Friday 29 July 2016

SPRM BARU?


Seorang pegawai kanan Jabatan Peguam Negara, DZulkifli Ahmad dikatakan bakal dinamakan sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM yang baru bagi menggantikan Abu Kassim Mohamed.
Namanya dikatakan sudah dibentangkan dalam mesyuarat kabinet pada Rabu lalu.

Jawatan Dzulkifli dalam Jabatan Peguam Negara ialah Pengarah Pasukan Penguatkuasa Pemulihan Hasil Negara.

Peguam Negara sekarang ialah Apandi Ali yang dilantik secara mengejut dalam kontroversi 1MDB pada Julai tahun lalu bagi menggantikan Abdul Gani Patail yang "dibersarakan" atas alasan kesihatan.

Dalam masa yang sama, Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, Mustafar Ali diberitakan turut akan dipindahkan untuk mengetuai sebuah jabatan kerajaan yang lain yang belum dinamakan.
Mustafar difahamkan akan mengadakan pertemuan dengan Ketua Setiausaha Negara, petang ini.

Ini bermakna, bersekali dengan kemasukan Dzulkifli mengetuai SPRM, Mustafar juga dikeluarkan daripada agensi pencegahan rasuah negara itu.

Selepas Jabatan Peguam Negara "dirombak" dan berlaku beberapa pertukaran berikutan kemasukan Apandi pada Julai tahun lalu, kini nampaknya giliran SPRM pula bakal "dilembutkan" melalui perlantikan orang-orang baru di dalamnya.

Hmmmmm....(SH 29/07/2016)

35 comments:

  1. MO1 cakap kat PO1...bubar dun.PO1 tanya...apa pasal wa kena bubar dun...
    MO1 kata..bubar saje lah...u mesti kalah itu erection punya...lu pun ada kes berat sana court...org sudah lost konfiden sama u..
    PO1 ....haiyaa..kalu wa kalah mampus la wa..itu parti mesti gasak wa....ma wa mau pi taloh muka...
    MO1 cakap berbisik kat PO1....u kalah..u r freeman...ubpilih..mau kalah erection ka mau kalah court....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haraf maaf.pembetulan.Bukan erection tapi election

      Delete
    2. Tahu yop..sesaja je..teman budak gorgie tahun 75 yop....budak skolah omputih...

      Delete
    3. Tahu yop..sesaja je..teman budak gorgie tahun 75 yop....budak skolah omputih...

      Delete
    4. Ini baru betul super power yg menjajah sprm. Darsyat.

      Delete
  2. Dzulkifli ni orang kanan apandi.nampaknya SPRM ni tak kemana.

    Nak siasat dan dakwa hanya pada orang yang terpilih saja.agensi kerajaan yang makin kurang dipercayai.

    ReplyDelete
  3. Buat lah najib oii, kuasa di tangan hang. Yang kami harapkan hanya satu. Bila hang kena harap2 semua yang bersubahat dengan hang akan turut sama ketempat hang akan disimpan. Banyak member tak lah sunyi sangat.

    ReplyDelete
  4. Budin...sprm dilembutkan ke di lembukan?

    ReplyDelete
  5. satu malaysia di babikan

    ReplyDelete
  6. saya tlh membaca laporan akhbar inggeris 'd guardian' n temu bual d antara mdm rawcastle (serawak report) dgn isteri justo yg sedang menjalani hukuman d penjara Thailand.

    saya menjemput/menggesa semua turut membaca nya.

    ia nya membawa saya k peringkat semasa saya sedang membesar n senentiasa saja mencari n membaca cerpen/novel2 detektif n perisikan.

    kemelut 1MDB mempunyai jalan cerita yg hampir serupa. BACA LAH !!!.

    apa pun ,saya masih tidak bolih terima macam mana ds najib bolih tertipu olih anak tiong hua yg masih 'berhingus'. sekali tertipu sudah tentu sekali usaha terpaksa d cari bagaimana mahu menutup kamaluan dg cara menipu juga.

    sedih sekali, sudah terlewat masa. terima lah padah nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bang aku tak percaya najib ditipu tapi aku rasa najib menipu bersama cina kapiaq sekor tu.
      Hang ingat senang nak kena tipu berbilion? Hang ingat cina takut mati tu berani paw najib? Polis keliling pinggang dia yg punya. Tak kan cina teloq sejemput tu berani.

      Delete
  7. Muka spesis sama macam Bugisman,.....muka makan rasuah.Tak kan Bugisman nak lantik orang yang akan tangkap dia.

    ReplyDelete
  8. SiAbu Kassim ini pun satu hal,semua pun dah kena sumbat dengan dedak,pasal tu suara semuanya tenggelam selain dari bekas timbalan pengarah CID yg seorang ini saja yg nampak kejantanannya bersuara (itu pun dah lama senyap.....)

    ReplyDelete
  9. Suruhanjaya Penyubur Rasuah..

    ReplyDelete
  10. Berjuang tidak semestinya menhunuskan keris...

    ReplyDelete
  11. Berjuang tidak semestinya menhunuskan keris...

    ReplyDelete
  12. Bukan 3 org penting yg tinggalkan sprm?.Tukar la mcmna pun, lama2 Allah akan tunjuk sama yg bnar sapa yg bslh. Sama2 kta berdoa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peguamlah yg paling kuat makan duit

      Delete
  13. Dosa makan rasuah dilaknat. Ketua SPRM sendiri dirasuah maha laknatullah.

    ReplyDelete
  14. Adalah dengan ini dicadangkan SPRM ditukar nama kepada SJPN iaitu suruhanjaya peguam negara kalau ada rasuah lepaskan saja kerana malaysia negara islam yg bersih daru rasuah

    ReplyDelete
  15. Adalah dengan ini dicadangkan SPRM ditukar nama kepada SJPN iaitu suruhanjaya peguam negara kalau ada rasuah lepaskan saja kerana malaysia negara islam yg bersih daru rasuah

    ReplyDelete
  16. Habis di cuci SPRM di jadikan kumpulan MO1 BHD...

    ReplyDelete
  17. Letakkan SPRM bawah another cai, pembodek dan pemakan dedak pangkat..hancuss Malaysia..dulu bodek Gani kaw-kaw..berdesup naik pangkat dalam usia yang muda..skarang bodek Apundi..jadi ting tong (think tank)..mencanak la jugak naik..gigit jari la org lama SPRM..pakat-pakat ambik pencen je lar org SPRM ooiii!

    ReplyDelete
  18. Sudah sampai kesatu tahap saya sudah tidak boleh lagi menaruh sebarang harapan pada umno.
    Umno sudah sampai ketahap paling jijik dan hina bila masih mempertahankan najib sebagai pm.
    Seumur hidup, saya tidak pernah undi selain bn walaupun ketika zaman paklah.
    Tetapi untuk pru yang akan datang, anak2 saya secara sukarela daftar mengundi untuk tolak bn
    Isteri saya, juga ahli dan penyokong bn. Tapi untuk pru akan datang saya telah sanggup bertakliq dengan isteri saya, "jika dia undi bn yang najib masih pm maka jatuh 1 talak".
    Ini kerja gila saya, tapi kerja2 orang umno terhadap negara ini lebih "mengilakan" saya.

    ReplyDelete
  19. Apa lagi yang AhJib nak buat agaknya...

    Dengarnya kes suruh syarikat dari China bayar hutang 1MDB melalui project keretapi dah terbarai... semua org tahu...sebelum sempat diluluskan...entah jadi entah tak.

    Sekarang SPRM pon nak dihitamkan selepas AG dan Bank negara.

    Ahjib ko ni masih ada maruah dan iman lagi ke?

    ReplyDelete
  20. Wahai orang-orang yang beriman, jadilah kamu orang yang benar-benar penegak keadilan, menjadi saksi karena Allah biar pun terhadap dirimu sendiri atau ibu bapa dan kaum kerabatmu. Jika ia kaya atau pun miskin, maka Allah lebih tahu kemaslahatannya. Maka janganlah kamu mengikuti hawa nafsu karena ingin menyimpang dari kebenaran. Dan jika kamu memutar balikkan (kata-kata) atau enggan menjadi saksi, maka sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui segala apa yang kamu kerjaan.

    kalau tak dak sifat ni boleh berambus lah
    dari jadi ketua

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syaitan sedang berpesta,
      Sijahil menipu dan berdusta,
      SiAlim aminkan utk bermuka muka,
      Kuasa dan harta bermaharaja lela.

      Syaitan sedang berpesta,
      SiJahil SiAlim bermain katakata,
      AlQuran Al Hadith jadi bahan niaga,
      Demi kuasa dan harta semuanya ternoda....

      Delete
  21. Rakyat makan rasuah

    Bantahan rakyat nak guling najib

    ReplyDelete
  22. Agaknya dia dah tak dapat tido, IMDB dah masuk dlm mimpi hingga terjaga bila SPRM , FBI jumpa dia dlm mimpi....agaknya 40hari nanti angkat bendera putih surender

    ReplyDelete
  23. >>>Lepas ni aku tak mahu dengar berita orang lolos terjun dr tingkap bangunan lagi.

    >Baik bos... saya yang menurut perintah.

    ReplyDelete
  24. Episod ini sebenarnya adalah satu peringatan kepada semua kakitangan kerajaan terutamanya di peringkat tertinggi. Ingatlah peribahasa " habis madu sepah di buang".Hari ini kita diperlukan tapi esok belum tentu dan kebiasaannya kakitangan kerajaan lah yang sering menjadi mangsa. Tiada istilah mengenang budi bila kita berbaik sangka dengan ahli politik. Apabila mereka tersepit, bersedialah kita menerima penangannya. Jesteru itu berpada-padalah menjalinkan hubungan dengan orang atasan. Kesenangan yang diimpikan adalah lebih afdal sekiranya diraih tanpa perlu menjual kehormatan dan prinsip.

    ReplyDelete
  25. najib razak is the real traitor who commit treason to this country and citizens.najib along with other bn umno gang of crooks shouldbe hange or shot to death one by one.biggest bastard most corrupted pm we ever had.come next ge14 rakyat will kick najib razak bastafd nasional bn umno crooks out of putrajaya and sabah.gst is HARAM tax force upon on rakyat so that crooks like him can do illegal HARAM activity.they can go to hell we had enough of that haram jadah gst. #TangkapNajibRazak #TumbangkanBNUMNO #SelamatkanMalaysia #LawanTetapLawan #ALLAHHUAKHBAR

    ReplyDelete
  26. muka dia takde seri..... iras2 muka apandi!

    ReplyDelete
  27. Rakyat malaysia tak boleh nak bersuara atau membantah perbuatan yang di lakukan oleh pemimpin negara walaupun mereka menggelapkan wang rakyat akan di cop sebagai hendak menggulingkan kerajaan yang di pilih oleh rakyat secara demokrasi.
    Biarpun rakyat bersusah payah bayar cukai untuk membantu kerajaan membangunkan negara tetapi pemimpin BN mencuri hasil wang tersebut untuk tujuan mengayakan keluarga mereka.
    slogan Najib selepas di lantik mnjadi PM " RAKYAT DI DAHULUKAN" tiada lg kedengeran semasa beliau berucap dalam majlis2 besar dan perhimpunan bersama rakyat ini menandakan Najib tidak ada niat hendak membela rakyat, bangsa dan negara selain membela keluarga dari hasil titik peluh rakyat melalui perlaksanaan cukai GST.Cukai GST ni memang amat membebankan rakyat yang hidup di muka bumi malaysia. Sampaikan makanan binatang piliharan dan baja untuk pertanian pun di kenakan GST.
    Adakah rakyat sanggup hidup membela dan menyokong pemimpin sebegini yang mementingkan harta dan kekayaan.??
    Rakyat harus bertindak dari sekarang untuk menukar parti UMNO atau BN sebelum ia nya parah hingga negara tak boleh di selamatkan lagi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...