Monday 26 March 2018

UNDI PAKATAN HARAPAN, UNDANG2 BERITA PALSU AKAN SEGERA DIMANSUHKAN


Minggu ini dua usul yang mendapat kecaman serta bantahan ramai dibentangkan di Parlimen - usul undang-undang berita palsu dan usul persempadanan baru kawasan pilihanraya.

Usul berita palsu yang boleh membawa hukuman penjara selama 10 tahun dan denda sehingga RM500 ribu dibentangkan hari ini, manakala usul persempadanan baru kawasan pilihanraya akan dibentangkan pada hari Rabu.

Tidak dinafikan, di sebalik kecaman dan bantahan ramai, kerajaan terlihat begitu terdesak untuk membentangkan kedua-dua usul tersebut bagi kepentingan memenangi pilihanraya umum akan datang.

Usul persempadanan baru kawasan pilihanraya, sebagaimana yang disebut dalam tulisan sebelum ini, antaranya mempunyai elemen menambah ketidakseimbangan kawasan Parlimen, mewujudkan kawasan pilihanraya berdasarkan kedudukan kaum dan menambahbesarkan lagi kawasan yang sedang atau berpotensi dimenangi oleh pembangkang.

Dengan kedudukan itu, jika peratusan keluar mengundi dapat diturunkan sehingga 70 peratus melalui taktik menakut-nakutkan rakyat, kejayaan meraih undi popular sebanyak 40 peratus saja sudah memadai untuk BN mencapai kemenangan dengan majoriti dua pertiga.

Bersekali dengan lakaran baru kawasan pilihanraya itu, undang-undang berita palsu diwujudkan seolah-olah sebagai pelengkap kepada usaha BN untuk memenangi pilihanraya akan datang ini benar-benar tidak menghampakan.
Undang-undang baru ini akan menambahburukkan lagi kebebasan dan amalan demokrasi sedia ada, selain bertujuan memberi ketakutan kepada pihak yang pro pembangkang dalam menyebarkan berita atau maklumat kerana sama ada berita itu benar atau palsu, ia akan  ditentukan oleh kerajaan yang ditunjangi UMNO dan BN yang sedang bertarung untuk mempertahankan kuasanya.

Sudah tentu keadaan ini akan memberi kelebihan kepada media pro kerajaan serta pemain media sosial yang menyokong Najib, UMNO dan BN untuk berbuat sesuka hati menyebarkan maklumat, tidak kira benar atau palsu, berbanding mereka yang pro perubahan.

Akhirnya, sebagaimana yang ternampak dilakukan oleh media arus perdana dan saluran televisyen pro Najib, UMNO dan BN sekarang ini, undang-undang berita palsu mungkin hanya akan menjadikan lebih banyak berita palsu atau kepalsuan disebarkan menjelang minit-minit terakhir hari pengundian.

Jika Najib dan Zahid Hamidi misalnya, bercakap atau menyebarkan berita palsu dan ia kemudian disebarkan secara meluas lagi oleh media arus perdana dan media sosial berbayar mereka, siapakah yang akan mengambil tindakan?

Contohnya, apakah pengakuan Najib bahawa namanya telah dibersihkan oleh PAC berhubung skandal 1MDB dan dakwaan Zahid Hamidi berkaitan nama "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty" bukan berita palsu?

Siapa boleh memberi jaminan ketika kemuncak kempen nanti, tidak mungkin lebih banyak berita dan tuduhan palsu akan dihamburkan lagi?

Logiknya kita tidak memerlukan satu lagi undang-undang baru yang lebih keras dan mencengkam untuk memantau kebebasan rakyat bersuara. Ini kerana kita sudah banyak undang-undang sedia ada untuk tujuan itu seperti Akta Hasutan, Akta SKMM dan lain-lain lagi.

Malah, jika sesiapa rasa teraniya dengan sesuatu berita, mereka juga bebas mengambil tindakan mahkamah untuk membersihkan diri.

Jika semalam Dewan Rakyat diberitahu bahawa SKMM sudah mengambil tindakan tehadap 40 laman web dan lebih 4,000 akaun Facebook atas pelbagai kesalahan, termasuk menyebar berita palsu, maka apa perlunya satu lagi undang-undang baru diwujudkan?

Bukankah dengan sekian banyak tindakan yang telah berjaya diambil itu, ia menunjukkan undang-undang sedia ada sudah memadai?

Apa pun, keputusan akhir berkaitan undang-undang berita palsu ini terletak di tangan rakyat dan pengundi menentukannya.

Jika rakyat tidak gembira, tidak mahu didenda sehingga RM500 ribu atau dipenjara sehingga 10 tahun hanya kerana menjunjung kebebasan, langkah terbaik ialah dengan mengundi Pakatan Harapan dalam pilihanraya akan datang.

Pakatan Harapan jika diberi kepercayaan menubuhkan kerajaan, akan menyemak atau mungkin memansuhkan terus undang-undang berita palsu yang penuh kepalsuan itu.

Sebaliknya, mengekalkan lagi BN hanya akan menyebabkan ramai hidup terkongkong, tiada kebebasan dan berada di dalam penjara di dalam dunia yang semakin terbuka ini. (ShahbudinHusin 26/03/2018).

194 comments:

  1. PERTAMA:
    Lebih lama BN berkuasa, makin banyak perkara aneh berlaku. Penyelesaiannya, tumbangkan BN, tewaskan PAS, insya-Allah selamat negara ini. Amin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan lekas dimansuhkan. Hukum dulu mereka yang melaksakan nya tapi mereka yang menutup kebenaran dan mereka lah yang menyebarkan berita palsu lah nie. Baru senjata makan tuan. Baru tombak yang mereka cipta menyula bontot mereka sendiri.

      Delete
    2. PAS menyifatkan seseorang yang sudah berusia seperti bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad perlu bersara dalam karier politik seperti mana seorang pemain bola sepak.

      Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menegaskan setiap orang mempunyai usia kemuncak (dalam karier).

      "Macam saya pernah jawab sebelum ini dia ada peak age. Orang main bola pun sampai 36 tahun, lepas itu dia tak boleh main dah.

      "(David) Beckham sendiri pun selepas usia 30 tahun dia bersara. Orang lain pun macam tu juga, sebab ia memerlukan stamina yang kuat.

      "Walaupun orang itu mungkin bijaksana, tapi bila sampai usia tertentu, (stamina) dia mula menurun," katanya kepada media selepas Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan di Kota Bharu, hari ini.



      Sebelum ini, perdebatan usia Mahathir yang diletakkan sebagai calon perdana menteri bagi Pakatan Harapan (HARAPAN) kembali menjadi tumpuan susulan forum yang dianjurkan Sinar Harian baru-baru ini.

      Forum bertajuk 'Apakah Tun M, terlalu tua untuk jadi PM?' Khamis minggu lalu itu menjadi tumpuan selepas menyaksikan kehadiran Mahathir ke program itu.

      Beckham merupakan seorang pemain bola sepak profesional dari England yang pernah mewakili beberapa kelab terkemuka dunia sebelum bersara pada usia 38 tahun.

      Sementara itu, Mohd Amar (gambar) berkata, prestasi Mahathir mula menurun selepas pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai timbalan perdana menteri.



      "Pemecatan Anwar Ibrahim itu merupakan satu tanda paling besar bahawa dia (Dr Mahathir) sudah mula melakukan kesilapan demi kesilapan.

      "Kedua, isu yang besar bagi kita pembangkang ialah baggage politic (beban politik). Tun dah jadi perdana menteri 22 tahu, tetapi banyak masalah yang timbul dan sebahagian besar masalah itu diwarisi kepimpinan Umno selepasnya.

      "Tun Abdullah Ahhmad Badawi datang pun berdepan dengan isu yang ditinggalkan Dr Mahathir, (Datuk Seri) Najib Razak datang pun isu yang ditinggalkan Dr Mahathir," katanya.


      Justeru tambah beliau, beban politik tersebut merupakan faktor perdana menteri keempat itu tidak layak untuk kembali memegang jawatan itu.

      "Waktu dia jadi perdana menteri dia bergaduh dengan sultan, bergaduh dengan hakim, bergaduh dengan sekolah agama dan skandalnya banyak.

      "Sebab itu pada pandangan kita, Dr Mahathir tidak lebih baik daripada Najib dan Najib pun tidak lebih baik daripada Dr Mahathir," jelasnya.

      Delete
  2. Selepas ini bertaburanlah "copy paste" makhluk gila penyokong BN dalam laman ini. Tak percaya? Kahkahkah...

    ReplyDelete
  3. Siapa punya idea buat undang-undang merepek meraban yang hanya wujud di Negara ini.......!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anak keruak ler sape lagi nak buat mende merapu cmni

      Delete
    2. Ini lg satu peluang yg PH perlu ambil segera. Pancing undi terutama gen y. Kebebasan memberi pandangan dan pendapat. Kantoi lg bn.

      Delete
  4. Senang citer, berita tv3 dan utusan jer benar, berita dari sumber lain kemungkinan besar palsu kalau tidak memihak kpd kerajaam adalah palsu! Cayalah najib!

    ReplyDelete
  5. EXPOSE! - Petronas Was Pitched As A Front For A BN Covert Campaign By Cambridge Analytica/SCL For The Sarawak Election
    20 March 2018 0 comments
    The controversial UK campaign company was behind a covert contract designed to influence unwitting Sarawak voters into supporting BN, using secret ‘scientific’ and ‘behavioural’ methods that claimed to “innoculate” target communities against ideas promoted by the opposition, such as a higher petroleum royalty for the state……

    No Malaysian Government involvement with SCL?
    SCL position paper 2014 – no Malaysian Government involvement with SCL?

    “This paper describes a Social Intelligence project that was initially conceptualized and crystalised through a series of discussions and meetings by representatives from SGM’s Office and Transformation Office of GSC.”
    [SCL/Cambridge Analytica position paper sent to Petronas October 2014]

    As the scandal over the covert political consultancy and election agency Cambridge Analytica, also known as SCL (Strategic Communications Laboratories Ltd) engulfs clients across the globe, the Malaysian BN Government has issued a total denial that it ever engaged with the company:

    “Contrary to media reports, neither Cambridge Analytica nor its parent company SCL Group has ever – now or in the past – been contracted, employed or paid in any way by Barisan Nasional, the Prime Minister’s Office or any part of the Government of Malaysia.
    “However, the SCL Group country representative today confirmed to the Government that Cambridge Analytica’s advice on the 2013 general election was provided personally to (Datuk Seri) Mukhriz Mahathir, PPBM deputy president.” [The Star]

    SCL/Cambridge Analytica's Malaysia boss, Azrin Zizal, used to work with Mukhriz
    SCL’s Malaysia boss, Azrin Zizal, used to work with Mukhriz

    The denial has been interpreted as an attempt to distance BN fron SCL/Cambridge Analytica, whilst tarnishing the opposition leader Dr Mahathir by saying his son did employ the company.

    Indeed, a former media advisor to Mukhriz Mahathir, who is now the SCL representative in KL, has waded in to confirm that company has indeed boasted that it assisted BN’s win during the Kedah state election, something Mukhriz denies knowledge of.

    However, Sarawak Report has viewed considerable evidence, which shows that SCL has been involved far more extensively in Malaysia’s elections, working covertly behind the scenes to boost BN’s chances also in the Sarawak state elections of 2016. These include a $2 million (RM10) project proposal to be funded by Petronas, which specifically set out to covertly identify and influence target voters into supporting BN and rejecting PKR.

    That campaign is in keeping with the company’s separate boasts, recorded by Channel 4 News, of having performed secretive operations in Malaysia to sway elections.

    Cambridge Analytica/ SCL is active in Malaysia with an office in KL. So, what is it doing?
    Cambridge Analytica/ SCL is active in Malaysia with an office in KL. So, what is it doing there?

    BN and Prime Minister Najib Razak, furthermore, has close ties with a key political player linked to the company, which is now at the centre of a worldwide row over its dirty tactics and secretive methods of pursuasion. British peer Lord Marland is one of the group of private shareholders, who are all closely linked to the right wing of the Conservative party.

    SCL’s ‘Petronas’ Pitch In Sarawak Focused On Votes For BN
    Conflation of interests?
    Conflation of interests? – how SCL spelt out their covert approach to boosting BN via the proposed Petronas contract

    Sarawak Report has studied the extensive documentation, including a series of pitches made to Petronas in 2014, detailing a $2 million project that was plainly directed at ensuring voters turned out for BN at the key up-coming Sarawak election.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.

      Najib's speech was seen as a response to allegations made by Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim that the former prime minister had requested for loans from the World Bank.

      Mahathir, in his blog, had said that Malaysia has received aid from World Bank since 1958, but he did not personally write any letter or requested for funds.

      Mahathir has also said he was prepared to swear on the Quran that he never asked the World Bank for loans personally.
      -----------------------------------------

      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
  6. Najib tahu apa nk buat utk menang.

    ReplyDelete
  7. PARLIMEN l Rang Undang-Undang Antiberita Tidak Benar 2018 yang dicadangkan kerajaan memperuntukan denda maksimum RM500,000 atau penjara sehingga 10 tahun, atau kedua-duanya, bagi mereka yang mengadakan, menawarkan dan menerbitkan berita tidak benar.

    Rang undang-undang itu mentakrifkan berita ptidak benar sebagai "apa-apa berita, maklumat, data dan laporan, yang sebahagiannya atau keseluruhan adalah palsu, sama ada dalam bentuk rencana, visual atau rakaman audio atau dalam apa-apa bentuk lain yang boleh menggambarkan perkataan atau idea" .

    Hukuman sama juga boleh dikenakan ke atas mereka yang menyediakan bantuan kewangan bagi maksud melakukan atau memudahkan pelakuan penghasilan berita tidak benar itu.

    Seksyen 6 rang undang-undang itu menyatakan bahawa menjadi kewajipan bagi mana-mana orang yang mempunyai dalam milikan atau jagaan atau kawalannya apa-apa npenerbitan yang mengandung berita tidak benar untuk menghapuskan penerbitan itu dengan serta merta.

    ####################################################### Inilah berita gembira yang dinanti2kan oleh seluruh rakyat yang waras di Msia ni. Dah tentu dengan adanya akta ini, Madey dan pimpinan2 PH takkan berani sewemang2nya menyebarkan berita palsu, fitnah , spin dan hasut dalam apa bentuk sekali pun di atas pentas2 ceramah poltik mereka. Rakyat sedar selama ni, PH amat2 bergantung harap kepada penyebaarn berita2 palsu ini sebagai senajat paling ampuh mereka untuk meraih sokongan rakyat jelata..tapi dengan adanya Akta ni, mereka akan berfikir berjuta2 kali sebelum berani berbuat sedemikian. hukuman yang dikenaakn tu rasanya agak ringan , sepatutnya kena jatuhkan yang lebih berat lagi..cthnya..denda RM 1 juta dan penjara 25 tahun , barulah adil. Apa2 pun, rakyat nak ucapkan tahniah kepaad kerajaan kerana bertindak cepat lagi proaktif dalam meluluskan Akta ni..semestinya kita tak mahu melahirkan generasi yang mesra berita palsu, fitnah dan hasut seperti yang sedang dipupuk dengan giatnya oleh Madey dan PH dewasa ini !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat juga memohon aagr SKMM danPDRM memantau blog ni...ini adalah tapak semaian yang sangat subur untuk menyebarkan berita palsu, spin dan hasutan tak berkesudahan yang dilakukan oleh Cai2 PH dan penyokong tegar madey Al Kutty dengan sewenang2nya tanpa sebarang rasa bersalah atau takut pada sesapa pun !!!!!

      Delete
    2. Berapa dedak yg dapat dg menyebar berita palsu?

      Delete
    3. Kejora tulur kicik ae bukti berita palsu?....takur sangat ker?

      Delete
    4. Pantaulh bro..hantu hantu memang berkeliaran..dia pun pandailh dorang menilai..lainlh ko asyik nak mengilai..jual kopipes panjang belalai..hahahahahantuhantu!!

      Delete
    5. Apa saja dari PH adalah palsu. Yg datang dari macai dan pendedak macam GN adalah benar walaupun dia cerita ttg babi terbang... Cayalah GN. Masyuklah lepas ni. Boleh kasi buncit perut anak cucu kau.

      Delete
    6. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.

      Najib's speech was seen as a response to allegations made by Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim that the former prime minister had requested for loans from the World Bank.

      Mahathir, in his blog, had said that Malaysia has received aid from World Bank since 1958, but he did not personally write any letter or requested for funds.

      Mahathir has also said he was prepared to swear on the Quran that he never asked the World Bank for loans personally.
      -----------------------------------------

      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    7. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanahmelayu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg mereka guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  8. Kami tk kisahpun klu blog ini ditutup krn pilihan kami ttp pH dr dulu kini dn selamanya..tp yg rugi hanya gng jibby dn lebaipas pro umngok dn matcai2 lainnya krn tk boleh lagi nk berakkan sampah sarap kopipes dlm ini blog bro budin punya....kikikiky...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  9. Hancuss beb..ini keje orang2 gila sudah datang..demokrasi tempang..suara rakyat dkekang..rakyat dbangang..rakyat dikat kaki tangan depan blakang..apa yg kitorang boleh buat sekarang..x cukup dgn bangkang..dorang buat x pandang..kini dorang buat lg akta jembalang..xpa..dorang nanti jatuh terduduk terkangkang..jgn fikir kita pipit mereka enggang..ketika ini mereka tersepit..UMNOBN kita tendang..rakyat menang..Malaysia Baru PH pegang..
    Pd pencacai serta pengampu jgn lepas peluang bersama kami kita tentang..kalo x..korang akan dbuang dlm longkang..itu Tun Mahadhir ada bilang..

    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
  10. INI BUKAN BERITA PALSU....
    Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

    2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

    3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

    4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

    5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

    6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

    7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

    8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

    9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

    10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

    Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

    Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

    Oklah Tun nanti sambung lg.bye
    sekian,wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mari meyusun seroja bunga saroja ar ar araraa

      Delete
    2. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.

      Najib's speech was seen as a response to allegations made by Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim that the former prime minister had requested for loans from the World Bank.

      Mahathir, in his blog, had said that Malaysia has received aid from World Bank since 1958, but he did not personally write any letter or requested for funds.

      Mahathir has also said he was prepared to swear on the Quran that he never asked the World Bank for loans personally.
      -----------------------------------------

      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
  11. ini bukan berita palsu...
    Kenapa Mereka Terlalu Takutkan RUU Berita Palsu Dari Dilaksanakan?
    Sejak media sosial dijadikan medium untuk menyebarkan maklumat dengan pantas, antara risiko besar yang perlu dihadapi adalah ancaman penyebaran berita palsu. Apa yang kita lihat hari ini, penyebaran berita palsu memang cukup mudah dilakukan dan pelakunya seolah-olah tidak takut dengan hukuman sedia ada.

    Menyedari akan kemungkinan negara bakal dibanjiri dengan berita palsu yang tidak dapat di bendung ini, kerajaan memperkenalkan Rang Undang-Undang Anti Berita Tidak Benar yang antara lain memperuntukkan denda sehingga RM500,000 atau penjara sehingga 10 tahun, atau kedua-duanya sekali bagi pihak yang didapati bersalah menyebarkan berita palsu.
    Ajaibnya, disaat rakyat menyambut baik usaha kerajaan ini, bagi kalangan pembangkang, mereka merasakan, RUU ini akan mengancam hak kebebasan bersuara. Dakwa mereka, kerajaan cuba mengekang hak kebebasan bersuara yang diamalkan di negara ini dan paling teruk lagi, mereka menuduh kerajaan cuba melemahkan pembangkang menerusi RUU ini.

    Timbul persoalan, kenapa mereka terlalu gentar dengan RUU ini? Adakah mereka merasakan, perlaksanaan RUU ini bakal menyebabkan mereka kehilangan modal untuk berpolitik? Adakah mereka merasakan RUU ini akan merugikan mereka untuk menyebarkan rantaian berita palsu yang selama ini menjadi peluru mereka menghasut rakyat?

    Andai kita memahami keperluan RUU ini, sudah tentu kita akan merasa pelik dengan sikap pembangkang ini. Manakan tidak, sudah terlalu banyak contoh telah ditunjukkan dari serta dunia, bagaimana sistem pentadbiran sesebuah negara termasuk ekonominya hancur disebabkan penyebaran berita palsu yang tidak di bendung.

    Apa yang kita lihat, bantahan kuat dari pihak pembangkang ini besar kemungkinan akan menyebabkan mereka mengalami kerugian dari pelbagai sudut terutamanya politik. Mengambil satu contoh bagaimana mereka menggunakan isu 1MDB sebagai modal politik mereka. Mereka mencampur adukkan keadaan sebenar 1MDB dengan pelbagai cerita rekaan fitnah dan palsu hanya untuk menghasut rakyat membenci kerajaan.
    Selama beberapa tahun kebelakangan ini, mereka memainkan pelbagai cerita mengenai 1MDB sedangkan semua yang dituduh sebenarnya telah dijawab oleh pihak 1MDB mahupun kerajaan. Mungkin disebabkan inilah pembangkang agak berang dengan RUU ini kerana ianya bakal menyebabkan mereka kehilangan satu medium untuk menyebarkan pelbagai cerita fitnah.

    Rakyat hari ini bukan lagi terlalu bodoh untuk mempercayai pelbagai cerita yang disebarkan tanpa sebarang bukti. Hanya segelintir rakyat yang akan menelan bulat-bulat apa yang didakwa pembangkang kerana bagi rakyat yang cerdik, mereka akan mencari sumber sahih dan bukti sebarang berita yang disebarkan.

    Nampaknya bagi pembangkang, mereka mahu pemikiran rakyat terus diperbodohkan oleh mereka dengan penyebbaran pelbagai dakyah fitnah yang akhirnya akan menjerat diri mereka sendiri. Benar, pembangkang tugasnya adalah “check and balance” di Parlimen namun sekiranya mereka membantah sesuatu yang baik, nampaknya mereka sememangnya mempunyai agenda yang cukup tersirat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.

      Najib's speech was seen as a response to allegations made by Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim that the former prime minister had requested for loans from the World Bank.

      Mahathir, in his blog, had said that Malaysia has received aid from World Bank since 1958, but he did not personally write any letter or requested for funds.

      Mahathir has also said he was prepared to swear on the Quran that he never asked the World Bank for loans personally.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita MANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  12. ini bukan berita palsu...
    Kes Rasuah : Guan Eng Dapat Banglo Murah, Phang Li Koon Dapat Tukar Status Tanah
    Hari ini Guan Eng akan dibicarakan di mahkamah kerana dua kes rasuah. Baru hari ini Guan Eng hendak tagih simpati tentang nasib keluarganya, masa buat rasuah tidak pula ingat keluarga.

    Orang kata, berani kerana benar, takut kerana salah. Kes rasuah ini boleh dipercepatkan pada 27 Mac 2017 lagi, namun Guan Eng putar belit dan tangguh tangguhkan kesnya.

    20 Mac tahun lepas, Guan Eng cabar Seksyen 62 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai tidak berperlembagaan dan tidak sah hingga sebabkan kes tertangguh.

    7 Mac 2017, Mahkamah menolak petisyen yang difailkan Guan Eng dan Li Koon untuk mencabar kesahihan Seksyen 62 Akta SPRM itu. Akhirnya kes rasuah itu tetap berjalan juga seperti biasa.

    Jika Guan Eng betul-betul berani, beliau takkan cuba untuk mengelak atau melambat-lambatkan perbicaraan sebaliknya akan berdepan dengan yakin jika benar-benar beliau tidak bersalah.

    Hari ini rakyat Pulau Pinang akan makan “pop corn” melihat kes rasuah Guan Eng selama 23 hari melibatkan 40 saksi. Guan Eng tidak boleh putar belit lagi. Tidak boleh ajak minum kopi lagi. Kena jawab dengan fakta dalam mahkamah bukan dengan auta lagi.

    Guan Eng menghadapi dua tuduhan rasuah iaitu :

    Bagi pertuduhan pertama, Guan Eng didakwa menggunakan kedudukannya sebagai penjawat awam, untuk mendapatkan kepentingan kepada diri sendiri dan isterinya dengan meluluskan permohonan oleh Magnificent Emblem Sdn Bhd bagi menukar tanah pertanian menjadi tanah kediaman.

    Guan Eng didakwa mengikut Seksyen 23, Akta SPRM 2009, yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda sehingga lima kali jumlah suapan, atau RM10,000, yang mana lebih tinggi.

    Bagi pertuduhan kedua, Guan Eng didakwa menggunakan kedudukannya untuk membeli rumah di Jalan Pinhorn daripada Phang dengan harga RM2.8 juta, yang berada di bawah nilai pasaran hartanah berjumlah RM6.5 juta.

    Guan Eng didakwa mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan, yang memperuntukkan hukuman penjara dua tahun, denda, atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

    Dua kes rasuah ini bukannya konspirasi terhadap Guan Eng. Beli rumah di bawah nilai pasaran dari Phang Li Koon, kemudian tukar status tanah dan serah kepada syarikat yang dimiliki oleh Phang Li Koon.

    Guan Eng dapat rumah harga murah, Phang Li Koon dapat tanah dengan harga murah. Phang Li Koon beli rumah banglo dengan harga RM2.5 juta, jual kepada Guan Eng hanya RM2.8 juta. Sedangkan harga pasaran adalah RM6.5 juta.

    Guan Eng luluskan tanah sebagai hadiah dapat rumah banglo murah kepada syarikat Phang Li Koon?

    Kes rasuah tanah Magnificient Emblem itu melibatkan projek pembangunan perumahan di Balik Pulau. Guan Eng yang mengetuai Jawatankuasa Perancang Negeri Pulau Pinang meluluskan pertukaran tanah tersebut pada 23 Jun 2014.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpimpin tangan berganding bahu..agar tercapai cita yg satu..dialam Malaysia Baru..peeeweeett!

      Delete
    2. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  13. Dalam mesyuarat tersebut, Guan Eng meluluskan penukaran tanah untuk dua lot tanah milik Magnificent Emblem Sdn Bhd, yang 30% dimiliki oleh Phang dan 70% dimiliki oleh pemilik KLIDC Tang, daripada pertanian kepada kediaman.

    Ini fakta kes rasuah Guan Eng yang rakyat Pulau Pinang perlu fahami. Samalah macam kes projek terowong, duit kajian lesap entah ke mana, syarikat yang buat terowong pula dapat tanah. Tanah bernilai RM3 billion sudah habis dijual, sedangkan projek terowong belum siap lagi.

    Kenapa perlu beri RM19 juta kepada seorang Datuk yang bergambar di rumah dan dalam kereta dengan Guan Eng? Kalau projek terowong tiada masalah, kenapa kena bayar sampai RM22 juta? Kes projek terowong ini pun Guan Eng akan kena dakwa nanti.

    Kes rasuah Guan Eng ini bukannya konspirasi. Semasa meluluskan tanah dan minum kopi dengan Phang Li Koon tidak fikir pula soal anak dan keluarga. Kemudian bila kantoi rasuah, mulalah hendak putar belit salahkan pihak lain.

    Rakyat Pulau Pinang kena tolak kerajaan DAP di Pulau Pinang. Ini baru dua kes yang didakwa, banyak lagi kes berkaitan penyelewengan DAP di Pulau Pinang. Selamatkan Pulau Pinang daripada parti yang penuh rasuah ini.

    Tengok muka Guan Eng masa di mahkamah ini, banyak takut. Lihat video ini :

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1814679448552524&id=697192853634528

    Buat kempen Solidariti Sokong Guan Eng pun gagal. 20 orang sahaja yang datang pun. Bukti rakyat Pulau Pinang dah tolak DAP yang kuat dengan skandal rasuah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. Oleh itu mari kawanku..berpimpin tangan berganding bahu..agar tercapai cita yg satu..dialam Malaysia Baru..peeeweeet!!

      Delete
  14. ini bukan berita palsu

    Mahathir Terlupa Tanah Kubur
    Berita palsu pada kebiasaan nya menjadi topik hangat yang dilakukan oleh pembangkang untuk mengaburi pemikiran rakyat dan terus beranggapan bahawa kerajaan yang sedia ada telah melakukan penganiayaan terhadap pembangkang.

    Pembangkang akan meluahkan rasa sedih mereka kepada rakyat bahawa selama ini pihak mereka sentiasa ditohmah dengan kenyataan palsu dan berita yang tidak benar dilakukan oleh pihak kerajaan.

    Kononnya berita yang memburukkan pembangkang dan mereka cerita kan kepada rakyat. Kit Siang, Guan Eng akan tagih simpati, kononnya mereka tanggung penderitaan , sedih dianiaya selama berpuluh tahun dalam politik. Bagi mereka sebagai pembangkang “tidak pernah” lakukan penipuan dan pembohongan.

    Sebenarnua jika mahu dikatakan mangsa politik kotor yang diamalkan dalam Negara ini, Maka Barisan Nasional dan UMNO lah setiap masa dijadikan mangsa politik yang paling kotor dan tanpa sempadan fitnah dan pembohongan yang dilakukan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan.

    Apa yang tidak dilakukan oleh pihak pembangkang terhadap kerajaan? Setiap saat dan masa Kit Siang dan kuncu-kuncu nya akan terus memanipulasikan setiap perkara sehingga tidak memperlihatkan satu bentuk politik yang sihat dalam Negara ini.

    Apa sahaja butir bicara keluar dari mulut pembangkang ini, cukup melambangkan kebenciannya terhadap Umno, bangsa Melayu dan Islam. Dasar DAP pun kalau boleh nak mansuhkan segala keistimewaan Melayu-Islam.

    Segala bukti kebencian yang ada dalam diri pemimpin pembangkang dapat dibuktikan dan ada tercatat didalam hansard parlimen dengan menyatakan betapa bencinya pihak pembangkang terhadap Melayu Islam dalam Negara ini.

    Bagi Kit Siang pemimpin UMNO amat jahat, kononnya menganiaya rakyat dan pihak pembangkang sehinggakan Mahathir sewaktu dalam kerajaan yang menjadi seteru Kit Siang pada ketika itu. Apakah perkataan yang tidak dihamburkan kepada kerajaan ketika itu. Segala macam nya keluar memaki hamun Umno, adakah itu pun dianggap ‘berita palsu’?

    Sekarang , kita sedang melihat kedua-duanya sudah bersatu dalam satu pentas politik yang sama, politik yang mementingkan agenda keluarga yang tidak dapat dinafikan lagi. Kali ini mereka berdua dengan perjanjian sulit yang diperbincangkan diantara keduanya telah membolehkan mereka bersama meyerang UMNO.

    Mahathir dan Kit Siang sedang bekerjasama untuk buat ‘berita palsu’ momokkan rakyat Malaysia akan bankrap, ekonomi makin teruk. Rakyat pun dah letih dengar. Letih dengar dengan berita tak masuk akal sedangkan pembangunan berlaku dihadapan mata mereka.

    Sehinggakan baru-baru ini Kit Siang sekali lagi tegaskan DAP akan terus berpegang teguh konsep Malaysian Malaysia. Perkara itu dibahas Kit Siang ketika usul menjunjung kasih titah YDP Agong dalam sidang Dewan Rakyat.

    Di luar pentas , adakah Mahathir menentang konsep “Malaysian Malaysia ini”? Malah dia mendiamkan diri dan seakan bersetuju dengan apa yang diperjuangkan oleh Kit Siang dan DAP 50 tahun yang lalu untuk menjahanamkan Islam, Bangsa Melayu dan juga Raja Melayu.

    Mahathir satu ketika dahulu telah mengubal perlembagaan Negara denga mendesak persetujuan Parlimen melalui ahli parlimen untuk mengurangkan kekebalan raja dimana kuasa pemutus satu satu perkara yang tidak diperkenankan oleh Raja Melayu akan memberikan hak pemutus kepada perdana menteri.

    Dalam hal ini sehingga sekarang Mahathir dan Muhyiddin Yasin senyap je? Sedangkan selama ini mereka lah yang begitu keras menentang konsep Malaysian Malaysia. Hanya kerana agenda politik yang boleh dikatakan “beraja dimata bersultan dihati”.

    Kita semua sedia maklum kedudukan istimewa Melayu dan Islam memerlukan pelaksanaan dasar yang bersifat afirmatif. Berbeza denga konsep Malaysian Malaysia yang menawarkan kesamarataan mutlak antara kaum dan agama.

    Adakah Mahathir and Muhyiddin sanggup menggadaikan maruah bangsa demi kepentingan peribadi masing-masing? Kata orang, senyap tu tanda setuju. Mahathir dan Muhyiddin sekarang sedang menggunakan orang Melayu yang cetek politik untuk berasama mereka melakukannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andai kata lalai sertalh lupa..masa tak akan lari sia sia..jiwa korang x berharga.dunia bukan surga..hoi ho hoi hoi hoii
      Peeeeeweeeet!!

      Delete
    2. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  15. Mahathir sekarang seumpama peminta sedekah kepada DAP dengan kemelut yang berlaku didalam PPBM yang mana bakal diharamkan dengan kesalahan perlembagaan mereka sendiri. Dalam hal ini Mahathir merayu kepada DAP untuk menerima cadangan untuk menggunakan logo DAP.

    Malangnya permintaan ini tidak dilayan oleh DAP. Tokong Kit Siang langsung tidak menunjukkan minat dan sebaliknya dia suruh tanya anak kesayangan dia, Guan Eng jawab isu logo.

    Situasi yang dihadapi oleh Mahathir sekarang sesuailah dengan pepatah ‘hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong’. Belum bincang dengan parti-parti dalam Pakatan, Mahathir ingat dia Pol Pot atau Hitler yang boleh buat keputusan sendiri berkaitan isu logo bagi pihak orang lain. Sibuk nak campur urusan parti lain, parti sendiri pun tunggang-langgang.

    Mahathir langsung lupa tanah kubur yang sedang menanti. Allah s.w.t bagi peluang untuk dia bertaubat dan kembali ke jalan yang benar sebagai insan yang mendapat kerahmatan Allah, Tetapi semakin tua usia , semakin menjadi karenahnya.

    Adakah Mahathir akan berkubur dengan penuh penghinaan dimata rakyat Malaysia dan akhirnya menjadi sejarah sebagai manusi paling angkuh, sombong dan pengkhianat kepada bangsa Melayu Islam dan Raja Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan berita palsu...


      PAKATAN MENANG GST 0%, PENDIDIKAN PERCUMA WOWWWWWW!

      Delete
    2. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  16. ini bukan berita palsu

    BUKAN UMUR MAHATHIR JADI UKURAN, TAPI SKANDAL LAMPAU YANG JADI MASALAH
    Tun Dr Mahathir Mohamad amat suka jika rakyat tertumpu kepada isu umur 93 tahun dan bual sama ada sesuai atau tidak umur sebegitu menjadi calon Perdana Menteri.

    Ini, pada perkiraan Mahathir bahawa rakyat tidak soal pada kriteria lain melainkan umurnya sahaja.

    Seolah olah dari sudut lain Mahathir kononnya sudah layak, hanya umur sahaja menjadi persoalan.

    Namun Mahathir silap perkiraan dan gagal dalam cubaan pedaya orang ramai.

    Tindakan masa lampau ketika menjadi Perdana Menteri tetap juga menjadi isu utama bagi banyak pihak.

    Ramai tidak lupa bahawa Mahathir adalah Perdana Menteri yang “scandal ridden” atau “plagued by scandal” dan penuh kontroversi.

    Yang menyelamatkan Mahathir adalah ketika dia di penuhi skandal dia dilindungi oleh banyak perkara termasuk ISA dan media di bawah kuasanya.

    Selain itu, di zaman Mahathir membuat penyelewengan, rakyat belum ada akses kepada laluan untuk bersuara lagi seperti hari ini.

    Pada hari ini, Perdana Menteri berada di zaman semua rakyat dapat bercakap, tidak seperti di zaman Mahathir dahulu.

    Terkini, rakyat sedang berbual berkenaan umur Mahathir.

    Di seluruh negara kini sedang berbual berkenaan umur Mahathir sama ada sesuai menjadi Perdana Menteri.

    Malah di satu wacana, Mahathir sendiri datang kononnya secara mengejut untuk mendengar sendiri perbincangan berkenaan umurnya.

    Konon kononnya Mahathir amat berani menghadapi wacana berkenaan umurnya.

    Sebenarnya tipu muslihat Mahathir yang mahu seluruh negara berbual berkenaannya, tetapi pada topik yang di pilih olehnya.

    Biar bicara berkenaan umur dari berbual berkenaan skandalnya.

    Di zaman Mahathir amat banyak skandal dan penyelewengan telah berlaku, dan pada kebanyakan skandal itu ia berlalu begitu sahaja.

    Jika 1MDB di anggap satu skandal waima ciptaan Mahathir untuk mengenakan Najib, Mahathir miliki 10 skandal yang tidak di reka oleh sesiapa, ia berdiri sendiri dan terjadi di bawah batang hidungnya sendiri.

    Jika rakyat membenci 1MDB, waima di cipta kenapa pula tidak membenci 1MDB Mahathir?

    Hipokrit? pejuang kebenaran palsu? atau sememangnya sudah condong kepada pentaksuban?

    Negara kehilangan banyak wang kerana salah laku Mahathir.

    Perkiraan kasar yang di anggarkan oleh Barry Wain dalam bukunya Malaysia Maverick adalah RM 100 billion.

    Akibat terlalu lama menjadi Perdana Menteri, maka kes kes dan skandal itu lapse, lalu ketika hendak di bicarakan sudah di kira lapuk dan kes lama pula.

    Saksi sudah ramai meninggal dunia, file file jenis hardcover dan kertas manila sudah hilang entah kemana.

    Maka ini semua sepatutnya jadi iktibar.

    Sejarah akan menghukum mereka yang tidak mempelajari darinya.

    Jawapan “saya tidak tahu” pada kehilangan wang negara harus di ambil kira pada watak yang menjawab.

    Menyalahkan Polis, Hakim, orang itu orang ini walau dia yang mendapat manfaat pada tindakan itu adalah bukti watak 93 tahun ini harus di tolak dari menjadi Perdana Menteri, malah sebagai calon pun sudah tidak sesuai.

    Jangan sahaja bicara berkenaan umurnya, itu hanya statistik, bicaralah berkenaan tindakan lampau dan skandal lampaunya dan cara dia mencuci tangan dan lepas tanggungjawab.

    Jangan kira umur dia 93 tahun, tapi kira juga Malaysia ada 32 juta penduduk, mustahil satu pun tidak sesuai menggantikannya.

    Bagi kami di Portal TV14, Najib bukan “perfect” 100% Najib bukan malaikat, tetapi manfaatnya lebih banyak dari mudaratnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berpimpin tangan berganding bahu..agar tercapai cita yg satu..di alam Malaysia Baru..peeeweeett!!

      Delete
    2. Berpimpin tangan berganding bahu..agar tercapai cita yg satu..dialam Malaysia Baru.

      Delete
    3. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    4. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  17. KEBIJAKSANAAN DR MAHATHIR DILIHAT SEMAKIN “BERKURANGAN”?
    Kemampuan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk memegang jawatan tersebut sekali lagi pada usia 93 tahun wajar dipertikai kerana beliau sudah mencapai kemuncak era usianya.
    Naib Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, setiap individu mempunyai kemuncak era tersendiri sebagaimana pemain bola yang rata-ratanya akan bersara apabila mencecah umur 30 tahun ke atas kerana kemampuan mereka sudah mula terbatas.
    Dalam kes Dr. Mahathir pula kata beliau, Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tersebut mungkin seorang yang bijak, namun kebijaksanaan tersebut akan berkurangan seiring dengan pertambahan usia beliau.
    “Bagi kita, kebijaksanan Dr. Mahathir mula turun ketika dia pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim (daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri). Itu tanda paling besar kerana selepas pemecatan itu, dia mula buat kesilapan demi kesilapan.
    “Lebih-lebih lagi sekarang umur dia sudah 93 tahun,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menghadiri Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, di sini hari ini.

    Mohd. Amar yang juga Timbalan Menteri Besar turut mengulang kembali hujah beliau sebelum ini yang berpendapat selepas 22 tahun menjadi Perdana Menteri, ‘baggage’ politik Dr. Mahathir terlalu besar untuk dipikul beliau sendiri dan pakatan pembangkang.
    “Kita tidak nafi pencapaian dia dalam tempoh 22 tahun tetapi dalam masa sama, banyak masalah timbul dan masalah inilah yang diwarisi UMNO sekarang,” katanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO KALAH, MELAYU SENANG, MALAYSIA MAJU!!!!!!

      Delete
    2. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  18. Mana yang saya tulis adalah berita palsu? Beritahu saya!
    Adakah kisah bahawa RM42 bilion wang 1MDB hilang BUKAN berita palsu?

    Saya berkata RM42 bilion wang 1MDB TIDAK hilang seperti Mahathir dan rakan-rakan Pakatan Harapannya dakwa. Adakah itu berita palsu?

    Adakah kisah mengenai AP bernilai lebih RM40 bilion yang Rafidah keluarkan berita palsu?

    Saya berkata Rafidah Aziz adalah ‘Ratu AP’ yang mengeluarkan AP lebih daripada RM40 bilion apabila beliau menjadi Menteri Perdagangan selama 21 tahun, seperti kata Anwar Ibrahim. Adakah itu berita palsu?

    Adakah cerita tentang Mukhriz mahu menjadi PM adalah berita palsu?

    Saya berkata Mahathir mahu Muhkriz menjadi Perdana Menteri, sebab itulah dia bertanding kerusi Ketua Pemuda Umno dan kerusi Naib Presiden Umno. Adakah itu berita palsu?

    Adakah kisah tentang Ho Kay Tat meminta Jahabar Sadiq untuk mengisytiharkan dari mana pembiayaannya datang adalah berita palsu?

    Saya berkata Ho Kay Tat dari The Malaysian Insider telah meminta Jahabar Sadiq untuk mengisytiharkan dari mana sumber wangnya untuk membiayai The Malaysian Insight datang tetapi ia tidak pernah dilakukan. Adakah itu berita palsu?

    Adakah kisah Clare tidak dapat menunjukkan bukti kepada mahkamah bahawa Najib membayar Hadi RM90 juta berita palsu?

    Saya kata Clare Rewcastle Brown sehingga hari ini tidak mengemukakan bukti kepada mahkamah bahawa Najib membayar Presiden PAS Abdul Hadi Awang RM90 juta. Adakah itu berita palsu?

    Adakah kisah mengenai hubungan sulit Muhyiddin dengan Nika Gee adalah berita palsu?

    Saya berkata Muhyiddin Yassin mempunyai hubungan dengan Nika Gee, seorang wanita yang sudah berkahwin. Adakah itu berita palsu?

    Saya boleh meneruskan lagi tetapi saya percaya maksud telah disampaikan. Ramai orang seperti anda berkata saya menyebarkan berita palsu. Tetapi jika apa yang saya katakan adalah berita palsu maka apakah kebenarannya? Hari ini, Mahathir mengaku bahawa dia menggunakan media asing untuk menyerang Najib, Umno dan Malaysia. Apabila saya menulis mengenai perkara tersebut tiga tahun lalu, mereka mengatakan itu berita palsu. Hari ini Mahathir mengatakan ia adalah benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. Agar tercapai cit yg satu..
      Dialam Malaysia Baru..
      Peeeewweeeet

      Delete
  19. ini bukan berita palsu
    Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang dikaitkan dengan PKR menuduh Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai penipu.
    Pengarah Propaganda SAMM, Edy Noor Reduan berkata, tujuan sebenar Dr Mahathir bukan mahu menyelamatkan Malaysia mahupun UMNO tetapi untuk melindungi kroni.

    “Dr Mahathir adalah penipu, setiap kata-katanya adalah penipuan. Dr Mahathir hanya tidak menipu ketika berdiam diri, itupun kita harus berhati-hati kerana pastinya Dr Mahathir yang berdiam itu sedang merancang untuk penipuan seterusnya,” katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  20. ini bukan berita palsu

    Tapi orang rakyat tak akan lupa mcam mana Mahathir guna kuasa beri kontrak kabel optik pada anaknya Mukriz... guna duit Petronas sampai pecat Anwar unyuk bailout sykt kapal anak dia Mirzan... tu baru sikit dari banyak lagi...

    Jom fikir atau melayu memang mudah lupa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. Jiwa kosong x berharga..
      Dunia bkn surga..hoi hoi hoi hoii hoii
      Peeeweeet!!

      Delete
  21. ini bukan berita palsu
    DAPUR RUMAH MUKHRIZ SEBESAR RUMAH BANGLO!
    terkejut dengan tindakan PPBM meminta derma dari rakyat, pengasasnya Anina Saadudin turut mempersoalkan perkara berkenaan.



    Sedangkan Pengerusi PPBM atau Parti Bunga itu iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan anaknya selaku Timbalan Presiden, Datuk Seri Mukhriz Mahathir mempunyai kekayaan yang amat luar biasa. Bukan lagi sebuah rahsia yang boleh disembunyikan daripada rakyat.



    Bekas ketua Srikandi Parti Bunga itu mendakwa saiz dapur rumah agam Mukhriz adalah bersamaan dengan sebuah banglo.



    “Saya mula bertanyakan tentang dana parti. Saya pernah ke rumah Mukhriz Mahathir, ianya sebuah istana yang dapurnya sahaja sebesar banglo.
    “Apabila saya selidiki dari mana datangnya wang yang begitu banyak untuk membina rumah sehebat ini, barulah saya ketahui bahawa beliau, memiliki 160 syarikat.



    “Tidak lama kemudian ada pula yang membisikkan kepada saya bahawa jet peribadi Falcon 900LX itu dimiliki oleh anak Tun M.



    “Saya terkejut tapi saya lebih terkejut apabila mendapat tahu bahawa Tun sendiri memiliki saham 50% dalam syarikat pembuat kapal terbang Jetfox!,” rengusnya dalam satu kenyataan.
    Beliau yang kini bergerak atas nama NGO amat kesal dengan cubaan Mahathir mahu ‘mengikis’ duit poket rakyat yang mereka sendiri anggap sedang tersepit dek kerana kos sara hidup terlampau tinggi di Malaysia.



    Tambah Anina lagi, sebagai seorang wanita yang pernah bersama-sama Mahathir berjuang melawan Perdana Menteri, Parti Bunga meletakkan isu penderitaan rakyat yang tidak cukup duit poket sebagai alasan utama kerajaan harus ditukar.



    Namun tidak beberapa lama sebelum PRU14 tiba, ternyata Parti Bunga itu cuba berubah wajah apabila mahu ‘mengambil’ duit poket rakyat pula. Jelas sekali Parti Bunga berkenaan tidak ikhlas dalam perjuangannya sendiri.



    Bayangkanlah jika ruangan dapur rumah agam Mukhriz sendiri pun sudah sebesar banglo, apakah kita anggap Mahathir dan para keturunannya tiada duit untuk disumbangkan sedikit kepada perjuangan sendiri?



    Rakyat harus sedar akan tipu helah dan permainan propaganda kotor oleh anak beranak ini. Mereka sebenarnya tidak mahu ambil berat tentang rakyat pun.



    Bagi mereka, perjuangan peribadi dan keluarga itu harus diutamakan dan menjadi realiti sebelum Mahathir meninggal dunia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. Berpimpin tangan berganding bahu..
      Agar tercapai cita yg satu..
      Dialam Malaysia Baru..
      Pereewweeet!!

      Delete
  22. ini bukan berita palsu
    doa-arwah-ustaz-fadzil-noor-kepada-mahathir-semakin-makbul
    Mungkin juga kita boleh menganggap, antara perseteruan politik yang paling di ingati adalah antara Tun Dr Mahathir Mohamad dan Presiden PAS, Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor. Boleh dikatakan sepanjang Allahyarham menjawat jatawan tertinggi dalam PAS, sering kali kita melihat bagaimana pertembungan pendapat berlaku antara Allahyarham dan Mahathir.

    Paling diingati adalah bagaimana Allahyarham mendoakan supaya umur Mahathir dipanjangkan oleh Allah supaya Mahathir sendiri dapat melihat kerosakan yang telah dilakukannya sepanjang beliau menjadi Perdana Menteri.

    Pada ketika itu, mungkin ada yang memandang sinis doa berkenaan. Mungkin juga ada yang mentertawakan Allahyarham dengan doa ini. Malah, ada yang mendakwa, doa Allahyarham hanyalah sekadar doa ahli politik yang teruk dihentam Mahathir pada ketika itu.

    Namun, setelah beberapa dekad berlalu, doa yang dilafazkan Allahyarham kelihatan seperti di makbulkan. Manakan tidak, pada usia 92 tahun, disaat ramai rakan seperjuangan Mahathir dalam politik sudah meninggal dunia, Mahathir masih kekal berpolitik dan kini memilih untuk berjuang dipihak pembangkang.

    Pada usia 92 tahun ini jugalah, satu persatu kerosakan yang telah dicipta Mahathir dahulu semakin tersingkap. Bayangkan, kes penyelewengan Bumiputera Malaysia Finance (BMF) sehingga menyaksikan seorang anak Melayu menjadi korban angkara mahu menutup kes sehinggalah kes Forex, semuanya tersingkap dengan sendirinya.

    Malah, beberapa kerosakan yang dicipta Mahathir seperti kehancuran Perwaja Steel, kerosakan teruk pada Proton Holding, mengaut wang negara hanya untuk mengayakan anak dan kroni serta bagaimana beliau mengkhianati perjuangannya sendiri menentang Lim Kit Siang serta Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini sudah terbuka dengan sendirinya.

    Sebelum ini, Mahathir masih mampu menyembunyikan segala kerosakan yang diciptanya hanya kerana perkembangan teknologi maklumat agak lewat tiba ke Malaysia. Mahathir boleh mengangkat dirinya suci tanpa melakukan sebarang kesalahan di mata rakyat.

    Namun siapa sangka, laporan siasatan penuh CIA yang menunjukkan Mahathir terlibat secara langsung dengan pelbagai penyelewengan dan skandal, mendedahkan belang dan wajah sebenar Mahathir, disaat beliau begitu beriya-ia mahu menjatuhkan kedudukan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

    Justeru, tidak salah kiranya andai kita menyatakan bahawa doa yang dilafazkan oleh Allahyarham Datuk Ustaz Fadzil Noor sebelum ini, hari ini sudah dimakbulkan. Segala kecurangan Mahathir satu ketika dahulu juga sudah tersingkap dengan sendirinya. Adakah Mahathir mahu menolak Qada dan Qadar Allah bagi melindungi segala salah lakunya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    2. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  23. ini bukan berita palsu
    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?
    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan? Pada tahun 2000, Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor bekas Presiden PAS, pernah mendoakan agar Mahathir dipanjangkan umur untuk melihat kemusnahan yang telah dilakukannya sendiri.

    Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato' Presiden PAS itu dimakbulkan satu demi satu?Kebanyakan rungutan dan ketidak puashati yang Mahathir luah kini adalah berpangkal dan berpunca serta asal usulnya datang dari Mahathir sendiri.

    Saban hari, satu demi satu isu dan pelbagai pembongkaran dihebahkan di dada media terutamanya media sosial dan blog untuk dihukumkan oleh masyarakat.

    Kini Mahathir seolah-olah sedang dibicarakan oleh rakyat umum. Walaupun Mahathir tetap menjawab namun suara-suara yang dulu pernah dikunci beliau sudah tidak lagi menikus dengannya.

    Tidak mungkin mampu Mahathir membela dirinya untuk segala tuduhan dan isu yang dilodehkan oleh mereka yang pernah berada di sekeliling beliau ketika berkuasa selama lebih 22 tahun.

    Mereka yang dulu mendiam diri kini bangkit berani bersuara. Dari bersifat penikus sudah menjadi singa garang tidak gentar pada gertakkan serta ugutan nakal.

    Adakah Doa Al-Marhum Dato' Ustaz Fadzil Noor Menjadi Kenyataan?

    Senarai salah laku Mahathir panjang dan kini bertambah setiap hari . Dato' Seri Najib Razak yang sebelum ini hanya sekadar menepis pelbagai tuduhan Mahathir atas sifat hormat dan bersikap budiman kenang jasa yang dianggap sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada parti dan negara, kini telah kian lantang membongkar pula pelbagai dakwaan terhadap Mahathir yang pasti membuat kedudukan Mahathir dikaca mata rakyat semakin dipandang serong dan sangsi.

    Walaupun ada yang menyebelahi Mahathir dalam krisis kini untuk menjadi pembela namun ramai dari mereka sendiri turut terbabit dalam pelbagai kes yang bakal dibongkar itu. Dan mereka ini merupakan antara barisan utama dalam perbicaraan rakyat kini.

    Dalam membela dirinya, Mahathir turut, tanpa disedarinya sendiri, membongkarkan pelbagai perkara yang sebelum ini rakyat umum tidak tahu. Betul atau tidak kata-kata Mahathir itu dalam keadaan beliau tersempit banyak yang kita boleh persoalkan.

    Apabila seseorang berbohong dia akan berbohong lagi untuk menutup pembohongan lamanya.Dan dia akan terus dengan pembohongan demi pembohongan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    2. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
  24. ini bukan berita palsu
    DOA FADZIL NOOR DIMAKBULKAN : INGIN RAKYAT TAHU MAHATHIR ZALIM
    Akhirnya doa Fadzil Noor dimakbulkan Allah SWT dengan memanjangkan umur Dr Mahathir sehingga sekarang. Untuk menjelaskan lagi orang ramai melihat akan kezaliman sebenar Dr Mahathir ini, Allah memberi kekuatan yang hebat kepada YAB Dato Sri Najib Razak supaya terus bercakap benar dan tidak melepaskan jawatan Perdana Menteri yang disandangnya walaupun diasak dengan begitu kuat oleh mentornya sendiri.
    Melalui serangan demi serangan ini rakyat Malaysia sudah mula didedahkan dengan pelbagai bukti kezaliman Dr Mahathir sepanjang beliau bergelar Perdana Menteri dan disambung lagi dengan agenda peribadi dan kroni-kroninya selepas beliau bersara pada tahun 2003 lalu
    Ketika kali kedua Dr Mahathir menjatuhkan Perdana Menteri iaitu Pak Lah (kali pertama Perdana Menteri yang dijatuhkan adalah Tunku Abdul Rahman Putra), Allah mungkin memberi peluang kepada kita semua untuk terus mempercayai Dr Mahathir Mohamed selaku negarawan yang amat disegani ramai.
    Namun untuk cubaan kali ketiga Dr Mahathir mahu menjatuhkan seorang ketua kerajaan Islam ini, beliau sudah menerima kesukaran dan terpaksa berlawan dengan bersungguh-sungguh (tidak lagi seperti cubaannya terhadap kali pertama dan kedua dahulu).
    Apa jua alasan demi alasan yang Dr Mahathir cuba berikan untuk menjatuhkan Perdana Menteri, rakyat Malaysia sedikit sebanyak sudah mula mengenali siapa sebenarnya Dr Mahathir Mohamed ini.
    Diharapkan Dato Sri Najib Razak akan terus menjadi ketua kerajaan di Malaysia kerana perjuangannya untuk bangsa Melayu bukan kecil-kecil perjuangan, perjuangannya untuk perpaduan sesama bangsa di Malaysia bukan calang-calang agenda, perjuangannya untuk syiar Islam bukan suatu yang remeh temeh, dan perjuangannya untuk Malaysia bukan setakat terhenti pada tahun 2020.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dead man don't talk, you idiot.....!!

      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete

  25. Monday, 26 March 2018
    Berita Mengejutkan Buat Pengguna Media Sosial

    Berita Mengejutkan Buat Pengguna Media Sosial. Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengambil tindakan terhadap 4,358 akaun palsu bagi tempoh Januari tahun lepas hingga Februari tahun ini, persidangan Dewan Negara diberitahu hari ini.

    Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata, daripada jumlah tersebut, 80% daripadanya telah dipadam oleh penyedia platform media sosial seperti Facebook dan Twitter kerana melanggar terma dan syarat ditetapkan oleh pembekal perkhidmatan masing-masing.

    Berita Mengejutkan Buat Pengguna Media Sosial. Katanya, SKMM juga mengambil tindakan sekatan terhadap 40 laman sesawang, portal dan blog yang menyebarkan kandungan maklumat serta berita berunsur palsu.

    “Sejak Januari 2017 hingga Februari 2018, sejumlah 45 kertas siasatan telah dibuka oleh SKMM bagi kes berkenaan dengan penyebaran berita palsu di pelbagai platform media sosial telah disiasat, dengan 4 kes telah dihadapkan ke mahkamah,” katanya.

    Berita Mengejutkan Buat Pengguna Media Sosial

    Beliau menjawab soalan Senator Datuk Seri Khairudin Samad mengenai perancangan kerajaan dalam menangani isu berkaitan penyebaran maklumat dan berita palsu yang semakin berleluasa ketika ini. - free malaysia today

    #######################################################

    Tahniah diucapkan kepada DSSK dan SKMM kerana telah begitu perihatin untuk mengekang penularan dan penyebar luasan berita palsu melalui internet. Kita sendiri pun sedar internet inilah yang menjadi platform untuk Madey dan PH serta cai2 mereka menjalankan aktiviti yang tak bermoral tu, semata2 untuk meraih sokongan rakyat , khususnya para netizen. kalau lihat paad daat yang diberikan oleh SKMM tu, memang wajiblah kerajaan meluluskan akta berita palsu ni untuk memastikan keamanan negara terus terpelihara. Mulai saat ini, dah tentu cai2 PH yang ada kat blog ni mula kocut tolor mereka...kalau didapati bersalah, denda RM 500 ribu dan penjara 10 tahun menanti mereka. Maan nak cekau duit sebanyak tu..itu pun kalau kantoi sekali..kalau berkali2 tak botak kepala dibuatnya. Rakyat merasakan dengan adanya akta ini, Msia pasti menjadi lebih damai dan tenteram. cuma harapan rakyat agar dikuatkuasakan akta ni secepat mungkin, sebelum PRU....kita tengok ajelah macam mana Madey dan pimpinan2 Ph serta cai2nya macam cacing kepanasan kerana takde modal berita palsu, fitnah, spin dan hasut yang nak dijajakan lagi...setuju tak kengkawan sekelian ?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    2. Kucing @MukhrizMahathir RM200,000 Seekor, Lagi Mahu Minta Derma?
      image: https://3.bp.blogspot.com/-khP-w4kOUS0/WrjVGgplpPI/AAAAAAABPJQ/6ECZYQ0xuOIHjFghdtZtiZyWfBng4601ACLcBGAs/s640/FB_IMG_1522054492313.jpg



      Timbalan Presiden PPBM, DS Mukhriz Mahathir mempunyai kucing bernama Purrseus jenis savannah yang merupakan antara jenis termahal di dunia dengan harga RM200,000 (US$50,000) seekor.

      Baca artikel Top 12 Most Expensive Cat Breeds In The World: Baca juga artikel Kucing Savannah Berharga Ratusan Juta. Pastinya kucing ini tidak memakan dedak dan carrot seperti macai-macai PPBM dan kuda-kuda Tun Dr Mahathir.

      Sementara itu, ahli-ahli PPBM dan orang ramai pula diminta menderma kepada parti berkenaan konon untuk perjuangan. Harga seekor kucing Timbalan Presiden PPBM sahaja boleh membeli 2 buah rumah mampu milik.

      Kalau sesiapa yang tidak tahu inilah gambar membodohkan Rakyat Malaysia. Berkempen bagai, kutip tabung dari orang kampung dan orang FELDA tetapi anak cucu masih menunjukkan kekayaan di nedia sosial. Macam nganjing pulak.

      Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2018/03/kucing-mukhrizmahathir-rm200000-seekor.html#P7y5ltrmcMlq2YKM.99

      Delete
    3. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    4. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    5. Kejora tulur kicik @ Geng najis memang bodos...Bersatu milik ahli bersatu bukan milik Mukhriz...

      Delete
    6. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  26. pejuang najis dan geng najis jangan temberang.

    hari ni saleh keruak ngaku 1mdb findings and filings by doj bukan fake news!

    so, now this is a joke! is saleh admitted that doj is right? if so, then get hold of najib!

    if not, then saleh is total fake!

    what is happening with our so call lawmakers???? they create something that they themselves are not sure!!!!

    umno is a total jerk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. pejuang najis and geng najis can go and jerk off!

      Delete
    3. Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail tampil menyifatkan kerjasama dengan Tun Mahathir, orang sama yang pernah menyingkirkan suaminya 20 tahun lalu, umpama “mimpi”.
      “Ia seperti bermimpi. Apakah ia benar-benar berlaku?” katanya dipetik akhbar The Sydney Morning Herald (SMH) semalam.
      “Tetapi ya, ia benar dan bagi saya ini menunjukkan betapa teruknya keadaan sehinggakan bekas perdana menteri yang memilih Datuk Seri (Najib Razak) sebagai perdana menteri, sampai ke tahap beliau sendiri (Dr Mahathir) perlu menjatuhkan orang yang dipilihnya.”
      Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Wan Azizah itu hanya sebagai satu sindiran terhadap bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun itu secara terang - terangan.


      Bagi mereka, apa yang cuba digambarkan oleh Wan Azizah ialah berkaitan dengan kedudukan Tun Mahathir itu sendiri sedang berada dalam keadaan yang sangat teruk pada ketika ini.


      Jika sebelum ini, Tun Mahathir pernah memecat suami Wan Azizah dari jawatan Timbalan Perdana Menteri atas dakwaan salah guna kuasa dan terlibat dalam skandal seks diluar tabiie.


      Kemudian Tun Mahathir juga pernah mengerakkan usaha untuk menjatuhkan Tun Abdullah Badawi yang dipilih oleh dirinya sendiri sebagai pengganti Perdana Menteri Malaysia.


      Maka kali ini, Tun Mahathir dilihat berada dalam keadaan terdesak untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri sehingga terpaksa bergabung dengan puak Pakatan.


      Dalam erti kata lainnya, kenyataan Wan Azizah itu memberikan gambaran bahawa bekas Perdana Menteri yang berusia 93 tahun itu sedang berada dalam keadaan yang sangat teruk untuk menjamin kedudukan legasinya dimasa akan datang!!!

      Delete
    4. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Di mana berita palsuya.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    5. Oh yer....tak pasal2 TS Zety Aziz juga dipecat secara hormat kerana berani2nya beliau menyaman 1mdb beratus-ratus juta.

      Ini berita palsu ker........??

      Delete
    6. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  27. Monday, March 26, 2018
    Rakyat Tanggung Caj Melampau!
    Rakyat negeri semakin tertekan dengan peningkatan pelbagai cukai oleh kerajaan DAP dan ianya akan berterusan jika parti itu masih lagi mentadbir negeri.



    Ini yang berlaku di Pulau Pinang. Yang paling jelas ialah kos pembangunan untuk projek-projek perumahan di negeri ini telah meningkat sebanyak RM130 sekaki persegi.

    Ianya mengakibatkan peningkatan harga rumah hingga rakyat Pulau Pinang hanya mampu melihat bukannya mampu miliki rumah.

    Sebelum ini, caj pembangunan untuk hartanah kediaman ialah RM5 setiap kaki persegi dan RM7 kaki persegi untuk hartanah komersil.

    Selepas DAP mentadbir negeri, ianya meningkat masing-masing RM15 dan RM21.

    Peningkatan melampau ini yang didedahkan oleh Datuk Seri Zainal Abidin Osman, Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Pulau Pinang.

    Selain daripada itu:
    1. Caj untuk Surau dan kemudahan komuniti meningkat dari RM25 setiap kaki persegi (ketika BN mentadbir) kepada RM500 setiap kaki persegi (DAP mentadbir).

    2. Caj saliran meningkat dari RM10,000 satu ekar kepada RM50,000 setiap ekar.

    3. Caj tempat letak kereta dari RM15,000 setiap bay kepada RM25,000 setiap bay.

    4. Caj perumahan kos rendah daripada tiada (ketika BN mentadbir) kepada sebanyak RM120,000 untuk pemaju Pulau Pinang atau RM150,000 untuk pemaju bukan Pulau Pinang (DAP mentadbir).

    5. Caj untuk tadika sebanyak RM500 per kaki persegi. TIADA caj ini di bawah kerajaan BN.

    6. Menaiktaraf jalan sebanyak RM15 kaki persegi.TIADA caj ini di bawah kerajaan BN.

    7. Caj perumahan mampu milik sebanyak RM200,000 per unit (min 750 kaki persegi) dan RM300,000 per unit (min 850 kaki persegi). TIADA caj ini di bawah kerajaan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenaikan caj-caj yang melampau ini sudah pasti akan terpaksa ditanggung oleh rakyat bukannya pemaju perumahan. Pemaju mahukan keuntungan sebanyak yang mungkin.

      Peniaga kecil juga dizalimi apabila caj gerai meningkat daripada RM25 kaki persegi (RM3,000 per gerai) kepada RM58,000 per gerai (DTL) dan RM35,000 per gerai (DBD)!

      Disebabkan kerajaan DAP memeras rakyat sebegitu zalim, Zainal Abidin berkata Barisan Nasional (BN) akan mengkaji semula keperluan yang dikenakan ke atas pembeli rumah dan pemaju oleh kerajaan DAP jika BN menang semula negeri itu pada PRU-14 ini.



      Tidak seperti kerajaan DAP yang tidak pernah mendengar suara rakyat, BN akan menubuhkan sebuah jawatankuasa kerja terdiri daripada stakeholerders, agensi kerajaan, pihak berkuasa merancang, majlis tempatan, persatuan pemaju perumahan, kumpulan pembeli rumah dan pertubuhan bukan kerajaan akan terlibat untuk mengkaji semula keperluan.

      Zainal Abidin berkata beberapa keperluan akan dimansuhkan dan dipinda, mengikut jenis perumahan.
      "Jika BN mula berkuat kuasa selepas PRU-14, kita akan membina lebih banyak rumah mampu milik untuk rakyat.

      "Itu adalah keutamaan kami," kata Pengerusi Umno negeri ini.
      Rakyat telah memberi masa 10 tahun tetapi kerajaan DAP ternyata gagal malah telah menimbulkan pelbagai masaalah yang mencekam rakyat negeri.

      Tanah dan bilion ringgit wang rakyat juga digadai oleh kerajaan DAP tanpa kawalan.

      Kerana itu, PRU14 adalah masa terbaik untuk rakyat Pulau Pinang 'mengajar' dan menolak kerajaan DAP.

      Delete
    2. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Tak pasal2 Gabenor Bank Negara, TS Zety Aziz juga dipecat secara hormat kerana berani2nya beliau menyaman 1mdb beratus-ratus juta.
      Ini berita palsu ker.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??
      Ini berita palsu ker?

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  28. pak othaman, i have just came back from dinner with some local accountants in central jakarta tonite. one of the topic over dinner was about eagle high. some info from local bankers mentioned that they are in shit! not really sure if it is true. if it is true, then felda is fail dah! maybe some inside info would clarify things.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Indeed it is. I also got that news from ex peers from PT Indofood International Corpn, Jakarta.

      Thanks mate, Salam Perjuangan.

      Delete
    2. dad and Wak Suman..jangan dok cayalah cakap dia orang tu..itu semua berita palsu untuk mengaibkan DSNR dan Felda aje. Kalau nakkan berita dan penerangan yang sahih, hubungilah TS Shahrir dan pengurusan tertinggi Felda di HQ, barulah ini dinamkan berita yang benar lagi boleh dipercayai !!!!!

      Delete
    3. Geng Najib mengembalikan nostalgia sekor cyberterompah umno-bn berhempas pulas bersilat dgn saya mendukung perjanjian syaitan tppa yg najib bodek & jilat dgn nukilannya.......

      'Sign dulu TPPA..insyaAllah Najib akan selamat. US boleh guna veto dalam apa jua keadaan sebagaimana diberikan keistimewaan kpd Israel. Beratus2 kesalahan Israel pun, dunia buat pekak badak ja.

      Hendak seribu daya. Berhentilah mengharap Najib ditangkap. Ada beribu2 kerja lain lagi boleh dibuat selain berharap perkara yang tidak akan berlaku selagi Najib berkuasa'.
      ---------------------------------------

      Apa dah jadi dgn perjanjian syaitan tppa yg najib & tok pa bagai nak rak bodek tuu.....??

      Delete
    4. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete


  29. Sekali lagi Mahathir buat “u turn” tentang manifesto yang dibuat oleh Pakatan Harapan. Dalam satu temubual dengan akhbar Singapura, Sunday Times, Mahathir menyatakan bahawa sukar bagi Pakatan Harapan untuk menghapuskan tol.

    "Parti kami, rakan gabungan kami, anda tahu mereka sangat sosialis, mereka suka memberikan sesuatu kepada orang lain. Saya memberitahu mereka ia tidak boleh dilakukan. Anda mahu memansuhkan semua jalan tol, mereka mahu memberikan percuma.

    "Saya katakan, kita perlu mengekalkan jalan bertol. Anda perlu membina lebih banyak jalan kalau hapus tol. Di manakah kerajaan hendak cari wang untuk mengawal selia jalan ini dengan sendiri? Tetapi mereka mahu populariti, jadi mereka lebih suka menjanjikan perkara ini, " kata Mahathir kepada akhbar Sunday Times, Singapura semalam.

    Maknanya janji hapuskan tol hanya janji untuk raih populariti semata mata sahaja. Tidak berniat pun hendak buat apa yang dijanjikan. Mahathir dalam sejarahnya menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun hanya memansuhkan kutipan di satu tol iaitu di Plaza Tol Slim River pada 11 Januari 1993.

    Pada 8 Mac lepas, baru sahaja lancar manifesto di Shah Alam janji hendak mansuhkan tol dan sebagainya. Kemudian, tidak sampai sebulan sudah tukar pula kenyataan kata susah pula hendak mansuhkan tol.

    Ini bukan kali pertama Mahathir berkata janji yang dibuat oleh pakatan pembangkang tidak akan dipenuhi mereka jika mereka dapat Putrajaya. Pada 20 Februari 2018, Mahathir ketika mempengerusikan Mesyuarat Majlis Presiden PH di Galeri Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Menara Yayasan Selangor menyatakan ;

    "Kita tidak terikat dengan kenyataan dibuat itu jika dapati tidak dapat dilaksanakan apabila menerajui kerajaan. Kita berpendapat, kewangan kerajaan ketika itu mungkin tidak boleh menampung janji yang keterlaluan.

    "Berikutan itu, kita akan membuat janji setakat yang mampu sahaja dan akan mengeluarkan manifesto ini tidak lama lagi," kata Mahathir.

    Mahathir pun akui duit tidak cukup untuk tunaikan semua janji yang pembangkang buat. Ini selari dengan apa yang sudah diulas sebelum ini bahawa negara ini akan hilang hasil sejumlah RM416.6 billion jika mengikut semua janji yang dibuat pembangkang.

    Itu anggaran hasil yang akan hilang menurut Tan Sri Dr Mohd Irwan Serigar Abdullah, Ketua Setiausaha Perbendaharaan Negara. Pemansuhan GST akan menghilangkan RM45 billion, tol sebanyak RM338 billion, duti eksais RM2.4 billion dan PTPTN RM3.9 billion.

    Apa yang diperkatakan ini akhirnya Mahathir akui sendiri dalam temubual dengan akhbar Singapura itu. Kerajaan tidak ada duit untuk kawal selia lebuhraya kalau mansuhkan tol.

    Pada 10 Januari 2018, Mahathir sendiri sudah akui bahawa kadar tol di Malaysia adalah yang paling murah di dunia dalam satu sesi bual bicara di facebooknya.

    “Tol di Malaysia sebenarnya kalau dibandingkan dengan negara lain memang jauh lebih murah. Ketika saya di negara Jepun, saya dapati bahawa satu jambatan (mengenakan) bayaran sebanyak RM270 sehala” kata Mahathir.

    Sudah terbukti sekarang, Mahathir pun sudah mengakui bahawa semua manifesto dan janji janji yang dibuat oleh pembangkang itu hanyalah bersifat populis sahaja. Tidak akan ditunaikan pun oleh mereka.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jadi, tiada apa yang akan berubah kalau negara ini diperintah oleh pembangkang dalam masa 100 hari, 2 tahun atau 10 tahun. Malah akan jadi lebih teruk kerana negara kekurangan hasil. Boleh jadi bankrup dan negara gagal seperti yang disebut sebut Mahathir dan Kit Siang.

      Samalah juga apa yang pembangkang janji dahulu di Pulau Pinang dan Selangor, selepas 10 tahun, apa yang dijanji tidak dibuat pun.

      Hari ini, Selangor dengan skandal rasuah tanah Ijok, krisis air dan pelbagai isu isu rakyat. Pulau Pinang pula diselubungi skandal rasuah Guan Eng, banjir yang lebih seratus kali dan tanah runtuh. Apa lagi harapan yang ada pada DAP dan PKR?

      Tiada apa apa harapan pun yang akan dibawa kerana yang dijanji itu semuanya tipu belaka. Bakal Perdana Menteri dia pun sudah mengaku tidak mahu hapus tol dan janji itu bersifat populis sahaja.

      Jadi hendak harap apa lagi pada Pakatan Harapan? Jangan percayalah dengan pakatan yang tidak boleh diharap ini.


      Tulisan :
      Beruang Biru

      Delete
    2. Berpuloh taun atok kau tak kene gst..elok je hidup.smpai keluar GN kat bumi malysia ni.

      Delete
  30. Monday, March 26, 2018
    KITA PERLUKAN POLITIK MATANG
    KITA PERLUKAN POLITIK MATANG

    Salleh Said Keruak

    1. Malaysia adalah sebuah negara demokrasi yang memberi ruang kepada rakyatnya untuk berpartisipasi dalam politik. Kerajaan juga komited untuk menyekat amalan politik kotor dan fitnah yang boleh memudaratkan negara.

    2. Kita tidak perlu lagi kepada politik adu domba, fitnah, pembunuhan karakter, dan juga penyebaran berita-berita palsu kerana amalan buruk ini boleh merosakkan akal budi kita sebagai rakyat Malaysia yang berakhlak dan beradab. Kita boleh berbeza pendapat politik dan berada dalam parti yang berlainan, tetapi janganlah sampai ke tahap kita menyebar berita palsu tentang negara. Misalnya, menyebarkan berita tidak tepat tentang tahap kesihatan ekonomi negara, rasuah dan juga kadar jenayah tanpa menggunakan data-data yang betul. Dalam hal di atas, kerajaan telah mengeluarkan data-data rasmi, maka janganlah pula kita mengambil contoh-contoh terpencil untuk menafikan kejayaan negara kita sendiri hanya kerana kita berbeza pandangan politik. Inilah yang dimaksudkan kita meraikan perbezaan politik dan pendapat, tetapi janganlah sampai ke tahap mengabaikan kepentingan negara.

    3. Menjelang PRU-14 ini, moga kita tidak lagi mengamalkan politik adu domba dan fitnah. Jika kita masih dengan sikap sebegini, maka kita jauh lagi dari mencapai tahap politik matang. Mencapai tahap politik matang adalah tanggungjawab bersama.Hargailah kestabilan politik yang telah kita nikmati selama ini kerana kestabilan dan keamanan ini terlalu mahal harganya.

    ReplyDelete
  31. Sunday, March 25, 2018
    The recycled foreign media attacks on Malaysia

    Salleh Said Keruak

    Over the last two days, the foreign media has been attacking Malaysia in general and Prime Minister Najib Tun Razak in particular. This is not surprising considering that Tun Dr Mahatir Mohamad said, “Kita terpaksalah guna saluran media luar, BN bolehlah mereka ada banyak duit untuk upah penganalisis dari Cambridge.”

    Basically, what the foreign media is reporting are recycled reports from years ago about corruption, fraudulent elections, lack of democracy, denial of freedom of speech, and so on. Since 30 years ago when Mahathir was the Prime Minister until today they are still saying the same thing. The opposition then virals these reports to give the impression that the whole world is against Malaysia.

    What the foreign media fails to mention in these reports is about the many cases of corruption now being investigated by the MACC in the Pakatan Harapan states of Selangor and Penang, or about the allegations of cheating in GE13, such as 40,000 Bangladeshi voters, that were proven false. The foreign media reports are not balanced but very one-sided giving the impression that everything about the government is bad while the opposition are angels.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  32. Justice and Common Sense has Prevailed

    Salleh Said Keruak

    Today, a motion submitted by Swiss MP Carlo Sommaruga, was debated in the Swiss National Assembly. YB Lim Kit Siang, YB Wan Azizah Wan Ismail, certain Malaysian online media portals and so-called independent NGO leaders, such as Cynthia Gabriel of C4, shamelessly tried to spread fake news, by linking the motion to 1MDB.

    Their perfidy even extended to letters being written to Swiss MPs and representatives of the Malaysian NGOs taking a junket to Switzerland, to lobby Swiss MPs to support the motion.

    The Swiss Parliament today voted to throw out the motion, with an overwhelming majority of 138 MPs voting against, and only 53 MPs voting in favour. Notwithstanding this, the position of 1MDB and the Ministry of Finance has been very clear- the motion is a concern only for the Swiss Government, Swiss Parliament and Swiss Courts. It has nothing to do with 1MDB as the monies being sought by the Opposition does not belong to 1MDB.

    Fortunately, justice and common sense has prevailed, over fake news and biased reporting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Communications and Multimedia Minister Salleh Said Keruak (above) today assured that the US Department of Justice (DOJ) filings on 1MDB won't be considered fake news.

      He said this during a meeting with foreign correspondents today which also saw the government tabling its the Anti-Fake News Bill in Parliament.

      Delete
    2. Hypocrisy of the highest degree....!!

      Delete
  33. Why did Mahathir not do all that when he was PM?

    Salleh Said Keruak

    Yesterday, Tun Dr Mahathir Mohamad said if Pakatan Harapan comes to power in GE14 they will allow more press freedom and will remove laws that restrict freedom of expression. What exactly are those laws that Mahathir intends to remove? And why did he not introduce those changes when he was Prime Minister for 22 years and had the power to do so?

    When the New York Twin Towers was attacked in 2001, Mahathir said the Petronas Twin Towers is still standing because Malaysia has the Internal Security Act or ISA and if the US also had laws like the ISA their Twin Towers would still be standing. And when the government wanted to abolish the ISA Mahathir was against that move. So how serious is Mahathir about more democracy for Malaysia when he was opposed to democracy when he was in power?

    It was not too long ago that Mahathir said Malaysia is a guided democracy and can never be a full democracy like in the west because of the delicate and fragile racial and religious balance of Malaysia’s population. Mahathir argued that unrestricted freedom of expression would invite racial or religious strife. Therefore the western version of democracy and free speech cannot work in Malaysia. Has Mahathir done a U-turn on that as well?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  34. Is PPBM contesting under DAP?

    Salleh Said Keruak

    There appears to be some confusion due to the contradicting statements by PPBM leaders. Tun Dr Mahathir Mohamad said he does not mind contesting under DAP’s banner whereas some PPBM leaders have said they do not mind contesting under PKR or PAN, which are seen as Malay parties, but not under DAP.

    So which is it going to be or is Mahathir going to contest under DAP and the others are going to contest under PKR and PAN? Meanwhile Lim Kit Siang has said nothing regarding using DAP symbol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
  35. BONGKARRR!!!! 10 Kegagalan Kerajaan Selangor!!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 11:00:00 PTG


    Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, digesa mengakui kegagalannya serta berhenti mencari salah pihak lain bagi menutup kelemahan pentadbiran kerajaan negeri.

    Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan, turut mendakwa negeri ini dipalit dengan pelbagai kes salah laku serta skandal yang masih gagal dijawab Mohamed Azmin sehingga sekarang.

    "BN Selangor menyenaraikan 10 kegagalan dalam tempoh 10 tahun PKR mentadbir negeri ini, antaranya gagal menyelesaikan penstrukturan industri air serta kekerapan gangguan bekalan air terawat yang menjejaskan 2.5 juta pengguna dan 761 projek pembangunan di Lembah Klang.

    "Konsep pendidikan percuma di Universiti Selangor (UNISEL) juga gagal dilaksanakan. UNISEL turut mengalami kerugian kerana gagal menarik kemasukan pelajar yang ramai, manakala dua asrama Yayasan Selangor (YS) di Kampung Pandan dan bangunan YS di Bukit Bintang terus terbiar.

    "Selain itu, usaha memartabatkan Islam semakin terpinggir di Selangor selepas Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor menolak usul untuk memperkasakan Mahkamah Syariah sebanyak dua kali," katanya.

    Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menghadiri Istiadat Pembukaan Penggal Keenam Sidang DUN Selangor, di sini, hari ini.

    Mat Nadzari berkata, Kerajaan Selangor turut gagal menyediakan rumah mampu milik yang secukupnya, malah pembatalan sembilan projek `Rumah Selangorku' mengecewakan rakyat di negeri ini.

    Selain itu, katanya, Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) gagal diuruskan dengan baik apabila fungsi asalnya untuk membina rumah mampu milik ditukar kepada projek perumahan mewah.

    "Dalam isu kenaikan harga rumah, pelbagai caj premium tanah dan cukai hartanah yang dikenakan adalah terlalu tinggi. Kos kenaikan ini dipindahkan pula kepada pembeli.

    Inilah punca utama kenaikan kos sara hidup peringkat domestik.

    "Hari ini kerajaan negeri berbangga dengan pendapatan negeri yang meningkat sehingga lebih RM2 bilion, yang mana hasil premium tanah sahaja mencecah RM1.3 bilion pada 2016, sedangkan ketika di bawah pentadbiran BN, hasil premium sekitar RM300 juta sahaja," katanya.

    Dalam pada itu, katanya, keengganan Kerajaan Selangor menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) turut menimbulkan pelbagai persoalan, apatah lagi dengan pelbagai kes salah laku membabitkan pentadbiran kerajaan negeri.

    "Kegagalan seterusnya ialah tindakan kerajaan negeri menyerahkan Kompleks Belia dan Kebudayaan di Seksyen 7, di sini kepada pihak swasta dan paling menyedihkan, pasukan bola sepak Selangor dinafikan hak untuk beraksi di Stadium Shah Alam," katanya.

    Jelasnya, kerajaan negeri turut didakwa menyokong penganjuran 'Oktoberfest', meluuskan banyak lesen pusat hiburan, rumah urut dan judi serta gagal menyelesaikan masalah sampah dan denggi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada pun liputan dari media antarabangsa.

      Entah2 berita palsu tak......??

      Delete
  36. KAJI SELIDIK : BN Menang PRU 14 Dan Kekal Tadbir Negara!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 3:35:00 PTG


    Barisan Nasional (BN) dijangka menang pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), menurut kaji selidik 'Respons Rakyat' yang dijalankan Bernama Radio baru-baru ini.

    Kaji selidik yang dilaksana pada Februari dan Mac itu menunjukkan parti yang dijangka memenangi pilihan raya itu, Barisan Nasional mendahului dengan 37 peratus diikuti Pakatan Harapan (32 peratus) dan tidak pasti (31 peratus).

    Sebanyak 44.2 peratus responden menyatakan ciri-ciri parti politik yang disokong adalah mereka yang mampu memelihara agama, bangsa dan negara.

    Jujur, amanah dan bersih daripada rasuah adalah kriteria utama responden dalam memilih calon pilihan raya dengan kajian itu mendapati 54.4 peratus responden mahukan calon sedemikian manakala 35.8 responden mahukan calon yang berjiwa dan mesra rakyat serta turun padang.

    Kajian itu membabitkan 1,050 responden daripada pelbagai peringkat umur yang layak mengundi, jantina, kaum, penduduk bandar dan luar bandar serta pelbagai latar belakang pekerjaan.

    Menurut kajian itu, faktor penentu dalam mengundi calon pilihan raya, 33.8 peratus responden memilih parti politik berbanding personaliti calon (26.7 peratus).

    Mengenai pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), 45 peratus responden sangat setuju dan berharap ia diteruskan kerana mampu mengurangkan kos sara hidup.

    BR1M diperkenalkan kerajaan sejak 2012 antaranya bertujuan meningkatkan pendapatan boleh guna isi rumah dan membantu meringankan bebanan kos sara hidup golongan tersebut.

    Penerima isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 ke bawah akan mendapat bantuan berjumlah RM1,200, penerima isi rumah berpendapatan bulanan antara RM3,001 hingga RM4,000 (RM900), serta penerima individu berpendapatan bulanan RM2,000 dan ke bawah (RM450).

    Sama ada 'berita' yang disiarkan media sosial boleh mempengaruhi mereka dalam membuat pilihan pada PRU14 nanti, 47 peratus responden sangat tidak bersetuju dan tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut.

    -- BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada pun liputan dari media antarabangsa.

      So, Kaji Selidik Belia Bangsat Pada 3:35:00 PTG entah2 berita palsu tak......??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  37. KANTOI!!! Putar Belit Mukhriz Makan Diri!!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 8:54:00 PG


    Apa sudah jadi dengan "bakal Perdana Menteri" yang juga merupakan anak kepada mantan Perdana Menteri ini? Hanya sekelip mata saja putar belit dan autanya berjaya dipatahkan kerajaan? Sungguh memalukan!

    PEJABAT Perdana Menteri semalam menafikan bahawa Barisan Nasional mengupah firma data raya dan perunding politik Cambridge Analytica untuk menjalankan kempen pilihan rayanya.

    Satu kenyataan dari Pejabat Perdana Menteri menyebut, firma berkenaan bagaimanapun mengesahkan bahawa ia memberi khidmat nasihat kepada Mukhriz Mahathir semasa pilihan raya umum 2013.

    Bekas menteri besar Kedah itu masih bersama parti BN pada waktu itu dan merupakan Timbalan Menteri di Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

    "Cambridge Analytica atau syarikat induknya SCL Group tidak pernah – kini atau pada masa lalu – dikontrak, digaji atau dibayar dengan apa cara sekalipun oleh Barisan Nasional, Pejabat Perdana Menteri atau mana-mana bahagian kerajaan Malaysia.

    "Bagaimanapun, wakil SCL Group (Malaysia) mengesahkan hari ini kepada kerajaan bahawa khidmat nasihat Cambridge Analytica mengenai pilihan raya umum 2013 disediakan secara peribadi untuk Mukhriz Mahathir, Timbalan Presiden PPBM (Bersatu).

    “Wakil SCL juga mengesahkan bahawa beliau melaporkan secara terus kepada Mukhriz Mahathir, bukan kepada BN atau kerajaan,” kenyataan itu dipetik.

    Seorang pengarah SCL Group, Azrin Zizal pada Mac tahun lalu dilaporkan menafikan bahawa firma tersebut diupah oleh BN untuk pilihan raya umum ke-14.

    Mukhriz ketika dihubungi mengesahkan bahawa Azrin berkhidmat dengannya sebagai pegawai media ketika beliau masih menjadi timbalan menteri.

    Bagaimanapun, Azrin tidak berkhidmat dengannya ketika beliau menjadi Menteri Besar Kedah antara 2013 hingga 2016, tegas Mukhriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Azrin kerja dengan saya sebagai Pegawai Media antara 2009-2013 sewaktu saya di MITI, dan tidak sewaktu saya MB Kedah,” katanya.

      Dalam satu kenyataan terdahulu hari ini, Mukhriz berkata beliau juga tidak tahu menahu mengenai pembabitan firma berkenaan dalam kempen BN semasa pilihan raya umum 2013.

      Tegasnya, segala kemenangan yang diraih oleh BN Kedah dalam pilihan raya tersebut adalah atas usaha pasukan parti pimpinannya.

      "Saya tak pernah kenal dan tak pernah terlibat pun dengan Cambridge Analytica (CA) ini. Bila berita itu mula dilaporkan, barulah saya dapat tahu mengenai nama syarikat itu dan kononnya dia mengaku yang dia pernah buat kerja untuk BN di Kedah.

      "Masa itu saya mengetuai jentera pilihan raya BN Kedah. Masa PRU13 lepas, kemenangan kami adalah (hasil) strategi dan taktik yang kami pakai untuk tewaskan kerajaan PAS ketika itu tapi tak pernah sekali pun kami dihubungi oleh CA ini,” katanya.

      KENYATAAN AZRIN ZIZAL

      21 Mac 2018

      1. Kenyataan Mukhriz Mahathir semalam mengenai nasihat Cambridge Analytica untuk kempen Kedah pada tahun 2013 adalah satu penipuan yang jelas.

      2. Mukhriz berkata saya hanyalah pegawai medianya sehingga tahun 2013 dan saya tidak lagi bersamanya apabila beliau menjadi Ketua Menteri Kedah. Tetapi ini sebenarnya adalah palsu. Saya bekerja untuk Mukhriz secara peribadi dan memberikan nasihat strategi dan komunikasi kepadanya sehingga 2015, termasuklah semasa pilihan raya umum 2013, dan selepas itu semasa beliau menjadi Ketua Menteri. Saya akan memberikan bukti jika beliau terus memalsukan kebenaran.

      3. Mungkin – sementara Mukhriz terus menafikan kerja yang saya lakukan untuknya dan menafikan manfaat yang diperolehnya daripada nasihat yang saya berikan kepadanya dari Cambridge Analytica/SCL Group untuk Kedah pada pilihan raya umum 2013 – beliau juga akan menafikan Kedah memenangi tambahan enam kerusi parlimen, memenangi negeri itu dan beliau menjadi Ketua Menteri?

      4. Mukhriz juga berkata Cambridge Analytica bekerja untuk Barisan Nasional. Ini sekali lagi tidak benar. Cambridge Analytica atau syarikat induknya SCL Group tidak pernah bekerja untuk atau dibayar oleh BN atau mana-mana bahagian Kerajaan Malaysia. Nasihat pilihan raya 2013 untuk Kedah disediakan kepada Mukhriz secara peribadi.

      5. Sudah tiba masanya untuk Mukhriz berhenti sengaja memutarbelitkan fakta-fakta untuk menyelamatkan dirinya sendiri, dan mengakui perkara sebenar.

      - Azrin Zizal

      Delete
    2. Tak ada pun liputan dari media antarabangsa.

      So, another Kaji Selidik Belia Bangsat entah2 berita palsu tak......??

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  38. BAGGAGE POLITIC : Giliran PAS Hentam Mahathir!!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 9:00:00 PTG


    'Baggage' atau 'masalah' politik Tun Dr Mahathir Mohamad selama 22 tahun menjadi perdana menteri dahulu merupakan faktor utama beliau tidak layak untuk memegang semula jawatan itu, kata Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

    Beliau berkata sebahagian besar masalah dalam pentadbiran negara ketika ini diwarisi daripada pentadbiran terdahulu terutama di bawah pemerintahan Dr Mahathir.

    "Isu yang besar bagi kita pembangkang adalah 'baggage' politik Dr Mahathir selama beliau menjadi perdana menteri selama 22 tahun. Sebahagian besar masalah-masalah itu diwarisi kepimpinan UMNO selepas Dr Mahathir bersara.

    "Jadi 'baggage' politik inilah merupakan faktor utama Dr Mahathir tidak layak untuk menjadi perdana menteri (sekali lagi)," kata Mohd Amar yang juga timbalan menteri besar Kelantan ketika ditemui pemberita di luar persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan di Kompleks Kota Darul Naim, hari ini.

    Beliau mengulas langkah Pakatan Harapan yang mempertahankan tindakan mereka mencalonkan Dr Mahathir sebagai perdana menteri pada usia 93 tahun.

    Mohd Amar berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika pentadbirannya pula terpaksa memikul kesilapan yang dilakukan oleh Dr Mahathir.

    Mengulas lanjut, beliau berkata setiap individu mempunyai 'waktu kemuncak' masing-masing dan perlu berhenti apabila telah tiba waktunya.

    "Orang main bola pun sampai umur 36 tahun sahaja, sebab dia memerlukan stamina yang kuat (untuk beraksi). Walaupun orang itu bijaksana tapi bila dah sampai peringkat umur tertentu, (prestasi) dia mula menurun).

    "(Prestasi Dr Mahathir) mula menurun bila dia pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim (sebagai timbalan perdana menteri) dan ia merupakan satu petanda bahawa dia sudah mula melakukan kesilapan demi kesilapan," katanya.

    -- BERNAMA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selama ini satu butir atau biji keciputpun belum ada jasa bakti pas pis pus kpd rakyat Malaysia dan negara.....!~!

      Delete
  39. DITOLAK MELAYU : Kit Siang Dakwa "Mangsa" Berita Palsu!!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 4:09:00 PTG


    BILA Lim Kit Siang kata beliau telah 40 tahun menjadi mangsa 'berita palsu' ramai tersenyum, tak mampu nak tumpang sedih.

    Dalam status Twitter miliknya Sabtu lalu, Penasihat DAP itu mengaitkan beliau mangsa kerana dimomok pemimpin UMNO kononnya anti-Melayu.

    Tapi bak kata pepatah Melayu, telunjuk lurus kelingking berkait. Bagi UMNO, selama 40 tahun jugalah menjadi mangsa ‘berita palsu’ Kit Siang.

    Hansard di Dewan Rakyat sudah cukup, ada sahaja peluang berucap, Kit Siang yang bakal bertanding buat kali ke-12 dalam pilihan raya umum (PRU) pada PRU-14 ini akan membuat tohmahan kepada kerajaan kepemimpinan UMNO.

    Apa yang Kit Siang tidak tuduh pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN). Malah, hansard Dewan Rakyat bertarikh Isnin, 24 November, 1986, Kit Siang direkodkan berkata:

    “Saya kata pemimpin-pemimpin UMNO itu jahat!,” sumber http://www.parlimen.gov.my/files/hindex/pdf/DR-24111986.pdf

    Jika dikenang balik kata-kata Kit Siang yang merupakan Ahli Parlimen Tanjong ketika itu, seolah-olah Malaysia tak akan mampu berada pada kedudukan sekarang. Ialah, orang jahat perintah Malaysia, mesti jadi negara gagal.

    Banyak lagi, tak percaya, boleh tanya Tun Dr. Mahathir Mohamad teman rapat beliau kini. Apa Kit Siang tak kata sewaktu beliau jadi Perdana Menteri.

    Skandal BMF, skandal mata wang asing, rasuah, pemecatan hakim dan banyak lagi. Dr. Mahathir pastinya bukan mudah lupa.

    Malah pada 24 November 1986, di Dewan Rakyat berbangkit usul potong gaji RM10 menteri kerana skandal Bumiputra Malaysia Finance (BMF).

    Peliknya, apabila ada Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) skandal forex, tidak pula Kit Siang mahu menerima realiti di depannya.

    Eloklah Kit Siang dan Dr. Mahathir sama-sama elakkan buat ‘berita palsu’ dalam ceramah kempen PRU-14 nanti.

    Bukan apa, dah letih dengar ‘berita palsu’ Malaysia bakal bankrap jika terus dipimpin BN dan UMNO setiap kali menjelang pilihan raya umum.

    - SUMBER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada DAP bunuh orang macam China Komunis bunuh jutaan umat Islam si Xinjiang?
      Ada DAP terpalit dalam kes pembunuhan pengasas Ambank, pegawai penyiasat pendakwaraya Kevin Morales, Altantuya?

      Najib sendiri mengaku ketokohan & kehebatan Tun Mahathir, ini buktinya tersiar meluas di media utama sedikit masa dulu.....

      KUALA LUMPUR (Dec 21, 2011): Prime Minister Datuk Seri Najib Razak has paid tribute to former premier Tun Dr Mahathir Mohamad for his immense contribution to the country and his leadership skills, especially during the 1997 Asian economic crisis that almost brought the country to its knees.

      Speaking at a gala dinner in honour of Mahathir at the Putra World Trade Centre last night, Najib said the country would not be where it is today if not for the vision and leadership of Mahathir.

      He also said that Mahathir played an important role in saving the country during the 1997 Asian economic crisis by imposing capital controls that ultimately saw Malaysia recovering from the crisis faster that its Asian neighbours.

      "We have to thank Tun for his contribution to this nation … and his leadership," Najib said.

      "Tun saved the country and the economy. He did not surrender the country to the controls of the International Monetary Fund (IMF) under any circumstance," said Najib.

      The premier also squashed recent allegations by the Opposition that Mahathir had sought help from the World Bank.

      "Any such claims that he had written a letter (asking for aid) is utter nonsense," Najib said.
      -----------------------------------------
      Undi PH, Najib akan kita rosmahMANSUHkan.
      Dah lah bodoh, sombong pulak tuu.
      Dah lah sesat, murtad pulak tuu.
      Apa nak jadi dgn budak sewel nih.....??

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  40. Melayan Bontot Lembu ( ini bukan berita palsu)

    1. Kalau Najib tak salah, kenapa AG Ghani Patail yang sedang siasat 1MDB dan SRC dipecat dari jawatannya atas alasan dia sakit (mungkin sudah dekat nak mati). Tapi sampai hari ini Ghani masih hidup, cergas dan akhir sekali berita dari Ghani mengatakan dia bekerja sebagai peguam pula. Tak sakit tenat pun, belum mati pun.

    Gani Patail telahpun mencapai umur persaraan dan sedang berkhidmat dalam tempoh kontrak semasa perkhidmatan beliau sebagai Peguam Negara tidak lagi dikehendaki oleh Yang DiPertuan Agong. Artikel dari Majlis Peguam Malaysia ini juga mengesahkan Gani menghidap sakit buah pinggang yang memerlukan rawatan dialisis tiga kali seminggu.

    Selain itu, mantan Presiden Majlis Peguam Negara juga mengesahkan dalam petisyennya bahawa beliau pernah lihat Gani Patail mengendalikan mesyuaratnya di hospital ketika sedang menjalankan rawatan dialisis.

    Rawatan dialisis biasanya akan mengambil masa EMPAT JAM , dan pesakit memerlukan di antara DUA hingga DUA BELAS JAM untuk tubuhnya kembali segar untuk melakukan lain-lain perkara.

    Di dalam situasi yang kritikal yang memerlukan tumpuan penuh seorang Peguam Negara, sudah tentu Gani Patail tidak dapat memenuhi kehendak tugasnya.

    2. Kalau Najib tak salah, kenapa pula Hamid Bador Boss No. 2 dalam SB atau Special Branch yang juga terlibat siasatan 1MDB, SRC dsbnya telah ditransfer dari jawatannya dan diarah melaporkan diri ke JPM pula. Hamid terus bersara dari pada perkhidmatan Polis.

    Pertamanya, Hamid Bador tidak terlibat langsung dalam siasatan terhadap 1MDB dan lain-lain syarikat yang berhubung kait dengan syarikat tersebut.

    Keduanya, seorang pegawai polis adalah tertakluk kepada Akta Polis, 1967 yang mana Seksyen 4(1) Akta tersebut berkehendakkan semua pegawai dan anggota PDRM menjalankan tugas di bawah kawalan seorang Ketua Polis Negara yang bertanggung jawab kepada seorang Menteri. Takrif Menteri di sini mengikut Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan ialah seorang yang dilantik dan diturunkan kuasa eksekutif oleh Yang DiPertuan Agong mewakili Seri Paduka Baginda. Ini bermakna, kesetiaan kepada Raja dan Negara mengikut takrif adalah juga kesetiaan kepada kerajaan Yang DiPertuan Agong yang kini diketuai oleh Perdana Menteri Najib Razak.

    Ketiga, Hamid Bador dikatakan adalah seorang yang tidak sebulu dengan mantan ketuanya, Dato Akhil Bulat. Kemudian, Hamid juga dikatakan tidak berpuas hati kerana Datuk Fuzi (kemudiannya Tan Sri), dilantik menggantikan Dato Akhil Bulat sedangkan beliau (Hamid) lebih tinggi kekananannya. Dalam konteks ini, Fuzi adalah lebih bernilai berbanding dengan Hamid kerana Fuzi pernah menjadi Pesuruhjaya Polis di Sabah. Hamid langsung tidak pernah menerajui mana-mana kontinjen polis di peringkat mana-mana negeri. Fuzi juga mempunyai jaringan yang baik dengan agensi-agensi perisikan luar negara berbanding Hamid.

    3. Kalau Najib tak salah kenapa pula pegawai siasatan SPRM juga ditransfer daripada jawatan mereka.

    Para pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia adalah pegawai perkhidmatan awam seperti yang ditakrif oleh Seksyen 6(3) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, 2009. Disebabkan takrif tersebut, mereka juga tertakluk di bawah Akta Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, 1993, yang melalui Seksyen 4(1) menyebut bahawa setiap pegawai perkhidmatan awam dikehendaki memberikan taat setia tidak berbelah bahagi kepada Yang DiPertuan Agong, negara dan Kerajaan.

    Seksyen 4(2)(f) dan (g) Akta tersebut juga menyebut pegawai perkhidmatan awam tidak boleh tidak jujur, tidak amanah, dan tidak bertanggungjawab.

    Apa yang Bahri Md Zin telah lakukan ialah membocorkan hasil siasatan kes berhubung 1MDB kepada isteri kedua beliau, Noor Haslina Abdullah.
    Adakah perbuatan ini mencerminkan seorang pegawai yang takut kepada Tuhan? Beliau tidak amanah, tidak jujur, dan tidak bertanggungjawab.

    Setahu saya orang sebegini mengikut mafhum sebuah Hadith adalah seorang munafik. Patutkah beliau terus disimpan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gani Patail dah kena sumbat 'dedak istimewa jawatan Pengerusi Sarawak hidro MRM & ugutan' sebab itu dia terus sepi membisu.

      Kamu budak2 apa tahu.....!!

      Delete
  41. 4. Kalau Najib tak salah, kenapa pula seorang Tan Sri, ia itu bekas penasihat SPRM serta seorang pegawai penyiasat AG Chambers telah ditangkap oleh Polis berkaitan 1MDB juga dan dimasukkan ke dalam lokap.

    Bekas Penasihat SPRM, Tan Sri Rashpal Singh telah ditahan kerana disyaki telah memberi maklumat berdarjah mengenai siasatan terhadap 1MDB kepada Clare Rewcastle Brown, orang di belakang tabir Sarawak Report, di Hyde Park, London.

    Maklumat siasatan adalah tertakluk kepada Akta Rahsia Rasmi, 1972.

    Pegawai Pejabat Peguam Negara yang ditahan itu pula ialah Jessica Gurmeet Kaur, seorang warganegara Singapura yang dikatakan mempunyai hubungan dengan Gani Patail. Sepupu kepada suami Jessica pula ialah isteri kepada Ahli Parlimen DAP, Gobind Singh Deo.
    5. Kalau Najib tidak bersalah, kenapa pula Menteri Rahman Dahlan confirmkan bahawa makhluk MOI yang disebut oleh FBI / DOJ dalam siasatan kleptokrasi mereka berkenaan 1MDB itu sebenarnya adalah Najib? Ataupun mungkin Rahman Dahlan begitu bodoh macam bontot lembu?

    Kalau dah dokumen DoJ mengatakan bahawa MO1 itu ada pertalian persaudaraan dengan Riza Aziz, salah seorang yang dinamakan di dalam dokumen tersebut, sudah tentu MO1 itu merujuk kepada Najib Razak.

    Walau bagaimanapun, seperti yang juga disebutkan oleh dokumen yang sama, MO1 bukanlah individu yang menjadi sasaran siasatan mereka. Malangnya, bontot-bontot lembu hingga kini berkata bahawa MO1 telah melakukan jenayah.
    Malah, pihak Pejabat Peguam Negara Switzerland juga mengesahkan bahawa Najib Razak bukan salah seorang yang menjadi sasaran siasatan mereka.

    6. Kalau Najib tidak bersalah, kenapa pula anak tiri dia Riza Aziz sudah setuju bayar balik RM240 Juta (US$60 Juta) kepada DOJ di Amerika Syarikat sebagai ‘settlement’ untuk menyelesaikan saman sivil FBI / DOJ yang telah mula merampas harta Red Granite Pictures (syarikat kepunyaan riza Aziz) yang FBI / DOJ menuduh telah dibeli dengan menggunakan dana wang yang telah dicuri dari 1MDB, di mana Najib adalah sole shareholder and signatory.

    Beginilah. Izinkan saya menjawab dengan bertanyakan beberapa soalan terlebih dahulu:

    a) Sekiranya Riza Aziz bersalah, kenapa DOJ tidak mengheret beliau ke kandang orang yang dituduh di dalam sebuah mahkamah perundangan?

    b) Sekiranya ianya merupakan kes jenayah, bukankah wang dan harta yang dirampas merupakan bahan kes sehingga ianya diperintah untuk dilupuskan setelah selesai perbicaraan?

    c) Jumlah harta yang dirampas tetapi tidak dibawa ke mahkamah berjumlah US$540 juta (RM2.4 billion). Kalau ada kes jenayah dibuktikan, kenapa perlu benarkan Riza Aziz membuat ‘settlement’ hanya berjumlah US$60 juta (RM240 juta)?

    Jawapannya ialah: Civil Forfeiture Act yang digunapakai oleh DOJ adalah ibarat Akta ISA tetapi untuk harta. Ramai di kalangan warga Amerika Syarikat mengaggap Akta tersebut bercanggah dengan Perlembagaan Amerika Syarikat kerana tidak memerlukan prinsip res judicata (penghakiman yang telah dibuat). Salah seorang yang menentang Akta tersebut ialah Justice Clarence Thomas, seorang Hakim Bersekutu di Mahkamah Agung Amerika Syarikat yang termasyhur.

    DOJ juga kini pening kepala kerana aduan yang dibuat terhadap dakwaan penyelewengan wang 1MDB bukannya dibuat oleh 1MDB sendiri. Oleh kerana 1MDB tidak kehilangan walau satu sen pun, DOJ tidak tahu ke mana harta yang dirampas itu perlu dipulangkan atau kepada siapa. Sebab itulah kes tersebut tidak ke mana-mana walaupun telah berlanjutan selama tiga tahun. Mereka juga tidak dapat membuktikan wang tersebut berasal dari 1MDB kerana 1MDB tidak kehilangan wang.

    Apa pun yang mungkin ditandatangani oleh Najib Razak sebagai sole shareholder (sebagai Menteri Kewangan)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  42. MAHATHIRISME : Membongkar Hati Pemimpin DAP dan PKR
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 10:00:00 PG


    KALAU dahulunya pergerakan reformasi Anwar Ibrahim dan Malaysian Malaysia DAPist Lim Kit Siang beria-ia mahu menjatuhkan Dr. Mahathir sebagai perdana menteri atas sebab Mahathir memerintah dengan kuku besi, mangamalkan kronisme, ketagih projek-projek mega raksasa, mengamalkan rasuah dan salah guna kuasa yang membebankan rakyat dan negara, kini reformasi sudah tidak bermaya berhadapan dengan Mahathir dalam pakatan mereka. Api perjuangan yang berkobar-kobar dahulunya telah menjadi “reformati”.

    Bagi puak Lim Kit Siang pula, DAPist tidak lagi melaung-laungkan prinsip perjuangan mereka untuk sebuah negara demokrasi sosialis berdasarkan prinsip sama-rata , hak asasi dan keadilan sosial atas landasan Malaysian Malaysia.

    peliknya kedua-dua puak ini telah memprovokasi rakyat semua lapisan untuk berjuang sehingga sanggup menggadai nyawa, sumber dan tenaga untuk menjatuhkan pemerintahan Mahathir yang kononnya merupakan perdana menteri yang paling kejam, paling kuat rasuah dan akan memufliskan negara dengan penyalahgunaan kuasa mutlaknya.

    Bagi Anwar dan reformasi, golongan dan lapisan pemuda idealistik yang inginkan perubahan menjadi sasaran mereka. Ramai yang mendapat pendidikan agama, yang berdakwah dan percaya pada nilai-nilai murni dan dahagakan nilai-nilai suci tidak sanggup melihat negara ini terus dibelenggukan dengan pemerintahan Mahathirisme yang telah disamakan dengan segala kekejaman, kezaliman dan ketidakadilan semasa.

    Puak Lim Kit Siang dan DAP pula mempersoalkan hak-hak keistimewaan orang Melayu dan kedudukan rasmi agama Islam yang termaktub dalam perlembagaan. MCA dipersalahkan, dipersendakan dan di hina sebagai parti yang berdosa pada orang Cina dan etnik-etnik lain kerana menggadaikan hak mereka dan bersetuju dengan keistimewaan orang Melayu dan pribumi Sabah/Sarawak.

    Selama beberapa dekad sejak kemerdekaan dan khususnya semasa pemerintahan Mahathir, DAP telah membelasah MCA yang dituduh mengorbankan hak kesamarataan yang DAP perjuangkan.

    Mahathir dilakar sebagai seorang diktator yang tidak demokratik dan Mca dituduh sebagai parti pencacai yang ingin menjawat kedudukan Menteri sehingga sanggup mengenepikan haksamarata orang Cina dan kaum lain dengan orang Melayu. 

DAP telah terus relevan sebagai parti politik yang menjadi parasit ke atas sentimen perkauman (khususnya masyarakat Cina) dengan menjadikan kawasan majoriti Cina sebagai sasaran kubu politik mereka.

    Sentimen perkauman dan chauvinisme mereka begitu tebal sekali sehinggakan DAP boleh meletakkan siapa-siapa sebagai calon mereka tanpa profil atau sumbangan politik dan DAP akan tetap menang dengan senang sekali di kawasan ini. Itulah kekebalan DAP di kawasan majoriti Cina kerana eksploitasi emosi perkauman kelampauan.

    Hari ini segala-galanya menjadi nyata. Hati sebenar pemimpin-pemimpin ini terbongkar. Rupa-rupanya Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim cuma bermain politik dan mempermainkan penyokong-penyokong mereka semata-mata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Segala-gala prinsip perjuangan mereka adalah satu helah penipuan politik sahaja. Prinsip-prinsip laungan mereka adalah semata-mata untuk menggerakkan naluri, imaginasi dan emosi penyokong mereka yang telah menjadi boneka politik yang boleh dikorbankan. Kepercayaan dan harapan mereka pada Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang dihampakan apabila mereka berpakat untuk mengembalikan Mahathir untuk menjawat kedudukan perdana menteri semula sekiranya Pakatan menang dalam pilihan umum ini. 

Jari kuku besi Mahathirisme telah menular dan mencakar dengan mainan, “manoeuvre” atau manipulasi politik dalam parti PPBM dan seterusnya Mahathirisme sekali lagi bermaharajalela semula. Tetapi kali ini tidaklah dalam UMNO tetapi dalam gabungan Pakatan Harapan yang mana penyokong-penyokong DAP dan PKR ditelannya bulat-bulat.

      Bermula dengan penubuhan parti PPBM, di mana penyokong-penyokong Muhyiddin Yassin beranggapan bahawa Presiden PPBM adalah “top dog” mereka. Namun mereka terkejut apabila Mahathir yang meletakkan diri sebagai Pengerusi PPBM telah meminggirkan Presiden parti.

      Bekas Ahli Jawatankuasa Pusat PPBM Kamarulazman Habibur Rahman telah mengatakan Mahathir telah berjaya merampas kuasa dari Muhyiddin Yassin yang telah dijadikan “pawn” yang boleh dikorbankan dalam percaturan politik Mahathir.

      Setelah itu satu demi satu pemimpin yang percaya dan meletakkan harapan mereka pada Muhyiddin dan tidak boleh menerima kembalinya Mahathirisme telah meninggalkan parti. 

Kembali kita kepada maruah PKR dan DAP yang berkecai apabila mereka tanpa segan-silu telah memeluk kembali Mahathirisme dengan menjadikan Mahathir calon perdana menteri mereka. Inilah prinsip perjuangan pemimpin Reformasi dan Malaysian Malaysia rupa-rupanya ! Maka kita tidak kedengaran laungan Reformasi dan Malaysian Malaysia akhir-akhir ini.

      Bagi penyokong-penyokong Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang telah ditipu selama berdekad, biarlah saya mengobati hati mereka dengan peribahasa Cina yang bermaksud jarak perjalanan akan menentukan kekuatan seekor kuda, manakala masa pula akan membongkar keikhlasan seseorang pemimpin kita.

      ** Datuk Seri Ti Lian Ker merupakan pemerhati politik yang juga Ahli Jawatankuasa Pusat MCA

      - SUMBER

      Delete
    2. Dia guna sumber sumbing mengadu-domba. Sekejap dicucuk jarum konon Melayu diperbdodohkan oleh Cina DAP. Lepas tu dikatakan pulak Anwar seorang peliwat tak boleh dipercayai. Kini Mahathir pula ditohmahkan menipu puak2 Awar & Kit Siang.

      Inilah pelesit perusak belaaan umno Najib & Rosmah yg menjahanamkan bangsa & negara.

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  43. Apakah Riza Aziz anak tiri Najib juga bodoh tahap bontot lembu macam Menteri Rahman Dahlan?

    Riza Aziz tidak bodoh. Beliau membayar US$60 juta agar US$540 juta dapat dipulangkan kepada syarikat beliau untuk digunakan. Beliau mungkin kerugian US$60 juta tetapi beliau untung US$480 juta. Yang bodoh adalah bontot-bontot lembu yang masih percaya beliau dan bapa tiri beliau telah lakukan jenayah sedang CIVIL forfeiture suit adalah saman sivil, bukan jenayah.

    7. Kalau Najib tidak bersalah kenapa pula FBI / DOJ memburu kapal layar mewah Equanimity kepunyaan Jo Lo, yang FBI menuduh telah dibeli dengan RM1 BILLION (US$250 Juta) wang yang dicuri daripada 1MDB. Dan kemudian FBI telah merampas kapal layar mewah itu di perairan Indonesia. JoLo adalah sahabat karib Najib dan anak tirinya Riza Aziz.

    FBI/DOJ telah memburu kapal Equinimity sebab ianya tersenarai sebagai aset yang mungkin telah dibeli dengan wang yang kononnya diseleweng dari 1MDB sedangkan 1MDB itu sendiri tidak kehilangan wang. Kapal tersebut tidak ada kena-mengena dengan 1MDB dan tidak dibeli dengan wang 1MDB. Jho Low mungkin adalah sahabat Riza Aziz tetapi bukan sahabat karib Najib Razak. Hanya bontot-bontot lembu yang mengatakan demikian.

    8. Kalau Najib tidak bersalah, kenapa pula Kerajaan Malaysia TIDAK MAHU MENGAKU, MENUNTUT DAN SETERUSNYA MENERIMA BALIK wang RM430 Juta (CHF 100 juta) yang ingin dipulangkan oleh pendakwaraya Switzerland kepada Malayaia yang mereka berkata telah dirampas berkaitan wang yang telah dicuri daripada 1MDB? Switzerland kata duit RM430 Juta itu duit Malaysia.

    Saya pening sedikit membaca soalan ini. Switzerland kata wang yang dirampas itu adalah hak milik 1MDB tetapi 1MDB tidak kehilangan sebarang wang. Apa gunanya mengaku perkara yang tidak berlaku? Kerajaan Malaysia perlu berpegang kepada fakta, tidak seperti bontot-bontot lembu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau 1mdb mengaku duitnya hilang, samalah seperti mengaku ada penyelewengan! Ye tak? Bodoh otak lembu! Sbb tu dia mengaku! Itu pun x leh nak pikir

      Delete
    2. When will MO1's trial begin? RM3.4 million paid into Najib’s accounts in February 2015 personal AmBank account numbers 2112022011880 and 2112022011906. How the Prime Minister was able to acquire such enormous sums of cash outside of his normal official duties and did he pay any tax for the money? Between 10th February and 23rd April 2015 a gentleman called Roslan Bin Sohari entered the central branch of the bank in Kuala Lumpur on eight occasions. On these visits he deposited a round total of RM2,000,000.00 into the account number 1000 2000 0058, which belongs to Mrs MO1 a.k.a “Rosmah Binti Mansor”. When will her trial begin. Ada sape sape nak jawab ?

      Delete
    3. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Tak pasal2 Gabenor Bank Negara, TS Zety Aziz juga dipecat secara hormat kerana berani2nya beliau menyaman 1mdb beratus-ratus juta.
      Ini berita palsu ker.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??
      Ini berita palsu ker?

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
  44. POPULIS : Manifesto PH Ditempelak Firma Antarabangsa!!!
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 11:00:00 PG


    Penilaian ini bukanlah dibuat oleh firma atau organisasi di bawah Barisan Nasional, tetapi sebuah firma penyelidikan antarabangsa yang mempunyai kredibiliti yang tinggi dalam penyelidikan dan analisis terkenal, BMI Research. Firma antarabangsa itu menganggap manifesto Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pakatan pembangkang boleh memudaratkan ekonomi Malaysia jika dilaksanakan.

    Firma di bawah kumpulan Fitch itu berkata, sukar untuk pakatan pembangkang melaksanakan manifesto terbabit kerana kebanyakan janji ditabur berbentuk populis yang menyasarkan kepada rungutan orang ramai terhadap kerajaan.

    Firma itu berkata, manifesto itu tidak realistik walaupun janji ditaburkan agak popular menyebabkan kredibiliti pakatan pembangkang boleh dipersoalkan.

    "Mengambil kira cukai barang dan perkhidmatan (GST) menyumbang kepada 17 peratus pendapatan kerajaan dan berkembang daripada 13.7 peratus pada suku kedua 2015, penghapusan GST boleh menyebabkan kemerosotan kepada perolehan negara," katanya.

    Katanya, meningkatkan bayaran subsidi juga memberikan tekanan tambahan dengan pecahan subsidi menurun kepada 5.3 peratus daripada keseluruhan suku ketiga tahun lalu berbanding 16.8 peratus pada suku kedua 2010, sebahagian daripada usaha rasionalisasi subsidi diperkenalkan kerajaan bermula 2010.

    "Sektor perniagaan tidak akan menerima janji pada manifesto itu terutama terdapat syarikat kecil yang terpaksa bergelut dengan pelaksanaan gaji minimum yang mahu ditingkatkan jumlahnya oleh pakatan pembangkang," katanya.

    Jejas Hubungan Dua Negara

    Mengambil contoh China sebagai pelabur rakan dagangan terbesar Malaysia, BMI Research berkata, janji pakatan pembangkang untuk menyemak semula kontrak bagi projek infrastruktur berskala besar boleh menjejaskan hubungan baik antara kedua-dua negara.

    "Jika siasatan terperinci berhubung projek mega dibiayai dana asing dilakukan, ia bukan saja menyebabkan ketegangan dengan China, malah masyarakat Cina yang menyokong DAP selama ini akan berasa terpinggir kerana mereka juga berpihak kepada Beijing," katanya.

    BMI Research berkata, pembangkang yang semakin gagal boleh menjadi lebih baik jika ia hanya menumpukan kepada pembaharuan institusi didakwanya sudah memberikan khidmat dalam dua pilihan raya umum lalu.



    "Bagaimanapun, kami percaya pelaksanaan pelbagai pembaharuan ini adalah sangat mencabar kerana kebanyakan sistem yang ingin diubah itu sudah dilaksanakan (bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad)," katanya.

    - SUMBER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumber apa kejadahnya tuuu...sumber sumbing ker..........????

      Delete
    2. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  45. 9. Kerajaan Singapura pula telah penjarakan lima atau enam orang yang terlibat dalam kecurian wang 1MDB. Kerajaan Singapura juga telah batalkan lesen perniagaan dua buah bank antarabangsa yang terlibat dalam kes money laundering 1MDB. Apakah kerajaan Singapura begitu bodoh menyiasat jenayah atau kecurian wang 1MDB yang tidak wujud atau sebenarnya tidak pernah berlaku ?

    Mereka yang dipenjarakan di Singapura dipenjarakan atas kesalahan money-laundering (pengubahan wang), bukannya mencuri wang 1MDB. Lesen bank-bank tersebut dibatalkan atas sebab bank-bank tersebut telah melakukan kesalahan di bawah peraturan-peraturan yang ditetapkan oleh Monetary Authority of Singapore (MAS), bukannya kerana mencuri wang 1MDB. Mereka-mereka yang dipenjarakan bukan pekerja atau pengarah 1MDB dan tiada kena-mengena dengan 1MDB.

    Seah Yew Foong dan Yak Yew Chee didapati bersalah kerana mengubah wang US$153 juta yang diterima dari syarikat milik Jho Low di iaitu Good Star dan dimasukkan ke dalam akaun BSI Singapore milik Abu Dhabi-Kuwait-Malaysia Investment Corp., iaitu sebuah akaun yang boleh diakses oleh Jho Low. Tiga hari kemudian, sejumlah US$153 juta telah dipindahkan dari akaun tersebut ke akaun BSI Singapore milik bapa Jho Low, Tan Sri Larry Low Hock Peng yang suatu ketika dahulu dikatakan salah seorang kroni Mahathir.

    Dua hari kemudian, sejumlah US$150 juta dipindahkan dari akaun Low Hock Peng ke sebuah akaun BSI milik Jho Low. Kemudian, sejumlah US$110 juta dipindahkan dari akaun tersebut ke akaun Swiss sebuah syarikat bernama Selune yang dimilikinya.

    Tiada di mana-mana dalam dokumen mahkamah Singapura yang menyebut nama 1MDB mahupun nama Najib Razak semasa dan selepas perbicaraan tersebut selesai pada tahun 2016.

    The Singapore government is so stupid? Kerajaan Singapura pun salah?

    Kerajaan Singapura tidak bodoh. Yang bodoh adalah bontot-bontot lembu yang membuat dakwaan-dakwaan tidak berasas, dan bontot-bontot lembu yang mempercayai dakwaan-dakwaan tersebut.

    Rupanya hanya Najib seorang yang betul dalam skandal besar ini. Satu dunia yang lain semuanya salah.

    Bukan begitu kesudahannya. Satu dunia yang lain, termasuk Najib Razak, tidak salah. Yang salah hanyalah bontot-bontot lembu yang saya sebutkan di atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. When will MO1's trial begin? RM3.4 million paid into Najib’s accounts in February 2015 personal AmBank account numbers 2112022011880 and 2112022011906. How the Prime Minister was able to acquire such enormous sums of cash outside of his normal official duties and did he pay any tax for the money? Between 10th February and 23rd April 2015 a gentleman called Roslan Bin Sohari entered the central branch of the bank in Kuala Lumpur on eight occasions. On these visits he deposited a round total of RM2,000,000.00 into the account number 1000 2000 0058, which belongs to Mrs MO1 a.k.a “Rosmah Binti Mansor”. When will her trial begin. Ada sape sape nak jawab ?

      Delete
    2. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Tak pasal2 Gabenor Bank Negara, TS Zety Aziz juga dipecat secara hormat kerana berani2nya beliau menyaman 1mdb beratus-ratus juta.
      Ini berita palsu ker.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??
      Ini berita palsu ker?

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
  46. PANASS : Khairy Gelar Mahathir "Serigala Berbulu Domba"
    Diterbitkan Belia Bangkit Pada 2:00:00 PTG


    "Perseteruan" antara Khairy Jamaluddin dengan Mahathir bukanlah cerita baru bagi mereka yang lama mengikuti perkembangan politik negara.

    Terbaru, Khairy berkata, Malaysia masih menanggung kesan daripada “banyak masalah” berpunca daripada Tun Dr Mahathir Mohamad sepanjang 22 tahun beliau menjadi perdana menteri.

    Akibatnya, kata ketua Pemuda Barisan Nasional (BN) itu, kerajaan terpaksa memperbetulkan semua “masalah” itu sehingga hari ini.

    “Masih ada banyak perjanjian berat sebelah, seperti tol jalan dan perjanjian penswastaan yang memihak kepada syarikat swasta, bukannya orang ramai,” katanya yang menyifatkan ia isu warisan di Semenanjung.

    “Ini adalah perkara yang kami masih terus tangani sehingga hari ini,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat khas dengan Pemuda BN Sabah.



    Khairy kemudiannya menyatakan bagaimana Sabah dan Sarawak masih menerima kesan buruk daripada pemerintahan bekas perdana menteri itu.

    “Kebanyakan pembangunan di Malaysia tertumpu di Lembah Klang dan saya rasa itu paling malang.

    “Kerana jika anda lihat pada Sabah dan Sarawak, pengabaian relatif di bawah Dr Mahathir sebagai perdana menteri sudah diketahui.”

    Menteri belia dan sukan itu kemudiannya memuji kerajaan sedia ada di bawah kepimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang memperluaskan pembangunan ke merata kawasan di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak.

    “Sekarang anda ada Lebuhraya Pan Borneo dan juga peningkatan pelaburan dalam pendidikan dan sekolah di kawasan luar bandar Sabah dan Sarawak.”

    Khairy turut menolak tanggapan Dr Mahathir sudah berubah.

    “Bagi mereka yang berada dalam parti pembangkang mengatakan beliau sudah berubah, biar saya ingatkan anda yang beliau ialah serigala berbulu domba. Sekali menjadi diktator, selamanya seorang diktator.”

    Beliau berkata, ramai yang ingin merosakkan undi pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) putus harapan dengan Pakatan Harapan (PH) yang menamakan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri mereka.

    “Ramai daripada (gerakan) Undi Rosak ini kecewa kerana mereka putus harapan selepas PH menamakan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri.

    “Bagi mereka, Dr Mahathir adalah ‘pengasas’ banyak masalah yang kita hadapi sekarang. Mereka merasakan PH menamakannya sebagai calon PM melanggar kepercayaan terhadap janji untuk pembaharuan.”

    Sehubungan itu, beliau menggesa pengundi sedemikian, khasnya mereka yang akan mengundi buat pertama kali supaya memilih dengan bijak pada PRU14.

    “Kami berharap pengundi itu tidak akan merosakkan undi mereka, walaupun ia adalah hak mereka kerana ini ada kaitan dengan masa depan negara.

    “Saya harap mereka memberi mandat kepada BN. Kami tidak boleh membenarkan lelaki itu (Dr Mahathir) yang bertanggungjawab ke atas banyak masalah kita hadapi hari ini untuk mentadbir negara semula.”

    Sementara itu, Khairy berpuas hati dengan persiapan BN Sabah untuk PRU14 dan berharap lebih ramai calon muda BN akan diturunkan di Sabah, khasnya daripada Umno.

    “Kami mahu mempunyai kombinasi pemimpin muda dan berpengalaman. Ia juga amat penting untuk menunjukkan kita mempunyai bakat muda daripada pelbagai peringkat.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  47. ini bukan berita palsu
    TUN M BERANI ?????, TAPI TAKUT KE MEMALI DAN KUBANG PASU
    mereka terlupa ada juga kawasan yang Mahathir tidak berani untuk jejak kaki, apatah lagi bersuara di sana.

    Kawasan yang dimaksudkan adalah Kampung Memali dalam Parlimen Baling dan juga kawasan Kubang Pasu. Dua-dua di negeri Kedah.

    Mahathir berhutang maaf kepada penduduk Memali kerana kerajaan kleptokrasinya telah membunuh 12 orang kampung itu tanpa dosa.

    Selama isu ini, Mahathir telah sembunyi di belakang bekas timbalannya, Tun Musa Hitam.

    Hanya sekian lama barulah di ketahui bahawa Mahathir masih berada di dalam negara dan belum ke negara China ketika pembunuhan terjadi itu sedang berlaku. Satu lagi pembohongan Mahathir yang telah terkantoi.

    Memang mempergunakan pihak lain adalah kepakaran Mahathir.

    Berkenaan bertandangnya Mahathir ke Pekan hari ini banyak pihak membantah bukan kerana takut tetapi kerana benci dan meluat.

    Mereka sudah tahu apa yang orang tua piring hitam rosak ini akan berucap dan menghasut.

    Ulangan Najib penyamun, Najib pencuri sudah jutaan kali di dengari, namun tidak pernah dikemukakan bukti pada dakwaan itu.

    Inilah rupa bentuk agama Islam yang diamalkan oleh Mahathir, menuduh tanpa bukti.

    Apapun usah bangga sangat lawatan bertujuan peribadi mahu selamatkan harta dengan menjatuhkan Najib ini, kerana rakyat di situ tidak dapat apa-apa manfaat selain menambah dosa saja.

    Jika Mahathir berani, sila ke Kampung Memali terlebih dulu dan mengadap orang kampung untuk ‘dibicara’ oleh mereka.

    Selain itu Kubang Pasu adalah kawasan yang memberi kuasa kepada Mahathir, kenapa pula lari ke Langkawi? Kenapa tidak ke Kubang Pasu?

    Dengan Mahathir ini, kita kena tahu banyak perkara belakang tabirnya. Betullah, jika yang tidak mengenalinya akan terus menyokong, jika mengenalinya akan menjauhinya

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  48. Mahathir akui manifesto PH mengarut, tak boleh pakai
    26 MAC: Tanpa disedari Tun Dr. Mahathir Mohamad mengakui pernah menasihatkan PH tidak menunaikan manifesto mereka sendiri terutama dalam isu penghapusan tol lebuh raya.

    Menerusi satu wawancara eksklusif dengan akhbar mingguan The Sunday Times dari Singapura, beliau mengakui bahawa “ada ketika kita tidak mungkin mampu memenuhi segala janji yang ditawarkan dalam manifesto tersebut”.

    “Parti kami malah rakan gabungan kami, anda tahu mereka amat berjiwa sosialistik, mereka suka memberi apa yang diminta rakyat. Saya beritahu mereka ada tidak boleh dilaksanakan termasuk mahu memansuhkan tol lebuh raya.
    “Saya kata, beginilah, kita perlu selenggara jalan terbabit. Anda juga perlu bina banyak jalan raya. Dari mana dapat duit jika kamu cuba selenggara jalan ini? Namun mereka mahu populariti dan suka berjanji sesuatu,” kata beliau.

    Mahathir yang bakal berusia 93 tahun itu merujuk manifesto blok pembangkang tersebut pada 8 Mac lalu yang antara lain menjanjikan konon penghapusan kutipan tol lebuh raya serta cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

    Beliau yang juga Pengerusi PH tidak diiktiraf pihak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) itu turut ditanya adakah berasa janggal berada dalam pakatan pelik berkenaan dan Pengerusi PPBM tersebut menjawab: Ya, ia amat janggal!

    “Mereka inilah pernah gelar saya pelbagai nama buruk dan saya juga pernah kutuk mereka dengan gelaran tertentu – tetapi kini bekerja dengan saya,” dalih Mahathir sambil menambah, mereka sendiri memilihnya menjadi pemimpin.

    Untuk rekod, sepanjang 22 tahun memerintah negara, pembangkang pernah melabel dirinya sebagai diktator zalim maha Firaun manakala Mahathir menyelar mereka sebagai rasis cauvinis anti-Melayu dan anti-Islam.

    “Ia memang pelik diterima mereka, namun anda dapat lihat saya serasi dengan mereka,” kata Mahathir merujuk pemimpin PKR, Anwar Ibrahim dan keluarganya pun mengambil masa lama untuk bersetuju kerja dengan beliau.

    “Ia amat susah untuk dia pada mulanya menerima saya sebagai pengerusi PH, dan kemudian nama saya turut naik sebagai calon perdana menteri jika menang pilihan raya umum (PRU) ke-14 menewaskan Barisan Nasional (BN).

    “Ia memakan banyak masa kepada dia untuk memutuskan namun dia kemudian sedar dan ada orang memberitahu dia bahawa tiada cara lain untuk anda letak sesiapa lagi bagi memenangi sokongan pengundi majoriti Melayu.

    “Walau apapun perbezaan kami pada masa lepas, kami telah belajar untuk melupakannya meskipun ada kala ia boleh turun dan naik, tetapi secara umumnya dia menerimanya,” kata Mahathir mengulas sikap terbaharu Anwar.

    Bagaimanapun Mahathir mendedahkan bahawa cabaran terbesar beliau ketika ini ialah untuk menjelaskan kepada ‘akar umbi’ UMNO kenapa dirinya tiba-tiba berubah buat pusingan U dengan menyertai pakatan pembangkang.

    “Mereka mungkin tidak faham. Misalnya saya pernah kutuk DAP namun kini bersama DAP. Saya boleh jelaskan tetapi pengikut tegar UMNO tidak boleh terima DAP,” kata Mahathir yang menilai peluang PH masih agak samar.

    Lebih lucu, beliau menyifatkan hasrat PH untuk menang PRU hanya 50-50.

    Jelas Mahathir, jika Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak gagal ditewaskan, Pengerusi BN itu tidak mungkin dapat dikalahkan lagi selepas ini!

    “Jika Najib menang, dia akan menjadi lebih kuat. Jadi inilah sahaja peluang terakhir kami untuk mengalahkannya. Jika kami kalah pada PRU ini, maka tiada lagi masa depan kepada pembangkang,” terang Mahathir.

    Mengulas kerusi manakah akan ditandinginya, Mahathir mendakwa belum terlintas dalam fikirannya.

    Beliau pernah bertanding di Kubang Pasu dan dikatakan bakal menjadi calon di Putrajaya, bandar yang diwujudkanya dahulu.

    “Saya tidak mungkin kalah. Saya perlu pilih kerusi terbaik untuk saya menang,” kata beliau menambah Johor akan menjadi medan pertempuran terbaik PH untuk menang namun sukar ditembusi apatah lagi menawan negeri itu.

    Mahathir bagaimanapun menjelaskan bahawa jika blok tersebut kalah dalam PRU pada kali ini, mereka perlu terbuka menerimanya tetapi mengeluh: “Saya tentunya akan berasa amat sedih.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. UMNO sah2 haram bila Persetubuhan itu gagal melaksanakan pemilihan termasuk kerusi presiden setelah tamat tempoh penangguhan 18 bulan oleh ROS.

      Kenapa ROS tak ambil tindakan, apakah kerana isteri presiden umno yg dah tamat tempohnya itu kebetulan bernama ROSmah....??

      Delete
    3. Rekod 22 tahun dgn peninggalan legasi2, mercu2 tanda, anugerah tertinggi dari PBB dan OIC, meletakkan Malaysia unggul di peta dunia dgn nama harum & negara membangun contoh,

      ianya adalah bukti kejayaan

      'Tun Mahathir sebagai Negarawan Kelas Dunia'......!!

      Delete
  49. Khairy: Sekali jadi diktator, selamanya Mahathir jadi diktator

    Pembangkang disifatkan sudah terperangkap dengan kelicikan lakonan bekas perdana menteri,Tun Dr Mahathir Mohamad yang kononnya sudah insaf, kata Ketua Pemuda BN, Khairy Jamaluddin

    “Sekali jadi diktator, selamanya akan jadi diktator.

    “Sehingga ke hari ini, rakyat Malaysia masih terpaksa menanggung beban yang diciptanya,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat UMNO Sabah di Kota Kinabalu hari ini.

    Tegas Khairy, beliau pernah menyenaraikan semua kesalahan dan kelemahan sepanjang pentadbiran Dr Mahathir, ketika membuat ucapan dasar Pemuda UMNO dalam perhimpunan agung parti itu.

    “Sebagai contoh, banyak perjanjian berat sebelah dimeterai ketika beliau menjadi perdana menteri, seperti penswastaan besar-besaran yang banyak menyebelahi syarikat swasta.

    “Serangan turut dibuat ke atas sistem kehakiman negara bila memecat ketua hakim dan masalah ini kemudiannya diperbetulkan ketika Tun Abdullah Badawi menjadi perdana menteri,” kata Ketua Pemuda UMNO itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  50. Dedah hubungan dengan Israel – Bila DAP mahu saman Razali?
    Pada tahun 2012, ketika berceramah di Putrajaya, bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Mohamed Razali Abd Rahman pernah mendedahkan misi DAP mahu menawan Putrajaya dan termasuk hubungan istimewa Israel dengan parti Roket itu.

    Antara yang didedahkan oleh Mohamed Razali adalah beliau mengakui bahawa beliau merupakan salah seorang daripada G17 atau kumpulan seramai 17 orang pakar strategi DAP yang diketuai oleh Tony Phua, yang dilatih oleh pakar perisikan Israel.

    “Dalam DAP ini ada tujuh belas (17) orang pakar strategi yang dilantik oleh Setiausaha Agung DAP. Lima belas (15) orang Cina, seorang (1) India dan seorang (1) Melayu. Saya merupakan wakil orang Melayu yang berada dalam G 17,” kata Mohamed Razali.

    Menurut beliau, G17 adalah merupakan satu jawatankuasa sulit, hanya Setiausaha Agung DAP dan pemimpin-pemimpin tertinggi saja yang terlibat.

    Malah, beliau turut mendedahkan bahawa Lim Guan Eng selepas memegang jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang sering mengunjungi Singapura untuk bertemu dengan wakil kedutaan Israel.

    Selain itu, Mohamed Razali mendakwa DAP ditawarkan dana Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sebanyak USD 300 juta oleh Israel dan juga mendakwa sebuah pengkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika parti Roket itu berjaya menawan Putrajaya.

    “Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

    “Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

    “Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

    “Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

    “Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni.

    “Kalau Tuan-tuan tak percaya sekarang tak apa, bila berlaku, masa itulah Tuan-tuan akan mengingat saya, apa yang saya kata ni. Yang paling teruk, yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni, PRU 13 ni. 300 juta USD ni, dapat Singapura.

    “Tuan-tuan jangan tanya saya bagaimana duit ini masuk. Bank Negara ke, Kastam ke, mereka tidak akan dapat mengesan apa-apa pun. Tak dapat dikesan duit tu masuk macam mana. Sampai tahap mereka buat.

    “Kita pun nak tanya juga pasal apa pihak Israel ni sanggup bagi duit sebanyak tu. Takkan saja-saja dia nak bagi duit. Mesti ada sebab. Sebabnya, Lim Guan Eng telah berjanji, sekiranya Putrajaya telah ditawan, kita akan serahkan Port Dickson sebagai base tentera Israel yang baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  51. “Janji Guan Eng kepada Israel,” dedah Mohamed Razali.

    Selepas pendedahan Mohamed Razali berhubung DAP ditawarkan RM1.2 billion daripada pihak Israel sebagai tukaran kepada pengkalan tentera di Port Dickson, Penasihat DAP Lim Kit Siang pada 2 Februari 2016 menegaskan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak yang melemparkan dakwaan tersebut.

    Namun, sehingga kini masih tiada sebarang tindakan yang diambil oleh Kit Siang mahupun DAP terhadap pihak terbabit.

    Anda boleh baca transkrip ceramah Mohamed Razali dalam artikel bertajuk “Pendedahan Mohamad Razali, Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP”.

    Sebelum ini, penyokong pembamgkang di dalam negara hanya tahu mengkritik tanpa mengetahui fakta sebenarnya sambil mempertikaikan dana Arab Saudi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, namun mereka hanya menutup mata apabila dana Israel masuk ke negara ini.

    Walau apa pun, tindakan berdiam diri DAP hari ini menunjukkan parti itu sebenarnya mengaku menerima dan menjanjikan tapak pangkalan tentera Israel di Malaysia jika menang PRU13 yang lepas. Tidak mustahil nanti perkara ini akan diteruskan pada PRU14.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  52. Pendedahan Mohamad Razali, Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP
    Ucapan Mohamad Razali bin Abdul Rahman

    Bismilahirahmanirahim..Assalamualaikum warahmatulahiwabarakatuh.

    Syukur Alhamdulillah, dengan limpah kurniaan dan izin-Nya dapat kita bertemu pada pagi ini. Ini merupakan kali pertama saya berada di Putrajaya. Kali pertama dalam hidup saya.

    Mungkin Tuan-tuan dan Puan-puan tertanya-tanya saya, siapa ni, tiba-tiba berada di hadapan Tuan-tuan dan Puan-puan untuk memberi satu taklimat.

    Terlebih dahulu di sini, saya ingin memperkenalkan diri sayalah siapa. Saya Mohamad Razali. Saya anak anak jati Pulau Pinang. Lahir di Pulau Pinang, besar di Pulau Pinang, belajar di Pulau Pinang. Telah pun berumah tangga, mempunyai dua orang cahaya mata, seorang sahaja isteri ya.

    Saya ini bekas ahli DAP. Dalam DAP ini, untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, banyaklah jawatan-jawatan penting yang saya pegang semasa saya berada dalam pentadbiran DAP ataupun pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

    Saya ini merupakan bekas Setiausaha Politik kepada ataupun lebih dikenali sebagai Lim Guan Eng. Pegawai Tugas-tugas Khas dia. Saya juga merupakan bekas Ketua Organisasi DAP Bahagian Jelutong.

    Setiausaha Publisiti DAP negeri Pulau Pinang, Timbalan Ketua Pemuda Bahagian Pulau Pinang. Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen Jelutong.

    Selepas itu, saya merupakan Pengarah Pilihanraya untuk DUN Sungai Pinang di Pulau Pinang ini. Lepas itu, Pegawai Khas kepada YB Jeff (Ooi), Ahli Parlimen Jelutong juga. Timbalan Pengerusi Melayu Pulau Pinang dan saya jugalah Timbalan Pengarah Strategi untuk pilihanraya negeri untuk tahun lalu.

    Saya juga telah dilantik sebagai salah seorang Ahli Strategi dalam DAP ialah satu jawatankuasa, minta maaf..yang dilantik oleh Guan Eng.

    Dalam DAP ini ada tujuh belas (17) orang pakar strategi yang dilantik oleh Setiausaha Agung DAP. Lima belas (15) orang Cina, seorang (1) India dan seorang (1) Melayu. Saya merupakan wakil orang Melayu yang berada dalam G 17.

    G17 ini untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan adalah merupakan satu jawatankuasa sulit, hanya Setiausaha Agung dan pemimpin-pemimpin tertinggi saja yang ada, yang lain semua tak ada.

    Kami dilatih oleh pakar-pakar daripada luar negara. Saya dilatih hampir tiga tahun oleh pihak Israel. Tiga tahun saya berada di bawah naungan pihak Israel. Latihan yang saya terima semuanya berbezalah daripada US, UK, Australia, Jerman, Kanada, Belgium.

    Di Malaysia ini, kami sempat buat di tiga tempat saja. Satu di Pulau Pinang. Lepas itu kami buat di Hotel Shangg di Johor dan satu lagi di Selangor, di Hotel Quality Shah Alam. Lain semua di luar negara.

    Saya kata saya dilatih tiga tahun oleh pihak Israel, jadi ideologi saya dengan Tuan-tuan dan Puan-puan berbeza lah.

    Saya cuma terima dua ideologi saja. Satu Malaysian Malaysia dan lagi satu fahaman Zionis. Lain..semua saya tolak. Saya tolak semua. Dua ini saja yang saya terima. Saya lebih pentingkan parti saya ni daripada anak ke..bini ke..family ke segala-galanya, parti its more semua important bagi saya.

    Ini merupakan taklimat saya yang ke 105 dalam masa tiga bulan saya merantau hampir ke seluruh pelusuk tanahair. Ini yang ke 105 pada pagi ini.

    Jadi, saya di sini ingin berkongsilah pengalaman saya, apa yang saya diajar oleh pihak-pihak Yahudi.

    Tugas utama saya Tuan-tuan dan Puan-puan. Tugas utama saya semasa saya berada dalam Kerajaan Negeri adalah merancang bagaimana nak mengusir orang Melayu ni keluar daripada Pulau Pinang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  53. Saya tak tuduh orang lain, saya tak kata orang tu baik, orang tu tak baik. Saya adalah orang yang terlibat secara langsung isu tanah-tanah orang Melayu di Pulau Pinang ini.

    Isu di Pokok Asam di Jeletong, isu di Balik Pulau, Bayan Mutiara, pelupusan masjid yang berharga RM 125 juta ini. Sayalah orang yang terlibat secara langsung yang merancang supaya kita tukar tapak masjid itu ke bangunan komersial. Sayalah orangnya.

    Saya ni bekerja di dua tempat. Satu dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan lagi satu dengan Ivory Property, salah satu pemaju yang terkenal di Pulau Pinang yang telah mengambil projek Bayan Mutiara.

    Saya dibayar hampir RM12,000 oleh Kerajaan Negeri dan RM4,000 oleh Ivory Property. Lebih kurang RM16,000 tak termasuk dengan elaun ataupun benda-benda lain lah. Boleh dikatakan RM20,000 lah sebulan.

    Cukup mewah semasa saya berada dalam kerajaan DAP ini, cukup mewah, terlalu mewah. Apa yang saya tak ada, semuanya saya dapat. Saya ni merupakan anak emas lah orang kata kepada Lim Guan Eng.

    Tapi saya tidak akan muncul di hadapan, tidak pernah muncul di hadapan. Selalunya akan berada di belakang tabir sahaja. Saya tidak dibenarkan muncul di hadapan.

    Ini merupakan Ketua Pakar Strategi DAP, Tony Pua, Ahli Parlimen Petaling Jaya. Di bawah dia lah kami enam belas (16) orang berada. Dia cukup pakar. Ini manusia yang cukup berbeza. Cara pemikiran dia, idea dia, lain daripada yang lain. Saya duduk dengan dia hampir tiga tahun. Memang tahulah cara dia.

    Berbeza, dia merupakan manusia yang cukup uniklah bagi saya. Pemikiran dia ni terlalu geniuslah. Susah nak dapat orang macam dia ni. Tapi apa nak buat, dia berada dalam parti DAP. Cukup berbeza. Satu manusia yang cukup istimewa Tony Pua ni. Itu untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan.

    Di sini, saya ingin berkongsi satu pengalaman saya, apa latihan yang diberi oleh pihak Yahudi. Dia cakap, cara-cara kita nak dapatkan idea atau ilham, katalah kita ada satu masalah tapi kita tak tahu jawapannya. Kita tak tahu cara nak menyelesaikan.

    Dia kata, cukup mudah. Cukup mudah dia kata. Gunalah tiga benda ni saja, dia kata kita boleh dapat jawapannya. Kita dapat tiga jawapan, pilihlah satu jawapan yang terbaik.

    Dia kata yang pertama, kalau kita ada satu masalah tak tahu jawapan. Semasa kita nak tidur pada malam hari tu, ambillah sekeping kertas dengan pen, letaklah di sebelah kiri kita dan kita tidurlah sambil memikirkan masalah yang belum dapat jawapan. Kita tidur macam biasa tapi kita fikir masalah yang kita tak dapat jawapan.

    Di tengah-tengah malam masa kita tidur tu, jawapan pertama yang kita akan dapat. Confirm jawapan pertama yang akan kita dapat, dia kata, bangun dan tulislah pointnya, dia takut bangun pagi kita akan lupa. Lepas itu tidurlah seperti biasa.

    Yang kedua dia kata, semasa kita mandi di pagi hari. Masa kita mandi di pagi hari Tuan-tuan dan Puan-puan, minda kita pada masa itu akan terbuka cukup luas. Masa tu Tuan-tuan dan Puan-puan cuba fikirlah masalah tu, jawapan yang kedua akan dapat.

    Yang ketiga dia kata, semasa kita membuang air besar. Bila dia kata air besar, kami pun gelak. Merepek Yahudi ni, takkan masa buang air besar pun dapat idea. Dia rasa marah. Dia rasa kami yang tujuh belas ni (gelak), dia rasa tercabar.

    Dia bagi satu soalan kat kami suruh buat ketiga-tiga cara ni, esok pagi mailah dengan jawapannya. Kami buat. Tujuh belas orang ni buat.

    Benda ni berlaku di Hotel Shangg (Ipoh), Perak. Kami buat ketiga-tiga benda ini. esok pagi Tuan-tuan dan Puan-puan, tujuh belas orang mendapat jawapan. Jawapan kami cukup berbeza, tujuh belas orang ni tetapi matlamat yang sama.

    Kalau Tuan-tuan tak percaya, cubalah malam ni, tak salah kita cuba. Cuba sekali cukup, tengok kelainannya macam mana, berbeza.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  54. Tayangan gambar) Sebelah Ketua Menteri Pulau Pinang, beliau merupakan Pengarah Urusan Ivory Property yang telah mengambil projek Bayan Mutiara. Bayan Mutiara ni bukan diberi secara open tender.

    Kita bincang tentang isu ini pada 26 Mac 2009 di Medan, Indonesia. Saya telah membuat rombongan ni pergi ke Medan antara Ivory Property dengan Kerajaan Negeri. Kita telah pergi ke Medan berbincang, tiga hari dua malam di sana.

    Kami telah berbincang tiga hari dua malam. Itu tidak diberi open tender. 2009..kita dah set dah nak bagi dekat Ivory Property. Harga sekaki tanah di Pulau Pinang, di tempat itu berharga RM420 sekaki tanah harganya. Bayangkanlah, projek itu bernilai lebih RM1 billion pada masa itu.

    Sekarang lebih lagi. Memang tak diberi open tender, dah diset kita akan bagi dekat Ivory Property.

    Sayalah orang yang terlibat. Sayalah orang tengah antara Kerajaan Negeri dengan Ivory Property untuk projek Bayan Mutiara. Begitu juga dengan projek-projek lain yang sedang rancak sekarang.

    Sedang diusahakan terutamanya di bahagian Batu Feringgi tu, Island Resort Moon Light Bay..semua itu merupakan sayalah orang yang terlibat.

    Walaupun tak dapat kelulusan disebabkan lereng bukit tapi saya berjaya menggunakan kuasa yang ada kat saya mempengaruhi Kerajaan Negeri supaya memberi kelulusan kepada Ivory Property. Banyaklah saya buat di sana Tuan-tuan dan Puan-puan.

    Merampas tanah-tanah orang Melayu, merobohkan kedai-kedai orang Melayu, sayalah orangnya. Kalau kami tahu dia tu tak sokong Pakatan Rakyat, tak sokong DAP, kami akan pastikan kedai dia akan diroboh walaupun dia ada lesen ke apa, kita akan cari teknikal apa pun untuk merobohkan kedai dia atau sekurang-kurangnya menyaman dia, bagi denda. Macam tu cara kami.

    Kalau dia tu merupakan penyokong Pakatan Rakyat, you tak ada lesen pun tak ada masalah, kita akan benarkan you berniaga.

    Contoh saya boleh bagi. Tuan-tuan kalau pi ke Pulau Pinang, pergilah ke Jalan Yong Len berhampiran dengan Hotel Sunway, di sana merupakan penyokong-penyokong tegar DAP yang berniaga di sana. Mereka tidak mempunyai lesen ke apa, tak ada.

    Disebabkan mereka hardcore DAP, kita sanggup tutup jalan daripada pukul 4 (petang) hingga 12 (malam) untuk memulakan mereka berniaga. Sebab depa penyokong DAP. Kalau penyokong UMNO ke Barisan Nasional ke, padah akan menanti dia. Sampai macam tu saya buat.

    Saya merupakan orang yang merancang segala-galanya. Akan memberi nasihat kepada Lim Guan Eng atau Majlis Perbandaran Pulau Pinang. Merekalah yang akan menjalankan tugas ini tapi kami tujuh belas orang ni tak akan muncul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  55. Begitu juga di Selangor Tuan-tuan. Tony Pua..Ronie Liu merupakan pakar strategi DAP. Hanya dua. Salah seorang Ahli Parlimen dan Exco Kerajaan Negeri Selangor. Mereka ini yang berada dalam kepimpinan G17, yang lain itu semua merupakan orang-orang biasa saja.

    Saya ingin berkongsi pengalaman saya semasa berada di Sibu sebagai Timbalan Pengarah Strategi untuk Pilihanraya Negeri pada tahun lalu.

    Saya sepatutnya berada di Sibu hampir dua minggu. Lepas Dewan Undangan Negeri (DUN) dibubarkan. Semasa dewan (DUN) dibubarkan, saya berada di Shanghai, China atas urusan rasmi kerja saya.

    Jadi, saya agak lewat sikit datang ke Sibu. Apabila saya sampai di Sibu, tempat tinggal ataupun bilik hotel yang sepatutnya disediakan oleh DAP ini, telah pun diambil alih oleh rakan saya daripada Selangor.

    Jadi, kita maklumlah bila dah bubar dewan tu, hotel penuh tiba-tiba, rumah sewa apa pun tak ada. Saya sampai di Sibu pukul 12 tengah hari sampai malam ni saya tak tahu nak duduk mana. DAP berusaha carikan satu tempat tinggal untuk saya. Tak dapat juga. Last, pukul 7.30 malam, barulah DAP membuat satu keputusan.

    Akhirnya saya telah ditempatkan di salah sebuah gereja di Sibu. Saya tinggal di gereja hampir dua minggu Tuan-tuan dan Puan-puan. Saya sanggup tinggal kerana apa, perbezaan politik saya berbeza. Berbeza…saya duduk dua minggu di asrama gereja. Kiri kanan paderi-paderi daripada luar negara. Saya sanggup duduk.

    Banyaklah paderi-paderi yang saya bertemu di sana ni. Mereka ingat saya ni orang India sebab muka nampak macam orang India. Sebab saya pun tahu empat bahasa. Bahasa Malaysia, bahasa Inggeris, bahasa Tamil pun saya tahu, bahasa Mandarin pun saya tahu.

    Jadi, mereka ingat saya ni orang India. Ada seorang paderi tu, semasa dia berjumpa saya, dia dok bercakap bahasa Tamil dengan saya, dia ingat saya India. Dia pun tak tanya nama saya, dia dok panggil saya brother ja. Saya pun panggil dia brother balik.

    Saya tanya kat dia, apa you buat kat sini hampir lima tahun. Nama dia Martin. Beliau ni fasih berbahasa Melayu, cukup fasih paderi ni. Dia kata, dia dok di Sibu ni hampir lima tahun.

    Tanya kat dia, apa you buat lima tahun kat sini? Adakah ditugas nak ajar cara-cara nak sembahyang orang Kristian ke?

    Dia kata, tak. Yang tu bukan tugas dia. Tugas utama dia adalah untuk mengkristiankan orang-orang Melayu di Sibu.

    Bila dia kata benda ni, saya rasa macam tak terkejut, biasa je. Oh macam tu ke, okay. Tanya balik kat dia, dah berapa ramaikah orang Melayu yang telah dikristiankan di Sibu? Saya tanya balik kat dia. Dia kata, terlalu ramai, lots.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis orng islam di Sibu dah masuk kridtian akibat auta kejora bapuk tulur kicik...

      Delete
    2. Dalam Islam tak ada paksaan. Sebarang murtad terjadi, banyak pihak bertaggung jawab pd Allah bermula dgn orang tuanya yg mengasuh (macam kejora), pihak berkuasa seperti pm, km & majlis ugama Islam, jiran2 & masyarakat Islam setempatnya,

      Saya sendiri sekolah 12 tahun di Sekolah Missionaris Kristian kepuyaan Gereja Anglikan England di singapura, Alhamddulillah masih Muslim.

      Apa kejadah si musibat 'pecundang rakyat' kopipes nih......???

      Delete
  56. cerita lanjut....
    https://aidcnews.wordpress.com/2015/12/31/pendedahan-mohamad-razali-bekas-pengarah-strategik-hal-ehwal-orang-melayu-islam-dap/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penat JASA buat write up pasal 1mdb nak cover line tapi satu benda crucial dia x sentuh! Audit yg di OSA kan adalah cap jari utk white collar crime. Kalau x, dah memang terbarai semua! Hu hu hu hu

      Delete
    2. Cerita razali dah basi...razali repot polis polis tak layan kerna mamak ni tipuu...

      Delete
    3. Anih....makin ramai pula orang Melayu Islam menganggotai DAP sekarang ini, termasuk mantan2 wakil rakyat umno, sasterawan negara, pegawai komando & juru terbang TUDM, kakitangan kerajaan dll.

      Dengar khabar ada sekor mata sepet Tengku tua yg tak tahu cakap Melayu, mantan DAP kini bukan main kencang klentongnya menjilat umno Najib yg dah songsang.

      Delete
  57. When will MO1's trial begin? RM3.4 million paid into Najib’s accounts in February 2015 personal AmBank account numbers 2112022011880 and 2112022011906. How the Prime Minister was able to acquire such enormous sums of cash outside of his normal official duties and did he pay any tax for the money? Between 10th February and 23rd April 2015 a gentleman called Roslan Bin Sohari entered the central branch of the bank in Kuala Lumpur on eight occasions. On these visits he deposited a round total of RM2,000,000.00 into the account number 1000 2000 0058, which belongs to Mrs MO1 a.k.a “Rosmah Binti Mansor”. When will her trial begin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa kes penyelewengan 1mdb sprm, polis & pendakwaraya tak bertindak pantas bila ianya dah sah2 melanggar peraturan Bank Negara dan didenda beratus juta, tambah pulak 5 negara luar telah mengambil tindakan mahkamah sampai ada bank kena tutup kedai, pengurus dipenjarakan, harta & duit 1mdb berilai ribuan juta disita & dirampas oleh negara2 berkenaan.

      Tak pasal2 Gabenor Bank Negara, TS Zety Aziz juga dipecat secara hormat kerana berani2nya beliau menyaman 1mdb beratus-ratus juta.
      Ini berita palsu ker.......??

      Alih2 si Mazlan Aliman, pengerusi 'Anak' pulak ditangkap, apakah Mazlan ada soglap duit Felda ker......??
      Ini berita palsu ker?

      Rosmah & Najib itu kebal undang2 ker macam Raja & Permaisuri, tak boleh disentuh langsung?

      Delete
  58. "ok, camana strateji kita
    Boleh ke rakyat ikut percaya
    Pakatan akan ditapis berita
    Kita nak..PRU berjaya.."

    'terbaek bos,memanglah penat
    Tak tahan kena setiap saat
    Pakatan menyerang kita tenat
    Berbisa bos..tanyalah Fuat!'

    "dari sekarang,jangan bertahan
    Bagitahu Utusan,TV Tiga
    Kuching Mukriz jadikan bahan
    Dalam Pakatan mesti dilaga..!"

    'Kuching bos? tak berita palsu?
    Takut nanti Mukriz sue
    Takpe bos..jadikan isu
    Mukriz zalim,tak bagi susu!'

    "apa pulak kau nak takut
    Kepala bapak kau, aku kata..ikut
    Aku gantang kau lukut
    Kau nak dedak ke nak biskut?"

    "Satu lagi kita berhelah
    Bendera parti pasang sekolah
    Bagitahu murid parti menyerlah
    Sokong kita bukan sebelah!"

    'tapi bos..lagu dah bunyi
    Budak kutuk pasal gst
    Sana sini murid dah nyanyi
    Kalau camni.bos pun mati..!'

    "woi bangang,kenalah celah
    Tak boleh politik di sekolah
    Letak bendera,tak apalah
    Tapi lagu..berita palsu,salahh..!"

    'Habih tu,nak buat camana
    Ni undi round the corner
    Kena cepat bos,tak merana
    Kita dah buruk di sini sana!'

    "ha..inilah senjata,inilah paku
    Boleh buat Pakatan lesu
    Berita sahih hanyalah aku
    Kalau Pakatan,dakwa,sue!"

    'Tapi bos,Karabau bagitahu
    Berita DOJ bukanlah palsu
    Macamana ni bos,dah lain nahu
    Rakyat bercakap bukannya bisu!'

    "itulah memang Karabau bangang
    Tak guna otak, dahlah kenyang
    Kutuk Pakatan tak boleh lengang
    Mahathir hari2 mesti di ganyang!"
















    ReplyDelete
  59. *GE 14th Prediction Result By Dr Zulfikar*
    ****************************
    N1 Banggi (WARISAN-PH)
    N2 Tanjong Kapor (WARISAN-PH)
    N3 Pitas (WARISAN-PH)
    N4 Matunggong (WARISAN-PH)
    N5 Tandek (WARISAN-PH)
    N6 Tempasuk (WARISAN-PH)
    N7 Kadamaian (WARISAN-PH)
    N8 Usukan (BN)
    N9 Tamparuli (WARISAN-PH)
    N10 Sulaman (WARISAN-PH)
    N11 Kiulu (WARISAN-PH)
    N12 Karambunai (WARISAN-PH)
    N13 Inanam (WARISAN-PH)
    N14 Likas (WARISAN-PH)
    N15 Api-Api (WARISAN-PH)
    N16 Luyang (WARISAN-PH)
    N17 Tanjong Aru (WARISAN-PH)
    N18 Petagas (WARISAN-PH)
    N19 Kapayan (WARISAN-PH)
    N20 Moyog (WARISAN-PH)
    N21 Kawang (BN)
    N22 Pantai Manis (WARISAN-PH)
    N23 Bongawan (WARISAN-PH)
    N24 Membakut (WARISAN-PH)
    N25 Klias (WARISAN-PH)
    N26 Kuala Penyu (WARISAN-PH)
    N27 Lumadan (BN)
    N28 Sindumin (BN)
    N29 Kundasang (WARISAN-PH)
    N30 Karanaan (WARISAN-PH)
    N31 Paginatan (WARISAN-PH)
    N32 Tambunan (WARISAN-PH)
    N33 Bingkor (GS)
    N34 Liawan (WARISAN-PH)
    N35 Melalap (WARISAN-PH)
    N36 Kemabong (WARISAN-PH)
    N37 Sook (WARISAN-PH)
    N38 Nabawan (WARISAN-PH)
    N39 Sugut (WARISAN-PH)
    N40 Labuk (WARISAN-PH)
    N41 Gum-Gum (WARISAN-PH)
    N42 Sungai Sibuga (BN)
    N43 Sekong (WARISAN-PH)
    N44 Karamunting (WARISAN-PH)
    N45 Elopura (WARISAN-PH)
    N46 Tanjong Papat (WARISAN-PH)
    N47 Kuamut (WARISAN-PH)
    N48 Sukau (WARISAN-PH)
    N49Tungku (WARISAN-PH)
    N50 Lahad Datu (WARISAN-PH)
    N51 Kunak (WARISAN-PH)
    N52 Sulabayan (WARISAN-PH)
    N53 Senallang (WARISAN-PH)
    N54 Bugaya (WARISAN-PH)
    N55 Balung (WARISAN-PH)
    N56 Apas (BN)
    N57 Sri Tanjong (WARISAN-PH)
    N58 Merotai (WARISAN-PH)
    N59Tanjong Batu (BN)
    N60 Sebatik (WARISAN-PH)
    ********************************
    *BN - 7
    *WARISAN-PH - 52
    *GS - 1

    *prediction on 26 March 2018*

    Mamposs BN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkara diatas selepas pru14 ditafsirkan ia sebagai angan-angan dan mimpi -mimpi
      indah...tapi tak akan pancut pancut
      sebab tu mereka seronok berada di alam fantasi

      Delete
    2. Kejora bapuk tua tulur kicik ketakutan kerana dah tau tanda2: umno akan mampus...hihihihi..sabah dah ubah baa....

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanahmelayu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang.

      Tak hal mode yg mereka guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete


  60. lagi lebih kurang 40-50 hari kami berdoa dan memohon kepada ALLAH supaya tiada rakyat malaysia yang mati terkejut/ hilang akal dan bunuh diri...serta
    insaf dan kembali ke panggkal jalan kerana
    takdir dan kehendak ALLAH memberikan kemenangan cemerlang BN/umno dan rakyat malaysia menunjukkan kebijaksaan dengan menolak pakatan habrak+tun taik + dap zionis...
    AMIN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doa orang mungkar diterima Allah?...sedangkan Allah laknat orang mungkar...

      Delete
    2. Apatah lagi doa dari seorang murtad yg mencela caci Allah sebagai peliwat, berdoa Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahahthir.

      Delete
    3. SILA AMBIL PERHATIAN:

      Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanahmelayu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

      Tak hal mode yg mereka guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

      Delete
  61. pH tak perlu buang akta berita palsu...buat ubahsuai sebarang berita menjulang umno dan memburukkan PH adalah berita palsu...kasi ajar sikit...hik5

    ReplyDelete
  62. Pru 13 Najib menang kerana jual temberang jubo sefool kena sula dan temberang razali mamak bekas Dap penang...pru14 BN ade modal ape?...persempadanan semula dan gula2 pru?...

    Tun makin dapat sambutan hangat rakyat...najib dah demam kuat menggelabah...hik5

    ReplyDelete
  63. al- Husseyn

    Monday, March 26, 2018
    1MBD : Ini Sebab Lebai berkecuali
    Seperti biasa, Lebai Rusila akan segera keluarkan kenyataan untuk menyokong Najib...Tidak hairan kenapa Lebai berbuat gitu.. Ini kerana Nik Abduh sendiri telah membuat pendedahan melalui rakaman audia, Hj Hadi ambil duit Umno....


    Ada ubi, ada batas, orang beri, kita kebas! Untunglah dapat duit Umno, kata Hadi, ikut kata Nik Abduh dalam rakaman tersebut.

    Kata Lebai Rusila, PAS mengambil pendirian berkecuali dalam isu 1MDB.

    Parti itu tidak bermaksud mempertahankan kejahatan, cuma tidak mahu menjatuhkan hukuman sebelum ia terbukti benar-benar melakukan kesalahan. ~ sumber

    Kenyataan Lebai ini sebenarnya hanya menonjolkan dirinya seorang yang sangat culas dan hanya mahu menafikan kebenaran dalam menghadapi fakta-fakta yang sangat nyata tentang pergolakan 1MBD.

    Sedangkan masyarakat diseluruh dunia hari ini hangat memperkatakan tentang penglibatan Najib dengan skandal dana 1MBD.

    Tidak selayaknya seorang pemimpin sebuah parti politik yang kononnya mahu memperjuangkan Islam tetapi buta tentang skandal 1MBD yang sedang melanda negaranya sendiri.

    Tidak faham apa maksud sebenar bila Lebai berkata "belum terbukti benar-benar melakukan kesalahan."

    Adakah maksud Lebai, kena tunggu Najib diheret ke muka pengadilan, dibuktikan kesalahannya baru Lebai mahu ambil sikap tidak berkecuali?

    Hoi Lebai, meh aku bagi tahu mu sat. Seseorang yang dihadapkan ke mahkamah oleh pendakwaraya, orang tersebut belum lagi dikatakan bersalah.

    Pada peringkat ini, orang tersebut hanya dikenali sebagai OKT - Orang Yang Kena Tuduh.

    Pendakwa raya kena kemukakan pembuktian dihadapan hakim dan hakim akan menilai dan menimbang dengan penghujahan balas pihak pembela sebelum membuat keputusan... OKT itu bersalah atau dibebaskan dari tuduhan.

    Begitulah situasi kini yang sedang kita hadapi dalam isu skandal 1MBD. Semua pembuktian yang ada jelas menunjukan kearah Najib sebagai orang yang terlibat.

    Walaupun begitu, Najib masih belum dikatakan bersalah kerana dia belum dihadapkan ke mahkamah. Dalam situasi sekarang ini, Najib adalah OKT.

    Inilah masalah Lebai Rusila yang tak mahu faham-faham! Tidak ada siapa yang menghukum Najib bersalah. Mereka hanya tuduh, saya ulang lagi sekali, hanya tuduh Najib bersalah. Atau dalam istilah perundangan Najib adalah OKT!

    ReplyDelete
  64. Tuduhan Ku Nan dalam isu sabotaj menyimpang
    Mar 26 2018 / Suara Keadilan
    Tuduhan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang mengaitkan pembangkang dalam isu sabotaj terhadap Ahli Parlimen Titiwangsa Datuk Seri Johari Abdul Ghani adalah tidak berasas sama sekali dan jelas berniat jahat.

    Saya percaya berlaku perpecahan dalaman umno di Titiwangsa kerana isu perebutan kerusi.

    Malah tindakan pihak-pihak tertentu yang menaikkan sepanduk provokasi menolak Johari itu juga mungkin berpunca dari akar umbi Umno yang tidak berpuas hati terhadap prestasi beliau sebagai ahli Parlimen.

    Saya juga mendengar khabar angin dari akar umbi Umno yang mereka mencadangkan nama Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah, Datuk Razlan Rafi untuk menggantikan Johari di titiwangsa.

    Jika benarlah khabar angin ini, bermakna berlaku perpecahan teruk dalaman Umno di Titiwangsa dan tidak mustahil tindakan provokasi sepanduk mensabotaj Johari itu datangnya daripada Umno sendiri.

    Ini juga bermakna bahawa kreadibiliti Johari sebagai menteri kewangan kedua tercalar teruk.

    Justeru menuding jari kepada pembangkang dengan tuduhan liar seperti ini membawa maksud Umno retak menanti belah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tutup tahi tuduh orang lain dabotaj..

      Bagus umno dah bercakaran dan dah retak...petunjuk parti buat tahi akan tersungkur..

      Delete
    2. Ini sebabnye najib nak umum awal calon BN kerana dah berebutan dan bercaakaran sesama sendiri...petunjuk jelas nak mamposss..

      Delete
  65. https://youtu.be/E0nlLa9RcVo

    Ustaz Azhar komen lobai berkecuali

    ReplyDelete
  66. SILA AMBIL PERHATIAN:

    Kejora ker, geng najib ker, lebaimodern ker, pejuang rakyat ker, tanah melayu dulu ker semuanya spesi yg sama berlakon menyamar untuk mengelirukan orang. Sah-sah sekor muhannas jahanam ini adalah 'Cyberterompah upahan bn-umno'.

    Tak hal mode yg musibat ini guna dah tersangat jelas. Kutip bahan2 sampah membabi buta, hit and run sebanyak-banyaknya dalam masa terpantas. Jarang2 & kadang2 saja mereka menyahut/menjawab komen balas, itupun dibuat dgn tahap bengap tak berkualiti langsung.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...