tindak tanduknya di Dewan Rakyat pada Khamis.

    Asalnya, Rafizi nak luah ketidakpuasan hati dengan melahirkan rasa kecewa ‘kononnya’ tidak diberi peluang untuk berbahas Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau RUU 355 pada Khamis, menerima kecaman negatif pelayar laman sosial itu.

    Rafizi seolah-olah tidak faham dengan penggunaan ayat yang digunakan oleh Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia bahawa sesi perbahasan RUU355 akan ‘ditangguhkan’ pada sesi mesyuarat sidang Dewan Rakyat pada Julai nanti. Bukan ‘disekat’ seperti didakwa oleh Rafizi dilaman Facebooknya.

    “Saya dan beberapa ahli parlimen pembangkang yang tidak di beri peluang untuk berbahas di Sidang Parlimen hari ini selepas pembentangan Pindaan Akta 355 akan menyambung perbincangan tentang topik ini dalam suatu Sidang Parlimen Khas Pakatan Harapan pada hari isnin, 10 April nanti.

    “Walaupun suara kami telah disekat di parlimen, saya pasti rakyat-rakyat Malaysia yang telah meletakkan kepercayaan kepada kami ingin mendengar pendapat ahli-ahli parlimen mereka tentang pindaan Akta 355 ini.

    “Oleh itu, Sila saksikan Sidang Parlimen Khas Pakatan Harapan Akta 355 ini secara langsung dari laman Facebook page saya jam 8.30 malam pada 10hb April 2017,” katanya menerusi status Facebooknya selepas sesi perbahasan RUU355 ditangguhkan.

    Status yang dimuatnaik Rafizi itu menerima kecaman hebat netizen yang merasakan beliau ‘meroyan’ setelah sesi perbahasan RUU355 ditangguhkan sedangkan peluang untuk membahaskan akta tersebut boleh dilakukan pada sesi sidang Dewan Rakyat akan datang.

    “Aik…ditangguh kata disekat? YB tak faham bahasa, ke tak boleh nak beza sekat dengan ditangguhkan? YB ada dalam dewan tadi? YB tak tengok ke berapa ramai geng-geng YB diberi laluan untuk mengacau Ahli Parlimen Marang buat pembentangan sehingga lewat hampir 1 jam. Kalau suara YB dan geng-geng disekat, jangan harap speaker nak bagi laluan. Ke YB tidur sebelum pembentangan bermula tadi,” kata pengguna Facebook Mohd. Luqman.

    “Kau (Rafizi) ni memang pemikiran liberal. Semua benda nak dipolitikkan. RUU355 ini untuk umat Islam, tak boleh ke kau sokong? Ke kau ni Islam hanya pada nama? Tak ade pegang hukum hakam Quran. Aku lebih hormat Ahli Parlimen UMNO dalam hal ini berbanding kau yang hanya khadam (kuli) abadi DAP. Dasar pondan tak ade telur,” kata pengguna Facebook Wan Hafizie Wan Harun.

    “Dulu masa kerajaan (Pusat) tak jadi ambil alih (RUU355), macai Nuar (Anuar Ibrahim) bertepuk tangan, kabo (beritahu) PAS dah kena ‘kencing’ (tipu) dengan kerajaan, Barisan Nasional (BN) pengecut. Sekarang kerajaan dah buktikan siapa sebenarnya yang takut dengan RUU355 ini,” kata pengguna Facebook Mohd Aznin Fazli.

    “Kalau nak bahas dan sokong RUU355,its okay Encik Rafizi. Tapi kalau nak persoalkan kenapa undang-undang Islam dilaksanakan, rasanya Encik. Rafizi tak layak jadi wakil rakyat beragama Islam lagi. RUU355 bukan pasal politik, itu hal agama. Kalau rasa diri itu Islam, mesti wajib sokong apa yang Islam laksanakan, kalau (Rafizi) masih rasa diri itu masih Islam. #ruu355bukanhalpolitik,” kata pengguna Facebook Idham Aries.
    Sebagai umat Islam, Rafizi perlu malu apabila beberapa Ahli Parlimen daripada DAP dan PKR seolah-olah cuba menghalang pindaan RUU355 dibentangkan di Dewan Rakyat dengan cubaan membangkitkan beberapa perkara kepada Pandikar sebaik sahaja RUU mahu dibacakan.

    Tindakan ahli-ahli Parlimen berkenaan telah melengahkan masa kira-kira 35 minit sebelum Datuk Seri Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) yang juga Presiden PAS dapat membentangkan usul berkenaan atas sifat rang undang-undang persendirian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon

      Memang rafizi dan semua mp.pembangkang di dekat

      Selepas di sekat atas alasan tolol speaker sendiri tahu barulah kelam.kabut speaker tangguh pula

      Parlimen tenoat berbahas bukan tempat buang taik lepas tu tak cuci!

      Taik (ruu),di biarkan atas meja tertanggub! Apa jenis speaker yg biar tahi di lap bulan 7 nanti?

      Pundekar tak tahan nak mcm ano kata nak ejalulasi sama diana..

      Permainan pas dan umno dan speaker memBINATANGkan semua MP di parlimen!

      Apa yg PUNDEKAR TAKUT SANGAT? adakah sebab one Phone call dari kami?

      Delete
    2. Xdpt jadi first..ape pun pas pis pus..mana en somi odi q7? dah jadi patung cendana ke?

      Delete
    3. 1238 aoa yang nak komen banyak banyak,agama lah,islam lah,melayu,ruu355 lah. Yang kamu semua sembah Tuhan Jho Low kenapa. Kafir pula yang di junjung. Tuan kamu yang suruh sebab si gemuk tu kawan klepet dia. Tidak perlu DAP atau MCA atau MIC, parti Sabah dan Sarawak menentang ruu355 kamu semua pun bermain main dengan agama. Kalu tidak mana mungkin semua rakut pada Tuan Jho Low. Di klepet habis habis pun mulut semua macam di jahit tidak berani komen langsung. Hidup melayu. Hidup umporno. Hidup Jho Low.

      Delete
  16. #KecamRafizi : Awas Permainan DAP, Mahu Tunjuk Sesama Islam Bertelagah
    Orang Melayu Islam perlu melihat dalam konteks yang lebih teliti isu YB Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang beriya-iya menunjukkan bahawa beliau yang orang Islam pertama wakil rakyat yang menentang usul RUU355 di Parlimen sejak ia dibentangkan pada Khamis lepas.

    Bagi Rafizi, beliau yang juga Naib Presiden PKR sudah tentu barua DAP dan budak suruhan parti cauvinis itu. Dia akan melakukan apa sahaja yang disuruhnya termasuk membangkang hal ehwal agamanya sendiri.

    Dari satu segi, DAP mahu memperlihatkan kini orang Melayu Islam sedang bertelagah dalam isu rang undang-undang melibatkan mahkamah syariah ini secara tersirat.

    Rafizi sengaja terus melakukan provokasi dalam isu ini supaya orang Melayu Islam mengecamnya dan memberikan komen menghentamnya di laman sosial Facebook secara tidak langsung menunjukkan orang Islam Melayu berantakan di dalam negara.

    Media asing dan kuasa asing akan melihat Malaysia sedang berlaku konflik melibatkan undang-undang Islam padahal netizen mengecam Rafizi kerana bersikap sebaliknya pada RUU355 memandangkan beliau seorang Islam.

    Pemimpin DAP, Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng akan melihat sahaja pertelingkahan yang dicetuskan oleh Rafizi kerana RUU355 itu tidak langsung ada kena mengena dengan mereka.

    Tugas Kit Siang pada hari pembentangan adalah mencetuskan provokasi awal atau membuat kejutan awal sebelum Rafizi menyambung tugasnya.

    Sebagai orang Islam yang memang jelas faham akan tujuan RUU355 dibentangkan, mereka tidak perlu mengendahkan Rafizi dan membiarkan sahaja beliau mengutuk RUU berkenaan seorang diri tanpa diberikan perhatian.

    Permainan DAP sangat licik dengan ramai wakil rakyat dan pemimpin Melayu yang cukup jahat sanggup bersekongkol dan membantu mereka menghuru-harakan perpaduan masyarakat di Malaysia.

    Biarkan Rafizi dengan segelintir pihak yang membantah RUU berkenaan berbunyi. Jika diberikan perhatian yang lebih, ia akan memperlihatkan seolah-olah orang Islam di dalam negara ini sedang bertelagah sesama sendiri.

    Pada Khamis lepas, Presiden PAS merangkap Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membentangkan huraian pindaan kepada undang-undang melibatkan kuasa Mahkamah Syariah di Dewan Rakyat, Parlimen.

    Pembentangan itu berjaya disempurnakan biarpun mendapat tentangan dan provokasi tidak berfaedah dari pembangkang.

    Perbahasan ditetapkan pada sesi Dewan Rakyat akan datang pada Julai depan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila speaker main politik atau menjadi BLIODY FOOL sebab guna kuasa yg ada

      Apakah sebenarnya NIAT speaker?

      Tersilap bagi laluan atas arahan top executive?

      Atau sudah di rancang utk jadikan parlimen sarkas taraf dunia di lakonkan pas dan umno mic mca

      Kenapa permainkan sistem demokrasi?

      Siapa yang WHATS APP kata BLIODY FOOL tu! Sampai speaker cepat cepat tangguh? SIAPA? arahan siapa ? Siapa yang buat panggilan hangit itu?

      Sehinggakan "hukum' tuhan pun main tangguh tangguh . Kalau akta judi tak kisah lah nak tangguh..ini 'hukum tuhan hadi tau!"

      Delete
    2. Mamat 12:43,,,,perpaduan melayu kepala bapak mu....
      Lepas mu curi duit mu kempen kpd orang supaya perpaduan melayu.
      Supaya mu curi duit jadi halal? Mu ingat rakyat malaysia sekarang bodoh lagi sperti mu?

      Delete
    3. 1243 bertuhankan kafir Jho Low. Memang dia berpura pura cakap pasal agama tapi kita semua tau yang 1243@kafir@jho low

      Delete
  17. Laki Izzat dpt duit kerajaan guna untuk beli lembu. Najib guna duit curi 1mdb rm2.6billions dn bagi duit nak jadi kan lebai Hadi lembu.
    Mana Tuan Brahim????Masa SR dan Husam buat pendedahan, Brahim tanpa fakta ckp 'Pas akan saman SR dan Husam'. Bila2 time Rafizi, Brahim senyap seribu bahasa. Dah dpt fakta cukup lah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon kalau masuk mahkamah..MASAK pas..

      Bukti semua kluar.. SPRM terpaksa ambil tindakan tak.boleh sorok bawah carpet!

      Husam tunggu di mahkamah tapi SUA hg juga lawyer tak setuju kalah teruk!

      Tuan Ibrahim yg juga ularrrmak ciput pas takde kuasa. Diam macam pasu aje lah

      Pas tidak akan saman rafizi.. Lagi 10% nak masuk nih.. Rafizi bikin kecoh.. Aduiii tanguh lagi wire transfer 90juta dari London !

      Poket Nik abudoh dah kering nih sampai kalah tinb YDP!

      Delete
  18. PAS berkata dakwaan aliran masuk wang hanya untuk mengalihkan perhatian daripada masalah dalaman PKR.

    (FMT) – PAS hari ini enggan menjawab dakwaan Rafizi Ramli semalam yang individu rapat dengan PAS pernah menerima dana daripada 1MDB.

    “Bukan tanggungjawab kami untuk menjawab kepadanya. Dia siapa?” soal Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan.

    Sebaliknya, Takiyuddin menyerahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk mengambil tindakan lanjut.

    Rafizi yang juga naib presiden PKR semalam mendakwa siasatan SPRM mendapati aliran dana daripada akaun berkaitan 1MDB sampai kepada “tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS”.

    Sebelum ini, portal Sarawak Report mendakwa PAS menerima RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak.

    Susulan itu, Takiyuddin menghantar surat tuntutan kepada editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown, Disember lalu atau berdepan saman. PAS sehingga kini bagaimanapun belum memfailkan saman.

    Terserah kepada SPRM

    Takiyuddin semalam mendesak Rafizi menyerahkan bukti kepada SPRM. Rafizi bagaimanapun berkata ia tidak menjadi persoalan kerana beliau bersandarkan kepada siasatan SPRM sendiri sebelum ini.

    “Kalau betul sudah dalam tindakan SPRM, maka terserah kepada SPRM. Jika SPRM kata ada kes, panggil kita untuk beri keterangan jika perlu. Biar PAS selesaikan kepada SPRM, kita tidak perlukan khidmat beliau,” Takiyuddin memberitahu FMT.

    Beliau sekali lagi menyatakan tidak tahu akan perkara tersebut.

    “Ramai individu yang rapat dengan PAS. Malah kalau orang PAS sendiri pun yang didapati terlibat, sila ambil tindakan,” kata ahli Parlimen Kota Bharu.

    Beliau menyifatkan Rafizi cuba bermain politik untuk mengalihkan perhatian terhadap masalah dalaman PKR.

    “Kita tahu PKR ada masalah dalaman. Selesaikan masalah itu, dan jangan cuba alihkan perhatian dengan melibatkan orang lain,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas tolong jangan cakap saja!

      SAMAN LAH. itu yg rafizi dan husam mahu!!

      Bongkar di mahkamah!

      Duit 1mdobi pulak Tuh! Habis lah semua kena masuk mahkamah!

      Pening kan PAS? balance90% kalau tak masuk dari London maka tak boleh PRU PAS NIH!

      nak buat muktamar pun takde duit! Parah betul!

      Delete
    2. Tok Lebai Senget 12:48,
      Otak mu senget ke? Jika teringin sangat nak jadi wartawan, pi minta kerja dg harakah/utusan.
      Hang tak payahlah nak jadi pemberita kat sini....budin tak bayar gaji pun!...
      Wujud juga spesis macam ni...

      Delete
    3. 1248@kafir@jholow bertuhankan Tuan Jho Low

      Delete
  19. Rafizi Ramli nama yg pernah kubenci dulu tapi kini sntiasa tertinggu2 ceramahnya. Beliau boleh dikategorikan sbgai anak muda yg sgt cerdik, berani & berfakta. Negara sgt memerlukan pemimpin yg 'world class' sebegini yg telahpun pupus dlm bn. Moga RR berpeluang bertanding & diberikan jawatan Menteri@pentadbir ekonomi sekiranya Pakatan Rakyat menang di Pru14. Syabas RR kerana anda telah berjaya membuka mata hati kami golongan totok umno.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq rafizi dengar nasihat kami

      Kerana langkah kajang KHALID GAGAP di pecat..dan sambil menyelam minum air

      Allah tunjuk MUKA binatang sebenar PAS!

      NAK TAHU PERANGAI PAS PECAT K.GAGAP DULU!

      AKHIRNYA KAMI BERJAYA HASUT SUA DAN SETERUSNYA BERPECAH LAS KEPADA PASMA DAN AKHIRNYA AMANAH

      KAMI JUGA HASUT BUDAK TIBGKAT 4 SUPAYA PUNGGIRKAN MAHATHIR DAN SAPU SEMUA PROJEK! BOLEH JADI BILLIONAIR KALAU KEBAS SEMUA PERUNTUKKAN KEM.BEBALWANGAN!

      BUDAK TGKT 4 PERCAYA DI MAKAN HASUT.. KAN DAH MAHATHIR MARAH! SKRG ADA PPBM!

      APA PASAL SENANG SANGAT HASUT KETURUNAN MELAYU NIH?

      ESOK KALAU KAMI HASUT BORNEO MACAM MANA AGAKNYA JADI KEPADA MALAYSIA NIH?

      Delete
    2. Ya...ramai lagi orang macam kamu tersalah anggap kpd YB RAFIZI RAMLI.
      teruskan perjuangan mu YB!!

      Delete
  20. Hebat sangat ker Rafizi ni?
    Assalamualaikum... Modus operandi tuduhan terhadap PAS nampaknya sama.Mula mula menuduh, kemudian minta PAS siasat dan cabar untuk saman kalau tuduhan itu tak benar.Begitu juga tuduhan itu disertakan dengan bukti yang tidak ada hitam puith dari SPRM dan transaksi bank kemudian menyatakan akan mendedahkan bukti dalam masa terdekat tetapi kemudiannya tuduhan itu hilang dan diganti pula dengan tuduhan baru.Itu yang terjadi dalam kes tuduhan terbaru Rafizi terhadap PAS yang dikatakan menerima dana dari 1MDB menerusi seorang tokoh yang rapat dengan PAS di mana Rafizi meminta PAS menyiasat setiap sumbangan yang mereka terima untuk membuktikan benarnya tuduhan haprak dia tu.
    Saya terpanggil untuk menulis kerana merasakan betapa Rafizi bermuka muka dan cuba mengajak orang PAS mengikut rentak sumbangnya.Hebat sangat ker Rafizi ni? Apakah kerana dia seorang pakar stretegi semua cakapnya boleh pakai? Ingat lagikah Kajang Move yang akhirnya dibongkar dan diakui hanyalah fitnah kepada TSKI? Macam mana Rafizi boleh jadi pakar srategi dengan reputasi sebegini?

    Dua point yang saya nak kemukakan.Pertamanya mengenai hasil siasatan SPRM.Rafizi mendakwa tuduhan ini dibuat hasil dari siasatan SPRM.Tetapi peliknya tak ada pertuduhan yang dibuat oleh SPRM.Rafizi mahu memberitahu kita semua tiadanya pendakwaan yang dibuat oleh SPRM kerana ianya melibatkan PM tetapi satu perkara tidak jelas, ia itu bagaimana Rafizi mendapatkan hasil siasatan SPRM sehingga nama tokoh yang rapat dengan PAS yang menerima dana dari akuan peribadi PM pun dia tahu?

    Keduanya mengenai akta rahsia bank yang tidak membenarkan butir butir akuan peribadi dan transaksi didedahkan kepada umum,Jadi bagaimana Rafizi boleh menembusi halangan akta ini untuk mendapat akses kepada transaksi dari akaun PM dan tokoh tersebut.Pakar strategi haprak ini boleh mendakwa dia mendapat maklumat dari kertas siasatan SPRM kerana SPRM ada akses kepada transaksi tersebut kerana dibenarkan oleh akta rahsia bank untuk tujuan siasatan.Sekali lagi kita nak tanya bagaimana Rafizi boleh dapat kertas siasatan itu? siapa orang perantaraannya?

    Rafizi ada reputasi boleh mendapatkan maklumat sulit kerajaan sehingga dia pernah dijatuhkan hukuman kerana memiliki dokumen rahsia kerajaan.Apa kerana ini Rafizi boleh mendapatkan dokemen dari semua jabatan kerajaan termasuk SPRM?Kita nak tahu pasal tu?



    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon ko tak kenal rafizi

      Ko tanya hebat sangat kah?

      Kami malas nak jawab.. Kami cuma nak maklum siapa rafizi nih!

      Anin tolol ko ada Double degree? 4.0 flat!

      Collegian old boy! Mckk!

      Engineer dan juga akauntan bertauliah

      Consultant utk multinasional comapnies worldwide!

      Anon sebelum cakap.. Cermin diri dulu.. Salahkan bapak ko suntut silap perempuan. Lain kali cari BAKA baik!

      Delete
    2. Well said bro Malaysiabaru....

      Delete
    3. YB Rafizi tidak hebat. Tiada karamah.....tetapi berkata benar. Ada orang merasa dirinya hebat sebab dah kaya raya sejak jadi MP, ada yg merasa hebat kerna lulusan agama dan jadi MP.
      Apa guna diri pandang hebat oleh makhluk manusia JIKA DIPANDANG HINA OLEH ALLAH?
      BERCAKAP DENGAN TUJUAN UNTUK MENIPU RAKYAT BUKANKAH ORANG ITU MUNAFIK?

      Delete
    4. Tq anon 1329..

      Please get ready we are goibg to borneo.. 60seats there! Hanya guna RUU335!

      Delete
    5. 1257@kafir@jholow perlu transaksi bank kah untuk jadikan bukti. Bukankah malaysia sudah dalam era paperless.'pakai air liur' cakap donation sudah boleh diterima oleh pendedak dan pencacai. Negara lain perlu money trail ,bank documents.

      Delete
  21. Taktik lapuk yang Rafizi gunakan dalam melemparkan tuduhan ini meragukan kita semua tentang akses yang Rafizi ada untuk mendapatkan kertas siasatan SPRM. Kita semua tahu baru saja tuduhan Serawak Post mengenai rasuah RM90 juta dari wang 1MDB kantoi, dan Rafizi kelihatan mahu refresh dengan tuduhan menggunakan taktik tokoh yang rapat dengan PAS dan dengan berlagak gentleman berjanji akan mendedahkan nama tokoh ini dalam masa dua tiga minggu lagi.Inilah taktik lapuk Rafizi si pakar strategi haprak kerana awal awal lagi kita boleh jangka dalam masa dua tiga minggu lagi semuanya dilupakan dan tuduhan akan kantoi.

    Acahan supaya PAS menyiasat hanyalah gurauan dan insyallah PAS tidak akan melatah, lagi pula kata Rafizi dia mendedahkan perkara ini kerana apa yang berlaku di Parlimen di mana kerjasama PAS dan UMNO semakin kelihatan ekoran pembentangan RUU 355 oleh TGHH.Apa sebenarnya puak puak ni nak? Nak tengok hukum Allah dilaksanakan di bumi Malaysia atau hanya nak rampas kuasa dari Najib? Sehingga melahirkan pakar strategi yang haprak macam Rafizi?

    Se perkara lagi yang hampir pasti, PAS dan PKR akan berpecah. PKR akan meneruskan legasi mencari kuasa bersama sama DAP dan PAN sambil PAS terus istiqamah dalam perjuangan fisabillahnya.Dua bentuk perjuangan yang bertentangan sama sekali di mana PKR akan terus mencari jalan untuk merampas kuasa dari BN dengan menggunakan apa saja kaedah dan cara yang ada tanpa mengira halal atau haram, sambil PAS akan terus yakin dengan kuasa ALLAH yang akan memberi kemenangan samada dengan kuasa politik atau tanpanya.PAS tidak akan melahirkan pakar pakar strategi seperti PKR kerana PAS sudah ada ramai pakar pakar yang sentiasa berpandukan Quran dan Sunnah tidak seperti PKR yang pakar pakar mereka hanya berpandukan otak mereka yang kecil dan dungu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kecil?

      Wan azizab dapat anugerah pelajar terbaik Ireland!

      Azmin masters matematik

      Rafizi kami dah hurai diatas..

      Anon mai sini aku nak ajar cara baca doa dapat zuriat baik..

      ' ya tuhan hadi berikanlah kami semua penyokong pas sperma dari DNA firaun zaman musa dan juga sel sel telur isteri kami ada DNA lembu Keling sembah dan DNA babee wahabee gilababee..' AMIN AMIN YA RABB

      titiskan airmara tanda yakin di makbul

      Delete
    2. Oi Ustaz 12:58....ru355 menegak hukum Allah ke?
      Kitab mana mu baca ha?
      Mabuk ketum ke?
      Aku selalu kata dulu puak mu ni penipu!!
      Mu cuma nak tambah hukuman dunia bukan nak ikut hukum Allah. Mu gi cerita dg orang kampung nak tegak hukum Allah.
      Cara itu bukan PENIPU?
      Mu boleh tipu manusia....kamu tak boleh tipu Allah....bangsat!

      Delete
    3. 1258@kafir@jholow. Jangan campur aduk agama dan politik. Saya sdah cakap bertahun tahun. Sekarang tengok apa sudah jadi. Penyembah Tuhan Jho Low pun ambil kesempatan. Padan muka semua yang bahalol.

      Delete
  22. YB Rafizi Hero Tulen atau Tukang Pemfitnah?

    1. Tidak cukup dengan fitnah 90 juta oleh Sarawak Report, kini YB Rafizi muncul dengan fitnah terbaru iaitu PAS dapat dana 1MDB pula. Kononnya wang disalur melalui akaun peribadi PM Najib kepada seorang tokoh yang rapat dengan PAS.

    2. Cuba lihat taktik modus operandi mereka tetap sama iaitu:
    a) lemparkan tuduhan secara samar tanpa bukti.
    b) cabar si mangsa yang dituduh untuk kemuka bukti tidak bersalah dan saman mereka yang menuduh.
    c) taktik ini tidak susah pun hendak dibaca. Buat tuduhan berulangkali agar orang awam percaya dan imej PAS tercalar teruk.

    3. Sehingga ke hari ini pun Sarawak Report tidak pernah mendedahkan bukti PAS terima dana 90 juta. Dalam dakwaan YB Rafizi pula, dia menuduh seorang tokoh yang rapat dengan PAS mendapat dana 1MDB lalu dana itu disalur kepada PAS.

    4. Oleh kerana YB Rafizi ni amat terkenal sebagai Hero Pendedah Maklumat, maka PAS sememangnya sedia dan terbuka menanti bukti tuduhan sebegini. PAS sedia disiasat oleh SPRM. Dalam kes 90 juta, SPRM sendiri telah mengesahkan tuduhan yang dilemparkan itu tidak ada bukti. Mudah bukan.? Tuduh sahaja..

    5. PAS tidak pernah lupa dengan Episod Drama Langkah Kajang yang kejang dan gagal itu. Bukankah arkiteknya si YB Rafizi ni.? Bukankah akhirnya terbukti di mahkamah bahawa cereka 90mukasurat tuduhan terhadap Tan Sri Khalid itu adalah fitnah dan PKR meminta maaf.

    6. YB Rafizi merupakan Naib Presiden PKR. Jadi,tuduhan terhadap PAS ini seolah-olah memberi mesej PKR mahu ‘berperang’ dengan PAS. Semalam di Parlimen pun, Ahli Parlimen PKR antara yang bangun menghalang Tuan Guru Presiden PAS daripada membentangkan RUU 355. Maka, kesemua ini boleh dijadikan asas penilaian dalam membuat keputusan hubungan antara PAS dan PKR di Muktamar PAS pada hujung April nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuhan jadi pernah kata

      Pasma kapir

      Anjing menyalak bukit

      Pil kuda fitnah

      ... Seterusnya kami suruh pengKomen sambung..

      Ayat ayat yaHadi ahWANG

      Delete
    2. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    3. 1300@kafir@jholow. Penyembah tuhan jho low. Sorry lah sesiapa yang menyembah kafir jho low memang tidak dapat dipercayai langsung kerana dia sendiri pun kafir, pengkhianat rakyat.

      Delete
  23. Rafizi: Cukuplah menjadi pondan
    SECARA tiba-tiba keluar pula dari mulut Rafizi kononnya beliau tahu duit 1MDB mengalir ke akaun seorang yang rapat dengan PAS. Tak cukup dengan itu dicabarnya pula presiden PAS menjawab perkara itu.

    Sebelum ini tuduhan yang lebih kurang sama dibuat oleh orang terbuang dari PAS. Cuma bezanya orang terbuang itu sempat memberitahu nama bank transaksinya.

    Dewan Pemuda PAS seluruh negara telah membuat laporan polis dan mencabar orang terbuang itu membuktikan kata-katanya. Tetapi hingga sekarang cabaran itu senyap seribu bahasa.

    Barangkali Rafizi cuba mengalih isu. Kejayaan membentangkan usul RUU bisa menenggelamkan namanya. Dicari dalam 'pen drive'nya sisa-sisa isu. Lalu dikutip kembali kata-kata orang terbuang PAS.

    Letih... tidak dilayan dikatakan bersalah. Sedangkan prinsipnya 'tuduhan hendaklah dibuktikan'. Tapi sekarang sudah jadi terbalik. Aku tuduh kamu; buktikan kamu tidak bersalah.

    Baiklah. Secara ringkasnya wahai Rafizi (atau orang buangan PAS); PAS ini sebuah pertubuhan, ramai ahlinya. Dan ramai juga peguamnya. Sudah letih kami menerima sindiran sebegitu rupa. Kami minta jangan lagi menjadi pondan; jangan lagi berlindung di sebalik perlindungan bersyarat. Sebut sahaja siapa? Berapa? Bila? Dan bagaimana? Mudah bagi kami untuk membuat perkiraan bagi mengajar kamu menjadi lelaki sejati.

    Nik Bahrum Nik Abdullah
    Penulis ialah Pengerusi Luham Kelantan

    ReplyDelete
    Replies
    1. RAFIZI PONDAN?

      Nik bahlolm Nik abGilaH

      bahasa kamu macam bahasa Tuhan Hadi! Tiada sikit pun bahsa alkoran!

      Memang sah kamu ni anak seorang pengembala babi babi jijik di Kelantan.. Kemudian kamu tatang ternakan babi kamu kepada puak puak MCA di pekan cina kota baru!

      Kenapa sanggup kamu fitnah kata rafizi pondan

      Sedangkan rafizi membela bekas anggota utj dapatkan pencen mereka sampai masuk penjara!

      Rafizi juga adalah bapa kepada 3org anak yg comel dan cantik

      Tidak seperti kamu!,Nik bahlolm yg hanya ada anak anak isteri bermuka babeee!

      Delete
    2. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    3. Knape x saman je SR,WSJ, Husam dan Rafizi. Kerana duit, pas jd sesat. Hukum karma, dlu kluarkan amanat sembelihan org ameno x sah, org ameno kapir dan sesat tp skrg amanat tu Allah dh tunjukkan dn trbalikkan kpd kaum pas sndiri. Sbb apa? Sbb duit, sial punya pas. Aku xhalalkn segala sokongan aku selama ini, parti kau menang pru13 krn undi dr kami, tp kau ibarat vavi yg najis mughallazoh, kena samak dulu kalau trsentuh. Vavi lah kau, jahanam

      Delete
    4. Nik bahalol@kafir@jholow. Bertuhankan jho low. Siapalah yang percaya kalau penhilat Tuan jho low

      Delete
  24. Allah Maha Berkuasa atas segalanya, Pandikar menggunakan haknya sabagai speaker.
    Allah Maha Berkuasa atas segalanya. Allah mengatur sehingga pandikar menggunakan kuasanya sebagai speaker, mendahulukan usul haji hadi. Demikian haqiqat yang hanya difahami bagi orang yang beriman.

    Sebelum ini penulis juga manyangka pandokar tidak akan menyusun atur sedemikian rupa hingga usul haji hadi macam roket dari nombor 13, naik ke nombor 1. Namun demikian Allah Menentukan.

    YAng menarik ialah pandikar sendiri mengatakan apabila mendengar penjelasan haji hadi dan mendengar hujah sokongan taqiudin, barulah dia faham apakah rru355. Dan dia tidak mahu menjadi "bloody fool". Alhamdulillah.

    Bagi penulis, apapun caranya, berpakat ke berunding ke, yang penting rru355 telah dibentangkan. Walau ditangguhkan, ia telah dijelaskan. Semua mendengar bahawa rru355 tidak meliabtkan bukan islam, hanya melibatkan orang islam. Jadi tak ada sebab untuk lim kit siang, lim guan eng, lau teong lai, menjadi bloody fool. Lainlah mereka memang bloody fool atau mahu menjadi bloody fool.

    Kata puak-puak pakatan harapan, usul rru355 sepatutnya tidak didahulukan kerana ada masalah yang lebih penting. Demikian kata rafizi dalam utube. Otak yang berkarat dengan sekular memang melihat hal yang berkaitan islam tidak penting. Mereka yang menjunjung sekular memang demikian. Duit lebih penting, perut mesti mau buncit dengan makanan, agama tolak tepi. Mereka tidak merasa apa-apa apabila hukuman mahkamah syariah hanya sekadar melepas batuk di tangga, hanya 6 rotan berbanding 30 rotan mahkamah sivil. Kejam katanya, bahaya akan menanti jika rru355 diluluskan kata bekas president parti sos cili.

    Teringat kata husam musa kuasa 10. Kalau nik aziz masih hidup, dia akan masuk pan. Lawak tahap gaban betul. Mujahid kan anak alm mantan mursyidul am, haji yusof rawa. Tak ada pula mujahid kata kalau alm ayahnya masih hidup dia juga akan masuk pan. Tapi pada penulis, jika alm masih hidup,mujahid dah makan pelempang ayahnya.

    Apa-apapun, semua dah mendengar dari mulut haji hadi apa itu rru355. Dari dap, dari pkr, dari pan, dari ppbm, semua dah dengar. Yang bukan islam tidak terlibat. Yang terlibat ialah yang islam. Tak terfikir dalam akal yang waras, yang islam menentang. Jadi seolah-olah tak ada bezanya rafizi dan lim guan eng, tak ada beza mujahid yusof rawa dan tony phua.

    Namun Allah Maha Pengatur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah Maha berkuasa!

      Ya !,ingatkan kamu kata Tuhan Hadi lebih berkuasa sampai skrg RUU tak lulus lulus!

      Delete
    2. Allah Maha Mengatur!!!...jangan ingat Allah baik dg kumpulan ustaz sahaja. Doa puak puak mu dulu penuh padang bola di kota bharu Allah sudak makbur!! Tapi dia pulangkan kemuka kamu.
      Ada pehe lebai?
      Nak lagi?

      Delete
    3. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    4. 1313@kafir@jholow. Bertuhankan jho low

      Delete
  25. FUuuCccKkkkkk....kikikikikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcome back keris..

      Sebelum.nak komen mohon ambil WUDUK dulu utk dapatkan keredhaan Allah!

      Delete
    2. Kerus berayon@kafir@jholow. Bertuhankan jho low

      Delete
  26. Ahli Parlimen Islam patut malu tak faham usul Akta 355 - DHPP PAS
    SHAH ALAM: Ahli Parlimen pembangkang daripada Pakatan Harapan sepatutnya berasa malu dengan tindakan mereka yang cuba menghalang usul Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 atau Akta 355 dibentangkan di Dewan Rakyat semalam.

    "Saya rasa kecewa sebab perkara ini yang dibentangkan adalah untuk orang Islam sahaja dan awal-awal dah diberitahu ia tiada kaitan dengan bukan Islam.

    "Sepatutnya bila dibentangkan mereka perlu hormat sebab mereka ini wakil rakyat," kata Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) N Balasubramaniam kepada Antarapos.

    Selain itu, beliau turut mempersoalkan tindakan wakil rakyat beragama Islam yang tidak profesional semasa pembentangan oleh Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    "Saya rasa malu dengan perbuatan (wakil rakyat) Amanah, mereka adalah daripada PAS dan dasar PAS mereka dah tahu.

    "Orang bukan Islam pun boleh tahu dan faham tentang Islam serta mengapa nak bawa RUU355," katanya.

    Mengulas lanjut Subramaniam berkata pindaan RUU 355 tidak menyalahi Perlembagaan Persekutuan kerana usul berlandaskan Perkara 3 Perlembagaan menyatakan Islam adalah agama persekutuan.

    "Jadi apa salahnya orang Islam nak sokong? Perbuatan itu (membantah) amat mengecewakan.

    "Kalau macam ini mereka tidak boleh terima Islam atau bagaimana?," soalnya.

    Usul Rang Undang-undang (RUU) Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau RUU 355 yang dibawa oleh Abdul Hadi yang juga Presiden PAS berjaya dibentangkan buat kali ketiga pada hari terakhir Parlimen bersidang, semalam.

    Sebelum Abdul Hadi membentangkan usul persendirian tersebut, beberapa ahli Parlimen antaranya (DAP-Puchong), Gobind Singh Deo, (PKR-Gopeng),Dr Lee Bon Chye, (PKR-Alor Setar),Gooi Hsiao-Leung, (DAP-Gelang Patah), Lim Kit Siang dilihat bangun bagi membantah usul berkenaan.

    Menerusi ucapannya, Abdul Hadi memaklumkan bahawa usul RUU 355 itu hanya terpakai buat golongan Islam dan masyarakat bukan Islam tidak mempunyai sebarang kaitan dengan pindaan berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak paham tang mana?

      RUU adalah akta mahkamah syariah 1965!

      Ada buat pindaan pada 1984 semasa Yusof nor timb menteri dan Nik menyamar pegawai pusat islam.sebelum jadi penayarah atas pertolongan Anwar

      Nak.amend akta supaya sevat jadi 100 penjara 30tahun denda 100k.

      Ada lagi yg berkaitan isu murtad . Anak ibubapa kluar islam. Jualan arak . Puasa dsb.. Panjang nanti sebut habis ruang komen!

      Tagukah kamu anon RUU ini ada melibatkan non moslem!

      Dan RUJ ini tidak bersumberkan alkoran kareem

      Cara hukuman pun bersumberkan amalan Yahudi zaman firaun dan midevil England!

      Anon

      Penjara 30tahun? Berbaloikah sumbat seorang bapa minum arak dlm penjara yg anaknya pasti tersiksa nak hidup tanpannya?

      Dalam syari-e ini tidak dibenarkan! Nak siksa pesalah atau beri pengajaran bukan sorok di belakang tirai besi!

      Apakah sudah selidik bagai mana Nabi s.a.w menghukum peminum arak mahupun penjual arak..

      60tahun MCA dapat lesen jual arak bersama BN UMNO!

      Budak kolej khalwat dan zina... Jika setakat denda mak bapak pun boleh bayar! Kenapa tak hududkan? Rejam ? Jika yang ajak non moslem ? Di mana keadilan jika yg islam saja di hukum?

      Di Pakistan si pasangan kapir turut di sebat! Hukum hudud!

      Adalah RUU ini adil?

      Byk sangat persamaan RUU ini mcm penal code! Dan juga hasil buah fikiran manusia seperti yahadi! Sehingga jadilah RUU ini!

      Hukum syari-e tidak boleh di buat berdasarkan buah fikiran manusia! Kalau nak buat. Buat betul betul macam di Pakistan!

      Delete
    2. Dan ikut 100% alkoran!

      Jika tidak maka sia sia usaha kamu!

      Delete
    3. 1316@kafir@jholow. Bertuhankan jho low

      Delete
  27. Gila jenis apa ni?
    Assalamualaikum,,,

    RUU 355 mencetuskan satu wabak! Wabak gila tak tahu jenis apa.Nak kata gila babi tak nampak babi pun, nak kata gila meroyan tak ada anak yang keluarpun, entah gila apa apa.Peliknya sindrom gila tak tahu jenis ini dizahirkan oleh MP dari parti parti DAP,PKR dan PAN khususnya beberapa orang dari mereka yang semakin menonjol gilanya sejak RUU dibawa ke Parlimen.Mereka gila nak membahaskan usul pindaan akta 355 tapi entah apa geranan pula mereka sering membangkitkan kerjasama PAS dan UMNO dengan menggunakan RUU 355 tetapi sesekali mendakwa PAS kena kencing dengan UMNO.Pening melihat gelagat mereka ini terutama MP PAN yang rasanya semuanya dan bertitle HAJI tapi entah Haji mambrur atau Haji mamberuk.

    Masa RUU 355 pertama kali dibaca maka bertempiklah puak gerabak ini menuduh PAS sudah termakan dedak UMNO dan kemudian bertempik lagi apabila ditangguhkan.MP PAN terutamanya bermuka muka membangkitkan aspek aspek teknikal hukuman yang dicadangkan dalam RUU 355 seperti kaedah merotan dan seumpamanya ketika membahas titah ucapan Di Raja, bukan main riuhnya mereka menyoal itu dan ini seperti mereka ini tidak pernah belajar mengenai teknikal hukuman Allah seperti terdapat dalam banyak kitab fekaq yang ditulis oleh ramai ulamak ulamak muktabar.

    Bermulanya sindrom gila tak tahu jenis bilamana hujah teknikal yang cuba dibawa oleh MP PAN yang asalnya MP PAS yang sudahpun masak pasal hukum ALLAH yang nak dibawa dalam RUU 355.Kegilaan ini kemudiannya dirancakkan lagi oleh DAP yang terus menerus mendakwa PAS dan UMNO mahu berpakat untuk menang PRU dengan menggunakan RUU 355.PKR pun turut serta dengan menyatakan mereka mahu lihat dulu perincian RUU 355 oleh TGHH kerana bimbang keadilan Islam akan dicemari.Nampak hebat tetapi sebenarnya gila sebabnya mudah kalau mufti Wilayah boleh menyokong RUU 355 hanya sekadar mendengar pembentangan ringkas TGHH di Parlimen, apa perlu PKR yang bukan alimpun dalam ugama mahu menetapkan syarat sedemikian rupa, syarat gila tak tahu jenis!

    PAS kemudiannya didakwa dikencing oleg UMNO kerana RUU 355 dibiarkan tergantung bertahun lamanya sedangkan mereka lupa RUU 355 ini sudahpun mula dirancang dibawa ke Parlimen sejak tahun 90an lagi sesudah PAS berjaya memperkenalkan hukum jenayah berlandaskan syariat di Kelantan,malah sebenarnya RUU 355 hendak diubah sejak ianya mula mula diluluskan hasil idea arwah Prof Ahmad Ibrahim kalau tak silap di sekitar 60an lagi.

    Di sinilah peliknya MP PAN yang pernah berada dalam PAS seperti orang yang tak tahu menahu sedangkan presidennya seorang pakar sejarah yang tahu serba serbi tentang sejarah PAS sejak awal penubuhannya.Lagi satu tiada rekod menunjukkan arwah Prof Ahmad Ibrahim adalah ahli PAS ketika beliau merangka undang undang mahkamah syariah dengan nama akta 355 yang diluluskan di Parlimen ini.Inilah satu lagi bukti gilanya mereka ketika cuba mendakwa RUU 355 itu milik dan rekaan PAS.MP PAN memang gila kerana buat buat lupa tentang RUU 355 itu ialah hukum ALLAH bukan hukum TGHH atau mana mana manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon

      Tahukah kamu penjara 30tahun peminum arak atau penzina adalah satu hukuman mandatori bawah penal code!

      Adakah kamu samakan peminum arak kaki zina sbg pembunuh! Yg

      Di nagara barat dan islam adalah 30tahun penjara

      Inilah masalahnya bila yahadi yg buat RUU ni! Tghh sesat!

      Delete
    2. 1320@kafir@jholow. Bertuhankan jho low. Agama apa tu? kesian merapu di sini minta kesian.

      Delete
  28. Lagi gila ketika mereka menunjukkan semangat gila yang entah apa untuk membahaskan RUU 355.Apa yang nak dibahas? semua termaktub dalam ajaran Islam yang syumul, tak ada apa yang nak dibahaskan kerana sebagai orang Islam kita semua dituntut menjadi hamba yang mendengar dan mentaati.Peliklah para MP PAN yang pernah berada dalam PAS lupa tentang ini dan terus mahu membahaskan RUU 355.

    Kegilaan semakin terserah ketika TGHH diberi laluan oleh speaker untuk membentangkan RUU 355 kelmarin.Percubaan mengganggu ucapan TGHH dimulakan oleh LKS dan kemudian menonjol pula Khalid samad yang pernah kata dia mahu jadi seperti Tariq Bin Ziad membakar kapalnya demi ugama.Apakah gangguan kepada ucapan TGHH ini sebahagian tindakan Tariq Bin Ziadnya?Begitu juga mengulangi dakwaan ada kerjasama antara PAS dan UMNO ketika speaker menangguhkan perbahasan.Walau nampak tidak konsistan Khalid tetap meneruskan dakwaanya sebab sebelum itu PAS didakwa dikencing oleh UMNO ketika UMNO menarik diri untuk membentangkan RUU 355.Hanifa Maidin pun sama, seorang peguam yang mahir benar tentang undang undang Islam buat buat tak reti dengan RUU 355.APa ke jadah semuanya ini? Apa yang mereka nak?

    Speaker ketika menangguhkan perbahasan berkata beliau tidak mahu jadi bodoh, apa maksudnya? Saya tidak pasti tetapi jika diamati masa untuk berbahas mungkin tidak cukup pada sessi ini dan kalau beliau meneruskan juga perbahasan yang bakal diisi dengan perbahasan perbahasan gila dari ketiga tiga parti ini, mungkin speaker akan dituduh tidak adil sekiranya menghentikan perbahasan kerana ketidakcukupan masa.Barangkali speaker merancang untuk menyediakan sessi yang cukup selesa untuk perbahasan agar segala pertanyaan atau dakwaan puak puak gila ini akan terjawab.Kerana bimbang barangkali muncul gelaran ayam kepada speaker oleh geng gila tak tahu jenis ini.

    Entah entah bila perbahasan dibuka nanti, mereka pula terkencing dan terberak. Sama samalah kita tunggu dan mungkin dakwaan kerjasama PAS dan UMNO yang mereka lemparkan akan benar benar berlaku sebabnya tak kedengaran ada gangguan dari MP UMNO atau BN selain gangguan MP DAP PKR dan PAN sahaja.Rafizi Ramli memulakan Kajang Move 2 apabila mencipta seorang tokoh yang rapat dengan PAS yang menerima dana dari 1MBD. Macam biasalah dia mendakwa akan mendedahkan tokoh tersebut dua tiga minggu lagi dan macam biasalah juga selepas dua tiga minggu semuanya dilupakan macam yang dulu dulu.Sindrom gila tak tahu jenis!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semangat gila?

      Sudah pastilah MP pergi le.parlimen utk berbahas!

      Semangat gila yg kamu maksudkan adalah apa yang kami mahu dari wakil rakyat kami...

      Semangat TGHH kamu ialah tido dan ponteng parlimen makan gaji buta!

      Cilaka haji jadi selalu ponteng!,tak pernah berbahas dgn semangat waja!

      Delete
    2. 1321@kafir@jholow. Ruu355 itu hukum islam. Yang bertuhankan jho low tu ruu apa pula.

      Delete
  29. Perbahasan RUU 355 Ditangguh, Bukan Disekat
    PAS hairan mengapa Ahli Parlimen Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) melenting apabila Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia menangguhkan perbahasan Rang Undang-Undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) (Pindaan) 2016 (RUU 355) di Dewan Rakyat semalam.
    Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasrudin Hassan berkata, pemimpin Pakatan Harapan dan PPBM berpusu-pusu menemui pihak media di perkarangan Parlimen untuk memberitahu wartawan kononnya PAS telah ditipu oleh UMNO sedangkan mereka yang melengahkan masa untuk perbahasan RUU 355 dengan menganggu pembentangannya oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

    “Mereka pula yang melenting marah kononnya mereka dihalang daripada berbahas dan menuding kononnya PAS ditipu. Sedangkan perbahasan hanya ditangguhkan ke sidang akan datang.

    “PAS yang berhempas pulas mengatur pelbagai langkah, perbincangan, roadshow, himpunan, mesyuarat, rundingan, solat hajat dan sebagainya untuk menjayakan pindaan Akta 355, tetapi apabila speaker menangguhkan perbahasan, mereka pula yang marah kononnya dihalang daripada berbahas,” katanya dalam satu kenyataan semalam.

    Presiden PAS membentangkan RUU 355 di Dewan Rakyat semalam yang bertujuan meminda akta bagi memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah termasuk meningkatkan kadar hukuman yang boleh dikenakan ke atas umat Islam yang berzina dan minum arak.

    Pakatan Harapan yang diketuai parti sekular DAP bersama anggota partinya iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta Parti Amanah Negara (PAN) bagaimanapun menentang hebat usaha tersebut.

    DAP pernah mendakwa RUU 355 merupakan strategi halus PAS untuk melaksanakan hukum Islam hudud yang zalim, kuno dan tidak bertamadun di negara ini.

    PKR dan PAN pula mendakwa RUU 355 tidak boleh dibenarkan kerana ia mengelirukan dan menimbulkan keresahan umat bukan Islam.
    Sehubungan itu, Nasrudin menyeru umat Islam negara ini memperhatikan dengan cermat aksi dan sikap sebenar Ahli Parlimen Pakatan Harapan dan PPBM ke atas Islam di negara ini.

    “Mereka sebenarnya bukan marah kerana perbahasan ditangguh, tetapi mereka marah kerana Yang Dipertua Dewan Rakyat memberi laluan kepada Presiden PAS membentangkan usul pindaan Akta 355 tersebut,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asyik asyik hantukan DAP!

      brp kerusi DAP ada?

      Kalau dulu RUJ pindaan 84 boleh pula UMNO lukuskan?

      Knp masa tu tak salahkan DAP

      Malah pada 1984 lim Kit siang dan tan seng gaw hanya berdiam diri dan membiarkan ahli parlimen islam berbhas!

      Tup tup ada seorang ahli parlimen islam yg menentang . Y.b P.chepad iaitu tuan guru di sayangi rakyat y.b ustaz Nik Abdul Aziz Nik mat!

      Apa ko nak cakap? Org islam sendiri yg menentang ruu 1984!
      Nik

      Delete
    2. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    3. 1325@kafir@jho low. Apa yang kau peduli pasal ruu355 sebab kau bertuhankan jho low. Jadi pergi lah jauh sikit. Jangan menyibuk pasal islam ok. Berambus

      Delete
  30. Benarkah dap tidak membenci islam seperti mana yang didakwa oleh pemimpin mereka? Benarkah jika pakatan harapan memerintah negara, na'uzubillah, mereka akan memeprjuangkan islam?

    Dap tidak membenci islam, itulah juga yang diwar-warkan oleh pemimpin pan.

    Namun dalam parliment semalam, lim kit siang, govind deo dan beberapa mp dap, beria-ia mempertaikaikan peraturan mesyuarat parliment, dengan tujuan tak lain tak bukan supaya rru355 tidak dibentangkan.

    Allah sentiasa menunjukkan talam dua muka dap ini. Setiap kali mereka berbohong, setiap kali itulah pembohongan mereka terserlah. Dan Allah juga sentiasa menunjukkan talam dua muka sesetengah pemimpin pkr. Pemimpin pan tak payah ceritalah, pembohongan semacam telah menjadi darah daging.

    Penulis telah lama mengetahui dap ini memang bencikan islam. Sejak penulis mula mengundi pada tahun 1986 lagi. Tak payahlah sesiapa nak memberitahu penulis bahawa dap tidak bencikan islam. Dan penentangan kit siang terhadap pembentangan rru355 sdalah bukti paling jelas, paling mantap, paling jitu.

    Katanya tidak bencikan islam, tapi untuk menaikkan kadar hukuman mahkamah syariah ditentang. Mahkamah syariah adalah sinonim dengan islam di malaysia, maka menentangnya akan memberikan erti menentang islam kerana mahkamah syariahlah nadi memutuskan soal pertikaian dan permasalahan perundangan masyarakat islam.

    Apa lagi yang dap hendak menipu rakyat islam? Apa lagi auta lim kit siang hendak menipu rakyat umum?

    Penulis yaqin, hampir 100% rakyat islam malaysia akan menolak dap dalam pru14 akan datang. Dap jangan harap akan mendapat satu undipun dari rakyat islam yang punya mata hati yang celik. Dap hanya akan dapat undi dari orang yang sealiran dengan mereka seperti zaid ibrahim, siti kassim dan zainah sis.

    Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu.

    Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    2. Tak payah nak guna nama Allah..

      Kerajaan dap pulau pinang menaikkan elaun guru KAFA sebaik saja menang dun Penang!

      Selepas 6tahun baru kerajaan pusat nak buat!

      Delete
    3. Dap tidak membenci islam yg dap benci ialah orang yg melacurkan islam demi keuntungan mereka. Kalau benar islam.takkan masalah org asal gua musang teraniaya. Jumpa bincang dgn mereka pun tidak. Isle gapo mace ni?.

      Delete
    4. 1726. Betul. Isle retorik bergetar, dimulut manis bersembur ayat, dipunggung comut melekat.

      Munafik2 Taliban Totok Isle ini menghina Islam ada la.

      Delete
    5. 1326@kafir@jholow. DAP pun bukan padal kamu. Kau jaga tuhan jho low kau cukuplah. Tepi kain orang kau jangan peduli. Sampai masa jilat cina gemuk kau bila Tuan kau suruh. Lepas tu ambil dedak..

      Delete
  31. PERANGAI SEBENAR PAKATAN HARAPAN TERSERLAH
    Pas menyifatkan tindakan beberapa Ahli Parlimen PAN, PKR dan DAP yang cuba mencetuskan provokasi selepas sesi perbahasan Rang Undang-undang Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) Pindaan 2016 (RUU 355) ditangguhkan sebagai langkah yang tidak wajar.

    Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, tindakan tersebut telah menyerlahkan sikap sebenar segelintir pemimpin Pakatan Harapan yang diketuai DAP bagi menghalang perbahasan dan pindaan rang undang-undang tersebut.

    Kata Ahli Parlimen Kota Bharu itu, keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia untuk menangguhkan sesi itu dan membahaskannya dalam sidang akan datang adalah langkah tepat dan tidak sepatutnya dijadikan isu oleh mana-mana pihak.

    “Pandikar Amin telah memainkan peranan yang cukup cemerlang apabila tidak menye­belahi mana-mana pihak selain memberikan ruang secukupnya kepada Pas untuk menghuraikan usul RUU 355 tersebut.

    “Kita sudah maklum sidang dewan akan berakhir pada pukul 5.30 petang dan beliau menangguhkan kira-kira pukul 4 petang. Jadi saya rasakan tindakan itu adalah betul, sebab kalau diberi ruang sekalipun hanya seorang sahaja yang sempat menyer­tai sesi perbahasan,” katanya ketika ditemui pemberita sejurus tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra di sini malam tadi.

    Ketika ditanya mengenai tindakan Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dan beberapa pemimpin PAN yang dilihat berlebihan membantah keputusan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Takiyuddin berkata, situasi tersebut sememangnya sudah dijangka.

    “Itu situasi biasa dan kita sudah tahu dan mengenali jelas sikap pemimpin itu (Khalid Samad). Itulah Khalid Samad, masa kita berbahas dia tidak tanya pun, itulah sikap dia,” katanya.

    Dalam perkembangan berkaitan, Takiyuddin berkata, Pas yakin penjelasan yang diberikan semasa pembentangan RUU 355 di Parlimen semalam bakal memberi pandangan baharu kepada semua pihak terutamanya pembangkang dalam memahami pindaan akta tersebut.

    “Saya juga terkejut kerana celahan tidak banyak semasa perbahasan dan kalau ada pun semuanya celahan yang baik iaitu arah mereka yang ingin betul-betul memahami akta tersebut,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    2. Nak mintak bantuan siapa jika rakyat di tindas?

      Bila anak pak lebai masuk SOSMA siapa yang tolong? Dap dan amanah juga!

      Bila kena saman kerajaan. Nak cari siapa?

      Karpal Singh jugeer!

      Delete
    3. 1329@kafir@jholow. Perangai orang kau jangan peduli. Jaga perangai binatang kau cukup. Pergi sembah tuhan jho low kau ok.

      Delete
  32. UCAPAN NIK ABDUH BUAT KIT SIANG HILANG OTAK!!!
    Heh! Nampak gayanya, kegagalan demi kegagalan berterusan melanda Si Apek Kit Siang ni untuk menghalang pembentangan RUU 355 yang dicadangkan oleh Presiden PAS tu sebelum ini.

    Keadaan itu membuatkan Si Apek Kit Siang tu mula meroyan tak tentu arah dan membangkitkan persoalan demi persoalan berkaitan dengan pembentangan yang telah dibuat oleh Hadi Awang itu.
    Antara lain Si Apek Kit Siang tu cuba menimbulkan spekulasi kononnya Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin memberikan keistimewaan kepada Hadi Awang untuk buat pembentangan.

    Namun perkara itu jelas hanya sekadar andaian Si Apek Kit Siang yang dah nyanyuk itu sahaja kerana ianya sudah pun dijelaskan kepada dia sebelum Ahli Parlimen Marang itu buat pembentangan.
    Mungkin penjelasan yang dibuat oleh Tan Sri Speaker itu tidak cukup jelas buat Kit Siang kerana usia dia yang dah semakin meningkat dan menyebabkan pendengaran dia pun semakin berkurangan.

    Jadi, jangan pulak Si Apek Kit Siang tu terus hilang akal atau diserang penyakit jantung selepas dia membaca kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pemuda PAS ni. Takut ada pulak kerusi Parlimen yang kosong nanti.

    Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Ketua Pemuda PAS ini mengucapkan tahniah kepada Tan Sri Speaker kerana memberi kebenaran kepada Presiden PAS untuk buat pembentangan.
    “Semoga Allah memberi ganjaran tertinggi kepada Tan Sri Speaker Dewan Rakyat di atas ketulusan, keberanian dan kecekalannya berhadapan kesukaran membenarkan usul persendirian (Ahli Parlimen) Marang dibentangkan,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
    Tapi jangan terkejut pulak kalau bukan Si Apek Kit Siang tu yang masuk hospital selepas dia baca kenyataan Nik Abduh ni. Takut ada pulak Ahli Parlimen Islam dari kalangan puak Pakatan Haprak tu yang meroyan macam orang kena sampuk Setan!!! Hahaha!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru dpt dedak ek..kopipes jek ameno..memangg yg tinggal dlm ameno bodoh abadi.

      Delete
    2. 1339@kafir@jholow. Sampai masa sudah untuk sembah tuhan jho low kau lepas tu makan dedak ok.

      Delete
  33. Macamana agaknya reaksi kesipuan ahli2 PAS yg jujur takutkan Allah bila terdedahnya bukti ketua lebai hancing dan geng lebai jual agama PAS terima rasuah haram 90juta hasil rompakan duit rakyat terbesar di dunia?

    AMANAT HADI berubah kpd LAHANAT HADI dan PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SALAH TU!

      AMANAT TUHAN HADI 2017

      Delete
    2. Kalau kantoi1,sah boss walaun adalah pelacur agama kelas atasan.

      Delete
    3. Walaun sembah tuhan jho low. Semua pun takut pada jho low.

      Delete
  34. Anonymous8 April 2017 at 12:57

    Awat hang nak tau macamana dia dapat doc. tu bukan persoalannya. Persoalan yg patut hang tanya benarkah ada doc. tersebut. Soal dilindungi oleh akta tidak mustahak lani. Yg mustahak yg rakyat nak tau benar atau tidak najib sumbat duit dekat pas. Hadi jangan duduk diam saja. Bila ada soalan jangan bagi macai jawab. Hang jawab sepatah saja ADA ATAU TIDAK. Sebab ahli hang nak menilai jenis manusia apa hang ni. Manusia kah atau syaitan.

    ReplyDelete
  35. TAHIAH BLOGGER KAWAN DNG RAFIZI
    TAK MEMILIH BULU DAN JUGA KRONI
    SEKALI SEKALA BATU API KAWAN SENDIRI
    TAK MCM MAMAK SUKA JADI BATU API

    ReplyDelete
    Replies
    1. cai ameno bodoh abadi
      klepet duit setiap hari
      dapat peruntukan untuk diri
      Halal ke haram asalkan jadi

      Delete
    2. Ayo tambi1430
      Ini bulan itu dedak tarak masuk ka----mamak jugak kamu marah? itu fulus kena potong?
      Ayo tambi jgn itu macam la...
      Kamu malas,,,,,tulis atas pun banyak pendek,,,,bos dudah marah la.....
      bos potong gaji....mamak jugak kamu hemtam ha?

      Delete
  36. .
    .

    Rafizi lah YB tunggal yang mengistiharkan harta ..

    YB UMNO dan PAS yang parti nya berusia berpuluh tahun dan menjadi YB berpenggal-penggal langsung tak isytihar harta.

    PAS lah yang paling sial sebab hanya 'mengistiharkan' harta dengan menunjukkan pemilikan kereta mahal dan ini di lakukan selepas berbaik dengan Najib.

    ReplyDelete
  37. Rafizi...just drop the name. Let us see who will be the first to put thunderous denials and or defence. If it's the macais, u know it is true. If hadi responds himself, it's unlikely him. But if vice presidents reply...must be a few top leaders have been dedaked as well.

    ReplyDelete
  38. Hari Sabtu orang bercuti
    pendedak umno kita dah lali
    tulis panjang sepuluh peti
    sokong pengkhianat membuta tuli

    Unknown sahabat dan juga kellie
    anom lahanat, keris, suhaili
    apalah malang nasibmu ini
    perompak negara engkau lindungi

    hari hari kau sebut DAP
    sebab modal tak ada lagi
    2.6 billion kemana pergi
    poket Kit Siang atau pun jibby?

    umno dan PAS tersangatlah Islam
    tak ambil komisyen kapal selam
    tak tunjuk besar seluar dalam
    DAP puca Felda dah kelam.

    Zaman Tun rakyat pun suka
    Lama mentadbir fokus tak leka
    umno ditinggal Tun tak duka
    sebab umno dah penuh puaka..!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terbaik bro fan tun..

      1mdb satu malapetaka
      Alasan penyamun bermaharaja lela
      Jholow serbat tak di kata apa
      Rafizi pulak yang diaorg cerca..

      Islam pas dikatakan sejati
      Yang lain bukan pasal tak join parti
      Boleh lak tuan presideng dok maki maki
      Setaraf je ngan wak simen kikiki..

      Delete
    2. Terbaik dari bro Fan Tun dan bro Perak Man.

      Teruskan bro berdua.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. Lenguh jari menyecroll down hasil kolaj (sbb byk benor tampalnya) - bila blog sendiri xlaku maka beriya2 la balaci amno ni menjadi pelacur tua kat sini

      Kudos tu fan tun

      Delete
  39. Bro Perak Man, PAS dan umno memang camtu,
    Dia ingat dia saja beragama, kita ni kutu,
    Kita tak sokong perompak dia kata kita hantu,
    Tapi dia yang songlap 2.6 Dan 42 juta dalam saku..

    Ini unit pas ataupun orang orang Jasa,
    Unit perang saraf 6% tinggal dah jadi longgar,
    Bila habis modal tak dpt jawab dia main kasar,
    Buat buat lupa pemimpin Pas ada spender besar!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..terbaik bro fan tun

      Bila tak sebut bukannya lupa
      Tak mau buka aib diaorg semua
      Tapi macai2nya komen bagai nak gila
      Elok cerita peringatkan semula..

      Delete
  40. Pendekar Powerfool But Bloodifool

    ReplyDelete
  41. Malaysiakini juga melaporkan:

    "Rafizi tak perlu cabar, jalan terbaik adalah beliau membuat laporan kepada SPRM dan serahkan bukti itu untuk disiasat," kata Takiyuddin. - Ibid.

    Malaysiakini hari ini menyiarkan kenyataan jawapan rasmi Rafizi ke atas respon Setiausaha Agung PAS tu dalam berita bertajuk "Rafizi: SPRM ada bukti orang rapat dengan PAS dapat duit Najib" yang antara lain berbunyi:

    Beliau menyeru supaya saya menyerahkan bukti yang saya ada kepada SPRM supaya SPRM boleh segera menyiasat.

    Saya ingin memaklumkan kepada rakyat bahawa SPRM sudah pun menyiasat aliran dana dari akaun-akaun yang disiasat berhubung dana 1MDB yang dipindahkan ke akaun peribadi Datuk Seri Najib Razak.

    Dari siasatan itu, satu aliran dikesan sampai kepada tokoh yang rapat dengan pimpinan PAS itu.

    Oleh itu, tidak timbul soal segera menyerahkan bukti kepada SPRM seperti yang dinyatakan oleh Takiyuddin itu.

    Namun, saya akan mendedahkan nama tokoh tersebut dalam masa beberapa minggu ini dan selepas itu, saya akan membuat laporan SPRM supaya SPRM dapat merujuk kembali kepada kertas siasatannya sendiri. - Mkini.

    Juga dilaporkan:

    Setelah saya menamakan tokoh tersebut, ia akan menjadi ujian besar kepada Umno dan PAS seperti berikut:
    Pimpinan Umno akan bergelut sekali lagi dengan isu campur tangan dalam pentadbiran keadilan negara sekiranya Peguam Negara sekali lagi menutup kes walaupun kertas siasatan telah selesai dan bukti telah dikumpul oleh SPRM;

    Pimpinan PAS di segenap peringkat perlu menyemak sama ada mereka pernah sekali-kali menerima bantuan kewangan, derma, infaq atau dana (dalam apa jua bentuk dan bagi apa jua tujuan) dari tokoh yang saya namakan itu kerana ada kemungkinan besar ia dana dari wang rakyat yang dibelanjakan melalui 1MDB. Sebagai sebuah parti yang mengaku mengangkat Islam, setiap pemimpin PAS perlu lebih teliti dari semua parti lain mengenai asal usul sumber kewangan mereka untuk mengelakkan sumber yang disifatkan syubhah (diragui).

    Aku yakin Rafizi ada maklumat yang cukup dan berkredibiliti untuk membuktikan tuduhan dia tu. Kalau dia tak yakin dengan bukti yang dia ada dia takkan buang masa buat tuduhan palsu.

    Rafizi bukan macam YDP PAS Padang Serai, Ketua Penerangan PAS Pusat atau Presiden PAS sendiri yang tuduh tanpa bukti yang akhirnya masing-masing terpaksa minta maaf, bayar kos untuk batalkan writ atau terlepas dari saman malu cuma atas masalah teknikal.

    Kesimpulannya, PAS takkan berani untuk saman Rafizi dimahkamah atas tuduhan Rafizi ni sama macam tak beraninya PAS untuk saman Husam dan sebelu tu SarawakReport dimahkamah walaupun sebelumnya kata sungguh-sungguh nak saman dalam masa tertentu.

    ReplyDelete
  42. Sarawak Report: Belum ada notis saman PAS sampai hari ini 

    Editor Sarawak Report belum menerima sebarang notis saman meskipun sudah lebih 3 bulan tarikh akhir bagi pihaknya memenuhi tuntutan PAS berhubung laporan mendakwa pucuk pimpinan parti itu menerima RM90 juta daripada Datuk Seri Najib Razak, berakhir. 

    “Mereka mengugut untuk menyaman saya dalam masa seminggu jika saya tidak melakukan banyak perkara (yang dituntut) pada pertengahan Disember (lepas)… tetapi belum ada (sebarang tindakan),” kata Clare Rewcastle Brown kepada FMT menerusi e-mel. Katanya, peguam bagi PAS di United Kingdom masih belum mengemukakan sebarang notis guaman terhadapnya ataupun portal itu berhubung ancaman mereka. 


    Beliau berkata demikian sebagai mengulas pertanyaan sama ada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atau partinya telah mengambil tindakan undang-undang terhadap beliau dan Sarawak Report di UK sejak kata dua itu dikemukakan. 

    Sementara itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan pula tidak respons kepada FMT walaupun mesej WhatsApp dihantar semalam. Sebelum ini, Takiyuddin berkata, peguam partinya di United Kingdom telah menghantar surat tuntutan kepada Sarawak Report pada 13 Disember lepas. 

    Beliau berkata, surat yang mengandungi 3 tuntutan iaitu menggesa Sarawak Report menarik balik artikel bertarikh 6 Ogos 2016 dan mengeluarkan permohonan maaf mengikut terma yang dipersetujui oleh partinya. 

    ReplyDelete
  43. Wabak BaRUU dikesan menular dikalangan Melayu.Penyakiy ini dibawa oleh viris yg nama saintifiknya TuHan Eddy Coli
    Virus ini sebabkan penyakit Taliban JumudTotok dikalangan sekitar 6,% melayu susah sedar. Wabak ini paling senang dihidapi penggemar Kueh Taek dan Jus Kingcin Lobai

    Sila dapatkan segera Ubat anti-totok di Klinik Dr Subramaniam.
    Edaran percuma, subsidi dari unit amal MIC.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wabab ini dikhabar dari mutasi penyakit anjing gila.

      Delete
  44. Anonymous8 April 2017 at 13:25

    Adakah ini cetusan dari akai hang atau hang kutip dari tong sampah mana.





    “Mereka sebenarnya bukan marah kerana perbahasan ditangguh, tetapi mereka marah kerana Yang Dipertua Dewan Rakyat memberi laluan kepada Presiden PAS membentangkan usul pindaan Akta 355 tersebut,” katanya.

    Petikan :“Mereka sebenarnya bukan marah kerana perbahasan ditangguh, tetapi mereka marah kerana Yang Dipertua Dewan Rakyat memberi laluan kepada Presiden PAS membentangkan usul pindaan Akta 355 tersebut,” katanya.

    Ini satu statemant yg menjijikan. Aku ikuti keseluruhan pembentang hadi, tidak sekali pun hadi diganggu. How can you come up with such conclusion.

    Who ever wrote this must be a complete idiot.

    ReplyDelete
  45. Kpd Tuan Nik Bahrum Nik Abdullah
    Pengerusi Luham Kelantan

    Petikan :
    Letih... tidak dilayan dikatakan bersalah. Sedangkan prinsipnya 'tuduhan hendaklah dibuktikan'. Tapi sekarang sudah jadi terbalik. Aku tuduh kamu; buktikan kamu tidak bersalah.

    Memang benar kata saudara yg tuduhan mesti dengan bukti. Bukan kah puak tuan yg dok beria2 nak saman SR dan Husam. Kami menunggu dengan penuh sabar, tapi sehingga sekarang bermacam alasan pulak kami dengar.

    Bukan kah bagi menyelesaikan kemelut ini tempat yg paling baik adalah mahkamah. Kami amat bersetuju bila pas mengeluakan kenyataan akan saman. Tetapi sehingga kini belum nampak apa usaha kearah itu yg dapat menyakinkan kami. Orang akan kata berani kerana benar salah, takut kerana salah pulak.

    Bukan saya menuduh disini tetapi hanya mencari kebenaran. Tempat terbaik adalah mahkamah. Malang negara kita penyenayah dilindungi oleh akta kerahsian. Pembocor maklumat pulak akan dihukum. Jika kita rasa yg kita telah difitnah maka bagi mendapat keadilan hanya di mahkamah. Tidak kah saudara bersetuju.

    Berhubung dgn rafizi, sabarlah kan dia dah kata nak bocor semua dalam seminggu dua lagi. Bukan setakat saudara saja yg tak sabar nak tahu kami pun begitu juga. Jika dia berbohong maka kata kata dia tidak boleh di terima buat selama lamanya. Mungkin disebab itu lah dia meminta jawapan dari hadi. Saya menyarankan supaya hadi jawab soalan dia sama ada ya atau tidak, agar kita sama sama dapat menilai siapa yg bercakap benar.

    Maafkan saya jika terkasar bahasa, bukan niat saya nak menyakiti hati sesiapa. Hanya mencari kebenaran agar penghasut atau penipu tidak lagi kita angkat sebagai orang yg kita muliakan.

    ReplyDelete
  46. Aku tgk blog ni betul2 penulisnya tak jujur dlm menulis. Lbh suka cipta kontroversi atau berckp hal kontroversi yg tak penting.

    Dia lebih nak senbang dan bincang hal PAS dan UMNO berbaik, hal pandikar Amin, hal teknikal pembemtangan RUu355.
    Tapi hal kandungan dlm RUU355 dan kebaikannya utk umat melayu kerana memberi kuasa lebih kpd mahkamah syariah tak langsung dibincang Buruk dan baiknya.

    Kesannya yg boleh mengurangkan masalah jatuhnya akhlak umat melayu tak lagsung dibincang, mengurangkan umat melayu terlibat dgn kes zina, kes judi, kes arak, kes murtad tak langsung disentuh.

    Adakah Budin ni secara tidak sedar telah termakan gas beracun yahudi sehingga tak sedar menjadi agen kpd pencacai yahudi yg mahu umat Islam rosak?

    Sepatutnya dipisahkan isu PAS berbaik dgn UMNO dgn isu RUU355 yg secara langsung dan tak langsung memberi kebaikan kpd umat melayu yg semakin hari makin jauh dari mematuhi larangan agamanya.

    Jgnlah semua dipolitikkan sedangkan hakim2 mahkamah syariah dan ramai mufti yg berpihak kpd pindaan ini.

    Arjuna perak

    ReplyDelete
  47. Hahahahaa APA APA pon pakatan harapan 👍 memerintah dah .. pakatan ?!! HARAPAn !!?? - 👍good luck PH

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...