Friday 1 April 2016

YANG MANA SATU AGAKNYA?

Jika sampai begini hujah pemimpin UMNO dalam percubaannya mahu membela isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor daripada dakwaan berbelanja mewah dan membeli perhiasan mahal-mahal, apa agaknya masalah pemimpin berkenaan?

Sebab sudah diberi dedak?

Tak cukup dedak?

Isyarat minta dedak ditambah lagi? (SH 01/04/2016)

29 comments:

  1. Mabuk dedak..
    Overdose
    Menyebabkan saraf otak tergeliat.
    Menyebabkan tutur bicara meroyan.
    Kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia memutar belitkan hakikat demi menghasilkan kepentingan diri. Ataupun Tajuddin kecut sebab Ahjibgor dan Bini sudah maklumkan ada 15000 bomoh yang menyokong dia orang. Apakah dia tak kira kalau yang Sang Maha Esa telah menolak mereka? Heyheyhey malangnya manusia tamak haloba sombong bongkak ini.

      Delete
    2. Apa Tajuddin ni peduli..projek konsesi UiTM pun..makan tak abis anak cucu.. cuma kipas dan taruk air cond sikik2 ja.. boyot la perut dia anak beranak tu..

      Delete
    3. Allah Ta’ala berfirman,
      إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ
      “Sesungguhnya Allah tidak akan mengampuni dosa syirik, dan Dia mengampuni segala dosa yang selain dari (syirik) itu, bagi siapa yang dikehendaki-Nya.” (QS. An Nisa’: 48). Percaya pd Bomoh itupun sebahagian daripada Syirik....

      Delete
  2. Ayuh ...gegarkan undi sarawak..biar kecundang...parah...najib

    ReplyDelete
  3. Org yg munafik akan mengatakan dia Islam tapi dlm masa yg sama dia menghalalkan yg haram.
    Sudah jelas Islam mengutuk pemimpin yg tidak amanah.
    Berlaku tidak amanah kpd rakyat dan negara adalah satu perbuatan yg haram.
    Mereka yg menyokong pemimpin yg tidak amanah dgn secara tak langsung juga memberi sokongan menghalalkan perbuatan tidak amanah itu.
    Dlm erti kata yg lain jatuh hukum munafik (berpura-pura), syubahat dan dusta (berbohong).
    Tapi dlm dunia akhir zaman ni, org yg menentang kemungkaran amatlah sedikit jumlahnya.
    Mereka yg berada di jalan yg benar umpama memegang "bara api" kerana yg menentang kebenaran sangat ramai berbanding yg menentang kemungkaran.
    Tahniah kpd ahli-ahli politik yg berkenaan.
    Siapa makan cili maka terasalah pedasnya.
    Allah yg maha mengetahui apa yg tersembunyi.
    Allah jugalah sebaik-baik saksi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merujuk kpd fatwa kitab biru parti Lebai, ini dinamakan Politik Mengkar (Mesra Munkar)...

      Ke guaner Din?

      Delete
    2. Merujuk kpd fatwa kitab biru parti Lebai, ini dinamakan Politik Mengkar (Mesra Munkar)...

      Ke guaner Din?

      Delete
    3. "Wahai Nabi, berjihadlah menentang orang-orang kafir dan orang-orang munafik, dan bertindak keras terhadap mereka. Dan (sebenarnya) tempat mereka ialah neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali."
      (At-Taubah 9:73)

      Kafirin dan Munafikin tergolong serupa. Ahli Pas jangan asyik mentakfirkan orang muslim. Jangan munafik.

      Delete
    4. UMNO = PAS = IBLIS

      Delete
  4. nampaknya orang ISLAM lah yang paling tak guna dalam MALAYSIA, kenapa? LOL? dahlah syok sendiri dengan agama terbenar didunia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Islam agama "terbenar". Jgn double standard dan sama kan Muslim yg corrupt tu dgn Islam.

      Delete
    2. Islam Kristian Yahudi adalah agama.. yg perosaknya ialah penganutnya yg korup.

      Laksana nama dan perlembagaan negara, Indonesia Amerika Iceland Malaysia..nama cantik.. yg jahat ialah rakyat yg korup serta bermentaliti sewel.

      Sama juga dgn nama Ali Muthu Ah Kow.. semua baik. Ramai memiliki nama ini.. Yg jahat ialah manusia tertentu. Bukan nama.

      Tapi jika UMNO..tak kira yg kampung ka hingga ke PM.. mmg buruk dari kepala hingga ke ekor..kahkahkah..

      Delete
    3. Agama arab padang pasir kuat kencing, menyamun duit rakyat MAlaysia, aik bukan YAHUDI yang menyamun, tuan besar arab kaorang lah yang jahat, sah agama terbenar diduina, WAKAKAKAKAKAAK

      Delete
    4. lebih baik tak ada agama, aku yang tak ada agaman pun tak mencuri dan menyamun doh!

      Delete
  5. Tertanya jugak mana pemakan dedak sorang ini. Senyap jer. Oh, mungkin dia lebih suka dan senonim dengan isu perkauman sebab kalau dia buat huru-hara, dia maki dan hentam DAP cukup-cukup. Dia ini eluk dan sesuai ganti Sammy Vellu jadi Presiden MIC.

    Dia ini pun macam Rosmah. Kalau Rosmah suka simpan barang kemas, dia suka simpan dedak. Lagi banyak dia dapat, lagi dia berbangga.

    ReplyDelete
  6. Kaki cari makan bagitulah caranya,jika nampak orang lain kena buang/lucut jawatan mereka ketar lutut dan mesti mahu draft dailog bagi dihebahkan pada umum,kan dah lakukan kerja.Macam-macam suara akan diterjemahkan bagi mengekalkan kedudukan mereka.Adakah mereka-mereka ini penjuang/p.......?.Tanyalah diri sendiri bagi mendapat jawapanya.

    ReplyDelete
  7. bini aku tak ada satu gelang pun! satu barang kemas pun tak ada... cincin tunang pun dah lama kena jual... bukan gadai... jual terus!

    anak aku dah berhutang rm60k. baru nak hidup dah kena beban dgn hutang...

    semoga Allah swt, Rasul saw dan seluruh alam melaknat org2 zalim...

    ReplyDelete
  8. Lagi bukti betapa bangangnya pemimpin umno skrg ni...

    Takkan nak nampak sampai siku baru nak cakap bermewah2? Klu pemimpin umno bangang tu cerdik sikit..mesti dia perasan jenama barang dipakai...itu pun bertukar ganti setiap hari.

    Lagi satu..dia hanya seorang surirumah..yg sudah pasti tak kena cukai...siap dpt rebat lagi utk suami dia...dari mana barang2 mahal semua tu? Dari mana duit juta2 dlm akaun? Hah..jawablah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.

      jika emas tak penuh siku, RM juta-jutaan dalam akaun takde orang nampak pun kecuali pekerja bank. duit sape tu? sumbernya?

      Delete
    2. Umngok memang bodoh.perlukah semoh memakai perhiasan emas berat sampai sepuluh kilo (10kg) untuk membuktikan semoh tidak boros? Bayangkan emas 10 kg, jika ditimbang berat rantai emas leher 5kg + berat gelang tangan kanan/kiri 4kg + berat cincin jari kiri/kanan 800 gram + berat anting2 emas 200gram = 10kg emas.Alahai..bodohnya statement umngok.....

      Delete
  9. Memang lah gelang Rosmah tak sampai ke siku tapi sampai ke telinga dan ke leher sebab gelang yang dia pakai mesti satu set dengan barang kemas di telinga dan di leher.

    Kumpulkan semua yang Rosmah pakai sahaja dan kumpulkan dengan barang kemas orang kampung, tak cukup untuk samakan dengan barang kemas Rosmah.

    Ini jenis yang makan dedak 10 kali sehari, kalau belum dapat tak jadi macam ini.

    ReplyDelete
  10. dedak sebelum nie x best ...saya mahu dedak grade A .hihi

    ReplyDelete
  11. Semuanya 2x5 je anjing2 belaan dah tentu pertahankan tuannya kalau tidak nanti jadi anjing kuraplah pulak he he he

    ReplyDelete
  12. Semuanya 2x5 je anjing2 belaan dah tentu pertahankan tuannya kalau tidak nanti jadi anjing kuraplah pulak he he he

    ReplyDelete
  13. Tajudin hanya menunjukkan kualiti kepimpinanannya setaraf pemakan dedak. Wajarlah dia jadi pemimpin umnogok sekarang. puii

    ReplyDelete
  14. Jangan salahkan yahudi bila negara islam bertelagah dan berperang sesama sendiri.Renung dan fikirkanlah apabila seorang raja arab memberi derma berbilion-bilion rm kepada orang yang salah ianya akan membawa petaka musibah haramjadah kepada negara islam yang lain.Bantuan derma dari negara islam ini secara halusnya telah merosakkan sebuah negara islam yang lain.Kepada macai bodoh, pikiaq akai otak dalam kepala jangan pikaq pakai dedak dalam tembolok.

    ReplyDelete
  15. Salleh Kruak, Nazri Aziz, Azalena, Rahman Dahlan, Mat Maslan, Kunan, Hassan cari Makan, Apandir dan yang dulu dulu...mereka semua ni dah tersedak dedak...tak cakap banyak lagi...

    Nampaknya Tajudin, Anuar Musa dan NurJazlan kini tukang salak yang baru...Anjing baru le...pasti kuat salaknya...tak gitu?....

    Wahai Tajudin...aku tanya hang....ko cakap gelang Rosmah tak sampai siku pun!....Heh!...berapa sangatlah harga gelang emas kalau sampai ke siku kalau dibanding dengan sebutir "Diamond" yang dijadikan cincin atau subang atau loket?...

    Perempuan bongok mana nak pakai gelang sampai siku?...

    Ko jadi Menteri cakap guna otak lah sikit...walaupon ko makan dedak...jangan cakap macam budak tadika....boleh tak?...

    ReplyDelete
  16. Otak kurang upaya !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...