Thursday, 19 February 2015

Makcik Felda Pun Dah Faham....


UMNO kini seperti telah terperangkap dengan jeratnya sendiri. Setelah selama ini bermati-matian menafikan tiada konspirasi politik dalam kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim dengan Saiful Bukhari Azlan, kini segala-galanya bagaikan terdedah satu persatu.

Jika sebelum ini, bermula dengan kunjungan Saiful ke rumah Najib Razak untuk mengadu diliwat sebelum membuat laporan polis dan perlantikan Shafee sebagai timbalan pendakwaraya sudah pun dikaitkan dengan motif politik, namun selepas Anwar dijatuhkan hukuman penjara selama lima tahun, unsur politik itu semakin tidak mampu disembunyikan lagi.

Kesediaan Shafee mengiklankan dirinya dan bercakap secara terbuka serta terperinci mengenai kejadian liwat yang didakwa berlaku antara Anwar dengan Saiful setelah hukuman dijatuhkan, akhirnya menyedarkan rakyat bahawa itulah antara tujuan utama perlantikannya.

Sudah tentu jika pasukan daripada Jabatan Peguam Negara yang mengetuai pendakwaan kes liwat itu, adalah mustahil mereka boleh terus bercakap dengan media atau tampil di forum anjuran parti politik sebaik kes berakhir dan hukuman sudah dijatuhkan.

Mereka pasti akan tutup buku dan menumpukan kepada kes yang lain pula. Tetapi kerana Shafee yang yang dilantik, semuanya jadi berbeza. Beliau melakukan apa yang tidak mungkin dilakukan jika Gani Patail misalnya mengetuai pendakwaan.

Setelah mengadakan pelbagai temubual dengan media dan bercakap di forum anjuran Pemuda UMNO, Shafee juga bersetuju untuk turun ke seluruh negara bersama Pemuda UMNO untuk terus bercakap lagi mengenai keburukan Anwar.

Sebagaimana yang beliau bercakap dalam dialog anjuran AKHI tempohari, yang dikisahkannya dalam jelajah itu nanti tentunya lebih kepada cerita-cerita dalam seluar yang semata-mata bertujuan memburuk-burukkan peribadi serta untuk mengasingkan lagi Anwar daripada sokongan rakyat.

Tidakkah ia sebenarnya bersifat politik?

Tidak cukup dengan itu, Shabery Cheek pula tampil menyatakan kesediaan RTM menyediakan ruang di televisyen bagi forum terbuka atau debat yang melibatkan Shafee itu. Sudah tentu tujuannya ialah supaya lebih ramai dapat mengetahui cerita-cerita sensasi yang didakwa melibatkan Anwar dan Saiful.

Sekali lagi, pastilah tujuannya untuk manfaat politik UMNO juga.

Kenapakah ketika ini RTM pihak begitu pemurah dan ghairah mahu memberi ruang kepada agenda membelasah Anwar sedangkan beliau sudah pun dihukum penjara?

Tidak cukup lagikah kejayaan memenjarakannya selama lima tahun itu?

Tetapi dengan AJK Pas Pusat, Hanipa Maidin sudah menyahut cabaran untuk ikut serta dalam forum atau debat itu, kita tentu ingin mengetahui sama ada ruang di RTM itu masih terbuka atau sebaliknya.

Di sisi yang lain, jika UMNO selama ini mengatakan kes liwat ini adalah hal peribadi antara Anwar dengan Saiful, kenapakah setelah beliau dipenjara dan tidak mampu melawan lagi, serangan dan belasahan yang bertujuan mengaib dan memburuk-burukkannya lebih dahsyat dan tersusun lagi?

Bukankah ia sepatutnya dibiarkan berakhir seadanya saja? Apa lagi yang mahu dibuktikan kepada rakyat dengan pemenjaraan itu?

Kalau alasan adanya pertikaian banyak pihak mengenai hukuman yang diterima Anwar menjadi sebab perlunya Shafee terus diheret dan dijadikan "model produk iklan", pembebasan Razak Baginda daripada tuduhan bersubahat membunuh Altantuya juga dipertikaikan?

Dalam masa yang sama, hukuman mati yang diterima Azilah Hadri dan Sirul Azhar Umar atas tuduhan membunuh model Mongolia itu sedangkan tiada motif diketahui dan siapa yang memberi arahan juga masih misteri, turut menjadi pertikaian ramai?

Kenapa tiada program jelajah atau penerangan ke seluruh negara mahu diadakan?

Berbuih sekali pun mulut pemimpin UMNO berhujah mengatakan tiada unsur politik dalam kes Anwar ini, tetapi yang nyata dan makin difahami oleh ramai orang adalah sebaliknya. Semuanya tersingkap satu demi satu oleh perjalanan masa.

Tidak ada sesiapa lagi, termasuk makcik Felda atau pengundi tua di hujung kampung yang tidak memahami bahawa kepentingan politik adalah segala-galanya kerana setelah jasad Anwar dipenjara, rupa-rupanya pengaruh politiknya juga yang ditakuti. ( SH 19/02/2015)

44 comments:

  1. Mak Cik semua dah faham dah...sbb pe la Nuar suka sangat jantan jambu...kalau Budin pun suka jantan jambu..kang satu kampung sibuk kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah darah biru mengalir dalam tubuh inilah dia hasil otak yg langsung tak boleh pakai...

      Delete
    2. Agak agak sudah berapa kali kau menyaksikan DSAI membalun "BONTOT" budak budak yang jambu?. Jangan jangan kau sendiri dah kena kot tetapi malu untuk melapurkan kepada Najib atau pehak yang berkuasa. Mengapa perkara yang berkaitan dengan DSAI di heboh heboh kan tetapi tidak dengan kes yang membabit kan kematian Altantuyaii!!!

      Delete
    3. Anon09:16
      Otak kau lotak colah jubo ko?den raso kau memang suko main jubo omak kau kot..

      Delete
  2. Sebagai penyokong UMNO aku tidak mahu membabi buta menyokong kerja yg akan menjahanamkan UMNO terutama kalah dalam pilihanraya akan datang..

    Memang kerja yang nak dibuat KJ ni adalah paling bangang kerana kedudukan pembangkang bukanlah sehebat gerakan reformasi 1 dulu..Tapi jika gerombolan bangang ni masih nak menggasak, beerti memberi peluang rakyat mengingati Anwar dan menambah simpati..Perangai mengaibkn orang walaupun mungkin kes itu betul akan memberikan persepsi buruk kerana Melayu tak suka budaya telanjang yg dibawa pemimpin liberal mcm KJ..

    Benarlah kata veteran UMNO bahawa kita ada pemimpin perasan mcm KJ yg bangga dengan kelulusan oxford tp hakikatnya takde 'wisdom'..Kalau kita nak pemimpin retorik dan lulusan oxford,kat universiti berlambak..KJ ni pun sama lah tu..Asalkan glamour dan boleh guna KBS untuk cepat jadi PM, cerita porno pun porno lah...Kalau Ah Jib Gor beri blessing,maka Ah Jib Gor pun sama bangang....

    Kita tanya satu soalan yg KJ(Melayu Baru) kena jawab...Apa jadi My Team ko dulu?Boleh jawab ini satu pun dah ok..Kalau tak boleh jawab bermakna satu pun jangan percaya..

    Nampaknya UMNO terpengaruh dan rosak dengan ramai sgt Kitol dan Mandaliar..Dulu KJ tak sekolah di malaysia..Mungkin tak belajor pun Hikayat Sejarah Melayu...Orang yg jadi dispatch hantar passport Anwar masa zaman Pak mertua KJ lepaskan Anwar..Panjang umur kita tengok,jika si bangang ini diberi peluang lebih jauh lagi,saksikanlah jantan hitam Malaya sebagai the next Anwar. Ibrahim....Brilliant for his own but not for the country...

    ReplyDelete
  3. En Budin.. duduk Felda sejuk ooi.. makcik boleh berjimak lagi kerap dgn pakcik kau.. sejuk2 mmg la syok berjimak.. anak ramai duduk felda, kami bleh bagi makan rumput je Budin ooi..

    Nuar? Mampuih pi la ke dia.. asalka makcik dan pokcik kau boleh berjimak, lantak la FGV nak apong tanah makcik dlm rimba ni. Biar miskin lagi bodo dihina sbb kene dimainkan dek pegawai2 felda, asalkan dapat berjimak, jadilaaa.. alhamdulillah.

    ReplyDelete
  4. Akan datang ke seluruh negara

    Shafee & Saiful membintangi penerbitan teater "Liwat II" Rated R or/and X, siaran langsung oleh RTM, tajaan UxxO. Satu lagi projek pembangunan negara untuk rakyat jelata.

    ReplyDelete
  5. Janganlah jadi double standard,bila dio orang jaja hal ini sampai ke seluruh dunia,tak lak kau bising...sudahlah jangan jadi batu api.Eloklah periksa diri dulu mengapa sdr telah dipinggirkan olih UMNO setelah banyak nmenabor bakti pada UMNO kalau mengikut Resume sdr atau declare,itu pun kalau berani terus join PR,bukan ke senang begitu daripada sindir sini,menyalak sana,sampai mac cik di FELDA pun dikatakan sokong Mantan KETUM.Tak ada pun mak cikx saya di FELDA kata sokong pun,malah meluat ada lah.Nasihat saya jangan lah kerana nyamok kelabu dibakar.Belajarlah bersyukur da redhalah dengan pemberian ALLAH,saya percaya jika sikap positif yang sdr ambil dengan penoh kesabara,satu hari kelak sdr akan berjaya.Jangan gunakan anugerah ALLAH berikan kepada sdr ini disalah gunakan.Kalau perkara itu mendatangkan kebaikan dan perlu disokong ,sokonglah dengan hati yang ikhlas dan jika sebaliknya tentanglah dengan cara betul tanpa menyinggung perasaan orang lain.If you point i fingers to other people there will be 4 fingers pointing at you back.Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bayar je kat budin ni..berentilah dia menyalak..mana ada org kerja tak dibayar

      Delete
    2. Persoalannya Anon 11.44, kenapa DSAI telah dijatuhkan hukuman, pihak UMNO sibuk menjaja cerita ni lagi? Kan betul2 bangang namanya termasuk kau skali!

      Delete
    3. Mak cik anon 11.44 ni pun sama bodoh mcm dia. Tp. Sibahalul ni bohong jer.. Mana dia ada makcik kat felda.

      Delete
  6. USFB tolong nasihat India "kutty" Muslim ini, kes sudah closed, jadi duduk2 diam lah .

    ReplyDelete
  7. otak umno terletak pada jubo sepol

    ReplyDelete
    Replies
    1. AirMataBuaya,
      otak ko pulak ada kat butoh Anwar!

      Delete
    2. Ko pulak otak ko kat kepala butoh sape? najib?

      Delete
  8. Salam kepada semua pembahas.

    Mohon izin dari tuan rumah, untuk sedikit ruang membicarakan isu 'Jelajah' ini :-

    1. Saya fikir tiada salah motif UMNO untuk beri kefahaman yang sepenuhnya berkaitan sabit kesalahan Anwar meliwat Shaiful.

    2. Yang belum lagi baca alasan penghakiman, bolehlah baca di http://tiny.cc/sodomy2 - dengar dulu penjelasan tuan hakim, kenapa rayuan Anwar ditolak. Ada bukti kukuh.

    3. Memanglah adat, di dalam politik, apa saya berita negatif pihak lawan menjadi bahan propaganda. Bukan sahaja UMNO, malahan jika dikaji pihak Pakatan Rakyat lagi teruk kadar propa. Ingat tak lagi, bagaimana surat palsu yang kunun ditulis Mahathir kepada pemimpin rejim Israel digembar-gemburkan dalam media sosial oleh pihak anti-UMNO?

    4. Saya berpendapat, sebenarnya Pakatan Rakyat sudah goyah dan takut orang ramai akan mula menerima kenyataan bahawa sifat homoseksual Anwar adalah BENAR. Bahawa, Anwar meliwat Saiful sembilan kali membuktikannya dan pihak Mahkamah telah memberi penghakiman yang tuntas.

    5. Yang menjadi isu sekarang - Anwar telah didapati BENAR meliwat Saiful secara paksaan psikologi - manakala pihak UMNO mahu memperjelas secara PSIKOLOGI, pihak pembangkang pula mahu rakyat melihatnya secara POLITIK dan menutup masalah jiwa yang menghantui Ketum mereka.

    Terima kasih tuan rumah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 12:26

      Dalam hal Anwar kau sibuk ungkit hal motif.... motif UMNO untuk beri kefahaman yang sepenuhnya berkaitan sabit kesalahan Anwar meliwat Shaiful.

      Tapi dalam kes pembunuhan Altantuya kenapa motif disembunyikan....?

      Menjaja cerita orang yang telah dijatuhi hukuman penjara adalah perbuatan bacul dan pengecut. Sama seperti Najib takut berdebat walau pun dalam parlimen. Baca skrip kutuk ahli parlimen kemudian lari tinggalkan dewan.

      Bila pihak pembangkang berhujah semua ahli parlimen dudduk diluar.dewan. Macam sial ?

      Perangai seumpama itu mahu ditonjolkan pada rakyat kononnya mereka adalah gerembolan yang hebat ? Kesian....

      Apa yang dilakukan oleh KJ dan Shafiee adalah strategi kempen pilihanraya kecil Permatang Pauh. Kalau dulu isu Saiful bersumpah diliwat sekarang Shafee pula ambil giliran sebagai sanggup bersumpah kononnya Anwar memang meliwat.

      Agaknya perangai KJ dan Shafee adalah.paling mulia dimata ahli UMNO Baru yang mengaku islam.

      Amat malang sekali UMNO Baru terpaksa guna jibor Saiful untuk meraih kemenangan dalam pilihanraya itu.

      Kau ingat menjaja isu liwat boleh meringankan kos rasa hidup rakyat yang ditekan dengan pelbagai cukai oleh kerajaan Barisan Nasional ?

      Delete
    2. Anon 13:12
      Bro komen terkeluar topik la. Cuba fokus sikit. Bro dah makan ubat belum?

      Delete
    3. Bro 13.12
      Aku rasa ko yg kena makan ubat supaya jgn bengap sangat mcm ah jib gor dan kj muka kutty sbb zaman gawat ni lebih baiklah bertindak bantu rakyat terutama Melayu hadapi tekanan ekonomi daripada sibuk cerita isu porno nuar berahi...Konon nak tambah sokongan terus jadi merudum...Yg dalam UMNO tu pun semua baik ke? Generasi skrg bab tu tak jadi kisah...Ada aku kisah?????

      Kalau bab Nuar diteruskan aku isytihar keluar UMNO tapi jika UMNO umum inisiatif baru memajukan ekonomi Melayu aku akan kempen keahlian UMNO lagi...

      Delete
    4. Anal 14:42

      Bagus la ko tak kisah Anwar sodom. Ramai macam ko dari generasi sekarang dah tak kisah pasal homoseks ni. Sebab ikut liberal seks. Tapi orang Islam kisah. Jadi tak perlulah ko nak meroyan, kalau orang lain kisah. Ko tu kafir lahanat mana ada kisah LGBT.

      Delete
    5. Abu Alya....

      Komen kamu bagus kerana cool..... Tapi sayangnya kamu komen macam individu yang baru lepas baca Utusan Melayu dan majalah Mangga. Mungkin usia kamu dalam lingkungan 21 tahun berdasarkan pengalaman, pembacaan dan siasah politik yang terlalu dangkal. Lebih baik kamu diam dari berbicara kerana ia terlalu menampakkan kebodohan dan kecenderungan kamu untuk membela kerajaan korusi dan penzalim.

      Delete
  9. Betul anon 14.42

    Ah Jib Gor masa muda dulu pun baik sangat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14:46
      Ko ni pon sama kener makan ubat lah. Tak fokus!

      Delete
  10. Elok Shafee dan Saiful buat roadshow seluroh negara sebab ramai orang tak percaya Saiful diliwat. Shafee perlu adakan ruang untuk Saiful cerita sendiri dengan terperinci bagaimana beliau diliwat sembilan kali. Mungkin orang akan percaya bila Saiful cerita dengan jelas bagaimana beliau diliwat dan bagaimanana hidupnya menderita selepas itu. Masyarakat umum sebenarnya tak dapat bayangkan bagaimana tragedi ini boleh berlaku dan juga penderitaan yang ditanggung oleh Saiful selama ini setelah hidupnya musnah. Kalau siar secara langsung di tv lagi baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. setelah diliwat 9 kali, tak susah untuk saiful buktikan. ambek mikrofon, hala ke jubor saiful. kemudian suruh dia kentut. kalau bunyi "toooitttt", maknanya jubor saiful masih ketat dan bergetah, dan tak pernah kena liwat. tapi kalau kentut dia bunyi "haaahhhhh", itu tanda lubang jubor saiful dah jadi terowong. maknanya memang hari2 liwat... tak syusyah, tak payah nak bukak seluar pong...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Yang hendak dibuktikan oleh Shafee ialah dia juga mampu meliwat KJ walaupun KJ tak rela, mungkin akan ditunjukkan aksi itu semasa roadshow nanti. Jika Shafee berjaya membuktikan kemampuannya meliwat KJ, tentu lebih ramai rakyat Malaysia akan percaya Anwar telah meliwat Saiful.
      Yang Ahmad Shabery Cheek meroyan pula bukannya sebab apa, sifirnya mudah iaitu dia juga dulu pernah menjadi mangsa liwat Anwar. Itu saja.

      Delete
  11. Budin,

    Kata " rakyat hakim negara", kalau nak jadi hakim kita kena ada maklumat terperinci. Banyak keterangan dimahkamah dibuat "in camera" atas permintaan peguam Anwar. Anwar pula telah mejelajah seluruh dunia selama 6 tahun membela membuat pencerahan bagi pihak dirinya. Sekarang kes dah selesai jadi segala keterangan di mahkamah terdahulu harus menjadi public information. Kalau Anwar mengaku dan bertaubat, sessi penerangan KJ ni tidak perlu. Tapi kalau Anwar dan pasukannya terus menuduh konspirasi, sessi KJ ni penting untuk rakyat menilai. Rakyat bukan bodoh la Budin, jangan hina sangat Rakyat marhaen ni. Kita nak information untuk menjadi hakim seperti yang disarankan oleh Anwar.

    Bab lain tu takpayah la campur aduk. Itu topik lain, Rakyat akan menjadi hakim jugak. Klau kau ada maklumat elok la berkongsi sebab ramai rakyat nak jadi hakim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca keputusan mahkamah di ---> www.tiny.cc/sodomy2 <--- kalau tak faham jugak, pi tanya Karpal Singh apa sebab dia kata 'Anwar perlu bertaubat'

      Delete
    2. Kenapa hakim tidak ragu?
      Sebab ada habuan menunggu.
      Kenapa pendakwa keluh kesah?
      Sebab nak buktikan fitnah amat susah.
      Kenapa rakyat tak puas hati?
      Sebab undang-undang telah diliwati!!!

      terima kasih kerana sudi membaca gurindam katun,
      tahulah kita bodohnya hakim melantun-lantun.

      Delete
  12. Tak habis habis cerita menjubur je...apa hal la pergi cari hal je...kan dah kene masuk lokap..Cuba la fikir pasal rakyat sikit... Apa la yg rakyat dapat dari reformasi al juburi ni...

    ReplyDelete
  13. Ha ha..betul tu 16:20 Dah masuk penjara, sudahlah..Mudahan kita akan rasa aman..Tumpu pada pembangunan rakyat...Ajak KJ dekati rakyat terutama golongan muda..Lagi2 AlJuburi..16:19,15:17,16:41 kerana asyik bergaduh hal jubur lah maka Allah akan lahanat kita semua...Kalu ada penyokong tegar UMNO mcm anda semua,pelingkup UMNO..Strategi pisau makan tuan...Punaisihat dan penuhsihat...

    ReplyDelete
  14. Nk tnya skit.... Anwar msuk penjara... Hutang negara blh kurang ker??? Kos sara hidup yg melambung ni mcm mn nk cover?? Jurang miskin kaya makin lebar mcm mn nk settle??? Itu sbb utama majority rakyat sokong pembangkang... Anwar hanya wadah... Ada Paham????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar profile mandi buih takder ke mat zain?

      Delete
  15. Mohd Zain...Macamana Pakatan Pembangkang sekarang ni nak kurangkan jurang miskin kaya ni? Dasar dasar yg membantu Melayu akan di hapuskan semua....cakap tak serupa bikin bah..kau gi kerja overtime buat duet lebih bantu keluarga kau je...

    ReplyDelete
  16. Lega anwar dah ke dalam..konspirasi ke aper letak blkng.. Kelibat anwar menyebabkan hutang negara bertambah kerana najib terpaksa meminjam untuk hawa nafsu rakyat yg terpengaruh dengan dakyah anwar. Anwar mcm dajal kerana dikatakan mampu menyediakan segala galanya kpd rakyat dgn percuma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baik la bg rakyat pecuma...
      Dari bagi kat 1mdb, mas,skrudrebar ribu2...
      Audit tiap2 tahun bocor....
      Lembu kondo, pkfz...

      Ko paham 2011?

      Delete
    2. Dajal mmg menyesatkan..org malas mmg suka dajal..semua nak free..keja mls..nak berjubur je.

      Delete
    3. This Is What You Really Want !!
      Something That Beyond Your Imagination !! >>> CLICK HERE !!

      Delete
  17. Asik2 cerita juboq, apa baik sangatke juboq busuk sexsialfool tu, ko berarak dimaanapun, rykt tetap kata konsprasi, shafe dua kj kontot juboq) sexfool tu pondan sama mcm kat lorg taib, dia boleh gelak mkn kuaci dua karipup, siap pegang kyjelly lagi kat tangan,, dimakamah boleh tersenyum lagi lambai2 kat media, bapa dia kata annuar tak salah tu konsprasi arahan kwn, boleh jumpa najib, xelfie dgn kakitangan pmo, nak caya mcm mana, ini semua kerana duit, free hair, round the world, dah 3 hari baru report, lobang taik tu tak busuk bangkai ke, tak buang taik ke 3 hari tak sembahyang ke, mat keling boleh la geling kepala percaya, kalau nak buat roadshow tu buat secara profesional, byk rykt tawar diri nak berdebat, asal bagi ruang rtm buat live, shabry buih tu boleh sibuk dari sekarang, buat iklan hari2 di tv rtm,,, sibuk jgn xsibuk buih, tengok tajaan Ngok ada berani kah tidak.Muahahahahahahahaha.........

    ReplyDelete
  18. Budin...sekarang makcik makcik pun dah faham sangat hal menjubur ni hah...ni semua kau punya pasal la Budin...tak de cerita lain ke kau nak tulis...kau ni mmg mabuk la Budin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku spot macai ni baru nak mencacaikan diri.. So bagi komen mcm lembu! Konon nak tunjuk pandai.. Tp. Tetap bodoh cam lembu!

      Delete
  19. All are very stupid..
    why dont we debat and discuss about economy?
    Its only a personal interest not nations.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah right. Politics control economy or economy control politics. Its all about money and power. Anwar being a sodomite is his personal story. But Anwar got caught buggering is national security!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...