Saturday 30 January 2016

SIAPAKAH YANG DIMAKSUDKAN?

Ini bukanlah kali pertama Nazir Razak, adik kepada Perdana Menteri, Najib Razak yang diselubungi pelbagai isu, meluahkan kebimbangannya mengenai apa yang sedang berlaku dalam negara.

Terbaru, menerusi Instragramnya, beliau berkongsi sebuah poster program TV "Games Of Thrones" yang menunjukkan seseorang berdiri di atas dek kapal semasa ia berlayar dalam keadaan berkabus.

"Saya bimbang dengan masa depan. Saya tidak dapat melihat bagaimana institusi boleh dipulihkan, bagaimana keadaan politik kurang "dicemari", bagaimana reputasi antarabangsa kita boleh dipulihkan," tulisnya.

Seterusnya, Nazir yang juga Pengerusi Kumpulan CIMB berkata, terdapat keperluan untuk seseorang berhenti seketika, dan memperbetulkan kompas moral seseorang bagi menangani masalah struktur semasa secara holistik.

Siapakah "seseorang" yang dimaksudkan oleh Nazir itu? (SH 30/01/2016).

24 comments:

  1. X siapa yg berjawatan, berani bersuara dgn jelas. Semua nak berkias2 takut akan kais2 pagi kelak.

    Takut apa nak berterus terang menunjukkan pengurusan persepsi kita ki Mesia di tahap cukup teruk drpd zaman jahiliyah walau kononnya kita telah lama Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai yaa ,ini cekap mau kasi lepas malu sendili lor rr .

      Delete
  2. Rakyat semua bimbang yang sama tapi bersama berfikir dan berusaha bagaimana untuk memulihkan kembali keadaan . BAGAIMANA YE?

    ReplyDelete
  3. Entahlah...Apa pun 'blood is thicker water'

    ReplyDelete
  4. Nasib la jd adik najib...buat malu keluarga je..

    ReplyDelete
  5. Blood is thicker than water. Air dicincang tiada putus. Satu kapal, kalau kapal tenggelam, dua-dua merasa. Komen yang tidak kredible..

    ReplyDelete
  6. Apa gunanya kiasan atau cakap berlapik untuk seorang yg xtau malu? Cakap terang2 kan senang? Awak adik bradik dia kot..siapa yg sepatutnya tegur secara direct n straight to the point klu bkn adik bradik sndri? Kita tgk najib brani nak sosma kan awak ke tidak

    ReplyDelete
  7. Kome tengok..camane Allah punye kebesaran dan bijaknye perancanganNye..ade ajer petunjuk untuk kite..adek seniri pon udah ngondem abang bior pun berkias.. kene ker kite nunggu PRU 14 ato mike ndak nunggu bale yg beso-beso tibe baru ndak bertindak? Karang nyesa tak sudoh. Moh le ramei-ramei kite ghonjang jer silahabau dan musibat-musibat lahanat yang buat naya kat kite sume tuh..Ni asek-asek awok jer yang nak kene berdemokrasi..deme buleh lak ngamey diktator..ronjang yop..jangan tak ghonjang..teman udah getik bebenor nih..hee..kechik beso kechik beso jer awok nampok..

    ReplyDelete
  8. The last paragraph on 'Stop and Check Moral Compass' seemingly double-edge.

    Sincerely, if I can say to Nazir, I concurr with Anon 00:45...you just cannot play both ways, you need to take sides!

    Tell it as it is, whats Right stays Right and whats WRONG is damn WRONG! You cannot Right a Wrong but you can CORRECTED whats Wrong to get it Right.

    Seseorang tuh kalau dah mencuri, apabila dia memohon MA'AF secara ikhlas, kekadang orang yang menjadi mangsa pun boleh cair untuk memaaf kan nya!

    MLN

    ReplyDelete
  9. Nazir dia salahkan mahathir dgn mukriz tu....masakan dia nak salahkan Abg Dan kakak ipar yang beliau sayangi yang sudah tentu menjadi ahli syurga atas pahala menderma balik Wang derma....!!!???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju.. rasanya nazir nk tuding jari pada mahathir.. dia xkan salahkan abg dia sendiri..

      Delete
  10. Apa pandangan Tuan Penasihat dari Parti
    Agamawan Sdn Bhd tentang wang sedekah 2.6billiong ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesangat tak lojik.Mana amanat dan 2.6 biliong ?

      Delete
  11. Apa kata dia mintak jasa baik ibu mereka Tun Rahah nasihat kan Najib supaya berundur?Dgn nasihat itu seorang IBU telah melunas kan t/jawab nya di hadapan Allah nanti atas APA saja yg dilakukan so anak.Soal Anak nya nak ikut nasihat nya atau tidak terpulang pada nya

    ReplyDelete
  12. Malaysia mempunyai seorang PM yang 'pariah' dan sseorang peguam negara yang juga 'pariah'. Ketua Polis????

    Memalukan rakyat Msia.

    ReplyDelete
  13. Tak perlu pertikai bahasa kiasan dia. Dia golongan atasan. Golongan ini ada tatacara bahasanya tersendiri. Itu cara dan gaya mereka.

    Yang perlu dipeduli ialah dia bersuara untuk negara. Antara golongan atasan dari komuniti perniagaan, dia satu satunya bersuara. Majoriti golongan ini tak faham keperitan rakyat. Tapi dia bersuara. Kenapa dia bersuara, itu tak penting. Yang penting dia faham apa yang kita lalui sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa kah sama seperti si Bugis bernada "...kami mendengar nadi rakyat????" Please, don't take a short cut to such simple black or white case!

      Kalau diikut kata kamu, PM juga faham apa yang rakyat lalui tapi ada dia kesah???

      Satu perkara jer, andai di buka pintu hati Najib resign, you probably see fireworks of joy in Malaysia and that alone lift a huge 'burden' off the shoulder of the rakyat!

      These shits have been going on for too long.

      Delete
  14. Brim 400 blum di kredit da nak masuk feb jib ko kencing lgi.

    ReplyDelete
  15. Gajana negara da kosong???gali lubang tutup lubang aja trus....

    ReplyDelete
  16. Gajana negara da kosong???gali lubang tutup lubang aja trus....

    ReplyDelete
  17. PM yang merosakkan. Tindakan seorang perosak akan terus merosakkan bagi menutup kerosakkan yang dibuat. Sekarang AG juga sudah rosak. Perosak akan terus merosakkan satu demi satu untuk menutup kerosakkan yang dilakukannya. Yang peliknya, orang di kelilingnya sudah rosak keranan terus menyokong kerosakkan yang dilakukannya.

    ReplyDelete
  18. Satu dunia dah tahu, UMNO NGOK masih buat tak tahu, masih menyimpan NRM. Kabinet ou 2 X NGOK, masih menyokong NRM.

    ReplyDelete
  19. Dlm firasat saya yg dimaksudkan mestilah pemimpin negara org yg afa kuasa tetapi mereka ini tak ada punnya hati perut tamak dengki zalim makan duit haram org dah benci pun tak peduli yg penting dia kayaraya sampai 7 keturunan dia peduli apa fgn rakyat yg bodohnya org umno masih kata mereka baik aku sokong agar mereka ni di kubutkan dlm pru 24 ni

    ReplyDelete
  20. Dlm firasat saya yg dimaksudkan mestilah pemimpin negara org yg afa kuasa tetapi mereka ini tak ada punnya hati perut tamak dengki zalim makan duit haram org dah benci pun tak peduli yg penting dia kayaraya sampai 7 keturunan dia peduli apa fgn rakyat yg bodohnya org umno masih kata mereka baik aku sokong agar mereka ni di kubutkan dlm pru 24 ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...