Monday, 11 January 2016

TENUNG SEMACAM TU BEB!!

Memetik laporan Berita Harian  Online pada Ahad bersamaan 10 Januari 2015,  Ketua Menteri Melaka Idris Haron berkata, sektor pelancongan di negeri itu mampu mendapat manfaat besar, terutama dalam limpahan publisiti menerusi kunjungan ratu cantik dari seluruh dunia.

Katanya, pendekatan bijak mempromosi pelancongan negeri itu menerusi pertandingan ratu cantik berupaya meletakkan Melaka sebagai destinasi pelancongan berjenama besar.

"Usah melihat pertandingan ini semata-mata sebagai menjolok mata, sebaliknya perlu melihat dalam konteks semangat sebenar untuk memajukan negeri Melaka.
"Langkah bijak mempromosi Melaka membawa limpahan rezeki terutama dalam sektor pelancongan di mana ratu cantik ini akan membantu mempromosi Melaka di negara mereka," katanya lagi.

Hmmmm...sama ada untuk promosi pelancongan, kepentingan limpahan rezeki atau apa saja hujahnya,  tapi yang tenung semacam memandang tubuh badan ratu-ratu cantik itu apa pula halnya?

Tak ingat anak isteri di rumah ke?

Sehingga ini hanya Wanita Amanah Melaka yang tampil menyatakan rasa kesal dengan penganjuran pertandingan Miss Tourism 2015/2016 di Melaka itu yang disifatkan bertentangan dengan adab Islam dan budaya ketimuran.
Barangkali yang ini semua pihak setuju jika Pas  juga segera tampil dengan nasihatnya kepada Idris Haron dan kerajaan negeri Melaka, sesuai dengan keinginan parti itu untuk menjadi penasihat kepada kerajaan yang pernah ditawarkannya sebelum ini. (SH 11/01/2016).

41 comments:

  1. Rezeki Budin.. dapat creet sekali pun.. jadilah.. inilah kerja lelaki2 boyot dlm UMNO setelah penat lelah merembat harta2 rakyat dan projek2 kerajaan.

    Takkan la nak jimat2 simpan duit guna dlm kubur dan hari kiamat pulak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan persendakan perkara menjurus maksiat..seolah anda restu perbuatan mereka

      tobatlah saudara

      Delete
    2. sektor perlencongan yang terbaru. Tak lama lagi banyaklah rumah rumah urut tumbuh macam cendawan selepas hujan.
      Sambil melancong sambil melencong..

      Delete
  2. Cuba perhati betul-betul mata dia dok tengok Ratu Mongolia. Mungkin ada iras mendiang Altantuya.

    ReplyDelete
  3. Tak lama lagi melaka hancur ditelan bumi...

    ReplyDelete
  4. Ini bukan pertandingan Ratu Cantik. Miss World pun jarak antara peserta dengan penonton tidak lah sedekat itu.

    Ini macam body check je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah. Melancong amat meletihkan...body pun nak kena servis. Ganti minyak hitam dan servis spark plug

      Delete
  5. Yang jadi dosa tu kan,, tidak ada satu perempuan yang kelihatan duduk di baris depan. Hahaha.. Lelaki tua pulak ..

    Jangan antara peserta ada pulak terselit dua tiga orang pondan sudah lah ..

    ReplyDelete
  6. Tenungan tu ada makna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tenung makrifat ...

      Delete
  7. Baru je melaka buat mlm cinta rasul....
    Mikir2 belakalah apa nak jd dgn pemimpin yg bkn ahlinye...tak taulah apa nak jd dgn malaysiakuku!!!..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Eh nampak macam bukan pertandingan ratu cantik tetapi pertandingan menelan air liur dari meleleh keluar dari mulut peserta yang DUDUK di barisan hadapan.

    ReplyDelete
  10. Eh nampak macam bukan pertandingan ratu cantik tetapi pertandingan menelan air liur dari meleleh keluar dari mulut peserta yang DUDUK di barisan hadapan.

    ReplyDelete
  11. Monggolia tu masuk ada tak rekod Immigration ?

    ReplyDelete
  12. Dari mana datang nya Sayang.. Dari lah mata turun ke hati ..

    ReplyDelete
  13. Idris haron ni aku nampak bangang sedkikit. Isu Noor Jan mengaku dia Sultan Melaka pun dia kepot dan mengalabah tak tentu fasal.

    Kalau orang cerdik, kalau ada orang mengaku dia Sultan Melaka ke, atau Raja dari Majapahit ke..tapi tak melibatkan kerugian kepada rakyat spt kes 1MDB, buat apa nak ambik pot.

    Adakah Noor jan menggunakn duit rakyat dlm dia mengadakan acara anugerah pingat dia??? Adakah Kerajaan negeri bayar elaun ke atau gaji ke kpd Noor jan??? Kalau semua ni tak de, buat apa ambik pot. Aku rasa bukan Noor Jan yg gila..Idris yg gila sebab sebagai KM, menyibukkan dlm isu yg tak ade isu langsong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Nampak sangat tak de keje. Tu yang ada masa dok p tengok body miss tourism tu. mesti tengok sampai tembus baju. last2 balik rumah bini jadi mangsa

      Delete
    2. Balik rumah bini kena bom lah apa lagi

      Delete
    3. Balik rumah siap suruh bini pakai selendang 'Miss Monggolia'
      Hahaha ..

      Delete
  14. 'Wassay'tiyyah'

    ReplyDelete
  15. Jamu mata. Nanti kepingin nak bini muda pulak.

    ReplyDelete
  16. Jantan yg kat depan tu kontol tak steam ke? atau dah pesan kat binik suruh simpan dalam freezer.amat memalukan.yg tua seekor tu meleleh air liur.

    ReplyDelete
  17. Melaka ni memang pelik kasi pingat kat pelakon hidustan ni pula buat pertandingan ratu cantik mana pas mana ulamak tak nasihatkan ke kerajaan negeri pasal dosa dan pahala janji duit masuk dbawa pelancong entalah bila ada kuasa buatlah suka hati jawablah depan allah nanti

    ReplyDelete
  18. Melaka ni memang pelik kasi pingat kat pelakon hidustan ni pula buat pertandingan ratu cantik mana pas mana ulamak tak nasihatkan ke kerajaan negeri pasal dosa dan pahala janji duit masuk dbawa pelancong entalah bila ada kuasa buatlah suka hati jawablah depan allah nanti

    ReplyDelete
  19. Replies
    1. Kerja-kerja jilake yang dilakukan oleh UMNO, PAS tak akan komen.

      PAS hanya akan komen pada AMANAH(Pakatan Harapan) yang melawan UMNO.

      Delete
    2. Kerja-kerja jilake yang dilakukan oleh UMNO, PAS tak akan komen.

      PAS hanya akan komen pada AMANAH(Pakatan Harapan) yang melawan UMNO.

      Delete
  20. Sekadar renungan

    Jangan ada pembangkang masok penjara gara2 cuba memberikan keadilan kepada ratu cantik yg kene ratah.manusia boleh cakap pokok pisang berbuah 2 kali tapi manusia lupa setiap perlakuan manusia akan berulang2 lebih teruk dari pisang berbuah 2 kali.ironinya pisang berbuah 1 atau 2 kali, buahnya boleh dimakan, manusia 1-2 kali siapa yang tahan.

    ReplyDelete
  21. Heran kenapa PAS tak pulak bagi nasihat kepada Umno Melaka pasal hal ini ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS mempunyai cara dan kaedah tersendiri untuk menegur kesalahan UMNO. Tidak perlu di hebohkan.Yang PAS terkilan kenapa tidak ada wakil PAS sekali...Kalau tidak senang PAS cover-line ..

      Delete
  22. Mana jin feberet aku ni tak kuar pun komen dia?Hoi jin lagi skodeng kat menteri yang tengah tenung semacam tu ke atau lagi buat kerja kacau kampung?

    ReplyDelete
  23. Mana jin feberet aku ni tak kuar pun komen dia?Hoi jin lagi skodeng kat menteri yang tengah tenung semacam tu ke atau lagi buat kerja kacau kampung?

    ReplyDelete
  24. Alaa.. hal kecik lah. Tuan Shah nak besarkan isu.

    Nanti pergi umrah, balik umrah, kira settle lah ..

    ReplyDelete
  25. Mata KM tak berkelip tengok ratu-ratu cantik yang ditayang di depan mata tu..sambil tu KM terasa ada benda bergerak-gerak di dalam seluar

    ReplyDelete
  26. Nasib le ...? BN yang perintah ... kalau buat kat Penang ke Selangor ke ... Maka mufti-mufti Perak, Pahang dan sewaktu denganya akan keluarlah FATWA ..?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...