Wednesday 27 July 2016

PERLUKAH MUKHRIZ TERUS BERCAKAP SEPERTI INI?


- Tun Mahathir Mohamad sudah mengumumkan penubuhan sebuah parti baru dan ia sedang dalam proses akhir penubuhannya.

- Kerjasama dengan Pakatan Harapan juga sudah diumumkan dan beberapa perjumpaan antara Tun Mahathir dengan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan di Yayasan Kepimpinan Perdana kerap kali telah dilangsungkan.

- Semua parti dalam Pakatan Harapan iaitu PKR, DAP dan Amanah telah pun menyatakan kesediaan untuk saling bekerjasama dengan parti baru itu.

- Pas juga nampak berlembut dan sedia mempertimbangkan untuk turut sama bekerjasama.

- Sudah beberapa kali Tun Mahathir menyebut mahu memastikan UMNO dan BN kalah dalam pilihanraya akan datang dan dengan demikian Najib Razak dapat disingkirkan akhirnya.

- Ia bermakna Tun Mahathir dan semua yang lain sedar bahawa hasrat untuk menjatuhkan Najib sebelum pilihanraya sudah tertutup. Dengan majoriti pimpinan UMNO lebih terliur dengan dedak, Peguam Negara orang pilihannya dan polis lebih memihak kepadanya, logikalnya Najib tidak lagi tergugat melainkan dengan kuasa rakyat melalui pilihanraya.

- Tun Mahathir sudah keluar UMNO. Muhyiddin Yassin dan Mukhriz Mahathir sendiri dipecat, manakala Shafie Apdal yang digantung membuat keputusan meninggalkan UMNO. Malah Shafie juga berkata, orang Melayu tidak akan mati tanpa UMNO.

- Jadi, perlukah Mukhriz berterusan bercakap sedemikian rupa? (SH 27/07/2016).

28 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 22.41
      Sudah lah maklumat dan kenyataan kamu tiada faedah untuk kebaikan umat islam, masalah sekarang najib harus dibawa kemuka pengadilan,Barisan kepimpinan umno sekarang sudah rosak.

      Hadi Awang dan semua pemimpin PAS yang sealiran dengannya masih membuat madah berhelah dengan Najib dan UMNO kerana apa yang diketahui ini la masa untuk mengikis seberapa banyak wang yang boleh untuk diri dan parti jadi mereka ini lebih buruk dari DAP kapir harbi.

      Delete
    2. Sdr wayne, maklumat kamu tdk lengkap. DHA dan Ust.Nasha brtindak atas arahan TGHH. Klu ada persalahkn DHA & Ust.Nasha, sepatutnya kena persalahkan TGHH... Tindakan mereka khianat kpd PRakyat. DHA dipecat, kenapa Ust Nasha tdk? Krn Ust Nasha dpt dilindungi oleh TGHH yg sepatutnya tdk diketahui umum sebenarnya dalang UG dgn Umno iaitu yg merupakan pengkhianatan kpd pengundi PRakyat ketika itu.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. The bickering between PKR and DAP may cost them their landslide majority in Penang, say analysts.

      The Malaysian Professors Council’s political, security and international affairs cluster head, Dr Mohamed Mustafa Ishak, said the only people that stood to benefit from the public spat were Barisan Nasional (BN) component parties.

      “This is not the first time the Opposition parties have gone against each other publicly,” he told FMT.

      “They need to resolve this. But it’s very clear that with regards to the Penang snap polls, DAP is the only one which seems to really want it.

      “This will work to BN’s advantage as the public will see that Pakatan Harapan’s (PH) component parties, once again, have not entered the battlefield as one.”

      The feud comes down to one simple reason, Mohamed added, that PKR saw the dangers in calling for a snap election in Penang, while DAP remained oblivious to these fears.

      “PKR was right to see that there is no obvious need for a snap election there. Usually a government dissolves a state assembly, or the Parliament, if they feel the need to go back to the public and ask for the latter’s mandate.

      Delete
    7. Perang mulut antara parti komponen Pakatan Harapan nampaknya sengit apabila seorang pemimpin PKR dilihat seolah membalas kenyataan Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan Tony Pua.

      Ketua Biro Undang-Undang PKR Latheefa Koya dalam catatan di Facebook mengingatkan sasarannya bahawa rakan-rakan komponen Pakatan Harapan bukan budak suruhan mereka.

      Pihak berkenaan turut disaran menggunakan fakta yang betul kerana bukan PKR yang membuat keputusan sebelah pihak.

      Latheefa bagaimanapun tidak menamakan sesiapa atau menerangkan catatannya merujuk kepada apa.

      “Pertamanya siapa yang mengumumkan pilihan raya kilat secara sebelah pihak?

      “Atau..siapa yang mengumumkan pembubaran Pakatan Rakyat secara sebelah pihak?

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini adalah cara red bean UMNO/PAS buat kerja waktu malam untuk serang blog anti Najib. Anon 22.43 jilat najib ,jilat Hadi supaya kamu kenyang dengan najis munafik ini.

      Delete
  3. Lari tajuk.. tolong delete la Budin.. komen x akan dibaca.. ini cara UMNO kacau blog orang.. modus operandi ialah alih tumpuan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no doubt lari tajuk tetapi relevan untuk kita memahami pola pemikiran kepimpinan PAS sekaramg dan hala tuju PAS sekarang.

      sekali sekala, tolerate lah sikit,

      Delete
    2. Bukan pasai tolerate bro ,tapi mereka ini semua adalah subversif kepada semangat perjuangan menentang kemungkaran najib,PAS sudah jelas akan menjadi racun menggagalkan perancangan menjatuhkan parti yang rosak iaitu UMNO.

      Delete
    3. 23.18..buat la blog sendiri.. blog ni akan jadi sampah bila Budin terus tolerate. Tgk blog omakkau.. kalo Budin trus tolerate dgn spam gini.

      Delete
  4. Tuan Din,
    kalau dihitung dari segi jumlah kerusi yang BN ada sekarang iaitu majoriti lebih ( 134 /88 ) ,sudah tentu kalau najib seorang yang undur dari jawatan PM BN masih memerintah. Walau pun majoriti dari kita dah tak boleh terima semua barisan kepimpinan BN dengan Najib berambos dari jawatan PM. Bagi pendapat saya kenyataan mukhriz lebih sebagai serangan psywar kepada minda semua pihak kepimpinan dan ahli dalam BN yang mungkin sudah terasa bahang dan hati gundah gulana akan masa depan mereka memandang kan Imej dan reputasi najib semakin terselah buruk dalam sejarah negara ekoran lapuran AG US minggu lepas. Hasrat mukhriz agar mereka didalam BN dapat membuat sesuatu supaya najib berambus .Jadi ini hanya sebagai serangan psycology keatas semua pihak dalam BN, walaupun hakikat sebenarnya BN dan UMNO sudah sampai era kejatuhannya. Dari apa yang saya dengar pada ketika ini keadaan sudah banyak berubah ,banayak pihak sudah tak senang duduk ,malah penubuhan parti baru oleh Tun M terlewat sebab masih mengambil kira ramai pihak pihak yang didalam kerajaan( UMNO ) yang kemungkinan besar akan buat kejutan dan menyertai parti Tun M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya blom ada sesiapa mampu buat analisis yg BN hanya memerlukan 9-10% undi saja utk dptkan simple majority 120 kerusi. Mukhriz ni mmg otak bergeliga.

      Kerja BN cukup mudah, bagi dedak kat SPR.. sumer kerja mudah je ni. Tu blom tabur dedak kat makcik2 kampung dan warga jabatan gomen lagi tu.. Walaupun berpuluh2 kali kita ditipu, tapi xder masalah untuk kita ditipu utk berjuta2 kali lagi. Marah? X guna marah2.. guna otak sikik.. perah otak sikik wahai melayu yg malas berpikir dan bacul menggunakan tenaga.

      Ini bukan psywar. Ini realiti rakyat akan jadi bangang secara terhormat bilamana pemimpin bangan UMNO cakap, ini keputusan rakyat. Walhal SPR mmg kaki belit cukup ligat bro.

      Dasar dayus dan pengecut rakyat, masih blom ada sapa berani persoalkan. Logik gini mmg payah nak explain, mcm nabi naik buraq ke sidratul muntaha. Walhal makcik pakcik kampung serta rata2 rakyat, bukannya ramai sangat yg lulus cemerlang dlm matematik. Apatah lagi subjek matematik statistik. Berapa kerat yg mampu baca buku mathe? Yg ada degree diploma pun, cukup malas belajar dan lulus cukup makan ja. Bukan xder yg cerdik? Ada.. tapi berapa kerat melayu cerdik dan genius berbanding yg bacul dgn kepandirannya?

      Bukan gua nak riak ya.. ini realiti. Buka mata sikik..Alih2 melayu kuat dgn berdoa.. kahkahkah.. tunggang tunggik berdoa, tapi nak berusaha cukup malas.

      Delete
  5. Mukhriz tidak perlu lagi xakap pasal umno /bn ikut apa tun kata pastikan umno tumbang dlm pru14 saya tabik d shafie apdal keluar dari umno dan belaiu beazam agar umno tewas disabah itu anak jantan saya hairan kenapa mukhriz nak cakap padal umno lagi ayoh a good horse never turn back mukhriz jangan kecewakan rakyat yg bersama tun mahathir

    ReplyDelete
  6. susah jugak bn mau kalah pru
    sebab serangan sebenar amno memang dah tak guna dan perlu diganti belum pun ada lagi
    ynag ada hanya batuk batuk kecil saja
    itu tanda amno kan terus berkuasa mungkin deangan ketua baru
    itu saja nampaknya
    dan budaya dedak akan terus merebak

    ReplyDelete
  7. Samada Najib berundur atau tidak, selagi UMNO BN mengekalkan para pemimpin penagih dedak dan berkepentingan diri seperti yang ada sekarang ini, UMNO BN tak wajar terus disokong lagi kerana kebanyakan pimpinan tertinggi parti ini sekarang jelas bukan memperjuangkan rakyat nasib rakyat marhaen. Walau pun saya ahli UMNO BN, saya melihat UMNO BN hanya boleh diperbaiki jika majoriti pemimpin sedia ada ini diundurkan kerana mereka ini lah yang membolehkan perasuah dan penyamun siang bernama Najib Razak terus bermaharaja lela dan kekal kukuh sampai sekarang. Sekelian rakyat Malaysia samada ahli UMNO BN atau parti oposisi perlu menolak UMNO BN selagi spesis pencacai dan pemakan najis dan sumber haram terus dikekalkan Soalnya jika majoriti pemimpin utama UMNO BN yang ada ini ditendang keluar, apa lagi yang ada pada UMNO BN???.

    ReplyDelete
  8. Jangan marah-marah si Mukriz tak sepandai dan sehebat bapa nya,,statement Mukriz boleh menyebabkan pembangkang tidak memberi support parti baru Tun nanti,,so kepada jangan cakap yang merepek-merepek dan tak ada faedah punya statement...!!! Please Mukriz stop all the nonsense....

    ReplyDelete
  9. Tuan Budin, aku nak tanya sesuatu. Aku tengok Mukhriz dok ke hulu ke hilir masuk kampung ceramah depan orang2 UMNO pasal 1MDB ni, orang2 kampung penyokong UMNO ni paham ka?

    Bukankah orang2 UMNO terkenal dgn sikap tak peduli pemimpin2 negara merompak duit rakyat dr zaman Mahathir lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Politik Wang itu Raja?

      https://www.youtube.com/watch?v=fTFdC34d9yI

      Delete
  10. Sekarang ini semacam ada "Delima Mahathir Anak Beranak." Mahathir cakap lain, anak-anak cakap lain. Yong percaya 2 lagi anak-anak Mahatjir yang buat business tu masih dalam UMNO.

    Yong sarankan anak-anak dan team Mahathir tak payahlah asyik cakap nak turunkan Najib sebab nak pulihkan UMNO lagi. Kami meluat dengan cakap-cakap pemimpin begini. Tahu tak? Focus kepada menukar kerajaan yang ada sekarang kepada kerajaan lain (bukan UMNO/BN).

    Ingat! Yang menangkan calon bukan ahli parti, tetapi pengundi atas pagar dan non-partisan. JANGAN KELIRUKAN MEREKA!

    ReplyDelete
  11. kita orang awam sibuk mencari sesuap nasi. tak sempat nak fikir teruk sangat. harapkan PR akhirnya lebur.PAs ada blok ke3..PKR join amanah dap dengan Pakatan Harapan. PH harapan pun nampaknya kecoh.

    Kalau PRU kali ni confirm BN menang. Confirm Najib jd PM lagi.

    Kami rakyat tak larat nak fikir.

    Harapan kami biarlah Mahathir naik balik.
    Tun, buatlah parti baru.. kami sokong.

    ReplyDelete
  12. Parti yg Tun M mungkin tidak menjadi kenyataan jika DS Najib berundur kerana Tun M masih sayangkan UMNO.Matlamat Tun M hanya DS Najib disingkirkan.Tentang menteri2 yg makan dedak dlm UMNO boleh diselesaikan selepas DS Najib berundur.Setakat keluar masuk parti khususnya UMNO walaupun dipecat tidak menjadi masaalah.Selepas DS Najib berundur,untuk merapatkan saf dan menjernihkan keadaan, DS Zahid Hamidi boleh memberi lampu hijau untuk TSMY menjadi Presiden UMNO dan beliau menjadi Timbalan Presiden.Semuanya boleh berlaku.Yang tak cerdik mungkin parti pembangkang selalu bercakaran sesama sendiri.

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Cadangan DAP untuk mengadakan pilihan raya Pulau Pinang sebelum tarikh sebenar Pilihan Raya Umum (PRU) akan membawa risiko besar kepada pakatan pembangkang termasuk kedudukan kerajaan negeri.

    Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berkata, peratusan PKR dan DAP untuk mengekalkan kedudukan di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) masing-masing juga nipis.
    "Kita semua berhadapan risiko. Dengan kemungkinan pertembungan tiga penjuru, secara teorinya, tiada siapa menang kecuali UMNO," katanya dipetik lidah rasmi pembangkang, Malaysiakini.

    Kenyataan Nurul Izzah selari dengan pendirian Ketua Biro Hal Ehwal Guaman PKR, Latheefa Koya yang tidak bersetuju dengan cadangan mengadakan PRN Pulau Pinang.

    Latheefa yang mengherdik kenyataan Pengerusi DAP Selangor Tony Pua mendakwa PKR tidak ikhlas berkawan dengan DAP membalas, parti teraju Lim Guan Eng itu seringkali membuat keputusan tanpa persetujuan PKR.

    "Atau sekejap... siapa yang secara bersendirian umumkan terkuburnya Pakatan Rakyat?

    "Atau sekejap... siapa yang umumkan pembentukan Pakatan Harapan - kepada semua media sebelum keputusan muktamad?" soal Latheefa.

    Pertelingkahan antara wakil rakyat PKR dan DAP juga berlarutan antara Fahmi Fadzil (PKR) dan Syerleena Abdul Rashid (DAP) ekoran kedua-dua parti tidak bersetuju antara satu sama lain.

    Sebagai langkah mengawal keadaan, Nurul Izzah menggesa tiada lagi pendedahan awam oleh kedua-dua parti sebelum satu konsensus dicapai didalam pertemuan tertutup.

    "Kita perlu mengurangkan pendedahan awam ke tahap paling minima," kata Ahli Parlimen Lembah Pantai itu lagi.

    ReplyDelete
  15. Ada penyakit bertahun dengan pemimpin dan bekas pemimpin umno. Mungkin kebanyakan baik tapi org keliling pemimpin ni aka punahsihat. Mukriz pun sama jugak. Org keliling dia ni tu je orgnya. Semuanya tak boleh pakai tapi masihlah dok dengan Mukriz. Itulah pasal politik network tak berkembang. Masihlah lagi dengan pemuda. Harap sangatlah budak faizal dengan budak gemuk tu. Mampus tak sampai mana. Bagi melingkup lagi adalah dan terbukti dah pun. Ni nak perang dengan umno masih lagi dengan budak2 yg sama. Kompem kecundang ..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...