Thursday, 4 February 2016

SEJARAH BAKAL BERULANG

Pada 2006, Tun Mahathir Mohamad "dikerjakan" oleh majoriti Ketua-Ketua UMNO Bahagian Kedah ketika bertanding sebagai salah seorang perwakilan UMNO Kubang Pasu dan bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu kecundang akhirnya.

Dalam beberapa pengakuannya, Tun Mahathir berkata, kekalahannya hanya disebabkan "cash is king" sebanyak RM200 sahaja.

Mereka yang berjaya memalukan Tun Mahathir begitu gembira dalam tempoh beberapa lama, tetapi dalam pilihanraya 2008 kemudiannya, UMNO dan BN negeri itu tumbang di tangan pembangkang.

Hari ini di tahun 2016, majoritinya masih Ketua-Ketua UMNO yang sama yang menyebabkan peristiwa 2006 dan seterusnya yang menyebabkan UMNO dan BN kalah pada 2008 itu, bertindak sekali lagi dengan menyingkirkan Mukhriz Mahathir pula daripada kerusi Menteri Besar Kedah.

Orang yang sama dan tindakan yang dilakukan juga hampir sama.

Pilihanraya 2018 akan datang, Insya Allah putaran sejarah di Kedah akan berulang kembali. (SH 04/02/2016).

46 comments:

  1. Sekiranya baik untuk Kedah...ia WAJIB

    Sebagai pengajaran untuk "Untuk.Macai.Najib.Only" (UMNO)

    #SaveKedah #ApaNakJadiDenganMalaysiaku

    ReplyDelete
    Replies
    1. jd kn sejarah tu berulang, ayoh. moga bashah di kenang sbgai bangsat dlm sejarah kedah moden

      Delete
  2. Bukan mavcai bro tapi barua

    ReplyDelete
  3. sedih ka bang...await xpnh fikir ka kesedihan Pak Lah masa hang paksa dia turun dlu...untungla ada mak lagi..paklah menangis kecewa peluk bini ja...kikikiki..bang..karma bang..xusah tgula 2018..laaaa ni dok pikirla..sendiri mau ingatla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada beza kawan. Paklah turun dgn prestasi kurang.. Mukhris takda isu pun... Yg tak suka hanya 21org.. Yg suka boleh kata seluruh kedah... Belum cmpur negeri lain la.. Pengajaran.. Itulah kuasa jawatan yg direbut2.. Kena ingat.. Amanah tu nt ditanya..

      Delete
    2. Ada beza situasi pak lah dengan mukhriz. Pak lah diperlekeh dan dipersenda kawan dan lawan. Sebabnya diketahui umum, jadi sejarah dah. Mukhriz dihormati kawan dan lawan,( kecuali geng ketua bahagian). Sehingga hari terakhir dia jadi MB, pembangkang pun tak persendakan dia. Sebabnya, tanya la orang kedah. Sendiri mau ingat laaa

      Delete
    3. Anda cemburu ke seorang ibu memelok ank...tak pernah merasa ke...pulanglah berjumpa ibu anda Surohlah ia memelok anda.... Akan merasa bertapa kasihsayang seorang ibu kpd anknya...Jgn dijadikan bahan cacian

      Delete
    4. Yg tu pun jadi masalah besar kat dia. Gatai punggong sungguh budak anon 1018. Elok hang sumbat cili padi dlm lubang punggong hang. Hilanglah gatal tu

      Delete
  4. Bukan kedah saja...fixed deposit pun akan terlepas. Tunggu dan lihat...

    ReplyDelete
  5. Jom pakat bersatu di bawah satu kalimah .

    ReplyDelete
  6. Tulislah apa pun yang untung orang Cina jugak. Yang Melayu hanya pandai cakap penuh dengan hasad dengki sahaja. Jatuh yang ni doakan pulak Melayu lain jugak jatuh. Yang naik tetap Cina yang bijak ambil kesempatan atas kelemahan sikap Melayu itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah cina lagi....

      Delete
    2. Apakah melayu sendiri tidak bijak ambil kesempatan atas kelemahan sikap melayu? Mungkin melayu hanya pandai memperbodohkan & memperlekehkan pemikiran melayu.

      Delete
    3. melayu dilembukan4 February 2016 at 11:41

      bang, bukan masalah tu bang..
      masalahnya adalah, kita menegur dan membahaskan isu semasa. Isunya kita sayang melayu dan kita terpaksa menegur kesilapan melayu2 ini. Andaikata kita berbangsa cina, mukhriz itu cina, najib itu cina, m. maslan itu cina, saya rasa kita sdiripun tak akan duduk diam kerana apa saja kebejatan itu akan meruntuhkan kita sebangsa. Jadi kerana syglah kita semua bising. Bangsa lain mmg ambik kesempatan dah pun walau kita ni bising atau tak. Bukan kerana nak peruntuh bangsa sendiri. mohon jangan salah faham dan jgn sesekali jadi barua. Sebaiknya jadilah barua yang ada otak, ada hati dan ada iman.

      Delete
    4. Menyalahkan bangsa lain tidak akan menyelesaikan apa-apa masaalah yang dibuat oleh bangsa melayu yang bermasaalah.Berfikiran menggangap bangsa lain mengambil kesempatan atas permasaalah bangsa melayu pun tidak membawa kita kemana-mana dalam menyelesaikan permasalahan bangsa melayu.Selama 60 tahun kuasa ditangan melayu, masih lagi hendak menyalahkan bangsa lain?

      Delete
    5. Its wonderful to see 11:32, 11:41, 22:02 counter-argument with such calm, collected and rationale, a displays of hight intellect and reasonable people, kudos to you guys.

      Unlike the bugis-pirate's camp, such vacuous, vapid and so down and low projecting extremely low intellectual arguments that simply reaffirmed Najib's wishes and will ie. Only absolute loyalty is needed and demanded, the smart and intelligentsia are not at all welcome!

      Hence, STUPID to describe these Najib's lickers is an understatement!

      MLN

      Delete
  7. Saya takut bukan berulang di kedah tapi habis satu malaysia ,tapi takpa la mungkin hikmah kadang kadang sebagai balasan pada orang sombong dan lupa diri terutama nazri aziz,zahid hamidi dan sudah tentu najib yang lain macai saja ,Tapi bagi saya,hayat najib hanya menanti masa ,bahan bukti kesalahan beliau telah di tunjjukkan oleh AG bahalol dengan carta yang jelas ,jadi sekarang ini saya rasa mungkin najib masih ada lagi wang untuk dilempar kepada munafiq ,tapi tunggu la bila duit ini mula kering. Dengar cerita wang haram beliau banyak telah dibekukan dan pihak singapore sudah tak dapat membantu kerana pihak berkuasa kewangan mereka adalah bebas kerana mereka adalah salah satu pusat kewangan dunia seluruh pelabur dunia tahu cerita najib dan wangnya disingapore sekiranya pihak berkuasa singapore main kayu tiga ketidak percayaan akan ujud dan singapore akan disama taraf dengan dunia ketiga yang korup,ingat singapore bergantung hidup dalam ekonomi jenis ini . Ini apa yang saya diberitahu En Din.

    ReplyDelete
  8. Pergghhhh.....lega sikit dari isu 1mdb.1 malaysia dah kena pesong isu utang dan isu derma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila babi najib ni. Dulu kata wang RM42 juta dalam bentuk unit.

      Delete
  9. Agung dan sultan kedah nie apa function dia.. dok ikut telunjuk najib jaa..
    Mana istilah sultan kpd rkyat jelata..
    Majoriti rkyat sokong mukhriz dia patut tau..
    Aku dh mula fedup ngan institusi prlembagaan diraja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Institusi Raja ni cuma lakonan penguasa ja. Kerjaya Institusi Raja ialah MELANCAP SEPANJANG HAYAT SECARA BERJEMAAH ANAK BERANAK DERANG, DAN DUIT ELAUN KESENANGAN BERJUTA2 SETIAP TAHUN UNTUK DERANG. Itu blom duit projek2 UMNO BN lagi yg disapu sepanjang tahun.

      Delete
  10. kepada Anonymous 12:09
    Kecaman dan penghinaan anda kepada pihak Raja -Raja Melayu telah kami laporkan kepada pihak PDRM dengan "screen shot: pernyataan anda. Senang cari kamu pakai IP adress sahaja.

    ReplyDelete
  11. Sayang ibu..tidak ada noktah.tersentuh hati melihat gambar diatas

    ReplyDelete
  12. Sayang ibu..tidak ada noktah.tersentuh hati melihat gambar diatas

    ReplyDelete
  13. Sayang ibu..tidak ada noktah.tersentuh hati melihat gambar diatas

    ReplyDelete
  14. Sayang ibu..tidak ada noktah.tersentuh hati melihat gambar diatas

    ReplyDelete
  15. Sayang umno ni memang cari pemimpin yg lulusan pmr srp spm n cash is king supaya senang ditarik hidung selamat berkubur umno pru14aaaammmmiiiinnnnnn

    ReplyDelete
  16. Kuasa rakyat hanya pada masa mengundi sahaja.walaupun begitu ianya masih boleh dipengaruhi sesetengah pihak yang tidak bertanggungjawap dan sesetengah orang yang tidak tahu hak diri sendiri bila mengundi.Selebihnya carcamabra pentadbiran dan ekonomi terserah kepada pemimpin yang memimpin parti berkuasa diputrajaya.

    ReplyDelete
  17. Laa nii tak payah kita pikiaq pasai UMNO dah sbb pemimpin2 dari KB sampailah ke Presiden dah tak pakai Demokrasi..Depa pakai Cash is King..
    Jadi nak perubat depa ni dah tak nampak jalan..
    Kita tunggu PEMIMPIN2 yg dibuang ni buat Parti Negara(Idea oleh Arwah Dato Onn dulu)..Dia pun mcm tahu yg UMNO ni dah tak boleh di UBAH hanya menunggu REBAH jer...

    ReplyDelete
  18. Sayang umno ni memang cari pemimpin yg lulusan pmr srp spm n cash is king supaya senang ditarik hidung selamat berkubur umno pru14aaaammmmiiiinnnnnn

    ReplyDelete
  19. Nampak sangat pemimpin pemimpin muda tak diperlukan dlm umno...

    ReplyDelete
  20. gajah besar dan kuat. gajah sama gajah bergasak, tak ada gajah yang akan jadi lempeng.

    ini bermakna kalau gajah sama gajah bergasak sampai kucing tumbuh tanduk, tak ada kasualti.

    yang jadi masalah ialah si pelanduk yang menyibuk di tengah-tengah. sudahlah kecil tapi nak jadi batu api.

    kesudahannya pasti, iaitu gajah tak jadi lempeng sebaliknya pelanduk kaki sibuk pula yang jadi lempeng.

    ikut suke kome ler pelanduk-pelanduk.

    ReplyDelete
  21. Tuan SH,
    PRU14, 2018 amat berbeza kerana Presiden Parti Ahli Syurga@parti penasihat akan membantu umno/bn demi perpaduan assobiyyah melayu. Umno/bn haram dikalahkan demi bangsa dan negara .

    ReplyDelete
  22. Here's something interesting. Releven dengan konsep "Cash is king" dan Br1m yang diamalkan sekarang. Jangan nanti negara diperkatakan macam Venezuela, sudah.

    http://www.independent.co.uk/news/world/americas/venezuela-on-the-brink-of-complete-economic-collapse-a6850861.html

    ReplyDelete
  23. Apabila Mukriz dijatuhkan barulah najib dapat menikmati hidangan ikan patin masak gulai tempoyak dgn penuh selera dia gula dapat menyuap nasi ke mulut dgn perasaan cukup puas hati.
    Dendam kesumat telah terbalas.

    ReplyDelete
  24. Kalau di renung dan di fikir, Najib ni sebenarnya malapetaka dan bala yg tuhan turunkan kepada rakyat malaysia di sebabkan kecuaian rakyat malaysia. Selagi rakyat tak mengubah nasib, tuhan takkan ubah. Biar sama2 menjadi arang dan abu.

    ReplyDelete
  25. Rahman dahlan hari ni bangun mempertahankan najib. Kononnya najib tidak ada kena mengena dgn dgn pemecatan mukriz.
    Hoiii...bajau kau jgn samakan orang malaya dgn orang di kota belud lah.
    Setakat kepandaian kau berpolitik di bawah tapak kaki orang malaya saja.
    Kau sanggup jadi barua najib itu kau punya pasal lah bajau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahman tu tunggul versi kota belud. Tersalah hanyut masuk Sg Klang.

      Delete
  26. Rasanya ada lagi sejarah besar bakal berulang. Dulu lepas Tun Razak selesai jual tanah genting kat tokey judi dia pun mati kena leukimia pasal banyak sangat tanggung darah haram dalam sifat. Hari ni lepas selesai saja sign TPPA mungkin anak dia pulak bakal menerima nasib yang sama. Die die.
    Lumrah hidup yang khianat, meniaya, pasti mendapat hukuman balasan setimpal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya. Tapi Naji bukan sebab leukemia. Rasanya sejarah kemalangan di Senawang akan berulang. Setidak-tidaknya disebabkan kenderaan yang di naiki oleh Najib ...

      Delete
    2. Anon 20.45,politik pun agak-agaklah simpan sikit marah tu.Hidup dan mati seseorang tu hanya Allah yang mengetahui.

      Delete
    3. Bila ko sumpah macam tu lagi lamalah orang itu hidup. Dan pada TPPA pula, ada yang baik dan yang tidak baik. Cuma mana yang lebih dan berpihak kepada siapa. Yang tu pulak kjaan BN tak kasi tahu. Jadi dari nak sumpah2 ni, lagi baik ko pergi baca dokumen TPPA tu sebelum nak sumpah.

      Delete
  27. Bukn ke Najib yang kata dia mengikut langkah ayah nya ?

    ReplyDelete
  28. เว็บไซด์เกมออนไลน์มหาสนุก pgslot เครดิตฟรี เกมสล็อตอออนไลน์
    https://www.slotv9.com/pgslot

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...