Monday 7 March 2016

APA PUNYA BEBALLAH, MANA BOLEH ADUN JADI PM...

Cuba kita baca kenyataan Mohd Fuad Zarkashi yang kalah bertanding di kerusi Parlimen Batu Pahat dalam pilihanraya umum lalu, tetapi kemudian kerana kuat mengipas dan membodek, dilantik pula sebagai Ketua Pengarah Jasa sebagaimana yang disiarkan dalam sebuah portal berita yang tiga perenggan awalnya adalah seperti berikut:-

Motif serangan Tun Mahathir menjatuhkan Najib Razak adalah kerana mahukan anaknya, Mukhriz Mahathir menjadi Perdana Menteri, dakwa Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Mohd Fuad Zarkashi.

Beliau berkata, sebab itulah bekas Perdana Menteri berkenaan tidak menyebut siapa pengganti jika Najib meletakkan jawatan.

Beliau berkata, Tun Mahathir terlalu taksub dengan agenda Mukhriz menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup melempar fitnah kepada Najib dan duduk semeja dengan pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang.

Siapa pun yang membaca kenyataan Mohd Fuad ini pasti menyedari bahawa ia dengan jelas bermaksud apabila Najib berjaya diturunkan dalam tempoh terdekat ini,  calon yang akan diangkat sebagai penggantinya tidak lain ialah anak Tun Mahathir sendiri iaitu Mukhriz.

Sebab itulah, kononnya Tun Mahathir dalam gerakannya mahu menurunkan Najib, tidak menyebut siapa penggantinya kerana seolah-olah Mukhrizlah yang akan menjadi pertimbangan utamanya untuk dijadikan pilihan.

Lebih dari itu, Mohd Fuad juga berkata, disebabkan ketaksuban terhadap anaknya itulah  Tun Mahathir sanggup duduk semeja dengan Lim Kit Siang dan melemparkan fitnah kepada Najib.

Alahai...memang kesian dengan tahap pemikiran dan pengetahuan am Ketua Pengarah Jasa ini kerana beliau nampaknya masih tidak memahami bahawa untuk membolehkan seseorang itu dilantik sebagai Perdana Menteri, ia mestilah berkedudukan sebagai Ahli Parlimen. Senator pun tidak boleh dilantik sebagai Perdana Menteri.

Dalam hal ini, bagaimana Tun Mahathir mahu mengangkat Mukhriz menjadi Perdana Menteri sedangkan kedudukannya sekarang hanyalah sebagai Adun saja?

Mungkinkah Mohd Fuad ada "silap mata" yang tidak diketahui oleh sesiapa, termasuk Tun Mahathir bagaimana untuk membolehkan bukan Ahli Parlimen dilantik sebagai Perdana Menteri?

Kalau pun kenyataan itu untuk "spin" berita dengan tujuan mengelirukan rakyat, takkanlah begitu rendah tahapnya sehingga logik dan faktanya berterabur di sana sini, bahkan kelihatan langsung tidak sesuai dengan martabatnya sebagai Ketua Pengarah Jasa.

Dengan sewenang-wenangnya mengatakan Mukhriz yang sekadar Adun pun boleh dilantik mengambil alih tempat Najib,  "kebebalan" ini tentunya mengundang ketawa besar makcik dan pakcik Felda di seluruh negara.

Mungkin ada yang terpacul kata-kata, macam ni punya "bebal"  pun boleh jadi Ketua Pengarah Jasa!!

Tetapi  jika selepas pilihanraya atau masa-masa selepasnya, apakah salah Tun Mahathir mengimpikan anaknya untuk menjadi Perdana Menteri atau jika Mukhriz sendiri memang bercita-cita begitu?

Ia tentunya tidak salah, tetapi dalam konteks menyingkirkan Najib ini sudah disebut berulang kali bahawa penggantinya akan ditentukan kemudian berdasarkan kesepakatan pihak-pihak yang berkepentingan dalam bertungkus lumus ke arah itu.

Jika sebelum pilihanraya Najib berjaya dijatuhkan, Mukhriz tidak akan tersenarai kerana kedudukannya sebagai Adun tidak melayakkannya untuk dicalonkan.

Selepas pilihanraya pula, prosesnya  masih lagi jauh dan tidak diketahui pun sama ada Mukhriz berjaya menang sebagai Ahli Parlimen atau pun tidak ketika itu dan mampu atau tidak blok Tun Mahathir yang sudah ada persefahaman dengan parti-parti pembangkang memenangi lebih kerusi Parlimen?

Namun, untuk pengetahuan Mohd Fuad, jika benar ketaksuban Tun Mahathir hanyalah untuk menjadikan anaknya sebagai Perdana Menteri, adalah lebih baik bekas Perdana Menteri itu terus melobi, mengipas dan membodek Najib siang dan malam tanpa menghiraukan apa isu yang melanda sekali pun.

Sudah tentu dengan kedudukannya sebagai negarawan yang berpengaruh dan dihormati, Najib lebih terhutang budi dah sedia memenuhi apa jua permintaannya.

Kenapa Tun Mahathir tidak sanggup berbuat demikian sedangkan ia lebih mudah, bahkan mungkin menjadikan beliau turut diberikan "dedak kelas A" bertimbun-timbun sepanjang masa oleh Najib?

Tidakkah ini menunjukkan matlamat menjadikan Mukhriz sebagai Perdana Menteri bukanlah keutamaan Tun Mahathir, malah beliau lebih sanggup memilih jalan susah semata-mata untuk menyelamatkan negara?

Selain itu, dengan mendakwa kerana ketaksuban ingin melihat Mukhriz menjadi Perdana Menteri turut menyebabkan Tun Mahathir memfitnah Najib juga langsung tidak benar sama sekali.

Apakah 1MDB, wang RM2,600 juta dan dana RM42 juta yang masuk ke akaun peribadi Najib yang kini merupakan tajuk perbualan di seluruh dunia adalah suatu fitnah daripada Tun Mahathir?

Akhirnya kepada Mohd Fuad, dalam ghairah membodek, mengipas dan mengampu Perdana Menteri,  sorok-soroklah sikit jika ada lagi "kebebalan"  lain yang masih berbaki dalam kotak pemikirannnya. ( SH 07/03/2016).

66 comments:

  1. Satu 2 boneka rejim mappudollar billiun2 smlm bung kluar hari ni puak chakoci kluar,malek ayam pun dah lgi sapa nak sokong mapodollar cpat dan rame2 suoaya rakyat tau nanti hilang kuasa tau la korang.kipidap

    ReplyDelete
  2. Oit..ahli Majlis Tertinggi UMNO..joho lak tu hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. MT yg kalah dalam pru 13 dulu. Dah lah kalah nak fitnah orang lain pula skrng ni.
      Tak malu ker. Itu pun nasib baiklah juga dapat kerja kat jasa. Dapat juga beli beras.Kalau tidak makan batulah si bebal ni.

      Delete
    2. Buat malu Johor je mamat ni. Dah bukan kipas ni. Dah jd thp aircond

      Delete
    3. Kalau tak betul saman ajalah apadohal, bro.

      Delete
  3. Replies
    1. Memang lah dia ni MT=EMPTY
      Tengok muka pun macam orang kena sembelit. Tapi bahasa yg dia gunakan cukup cukup kurang ajar.
      Patutlah kalah dalam pru 13 dulu. Dah lah kalah masih tak sedar diri tu lagi.
      Sekarang ni semakin kuat dia membodek dan mengampu. Dia ingat kalau dia terpilih sekali lagi di Batu Pahat dia boleh menang. Jangan haraplah Poad oiii.. UMNO Batu Pahat pun dah tolak ko. Itu pun dia masih tak sedar diri lagi.

      Delete
    2. Kalah bukan bermakna takdak harga. Takdak jawatan bukan bermakna tidak lagi diingati.

      Banyak lagi ahli sebelah sini yang kalah tapi bila masyuk pakatan, saham naik mendadak. Ada yang terus jadi ayam tambatan dan diletakkan dalam gelanggang politik baru.

      Banyak mantan mantin sebelah sini bila duduk sebelah orang sini takdak yang pandang tapi bila duduk sebelah pakatan, semua mata terpaku keghairahan.

      Donia, donia

      Delete
  4. Lojik berjuta2 Simpleton Meleis.. tak Cina, Yahudi.. tak Yahudi, DAP.. tak DAP, Anwar Ibrahim.. berputar2 masalah yg sama..

    Owh Tuhan.. mengapalah Engkau ciptakan Melayu ni bebal berlapis2 serta x mampu berpikir mcm mamak Penang sekalipun..

    http://4.bp.blogspot.com/-V9QVaLyE6t0/VNB5JLMreWI/AAAAAAAAagM/mlnXl6cqHDI/s1600/the%2Bmalay%2Blogic.jpg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aiseh Puad! Puad tak dilantik Najib jadi PM ganti dia kah? Tak dapat melangkah depan si Zahid tu? Kesian Puad al-Macai!

      Delete
  5. Di Batu Pahat pun kalah. Ketua bahagian pulak tu. Nampak sgt UMNO pun tak sokong dia.
    Gila punya Fool Ass zakar..she.

    ReplyDelete
  6. Fuad ni bukan saja lidah kontot tapi juga akal kemetot. Bodek Najib punya hal sanggup menjilat bontot dan menghidu kentut tuan gembalanya. Kesiaannnn. Sampai macam tu cari makan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok muka di poad ni pun sebijik mcm ketul taik

      Delete
    2. Hahaha betul bro aku pun tengok muka dia macam ketoi taik. Dulu masa jadi MP cukup menyombong kat Batu Pahat tu. Sekarang dah hidup merempat pandai pula mengampu.

      Delete
    3. Dari tambah dose lebih baek tambah pendapatan. Kalau rasa kenyataan itu tak betul, saman ajalah. Apadohal.

      Delete
  7. Di Batu Pahat pun kalah. Ketua bahagian pulak tu. Nampak sgt UMNO pun tak sokong dia.
    Gila punya Fool Ass zakar..she.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Good one bro. Betul ls kata Tun M.
      Most intelligent Malays r either wit PkR, PaS or DsP.
      Yg tinggal dgn umno, ini lah kualitinya.
      Lagak ja lebih.

      Delete
    2. Good one bro. Betul ls kata Tun M.
      Most intelligent Malays r either wit PkR, PaS or DsP.
      Yg tinggal dgn umno, ini lah kualitinya.
      Lagak ja lebih.

      Delete
  8. Kalau itu lah tujuan Tun Mahathir, selama 22 tahun jadi PM , sudah pasti Tun Mahathir meletakan Mukhriz di kedukan yang tinggi dalam UMNO tetapi sebaliknya Tun menegah anak anak nya berkecimpong dalam politik semasa beliau manjadi PM. Dimanakah Fuad Zakar beli Phd nya kalau hanya ini kecerdikan beliau

    ReplyDelete
  9. Duduk kat hutan kalau tak setuju pilihanraya. Saya kata : Duduk dengan monyet kalau tak setuju dengan pilihanraya.

    ReplyDelete
  10. Antara Fuad Zakar dan Teuku Adnan siapa lebih handsome atau pun mirip Freddy Kruger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila aku tenung lama lama wajah mereka serupa tetapi bukan kembar se iras kerana yang satu tu lama menetap di Kampong Baru bila berusia 12 tahun baru sedar bahawa dia keturunan "TEUKU" dan yang seorang tu keturunan biasa tetapi tahap mengampu nya sama. Orang UMNOngok lah kata kan.

      Delete
    2. Mungkin dia tak faham Isu 1MDB.
      SBB ITU TAK SENTUH ISU 1MDB dDAN 2.6 BIL.
      Sebaliknya tuduh TM bukan bukan.
      NO INTELLECTUAL THINKING LANGSUNG !

      Delete
  11. Asyik didakwa Tun fitnah itu dan ini. Walhal yg kelihatan skrg Tun yg sering difitnah orang. Bagus gak, banyak pahala free Tun dapat...

    ReplyDelete
  12. Mana boleh senyap. Sendiri lah kena tahu apa yang patut buat bila bos yang bagi makan dedak sedang tercungap-cungap. Kalau senyap nanti ada hantu yang nak dedak yang dia dapat kata dia orang Muhyiddin.

    Apa yang dia cakap tak penting tapi dia mesti bercakap.

    ReplyDelete
  13. TM pernah berkata most intelligent Malays r either wit pkr,dap or pas.
    Kalau bersandarkan komen Fuad, TM is right.
    Komen level tukang kebun sekolah.
    No offence to them.

    ReplyDelete
  14. TM pernah berkata most intelligent Malays r either wit pkr,dap or pas.
    Kalau bersandarkan komen Fuad, TM is right.
    Komen level tukang kebun sekolah.
    No offence to them.

    ReplyDelete
  15. Cacat akal fuad ni

    ReplyDelete
  16. Memang puad zarkashi daripada zaman dia pensyarah upm lagiterselah kebodohanye. Ini pula dalam politik lg la common sense out terus

    ReplyDelete
  17. Puad ni kalau aku jumpa memanglah aku lempang. Org lidah pendek ni memanglah bebal nak mampus. Eloklah jadi boss Jasa tu. Cepat sikit melingkup umno ni. Tempat sendiri pun kalah nak komen hal orang. Bangang punya orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kampong dia sendiri pun tolak dia. Itu pun dia masih tak reti reti lagi.
      Poad ..Poad...dah tua pun masih bodoh lagi.

      Delete
  18. Nak lawan nazri teksilah tu.Takpun keruak...dahlan dah slow sikit

    ReplyDelete
  19. Kalau pun betul ditadirkn turun dari langit Mukriz jadi PM gantikn Najib apa salahnya Puad. Tentu lebih baik dari Najib kan kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masa pertukaran MB kedah mukriz awalnya telah ditawarkan senator dan timbalan menteri tetapi dia menolak dan disaat2 akhir di tawarkan pula jawatan menteri itu pun mukriz tolak .
      kalau betulah mukriz nak naik cepat dah tentu tawaran yg kedua itu di terima demi masa depan politiknya di peringkat nasional tetapi kenapa dia menolak????
      suruh je lah fuad tu betulkan JASA tu dulu nampak makin hari makin longlai di bawah pentadbirannya dgn melantik badan pemikir kalangan mereka yg membeluti keadilan dan anwar ibrahim kerana mengejar imbuhan.meraka yg ada dlm JASA sekarang ni ibarat lembu fedlot yg menunggu dedak yg di tabur untuk menggemukan badan sahaja.
      Apa pun tak boleh.

      Delete
    2. Bro.. Mukriz pun tak layak jadi PM. Siapa pun tak layak.
      Yg paling layak jadi PM adalah Poad Zakarshi. Lepas dia mati anak dia pula yg jadi PM. Lepas tu cucu dia.

      Delete
  20. Siapakah yang memalukan Malaysia masa sekarang ini?,Fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  21. Bodoh sgt Puad, buat malu bapa kau sj...ulama besar.

    Kalau ya pun TDM nak Mukhriz jd PM dia dah atoq time dia berkuasa dulu lg, macam Pak Lah atoq menantu dia tu...

    Bodo lama kau belum habis kau buat pulak...

    ReplyDelete
  22. aku rasa dia ni dah tak berani balik johor.... mcm azalina ... org pengerang masih membara marah kat dia.... shahrir pun takkan muncul di public kat jb...mat maslan tu psl org benut kurang exposure utk dpt maklumat ttg ucapan2 bodoh dia... so still safe for time being...

    ReplyDelete
  23. Kesian JASA, kalau boss nya bebal macam tu, menunggu saat kehancuran lah. Nyata orang kampung dia sudah lama tahu kebebalan dia. Cuma sekarang dia sendiri yang mendedahkan nya.

    ReplyDelete
  24. Kenapa selama ini kalian tak sedar betapa bangangnya puad ni? Niat dia nak tiru keruak....untung2 dapat jadi menteri hasil sumbangan bodek tahap bodoh tu...
    Ni la tahap pemikiran pemimpin negara?
    Mmg bodoh! Ulang lagi ye....MMG BODOH LEMBU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia suruh Tun M letak semua jawatan dalam GLC tu sebab dia nak ganti.

      Delete
    2. Apa salahnya kalau dia dapat. Tak salah kan, kan?

      Yang jadi kesalahan ialah tinggal lebih dari masa yang dimahukan.

      Kalau kat Penang tu hanya kroni boleh duduk dalam GLC negeri, masakan kita tak nak ikut.

      Bukan ikut jejak Khalifatun Penang tu satu yang terpuji, tidak?

      Delete

    3. Usah merapu la pemakan dedak.

      Jangan kalih isu la.

      Semuanya berpunca daripada isu 1MDB dan derma RM2.6 billion.

      Itu jer.

      Delete
  25. Otak dia mnepek kt bwh kaki dia..kcian dh tua pon bodo

    ReplyDelete
  26. Boleh pilih Grade B yang boleh di beri sekor ni dan MT sekali :-

    B - Bebal
    B - Baghal
    B - Bengap
    B - Bingai
    B - Bongok
    B - Bangang
    B - Bodoh
    B - Bahalol
    B - Benak
    B - Bongong

    Pada saya semua B milik dari Ketua-Lanun-Bugis hingga ke Ayam Dedak Grade B

    B yang terakhir....sekor sekor Lanun tuh Boleh Belah....

    ReplyDelete
  27. Sebut saja nama umngok terus teringat orang bebal, bangang dan bodoh.Sepatutnya kebodohan puak umngok ini diOSAkan supaya rakyat tidak tahu tahap kebodohan puak umngok.Ingatlah OSA kan kebodohan umngok kerana kebodohan berpasukan tapi jenayah-jenayah mereka patut diketengahkan dan diadili sebab dilakukan atas nafsu serakah peribadi..

    ReplyDelete
  28. Nampak gang makan dedak dah tersedak.. troll dalam blog seolah2 dia orang penyokong parti pembangkang. Marah2 kepada setiap parti pembangkang kononnya bersekongkol dengan musuh no1 demi nak jatuhkan najib. Sedangkan sebelum ni dok berzikir siang malam kata tun jahat dan tanamkan dalam jiwa setiap ahli.
    Emmm itulah politik, dalam pas juga sama, sebelum ni haji hadi pun pernah zikir kat umno, tapi sekarang ok saja dengan umno..
    Komen saya..
    Sebagai rakyat, untuk apa kita mengundi??
    Adakah untuk sokong parti kita supaya pemimpin dalam parti kita dapat jawatan dan kita boleh tumpang senang?
    Atau kita undi berdasarkan parti popular ketika itu.
    Bagi saya, saya mengundi kerana saya nak negara malaysia ini menjadi "hak saya".
    Sebab itulah saya tidak kisah siapa pun yang berusaha menjatuhkan najib, kerana najib telah menidakan negara malaysia ini sebagai hak saya. Seolah2 saya bukan rakyat negara ini.
    Jika benar tun mempergunakan pembangkang, apa yang tun akan dapat jika pembangkang menang? Adakah tun boleh lantik diri sendiri jadi pm? Atau tun boleh lantik anaknya jadi pm? Jika pembangkang menang, SEMUA MP pembangkang kena dapatkan sokongan sebulat suara nak lantik siapa jadi pm dari kalangan mp, bukan tun pun. Sejak merdeka sampai sekarang pembangkang terus jadi pembangkang dan belum pernah jadi kerajaan malaysia. Hanya baru dapat takbir negeri saja.
    Apa salahnya, untuk julong2 kali ini pembangkang bersatu bersama tun menjatuhkan bn, mana tahu boleh menang. Simpan dulu perasaan dendam dan amarah pada tun.
    Selepas pembangkang menang, dan dah tentu bukan tun yang jadi pm, maka keluarkan lah semua bukti yang dok zikir siang malam tu dimahkamah. Tun pun dah banyak kali suruh kerajaan najib dakwa dia, tapi najib segan kot sebab sampai sekarang tak buat pun.
    Dan jangan lupa heret najib sekali kemahkamah.

    ReplyDelete
  29. Mana ada Menteri2 Kabinet yg cerdik????? Semua bodoh dan berkelakuan mcm anjing salakan Najib shj. NAJIB dan Menteri2 'anjing salakan'nya menghabiskan duit rakyat.

    Apa2 kenyataan yg keluar dari anjin2 salakan Najib tidak membantu memulihkan ekonomi negara atau matawang negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing oh anjing kenapa kau buat bodoh ?
      Macam mana tak bila bos aku bangang !

      Delete
  30. Puad Zarkashi = Pintu Kayu !

    ReplyDelete
  31. Puad Zarkashi juga telah berkempen untuk menjatuhkan Badawi. Sudah lupa ke ? Ataupun buat-buat lupa ? Pasai tu la hang kena tendang dari kubu kuat BN. Itu pun lupa ? Memang sah ko ni Bebal !

    ReplyDelete
  32. saya rasa baki kebebalan Fuad Bersaki masih banyak dan tak mampu disorok lagi malah sudah melimpah-limpah.

    ReplyDelete
  33. Mmg tun m plan mukhirz jd pm pada tahun dia buka kapsul tahun 2020 , cara dia mempastikan semua Pm sepenggal termausk PM boneka , tpi waktu sudah suntuk untuk Pm boneka lalu tun m mungkin pegang dulu jawatan tu jika najib berjaya di tumbangkan.

    ReplyDelete
  34. jgn tumpu pada puad bebql atau tak, ia umpama tun m umpan 1mdb supaya rakyat tak tanya apa dia permintaan perbadi nya pd najib, pernah tanya tun ke apa permintaan peribadi nya?
    rakyat fokus kpd umpan tun m psl najib sampai terlupa psl permintaan peribadi tun dRI NAJIB, PI LA TANYA TUN, btul atau tidak antara nya cai mukriz next umo election.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waaa, ko hebat kan.
      Ko tau apa permintaan peribadi TDM kepada Najib kan.
      Sebab ko pembantu peribadi Najib kan.
      Bantu tolong pegang teloq dia kan.

      Usah nak divert isu laa.

      Isu dia 1MDB dan derma RM2.6 beliyon.

      Jangan nak kalih daa.

      Delete
  35. mmg sudah tersebar di kalangan MT permintaan tun memalukan, tiADA KAITAN PSL NEGARA DN AGAMA, CUMA NJIB TAK bukak aib tun je, ia berkenaan perniagaan kroni dan anak nya.
    bagus a najib tk buka aib tun. hanya sebab ramai benci najib maka otak jem, tk boleh fikir, dn tun mmg nak semua otak jem benci najib, jadi ruang kebennaran dh tutup sb tun m popular dari najib.
    tun cipta isu time pak lah, lepas tu cipta isu time najib sb dia hendak semua sepengal. pm melepasi sepenggal sush utk di turun kan, tu yg tun kalam kanut buat mcm mcm nak jatuh kan najib, agenda sambut w2020 dgn ,mukrriz sebagai PM. agenda sulit dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buka lah aib Dr. M oi AhJib! Pakai lah teloq yang di warisi bapakmu. Saman lah WSJ oi Jibby! Cukup kesulitanmu negara dah muak!

      Delete
  36. Jumpa puad jumpa maslan, bagai pinang dibelah dua.

    ReplyDelete
  37. Jika beginilah tahap mentalitinya, memang wajarlah dia kalah dlm PRU13 dulu.

    ReplyDelete
  38. Jika beginilah tahap mentalitinya, memang wajarlah dia kalah dlm PRU13 dulu.

    ReplyDelete
  39. Org kenyang makan dedak ni memang bebal tak faham tatacara politik tak taku beza adun dgn MP dlm umno semua halal mana ada haram tak cermin diri pasal apa rakyat tak undi memang bangang sungguh

    ReplyDelete
  40. Org kenyang makan dedak ni memang bebal tak faham tatacara politik tak taku beza adun dgn MP dlm umno semua halal mana ada haram tak cermin diri pasal apa rakyat tak undi memang bangang sungguh

    ReplyDelete
  41. Biasalah puak umngok, tak salah mencuba saikologi persepsi rakyat.Derang buta realiti sebab buta perut.Perut tu buta bila senang lenang makan dedak.cubalah sesekali terasa masin titik peluh diri sendiri baru derang sedar (itu pun kalau mereka sedar) dalam keadaan mereka sedang membahagi kesenangan (satu untuk kau 2 untuk aku) ingat2lah rakyat yang terbeban dibawah.janganlah Bebal sangat

    ReplyDelete
  42. Patut la parti ini tak boleh diselamatkan lagi. Nak tahu sebabnya?

    30% kerana pimpinannya korup.
    70% kerana kebodohan ahli-ahli dalam membodek.

    Dah la bodoh, sombong pula...

    ReplyDelete
  43. P Ramlee dlm filem Labu & Labi bersama M Zain, ada dialog mngatakan lbh kurang brbunyi...Doktor?...Doktor Ayam!!!

    ReplyDelete
  44. P Ramlee dlm filem Labu & Labi bersama M Zain, ada dialog mngatakan lbh kurang brbunyi...Doktor?...Doktor Ayam!!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...