Thursday, 10 December 2015

SATU-SATUNYA YANG MENARIK


Walaupun sama-sama mengangkat tangan, tetapi Muhyiddin Yassin dan Shafie Apdal tidak bangun untuk berdiri seperti ahli-ahli MT yang lain yang berada di atas pentas ketika Najib Razak berucap merasmikan Perhimpunan Agung UMNO 2015, pagi tadi.

Sementara semua perkara lain kelihatan tiada yang menarik untuk diperkatakan, hanya gambar ini yang benar-benar menggamit perhatian. (SH 10/12/2015).

26 comments:

  1. Saudara Shahbudin, kalau ada gambar-gambar Tun Mahathir, TSMY sekitar perasmian PAU pagi tadi, boleh kongsikan dengan kami para pembaca blog saudara? Terutama Tun Mahathir yang kami kasihi. Media arus perdana tak siarkan langsung kelibat tokoh-tokoh ini, agaknya sudah dilarang oleh DSN dan orang-orang beliau.

    ReplyDelete
  2. Wa ingat itu Dato Nalakarupan pakai baju melayu merah lebih menarik maa aa .

    Manyak pendei lea aa.

    ReplyDelete
  3. Tindakan tepat dari Muhyiddin dan Shafei. Perlukah kita menghormati seorang penipu yg telah memporak-perandakan negara?


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan shj penipu lahhhhh..kaki rasuah yg paling unggul dlm dunia...tak pernah dlm dunia ada pemimpin Negara yg ada 2.6billion dlm akaun peribadi kecuali Sadam dan Gadaffi....dituduh terbabit dlm pembunuhan Altantuya..girl friend dia mengikut SD Bala...orang macam ni pemimpin Umno hormat..itu makna pemimpin Umno pun terlibat sama dlm rasuah, penipuan dan perompakan harta Negara...

      Delete
  4. Nampak sangat Najib nak gunakan pas sebagai talian hayat terakhir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca harakah daily malam ni...Hadi dah response, dia orang kekal dengan PKR, tak mau jv dengan umno. Siap bagi nasihat lagi....habis citer, finish.

      Delete
    2. Aku dah komen dulu lagi bab ni.
      PAS dan PAN adalah sama.
      PAN ditubuh utk memenuhi selera Mat Sabu n the gang yg nak jadi bos dlm parti ttp dapat tentanfan drpd majlis syura.
      PAN juga ditubuh utk tarik semula pengundi bukan Islam yg mula gelisah bila PAS umum nak buat hudud.
      PAN adalah ranting PAS yg lebih liberal.

      PAS takkan keluar baris drpd PR, sebab mereka mmg cukup senang hati, goyang kaki sejak PRU12 lagi.

      Kerja2 mereka, bajet PRU,propaganda2 parti dan pakatan, banyak yg DAP dan PKR yg sediakan dan buat.

      PAS pun tak pernah mimpi utk kuasai kawasan2 elit jika tidak oleh bantuan penuh jentera2 DAP,PKR dan pengundi2 drpd ahli2 parti tersebut.

      Pendeknya, PAS benar2 senang hati bersama PR.

      Sabit tu, bila timbul isu2 ttg Islam dan org2 Melayu, PAS buat acuh tak acuh, demi nak jaga 'servis penyelenggaran' pihak2 dlm PR.

      Aku amat yakin, PRU14, PAS akan kembali bersama PR/PH.

      Najib dan Umno...penyatuan dgn PAS?

      Kaki Kencing nak tipu Kaki Kencing .....

      Delete
  5. Huh..getik dan rase meloye teman ndengor Najib berucap..tambah meloyekan ..sume bersorak macam berok makyeh..oii mikome ahli-ahli umno oii..sedor le diri sikit..macam laa tak kene bayor gst..kih..kih..kih..melayu mudah lupa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang bersorak tu bukan PERWAKILAN tapi kumpulan sorak yang berbayar termasok Puteri UMNO yang gedik. Sebab tulah bunyi sorakan tu macam DIOKESTRAKAN.......KIHKIHKIH

      Delete
  6. Gentelmen apa bende. MT sendiri nak berucap pun tak bagi. Sendiri jerit, sendiri teran, sendiri sorak. Ni panglima paling funny dlm sejarah perjuangan melayu.
    Tapi kalau dia dah pantun mintak mati tu eloklah. Itu hari dia pantun bumi keping dua, mendapat. Kalau sorang talibarut mati insyaAllah la umno tak musnah. Ini isyarat bagus utk ahli umno bahawa presiden anda sanggup mati demi keselamatan mati. Pasal dia tak sedar yg cakap tu roh dia. Nafsu kau memang la takut mati.
    Go ahead son. Hells waiting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saya. Keselamatan party.

      Delete
  7. Kepada anda yang berada diatas pentas hanya satu yang aku nak ingatkan....'langit tidak selalunya cerah'...bergumbiralah sepuas2nya dahulu!!!!

    ReplyDelete
  8. Tuan sebenarnya ketawa mereka ketawa paksa...mereka ni semua bukanlah dungu sangat.. Mereka tau bolih ketawa n bergumbira hanya di dalam dewan je...keluar dewan menikus mcm pm...diluar dewan terutama di kedai mamak... Mamak pun Kena marah buka berita tb3 bertapa bencinya pd pm n penjilat2 Yg terjerit jerit masa berucap... Terutamanya wakil dr pp n kelantan... Nak salahkan tun m umno tewas dalam pru...

    ReplyDelete
  9. Perwakilan yang bersetuju dengan perjuangan Muhyiddin dan Shafie Apdal sepatut nya ikut duduk. Itu lah dah kata berani perwakilan setakat menyorak bila Muhyiddin hadir perhimpunan sayap !

    Najib yakin dia di pihak benar dan kebenaran akan menang akhirnya. Sudah tentu Najib akan repair dengan menutup lubang-lubang yang dia telah buat. Tetapi selalu nya bertambah besar lagi lubang atau bertambah banyak lubang-lubang. Sejak terdedah nya isu 1MDB dan RM 2.6 b banyak tindakan Najib untuk memperbetulkan kesilapan nya menjadi keadaan bertambah parah dan bertambah rumit.

    Lebih baik Najib berkata benar dari sekadar memberitahu orang dia yakin dia di pihak benar.

    ReplyDelete
  10. Apabila Najib berkata 'Tahun 1987, saya berada di persimpangan dan akhir nya saya memilih untuk setia bersama kepimpinan UMNO' dengan mendapat tepukan.

    Ahli di tuntut memberi sokongan tidak berbelah bagi pada presiden serta taat dan setia seperti termaktub dalam perlembangaan. Siapa kah yang menyusahkan bekas Perdana Menteri Abdullah Badawi dan berkomplot memaksa Pak Lah berundur ?

    ReplyDelete
  11. Ucapan angkat bakul diri sendiri konon hebat Dan gentilman kemudian disorak oleh pemakan dedak. Aku tengok tun Mahathir Dan tun hasmah relak je tersenyum steady.

    ReplyDelete
  12. Tahniah TS n DSS itu baru anak jantan apa guna bodek najib nampaknya semua pembahad hina TS sepatutnya berilah peluang utk TS berucap baru betul ini Pau tak de telor dok hina org je begitulah umno cakap tak serupa bikin ampu je dptlah habuan rakyat dah meluat pun

    ReplyDelete
  13. Tahniah TS n DSS itu baru anak jantan apa guna bodek najib nampaknya semua pembahad hina TS sepatutnya berilah peluang utk TS berucap baru betul ini Pau tak de telor dok hina org je begitulah umno cakap tak serupa bikin ampu je dptlah habuan rakyat dah meluat pun

    ReplyDelete
  14. Yang berdiri tu aku kesian tengok. Para pengecut yang takut kehilangan pangkat, status, kekayaan dan segala nya.

    ReplyDelete
  15. Sapa pernah tengok filem Tamil, boleh relate dgn PAU semalam. Bila hero masuk kawasan geng jahat,hero dh kena ikat, tak boleh lawan. Jadi ketua gangster nak tunjuk gagah depan kuncu-kuncunya maka hero kena pukul kaw-kaw.. Maka bersoraklah macai-macai tadi sokong boss yang tak dak teluq.. Tapi endingnya semua tahu kot..

    ReplyDelete
  16. Penyangak Malaun kata 'derma' 2.6B bukan dari duit 1MDBahalol, tapi itupun org susah nak percaya..
    Soalannya...
    SRCuri International kan ada ambik duit KWAP 4B...
    Di ulang SRCuri International dah balun duit KWAP 4B...
    Di ulang sekali lagi, SRCuri International dah tibai 4B duit KWAP... 4B - 2.6B...???? Hmmmmmm.....

    ReplyDelete
  17. Kerbau kota belud meroyan lagi...

    ReplyDelete
  18. Saya diberitahu tak sampai satu pertiga yang sorak masa presiden berucap smlm. Betul ke? Dalam berita pon nampak mcm tu.

    ReplyDelete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...