Thursday 29 December 2016

WOWW...SAMPAI KE LONDON MENTERI CARI TEH TARIK!!

Sebagaimana yang tersebar dalam grup whatsapp dan media sosial, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Jamil Khir Baharom dilaporkan hadir dalam satu program "sessi teh tarik Akta 355" di Malaysia Hall, London pada 27 Disember, baru-baru ini.

Turut  diajak "ngeteh"  bersama dingin salji di kota London itu ialah Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dr. Khairuddin Aman Razali yang juga merupakan Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat dan Ahli Jawatankuasa  Majlis Syura parti Islam itu.

Mengapa sampai ke London membawa perbincangan Akta 355? 

Apa kaitannya orang-orang Melayu di London dengan akta 355?
Malangnya, bersama gambar-gambar yang turut tersebar, khabarnya "sessi teh tarik" di kota London itu hanya mencatat jumlah kehadiran yang kecil saja.

Kenapa tidak pernah diadakan "sessi teh tarik" membincangkan akta yang sama di dalam negara atau di Jerai yang merupakan kawasan Parlimen Jamil Khir sendiri?

Adakah semua orang dalam negara sudah faham mengenai Akta 355, lalu tidak perlu diadakan sessi dialog atau kerana teh tarik mamak di sini tidak sesedap teh tarik di kota London?
Bila pula Jamil Khir mahu mengadakan "sessi teh tarik" dengan MCA, MIC, Gerakan dan parti-parti komponen di Sabah dan Sarawak yang masih menentang Akta 355 itu?

Apakah mungkin selepas London ini, "sessi teh tarik"  bersama Jamil Khir dan pemimpin Pas juga bakal diadakan di Paris, Amerika, Australia, New Zealand dan lain-lain kota percutian kerana di semua tempat itu juga terdapat orang-orang Melayu Malaysia yang ditakrif "sangat-sangat"  perlu diberikan penerangan berkaitan akta 355? (SH 29/12/2016).

134 comments:

  1. Negara kaya sumber asli dan bagai tapi rakyat susah melarat, 7 juta lebih di kira miskin. Tapi duit tak cukup kerana dari pak pacak menteri sampailah PM, kerjanya mengab ihkan duit negara saja. Alasan dicari untuk dapat jalan free ke luar negara sambil mentekedarah duit rakyat. YB PAS pun bukan main lah sokong dan kamcing dengan UMNO BN sekarang, dapat terbang free sambil makan angin. Patut laa PAS dah lain macam. YB YB dan pimpinannya ada bahagian rupa nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Rakyat muda2 disekat keluar negara dg helah PTPTN apa lagi, agwr terus diselesa dibawah tempurong. TV3 tak cukup suku akan dendangkan auta bahawa kedudukan Malaysia adalah negara termaju diseantero galaxy.
      Sekarang dh jelas 7.2 juta dari 10 juta ketua kekuarga layak BRIM.
      NYATA bererti 72% Rakyat status merempat, dan perku bantuan.
      Mungkin menteri yg joli sebab mereka ingat 72% tu ada kejayaan. Ini lah akibatnyw bila diundi oleh rakyat suroh TADBIR..,tapi UMNo BN ni di a bukan tadbir..dia PERINTAH ala Warlord zaman feudal.Kesiaan rakhat, kan?

      Delete
    2. Perlu ke nak bincang pasal akta 355 ni sampai ke London? Apa kat Malaysia ni dah tak cukop tempat ke?? Atau kenapa tak buat kat Mekah......pasal apa mesti di London??

      Zuhud betol meka ni ye......nampaknya London ni tempat yg afdal untuk bincang hal2 berkait dgn agama. Hmmmm.....gitu kesahnya....

      Yg keluar tu duit rakyat....bukan duit poket sendiri. Apalah malangnya nasib kita rakyat ni kena rompak....kena tipu....kena tindas.

      Kita ni jadi kuli batak supply duit cukai, duit GST dan lain2 untuk senangkan puak amanah bersih lagi suci tu.

      Kalo rembat duit orang halal toiyyiban.......tapi kalo guna duit kederat sendiri tu haram namanya.

      Delete
    3. Habis lagilah duit anak yatim.
      Dah lah buka sek sudah dekat, nak beli buku, nak beli pensil, peruntukan kena potong.
      Menteri?....anda lihat sendiri...

      Delete
    4. komen ikut sedap otak bodoh..mesti ada agenda lain selain sessi ni..tanya lah pihak2 yang berkenaan bukan hendam buta tuli ikut selesa admin yang hari2 kerjanya itulah..

      Delete
  2. Sambil menyelam minum air la tuan budin...shoping shoping mcm kak mah.
    Duduk hotel kurang-kurang 5,6 star.
    Buang duit rakyat. Rakyat juga yang merana.
    Tahniah pd menteri agama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Winter season mmg secara tradisinya adalah musim pak menteri berjalan (at rakyat's expense of course). Maka dicipta segala alasan daripada teknikal visit lah, berjumpa pelajar lah, jumpa counterparts lah (padahal bulan disember selalunya mat saleh cuti panjang xde di office). Seronok kan berjalan dan enjoy tapi orang yang bayar?

      Delete
    2. Pakai duit zakat kot?..

      Delete
    3. Tak baik ckp mcmtu, kalu dia tak shoppng awak buat fitnah. Awak sanggup cari diaorg berdua utk minta ampun bila awk tau dosanya besar dan tak layak masuk syurga?

      Kalau tak setuju depa ke London bazir duit, kita bincg dan bangkang isu itu je. Tp jgn buat budaya haprak cipta fitnah yg takda bukti.kita nak elakkan budaya haprak ada dlm politik baru dlm kerajaan melayu yg baru.

      Delete
    4. Budaya penyamun

      Delete
    5. Tlg tanya pak menteri tu sekiranya diorg betul betul tidak amanah ngn rakyat...sanggup kah diorg bjumpa berpuluh2 juta rakyat mesia utk minta maaf d akhirat nanti???...

      Delete
  3. Duit mana pula Si JamilKhir@Haramjadah ni kebas untuk berjoli sakan (atas nama sessi teh tarik) di kota London tu. Duit emakbapak dia takpa. Jangan duit zakat sudahlah...

    ReplyDelete
  4. Alamak. Sejak bila pula Jamil Khir ni jadi barua Pas? Apa pasal tak ajak Hadi Awang ikut sama? Kan akta 355 tu dia yang punya...

    ReplyDelete
  5. Umno najib bn dah kiamat maut..insyallah hancur bn umno najib
    Insyallah pribumi.waridan.harapan menang pru14

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tip untuk menang pru

      Korang misti sanggup redah paya, belukar, kebun sawit, getah, sawah padi. Naik perahu, naik bukit turun bukit untuk berkempen, faham?? Macam UMNO buat tu.

      Delete
    2. Setuju anon 07.57,

      Masa tu la nak cari lawat orang susah,janda,oku,orang tua,repair rumah,tukar bumbung rumah tanda prihatin....Hampeh

      Sekarang ni belum lagi,buat tak tahu je. Tunggu la dah nk PRU nnti... Bantuan bermusim.

      Wakil rakyat yang tak pernah nampak batang hidung pun,malah pengundi tak kenal pun,siap berkampung, bersolat subuh sekali katanya nak menyelami hati rakyat.

      Lepas musim PRU dah menang, hilang lenyap batang hidung.
      Nak bantuan tukar bumbung rumah kaa..tunggu 5 tahun lagi!

      PERINGATAN PADA SEMUA WAKIL RAKYAT!

      Delete
  6. Ada menteri menjaga agama
    segala hukum fatwa dibawa
    hukum hakam mesti terima
    demi Islam bangsa Negara

    juga mufti dipertanggungjawabkan
    hukum agama wajib jalankan
    beri nasihat untuk kebaikan
    ilmu agama sebagai pedoman

    tapi malang bila terjadi
    pengetahuan agama lain peribadi
    wang jawatan jika dicari
    mana yang salah tidak peduli

    rakyat dibawah penuh harapan
    agama Islam kita muliakan
    tegur yang salah jangan disimpan
    jangan membisu kerana jawatan

    rasuah pembaziran jika berlaku
    khianati Negara orang pun tahu
    yang pandai agama diam membisu
    hanya membiar lidah pun kelu

    rumah agam harta melimpah
    hukum agama diambil mudah
    pembikin onar perlu disanggah
    diberi amanah takutlah Allah..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, pantun sebegini banyak maknanya pada rakyat, bukan kejora atau keris atau unknown. Mereka bertiga ini kutuk, kutuk, kutuk....tapi berkata kerana bangsa, agama dan negara.....

      Fan Tun....teruskan usaha anda. Saya sokong

      Delete
    2. Saya juga menyokong usaha Fan Tun.

      Keep it up and on bro Fan Tun.

      Delete
  7. X tahu apa kedua-dua ahli parlimen nak capai kat London tu. Apa yang nak diharapkan sangat dari tajuk sessi "teh tarik dan 355"? Penerangan, penjelasan, perbedaan pendapat dari kaca mata pas atau umno... Kalau lah salah satu daripada 3 contoh yang saya beri sebagai intipati sessi tersebut maka kenapakah sessi diberi nama sehodoh "teh tarik dan 355"? Maka kesimpulannya ialah intipati sessi itu memang sehodoh tajuk itu sendiri. Tajuknya gimik maka kandungannya pun sama-sama gimik. Apa kah ciri-ciri yang selalunya yang ada pada gimik? Picisan, tiada isi, kaedah tangkap muat, omongan, x serius, kah kah kah, tidak meninggal sebarang kesan, syok sendiri...Ataupun sebenarnya sessi digunakan sebagai justifikasi untuk ke London, seperti kursus kahwin kat Paris dulu?

    Para hadirin kat London tu sedar ke tentang kos hidup di tanah air yang semakin tinggi hari demi hari? Rakyat di tanah air sedang mengamalkan kaedah jimat cermat/mengikat perut semasa berbelanja kalau para hadirin kat London tu x tahu.

    Why you bother turning up for this two jokers is beyond me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamil ni masa dalam askar duduk dalam hutan. Gunakan air liur pasal agama sikit jadilah penceramah mangkuk hayun. Bila dilantik sebagai menteri, itulah peluang dia gunakan duit rakyat (antaranya zakat) mengelilingi dunia. Main golf sana sini. Pakailah macam-macam aktiviti hal ehwal agama. Jaga kau Jamil apabila PH berkuasa selepas Pru14 nanti, segala penyelewengan kau akan Rafizi bongkar dan siasat. Berdoalah kau, supaya Najib terus berkuasa. Jika tidak mampus kau. Jamil Jamil tak habis-habis kau menyusahkan diri kau sendiri...

      Delete
  8. Raya cina dia buat perbincangan akta 355 kat KENYA - ZIMBABWE - U - THOPIA - U TURN

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...jangan lupa, di Pulau Ketam juga! Saja nak ingat mengingati.

      Delete
  9. Salam dari Anak Kuching Jantan, Sdra Shahbudin. Si Khir Baharom tu cari alasan nak shopping di London. Semua tau berapa kos resmi yang digunakan. Tetapi bebaloi kah dgn yg hadir banyak tu Je? Tercapaikah matlamat? Ehh Khir, halalkah perjalanan ke London tu? Jawapan kau memang 'halal' tapi saya percaya dan yakin keikhlasan kamu tu meragukan hati kamu sendiri. Belanja ratus ribu semata mata nak jumpa minum teh tarek dengan 10 pelajar? Ramai lagi di Malaysia yang perlukan sedikit duit sebagai persiapan untuk anak2 ke sekolah minggu hadapan: uniform koyak belum berganti, peralatan sekolah belum dibeli. BRIM? Ramai yang tercicir tak dapat BRIM, Menteri mana nak ambil peduli!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perjalanan ke London atas urusan rasmi tu halal. Brim yang ko telah dan akan kebas tu haram.

      Delete
    2. 739, ko ckp rasmi? ko ckp halal?
      BRIM yg diterima dan akan diterima sahabat 0506 tu ,ko hukum haram.
      Debat hujah mu bercelaru, melentig tak te.tubpasal
      Ko ni mesti dari species Mekayu,Agama Selam Mahzab Ahlul Songlap Wal Jammah. Habitat bawah tempurong la kata kan... Kesiaan kan.

      Delete
    3. Ntah..muke si Jamil tu pon awak nengok udah iras2 muke si Jamal..tu yg 7:39 nak bekap sangat tu.

      Delete
    4. 0739 lu dah sunat ke ?
      Kalau bawah umur
      Pi jauh jauh pi
      Shoo shoo shoo
      Pakcik pakcik nak bersidang ni
      Jangan duk ganggu

      $_×#€_#&£$#¥#₩£
      ÷%÷£%%+¥

      Delete
  10. Jamil khir haramjadah bsama khairudin takiri olamak pas chai. Cantikk pandai mengabih duit rakyat. Patut ler hutang negara dah capai rm800bilion. Blom lg hutang mrt, erl, 1mdb dll. Inilah cara najib hancur ekonomi. Pas pulak bodoh bsama hadi dan nik abuduh. Huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg bodoh brim yg halal ko jadikan haram.

      Delete
    2. 742, ko dh renew angkat sumpah undi UmnuBN tu? Rezeki kan dari UMNoBN...logik ko -asal ko sumpah jadi halal. Tahniah, tempoh gadaian akal anda diterima sistem. Otak anda berjaya diSITA sehngga Brim seterusnya. T.kasih...kesiaan

      Delete
    3. puak2 haram ni lah nanti yang akan berbaris2 mminta sedekah brim..yg di fatwa 'haram' oleh si tua tu akan jadi 'halal'..

      Delete
    4. Beb 15 : 32
      Apa kata lu pos kan jer no tel lu beb ?


      Delete
    5. 1532, adalah contoh kayu yg telah mengangkat sumpah lahanat. kepala sj atas bahu. Moral siap dia gadai. Akal telah diSita. Tak banyak boleb berdebat dgn species Mekayu Selam. Janji jangan babi semua dia balun. Makanan rujinya dedak rebus berlauk taek low. Kesian , kan?

      Delete
  11. Jamil khir haramjadah bsama khairudin takiri olamak pas chai. Cantikk pandai mengabih duit rakyat. Patut ler hutang negara dah capai rm800bilion. Blom lg hutang mrt, erl, 1mdb dll. Inilah cara najib hancur ekonomi. Pas pulak bodoh bsama hadi dan nik abuduh. Huhuhu

    ReplyDelete
  12. Jamil khir ni penegak agama atau
    pemusnah agama?.sikit punya hal
    pun pergi london,paris da usa.
    ruu 355 hj hadi punya.buat apa
    dia sibuk.cuma mentekedarah dan
    habiskan wang rakyat.khairudin
    pun kongsi sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamil Khir ni penegak agama sebab dia tak sokong ruu babi dap p p.

      Delete
    2. Tapi sokong ruu cina kominis...

      Delete
    3. Aset aset negara semua jual pada CHINA

      Delete
  13. A sign of desperate kleptocratic government man looking for allies to keep in power. An umno man from a party alleged by PAS as "infidel" seated together with a man from PAS whose party was referred to Parti Ajaran Sesat....thats life :)

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. bukan taste jamil khir la hatyai2 ni
      dia punya tadte tinggi
      london paris new york tokyo amsterdam nuuuu....

      Delete
    2. Selepas Pru14.
      Jamil akan bercanda pula
      Di Taiping
      Di Kemunting
      Di Sungai Buloh
      Di Kajang
      Di Simpang Renggam
      Di Pulau Jerjak.
      Eh!... Pulau Jerjak ada lagi ke?
      Kah... kah... kah...

      Delete
  15. Bro 6.57

    Malam tadi terbaca blog Steadyaku47, ada satu video pasal ahli parti umno buat sumpah mubahallah. Bersumpah undi umno dan bn. Kalau mungkir janji, Allah akan melaknati mereka. Tanda desperate parti nak menang at all cost walaupun salah dari sisi agama islam. Jom tanya harussaini, apa nasihatnya...suruh mereka beribadah...lupa saja parti?????

    Tanya jamil khir.....

    Saya bersetuju dengan ustaz kazim tanda2 ulama akhir zaman terlalu banyak. Malaysia sedang mengalaminnya

    Lailla hailla anta subhanakainni kuntuminazzalimiin

    ReplyDelete
  16. Dalam keadaan budget pendidikan dan kesihatan di potong, depa boleh pi meeting teh tarik kat london..mungkin pakai duit sendiri kot tapi rasanya tak mungkin...pemimpin jenis ni tau nasihat org je, tapi tak boleh jadi teladan langsung...untuk jadi sempadan bolehla..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zam dan konco-konconya meeting
      sambil minum-minum teh tarik
      di gerai mamak bawah Masjid India aje.
      Ini Jamil Khir di London. Masyaalah.
      Nanti Khalid Samad panggil menteri 'sial'
      janganlah marah. Terima ajelah...

      Delete
  17. Korang mana boleh joint kitaorang punya taklimat.. rasuah.. haram.. ulamak (ulam mamak) korang fatwa.

    ReplyDelete
  18. Now you sow what you seed last GE. Alhamdulillah. Next GE undi Umno/BN lagi tau. Orang Melayu ni, kalau tak terantuk tak sedar diri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikhlas cakap la dulu ge13 aku undi bn sbb skandal 1mdb x terbongkar lagi
      lepas terdedah barulah aku byk membaca mengenainya utk lebih faham apa yg najib dah buat.dan masih sedang buat sekarang
      so treat your past mistake as a lesson not a life sentence

      Delete
  19. Dah jadi tradisi puak2 ni asal nak tahun baru berangkut satu kampung ke luar negara, nak sambut ambang tahun baru. Antara penunggang agama yang berleluasa di negara kita ni, Jamil Khir la.

    ReplyDelete
  20. ni lah bila rasa diri lebih besar dari pencipta nya....
    yg lain jadi mainan drama mereka je....
    cipta mcm2 akta sedangkan yg ada tidak diperkasakan...
    ketatkan undang2 sediada.. tambah buat apa klau yg ada tak pernah laksana sungguh2...

    ReplyDelete
  21. Faham-faham saja la. Sekarang kan musim cuti Krismas & cuti panjang hujung-tahun.
    Dan... seperti biasa saban tahun, bukan saja Jamil Khir tetapi Najib sendiri sedang 'selam sambil minum' air di Ostolia. Jika pergi dengan alasan 'bercuti'... itu sudah termasuk dalam urusan peribadi dan segala pembelanjaan seperti ticket business-class dan penginapan hotel 5-bintang, ditanggung sendiri.

    Jika alasan 'berkerja' demi 'kepentingan-Rakyat' atau 'Rakyat diDahulukan'... Rakyat lah yang akan tanggung semua pembelanjaan 'sambil selam minum air itu.

    Mungkin sebab itu juga, percutian & shopping tahunan seisi keluarga PM ke Negara kapir una jet-mewah Kerajaan, saban hujung-tahun, sambil mengalakkan pengaliran-keluar ringgit, tidak dihebahkan kepada Rakyat. Radio & TV juga melaporkan berita dari laman FB atau Blog Najib seolah PM sedang bertungkus-lumus, siang & malam 'berkhidmat' demi kesejahteraan Rakyat.

    Sebab itu Zahid merasmikan sambutan Perayaan Krismas di Pavillon dan bukan Najib.

    #Hidup UMNO-Najib, Hidup Jho Low.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami rakyat marhaen dah sedia maklum lama dah
      2 minggu terakir setiap tahun najib and family akan bercuti mewah keluar negara
      media arus perdana x lapor pun kami tau jugak
      lantaklah negara nak kena malapetaka apapun
      holiday depa jgn pi kacau
      nikmati la syurga dunia ni najib
      nanti di akhirat hang jawablah

      Delete
    2. Setuju dengan komen sdr RD.

      Kilas macam mana pun memang tak boleh justify buat penjelasan RUU355 di Kota London melainkan hanya mengambil kesempatan untuk makan angin di atas perbelanjaan dana awam.

      Cuma bab sambil menyelam minum air rasanya lebih tepat lagi kalau disebut memang sengaja menyelam sebab nak minum air. Selam itu tiada sebarang tujuan lain pun melainkan hanyalah beralasan.

      Apa nak hairan, kalau duduk dalam kapal lanun janganlah berharap untuk terus menjadi imam solat. Silap haribulan, sifat dan sikap lanun juga akan berjangkit.

      Dalam kes Jamil Khir, ia memang dah berjangkit dah pun.

      P/s - teringat kisah orang-orang Yahudi yang menahan lukah di hari Jumaat dan mengutipnya di hari Ahad dengan harapan mereka kelak akan menjawab kepada Tuhan mereka "sungguh kami tidak pernah melanggar perintah untuk tidak menangkap ikan di hari Sabtu, maka kami kekal menjadi orang-orang yang kekal patuh dan taat kepadaMu wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa".

      Sungguh mereka terlupa bahawa selain Tuhan Yang Maha Berkuasa, Allah swt juga adalah Tuhan Yang Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana. Dia berada bersama-sama mereka ketika mereka menyembunyikan di dalam hati2 mereka perkataan yang tidak disukaiNya.

      Allah tidak lalai di atas apa2 yang mereka lakukan melainkan mereka hanya diberi tempoh.

      Wallahu a'lam.

      Delete
  22. zaman masa saya masih berkhiudmat dahulu pak menteri akan menyediakan nota cabinet utk memohon kebenaran melaksanakan tugas d luar Negara. jika permohonan d lulus, maka laporan hasil lawatan perlu d sediakan.

    kurang pasti sam ada ia nya masih d praktikkan.

    jika dana 'off budget' d gunakan mungkin kelulusan PM saja d perlukan. saya tidak heran jika jami khir ini mendpt kelulusan PM saja sebab mungkin menggunakan wang kutipan jakim sendiri.

    sekarang ni musim 'grand sales' d London/UK. selamat berbelanja.

    ReplyDelete
  23. Menteri nie mana nak berani buat penerangan kat jerai atau komponen bn...Tak Ada teloq !!!
    Yg dia tau Perabih duit Anak Yatim, duit rakyat and enjoy shopping kat London dng anak Ibni dia....Dulu hormat jugak, tapi laa nie, aku kaleh Chanel bila Muka dia keluaq Tv....menteri dedak, penipu and kami rakyat kedah and kws jerai, Tak Akan undi harami nie dah !!!
    Menteri dedak and penipu !!!
    Hidup TM and hidup bersatu, hidup pakatan !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg jamil ni nmpk mcm ada ilmu tp tak amal noo..

      Delete
  24. Jk guna duit rakyat utk tujuan lawatan ini samalah spt menelan api neraka. Berani betul mrk ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno sudah tidak kafir lagi sebab sudah bayar 'upti' rm90j kpd aji adi.
      Pis skrg boleh sama mabuk mabuk duit kerajaan malaysia.
      Pakailah duit banyak banyak, tidak semua rakyat malaysia halalkan share mereka untuk kamu, jika kamu salah guna duit rakyat.

      Delete
  25. tak syak lagi admin penuh dengki kesumat, macam la duit hang yg depa pakai, org baya zakat semua ikhlas takde nak ungkit2 sbb bimbang hilang keihklasan hati, pedulikan la depa salah guna depa yg dipersoalkan, jaga tepi kain sendiri gok, ok korang aku ni mmg penghisap dedak total.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun dengki jugak, yg malangnya ko dengki kepada kebenaran..so sad, too bad, u dead!

      Delete
    2. tak syak lagi nek tempekoyak penuh dengki otak tersumbat, memang la duit gaji pak menteri-penyamun yg dapat dari wang terkumpul jumlah besar dari rakyat dan GST, ini bukan kes zakat ikhlas takde nak ungkit2 tapi bimbang wang digunakan ikut suka hati, pedulikan la rakyat persoalkan, jaga demi agama, bangsa dan negara, ok nek tempekoyak ni mmg penghisap dedak total dan sah sakit otak chronic tak makan ubat lagi!

      Delete
    3. ikhlas tak ikhlas itu antara manusia dgn tuhan
      kami pertikai akan duit tersebut yg tidak digunakan kpd yg lebih berhak yg masih ramai di tanahair ni

      Delete
    4. Anon 11 : 16
      Hisap dedak dapat apa ?
      Tak da rasa manis nya

      Pi ler netek dengan kak mah
      Basuhkan sekali berak M O 1

      $$$$$$$ lagi loaded
      Boleh dapat tempias projek ELR

      Delete
  26. Din,
    10.42 anjing najib...dah masuk dah.
    Anjing najib nie mana Ada otak utk buat yg baik, janji boleh songlap duit rakyat cukup Lah....macam bos depa jugak, najib pencuri.
    Kita Akan pastikan umnobn kita humban dlm jamban bersama Jamal jamban !!!
    Hidup bersatu !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. banggang la ko ni 10:49 ko nak jadi penjilat babi ternakan daPIG silakan takde org yg larang. ko mmg babi tonok suka menyondol dgn mulut ko sendiri di punggok babi tu.

      Delete
    2. 10.53,

      kalau kamu betul2 muslim dan tahu bab agama, jawab soalan di bawah ini,

      Apa beza antara

      1. penjilat babi ternakan daPIG.......ko mmg babi tonok suka menyondol dgn mulut ko sendiri di punggok babi tu.

      dan

      2. penjilat babi ternakan ChinakomunisPIG neggara China Komunis.......ko mmg babi tonok suka menyondol dgn mulut ko sendiri di punggok babi tu dan mintak kesina mintak hutang bayar hutang 1MDB..jual aset negara

      Delete
    3. dari dulu mmg M'sia jual segalanya pada luar mmg bodoh korang simpan la duit ko tu bawah tikar dan toksah melabur dan pastikan negara akan menjadi miskin serupa negara2 di benua Afrika. bodooh la korang tak reti2 berfikir gaimana menjana aset melalui pelaburan perniagaan.

      Delete
    4. 11.28,

      jawab soalan di atas. kalau tak reti stfu

      Delete
    5. anon 11.37...biasa laaa....geng2 parti SARKIS ni kalau takde fakta...dia akan spin kepada isu lain plak...menunjukkan kebodohan geng2 parti sarkis...

      Delete
    6. 1128 tak akan boleh jawap, sebab Moral dia dh Gadai, Minda dia dah diSita. Dia tak faham Islam, sebab dia agama Selam, mahzab Ahlul Songlao Wal Jammah. Tempat tinggal dia bawah tempurong. Bangsa dia meKayu. Kesian kan?

      Delete
    7. Jual IPP dan Tanah kepada China menjana aset??? Bodoh segala bodoh anon 11:28 nih huh?

      FGV perniagaan apa sampai jatuh teruk kat bursa saham.....

      FELDA bengap ke songlap beli 37% share @ 1/2 Billion US beb....sekarang RM 4.47 = 1 Greenback.....so pak pandir 11:28 boleh buat kira kira basic berapa banyak nya bodoh FELDA beli pada harga demekian sedang tidak ada standing offer dan boleh di bargain rock-bottom price lagi....

      Kalau bodoh sangat 11:28 jangan berlagak aset, pelaburan, perniagaan bagai...

      Bodoh masih mungkin boleh diajar bab Finance dan sebagai nya....tapi kalau BODOH-DEGIL jawab nya teruskan minum kencing bugis-penyamun dan cina-buntat Jho Lo tuh ya!

      Delete
    8. Pemimpin dulu takeover sime darby dan guthrie dari tangan asing. Skrg kita jual aset ke org asing. 11.28 kalu tak tau ekonomi dan finance, STFU.

      Delete
    9. Apahal felda nak labur di indon? Apa tujuan sebenar felda ditubuhkan? Org2 felda di sini dah ok ke sampai felda boleh fokus ke luar negara? Isu budak2 felda sangkut ganja dah selesai ke? Peneroka dah masuk golongan middle class ke? Boleh jawab 11.28?

      Delete
    10. Pendudok Felda dijadikan bank undi. Moral mereka dh diGadai, Minda mereka siap diSita. Tak ubah dh jadi zombie Umnu Bn, siap seal dgn sumoah laknat lg tu..kesian, kan?

      Delete
    11. 13.48,

      Betullah yang ditulis dalam blog steadyaku47? Mana harussaini, mana shukri......sunnah nabi ke berbuat begitu?

      Delete
    12. Apa pun kita buat kalau
      TAK IKHLAS ADA UDANG DISEBALIK BATU
      pasti mampus dan kojol
      JAMIL KHIR NI MENUNGGU MASA AJE
      untuk mampus dan kojol

      Delete
    13. PALA WUTUH HANG LA SPIN2 CERITA LAPUK TU .. TAK DE CERITA LAIN.

      Delete
  27. Bukan akta 355 Tapi lebih kepada pembaziran jer ...... Kalau parti pas@ pis depa NK Saman Sarawak report hahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS nak saman SR.....sorry bro. They are walking into a trap. Najib will never allow it...otherwise terburai semuannya

      Delete
    2. Any info orang PAS yang bagi dokumen kat Claire? Dengar he and a few others have left the party...can someone confirm this?

      Delete
  28. Zaman IT...boleh guna skype dari jerai ke london, jimat duit. Tak kan orang2 kementerian tak tahu, atau buat tak tahu, atau pun tak boleh buat apa2, sbb sign surat "saya yg menurut perintah".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahu dia naik economy?
      Mahu dia perjalanan dikira waktu luar bekerja?
      Mahu dia Penginapan hotel budget?
      Mahu dia keluar segala makan, minum pakaian tanggung sendiri?
      Mahu dia hanya sehari dua? (Pergi/Balik dah makan 2 hari).

      Well, skype ke apa you're not getting the 'REAL DEAL' aka 'REAL FEEL' walau dah beratus kali merentas benua sebagai menteri....tapi kan yang muskhil nya bawak orang PASampah sekali....

      Ingat sekarang ISLAM dorang lelong macam kat pasar malam jer.....
      Ingat GE14....UMNO-BN-PAS diflushkan jer toilet.....dah tak boleh pakai dah macam orang british pakai tissue buat selet kemudian dump!

      Delete
  29. Menteri klepto pegawai bingai bongok. Nnti yg masuk jel pegawai ngok. Menteri terlepas. Betul ker majalah Time kata malaysia no.2 kuat rasuah?? Adoi malu negara islam ala najib n jamil khir. Kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. no 1 rasuah negara mana?
      kemon najib kita masih ada harapan dpt no 1

      Delete
  30. Dengan nama ALLAH kami bersumpah dan mengaku akan mengundi Umno atau Barisan Nasional. Dan kami bersumpah dan mengaku akan menyokong Umno atau Barisan Nasional demi untuk kepentingan ugama Islam, bangsa Melayu dan negara Malaysia.

    Apa pandangan jamil khir, harussaini dan shukri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno ni mesti dapat nasihat dari tg hadi, kalo tidak mana dapat skrip bai'ah tu..

      Delete
    2. password masok neraka

      Delete
    3. Bersumpah ada makna tu.
      Berapa banyak dedak sudah masuk?...

      Delete
    4. Pala wutuh hang la dedak2, dedak ayam ko tu la.

      Delete
  31. Cuba cuba check najib kat mana skarg ni?? Mana la tau tgk sibuk2 main golf dgn donald trump pulak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dgn Rosmah makan angin dgn jet tu la mantan cemburu tu ... dia pun ada jet peribadi lagi. ye la dan puluh tahun pegang jawatan.... ni tengah sibuk nak selamatkan kunuuun nya.. poorah.

      Delete
  32. 1230, kalau Melayu dan Islam bergelar pemimpin Islam, mereka perlu jawap anda.
    Tapi kalau tak jawap, maka mereka ini adalah tergolong juga dlm species Mekayu Selam.Makanan ruji mereka adalah dedak berlauk hirisan taek low. Mahzab pun berbeza iaitu kalangan Ahlul Songlap Wal Jammah. Kesian , kan?

    ReplyDelete
  33. ko pulak mahzab mencela bimbingan setannnnn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bimbingan harussaini dan shukri...

      Harussaini kata peguam kafir betul
      Shukri kata haram guling kerajaan = najib

      Sebab itu ramai yang keliru. Yang umno kafir, yang pas sjarsn sesat. Apabila kafir dan ajaran sesat bergabung.....inilah bimbingsn kita atau.....:)

      Delete
    2. dap, pkr, pan & ppbm bimbangan ape pulak bro. bimbingan asal masyuk yg membolehkan berkuasa well go on tak kira hentam saja halal haram belakang cerita. korang defend betul2 bodoh le sbb korang mcm tu rutin hidup, nak memperjuangkan kebenaran? mana ada lagi didunia selagi tak muncul lagi kelibat keturunan rasulullah.

      Delete
    3. Saudara 13.57,

      Sila baca komen ini dari blog KD.

      Rahman 2 Wednesday, December 28, 2016 8:23:00 PM

      People traded their values and costs for an influence and power and afterwards also used them to control others. Bribes became a natural part of pursuing one’s interests throughout human evolution up to these days. Desiring money you wish, you don’t think of justice or moral values, so you do not mind being bribed. Extra money are always welcome and moral principles left behind.

      The most exposed are politicians. In other words the offices that directly influence people and their lives. A more influential politician has such ability and gumption and he can do almost whatever he likes. They do whatever they like. Thereafter they become a target of bribes. And as they are inviolable, they accept the bribe harmlessly. They do not mind which bill they legislate or who they liberate. They also need to make a living out of something. But not anybody can afford to be privileged. That’s why it’s one of the filthiest and most unfair things to do, that is offering or accepting a bribe.

      Despite of the fact that everyone individually is responsible for offering/accepting a bribe, I think that people are behind that social fiasco. It’s a pyramid with state authorities bribed by higher classes. So everyone in Malaysia should ask himself in this new regime called najibism, “Am I ready or am I not to betray myself?“

      Apa komen anda?

      Delete
    4. sampai hujung dunia akan berlaku penafian demi penafian tiada yang betul, question now is M'sia running to the dogs that matter and these “Am I ready or am I not to betray myself?“ really twisted words from twisted tongue.

      Delete
    5. 1357,1336 ..pemahaman sgt2 lemah. Keadaan ini kemungkinan besar adalah sebab jangkitan diotak. Simptom ini hasil tindak balas salah pemakanan. Rutin lahap dedak rebus, bersama hirisan taek low perlu dielakkan oleh pesakit2 ini. Pada peringkat advanced, pesakit seperti 1357 akan tunjukan kehilangan terus moral dan akal utk fikir. Pada peringkat itu, peratus pulih adalah sgt minima. Cuma doa jadi ikhtiar terakhir baginya. Kesian kan?

      Delete
    6. apo thesis gilo ko mengaku pandai, ado phd ko awak tu, tah2 srp pun ko tak lulus 17:08 nak kato o'ang dijangkit otak .. ko la sdg hadapi skrg le.

      Delete
    7. 1733 , ko pun ada rasa panas dipunggung? Kalu ya , sy bagi free diagnostic, ubat kna beli sendiri tau. Kesian ko

      Delete
    8. Kalau ikut bahasanya si anon 1733 tu la waghih buangan tu dulu

      Dah lama tenggelam skg dh timbul balik

      Rasanya tu beruk yg sama dgn kejora tu

      Masuk bepuluh Kali tapi pakai nama anon je

      Telor tarak sembang degar2

      Delete
  34. En Budin tolong bincangkan isu FELDA.beli saham.PT.Eagle.plantation lebih dari harga pasaran.pula..isu ni.org.kg.di FELDA2 dah tau.ke.belum.ni..ni.pun.ala2 1MDB.juga.ni..yg penting duit.lebih.masuk.poket.najib.utk.Beli.pengundi.PRU 14 nanti

    ReplyDelete
  35. Tak reti SERIK gamaknya sekor ni...dah menjadi adat UMNGOK...sapu selagi boleh, haram ke dosa ke...semua tolak tepi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa boleh buat
      najib pun tak berenti menyonglap lg

      Delete
  36. Seorang pengembara berjalan bersama keldainya lalu memasuki sebuah kota dan berhenti untuk mencari keperluan dan melepaskan lelah.

    dan disetiap kota yg ia singgahi bersama keldainya akan mengambil masa sebulan tidak kurang atau lebih. rezekinya sentiasa mencukupi, kenalan baru sentiasa hadir untuknya.

    Kemudian si pengembara bersama keldainya berjalan melewati golongan2 yg menghuni kota itu - ia melihat dan mendengar tanpa berkata-kata.

    Setelah siap segala keperluan maka bersedialah ia untuk berjalan keluar dari kota itu. lalu ditanya dan dipinta juga pandangan serta nasihat mengenai kota itu beserta penghuninya.

    Kemudian sipengembara itu berkata - sesungguhnya kota ini masih penuh dengan rahmatNya namun aku melihat banyaknya manusia berwajah keldai yang mampu berkata-kata didalam kota ini.

    Maka nasihatku - janganlah kamu menyertai golongan seperti itu (manusia berwajah keldai) kerana asbab dari mereka, rahmat Allahswt akan ditarik sedikit demi sedikit.

    Lalu dipegang tangan sipengembara tanpa mahu melepaskan sambil berkata "berikan kepadaku golongan seperti apa maksudmu manusia-manusia berwajah keldai itu, agar aku bisa menghindar dari mereka".

    Lalu dengan wajah yg manis dan redup cahaya matanya ia berkata -

    golongan itu adalah mereka-mereka yg tangannya merebut dan menadah segala macam nikmat tetapi lidahnya penuh dengan celaan, fitnah dan adu domba.

    Golongan itu adalah mereka-mereka yg mencaci maki dan kebencian kepada para Umara',para Ulama, para ilmuan dan golongan yg membantah kepadanya.

    Golongan itu adalah mereka-mereka yg menyertai kelompok musuh Islam (non muslim yg bersifat kafir harbi) yang mencemuh dan menghalang pada urusan agamanya dari disyariatkan (diperelokkan).

    Maka berlalu pergi sipengembara bersama keldainya meninggalkan kota itu beserta sekalian penghuninya.

    Semoga kalian mendapat hidayahNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbaik bro mmg ea gitu la pabila kebencian dah pun menjadi tuhan yg disembah.

      Delete
    2. 1530 n 1600 adalah dari golongan keldai yg lebih redho biarkan yg bathil. kebathilan adalah sembahan puak ini. mereka lebih pilih diam, tapi dimasa bathil jwtuh, mereka ni jugalah antara yg depan mengaku pejuang. Moga Allah terangi hati puak2 ini sebab perbuatan tahu taoi diam sama perbuatan subahat. Dan subahat itu sama terlibat. Moga mereka2 ni sempat selamat dari api neraka.

      Delete
    3. kotey ko la sempat dijilat api neraka .. ko siapo pulak ustaz ke, siapo pulak pejuang, yg ko berjuang sama2 setan memwar-warkan perkara yg tak wujud tu gaimana pulak tu. apo sobab udin passportnya dirampas ... cer beri pencerahan. dah tentu ko kata bn saja2 buat gimik. poraah ko hidup dlm kebencian. elok la jadi darah daging ko dan tak berganjak dan demi masa berlalu sikap dan hati ko tak penah tenang selagi tidak faham kebrokan politikus atasan ko tu semata mata berjuang utk diri sendiri & kekwn rapat, ko ape dpt. molopong jo ko jang sampai kejang urat saraf ko tu.

      Delete
    4. 1741, merepek apa tah. Cuba rasa kawasan punggung..kalu ada rasa suam2 atau panas, bererti ko ada termakan dedak tak cukup rebus. Oh, elak makan lauk hirisan taek low tu dlm sikit masa. Moga hilang sakit ko. Kesian kan?

      Delete
    5. Nakhoda sewel bekokok lagi

      Bila hikayat serigala & Kambing dah tak laku mulalah bukak hikayat donkey pulak

      Watak je lain tapi jalan ceritanya sama je Goreng je lebih fact semua ke laut

      Disokong pulak dek kejora 1741 tu

      Macamla org tak kenal

      Delete
    6. Si Keldai 15:30 @ Unknown muka tak malu masih berani2nya kong-kali-kong di halaman ini lagi...!! Bukankah hari itu saya minta alamat & h/phone nya untuk saya 'menimba ilmu' darinya....???

      Delete
  37. admin ni penghasud tegar..hasad dengki terhadap seterunya terlalu tebal sehingga satu2 isu diputar belit dan dikomen pula oleh puak2 yang tidak menggunakan akal yang waras untuk berkir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa ... may.. mang ea gitu la gamaknye.

      Delete
    2. 1601,1624. Kat mana awak tanam tiang tu pulak? Tadi ada kat sini...

      Delete
    3. 1721,

      Si anon 1601 & 1624 tu Beruk yg sama je

      Post 2-3 Kali konon2 org lain2

      Taktik basi pecacai murahan najip

      Dia bengang la tu si Jamil tak ajak dia ngeteh kat landen

      Delete
  38. Jamil dari UK Heights pergi Manchester tidaklah lebih leluconnya berbanding MP pembangang yang kejar 30 'katak lompat' sampai ke Tanah Besar. Bayangkan betapa mengilainya Mahathir apabila mengetahui tentang pemergian YB-YB berkenaan! Dengo citer Tun sampai ROTFL... kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bezanya ialah dalam hal pemergian Jamil ia banyak justifikasinya sedangkan dalam hal pemergian YB-YB pembangang ke Taiwan bagi mengejar impian 16 September tidak ada satu justifikasi pun di situ apatah lagi mereka pulang dari Taiwan dengan tangan kosong. Lebih melucukan apabila mereka disamakan seperti 'hidung tak mancung pipi tersorong-sorong' ... wakakaka

      Delete
    2. " banyak justifikasi bla bla"..adoi, 1643..sudah!!! jgn teruskan..perut aku sakit gelak ni. Ramai dh termuntah2 gelak kenyataan ko...adoi. Saya rasa kita db temui penganti Harith

      Delete
    3. Harith iskandar tahun depan takleh carik makan dah

      Balaci najip dlm ni anytime boleh beat dia

      Delete
  39. ADA AGENDA BESAR TU...BKN NK RUU SGT KT LONDON TU. TAKUT KANTOI BUATLA ALA KADAR TAKLIMAT RUU.

    ADAKAH KONDON NK GUNA RUU KELANTAN

    BIASANYA KLU PEMUMPIN BERTEMU DI LUAR NEGARA ADA AGENDA BESAR NK DIBINCANG... DN AGENDA SULIT YG PENYOKONG TK BLH TAU.

    RASANYA ISU PENGABUNGAN PAS UMNO DAN MELOBI JAWATAN MENTERI AGAMA OLEH HADI.

    NNTI SENANGLA HADI NK JEMPUT SYIAH MASUK MALAYSIA. KETIKA ITU BERSEDIALAH KITA NK JADI MCM SYRIA.

    KEDUANYA DH JADI HOBI JAMIL KELUAR NEGARA PERABIS DUIT 'HALAL' YG TIDAK BERHEMAH.

    DULU RASMI KURSUS KAWIN KT PERANCIS. CENDERAMATA JE RM3000.

    MASA HADI KE NIPPON SIAPA TAU JAMIL KT MANA.

    DULU GUNA DUIT ZAKAT NK LAWAN KAZAF ANWAR.

    PH TERUSKN BERJUANG TANPA PAS. PAS DH TK UJUD. YG ADA HANYALAH PASNO.

    ReplyDelete
  40. Bukan apa sangat jika dilihat kepada alasan pi sana. Memang tak masuk akal pun. Cuma nak bawa tunang pi makan angin.

    ReplyDelete
  41. Jamil Khir ke London untuk membuat penjelasan mengenai RUU355 di sana?

    Ia hanya membuktikan kebenaran komen saya terdahulu di blog ini bahawa JK adalah seorang yang cintakan kemewahan yang datang bersama jawatan seorang Menteri.

    Cuma sedikit tambahan, iaitu ia mahu bermewah-mewah dengan dana awam dan bukan gajinya sendiri.

    Bagaimana pendedak nak cuba membela perkara ini ia memang tidak boleh dibela sebagaimana ia tidak boleh dijustifikasi.

    Pada zaman Najib, menteri agama pun punah sama macam si kapten kapal.

    Pohon konsgi semula komen saya yang terdahulu berkenaan si Jamil Khir ini.

    john doe19 December 2016 at 00:31

    Pada entry yang lepas ketika saya menyebut tentang orang-orang yang memilih untuk terus belayar di dalam kapal lanun tidak boleh berharap untuk terus menjadi imam saya hanya sebutkan dua nama iaitu Tok Pa dan Asyraf Wajdi. Nama tok Men sengaja saya tidak sebut walaupun beliau memegang portfolio agama.

    Ini adalah kerana saya melihat Tok Men kelihatan lebih teruja dengan kemewahan hidup sebagai seorang menteri berbanding menggunakan kedudukannya sebagai menteri untuk kebaikan alif ba ta.

    Tok Pa dan Asyraf Wajdi kelihatan lebih berhemah daripada Tok Men sendiri.

    Sungguhpun beliau belum pernah terpalit skandal rasuah atau mencuri wang tetapi beberapa kes perbelanjaan mewah, tidak berpatutan dan tidak berfaedah di bawah kementeriannya menunjukkan sikap cintakan kemewahan di dalam diri Tok Men melebihi cintakan kebenaran ataupun keseronokan untuk berkhidmat.

    Tidak hairanlah apabila beliau sanggup mempertahankan kos ECRL yang luar biasa itu demi menjaga jawatannya yang datang bersama kemewahan.

    (Tak perlu diulas lagi, sudah banyak ulasan mengenainya termasuk oleh bekas orang dalam kementerian berkenaan iaitu pak rahman jpc pada 22:07 di atas)

    Malang nasib Tok Men, sekalipun beliau sendiri tidak membuat onar tapi beliau telah membiarkan dirinya dipergunakan ketuanya untuk mempertahankan onar yang dibuat ketuanya itu. Ini menjadikan Tok Men seorang pensubahat.

    Benarlah pepatah yang mengatakan ikan membusuk daripada kepala.

    ReplyDelete

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikan yg dimaksudkan dh reput busuk jijik sampai ekor...kucing pun tak hingen...elok ditanam

      Delete
    2. Tidak salah bermewah kalau ianya dalam kemampuan. Antara Dubai dan London, rasa-rasanya Dubai lebih elegen dan mewah.

      Mewah adalah trend, malah pemuda PKR yang ada banglo ala Disney tidak harus di kritik kerana terlalu bermewah sedangkan kemewahan mungkin dalam jangkauannya.

      Delete
    3. X salah tp kalau hak rakyat disalah guna itu salah... Faham kan betul-betul

      Delete
    4. 1833, Betul. Kemewahan tidak salah, malah digalak maju dan byk bersedekahn
      Cuma salahhuna kuasa, rasuah, songlap ,pecah amanah utk bermewah yg jadi masalah besar diMalaysia. Tambahan bila di lakukan oleh Melayu yg bergelar Islam, lagi2 la puak jawatan tinggi dan serban tinggi. Terima kasih atas persetujuan 1833 ketas fakta asas akidah ini.

      Delete
  42. Kat Msia mana berani buat. Nak cari nanya. Kena curah kepala dgn teh tarik lg ada.
    Projek membodohkan rakyat.
    Bn yg ada pun tak nak usuk. Pas yg bengong ni pulak yg terhengeh2.
    Konon nak tunjuk dia lah yg paling memperjuangkan islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Partai sarkas dh rosak, PAs turut mereng tidak releven lagi. Kalau mcm ni PRU14 ditungu2, cuma, Malaysia shj unik..dimana tarikh PRU itu rahsia besar yg Allah dan Najib sj tau (kata Jamil)

      Delete
    2. Adalah jadi hak sesiapa jua yang nak perjuangkan sesuatu isu. Rasanya tiada salahnya kalau Ostad nak perjuangkan isu agama yakni sama macam Dap dan perjuangkan sosialism, sekularism dan LGBTism iaitu tiada salahnya.

      Delete
    3. Ostad nak perjuangan isu agama disanjung tinggi. Bila ostad pejam tak nmpak , tegur mungkar, ostad itu mesti mereng. Terima kasih 1922 diatas setuju perkara asas agama ini.

      Delete
  43. Orang nama Jamil ni penipu dan pembohong.
    Tengok saja telatah Jamil (P.Ramlee)
    dalam filem lawak "Madu Tiga".
    Tapi Jamil madu tiga tak ambil duit zakat.
    Jamil Jerai ni mentedarah guna duit rakyat.
    Bagaimanapun Jamil Sulong baik orangnya.

    ReplyDelete
  44. Sdr pasti itu the tarik dan bukannya air sungai klang ?

    ReplyDelete
  45. Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

    pengkhususan Syarikat.
    1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
    2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...