Wednesday, 28 March 2018

DIPERGUNA APA PULAK CIK AZALINA, BUKANKAH TUN MAHATHIR KETUA PAKATAN HARAPAN?


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Azalina Othman Said mendakwa Tun Mahathir Mohamad telah digunakan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka apabila bekas Perdana Menteri itu dibawa menyertai sessi taklimat Rang Undang-Undang Berita Palsu di Parlimen, semalam.

"Saya pun tidak pasti bagaimana Tun Mahathir boleh masuk, tapi biarlah dia masuk, nak buat macam mana.

"Saya buat taklimat untuk Ahli-Ahli Parlimen pembangkang saja...kalau mereka nak panggil Tun Mahathir, saya nak buat macam mana? Itu hak merekalah," kata Azalina.

Untuk itu, katanya, Tun Mahathir telah digunakan oleh pihak pembangkang untuk kepentingan politik mereka.

"Saya tak salahkan Tun Mahathir, tapi dia telah dipergunakan oleh pembangkang. Saya kesian dengan Tun Mahathir," tambahnya lagi.

Ada dua isu yang menjadi persoalan berhubung kenyataan Azalina ini.
Pertama, beliau menyatakan sessi taklimat itu adalah tertutup untuk Ahli-Ahli Parlimen pembangkang, tetapi dalam masa yang sama juga menyatakan, "kalau mereka nak panggil Tun Mahathir, saya nak buat macam mana? Itu hak merekalah."

Ini bermakna, meskipun sess taklimat itu adalah tertutup, tetapi Azalina sendiri mengesahkan bahawa tidak menjadi kesalahan bagi Ahli-Ahli Parlimen pembangkang untuk menjemput sama Tun Mahathir menghadirinya.

Jika demikian, apa isunya dan di mana salahnya Tun Mahathir hadir dalam taklimat berkenaan undang-undang berita palsu yang kontroversi itu?

Kedua, Azalina juga menyatakan Tun Mahathir telah digunakan oleh pihak pembangkang untuk menghadiri sessi taklimat itu untuk kepentingan politik mereka.

Hello Cik Azalina...dipergunakan apa pulak?

Bukankah Tun Mahathir sekarang adalah Pengerusi Pakatan Harapan dan sedang mengetuai gabungan pembangkang untuk menumbangkan Najib Razak, UMNO dan BN?

Jika Tun Mahathir sendiri sedang mengetuai gabungan pembangkang dan duduk bersama dengan pihak pembangkang, di manakah logiknya beliau telah dipergunakan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka?

Mimpi ke Cik Azalina?

Adakah Azalina sebenarnya beranggapan Tun Mahathir masih lagi ahli UMNO sekarang ini, maka kehadirannya dalam sessi taklimat itu dianggap telah dipergunakan oleh pembangkang? (ShahbudinHusin 28/03/2018)

96 comments:

  1. Menteri yg seorang ini ada masalah kecelaruan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. encik anjal-na


      di mana titik anjal


      untuk kejora rasa nikmat


      apa cara anjal terbaek untuk kejora rasa puas

      kalau tak dapek jawab.

      jangan buka mulut atas dan bawah

      dok diam !!!


      #hancurbnajib

      Delete
    2. Apa saja si tomboy ini merepek

      Delete
    3. Saya mengenalinya sejak awal 90an ketika dia dipungut oleh Tun Mahathir untuk mengetuai Puteri UMNO & seterusnya sebagai wakil rakyat.

      Perwatakannya ketika itu memang agressif, bermulut lancang & tak segan2 hisap rokok banyak menimbulkan pertanyaan apakah dia ini wanita tulen, khunsa atau tom boy...??

      Delete
    4. Azalina menata Tun Mahathir digunakan oleh pembangkang untuk kepentingan politik mereka .." membayangkan pemikiran cetek.

      Bukan kah dia loyar lulus Englaaand, takkan lah dia tak boleh lihat bgaimana Tun marah kpd pimpinan Umno hinnga dia keluar, tubuhakan parti PPBM, justeru di pilih sebagai Pengerusi Pakatan Harapan, dan menjadi calon Perdana Menteri.

      Mengata "Saya pun tidak pasti bagaimana Tun Mahathir boleh masuk .." pun tak bijak. Walau oun dia sudah 93 tahun, banyak yang dia boleh masuk. Termasuk masuk Putrajaya sebagai PM.

      Delete
    5. Seorang senator hari ini meminta pihak berkuasa berkaitan menyiasat pusat kaji selidik, Invoke Malaysia (Invoke) yang dikhuatiri menceroboh data peribadi kira-kira 15 juta rakyat Malaysia.

      Senator Khairul Azwan Harun berkata timbul keraguan terhadap pendekatan dan kaedah yang digunakan Invoke ketika melakukan kaji selidik, sekiranya data yang diperoleh pusat yang diasaskan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli itu tidak sah serta tidak mendapat kebenaran pemilik data.

      “Laporan Invoke mengatakan dengan jelas bahawa mereka telah membuat berjuta-juta panggilan telefon. Persoalannya, bagaimana dan cara manakah mereka berjaya memperoleh nombor-nombor (telefon) tersebut?

      "Data tersebut adalah data haram selagi mana ia tidak boleh disahkan atau kesahihannya tidak boleh dibuktikan. Saya mohon jawapan pihak berkuasa berkaitan apabila wujud elemen-elemen yang amat meragukan ini,” katanya ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah ucapan Yang di-Pertuan Agong pada persidangan Dewan Negara, hari ini.



      Khairul Azwan berkata antara hasil kajian yang dibuat pusat kaji selidik itu ialah PAS tidak akan memenangi sebarang kerusi negeri dan Parlimen termasuk di Kelantan serta sokongan kaum-kaum lain terhadap Pakatan Harapan terus meningkat, serta mereka (pakatan) akan memenangi sekurang-kurangnya enam negeri di Semenanjung.

      "Yang peliknya, kajian itu tidak dibuat di Sabah dan Sarawak," katanya.


      Beliau turut menzahirkan kebimbangan sekiranya Invoke dijadikan alat bagi mengembangkan pengaruh kuasa asing yang akan menjadi ancaman kepada negara sekiranya tidak ditangani segera.

      Delete
  2. Begitu lah sifat Matdey si mamak tongkang
    Dulu dia ikan bawal, kini jadi ikan pedukang
    Rela sembah DAP, utk jadi ketua pmbnkang
    Sanggup dia jilat Anuat kaki main belakang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azalina ni sama jantina dgn kejora ke tak?

      Delete
    2. kejora
      kecelaruan tuan makin menjadi2..

      Delete
    3. Tebiat 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh' jelas jenis spesi apakah Kejora ini......!!

      Delete
    4. Kejora.... Kamu masih hayal ke....

      Delete
    5. Ko sembahlh jholok sicina pujaan ko tu..hahahahahaprak

      Delete
    6. Apa pula sembah2 ni. Dia jd ketua apa. Hang kut la sembah najib.

      Delete
    7. Dia tu spesi hisap rokok john

      Delete
  3. Sampai sekarang pn,dia msh bengong nak pilih jantina dia,,,lelaki@pompuan..

    ReplyDelete
  4. Azalina..tengok gaya rambut pun naik seram bulu roma,bulu ketiak dan segala bulu yg ada...

    ReplyDelete
  5. Azalina..tengok gaya rambut pun naik seram bulu roma,bulu ketiak dan segala bulu yg ada...

    ReplyDelete
  6. abg aza ni ada masaalah sikit, nak pi kanan ka nak pi kiri...tak jelas.

    jadi apa2 pun dia memang tak jelas!

    ReplyDelete
  7. Dah bingung dah die tu bang Shah..dah bingai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok kejora jew amik azalina ni buat bini..buruk sama buruk perangai mmg sama padan

      Delete
    2. Setuju seratus peratus.... Kejora Dan Lina. .. Kedua dua kahwin je

      Delete
    3. Nak sembunyi rasa terkedu, malu, rendah diri mcm nazri dan prof kantoi maka bg alasan Tun diperalatkan. Tak sedar diri diperalatkan najib.

      Delete
    4. Wak kojola kengkang tu sdg sarat bunting nak kahwin lagu mana

      Delete
  8. Umno dah ketandusan modal...tuduh tun dipergunakanb oleh pembangkang...PH di ketuai DAP...

    Dah nampak umno akan kojol pru walopun buat akta baru...

    En azalina pon pandai klentong bila tak boleh jawab pertanyaan tun...

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. Kenyataan: najib dipergunakan menteri utk bolot kekayaan
    Menteri diperkudakan najib utk bela kemungkarannya sekeluarga.period

    ReplyDelete
  11. azalina ni patut check sama ada najib dah kena ubat guna2 atau memang najib yang pakai ubat guna2 pada semua menteri.

    ReplyDelete
  12. Sebagai Pengerusi PH tidak salah Tun M bertindak begitu; bahkan itu menunjukkan kewibawaan dan kebertanggungjawaban beliau. Syabas dan tahniah Tun M & semua pimpinan PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah ciri2 pemimpin agung yg sedikit pun tidak pernah gentar kerana benar dalam perjuangan. Pemimpin ada jati & keyakinan diri......!!

      Apalah nak dibandingkan Forum Sinar hari itu berbanding Forum Live Hardtalk Antarabangsa di London, Forum & QA Intellectuals Oxford di London, pidato beliau mengkritik negara2 barat & Israel secara terbuka di pentas2 antarabangsa & PBB.

      Najib..... APA ADA..........??

      Delete
    2. Hikmah terbesar dari Forum Sinar berkenaan ialah....

      - Allah SWT telah menunjukkan betapa silap & bengapnya mereka2 (termasuk orang2 seperti cikgu Bard & Haris Ibrahim) yg menidakkan kemampuan & ketokohan Tun Mahathir.

      - Allah SWT telah menyingkap & mendedahkan wajah & identiti sebenar kpd dunia siapakah sumber yg sering dgn penuh prejudis mengkritik pedas tanpa rasional.

      - Kesudahannya, professor kongkang itu telah mengaib & menghina dirinya sendiri depan jutaan penonton.


      Semoga Allah SWT beri beliau petunjuk & hidayah.

      Delete
    3. Najib nak bantu pulihkan ekonomi amerika. Hahaha.
      Nak jg palestin konon. Tp pegawai israel dah blh masuk msia.
      Takut dap tp projek besar bg china.
      Jual aset kat china. Ayoyoooo

      Delete
    4. 'Biar badan dkerat kerat..biar tinggal seketul daging..saya tak akan sesekali berganjak'..
      Sipembohong berlagak pahlawan..kita henyak enyak hilang terus dr Pekan..hahaha!

      Delete
    5. Semalam Tun Dr Mahathir Mohamad dgn beraninya 'meredah masuk tanpa takut' sesi taklimat perundangan kepada Ahli Parlimen pembangkang mengenai Rang Undang-Undang Berita Palsu. Tapi apabila beliau lihat Si Wadam/Pengkid Azalina tak muncul2 tapi sebaliknya hanya pegawai kerajaan yang beri penerangan dan bukan Azalina, dia pun keluar. Tun Mahathir sebelum keluar telah membalun & menghentam para pegawai Jabatan Peguam Negara kerana tidak boleh menjawab soalan mengenai undang-undang itu.

      Saya dengar penjelasan daripada pegawai mereka dan daripada situ banyak soalan yang ditimbulkan tidak boleh dijawab. Nampak sangat mereka keliru dan tidak tahu tujuan memperkenalkan RUU Antiberita Palsu, selain daripada menjadi alat politik. Mereka mencadangkan satu rang undang-undang yang menyentuh perkara yang sudah disentuh oleh undang-undang sedia ada, seperti Akta Hasutan. Bukankah ini satu kerja bodoh mengada-adakan pertindihan atau 'dulication' terhadap Akta Hasutan...??


      ps:
      Taklimat biasanya diberikan oleh Menteri 'yg gatal mulut' keluarkan rang undang bukan pegawai kerjajaan. Nampak sangat menteri2 regime Najib semuanya 'pengecu' tak ada kejantanan' sebiji dua biji macam Najib. Azalina nak sangat jadi jantantapi tak ada kejantanan.....!!

      Delete
    6. Mana depa berani - takda satu dictionary di dunia yang ada difinasi "fake news". Oxford Dictionary kata perkataan "fake news still evolving".

      Jadi AGC bikin difinasi yang janggal bunyi nya. Kalau Tun PM di masa taklimat itu, gamak nya ada yang tekencing di soal nya bertalu talu. Kerana dia bukan PM, kot ada yang keluar angin saja.

      Delete
  13. Azalina ni sudah di rasuk ke. .. Kata kata tak masuk akai.... Lebih baik pi jaga lembu

    ReplyDelete
  14. The anti-fake news bill, which must be approved by parliament, calls for penalizing those who create, offer, circulate, print or publish fake news or publications containing fake news with a 10-year jail term, a fine of up to 500,000 ringgit ($128,000) or both.
    The bill defines fake news as "any news, information, data and reports which is, or are, wholly or partly false whether in the form of features, visuals or audio recordings or in any other form capable of suggesting words or ideas." It covers all mediums and extends to even foreigners outside Malaysia as long as Malaysia or its citizens are affected.
    -----------------------------------------------

    Petikan di atas mendapat liputan berita seantero dunia dan telah disusuli dgn kecaman hhebat antarabangsa.

    Regime umno-bn najib kemudian mula panik & gelabah sehingga Si Salleh Ketiak terpaksa keluar kenyataan pemfailan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat(DOJ) berkenaan 1MDB tidak akan digolongkan sebagai berita palsu. "Anda boleh petik mereka (DOJ), apa yang mereka kata, berdasarkan laporan itu. Ia tidak tergolong sebagai berita palsu.


    ps:
    There is no ban in reporting on 1MDB, Malaysia Communications & Multimedia minister Salleh Keruak speaking to foreign journalists after anti fake news bill was tabled in parliament. Pls take note.

    ReplyDelete

  15. Kenyataan Saya Disalah Erti - Tok mat hasaan

    inShare

    JELEBU - Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan menjelas bahawa ucapan beliau ketika merasmikan gerak gempur Pemuda Barisan Nasional (BN) Rembau disalah erti oleh pembangkang dan pihak tertentu.

    Menurutnya, beliau sebenarnya mencabar Pemuda untuk berani menangkis tomohan dan fitnah yang dilemparkan oleh pembangkang terhadap kerajaan.

    “Bahasa yang saya gunakan itu adalah kiasan, yang mana saya mahu Pemuda BN dan UMNO berani berhadapan dengan pembangkang dalam membahasakan isu semasa termasuk tomahan daripada pembangkang bukannya sampai perlu nak bergaduh.

    “Kita lihat bagaimana sikap pembangkang, bila kita usik sedikit terus melenting sampai buat laporan polis, kalau dia usik kita boleh pulak.

    “Kalau saya memang nak bawa budaya samseng atau menyerang sesiapa, saya tidak akan bercakap di khalayak seperti ini,” katanya.

    Mohamad berkata, jika orang salah tafsir apa yang saya cakap, beliau meminta maaf dan bertanggungjawab sepenuhnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pak jahid mesti cakap kes di tutup..tak pun di panggil pi balai seremban pastu sejam dua dah balik umah sambil gelak suka hati

      Delete
    2. Pembangkang bila buat laporan polis kena tangkap mat hasan oi.

      Delete
  16. Begitu lah sifat Najib si bugis tongkang
    Dulu dia palawan , kini jadi tukang
    Takut kpd MCA, utk jadi ketua tongkang
    Sanggup main altonya dari belakang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  17. Ape dah jadi di kedah negeri bn?...pintu dewan terpaksa ditutup takut penonton cabut lari...kerusi yg dengar klentong najib....hihihi...tak boleh tido najib...patut ler najib cakap tak cukup tido...bukan kuat kerja...gelisah ketakutan....hihihi...nak bubar parlimen pon bimbang bila tengok kerusi kosong
    ...serammmnyee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camna nak tidur..asal tidur je gigau..kalah..tidur je gigau..kalah..tidur je mimpi dkeje beruang hitam..camna..sipembohong hahahahahancus..kalas..p

      Delete
  18. Sudah habis ke segala rencana dan coretan2 kartun puak BN dan PAS yang di kopipes benda Allah yang pakai macam macam nama termasuk Geng Najib?

    Belom keluar lagi dia arini, kot sibuk mengintip semua media, mengumpul mana yang boleh di kopipes tiap 1-2 minit satu, macam di buat nya malam tadi.

    Atau beratur menunggu bayaran dedak, kot panjang barisan depa yang belom di bayar, entah entah dah di seleweng dan di songlap peruntukan bagi nya.

    Maalomlah, kerja seleweng dan songlap tuh dah biasa di antara depa. DoJ kata "misappropriation of 1MDB funds and money laundering".

    Ooops, tersasul ke aku, takut Fake News law, tapi teringat ada laporan mengatakan Menteri MMC Said Keruak kata boleh "quote" DoJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biorkan..stok masih banyak tu..bkn dkesah pun yg lama2 pun juallh..nak kira berapa banyak jualan masuk..untungklh pendedak..masyuuuk!
      hahahahabusyuuuuk!!

      Delete
  19. SO MAKNA NAJIB PUN TELAH DIPERGUNAKN ORG MCM AZALINA UTK KEPENTINGAN POLITIK.

    ATAU NAJIB PERGUNAKAN AZALINA?

    SO SIAPA JADI KUDA TUNGGANGAN SIAPA ANATA NAJIB DN AZALINA? DGN KATA LAIN SIAPA MENUNGGANG DI ATAS DAN SIAPA KUDA DI BAWAH?

    YG RAKYAT PASTI IALAH NAJIB DN BN DIPERGUNAKAN JHOLOW YG MNJAHANAMKN NEGARA.

    HARAP JHOLOW BERTANDING GANTI NAJIB DI PEKAN.

    BERITA PALSU. YG PASTI KITA PM PALSU.. BKN PM ... TP PENYAMUN SEBENARNYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 3 kategori, semua masuk, kata Tun M - "pencuri, penyamun, pelanun".

      Di harapkan pengundi di kampong kampong dan pendapatan rendah di bandar bandar dan yang merana akibat GST dan harga barangan asyik naik fahamkan itu semua dan pangkah undi untuk PH.

      Delete
    2. Sebab itu saya tak henti-henti guna taktik masuk jarum di pasar2 setiap pagi dgn -pura tanya berapa & kenapa yer barang dapur semua terus melambung.

      Waduh..waduh..bukan main melenting lagi peniaga2 & makcik-pakcik2 marah terhadap KERAjaan Kaki Klepet Najib bn-umno. Mampus la kali ini umno.

      Delete
    3. Saya pun buat begitu dengan orang2 kampong, ramai yang mengeluh harga barangan asyik naik.

      Tapi puak yang rapat dengan Ketua kampong ha nya ckap "apa kita boleh buat". PH mesti ada grassroots network yang kuat dan activists mereka yang pergi ke kmpong2, sediakan jawapan2 sebegitu dan eksploitasi keadaan.

      Penerangan2 dengan kata kata yang mereka boleh faham.

      Delete
  20. Si tomboy yg smkin sewel dan merapu tak tentu pasal..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian dia nampak mcm tomboy dan ramai org kata dia tomboy.

      Bukan salah dia. Tapi salah siapa yang melantik dia sebagai menteri.

      Rakyat negara ini tidak begitu liberal sehingga terima LBGT, tomboy dsb nya begitu saja. Kalau dah ada defect di personaliti dia, apa kah tak melibatkan pendirian politik dia dsb nya?

      Masyarakat Melayu menganggap "Mak Nyah" dsb nya sebagai lucu, tak serius, selalu gi gurau guraukan, walau pun bukan salah depa.

      Tapi, awat lantk dia jadi menteri, macam mana rakyat nak terima dengan serius cadangan Fake Law dia. Memang lah, boleh lulus, sebab Parlimen depa majoriti. Tapi dah heboh sedunia cacian Fake News law Malaysia, saperti di Google News dsb nya.

      Delete
    2. Apa yg dibuat oleh pemimpin kita kini..memaluankan rakyat dmata dunia..dorang x ada kemaluan ke..yg sipolan apa malunya ye..hahahahakaput!!

      Delete
  21. Beginilah gayanya PH liberal tali barut Yahudi
    Dengan BN, puak haprak ni masih terasa badi
    Tak boleh serang parti mereka tikam peribadi
    Namun akhirnya kan bungkus dekat peti undi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tali barut Yahudi?

      Korang tali bubut bergayut di bawah Yahudi?

      Delete
    2. Ini lah kalo dah sewel bro..yg tiap2 thn bayar juta2 kat yahudi apco tu..yg dsambut yahudi menteri tu nak mesyuwarat ntah kebendanya..tak nampak ke sipolan ni..
      Itulh sekongkol dgn sipembohong..x amanah..x jujur..klepet sana sini..sia sia cerdik beb..hahahahakaronguni!!

      Delete
  22. Matdey DAP nak jadikan boneka atau patong
    Puak kafir harbi, dia jadikan tmpt bergantong
    Tak sedar dah 47 kali masuk Institut Jantong
    Kat akhirat, dlm neraka akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau tembak aje kata 47 kali tu ke?

      Masuk Instittiut Jantung nak kencingkan korang pun kau masuk kira ke?

      Jangan lupa, dia doktor, isteri dia pun doktor, 93 tahun pemikiran dan fisikal masih tegap, Mamat.

      Naik kuda pun boleh lagi. Bos kau naik apa?

      Psst, Mak Badak amacam

      Delete
  23. Matdey kini main menyelinap mcm ulat bulu
    Sedangkan dia kini bukan le MP seperti dulu
    Tapi dia masuk sidang RUU, secara tak malu
    Yennadey Matdey chitt, poodah..belah lah lu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaga, jangan sampai ulat bulu kena mak badak

      Delete
    2. Tak pasal2 bila nak pilihanraya, ada pulak Saham Bulu/Zulu 1Malaysia.

      Delete
  24. Azalina bersuara sebab itu dia punya biidang
    Mmg le dia ini kelulusan dlm undang-undang
    Matdey selinap masuk mcm anak gelandang
    Ibarat menjamah makan sdg orng tak hidang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit 1MDB mana rakyat jelata dapat makan?

      Delete
  25. Suman ifrit bapok, dah tak lagi celupar mulut
    Mcm mana nak megah kalu cuma silat pulut
    Kena Kejora cabar, terus si tua bacul ni kalut
    Bila dan tmpt mana Wak, kita boleh bergelut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak mengarut, kamu nak bergelut dengn belut pun tercampak terduduk terkeleput.

      Delete
    2. Hahahahahahaterkeleput..hahaha

      Delete
    3. Txs bro Ramly.

      Ada lagi satu perkataan yang kata nya orang Johoe aje guna -

      terpeli'ut.

      Gamak nya Si Kacak tahu jugak ini.

      Tak tau le ada kaitan dengan mak badak atau mak nyah ke tak.

      Siapa nak marah aku cakp gitu, depa should remember: the fault may not lie in the idea but in the interpretation. hehe

      Delete
    4. Kejora dah terkesipuan tak ada kemaluan
      Menggelupur meracau tak tentu haluan
      Tak ada angin ribut dan taufan
      Kenapa dia lemas di atas daratan....??

      Delete
  26. 1/2/18 di Dtrn Merdeka, hamba tunggu di situ
    Tapi Suman tak dtg, bagai kan dia takut hantu
    Apa kata Wak, kita atur kan tempat dan waktu
    Mari berentap secara fizikal satu dengan satu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meminjam pantun seorang saksi peristiwa 1/2/18 siapa yg sebenarnya takut tak ada telor.

      0thaman was there, at Dataran Merdeka
      Waiting near the field, and in his car
      As his usual self, Kojola a 'komika'
      Hiding frantically, a distance so far!

      (By the courtesy of bro fan tun).

      Delete
  27. Mana pergi habis, cai2 haprak tali barut DAP
    Blog langau ni udah makin lengang dan sepi
    Kejora guna pantun jer, bukan serapah jampi
    Itupun tak cukup tanah, cai2 dah lari menepi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami keluor sini bila ada pendapat2 padat nak di keluorkan.

      Tak begitu selalu saperti bila kamu keluor sini.

      Ramai yang nak cari peluang nak tibai kamu. Tak kira le kamu memantun ke memantat ke.

      Orang Neghoghi kata pantat tu bontot. Tapi aku tak mau kasi tahu kamu apa makna yang aku maksudkan untuk kamu.

      Delete
  28. Bila kah masa nya ltu, parlimen akan dibubar
    Nak pangkah parti BN, rasa sangat tak sabar
    Pasti terpampang, muka depan surat khabar
    Majoriti lebih 2/3 undi, dacing punya gambar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok, Mamat, pangkah lah.

      Kot kamu mata kena selaput masa memangkah.

      Hah, PH yang kau pangkah, ye?

      Terima kasih, Mat.

      Delete
  29. Ke mana hilang Suman botak boncit kemetot
    Nak megah, tak sedar dah kendur kulit & otot
    Cgu Kejora cabar, kote dia terus kecut sentot
    Kalau jumpa hamba hanya nak sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam rosmah mansur je perangai kau ni

      Delete
    2. Macam rosmah mansur je perangai kau ni

      Delete
    3. Hahaha, sedap dengor komen Jamesdean1 tuh.

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Kejira budak mentah musibat....

      Tiap2 hari saya ada di blog ini. Kamu tksah jual auta temberang macamlah berani sangat nak cabar saya. Tak hal kamu telah 4X kencing meleleh membazirkan waktu & wang saya, mengelak dan sembunyikan diri dari muncul face-to-face dgn saya,

      Delete
  30. Kalau cik azalina bin osman said ada kecelaruan jantina..si kejora ni plak alami kecelaruan pemikiran...sbb tu hari2 dia mencarut mmfitnah memaki org lain dgn mcm2 gelaran buruk..hanya org ada kecelaruan otak saja yg sanggup buat benda begitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora buat begitu sebab dia tak ada hujah hujah sendiri, tak pandai cari fakta dan buat kesimpulan atau pendirian politik dan keluarkan di sini.

      Jadi memaki hamun saja lah kerja dia.

      Tapi tak mengapa. Rakyat tahu bahawa orang BN tak ada isi, takda otak, ha nya rangka skull and crossbones saja.

      Itu pasal Njib kata "bangang hamjadah" kpd Umno cybertroopers di Pru13, kot kata "kepala bapak kau" di Pru14.

      Delete
    2. Kejora ni nama mlm dier kathy! Pewwwitt! He2 he2

      Delete
    3. Operating di Bugis Street ke di titi?

      Delete
    4. Menteri2 regime Najib semuanya 'pengecut tak ada telor', tak ada kejantanan' sebiji dua biji macam Najib. Azalina nak sangat jadi jantan tapi tak ada kejantanan langsung nak berhadapan dgn orang yg mula pungut & perkenal dia ke cunia politik.....!!

      Delete
  31. Shamsul Ma'arif Hj.Ismail menulis...
    Akhbar utama meneruskan mainan sentimen rakyat umum bahawa negara belum bersedia peralihan sebuah kerajaan baru.
    Penulis upahan murahan ini terus menanamkan bibit keraguan kpd masyarakat dan pengundi atas pagar yg jelas belum tentu arah tuju parti mana yg mereka ingin berikan undi. Mereka mensasarkan pengundi baru dan pengindi muda yg jelas belum mempunyai pilihan parti tertentu......

    Beritau sambil kuntau penulis murahan yg dah tersasau..hahahakacau!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sdra Ramly...

      Siapa pulak Shamsul Beruk Ma'arif nih, tulisan dia dapat liputan di peringkat antarabangsa ker.....??

      Ketahuilah semua negara rakan2 ASEAN, terutama di Indonesia yg ada puluhan akbar & stesyen tv saban hari melaporkan perkembangan kisah 1mdb, keluarga Najib, Jho Low & umbo-bn. Saya guna parabola untuk dapat penyiaran percuma.

      Delete
    2. Rasa nya pendapat penulis2 yang tak selari dengan puak PH punya tak di khuatiri. Sebab survey/ poll di lakukan Bernama pun mengatakan "mixed responses" dari responden2. Tak mengatakan dengan jelas Umno/Bn akan menang Pru14.

      Menarik sebab Bernama ada lah agensi berita nasional, di bawah kawalan Kerajaan. Mereka pun buat survey dan keluarkan keputusan saperti iu.

      Othaman, saya pun minat punca2 berita dll acara selain dari yang di muatkan dek Astro. Astro punyai monopoly, berpendirian sombong angkuh, terutama nya bila bos nya dulu di beritakan pinjamkan RM1 billion untuk bayaran faedah pinjaman bank 1MDB.

      Mungkin pemilihan setaf Astro berdasarkan kroni, perempuan yang bacakan iklan acara2 Astro suara nya nyaring, lantang, membosankan, tapi kita tak ada pilihan, melainkan jika PH menang di Pru14.

      Delete
    3. Majalah Terkemuka Dunia 'The Economist' pun melaporkan & mendakwa Najib akan "menafikan pilihan pengundi" antaranya melalui gerimander dan pembahagian sempadan pilihan raya.

      Laporan itu mendakwa ini kerana Najib bimbang pengundi tidak akan memilih BN ekoran isu 1MDB.

      “Di kebanyakan negara, kerajaan yang membenarkan AS$4.5 bilion hilang dari agensi pembangunan negara akan bergelut untuk menang dalam pilihan raya semula. Tetapi dalam pilihan raya di Malaysia, pengundi tidak diambil kira sangat," dakwa laporan itu.

      Satu dunia mengecam KERA2jaan Najib bn-umno,

      Delete
    4. Gambar karikatur Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kini muncul di akhbar di Thailand.

      Menerusi akhbar Inggeris Thailand, The Nation hari ini, Najib digambarkan seperti watak “Pinocchio” - kanak -kanak ‘kayu’ - yang hidungnya bertambah panjang setiap kali dirinya berbohong.

      Kartun itu dilakarkan oleh Stephff, yang memaparkan Najib berpakaian baju Melayu tradisional sedang menghayunkan kapak ke arah hidungnya sendiri yang telah menjadi sebatang pokok yang mempunyai tiga dahan.

      Dahan itu mewakili “rasuah”, “skandal 1MDB” dan “skandal kapal selam Scorpene”.

      Kartun itu juga memuatkan sebatang pen “kebebasan media” yang tercalar dan sebatang pensel yang tertera perkataan “kartunis Zunar “ atau nama sebenarnya Zulkiflee Anwar Ulhaque yang hampir putus.

      Kartun itu berjudul "kerajaan Malaysia memperkenalkan rang undang-undang berita palsu.”

      Berita di atas selari dgn apa yg Tun Mahathir ucapkan hari ini di perhimpunan aman Bersih yg melabelkan Najib sebagai 'Monster pemusnah negara & rakyat'. Najib akan dijemput dgn segala penghormatan di mahkamah oleh kerajaan Pakatan Harapan apa bukti kerajaan Arab Saudi derma RM2.6 bilyon.

      Delete
  32. mak badak cayang kat azalina ni..2 alam..macam mak badak gak ..darat pun boleh dlm air pun boleh

    ReplyDelete
  33. Cai2 bingai nampaknya udah serba tak kena
    Dah tak tau lagi, cara kempen yg nak diguna
    Kini depa menyerang pulak peribadi Azalina
    Sifat pemberian Allah mereka caci dan hiina

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong kencang pengamal seks songsang, nampak....!!

      Tebiat 'Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh' jelas jenis spesi apakah Kejora ini, S E L I S I H, AMIT, AMIT......!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...