Friday 1 April 2016

KENAPA NAJIB SURUH ADIKNYA, BUKAN PEMIMPIN UMNO AGIH WANG KEPADA JENTERA PARTI?

Tanpa menunggu lama, Nazir Razak akhirnya mengaku bahawa beliau diberi AS$7 juta atau kira-kira RM27.5 juta oleh abangnya, Najib sebelum pilihanraya umum 2013 lalu untuk diagih-agihkan kepada jentera parti.

"Saya andaikan dan percaya dengan niat baik bahawa dana itu adalah sumbangan politik yang sah.

"Saya tidak mempunyai sebarang pengetahuan bahawa dana itu mungkin berasal daripada sumber yang lain. Wang itu diagihkan sepenuhnya dan saya tidak menyimpannya walau sesen pun.

"Jumlah keseluruhannya dibayar dalam bentuk tunai kepada pelbagai penerima mengikut arahan Najib dan akaun berkenaan ditutup dengan baki sifar," demikian kata Nazir yang juga Pengerusi Kumpulan CIMB Bank.

Namun demikian, hari ini Nazir turut mengakui beliau tidak sepatutnya membantu abangnya mengagih-agihkan wang tersebut.

"Saya faham berdasarkan kemarahan orangramai, saya tidak sepatutnya berbuat demikian, " tulis Nazir lagi di Instagramnya.

Berikutan pendedahan The Wall Street Journal bahawa Najib memberikan wang kepada adiknya itu dan kemudian Nazir juga mengakuinya, beberapa persoalan kini sepatutnya ditimbulkan.

- Mengapa Najib menggunakan khidmat adiknya sendiri untuk mengagih-agihkah wang kepada jentera-jentera parti?

- Mengapa beliau tidak menggunakan saluran parti seperti melalui Bendahari Agung dan Setiausaha Agung untuk melakukan pengagihan itu?

- Apakah Muhyiddin Yassin selaku Timbalan Presiden UMNO ketika itu serta  Naib-Naib Presiden UMNO iaitu Zahid Hamidi, Shafie Apdal dan Hishammuddin Hussein mengetahui mengenai pemberian wang kepada jentera parti yang diarahkan Najib kepada Nazir itu?

- Adakah pengagihan wang kepada jentera-jentera parti dengan menggunakan khidmat adiknya itu pernah dimaklumkan secara rasmi kepada UMNO oleh Najib?

- Jika pun Najib tidak begitu mempercayai Muhyiddin, Zahid Hamidi atau Shafie Apdal berkaitan dengan wang, mengapa beliau tidak menggunakan khidmat Hishamuddin misalnya, sepupunya sendiri yang kebetulan ada kedudukan kanan dalam UMNO untuk melaksanakan tugas itu? Apakah Najib juga tidak percaya dengan sepupunya sendiri?

- Sekali lagi, mengapa Nazir yang lebih dipercayainya untuk melakukan kerja-kerja UMNO dan bukan diserahkan kepada jentera parti yang sah dan sedia ada serta yang sentiasa menyokong Najib?

- Selain adiknya, mungkinkah ada lagi individu lain di luar parti yang turut diberikan peranan oleh Najib melakukan pengagihan wang kepada jentera parti sebelum pilihanraya 2013 itu?

Ahli UMNO patut mula menyoal Najib tentang hal ini kerana ia berkaitan parti dan perjuangannya, bukan tentang pengurusan sebuah syarikat adik-beradik atau kaum keluarga? (SH 01/04/2016).

89 comments:

  1. Melihat cara Najib berbelanja sakan, mengingatkan saya pada Mona Fendey. Adakah Mona Fendey menjelma kembali dalam bentuk Rosmah dan Najib di samping pembantu2 tongongnya.
    Lihatlah macamana ahli2 Umno seperti di sihir untuk menyetujui apa saja yg dibuat Najib walaupun dah terbukti salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, jangan main tuduh, fitnah tak baik.

      Siasat dulu. Semasa Mona Fendey dalam penjara, siapakah yang selalu datang melawat arwah ?

      Itu pun kalau buku pelawat tak hilang lah.

      Delete
    2. Siapa yg main tuduh. Org kata cara operasi Najib tu macam Mona Fendey. Salah ke.

      Delete
    3. orang melayu kepala tiga suku betuhankan "IDOL" arab padang pasir kuat kencing je yang percaya sihir di zaman moden ni. BODODH BANGANG!!!! ahli2 UMNO rata2 sudah jelas tergolong dalam kategori BODOH, BARUA dan MUNAFIK, apa yang nak diherankan, teruskan syok sendiri dengan agama terbenar sekali didunia. WAKAKAKAKAKA

      Delete
    4. Ada seorang lagi PAHLAWAN BUGIS yg menjadikan orang kuatnya selama ini iaitu IDRIS HARON, ketua menteri melaka. Awasi betul-betul budak ni!

      Delete
    5. Mungkin ... Kerana adiknya pondan.. Gay boy yg senang di suruh dan di sontot oleh abangnya...

      Ikut kemahuan sikap perkasa dan zalim abangnya maka si adik melutut ke depan di sontot dgn 7juta dari belakangnya yg halus

      Delete
    6. Looks like Najib ,don't trust his UMNO supporters .

      UMNO members has the trust on PM .

      Delete
    7. Isteri dia lah buat org sgt benci pd dia. Sgt berbeza dgn Tun Siti Hasmah

      Delete
    8. Betul....Tun Siti Hasmah tak pernah dihina, dicaci atau digelar dgn bermacam panggilan. Sampai sekarang pun org masih hormatkan beliau dan tak pernah kata apa2 pada Tun Siti Hasmah.

      Delete
    9. Mungkin sebab tak nak org umno tahu dia ada duit bebilion jadi dia suruh adiknya yg agihkan kot. Jadi org ingat duit tu dari adiknya. Agaknya laaaa.

      Delete
    10. Sabar semua, Tuan Penasihat dari Parti Lebai sedang mengkaji kitab fatwa biru ttg duit USD7milion tu.

      Delete
  2. HAHAHA....

    Nampaknya Nazir dah nak angkat kaki tinggalkan Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nur jazelan. Your comment please

      Delete
    2. Comment saya..semasa mempengerusikan jawatankuasa PACMAN hari tu..saya sudah dapat maklumat mengenai apa yang Nazir cakap tu.. saya percaya Nazir agak meroyan dan menyesal panjang sejak kerana tak kebas sebahagian dari duit tu untuk énjoy bersama kengkawan..dan yang paling menyakitkan hati dia sebab kak ipar dia bukannya beli mas setakat siku tapi jugak bergobok-gobok..dah la tu mas zhulian pulak tu..jadi perkara ini telah memeningkan kepala hotak saya termasuk ahli-ahli JK PACMAN..naseb baik Bang Najib tukor kan saya dan kengkawan masuk Putrajaya..jadi penjilat pungkok ke korang peduli hape..ade kawan kesah? Hehehe...

      Delete
    3. Terima kasih nur jazelan

      Delete
    4. Time kasih jer..dedak takde jer? Huloq la siket!

      Delete
  3. Betulkah, dia tak tahu serabok pasal sumber pemberian abangnya? Hey bang! Ini 27 juta RM ooii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nazir kan kata dia ingat dari sumbangan politik yang sah. Sebelum masuk ke akaun CIMB, aliran duit tersebut mengikut peraturan yang sah atau betul.

      Tetapi sekarang baru dia tahu, duit yang dia dapat telah mengelilingi dunia.

      Dia selamat sebab Najib tu abang dia, apalagi PM Malaysia. Kalau pemakan dedak mati-mati percayakan Najib, tak kan adik tak percaya pulak. Ada kesempatan ini, buka langkah lah. Abang tak Abang...

      Delete
    2. Annuar musang pun dapat gajaran besar daripada najib.
      Jadi kenapa tak nak bayar gaji permain bolasepak the red worrior tu. Saja nak umpan datuk vida ker?

      Buat malu kaum saja kau ni annuar musang.

      Pandai sungguh kau curi ayam

      Delete
    3. Woiii...annuar musang sekarang tangan siapa yg bau taik

      Delete
    4. Secara tersirat nazir seolah2 tahu itu ialah hasil money laundering...

      Delete
  4. najib..lubang makin lama makin terbuka luas. pikir2 la najb mcmana nak cover.
    yr image to the rakyat n the whole world hv go inside the drain.
    remember once u lost yr pm position. u will ended uo in jail.
    and pls remember this also
    once u are caught all yr fren will run away.
    sekarang ni najib buat la apa yg patut. selagi yg bolej. jgn tersunngkur sudah

    ReplyDelete
  5. Bukan pada Hishamuddin tetapi pada Muhyiddin. Sekarang terbukti Muhyiddin seorang yang memegang amanah. Yang lain tu memang tak boleh di percayai. Kalau tak masuk ke akaun sendiri, dia orang akan guna untuk lawan Najib. Sekarang ini pun pasal duit yang ada tak mencukupi lah mereka taat patuh pada Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. FBI dah sampai.
      Nazir dah tahu.
      Dia akan disiasat.
      Ramai makan dedak akan digari.
      Muhyiddin dan Shafie selamat.
      Ini kalilah...

      Delete
  6. 'Menangis' Anuar Musa dibuatnya. Huhuhu.

    ReplyDelete
  7. Bangkai gajah yg dah membusuk dan makin berulat mana mungkin boleh disembunyikan lagi di bawah tudung saji. Lambat laun dikesan orang juga. Nazir dapat merasa bahawa isu duit 1MDB ini tidak mungkin dapat ditutup lagi apatah lagi Ghost Hunter Team diluar negara sudah mulai ikut terlibat dalam isu yang menggemparkan dunia ini. Malah adik Nazir ini yakin bahawa The Real Ghost Who Stolen 1MDB Money At The End For Sure Will Be Caught by The Team. Ini sebabnya Nazir segera berterus terang agar dia tidak ikut dilibatkan bersubahat. Malah diyakini beliau amat kesal kerana ikut terjebak tanpa mengetahui kedudukan sebenar disebabkan kepercayaan kpd abangnya sendiri. Komen2 negatif Nazir terhadap cara 1MDB diuruskan sebelum ini barangkali kerana dia mulai terasa ada yg tidak kena dgn duit yg diterimanya dari Najib. Aku yakin ramai lagi kaum kerabat Najib dan kawan sepusat sepusing apatah lagi rakan politik satu parti telah dapat manfaat dan berkenduri sakan dari duit 1MDB. Ini baru sebahagian dan selebihnya yang lesap entah ke mana hingga nenyebabkan 1MDB terpaksa berhutang tentulah dalam pengetahuan Najib. Kegagalan Najib jelaskan dimana baki wang tersebut menunjukkan duit ini telah digunakan dengan cara yang salah dan tidak beretika. Aku berdoa malah yakin bhw perbuatan Najib kesudahannya akan dibogelkan ke seantero dunia. Legasi dan nama baik Tun Razak akan tercalar dan jatuh sehinanya kerana perbuatan anaknya seorang ini yang tidak saja kaki betina di zaman remajanya malah kaki putar alam dan pembelit diera penghujung usianya. Azab Tuhan akan sampai jua baik di dunia mahu pun akhirat. Najib akan jatuh sehina2 mungkin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampaknya KuLi akan buat U-Turn.
      Kik... Kik... Kik...

      Delete
    2. Antara dapat dedak KuNan@Tengkutipu.
      Itu sebab dia boleh bina rumah untuk
      anaknya (Nadira Adnan) macam istana.
      Kah... Kah... Kah...

      Delete
    3. Bro,

      The Bugis-Pirate has already been EXPOSED, bigtime! He will soon run out of excuses and finally will be dumped despite him putting a brave face here and there....

      Being a SNOB doesn't pay and maintaining ARROGANCE is plain STUPID and, that is NAJIBugislanun!

      Kalau menipu pun dia bodoh (contoh duit ada masuk account tapi menipu tidak ada)....nak cakap macam mana lagi kan?

      Delete
    4. Masalah tabiat suka tipu ini, tiap kali si penipu menipu dia kena guna tipuan yang lebih besar untuk tutup lobang tipuan yang sebelumnya. Lama kelamaan si penipu pun keliru: "Alamak! lobang yang mana yang mesti saya menutupi ya?"

      Delete
    5. Dia tu bukan tengku nan bro 1823
      Budak tu namanya ku tipu.
      Ingat ya Ku Tipu ingat Ular Sawa UMNO

      Delete
  8. Patutlah majlis tertinggi umno berdiam diri selama ini kerana telah mendapat habuan besar.
    Jamal ikan tongkol dan baju merah pun bermati matian mempertahankan najib sebab dah dapat modal besar.
    Jadi nak apa berniaga ikan bakar lagi bukan? Lebih baik tutup kedai dan focus kpd politik kerana untungnya jauh lebih lumayan.
    Jamal ikan tongkol bila nak buat umrah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal ni tukang bakar. Apa saja asalkan dapat untung, ikan atau politik pun boleh untuk dapat untung.

      Delete
    2. Penipu besar tu jamal lkan Tongkol.
      Pelajaran pun setakat SRP saja pun boleh jadi ketua bahagian umno di Selangor

      Delete
  9. Wakil rakyat DAP hari ini menyerahkan surat usul bagi pindaan Perlembagaan Undang-undang negeri Pulau Pinang untuk mengehadkan tempoh jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang kepada dua penggal sahaja.


    Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tanjong Bungah Teh Yee Cheu berkata usul itu diserah kepada pejabat Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk diteliti dan dikaji oleh Jawatankuasa Perlembagaan sebelum dibentangkan dalam persidangan DUN akan datang.

    “Ini adalah surat rasmi. Sebelum ini (usul) semua perbahasan awal, bertukar-tukar maklumat dan saling memahami pandangan setiap orang sama ada bersetuju atau menentang.

    “Hari ini, saya percaya, adalah masa untuk mengemukakan usul ini memandangkan kami sudah membahaskan isu ini sejak dua atau tiga tahun lepas di dalam DUN. Masa yang cukup bagi semua orang untuk mempertimbangkannya.

    “Saya percaya bahawa kita perlu menggalakkan tadbir urus yang baik, malah kewibawaan, kebertanggungjawaban dan ketelusan,” katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan usul itu, di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini.

    Pada persidangan DUN 10 Nov 2014, Teh mencadangkan penggiliran jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang dengan mengehadkan jawatan itu kepada dua penggal sahaja bagi memberi peluang kepada pemimpin lain yang berkebolehan memegang jawatan itu.

    Namun, usul itu ditolak selepas mendapat pelbagai reaksi daripada wakil rakyat.

    Teh berkata usul itu tidak bermotifkan politik, sebaliknya demi kepentingan rakyat dalam proses reformasi dan pendemokrasian, bagi memberi peluang kepada pemimpin yang berkebolehan untuk menerajui tampuk pemerintahan.

    Malah katanya telah terbukti negara-negara yang mempraktikkan sistem penggiliran itu seperti Thailand serta Trinidad and Tobago lebih membangun dan berjaya.

    Justeru, beliau berharap Jawatankuasa Perlembagaan dapat mempertimbangkan usul pindaan berkenaan untuk dibawa ke sidang DUN, seterusnya diterima dan diluluskan.

    “Dengan adanya pindaan ini Perlembagan Negeri Pulau Pinang akan lebih sempurna dari segi pendemokrasian,” katanya – BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh-bodoh betul la puak makan dedak ni. Anak buah mat maslan kut. Apa ke jadah nak cerita pasal DAP dan Pulau Pinang di tempat orang berbincang tajuk dan isu lain. Nak divert? Cari cara lain la bro... lekeh sangat la buat cara ni.

      Delete
    2. UMNO = PAS = IBLIS

      Delete
    3. Dia org ni memg bodoh bro.........mcm bossnya gak....Tanya lain jawap lain.......Tu sbb artikel lain tapi komen lain.........kah..kah...kah....Sedar lah pemakan dedak atau Taik Jibbon.....Tak lama lg tersungkur dlm keadaan HINA......FBI dah masuk...Dia org pakar bab2 money loaundring ni..Forensik dia org pun canggih2...tak caya tgk citer CSI..he..he.....Malaysia mgkin ketinggalan....

      Delete
    4. Nak cerita bab DAP, bukak lah blog sendiri, ini dah la terjah blok orang, cerita lari topik pulak tu. Atau memang dah ada blog sendiri, tapi hit rendah, tumpang blog orang yang hit tinggi...

      Delete
  10. Mestilah NAJIB kena suruh adiknya sebab NAJIB tahu semua anggota UMNO baik Dari Mt sehingga Akar umbi semunya PENYAGGAK seperti isteri beliau Dan beliau sendiri...DASAR KUAT KENCING ORANG itu lah jadi gini.

    ReplyDelete
  11. Selama ni Nazir buat bodoh aje..
    Bila WSJ tulis baru nak mengaku.. sama2 subahat..
    Maknanya apa yang WSJ tulis ada kebenarannya..

    ReplyDelete
  12. Dengar khabar FBI akan masuk Malaysia buat siasatan.
    Aku harap Immigration tangkap dan halau mereka.
    Immigration ada berani dan ada teloq ke nak buat begitu.
    1MDB I LOVE YOU. Kerana kaulah semua kejahatan akan terbongkar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengakuan Nazir petanda jelas semua yang terlibat dengan 1MDB akan menerima hukuman.
      Manusia merancang Allah pun merancang.
      Tapi perancangan Allahlah yang maha hebat.

      Delete
    2. Pengakuan Nazir untuk memberi kredit kepada WSJ yang dituduh kutu-kutu (yang gemar kepada dedak) Najib Razak sebagai agen Yahudi menjatuhkan pemimpin Islam. Pengakuan Nazir menguatkan kebenaran semua pendedahan WSJ/SR terhadap salahlaku Najib-Rosmah adik beradik dan anak beranak. Perancangan Allah yang Maha Sempurna

      Delete
  13. Dah smpai ke tahap nie, msih bertahan tokjib... Mmg handal.. Tak sabar nak tgk kesudahanny nnti

    ReplyDelete
  14. ingat le, gaji awak tu bukan main besar di bank..., nama Dan kredibiti nak kena jaga. Walaupun dikalangan ceti Dan along2. Betulka Orang dah nampak yg cerita ni hanya keluar lepas Wall Street journal Korek....?

    ReplyDelete
  15. Yang pelik sekali, ahli-ahli UMNO yang berjumlah lebih sejuta orang semuanya senyap tak bersuara.

    Apakah mereka semua dapat habuan yang haram ini? Ataupun tak faham langsung mereka sedang ditipu oleh pemimpin mereka? Ataupun menggangap penipuan ini boleh diterima kerana asalkan ahli mereka yang dapat manfaat, segala jenayah yang dilaku mereka boleh dihalalkan? Ataupun takut?

    Apakah ahli-ahli UMNO yang berjumlah lebih sejuta orang, yang sanggup bermati-matian menpertahankan agama Islam, telah gadai segala ajaran Islam demi habuan haram???

    Inilah yang pelik sekali .........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam makan dedak mana buat bising. Reban sepanjang hari senyap.

      Manusia kalau makan dedak macam itu lah.

      Delete
    2. UMNO skrg Untuk Melayu No Otak atau seperti kata org Bangla U Melayu Nehi Otak.

      Delete
    3. Zaman sekarang musang di kelantan pun makan dedak.
      Sebab tu kebajikan the red worriors terabai.

      Delete
    4. Musang Wahhabi susah nak ajar dia supaya menuntut akhlak terpuji. Dia sudah biasa sombong diri dgn mengkafirkan orang melayu lain.

      Delete
  16. Yang paling best si Jazlan lah. Dok tunggu apa yang akan Mahathir buat di luar jangkaan, sekali tenguk-tenguk ... Adik Najib yang buat sesuatu di luar jangkaan.

    Mahathir nya belum lagi. Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha..ha....Diluar jangkaan adik Najib mengaku agih dana pilihanraya........Duit tak pasti dari sumber yg sah atau duit dari menyamun......Najib tgh PK ..lepas ni apa yg jadi plak?...kah..kah....

      Delete
    2. Nur Jazelan dah mula gelabah.
      Pasti menyesal dia dilantik menteri.
      Sebab FBI dah mula masuk Malaysia.
      Nak dengar komen Azalina pasal FBI ni.
      Berani ke dia? Ada teloq ke dia?
      FBI datang dengan lenggang lenggoknya.
      FBI datang dengan senyum simpulnya.

      Delete
  17. Apa tindak balas SPRM dan Polis berikut dari kenyataan Nazir.?
    Jangan Nazir u-turn pulak. SPR pun tak kan senyap. Rm 27 untuk kempen pilihanraya... ingat menjalankan tugas dengan amanah.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Mestilah khalid twiter cover dia

      Delete
  18. Nampak macam tak sebulu dengan abangnya. Rupanya bersubahat. Hehheehehee ...kena lagi kita semua.

    ReplyDelete
  19. Pengakuan nazir menunjukkan apa yg disiarkan WSJ selama ni benar belaka.kalau nazir tak mengaku mungkin anak kruak,tengku palsu,Anuar, dll penjilat akan menapikan spt selallu.

    Terang dan bersuluh menteri2 kabinet kayu Malaysia memang dah diberi mkn dedak berharga mahal. Sebab tu teranggok2 membela najib.

    Walaupun dedak berharga mahal jumlah itu hanyalah umpama celah gigi najib nk dibandingkan 4200 juta apa sangatlah setakat 27j untuk diagih2kn kpd menteri yg ramai.

    Itu pun menteri2 ni rasa terhutang budi dgn najib. Tapi bukankah itu duit rakyat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar bang ..tak lama je lagi ..penjilat2 ni semua bebal dan tak paham isu. Tak lama lagi keluarlah komen bangang mereka yg pertahankan najib

      Delete
  20. Inilah yang dinamakan Penyamun Kassim Baba,nasib baik lampu-lampu di Istana dan di parliament panas kalau tidak itu pun dia kebas,,Negara boleh jadi pape kedana dibuatnya jika ini berterus-terusan ..!!!!

    ReplyDelete
  21. Kan annuar musa dah mengaku orang sekeliling Najib dapat dedak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musang..musang...dulu curi ayam orang kampong saja

      Delete
  22. Kesimpulannya wahai pencacai Najib......Artikel WSJ adalah benar.......Jika Nazir Razak mengaku terima duit....Adakah berita lain spt Belanja mewah, Duit 4billion dan lain2 adalah fitnah? Walhal dari sumber yg sama....Kah..kah..kah.......Tak lama lg Najib tersungkur dilembah kehinaan...........Bila belanja personal 60juta...dia adalah PM yg paling hina....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat, FIRAUN yang maha Strong pun tersungkur.
      Marcus out.
      Suharto out.
      Saddam out.
      Gaddafi out.
      Mubarak out.
      Sampai masanya N***b pun out.

      Delete
    2. Aamiin. Mudah2an

      Delete
  23. Buah Belimbing Rasanya Masam,
    Dah Lah Masam Berkelat Pula,
    Siapa Kata Syed Keling OSTB Sekeluarga Tak Hitam,
    Dah Lah Hitam Berkilat Semua.


    LOL .....

    ReplyDelete
  24. Saya nak tanya di sini Tuan Budin, duit RM27.5 juta itu duit UMNO/BN atau duit rakyat Malaysia pembayar cukai dari parti PAN, PKR, PAS, DAP dll yang seangkatan dengannya.

    Bagi parti pembangkang, guna duit parti.

    ReplyDelete
  25. Aku kira Najib bertindak paling bijak.
    Dia tabur dedak kepada semua konco-konconya.
    Kalau dia masuk BEHIND THE BAR (PENJARA)
    macam Anwar kini tak le dia seorang saja.
    Bijak... Bijak... Bijak...
    Kah... Kah... Kah...

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nanti selepas PRU14, boleh buka cawangan baru di resort Sungai Buloh dan Kajang.

      Delete
    2. Anon 23:48.
      Ada juga logiknya.
      Najib bijak Anda pun bijak.
      Pemakan-pemakan dedak.
      Bersedialah untuk ke resort
      Sungai Buloh dan Kajang
      seperti kata Anon 08:50
      Kik... Kik... Kik...
      Kah... Kah... Kah...
      Keruak... Keruak... Keruak...

      Delete
    3. Anwar masuk penjara seorang diri kerana dia meliwat sorang-sorang,bukannya 'gangbang'.

      Delete
  26. mewah sungguh depa belanja mana dapt duit tu
    mungkin dari penjajah britis
    amno kan anak didik britis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan salahkan umno bro...siapa Yg memerintah selama ni...Yg ternyata salah adalah Najib...

      Delete
    2. PAS dan PKR adalah kafir,...kini UMNO ikut sama.

      Delete
  27. Fuiyohhhh orang besar agih duit million million, macai umno kampong pacak bendera BN tengah panas dapat nasi bungkus, air mineral, tshirt, dan paling top pun rm200. Tak ke rasa bodoh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tulah sebab nya undi UMNO jugak pasal sudah bodoh makan duit haram

      Delete
  28. Saya tak fikir ada org umno yg akan berani bertanya Presiden mereka seperti 7 soalan berat yg sdra Din lontarkan itu. Masing2 nak jaga tekak dan perut masing2. Siapa yg nak rugi dan bakar jembatan

    ReplyDelete
  29. bak kat sarjan berahim...mari kita lihat siapa yang kena......

    ReplyDelete
  30. dia nak disburse duit haram tu kepada pemimpin UMNO dalam bentuk tunai bro, so for such a big amount in short period of time, perhaps nazir being the ceo/banker je yang boleh fulfil the request... bukan tak percaya zahid/muhyiddin/shapie, cuba check ngan tiga-tiga orang ni, silap2 semua ada dapat duit "kempen" piliharanya masa tu dari wang ni .... LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau gitu Zahid, Muhyiddin dan Shafie
      pun terpalit sama lah? Mampooosss...

      Delete
    2. makan duit ni tradisi turun temurum UMNO! besar atau kecik je, mungkin beza dia duit rompak dan duit "derma", tapi sejak dulu semua masyukkk......

      Delete
  31. Biarlah mereka tenggelam ditelan bumi spt QARUN yang pertahankan FIRAUN. Firaun pula mati lemas di laut merah. Rasa insaf dtg tp da terlambat. Siapakah berperanan spt Nabi MUSA dan Harun ketika ini??????? Watak sepanjang zaman....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita Dongeng BODOH!

      Delete
    2. nabi Moses & Aron adalah dua nabi keturunan YAHUDI bukan arab, dalam al-quran mana ada disebut pasal nabi Arab kencing kuat nama Muhammad, bohong, melayu ditipu oleh arab kuat menyamun ....

      Delete
  32. Baru aku sedar rupanya Najib yg ada agenda tersembunyi dari awal-awal lagi. Tapi dia n semua barua2 dia cakap Mahathir yg ada agenda peribadi. Dajal punya perdana menteri Malaysia ni.

    ReplyDelete
  33. Mubarak dah jadi persatuan beruk2 tua yg gelap hati dan akal

    ReplyDelete
  34. Dia nak keluarkan TUNAI lah, kaorang ni semua melayu haprak tak berduit, kau ingat senang2 suruh bank keluarkan tunai dalam $24 juta sekelip mata. kau ingat bank simpan duit banyak mcm tu dalam eti besi dia ke? apa punya haprak orang melayu, memang sah tak pernah ada duit banyak, sebab tu kuat menyamum. LOL

    ReplyDelete
  35. Nazir,

    Aku tak peduli langsung pasal duit 7 Juta tu! Tapi soalnya kenapa kau membisu dan hanya bagi alasan bila tembelang kau sudah pecah?

    Manusia yang jujur pasti telah mengaku awal-awal lagi. You obviously are not one.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi bodoh apa yang dia tak mengaku dan nak mengaku awal2? BODOH punya Melayu, bangang macam si rosmah buncit gak kau ni.....apa kau ingat nazir peduli kau tak peduli. BODOH!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...