Wednesday 16 March 2016

BARU BERSAMA IKATAN, DAH KATA HUDUD TAK SESUAI....

Dulu...Pas mengatakan hudud adalah nyawa parti itu dan ia akan tetap dilaksanakan biar pun mendapat tentangan daripada DAP.

Malah hudud juga menjadi antara punca Pas berbalah dengan DAP dan banyak pihak lain sehingga akhirnya keluar daripada pakatan itu. Tapi itu dulu...
Kini...baru bersama Ikatan yang tak ketahuan  siapa barisan kepimpinan dan berapa ramai ahli berdaftarnya, Pas  sudah pun bersetuju bahawa hudud tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia.

Menerusi Presiden Ikatan Abdul Kadir Sheikh Fadzir, Hadi Awang dikatakan memberitahu, "hudud kita fikir kemudian dan apa yang dibentangkan di Parlimen bukannya hudud, tetapi untuk meningkatkan lagi kuasa mahkamah syariah."

Ehhh, boleh pulak fikir kemudian? Itu baru bergabung dengan Ikatan...belum lagi bersama dengan UMNO?

Alahai....kesian pakcik, lebai dan orang tua kampung yang terus memberi sokongan, sanggup hadir ceramah dan mencampak seringgit dua ke dalam tin milo semata-mata kerana percaya hudud dan hukum Islam akan dilaksanakan oleh Pas.( SH 16/03/2016).

39 comments:

  1. kah kah kah...terlebih telan pil kuda gitulah jadinya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skrg depa dah jadi tohan.. boleh membuli sesiapa saja dgn meminjan ayat2 agama Allah.. janji duit pencen dan elaun masyukkkk setiap bulan..

      Rakyat dah religiously overloaded.. lalok dgn agama.. pemimpin boleh petik2 ayat agama sikik2.. boleh dibodoh2kan sebegitu jer.. hal2 agama dikecualikan utk pemimpin ikut.. hanya utk yg bodoh saja menyembah pemimpin..

      Mereka sudah pun menjadi tohan..kita masih dok nganga saja menyembah lembu2 ni..

      Delete
  2. Block ke 3 kepala hotak dia... Bodo piang la puak PIS nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. goBLOK ke3 pimpinan lebai marang

      Delete
  3. U turn 360 darjah tak lama lagi tu...nanti kadir pulak yg dipersalahkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau U turn ianya 180 darjah, yang 360 darjah tu pusing habis keliling round about.

      PS: Aku ni bukan Wan Rosli, wakakaka.....

      Delete
    2. Wan Rosli pun da lame x komen da...hahaha

      Delete
  4. PAS atau PARTI ISLAM SEMALAYSIA dah jadi PARTI AGAMA SERABUT di bawah pimpinan Haji Hadi. Ketiadaan Tn Guru Nik Aziz rupanya telah menelanjangkan siapa sebenarnya Haji Hadi ini. Keakhraban Din Ayam (menantu Hadi) dengan pakar perang saraf UMNO dlm PAS, Dr Zuhdi akhirnya menzahirkan bahawa PAS dan Hadi Awang telah terjebak jerat UMNO BN melalui tusukan jarum Dr Zuhdi dalam parti berkenaan. IKATAN akhirnya akan menjadi jambatan UMNO PAS bagi mennyalurkan dana untuk mengekang PH dan untuk memastikan UMNO BN di bawah Najib terus berkuasa. Baik Hj Hadi, MB Kelantan mau pun Majlis Syura PAS, semuanya terlentok dan lembih tengkok kerana umpan HUDUD UMNO, YANG DIKEJAR TAK DAPAT, YANG DIKENDONG HABIS BERTABURAN. MACAM ANJING DENGAN BAYANG2...tak sangka ada juga spesis macam ajing dalam PAS. Bodoh boleh diajar masih tak apa. Tapi kalau jenis bodoh sombong...inilah padahnya. Kesian para pengikut PAS, tergoda dengan produk AGAMA jajaan PAS.

    ReplyDelete
  5. Wayang Umno-PAS mula terburai satu per satu.. Sekarang PAS dok baca skrip yang Umno tulis:-
    0.5. Jawatankuasa Teknikal Hudud yg dikawal olih Umno
    1. Deklarasi Rakyat sia2
    2. Tak perlu tukar pemimpin tapi ikut kaedah demokrasi tukar PM tunggu PRU dan tarbiyah
    3. Hudud tak sesuai sekarang
    4. Blok ke3 kerana salah DAP

    Terima kasih Dr. Zuhdi, Nasha, Hadi dan Haron Din kerana anda semua telah mengesahkan Pas berada dibawah telunjok Umno. Pas sudah menjadi mcm status Mca, Gerakan dan Mic dalam BN hidup segan, mati tak mau, semua prinsip perjuangan dan setiakawan masa susah diterajang dan pupus menjadi dinosaur politik yg tak relevan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa suruh percayakan pas?

      Delete
    2. Dah tu. Mcm mana boleh tk percaya plak?. Dah mereka tu lebai ustos dan ulamak...

      Kalau mereka kata ayam itu ialah Amat Maslan pun kita kena terima dan wala...sebab mereka tu ulamak. Kata2-ulama mana boleh tipu bang. Mereka tu...ada siku dan lutut yg tersorok dlm serban dan dlm spender...hihi

      Delete
    3. Ularmak dalam spender tu lah yg paling active yg paling komited bekerja untuk party.
      Ularmak dalam spender tu tak pernah menipu

      Delete
  6. Kah kah kah. PAS dah jadi bodoh macam telor! Tak munasabah langsung. Nampak sangat Presiden PAS akal kontot. Mu gi dakwah lagi molek weh! Mu tok seh jadi politikus weh! macam tikus repair labu jer mung niii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Awang membodohkan ummat dengan menTAKFIRkan separuh orang Melayu di Malaysia yang tidak patuh pada seruan hududnya. Sekarang Awang terjadi kafir sebab nampaknya kita bukan kafir kononnya. Rasulullah s.a.w. yang bersabda begitu ...

      Delete
    2. Terlalu lama orang Melayu keluarga kite duk bergaduh membenci sesama sendiri akibat fatwa jahil dari ulamak wahhabi ini!

      Delete
  7. Dulu cai cai pas dok mengatakan pada mereka yang berbeda pendapat dalam mempertikai usaha pas untuk melaksana hukum hudud adalah orang bersekongkol dengan Dap. Lebih lebih lagi mereka ini di panggil barua Dapig oleh cai cai Pas. Hari ini berubah pulak kenyataan Tuang Presideng kita dalam melaksana hukum hudud dengan menyatakan perlaksanan hukum tersebut perlu di fikir kemudian. Akhir mereka jilat kenyataan yang sama yang pernah di keluarkan oleh ahli ahli pas progresif sebelum mereka menubuhkan parti amanah. Segala maki hamun, lebel melebel oleh puak cai cai pas terhadap ahli progresif pas bila mereka mencadangkan usaha melaksana hukum hudud perlu di tangguh sementara dan diteliti sehingga dapat dilaksanakan hukum hudud dalam suasana semua orang dapat memahaminya dan redha dengan perintah Allah. Akhir nya ahli ahli pas akar umbi terus menerus menjadi keliru kenyataan pemimpin pas yang sentiasa berubah dari masa semasa seperti lidah biawak. Saya pasti kenyataan Tuang Presideng ini akan di angkat oleh cai cai Pas spt Zuhdi Marzuki, panglima siku dan lutut dlm jubah dan lain lain sebagai mengikut kaedah islam walaupun kenyataan Tuang Presideng begitu membingungkan dan mengelirukan ahli akar umbi pas.

    ReplyDelete
  8. Yang ketawa besar terbahak2 ialah UMNO Hahahaha. Akhirnya PAS dah jadi parti macai untuk UMNO jer Hahahaha

    ReplyDelete
  9. Tetiba bila dengan Ikatan boleh pulak PAS setuju Hudhud tak sesuai di Malaysia padahal dengan Pakatan sanggup putus kerana Hudhud. Ceh! memang dasar munafik PAS ni, kaki U-Turn nomor wahid!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa nak dihairankan, macai yang ada pun semuanya spesis macam Wan Rosli dengan tagline bengong melantun-lantun, wakakakaka.....

      Delete
    2. Wan Rosli tu dibayar gaji, kalau komen free memang bodoh melantun lantun

      Delete
  10. Bercabang-cabang lidah bila dikeluarkan oleh anaconda,entahlah spises apa punya ular ni?.

    ReplyDelete
  11. Org hulu gua musang pun x tertipu lagi oleh lebai musang berjanggut...memang realiti depan mata

    ReplyDelete
  12. kalau tak bodo nak mampuih
    atau memang dah jadi pengkhianat

    ReplyDelete
  13. PAS Parti ajaran sonsang.hari ini hukum wajib jadi haram,5thn lagi hukum haram jadi wajib .

    bagaimana wakpornosikudanlutut??dihalalkan menonton vedeo ..... bersendirian.

    ReplyDelete
  14. Ikatang khabor,..hudud dop suai?,...hmmm,...moh kite neting(lompat) lagi,...abih pitih,..punoh jahnan,-hj hadi-,......kekeke

    ReplyDelete
  15. Ingat hanya ulamak yang layak bercakap pasal hudud. Rupanya sekarang yang pakai bow tie pun boleh cakap pasal hudud. Bukan setakat cakap saja, siap tolak tanpa bantahan dari pemimpin-pemimpin PAS.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba dia berhujjah tentang maqasid al-syariah kalau dia mahu pandai2 dengan bab hukum dalam Islam.

      Delete
  16. Sudah terang lagi bersuluh. Inilah strategi hebat Hj Hadi bagi menghadapi piliharaya akan datang. Kita digegarkan dengan penubuhan blok ketiga yg bakal merungkai kekuatan BN dan PH. Pelbagai analisis diketengahkan terutama dari para profesor yang hanya membuat kajian melalui pembacaan diinternet dan sembang bersama kawan-kawan yang kononnya blok ketiga yang bakal ditubuhkam PAS ini menjadi penyebab BN akan terus mentadbir kerajaan. Namun setelah mendengar pengumuman PAS yang membentuk blok ketiga bersama Ikatan, terasa seperti menonton cerita Labu Labi yang disuruh meminang cikgu Murni. Pembentukan gabungan politik biasanya mencari formula "win-win" dengan rakan kita mempunyai kekuatan yang tiada pada kita. Sebab itu UMNO bergabung dengan MCA, MIC dan parti politik Serawak. Ini asasnya pergabungan. Tetapi PAS berkomplot dengan parti yang bukan saja tiada apa-apa kekuatan malah menjadi beban. Ku sangka bom yang meletup rupanya kentut angin kerana banyak makan petai. Penubuhan blok ketiga PAS telah menjadi penubuhan "goblok".

    ReplyDelete
  17. Huuuii..hangpa peleceh presiden Ikatan no? Hangpa tak kenai dia.. Dia tu sebenaqnya manusia zuhud..rendah diri..sabit tu dia pakai bow tie..bow tie kecik ja..tak panjang cam neck tie..dah jimat..lagi pon bila pakai bow tie..itu akan ingatkan dia bahwa dia kena sentiasa layan orang dgn baik dan profesional..cuba tengok waiter hotel 7 bintang atau butler..jadi pasai Tuang Presideng dah sedondon dgn Ah Jib maka layanan pon perlu first class cam Ah Jib gak..perlu la ada butler layan dia.. layan je la Kadiaq..

    ReplyDelete
  18. pas@ti dalam pru14.
    pas akan kecundang teruk.
    satu kerusi pun tarak.

    ReplyDelete
  19. Kan senang cakap saja yang AMANAH betul.

    Baru sehari dengan Kadir, Hj Hadi boleh bertolak-ansur.

    Bertahun dengan Mat Sabu, Salahuddin, Hanipa dan lain-lain boleh bertekak ... Kalau keluar parti di katakan pengkhianat, bagaimana pula Hj Hadi tolak hudud ? Kira tolak lah sebab mengikut kehendak Kadir.

    Hj Hadi ini punya terdesak, kalau Kadir suruh pakai bow tie pun dia akan pakai. Tak kira lah berjubah sekali pun ...

    ReplyDelete
  20. Si Kadiaq Bow-man ni is so phoney,rambut dia pun palsu !!!

    alfie

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo dorg da sepakat tu,...kite ok kan je la,..kan,...setuju sgt kalo hj hadi bertukar serban dengan si bow-man tu,...serban tukar ngan wig(rambut recon),...hee

      Delete
  21. Wahai rakyat memang seram klu fikir negara ini ditunggang tungging oleh para lanun.skrg skandal felda yg rugi kerana modus operandi sama beli dgn harga termahal dan dpt komisyen.semua tabung negara mgkn akn kosong klu penyamun semua ada di setiap lembaga dan institusi negara.1mdb,kwap,tabung haji,mara,felda dan kwsp mcm mana caya ka tak ambil????tlg bangkit sebelum kita semua di papa kedanakan.

    ReplyDelete
  22. Wahai Budin yang yang tahu menulis tapi kurang membaca cubalah semak baik-baik kenyataan tersebut. Kenyataan tu keluar dari parti Ikatan dan disalah fahamkan. Tanggungjawab hudud sebenarnya di bahu Putrajaya. Jika Budin doa banyak-banyak dan PAS Berjaya tawan Putrajaya barulah jadi bebanan kepada PAS.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poodahhhh...hudud dah jadi fuluslahhhhh. Tau apa itu fulussss??? Itu fulus duit lah. Tau apa itu duitttt...itu duitttt dedaklah tuan syeikh.
      Ini semua syeikh haji. Ante tau apa itu syeikh haji?? Itu dam lah...dam haji. Itu dam haji satu kali naik haji boleh makan keliling lahhhhhh. Ini orang pas punya autalahhh.Punggong masuk angin lahhh

      Delete
    2. Ko ni giler ke apa suruh orang doa banyak2 supaya PAS dapat tawan Putjaya, kalau PAS dapat tawan pun takde makna sebab PAS tu pun BN jugak, hawau kau!

      Delete
  23. "Isu yang bakal diperjuangkan oleh GoBlok 3 ini juga tidak bermatlamat untuk mencapai kuasa, sebaliknya memilih pendekatan politik lebih matang dan menasihati kerajaan dengan mengemukakan pandangan bukan sahaja di Parlimen tetapi dengan cara berdepan dan bukan secara ekstrem. Jika isu yang dijadikan agenda perjuangan tidak bermatlamat mencapai kuasa, saya rasa baik bubar sahaja Pas menjadi NGO dan perjuangkan isu yang bercorak keislaman,” kata Pensyarah Pusat Pengajian Antarabangsa Kolej Undang-undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia, Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani. Sah pakatan Goblok....

    ReplyDelete
  24. Adik wan rosli...saya wan rosma....kami masih ada....kami seperti tuan guru kami...sehati sejiwa dgn tun najib....biarlah kami bersatu...dgn ikatan ni first step...2nd step dgn umno...3rd step kami masuk putrajaya...korang ado....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...