Monday 30 April 2018

DAPATAN TERBARU - UNDI MELAYU SOKONG BN HANYA 18 PERATUS

DAPATAN KAJISELIDIK PENGUNDI SETAKAT APRIL 2018: UNDI MELAYU BN MERUDUM KEPADA 18 PERATUS SAHAJA

MAKLUMAT AM

 Kajiselidik dijalankan melalui telefon oleh penemuramah (“call agents”) yang bercakap dengan pengundi yang dipilih secara rawak oleh sistem computer.

 Kajiselidik disertai oleh 1,961 pengundi berdaftar yang maklumat mereka telah disahkan sama dengan daftar Pengundi.

 Kajiselidik berjalan di antara 12 April 2018 hingga 23 April 2018.

 Dapatan kajiselidik melalui proses “weightage” untuk memastikan ia mewakili strata pengundi (“stratified”) iaitu mewakili setiap kumpulan pengundi mengikut kaum, umur dan latar belakang.

 Margin of error adalah 2.21%

POLA SOKONGAN PENGUNDI MELAYU

 Undi Melayu BN jatuh merudum dari 41.1% (Disember) kepada hanya 18.1% (April) membayangkan peralihan besar pengundi Melayu.

 Undi Melayu di kalangan pengundi yang telah membuat keputusan di antara BN, PH dan PAS hampir sama.

 50.7% responden memberi jawapan “Tidak pasti” atau “Undi rahsia” yang membayangkan mereka pengundi atas pagar.

POLA SOKONGAN PENGUNDI CINA

 Undi Cina BN jatuh merudum ke paras 9.3% dalam bulan April 2018.

 66.3% pengundi Cina menyatakan mereka “atas pagar” walaupun besar kemungkinan mereka penyokong PH.

 Pola sokongan yang sama ditunjukkan oleh pengundi Cina: tahap sokongan kepada BN jatuh merudum sebanyak 50% dalam tempoh 5 bulan.

POLA SOKONGAN PENGUNDI INDIA

 Sokongan pengundi India kepada BN merudum ke paras 18.7% berbanding sokongan kepada PH (32.9%).

 Ini kali pertama sejak INVOKE menjejaki tahap sokongan pengundi bermula Januari 2017 yang menyaksikan sokongan pengundi India kepada PH lebih tinggi berbanding sokongan kepada BN.

 Angka menunjukkan peralihan undi yang besar kepada PH di kalangan pengundi India berbanding sokongan kepada BN di saat-saat akhir, yang akan membawa kesan besar kepada banyak kerusi-kerusi marginal.

PROFAIL PENGUNDI ATAS PAGAR

 Jumlah pengundi atas pagar meningkat mendadak dua minggu sebelum pilihanraya, membayangkan peralihan pengundi setiap kaum lari dari BN.

 Pecahan pengundi atas pagar mengikut kaum: Melayu (50.7%), Cina (66.3%) dan India (46.9%)

PROFAIL PENGUNDI PAS

 Hanya 32.6% dari pengundi PAS adalah penyokong tegar PAS. Selebihnya, sebanyak 32.1% ada potensi akan mengundi PH dalam senyap.

KESIMPULAN

 Perbezaan sokongan antara BN, PH dan PAS di kalangan pengundi Melayu yang telah buat keputusan adalah tidak besar (sekitar 1% ke 3% sahaja).

 Undi Melayu BN telah jatuh merudum berbanding 6 bulan lalu dan kini berada dalam lingkungan undi Melayu PH.

 Di kalangan pengundi semua kaum, pilihan Perdana Menteri yang paling atas adalah Tun Mahathir/PH (29.9%) mengatasi Dato’ Seri Najib/BN (23.8%).

 Majoriti pengundi (40.5%) yakin kerajaan persekutuan akan bertukar tangan, berbanding hanya 27.6% yang percaya BN akan kembali berkuasa.


Bagi Pihak Invoke
RAFIZI RAMLI

162 comments:

  1. What If Mahathir And Kit Siang Are Cheating Again?
    Watching Tun Dr. Mahathir Mohamad and Lim Kit Siang sharing screen space together reminds me of the World Wrestling Entertainment. Two wrestlers can be sworn enemies tearing each other apart for months and the next moment become best friends to the extend of becoming tag team partners. It is all too melodramatic.

    Just the last GE, Mahathir urged the people of Gelang Patah to end Kit Siang’s political career. He mocked Kit Siang by saying Malaysia already had six prime ministers thus far but DAP is led by the same person since.

    In response, Kit Siang challenged Mahathir to stand against him in the elections and see whose political career ends. Kit Siang then alleged that Mahathir is the de-facto prime minister because Datuk Seri Najib sings to Mahathir’s tune. He insinuated that Mahathir would go against anybody who did not listen to him, citing Tun Abdullah Badawi as an example.

    In just five years, they are holding hands walking together. Perhaps it is time to end the political careers of both chameleons. Mahathir has admitted that his stand against DAP throughout his career was just politically motivated as DAP was his enemy then.
    Likewise, he clarified that all things said against him was just ‘politics’ and nothing was really true. So, these people have taken the whole country for a ride for decades and spoke against each other to stay in power?

    Shouldn’t anybody be held accountable for such deceit? Shouldn’t Mahathir’s chedet be called an archive of fiction then? If this happened in a developed nation, citizens would have driven Mahathir to court by now for decades of lies and hoodwinking.

    Only in Malaysia, that boasts a third world mentality, people would turn a blind eye to bring the conniving veteran back to the helm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. At the first sentence...'what if'.. at the moment we should see what the real happening now...we must eliminate the disaster 1st.. not be afraid to something that we not sure

      Delete
    2. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  2. Harapan Yang Berbahaya
    Pada bulan Ogos 2012, saya telah berpeluang untuk berbuka puasa dengan 120 orang Islam bekas murtad dan mereka menceritakan kepada saya bagaimana liciknya taktik yang digunakan pihak-pihak evangelis untuk memurtadkan orang Islam di Malaysia.

    Ramai dari kalangan para pemegang jawatan dalam DAP adalah mereka yang beragama Kristian dan agak fanatik. Di antara mereka yang tersenarai sebagai beragama Kristian dari kalangan pemegang jawatan dalam DAP termasuk Lim Guan Eng, Tony Pua, Teresa Kok, Hannah Yeoh, Ong Kian Ming, dan Yeo Bee Yin.

    Saya juga pernah menulis betapa liciknya cara mereka memasukkan jarum evangelis di kalangan orang Melayu Islam hinggakan ada dari kalangan orang Melayu yang berjubah dan bertudung kini merupakan apa yang digelar oleh para pendakwah evangelis sebagai Messianic Muslims.
    Bermula dengan nama Barisan Alternatif, pakatan yang ada kini dikenali pula dengan nama Pakatan Rakyat yang juga mengandungi parti PAS, dan kemudiannya dinamakan Pakatan HARAPAN setelah PAS tidak lagi mahu menyertai Pakatan tersebut.

    Saya ingin tumpu kepada perkataan HARAPAN itu sendiri.

    HARAPAN adalah HOPE di dalam Bahasa Inggeris. Menurut John Piper, pengasas DesiringGod.org dan seorang Canselor di Bethlehem College and Seminary di Amerika Syarikat, makna HOPE (HARAPAN) dalam Bahasa Inggeris mungkin menjurus kepada menantikan sesuatu yang tidak pasti akan berlaku. Namun dalam pengajaran Kristian, HOPE atau HARAPAN adalah keyakinan/kepercayaan terhadap sesuatu yang telah dijanjikan oleh Tuhan, atau dalam bahasa mudahnya: AQIDAH (FAITH).

    Menurut kitab Injil, “Kepercayaan datangnya dari mendengar, dan mendengar kata-kata Tuhan.” (Romans 10:17).

    Lihat gambar di atas – perkataan yang tertera di bahagian depan baju beliau ialah HOPE. Adakah disebabkan pengaruh Islam dalam Pakatan telah dihapuskan dengan tidak termasuknya PAS di dalam Pakatan yang baharu maka Pakatan kini digelar Pakatan HARAPAN?

    Adakah secara kebetulan juga Reverend Bernard Paul pernah mengutus jemputan kepada semua yang beragama Kristian untuk “menubuhkan kerajaan Tuhan di negara ini” dengan menolak kerajaan Barisan Nasional yang diketuai UMNO, sebuah parti Melayu yang memelihara Islam sebagai agama Persekutuan serta Raja-Raja Melayu sebagai payung agama Islam dan adat-istiadat orang Melayu?
    Mungkin HARAPAN ini ada kena-mengena dengan apa yang disebut dalam Kitab Injil melalui Zechariah 14:9 iaitu:

    “Tuhan akan menjadi raja atas seluruh bumi. Pada hari itu Tuhan akan menjadi satu dan namanya hanya satu.”

    Memang bahaya siapa yang harapkan HARAPAN ini. Bahaya lagi Pakatan ini kepada aqidah orang Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sya pulak berpeluang bebuka puasa dgn walaon pas...nak makan sebut pas,nak minum sebut pas
      Nk semayang pun sebut pas...


      Mengarut macai pas si pejung ni...

      Delete
    2. Haha macai najis, perlu kerja kuat sikit, nanti tak ada gaji.

      After all, yg kurang kurang lagi 10 hari lagi, u dah tak payah kerja lah..

      Delete
    3. Haha macai najis, perlu kerja kuat sikit, nanti tak ada gaji.

      After all, yg kurang kurang lagi 10 hari lagi, u dah tak payah kerja lah..

      Delete
    4. Sekiranya bakal calon PKR disekat dan digagalkan untuk bertanding dalam PRU 14 dengan segala macam helah UBN dan sekutunya ,mahkamah rakyat adalah satu satu nya altenatif terakhir dengan kuasa rakyat marilah kita sama sama MENERAJANG calon UBN + PAS pada 9/5/18 nanti.

      Delete
    5. Xpyh la bt cita mcm ni..baik bt cita mcm mn MO1 sdg berusaha utk merempatkan rakyatnya sdr skrg.

      Delete
    6. pejuang rakyat taik kucing

      Delete
    7. Tak perlu la nak buat cerita pasai benda2 macam ni bro. Akidah kita, tuhan kita (Allah yang satu), jangan kita permainkan lagi. Politik is politik. Jangan mainkan sentimen keagamaan. Islam ada dalam jiwa setiap muslim dan wajib bagi setiap muslim pertahankan. Tapi politik boleh berubah ubah. Politik adalah kotor. Dan jangan mainkan agama dalam politik kerana kau sedang mengotorkan agama kalau kau campur aduk agama dan politik. Lihat balik pemimpin MELAYU BUGIS yang kau pertahankan tu. Cukup Islamkah dia?? Cukup suci kah dia?? Kalau hanya dia pandai cakap, tapi hidup dia pun tak ikut syariat, isteri dia pun tak ikut syariat, anak2 dia pun bersepah, mengamalkan rasuah yang dah tentu haram, please stop defend him and ask people to vote him because he ia MUSLIM. bagi aku, aku tetap dengan agama aku walaupun pemimpin aku kafir. Janji pemimpin yang kafir tu tau mentadbir negara ikut yang sepatutnya. Aku taknak seorang pemimpin yang mengaku muslim, cakap bagai ustaz, tapi perangai mengalahkan kafir. Tak guna bro. Tak guna. Pikirlah dalam2 apa aku cakap ni.

      Delete
    8. Hang dah tengok filem wolf of wallstreet? Filem xrated terbitan anak Rosmah dan merangkap anak tiri pemimpin Bugis terulung..

      Ha..pi tengok dulu bar cerita pass islam

      Delete
    9. Woiii pejuang rakyat hang tak teringin nak jadi pelakon utama dlm film wolf of walls street tu ka?

      Hang berlakonlah dgn mak badak

      Delete
  3. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Dalam banyak Pilihan Raya Umum (PRU), PRU14 adalah yang paling getir dan kritikal, ibarat antara hidup dan mati, semua parti-parti politik yang bertanding, terutama BN, PAS dan PH. Sama ada BN dapat meneruskan kesinambungan legasinya atau tidak, bergantung kepada keputusan PRU14 itu nanti, yang hanya tinggal lebih kurang seminggu.

    Justeru, pengundi mesti membuat pilihan yang bijak sama ada memilih BN, PAS atau PH. Salah pilih, kita akan merana untuk 5 tahun akan datang. Ada orang berkata, bagilah peluang kepada pakatan ultra kiasu, tengok dan buat perbandingan mana lebih baik. Jika mereka gagal, tukar balik 5 tahun lagi.

    Persoalannya, bukan mudah untuk ditukar balik, selepas mereka berjaya memerintah. Contoh, apabila terlepas Pulau Pinang dan Selangor, bukan senang diambil balik. Ultra kiasu akan pancing hati rakyat dengan pelbagai insentif dan gula-gula yang akan diberikan. Ultra kiasu ini bukan bodoh, mereka dalam kalangan orang bijak dan licik. Kita sahaja yang bodoh, mudah terpedaya dan terperangkap dengan gula-gula mereka.

    Ultra kiasu telah sekian lama dapat membaca psiki dan pemikiran orang Melayu. Ultra kiasu akan suap orang Melayu untuk mencairkan hatinya, sehingga kita berkata, bagus sungguh dia, walaupun bukan Islam sanggup membantu kita”. Misalnya, bantuan ultra kiasu kepada masjid dan surau yang mungkin lebih sedikit sebelum ini, seperti yang dilakukan oleh ultra kiasu Pulau Pinang dan Selangor. Setelah mendapat bantuan tersebut, maka dalam kalangan kita akan berkata, “bagus sungguh kerajaan ultra kiasu Pulau Pinang (Selangor). Walaupun bukan Islam, sanggup membantu masjid dan surau.”

    Sebab itu, janganlah terlalu hairan, jika ultra kiasu memberikan sedikit lebih bantuan kepada rakyat berbanding kerajaan sebelumnya. Mereka mesti melakukan sedemikian, malah kelihatan seolah-olah lebih baik. Jika mereka tidak melakukan sedemikian, sudah tentu riwayatnya akan tamat dalam PRU 15. Justeru, kita mesti bijak membuat pilihan dalam PRU 14 kali ini.

    Sekian lama saya menulis, betapa bahayanya ultra kiasu. Tidak terlepas daripada mendedahkan kebobrokkan ultra kiasu. Dalam keadaan genting dan kritikal hari ini, saya ulangi lagi, kita mesti menolak calon ultra kiasu, jangan undi mereka. Alasannya adalah;

    Pertama, ultra kiasu anti Islam. Ultra kiasu hanya mahukan pluralisme. Tidak ada agama yang mengakar, semuanya sama. Islam dengan agama-agama lain semuanya pukul sama rata. Perkara ini tidak boleh dibiarkan berlaku. Islam tidak boleh dipukul sama rata dengan agama-agama lain. Malah agama lain pun tidak mahu disamakan dengan agama Islam.

    Islam mesti didaulat seperti mana termaktubnya Ia dalam perlembagaan. Bukan bermakna, kita mahu menindas agama lain. Tidak sama sekali. Sejarah Islam membuktikan, Islam tidak pernah menindas bukan Islam. Rata-rata kita lihat, bukan Islam dapat hidup senang lenang dalam sebuah negara Islam. Namun, belum tentu Islam dapat hidup aman dalam negara bukan Islam.

    Kedaulatan agalam Islam di Malaysia ini ada sejarahnya. Islam adalah agama penduduk majoriti pribumi negara ini, agama orang Melayu. Sebab itu, agama Islam termaktub dalam perlembagaan. Agama yang mengakar Alam Melayu sekian lama, agama majoriti penduduk Alam Melayu.

    Ini bukanlah sesuatu yang baharu dalam dunia, ia adalah perkara biasa. Agama majoriti akan mengakar. Sama seperti negara lain seperti Buddha mengakar di Thailand, China, Sri Lanka dan sebagainya. Di Thailand misalnya, jangan ada sesiapa pun yang cuba mempertikaikan agama Buddha, termasuk bangsa Siam sendiri dan rajanya. Semua perkara ini dilindungi. Jika ada sesiapa yang berani menghina atau merendah-rendahkan, mereka akan dimasukkan ke penjara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya bakal calon PKR disekat dan digagalkan untuk bertanding dalam PRU 14 dengan segala macam helah UBN dan sekutunya ,mahkamah rakyat adalah satu satu nya altenatif terakhir dengan kuasa rakyat marilah kita sama sama MENERAJANG calon UBN + PAS pada 9/5/18 nanti.

      Delete
  4. Tolak calon ultra kiasu dan sekutu komunisnya
    BY RIDHUAN TEE

    Kedua, ultra kiasu anti Melayu. Ultra kiasu tidak mahu orang Melayu yang menjadi ahli dalam parti mereka, yang ada jati diri Melayu, kuat pegangan Islamnya, hebat akhlaknya dan sebagainya. Ultra kiasu hanya mahukan Melayu yang liberal, tidak solat, minum arak dan anti undang-undang Islam. Melayu yang sudah tidak ada jatinya, anti bangsa mereka sendiri dan anti kepada agamanya sendiri itulah pilihan mereka yang akan diangkat menjadi calon dan pemimpin mereka. Mereka akan cari dalam kalangan sosial, komunis dan liberalis. Ini tidak termasuk melaksanakan agenda Kristian Evangelis mereka.

    Saya amat mengharapkan rakyat dapat menolak parti ultra kiasu dan fahaman komunis yang dibawanya. Ultra kiasu ini berselindung di bawah sistem demokrasi untuk menyebarkan ideologi komunis yang dipegang. Sekian lama saya bercakap, kali ini mula terbukti, terserlah belangnya apabila parti ultra kiasu ini mencalonkan cucu kepada pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Melayu dalam PRU14. Kenapa tidak letak calon Melayu ultra kiasu yang lebih baik, seperti bekas wartawan Utusan Malaysia?

    Ternyata, orang seperti bekas wartawan Utusan Malaysia yang ada jiwa Islam, yang menyertai ultra kiasu, bukanlah pilihan ultra kiasu. Tetapi yang dipilih adalah cucu pemimpin PKM berfahaman komunis. Tidak puas hati dengan pemilihan ultra kiasu komunis ini, maka Melayu ultra kiasu yang tidak terpilih itu mencabar cucu pemimpin PKM untuk berdebat bagi membuktikan dia tidak komunis.

    Dakwa Melayu ultra kiasu tersebut, cucu pemimpin PKM tersebut memasuki DAP pada tahun 2016, terus diangkat menjadi Ahli Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan kini diangkat lagi sebagai calon PRU 14. Ultra kiasu Melayu yang tidak tercalon itu mengatakan tindak-tanduk dan agenda-agenda yang dilakukan oleh Melayu komunis ini banyak kepada mirip agenda songsang.

    Cucu pemimpin PKM tersebut menggesa semua pihak tidak menghakiminya berdasarkan neneknya, sedangkan sebelum ini, beliau menyatakan neneknya adalah idolanya dan menyifatkannya sebagai "wirawati dan pejuang bangsa".

    Sejak bila pula PKM menjadi wira pejuang kemerdekaan dan pejuang bangsa? Komunis tetap komunis. Agenda untuk menguasai Tanah Melayu amat jelas. Setelah Jepun meninggalkan Tanah Melayu selepas kalah dalam Perang Dunia Kedua 1945, komunis telah keluar daripada hutan untuk menguasai Tanah Melayu. Nasib baik, British cepat sampai dalam tempoh 14 hari, jika tidak pasti negara ini telah diperintah Komunis.

    Sebelum ini saya turut membaca kenyataan cucu pemimpin komunis tersebut betapa beliau sangat teruja menjadi ahli parti ultra kiasu kerana perjuangan Malaysian Malaysia yang dibawa. Apakah cucu PKM ini faham akan maksud Malaysian Malaysia? Jika tidak faham mari saya ajarkan.

    Malaysian Malaysia adalah perjuangan ultra kiasu sekian lama. Malaysia untuk rakyat Malaysia. Memang benar, Malaysia untuk rakyat Malaysia. Tetapi apakah kita faham maksud yang terselindung di sebalik konsep ini? Ternyata bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan. Dalam maksud, mereka mahukan hak-hak istimewa orang Melayu dan bumiputera Sabah dan Sarawak dihapuskan supaya semuanya menjadi sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya bakal calon PKR disekat dan digagalkan untuk bertanding dalam PRU 14 dengan segala macam helah UBN dan sekutunya ,mahkamah rakyat adalah satu satu nya altenatif terakhir dengan kuasa rakyat marilah kita sama sama MENERAJANG calon UBN + PAS pada 9/5/18 nanti.

      Delete
    2. Woiii pejuang rakyat pi apply laa jawatan kosong sebagai KP JASA yg dikosong oleh phoooòaaaatttt

      Delete
  5. MUSANG SUDAH LENGKAP BERBULU AYAM
    TERASA janggal juga apabila sukar kelihatan bendera ataupun replika roket DAP menghiasi jalan-jalan sempena tempoh kempen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).


    Replika roket pada dasarnya juga adalah objek yang mudah mencuri perhatian terutamanya kepada kanak-kanak kerana menampakkan ciri-ciri tema angkasa lepas.


    Namun demi mengejar cita-cita lebih besar daripada angkasa lepas, logo yang mula digunakan DAP sejak PRU-3 tahun 1969 itu telah ‘ditanam dalam-dalam’ kerana parti itu kini menggunakan logo mata PKR.


    Terimbau kembali memori PRU-13 tahun 2013 mengenai linangan air mata Penasihat DAP, Lim Kit Siang yang kononnya disekat daripada menggunakan logo roket namun beliau sekarang yang berterus-terang meminggirkan logo itu.


    Harus disedari, kebersamaan PKR, PPBM, PAN dan DAP untuk menggunakan lambang mata PKR memberi keuntungan mutlak kepada DAP yang mendabik dada dalam ‘penguasaannya’ terhadap kaum Cina.


    Dengan masyarakat Melayu diketahui cukup ‘kekok’ dengan simbol roket, peluang menggunakan simbol PKR adalah kesempatan yang begitu berharga buat DAP untuk secara halus dapat mengaut undi Melayu.


    Selain itu, dominasi DAP terhadap gabungan pembangkang pada ketika ini juga begitu terserlah dengan kebergantungan PKR, PAN dan PPBM terhadap parti itu dalam pelbagai aspek termasuk dasar, polisi dan penentuan barisan Kabinet.


    Umpama peribahasa ‘Musang berbulu ayam’, DAP mungkin mendekati masyarakat dengan rupa berbeza tetapi parti itu sama sekali tidak pernah meninggalkan agenda sempit Malaysian Malaysia yang berkehendakkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama di negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekiranya bakal calon PKR disekat dan digagalkan untuk bertanding dalam PRU 14 dengan segala macam helah UBN dan sekutunya ,mahkamah rakyat adalah satu satu nya altenatif terakhir dengan kuasa rakyat marilah kita sama sama MENERAJANG calon UBN + PAS pada 9/5/18 nanti.

      Delete
  6. INDIVIDU KISAHKAN KLCC PROJEK MAHATHIR SAPU UNTUK KELUARGA (VIDEO)

    Nampaknya legasi yang dibanggakan oleh penyokong Tun Mahathir banyak juga kisah belakang tabir yang tidak diketahui oleh rakyat.

    Namun seorang individu bertaraf veteren yang bernama Ruslan Latiff telah sedikit memberi pencerahan berkenaan kisah belakang pintu hal KLCC ini.

    Menarik juga kerana Tun Mahathir dikenali dengan hal kronisma dan nepotisma dan atas sebab itu telah bersungguh-sungguh mahu menarik dan mengalihkan tumpuan rakyat dari dirinya kepada Datuk Seri Najib.

    Apapun sila pembaca lihat sendiri video iringan di bawah ini:-

    http://www.tv14.my/2018/04/29/veteren-dakwa-klcc-projek-mahathir-sapu-untuk-keluarga/

    ReplyDelete
  7. Barisan Nasional Diramal Dapat 150 Kerusi Parlimen Dalam PRU14
    Penamaan calon sudah selesai di seluruh negara pada hari Sabtu lepas. 590 kertas penamaan calon diterima untuk kerusi parlimen, 1,394 kertas pencalonan bagi kerusi DUN. 11 kertas pencalonan ditolak.

    Di parlimen, 29 kerusi ada pertandingan satu lawan satu. 143 tempat berlakunya tiga penjuru, 22 tempat ada empat penjuru dan tiga parlimen ada 5 penjuru.

    Manakala di DUN, 38 kerusi satu lawan satu. 331 ada tiga penjuru, 54 tempat empat penjuru, 18 tempat 5 penjuru dan ada tiga tempat enam penjuru. Meriahnya demokrasi di Malaysia.

    530 calon lelaki dan 60 calon wanita di kerusi parlimen manakala di kerusi DUN ada 1,244 calon lelaki dan 150 calon wanita. BN tampilkan 85 orang calon wanita, 26 di kerusi parlimen dan 59 orang di kerusi DUN.

    Calon tertua adalah Mahathir, dengan usia 92 tahun dan bertanding di parlimen Langkawi. Manakala BN pula menampilkan 6 orang calon muda berusia di bawah usia 35 tahun di kerusi parlimen.

    Atas kertas sudah boleh mencongak siapa yang bakal menang dan bakal kecundang. Mukhriz dan Mahathir dijangka tumpas di Jerlun dan Langkawi. Undi kepada calon PAS lagi banyak berbanding dua orang calon PKR itu.

    PAS pula diramal menang di 7 kerusi tradisi mereka iaitu di Pengkalan Chepa, Rantau Panjang, Kubang Kerian, Bachok, Pasir Mas, Kota Bharu, Marang dan Kuala Kedah.

    PAN yang teruk diserang oleh PAS dijangka kalah di semua kerusi kecuali dua tempat sahaja iaitu di Shah Alam dan Parit Buntar. PPBM yang memakai logo mata lebam dijangka menang tipis sahaja di Pagoh. Itu pun kalau PPBM silap langkah, Muhyiddin pun akan melingkup di Pagoh.

    Shafie Apdal dijangka menjadi arang atau abu di Semporna. Manakala DAP diramal tawan Teluk Intan dan Bakri. PKR hilang tiga kerusi di Batu, Lembah Pantai dan Bandar Tun Razak.

    Ramalan ini dianalisa berdasarkan kajian Invoke, Merdeka Center yang lepas dan menerusi sumber dalaman dari Pakatan Rakyat.

    Keseluruhannya, Barisan Nasional dijangka mendapat 153 kerusi parlimen, DAP dapat 40, PKR menang 23 kerusi, PAS peroleh 7, PPBM menang 1 kerusi dan Warisan boleh 1 kerusi sahaja. DAP akan tambah lagi kerusi daripada kerusi yang sedia ada.

    Pakatan Harapan akan dapat 65 kerusi parlimen sahaja dan ketua pembangkang di parlimen masih lagi DAP. Mahathir dan anaknya “terkorban” terus bila DAP tidak mahu kerusi selamat kepada mereka berdua dalam PRU14.

    Menurut satu kajian Tindak Malaysia, bilangan kerusi parlimen majoriti Cina sudah menurun kepada 24 kerusi sahaja. Boleh jadi bilangan kemenangan DAP, yang diramal 40 kerusi ini akan berkurangan lagi.

    Malah di kawasan luar bandar, rakyat masih marah bila Mahathir dan PH mahu hapuskan BR1M. Bagi orang kampung mereka mahukan BR1M. Kalau mansuh GST belum tentu harga barang turun. Kalau mansuh GST, entah entah orang kampung tidak dapat BR1M lagi selepas ini.

    Harus diingat ada 155 kerusi luar bandar termasuklah 54 kerusi di kawasan Felda. Orang di luar bandar mahukan kemajuan dan nikmat yang mereka dapat selama ini diteruskan. Mereka tidak mahu Mahathir lagi sebagai PM.

    Apa yang mereka nikmati sekarang adalah di zaman Najib bukannya Mahathir. Kalau sudah mahu mansuh ECRL dan HSR sudah tentu rakyat di kawasan itu tidak akan beri undi pada PH. Berpuluh ribu peluang kerja akan hilang.

    Mahathir kini sudah tekan “panic button” bila melihat sokongan Melayu terhadap PH masih lagi tiada. Mulalah reka cerita bukan bukan, cakap jet peribadi kena sabotaj, ada orang hendak langgar kereta dia dan macam macam lagi.

    Mahathir tahu PH akan kalah. DAP pun tahu PH akan kalah, sebab itu satu kerusi selamat kawasan DAP pun tidak diberi pada Mahathir dan Mukhriz. Pembangkang akan jadi lagi huru hara lepas pilihanraya ini.

    Huru hara sebab tidak dapat kuasa. Jangan bagilah kuasa pada orang yang gila kuasa. Baik kekalkan kerajaan yang sedia ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  8. khas untuk sibudin dan penjilat tegar pakatan haprak+tun taik+ dap zionis..

    Perang informasi media PRU14: Jauhi sikap jahil
    9. Ayat daripada surah al Hujurat pula, al Quran menggambarkan ada sebahagian manusia yang terkena virus jahiliyyah. Ini kerana sikap mereka yang tidak memiliki akhlak dalam melibatkan penerimaan dan penyebaran maklumat.

    10. Perkataan fasiq dalam ayat bermaksud orang yang tiada integriti dalam nilai dosa pahala pada tindakan sebaran dan penerimaan berita dan maklumat. Tidak kira sekalipun di kalangan mereka yang terpelajar, mahupun tidak sama ada pemimpin dan juga rakyat.

    11. Setiap maklumat yang diterima adalah berkewajiban diselidiki terlebih dahulu asal usul sumbernya, dan bukannya diterima bulat-bulat. Apatah lagi menyebarkannya pula tanpa usul periksa dan mengenal pasti kesahihahnnya. Sikap begini tidak seharusnya ada pada orang beriman, kerana itu dimulai ayat seruan itu dengan, " Wahai Orang Yang Beriman".

    12. Bagaimana menangani kelakuan dan sikap kejahilan ini?
    Para ulama berdasarkan Al Quran, membahagikan umat yang jahil kepada 4 keadaan dan cara mengatasinya.

    13. Pertama: Jahil yang diberikan penerangan dan penjelasan agar mereka memahami dan menerimanya.

    Firman Allah dalam surah al A'araf ayat 199,

    خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ

    "Terimalah apa yang mudah engkau lakukan, dan suruhlah dengan perkara yang baik, serta berpalinglah (jangan dihiraukan) orang-orang yang jahil (yang degil dengan kejahilannya)."

    14. Kedua: Jahil yang perlu dihadapi mereka dengan jelas dan berprinsip.

    Surah Az Zumar ayat 64,

    قُلْ أَفَغَيْرَ اللَّهِ تَأْمُرُونِّي أَعْبُدُ أَيُّهَا الْجَاهِلُونَ)

    "Katakanlah, wahai Muhammad saw, apakah patut kamu menyuruh aku sembah selain daripada Allah (setelah jelas bukti KeEsaan-Nya) wahai orang yang jahil?"

    15. Ketiga: Mohon perlindungan dengan Allah daripada sikap jahil mereka.

    Firman Allah swt, surah al Baqarah ayat 67,

    وَإِذْ قَالَ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْجَاهِلِينَ

    "Dan (ingatlah), ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya: "Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina". Mereka berkata: "Adakah engkau hendak menjadikan kami ini permainan?" Nabi Musa menjawab: "Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang dari golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)."

    16. Keempat: Jahil yang dibiarkan mereka dan jangan dihiraukan sikap mereka dan tindakan mereka. Umat Islam teruskan kerja dan perjuangan.

    Ayat surah al Furqan 63,

    وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا

    "Dan hamba-hamba (Allah) Ar-Rahman (yang diredhaiNya), ialah mereka yang berjalan di bumi dengan sopan santun, dan apabila orang-orang yang berkelakuan kurang adab, hadapkan kata-kata kepada mereka, mereka menjawab dengan perkataan yang selamat dari perkara yang tidak diingini."

    17. Oleh itu, wahai umat Islam, jauhilah diri daripada sikap yang dicela oleh Allah swt sebagaimana dalam Al Quran. PRU 14, adalah medan memerlukan kita membentengi diri dengan nilai Iman dan Islam yang selama ini menghiasi diri kita. Jadikanlah ia sebagai penyelamat daripada kemurkaan Allah.

    Malaysia Sejahtera

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakai ayat al quraan bagai..tapi akhlak ke laut

      Delete
    2. Biasalah ayat org dh tkut kalah..BN kalah pru14

      Delete
  9. Mahathir Berbohong Kononnya Berdarah Mahsuri Bukannya Kerala?
    Terlalu banyak pembohongan yang dilakukan Mahathir terhadap rakyat Malaysia sejak tahun 1981 lagi, kini diusia tuanya dia masih lagi berbohong dan menipu rakyat untuk mendapatkan kuasa yang diigininya.

    Mahathir seolah olah menjadi “tuhan” politik dan mengusai segalanya dalam Negara ini. Rakyat diminta patuh segalanya dan disuruh mempercayai setiap pembohongan yang dilakukannya. Mahathir sudah bersifat luar batasan kemanusiaan.

    Baru baru ini Mahathir berbohong lagi dengan mengatakan bahawa pilihanraya yang akan diadakan telah disekat dengan berbagai perundangan, sedangkan inilah pilihanraya yang digunapakai olehnya dahulu.

    Mahathir terus berbohong dalam ertikata lain pada mulanya untuk rakyat, tetapi hari ini dimulutnya sudah tidak lepas lepas menyebut nama Najib , sekali gus membongkar niat dendamnya terhadap Najib dalam percaturan politik peribadinya.

    Hari ini juga Mahathir terus membohongi rakyat bersama penyokongnya dimana telah cuba menukar sejarah dengan mengatakan bahawa Mahathir adalah keturunan darah Mahsuri sedangkan leluhur nyata Mahathir adalah seorang yang berasal dari Karala.

    Bukan itu sahaja , Mahathir juga telah melakukan fitnah terhadap rakyat Malaysia dengan merngatakan bahawa kapalterbangnya telah disabotaj oleh individu tertentu. Pertuduhan terhadap rakyat Malaysia dalam sabotaj ini amat berat.

    Mahathir juga tidak mahu membuat laporan polis berhubung kait dengan kejadian sabotaj tersebut menunjukkan secara nyata bahawa ianya satu pembohongan yang berat dimana sudah pastinya satu siasatan akan dilakukan secara terperinci dilakukan.

    Jangan hairan selepas ni terdapatnya dakwaan lagi sabotaj dan cubaan untuk membunuh Mahathir yang akan dikatakan oleh Mahathir. Beliau sekarang sudah tahap orang yang hilang akal apabila segala niatnya terhalang.

    Di usia yang mencecah 100 tahun Mahathir kini lupa diri dan seakan macam firaun dan karun yang ingin menongkat langit dengan kuasa dan kekayaan yang tidak pernah cukup baginya. Allah sudah membenarkannya berkuasa 22 tahun dan memberikannya kekayaan yang amat banyak.

    Benar kata orang tua, apabila manusia diuji dengan kekayaan maka kesombongan kebongkakan dalam hati mula menghitam dan tidak akan mermpedulikan lagi dalam ancaman terhadap agama Islam dan juga bangsanya.

    Fitnah dan penipuan menjadi hidangan yang enak baginya setelah bersama DAP. Jika dahulu ini lah musuh politik yang mengancam Islam dalam Negara ini, Ini lah musuh politik yang yang akan memudaratkan bangsa Melayu yang pernah ditentangnya.

    Niat Mahathir kerana dendam apabila tidak dapat apa yang dimahukan telah menyebabkan Mahathir menjadi rakus dan tamak dengan apa yang diiginkan tidak kesampaian. Dendam, irihati, benci dan sombong segalanya ada dalam diri Mahathir sekarang.

    Najib ditentang hanya kerana menyelamatkan wang rakyat yang berbillion dirompak secara terhormat oleh Mahathir dan kroninya. Tindakan ini telah menyebabkan Mahathir merah mata melihat Najib. Segala yang dibina oleh Mahathir dihancurkan dengan menamatkan perjanjian dengan kerajaan.

    Najib ambil semula pembayaran subsidi melalui IPP kepunyaan kroni Mahathir yang terpaksa kerajaan bayar sebanyak RM19 billion setahun yang digunakan sebelum ini dengan menggunakan wang rakyat. Mahathir melihat tindakan Najib ini seakan telah menyembelih angsa emas dalam kurungannya.

    Najib tidak setuju untuk swastakan MAS kepada kawannya, luluskan lesen judi untuk karibnya, bagi geran percuma RM3 bilion kepada Proton semasa dia pengerusi dan tidak menolong anak dia menjadi Naib Presiden UMNO ataupun melantik dia sebagai ahli majlis tertinggi.

    Mahathir sangat marah dengan keengganan Najib kerana beliau anggap Najib sebagai tidak mengenang budi sebab merasakan dirinya ialah orang yang naikkan Najib sebagai perdana menteri. Merasakan Mahathir dan Mukhriz sahaja yang layak untuk menjawat jawatan Perdana Menteri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu nk kopipws pn jgn la recycle sbb nampak mcm otak senteng

      Delete
  10. Mahathir gemar bergaduh. Dia gaduh dengan hampir semua perdana menteri yang lain seperti Tunku Abdul Rahman, Hussein Onn dan Pak Lah. Dia cuma tidak sempat lawan dengan Tun Razak kerana terlalu awal meninggal.

    Mahathir juga gaduh dengan hampir semua timbalan-timbalan dia seperti Musa Hitam, Tengku Razaleigh dan Anwar Ibrahim. Dan Hari ini Mahathir sedang bergaduh dengan keseluruahan rakyat Malaysia kecuali penyokong yang berkepentingan dengannya sahaja.

    Perancangan Mahathir untuk membalas dendam dengan Najib setelah lima tahun masih tidak dapat dilaksanakan. Dendam ini semakin membara kerana Najib tegas dengan pendiriannya dan tidak senang dikalahkan.

    Niat Najib pula ialah dia benar benar meletak kepentingan dan masa depan negara melampaui kepentingan politik peribadi.Rakyat sekarang tiada lagi dihidangkan dengan dasar konsesi dimana pembohongan Mahathir dahulu yang menyatakan bahawa kerajaan tidak mempunyai wang untuk melakukan pembangunan.

    Kerajaan di zaman Mahathir dikatakan terpaksa menggunakan kaedah konsesi dan meletakkan tol disegenap lebuhraya sebagai alasan untuk menampung peyelengaraan lebuhraya. Rakyat akur dan terpaksa membayar beban ini untuk memperkayakan kroninya.

    Sebenarnya perkara yang menjadi kebencian Mahathir ialah tindakan tegas Najib untuk menyempurnakan agenda transformasi negara dan untuk menyelesaikan masalah legasi yang membebankan negara dan rakyat.

    Najib telah menyelesaikan masalah perjanjian berat sebelah IPP, dan membeli balik PLUS Highways sepenuhnya dari kroni-kroni dan sekaligus menghapuskan perjanjian tol yang tidak adil walaupun kebanyakkan kroni ini merupakan kawan Mahathir.

    Komitmen Najib untuk menurunkan harga kereta sejak dia memerintah untuk mengurangkan beban hutang rakyat dan membolehkan rakyat mampu membeli kereta yang lebih selamat juga membawa banyak kemarahan dari Tun Mahathir kerana telah menjejaskan syarikat Proton kesayangan Mahathir dan anak beranaknya.

    Najib juga tegas untuk melaksanakan permansuhan subsidi pukal dan GST walaupun tidak menguntungkan politik peribadinya kerana tahu langkah-langkah ini adalah penting untuk jangkamasa panjang negara – seperti telah dilakukan di hampir seluruh negara-negara di dunia.

    Masa Ringgit menurun dan Najib diserang dalam segi politik dengan teruk, dia tegas untuk tidak menambat Ringgit seperti dilakukan oleh Tun sebelum ini kerana tahu langkah ini akan merugikan negara dalam jangka panjang.

    Oleh kerana langkah berani ini, pertumbuhan ekspot negara kita melonjak berganda dan industri pelancongan negara bertumbuh pesat.

    Walaupun Najib benar-benar menyelamatkan negara tahun 2009 ketika negara dalam krisis ekonomi dunia yang paling teruk sejak 80 tahun dahulu, Najib difitnah kerana meminjam dan menggunakan wang untuk disuntik ke dalam ekonomi negara sebagai langkah menentang kemelesetan ekonomi negara yang akan lebih teruk jika langkah ini tidak diambil.

    Segala yang dilkukan oleh Najib adalah buruk dimata Mahathir. Ini adalah kerana apa yang disentuh Najib dilihat sebagai ancaman kepada Mahathir yang mana zaman pemerintahannya hanya untuk kroninya sahaja dan bukan untuk rakyat.

    Niat dan motif dia satu sahaja. Menumbangkan Najib dengan apa saja cara termasuk U-turn demi U-turn diatas prinsip-prinsip beliau sebelum ini, melontar fitnah di atas fitnah dan berpakat untuk berbuat jahat dengan parti cauvinis dan orang yang dimusuhi dia selama 20 tahun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woiii pejuang rakyat wak kojola kengkang kepala mancis nak hisap rokok hang

      Delete
    2. Pejuang tu lah kojola&kojola tu lah pejuang...sengaja buat banyak jelmaan bagi nampak ramai&meriah geng dorang...

      Delete
  11. Bersedia untuk kalah PH

    Mengatakan Pakatan Harapan (PH) akan menang hanya satu kempen. Kalau PH kalah dikatakan penipuan. Semua ini adalah alasan PH dan sebenarnya PH sendiri ragu-ragu mampu menempuh pilihan raya umum ke-14 (PRU14) dengan berjaya.
    Kalau ada yang menyatakan sebab-sebab PH akan menang, ini merupakan percanggahan pendapat kerana PH sepatutnya bersedia menghadapi kekalahan.

    Sebelum mengulas pendapat kecil ini, kita perlu sedar kehadiran orang ramai di ceramah-ceramah hanya memberi kesan kecil kepada pertambahan undi.

    Kadang-kadang kita melihat PH seakan-akan berjaya mendahului dalam kempen mereka, berjaya memburukkan kepimpinan Barisan Nasional (BN) dengan kekuatan mereka di media sosial, malah media antarabangsa, tuduhan korupsi dan salah guna kuasa oleh Datuk Seri Najib Razak dijadikan punca kekalahan BN dan kemenangan PH.

    Namun, bagi mereka yang seakan-akan sudah mahu meraikan kemenangan PH harus sedar semua isu itu, sekiranya tidak dapat diterjemahkan kepada undi, maka kekalahan pasti menanti. Apapun, PH perlu bersedia tewas pada PRU14.

    Tsunami Melayu diharapkan tsunami yang melanda PKR

    Harapan PH jelas tertumpu kepada tsunami Melayu. Mereka membawa masuk Tun Dr Mahathir Mohamad juga untuk mendapatkan sokongan Melayu yang dikatakan menjadi penghalang kejayaan merebut Putrajaya pada PRU13.

    Namun, sebaliknya berlaku. Tsunami Melayu tidak akan berlaku. Sebaliknya, PAS yang membawa ideologi Islam mempunyai ramai pengikut beragama Islam dan Melayu adalah penghalang kepada tsunami Melayu.

    Dengan laungan PAS untuk menentang PH, undi orang Melayu berbelah bahagi dan pecahan ini tidak memungkinkan tsunami Melayu berlaku.

    PAS pada PRU14 lebih cenderung membalas dendam terhadap PH, khususnya kumpulan “Anwarisme” yang menubuhkan Amanah. Kehadiran Amanah sekali lagi memberi ketetapan tsunami Melayu tidak akan berlaku.

    Pergolakan dalaman

    Di samping itu, pergolakan dalaman PKR semakin nyata. “Hanya ada kem saya”, kenyataan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail seakan-akan mengakui pendapat bahawa pergolakan dalam PKR semakin ketara.

    Kumpulan yang mahu menjatuhkan satu sama lain seakan-akan menggenggam bara api, biar sampai jadi arang, sudah berkerat rotan mahu menjatuhkan satu sama lain, biar pada waktu PRU sebegini.

    Perbalahan pelantikan calon PKR sendiri sudah menyuluhkan kekalahan PH.

    Dalam PPBM juga begitu, suara yang sebelum ini kuat, kini muncul menentang PPBM. Parti yang masih longgar pentadbirannya, kedudukan cawangan dan bahagian hanya akan menyulitkan PH, tetapi memberi banyak harapan kepada BN.

    Pertandingan 3 penjuru

    PAS dengan terbuka mengumumkan calon mereka menentang PH dan BN. Penyokong tegar PAS antara punca kemenangannya pada PRU13, tetapi hari ini PAS terpisah dengan dendam besar kepada PH, khususnya PKR dan Amanah.

    Sudah semestinya mereka berkempen untuk menjatuhkan PH. Pastinya akan dihasut kepimpinan PAS untuk tidak mengundi PH.

    Isu 1MDB

    Isu ini sudah lusuh atau tidak difahami rakyat terbanyak menjadi sebab ia tidak memberi perubahan undi Melayu khususnya.

    Baru-baru ini sahaja, “counter attack” dilancarkan menerusi contoh siri penerangan 1MDB dalam Bicara Subang tanpa kehadiran kepimpinan pembangkang untuk mempersoalkan apa yang dipertikaikan mereka secara terbuka dan dijadikan senjata untuk menghentam Najib.

    Ini semestinya akan dijadikan senjata kempen PRU14 oleh pembangkang.

    DAP beri peluang kepada komunis Melayu

    Sentimen ini adalah satu bentuk indoktrinasi yang diserap bertahun lamanya, khususnya sepanjang 22 tahun Dr Mahathir memerintah.

    Tidak mudah mengasingkannya daripada pemikiran orang Melayu, khususnya di luar bandar. Penolakan terhadap DAP ini pasti memberi kesan kepada PH.

    Kehadiran Dr Mahathir dengan kepimpinan DAP, khususnya Lim Kit Siang pasti akan memberi gambaran bercelaru kepada pengundi. Mereka akan keliru dan kekeliruan ini digunakan sebagai strategi kempen BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  12. Bersedia untuk kalah PH

    Dr Mahathir menggantikan Anwar

    Paling utama, PH perlu bersedia menghadapi kekalahan kerana kekenduran isu Anwar yang diganti dengan cara berpolitik Dr Mahathir.

    Amat jelas, Dr Mahathir tidak pernah berjuang dalam kerangka tidak mempunyai kuasa dan masih merasakan pengaruhnya bertambah, sedangkan ia hakikat yang perlu diterima – hilang kuasa dan pengaruh.

    Musuh PKR hari ini dijulang sedemikian rupa, tetapi memualkan pejuang dan penyokong PKR. Hari ini berlaku demonstrasi membantah Dr Mahathir bertanding atas tiket PKR untuk menunjukkan kemarahan penyokong, khususnya dari gerakan Reformasi.

    Bukan itu sahaja, Dr Mahathir adalah liabiliti dengan kesalahan yang pernah dibuat sehingga digelar “Mahazalim” dan “Mahafiraun”. Pendedahan kesalahan beliau menjadi bahan kempen BN. Ini memberi mereka lebih banyak peluru untuk menyerang PH.

    Bersedialah untuk kalah PH. Jangan pula menyalahkan kekalahan itu kepada penipuan. Tuduhan penipuan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya kerap dibuat, sungguhpun 52% undi popular menyebelahi pembangkang.

    ReplyDelete
  13. PANDAI TOK WAN BERLAKON…

    https://www.malaysiakini.com/news/422105?utm_medium=facebook&utm_source=dlvr.it
    Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tampil dalam keadaan penuh emosi dalam sebuah filem pendek bersama dua kanak-kanak.

    Dalam video berkenaan, seorang kanak-kanak perempuan bernama Aisyah bertanya kepada Mahathir yang dipanggilnya atuk - mengapa beliau masih perlu bekerja

    Seriusly, pandainya Tok Wan berlakon. Masa kerajaan diterajui oleh beliau selama 22 tahun, belum pernah sekali pun kita dapat melihat kononnya “human touch” sebegini. Mencari simpati seolah bahawa dia dan rakyat Malaysia dalam sengsara yang amat besar.

    Maaflah admin nak bgtahu, kalau nak betul sengsara, tunjukkanlah keikhlasan sikit. Kalau semua anak2 Tun masih bergelar jutawan, kroni2 Tun boleh bagi pinjam jet peribadi macam bagi rokok sebatang pada member, itu bukan susah namanya.

    Kalau setakat nak salahkan GST, dah 3 tahun GST berlangsung. BR1M meningkat, pendapatan negara meningkat, rezab negara bertambah, prasarana bertambah dan takda yang bail out. ECRL dalam pembinaan, MRT fasa dua dalam pembinaan, trans borneo dalam pembinaan. Jadi apakah yang sengsara??

    Maaflah Tun,sepatutnya usaha kita ditumpukan kepada menjahanamkan DAP. DAP adalah sumber kepada kehancuran perpaduan umat. Perlembagaan sekular DAP sekarang menjadi sanjungan Tun. Kenapa Tun tak merayu supaya rakyat menyedari hal ini. Kenapa Tun menjadi hipokrit kepada perjuangan Tun selama 22 tahun? Kenapa menjilat semula segala ludah dan kahak Tun pd Lim Kit Siang?

    Jangan jadikan rakyat mangsa kepada kerakusan Tun mencari kelemahan kepada maksud melayu mudah lupa. Jangan jadikan rakyat alpa dengan retorik kartun Tun yg hanya mengulang dosa2 Tun sendiri. Mohonlah bersara dengan baik. Rumah Allah menunggu doa2 Tun yang lebih baik dan bukan nya bersifat THANOS yg mahu bergelar Tuhan.

    ReplyDelete
  14. 10 DOSA PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN
    Hujah-hujah penolakan Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP semakin tersebar dengan kenyataan bertajuk ‘10 Dosa Pemimpin Pakatan Harapan’ yang mendapat perhatian umum.

    Dengan menggunakan tanda pagar ##sayno2PH, hujah-hujah itu mula tersebar melalui pelbagai platform media sosial termasuk laman blog-blog di negara ini.

    Berikut merupakan antara intipati 10 hujah berkenaan mengenai dosa-dosa pemimpin pakatan:

    1. KLEPTOKRASI

    Perkataan ini sebenarnya terpakai kepada PH kerana sebagai “pemerintah” negeri mereka sendiri iaitu Selangor dan Pulau Pinang, rasuah di sana kelihatan semakin meningkat. Malah Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga menghadapi tuduhan rasuah.

    2. TIADA INTEGRITI

    Pemimpin PH terlalu banyak melakukan pusingan-U. Dakwaan salah urus negara Tun. Dr. Mahathir Mohamad selama 22 tahun serta gerakan reformasi telah berubah secara dramatik. Jika dahulu PKR dan DAP mengecam Dr. Mahathir tetapi kini segalanya dilupakan, bahkan mereka berani mengatakan bahawa semuanya OK.

    3. KEDIKTATORAN.

    Ini terbukti dengan cara pemimpin PH menguruskan parti komponen mereka sendiri. Contohnya adalah DAP yang mana orang-orang yang bertentangan fahaman dipecat dan diketepikan. Malah mesyuarat agung tahunannya diadakan secara tidak demokrasi.

    4. KRONISME

    Pemimpin PH mementingkan kronisme dan nepotisme. Pelbagai dakwaan telah dibuat mengenai Tun. Dr. Mahathir Mohamad serta ahli-ahli keluarganya. Malah PKR yang terdiri daripada anak beranak Datuk Seri Anwar Ibrahim dan DAP yang terdiri daripada keluarga Lim Kit Siang pernah menuduh Dr. Mahathir mementingkan kronisme.

    5. BERSIFAT PERKAUMAN

    Dengan menggalakkan orang Cina untuk membenci MCA dan Gerakan, DAP menekankan budaya perbezaan pendapat antara kaum. MCA dan Gerakan kononnya disalahkan kerana gagal berjuang untuk kaum Cina tetapi DAP sendiri tidak mempunyai apa-apa untuk kaum Cina kecuali menghasut kebencian.

    6. PENIPU

    PH memberi harapan dan janji palsu. Terdapat terlalu banyak contoh tetapi cukup untuk mengatakan manifesto mereka pada masa lalu dan sekarang tidak praktikal dan tidak dapat dipenuhi kerana pelbagai sebab. Ia sama seperti menipu semua orang termasuk penyokong mereka sendiri.

    7. TIDAK BERGUNA DAN TIDAK BERUPAYA

    Mereka (PH) tidak boleh memerintah Pulau Pinang dan Selangor dengan betul tetapi masih berani untuk bermimpi memerintah negara ini? Krisis air telah menjadi masalah biasa di Selangor dan Pulau Pinang pula tenggelam dalam banjir kilat dan tanah runtuh serta pencemaran. Rakyat ditendang keluar dari rumah mereka sendiri!

    8. SUKA MENYALAHKAN PIHAK LAIN

    Pemimpin PH telah menguasai seni dan kemahiran menyalahkan BN kerana kesengsaraan negara dan kegagalan mereka. Taktik berkenaan disifatkan sebagai pengecut bahkan tidak sesuai pun untuk berada sebagai pembangkang.

    9. TIADA SIFAT KEPIMPINAN

    Disebabkan ketiadaaan pemimpin berkeupayaan, PH hanya pandai membuat pelbagai dakwaan yang tidak terbukti selain membuat pelbagai tuduhan yang tidak beradab bersama penyokong mereka. Calon-calon yang hendak diangkat sebagai Perdana Menteri pula adalah individu yang telah berumur 93 tahun selain individu yang telah disabitkan kesalahan liwat

    10. TIADA RANCANGAN KUKUH UNTUK MEMERINTAH

    Kerjasama parti-parti dalam Pakatan Harapan amat lemah dan hanya mengejar agenda yang mementingkan diri masing-masing. Ia bukanlah mengenai menyelamatkan Malaysia kerana Malaysia telah menunjukkan prestasi yang baik di bawah Datuk Seri Najib Tun Razak dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebijik mcm pepatah melayu;

      Mengata dulang, paku serpih,
      Mengata orang dia yg lebih

      You are what you eat..whether you become muscles or you become shit!

      Delete
  15. Najib Lakukan Untuk Rakyat, Mahathir Lakukan Untuk Kroni
    ”Pemimpin perlu tahu hadnya, jangan terlalu lama memegang kuasa. Sebaliknya akan berlaku, kamu (parti) akan mempunyai lebih ramai orang bodoh dalam parti,” – Mahathir

    Ini adalah dianatara ayat Mahathir setelah begitu lama berada didalam kerajaan dan melepaskannya setelah 22 tahun memerintah.

    Sepanjang 22 tahun tersebut, apakah yang dilakukan oleh Mahathir terhadap bangsa Melayu , Tiada .. Itulah jawapannya. Bagi Mahathir Melayu adalah golongan yang malas berusaha dan mencari rezeki, semuanya mengharapkan bantuan semata mata.

    “Pemimpin yang teruk adalah apabila mereka menyekat pemimpin yang lebih pandai kerana takut tergugat,” kata Mahathir dipetik The Malaysian Insider.

    Ini lah yang mahu dilakukan oleh Mahathir sekarang, terus mengugat kedudukan Najib Razak yang dilihat lebih bijak darinya dalam membawa Malaysia ke landasan yang betul. Sekatan demi sekatan dilakukan sehingga Mahathir sanggup bersekongkol dengan DAP untuk memusnahkan Melayu sendiri.

    Di zaman Mahthir, apa yang boleh diberikan kepada rakyat, tiada.. jika ada pun hanya Amanah Saham Bumiputera yang mana geran sebanyak RM5000 diberikan kepada rakyat dan , rakyat terpaksa membayarnya semula dengan potongan dari dividen setelah puluhan tahun dan masih tidak selesai lagi.

    Tetapi apabila Najib memperkenalkan BR1M kepada rakyat Malaysia dan sehingga kini tel;ah mencapai jumlah hampir 7 juta orang penerima. Mahathir terus mengkritik dasar Najib dengan mengatakan ianya sesuatu yang tidak wajar dilakukan.

    “Tak salah kerajaan menghulurkan bantuan kepada orang miskin dan kurang upaya tetapi pemberian itu hanya akan membuatkan rakyat terus bergantung kepada kerajaan. Kerajaan seharusnya melatih dan mencungkil kebolehan rakyat. Bukan hanya terus membiarkan rakyat menunggu bantuan daripada kerajaan,” Tun Mahathir.

    BR1M yang dihulurkan oleh kerajaan bukan soal pergantungan rakyat kepada bantuan tersebut, akan tetapi ianya lebih kepada perkongsian hasil Negara bersama rakyat dimana tidak ada dalam kamus pemerintahan Mahthir selama 22 tahun.

    Kerajaan Najib membayar BR1M sebagai suatu bantuan dan rangsangan ekonomi kepada orang ramai, kebanyakannya orang Melayu. Mahathir pula menyifatkan BR1M itu sebagai rasuah. BR1M ini dilihat lebih baik rakyat ‘dirasuahkan’ untuk membeli barang keperluan daripada kroni diberikan duit untuk membeli kuda.

    Mungkin itu asas kemarahan Mahathir: duit kerajaan sekarang disalurkan secara langsung kepada rakyat dan bukan lagi melalui orang tengah sebagaimana amalan sebelum ini. Seterusnya sasaran matlamat tidak tercapai untuk rakyat. Hanya memperkayakan orang tengah.

    Harus disingkap sejarah bagaimana pemimpin yang rakus wujud dizaman Mahathir dan tidak mempedulikan langsung nasib rakyat yang amat tertekan dimana kadar pendapatan yang rendah dengan kadar inflasi yang tinggi ketika itu.

    Memang benar perjuangan pemimpin-pemimpin di zaman Mahthir tidak lagi menerapkan kepada ahli-ahli untuk mengangkat martabat bangsa dan negara. Pemimpin di zaman Mahathir hanya mengejar keuntungan dan menggunakan keseluruhan jentera parti untuk menyelamatkan diri sendiri, kroni dan kaum keluarga dengan menggandakan kekayaan diri.

    ReplyDelete
  16. Mahathir bukan berjuang untuk mengangkat ekonomi orang Melayu, bukan lagi mempertahankan hak istimewa orang Melayu. Malah pemerintahan yang dijalankan telah bertukar kepada parti persendirian kepada orang tertentu untuk melindungi segalanya yang sedang dilakukannya dan dikongsi bersama dengan kroni-kroninya. Kroni-kroni pula setelah mendapat habuan, akan menyokong pemimpin korup seperti Mahathir tanpa limit.

    Melayu yang malas, Melayu yang tidak berusaha, Melayu yang apabila berada di atas telah mengambil kesempatan (sehingga) tahap maksimum dengan membohongi dan menggadai prinsip bangsa serta menarik balik hak istimewa Melayu serta subsidi dan biasiswa.

    Ayat ini digunakan bagi menyembunyikan segala bentuk tindakan yang dilakukan bersama kroni-kroni untuk merampas hak-hak rakyat dengan dasar persyarikatan dan penswastaan yang telah meyebabkan banyak syarikat GLC tersungkur jatuh.

    Dengan cara politik baru orang Melayu yang hanya melihat wang sebagaimana telah diajar oleh Mahathir dalam memberikan habuan kepada kroni yang kaya raya. Rakyat hanya dihidangkan dengan bangunan KLCC yang tersergam indah sahaja.

    Melayu akan semakin korap, bangsat dan berkasta paria di dalam jangka masa 10 ke 20 tahun lagi jika Mahathir menerajui Malaysia semula. Cukuplah sejarah peyiksaan yang dilakukan selama 22 tahun oleh Mahathir.

    Walaupun mungkin Melayu masih berpakaian elok, memandu kereta dan berumahtangga, Melayu akan kehilangan hak sebagai tuan di negara ini, Melayu akan diherdik dan diterjah sebagai jaga dan driver, Melayu sebagai tukang kebun di rumah-rumah towkay (touke) atau sebagai pencuci kolam renang.

    Melayu akan sentiasa terkenang bagaimana hebatnya 4 Perdana Menteri asal Tanah Melayu dan tertunggu-tunggu bilakah penyelamat bangsa Melayu akan kembali menyatukan bangsa yang sudah lunyai ini.

    Pada masa Melayu tidak memikirkan soal semangat kebangsaan, Melayu miskin hanya akan terlihat sebagai malas, bodoh dan tidak mempunyai inovasi dan bukan sahaja diherdik dan sergah oleh bangsa lain tetapi juga diterjah dan diherdik oleh bangsa sendiri seperti Mahathir.

    Demikian lah apa yang akan terjadi apabila secara sistematik bangsa Melayu dilumpuhkan dari semangat kemelayuan, jati diri dan menjadi robotik remote control.

    Pada mulanya, Mahathir menyertai bidang politik untuk membela hak orang Melayu. Akan tetapi pada zaman pemerintahannya, projek-projek kerajaan dan juga hak monopoli diberikan kepada ahli perniagaan kaya yang mempunyai hubungan rapat dengannya.

    Ini bukan perkara baharu: pihak pembangkang sering mengkritik Mahathir atas isu ini suatu ketika dahulu, mengherdik amalan yang diamalkan oleh Mahathir sehingga berbagai gelaran yang diberikan terhadapnya.

    Wang kerajaan dibazirkan ke atas syarikat kroni, dan apabila projek gagal, syarikat-syarikat yang sama terpaksa diselamatkan (atau di-bail out) oleh kerajaan juga. Contohnya, projek LRT dan monorail kebanggaan Mahathir akhirnya terpaksa di-bail out oleh kerajaan untuk jumlah RM8.68 bilion.

    Bukankah yang dibazirkan oleh Mahthir itu adalah wang rakyat? Wang yang sepatutnya diberikan kepada rakyat dalam membangunkan infarstruktur keselesaan untuk rakyat dihabiskan untuk meyelamatkan kroni dan anak beranaknya.

    Cuba bandingkan dengan keadaan sekarang. Projek MRT1 (Sungai Buloh-Kajang) Najib disiapkan lebih awal daripada jadual dan dibawah bajet (RM2 bilion lebih murah). Yang pentingnya, setengah nilai kontrak projek itu diberikan kepada kontraktor-kontraktor bumiputera melalui sistem tender terbuka (open tender).

    Begitu juga pembinaan lebuhraya Pan Borneo yang tidak pernah difikirkan Mahathir untuk rakyat Sabah dan Sarawak, Namun Najib telah merealisasikannya untuk rakyat Sarawak sebuah pembinaan lebuhraya tanpa tol yang dibina tanpa konsesi dan ditanggung sepenuhnya oleh kerajaan.

    ReplyDelete
  17. Dalam kata lain, kontraktor bukan kroni. Siapa kata Melayu tidak mampu buat kerja yang baik dan cekap? Hanya Mahathir sahaja tidak mempercayai Melayu dalam meningkatkan ekonomi dan taraf hidup sehingga mengatakan Melayu tidak boleh melakukannya dan pemalas.

    Sudah beberapa kali Mahathir menyifatkan orang Melayu sebagai malas. Kononnya, dia gagal mengubah sikap orang Melayu. Semua ini hanya alasan kerana dia yang bagi peluang kepada kroninya dan bukan orang Melayu biasa.

    Mungkin kroninya yang malas (sebab itu banyak projek gagal), sedangkan kebanyakan orang Melayu tidak. Secara peribadi ramai yang tidak beranggapan begitu kerana telah bekerja dengan banyak orang Melayu yang rajin, jujur, bijak, dan berupaya. It was a true privilege to work alongside them.

    Jadi apa yang berlaku sekarang adalah disebabkan Mahthir yang yang menjadikan Melayu itu menjadi penentang , Melayu yang menyokong pula adalah dikalangan Melayu pemalas yang hanya mengharapkan habuan mudah melalui sistem kroni Mahathir.

    Kini Mahathir bersama pembangkang untuk memusnahkan Melayu dan apa yang ada pada diri Melayu untuk menghidupkan semula kroninya dengan menghidupkan semula amalan kronisme dan akan terus membiarkan rakyat sebagaimana 22 tahun pemerintahannya.

    ReplyDelete
  18. “MAHATHIR SUDAH DEKAT DENGAN KUBUR, SIAP BATU NISAN MULAI SEKARANG
    Bolehkah seorang lelaki berusia 93 tahun menjadi wakil rakyat bagi penduduk Langkawi untuk 5 tahun mendatang? Persoalan itu diajukan kepada segelintir pengundi di kawasan parlimen berkenaan sejurus selepas Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan dirinya bakal bertanding PRU14.

    Menurut penduduk veteren Langkawi Bujang Saad, 80, usia Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu sebenarnya sudah tidak sesuai untuk bergelar wakil rakyat Langkawi, apatah lagi sebagai seorang Perdana Menteri.
    “Umur Mahathir bukan masanya dah (untuk bergelar wakil rakyat)… Masa dia sudah dekat dengan kubur.. Dia (Mahathir) kena siap batu nisah dah mulai sekarang. Bukan lagi masa untuk dia memecahbelahkan masyarakat di Langkawi,” katanya ketika ditemui sebuah portal di Kuah, Langkawi.
    “Tak lama kita dah nak pergi ke liang lahad dah…,” tambahnya kepada Dr Mahathir.
    Selain itu, Bujang turut tidak bersetuju dengan propaganda pembangkang bahawa rakyat perlu kenang jasa Dr Mahathir selama 22 tahun dan perlu ditafsirkan melalui pembuangan undi dalam PRU14 nanti.
    Sebaliknya menurut Bujang, Dr Mahathir yang sewajarnya perlu berterima kasih dan mengenang budi rakyat yang memangkah Dr Mahathir ketika berada di dalam Barisan Nasional (BN) dahulu.
    Disebabkan sokongan dan budi rakyatlah yang menyebabkan Dr Mahathir berpeluang menjadi Perdana Menteri selama ini.
    “Rakyat sudah susah payah berperang di kampung-kampung dan memangkah dalam pilihan raya, nak memastikan mereka (calon) dapat jawatan (menang pilihan raya)… Patut merekalah berterima kasih kepada rakyat terlebih dahulu.
    “Selepas kita bersusah payah beri jawatan (menang pilihan raya), selepas itu kita berterima kasih kepada mereka kerana telah memberi pembangunan? Kita sokong dia langsung tak sebut (terima kasih), bagaimana apabila dia buat pembangunan kita pula sebut (terima kasih)?.
    “Kita sudah fikir salah… Orang matang tidak akan sebut kenang budi kepada Dr Mahathir… Saya tak kenang!,” ujarnya dengan tegas.
    Bujang merupakan salah seorang penggerak masyarakat yang sudah lama berkhidmat di Langkawi dan mempunyai pengaruhnya yang tersendiri di parlimen berkenaan.

    ReplyDelete
  19. “UMUR DR MAHATHIR TIDAK MAMPU BERKHIDMAT LAGI” – SHEIKH NEK ALI
    Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad tidak lagi seperti dahulu. Jiwa dan perwatakannya menyimpang jauh dari pegangan asal perjuangannya selama 22 tahun dahulu.



    Perkara ini diakui sendiri oleh veteren UMNO Kedah iaitu Sheikh Nek Ali Nek Ahmad, 70, yang cukup berpengalaman dalam bidang politik khususnya dalam negeri Kedah, serta cukup mengenali bekas Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu.



    “Sekarang ini dia (Dr Mahathir) sudah menjadi sahabat, yang lebih baik puji pula DAP… Ini menunjukkan sebab itu dari segi agama, Tuhan bagi peringatan kepada kita… Tuhan bagi kita akal untuk kita fikir, bagi telinga untuk kita dengar, beri mata untuk kita tengok dan berfikir.



    “Kita tengok macam mana dahulu dengan sekarang. Sekarang dia lebih DAP daripada bangsa. Tidak menjaga bangsanya. Dia lebih berusaha untuk kempen kepada DAP supaya orang Melayu dapat terima DAP ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini di Alor Setar.



    Sheikh Nek Ali juga turut melabelkan DAP sebagai sebuah parti orang Cina tulen yang sedang menerima bantuan dari Dr Mahathir untuk menghasut orang Melayu menyokong mereka.



    Beliau turut berpesan agar pengundi Melayu sentiasa sedar akan situasi yang berlaku sekarang ini. Memandangkan perjuangan DAP untuk mewujudkan konsep ‘Malaysian Malaysia’ di negara kita, maka tidak mustahil Dr Mahathir sekadar menjadi ‘alat tunggangan’ mereka sahaja.



    “Ini suatu perkara yang orang Melayu kena sedar… Perjuangan yang di bawa oleh Dr Mahathir sekarang… Sekarang ini dia telah berubah 100 peratus,” katanya lagi.



    Selain itu, bekas calon BN bagi kerusi DUN Langgar itu juga menganggap perjuangan Dr Mahathir dahulu adalah tidak ikhlas dan sekadar ‘ada udang di sebalik batu’.



    “Bagi saya perjuangannya dahulu tidak ikhlas untuk berjuang membela bangsa dan negara… Perjalanan hidup dia berapa kali keluar Umno?,” tambahnya lagi.



    Beliau turut tidak bersetuju dengan tindakan Dr Mahathir kembali bertanding di kerusi Parlimen Langkawi untuk mengejar cita-citanya bergelar Perdana Menteri Sementara sekiranya Pakatan Harapan menang PRU14.



    “Sekarang dia nak jatuhkan Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Dengan usianya yang sudah 93 tahun itu, kalau ikut kebiasaan kita, umur macam tu dah berehat dan menambahkan amal kebajikan.



    “Umurnya itu sudah tidak mampu (berkhidmat). Bukan senang nak jadi PM dan pemerintah. Banyak yang kena fikirkan. Bila usia dah meningkat, ia tidak boleh jaminan pemikiran yang sempurna,” katanya

    ReplyDelete
  20. “UMUR DR MAHATHIR TIDAK MAMPU BERKHIDMAT LAGI” – SHEIKH NEK ALI
    Bekas Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad tidak lagi seperti dahulu. Jiwa dan perwatakannya menyimpang jauh dari pegangan asal perjuangannya selama 22 tahun dahulu.



    Perkara ini diakui sendiri oleh veteren UMNO Kedah iaitu Sheikh Nek Ali Nek Ahmad, 70, yang cukup berpengalaman dalam bidang politik khususnya dalam negeri Kedah, serta cukup mengenali bekas Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu.



    “Sekarang ini dia (Dr Mahathir) sudah menjadi sahabat, yang lebih baik puji pula DAP… Ini menunjukkan sebab itu dari segi agama, Tuhan bagi peringatan kepada kita… Tuhan bagi kita akal untuk kita fikir, bagi telinga untuk kita dengar, beri mata untuk kita tengok dan berfikir.



    “Kita tengok macam mana dahulu dengan sekarang. Sekarang dia lebih DAP daripada bangsa. Tidak menjaga bangsanya. Dia lebih berusaha untuk kempen kepada DAP supaya orang Melayu dapat terima DAP ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini di Alor Setar.



    Sheikh Nek Ali juga turut melabelkan DAP sebagai sebuah parti orang Cina tulen yang sedang menerima bantuan dari Dr Mahathir untuk menghasut orang Melayu menyokong mereka.



    Beliau turut berpesan agar pengundi Melayu sentiasa sedar akan situasi yang berlaku sekarang ini. Memandangkan perjuangan DAP untuk mewujudkan konsep ‘Malaysian Malaysia’ di negara kita, maka tidak mustahil Dr Mahathir sekadar menjadi ‘alat tunggangan’ mereka sahaja.



    “Ini suatu perkara yang orang Melayu kena sedar… Perjuangan yang di bawa oleh Dr Mahathir sekarang… Sekarang ini dia telah berubah 100 peratus,” katanya lagi.



    Selain itu, bekas calon BN bagi kerusi DUN Langgar itu juga menganggap perjuangan Dr Mahathir dahulu adalah tidak ikhlas dan sekadar ‘ada udang di sebalik batu’.



    “Bagi saya perjuangannya dahulu tidak ikhlas untuk berjuang membela bangsa dan negara… Perjalanan hidup dia berapa kali keluar Umno?,” tambahnya lagi.



    Beliau turut tidak bersetuju dengan tindakan Dr Mahathir kembali bertanding di kerusi Parlimen Langkawi untuk mengejar cita-citanya bergelar Perdana Menteri Sementara sekiranya Pakatan Harapan menang PRU14.



    “Sekarang dia nak jatuhkan Barisan Nasional (BN) dan UMNO. Dengan usianya yang sudah 93 tahun itu, kalau ikut kebiasaan kita, umur macam tu dah berehat dan menambahkan amal kebajikan.



    “Umurnya itu sudah tidak mampu (berkhidmat). Bukan senang nak jadi PM dan pemerintah. Banyak yang kena fikirkan. Bila usia dah meningkat, ia tidak boleh jaminan pemikiran yang sempurna,” katanya

    ReplyDelete
  21. Kerana kuasa dan mahu jatuhkan kerajaan Barisan Nasional, Mahathir sanggup jadi hamba pada DAP. Mahathir sudah bertukar dari seorang nasionalis, kemudian jadi ultra Melayu.

    Bila sudah dapat kuasa bertukar lagi jadi penyokong kroni dan kapitalis. DAP tidak pernah bertukar prinsipnya, masih dengan Malaysian Malaysia. Mahathir kini sudah menjadi hamba kepada kumpulan chauvinis.

    Hari ini DAP berbangga kerana meletakkan beberapa calon Melayu termasuklah cucu Shamsiah Fakeh di Kota Damansara. Dulu komunis guna neneknya di dalam hutan, kini cucunya digunakan DAP untuk dapat undi dalam bandar.

    Yang muda menjadi alat DAP, yang tua seperti Mahathir pula menjadi hamba DAP. Kerana kuasa, Mahathir sanggup jadi hamba, buang semua sifat lekehnya dulu masa memandu Pontiac Catalina di Langkawi. #HarapanPalsu #SinOfMahathir

    Rakyat jangan bagi undi pada hamba DAP ini. Perlu mengundi dan #BersamaBN #HebatkanNegaraku. Selamatkan Malaysia daripada hamba DAP yang bernama Mahathir.

    ReplyDelete
  22. Mahathir Layak Dinobat ‘Pelakon Terbaik’ – PM
    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyifatkan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai “pelakon nombor satu negara” dan layak mendapat “best actor academy award” kerana sifat kepura-puraannya.

    Najib berkata ini dibuktikan apabila Mahathir suatu ketika dahulu lantang mengkritik seteruk-teruknya Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan mengaitkannya dengan salah laku seksual, namun kini berbaik-baik pula dengan Anwar demi matlamat peribadinya.

    “… baru-baru ini dengan selamba dia pergi ke mahkamah (semasa perbicaraan) nak jumpa dengan Anwar. Saya tengok pun geleng kepala dengan telatahnya (Mahathir). Orang macam ini kita tidak boleh pakai.

    “Kita kena ada pendirian, dalam politik kalah menang tidak mengapa asalkan ada maruah diri… dia boleh berbuat demikian tetapi saya tidak boleh,” katanya ketika berucap pada Majlis Perasmian Pecah Tanah Bangunan Tambahan Hospital Jerantut dan Pelancaran Jentera Barisan Nasional (BN) Jerantut di sini semalam.

    Majlis turut dihadiri Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob; Ketua Bahagian UMNO Jerantut, Datuk Ahmad Nazlan Idris dan Timbalan Ketua Bahagian UMNO Jerantut, Datuk Seri Wan Amizan Wan Abdul Razak.
    Lebih 2,000 anggota jentera UMNO dari sekitar kawasan Parlimen Jerantut dan kakitangan jabatan kesihatan daerah, turut hadir pada majlis berkenaan.

    Najib berkata Dr. Mahathir selama ini hanya menjadi ‘’kuda tunggangan DAP” untuk memecahbelahkan Orang Melayu di negara ini bagi merealisasikan hasrat politik mereka menjatuhkan kerajaan.

    “DAP nak tunjuk mereka baik kepada Orang Melayu, itu tipu sahaja… hakikatnya saya nak tanya DAP ini suka kepada orang Islam atau tidak, betul ke mereka nak bantu memajukan kawasan luar bandar seperti mana BN yang ditunjangi UMNO lakukan.

    “Ini berbeza dengan MCA dan MIC serta Gerakan, yang memang ikhlas membantu rakyat, sebab itu negara kita maju, aman dan menjadi negara hebat sehingga kita melihat banyak perubahan besar yang jadi kepada negara kita,” katanya.

    Pada majlis itu, perdana menteri berkata Pusat Transformasi Bandar (UTC) yang pertama di Jerantut akan dibina seperti dimohon penduduk setempat melalui ucapan Ahmad Nazlan sebelum itu.

    Najib turut merasmikan projek menaik taraf Hospital Daerah Jerantut, merangkumi satu blok bangunan baharu dengan kapasiti 30 katil, jabatan kecemasan dan trauma, jabatan pesakit luar dan klinik pakar.

    Hospital berkenaan yang mempunyai 77 katil mula beroperasi tahun 1977, sebelum dirasmikan pada tahun 1979.

    Selain itu, Najib turut umum pembinaan Klinik Kesihatan baharu di Kampung Padang Piol selain penaiktarafan tiga klinik aitu Klinik Kesihatan Kampung Labu, Klinik Kesihatan Kuala Tahan dan Klinik Kesihatan Sungai Tekam Utara.

    ReplyDelete
  23. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  24. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
  25. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
  26. MAHATHIR PERINCIKAN CARA HENDAK MENIPU DI BLOGNYA, TAPI SELINDUNG BELAKANG NAMA NAJIB?
    Sebagai seorang pakar penipuan, Tun Dr Mahathir Mohamad telah perincikan cara cara serta step step hendak menipu pada PRU14.

    Mahathir juga mengandaikan apa yang dia sendiri akan lakukan tetapi pre-empt ke atas nama Najib.

    Ia sama dengan Mahathir sembunyikan maksud perkataan “Cleptocracy” selama 22 tahun dia menjadi pemerintah dan menyebutnya sebaik sahaja orang lain jadi pemerintah.

    Mahathir yang mendapat gelaran Mahafiraun, Mahazalim ketika zaman ketiadaan facebook cuba mencampakkan gelaran itu kepada Najib.

    Namun masih gagal kerana rakyat masih ingat siapa dirinya yang sebenar, melainkan puak seperti Syed Saddiq dan sewaktu dengannya sahaja yang mudah terpengaruh dengan Mahathir.

    Di awal serangan Mahathir ketika permintaan peribadinya ditolak, Mahathir telah menggunakan isu Altantuya untuk mengenakan Najib sementara juak juaknya sedang draf isu perniagaan 1MDB untuk di jadikan isu.

    Itulah kisah Mahfuz Omar dengan “Helo helo Sirul”, macam mana Mahfuz Omar boleh dapat nombor telefon Sirul kita pun tidak tahu.

    Tambah lagi Sirul lari ke Australia dikatakan menggunakan pesawat peribadi “seseorang”, entah siapa yang ada pesawat peribadi kita pun tidak tahu.

    Itulah Mahathir.

    Apa yang dia pre-empt kepada orang lain, berhati hatilah, itulah yang mungkin dia sendiri akan laksanakan perguna pihak lain.

    Pada entri di blog Chedet di bawah tajuk “Cara Najib Tipu” (11.4.2018), Mahathir berjaya menulis cara cara hendak menipu pada PRU14, dan juga cara Najib halang Parti Bunga konon dari didaftarkan. Cuma kali ini dia menukar nama diri sendiri kepada nama Najib yang akan menipu.

    Begitulah hebatnya Mahathir, kematian 12 orang Islam Memali bukan salahnya, kehilangan wang FOREX RM30 billion bukan salahnya dan di jawab ”saya tidak tahu” sahaja, namun otak Tun berfungsi bila perlu mengenakan Najib.

    Mungkin Tun sudah sedar ramai pihak sudah tahu termasuk ahli parti PPBM sendiri bahawa kerja membatalkan parti adalah di restui oleh dirinya sendiri.

    Cuma seperti biasa menggunakan pihak lain untuk melakukannya.

    Kini terjawab semua apabila akhirnya demi mahu anak bertanding kerusi DAP, dia usahakan semua komponen PH menggunakan logo mata dajal iaitu bendera PKR.

    Jadi nanti apabila Mukhriz Mahathir bertanding kerusi DAP ia tidak begitu ketara sangat kerana logo yang digunakan adalah logo PKR.

    Sedang itulah rencana Mahathir dari awal Mukhriz kena tendang dari UMNO.

    Siapa sebenarnya yang suka menipu? Portal TV14 seawal tahun lalu lagi sudah menyebut Tun akan cari jalan menolak PPBM kerana mahu kerusi selamat DAP untuk Mukhriz.

    Kami juga yang awal memberitahu gembar gembur berkenaan Tun akan bertanding sana sini adalah decoy menyelamatkan nama anaknya Mukhriz dari di serang kerana Mukhriz lemah dalam politik.

    Erti kata lain Mahathir “takes the bullet” untuk Mukhriz.

    ReplyDelete
  27. Pada topik kami yang lebih awal tahun lalu kami menceritakan bagaimana Mahathir boleh dapat akses nama Fatimah ada 100 dalam electoral roll?

    Adakah bekas Pengerusi SPR yang kini ahli Parti Bunga membantunya melalui kakitangan SPR?

    Jika ada 100 nama Fatimah dalam satu kawasan, adakah ia salah Najib?

    Siapa yang Key In nama pada komputer? Najib kah?

    Dengan Mahathir “dabble” dengan nama di elctoral roll pun kita boleh tahu apa dia sedang buat dengan nama nama pengundi.

    Sedang rancang sesuatukah Mahathir?

    Mahathir juga jelaskan cara cara Najib akan menipu seperti mana seorang pakar menipu sedang bercerita.

    ‘It takes a bigger thief to catch a theif’ hanya bapa pencuri sahaja dapat tangkap pencuri kata pepatah orang putih.

    Peliknya akibat terdesak, Mahathir tidak dapat bezakan”kerja” SPR dengan nama “Najib”.

    Tindakan SPR pun di katanya tindakan Najib.

    Tindakan RoS pun di katanya tindakan Najib.

    Begitu celarunya Mahathir.

    Kini negara dalam bahaya jika Mahathir sudah bermain dengan nama nama pengundi dengan cara menipu di PRU14.

    Bahaya kerana mengenali Mahathir dia akan pre-empt dan set minda rakyat dengan andaiannya terhadap Najib apa yang dia sendiri akan lakukan dan kemudian apabila dia melakukannya dia akan kata “kan saya dah kata Najib yang lakukannya”.

    Kami juga sudah beritahu dan “alert” pihak tertentu apabila Mahathir mengandaikan Najib akan lakukan huru hara apabila keputusan PRU keluar.

    Ini kerana seperti yang di lakukan oleh Yahudi dinamakan “mind control” dan “crowd control” atau “mass control” untuk melontar kesangsian kepada pihak lain terlebih dulu sebelum mereka sendiri bertindak melakukannya.

    Mahathir juga mengamalkan cara “Joseph Goebbels” menggunakan kaedah mengulang pembohongan sehingga minda lemah percaya itulah yang benar.

    Itulah sebabnya Mahathir sentiasa me’Najib’kan semua perkara, sehingga soalan berkenaan kekayaan anaknya pun nama Najib yang di sebut.

    Mahathir tidak tahu apa apa yang terjadi ketika dia menjadi Perdana Menteri, Mahathir juga tidak tahu partinya tidak adakan AGM dan hantar laporan kepada RoS lambat dan palsu, tapi Mahathir amat tahu macam macam cara Najib akan tipu pada PRU14.

    ReplyDelete
  28. strategi/taktik kotor mahazalim mahathir laknatullah dibongkar lagi

    Adakah Mahathir Akan Dibunuh Sebelum 9 Mei?
    Tiga minggu lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad mengkritik pihak polis dan angkatan tentera kerana menyokong Perdana Menteri Najib Tun Razak.

    Kemudian Mahathir menjatuhkan bom. Dia bertanya sama ada polis dan tentera bersedia menunggu sehingga “sebahagian daripada kita dibunuh, termasuk saya, sebelum mereka sedar”.
    Mahathir menjatuhkan bom pada 6 April 2018 apabila dia mendedahkan ada plot untuk membunuh dia

    Dan apabila ditanya oleh media jika dia takut sesuatu akan berlaku kepadanya, Mahathir menjawab. “Dengan lelaki ini, saya bimbang tentang segala-galanya.”

    Malaysian Digest melaporkan:

    Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak menolak kemungkinan pembunuhannya sebagai cara akhir Datuk Seri Najib Tun Razak dan ini mungkin salah satu daripada banyak teori konspirasi yang dimainkan oleh bekas perdana menteri dalam pilihan raya umum ke-14 untuk mendapatkan undi simpati.
    Mahathir menyamakan Najib dengan Presiden Filipina Ferdinand Marcos yang membunuh musuhnya, Benigno Aquino, pada tahun 1983. Pembunuhan itu mengakibatkan kejatuhan Marcos pada tahun 1986 dan janda Aquino, Corazon, mengambil alih sebagai Presiden Filipina.

    Semua ini kelihatan seperti drama murahan pada 6 April 2018 ketika Mahathir pertama kali mendedahkan plot pembunuhannya. Ramai, pada hakikatnya, menganggap semua perkara itu sebagai orang tua yang nyanyuk. Walau bagaimanapun, sejak itu, siasatan telah mendedahkan bahawa pembunuhan Mahathir tidak semestinya tidak masuk akal.

    Hakikat bahawa Lim Kit Siang terus diam dan tidak pernah mengucapkan sepatah perkataan yang membuatkannya sangat mencurigakan. Jika tidak, Kit Siang menjadi orang yang pertama menjerit mahu polis menyiasat dakwaan Mahathir. Adakah Kit Siang tahu sesuatu yang dia tidak memberitahu kita?

    Nampaknya Mahathir sendiri tahu tentang kemungkinan ini. Dan juga nampaknya Mahathir tahu bahawa bukan Najib tetapi pakatan pembangkang yang merancang pembunuhannya. Adakah ini peringatan Mahathir kepada Kit Siang agar tidak cuba lakukan apa-apa?
    Seperti kata Mahathir, pembunuhan Aquino mencetuskan kejatuhan Marcos tiga tahun kemudian. Jadi, jika perkara yang sama berlaku kepada Mahathir, maka ia juga akan mencetuskan kejatuhan Najib.

    Tetapi kemudian dikatakan bahawa Marcos tidak memerintahkan pembunuhan Aquino. Pembunuhan itu telah dirancang oleh mereka yang mahu Marcos dipersalahkan supaya dia dapat diturunkan. Dalam hal ini, manfaat pembunuhan Mahathir adalah Kit Siang dan pakatan pembangkang.

    Najib akan menjadi lebih bodoh daripada Syed Akbar Ali sekiranya dia mengarahkan pembunuhan Mahathir. Lebih baik Najib meletakkan pistol ke kepala sendiri dan tarik pencetusnya. Ini akan menjadi lebih cepat dan penuh belas kasihan daripada diturunkan kerana membunuh Mahathir kerana ia akan menjadi lebih buruk daripada kematian.
    Satu-satunya orang yang akan mendapat manfaat daripada pembunuhan Mahathir ialah Kit Siang dan pakatan pembangkang. Jika pakatan pembangkang menang PRU14, Mahathir akan merebut kuasa (kecuali jika mereka menangkapnya dan meletakkannya di penjara dahulu). Dan apabila Mahathir mendapat kuasa, dia tidak akan melepaskannya. Dia kemudian akan menyingkirkan pemimpin pakatan pembangkang lain seperti Kit Siang dan meletakkan mereka di penjara – seperti yang dilakukan Lee Kuan Yew ketika dia meraih kuasa di Singapura.

    Perkara yang paling selamat dan paling baik adalah untuk menyingkirkan Mahathir sebelum 9 Mei 2018. Kemudian pengundi akan menjadi sangat marah dan banyak yang akan mengundi menentang Barisan Nasional. Pakatan pembangkang akan mendapat simpati yang sangat besar. Najib dan Barisan Nasional akan berakhir dan pakatan pembangkang akan berarak ke Putrajaya.

    Dan sebagai bonus, Mahathir tidak akan lagi berada dalam pakatan itu selepas ‘‘dying for the cause’ dan membantu pakatan pembangkang mengalihkan pengundi kerana simpati atas pembunuhan Mahathir. Di sinilah perkhidmatan terbaik Mahathir dapat berikan kepada pakatan pembangkang iaitu mati sebelum 9 Mei 2018.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  29. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi.

    ReplyDelete
  30. BN TAWAR TN50, PH TAWAR TN93 (TUA NYANYOK)
    Kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai visi untuk masa depan negara.

    Negara kita semakin melangkah kemasa depan dengan bersaing dengan negara negara lain dalam dunia.

    Kini Wawasan 2020 hampir tiba, maka untuk generasi seterusnya, satu lagi platform untuk anak muda sebagai pemegang saham negara di masa depan di “engaged” oleh Barisan Nasional melalui pertemuan dengan semua kategori orang muda.

    Jumlah yang telah di engaged sudah berjumlah jutaan di seluruh negara.

    Anak muda di wakili oleh YB Khairy Jamaluddin di tanya apa yang mereka mahu dari negara ini pada sekitar tahun 2050.

    Semua idea dan kehendak mereka di dokumen dan dibincangkan secara berhadapan.

    Benar bagai yang di nyatakan oleh Perdana Menteri ketika mula ambil alih kepimpinan “zaman kerajaan tahu segalanya sudah tamat”.

    Cara TN50 dipersembahankan adalah dari “bottom ups” tidak seperti Wawasan 2020 di mana ia adalah dari atas ke bawah.

    Maknanya dari pandangan di bawah di bawa ke atas untuk tindakan dan rumusan.

    Sesi dailog bertemu dengan tuan punya badan pemegang saham masa depan negara.

    Ketika melancarkan Wawasan 2020 di era kepimpinan Mahathir, ia di putuskan dari atasan tanpa “engagement” dari pihak lain, berbeza dengan TN50.

    Kini lihatlah apa yang berlaku.

    Sedang Barisan Nasional menawarkan TN50 dengan anak muda di dalamnya, Pakatan Harapan pula menawarkan TN93 seorang pemimpin dari era jurasik, mungkin maksud TN kepada TN93 adalah ‘Tua Nyanyok”.

    Kita melihat ke hadapan, PH melihat ke belakang.

    Rakyat boleh pilih mana satu yang masuk akal.

    Rakyat perlu nilai dengan bijaksana bukan dengan emosi. Seperti kata pelawak terkenal Amerika Christ Rock katakan dalam lawaknya, bagaimana pemimpin tua menentukan masa depan, sedangkan dia belum tentu ada esok hari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..sebuah kampung yang sedang kemarau panjang membuat solat hajat di tengah padang luas agar di turunkan hujan..seluruh kampung datang utk solat hajat..tetapi hanya seorang tua datang solat hajat dengan membawa payung...

      Kepada Allah kami berserah..semua dgn keizinanNya

      Delete
  31. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
  32. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
  33. APA NAK TAKUT KRITIK DAP
    SIAPA sahaja mengkritik kepemimpinan DAP, percayalah anda akan diserang dengan pelbagai label. Jika anda pemimpin UMNO atau seorang Melayu, kelazimannya pasti dituduh memainkan politik perkauman.

    Jika yang mengkritik itu bukan UMNO atau Melayu, pantas akan ada label anjing suruhan (kepada UMNO) ditampal di dahi oleh pemimpin atau penyokong DAP.

    Terbaharu, lihatlah apa berlaku pada Datuk Zaid Ibrahim dan Dr. Tan Seng Giaw, dua pemimpin parti itu sendiri. Seorang dilabel rasis manakala seorang lagi anjing suruhan.

    Namun jika pemimpin DAP yang mengkritik UMNO atau mana-mana pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN), itu tidak pula dianggap memainkan politik perkauman.

    Malah, seolah ditanam kalau mengkritik UMNO, itu tindakan terpuji dan berkeras mempertahankannya sebagai hak bersuara. Hakikatnya hak itu terjamin untuk semua di bawah Perlembagaan Persekutuan, bukan hanya untuk DAP.

    Jadi, kenapa takut untuk menegur kepemimpinan dan dasar DAP. Ini termasuk mengkritik mereka yang bersekongkol dengan DAP menjayakan agenda Malaysian Malaysia.

    Salahkah mengatakan yang bersekongkol dengan DAP sebagai kuda tunggangan parti itu di saat mereka boleh menuduh Seng Giaw pengkhianat dan anjing suruhan?

    Takut dilabel rasis? Bimbang dikatakan memainkan isu perkauman? Label lah apa gelaran pun, apa masalahnya? Ini bukan soal kaum, ini soal dasar dan perjuangan parti itu.

    Lagi pun pemberian gelaran itu hanya taktik DAP semata-mata supaya menutup orang daripada mengkritik parti itu. Inilah demokrasi ala penjajah .

    Sebab itu, baru sebut ada pemimpin DAP ‘makhluk kasar’, Lim Kit Siang sudah pedih telinga meloncat kerana Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan ayat seperti itu.

    Kata Penasihat DAP itu, tidak wajar Perdana Menteri, BN menggunakan bahasa tidak sepatutnya kepada lawan politik.

    Eh, baru kata kasar sedangkan dulu Kit Siang siap pernah kata pemimpin UMNO jahat. Lupa? Rujuk hansard Dewan Rakyat bertarikh Isnin, 24 November, 1986.

    ReplyDelete
  34. FAHAMI PERCATURAN POLITIK RAFIZI DAN MAHATHIR DISEBALIK SABOTAJ KE ATAS TIAN CHUA
    Siapa ahli PKR yang tidak kenal dengan Tian Chua? Nama yang sinonim dengan perjuangan Reformasi. Setiap demontrasi dia hadir mewakili pimpinan PKR yang lain. Tidak seperti orang cina yang lain. Beliau sentiasa dihadapan, banyak kali dipukul, diterajang, dibantai hingga koyak bajunya sebelum digari. Lori Black Maria Polis kenderaan rasminya, penjara rumah keduanya.

    Beliau pernah dipenjara dibawah Akta ISA bersama Ezam dan lain-lain. Kesetiannya pada PKR tidak boleh dipertikaikan. Semua orang Melayu, Cina dan India dalam PKR senang dan percaya dengan Tian Chua kerana dia sangat sederhana dan boleh bercampur dan bersama dengan rakyat marhaien.

    Satu-satunya orang cina yang dilantik menjadi Naib Presiden PKR sejak 2004. Beliau antara orang terawal membantu Wan Azizah menubuhkan PKR bersama Azmin dan Ezam. Hampir separuh hidupnya bersama PKR.

    Namun kemunculan geng Ponorogo, diketuai Rafizi Ramli yang melabelkan Tian Chua sebagai geng Kartel dibawah Azmin telah menyebabkan pergolakkan dalaman yang hebat. Geng Ponorogo mahu merampas kerusi Parlimen Batu untuk menghalang Tian Chua bertanding dikerusi tradisinya itu.

    ReplyDelete
  35. Siapa Rafizi Ponorogo ni? Rafizi (selepas ni saya sebut Ponorogo sahaja) adalah bekas pelajar MCKK dan pernah pernah menjadi Pengurus Kanan dibeberapa anak syarikat Petronas. Ketika itu Mahathir masih pengerusi Petronas.

    Dan agak pelik kerana tiba-tiba Ponorogo berhenti dari Petronas pada 31 Julai 2009 sebelum menjadi Pengurus Besar Pharmaniaga pada 10 Ogos 2009. 2 Hari Sebelum mula bekerja di Pharmaniaga Ponorogo kononnya bertemu secara “tidak dirancang” dengan Anwar di kemaman pada 8 Ogos 2009 dan menjadi pengerusi ceramah Anwar pada malam tersebut.

    Kemudian selepas beberapa bulan bekerja dengan Pharmaniaga, Ponorogo tiba-tiba dilantik sebagai CEO dipejabat Penasihat Ekonomi Selangor sekaligus aktif bersama PKR. Kononnya Anwar menemuinya dua kali untuk memujuknya sertai PKR. Penasihat Ekonomi Selangor ketika itu adalah Anwar. Inilah fasa permulaan Ponorogo menyerap masuk dalam PKR.

    Ponorogo adalah generasi junior Anwar di MCKK dan ini mempercepatkan keakraban mereka. Di awal penglibatannya, Ponorogo menarik perhatian Anwar dan rakyat keseluruhannya dengan pendedahan skandal NFC (projek ladang lembu suami Sharizat) dan beberapa isu lain. Dari situ Ponorogo menambat perhatian ahli PKR untuk dicalonkan sebagai ahli Parlimen Pandan pada 2013 dan menang.

    Hingga ke hari ini semua orang hairan macam mana dia boleh dapat maklumat tersebut dan menyebarkannya. Dan semua yang dia bongkar adalah kroni Najib bukan kroni Mahathir.

    Selepas berjaya menambat keyakinan penyokong PKR, beliau mengatur fasa kedua dengan langkah Kajang untuk menyingkir Khalid Ibrahim yang setia dengan Anwar dan menaikkan Wan Azizah sebagai MB untuk dijadikan bargain cip bagi menghalang Anwar dipenjarakan kerana kes Liwat. Namun misinya gagal kerana Sultan memilih Azmin. Ponorogo ajak Pakatan menyalahkan PAS kerana membantah penyingkiran secara paksa Khalid Ibrahim dan kemudian calonkan Azmin sebagai alternatif kepada Wan Azizah. Bermula dari situ Ponorogo memulakan fasa ketiga beliau untuk membuang PAS dari Pakatan.

    Mengunakan rakan talibarut dalam PAS seperti Khalid Samad, Ponorogo berjaya memecah belahkan PAS dengan menuduh Presiden PAS ingin bergabung dengan Umno. Ponorogo akhirnya berjaya memecah PAS dari dalam dan membuang PAS dari Pakatan.

    Walaupun Langkah Kajang dan hasrat melantik Wan Azizah sebagai Menteri Besar gagal, namun cita-cita Ponorogo untuk porak perandakan PKR baru bermula. Ketiadaan Anwar dalam PKR kerana dipenjara menyukarkan aktiviti Ponorogo kerana Kartel Azmin sangat berkuasa walaupun beliau berjaya menjadi Naib Presiden. Oleh itu Ponorogo mengerakkan fasa ke4 dengan mewujudkan INVOKE.

    Semua orang tahu, Ponorogo tidak layak bertanding untuk PRU14 kerana kes BAFIA – NFC dan beliau telah bersedia dengan mewujudkan INVOKE lebih awal. INVOKE satu badan NGO yang wujud tanpa restu PKR, ianya satu badan Haram dalam PKR.

    Ponorogo membina tenteranya melalui INVOKE. Daripada bersendirian ketika mula-mula dibawa masuk oleh Anwar, kini Ponorogo mempunyai tentera yang ramai. Dan dengan INVOKE Ponorogo berjaya memperdayakan Wan Azizah dengan menunjukkan kekuatan INVOKE sebagai alternatif kepada Kartel Azmin.

    ReplyDelete
  36. Ponorogo mengambil peluang mendapatkan sokong Wan Azizah dan Nurul Izzah untuk mengukuhkan kedudukkannya dalam PKR. Ponorogo menyerang Kartel Azmin dengan memainkan persepsi bahawa Azmin berkomplot dengan PAS dan Umno merampas kerusi MB dari Azizah.

    Aktiviti INVOKE sangat fokus untuk menarik orang muda dalam PKR untuk bersama Ponorogo. Ponorogo juga berjaya menarik pemimpin PAN dan DAP untuk bersama INVOKE dengan menawarkan tajaan bagi calon-calon seperti Khalid, Mahfuz, Mat Sabu dan lain-lain melalui projek Bina Semula Negara sempena PRU14.

    Lathefa Koya yang juga ahli Majlis Tertinggi PKR mengesahkan yang Ponorogo ini tidak pernah lagi hadir Mesyuarat PKR selepas mewujudkan INVOKE.

    Kebangkitan fasa 5 geng Ponorogo ini disaksikan dalam proses penamaan calon-calon PKR bagi PRU14. Dimana selepas mereka berjaya bersekutu dengan Wan Azizah dengan mengambarkan Kartel Azmin akan belot selepas PRU-14, Ops cantas dimulakan. Kartel Azmin bakal dihapuskan dari senarai kerusi selamat PKR dan digantikan dengan orang-orang Ponorogo dari INVOKE. Tian Chua adalah salah seorang sasaran mereka selain Azmin, Zuraida, Lathefa dan ramai lagi. Sasaran mereka jelas, mereka akan cadang pindahkan calon Kartel Azmin di kawasan luar lembah Klang yang kurang selamat atau calon-calon ini tidak dilantik terus. Geng Ponorogo menamakan calon mereka sebagai pengganti.

    Selain menubuhkan INVOKE sebagai tentera peribadi, Ponorogo juga melahirkan INVOKE sebagai persiapan sekiranya strategi fasa ke5 ini gagal atau jika PKR hancur dan berpecah selepas PRU-14. Sekurang-kurangnya dengan INVOKE beliau masih ada tempat untuk meneruskan aktiviti politiknya dengan pihak lain. Perpecahan dalam PKR ini memang dirancang dan bukannya secara kebetulan.

    Ponorogo adalah Giant Assassin dalam PKR dan Pakatan dalam senyap. Beliau telah “bunuh” Khalid Ibrahim, biarkan Anwar dipenjarakan, Buang PAS dari Pakatan, Pecahkan PAS, tundukkan Otai Reformasi kepada Mahathir dan kini sedang menghapuskan Kartel Azmin.

    Bila kita patah balik melihat sejarah Ponorogo ini bermula dalam PKR. Ianya adalah sejarah misteri. Beliau menjual nama rakannya Adlan Benar Omar atau Ben yang meninggalkan dunia pada 2008 sebagai inspirasi untuknya sertai PKR.

    Walaupun beliau berkata menyokong PKR sejak di Universiti, namun beliau lewat bersama PKR. Iaitu selepas PKR sudah berkuasa dan BN kalah teruk di Selangor pada 2008. Tidak seperti Tian Chua dan Azmin, mereka bermula ketika PKR tidak punya apa-apa. Sedangkan Ponorogo hanya bertemu Anwar dua tiga kali sudah dilantik jadi CEO, kemudian jadi MP PKR dan jadi Naib Presiden PKR. Semuanya kurang dari 5 tahun.

    Ponorogo disyaki spy Mahathir kerana beliau bekerja di Petronas ketika Mahathir pengerusinya. Beliau masuk terlebih dahulu dalam PKR untuk hancurkan imej Anwar dengan idea langkah kajang. Kononnya Anwar tidak akan dipenjara jika berjaya gadai Selangor pada BN bila Anwar atau Azizah jadi MB.

    Dokumen Langkah Kajang memang sengaja dibocor supaya PAS bergaduh dengan Anwar. PAS mencalonkan Azmin dan Anwar ke penjara. Kemudian Pakatan pecah dengan PAS juga berpecah. Kini PKR pula dipecahkannya selepas mengangkat Mahathir jadi calon PM walaupun Kartel Azmin menolak.

    ReplyDelete
  37. Ponorogo sebenarnya dikatakan sudah lama bekerja untuk Mahathir. Misi Mahathir sebenarnya adalah menghapuskan semua musuh Umno – BN dari dalam tulang rusuk musuhnya sendiri. Sebab itu dia hantar Ponorogo dahulu dan kemudian selepas fasa kedua berjaya memisahkan PAS dari Pakatan, barulah Mahathir keluar Umno tubuh PPBM tapi tidak bersama PKR, manakala Rafizi tubuh INVOKE juga diluar PKR.

    Mahathir jika masuk PKR tidak akan jadi Presiden sebab Wan Azizah ada, nak jadi Ketua Umum pun tidak boleh sebab Anwar masih hidup walaupun dipenjara. Lagipun PKR ditubuhkan kerana Anwar dipecat oleh Mahathir.

    Oleh itu Mahathir perlukan satu Jawatan besar untuk memposisikan dirinya lebih tinggi atau sebaris Presiden parti-parti komponen Pakatan. Jadi menubuhkan PPBM dan jadi Penasihat adalah laluan paling mudah. Walaupun PPBM adalah parti yang sangat rapuh, tapi cukup untuk Mahathir berpijak untuk merebut jawatan Pengerusi PH dan calon PM.

    PPBM sengaja dibiarkan digantung oleh ROS atas sebab strategi. Pertama, ingin tarik simpati rakyat pada Mahathir yang kononnya dibuli Najib. Kedua, sebagai alasan untuk mengunakan bendera PKR tanpa perlu jadi ahli PKR. Ini sudah dirancang awal sebab majoriti penyokong PH lebih percaya PKR dari Mahathir. Ini adalah taktik untuk kelirukan penyokong PKR dan PH. Sekaligus menukar objektif PKR heret Mahathir dan Najib ke mahkamah kepada heret Najib sahaja.

    Mahathir tawan PKR dengan cara ini dan DAP serta PAN jadi bodoh, mengikut dibelakang tanpa soal jawab. Memang Mahathir tak suka Najib, tapi dia lebih risau Anwar dan Pakatan yang berjaya tewaskan undi popular kepada BN pada 2013.

    Jika dia tak masuk sekarang dan PH menang PRU14, dia juga akan dibicarakan. Sekarang, sama ada PH atau BN menang, dia akan selamat kerana BN belum cukup berani heret beliau ke mahkamah lantaran orang-orang BN ramai yang terlibat sama dengan penyelewengan Mahathir.

    Ini cara paling mudah untuk beliau tewaskan Pakatan dengan strategi Trojan Horse. Selepas hantar Rafizi, Mahathir pula masuk untuk total disaster ke atas musuh-musuh politiknya.

    Perasan tak Mahathir tidak pernah serang BN secara keterlaluan sepanjang bersama Pakatan, beliau hanya serang Najib. Sama ada Pakatan menang atau BN menang, Mahathir boleh balik kepada Umno BN pada bila-bila masa. Ketika itu rakyat sudah hilang kepercayaan kepada semua Pakatan Pembangkang yang selama ini menjadi saingan kuat BN.

    Semua orang PH kata ini semua adalah idea gila. Mustahil Mahathir balik ke Umno. Tengok Anwar kata mereka, dari dulu hingga kini masih dengan Pembangkang.

    ReplyDelete
  38. Perasan tak Mahathir tidak pernah serang BN secara keterlaluan sepanjang bersama Pakatan, beliau hanya serang Najib. Sama ada Pakatan menang atau BN menang, Mahathir boleh balik kepada Umno BN pada bila-bila masa. Ketika itu rakyat sudah hilang kepercayaan kepada semua Pakatan Pembangkang yang selama ini menjadi saingan kuat BN.

    Semua orang PH kata ini semua adalah idea gila. Mustahil Mahathir balik ke Umno. Tengok Anwar kata mereka, dari dulu hingga kini masih dengan Pembangkang.

    Hei! Jangan lupa, sepanjang Anwar dalam Pakatan, masanya banyak dihabiskan dipenjara. Anwar lawan Mahathir, Anwar masuk penjara. Mahathir lawan Najib, Anwar juga kena penjara. Banyak projek politik Anwar terbengkalai kerana asyik dipenjarakan.

    Jika dulu Pakatan kata mustahil Mahathir bersama Anwar dan DAP, kini yang mustahil itu sudah tidak mustahil. Mahathir juga sudah beberapa kali keluar masuk Umno.

    Dia lawan Tunku Abd Rahman dan keluar Umno, kemudian masuk balik. Dia lawan Pak Lah, Keluar Umno kemudian masuk balik. Kini lawan Najib, keluar Umno, tunggulah dia masuk balik.

    Jika Najib setuju kembalikan projek kroni beliau atau Najib berjaya dijatuhkan, Mahathir akan kembali memeluk Umno-BN. Dari Umno dia datang, kepada Umno dia akan kembali.

    Ponorogo adalah buah catur Mahathir, Azmin dan Tian Chua adalah penghalang mereka dalam PKR. DAP dan PAN bersedialah. Satu persatu musuh Mahathir dalam Pakatan akan dimusnahkan.

    Saya kesian tengok rakan – rakan lama dan Reformis dalam PKR sekarang. Suara mereka semakin terpinggir. Wan Azizah sebagai Presiden sangat lemah. Jika orang seperti Azmin dan Tian Chua tiada, sudah lama PKR bungkus. Wan Azizah hanya fokus untuk membebaskan Anwar. Manakala urusan politik PKR dibiarkan bergoncang. Wan Azizah sanggup gadai apa sahaja termasuk partinya untuk bebaskan Anwar..

    Diharapkan rakan – rakan PKR yang benar – benar berjuang untuk rakyat menyokong PAS selepas ini. Jika PKR menang di Selangor, krisis perlantikan Menteri Besar baru akan lebih buruk keadaannya berbanding sebelum ini. Ini tidak akan menguntungkan rakyat kerana pemimpin PKR bergaduh sesama sendiri

    ReplyDelete
  39. TOLAK PAKATAN PEMBANGKANG DEMI ISLAM
    Ketika DAP dilihat lebih mendominasi kedudukan dalam gabungan pembangkang PKR, masyarakat Melayu dan Islam di negara ini dinasihatkan menolak gabungan tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) demi kesejahteraan umat.

    Pengerusi Persatuan Pondok Kedah, Sabri Osman berkata, dalam apa sahaja gabungan yang dibentuk pembangkang bersama DAP mereka gagal memperjuangkan isu-isu yang mengganggu gugat kedudukan Islam dan keharmonian hidup bermasyarakat misalnya berhubung isu penggunaan kalimah Allah serta pesta arak di Selangor.

    “Sama ada Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat atau apa juga nama yang digunakan parti-parti pembangkang untuk bersekongkol dengan DAP, saya lihat mereka gagal untuk menjuarai isu-isu berkaitan Melayu dan Islam.

    “Ketika golongan ‘Islam Libe­ral’ serta Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) berani menyuarakan perjuangan mereka, pemimpin pembangkang gagal menunjukkan penentangan. Apa sebabnya?” katanya ketika ditemui pemberita di sini, baru-baru ini.

    Beliau yang merupakan penga­sas serta Mudir Madrasah al-Ulum Ad-diniah al-Usmaniah, Pondok Tanjung Kapur, Jitra, berkata, umat Islam perlu mengambil kira perkara berkenaan supaya tidak dikaburi ‘wayang’ yang dimainkan pembangkang ketika setiap parti termasuk DAP bertanding di bawah lambang PKR.

    “Perlu diingat, suara Pas yang bertunjangkan Islam pun tidak dipedulikan ketika mereka membentuk gabungan pembangkang satu masa dulu. Inikan pula kita hendak mengharapkan PAN dan PKR,” katanya.

    Dalam pada itu, beliau yang dulunya cukup dikenali sebagai penyokong tegar Pas sebelum parti itu bersekongkol dengan DAP berkata, setakat ini tiada parti yang dilihat cukup ampuh untuk mendepani DAP melainkan BN.

    “Ketika parti-parti dalam gabungan pembangkang PKR tunduk dan hanya mengikut kata DAP, saya fikir tiada parti lain yang lebih besar daripada BN mampu berlawan dengan mereka. Saya andaikan DAP ibarat harimau dan BN ibarat gajah yang mampu menundukkan mereka.

    “Pas tidak akan mampu membendung DAP kerana kekuatan mereka tidak cukup ampuh. Kalau tak mahu bersatu dengan ‘gajah’ itu pun, duduklah diam-diam di belakangnya tanpa cuba menggigit ekor gajah tersebut demi nasib umat Melayu dan Islam

    ReplyDelete
  40. Hello barua! Buat penat daja engkau copy paste kat sini.... tak fa sorang pun yg baca...

    Gumakanlah akal bagi ulasan sendiri ...pendek cukuplah.... copy paste panjang2 tak siapa yg peduli... tengpk nama engkau je org dah skip....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul! saya tgk nama dia saja Kejora, GN, Pejuang Lahanat, Lebai Mood Damn, terus menyumpah2 dlm hati, scroll down baca org lain punnya komen2. Rimas mata lihat komen caru dan bangang si KEjora

      Delete
  41. MAHATHIR PM “SEMENTARA” UNTUK URUS HAL PERIBADI SAHAJA , SIAPA MENTERI KABINET “MAMPUIH PI LA”
    beberapa pemimpin UMNO telah memberi kenyataan betapa Lim Guan Eng berkuasa menentukan siapa yang akan menjadi menteri kabinet kerajaan Pakatan Harapan jika berkuasa di Putrajaya.

    Dalam keghairahan berkempen , Lim secara tanpa sedar implikasi , telah mengistihar Nga Kor Meng sebagai salah seorang menteri kabinet Pakatan Harapan.

    Sebelum ini dia telah mengistihar Liew Chin Tong sebagai menteri juga jika Liew berjaya tumbangkan Timbalan Presiden MCA , Datuk Wee Ka Siong.

    Maka dua orang sudah dalam senarai kabinet Tun Mahathir , jika PH menang .

    Namun , yang menjadi isu ada lah betapa berkuasa nya LGE kerana mengumumkan nama menteri dalam kerajaan PH mendahului Perdana Menteri nya.

    Selain menonjol kan hal sebenar DAP lah yang berkuasa dalam PH , ia juga menonjol kan betapa “tunggul” kayu nya Tun Mahathir dalam PH.

    LGE hanya perlukan pentas ceramah sahaja dan tidak perlu rundingan dengan sesiapa pun untuk menyelitkan nama menteri kabinet.

    Sebalik nya , Tun Mahathir tiada kuasa apa apa pun nanti untuk menentukan siapa menteri kabinet nya.

    Sedari awal kita sudah ketahui bahawa Tun Mahathir seperti kanak kanak kehilangan barang mainan nya , dan setelah menangis meraung raung dapat semula barang mainan nya lalu cukup itu sahaja dan tidak peduli yang lain.

    Banyak barang mainan yang Tun Mahathir kehilangan , antara nya PROTON yang di gagal kan selama 30 tahun , Independant Power Plant (IPP) kroni nya yang di rampas oleh 1MDB untuk kembalikan kepada rakyat , lesen lesen bakal “expired” yang perlu di sambung dan kroni kroni malang yang mahu bantuan.

    Anak tidak dapat naik penyambung kegasi pun antara kepentingan peribadi.

    Kroni liar dan yang lari tidak dapat di kawal jika anak tidak berkuasa.

    Malah ada kroni sudah file muflis di India dan kedai roti yang sudah melingkup.

    Maka , jika Tun Mahathir boleh dapat semula barang mainan nya jika DAP berkuasa , apa perlu sangat dia ambil tahu siapa menteri kabinet nya, kerana dia “Perdana Menteri Sementara” sahaja.

    Ini lah perjanjian setan antara Lim kit Siang dengan Mahathir.

    Asal kan DAP dapat bodohkan Melayu dengan tipu daya perguna Melayu skru Melayu sudah memadai.

    Tun Mahathir dan DAP berkongsi musuh walaupun agenda berbeza.

    DAP dengan agenda Singapura nya sejajar New World Order dan Mahathir dengan tidak habis habis projek , duit, legasi dan kroni.

    Maka , Mahathir di izinkan punggah apa yang patut punggah dalam masa singkat satu tahun setengah sebelum DAP sambung memerintah orang melayu melalui badut melayu nya.

    Jadi apabila LGE menyebut nama menteri kabinet nya , Mahathir “act stupid” kerana matlamat nya bukan agama , bangsa dan tanahair , tetapi diri sendiri.

    Sebutan rakyat atau mahu selamatkan negara ada lah slogan di bibir sahaja , sedang kan rasuah DAP , skandal terowong dan pesta arak pun Tun M tidak berani bersuara.

    Tun M mencipta persepsi negara rosak walau keadaan realiti tidak benar ,ekonomi pesat , pelabur masuk , rakyat banyak dapat kerja, jumlah keluar negara berlipat ganda , penjualan kereta mewah mengalah kan kereta murah dan macam macam indikator lain.

    Ploy Mahathir dan DAP ada lah beri gambaran negara rosak dan berlakon diri sebagai penyelamat.

    Konon Negara sudah rosak walaupun tidak , dan Tun M dan DAP datang sebagai ‘knght in the shining armour”

    Sambil itu cucu nya melepak di luar negara “every now and then” beli kucing mahal dan tas tangan yang mahal sambil menaiki bot.

    Pada Tun M dapat jadi Perdana Menteri melepaskan hajat peribadi sudah memadai, hal lain tentukan menteri ka binet tu semua bak kata orang utara “mampuih pi la”.

    Itu lah Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Era R.A.H.M.A.N dah berakhir...kita mulakan pula dengan era M(Mahathir).A(Anwar).H.A.T.H.I.R pulak

      Delete
  42. MCA: JIKA TSUNAMI MELAYU AKAN BERLAKU, KENAPA LARI DARI KERUSI MAJORITI MELAYU?
    KUALA LUMPUR: MCA hari ini berkata walaupun pembangkang bercakap tentang tsunami Melayu berlaku dalam pilihan raya umum akan datang, tindakannya bercanggah dengan kata-katanya.

    Pengerusi biro publisiti MCA, Chai Kim Sen bertanya mengapa, jika benar bahawa tsunami Melayu akan berlaku, pemimpin kanan DAP dan PKR yang bukan Melayu menghindari daripada bertanding di kawasan majoriti Melayu.

    Beliau berkata ini menunjukkan bahawa mereka tahu tidak ada tsunami Melayu yang akan berlaku pada pilihan raya umum ke-14 pada 9 Mei nanti.

    “Semalam, PKR Tian Chua mengakui bahawa beliau teragak-agak untuk bertanding di Johor kerusi Tebrau dan Ledang, yang mempunyai lebih banyak pengundi Melayu, walaupun Pakatan Harapan telah mengisytiharkan Johor sebagai negeri medan pertempuran utama.

    “Pada masa yang sama, PKR Xavier Jayakumar terpaksa berpindah kerusi selepas beliau berkata kerusi Sungai Kandis semasa beliau di Selangor sekarang mempunyai lebih banyak Melayu selepas persempadanan semula.”

    Begitu juga, Chai mendakwa bahawa DAP Tony Pua tidak mahu pergi ke Bentong di Pahang manakala Gobind Singh, Teoh Nie Ching dan Boo Cheng Hau “teragak-agak untuk ditempatkan semula” ke kerusi lain di Johor yang mempunyai populasi pengundi Melayu yang lebih besar.

    Beliau berkata pemimpin Parlimen DAP, Lim Kit Siang, yang terus bercakap tentang tsunami Melayu, tidak pernah menyahut cabaran oleh penyandang jawatan Ahli Parlimen Umno Johor Baru, Shahrir Abdul Samad untuk bertanding kerusi itu.

    Sebaliknya, Lim memilih untuk mempertahankan kerusi Gelang Patah, kini dikenali sebagai Iskandar Puteri.

    “Jika akan terjadi sebarang tsunami Melayu, seperti yang mereka katakan, tidakkah pemimpin PKR dan DAP ini akan bergegas ke tempat duduk dengan lebih banyak pengundi Melayu untuk menunggang gelombang tsunami dan bukannya menjauhkan diri mereka?” tanya Chai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  43. Rfizi sotong jangan nak main saiko lah, mana ade pengundi melayu kearah pkr. Setakat 1800+++ org tak yahlah

    ReplyDelete
  44. PEKIDA BERI SOKONGAN PENUH PADA KERAJAAN BN
    Majlis Ayahanda Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah (Pekida) Kedah memberi sokongan penuh kepada kerajaan BN pada PRU14 kali ini.

    Presiden Pekida Malaysia, Jamaludin Yusof berkata, pihaknya akan memberi sokongan penuh kepada kerajaan BN Kedah terutamanya di bawah kepimpinan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah.

    Katanya, Ahmad Bashah banyak membawa pembaharuan dalam pembangunan kepada rakyat di negeri itu.

    “Oleh itu saya berharap semua ahli Pekida terutamanya di Kedah memberi sokongan kepada beliau dalam meneruskan kepimpinannya serta memartabatkan Islam. Selain itu, Ahmad Bashah selama pemerintahannya juga berjaya mengukuhkan lagi hubungan muhibah dalam kalangan penduduk di negeri ini.

    “Ini terbukti dengan kepimpinannya berjalan dengan baik dan tidak timbul masalah perkauman di negeri ini. Sebagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kepimpinan Ahmad Bashah perlu dicontohi kepada pemimpin pada masa akan datang,” katanya dalam sidang media tadi.

    Jamaludin berkata, kerajaan sedia ada diharap diberi mandat oleh rakyat bagi merancakkan lagi pembangunan di negeri ini.

    “Oleh itu, saya meminta semua ahli Pekida di negeri ini seramai 23,000 memberi sokongan kepada BN Kedah hari ini pada PRU nanti. Mereka perlu memberi sokongan penuh kepada kerajaan hari ini yang akan membawa hala tuju yang lebih cemerlang lagi,” katanya.

    Beliau berharap, saranan itu dipatuhi semua ahli.

    “Jika ada mereka yang cuba ingkar dengan arahan yang diberi, tindakan akan diambil.

    ReplyDelete
  45. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Suatu ketika dahulu Almarhum Ustaz Fadhil Noor ada menyatakan bahawa beliau berdoa agar Tun Mahathir Mohamad dipanjangkan usianya agar Mahathir dapat melihat akan kemusnahan yang dia cipta sendiri. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato’ Presiden PAS itu dimakbulkan.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih!! Ponat yo ko kopipes, undi kek bn jatuh meghodom...18% jang mano nak lotak muko tu!!!

      Delete
    2. Ini sebab Mahathir Allah panjangkan usianya..
      Era R.A.H.M.A.N dah berakhir...kita mulakan pula dengan era M(Mahathir).A(Anwar).H.A.T.H.I.R pulak

      Delete
    3. X payah sebok pasal kerja Allah...ko tu pn belum tau husnul khothimah ke su'ul khotimah..baik ko fikir pasal diri ko yg hina tu

      Delete
  46. Baru dengar kajian peratusan sokongan melayu kelam kabut pejuang rakyat aka komunis melayu kopipes sampai di hijack blog budin ..dh macam blog bn jadinya

    ReplyDelete
  47. Jom undi harapan..paling2 bodo dan koman klu menang dpt la berehat 3 hari lepas pru sbb harapan nk bagi coti 3 hari..3 hari klu convert dengan duit dh berapa dapat tu hahahaha

    ReplyDelete
  48. Tak payah cnp banyak2. Tak de sapa nak baca pun. Tak fe substance.

    ReplyDelete
  49. Kelantan bakal dirampas amanah!!!! Penyertaan Nik Omar membawa impact yg tinggi kerana beliau adalah paling dekat dgn arwah tok guru!!! Sehinggakan hadi terpaksa mengatakan beliau seringkali mimpi jumpa nabi, dan juga beliau bermimpi jumpa tok guru sebelah kaki utk counter tsunami penyokokong pas ke ph!!!

    ReplyDelete
  50. Siapa yang tak bosan dengan kopipes Kojolla alias itu ini, dan ada masa nak baca dan/atau jawab dia, sila lah.

    Aku tengok dia kopipes aje tak kira tajuk pos, aku pun nak buat gitu dari masa ke masa, tapi kopipes yang pendek pendeh aje.

    Sakitkan hati dia, hehe.

    ReplyDelete
  51. Botul tu jang..ini la maso eh nak tunjok kuek kojo terutamo kek Mat Asan yang baru monang caro monipu tuh hah. Dalam blog budin pon ekau monang tanpa bertanding..kehkehkeh..poi mabok la ekau cai Umngok somo oiii!!

    ReplyDelete
  52. Belom sempat nak baca sama ada berikut ini sama kandongan nya saperti blog pos di atas, tapi sengaja nak sakitkan hati Kojolla membaca nya, aku kopipes aje

    Invoke: BN's Malay support on the wane

    GE14 | Prospect of Harapan overtaking BN in Malay support becoming more real, according to survey.

    ReplyDelete

  53. Calon Wanita BN bukan ‘Touch N Go’, kata Shahrizat
    FMT Reporters

    Betul. Touch N Smash 'Em.

    ReplyDelete
  54. Calon Orang Asli Gua Musang terkejut Cina sokong PH

    GUA MUSANG: Calon Orang Asli mewakili PKR bagi kerusi DUN Galas di Parlimen Gua Musang mengaku terkejut dengan sokongan luar biasa yang diberikan masyarakat Cina kepadanya.

    Nasir Dollah berkata sejak 2 hari beliau menjadi calon PKR untuk pilihan raya umum ke-14 (PRU14), majoriti pengundi Cina di situ menyatakan sokongan penuh kepadanya walaupun berbeza keturunan.

    “Bila saya bersama jentera parti masuk ke kawasan orang Cina, sambutannya luar biasa dan kebanyakan mereka berkata saya tidak perlu berkempen sebab mereka sokong saya dan mahu tukar kerajaan sedia ada,” katanya kepada FMT.

    ReplyDelete
  55. PH: Mengapa gambar Presiden China boleh, Dr M tak boleh

    Calon Pakatan Harapan bagi Parlimen Seremban mempertikaikan papan iklan gambar presiden MCA bersama presiden China, sedangkan peraturan baru tak membolehkan pembangkang guna gambar Tun Dr Mahathir Mohamad.

    ReplyDelete
  56. Surat Terbuka Kepada Anak Pemimpin Yang Meninggalkan Perjuangan Ayah

    Kamu juga seperti anak-anak saya,

    Selamat bersama bahtera PAS dan Gagasan Sejahtera. Bacalah Al-Quran, jangan baca Facebook sahaja.

    Al-Quran mengisahkan anak Nabi Nuh A.S yang memperlekehkan bahtera ayahnya dan lebih yakin kepada bukit yang dapat dilihat gagah boleh menyelamatkannya daripada taufan terbesar, maka bahtera ayahnya ditinggalkan.

    Sepatutnya anak-anak pemimpin PAS tidak bersama bahtera Pakatan Harapan (PH) yang menjadi nakhodanya Tun Mahathir dan pembantunya yang menebuk bahtera Barisan Nasional (BN) sehingga menjadi bocor dimasuki air dan juga sangat membahayakannya. Maka PAS tidak bersama BN dan tidak juga PH.

    Apa yang menarik bahtera PH mengumpulkan kumpulan DAP yang anti Islam secara terbuka. Pemimpin utamanya pula pemikir pemutar alam yang dilihat bijaksana tanpa bijaksini, lebih memenangkan akal terhadap nas Al-Quran dan tidak yakin kepada Kitab-kitab Hadis seperti Sahih Bukhari, Muslim dan lain-lain, serta tidak percaya kepada para ulama dalam perkara politik.
    Bersama PH juga adalah kumpulan Islam Liberal dan pengamat politik yang tidak matang dan sejahtera. Mereka semata-mata mahu melompat ke Putrajaya dan pernah terpaksa berpatah balik melompat ke Kajang yang menjadikannya makin jauh daripada Putrajaya.

    Kajian politiknya mengira di atas kertas dan memegang telefon bimbit secara mudah, bukannya dirujuk betul di atas lapangan rakyat secara terperinci.

    Penasihat Gerakan Islamnya pula daripada Arab yang berbahasa Al-Quran tetapi tidak matang menterjemahkan politik Islam dalam Bahasa Malaysia dan berpijak di buminya.

    Ada kalangan yang hanya menarik kepada perkataan Arabnya seperti Tarbiyah, Wala’, Baiah dan lain-lain tanpa mendalami di mana bumi yang dipijak dan masyarakat yang berbeza. Tidak memahami betapa generasi awal membaharukan dan mengubah baiah di tempat dan masa yang berbeza. Tidak memahami bahawa gerakan tajdid dahulu tidak lagi menjadi tajdid terkini setelah berlalu masa setengah abad, jarak negara yang jauh dan masyarakatnya juga berlainan.

    Diterima pakai juga penasihat bukan Islam dan makhluk negara asing yang tidak berniat ikhlas terhadap Islam dan negara kita yang tercinta ini. Mereka hanya menjadikan kita catur permainan politiknya.

    Akhirnya menubuhkan parti sendiri yang tidak memimpin bersama Islam tetapi dijadikan laksana melukut di hujung gantang. Kalau menang tidak bermaya, kalau kalah ditelan gelombang.
    Saya bacakan untuk semua firman Allah:

    قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ ۖ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُم مِّن جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَّكُم بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ (46(

    “Katakanlah (Wahai Muhammad): “Aku hanyalah mengajar dan menasihati kamu dengan satu perkara sahaja, iaitu: hendaklah kamu bersungguh-sungguh berusaha mencari kebenaran kerana Allah semata-mata, sama ada dengan cara berdua (dengan orang lain yang akrab), atau seorang diri; kemudian hendaklah kamu berfikir sematang-matangnya (untuk mengetahui salah benarnya ajaran-Ku)”. Sebenarnya tidak ada pada (Muhammad) yang menjadi sahabat kamu sebarang penyakit gila (sebagaimana yang dituduh); ia hanyalah seorang Rasul pemberi amaran kepada kamu, sebelum kamu ditimpa azab yang berat (di Akhirat).” (Surah As-Saba’: 46)

    العبرة بعموم اللفظ لا بخصوص السبب

    “Pengajaran yang diambil daripada sesuatu ayat adalah berdasarkan maknanya yang umum bukan semata-mata bergantung kepada sebab penurunannya yang khusus.”

    Beberapa orang yang berusia yang bersama Hasan Al-Banna dan Al-Maududi, masih hidup panjang usianya hanya mengeluh kepada saya. “Apa nak dibuat?”. Jawab saya: “Selamatkan sekadar yang dapat”.

    “Sejahtera Bersama Islam”

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sepatutnya anak-anak pemimpin PAS tidak bersama bahtera Pakatan Harapan (PH) yang menjadi nakhodanya Tun Mahathir .."

      Bagus, ramai yang dah bersama PH.

      "dan pembantunya yang menebuk bahtera Barisan Nasional (BN) sehingga menjadi bocor dimasuki air dan juga sangat membahayakannya."

      Bagus, lagi banyak bocor bahtera BN tuh, lagi senang karam, Tok Guru.

      Pssst, gggapo tak bersama BN?

      Apo cito kes RM90 juta di katakan dari Najib? Mula bicaro di London arini, dok?

      Delete
  57. penyokong dan penjilat pakatan haprak
    standby...your next...

    Warga Denmark individu pertama dihukum bawah Akta Antiberita Tidak Benar 2018

    KUALA LUMPUR: Seorang lelaki rakyat Denmark dipenjara seminggu dan denda RM10,000 oleh Mahkamah Sesyen hari ini kerana menerbitkan berita tidak benar di rangkaian perkongsian video terbesar dunia, YouTube, berhubung pembunuhan Dr Fadi Mohammed Al-Batash, imam dari Palestin yang ditembak mati berhampiran kediamannya di Setapak, 2 minggu lepas.

    Hakim Zaman Mohd Noor menjatuhkan hukuman itu ke atas Salah Salem Saleh Sulaiman, 46, selepas tertuduh, yang memakai cermin mata, berjubah putih, dan berkopiah hijau, mengaku bersalah terhadap pertuduhan itu, yang dibacakan dalam bahasa Inggeris.

    Lelaki itu, yang berasal dari Yaman dan bekerja sebagai pembersih kuda di Denmark, menjadi individu pertama didakwa dan dijatuhi hukuman mengikut Akta Antiberita Tidak Benar 2018 selepas akta itu diwartakan dan berkuat kuasa mulai 11 April lepas.

    Salah Salem, yang datang ke negara ini pada 11 April lepas untuk melancong, diperintahkan menjalani hukuman penjara itu bermula dari tarikh dia ditangkap pada 23 April lepas dan akan dipenjara sebulan jika gagal membayar denda.

    Mahkamah turut mengarahkan Salah Salem memadam video rakaman itu dari akaun YouTube.

    Salah Salem dituduh dengan niat jahat menerbitkan berita tidak benar melalui rakaman video di akaun YouTube atas nama “Salah Sulaiman” bertajuk “Pembunuhan Sheikh Al Ghazawi Fadi Al Batash di Kuala Lumpur, cukuplah Allah bagi kami sebaik-baik wakil” di sekitar Kondominium Puteri Idaman, Jalan Meranti, Setapak, antara 6.50 pagi dan 9 pagi pada 21 April lepas.

    Pertuduhan itu dikemukakan mengikut Subseksyen 4(1) Akta Antiberita Tidak Benar 2018 yang memperuntuk hukuman denda maksimum RM500,000 atau penjara sehingga 6 tahun atau kedua-duanya.

    Terdahulu, selepas pertuduhan dibacakan dan barang-barang kes termasuk telefon bimbit dan kayu swafoto dikemukakan di mahkamah, sebuah video turut ditayangkan melalui televisyen yang memaparkan seorang lelaki bercakap dalam bahasa Arab di lokasi pembunuhan Dr Fadi dengan mendakwa Polis DiRaja Malaysia tiba lewat di tempat kejadian iaitu 50 minit kemudian manakala ambulans pula tiba selepas 1 jam.

    Lelaki itu turut mendakwa dia ada bersama-sama Dr Fadi ketika ditembak dan beliau masih bernafas selepas insiden itu.

    Ketika ditanya Hakim Zaman, tertuduh mengesahkan rakaman video itu miliknya dan dia individu di dalam video itu.

    Ketika rayuan bagi mengurangkan hukumannya, lelaki itu yang tidak diwakili peguam, meminta maaf kepada mahkamah kerana datang ke Malaysia untuk melancong dan tidak mengetahui undang-undang di Malaysia.

    “Saya tidak berniat untuk menyakiti hati sesiapa pun, ia adalah kata-kata ketika saya dalam keadaan marah. Saya kesal. Ini kesilapan saya. Saya mohon maaf.

    “Saya tidak tahu apa-apa pun tentang Malaysia. Saya mohon maaf kepada semua di Malaysia… saya mempunyai 3 isteri dan 6 anak, saya tiada sesiapa pun di Malaysia,” katanya yang berulang kali memohon maaf dan kemudian menundukkan kepalanya.

    Timbalan Pendakwa Raya Noor Jazilah Mohd Yushaa memohon hukuman setimpal berbentuk pencegahan dengan mengambil kira tindakan menyebar berita palsu perlu dihalang kerana ia memberi impak dan pengaruh negatif kepada pihak tidak bersalah selain boleh memudaratkan ketenteraman awam dan negara.

    “Penyebaran berita palsu itu bukan sahaja menjejaskan imej Polis DiRaja Malaysia (PDRM) tetapi juga negara dan turut mengguris hati keluarga mangsa. Tertuduh sepatutnya lebih menghormati undang-undang Malaysia,” katanya.

    Mengikut fakta kes, pihak polis menerima rakaman video 1 minit 49 saat memaparkan seorang lelaki Arab membuat kenyataan yang turut memaparkan sarikata dalam bahasa Malaysia dan hasil siasatan mendapati kandungan video itu mengandungi berita tidak benar bertujuan menjatuhkan imej polis.

    ReplyDelete
  58. "Sepatutnya anak-anak pemimpin PAS tidak bersama bahtera Pakatan Harapan (PH) yang menjadi nakhodanya Tun Mahathir .."

    Bagus, ramai yang dah bersama PH.

    "dan pembantunya yang menebuk bahtera Barisan Nasional (BN) sehingga menjadi bocor dimasuki air dan juga sangat membahayakannya."

    Bagus, lagi banyak bocor bahtera BN tuh, lagi senang karam, Tok Guru.

    Pssst, gggapo tak bersama BN?

    Apo cito kes RM90 juta di katakan dari Najib? Mula bicaro di London arini, dok?

    ReplyDelete
  59. kalau post tajuk ni minggu depan
    khamis 10 may 2018...comfirm dihukum bawah Akta Antiberita Tidak Benar 2018 giliran rafizi pulak


    tajuk / laporan RAFIZI
    DAPATAN TERBARU - UNDI MELAYU SOKONG BN HANYA 18 PERATUS
    DAPATAN KAJISELIDIK PENGUNDI SETAKAT APRIL 2018: UNDI MELAYU BN MERUDUM KEPADA 18 PERATUS SAHAJA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam mana kamu nak confirm.

      Kamu tak tahu ape benda pun.

      Ha nya tahu kopipes.

      Delete
    2. Bukan ke walaunta ni salah seorang tukang tilik mak badak ???

      Delete
  60. Datin Hajjah Tuan Sabariah binti Tuan Ishak akan turut berkempen di DUN N06 Chempaka dan Parlimen P020 Pengkalan Chepa
    Daripada Kami Sekeluarga

    Insya Allah, bonda kami Datin Hajjah Tuan Sabariah binti Tuan Ishak akan turut berkempen di DUN N06 Chempaka dan Parlimen P020 Pengkalan Chepa bagi memenangkan calon PAS, al Fadhil al Ustaz Ahmad Fathan bin Mahmood dan al Fadhil al Ustaz Ahmad Marzuk bin Shaari.

    Bonda asalnya akan hanya menumpukan kempennya di P025 Bachok atas faktor kesihatannya yang sedikit membataskan pergerakannya, selain mengukuhkan lagi pengenalannya bersama jentera PAS dan rakyat di Bachok, tetapi disebabkan ada sedikit gangguan daripada dalam keluarga kami terhadap PAS di DUN Chempaka khususnya, maka bonda memutuskan untuk turut bersama jentera muslimat PAS di sana.

    Saya bagi pihak seluruh keluarga al Aziziyah dengan ini, dengan penuh rasa dukacita yang amat sangat ingin memohon banyak-banyak kemaafan kepada jentera PAS di seluruh negara dan juga seluruh rakyat Malaysia amnya di atas kemalangan yang berlaku pada 2 hari lepas. Ia sesuatu yang amat sukar.

    Bonda kini memilih untuk berehat beberapa hari bagi merawat luka hatinya yang dalam akibat tembakan yang dilepaskan semenjak lebih 30 tahun lepas oleh seorang lelaki bernama Ikram. Dua hari lepas, tembakan itu tepat singgah ke jantung bonda.

    Ini adalah tembakan kedua yang terpaksa ditanggung oleh bonda selepas tembakan pertama yang meranapkan jiwanya oleh Tun Dr Mahathir lebih 15 tahun lepas apabila salah seorang anaknya di-ISA-kan. Tun dan Ikram itu hari ini bersama-sama bersatu bekerja keras meruntuhkan kerajaan Islam negeri Kelantan di bawah pemerintahan PAS.

    Oleh kerana kekanda saya al fadhil al ustaz Nik Omar bin Nik Abdul Aziz belum balik ke rumah bonda, suka saya menasihati dan menyarankan beliau untuk merujuk kepada kisah agung seorang khalifah Islam yang sah dibai'ah oleh umat Islam selepas kematian Yazid bin Muawiyah iaitu al sahabiy al 'Aa'iz bil Bait Abdullah Ibn al Zubair radhiaLlahu anhuma.

    Hayati bait-bait penuh air mata antara beliau dan bondanya Asma' binti Abu Bakar (kakak kepada Ummul Mukminin 'Aisyah binti Abu Bakar) radhiaLlahu anhum saat beliau memohon pandangan dan restu bondanya itu bagi menempuh kemuncak kesukaran di dalam membuat keputusan di sepanjang hidupnya. Ia samada menyerah diri kepada panglima perang Bani Umayyah yang telah berbulan-bulan mengepung ka'abah dan kota Makkah atau terus memerangi bala tentera kejam itu sehinggalah rebah syahid.

    Itulah fiqh al sahabiy al jalil di dalam memahami 'peranan seorang ibu di dalam politik dan jihad.'

    Ibu adalah menara kehidupan. Jangan bicara pasal ayahanda jika bonda tiada disisi. Siapa ayahanda tanpa seorang bonda yang paling memahami pahit getir kehidupan seorang suami bergelar pejuang. Siapa kita tanpa bonda? Sekadar air mani terbuang hina..

    Nik Mohd Abduh,
    Calon PAS P020 Pengkalan Chepa

    ReplyDelete
  61. Jangan salahkan PAS, jika PH kalah PRU14

    PKR bersedia mencari alasan untuk menjustifikasikan kekalahan mereka pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) nanti.

    Suara-suara menghentam PAS sudah bermula – dengan kolaborasi yang dikatakan wujud antara PAS dan Umno, kesan daripada kononnya PAS menerima wang Umno.

    PAS teruk digodam Pakatan Harapan (PH) dan setakat ini sedang menyimpulkan kekalahan mereka nanti adalah kerana PAS.

    Ini sudah menjadi resam mereka untuk mencari alasan. Kemenangan pertama datang daripada Datuk Seri Mohamad Hasan, kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau tanpa bertanding.

    Sungguhpun kesilapan lawannya, Dr S Streram yang gagal menghantar pencalonan kerana tidak mempunyai pas khas pencalonan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) – PH sudah menunjukkan perangai suka menyalahkan pihak lain.

    Bermula dengan menghentam SPR dan mengatakan pas khas pencalonan itu tidak mandatori, sekarang mereka memulakan persoalan dengan PAS tidak bertanding di sana dan mula membuat andaian – mengenai hubungan PAS dan Umno yang mahu memberi kemenangan moral pertama buat Barisan Nasional (BN)/Umno.

    Khairul Yazman Yahya, ketua Pemuda PAS Negeri Sembilan dalam kenyataan berkata, sememangnya PAS tidak meletakkan calon di situ.

    Ditegaskan PAS akan menentang BN/Umno dalam PRU14 dan menasihati PH menghentikan dakwaan kononnya ada hubungan PAS dan Umno ketika ini.

    Sebaliknya, PAS dalam isu ini mempersoalkan sama ada calon PH itu tidak sengaja atau sengaja gagal membawa pas khas SPR, untuk memberi kemenangan kepada BN/Umno.

    PH khususnya PKR sedang mengharapkan tsunami Melayu untuk menggagalkan BN/Umno dalam PRU kali ini. Alasan mahu mendapat sokongan Melayu membuatkan mereka menerima Dr Mahathir, namun lain yang diharapkan, lain pula yang datang.

    Amat jelas tsunami Melayu yang diharapkan tidak berlaku, malah dalam satu kajian Merdeka Center hanya 7.9% sahaja Melayu yang beralih undi daripada BN/Umno.

    Pengiraan Dr Mahathir yang akan menjadi punca tsunami Melayu nyata meleset. Dr Mahathir sendiri membendung banyak liabiliti yang menyebabkan perubahan undi Melayu kepada PH tidak menjadi.

    PH sebenarnya dalam keadaan sedar peluang mereka untuk menggantikan kerajaan sedia ada hampir tipis. Mereka harus sedar PAS sebelum ini juga adalah faktor yang menjadi penyebab Pakatan Rakyat berjaya menambah kerusi dan memenangi undi popular 53%.

    Hari ini, PAS tidak lagi bersama PH, undi Melayu tidak berganjak daripada sepatutnya, PKR dilanda krisis dalaman – pemilihan calon.

    Bantahan dalaman berlaku ke atas kerjasama Dr Mahathir dengan PKR, dan PPBM yang tidak dapat memindahkan sokongan Umno serta Melayu kepada PH menjadi punca PH tidak akan berjaya dalam cabarannya menewaskan BN/Umno pada PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Jangan salahkan PAS, jika PH kalah PRU14" -

      Terasa ke?

      Guilty conscious ke?

      Delete
  62. Jangan salahkan PAS, jika PH kalah PRU14

    Semakin rancak PRU14 ini, semakin gusar PH dalam melalui masa pengundian. Semua ini adalah kesilapan PH sendiri, ini bukan salah PAS.

    Setelah pengisytiharan DAP pada Jun 2015 bahawa mereka tidak boleh lagi bersama PAS, bukan sahaja berlaku pergeseran antara DAP dan PAS, malah PKR dengan PAS juga sudah terbit bibit-bibit masalah khususnya di Selangor.

    PAS juga adalah faktor Pakatan Rakyat berjaya merampas Selangor dan konflik dalam Langkah Kajang bukan sahaja tidak dirujuk dengan sempurna kepada PAS, malah perubahan menteri besar itu juga sudah menampakkan pergeseran besar antara PAS dan PKR sedang berlaku.

    Walaupun ada yang mengatakan PKR tersepit dalam memilih PAS atau DAP, sebenarnya sikap PKR juga yang menyebabkan PAS semakin tidak yakin terhadap Pakatan Rakyat ketika itu.

    Dikatakan juga sikap PKR yang tidak menghormati kepimpinan PAS dan semakin ego dalam mentadbir kerajaan Selangor adalah punca perpecahan Pakatan Rakyat.

    Hari ini, suara-suara yang menuduh PAS bersama Umno semakin kuat kedengaran. Tuduhan PAS menerima dana daripada UMno disebar luas.

    Semua tuduhan ini semakin jelas bertujuan meletakkan kesalahan kepada PAS, sekiranya Umno/BN kekal berkuasa. Semua tuduhan ini juga memberi isyarat PH mulai ragu-ragu dalam misi menewaskan BN/Umno pada PRU14.

    Lebih daripada itu, PKR sedar – Dr Mahathir gagal bersama Tan Sri Muhyiddin Yassin membawa sokongan orang Melayu berhijrah undi daripada BN/Umno kepada PH.

    Jangan salahkan PAS, perkara utama – salahkan sendiri dalam kegagalan memperteguh Pakatan Rakyat. Dengan pembubaran Pakatan Rakyat sudah cukup menunjukkan pembangkang belum bersedia mengambil alih kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg aku sepak sekor2 ler muka pnyangak pas...kompom takkan dpt mng sorg2.udah nama negara berbilang kaum. Kau mmg dunguuu mcm hadi wang la pejuang.

      Ahmad maslan pun lagi bijak sikot dari hadi wang aku rasa

      Delete
    2. "Hari ini, suara-suara yang menuduh PAS bersama Umno semakin kuat kedengaran. Tuduhan PAS menerima dana daripada UMno disebar luas." -

      Apa salah nya mengaku?

      Kalau ia pun, PAS tak akan menang banyak kerusi membolehkan nya tubuhkan Kerajaan.

      Delete
  63. pejuang rakyat 30 April 2018 at 19:12,

    Terima kasih lah kamu ulangkan

    tajuk / laporan RAFIZI
    DAPATAN TERBARU - UNDI MELAYU SOKONG BN HANYA 18 PERATUS
    DAPATAN KAJISELIDIK PENGUNDI SETAKAT APRIL 2018: UNDI MELAYU BN MERUDUM KEPADA 18 PERATUS SAHAJA

    Supaya pembaca sepintas lalu (casual visitors) pun hatham fahaman dan peringatan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  64. FuckTun bingai dah tiada lagi kelibat bayang
    Sblm ni kemain lagi bemegah tayang-tayang
    Udah tak ada lagi dia punya lakonan wayang
    Kena pukulan Kejora, terus unta ni melayang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhbh

    ReplyDelete
  65. Tuan Admin,

    Tanpa kopipes berjela2, mamak ni hanya tahu ulang dua ayat lazim: 1. Pakatan Haprak antiIslam/Zionis dan 2. Tunggu 10hb.

    Saya rumuskan Mamak ni baru abis kursus BTN101 terus ambil upah jadi macai pengkopipes Cyberumnopas.

    EC potong gambar TDM seolah amat ketakutan hantu jembalan dan mimpi ngeri seolah bogeyman kpd Umnopas walaupun berdegar2 propa TN93.

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru sikit main perang psyco..
      dah goyang..
      sembang jer lebih...
      sampai kiamat pun pakatan haprak+tun taik+dap zionis tak akan menang pru malaysia
      sebab ada penyokong+penjilat level amatur tapi
      sembang macam level pro...
      basic politic pun tak tahu dan tak lepas
      nak sembang kencang...

      Delete
    2. asas yg paling penting sekali
      ialah akar umbi di sesuatu kawasan
      terutamnya kawasan melayu..
      kalau tak der ...jangan harap/mimpi
      nak menang....
      cawangan pun takde ??
      kebanyakan penyokong pakatan haprak
      ni katogori orang bunian...
      walaupun ada 10 juta..tapi tak berguna
      golongan atas pagar pun...ramai
      yg dah celik politik...

      Delete
    3. asas yg paling penting sekali
      ialah akar umbi di sesuatu kawasan
      terutamnya kawasan melayu..
      kalau tak der ...jangan harap/mimpi
      nak menang....
      cawangan pun takde ??
      kebanyakan penyokong pakatan haprak
      ni katogori orang bunian...
      walaupun ada 10 juta..tapi tak berguna
      golongan atas pagar pun...ramai
      yg dah celik politik...

      Delete
    4. Pehh...dh x kopipes nampak king kopipes ni...goyang + sentap la tu hahahah

      Delete
  66. Astaghfirullah

    Adik masuk PH punya pasal, Nik Abduh sampai cakap air mani -

    Nik Abduh: Dua kali bonda 'ditembak'
    Siapa kita tanpa bonda? Sekadar air mani terbuang hina.

    ReplyDelete
  67. Seronok balon lanyak, cai2 bapok murahan
    Awal nya Suman yg ikut Hindu punya tuhan
    Lps itu, Mekcy golok pula yg jadi belasahan
    Kini FuckTun pulak, sbg underdog bertahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  68. BERITA MENARIK ... BREAKING NEWS

    'Satu kesalahan bagi SPR keluarkan gambar Mahathir’
    Diterbitkan 30 Apr 2018, 7:36 petang |

    Peguam kanan Mohd Haniff Khatri Abdulla berkata Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) boleh dianggap melakukan satu kesalahan dengan membuang gambar Tun Dr Mahathir Mohamad daripada sepanduk atau poster yang dinaikkan sebagai bahan kempen pilihan raya.

    Kata nya, Tun Mahathir berkata pada 7 Januari lalu, Pakatan Harapan mengumumkan bahawa Mahathir selaku pengerusi gabungan pembangkang itu akan dilantik sebagai perdana menteri jika mereka memenangi pilihan raya umum ke-14 dan ini diisytiharkan dalam manifesto pilihan raya.

    Haniff berkata apa-apa dalam manifesto boleh diterbitkan seperti yang termaktub dalam peraturan-peraturan Tatatertib Pilihan Raya dan memandangkan bahawa Mahathir diumumkan sebagai calon perdana menteri HARAPAN, maka gambarnya boleh digunakan.

    "Tindakan oleh SPR dan sebuah majlis tempatan untuk mengeluarkan gambar Mahathir dan gambar calon-calon lain di Johor adalah salah.

    “Gambar dan foto Mahathir boleh digunakan di sepandung dan poster untuk PRU14.

    "Tiada undang-undang yang melarang ini," katanya.

    Haniff mengulas kejadian di Ayer Hitam, Johor, hari ini, di mana pihak berkuasa mengeluarkan gambar Dr Mahathir dari papan iklan selepas ia dinaikkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon HARAPAN bagi kerusi Ayer Hitam, Liew Chin Tong berkata, mereka dimaklumkan bahawa papan iklan berkenaan tidak boleh mempunyai gambar Mahathir dan arahan Suruhanjaya Pilihan Raya adalah supaya gambar Mahathir dipotong.

      Selain itu, Liew yang juga adalah pengerusi DAP Johor berkata SPR juga mengarahkan supaya mengeluarkan atau tidak menaikkan semua poster, sepanduk atau kain rentang yang menampilkan gambar Mahathir.

      Menurut garis panduan baru SPR yang diperkenalkan khusus untuk PRU14, seseorang calon hanya boleh menampilkan gambar dua pemimpin parti politik - presiden dan timbalan presiden, atau mereka yang setaraf - pada bahan kempen, selain foto calon berkenaan.

      Bagi kedua-dua pemimpin kanan itu pula, mereka mestilah dari parti yang diwakili oleh calon tersebut. Foto pemimpin lain dilarang sama sekali.

      Tindakan itu dipercayai bagi menghalang gambar Dr Mahathir digunakan kerana kewibawaan bekas perdana menteri itu dikatakan mampu menarik sokongan pengundi Melayu dan akan menjejaskan peluang BN dan pentadbiran Perdana Menteri Sementara Datuk Seri Najib Razak untuk terus berkuasa.

      Delete
  69. FuckTun perasan mcm le dirinya tu hebat
    Lepas tu cakap dlm pantun dia buat buku
    Tapi asyik terkedu saja, bila hamba sebat
    Seringkàli buat bodoh bila pala kena luku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  70. FuckTun jadi cai Matdey yg tiada agama
    Dgn DAP barua babi sanggup jadi keldai
    Dia nak karang pantun ambil masa lama
    Mau ajak ke pentas, mcm lah dia pandai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  71. Rais: Gambar pemimpin komunis boleh, kenapa Dr M tidak?
    Diterbitkan 30 Apr 2018, 5:51 petang

    Bekas menteri Tan Sri Rais Yatim mengkritik tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memotong gambar Tun Dr Mahathir Mohamad dari papan iklan gergasi di Parlimen Ayer Hitam.

    Beliau membayangkan SPR bersikap tidak adil kerana pada masa sama membiarkan gambar Setiausaha Agung Parti Komunis China merangkap presiden negara itu Xi Jinping pada papan iklan MCA.

    "SPR benarkan gambar ketua Parti Komunis China (Xi) dan Presiden MCA (Datuk Seri Liow Tiong Lai) tetapi memotong gambar Mahathir.

    "Inilah 'keadilan' di Malaysia," katanya di Twitter hari ini.

    Rais berkata lagi, ia bertentangan dengan Artikel 8 Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan kedudukan warga adalah sama rata di sisi undang-undang dan berhak mendapat perlindungan sama bawah undang-undang.

    ReplyDelete
  72. FuckTun konon nya otai kpd cai2 pakatan
    Tapi pantun lambat mcm bukit sdg didaki
    Tengokkan gaya si bebal ini bukan jantan
    Dia ini, mmg betina yang ada lobang puki

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
  73. FuvkTun tidak pernah ingat, nak ke Mekah
    Duit bukan tidak ada hasil Madey sedekah
    Dgn cikgu Kejora, si bingai ni mati langkah
    Woi bebal, kasii buku kartun ko senasykah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaghh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat saya nak bayangkan Kejora yg mencaci Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir; dan orang yg sama berdoa pd 'Tuhan Jesus' laknat Tun Mahathir sekeluarga, kini ada hati nak pertikai sdra fan tun menunaikan fardhu haji ke Mekah.

      Orang ini juga tak putus2 meluahkan nafsu gay seks (main jubor) di bloh ini.

      Jenis makhluk apa si kejora musibat ini....??

      Delete

  74. Ambo tak ajak lawan Islam, ambo ajak pangkah PKR demi kebajikan'

    Calon Pakatan Harapan DUN Chempaka, Nik Omar Nik Abdul Aziz meninggalkan pesan buat pengundi-pengundi berdaftar di seluruh negara supaya mengundi simbol PKR pada Pilihan Raya Umum ke-14 9 Mei depan.

    Read more at https://www.kinitv.com/video/60156O74#QXBUi5EeYIcE9dje.99

    ReplyDelete
  75. Sekiranya bakal calon PKR disekat dan digagalkan untuk bertanding dalam PRU 14 dengan segala macam helah UBN dan sekutunya ,mahkamah rakyat adalah satu satu nya altenatif terakhir dengan kuasa rakyat marilah kita sama sama MENERAJANG calon UBN + PAS pada 9/5/18 nanti.

    ReplyDelete
  76. Politik Dendam Menunggu Jawapan Pada 9hb Mei 2018
    1. Khusus di Terengganu dan Kelantan, saksi mata melihat PH berada pada kedudukan ketiga bilangan peserta perarakan calon pada Sabtu lepas. Calon PAS dan BN diiringi oleh 3000 hingga 5000 penyokong, sedang PH hanya antara 10 hingga 100 orang.

    2. Walaupun angka-angka itu tidak menggambarkan secara tepat keputusan di setiap DUN dan Parlimen, namun kehadiran itu sudah menjadi satu indikator nasib PH di Terengganu dan Kelantan khususnya. Penulis menjangkakan PH akan kehilangan deposit di banyak tempat.

    3. Sebenarnya, PAN,PKR dan PPBM tahu tahap keupayaan dan sokongan rakyat terhadap PH. Namun mereka tetap bertanding ( bukan berjuang) atas beberapa faktor.

    4. Pertama, desakan politik dendam dan politik khianat. PAN amat berdendam terhadap PAS sejak pemimpin mereka tewas dalam muktamar. Begitu juga PKR yang mengkhianati PAS sejak Langkah Kajang. Bahasa mudah mereka, ‘by hook or by crook’ PAS mesti ditumbangkan di Kelantan. Pencalonan Nik Omar adalah bukti ‘by crook’ itu. Biar pecah keluarga Tok Guru asal dendam dapat dilunaskan. Zalim.

    5. Kedua, matlamat untuk menjadi calon dan wakil rakyat. Politik mereka lebih kepada kepentingan peribadi; bukanlah atas dasar untuk membela nasib rakyat. Mereka hanya menzahirkan kontradiksi tanpa solusi. Sebab itulah berlaku perebutan untuk menjadi calon dalam kalangan pemimpin PH di seluruh negara. Bila tidak terpilih, keluar parti dan cah keting sesama sendiri.

    6. Ketiga, PH dilamun syok sendiri. Mereka rasa pakatan mereka mampu menumbangkan BN tanpa PAS. INVOKE memainkan peranan. Kononnya mereka mampu menggapai 85% undi Cina yang menjadi kuasa penentu. Mereka dilupakan bahawa kerusi majoriti Cina tidak sampai 50. Selebihnya ditentukan oleh undi Melayu/Islam/Bumiputera. Jelasnya, INVOKE berperanan sebagai kubu saraf yang melontarkan bom asap. Yang keliru dan syok sendiri adalah ahli-ahli mereka yang dibuai mimpi di siang hari.

    7. Maka, pada malam 9hb. Mei 2018 nanti, bangkitlah realiti. Ke mana sudahnya politik dendam PAN dan khianat PKR? Maka, pejuang Islam PAS hendaklah memperbanyakkan doa dan munajat agar Allah tewaskan tentera Ahzab dan memberi kemenangan kepada perjuangan Islam. Semoga Allah kekalkan Kelantan di tangan pejuang dan melebarkan wilayah kuasa sehingga dapat direalisasikan Malaysia Sejahtera.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KEPUTUSAN PRU13 MEMBUKTIKAN BAHAWA BERLAKUNYA ‘TSUNAMI MALAYSIA’ DAN BUKAN ‘TSUNAMI CINA’ YANG MENYEBABKAN PENAMBAHAN UNDI POPULAR DAN JUMLAH KERUSI PARLIMEN SERTA KERUSI DUN YANG DIPEGANG PAKATAN RAKYAT
      1. Undi popular untuk Pakatan Rakyat dalam seluruh negara Malaysia telah bertambah daripada 47.6% pada tahun 2008 kepada 50.9% pada tahun 2013, iaitu pertambahan sebanyak 3.2% sokongan untuk Pakatan Rakyat. Untuk Barisan Nasional pula, undi popular telah berkurang daripada 51.4% pada 2008 kepada 47.4% pada 2013, iaitu pengurangan sebanyak 4.0%.

      Delete
  77. Rafizi Dan Tian Chua Sudah Kena Tendang Dengan DAP Tapi Masih Tak Sedar
    Dua orang Ahli Parlimen pembangkang ketika ini sudah ditendang dan tidak ada guna lagi untuk Pakatan Harapan (PH) terutamanya DAP selepas sudah melakukan tugas yang diberi untuk merosakkan Barisan Nasional (BN). Kedua-dua tidak diketahui adakah masih tidak sedar mereka diperbodohkan atau mereka sudah dicucuk hidung oleh DAP supaya akur dan lakukan semua perintah.

    Mereka ialah bekas Ahli Parlimen Pandan, iaitu Rafizi Ramli dan penyandang kerusi Ahli Parlimen Batu, Tian Chua yang borang pencalonannya tidak diterima oleh SPR kerana ada dikenakan hukuman denda RM2,000 oleh Mahkamah di Shah Alam.

    Rafizi yang merupakan Naib Presiden PKR, ditugaskan untuk memfitnah agensi kerajaan dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkaitan ekonomi.

    Dia fitnah banyak agensi seperti Felda, Tabung Haji, projek MRT, BR1M dan harga minyak. Rafizi pernah buat teori bahawa jika kerajan turunkan harga minyak, harga barangan akan turun. Selepas harga minyak pernah turun Jun 2017 dibawah paras RM2 untuk RON95 iaitu RM1.98 seliter, tapi harga barang tidak pun turun.

    Selepas menjalankan kerja memfitnah, dia akhirnya dihukum penjara selama 30 bulan oleh Mahkamah Sesyen Shah Alam pada 8 Februari lepas kerana bersalah mendedahkan maklumat perbankan di bawah Akta Bank dan Institusi Kewangan (BAFIA) enam tahun lalu.

    Sebelum itu, pada 14 November 2016, Rafizi sudah dihukum penjara 18 bulan ke atasnya kerana bersalah mendedahkan kandungan Laporan Pengauditan 1MDB pada tahun yang sama. Laporan itu diklasifikasikan sebagai rahsia di bawah Akta Rahsia Rasmi 1972. Kerana ikut arahan DAP buat fitnah, sampai kena penjara. Sudahnya, dia tidak boleh bertanding pada PRU14 kerana hukuman itu.

    Itu pun beliau masih tidak sedar diri apabila masih memfitnah Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana berpakat untuk menghalang calon PKR, Dr S Streram daripada masuk ke pusat penamaan calon. Padahal ia adalah salah calon berkenaan kerana tidak memakai pas calon yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

    Orang kedua yang sudah ditendang oleh DAP dan tidak ada guna lagi ialah Tian Chua. Beliau lebih berani mati apabila kononnya sanggup berkorban masuk penjara selama sebulan kerana menarik balik rayuan terhadap sabitan melanggar arahan meninggalkan Pusat Latihan Polis (Pulapol) pada 2012.

    Beliau disabitkan bersalah di bawah Akta Kawasan dan Tempat Larangan 1959 kerana menolak arahan meninggalkan Kompleks Pulapol di Jalan Semarak, Kuala Lumpur pada 9 April 2012, sehari selepas dia ditahan dalam perhimpunan Bersih 3 di ibu negara.

    Selepas dibebaskan, untuk PRU14 nama Tian Chua pada awalnya digugurkan dari bertanding mempertahankan Parlimen Batu oleh Presiden PKR. Selepas rundingan, dia dibenarkan bertanding oleh PKR. Tapi nasib tidak ada, SPR menolak borang pencalonannya.

    Kesudahannya kedua-duanya kini sudah tidak ada gunanya lagi untuk Pakatan Harapa yang diterajui oleh DAP. Mereka lebih mengharapkan bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad yang kini Pengerusi PH kerana kononnya ada aura untuk menang PRU14 dan bentuk kerajaan.

    Rafizi dan Tian Chua boleh ucapkan selamat tinggal kepada aura mereka yang sudah tidak berguna. Pembangkang lebih gemar menggunakan taktik #TsunamiPHitnah daripada berjuang untuk rakyat. Hanya BN sahaja yang mampu #HebatkanNegaraku #DahulukanRakyat.

    ReplyDelete
  78. Nampak nya PAS tak yakin akan menang kes tuduhan Sarawak Report bahawa RM90 juta di beri kapada mereka, hingga nak sembahayang hajat bagi nya -

    PAS seru solat hajat doa menang saman Sarawak Report, PRU14

    PAS menyeru seluruh ahlinya melakukan solat hajat supaya beroleh kemenangan berhubung kes saman terhadap Sarawak Report bermula hari ini di London

    Read more at https://www.kinitv.com/video/60161O74#Fa0bhhIijfiU0R2G.99

    ReplyDelete
  79. Hari ini merupakan hari yg cukup sedih menjadi warga malaysia:

    Walaupun suatu ketika dahulu saya cukup memusuhi Tun, tapi dalam masa yg sama saya mengkagumi pentadbiran beliau dri segi peluang, keselesaan dan pembangunan utk rakyat dan negara. Anak2 melayu bertebaran seluruh pelusuk dunia menimba ilmu. Rakyat hidup selesa dan kedaulatan negara terpelihara. Negara luar cukup menghormati malaysia. Seburuk buruk Tun, saya masih lagi beranggapan beliau layak utk dipanggil negarawan!!! Saya tidak akan sesekali merasa teekilan kalau gambar beliau dipamerkan di sekolah, atau jabatan kerajaan sebagai menghargai apa yg telah beliau lakukan utk malaysia.

    Tapi hari ini kita menyaksikan episod luka sebgai rakyat malaysia dibawah pentadbiran najib dimana gambar Tun diturunkan, tetapi gambar pemimpin china tidak diusik, seolah olah Tun adalah sampah dan pemimpin china itu adalah negarawan, yg perlu disanjung dan dipuja! Apakah jasa pemimpin china itu? Beliau disanjung kerana negara kita telah sedikit demi sedikit tergadai kepadanya???? Apa sudah jadi dgn malaysia? Apa sudah jadi dgn umno pembela melayu???? Apa sudah jadi dgn org2 melayu yg beria ia mempertahankan pentadbiran sebegini???

    Insaflah wahai pencacai umno! Ini hanyalah permulaan! Sedikit masa lagi rakyat sendiri akan dipinggirkan utk memberi ruang kepada china komunis asalkan ianya menguntungkan najib!! Kita telah ada contoh yg boleh dibuat ikhtibar!! Rakyat miskin diperah duit gst, sedangkan syarikat china yg kaya raya dikecualikan!! Sedarlah melayu, jangan sampai menang sorak kampung tergadai!!! Najib adalah pengkhianat bangsa dan negara! Percayalah, turunnya najib, malaysia akan lebih cemerlang!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa benda ni Mekcy bapok merapu
      Masih tak serik2 lagi, dia ni menipu
      Setskat itu jer, aota yng dia mampu
      Nampak sgt, Matdey dia nak ampu

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    2. Pala butoh ler Msia nak cemerlang
      Lagii terok, dan bertambah malang
      22 thn, dikerja si Matdey petualang
      Bagi dia, tak cukup emas sedulang

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahh

      Delete
    3. Madey bapak perpecahan Melayu
      Dgn DAP babi, rela jadi kuda kayu
      Dekat si peliwat, tak malu merayu
      Padan muka Cap Munge dah layu

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    4. Matdey dgn Umno berpaling tadah
      Kubang babi pulak, dia pergi redah
      Muka tebal tak malu dia jilat ludah
      Nak selamat negara apa ker jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahh kaahh

      Delete
    5. Madey tua ini jenis hantu jenglot
      Kalau ikut Islam dikata nya kolot
      Dgn kuasa asing dia berkomplot
      Harta negara tak puas lagi bolot

      Kah kaahh kaaahh kaahh kaahh

      Delete
    6. Madey dah tua renta masih nak juah
      Tak cukup lagii harta melimpah ruah
      Sanggup rosak kan, ini bumi bertuah
      Pulau Lgkawi nantii, dia makan kuah

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaahhh

      Delete
    7. Kapla vutoh ko! He2 he2

      Delete
    8. Matdey inii pelahap, mengalah buaya
      Dekat orang Melayu dia mmg bahaya
      Mahu slmt negara dia punya perdaya
      Melayu kena sekat dia, sedaya upaya

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

      Delete
    9. Kejora otak udang jubor berkulat
      Jdi cai umno dpt upah taik palat
      Kerumun taik jho lo,klahkan lalat
      Kena luku sebijik muka jdi kelat


      He2 he2 he2 he2


      Delete
    10. Tak dapat saya nak bayangkan Kejora yg mencaci Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir; dan orang yg sama berdoa pd 'Tuhan Jesus' laknat Tun Mahathir sekeluarga, kini ada hati nak pertikai sdra fan tun menunaikan fardhu haji ke Mekah.

      Orang ini juga tak putus2 meluahkan nafsu gay seks (main jubor) di blog ini.

      Jenis makhluk apa si kejora musibat ini....??

      Delete
  80. FuckTun sudah terkucil dalam seluar
    Tak buat lagi, pantun serabut serabai
    Mlm inii, terus dia tidak berani keluar
    Takut dgn Kejora, nanti dilanyak tibai

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhh kaaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun langkah mu kekadang gementar dimamah usia
      Keriput tulang pipimu gambaran sebuah perjuangan
      Namun demi anak bangsa dan negara kau gagahi jua
      TUN..kau adalah perwira bangsa yg menjadi kebanggaan

      Teruskan perjuangan..rakyat dibelakangmu

      Delete
    2. Bibir merah jambumu yg berkilat dipanah mentari
      Suara tersekat sekat seakan meneran taik sembelit
      Rauh wajah kerisauan, kusut resah dgn karenah isteri
      Kenapa rakyat miskin dgn skandal 1mdb yg kau palit

      Teruskan pok jib...nanti tenanglah kau beradu di homestay sg buloh
      Kikikikikikiki

      Delete
  81. kepada pejuang rakyat
    org tak baca lagi komen copy paste awak. org skroll saja.
    tak perlu buang masa.

    ReplyDelete

  82. Pesawat disabotaj? Mahathir kelentong, kata Najib

    Tapi kelentongan 1MDB Najib di akui di seluruh dunia (6 negara dah ambil tindakan).

    Mencuri, merompak, melanun, kata Tun Dr Mahathir.

    "Misappropriation of 1MDB funds and money laundering," kata DoJ.

    ReplyDelete
  83. Dah bunyi macam budak sekolah merongot pulak nya -

    Najib: Asyik-asyik ulang kisah ‘pengundi’ Bangladesh

    ReplyDelete
  84. Hahaha, ada sikit hiburan - Makcik halau seorang yang kata GST baik di acara PH di Trengganu -

    Lelaki 'bikin drama' depan Dr M dihalau makcik

    Ketika salah seorang pemimpin HARAPAN sedang berucap pada jelajah HARAPAN di Terengganu yang dihadiri Tun Dr Mahathir Mohamad, hadirin dikejutkan dengan kehadiran seorang lelaki dengan berwatakkan seorang menteri.

    Lelaki terbabit muncul dihadapan khalayak dengan bertanyakan kepada hadirin adakah GST baik dan tanpa menunggu jawapan ribuan hadirin yang hadir beliau terlebih dahulu menjawab dengan menyatakan GST baik untuk Malaysia.

    Bagaimanapun suasana menjadi kecoh apabila seorang wanita lingkungan usia 50-an bangkit dengan menyatakan siapa cakap baik berulang kali sebelum mengusir lelaki terbabit pulang.

    “Siapa cakap baik, siapa cakap baik? Balik lah, baliklah,” kata wanita tersebut diikuti hadirin yang hadir.

    ReplyDelete
  85. Hal tak adil nya SPR ini perlu di ungit bertalu talu:

    Rais: Gambar pemimpin komunis boleh, kenapa Dr M tidak?

    Bekas menteri Tan Sri Rais Yatim mengkritik tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang memotong gambar Tun Dr Mahathir Mohamad dari papan iklan gergasi di Parlimen Ayer Hitam.

    Beliau membayangkan SPR bersikap tidak adil kerana pada masa sama membiarkan gambar Setiausaha Agung Parti Komunis China merangkap presiden negara itu Xi Jinping pada papan iklan MCA.

    "SPR benarkan gambar ketua Parti Komunis China (Xi) dan Presiden MCA (Datuk Seri Liow Tiong Lai) tetapi memotong gambar Mahathir.

    "Inilah 'keadilan' di Malaysia," katanya di Twitter hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat, Rais Yatim memegang jawatan Penasihat Hal2 Budaya dll, mash lagi ahli Umno, dia ada PhD dalam undang2, lulus di England. Dia tahu adil tak adil dan apa itu keadilan.

      Tapi SPR sudah bingong, Pengerusi nya gilakan kuasa, mahu pegang jawatan nya lagi jika BN menang Pru14. Jadi, di buat nya apa saja, yang tak adil pun.

      Selagi Najib masih pegang kuasa, akan nipis lah keadilan di negara ini, banyak pihak yang merana. Akan berterusan lah tipu menipu, curi, rompak, lanun melanun saperti di buat kapada 1MDB.

      Maka perlu lah Najib dan Umno/Bn di lingkupkan pada 9 Mei ini.

      Delete
  86. 18 persen saja menyokong?
    Parti klepto dah jadi pekong
    Rakyat sedar kong kalikong
    Macamana mahu didukong?

    Gambar Mahathir tak boleh siar
    Pemimpin komunis gambar keluar
    Tangan menunjuk mata meliar
    Nampak Mahathir terkencing seluar!

    Kata baling gelas tak pecah
    Nampak kelibat hati dah susah
    Dok mesyuarat camana nak acah
    'Pakatan mesti kita belasah!'

    Klepto sudah tekan penggera
    Panik..rakyat tak sokong dia
    Dikerah tentera berok dan kera
    Kopipes panjang sudah sedia!

    Ada kera pandai mencarut
    Sudah tua masih berbarut
    Jalan kengkang buta perut
    Tunggu customer lepak Chow Kit Road!

    Kera bukan sebarang kera
    Sombong,bongkak dia yg mula
    Mengaku diri pembela negara
    Bekas pesakit hospital gila!

    Ini kera hatinya busuk
    Bila kepala dia dihempuk
    Semua orang dia nak tusuk
    Samseng Sarip Dol Bujang Lapok!

    'Tersohor'..saya tak pernah kata
    Putar ligat lagi si kera
    Resah kera tanpa berdusta
    Sehari tak carut dia sengsara!

    Tun Mahathir bersama Anwar
    Mereka berdua Pahlawan sebenar
    Humban klepto kasi keluar
    Ini buat pencacai nanar!

    Wahai kengkawan pantun ku ini
    Tiada nama kera ku nyanyi
    Tengok siapa terasa kini
    Sah kera kalau berbunyi!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat saya nak bayangkan Kejora yg mencaci Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir; dan orang yg sama berdoa pd 'Tuhan Jesus' laknat Tun Mahathir sekeluarga, kini ada hati nak pertikai sdra fan tun menunaikan fardhu haji ke Mekah.

      Orang ini juga tak putus2 meluahkan nafsu gay seks (main jubor) di blog ini.

      Jenis makhluk apa si kejora musibat ini....??

      Delete
  87. Setakat ini saya nampak ha nya 1-2 komen mempertikaikan dapatan kajiselidek ha nya 18% undi Melayu sokong BN itu.

    Mungkin sebab saya tak masuk banyak blog pro-BN tapi saya fikir mereka pro-BN tak ada banyak hujah bagi mempertikaikan nya.

    Cara cara menjalankan kajiselidek itu telah di terangkan. Tiada siapa boleh menuduh bahawa mereka yang di selidek itu di pilih dari orang pro-PH. Mengarut jika menuduh begitu.

    Sebab sebab yang membawa kapada begitu merudum pendirian rakyat terhadap BN sudah bertambah menjelang 9 Mei. Ramai ahli dan penyokong PAS pun tidak lagi pedulikan BN selepas Hadi mengumum kan bahawa PAS bukan bersama UMNO di PRU14 ini.

    Presiden Donald Trump pun dah semangkin bodoh, asyik mengata, "We'll see what happens ..". Tapi kita boleh nampak sekarang bahawa peluang PH menang Pru14 ada lah cerah.

    ReplyDelete
  88. allahu akbar...
    tanda tanda kemenangan semakin tiba...
    malam 9 may adalah kemuncaknya
    rakyat yg bijak dan waras terbukti menjelma
    memusnahkan pakatan haprak dan mahazalim tua

    Sarawak Report diarah bayar RM155,000 pada Hadi

    Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memenangi semua permohonan interlokutori dalam kes saman fitnahnya terhadap Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown, kata Peguam mewakili Pas, Wan Rohimi Wan Daud.

    Menerusi catatan di Facebooknya, Wan Rohimi Wan Daud kini berada di United Kingdom untuk mengikuti kes berkenaan di Mahkamah Tinggi London, hari ini.


    "TGHH (Tok Guru Haji Hadi) menang semua lima permohonan interlokutori! Sarawak Report diperintah membayar keseluruhan kos 28,900 pound (RM155,791)," katanya lewat malam tadi.

    Abdul Hadi sebelum ini, memfailkan saman fitnah terhadap Brown di Mahkamah Tinggi London pada 21 April tahun lalu.

    Ia berkaitan laporan Sarawak Report pada 6 Ogos 2016 yang mendakwa Presiden PAS itu menerima dana RM90 juta sebagai usaha menarik sokongan parti itu menyokong BN dan Umno.

    ReplyDelete
  89. allahu akbar...
    tanda tanda kemenangan semakin tiba...
    malam 9 may adalah kemuncaknya
    rakyat yg bijak dan waras terbukti menjelma
    memusnahkan pakatan haprak dan mahazalim tua

    Sarawak Report diarah bayar RM155,000 pada Hadi

    Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memenangi semua permohonan interlokutori dalam kes saman fitnahnya terhadap Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown, kata Peguam mewakili Pas, Wan Rohimi Wan Daud.

    Menerusi catatan di Facebooknya, Wan Rohimi Wan Daud kini berada di United Kingdom untuk mengikuti kes berkenaan di Mahkamah Tinggi London, hari ini.


    "TGHH (Tok Guru Haji Hadi) menang semua lima permohonan interlokutori! Sarawak Report diperintah membayar keseluruhan kos 28,900 pound (RM155,791)," katanya lewat malam tadi.

    Abdul Hadi sebelum ini, memfailkan saman fitnah terhadap Brown di Mahkamah Tinggi London pada 21 April tahun lalu.

    Ia berkaitan laporan Sarawak Report pada 6 Ogos 2016 yang mendakwa Presiden PAS itu menerima dana RM90 juta sebagai usaha menarik sokongan parti itu menyokong BN dan Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak dapat saya nak bayangkan Kejora yg mencaci Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir; dan orang yg sama berdoa pd 'Tuhan Jesus' laknat Tun Mahathir sekeluarga, kini ada hati nak pertikai sdra fan tun menunaikan fardhu haji ke Mekah.

      Orang ini juga tak putus2 meluahkan nafsu gay seks (main jubor) di blog ini.

      Jenis makhluk apakah puak2 kamu macam si kejora musibat ini....??

      Delete
    2. kami sabar menanti kemenangan...

      yg pasti...pakatan haprak telah
      tidak sabar mencari seribu alasan kekalahan

      allahu akbar

      Delete
  90. Mahathir bertanding bagai si Jantan
    Najib pulak mengelat lagak si Pondan......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami sabar menanti kemenangan...

      yg pasti...pakatan haprak telah
      tidak sabar mencari seribu alasan kekalahan

      allahu akbar

      Delete
  91. Ya ALLAH aku memohon kepada Mu
    supaya tiada berlaku kejadian
    yg tidak sepatutnyya berlaku..
    MATI TERKEJUT, BUNUH DIRI, DAN JADI GILA BABI
    kepada penyokong yg telah terpedaya
    dengan hasutan iblis/syaitan bertopengkan manusia
    dan juga telah ditutup/dihitamkan hati dan akal mereka
    tidak dapat beza..kebenaran dan kebatilan
    dosa dan pahala..syurga dan neraka
    kerana pada malam 9 may 2018..
    kerana takdir yg telah engkau tetapkan
    Kau telah hancurkan musuh-musuh agama
    dan beri kemenangan kepada
    mereka yg menjaga,membela dan pejuang agama

    amin



    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lah ade yg mintak mati bila diumumkan PH menang nanti...tanda2 dah banyak...

      Delete
    2. Budaya takfiri..perasan dia aje yang suci..yg beriman..

      Delete
  92. Masih tidak terlmbat Mukhriz beri amaran kpd pihak2 yang berat sebelah - 8 hari lagi sabelom mengundi, harap mereka yang berkenaan akan peka, tidak pekak -

    Mukhriz beri amaran kepada pegawai kanan kerajaan salah guna kuasa

    Timbalan presiden PPBM itu merujuk tindakan SPR menurunkan beberapa papan tanda Pakatan Harapan dan halangan kepada calon gabungan itu Sabtu lepas.

    Tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terhadap parti pembangkang yang menurutnya menunjukkan salah guna kuasa untuk memihak kepada Barisan Nasional (BN).

    Timbalan presiden PPBM itu berkata perkara itu akan diingati kerajaan baru Pakatan Harapan (PH).

    “Jika kami menang, kami ingat semua ketua jabatan yang buat celaru tu. Kami ingat. Jangan lupa, kerana tuan-tuan dan puan-puan melanggar peraturan jabatan sendiri, kami akan ambil tindakan,” kata bekas menteri besar Kedah itu dalam ceramah di Batu 5, malam tadi.

    ReplyDelete
  93. On campaign trail, eat what?
    The Star Online

    Eat dedak lah, you Bn blokes.

    ReplyDelete
  94. Donald Trump: What are the US President's chances of getting a Nobel Peace Prize?
    ABC Online

    Najib the so-called gulf buddy might ask the same question.

    Not for him but for Donald Trump - he went to US to "help make America great again".

    The jokers.

    ReplyDelete
  95. Dimana saja tun madey berceramah sambutan beribu2... Semlm di Dungun terengganu...penuh sesak padang astaka hingga melimpah atas jalan...penyokong umno dan pas yg ramai nak berhijrah..

    ReplyDelete
  96. Kihkih bodohnya dapatan, mmg sokong bn tnggal 18 peratus, tp mereka takkn sokong ph, lebih baik pilih calon bebas dr beri kuasa kpd pkatan yg kononnya bersatu, mng atau kalah ph akan tetap berkubur

    ReplyDelete
  97. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...