Wednesday 20 January 2016

ELOKLAH PERGI MAHKAMAH SEMULA

Rasanya semua  sudah membaca kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh Raja Sharafina Raja Shuib, Pegawai Khas Undang-Undang kepada Lim Guan Eng dan jawapan balas Nasharuddin Tantawi berkenaan isu penyelesaian luar mahkamah yang  umpama "rumah siap, pahat masih berbunyi" antara kedua-dua pemimpin tersebut.

Sementara Raja Shafarina mengancam untuk mengambil tindakan undang-undang semula jika isu penyelesaian luar mahkamah itu terus diputarbelitkan, Nasharuddin pula mengeluarkan kenyataannya bertajuk, "Mereka saman saya, mereka mohon selesai."

Untuk penyelesaikan mutlak, maka elok dan sebaik-baiknya Lim Guan Eng dan Nasharuddin kembali semula ke mahkamah "bertarung"  mempertahankan kebenaran yang masih berbeza versinya antara mereka.

Tengoklah nanti, siapa yang kena!! (SH 20/01/2016).

34 comments:

  1. Nampaknya sedang mengunakan siku lutut.Cuba longgarkan sket yang diatas baru oksigen senang masok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. huhu... makin lama i yang hanya baca ni ha jadi making confused.. Anyway, free2 jemput ke blog saya untuk info2 kekal fit and slim. Dh stress2 berpolitik ni, meh kekal sihat pulak. haha.

      >>>Tips Slim & Fit Semula Jadi!<<<

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Ish..Tantawi ni pun tak berapa cerdik rupanya.. Kalaulah PAS menang dan Tantawi ni jadi Menteri.. Macamana lah keadaanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini yang terkini.Ingatlah nama2 zaman sekarang seperti mat maslan, hasan malik dll seperti mana nama2 zaman dahulu pak kaduk, pak pandir, lebai malang dll.

      Delete
    2. Wa banyak ingat ini semua banyak lakun laa aa , belakang manyak mesela ,lepan manyak galoh .

      Delete
  3. Hati dia ni tak melambangkan ulamak langsung mcm ****mak ada la...

    ReplyDelete
  4. Memang tantawi belit untuk tutup malu , ni belajar dari sekolah PAS pengetua Hadi Awang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambil sedikit masa lagi untuk setanding dengan tuang presideng.pil kuda telah membuktikan tuang guru lebih hebat.Bayangkan berpuluh tahun kencingkan amngok itu kapir skrg dah sedondon pula.

      Delete
  5. UMNO DAN PAS ADALAH PARTI MELAYU TETAPI MENGAPA TIDAK DIJAGA MARUAH MELAYU

    Samada pemimpin UMNO atau PAS, di mana-mana saja mereka pasti menyatakan bahawa parti mereka adalah parti yang mewakili orang Melayu. Memperjuangkan nasib orang Melayu. Memelihara maruah orang Melayu. Akan mempertahankan Melayu sehingga ke titisan darah terakhir. Akan sentiasa mengingati kata-kata Hang Tuah, ‘tak akan Melayu hilang didunia’( tak tahulah aku samada pernah Hang Tuah berkata begitu).

    Nama Melayu akan dijaja dan kadang-kadang semacam ‘’dilelong’ oleh dua parti politik ini. Mereka menggunakan nama Melayu sekiranya mereka dalam keadaan ‘tersepit’. Mereka menggunakan nama Melayu sebagai ‘talian hayat’ untuk melepaskan diri apabila berhadapan dengan sesuatu kemelut, khsuusnya kemelut politik. Samada UMNO atau PAS, itulah cara dan tektik yang digunakan oleh pemimpin dan ahli-ahlinya.

    PAS ‘maju’ selangkah lagi dengan menggunakan alasan agama Islam sebagai cara untuk ‘mengahalalkan’ sesuatu tindakan yang meragukan. Suatu ketika dahulu PAS menimbulkan isu ‘kafir mengkafir’ tetapi kini seolah-olah sudah berubah kepada ‘halal-menghalal’. Pemimpin PAS tidak pernah menyuarakan dengan tegas tentang penentangannya terhadap kegiatan rasuah yang bermaharaja lela yang dilakukan oleh para pemimpin kini. Malah dalam hal yang berkaitan dengan IMDB PAS semacam tidak berani langsung menyuarakan tentangan terhadap RM 2.6 billion yang tersimpan dalam akaun DS Mohd Najib.

    Siang-malam dan pagi-petang pemimpin UMNO dan PAS ‘berbuih mulut’ menyuarakan hasrat yang konnnya memperjuangkan nasib orang Melayu. Tetapi dalam masa yang sama golongan pemimpin yang sebegini juga nampaknya yang memalitkan arang di muka orang Melayu. Golongan ini merasakan bahawa mereka telah dapat ‘menipu’ dan menyembunyikan kegiatan mereka yang amat memalukan bangsa Melayu.

    Jangan dipersalahkan kaum Cina atau India atau golongan bukan Melayu lain sekiranya mereka memandang rendah dan kadang-kadang ‘jijik’ dengan perangai orang Melayu. Golongan bukan Melayu tahu golongan orang Melayu yang macam mana yang harus dan patut dihormati. Mereka tahu bahawa orang Melayu adalah satu bangsa yang berbudi mulia dan mereka faham benar dengan hal yang sebegini. Mereka juga tahu bahawa yang merosakkan imej Melayu adalah setengah pemimpin Melayu yang langsung tidak mempedulikan hal menjaga maruah orang Melayu.

    ReplyDelete
  6. Kali ini jika kena saman lagi, Nasaruddin akan buat solat sunat dengan niat yang betul. Nasaruddin akan mohon supaya LGE mendapat petunjuk memohon maaf kepada nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. solat sunat dan sunat anu sekali lagi

      Delete
  7. Kedua-dua mereka boleh saman ke atas yang satu lagi. Jika Nasaruddin kata LGE yang tidak betul maka Nasaruddin lah yang saman dan begitu lah sebaliknya.

    Tetapi antara mereka berdua, siapa yang saman dulu adalah di pihah yang benar.

    Melihat sikap dan cara LGE yang selalu sibuk dengan tugas, rasanya LGE memilih membiarkan Nasaruddin hidup di dalam pembohongan.

    ReplyDelete
  8. "Mereka saman saya, mereka mohon selesai."

    "Mereka dapat duit saya, mereka boleh guna untuk kes saman saya kali kedua"

    "Saya guna duit saya untuk saman saya" ..hihi.

    ReplyDelete
  9. Kenapa tidak buat sembahyang sunat mohon LGE mendapat wahyu yang Tantawi ni sememangnya betul dan benar lalu mebuatkan LGE memohon maaf ? Alamak, mimpi lerr aku ni !

    ReplyDelete
  10. Siapa betul atau salah tidak penting kerana ada bab lebih penging dari itu. Yg lebih penting ialah keinginan netizen untuk melihat LGE bikin apa yang dijanjikan...ketelusan dan keterbukaan. Makanya usah biarkan kes saman menyaman mengalihkan fokus sebenar.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Nasaruddin tak payah menyibuk, Pulau Pinang pembangkang BN bila-bila boleh disiarkan isu dalam tv3 dan utusan.

      Kan tak pasal-pasal kena keluar RM 10000..

      Delete
    2. RM10K ke atau berapa sekalipun bukanlah isu besar, kemungkinan semua itu adalah baki DEDAK yang diperuntukkan oleh LGE jua. So tak de hal punya.

      Delete
  11. Sekiranya YB Ustaz Nasrudin yakin bahawa artikel tersebut bukan merupakan fitnah terhadap YAB KM, mengapa pula terdapatnya persetujuan beliau untuk menyuarakan kekesalan dan membayar kos kepada YAB KM?

    Fikirkanlah siapa sebenarnya yang berdusta..


    Alahai..geng2 ustaz, serban..ente semua, sudah malukan ana dan rakyat malaysia yang lainlah...sebagai umat islam.

    Lebih baik, ente sama ente punyer geng pergi pindah ke negara padang pasir berdengung, isteketambola lah.

    ReplyDelete
  12. Allahhuakbar manusia jenis apalah dia ni sekali jelah jadi Mp itu pun dgn sokongan pkr n dap inilah diantara pemimpin pas yg banyak cakap tetapi memalukan islam cuba fikir kena bayar rm10000 utk apa jgn ingat pakai kopiah putih tu hebat sangat ya ya ya ya

    ReplyDelete
  13. Allahhuakbar manusia jenis apalah dia ni sekali jelah jadi Mp itu pun dgn sokongan pkr n dap inilah diantara pemimpin pas yg banyak cakap tetapi memalukan islam cuba fikir kena bayar rm10000 utk apa jgn ingat pakai kopiah putih tu hebat sangat ya ya ya ya

    ReplyDelete
  14. MP yang tak tahu mana modal asing dengan pendatang asing..apa nak hairan.

    ReplyDelete
  15. Nasharuddin memang patut berlagak hebat bagi menutup malu....jika dia diam ahli PAS akan memandang beliau sebagai ulamak bacul kerana dalam muktamar PAS dia tunjuk garang kononnya dia ada siku dan lutut yang bersedia berhadapan dengan siapa saja dari DAP.

    Tapi tindakan Nasharuddin itu tergesa-gesa.....sepatutnya dia adakan dulu ceramah bertajuk..."saya bagi Lim Guan Eng $10,000....tanpa minta maaf..."

    Dalam ceramah itu dia boleh kelentong ahli PAS bahawa dia tidak bersalah memfitnah tapi salah tulis ayat sehingga disalah erti jadi fitnah.

    Ahli PAS pasti menjerit "Allah hu akbar....." Kerana percaya Nasharuddin di pihak yang benar. Tapi tindakan tergesa-gesa itu membuatkan ahli parti lebih percaya dia memang buat tuduhan fitnah terhadap LGE.

    Nasharuddin sudah membuatkan parti PAS jadi hina kerana Hadi selalu laungkan bahawa parti itu adalah parti islam yang memperjuangkan hukum hudud tapi Nasharuddin yang ditarafkan sebagai ulamak menyebarkan fitnah pulak.

    Kesian Nasharuddin, nak tutup malu dapat malu.........inilah akibat jadi ulamak palsu. Orang menyebarkan agama, tapi kamu menyebarkan fitnah.

    ReplyDelete
  16. Bila diadakan persidangan parlimen nanti, Nasruddin eloklah pakai jilbab hanya nampak mata saja. Malu wehh...bila bertembung dengan LGE cina DAP tu. Ataupun ikut tabiat tuang presidengnya, ponteng!!! Jika hendak lebih brutal lagi, pergilah lumur seluruh badan dengan sisa bauksit kat Kuantan sebelum masuk parlimen. Kita tunggu pendapat Wan Rosli, amacam...

    ReplyDelete
  17. Dalam hudud,apa hukumanya orang yang membuat fitnah kemmudian tak mahu minta maaf? Dia tak bersalah tapi dia kena bayar 10k. Pelik betul dgn gelagat ulamak jubah berdahi hitam ni.

    ReplyDelete
  18. Salam Tuan Admin..baru buka blog rakyat marhaen...dapati dah kena sita...nampak nya semua blog nanti kena sita...takut banyak pekong dan banyak dosa terlondeh...

    ReplyDelete
  19. Aku dah lama gelak tgk si Tantawi ni. Korang ingat tak masa prk kat tganu dulu. Si baghal ni la bagi minyak percuma kat org kg. Tp. Dia kata bukan rasuah! Bodoh ke tak bodoh mamat ni? Ni kes LGE lak. So, korang pikir ler mamat ni idup cemaner. Ha ha ha!

    ReplyDelete
  20. Terbaru - Seronok jugak aku tengok mamat-mamat ni kempen nak tendang Mukhriz keluar. Inilah yang sangat diharapkan oleh PAS. Cantik !!

    ReplyDelete
  21. Buruk benar perangai YB Temerloh dari PAS ni. Tak sangka begini perangai Ustaz serban besar ni. Bila teringat kisah siku dan lutut dia dulu, maka lebih yakinlah saya bahawa YB Temerloh ni jenis guna kepala siku dan lutut untuk berfikir berbanding kepala otak. Kisah melalut dan kurang knowledge YB ni dalam parlimen membuktikan lagi bahawa si serban besar ni amat tidak layak menjadi wakil rakyat apatah lagi mewakili parti agama PAS itu. Peliknya pengikut PAS pilih orang begini. Akibat mendahulukan serban dan title ustaz semata mata, inilah natijahnya. Dungu benar kerana terang2 YB ni cuba mengeakkan benang basah. Apa kejadahnya tarik balik tuduhan dan sanggup buang RM10000 bayar ganti rugi kalau tak bersalah. Merosakkan parti saja orang begini. Dia ni lebih sesuai jadi pemimpin taliban saja. Orang macam ni jika terdesak sanggup saja bersama IS. Hati hatilah penduduk Temerloh. Jangan salah pilih lagi. Dimana pun PAS letakkan orang ini bertanding, pastikan dia tidak terpilih kerana orang begini tidak layak memimpin di Malaysia.

    ReplyDelete
  22. harab serban je besar.. strategi tarak, dah masuk perangkap dap..buat malu .bodoh!

    ReplyDelete
  23. harab serban je besar.. strategi tarak, dah masuk perangkap dap..buat malu .bodoh!

    ReplyDelete
  24. Di harapkan apa yg berlaku pada Parti PAS hari ini dapat diambil Iktibar oleh semua Parti Politik(khususnya Melayu). Allah telah tunjukkan kepada rakyat satu persatu kebenaran(tentang perangai mereka),"tapi mereka ego,sombong, angkuh,mendabik dada",pelbagai dalih, helah,alasan,diberi untuk menghalalkan tindakan kepimpinan mereka,seolah-olah mereka "MAKSUM",adakah ini akhlak Pemimpin Parti Islam? Dulu mereka menggelarkan Wartawan yg kaki fitnah sebagai "Jangan jadi Penyambung Lidah Syaitan"?Nah!!sekarang kita dapat lihat PAS dari hari ke hari makin kucar-kacir tunggang-langgang,berkecamuk disebabkan sikap kepimpinan mereka sendiri.Kini semakin terserlah sikap sebenar mereka, imej Islam di mata golongan Bukan Islam menjadi semakin buruk disebabkan perangai pemimpin mereka sendiri. Masalah rakyat/Negara entah ke mana? Lesap...Apa yg mereka perjuangkan selama ini hanyalah lakonan untuk memenuhi tembolok perut sendiri dan hanya nafsu semata-mata.Tapak asas yg di bina bertahun-tahun oleh Tokoh2 PAS terdahulu habis musnah sama sekali gara2 sikap kepimpinan era hari ini PAS(CAI).Kepimpinan hari ini seringkali mengeluarkan kenyataan yg berlawanan antara satu sama lain,putar-belit seringkali jadi bahan mainan,guraun, sindiran di media massa,lagaknya sama seperti perangai pemimpin UMNO,mereka menganggap seolah2 rakyat bodoh, jahil, bebal,dungu sehinggakan tak boleh menilai yg mana BENAR atau SALAH?Tunggu !!Ingat!!!Kamu semua pasti akan di Hukum,disumpah-seranah oleh Rakyat kerana kamu Curang terhadap AMANAH yg telah diberi.Masanya pasti akan Tiba. Doa rakyat yg dizalimi tiada Hijab...

    ReplyDelete
  25. Lebai bahlol kena sekolah dgn cina juga,bodoh mkn gaji buta kat parlimen Temerloh,serupa Hadi juga

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...