Thursday 17 December 2015

KETUA CAWANGAN TERUS BANGKIT

Malam semalam lima Ketua UMNO Cawangan dalam Bahagian Gombak tampil menuntut Najib Razak meletakkan jawatan atas keyakinan imej buruknya sebagai Perdana Menteri lebih memungkinkan parti ditolak rakyat dan menerima kekalahan dalam PRU 14 nanti.

Lima cawangan terbabit ialah Delima Lembah Keramat, Taman Melawati, Kampung Kemensah Hilir, Jelatek Permai dan Lake View, Batu Caves.

Kemunculan lima cawangan ini adalah susulan langkah yang sama yang telah diambil oleh rakan-rakan mereka dari Teluk Kemang, Sepang, Puchong, beberapa cawangan di Johor dan lain-lain lagi sebelum ini.

Yang menariknya, keberanian lima cawangan dari Gombak ini  hanya beberapa hari saja selepas 9 Ketua UMNO Cawangan Teluk Kemang diambil tindakan penggantungan selama enam tahun oleh Lembaga Disiplin UMNO kerana membuat desakan yang sama.

Sama ada bakal menerima nasib yang sama atau sebaliknya, mereka nampaknya sudah sedia menghadapi segala kemungkinan dipecat atau digantung keahlian daripada UMNO.

Siapa dan berapa banyak cawangan lagi akan berani bangkit selepas ini?

Dikhabarkan lebih banyak cawangan daripada bahagian-bahagian seluruh negara akan tampil satu demi satu mahukan Najib berundur daripada jawatannya secara berperingkat-peringkat tidak lama lagi.

Apakah semua mereka  akan diambil tindakan disiplin seperti rakan-rakan di Teluk Kemang juga?

Akhirnya, tidak tertekankah Najib dengan perkembangan ini dan masih mampukah beliau mengepalai UMNO dan BN memenangi pilihanraya dalam keadaan sebegitu? (SH 17/12/2015).

23 comments:

  1. Tekanan fasa 1 telah selesai DENGAN jayanya Najib dan pasukannya harungi, kemuncak di PAU dengan Najib akui dia berjiwa besar, gentleman dan serba serbi SEMUA betul.
    Hanya orang yang berjiwa besar sahaja mampu naik lif tekan sendiri.

    Desakan ketua cawangan seumpsma sebiji gula pasir dalam secawan air. No sweat no harm !!! No kencing manis

    ReplyDelete
  2. Apa kata semua ahli UMNO minta saja parti dibubarkan. Biarkan keadaan reda dahulu (bila tiada UMNO mungkin orang akan buka mata, telinga dan minda. Biarkan parti lain memerintah mengikut lunas-lunas demokrasi yang sebenar. Kalau semua berjalan baik, boleh join parti mereka terus. Kalau ada tak kena, baru tubuh semula UMNO BERLIAN.

    ReplyDelete
  3. Tekanan fasa 1 telah selesai DENGAN jayanya Najib dan pasukannya harungi, kemuncak di PAU dengan Najib akui dia berjiwa besar, gentleman dan serba serbi SEMUA betul.
    Hanya orang yang berjiwa besar sahaja mampu naik lif tekan sendiri.

    Desakan ketua cawangan seumpsma sebiji gula pasir dalam secawan air. No sweat no harm !!! No kencing manis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guess, something is wrong with your brain.

      Delete
    2. Kluangman is being sarcastic la, just be cool, ok? His brain is as clear as can be.

      Delete
  4. puk*m*k ko najis, ... Go n die ...mampus cpat mcm bapak u in office... sakit jangtung or strok besok... aku sumpah ko m@ti ... Baruah bangsat... anak2 ko aku sumpah tak bahagia.... anak Janda Sundal rosmh

    ReplyDelete
  5. Ala Din Ciput aja,itu Ketuax cwng yang kwsn tewas pada piliharaya 13.Complain no.satu kerja tak buat.Makan dedaklah pada pemilihan akan datang atau sebelum itu pun dah kena pecat/gantung.Bolih lah join DAP ke,PKR ke atau AMANAH,baru tau langit tinggi rendah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni puak yg cerdik sikit. Dah tahu pemimpin2 atasan Umno anggap ahli2 bawahan macam sampah yg bolih dipecat/gantung bila2 masa. Tang Mahathir, Muhyideen dan Shafie tak berani usik.

      Yg bodoh dan blum sedar ialah 20k Ketua Cawangan yg lain2, Masih makan dedak.

      Delete
  6. Tekanan demi tekanan telah diberikan terhadap kepimpinan UMNO tetapi masih tidak berhasil mengapa? Dan terus pula dengan tekanan dan kritikan yang dikitar semula. Nampaknya, kepimpinan UMNO masih mendapat sokongan daripada majoriti dan bukannya sesetengah individu yang cuba menggulingkan Najib untuk kepentingan diri sendiri. Shahbuddin pun apa kurang juga? Bekas UMNO yang KICIWA maaa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cash is king, Allah swt tolak tepi mereka x takut

      Delete
  7. Sebenarnya bukan ketua cawangan umno saja meluat rakyat jelata lagi meluat cuma yg empunya badan saja tak sedar diri banyak2lah bertaubat

    ReplyDelete
  8. Sebenarnya bukan ketua cawangan umno saja meluat rakyat jelata lagi meluat cuma yg empunya badan saja tak sedar diri banyak2lah bertaubat

    ReplyDelete
  9. Najib, MT sehinggalah ketua bahagian, semuanya tak pedulikan parti lagi. Yang penting bagi mereka ialah kuasa Dan Wang ringgit. Apakah yang ada pada segilintir ketua cawangan yang berani ...
    Meluat sungguh-sungguh dengar ucapan Najib diPAU tempohari. Benarlah, seluruhnya UMNO sekaràng dah dijamu dengan rasuah politik. Patut pun ketua-ketua bahagian tutup mulut. Sementara rakyat dibelenggu dengan kos sara hidup yang meningkat,mereka kekenyangan.. dengan duit Rakyat!!

    Apakata ketua-ketua cawangan bentuk satu "tsunami" mendesak supaya presiden berundur, disusuli dengan pemilihan EGM UMNO. Baru semangat UMNO sejati boleh dipulihkan..
    Apabila tsunami ini dapat terbentuk, pasti akan muncul ketua-ketua bahagian yang akan cuba jadi hero menentang Najib... Cantas sahaja semuanya....

    ReplyDelete
  10. Yg bertempik menyokong Najib semasa PAU tu berapa sangat bilangannya - @ 20 orang satu Bhg. Yang tak sokong tapi senyap aja kat luar PAU ada berjuta-juta, 'ready to kick him out' pada PRU14. Tengoklah nanti...!

    ReplyDelete
  11. Yg bertempik menyokong Najib semasa PAU tu berapa sangat bilangannya - @ 20 orang satu Bhg. Yang tak sokong tapi senyap aja kat luar PAU ada berjuta-juta, 'ready to kick him out' pada PRU14. Tengoklah nanti...!

    ReplyDelete
  12. Setakat 5 bahagian drpd beribu tu tak guna. Lagi baik tutup jer cawangan tu. Nak buat PC saja nak cari publisiti. Kalau nak publisiti patut masa PAU dia orang bikin. Ni dah habis semua baru nak bising.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak2 yg ni dh tahu sekarang, iaitu ahli2 Umno peringkat bawahan dianggap seperti sampah olih peimimpin atasan mereka. Peringkat dia orang, Lembaga Disiplin dan Nan Mansor bolih ambik tindakan tanpa takut dan ragu2. Bolih buang dan sepak terajang bila2 masa.

      Yg tak sedar lagi 20ribu lebik ketua cawangan tu.

      Delete
  13. Lembaga Disiplin Umno macam Apandi Dobi. Buat pendakwaan terpilih. Mahahtir 24jam suruh Najib berhenti dan letak jawatan semenjak 1thun lalu, Lembaga Disiplin tak de telor utk ambik tindakan.

    Sekarang ahli2 Umno baru faham. Mereka dianggap sebagai sampah dan baruah yg bolih ditendang tanpa perasaan.

    Mana lagi 20,000 Ketua Cawangan. Tak de telor ke????

    ReplyDelete
  14. I lost my hope on Najib n umno since he replaced Pak Lah. Now it's proven that he is not competent to be our leader. Its time to change to new party.

    ReplyDelete
  15. Tsunami apa?

    Satu banner pun tak nampak!

    Ribut dalam cawan aka cawangan je lah

    ReplyDelete
  16. Ini apa cerita nya? Mula-mula 7. Lepas 7, 5 pulak. Macam ikut cara masing-masing pulak. Macam tak yakin dengan yang lain-lain.

    Ini masalah nya dengan UMNO bila nak tegur pemimpin atau desak pemimpin buat cara lembut. Ikut adab sedangkan pemimpin terang-terang sampahkan keresahan orang bawah. Dah nak lingkup pun masih macam ini?

    Kena gantung tapi setakat desak! Tenguk Naina sampai masuk mahkamah. Berbaloi lah kena tindakan!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...