Saturday, 3 March 2018

MCA SEPATUTNYA DESAK NAJIB PECAT NAZRI ATAU JIKA TIDAK, KELUAR SAJA DARIPADA BN!!


Perang mulut antara MCA dengan Nazri Aziz terus berlarutan dan tidak ternampak ada tanda-tanda akan berhenti. Kedua-dua pihak kekal dengan pendirian dan "keras kepala" masing-masing serta enggan mengalah.

Hanya bermula dengan kritikan pedas oleh Nazri, termasuk menggelar taikun Robert Kuok sebagai "pondan" dan "ayam betina" yang hakikatnya cuma bersumberkan berita palsu seorang blogger pelarian dan ia lantas membuatkan rasa tidak senang kepada MCA,  perbalahan itu kini merebak dan melibatkan DAP pula.

Dikecam kerana hubungannya yang rapat dengan DAP dan tidak disenangi oleh oleh Ketua Pemuda MCA iaitu Chong Sin Woon, Nazri kemudiannya membidas dengan menganggap pemimpin muda MCA itu sebagai "gila"  kerana mahu menentukan dengan siapa beliau harus berkawan.

Terbaru ini Presiden MCA sendiri, Liow Tiong Lai menuduh Nazri sebagai pemimpin yang berpakat secara sulit dengan pembangkang daripada dalam BN.

Hari ini, kata beliau, MCA bukan saja berdepan dengan pembangkang yang semakin kuat, tetapi juga pemimpin dari dalam BN yang membuat pakatan sulit dengan pembangkang.

"Dia ialah menteri pelancongan yang telah membuat tuduhan tidak berasas terhadap Rober Kuok," kata Liow lagi

Susulan itu, sekumpulan ahli MCA seterusnya membuat desakan agar Nazri meletakkan jawatan sebagai anggota kabinet kerana penghinaannya terhadap Robert Kuok dianggap sebagai "duri dalam  daging" kepada BN.

Sebelum ini, Nazri dengan tiga menteri Cina daripada MCA dan Gerakan juga difahamkan "bertegang leher"  dalam mesyuarat kabinet Rabu lalu sehingga membuatkan Najib campurtangan untuk meredakan perang mulut antara mereka.

Dengan menteri bergaduh sesama sendiri melalui media dan di dalam mesyuarat kabinet dan ia terus berlaku sehingga kini, walaupun ia sebenarnya adalah berita gembira buat Pakatan Harapan menjelang PRU akan datang, hakikat paling nyata ialah ia menggambarkan kelemahan dan ketidakupayaan Najib mengawal keadaan.

Bukan saja Najib terhampak tidak dihormati, malah menteri-menteri juga terlihat tidak takut dengan beliau. Jika MCA dan Gerakan berpegang kepada prinsip bahawa perlekehan Nazri terhadap Robert Kuok tidak seharusnya dilakukan dan hanya bersumberkan berita palsu, mengapakah Nazri masih bertahan dengan pendiriannya dan tidak menunjukkan rasa takut kepada Najib?

Najib pula, mengapa tidak berani bersikap "jantan sedikit" dengan mengarahkan Nazri agar segera tutup mulut atau meminta maaf demi perpaduan BN?

Apakah antara Naib dan Nazri ada rahsia sesama sendiri yang hanya mereka berdua saja mengetahuinya?

Bagi MCA, jika benar mereka bersungguh dalam mempertahankan Robert Kuok yang dianggap ikon masyarakat Cina itu, sekadar mendesak Nazri meletaklan jawatan saja tidaklah memadai sebenarnya.

Apa jadi jika desakan letak jawatan itu tidak mahu dituruti oleh Nazri?

Kenapa MCA tidak berani memberi kata dua kepada Najib agar memecat Nazri  atau kiranya tindakan itu tidak diambil, MCA membuat keputusan keluar daripada BN?

Kata dua itu secara tidak langsung akan membolehkan MCA menilai sama ada Najib lebih sayangkan parti itu atau Nazri.

Sudah pasti, jika langkah itu berani diambil oleh MCA, parti itu bukan saja lebih dihormati dalam mempertahankan Robert Kuok yang dihina sebagai "pondan" dan "ayam betina" oleh Nazri, malah ia juga akan membuatkan taikun dan orang terkaya Malaysia yang berpengkalan di Hong Kong itu turut gembira dengan pembelaan MCA terhadapnya.

Jika tidak, apa yang dilakukan MCA sekarang ini tidak lebih suatu "lakonan"  semata-mata. (ShahbudinHusin 03/03/2018)

98 comments:

  1. Langkah Akhir Singkirkan Najib Akan Dilancarkan Bulan Depan
    Empat mesyuarat diadakan di luar negara ketika Tahun Baru Krismas – salah satu pertemuan di London dan satu lagi di Hong Kong – untuk secara khusus membincangkan langkah terakhir untuk menyingkirkan Perdana Menteri Najib Tun Razak. Dalam mesyuarat ini termasuk Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad, Menteri Besar Selangor Azmin Ali, dan beberapa orang dalam jawatan strategik kerajaan yang boleh membuat langkah terakhir untuk menyingkirkan Najib.

    Menurut perancangan, Najib dijangka mengadap DYMM Yang di-Pertuan Agong menjelang akhir bulan ini – mungkin pada 26 atau 27 Mac 2018 – untuk mendapatkan persetujuan Kebawah Duli Yang Maha Mulia untuk membubarkan Parlimen bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum Malaysia ke 14
    Pakatan Harapan terpaksa mengalahkan Najib sebelum PRU14 dan bukan semasa PRU14

    Menurut Mahathir, apabila Parlimen dibubarkan, jawatan Najib akan diserahkan kepada Perdana Menteri sementara yang mengetuai kerajaan sementara (sementara Parlimen tidak lagi wujud). Mahathir percaya bahawa ini bermakna kuasa Najib pada asasnya akan dikurangkan dan ketua-ketua agensi seperti PDRM, SPRM, AGC, dan sebagainya, boleh mengabaikan apa-apa arahan dari PMO dan boleh menunggu sehingga kerajaan baru dibentuk dan Perdana Menteri yang baru mengangkat sumpah selepas PRU14 sebelum bertindak.

    Ini tentunya jika ketua-ketua agensi kerajaan akan bersetuju untuk berkomplot dan mengabaikan semua arahan dari PMO sehingga kerajaan baru terbentuk dan Perdana Menteri yang baru bersumpah. ‘Bahaya’ di sini, hujah Mahathir, sejak Merdeka konsep pemegang amanah Perdana Menteri dan kerajaan sementara tidak pernah diamalkan dan Perdana Menteri dan Kabinetnya sentiasa bertindak atas dasar ‘urusan seperti biasa’ sehingga Hari Pengundian dan ‘keesokkan harinya’.

    Mahathir berkata ini adalah penyesalan yang dia ada. Sekiranya beliau telah memperkenalkan konsep Perdana Menteri sementara dan kerajaan sementara apabila dia menjadi Perdana Menteri, maka hari ini, apabila Parlimen dibubarkan, Perdana Menteri tidak akan berdaya dan mereka boleh melancarkan rampasan kuasa mereka dan menyingkirkan Najib sebelum Hari Pengundian.
    Kerana PAS, Pakatan Harapan tidak boleh menang PRU14 jadi Najib mesti digulingkan sebelum pilihan raya umum

    Pelan ini mudah. Apabila Najib mengumumkan pembubaran Parlimen, Mahathir akan bertindak dan memaksa AGC untuk membuat dua pertuduhan terhadap Najib. Satu caj pertuduhan akan melibatkan perkara SRC RM42 juta dan kunci pertuduhan kedua akan menjadi sandaran jika kes pertama akan ‘gagal’ atas apa pun sebabnya.

    Peguam Negara akan diberitahu bahawa dia tidak mempunyai pilihan selain berkomplot, dan jika dia enggan, dan jika Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum dan dapat membentuk kerajaan baru, maka mereka akan mengenakannya atas tuduhan jenayah, yang dapat dilakukan dengan mudah walaupun mereka perlu membuat tuduhan palsu.

    Mereka juga akan mendapatkan Sarawak Report agar menerbitkan kisah mengenai perkara ini supaya AGC tidak boleh ‘mendiamkan’ kes itu. Sebaik sahaja kisah itu sudah keluar dalam domain awam, bersama-sama dengan salinan kertas caj pertuduhan, dan segala-galanya telah menjadi tular, perkara itu tidak lagi dapat dibendung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      Delete
    2. Setakat ni aje yg kau boleh tulis wahai sang macai? Kalau macam ni baik kau tulis kat tisu jamban. Aku tak penat membaca, bil internet kau pun tak jalan.

      Delete
    3. Bagaimana Najib Tahu Ada Komplot Mahu Menjatuhkannya - Inila Kisah YG Berlaku Disebalik Tabir.

      Pada 24 Julai 2015, waktu tengahari Gani telah dipanggil bagi bertemu Najib. Najib kemudiannya menyoal Gani apakah benar wujudnya kertas pendakwaan ke atas dirinya dan kertas pendakwaan itu telah disediakan 2 bulan lebih awal meskipun siasatan ke atas 1MDB belum pun bermula. Bahkan ketika itu jawatankuasa siasatan khas (task force) pun belum dilancarkan lagi. Najib juga turut menyoal Gani apakah wujudnya campurtangan Agong dalam set-up jawatankuasa siasatan khas 1MDB. Memandangkan jawatankuasa itu tidak pula diberi consent oleh kabinet. Najib juga bertanya. Bukankah kertas pendakwaan seharusnya dibuat selepas siasatan selesai dijalankan dan ternyata wujud unsur-unsur salahlaku disitu.

      Rashpal Singh, orang kepercayaan dan business patner Abu Kassim juga dikatakan telah terbang ke London bagi menemui Clare Rewcastle Brown, editor Sarawak Report untuk menyerahkan kertas pendakwaan tersebut. Najib bertanya kepada Gani tentang kesahihan perkara tersebut.

      RPK menulis bahawanya kaitan antara Rasphal Singh dan Abu Kassim tidak lagi menghairankan orang-orang di SPRM juga. Mereka telah lama ada business deal sejak sebelum Abu Kassim mengetuai SPRM. Rasphal adalah individu yang menjadi orang tengah untuk mengutip wang "under the table" bagi pihak Abu Kassim juga. Oleh atas kepercayaan itu maka Rasphal dihantar bagi menemui Clare untuk menyerahkan dokumen sulit tersebut.

      Pada tahun lepas juga, Clare menulis di portal miliknya bahawa dia diekori ketika menemui seseorang dari Malaysia. Aksi pertemuan itu turut dirakamkan oleh lensa kamera si pengintip. Laporan polis telah dibuat oleh Clare bagi memastikan keselamatannya tidak terancam.

      Dan selepas Najib menceritakan semua itu kepada Gani Patail dan mengatakan bahawa dia telah mengetahui apa yang sedang berlaku, Gani kemudiannya menjadi panik & merasa gelabah. Dalam pada rasa mengelabah itu, Gani beranggapan apakah IGP (Khalid Abu Bakar) yang membocorkan rahsia kepada Najib dan menceritakan segala-galanya? Gani kemudiannya mengambil tindakan dengan membocorkan semua perkara kepada Najib dan mengakui/menceritakan apa yang telah/bakal dirancang disebalik tabir.

      Pada hari yang sama di waktu petangnya Najib ada event dinner bersama Agong. Ketika menghadiri majlis tersebut Najib kemudiannya menceritakan apa yang diakui oleh Gani Patail siang tadinya. Agong kelihatannya 'tidak suka' dengan perkembangan terbaru itu lalu meminta Najib kembali mengadapnya pada pagi isnin 27 Julai 2015.

      Pada 27 Julai 2015, Najib bertemu Agong. Surat pemecatan Gani Patail sebagai Peguam Negara bertukar tangan dan pada selasanya 28 Julai 2015, Gani sah dipecat serta-merta. Namun kerajaan memberikan alasan bahawanya Gani tidak sihat dan perlu menjalani rawatan oleh itu perkhidmatannya ditamatkan bagi memberikannya laluan untuk focus kepada masalah kesihatannya.

      Pada pertemuan Najib-Gani 24 Julai itu juga Gani memecahkan rahsia. Gani memberitahu Najib bagaimana Muhyiddin akan menggunakan kertas pendakwaan tersebut bagi memaksa Najib berhenti sebagai Perdana Menteri. Jika Najib enggan akur pada desakan tersebut maka Muhyiddin dengan bidang kuasanya akan memastikan pendakwaan/tangkapan berlaku ke atas Najib. Najib perlu berundur dan Muhyiddin akan mengambilalih jawatan Perdana Menteri Malaysia yang baru. Pun begitu belum pun terlaksana apa yang bakal dirancangkan Muhyiddin, Najib terlebih dahulu menyingkirkan Muhyiddin dan Shafie Afdal dalam mesyuarat kabinet 29 Julai 2015.

      Ianya bukan Khalid yang mendedahkan maklumat kepada Najib sebaliknya adalah Gani. Apa yang semua orang tidak tahu, Gani la yang mendedahkan 5 lagi nama Tan Sri lain yang turut sama terlibat bagi memastikan Najib berundur sebagai PM Malaysia, jelas RPK dalam penulisannya itu. Gani yang menjual nama dan hanya sedikit dari mereka yang mengetahui kebenaran ini.

      Delete
    4. kesian bapak najib

      ijn tak de masa dia mampos

      kena pegi london

      MAMPOS DI NEGARA EVANGELIST

      Delete
    5. MCA patut desak nazri mengelar taikun gst 6% jho pork taik sebagai kiasu babi warna putih yang pondan,penyokong tegar lgbt,liberal,pluralisme dan menolak hukum ruu pas yang minta tangguh bahas dan mata sepet kelepet tidak mahu balik tongshan.labellah jo pork tail seperti mana dia melabel jelek jutawan no1 malaysia Robert Kouk.Minta juga jo pork taik bertanding pru 14,kalau dia anak babi jantan, boleh dia jawap sendiri didewan parlimen segala tuduhan kepada dia

      Delete
  2. Sarawak Report akan memainkan kisah mengenai kertas caj pertuduhan seperti yang dilakukan pada bulan Julai 2015 untuk memastikan bahawa AGC tidak boleh mendiamkan perkara itu

    Pada Julai 2015, mereka melakukan perkara yang sama. Oleh itu, pada dasarnya, ini adalah skrip yang sama dari tiga tahun yang lalu. Pada bulan Julai 2015, mereka juga mengemukakan dakwaan pertuduhan terhadap Najib, dimana mereka sepatutnya menunjukkan kepada Najib semasa Mesyuarat Kabinet pada 29 Julai 2015. Najib akan ditawarkan dua pilihan. Mengundurkan diri dan membenarkan Muhyiddin Yassin mengambil alih sebagai Perdana Menteri atau ditangkap dan dipenjarakan.

    Walau bagaimanapun, sebelum mereka dapat bertindak pada 29 Julai 2015, Najib bertindak lebih awal dan meneutralkan pemain utama, iaitu ‘Enam Tan Sri’ – termasuk Timbalan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang digantikan dengan Ahmad Zahid Hamidi. Oleh itu, rampasan kuasa berakhir pada 29th July 2015. (Siaran akhbar mengenai percubaan rampasan kuasa 29 Julai 2015 boleh dibaca di bawah).

    Satu-satunya perbezaan antara rampasan kuasa pada 29 Julai 2015 dan yang kedua yang dirancang pada bulan depan ialah pada bulan Julai 2015 Najib masih mempunyai kuasa eksekutif manakala bulan depan Najib hanya menjadi Perdana Menteri sementara tanpa kuasa eksekutif. Oleh itu, secara teknikal, Najib tidak akan dapat menghapus atau memecat semua konspirator seperti yang dilakukan pada malam 29 Julai 2015. Inilah sebabnya mengapa Mahathir percaya kali ini rampasan kuasa akan berjaya. Najib tidak akan dapat melancarkan serangan awal seperti yang dilakukan pada malam 29 Julai 2015.
    Oleh kerana Sarawak Report telah disekat dari akses di Malaysia, The Malaysian Insight akan memastikan kisah Sarawak Report menjadi tular.

    Mahathir kini membariskan semua orang-orangnya. Dia perlu memastikan semua orang berada di atas kapal yg sama dan tidak akan ada yang menarik diri dari sokongan seperti pada bulan Julai 2015. Rampasan kuasa terakhir ini memerlukan semua orang sehaluan. Malah hanya seorang tidak sehaluan maka rampasan kuasa akan gagal, sama seperti pada bulan Julai 2015.

    Senjata Mahathir adalah ancaman dan sogokan, strategi biasa “carrot and stick” . Jika mereka tidak boleh dibeli maka dia akan mendedahkan apa yang ada pada mereka dan berjanji untuk menggunakan bukti ini untuk menyelesaikannya. Semua orang akan mempunyai rahsia dan jika tidak ada, atau tidak ada yang cukup kuat, Mahathir selalu dapat merekayasa sesuatu yang akan cukup kuat untuk dikenakan.

    Mahathir merasakan orang-orangnya sekarang semuanya menurut arahan. Apa yang dia perlukan sekarang adalah masa yang tepat. Dan masa yang betul adalah bulan depan sebaik sahaja Parlimen dibubarkan. Menyingkirkan Najib melalui pilihan raya umum adalah mustahil kerana Barisan Nasional akan memenangi pilihan raya umum. Oleh itu, ia perlu dilakukan sebelum pilihan raya umum melalui rampasan kuasa, yang bermaksud kertas pertuduhan amat penting untuk rancangan itu berjaya.
    Apabila DYMM Yang di-Pertuan Agong bersetuju dengan pembubaran Parlimen, rampasan kuasa akan dilancarkan

    Mahathir telah belajar dari kesilapannya pada Julai 2015 dan dia tidak akan membuat kesilapan yang sama dua kali. Kesilapan pada Julai 2015 adalah bahawa plot itu terdedah sebelum ia dilancarkan dan Najib berjaya meramalkan rampasan kuasa itu. Kali ini Mahathir merasakan rahsia plot rampasan kuasa itu dijaga dengan baik dan Najib tidak akan mengetahui mengenainya sehinggalah terlambat – iaitu sudah tentu sehingga Malaysia Today mendedahkannya. Dan apabila ia dilancarkan Najib akan ditangkap dalam keadaan tidak bersedia dan tidak lagi mempunyai kuasa eksekutif untuk memecat pengkomplot seperti yang dilakukannya pada bulan Julai 2015

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

      NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

      Delete
    2. Kan aku dah ckp, baik kau tulis kat kertas jamban. Setakat komen mcm ni berapa biro nak bayar? 20 sen? Masuk jamban pun tak lepas.

      Delete
    3. Orang kaki lima mcm wak kojola kengkang mana tahu politik tu apa.
      Dia ikut ikut saja.
      Dlm erti kata lain dia syiok sendiri.

      Delete
    4. Umno tumbang khalid pesara polis akan dapat hadiah istimewa...

      Delete
    5. Olahan yang panjang lebar , Penuh dengan andaian , manipulasi , putar belit serta berselirat dengan cerita palsu .

      Jikalau berita ini sungguh sahih , sudah pasti berita saluran perdana kan menerbitkannya hari2 . Saperti apa yang TV3 hampas apabila memberitakan kenyataan dari blog Salleh Ketuat berkenaan kapal Equanimity dikatakan tiada bukti milik Taik Low .

      Si anon yang menulis panjang2 tu lupa , jika perkara cerita itu benar , adakah najib akan duduk diam ?? Perlu ingat Najib ada SOSMA ( atau SOS ROSMAh ) . Najib ada kuasa unilateral keatas akta ini ..bermakna "Kepala Bapak kau" tidak payah merujuk kepada sesiapa untuk melaksanakannya .

      Delete
  3. MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

    NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

    MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

    NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

    MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

    NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

    MAHAZALIM/ MAHAFIRAUN PUNYA STRATEGI DIDEDAH LAGI.......

    NANTI MASUK IJN MINGGU DEPAN....

    ReplyDelete
    Replies


    1. WOIIII


      BAPAK KEPALA SAPA MAMPOS DI NEGARA KAPIR


      WOIII BAPAK SAPA MAMPOS DI LONDON


      WOIII BAPAK KEPALA SAPA MAMPOSSSSS DI MEGERA EVANGELIS



      MAMPOSSSSSSS KAAAH KAAAAAHH



      Delete

    2. MAMPOSSS KAU DI NEGALA EVAMGELIST



      HARAP HARAP ANAK BAPAK PUN KOJOL DI NEGALA TRUMP.


      MAMPOS DEKAT KONDO 35JUTA

      Delete
    3. Wak pi main kat tepi longkanglah wak atau tepi pili bomba.

      Delete
    4. Macai umno memang keparat.
      tuannya sapu wang negara
      dia mading sokong.nilai
      macai umpama tikus mati

      Delete
  4. Kesian pencacai pemakan dedak haram najib dan jolo...tak habis nak gaduh dengan org tua yg baling gelas pun tak pecah...pondan kaki kepit btl korang..mcm ketua korang jugak! Kah kah kah

    Dulu kemain lagi cakap tak takut dgn tun m...tak sangka org tua yg baling gelas tak pecah pun boleh bikin pencacai bangsat najip meroyan dibuatnya...setiap hari meroyan pulak tu. Kah kah kah

    ReplyDelete
  5. Bagaimana Najib Tahu Ada Komplot Mahu Menjatuhkannya - Inila Kisah YG Berlaku Disebalik Tabir.

    Pada 24 Julai 2015, waktu tengahari Gani telah dipanggil bagi bertemu Najib. Najib kemudiannya menyoal Gani apakah benar wujudnya kertas pendakwaan ke atas dirinya dan kertas pendakwaan itu telah disediakan 2 bulan lebih awal meskipun siasatan ke atas 1MDB belum pun bermula. Bahkan ketika itu jawatankuasa siasatan khas (task force) pun belum dilancarkan lagi. Najib juga turut menyoal Gani apakah wujudnya campurtangan Agong dalam set-up jawatankuasa siasatan khas 1MDB. Memandangkan jawatankuasa itu tidak pula diberi consent oleh kabinet. Najib juga bertanya. Bukankah kertas pendakwaan seharusnya dibuat selepas siasatan selesai dijalankan dan ternyata wujud unsur-unsur salahlaku disitu.

    Rashpal Singh, orang kepercayaan dan business patner Abu Kassim juga dikatakan telah terbang ke London bagi menemui Clare Rewcastle Brown, editor Sarawak Report untuk menyerahkan kertas pendakwaan tersebut. Najib bertanya kepada Gani tentang kesahihan perkara tersebut.

    RPK menulis bahawanya kaitan antara Rasphal Singh dan Abu Kassim tidak lagi menghairankan orang-orang di SPRM juga. Mereka telah lama ada business deal sejak sebelum Abu Kassim mengetuai SPRM. Rasphal adalah individu yang menjadi orang tengah untuk mengutip wang "under the table" bagi pihak Abu Kassim juga. Oleh atas kepercayaan itu maka Rasphal dihantar bagi menemui Clare untuk menyerahkan dokumen sulit tersebut.

    Pada tahun lepas juga, Clare menulis di portal miliknya bahawa dia diekori ketika menemui seseorang dari Malaysia. Aksi pertemuan itu turut dirakamkan oleh lensa kamera si pengintip. Laporan polis telah dibuat oleh Clare bagi memastikan keselamatannya tidak terancam.

    Dan selepas Najib menceritakan semua itu kepada Gani Patail dan mengatakan bahawa dia telah mengetahui apa yang sedang berlaku, Gani kemudiannya menjadi panik & merasa gelabah. Dalam pada rasa mengelabah itu, Gani beranggapan apakah IGP (Khalid Abu Bakar) yang membocorkan rahsia kepada Najib dan menceritakan segala-galanya? Gani kemudiannya mengambil tindakan dengan membocorkan semua perkara kepada Najib dan mengakui/menceritakan apa yang telah/bakal dirancang disebalik tabir.

    Pada hari yang sama di waktu petangnya Najib ada event dinner bersama Agong. Ketika menghadiri majlis tersebut Najib kemudiannya menceritakan apa yang diakui oleh Gani Patail siang tadinya. Agong kelihatannya 'tidak suka' dengan perkembangan terbaru itu lalu meminta Najib kembali mengadapnya pada pagi isnin 27 Julai 2015.

    Pada 27 Julai 2015, Najib bertemu Agong. Surat pemecatan Gani Patail sebagai Peguam Negara bertukar tangan dan pada selasanya 28 Julai 2015, Gani sah dipecat serta-merta. Namun kerajaan memberikan alasan bahawanya Gani tidak sihat dan perlu menjalani rawatan oleh itu perkhidmatannya ditamatkan bagi memberikannya laluan untuk focus kepada masalah kesihatannya.

    Pada pertemuan Najib-Gani 24 Julai itu juga Gani memecahkan rahsia. Gani memberitahu Najib bagaimana Muhyiddin akan menggunakan kertas pendakwaan tersebut bagi memaksa Najib berhenti sebagai Perdana Menteri. Jika Najib enggan akur pada desakan tersebut maka Muhyiddin dengan bidang kuasanya akan memastikan pendakwaan/tangkapan berlaku ke atas Najib. Najib perlu berundur dan Muhyiddin akan mengambilalih jawatan Perdana Menteri Malaysia yang baru. Pun begitu belum pun terlaksana apa yang bakal dirancangkan Muhyiddin, Najib terlebih dahulu menyingkirkan Muhyiddin dan Shafie Afdal dalam mesyuarat kabinet 29 Julai 2015.

    Ianya bukan Khalid yang mendedahkan maklumat kepada Najib sebaliknya adalah Gani. Apa yang semua orang tidak tahu, Gani la yang mendedahkan 5 lagi nama Tan Sri lain yang turut sama terlibat bagi memastikan Najib berundur sebagai PM Malaysia, jelas RPK dalam penulisannya itu. Gani yang menjual nama dan hanya sedikit dari mereka yang mengetahui kebenaran ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RPK budok suruhan najib...

      Delete
  6. Kalau betul ada pakatan politik antara Nazri dan DAP adalah amat malang pada Pakatan.

    Singkirkan petualang,singkirkan Nazri,UMNO dan BN.

    ReplyDelete
  7. MAHATHIR LEBIH DAP DARI DAP
    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mahdzir Khalid menempelak Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan menyifatkan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu sebagai lebih ‘DAP daripada DAP’ yang pernah dikecam habis-habisan sepanjang 22 tahun pemerintahannya sebagai Perdana Menteri sebelum ini.

    Menurutnya, kenyataan Dr. Mahathir kononnya beliau sanggup menjadi umpan bagi meraih undi Melayu untuk pakatan tersebut langsung tidak boleh ‘dipakai’ atau diterima.

    “Hakikat sebenar, Dr. Mahathir bukannya menjadi umpan pakatan tersebut untuk meraih undi orang Melayu sebaliknya beliau menjadi umpan DAP bagi mendapatkan kepercayaan orang Melayu.

    “Kesanggupannya menjadi umpan demi mendokong perjuangan DAP sememangnya sesuatu yang amat janggal. Dulu bukan main Dr. Mahathir kata DAP sebagai parti cauvinis, rasis dan sebagainya malah turut menyatakan bahawa negara ini dominasi politiknya harus didokong oleh Melayu tetapi kini semuanya sudah jadi lain,” katanya.

    Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyempurnakan Program ‘kembali ke sekolah’ anjuran Kelab Penyokong Barisan Nasional (BNBBC) dengan kerjasama UEM Group Bhd. di Sekolah Menengah Kebangsaan Kuala Nerang, di sini hari ini.

    Pada majlis itu seramai 400 pelajar sekolah rendah dalam Parlimen ini menerima kelengkapan persekolahan antaranya pakaian beg dan kelengkapan sekolah.

    Portal berita pro pembangkang, Malaysiakini semalam melaporkan, Dr. Mahathir berkata, beliau bersedia menjadi umpan bagi Pakatan Harapan diketuai DAP meraih undi Melayu biar pun usianya sudah menghampiri 93 tahun.-

    ReplyDelete
  8. DATANG PEKAN TAKDE SAMBUTAN, APA LAGI YG MAHATHIR TAK FAHAM?
    BEBERAPA portal pro Pakatan sendiri semalam menyiarkan kedatangan Mahathir ke kawasan Datuk Seri Najib Tun Razak di Pekan, tidak mendapat sambutan rakyat dan pengundi – pengundilah, nak pilihanraya kan. Sengaja disebutkan begitu sebab nanti tak bolehlah nak kata kita fitnah majlis Mahathir takde orang sebab portal Pakatan sendiri yang tulis tu.

    Sedangkan, Najib datang ke Langkawi hari tu disambut begitu ramai orang. Berpusu-pusu dari segenap pulau orang datang, gamaknya termasuk pulau berhampiran seperti Pulau Tuba yang baru zaman Najib menjadi Perdana Menteri inilah sahaja mendapat bekalan elektrik sepenuhnya bila kabel bawah laut siap, tak lagi bergantung kepada generator.

    Tak sangka Langkawi yang Mahathir bangga-banggakan sangat tu rupanya ada lagi pulau sekitar yang tak dapat bekalan elektrik lagi di zaman millineum ini – Langkawi adalah kerusi Parlimen dimana Mahathir dijangka bertanding.

    Begitupun soalnya sekarang Najib masuk sarang Mahathir, ada sambutan, Mahathir kawasan sarang Najib, tidak ada sambutan. Agaknya Mahathir dapat tak mesej tu yang dia tu takde sokongan, tak seperti yang digebangkan konon dimana-mana pun orang menyokongnya sebagai calon Perdana Menteri Pakatan.

    Agaknya itu yang Mahathir nak main menjelma-menjelma di Pekan tu ya. Konon nak bagi orang gentarlah, apa sekali dia yang kena balik semula. Lepas ini tak tahulah Mahathir berani nak “menjelma” di Pekan atau tidak lagi?

    Penulis difahamkan, Mahathir di Langkawi pun tidak berapa orang sangat nak hairan sebab ramai orang Langkawi tahu pulau itu hanya jadi tempat Mahathir membela kuda-kudanya saja bukan sebab dia peduli sangat pun orang disitu.

    Cakap pasal kuda, kuda yang 40 ekor tu dah bagi makan carrot dah?

    ReplyDelete
  9. TAK SABAR NAK TENGOK ‘PENCACAI BARU DAP’ KIBAR BENDERA ROKET!
    Kadang kala, penulis rasa kasihan kepada segelintir rakyat di negara ini yang begitu lemah pemikiran mereka sehingga terlalu mudah dimanipulasi oleh puak pembangkang, khususnya kepimpinan utama mereka yang licik taktik politiknya.

    Kita pun tahu mereka sangat berpengalaman dalam kerja-kerja memanipulasi minda dengan pelan strategik yang mengelirukan, tapi jika seseorang itu luas pengetahuan dan memilih untuk bertabayyun, taktik pembangkang itu tidak akan memberi sebarang kesan.

    Contohnya, seorang warga emas sebelum ini telah berpuluh-puluh tahun menegaskan tentang sifat DAP yang tebal sentimen perkaumannya. Berdekad-dekad dia menegaskan bahawa DAP itu sebuah parti yang ‘chaunvinis’ dan ultra-kiasu.

    Tapi hanya selepas dia khianat kepada parti yang melonjak dirinya setakah demi setakah hingga menjadi Perdana Menteri paling lama berkuasa di negara ini, dia tiba-tiba menyifatkan DAP sebagai paling ‘suci’ dan terbaik. Sekelip mata dia berubah?

    Begitu juga dengan DAP. Sejak awal penubuhannya pada 1966 dulu, hasil didikan PAP yang berpangkalan di Singapura, parti itu tidak pernah lekang memburuk-burukkan kerajaan yang ditunjangi UMNO, sekali gus menjadikannya musuh politik utama selain PAS.

    Lim Kit Siang pula sejak ‘warga emas’ itu mentadbir negara, bukan kepalang serangan yang ditujukan kepada kepimpinan Barisan Nasional (BN). Tidak cukup dengan mulut, dia tulis buku pula menghentam ‘warga emas’ itu. Depan belakang, kiri kanan, atas bawah dia ‘balun’!

    Tapi tiba-tiba, apabila ‘warga emas’ itu tubuhkan parti baru dan memilih untuk bersekutu dengan DAP berbanding PAS, hilang segala serangan yang sebelum ini berpuluh-puluh tahun dia hamburkan. Buku-buku yang dia karang pun entah hilang ke mana.

    Jika pemimpin utama parti pun tidak tetap pendirian, sanggup menjilat segala kahak hijau yang diludah sebelum ini dan membuat pusingan 360 darjah sekelip mata, maka kita pun faham mereka itu orang politik dan bertindak untuk tujuan politik.
    Sekiranya pemimpin ‘u-turn’ tidak bermaruah itu kalah, mereka tidak rugi apa-apa kerana mereka sememangnya sudah kaya mengaut ‘hasil’ ketika berkuasa. Jika menang, maka mereka boleh ‘kaya’kan lagi diri sendiri dan kroni masing-masing.

    Situasi malang jatuh kepada para pengikut mereka. Pengikut mereka dulu juga mencerca antara satu sama lain. Puak ‘warga emas’ cerca DAP dan menganggap parti itu seolah ‘najis’. Ketika PAS bersama DAP, penyokong PAS teruk dihina kerana jijik mengibar bendera DAP.

    Tapi kini, tiba giliran mereka pula untuk kibarkan bendera DAP. Belum pun parlimen dibubarkan, mereka kini terpaksa kibarkan bendera-bendera roket yang dulunya mereka anggap sebagai ‘najis mughallazah’. Soalnya, sanggupkah mereka?

    Jika dulu mereka hina penyokong PAS sebagai ‘macai DAP’, tapi kali ini giliran mereka pula menjadi ‘macai’ kepada parti rasis itu. Di mana mereka hendak letak muka? Tidak malu pada anak isteri, jiran tetangga dan sahabat taulan bila diri mereka jadi ‘pencacai DAP’?

    Sebenarnya, penulis tidak sabar menanti detik temasya pilihan raya kali ini. Tidak sabar untuk lihat mereka kibar bendera DAP. Tidak sabar untuk rakam gambar mereka sebagai ‘pencacai DAP’. Ianya pasti menjadi nostalgia kenangan mengusik jiwa seumur hidup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beb..PRU lepas kat kg kami elok je kami pasang bendera DAP..siap psg depan rumah tuu..x masalah pun..ko jgn sentimentallh!!
      hantu puaka dlm UMNO tu dah bersarang..dah x releven dah masa kini..dah jauh merasuk..tu pasal nak d buang..jd pembgkang pun x menjadi..
      contuh dah ada dah..buang je rasis ko tu..
      nnti clearlh kpla ko tu..
      kan gitu bhai..

      Delete
    2. Bro ramly, tahun ni dia orang pakat lawan hang pasang bendera CCCP.

      Delete
  10. DR M MASUK IJN, LIM TERGELINCIR BILIK AIR, TANDA-TANDA PERLU BEREHAT
    Seorang penguasa DAP, seorang lagi penguasa PPBM. Kedua-dua mereka pernah menjadi musuh ketat. Tetapi sekarang mereka berdua berpelukan siang malam.

    Seorang tu baru sahaja keluar dari wad IJN kerana masalah jantung.

    Untuk rekod, Mahathir Mohamad sudah banyak kali melakukan pembedahan ‘bypass’ dengan yang terkini pada 2007 dan 2016.

    Dia juga kerap mengalami sakit dada dan tahap kesihatan yang tak memuaskan.

    Manakala rakan karibnya sekarang iaitu Lim Kit Siang pula mengalami kecederaan di dahi kerana terjatuh di bilik air.

    Walaupun ia tidak pernah dilaporkan sakit, namun Lim juga sudah tidak larat untuk bergerak cerdas ke seluruh negara.

    Hakikatnya Lim pun tidak lagi semampu anaknya Lim Guan Eng untuk bergerak.

    Buat mereka yang pandai menilai, kedua-dua ahli politik tua ini telah pun diberi ‘amaran’ oleh Tuhan supaya mereka berhenti.

    Pada usia mereka itu sepatutnya dihabiskan dengan kerja-kerja amal dan ibadah.

    Bukannya terus sibuk untuk anak-anak sendiri seperti sekarang.

    Sekiranya rakyat tersalah memilih mereka kelak, maka tidak lama selepas itu akan ada lah pula PRK di kawasan-kawasan tertentu.

    Oleh sebab itu Mahathir dan Lim sudah harus bertaubat dan meninggalkan dunia politik. Berilah kuasa kepada yang lebih muda untuk perintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai pembesar umno mati sejak 3-4 tahun ni. Petanda umno akan masuk kubur

      Delete
  11. NAZRI AZIZ PENDEKAR, PENYELAMAT UMNO
    NAJIB Razak dan Umno beruntung dan bernasib baik, ada seorang pendekar bernama Nazri Aziz.

    Pendekar Nazri tampil ke hadapan untuk melabelkan bilionaire Robert Kouk seorang yang "BONGKAK, PENGECUT, PENAKUT, TAK ADA TELOR dan PONDAN".

    (Robert Kouk, berusia 94 tahun adalah orang terkaya di Malaysia dan bilionaire yang ke 115 terkaya di DUNIA)

    Itu yang kita nak dengar dari pemimpin Umno.

    Kenyataan seumpama ini akan menyedarkan pengundi-pengundi Cina agar berterima kasih kepada Umno.

    Pendekar Nazri juga melabelkan Setiausaha Agung MCA Ong Ka Chuan - BODOH.

    Kita sokong kenyataan Nazri ini. Berikutan kenyataan Nazri ini, kita yakin Umno dan BN akan menang bergaya dengan kembalinya sokongan pengundi Cina kepada kita.

    Terima kasih Pendekar Nazri

    ReplyDelete
  12. Mengapa Ka Chuan bodoh sangat?'
    Diterbitkan 27 Feb 2018, 2:21 petang | Dikemaskini 27 Feb 2018, 2:40 petang


    Mempunyai latar belakang sebagai peguam hari ini Datuk Seri Nazri Aziz menyergah Setiausaha Agung MCA berhubung isu kewarganegaraan hartawan Robert Kuok.

    Kata Nazri, Datuk Seri Ong Ka Chuan tidak perlu mengajar beliau untuk berkata-kata.

    "Saya sudah cakap jika Kuok rasa begitu (terhadap kerajaan) jadi dia wajar serahkan kerakyatan.

    "Tak ada sesiapa yang kata kita akan membatalkan kewarganegaraan Kuok.

    "Ka Chuan tidak cerdik dan dia membuat kenyataan bodoh," katanya pada sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

    Nama Kuok menjadi isu apabila penulis blog Raja Petra Kamaruddin mendakwa hartawan yang terlibat dalam perniagaan gula itu memberikan dana kepada DAP. Kuok sudah menafikan dakwaan berkenaan.

    Dakwaan Raja Petra itu disiarkan portal The Malaysian Insight.

    Ekoran 'pendedahan' itu pemimpin Umno memberikan reaksi terhadap Kuok, dan seorang daripadanya ialah Nazri.

    Tak kenal siapa Ti

    Menteri Pelancongan dan Kebudayaan itu memang dikenali sebagai seorang tokoh yang berterus terang serta kata-kata beliau biasanya tidak 'berlapik'.

    Ia kemudian mengundang respon daripada pemimpin MCA. Ong misalnya memberitahu Nazri tidak berhak meminta mana-mana rakyat Malaysia melepaskan kerakyatan mereka.

    "Itu bukan bidang kuasanya," kata Ong.
    Nazri yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno berkata semua orang tahu beliau tidak mempunyai kuasa menggugurkan kewarganegaraan rakyat Malaysia.

    "Mengapa dia (Ong) bodoh sangat?" katanya.

    Nazri juga membidas anggota Jawatankuasa Pusat MCA Datuk Seri Ti Lian Ker yang berkata menteri terbabit tidak wajar memberi kenyataan merendah-rendahkan Kuok.

    Kata Ti sebagai ahli perniagaan Kuok berhak menyokong mana-mana parti yang dimahukannya.

    Kata Nazri beliau tidak mengenali siapakah Ti.

    "Saya tak tau siapa Ti ni. Saya baru dapat maklumat dia juga kalah dalam pilihan raya lepas.

    "Dia tidak mewakili badan itu (MCA) dan saya betul-betul tak peduli apa yang dia cakap," katanya.

    Bagaimanapun Nazri menegaskan kenyataan serta kritikan dibuatnya itu bukan disasarkan kepada masyarakat Cina.

    "Saya menyerang Kuok, bukan komuniti Cina," katanya.

    Beliau juga menambah dakwaan ke atas Kuok menyebabkan masyarakat Cina di Malaysia - termasuk ahli perniagaan yang menjadi rakannya - berasa tidak senang.

    ReplyDelete


  13. ROBERT KUOK DENGAN MAHATHIR SE ZAMAN.

    KEJAYAAN ROBERT KUOK KERANA MAHATHIR. KEJAYAAN MAHATHIR KERANA ROBERT KUOK.

    ROBERT KUOK DI HINA. MAHATHIR PUN DI HINA. MAHATHIR DI HINA LEBIH LAMA TERMASUK OLEH SI MULUT SIAL YANG SAMA.

    CINA PERTAHAN KAN ROBERT KUOK SAMPAI BERTENGKAR DAN BAIKOT.

    MAHATHIR TERUS DI HINA OLEH UMNO...

    APA... INGAT CINA MCA TAK DAPAT DEDAK KE?

    ReplyDelete
    Replies

    1. NAJIB DGN GEORGE KENT SEZAMAN


      JOM MAIN GOLF



      BUAT APA


      LAAAA PROJEK MRT 100B


      PROJEJ ECRL 200B



      JOM MAIN GOLF


      TIBAI LOBANG JEEER



      GOLD DAN DEDAK


      NAJIB STYLE

      Delete
    2. Wak kojola kengkang sezaman dgn John Brutally

      Delete
  14. Balik bertandinglah Robert Kuok, jangan jadi pondan'
    Diterbitkan 26 Feb 2018, 3:09 petang | Dikemaskini 26 Feb 2018, 3:33 petang


    Anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Nazri Aziz hari ini mencabar orang paling kaya di Malaysia Tan Sri Robert Kuok untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang.

    Ia ekoran dakwaan artikel penulis blog Raja Petra Kamaruddin yang menuduh hartawan itu menyumbang dana kepada DAP dalam usaha parti itu menewaskan BN pada pilihan raya umum ke-14.

    Sehubungan itu, Nazri yang merupakan menteri pelancongan dan kebudayaan menggesa Kuok agar tidak menjadi 'pondan' dan 'ayam betina' kerana berselindung di Hong Kong dan memberi dana kepada DAP.

    "Saya cabar dia bertanding di sini dekat Malaysia, berkempen secara halal dan lawan kita (BN).

    "Dia tak payah jadi pondan, ayam betina hanya tahu berselindung di sebalik dinding dekat Hong Kong sana," katanya kepada Malaysiakini.

    Sebelum ini, Nazri menyifatkan Kuok sebagai seorang yang pengecut kerana tidak berani bersemuka melawan BN.

    Beliau mengulas artikel penulis blog Raja Petra Kamaruddin yang menuduh hartawan itu menyumbang dana kepada DAP dalam usaha parti itu menewaskan BN pada pilihan raya umum (PRU) ke-14.

    "Lawan BN secara berdepan...Anda penakut dan tiada telur hanya bersembunyi di luar negara dan taja DAP untuk melawan BN.

    "Sertai politik dan jangan hanya jadi penakut dengan hanya memberi dana kepada DAP. BN menerima cabaran anda," kata anggota parlimen Padang Rengas seperti dipetik akhbar China Press.

    Bercakap pada sidang akhbar selepas majlis penyampaian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di Padang Rengas, beliau juga menggesa Kuok agar melepaskan taraf kerakyatannya.

    Dua artikel yang diterbitkan laman web Malaysia Today sebelum ini mendakwa Kuok menjadikan anak saudaranya, James Kuok, sebagai perantara dengan DAP dan menerbitkan gambar pertemuan James dengan sejumlah pemimpin DAP.

    James Kuok menafikan tuduhan itu manakala pemimpin DAP Lim Kit Siang berkata tidak pernah mendapat walau satu sen pun daripadanya.

    Utusan Malaysia pula melaporkan Nazri menggelar Kuok sebagai bongkak dan lupa jasa kerajaan yang menaikkkannya daripada bawah sehingga menjadi jutawan terkenal hari ini.

    "Dia seorang yang sombong, bongkak dan kini tinggal pula di luar negara dan mengutuk negara sendiri.

    "Dia cuba memecahkan keharmonian masyarakat berbilang kaum dengan tindakan tidak bertanggungjawab itu," katanya yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno seperti dipetik.

    Dua hari selepas terbitnya artikel di Malaysia Today itu, sejumlah pemimpin kerajaan membidas Kuok termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sendiri yang berkata kejayaan yang dikecapi Kuok hari ini adalah kerana kerajaan memberikan peluang kepadanya untukmemonopoli industri beras dan gula.

    ReplyDelete
  15. Makin giat usaha usaha untuk memamposkan umno.hebat betui pru kali ni.selama ni takda langsung rasa mcm ni.terasa aura rakyat nak tendang umno.


    ReplyDelete
  16. SEMALAM MAT INDON TIBAI KAPAL LAYAR BUGIS 1B


    HARI NI MAT KANGAROO TIBAI DUIT 1M



    APA MEREKA KATA ....


    SMALL MATTER . AMBIK LAAAH



    ESOK LEPAS PRU 14MASUK LAGI 100B

    10M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang dok melangut kot2 duit tu jatuh kat dia. Dapatlah dia makan nasi hidang..

      Delete
  17. Kami mahu ahmad bashah sebagai pm jika umno menang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok mat basah lena tu kaa...jadi ketua kampong pun tak layak.

      SRP saja pun!!!! Jadi peon boleh laa.

      Delete
  18. Masyarakat Cina di negara ini tidak sewajarnya menaruh harapan kepada DAP yang disifatkan sebagai parti politik yang tiada prinsip jelas selain daripada ketaksuban ingin menguasai pemerintahan negara.

    Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai berkata, perkara itu dapat dilihat apabila parti cauvinis itu sering mempermainkan apa jua isu untuk kepentingan mereka dan dengan mudah bertukar ‘rakan politik’.

    “Jangan kita berharap parti itu akan memperjuangkan nasib masyarakat Cina di negara ini. Kita tahu mereka kerap mempermainkan isu dan asyik tukar rakan politik daripada Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan kini Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tun Dr. Mahathir Mohamad pula.

    “Itulah agenda dan matlamat sebenar DAP. Sebuah parti yang mempermainkan emosi masyarakat Cina dan menggadaikan kepercayaan diberikan semata-mata untuk merampas kuasa,” katanya dalam sidang akhbar selepas merasmikan Majlis Ulang Tahun MCA Ke-69 di sini hari ini.

    Yang turut hadir, Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong dan Setiausaha Agung, Datuk Seri Ong Ka Chuan. – UTUSAN ONLINE

    #######################################################

    Inilah contoh pemuafakatan terpimpin yang diamalkan oleh BN. Walaupun MCA dan DS Nazri dilihat agak vocal kebelakangan ini, tetapi itu tidak memberi sebarang impak kepada hubungan baik yang telah lama terjalin dalam BN. perselisihan faham antara DS Nazri dan MCA adalah umpama salah faham antara dua orang adik beradik..ia tidak akan berpanjangan , ibarat carik2 bulu ayam, lama2 bercantum juga. Bn diasaskan atas kepercayaan antara parti komponen yang kukuh dan saling hormat menghormati antara satu sama lain. Isu antara mereka berdua sebenarnya kecil aje, tapi diperbesar2kan oleh batu api dan kaki cucuk oleh pembangkang. Mereka dah takde modal, jadi terpaksa rekayasa isu ni untuk menarik sokongan rakyat. Sepatutnya PH memberi tumpuan untuk menyelesaikan isu antara Amanah dan Bersatu akibat ketidak puasan hati Amanah terhadap pengagihan kerusi Parlimen dan DUN baru2 ni. begitu juga bantahan PKR Selangor dan N9 yang semakin menggila terhadap pencalonan Madey sebagai calon PM interim. Tapi apa yang nak diherankan dengan PH ni...baju koyak orang dia nampak, tapi spander sendiri yang dah rabak macam roti kirai tu buat tak tau aje!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng Najib,

      Knowing the truth, seeing the truth but still believing the lies is the definition of STUPIDTY.

      And I found this definition in you GN.

      Moga Allah buka minda anda untuk selamatkan negara dari kemusnahan.....

      Delete
    2. 1604 ..semoga Allah juga membuka minda anda dan seangkatan anda...untuk menerima kebenaran dan takdir /kehendak ALLAH dalam keputusan PRU 14 nanti

      Delete
    3. 1620...semoga Allah juga membuka minda anda yang penuh dedak untuk menerima kebenaran, sepertimana kebenaran bahawa masuknya 2.6 bilian dalam akuan najib, walaupun pada mulanya menafikan...sepertimana najib kantoi mengatakan tanah forest city adalah leasehold sedangkan sebenarnya freehold....sepertimana puak2 anda mengagungkan kejayaan 1MDB, tapi hakikatnya merupakan sebuah syarikat yang GAGAL....

      Delete
    4. Dah gaduh sesama sendiri..pembangkang dtuding lg..itu malapetaka yg UMNOBN nak roboh..
      rak rak ruuuuuuuuummmm!!..berdentum dentum..x nampak ke beb..

      Delete
    5. Geng Najib ...

      Kamu pun kata , DAP bukan sebuah parti yang memperjuangkan kepentingan Cina . Yang memperjuangkan kepentingan Cina adalah MCA .

      Bukan kah bagitu maksudnya ???

      Delete
  19. Pasal Kuda Pun Madey Nak Menipu

    Masa Madey jual pantun pada DS Najib pasal makan Quinoa, DS Najib senyum jer
    Tapi bila DS Najib jual balik pantun pasal kuda, Madey meroyan.

    Kenapa ya
    》Kuda punya hal, banyak tembelang Madey pecah!!!

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya hal, Madey mengesahkan dia ialah Raja U-Turn Malaysia yang tak akan mampu di cabar oleh sesiapa pun.

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya pasal, Madey berjaya mengesahkan gelaran wali melayu memang tepat dengan bukti 'kezuhudan' dia dengan memiliki ladang ternakan kuda di Langkawi dan Argentina dan 40 ekor kuda!!!

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya pasal dah dedahkan keistimewaan 'hubungan terlarang' antara Madey dengan orang yang Madey dakwa bagi dia kuda2 dan ladang kuda kat Argentina tu.

    Tapi kemonlah, tak kan bagi free jer bukan sekor kuda tapi 40 ekor kuda tuu, ladang ternak kuda lagi!!!

    Nak tahu siapa orang tu, baca di sini :

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1565389286863565&id=100001775270503

    Kalau nak tahu lebih lanjut tentang 'hubungan terlarang' Madey dengan 'pemberi kuda misteri' tu, baca di sini :

    http://anotherbrickinwall.blogspot.my/2017/08/mahathirs-buenos-aires-montevideo.html

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya pasal dah buktikan Madey terlalu terdesak nak serang DS Najib sampaikan peluru yang Madey gunakan tembak balik diri dia sendiri.

    Kos makanan kuda jer dah mencecah RM55K sebulan!

    Kos DS Najib gunakan untuk quinoa tak sampai pun RM5K sebulan.

    DS Najib belanjakan RM5K sebulan untuk kesihatan tapi Madey belanjakan RM55K sebulan untuk KUDA, tu tak termasuk kos perubatan dengan vitamin dll.

    Jadi betullah DS Najib cakap, makanan kuda Madey jer lebih mahal dari quinoa yang dia beli.

    Tapi kenapa sampai RM55K!!!
    Sebab Madey ada 40 ekor kuda, bukan sekor.

    Koboi pun tak bela banyak tu...

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya pasal juga dah buktikan DS Najib tak salah gunakan kuasa untuk kepentingan bisnes anak dia sendiri.

    Kalau DS Najib bantu bisnes anak dia pun ialah dengan beli quinoa dari anak dia sendiri.

    Tak sampai tahap nak pakai duit Petronas untuk nak up kan bisnes anak dia, betul tak...������

    Kuda Oh Kuda!!!
    》Kuda punya pasal dah telanjangkan diri Madey.

    Itulah kelebihan binatang sunnah.

    Kalau 'Langkawi' kena sumpah 7 keturunan jangan terkejut kalau Madey sumpah anak cucu dia 7 keturunan tak boleh sebut apalagi nak tunggang atau bela kuda...������

    Kuda Oh Kuda!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang nak hisap rokok kuda pula ka?

      Delete
    2. Bro 1613..
      Kuda oh kuda!!
      kuda punya pasal..
      Ko jadilh kuda kayu..
      Hahahahahaammpss

      Delete
    3. Nak hairan apa bro Ramly. Wak kojola kengkang bukannya hensem pun.Muka dia pun mcm kuda.

      Delete
  20. Kenaikan cukai hartanah secara mendadak di Selangor dan Pulau Pinang sejak tahun 2008 adalah untuk menampung perbelanjaan ahli politik PKR dan DAP di negeri-negeri tersebut, menurut Presiden Sukarelawan Malaysia Isham Jalil.

    Isham berkata mengikut data kes Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), terdapat peningkatan kes rasuah di Selangor dan Pulau Pinang sejak 10 tahun kebelakangan ini susulan peningkatan mendadak hasil cukai dan perbelanjaan kerajaan negeri.

    “Akibatnya rakyat ditekan untuk bayar cukai hartanah serta harga rumah yang melambung tinggi di Selangor dan Pulau Pinang akibat kautan cukai negeri yang tinggi ini,” katanya dalam temu bual dengan sebuah portal berita.

    Tambahnya lagi, apabila kerajaan kedua-dua negeri itu menaikkan cukai hartanah dengan mendadak, mereka juga telah menaikkan gaji dan elaun mereka sendiri sehingga gaji menteri besar (MB) Selangor kini lebih tinggi daripada gaji perdana menteri.

    “Saya rasa gaji MB Selangor perlu diturunkan sekurang-kurangnya sehingga masalah-masalah asas diselesaikan,” katanya sambil memberikan contoh masalah air, sampah sarap dan perumahan mampu milik.

    “Elaun penjawat awam di Selangor mungkin boleh dinaikkan namun gaji MB perlu diturunkan ke paras yang lebih munasabah. Kita mahu (mereka) berkhidmat untuk rakyat, bukannya untuk kayakan diri sendiri,” katanya.– BERNAMA

    #######################################################

    Patutlah warga Selangor dan Penang mengeluh sejak kebelakangan ini. Rupa2nya mereka semakin dibebani oleh bermacam2 cukai yang kadar kenaikannya macam tak masuk akal. Ikut laporan dri kementerian perumahan dan kerajaan tempatan, kadar cukai tanah di Penang dan Selangor telah naik secara mendaadk sehingga melebehi 100%. Ini ternyata telah memberi kesan yang amat besar kepaad rakyat di kedua2 negeri tersebut. Jika hasil kutipan dari cukai tersebut dikembalika semula kepaad rakyat dalam bentuk pembangunan takpe jugak, ini tak..digunakan sebagai dana PRU PH. Adil ke macam ni???
    Ingat, bukan semua rakyat kedua2 negeri tu adalah penyokong PH. Dah tentu penyokong2 BN tidak akan menghalalkan jika duit mereka membayar cukai tu digunakan sebagai dana PH menghadapi PRU. Sepatutnya Jemin dan LGE belajar dari UMNO/BN yang tidak menggunakan duit rakyat sebagai dana kempen PRU. Rizab kewangan BN ternyata kukuh dan tidak perlu mengambil wang rakyat untuk dana mereka. Wahai warga Selangor dan Penang, kalau dah tau betapa wang anda melalui cukai tanah tu dah disalah gunakan oleh mereka, takkan nak berdiam diri aje. Bodoh dan banganglah kalau anda tidak bertindak...tolak dan humbankan PH dalam PRU nanti. Lagi lama mereka berkuasa, lagi banyak duit rakyat yang disalahgunakn mereka untuk kepentingan parti dan peribadi!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klentong beb..sembang karang karut msk tong bhai..hahahaha

      Delete
    2. Sudah 20 tahun saya menetap di Selangor serta mempunyai beberapa asset di negeri ini .

      Saya pun tak tahu cukai apa yang dikatakan naik mendadak itu ???

      Yang naik mendadak dan tersentak adalah harga gula ; dari 1.35/kg ke 2.65/kg . bagitu juga harga minyak masak ;dari 13:35/5kg ke 22.80/5kg . Bagitu juga beras ..dari sekitar 16.50/10kg ke 25~26/10kg jenama Faiza .

      Delete
  21. cina tetap cina....walau lain parti dan tak reti berpantun..dia tetap pertahankan bangsa dia...

    jenis cepat melenting kalau orang rasis..tapi dia rasis tak jadi hal...

    selalu tengok cina nama Tan duk provoke dalam free debate dlm youtube di landon...dia provoke tak pa..jangan orang provoke dia..salah katannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang tu lndon..masuk Msia naik bot pancung secara haram

      Delete
  22. alih2 MCA Gerakan yang melompat dan terkinja kinja marahkan Nazri.

    Adakah ini strategi mereka untuk menutup segalanya dari terbongkar dengan menekan UMNO....????

    MCA Gerakan tidak bersemangat sebegini untuk mempertahankan Najib dari serangan DAP... mungkin ada keuntungan bagi mereka sebab tu lebih banyak berdiam ketika Najib diserang..?

    MCA Gerakan membanggakan sumbangan RK pada negara melalui kekayaannya... Apakah mereka lupa sumbangan negara @ UMNO kepada RK sehingga menjadi orang paling kaya di negara ini...

    ReplyDelete
  23. Kenapa berlebih lebih MCA Gerakan membela RK... padahal RK telah menafikannya dari Hong Kong... Kenapa sensitif sangat...?

    Adakah tuduhan RPK terhadap RK benar.. untuk mengalih dan menutup isu mereka menyerang Nazri/UMNO dan tugas ini diberikan kepada MCA Gerakan.

    Dalam isu ini DAP lebih banyak berdiam diri... padahal DAP cukup terkenal amat lantang bersuara bila terpalit dgn tuduhan...

    Para Barua tak mahu pertahankan RK ker...? kahkahkah... atau tunggu arahan Tokong baru nak beraksi...? kahkahkah

    ReplyDelete
  24. DAP nampaknya tak campur dalam kemelut ini kerana peranan ini cukup untuk MCA dan Gerakan saja menyelesaikannya. Bagi DAP dia hanya perlu mengawal PH supaya jangan bersuara, jika degil telinga PKR, PPBM dan PAN akan dipulas.

    ReplyDelete
  25. “Saya Rela Jadi ‘Umpan’ DAP Tarik Undi Melayu!”
    kata top dog

    TERBONGKAR... Sebelum ini Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan nada bangga pernah mendakwa dirinya konon merupakan Top Dog atau pemimpin tertinggi dalam hierarki Pakatan Harapan (PH).

    Ramai pemerhati politik tempatan meragui perkara tersebut kerana semua maklum bahawa blok pembangkang itu diwujudkan DAP setelah berjaya membubarkan Pakatan Rakyat pada 2015 demi ‘menyingirkan’ sekutunya, PAS.

    Namun satu demi satu insiden tidak disengajakan membongkar siapa sebenarnya Top Dog terutama isu agihan kerusi menyaksikan DAP ‘gembira’ dapat banyak kawasan selamat untuk Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 kelak.

    Lebih memalukan penyokong tegar PH terutama Melayu apabila segala keputusan besar perlu terima ‘restu’ DAP terlebih dahulu manakala Mahathir waima beliau ialah pengerusi pakatan itu pula terpaksa akur tanpa banyak soal.

    PPBM yang sehingga kini belum disahkan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan di samping PKR dan serpihan PAS iaitu PAN cuma layak menjadi boneka konon PH lebih baik daripada Barisan Nasional yang teguh diterajui oleh UMNO.
    Terbaharu hari ini Mahathir yang sudah berusia 92 tahun itu akhirnya mengakui pencalonan beliau sebagai perdana menteri sementara jika PH menang PRU ke-14, sebenarnya sebagai umpan untuk tarik sokongan pengundi Melayu.

    Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu bahkan memberitahu bahawa pemilihan beliau juga kerana banyak pihak sukar percaya kepada pakatan berkenaan dan memerlukan ‘khidmat’ dirinya untuk meraih sokongan.
    “Kalau saya jadi umpan untuk tarik Melayu sokong pakatan, saya rela jadi umpan. Kalau hendak saya pegang jadi Perdana Menteri (ketujuh), saya sedia pegang la (jawatan sementara tersebut),” kata Mahathir dengan penuh yakin.

    Beliau dipetik media tempatan sebagai ‘terlepas cakap’ perkara itu ketika berucap pada Majlis Kenduri dan Doa Selamat bersama Pengerusi PPBM di Dewan Orang Ramai Kampung Paya, Kampung Baru di ibu kota lewat Jumaat.

    Pengakuan bersahaja Mahathir yang pernah dikutuk pembangkang sebagai diktator Mahafiraun itu, ternyata amat memeranjatkan hadirin dan membuktikan beliau tergamak mengamalkan prinsip matlamat menghalalkan cara!

    Untuk rekod, Mahathir dahulu pernah mengecam DAP sebagai rasis cauvinis, bahkan perlembagaan parti itu sendiri dengan terang mahu menghapuskan segala hak istimewa Melayu yang dilindungi Parlimen sejak negara merdeka.

    DAP juga diketahui pernah berhasrat membuka Kedutaan Israel di Kuala Lumpur dan sehingga kini enggan saman bekas tokoh Melayu parti itu yang mendakwa ia menerima dana RM1.2 bilion dari Zionis bagi ‘guling’ BN pada PRU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak kojola kengkang pun rela tungging pungkoq kat John.
      Dapatlah lima duit...

      Delete
    2. Apalah hang ni wak..tak dak bisnes lain ka yg hang nak buat?

      Wak
      Kengkang mana ada ubat.
      Melainkan hang pi welding kat workshop.

      Delete
  26. Cina tidak kisah soal rasuah – DAP
    Posted onThursday, March 1, 2018 -03-01 19:07:31'
    Orang Cina tidak kisah Rasuah kata Wong Tack, DAP. – 28 Feb 2018

    “Orang Cina mempunyai peribahasa: ‘Jika airnya terlalu jernih, tidak ada ikan yang dapat bertahan untuk hidup.’

    Orang Cina boleh menerima rasuah selagi semua orang hidup makmur bersama dan orang yang berkuasa tidak mencuri semuanya, “kata Wong Tack.

    Wong … anda menimbulkan rasa malu kepada semua orang Cina .. Jangan menyamakan DAP dengan semua orang Cina. Adakah radiasi telah memasuki otak anda?

    Adakah ini sebabnya mengapa Tokong enggan meletak jawatan sebagai Ketua Menteri walaupun dikenakan dua pertuduhan rasuah hampir dua tahun lalu?

    Kerana DAP tidak kisah kepada korupsi selagi Tokong tidak mengambil semuanya?

    Dia meninggalkan juga sedikit untuk orang DAP yang lain? Jadi serupa macam dia.

    Ini lah antara penyumbang kejatuhan Malaysia dalam Indeks Persepsi Rasuah dunia.

    ReplyDelete
  27. Apakah Bentuk Malaysia Seandainya Pakatan Harapan Memerintah?
    Bagi kalangan penyokong kerajaan, usaha telah digerakkan beberapa tahun yang lalu untuk memastikan Barisan Nasional mengekalkan tampuk kuasa yang dipegang sejak 1955. Dipihak penyokong pembangkang pula, mereka akan memanipulasi apa jua isu yang boleh memberi keuntungan kepada mereka.

    Usaha mereka lakukan samada di dalam media sosial mahupun secara realiti dan antara topik dan isu yang cukup digemari oleh para penyokong pembangkang ini adalah Malaysia bakal muflis, 1MDB, Datuk Seri Mohd Najib telah mencuri duit rakyat dan beberapa isu lagi yang sentiasa diulang-ulang bagi meyakinkan rakyat.

    Melihat akan kesemua usaha pihak pembangkang ini, timbul persoalan, apakah bentuk negara Malaysia jika mereka berjaya membentuk kerajaan kelak? Adakah Malaysia masih kekal sama seperti yang kita lihat hari ini atau mungkin akan timbul pergolakan dalaman sehingga menyaksikan ketegangan wujud di bumi bertuah ini?

    Bagi kalangan penyokong pembangkang, mereka kerap kali mengwar-warkan, berilah peluang kepada Pakatan Harapan membentuk kerajaan. Seandainya Pakatan Harapan membawa negara kelembah kehancuran, pada Pilihan Raya Umum ke 15 kelak, rakyat diseru untuk menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan dan menggantikan semula dengan Barisan Nasional.

    Bunyinya mungkin lunak didengari namun, jika kita lihat keempat-empat parti yang menganggotai Pakatan Harapan hari ini, kesemua mereka mempunyai masalah dalaman sendiri. Malah, sikap tidak mempercayai antara satu sama lain masih kekal menebal termasuklah saling mempergunakan antara satu sama lain.

    Lebih teruk lagi, tidak ada walau satu pun jaminan yang Ketuanan Melayu termasuk Institusi Beraja negara akan dipertahankan oleh mereka. Lebih mengharukan, kesemua mereka mempunyai latar belakang yang cukup merbahaya kepada ekonomi negara. Lihat sahaja deretan skandal yang dilakukan oleh Lim Guan Eng di Pulau Pinang dan skandal RM 32 bilion Forex yang dilakukan oleh Tun Dr Mahathir.

    Kesemua itu pasti akan menyebabkan negara terjerumus ke kancah ketidak stabilan samada dari segi komposisi kaum, ekonomi mahupun kebebasan beragama. Paling utama adalah, mereka sendiri tidak pernah berjaya membentuk sebuah kerajaan pusat yang mentadbir 14 buah negeri. Adakah kelompok ini wajar diberikan peluang untuk mentadbir negara?

    Untuk memperjudikan nasib negara untuk lima tahun yang akan datang, bukanlah satu tindakan yang bijak. Begitu banyak kita pertaruhkan hanya semata-mata mahu memberi peluang mereka yang begitu kemarukkan kuasa ini merampas kuasa dari tangan Barisan Nasional.

    Benar, tiada sebuah kerajaan pun di dunia ini sempurna termasuklah kerajaan Pakatan Harapan itu sendiri. Namun, apa yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional sudah hampir sempurna dengan keutamaan diberikan kepada rakyat, bukannya memberikan kekayaan kepada kroni atau mereka yang rapat dengan individu-individu tertentu.

    Ingin ditanyakan kepada semua. Adakah kita rela meletakkan masa depan yang tidak menentu kepada anak dan cucu kita? Adakah kita rela melihat kemakmuran yang dikecapi negara ini hancur begitu sahaja disebabkan kemaruk kuasa oleh sesetengah individu? Apakah bentuk negara yang kita mahu bentuk? Semuanya terletak ditangan rakyat dan BN sentiasa memastikan apa yang di janji, ditunaikan.

    ReplyDelete
  28. Empangan Tasik Chini : Mahathir Yang Bina, Mahathir Sendiri Janji Hendak Roboh

    Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahathir membuat satu janji yang tidak berapa cerdik di depan orang asli di Tasik Chini Pekan, Pahang apabila berjanji merobohkan satu perkara yang beliau sendiri lakukan ketika zaman pentadbirannya. Barangkali Mahathir sendiri sudah terlupa apa yang dia buat dahulu.

    Empangan itu dibina pada tahun 1996, katanya untuk tujuan pelancongan, ketika zaman Mahathir sendiri. Dalam ceramahnya di Pekan semalam, Mahathir yang pernah jadi Perdana Menteri selama 22 tahun berjanji akan merobohkan Empangan Tasik Chini yang pernah dibina ketika zamannya hanya kerana aduan daripada orang asli ekoran pembinaan empangan itu hanya membawa masalah kepada penduduk.

    Ketua Biro Orang Asli UMNO Pekan, Shaharudin Ahmad Said menyatakan "siapa yang bina? Empangan dibina ketika zamannya, sekarang dia pula yang nak robohkan?" Mentang-mentang bercakap di depan Orang Asli, Mahathir ingat mereka boleh diperbodohkan.

    Ekosistem dan hidupan akuatik di tasik itu terjejas dan rosak teruk kesan daripada pembinaan empangan di Kuala Sungai Chini itu. Empangan itu dibina terlalu tinggi sehingga air tidak dapat mengalir ke Sungai Pahang seperti sebelum pembinaan empangan itu. Orang Asli tidak akan mudah terpedaya dengan janji Mahathir ini.

    Mahathir sendiri sudah mengaku sebelum ini bahawa semua janji pembangkang sukar hendak ditunaikan jika mereka menang pun. Sebenarnya kehadiran Mahathir ke Pekan, petang semalam tidak memberangsangkan kerana hanya 50 orang yang hadir ke program ceramahnya itu. Boleh dikatakan Orang Asli di Pekan pun sudah tahu bahawa Mahathir adalah kaki penipu.

    Mahathir dilihat cuba memperbodohkan Orang Asli. Mahathir tidak berani datang ke Pekan jumpa orang Melayu di sana kerana beliau tahu, beliau tidak akan dapat menjawab persoalan dan kemarahan orang Melayu Pekan, tempat kerusi Parlimen yang diwakili oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Mahathir pula terdesak sampai sanggup buat janji sebegitu rupa untuk hasut orang Asli di Pekan. Kalau begitu impaknya kehadiran Mahathir ke Pekan, Najib akan kekal dan menang lebih besar lagi di Pekan nanti. Mahathir ke Pekan sebab hendak balas dendam Najib pergi ke Langkawi. Najib ke Langkawi bawa berita baik dan pembangunan untuk orang Langkawi.

    Ribuan yang hadir sambut Najib di Langkawi. Di Pekan, Mahathir datang, hanya 50 orang sahaja, itu pun termasuk pengiring dan polis. Tolak semua itu tidak sampai 10 orang pun yang "dengaq" ceramah Mahathir.

    Mahathir sendiri hanya berani ke Pekan tapi tidak berani untuk ke kerusi Parlimennya dulu iaitu di Kubang Pasu, ini kerana penduduk di sana sudah tahu muslihat dan penipuan Mahathir. Di sana, Mahathir buat janji apa pun pengundi sudah tidak percaya.

    Begitu juga bila Mahathir tabur janji palsu dengan Orang Asli di Pekan. Di bawah Najib, orang Asli sudah dapat banyak kebaikan serta kehidupan mereka lebih baik pada masa kini berbanding ketika zaman Mahathir. Kehadiran Mahathir untuk bawa hasutan sepanjang ceramahnya di Pekan tidak dapat sambutan dan sudah tidak dihiraukan lagi.

    Entah di mana lagi Mahathir hendak jaja cerita palsu dan penipunya. Ke mana-mana ulang cerita lama yang sudah basi seperti gaya orang tua yang sudah nyanyuk berceramah. Beliau datang ke Pekan kerana hanya mahu buat provokasi terhadap Najib yang datang buat lawatan ke Pulau Langkawi baru-baru ini.

    Najib datang dapat sambutan, Mahathir datang orang lain pun tak berminat. Lebih lucu bila janji hendak roboh empangan yang dulunya dibuat pada zamannya sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biar la dia dengan dunia dia.dunia orang yg berumur 93 tahum macam tu la.. parti bunga nak wujud pun dah tak lama dah PRU 14 ni berkubur dan tinggal nama la.. tapi kita harap kalau parti bunga berkubur dia tak menyesal la sebab itu tandanya Allah nak suruh dia perbanyakkan amalan dia dan lebih kan masa di atas tikar sejadah..

      Delete
    2. Zaman dia boleh la tipu rakyat sebab Masa tue maklumat belum dihujung jari.. zaman sekarang memang semua pekung ko terbuka mana nak lari..??

      Delete
    3. TUN M tak lari pun.....Najib jer yang kecut telur sembunyi kat belakang kak semah badak....hahahahahaha

      Delete
    4. Nasib baik sekarang ni maklumat dihujung jari...dapat jugak tahu pasal kak jat bela lembu kat kondo...DASYAT....

      Delete
    5. bro 1809..umur bukan faktor ianya kemampuan..x semesti datas tikar sejadah..kemana saja bergerak amalan baik boleh d buat..x gtu beb..
      1810..orang suka buka pekung orang itu amalan doranglh..seketika akan dbuka yg suka beramal tu dkemudian hari barulh yakin..x dapat lari kemana pun..tu fahaman kami..

      Delete
  29. PUTRAJAYA: Seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk' direman selama empat hari bermula hari ini bagi membantu siasatan kes rasuah berjumlah RM3 juta bagi mempengaruhi siasatan projek mega terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion di Pulau Pinang.

    Perintah reman sehingga 6 Mac itu dikeluarkan Majistret Eng Kar Wen selepas membenarkan permohonan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di sini.

    Terdahulu, lelaki berusia 64 tahun itu tiba di mahkamah pada 9.10 pagi dengan memakai pakaian lokap SPRM berwarna jingga dan tangan bergari.

    Menurut laporan media, suspek ditahan di ibu negara pada 3.30 petang semalam dan merupakan individu kedua yang ditahan kerana dipercayai terlibat menerima wang bagi menutup siasatan kes projek mega itu.

    Suspek dipercayai menerima RM3 juta daripada sebuah syarikat selepas dia dikatakan mampu 'menyelesaikan' siasatan yang sedang dijalankan SPRM.

    Media turut melaporkan suspek telah meminta RM4 juta sebagai habuan namun jumlah berkenaan dikurangkan kepada RM3 juta selepas berunding dengan pihak syarikat terbabit.

    Kes disiasat mengikut Seksyen 16(a)B Akta SPRM 2009.

    Pada Selasa lepas, SPRM menahan seorang ahli perniagaan bergelar 'Datuk Seri' disyaki menerima rasuah RM19 juta bagi mempengaruhi siasatan kes projek berkenaan.

    SPRM juga membekukan empat akaun bank syarikat milik suspek yang bernilai RM3.6 juta dan menyita empat kenderaan mewah iaitu Toyota Vellfire, Mercedes Benz, Land Rover serta Hyundai Starex dianggarkan bernilai RM1.3 juta.

    'Datuk Seri' tersebut direman selama enam hari bermula Rabu lepas sehingga Isnin ini.
    -- BERNAMA

    #######################################################

    Semakin menjadi2 pulak kes Terowong bawah laut ni. semakin di siasat SPRM, semakin banyak pulak pekong2 LGE dan DAP terbongkar. Rupa2nya CAT yang digembar gemurkan tu hanyalah sandpwaranya untuk merembat harta rakyat Penang. Cakap bukan main baguih lagi..tapi aboook pun tarak beb. Kadang2 DAP dan LGE ni pun bodoh jugak, sepatutnya dah dekat PRU ni janganlah timbulkan isu2 yang memakan diri sendiri dan PH. Tapi nak buat macam mana, tarikan duit punya pasal, mata pun dah jadi kelabu asap. SPRM...kami rakyat Penang meletakkan nasib kami dalam tangan anda..hanya kamulah yang dapat membela nasib kami!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro GN..nasib kalian semua akan tenggelam bersama kapal akuanakmati beb..mcm kplterbang tu hilang ntah kemana..
      hahahahakahkahkaapan!!

      Delete
  30. Mahathir and DAP fake news tactics
    March 3, 2018 Raggie Jessy


    Salleh Said Keruak

    Yet again, the Opposition have seized upon unverified and unproven allegations regarding a yacht named The Equanimity. Amongst others, it is alleged that the yacht is owned by Jho Low, and that it was purchased with funds from 1MDB. This is yet another failed attempt to mislead Malaysians, using fake news.

    The reality is that the source of the allegations is contained in the United States Department of Justice (US DOJ) civil lawsuit, which in fact has been put on hold since August 2017. Until today, apart from bare allegations contained in the law suit, the US DOJ has not shown any tangible proof that Jho Low is the actual owner of the yacht or that it was purchased with funds from 1MDB. Furthermore, the US DOJ has yet to prove any of its allegations in a court of law, despite nearly 2 years passing since its sensationalised press conference of July 2016.

    The Opposition has failed to reveal that the alleged source of funds in the DOJ lawsuit is from Aabar BVI, which according to the DOJ lawsuit, had alleged business dealings with Jho Low. The directors of Aabar BVI were Khadem Al Qubaisi and Mohammed Al Badawy, formerly senior employees in the IPIC group. 1MDB has repeatedly clarified that whilst it did have business dealings with Aabar BVI, 1MDB has not had any business dealings with Jho Low and more importantly, 1MDB is not a party to the DOJ lawsuit.



    The Mahathir-led, DAP-dominated Pakatan Harapan is using fake news as their primary political weapon to garner votes for the coming general election. Right thinking Malaysians will recall how Mahathir started the fake news attack on 1MDB, by wrongly stating that “RM 42 billion was missing”, only to be proven wrong time and time again. In their desperation, it is sad to see that Mahathir and the Opposition are now mindlessly recycling unproven allegations and irresponsibly spreading fake news.

    Source: sskeruak.blogspot.my

    #######################################################

    Ternyata segala tuduhan yang mengaitkan Equnimity dengan Jho Low adlah berita palsu semaat2. Penat juga menunggu kenyataan rasmi dari polisi Indonesia dan FBI berkitan dengan kes kapal mewah tu tapi malangnya sampai sekarang ni masih takde lagi sebarang berita rasmi dari mereka. Tengok ..FBI yang begitu hebat tu pun masih tak dapat jumpa sebarang dokumen atau surat pemilikan sah yang mengitkannya dengan Jho Low..dan cai2 PH kat sini yang terlompat2 riang macam kera kena belacan. Satu Msia dah tau betapa Madey dan PH ni memang pakar dalam merekayaas berita2 palsu yang kadang2 langsung tak masuk akal. Kalau kita rajin kumpulkan berita2 palsu tu, dah tentu boleh buat tesis Ijazah kedoktoran pulak. Kalau kita biarkan penyebaran berita2 palsu macam yang sedang giat dilakukan oleh Madey dan PH ni bebas tanpa kawalan, pasti akan lahirlah generasi akan datang yang mesra berita palsu, fitnah dan spin. DSSK...bila lagi nak luluskan Akta anti berita palsu tu???????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang kota belud percaya

      Delete
    2. Geng Najib ,

      Di posting Tn Budin yang baru lalu , saya ada paparkan listing kapal2 mega . Di situ ada dinyatakan dengan jelas Equanimity itu adalah milik Taik Low .

      Saya juga ada menyatakan Salleh Kuluak(PhD) ni adalah senator paling bingai . Dia tidak sedar kah semua kapal terutama yang belayar menyeberang sempadan di mestikan berdaftar .

      Adakah kapal mewah itu milik orang lain dan bukannya milik Taik Low ??
      Sehingga kini , tiada sesiapa yang tampil mengatakan kapal itu milik dia . Adakah satu manusia yang waras otak , saperti kamu Geng Najib , akan membiarkan harta yang bernilai sekitar 1 billion ringgit di sita olih orang lain .?? Tak usah jadi bangang macam Salleh wahai Geng najib .

      Salleh jadi bangang dan sememangnya biol . Sebab itulah Najib melantik dia sebagai senator bagi membolihkan menjawat jawatan menteri .

      Oh ya , lanjutan dari itu , ingin saya jelaskan tentang Shafei Afdal mencium tangan Mahathir ketika bersalam . Salahkah itu ?? Haramkah itu ???

      Itu tidak sama perlakuan cium jilat tangan Rosmah olih Azeez , pengerusi Tabung haji yang setiap than pergi Mekah . Okey ke itu Geng najib ??? Jikalau kamu katakan okey ..bermakna semuanya sekapal ...haramzadah !!!

      Delete
  31. Thursday, March 1, 2018

    The Truth behind the attack on Robert Kuok

    Chinese New Year has been very interesting this year especially in the mad political scene in Malaysia.

    Malaysian Chinese by nature got TIDAK APA ATTITUDE when it comes to their brotherhood being bashed right, left and center by other races.  But when Raja Petra, Najib and Nazri attacked Robert Kuok whom the Chinese regarded as the World Class Businessman in our time, the Chinese community and China united as one to defend the innocent victim.

    Yes, not many people realized that China sent a strong protest letter to Najib.  In other word, Najib was scolded for being stupid.

    So what is the story behind this recent personal attack on Robert Kuok.

    Last year many Businessmen have been told to donate a particular amount according to their status for GE14.  The sum ranges from RM5 million to RM100 million.  Naza coughed up around RM10 million. Air Asia RM30 million, Genting RM50 million, Berjaya RM60 million etc…..Robert Kuok was told to donate RM100 million.

    According to rumour Robert Kuok donated over RM60 million plus he helped Najib secure meetings with President Xi and arranged for Rosmah and the children to invest in China.  Yes, Rosmah even got her hands into China market.

    So Najib being a shy person got some people to help collect the balance RM40 million from Robert Kuok in exchange for a RM20 million commission.

    Given RM20 million is a lot today to those who are on the verge of being declared bankrupt, those seeking to launch their children political career and those seeking pension since they are going to lose in this coming GE14.

    If one were to follow the many attack against DAP in Penang since last year, one would notice that something is seriously up.

    MACC should be considered a major player in this coming GE14 since their main task is to attack DAP in Penang. 

    Five Malay Players and certain Royal Household are planning to overtake Penang from DAP and put a Malay from Gerakan as CM this coming GE14.  These people needed at least RM60 million to buy Gerakan and Malays in Penang. Daim was particularly forced to donate RM2 million into this group. Vincent Tan donated RM5 million.

    These people are looking and dreaming about that RM20 million commission to solve their problems by March 2018. 

    But Robert Kuok is nobody's fool.

    ReplyDelete
  32. PM Najib @ Lawatan Ke Negeri Di Bawah Bayu 2 Mac 2018-
    Tinggi-Tinggi Gunung Kinabalu
    Tinggi Lagi Sayang Sama Kamu

    Setiap kali saya ke Sabah, akan terngiang-ngiang di telinga saya lagu Sayang Kinabalu, lagu rakyat yang cukup popular bukan sahaja di Sabah tetapi juga di serata Malaysia.

    Jadi bertepatanlah semasa lawatan saya ke Sekolah Kebangsaan dan Sekolah Menengah Kebangsaan Pekan Telipok di Sepanggar pagi semalam, ada kumpulan muzik ukulele bernama TellyUkestra mainkan lagu ini, cukup merdu dendangan mereka, sampai saya pun turut serta!
    Lawatan saya ke sekolah ini adalah bertujuan meninjau bangunan baharu yang menggantikan bangunan usang sebelum ini, dan saya gembira melihat anak-anak murid cukup ceria belajar dalam suasana yang lebih kondusif dan sempurna. Sekolah ini juga adalah sekolah pertama di Sabah yang menggunakan konsep 2 dalam 1, di mana sekolah rendah dan menengah berkongsi bangunan dan fasiliti yang sama.

    Pembangunan ini juga bukti komitmen Kerajaan untuk terus meningkatkan mutu pendidikan di Sabah, dan menggantikan sekolah-sekolah usang dan daif di sini dengan bangunan dan kelengkapan serba baharu dan moden. Dalam Bajet 2018, sebanyak RM1 bilion diperuntukkan bagi inisiatif ini.
    Dari Sepanggar, saya langsung ke Universiti Malaysia Sabah, kunjungan yang menggamit kenangan dan mengimbau nostalgia. Ini kerana lebih 20 tahun dahulu, semasa saya Menteri Pendidikan, saya telah berusaha menunaikan janji Kerajaan BN untuk mewujudkan sebuah universiti di Sabah, dan melalui usaha tersebut, lahirlah Universiti Malaysia Sabah yang telah berkembang, membangun tapak demi tapak dan kini adalah antara universiti tercantik di Malaysia.

    Hari ini, bak kata pepatah bagai sirih pulang ke gagang, saya kembali ke UMS, kali ini untuk melancarkan projek pembangunan Hospital Pengajaran Pintar USM, yang pertama bukan sahaja di Sabah tetapi juga di seluruh kepulauan Borneo. Insya-Allah, bila siap dalam masa 3 tahun lagi, hospital pengajaran pintar ini akan mempunyai 400 katil dan menyediakan perkhidmatan kesihatan, banyak peluang pekerjaan dan melahirkan lebih ramai doktor pakar orang Sabah.
    Sama juga seperti pendidikan peringkat rendah dan menengah, Kerajaan Barisan Nasional turut akan terus memperkasakan bidang pengajian tinggi, kerana saya percaya anak-anak muda Sabah semuanya berpotensi besar, dan melalui bidang pendidikan ini akan memberi anak kunci kepada mereka untuk merealisasikan potensi mereka ke tahap maksimum.

    Sesudah perasmian, saya singgah solat Jumaat di Masjid UMS bersama para pelajar dan masyarakat setempat, sebelum menuju ke acara seterusnya bersama para penjawat awam Persekutuan dan Negeri bagi Majlis Himpunan Perdana.
    Di majlis ini, saya ulangi pendirian saya dan Kerajaan bahawa para penjawat awam, sama ada di peringkat negeri mahupun persekutuan, adalah tonggak kepada negara, dan hubungan baik dan kerjasama antara anggota pentadbiran dan penjawat awam adalah kunci kepada kemajuan negara.

    Tidak seperti kepimpinan terdahulu, saya tidak pernah dan tidak akan meminggirkan Sabah. Malah dari segi peruntukan, dapat dilihat begitu ketara perbezaannya. Dulu, di bawah Tun Mahathir dalam Rancangan Malaysia ke-8, Sabah diperuntukkan cuma RM1.42 bilion. Dalam RMK-10 di bawah kepimpinan saya, RM7.6 bilion diperuntukkan.

    Malah, selain daripada itu, saya juga mengiktiraf bakat dan kebolehan orang Sabah. Dari segi penyertaan kabinet, selepas pilihan raya yang lalu, ada 7 menteri orang Sabah. Bukan itu sahaja, ketua-ketua jabatan dan jawatan-jawatan tertinggi juga banyak dipangku oleh orang Sabah.

    ReplyDelete
  33. PM Najib @ Lawatan Ke Negeri Di Bawah Bayu 2 Mac 2018-
    Tinggi-Tinggi Gunung Kinabalu
    Tinggi Lagi Sayang Sama Kamu
    part2
    Di sebelah malam pula, saya menghadiri Majlis Bersama Persatuan-persatuan Etnik dan Kebudayaan Negeri Sabah. Saya cukup teruja melihat begitu ramai – saya dimaklumkan semua sekali 67 orang – Ketua Kumpulan Etnik Sabah yang dapat berhimpun dalam dewan, lebih-lebih lagi masing-masing kelihatan begitu segak dengan baju kebudayaan masing-masing.

    Saya nyatakan kepada semua yang hadir bahawa kepelbagaian kita, yang begitu ramai etnik, tak jadi penghalang untuk kita bersatu-padu asal kita terus hormat-menghormati antara satu sama lain, dan Kerajaan hari ini adalah Kerajaan yang akan sentiasa menghargai, memelihara dan terus menyemarakkan kepelbagaian kita ini kerana ia adalah kekuatan kita rakyat Malaysia.

    Saya juga mengumumkan bahawa Kerajaan berbesar hati memberi sumbangan dana sebanyak RM10,000 kepada setiap persatuan etnik di Sabah sebagai tanda penghargaan Kerajaan kepada usaha mereka terus menyemarakkan kebudayaan masing-masing.

    Di akhir kalam, saya sekali lagi menegaskan kepada semua yang hadir, bahawa saya sebagai Perdana Menteri, komited untuk mengembalikan hak rakyat Sabah, dan saya, Najib Razak, akan jamin hak untuk orang Sabah.

    ReplyDelete
  34. Ini Adalah Sumpahan Palsu Mukhriz Dan Pakatan Harapan

    Ini adalah satu sumpahan yang jelas satu pembohongan dan hanya bersifat drama politik semata-mata oleh Pakatan Harapan (PH).

    Naib Presiden PH yang juga Timbalan Presiden PPBM, Mukhriz Mahathir berkata, PH bersumpah untuk tidak langsung menjamah duit rakyat sekiranya berjaya mengambil alih kerajaan persekutuan selepas PRU14 nanti.

    Beliau kata di Taman Gadong Perdana di Melaka malam tadi, sumpah tersebut akan dilaungkan sekiranya mereka diberikan mandat berkenaan.

    Jika begitu, yang semua pemimpin PPBM dari Pengerusi, Mahathir, Presiden Muhyiddin Yassin dan beliau sendiri mengemis wang rakyat sebagai sumbangan untuk menjatuhkan Barisan Nasional (BN) dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak itu apa, bukan ke menggunakan wang rakyat.

    Sepatutnya, perbuatan tidak menggunakan duit rakyat sepatutnya ditunjukkan sebelum menang bahawa PH ada mempunyai dana sendiri dan mampu menguruskan kewangan untuk gerak kerja parti seterusnya berhadapan pilihan raya. Ini tidak, permintaan mereka seperti dalam keadaan yang amat susah dan tidak ada wang untuk berjuang.
    Pada ketika kerajaan BN bantu rakyat dengan memberikan subsidi, kemudahan pinjaman dan skim-skim yang berguna supaya rakyat ada pendapatan lebih, PPBM ambil kesempatan buat alasan supaya rakyat menderma kepada mereka. Selepas itu dalam ceramah politik, kata mereka takkan jamah duit rakyat.

    “Macam mana rakyat boleh yakin dengan satu pihak untuk jaga amanah negara kalau pemimpinnya menunjukkan contoh tak baik?
    Adakah contoh kepimpinan yang ditunjukkan oleh Mukhriz, Muhyiddin dan Mahathir berjuang atas ehsan wang derma rakyat adalah satu contoh yang baik sedangkan rumah mereka diami sendiri besar dan kelihatan mewah, tapi tagih simpati rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau bnyk mkn taik mak badak tua kutuk.

      Delete
  35. KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak3 March 2018 at 19:36

    Sudah cukup bsgi MCA tunjukkan siapa berkuasa dlm BN...

    Najib tunduk kpd arahan MCA jangan bentangkan RUU Pas di parlimen...

    MCA dah sergah nazri samsing umno najib dan umno supaya berhenti kutuk Robert Kuok yg banyak bagi sedekah kpd umno...

    Umno pon diam...

    kalo nazri masih kokok lagi MCA akan arahkan najib buang nazri dan sesiapa pon yg ingkar arahan cina MCA...

    ReplyDelete
  36. Sedar tak sedar, jutawan no1 malaysia kena kutuk sedangkan dia pembayar cukai terbesar dan banyak sumbangan kepada negara.

    Kenapa tiada ahli politaik yang mengutuk jutawan sekelip mata yang memburukkan nama malaysia dimata dunia? Siapa berani jo pork taik sebagai babi betina / pondan? Siapa berani suruh jo pork taik bertanding pru14?kalau dia menang dia jawap sendiri di dewan parlimen segala isu yang terkait padanya.

    Siapa yang berani main isu kaum dan agama dan campur tangan asing terhadap malaysia gara2 si jho pork taik?

    Siapa yang berani gelar jho pork taik babi betina/pondan, kafir yang memburukan nama malaysia dimata dunia sehinggakan doj dan banyak negara masuk campur urusan 1mdb. Sama2 kita pikir

    ReplyDelete
  37. Ternyata habiis modal, Budin kepala dongga
    Begini lah jadi, bila ular lidi rasa dirinya naga
    Kini UMNO dan MCA dia cuba mau adu laga
    Tektik kotor begini mmg dah lama kita duga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno bukan nak berlaga, cuma kalau nak kutuk cina yang sudah jutawan, kutuk juga cina yang memburukkan nama malaysia dimata dunia. Susah sangatkah minta jho pork taik bertanding pru 14?
      Susah sangatkah nak tegur jho pork taik bila dia mengundang campurtangan asing urusan 1mdb negara?
      Susah sangatkah gelar jho pork taik sebagai babi betina pondan?

      Jutawan hidup aman dikacau, jutawan hidup sebagai pelarian kamu backing... Hidup melayu

      Delete
    2. Kau bnyk makan taik mak badak puaka, sebab tu kau bodoh.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  38. Sian sungguh dgn admin si Budin memerang
    Ada saja aota, kerajaan nak diganggu serang
    Dah kehabiisan modal fitnah yg nak dikarang
    Kini dia buat kacau pula, rumahtangga orang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung jho pork taik,tiada siapa berani gelar dia babi betina pondan, merosakan dan menyebabkan campur tangan asing dalam negara. Paling cincai pun suruhlah dia tanding pru14 ini. Suruh jho pork taik balik malaysia, jangan jadi pelarian.. Kahkahkahkah..

      Delete
  39. mmmm setelah dikaji semua komen... ternyata amat relevan bn dn mo1 dijatuhkn demi masa depan negara dn rakyat.

    mari beramai2 sokong dn beri kemenangan kpd PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bn dah jadi barisan najis.

      Delete
  40. Budin langau, ada jer le fitnah yg dia nak cari
    Tapi udah habis tmpt dia nak ceduk dan curi
    Apa ke jadah pula, bak kuar citer pasal Nazri
    Buat le saja kempen, pasal Matdey Malabari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau bnyk makan tahik nazri haramjadah sebab tu kau bodoh nak mamposs.

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Bro 20.25 wak kojola kengkang tu nak gelak kat orang tapi tak tengok diri dia sendiri.

      Dahlah kengkang. Kepala pula mcm kepala mancis. Muka pun mcm kuda.

      Delete
  41. http://mymassa.blogspot.my/2018/03/pegawai-mpaj-rembat-duit-bersuka-ria-ke.html

    FUYOOO UNTUNG LA PEGAWAI MPAJ BANGANG
    COTI COTI TORKI 10 ARI UNTUK DIKERJAKAN
    AMPANG MCM HARAMJADAH DEPA BUAT GAMPANG
    PRU KALI NIELOK TUKAR MEREKA KE LAIN JABATAN

    .......BERAMBOSSS

    ReplyDelete
  42. Jho pork taik @ babi betina pondan tak nak bertanding ker pru14 ni? Kalau tak bertanding pon dia tetap mengundi. Kompom pangkah umngok sebab membalas jasa kena backing...Kahkahkahkahkah

    ReplyDelete
  43. Hakikatnya ...

    MCA tidak begitu kuat desakkan agar Nazri di keluarkan dari UMNO . MCA sedar dia hanya parti yang hanya bercakap besar sedangkan mereka sudah pun di tolak ketepi olih majority masyarakat Cina .

    UMNO pula ...terutama kepada Najib sendiri ,tidak akan berani menghalau Nazri keluar . Umum harus tahu , Najib dan Nazri mula bersahabat semenjak sama2 menuntut di UK lagi . Sama2 baik lebih2 lagi sama2 jahat !!!

    Banyak rahsia Najib berada di dalam kocek Nazri . Bak kata A Kadir Jasin .. Kedua dua malaun ni adalah teman seperdosaan .

    ReplyDelete
  44. Kit Siang gauges DAP’s popularity with son’s CNY video

    FMT Reporters | February 14, 2018



    DAP veteran says support for Lim Guan Eng's video far outstrips support for Liow Tiong Lai's clip.


    PETALING JAYA: Gelang Patah MP Lim Kit Siang today compared voter support for DAP with that of MCA through the Chinese New Year videos released by both parties, featuring DAP secretary-general Lim Guan Eng and MCA president Liow Tiong Lai respectively.

    As at 8am today, he said, Guan Eng’s video which had been up for 60 hours had gained 399,000 views, 21,000 reactions – including 19,000 “likes” and 1,500 “loves” – and 9,624 shares.

    Liow’s video, on the other hand, had been up for 93 hours. However, it gained only 33,000 views, 1,100 reactions including 966 “likes” and 57 “loves”, and 493 shares, he said.


    “These statistics speak for themselves.”

    Kit Siang also reiterated his criticism of MCA for claiming that DAP wanted to “destroy” the Barisan Nasional (BN) component party.

    Calling it a desperate but pitiable move to beg the Chinese community for support in the 14th general election (GE14), the DAP parliamentary leader said: “Only MCA can destroy MCA.”

    Kit Siang was referring to a recent front-page report in the Sin Chew Daily headlined “Wee Ka Siong: Beg Chinese community not to let MCA be destroyed”.

    “How pitiable and pathetic for MCA leaders to send an SOS appeal to the Chinese community in the face of a fictitious DAP plot to destroy MCA,” he said yesterday.

    ReplyDelete
  45. Dalam Pakatan, DAP akur
    Mahathir dilantik jadi ketua
    Pengalaman,sokongan DAP dah ukur
    Letak ketua orang wibawa..

    Lain pulak AmeNo sekarang
    MCA nampak semakin garang
    Menteri AmeNo mereka dah serang
    Satu keluarga sudah berperang!

    Orang AmeNo jangan bermimpi
    nak tagih sokongan Cina
    Dalam BN terasa api
    AmeNo lemah tidak berguna!

    Mungkin MCA sudah percaya
    JoLo itu amat bahaya
    Memang jerung bergigi buaya
    Disebabkan AmeNo, dah jadi kaya!

    Umpama langit dengan bumi
    Robert Kuok penyumbang negara
    JoLo pulak buah hati Umi
    Berkawan bapak, jutawan segera!

    Jika kita amat amati
    Pemimpin AmeNo rakyat tak reti
    Setiap hari skandal berganti
    Itu tanda dekat nak mati!

    Padang Rengas pekan tak besar
    Orang Cina dok berniaga
    Mulut celupar jauh tersasar
    Ular lidi berlagak naga!

    Asyik kuda cai nak heboh
    Komen Budin mahu dibubuh
    Klepto kata bangangnya tubuh
    Bersama Klepto cai nak roboh!

    ReplyDelete
  46. Kita Rakyat Malaysia semua boleh pecat PM dan BN dalam PRU14 nanti tak sabar rasanya untuk tukar kerajaan dan menghukum semua penjenayah dan pengkhinat negara yang menyusahkan hidup kita semua.

    ReplyDelete
  47. Setuju mmng patut pecat PM dan BN jgn lupa juga pecat RM sekali (bukan Ringgit Malaysia) tapi Kak Ros Mansor, the Lady Mcbeth pada Penyamun Malaysia. Tapi mula2 apa kata kita suruh Budin pecat saja Wak Kejora Kengkang dari masuk blog ni huhuhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...