Thursday, 17 December 2015

SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA KE ANAK CUCU



44 comments:

  1. Hahaha eloklah tu baju pun sedondon. Betul kata Najib Cash is King. Hadi sedang dibuai mimpi indah tapi jangan lupa Allah is Almighty.

    ReplyDelete
  2. Najib kelihatan amat handsome dan Hadi pula sungguh jelita, pasangan sedondon sama padan. Ptuii!!!

    ReplyDelete
  3. bole gie mampos... semoga kena strok dan mati terjulur lidah... umo da 60+ kan... da x lama lagik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...setujuuuu....biak mampuih cepat 2ekor dajal Kecik Ni....haa..haa...

      Delete
  4. Eloklah tu, dua cakap tentang perpaduan tetapi dua2 telah pecah belahkan ummmah

    ReplyDelete
  5. UMNO & PAS mesti berkerjasama demi Agama,Bangsa dan Negara tapi Najib perlu letak jawatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perpaduan boleh dicapai tetapi mesti mempunyai pemimpin dan pemimpinnya mesti ada kredibiliti TULEN.

      Delete
    2. Hadi Awang perlu terlebih dahulu mesti mempunyai kredibiliti dan jujur pada dirinya sendiri dulu. Yang pertama perlu beliau selesaikan terlebih dahulu ialah AMANAT HAJI HADI tentang UMNO sebelum ini.

      Delete
  6. GE14 nanti aku ingat nak pangkah pas
    tapi bila tgk gambaq ni...tak jadi la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Was-was dgn pas.. tp klu tiada pilihan umno vs pas jdi..mmg trpaksa ambil pas sajalah.

      Delete
    2. Nmpak gayanya kenalah pangkah BEBAS GE14 nanti,
      atau, aku SIMPAN JAH UNDI AKU.

      Delete
  7. Tak lama tu....anak cucu x setuju.

    ReplyDelete
  8. Tak lama tu....anak cucu x setuju.

    ReplyDelete
  9. Tak lama tu....anak cucu x setuju.

    ReplyDelete
  10. Najib dah lupa ke dgn amanat hadi yang mengatakan Umno ni kafir,mohon pencerahan sikit jika hadi dah tarik balik amanat dia.

    ReplyDelete
  11. haha,..Pas memberi peluang kepada Umno untuk di perpodohkan lagi,..kah kah kah,...kalo allahyarham Tuan Guru Nik Aziz masih hidup,....jgn harap la Umno nak bersatu dengan Pas.

    ReplyDelete
  12. umno bersorak seolah olah satu kemenangan dan dah tak perlu risau dgn pengkritik2 najib sebab dah dapat kuda baru yg boleh jadi tunggangan.
    apa pun kena faham betul2 istilah perpaduan ummah yg sebenarnya ialah persamaan dlm hal2 agama tetapi bukan politik.
    berbeza pandangan atau pertembungan politik tetapi sama dlm hal2 mempertahankan agama cuma semuanya telah di politikan.

    ReplyDelete
  13. Hendaklah kamu berpegang pada Tali Allah. Satu pihak singkir Timbalan dan pecat sana pecat sini. Satu pihak tolak golongan profesional hingga tubuh parti baru. Apakata berterus terang saja 'kita perlu Talian Hayat'. Seorang kata jgn jadi seperti asia barat dan seorang lagi terima derma dari asia barat.Apa beza parti pemerintah ada umno/pas melayu, mca cina, mic india dgn barisan pembangkang yg ada pkr/amanah melayu dan dap cina (india belum tubuh lagi sbb tunggu umno gabung dengan pas dan mic tgh bergolak sekarang). Tukar pemerintah dgn pembangkang jawapannya tetap sama. Yang rakyat nak sekarang adalah kerajaan yg berkhidmat utk rakyat dan bukannya rakyat terkorban disebabkan kerajaan. Tn guru takkan terleleh air liur dgn satu surah yg disebutkan. Tuan guru tanya sama ada yang dimaksudkan tu tali Allah atau talian hayat. Ingat pengalaman pahit dahulu tn guru. Sy memihak kepada rakyat.

    ReplyDelete
  14. Jauh disudut hati, aku berani mengatakan bahawa tn guru bukannya calang2 orang dlm politik. Tn guru dari dahulu dikenali sebagai seorang yg kuat berpegang dgn prinsip keislaman. Bagi aku, tn guru sedang merancang sesuatu. Tn guru sedang bermain tarik tali. Dlm masa permainan ini, umno semakin berpecah. Bila sampai masanya (aku jangka pru14) dan umno semakin lemah, masa itulah tn guru akan lepas talian hayat. Tn guru tahu, tiada apa yg dpt jatuhkan umno skrg selagi pemimpin itu memerintah. Hebat Tn Guru. Alfatihah utk alsyahid memali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang Tuan Presiden berpolitik mengikut cara politik ketua cawangan UNNO

      Delete
    2. Komen Nasir ni adalah antara komen paling poyo bangangnya, adakah Hadi kaki ponteng persidangan parlimen itu boleh dikatakannya bijak???

      Delete
    3. tuan guru kaki ponteng,....kalo ade perancangan,..kat parlimen da bule bahas,...ade rancangan,..tapi 'kawe ado di jepung lo ni,...'

      Delete
    4. Memang komen tak berapa pandai spt Hadi juga yg diberbodohkan olih Umno. Akibat kebodohan Hadi, Umno berjaya memperok perandakan PR hingga hancor dan Pas terbelah..

      Nasib baik ada isu 1MDB dan Najib kantoi dgn isu rasuah RM2.6billion dan RM42 million.

      Duduk bersebelahan Najib, kaki rasuah hanya bolih dilakukan olih macai2 yg terima duit dari Najib.

      Delete
    5. Selama ni Tuan Guru lah yang membuat semua orang dari pihak Pembangkang, terutama PAS, dalam keadaan tidak menentu. Politik sekarang tidak boleh nak 'berselindung'. Kena terang-terang sebab orang nak tahu. UMNO/BN memanglah sentiasa membuat onar supaya pembangkang berkelahi sesama sendiri.

      Delete
  15. Latest dari Wall Street Journal hari ni pasal 1MDB dan Aabar. Satu dunia dah tahu, tapi saya gerenti di HQ PAS, satu habuk pun dia orang tak paham.

    ReplyDelete
  16. Habis dengan Azhar Azhar sekali di umno kan

    Setakat kedudukan sebagai presiden dan naib presiden ulama sedunia tapi tidak ada kelayakan akademik apa lah sangat. Ini semua politik. Buat malu orang Islam di sebabkan orang yang tidak amanah memimpin negara.

    Dr Maza lebih layak dari Hj Hadi tetapi kerana parti dan kepentingan peribadi, di angkat Hj Hadi yang banyak membaca kitab-kitab menghukum dari berbagai- bagai buku termasuk buku yang di tulis oleh orang bukan Islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahun 80an, yg keluar dari mulut Hadi...kafir..kafir..karif bila menyebut Umno. Sekarang..keluar dari mulut Hadi..jebon, pengkhianat..baruah...pil kuda...bila memperkatakan ahli2 dia yg tak bersetuju dgn dia.

      Ular...mak yg kuat menjarut. Arwah Nik Aziz berbeza.

      Delete
  17. Berpegang pade tali Allah tu dok napak pong dibuat oleh umno dang pas..hok yang doh tentu napok ialah bercegha-begha..sughoh oghang lain istiqomah tu galok sokmo..tapi hok yang menyughoh tu pong dok peghenoh beristiqomah..kejap gini..kejap gitu..ngaji agame tinggi tapi munapeq..mane dok munapeq..doh sanggup pulok mengia dan membenorkan si faseq. Dalam erti kate laing..redho la tew..kalu dah redho maknenye pasrah..pasrah tu ertinye menyeghoh..menyeghoh diri pade maknusiye yang zaliiing..guane hukungnye tew boh? Ke nok ambe tanye Ustak Azeha Deghoh dulu neh?

    ReplyDelete
  18. Kencing hingga ke anak-cucu Din kata bahagia? Maka giliran orang lain lah yang akan dibahagiakan.

    Tadah Labu, tadah!

    ReplyDelete
  19. bile si PENIPU jumpe si BODOH,..

    ReplyDelete
  20. Aku tak hairan klu Pas tak sedar diri nanti org umno akan kencingkan Pas padan muka najib sekarang tengah cari cari tali hayat nak jadi Pm 30thn pula

    ReplyDelete
  21. Aku tak hairan klu Pas tak sedar diri nanti org umno akan kencingkan Pas padan muka najib sekarang tengah cari cari tali hayat nak jadi Pm 30thn pula

    ReplyDelete
  22. Nak tanya Hadi berapa banyak mu dapat derma/sedekah dari Najib untuk buat appearance kat majlis tu? Atau nak balas budi Najib atas sumbangan masa pemilihan PAS dulu. Ya lah nak kena imbang jugak.. Puak nu dapat sponsor Anwar

    ReplyDelete
  23. Tuan Shahbudin. Takkan terkelu lidah melihat pasangan tu. Mohon Tuan kupas dr sudut implikasi terhadap kedua belah pihak dan juga kesan kepada BN.

    ReplyDelete
  24. salam tuan,

    bayangkan bagaimana anak-anak cucu-cucu mereka nanti....aku mohon perlindungan tuhan dari syaitan yang direjam...

    ReplyDelete
  25. Alaaaa korang ni.. Apa salahnya, PAS kan bakal menjanda kali ke-2. Dulu APU dah kojol, skrg tgh tuntut fasakh dgn PR kan? Apa salahnya mak janda dah nak menopous berlakikan UMNO yg dh nak mati pucuk..? Boleh sama2 berbahagia masa pencen nanti.. Hehe.. Kuikuikui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik....ambik sebiji!

      Delete
  26. Sebelum ini guna Ustad Ustazah. Dan sebelum membodohkan Al Azhar ini, UMNO dah kudakan Guru Pondok.

    ReplyDelete
  27. Ini adalah satu beban yang akan ditanggung olah hadi ,kalau dia membisu tidak menasihati najib untuk jadikan isteri menutup aurat maka hadi bersama wanita yang terus bebas tidak menutup aurat,tanggunglah hadi,kalau tak menasihati untuk emembebaskan orang yang dizalimi ,tunggulah balasan kau kerana bersma peminpin zalim dan bersma kaki fitnah,kalau tak menasihati untuk jangan ambil duit secra tak jelas maka tanggnuglah hadi dengan harta yang tak jelas hala haramnya.kesimpulanya Hadi kini bersma peminpin zalim .ayat 113 surah HUD bagaiman ye?tolong perjelaskan.

    ReplyDelete
  28. Apa kabar Anwar Ibrahim ?

    Lupa kah bagaimana Anwar Ibrahim di fitnah sehingga dia di penjarakan?
    Ahli Parlimen dan Wakil Rakyat PAS, ketahuilah dalam takdir kita yang menentukan pilihan ia lah kita sendiri.


    ReplyDelete
  29. Pas dah tiga kali kena cerai....talak tiga.Sekarang cari cina buta...jumpa umno dan terus bersanding.Najib pun suka juga jenis janda janda ni...ucapan..semoga bahagia kekal setakat pru 14....Lepas pru 14 bolih pindah di kajang atau sg buloh

    ReplyDelete
  30. Hishh..Pak Ya Ali pon..sakaan. Orang cam deme tu wat pe suroh dudok di kajang atau sg. Buloh..wat ngabeh duit rakyat jer nanggong deme makan..eloknye deme tu kite tambat kat batang pokok..pahtu carikan korengge bior kerongge kokak deme selame setahun..

    ReplyDelete
  31. Adakah PAS lupa siapa yang menggunakan kuasa polis dan tentera terhadap perjuangan Assyahid Ustaz Ibrahim Libya? Dah di tong sampahkan ke perjuangan Assyahid?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...