Wednesday 23 March 2016

INSYAALLAH, BAKAL MENTERI PENUH....

Sejak tengahari tadi, hampir semua perbualan dalam negara banyak tertumpu mengenai tindakan saman yang diambil oleh Tun Mahathir Mohamad bersama Khairuddin Abu Hassan dan Anina Saadudin terhadap Perdana Menteri, Najib Razak atas dakwaan salah laku dalam pentadbiran negara.

Asas salah laku yang dikaitkan terhadap Najib dalam saman itu ialah berkaitan isu 1MDB, derma RM2,600 juta dan dana RM42 juta daripada SRC International yang masuk ke akaun peribadinya.

Sudah ramai juga pemimpin-pemimpin UMNO yang memberi reaksi berhubung tindakan terbaru Tun Mahathir itu. Seperti biasa, Salleh Said Keruak dan Azalina Othman Said adalah yang paling pantas dan cekap memberikan komennya dalam hal-hal seperti ini.

Tetapi, yang paling menarik sekali tentunya ialah komen yang diberikan oleh Nur Jazlan Mohamed, bekas Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Awam Negara atau PAC yang dilantik menjadi Timbalan Menteri Dalam Negeri pada 28 Julai lalu di sebalik "ribut-ribut" Najib bergelut dengan kemelut 1MDB.

Beliau menyifatkan Tun Mahathir tiada "locus standi"  atau hak untuk mengambil tindakan mahkamah kerana wang RM2,600 juta tersebut bukannya ada kaitan dengan bekas Perdana Menteri itu.

Sekadar mengatakan tiada "locus standi" mungkin dilihat biasa lagi, walaupun ia merupakan hak mahkamah memutuskannya, namun dengan menambah bahawa  "apa yang Tun Mahathir lakukan ini adalah gimik politik, hendak dapatkan publisiti saja", seperti tersirat ada keluarbiasaannya.

Hmmmm.....(SH 23/03/2016).

81 comments:

  1. Tolong lah jangan sama kan Tun Mahathir dengan artis gegar avaganza.

    Mahathir seorang Negarawan. Jasa Tun banyak. Lawan Najib, orang tak harap pada Pak Lah. Sebab masa Pak Lah jadi PM pun sama macam Najib. Jika PM selepas ini pun sama juga, nak harapkan Najib atau Pak Lah jika Tun Mahathir tiada lagi.?

    Lagi lingkup. Tunggang terbalik lagi adalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju dgn komen tuan,lagi pun terlalu lama sangat Tun M menunggu PM bangsat ini untuk ambil tindakan saman atau ambil tindakan akta hasutan atas beliau tapi PM bangsat ini iaitu Najib terlalu takut jadi terpaksa lah tu juga yg saman supaya boleh cerita dimakamah tapi takut hakim pula yg kena dedak tak mau dengaq kes,hujung hujung tunggu rakyat juga terajang depa semua ( najib n geng)

      Delete
    2. Saya setuju dgn komen tuan,lagi pun terlalu lama sangat Tun M menunggu PM bangsat ini untuk ambil tindakan saman atau ambil tindakan akta hasutan atas beliau tapi PM bangsat ini iaitu Najib terlalu takut jadi terpaksa lah tu juga yg saman supaya boleh cerita dimakamah tapi takut hakim pula yg kena dedak tak mau dengaq kes,hujung hujung tunggu rakyat juga terajang depa semua ( najib n geng)

      Delete
    3. Sabar semua, PM Najib sedang bermuzakarah dgn Penasihat2 Parti Lebai utk membawa rakyat Malaysia ke syurga.

      Delete
    4. Cekap kuat-kuat ,"I LOVE PM " OK .

      Delete
    5. Di kl ni dulu syurga pas kat belakang mati tu. Di pantai timur kat golok

      Delete
  2. Nur Jazlan membuktikan kepada semua rakyat yang dapat berfikir,bahawasanya dia adalah seorang yang pendek akal.Bahasa mudahnya adalah BODOH.Apakah seorang yang dikenali dunia kerana ketokohannya gilakan publisiti?Siapa yang lebih gilakan publisiti,antara Tun dan Najib?Sesebuah negara itu tidak mungkin dibangunkan oleh pemimpin yang gila publisiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadir Jasin kata:
      Dedak makanan ayam, itik dan babi.
      Itu sebab Si Nur Jazlan jadi macam tu.
      Bodoh@Bangang@Baghral@Bahlol@Tolol...
      Apa lagi? $#@&*$#+?^$%<$>&%#@$...

      Delete
    2. Cookookoo, quack quack, oink,oink ... bising sungguh si macai jibby itu bila perut dah kenyang!

      Delete
  3. Biasalah...orang yg tak cerdik cakap ikut sedap mulut sj..... guna akal dedak tu...

    ReplyDelete
  4. Najib yg gila publisiti......I love PM tu stand utk apa.....kan promote diri sendri......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Never have so many innocent rakyat been ransomed for so few arrogant rascals and their power craze.

      Delete
    2. Tun Mahathir tak pernah buat
      "I love PM"....."Respect My PM"....
      jadi sape yg gila publisiti ni...??

      Delete
  5. Dedak boleh menyebabkan saluran darah ke otak tercemar dan oleh itu keluarlah dari mulut perkara yang tak sepatutnya keluar dari mulut bijak pandai yang telah di beri kepercayaan oleh rakyat jadi pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah Tuhan kita yang Maliki as-samawati wal ardi (Maharaja segala langit dan bumi). Ah Jib Gor telah mensyirikkan Tuhan kita dengan menyembah Mata Wang! audzubillah min dzalik

      Delete
  6. Dedak boleh menyebabkan saluran darah ke otak tercemar dan oleh itu keluarlah dari mulut perkara yang tak sepatutnya keluar dari mulut bijak pandai yang telah di beri kepercayaan oleh rakyat jadi pemimpin.

    ReplyDelete
  7. Selagi ada kebijaksanaan yg di Galas nafsu selagi itu lah pekara pekara BODOH bole di istirafkan PANDAI..di sini lah keberkesanan AKAL KEBODOHAN yg di lihat amat menjengkelkan tapi ianya membantu membenteras INTELEKTUAL orang yg di nilai dari markah ujian persekolahannya di mana akhirnya mereka mereka ni di PERBODOHKAN dgn hanya menggunakan kepandaian MENIPU DAN CEKAP BERBOHONG...kesihan guru guru sekolah yg sering memperingatkan anak murid nya supaya lulus ujian mereka kalau tidak tak dapat kerja yg selesa dimana kerja di dalam pejabat berhawa dingin sedangkan guru sendiri yg lulus ujian mereka masih bekerja di bawah kipas dalam bilik guru....pening aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. guru sentiasa mengharap anak muridnya lebih baik dari dia....

      Delete
  8. Keruak tu memang kerbau najib. Orang kota belud bolehlah dia kelentong. Nak kelentong orang Malaya susahlah sikit keruak oiiii. Adalah lebih baik kau cermin muka kau hingga ke kaki dulu keruak tengok rata ke tidak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keruak ni dendam kesumat bro. Dulu jadi CM sekejap sangat. Tun tarik balik bagi orang lain. Mungkin Tun masa tu sedar Keruak ni bodoh nak mampus. Keruak baru susun orang nak samun Sabah tapi potong stim. Tu yang dia bantai macam nak kiamat tu. Isi memang takdelah pasal asal dia ni pun bodoh giler

      Delete
    2. Setuju dengan Anon. 22:23.Semua yang ditamatkan perkhidmatan semasa era Tun menjadi PM (setelah diberi peluang pada awalnya) sangat berdendam kepada beliau.Ini termasuklah si Shahrir yang pernah jadi Datuk Bandar KL.Manakan tidak,ianya umpama kamu tidak terpilih lagi kerana samada tidak cukup bagus atau terkantoi.Sesetengahnya terlepas juga.Namun kini,mereka yang cuba membalas dendam kepada Tun,tanpa disedari telah menunjukkan sememangnya mereka adalah mangkuk dan layak dibuang dahulu.

      Delete
  9. Asalkan libatkan mahkamah, menggelupur.

    Kata demokrasi. Mahkamah lah salah-satu dari sistem demokrasi.

    Tapi jika dia maksudkan tujuan saman ialah untuk memberikan RM 2,600 juta publisiti ada betul nya.

    Keputusan yang di buat oleh AG ialah samada mendakwa atau tidak bukan boleh saman atau tidak dimana mahkamah yang menentukan.

    Jika Tun Mahathir nak cari publksiti, itu dia punya pasal. Rakyat nak tahu macamana duit boleh masuk dalam akaun Najib?

    ReplyDelete
  10. Mahathir tiada locus standi?

    Are you a lawyer? Do you have a legal background?

    If not then shut up!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, he is a lawyer.
      Jangan cakap la pasal background. Underground pun dia ada.

      Now, you shut up, and go back into your hole.

      Delete
    2. As a citizen you have every right to take legal action. Apa masalahnya. Ada atau tak locus terpulang pada court to decide. Zaman pm kau ni kompemlah kena strike out. Kau ingat pm kau no tuhan ke tak boleh nak saman. Bodoh punya orang

      Delete
    3. By the way, Jazlan ni accountantlah bukan lawyer. Baral punya orang. Suka2 je nak label orang lawyer. Mangkuk hayun !!!!

      Delete
    4. anon 21:16 tunjukkan bukti dia seorg lawyer,...info dari wiki x tunjuk pun,...if not,..go back to your own hole,..liar!

      -Profil Pendidikan Nur Jazlan Mohamed

      1989 – Ahli ACCA, United Kingdom
      1996 – Fellow of ACCA
      2000 – Akauntan Bertauliah (M) (Malaysian Institute of Accountants)
      -
      ini tauliah untuk jadi accountant,...

      sumber - https://ms.wikipedia.org/wiki/Nur_Jazlan_Mohamed#Pendidikan

      Delete
    5. Hahaha anon 21:16. Orang nak komen dia pun nak komen. Sengal kau ni bang

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete

    7. Jawab 21.16 jangan tak jawab.

      Hehehe

      Typical of pemakan dedak najib.

      No facts tapi auta saja yang lebih.

      Caught you there.

      That should teach you a lesson.

      Served you right.

      Delete
    8. Tuan admin. Macam mana Indon jual nombor ekor boleh lepas kat sini? Woi balik Indon la woi..Menyemak je kat sini..

      Delete
  11. Salleh Said Keruak said Mahathir's action demonstrates how desperate he is. That he's clutching at straws..lol...
    Mengata dulang paku serpih.. With hectic schedule of being a cabinet minister, he managed to find time for quick rebuttal through his blog though hollow and short.
    The words that he used to describe Mahathir's action and the speedy reply showed he is the one who is desperate!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salleh is full of shit and the whole country knows that. Of course he will find time for rebuttal. He doesnt want his term as minister is as short as his CM position.

      Delete
    2. It's typical of these malicious shallow intellects that Jibby surrounds himself with. Vultures that flock together to prey on innocent people ... of course it doesn't occur to themselves that they are Predators!

      Delete
  12. Sesiapa je penjilat Ajibor....baik NurJazlan, Salleh Kruk, Aza lena, Hamid Komidi, Nazri Najis...Rahman Dland...dengar sini!...

    Orang ambil jalan ke Mahkamah..apa ko sebok?...Jalan kearah kebenaran telah hancur dek lori taik korang semua...Dah tu Apandir buat roadblok pulak!...Mana lagi nak jalan?....

    Korang bukan bodoh...atau bodoh buatan...dek makan dedak tercemar...Paloi!...Palau!...kata orang Sarawak...
    Jangan asyik asyik cakap "tak de locus standi"....korang ingat orang lain tak tau "Law" ke?...Korang baca dulu "Law of Tort"....releven ke tak releven dalam kes ni?...

    Terpulang dengan Mahkamah sama ada menerima atau menolak kes ini setelah hujah-hujah di kemukakan...Korang takut sangat sampai macam cacing kepanasan ni apake hal?...nak tunjuk sape lebih hero melindungi ketua kamu?...

    Awas gergaji dua mata....ko tolak dia makan...ko tarik dia pun makan....ko angkat..engko pulak tak makan!....


    ReplyDelete
  13. Kali ini orang2 Malaya nak tengok kehebatan keruak raja kerbau kota belud berdepan dgn Tun Mahathir di mahkamah.
    Dalam blog bolehlah kau cakap suka suka hati kau keruak.
    Di mahkamah nanti mampus lah kau.
    Kau dah beli pampers dan tissue paper ker keruak?
    Sumbat tissue papers ke dalam jubur kau tu supaya tak cirit dalam mahkamah yg mulia nanti

    ReplyDelete
  14. Ayahanda Tun Mahathir Saman Najib Ke MAHKAMAH Kes 1MDB, 2.6 BILION

    Mantan Perdana Menteri dan negarawan ulung negara, Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini mengheret Perdana Menteri Najib Razak ke muka pengadilan atas skandal-skandal salah laku dan amalan korupnya berhubung 1MDB, dana berjumlah RM2.6 bilion, serta RM42 juta yang masuk ke akaun-akaun peribadi Najib Razak.

    Writ Saman tersebut difailkan oleh Tun Dr. M bersama-sama dengan Dato’ Seri Khairuddin Abu Hassan dan Anina binti Saadudin sebagai Plaintif bersama. Najib Razak dinamakan sebagai Defendan dalam kapasiti peribadinya.

    Tindakan guaman ini adalah berhubung dengan salah laku tort misfeasans dan kemungkiran fidusiari dalam jawatan awam — iaitu kausa tindakan dalam perundangan sivil bagi mendapatkan seseorang penjawat awam yang telah menyalah-gunakan kuasa serta kedudukannya, supaya mengambil dan menggalas tanggung jawab atas segala salah-laku yang timbul.

    Dalam Writ Saman dan Penyata Tuntutan yang difailkan pagi ini di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, ketiga-tiga Plaintif menegaskan bahawa melalui amalan korup, Najib Razak telah secara aktif, berniat jahat dan mala fide menghalang, mencampuri, menindas dan menyalah pintas pelbagai siasatan dan inkuiri yang telah dikelolakan oleh pelbagai agensi penguatkuasaan undang-undang dan badan-badan berkanun berhubung dengan alegasi skandal-skandal tersebut.

    Ini termasuklah pelumpuhan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), pemecatan tiba-tiba Tan Sri Gani Patail sebagai Peguam Negara hanya 69 hari sebelum persaraannya dijadualkan, perlantikan meragukan Apandi Ali sebagai Peguam Negara (yang kemudiannya telah membebaskan Najib Razak dari sebarang salah laku), serta kacau-ganggu, tangkapan, serbuan dan rampasan terhadap pegawai penyiasat dan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

    Untuk segala salah laku jenayah tersebut, selain memohon pengisytiharan terhadap salah laku tort misfeasans dan kemungkiran fudisiari, Tun Dr. M, Khairuddin dan Anina turut menuntut agar Najib Razak membayar ganti rugi tauladan dalam jumlah RM2.6 bilion dan ganti rugi berpanjangan dalam jumlah RM42 juta (atau mana-mana jumlah yang ditaksirkan oleh Mahkamah) kepada Kerajaan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TDM and 2 others must have the best legal brains to advise them when filing the legal action.It is NOT based on frivolous or obnoxious facts that can amount to abuse of the court process.

      It takes the best legal minds in the AG Chambers to defend the action. The rakyat expect no lesser mortal than the the AG TS Apandi himself to represent the government. We had in the past AGs like TS Abu Talib and TS Mohtar appearing in court prosecuting criminals or defending the government.

      The rakyat expect the best legal minds in the Judiciary too to be the arbiter the action up to the Federal Court.

      The rakyat also are cognizant that the whole world is watching with keen interest how this case will develope.

      Our country's integrity and good name are at stake.

      Hang Kasturi

      Delete
  15. publiksiti ngok kau,kau tu yang bodoh,dah tua pun bodoh.

    ReplyDelete
  16. Jazlan tu kalau bapa dia masih hidup memang pak dia dah bagi penampar kerana kurang ajar dgn Tun.

    ReplyDelete
  17. Bro,

    sorry tumpang sikit ....

    ni komen untuk syed outside the box aka loo.

    1. Hang muka Keling.
    2. Bini hang muka Keling.
    3. Anak-anak hang sebijik rupa Keling.
    4. Akal Keling kuat giler.
    5. Pagi-pagi sapu kunyit kat muka.
    6. Bekas kaki ampu dan jilat pahlawan Bugis no. 1.
    7. Melayu kah?

    ./LOL

    p/s: India Muslim yang datang zamn dolu adalah perosak bangsa Melayu sebenar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa nama raja Melayu yang pertama bro???

      Delete
    2. Anon2334 abad ke 21 ni ada lagi ka spesies manusia mcm ko.hina sgt ka org hitam?ko putih ka biru ka merah ada hal?kita smua ciptaan allah masing2 ada kekurangan dan kelebihan.dunia ini pun bkn milik bapak ko atau bapa ku tpi milik semua.belajar hidup bersama antara manusia jgn trus hidup berpuak je bro.kmu tau kmu ni pengalah blum lawn da menyerah mcm otak ko pikir keling rosakan melayu.bingai bingai

      Delete
    3. kau ni mesti keturunan orang hitam mengaku melayu gak ... lol

      Delete
    4. anon 0142 <- ni syed keling menyamar! kuar giler akal keling hang ya syed! kahkahkahkah

      Delete
    5. oi anon BODOH 00:16, raja melayu pertama agama hindu berlainan ngan paria india muslim... BODOH! pi balik sekolah, hang ni mesti mamak paria punya keturunan. BODOH anak beranak sekali lagi. :)

      Delete
    6. bermusuh dan menghina kaum yahudi tak tentu pangkal takpa pula pada zaman abad 21 nenek kau ni, bingai-bingai. PARIA INDIA MUSLIM!

      Delete
    7. betul tu bro, yang menyamun duit orang Malaysia pun bukan orang-orang Yahudi tetapi pak Arab unta kaki betina idola orang Melayu & Mamaks.

      Delete
    8. Anu2 0434,0436,0438,0441,korang ka koni ka rasis keparat kepalavutoh.kmu bkn melayu org melayu mana ada petangai mcm korang?mgkn jawa atau bukis yg berlakon melayu.poodah pundek mawawen

      Delete
    9. anon 0932 <- SAA lepas geram! biarkan je lah. Kesian, kunyit sudah sapu?... LOL

      Delete
    10. oi mamak 0932, pundek tu bahasa ibunda kau doh! :)

      Delete
    11. anon 0932 = anon 0016. LOL

      Delete
  18. amno perosak agama bangsa bahasa dah lama dah pun
    lani baru nak riohhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah ngan parti liPAS 24 x 7 dok pikiaq betina sampai gian makan ubat kote kesayangan kau tu doh. perosak segala kemanusian, 2 x 5 je.

      Delete
    2. YB pas sempat lagi berzina dlm kererapi dgn bini orang pulak tu. Knp tok alim tok2 guru pas berdiam diri.

      Delete
  19. Tidak lama selepas ini Nur Jacklan akan menyesal bersubahat membohong rakyat Malaysia. Satu dunia hairan! Macamana hitam boleh jadi puteh? Macamana dia berkekok satu kampong Malaysia ada Arab beri derma ke Najib sebanyak 2.6 bilion telor masin!! Nanti nama sudah tukar jadi Noo Jalanciau!!

    ReplyDelete
  20. Alhamdulillah....solat hajat bersambung lagi malam ini....sejak kamu kerajaan ambil gst dari aku rakyat marhaen ini...tanpa henti aku berdoa kepada Allah...tunjukkan sedikit demi sedikit kejahilan...kemusnahan kpd smua pemimpin dan pegawai yg korup lagi tidakamanah...Allah Maha Mendengar doa rakyat yg dizalimi secara halus ini....selagi kau teruskan gst dan rasuah songlap wang sana sini...srlagi itulah doa terus dipanjatkan kpd Allah S.W.T.....

    ReplyDelete
  21. Maafkan dia. Dia akauntan. Mana ada belajar membodek.

    Baru nak belajar, dah kena kutuk.

    Azlan you ada banyak masa lagi untuk sampai taraf Ahmad Mazlan. Lupakanlah ilmu kira-kira. Masuk Felda dua-tiga minggu. Noreh lah pokok getah. You akan jadi pembodek yang sejati.

    ReplyDelete
  22. kalau jadi saman,nampak gaya jadi macam kes altantuya agaknya,hakim kena beli,pendakwa kena beli,ada saksi bertutup mukanya,last-last resultnya anti climac TIADA MOTIVE.duit ada dalam account bank...TOINNGGGGGG Hakim dapat idea dari tok-tok lebai PAS,yg bersalahnya adalah account bank Najib.

    ReplyDelete
  23. Salah tak salah, buktikanlah dlm court. Apa yg nak takut kalau tak salah. Yg meroyan bagai nak rak ni nape?? Kata tak salah so nak takut apa. Kalu court mintak bukti tunjukkan ajelah, abes citer.

    Kata rasuah musuh negara. Apa nak dakwa rasuah ni boleh pilih2 org ke? Ada org boleh didakwa, ada org tak boleh. Ikan bilis boleh didakwa ke court tp ikan jaws yg kedarah 7 keturunan tak abes tu tak boleh disentuh. Gitu ke undang2 Malaysia ni??

    ReplyDelete
  24. Walau apa pun yang diluahkan oleh menteri-mentri najib kita harap kebenaran hendaklah ditegakan.Pergi masuk court dulu dan jawab apa-apa yang dikehendaki dan anda menteri-menteri najib yang pandai ampu tolong volunter untuk mencerahkan isu yang dibangkitkan.Takut-takut kes ini akan di drift bagi melengahkan pengadilan.Tunggu dan lihat.

    ReplyDelete
  25. Salleh anak Keruak dan Jazlan anak Rahmat...tak de guna. Munkin dibesarkan dgn wang rasuah yg diterima olih bapak2 mereka. Brapa banyak Mohamad Rahmat dpt dari pembinaan KL Tower????

    Tindakan2 mereka langsung tidak menguntungkan rakyat Msia dan negara tu. Kalau kes saman tu menang Najib terpaksa bayar balik RM42million yg dia saput dari SCRI & juga RM2.6billion duit 1MDB. Ini semua utk kebaikan negara dan rakyat. Dua haiwan yg dibesarkan dgn wang yg sama ni menentang pula...

    ReplyDelete
  26. Mahatir akan memang saman pasal hakim akan menyebelahi dia seperti zaman nya dulu, pasal sistem kehakiman skg dia buat ubah dulu, itu trick dia sudah tahu mcm mana nak pulas telinga hakim, hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membacalah wahai saudara ku.Agar kamu mampu mengenal sesuatu itu benar atau tidak benar.

      Delete
  27. Salam YABhg Tun diatas keperhatinan dan bertanggungjawab kpd rakyat yg menderita Biarlah anjing2 peliharaan itu terus menyalak kerana itu adalah sebahagian dari tugas dan tanggungjawabnya segala usha Tun akan berhasil juga akhirnya dgn izin allah aaammmiiiiinnnnnnn

    ReplyDelete
  28. Najib baru pergi Johor dan rasa macam ada 'pow-wow' telah diadakan dengan istana. TMJ dah mula buka mulut 'mengutuk' TDM (TDM kenalah terima hakikat). Kini dia ni (berasal Johor) pulak dah buka mulut. Nak jadi MB kot?

    ReplyDelete
  29. TDM dah dapat bukti mengesahkan tiada derma dari keluarga diraja Arab Saudi sebab tu di berani mengarahkan peguamnya failkan saman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hoi BODOH mana kau tahu, kau nyorok celah teloq TDM masa dia pi jumpa ngan pak arab ke? jangan jadi bodoh macam si najib gak lah.

      Delete

    2. Kalau orang lain bodoh, 10.43, ko ni apa agaknya?
      Terlajak cerdik?

      Delete
    3. Oi sah BODOH, 10.23 ngan 10.43 pun tak boleh bezakan, terlajak bodoh kau ni anak beranak, bapak bodoh, anak lagi bodoh!

      Delete
  30. bang jamil bangang masih layan cerita derma pak arab ke? ramai gak melayu bodoh kat malaysia ni lah patut lah pahlawan bugis ngan jawa bermaharajalela!

    ReplyDelete
  31. Org melayu bkn bodoh ada juga hebat bkn mcm anu2 bangang yg kutuk mamak atas kelemahan diri sendiri.jgn cari kambing hitam menutup kelemahan sendiri.bodoh sgt ka melayu di bodohkan kaum lain?jgn menang sorak kmpg tergadai fikir-fikirkanlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh simpan tak komen kambing bodoh kau ni! BODOH dan bangsat punya paria mamak mengaku melayu.

      Delete
    2. Anu2134 ko ni cinta dgn mamak kot ditinggal ko langgar blog hantam mamak je diliwat dan lawat mamak kot phuih

      Delete
    3. anukontot2355, tak boleh berpisah pekataan liwat dari bibir hang, aku tahulah kau idamkan kote mamak yang pangjang tu, kau suka kolam ya ke kau suka tengok bini kau kolom? sian kote sejemput, macam bapak kau gak suka kolom kote mamak kan? bapak borek anak rintik lah kan! LOL

      Delete
    4. Pencinta mamak sejati 0011 ko ni lgbt phobia mamak.sampai bini pun nak serah kasian malayu satu ni.i love mamak

      Delete
    5. Anu 0011 ko tau crita bapaku dan bini ku ko lah yg pernah aq tunggang tungging pasal tu ko dendam dan kejar aq dlm blog ni.kmu pya superr da kicik pya kahkah kuhkuh

      Delete
    6. anukontot 0006, kesian kote sejemput ada hati nak tungang juboq orang! tulah siapa suruh mak hang pi kahwin ngan jantan kote kecik muka buruk, kalau pak hang keterunan kote sejemput takan hang boleh jadi hensem dan kote gadang ya tak? LOL

      Delete
  32. ada melayu memang boddo snaggup jadi barua penjajah
    apa nak heran sebab tu sampai lani duk boddo
    kena tipu ngan orang atas amno
    pm yang mula hina hukum islam dari amno jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dan PKR bantu kafir DAP berkuasa,...itu kira macamana pula tu?Kalau penjajah Inggeris amalkan pecah dan perintah,....PAS munafik amalkan pecah tetapi tidak perintah.

      Delete
    2. PAS + UMNO = lBLIS, anon 2014 kau plak hanya melayu kurap bodoh yang suka kena kencing ngan pak arab padang pasir sejak tok nek moyang2 kau. Barua arab laknat kau sekeluarga doh!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...