Tuesday 29 December 2015

DIVIDEN ASB RENDAH - INI SEMUA SALAH MAHATHIR!!

Beberapa hari lalu ada penjenguk blog ini yang bertanyakan mengenai dividen dan bonus ASB bagi tahun ini yang mereka dakwa agak lambat diumumkan berbanding tahun-tahun sebelumnya.

Bagaimanapun, hari ini baru diumumkan oleh PNB bahawa dividen bagi ASB bagi tahun berakhir 31 Disember 2015 ialah sebanyak 7.25 sen beserta bonus 0.50 sen seunit.

Berdasarkan rekod perbandingan dengan tahun-tahun sebelumnya yang tersebar luas di alam maya, didapati bahawa dividen dan bonus tahun ini adalah yang terendah sejak 1990.

Ini semua adalah salah Tun Mahathir, buat apa dulu diwujudkan ASB, Proton, Lebuhraya Utara Selatan, ERL dan segala macam lainnya?

Disebabkan adanya ASB menyebabkan setiap hujung tahun orangramai hanya sibuk ingin tahu tentang dividen dan bonusnya saja?
Bukankah lebih senang jika tiada ASB?

Malah disebabkan adanya Proton, semua masalah dan kerugiannya adalah salah Tun Mahathir.

Disebabkan perjanjian tol dan ERL dibuat ketika Tun Mahathir berkuasa, semua masalah dan beban kenaikan yang berlaku sekarang juga adalah salah beliau.

Dividen dan bonus ASB yang rendah tahun ini dan terendah dalam sejarahnya tidak syak memang salah Tun Mahathir, bukankah lebih baik jika beliau tidak mewujudkannya dulu?

Maka, tiadalah perbandingan tinggi atau rendah dividen serta bonusnya.

Di zaman Najib ini, semuanya salah Tun Mahathir!! (SH 29/12/2015).

51 comments:

  1. Nasib baik tak amik loan ASB dulu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya baru buat loan ASB 50k tahun ni.nk kena bayar 20 tahun.Rasa menyesal pun ada.ingatkan keuntunggan asb ni makin meningkat naik,tapi sebaliknya.

      Delete
    2. Saya baru buat loan ASB 50k tahun ni.nk kena bayar 20 tahun.Rasa menyesal pun ada.ingatkan keuntunggan asb ni makin meningkat naik,tapi sebaliknya.

      Delete
  2. Bonus dapat 50 sen. Hilang bunyi Ringgit..

    Patut lah Mak Ngah dak tak pakai baju merah sangat ... Muka Mak Ngah yang jadi merah padam .

    ReplyDelete
  3. Kalo nak kire salah..memang salah mahathir..dia yg penaikkan najib..sebagai ahli politik yg berpengalaman dan maha berkuase..ngko tak tau ker rekod si najib tuh..yg gatae lantik dia apsal..haa..kan dah kurang dividen asb..ni dah tentu potong gst punye..mat serji tu takde criter nak pencen2 ker dr PNB tuh..masok pulak si hame mat piah..korang tunggu je le..abih duit korang tu nanti..

    ReplyDelete
  4. Apa kata menteri umngok? Rakyat dah tak sabar nak nengok menteri buat kerja kedua sebagai pelawak.hahahahaa

    ReplyDelete
  5. Ini memang sebab kebodohan Tun kerana dulu kenapa bagi dividen dan bonus Asb tinggi tapi ada menteri bangang pula akan kata kalau tak hendak dividen Asb rendah jangan beli Asb kan mudah jawapannya bukan susah jadi menteri boleh buat 3 kerja sehari hebat allah beri org cerdik ni

    ReplyDelete
  6. Ini memang sebab kebodohan Tun kerana dulu kenapa bagi dividen dan bonus Asb tinggi tapi ada menteri bangang pula akan kata kalau tak hendak dividen Asb rendah jangan beli Asb kan mudah jawapannya bukan susah jadi menteri boleh buat 3 kerja sehari hebat allah beri org cerdik ni

    ReplyDelete
  7. Memang salah Mahatir, pikir pikirkanlah akibat keputusan dia masa memerintahan by hook by crook. Ingat Doa Ustaz Fadhil dulu
    Aku nak tengok Mahatir bertaubat sesungguh pada seluruh rakyat Malaysia, pasal pemerintahannya dalam kategori si pemerintahan zalim dari segi agama mcm mana dia nak jawap depan Allah nanti dan kesian kat pengikut setia dia juga

    ReplyDelete
    Replies

    1. Alahai pengikut parti ajaran sesat dan songsang. Banyak pulak songeh kau tu. Kau tengok lah pencapaian parti kau tu kat Kelantan. Boleh dibanggakan ke?

      Cermin muka kau tu dulu.


      Delete
    2. Kau ni mesti macai dan skg ni walaun dan macai dah jeling jeling mata malu malu kucing,
      Kau nanti minta Mahatir tolong kau kat Akhirat nanti, serious ni , beb
      Walaun dan Macai penyokong membabi buta, yang salah tetap salah yg berdosa tetap berdosa kecuali bertaubat minta maaf kat orang berjuta ramainya

      Delete
    3. Siapa yang mati dulu Tun mahathir ker?
      Kalau hebat sangat doa Fadzil noor dan Tok garu nik aziz kenapa mereka mati dulu.Sembahyang hajat besar besaran minta hancurkan UMNO sampai melimpah stadium akhirnya negeri mana kena banjir besar? Siapa yang pergi tolong? Ada PAS tolong belikan khemah? PAS tadah sejadah tadah serban minta derma jihad di setiap ceramah kemana duit tu pergi? Ada pernah mereka tolong kelantan ker? Tabung Memali apa dah jadi? Waris waris di Memali ada dapat kebajikan ker daripada tabung ini? Berbai'ah cerai bini atau cerai laki talak tiga kalau tinggalkan PAS ada orang ikut ker? Ini sunnah nabi ker? Amat hadi kafir mengkafir bunuh membunuh ni sunnah nabi ker?

      Hanya orang yang sesat saja yang sanggup melacurkan agama untuk kepentingan diri sendiri

      Delete
    4. Tompang tanya anak fadzil sekarang parti apa?

      Delete
    5. Yang betul nya Melayu sudah tipu Melayu, pakai agama dan melayu, layu terus, yang miskin lagi berganda ruginya

      Delete

    6. Padan muka kau 08.37.

      Hebat kau, sampai tau apa bakal berlaku kepada orang lain di akhirat nanti.

      Ini adalah ajaran parti ajaran sesat dan songsang.

      Cermin lah muka sendiri dulu beb.


      Delete
    7. Apa punya malaun lah tanya kenapa mati dulu ? Kenapa kau di hidupkan yang patut di tanya ?

      Mahathir di beri kesempatan untuk bertaubat dengan berbuat baik dan memperbaiki segala kesalahan yang lalu.

      Sembahyang hajat ini mesti satu jemaah satu niat dan satu hajatnya. Tetapi malangnya terselit di antara jemaah yang niat dan hajatnya untuk berkerjasama dengan UMNO...

      PAS memang teruk. Khemah pun tak beli, kan? Lepas tu bersedondon pulak dengan Najib yang sedang main golf di Hawaii.

      Mudah-mudahan PAS insaf dan selama dengan UMNO nanti harap PAS tidak lacurkan agama lagi.

      Lu bodo ke apa beb? Lu kutuk UMNO sama lu kutuk PAS sekarang ini. Macam tu lah jugak lu kutuk PAS bererti lu kutuk UMNO.

      Delete
    8. Woiii ...Baya kau sendiri dah bertaubat ker. Yang kau sibuk sangat nak suruh Tun Mahathir ni bertaubat kenapa? Dia buat salah apa pada kau baya? Taubat antara kita dengan tuhan. kau ni sibuk kenapa? Woiii ...baya banyak sangat ker pahala yang kau dah buat.
      Woiii...baya. Dosa pahala urusan tuhan bukan urusan kau pun. Urusan kau tu cuci jamban saja.

      Delete
    9. Dosa Mahathir pada seluruh rakyat Malaysia. Dosa saya kalau ada dengan Emak dan Ayah yang sangat penyanyang, pada isteri dan anak-anak tercinta dan adik beradik. Sudah tentu mereka tidak keberatan memberi ampunan kepada saya sebab kasih sayang yang Allah berikan kepada kami.

      Kalau ada dosa pada kawan-kawan pun satu dua orang tak macam dosa Mahathir. Salah Mahathir kerana memerintah dengan zalim. Ada biarkan Polis sembur air masa saya buat demo menuntut keadilan. Pedih mata saya tidak terkira.

      Taubat kita memang lah dengan Tuhan tapi tahu kah saudara, Mahathir di tuntut minta maaf kepada semua rakyat Malaysia termasuk saudara kerana Mahathir lah Najib jadi PM sekarang. Dosa Mahathir mungkin sengaja atau mungkin tidak sengaja tetapi tetap kena minta ampun. Baru lah kira taubat nya diterima. Jadi taubat bukan sahaja antara kita dengan Allah tetapi melibatkan kita juga.

      Jamban pun jamban lah... tapi jangan sampai macam saudara kena cuci buntut Ros Debab kat Kuala Pilah sudah lah.

      Delete
    10. Woii..baya kau orang PAS hukum hakam terletak dilidah kau saja. Kau kata Ros Debab kat Rosmah tak berdosa ker? Bila kau nak pergi minta ampun kat dia? Sekalipun dia ampunkan kau dosa kau dgn tuhan belum terampun lagi.
      Bila kau nak bertaubat?
      Woiii...Baya kau siapa nak tuntut Tun Mahathir supaya bertaubat? Kau hakim mahkamah syariah kah? Bila masanya Tun Mahathir dibicarakan di mahkamah syariah. Atas tuduhan apa?

      Delete
    11. Ros Debab Kuala Pilah tu tidak ada kena mengena dengan Rosmah Mansor bini Najib. Saya akui mula-mula saya tulis Rosmah tapi kerana tidak mahu menaggung dosa saya tukar. Kalau saya tulis Ros Seksi tak kena lah atau tak funny lah.

      Tuan tidak percaya terpulang la. Tetapi Tuan telah berdosa pada saya kerana menuduh saya dan jika masuk mahkamah sekalipun, Tuan tidak dapat bukti yang Ros Debab itu ia lah Rosmah.

      Tuan siapa pulak bertanya siapa saya tuntut Mahathir bertaubat? Anak Mahathir ? Driver Mahathir ? Taubat ini bukan kes yang di bicarakan dalam mahkamah tetapi atas kecuaian kita sebagai manusia telah menyusahkan orang ramai dan menyakiti hati orang.

      Delete
  8. No yang dicatat - 7.25sen (sekali pandang RM7.25) dan 0.50sen (dibawah RM1) walhal RM0.50 berbanding RM0.0725.Tahun ini buz talak untung, kita makan bau asap ASB.

    ReplyDelete
  9. Kata TRH tak payahlah nak salahkan pemimpin terdahulu-REF Sinar harian.Anda yang ada sekaranglah yang patut membetulkan.Tetapi malangnya yang menerajui negara sekarang menambahkan lagi beban rakyaat,bermacam-macam bala yang melanda.Patutlah bersara bagi orang lain melakukan pula.Cerminlah muka sikit sama ada tiada keupayaan undurlah.Itu sebab kata TDM UMNO sekarang memilih ahli yang kurang kebolehan dari yang ada sekarang ini.

    ReplyDelete
  10. Memang Mahathir punca segala masaalah perilaku penjawat-penjawat mahu dalam sektor awam ataupun dalam parti-parti politik. Boleh dikata punahrana buatnya sekarang. Mereka ini semuanya lupa daratan dan tak sedar diri.
    Atas apa yang berlaku, tak nak Mahathir cepat mohon ampun dan maaf dari rakyat selagi ada hayat dikandung badan.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Agaknya mak ko beranakkan ko dulu pun salah Mahathir kan?
      Ayam bertelur kat reban pun mesti salah Mahathir jugak kan?

      Delete
    2. Bapa dia main dengan mak dia tu pun salah Tun Mahathir juga.
      Dia main dengan bini dia pun salah Tun Mahathir juga.
      Dia mati pucuk pun salah Tun Mahathir juga.
      Dia kena cirit birit sehingga bontot keluar buasir pun salah Tun Mahathir juga

      Delete
    3. Memangpun....apa korang punya otak letak kat lutut ke? Apa korang ni semua orang senang belaka ke? Kalau Mahathir tak buat tahi dari mula lagi, Malaysia ni kaya raya sampai ke hari ni!

      Delete
    4. Baya...kau nak makan tahi Tun Mahathir kau pergi minta kat dia lah. Mungkin selepas makan tahi kau jadi cerdik sikit

      Delete
    5. Makan taik Ahmad Masaln dah tentu jadi bagang macam kau 14 56.

      Delete
  11. Terima kasih Encik Shahbudin. Semalam lagi saya dah tahu pasal dividen 7.25 dan bonos 0.50 sen. Saya ingatkan lebih rendah iaitu dividen 5.0% and no bonos, tapi syukurlah dividen cuma kurang 0.25% dan bonos kurang 0.50 sen. Saya tak pernah keluarkan dividen ni sepanjang 10 tahun saya melabor. Simpan untuk masa tua. Peace uuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam tak sedar kau kena tipu dan duit kau kena ambik..
      Pasal kau baca mata wang jatuh da ekonomi negara semakin teruk tapi tetap bagi dividen dan bonus. Kalau dalam keadaan teruk macam ini PNB boleh bagi diveden RM 7.25 dan dengan bonus cuma 50 sen yang kau dah rasa lega, mengapa sejak dari tahun 1999 ketika ekonomi berkembang dan mata wang tinggi kita di bayar di antara RM 7 ke RM 8 dan bonus RM 1.50 ke RM 2 ?

      Jika sekarang cuma dapat RM 7.25 sen sepatut nya dari tahun 1999 penabung terutama orang melayu sepatutnya dapat RM 11 ke RM 12 bukan di antara RM 7 ke RM 8 !!!

      Dari 1999 hingga sekarang, berapa duit penabung yang telah di sapu oleh pemerintah UMNO? Jika 10 tahun kau dah simpan mengikut kiraan kasar duit kau dah kena ambil dalam anggaran RM 15,000 ke RM 20000 sebab ikut kemampuan otak kau yang tak cerdik ini boleh agak apa kerja kau dan tahap kehidupan kau. Jadi simpanan kau di ambil dari latar belakang kau dari jauh. Maaf sekiranya tersilap.

      Delete
    2. Tabung memali sampai skang tak nampak hasil apa pun, tak mo komen ke anon 9:59??...

      Delete
    3. Kita jangan lah ungkit kisah lama.... hihihi..
      Kita bagi chance lah PAS dan UMNO berubah.

      Ingat Ustad Najib selaluuuu ulang-ulang berpegang lah pada tali-tali Allah ...


      Delete
    4. Woiii ..Baya kalau tak mau ungkit kisah lama kau pergi masuk kedalam perut mak kau balik lah .Woii.....baya jangan lupa bawa jubah serban dan janggut kau sekali

      Delete
    5. Ini lah akibat dari kelemahan pemerintah Najib. Ubat Hospital pun kena catu. Sebelum ini hospital bagi untuk stok seminggu lebih. Sekarang cuma dapat 8 biji untuk di makan 2 biji satu hari.

      Apa faedah nya mengungkit kisah lama? Kisah baru berlalu pun masih segar seperti NFC, 1MDB, Yapiem.. lagi best untuk di sebut-sebut.

      Jangan lah ketinggalan zaman ..

      Delete
    6. Woiii...Baya bila kau mati nanti kau cakaplah pada tuhan jangan diungkit ungkit lagi dosa lama kau masa kat atas dunia.

      Delete
    7. Tuhan tidak ungkit pun dosa kita, yang dia ungkit ia lah nikmat yang Dia berikan pada kita mengapa kita tidak bersyukur. Oleh kerana takut dan tidak sanggup menanggung siksaan, ketika itu kita sendiri yang mengunggkit untuk selamatkan diri bukan Tuhan!

      Ekonomi dan mata wang jatuh tidak kena mengena dengan Tabung Memali yang telah berlaku berpuluh tahun yang lalu .

      Delete
  12. Tun tinggalkan ekonomi dan ringgit yg kukuh dan terus berkembang yg akan menjadikan rakyat berkemampuan. Tun tidak menjangkakan pemerintahan yg menjadikan ekonomi n ringgit jatuh merudum mengakibatkan rakyat menjadikan susah. Ekonomi n ringgit undur kebelakang bkn semakin ke depan. Ditambah pula oleh najib dgn gst. Jika ekonomi n ringgit meningkat dan rakyat semakin berkemampuan, perjanjian ini tak akan jadi isu. Puncanya skang ini adalah pemerintahan yg tidak menjadikan rakyat semakin tidak berkemampuan malah menambah bebanan dgn dasar2 yg salah

    ReplyDelete
  13. dannnn......sebagai 'penjengok' blog En.Shahbudin, saya juga ingin memberi pandangan politik saya bab PM Najib tidak pernah bersyukur dengan legasi yang diwarisinya daripada Tun Dr.Mahadir, sebaliknya mengangap legasi ni sebagai beban atau sekarang NAJIS........hehehe.
    Di blog-blog lain yang menyiarkan ucapan TPM Zahid menganggap legasi ni sebagai NAJIS, saya cadangkan mereka letak saja jawatan, tak perlu merungut. Biar orang lain yang lebih berkalibar menguruskan WORLD CLASS NAJIS/BEBAN ni untuk menjana ekonomi kita.

    ReplyDelete
  14. sambung lagi...........hehehe.
    Sebenarnya E.Shahbudin, saya sangat kesian kat PM Najib ni. Saya masih ingat lagi, sebelum PRU13 dulu, Penasihat Umum PKR yang sekarang berehat di Sg.Buluh sudah mewar-warkan bahawa DIA AKAN MENANG dan bakal PM Malaysia ke 6. War-war ini sampai ke Indonesia. Sampaikan Timbalan Presiden Indonesia dijadikan orang tengah menyampaikan pesanan Penasihat Umum supaya bila tiba masanya, hendaklah Najib & BN menerima takdir ini dna berundur dengan aman. Jika berlaku sebaliknya pula, Penasihat Umum akan migrate keluar negara, tidak lagi mahu mencampuri politik Malaysia. His last resort lah untuk jadi PM Malaysia..............Hehehe

    ReplyDelete
  15. sambung lagiiiiii.....................
    Jadi, tidak heranlah PM Najib went all out untuk memastikan kemenanganb BN dalam PRU13 itu.
    Saya masih ingat lagi komen seorang pejawat awam senior di bahagian Kewangan, betapa dia KAGUM dengan PM Najib mendapat dana walaupun masa tu, perbendahraan sudah kontang..........
    Macam-macam program ada - duit macam air pasang, tidak pernah surut. Sebelum PRU13 diistiharkan BRIM. Tak cuckup itu, PM Najib melawat semua syarikat GLC macam Telekom & Tnb mintak sokongan. Siap bagi bonos RM100 or was it RM500 - saya pun dah lupa. Tapi, masing-masing tetap dapat habuan $$$$. Tak sangka, rupanya kepandaian PM Najib dapat dana ni sebenarnya dari 1MDB!!!!....(nangis)

    ReplyDelete
  16. LAST sambungan dari 'Penjengok'.
    Sebenarnya saya tak kisah, PM Najib berusaha cari dana untuk menang PRU13 dulu. Cuma yang jadi kemarahan rakyat marhaen ialah, selain daripada berbelanja untuk PRU13, duit itu dijolikannya untuk keluarganya. Tengok intan berlian Rosmah, jam tangan mewah Richard Miller saling berganti, beg hermes berpuluh-puluh, majlis kawen anaknya yang gah sampai beli bunga cecah 3 juta! Belom masuk kes anak tiri si Riza buat filem 'The Wolf of Wall Street' berjumlah USD 29 juta dan beli lagi apartmen dan kodominun serta hartanah mewah di New York dan LA. Siap nambah hutang negara membeli jet baharu bernilai ERM350 juta untuk membolehkan dia anak beranak ke Khazakstan, menghadiri majlis kawen anaknya dengna penuh gaya!....(nangis lagi)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua ini dia kata adalah harta pusaka peninggalan almarhum bapa dia tetapi adik dia Nazir kata tidak.

      Delete
  17. Dengan segala pembangunan dan infrastruktor yang di bina di zaman Mahathir sepatutnya sesiapa pun yang jadi PM mampu meningkatkan pendapatan negara dan pendapatan rakyat sekali gus. Tetapi modal duit yang ada memang telah di gunakan untuk menang pru. Pak Lah lemah sebab lambat buat keputusan dan di pengaruhi KJ yang buat rakyat marah. Najib tidak membantu dan tidak memberi peluang kepada Pak Lah ketika itu.

    Kedudukan Anwar semakin kukuh dan rakyat semakin ramai menyokong PR kerana suka kepada sistem dua parti dalam parlimen.

    Najib pulak terpalit dengan perempuan Mongol yang kesudahan nya dengan tragedi. Walaupun kes telah selesai tetapi nama Najib masih di kaitkan juga. Selain itu, isu pembelian kapal selam, APCO dan yang sadis ialah bini Najib yang berbelanja boros menjadikan Najib terpaksa menguna kuasa wang membeli undi dengan BR1M dan kuasa PM untuk merancang kes liwat Anwar.

    Semua kekuatan dan tumpuan kepada memulihkan imej Najib dan mengekalkan kuasa UMNO/BN. Mahathir sendiri pernah berkata ketiak dia jadi PM, dia tidak pernah guna duit sebanyak yang Najib guna.

    Semua ini tidak ada kesudahan nya selagi tidak tukar Kerajaan yang ada sekarang.

    Jika Anwar Ibrahim yang jadi PM, rakyat akan memuji Mahathir sepertimana cakap orang UMNO, PKR tidak buat apa di Selangor semuanya UMNO yang buat.. Doakan lah supaya Anwar Ibrahim di bebaskan dan dapat mentadbir negara yang di tinggalkan Mahathir dalam keadaan yang cukup baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf.
      Ketiak pulak.. Baca ketika dia jadi PM,

      Ini pun salah Anwar. Kalau tak Anwar salah Mahathir.

      Delete
    2. Bukankah anuwar dah jadi PM? Sekarang ni dia sedang memerentah di Sungai Buloh. Tak pergi melawat ker?

      Delete

    3. Sebut pasal Anwar Ibrahim teringatkan pulak abang saudara kau bernama Khir Toyo... hihihi

      Anwar masuk berehat. Mengumpul segala kekuatan yang diberi Allah kepada nya. Insya allah tidak lama lagi bebas lah dia dan saya lah antara ribuan yang akan menyambut pembebasan Anwar pada hari tersebut.

      Dan saya akan ingatkan tuan untuk menyambut pembebasan Khir Toyo. Lebih baik kalau Khir Toyo dan Anwar Ibrahim di bebaskan pada hari yang sama ...hihihi

      Delete
  18. Sebuah artikel sinis.. Sarcastic.. Kesimpulannya adalah.. Sekarang 'bola' dikaki Najib... Bukan lg mahathir atau paklah.. Kalu najib ckp dia lebih baik dari pimpinan sebelum ini.. Apa lagi.. Kalu teror.. Sumbat la gol.. Kami nak tgk.. Ni kuasa ditangan masih nak salahkan pimpinan dahulu.. Yg paling tepat... Pimpinan hari ini sudah hilang amanah dan kebolehan memimpin.. Yg ada hanya.. Cari makan..

    ReplyDelete
  19. Saham felda x lama lg tinggal sen sen sen je seunit .. kahkah kah kah kah! Skrg dh tgal RM1.20 je. Kesian pakcik aku kt kpg.org kuat felda yg dlu sokong bn. Skrg duk maki2 bn.. kahkah kah kah. Dia pinjam 15k bli saham felda. Skrg tgal 3k je. Rugi 12..kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Felda tidak memikirkan masa depan anak-anak. Mereka di ajar mementingkan diri sendiri dan anak-anak cari lah harta sendiri, yang dalam kepala otak mereka untuk buat Haji. Saham jatuh ke sesen seunit ke ..bulan-bulan dapat RM 1000 sebab dah kontrak kan pokok sawit pada syarikat kontraktor kepunyaan Felda. Jika tahun ini dah pergi Haji lagi tiga tahun pergi lagi.

      Anak-anak merempat kat kota dan bandar. Cucu tak balik bising, merajuk. Padahal nak balik Felda pun anak-anak berkira-kira.


      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah ada juga dividen dan bonus ....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...