Tuesday 20 March 2018

RAIS, RAFIDAH SEBAIKNYA SEGERA BUAT PILIHAN 'MUFARAKAH' DARIPADA NAJIB, UMNO DAN BN


Sehingga ini belum ternampak ada tanda-tanda Dr. Rais Yatim dan Rafidah Aziz, dua bekas menteri kabinet mahu mengendur daripada terus mengkritik kerajaan.

Setelah sekian lama agak berdiam diri dan rampasan kapal mewah Equanimity milik Jho Low membuatkan mereka mula tampil bersuara, kini suara kedua-duanya seakan semakin sukar untuk dihentikan begitu saja.

Meskipun Dr. Rais masih terkait bersama kerajaan dengan memegang jawatan penasihat sosio budaya bertaraf menteri dan Presiden Universiti Islam Antarabangsa, tetapi ia sama sekali tidak menjadikan beliau bungkam dan hanya menyimpan suaranya di halkum semata-mata.
Jika sebelum ini beliau menegur sikap Salleh Said Keruak, Nazri Aziz dan beberapa pihak dalam UMNO yang bagai meletakkan Jho Low lebih penting daripada parti dan kerajaan, sedangkan kes melibatkannya umpama "bangkai" yang sudah berbau, Dr. Rais seterusnya menyatakan kedudukannya sebagai penasihat kepada kerajaan tidak semestinya membuatkan beliau hanya perlu diam sahaja.

"Saya dilantik oleh Perdana Menteri sebagai penasihat. Sebagai penasihat, saya buat apa, nak diam saja?

"Tetapi, orang kata Rais Yatim sudah meroyan. Belum tahu lagi siapa yang meroyan dalam hal ini," tambah beliau.

Rafidah pula, bermula dengan mempertikaikan kegagalan pihak berkuasa Malaysia mengesan Equanimity, sedangkan beliau sendiri pernah terserempak dengan "kediaman terapung"  bernilai hampir RM1,000 juta itu, suara beliau seterusnya tampak lebih garang dan berani.

Menjelang PRU 14 akan datang, bekas Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu mengingatkan rakyat Malaysia agar tidak mengundi pemimpin politik yang korup.

Katanya, memilih pemimpin yang korup samalah seperti membenarkan salah laku mereka dan ia merupakan perbuatan subahat serta khianat kepada negara.

Soalnya, apa selepas ini?

Apakah jika Dr. Rais dan Rafidah terus bersuara, malah mungkin dengan lebih lantang, tetapi masih kekal dalam UMNO dan kerajaan, tindakan itu mampu membantu perubahan dalam negara?

Memang tidak dapat dinafikan, kedua-dua mereka masih dan sedikit sebanyak ada pengaruh dan pengikut di sana sini, sebab itu keberanian dan kelantangan bersuara saja tidak memadai  jika benar mereka juga mahukan perubahan sebagaimana yang diimpikan oleh jutaan rakyat Malaysia yang lain.

Harus diingat bahawa perjuangan dalam negara sekarang adalah menentang kemungkaran dan mengelakkan negara daripada terus rosak dan binasa. Bagaimana lantang dan berani sekali pun dalam bersuara, ia tidak akan bermakna jika terus bersekongkol dengan kemungkaran yang sama.

Lantaran itu, adalah penting bagi Dr. Rais dan Rafidah agar segera membuat pilihan dan keluar daripada terus bersekongkol dengan Najib, UMNO dan kerajaan. 

Pilihan terbaik bagi kedua-duanya ialah keluar daripada UMNO, melepaskan semua jawatan dalam kerajaan dan sama-sama bergerak ke arah perubahan.

Mereka mesti berani menunjukkan kepada rakyat bahawa UMNO serta BN yang sedang menguasai negara dan Najib yang sedang mentadbir negara sekarang sedang membawa kerosakan dan kehancuran kepada kita semua.
Tindakan mereka keluar daripada UMNO, meletakkan jawatan dalam kerajaan dan kemudian sama-sama berkempan untuk perubahan, adalah mesej yang penting ke arah perubahan.

Tidak semestinya dengan keluar UMNO dan melepakan jawatan dalam kerajaan, kedua-duanya perlu menyertai mana-mana parti dalam Pakatan Harapan atau pun bertanding dalam piliharaya akan datang. 

Itu barangkali adalah pilihan yang kedua.

Pilihan pertama ialah mereka mesti berani dan pantas memisahkan diri atau "mufarakah" daripada Najib, UMNO serta BN dan menunjukkan kepada rakyat bahawa kerajaan sedia ada sudah tidak berguna dan perlu ditukar dengan segera.

Ayuh Dr. Rais dan Rafidah, marilah kita bergerak bersama-sama menyelamatkan negara. (ShahbudinHusin 20/03/2018)

177 comments:

  1. Dua pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan Penang Front Party (PFP) meminta polis menyiasat Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang didakwa cuba mengeksploitasi kanak-kanak demi kepentingan politik.

    Pengerusi PFP Datuk Patrick Ooi, Pengerusi Kebajikan Surplus Pulau Pinang Sophian Mohd Zain dan Presiden Pertubuhan Kebajikan Rakyat 1Malaysia Mohd Ibrahim A Siahoo membuat laporan polis itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut di George Town hari ini.

    Bercakap kepada pemberita Ooi menyifatkan tindakan Lim menyanyikan lagu ABC, yang kandungan liriknya dilihat menyindir kerajaan BN dengan sekumpulan kanak-kanak sebagai menghina kerajaan pusat.

    "Ketua menteri dalam perasmian tuisyen rakyat semalam telah membawa cakera padat sendiri dan mengajar budak-budak menyanyi lagu itu.

    "Menyanyi itu tak salah tapi lagu itu telah menghina kerajaan dengan menyatakan GST (cuka barang dan perkhidmatan) dan 1MDB menyebabkan semua orang makan mi segera dan beliau mengaitkan isu-isu ini kepada 1MDB," dakwanya.


    Sementara itu, Sophian berkata Lim cuba membawa budaya yang kurang sihat dengan berbuat demikian kerana program itu melibatkan kanak-kanak bawah umur.

    “Dia (Lim) mengekspliotasi kanak-kanak untuk kepentingan politik.

    "Dalam keadaan yang terdesak, negara menghampiri pilihan raya DAP, Lim Guan Eng, Pakatan Harapan menggunakan semua saluran dengan menghalalkan cara membawa budak-budak, isu pendidikan ke kancah politik," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... Lebai, lebai. Sekejap sokong pas, sekejap umno. Oppps.. Lupa plak umno dan pas dah sehati sejiwa. Ok lebaimoden, kipidap mencacai.

      Delete
    2. Mufarakah dan juga di sertu oleh kerana "najis berat" harap maklum.

      Delete
    3. PAS bersama blok Gagasan Sejahtera hari ini melancarkan manifesto pilihan raya yang seperti dijangka menyentuh tentang pindaan ke atas Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) dan beberapa penyelesaian unik kepada keadaan semasa.

      Manifesto menawarkan 20 tawaran utama, termasuk program pemilikan rumah melalui perkongsian kos, liberalisasi lesen import dalam semua sektor kepenggunaan asasi rakyat, memperbanyakkan sekolah integrasi tahfiz dan sains, dan kaedah pampasan diyat untuk mangsa jenayah, di samping penghapusan GST, memperkenalkan semula subsidi petrol dan diesel dan melupuskan hutang pinjaman PTPTN.



      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberi jaminan kerajaan Gagasan Sejahtera akan melaksanakan tawaran-tawaran manifesto itu walau sebesar mana jumlah yang perlu ditanggung tanpa membebankan rakyat.

      “Walaupun kita tidak ada angka sebenar kita boleh atasi sebab pentadbiran kita tidak boros. Sebagai contoh, kita boleh memerintah Kelantan selama 28 tahun dan dalam keadaan tersekat, peruntukan terhad, kerana tidak ada ketirisan,” katanya.

      Hadi berkata butiran lengkap dan terperinci manifesto “Malaysia Sejahtera” itu akan dibukukan dan diedarkan kepada rakyat tidak lama lagi.

      Manifesto ini dilancarkan di Dewan Astara di Cyberjaya yang turut dihadiri pimpinan tertinggi PAS, Parti Ikatan Rakyat Malaysia (Ikatan) dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa).

      Dua puluh tawaran utama Gagasan Sejahtera ialah:

      Menghapuskan GST dan menggantikannya dengan sistem percukaian yang lebih adil seperti Cukai Atas Simpanan Korporat dan Cukai Saham di Bursa Malaysia.
      Melupuskan hutang peminjam PTPTN sedia ada sebagai inisiatif permulaan ke arah memberikan pendidikan percuma.
      Memberikan bantuan makanan asasi kepada golongan fakir dan miskin secara bulanan menerusi satu program kebangsaan.
      Menawarkan bantuan sekali beri sebanyak RM 2,000 sebagai modal kepada wanita bekerjaya untuk memulakan kerja dari rumah.
      Melaksanakan program bas sekolah percuma untuk meringankan beban ibu bapa.
      Memberikan bantuan pembelian kereta pertama bawah 1300 kuasa kuda (1.3 liter) menerusi pengecualian duti eksais dan pembiayaan pinjaman tanpa faedah.
      Mengurangkan harga rumah mampu milik antara RM 50 ribu sehingga RM 180 ribu.
      Mengembalikan semula fungsi Sekolah Berasrama Penuh (SBP) dan Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) sebagai program memperkasakan golongan miskin bandar dan luar bandar.
      Menstrukturkan semula kadar bayaran tol menerusi semakan semula perjanjian konsesi tol yang melebihi 15 tahun.
      Mewujudkan pentadbiran yang bebas rasuah selaras dengan kehendak dan tuntutan syarak menerusi konsep tadbir urus “‘Ubudiyyah”, “Mas’uliyyah” dan “Itqan”.
      Memperkasakan peruntukan Islam sebagai agama persekutuan dengan melaksanakan tuntutan Islam sebagai al-Din.
      Menjadikan Bahasa Melayu bahasa pengantar bagi semua mata pelajaran dalam sistem pendidikan negara.
      Mengembalikan sistem kuota di institusi pengajian tinggi awam bagi mengimbangi jurang pendidikan antara golongan kaya dan miskin serta masyarakat bandar dan luar bandar.
      Mempertimbangkan semula pelaksanaan dasar pembangunan yang berupaya membasmi kemiskinan dan menyusun semula ketidakseimbangan ekonomi dalam kalangan masyarakat.
      Membantu kerajaan negeri membuka rancangan pembangunan tanah khususnya untuk golongan muda.
      Membangunkan penempatan baru mampu milik untuk generasi kedua dan ketiga Felda.
      Membantu golongan kurang upaya (OKU) menerusi pemerkasaan sistem sokongan berasaskan potensi dan keupayaan diri.
      Mewujudkan pusat komuniti keluarga di setiap daerah dan lokaliti yang memerlukan untuk memberi khidmat kaunseling, perundangan, kemahiran, bimbingan agama dan latihan keibubapaan.
      Menyemak kembali nisbah anggota keselamatan berbanding populasi setempat untuk mengurangkan kadar jenayah.
      Menambah bilangan doktor pakar dan hospital pakar untuk memenuhi keperluan penduduk berasaskan nisbah yang disyorkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu.

      Delete
    4. RUU 355 tak selesai 4 tahun udah...nak perintah malaysia?....

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Seramai 250 anggota PKR Klang hari ini bertindak keluar parti kerana mendakwa kecewa dan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti dalam menjaga anggota akar umbi terutama golongan muda.

      Susulan itu, mereka menyerahkan borang permohonan menyertai Umno kepada Ketua Bahagian Klang Datuk Nasarruddin M Zin di satu majlis di Kampung Pendamar.

      Wakil kumpulan itu yang juga bekas naib ketua PKR Klang, Mohd Fuzi Abd Ranee, 50, berkata, mereka berbuat demikian atas kehendak sendiri kerana PKR gagal memperkasa dan menjaga kebajikan akar umbi terutama golongan muda.

      Menyertai PKR sejak 1998, beliau berkata kebanyakan yang keluar parti adalah tenaga penggerak jentera parti itu pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

      “Semasa dalam PKR, saya memang memperjuangkan nasib golongan muda, ibu tunggal dan warga emas, namun sehingga semasa keluar parti pun, saya tidak nampak sebarang wawasan untuk anak muda dan golongan berkenaan jika terus bersama PKR,” katanya kepada pemberita.

      Delete
    7. April 2017 Kepimpinan asal Parti Generasi Baru (NewGen Party) mendakwa partinya disalahgunakan Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dengan menukar nama parti itu kepada Parti Bebas Rasuah (PBR) seperti yang diumumkan awal bulan ini.

      Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berkata, Ezam dan Khairuddin yang masing-masing merupakan presiden dan timbalan presiden PBR, didapati melakukan tindakan itu tanpa pengetahuan dan persetujuannya serta kira-kira 300 ahli parti itu kerana tiada sebarang notis atau mesyuarat diadakan.



      Datuk Mohd Ezam Mohd Nor dan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan cuba hijack parti Parti Generasi Baru (NewGen Party) dan menukar kepda Parti Bebas Rasuah (PBR) dengan harapan untuk bersama HARAPAN dan Tun Mahathir Mohamad bagi menguasai undi dalam HARAPAN. Tapi malanya usaha ini gagal.



      Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan berjaya menyelamatkan parti NewGen dan mereka membuat persiapan untuk menyertai HARAPAN dan berjumpa dengan Tun Mahathir.



      Tapi HARAPAN memandang sinis usaha untuk menjatuhkan kerajaan BN oleh minoriti rakyat India. Kesungguhan parti NewGen dipandang sebelah mata.





      Akhirnya Presiden asal Parti Generasi Baru, Datuk G Kumar Aamaan dan ahli Jawatakuasa parti berkenaan telah membuat kajian atas isu-siu melanda PAS serta Gagasan Sejahtera, termasuk kononnya rapat dengan UMNO/BN, terima wang RM90 juta dan lain-lain isu termasuk Presiden PAS condong kepada Najib.

      Hasil kajian mereka dapati itu semua fitnah dan khabar buruk sahaja dan akhirnya mereka ingin menyertai PAS dan bersama GAGASAN SEJAHTERA untuk MENUMBANGKAN UMNO/BN pada PRU-14.

      Delete
    8. Timbul tanda tanya di makan PAS meletakkan agenda hudud mereka dalam manifesto yang diumumkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang di Cyberjaya malam tadi.

      Pengarah Syariah Parti Amanah Negara (PAN) Zolkharnain Abidin berkata dokumen yang menjadi tawaran Gagasan Sejahtera untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang menunjukkan PAS akur pada realiti walaupun dulu menganggap Perlembagaan Persekutuan sebagai tidak Islamik.

      "Tiada kenyataan khusus berkaitan pelaksanaan syariah khususnya hukum hudud dalam tawaran Gagasan Sejahtera," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

      Rasa bodoh Pengarah Syariah Parti Amanah Negara (PAN) Zolkharnain Abidin kerana tak faham maksud no. 11 daripada 20 tawaran PAS.

      Tolong baca dan faham sekali lagi jangan buat kenyataan bodoh nanti makin nampak bodoh anda.

      11. Memperkasakan peruntukan Islam sebagai agama persekutuan dengan melaksanakan tuntutan Islam sebagai al-Din.




      Wartawan Free Malaysia Today walaupun tak belajar agama, tahu bahawa dalam Manifesto PAS ada mengenai RUU355 dan diyat. Kenapa ustaz PAN ni bodoh sangat? Ini mesti terpengaruh dengan sikap anti-islam Malaysiakini.

      Kesian, makin bertambah sikap suudzon kepada sesama Islam.

      Delete

    9. lobai hadi dan kastam promosi GST

      guna tagline mcm guiness strout

      " GST IS GOOD FOR YOU"

      wei kastam.. nak togok haramzadah yg byk d gudang compound JKE pun jgnlah terbawak2 ke alam nyata


      nanti org kata kastam kaki mabok

      dah lah ketua pun bukan islam... tak reti ker nak bersopan sikit


      apakata Past piss pussy?

      ehhh gst baguuus kata tahiyuddin y.b k.b


      jom

      TAKEBEER

      alaaaaaaaa'akobar

      Ya rabb

      Delete



    10. semua pakar analsa setuju




      past piss pussy dapat

      wow

      0 kerusi

      Delete
    11. Assalamualaikum,,

      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,, Pada PRU 13 yang lalu, ketika PAS mengeluarkan menifesto negara berkebajikan ketika masih bersama PR, yang bertempek terlolong ialah Umno menuduh PAS sudah menggugurkan agenda Hududnya kerana sudah dikuasai oleh DAP dalam PR.Tapi hari ini apabila PAS mengeluarkan menifseto PRU 14nya yang juga tiada agenda Hudud, maka terlolong pulak juak juak tokong PH yang suka piss kononnya kecewa dengan PAS yag tidak memasukkan Hudud dalam menifestonya.Inilah dakwaan kelakar dari orang orang yang menutup terus sejarah yang antara lain membawa PAS keluar dari BN dan membawa PAS berjuang sendirian selepas PR tidak mahu menghormati perjuangan PAS yang tidak selari degan selera mereka.Apakah sebabnya yang boleh dilihat dari faktar sejarah? Tak lain dari Hudud, kerana Hudud jugalah menyebabkan DAP menentang Islam.PAS bersendiri hari ini juga sebab ingin terus mengajak umat Islam bersama sama menegakkan Hudud sebab Hudud adalah bateri yang hilang dari lampu picit Islam yang menyebabkan Islam tidak bersinar kerana lampunya padam dek kerana Hudud ditinggalkan.



      Apakah perlu setiap kali PRU PAS perlu memasukkan agenda Hudud dalam menifestonya? Apakah kerana Hudud tidak dijadikan menifesto PRU maka PAS sudah lupa Hudud?Sekali lagi perlu melihat sejarah.Sejak zaman arwah ayah Dr. Mujahid jadi presiden PAS lagi, Hudud dihidupkan sebagai agenda utama perjuangan PAS dan diteruskan lagi oleh AUFN dan ATGNA serta TGHH sehingga sekarang Tiada yang berubah.Sejak zaman arwah ayah Dr, Mujahid sampai sekarang imej PAS sudah terbentuk sebagai pejuang Hudud tanpa terhalang oleh PRU yang berlaku 5 tahun sekali.Sejak zaman Mahathir jadi presiden Umno dan PM yang pernah mempersendakan Hudud pada PRU dengan meletakkan perayu perayu undinya di pusat pemilihan yang beraksi seperti orang potong tangan dan kaki di depan pengundi yang datang terutama pengundi bukan Islam sehingga kini, Hudud tak lekang jadi bahan sendaan, cuma bezanya kalau dulu Umno dibawah pimpinan Mahathir yang mempersenda Hudud, hari ini PH juga dibawah pimpinan Mahathir pula mengambil alih.

      Tapi bahan sendaannya tetap sama, kalau dulu yang mengatakan Hudud tidak boleh dilaksanakan di Malaysia kerana suasana tidak kondusif ialah Yiddin Yasin, TPM dan Timbalan Presiden Umno tapi hari ini yang berkata demikian laiah balaci Yiddin dalam PH.Seorang pemimpin besar PH, yang bernama Husam Musa pernah ketika jadi Naib Presiden PAS ketika berdebat dengan KJ di Kota Baharu bertegas bahawa dia sokong Hudud kerana dia orang Islam bukan kerana dia ahli PAS.Tapi hari Ph menerusi balacinya menyatakan pula cercaannya kepada Hudud seolah olah hudud itu bukan perkara penting dalam kehidupan seorang Islam.Kalau Husam kata dia sokong Hudud kerana dia orang Islam ketika dia jadi ahli PAS, kenapa pula dia mesti berubah ketika jadi ahli PINK? bukan dia menukar ugama dan sepatutnya lah dia menasihati orang orang bawahannya agar jangan menggunakan Hudud untuk menyerang PAS.

      Delete
    12. Kembali kepada menifesto PRU, PAS tidak memasukkan Hudud kerana PAS sudah dikenali sebagai satu satunya parti politik yang mahukan Hudud tertegak di Malaysia. Sudah terbentuk imej hudud dalam PAS jadi tak perlu memasukkannya dalam menifesto kerana rakyat sudah tahu,PAS akan berusaha melaksanakan Hudud kalau menang atau kalah PRU.RUU 355 kalau sesiapa yang faham ialah laluan untuk Hudud dilaksanakan yang PAS bentang di Parlimen sebagai pembangkang bukan kerajaan,makna kata kalau sebagai pembangkang yang lemahpun PAS sudah memulakan usaha untuk melaksanakan Hudud, tak usah cerita kalau PAS menang.

      RUU 355 adalah laluan yang dibuat oleh Arwah Prof.Ahmad Ibrahim untuk perlaksanakan Hudud dan undang undang jenayah Islam.PAS haya meneruskan usaha murni Arwah yang disifatkan oleh Mahathir sebagai anak melayu paling cerdik pernah dilahrikan dalam negara.Tapi malangnya, disebalik menyokong usaha arwah, ada pula balaci tokong mempersendakankan,Sudah berbuih mulut memberitahu kenapa RUU 355 masih ditangguh, tetapi balaci balaci tokong tetap mempersendakan malah mahu RUU 355 cepat cepat dibahas dan ditolak oleh parlimen.Islam jenis apa manusia macam ni.

      Islam tu ugama yang menyeluruh dan perlu diikuti keseluruhan panduannya termasuk berhukum dengan hukum ALLAH dalam semua perkara.Kalau dalam hubungan suami Isteri, kita wajib mandi setiap kali selepas berjimak, maka begitu jugalah kita wajib mengenakan hukuman rejam kepada penzina,Cuma bezanya hukuman kepada penzina yang termaktub dalam Hudud perlu dilakukan oleh kerajaan bukan individu seperti dalam kes mandi wajib.

      Oleh itu seseorang Islam yang menolak hukuman Hudud tetapi menerima hukum hukum lain boleh disifatkan sama dengan yahudi dan nasrani yang suka mengambil sebahagian perintah dan kufur engkar dengan perintah yang lain serta suka mengubah hukum, yang diharamkan oleh ALLAH dihalalkan dan sebaliknya.

      Hudud tak perlu jadi menifesto PRU PAS kerana Hudud sudahpun menjadi menifesto PAS sepanjang masa.

      Delete
    13. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!
      11:12

      Delete
    14. Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) tidak pernah meminta kerusi untuk bertanding di Kelantan, kata Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir.

      Presiden Ikatan itu mengakui kekuatan PAS di negeri itu dan oleh itu akan tumpu membantu parti Islamis itu mempertahankan 27 tahun pemerintahan PAS di Kelantan.

      “Kita beri ruang kepada PAS untuk bertanding di sana dan kita tidak pernah persoalkan,” kata Kadir kepada FMT.

      “Ikatan tak pernah mengamuk kalau tak dapat kerusi. Kita tidak macam BN dan PH.”

      Beliau diminta memberikan reaksi kepada Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah yang berkata Gagasan Sejahtera (GS) tidak akan meletakkan calon Ikatan di mana-mana kerusi di Kelantan pada pilihan raya umum ke-14.

      PAS membentuk GS bersama-sama Ikatan dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), dengan disokong Parti Cinta Malaysia (PCM).

      “Ikatan akan bantu PAS dan calon-calon GS nanti. Kita akan bergerak dan lawan habis-habisan untuk menangkan calon GS,” kata Kadir.

      Bekas menteri Umno itu menafikan Ikatan mangsa buli PAS sejak menyertai GS pada Mac 2016. Beliau berkata Ikatan ada ditawarkan kerusi di negeri-negeri lain.

      Kadir berkata Ikatan mungkin akan meletakkan calon di kerusi-kerusi di luar Kelantan tetapi bukan untuk dirinya.

      “Saya sendiri dah beritahu tidak akan bertanding,” kata Kadir.

      “Tidak timbul soal kami dibuli PAS. Walaupun tidak ada kerusi, hubungan kami dengan PAS baik sepanjang masa dan sangat rapat,” tambahnya.

      Delete
    15. Sudah begitu lama set minda Yahudi diguna pakai oleh umat Islam di atas muka bumi ini hatta agamawan Islam sekalipun.

      Yahudi kata dia bukan kafir. Kafir sebenar ialah umat Islam (non muslim). Semacam ada lojiknya.

      Mengapa tidak? kerana Rasulullah SAW menyatakan umat Islam terbahagi kepada 73 puak. Hanya satu puak sahaja (hamda Allah) yang di terima keislamanya.Ia itu puak yang ikut ajarannya.

      Manakala 72 puak lagi (hamba syaitan) ditolak keisalamannya kerana tidak ikut ajaran Rasulullah SAW.



      Bayangkan 72 puak berbanding 1 puak. Sudah tentu peratusnya lebih ramai berbanding yang benar benar ikut ajaran Rasulullah SAW.

      Kajian yang dibuat oleh ulamak Malaysia bahawa 85 peratsus mereka itu tidak solat lima waktu sehari semalam.

      Sesungguhnya Sahlah mereka ini tidak berpihak kepada 15 peratus umat Islam yang amal Islam yang diajar oleh Rasulullah SAW.

      Mereka bukan sahaja tidak ikut ajaran Rasulullah SAW malah mereka langgar perintah yang diturunkan Allah untuk dipatuhi.

      Mereka bukan sahaja tidak patuh dengan perintah Allah, malah mereka cuba sedaya upaya menukar Istilah Islam kepada Istilah digunapakai yahudi (kafir).

      Istilah Islam jadi non muslim (kafir) maka dia (Yahudi) bukan kaum Kafir, malah mereka kaum yang mulia. Umat Islam kaum yang hina dan halal darahnya.

      Perkara ini dikatakan, butiranya ada dalam kitab kitab Allah sepertimana terkandung dalam kitab Zabur yang diturunkan kepada Nabi Daud. kitab Taurat yang diturunkan kepada AS Nabi Musa AS dan kitab Injil yang diturunkan kepada Nabi Isa AS.

      Sekarang ini set minda yahudi sudah diguna pakai oleh umat islam seluruh pelusuk dinia serta alam melayu (nusantara) termasuk Melayu di Malaysia.

      Set minda yahudi berakar umbi di Indonesia, iaitu adanya pondok pondok dan unversiti untuk melahirkan genarasi islam liberal.

      Mabuk boleh, kerana Jepun mabuk pun maju.Gay yang melakukan liwat tak tinggal solat dikatakan gay warak dan sebagainya lagi.

      Menurut pandangan Islam mereka yang buat maksiat dan tidak tinggal solat lima waktu sehari semalam itu fasik. Hari ini Fasik jadi warak. Warak jadi fasik.

      Orang baik dikatakan orang jahat dan orang jahat dikata orang baik. Orang beriman dikata orang yang tidak beriman dan orang tak beriman dikatakan orang beriman.

      Dengan kata lain, mereka jahat tapi baik .mereka baik tapi jahat. Mereka beriman mereka orang jahat dan mereka tak beriman mereka orang baik.

      Di iringi hujah agamawan yang bercakap dalam TV,dan sering berkata, kita tidak boleh kata orang jahat,walaupun mereka jahat.

      Kita tidak boleh benci batang tubuh mereka. Kita kena benci kejahatan yang mereka lakukan.

      Jika demikian, bagaimana pula perintah Allah supaya sebat mereka yang minum arak. Rejam kepada pezina dan bunuh balas kepada yang membunuh.

      Kita tidak boleh kata mereka musuh Islam.miskipun mereka menghina Islam dan mempersenda sendakan hukum hakam Allah ,kerana mereka jahil?.

      Betul Mereka jahil, tapi ingat, set minda yahudi sudah sekian lama tertusuk kejat dalam jiwanya.

      Alang dukacitanya, ada pula yang berkata tidak boleh kata orang kafir itu kafir . Tidak boleh kata kafir itu musuh Islam.

      Pada hal sudah ada garis panduan didalam Al Quran dan hadis. Kafir begini dan begitu. Juga pasal halal haram.

      Haram jelas keharamannya dan halal jelas kehalalannya.

      Oleh kerana terpedaya dengan set minda yahudi mereka berkata ikut sedap mulut (hawa nafsu) dalam isu hukum hakam.sedangkan Allah larang kita menggunakan hawa nafsu.

      Kita tidak hairan dengan golongan guy yang mendakwa mereka juga warak.Betul mereka tidak tinggal solat lima waktu dan berpuasa sebulan pada bulan Ramadhan dan menunaikan haji di Mekah.

      Sah kerana mereka jahil agama.Lebih lebih lagi set minda yahudi tertusuk kejat dalam jiwa masing masing.

      Delete
    16. Yang menghairan kita semua itu keluar dari mulut agamawan yang diberi ruang dan peluang untuk menerangkan (Dakwah) hukum hakam Islam secara live kepada rakyat jelata di Malaysia ini.

      Sekarang kebanyakan umat Islam di Malaysia hari ini sudah mula masuk kedalam lubang biawak tempat tinggal orang kafir.

      Mereka mahu orang lelaki pakai purdah pula kerana orang perempuan tidak dapat menundukkan kemaluannya.

      Manakala perempuan boleh buang tudung yang dipakai untuk menjaga zakar lelaki yang sering tergoda terpedaya dengan parasrupa yang ayu dan cantik.

      Perkara ini menyerang umat islam Turki semasa Mustafa kamal Atatuk (yahudi) jadi presiden negara Islam ala Barat (kafir).

      dan menyerang perempuan islam di Ahfganistan yang boleh dikatakan seratus peratus perempuan yang menutup aurat memcampakkan tudung kepala mereka kedalam api.

      Delete
    17. With polls expected to be called soon, posters deriding Penang Chief Minister Lim Guan Eng have started to appear all over Penang island and the mainland.

      The posters, mostly in Chinese and some in English, read: “51 empty promises, after 10 years” and include a Chinese euphemism, “big cannon”, which means a big liar.

      The A5-sized posters show a picture of Lim pointing at cars, wading through flash floods against a background of an apartment on a bald hillside.

      Delete
    18. A political analyst warns that fielding a candidate in Ayer Hitam will pose a big challenge for DAP as many of the voters in the Malay-majority constituency do not like the party.

      Speaking to FMT, Kamarul Zaman Yusoff from Universiti Utara Malaysia said DAP was taking a gamble by fielding Johor chairman Liew Chin Tong.

      “DAP will have to do everything possible to ensure the Malays vote for the party.

      “If they succeed, this will be a sign that the Malays have accepted DAP. But if they don’t, it will further deteriorate DAP’s influence among the Malays,” he said, adding however that it was a bold move on DAP’s part to contest in a Malay-majority seat.

      On Sunday, opposition pact Pakatan Harapan (PH) announced that Liew would leave his Kluang constituency to run in the Ayer Hitam parliamentary seat, which is traditionally an MCA stronghold.

      Ayer Hitam is currently held by MCA deputy president Wee Ka Siong, who won the seat in the last three general elections albeit with a declining majority each time.

      Kamarul said even the Chinese voters in Ayer Hitam could not be counted on to support DAP as they still remember Wee’s contributions.

      “As Liew himself says, Ayer Hitam constituents have no problem with Wee. Personally, people just do not like Barisan Nasional (BN).



      Kamarul also warned against using DAP parliamentary leader Lim Kit Siang as a benchmark for Liew’s success in Ayer Hitam, warning that Liew was still not as influential as the Gelang Patah MP.

      “To say that DAP will be able to command similar support in Ayer Hitam as it does in Gelang Patah may not be accurate.

      “The majority of voters in Gelang Patah are Chinese, whereas in Ayer Hitam, the majority of voters are Malay. Liew’s supporters are mainly Chinese.

      “Liew has yet to gain the status that Lim has among the Chinese community. Liew is only DAP’s political education director, while Lim is the party advisor.”

      In the 2013 general election, Lim scored a huge win in Gelang Patah, defeating former Johor menteri besar Abdul Ghani Othman by a 14,762-vote majority

      According to Kamarul, PAS’ advance into Ayer Hitam would also result in a fierce tussle for the parliamentary seat.

      “If a big majority of the Malays vote for PAS, DAP’s chances of winning will be slim. But depending on how PAS campaigns, it may benefit DAP by taking votes away from BN,” he said.

      For the past three elections, Wee’s rivals in Ayer Hitam have all been from PAS.

      He won with a 15,763-vote majority in 2004, 13,909 in 2008 and 7,310 in 2013.

      Malay voters make up 57.57% of Ayer Hitam’s electorate, while Chinese voters account for 38.43% and Indians 4%.

      Delete
    19. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12
      11:12
      11:36
      12:00
      11:51
      12:10
      12:20

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!
      -----------------------------------------

      Tanpa segan & malu bagai muka tak makan saman, budak mentah sekolah tak abis meneruskan kerja2 bodoh mengutip bahan2 tak berkredibiliti & mengkopipes 100% untuk ditaburkan di blog ini dalam masa tersangat pantas mengalahkan juara dunia Usain Bolt pd waktu2 berikut.....

      14:29
      14:30
      14:31
      14:41


      ps:
      Sorry dude, we don't buy junky stuff from junk like you.

      Delete
    20. Asalnya kerusi Ayer Hitam mmg kerusi dap....tapi dlm pembahagian kerusi di Johor, pan dapat paling ciput...dap cuba pujuk pan dgn bersetuju serahkan kerusi Ayer Hitam kpd pan...

      Ini boleh dibuktikan dengan statement yg sudah dikeluarkan oleh kedua2 parti...malah kalau ikutkan apa yg dikatakan oleh salahudin ayub, keputusan utk serah kerusi Parlimen Ayer Hitam kepada pan sudah dipersetujui...

      Berikutan ini juga, pengkerusi pan negeri Johor iaitu aminolhuda telah keluarkan kenyataan bahawa walaupun depa dapat kerusi sikit, tapi ada strategi lain...beberapa hari kemudian, baru keluar kenyataan dap dan pan mengenai persetujuan utk serahkan kerusi Ayer Hitam ni kpd pan...ertinya itulah antara strategi yg ada iaitu walaupun pan dapat kerusi sikit, tapi akan berlaku tukar menukar atau serah suka sama suka di kalangan komponen ph...



      Tapi apa yg berlaku???...

      Sebagaimana yang mmg sudah dikenali perangai dap khususnya lim guan eng yang suka buat keputusan menggunakan kepala otak dia sendiri dan tidak menghormati rakan komponen lain...tiba2 semalam, dalam satu majlis...lim guan eng umumkan pengkerusi dap Johor akan bertanding di Parlimen Ayer Hitam....

      belum lagi bubar parlimen, pan sudah dikhianati berulang kali oleh dap....ini bukan lagi kena patuk, tapi dah kena telan oleh dap...justeru, kemungkinan orang bawahan yang tidak berpuas hati...maka hari ini tergantung lah banner yg menuntut kerusi Ayer Hitam itu sebagaimana yg telah dipersetujui sejak awal...

      Macam ni kah yg nak diharap utk jaga kepentingan Islam???... Berani kah depa menyanggah dap dan lim guan eng???...baru lim guan eng sergah sikit saja, dah pakat ketaq lutut dah...dan inilah contoh bagaimana dap akan mengawal pentadbiran negara sekiranya pakatan depa menang...pan, ppbm dan pkr hanya akan jadi "puppet" dan dap yg akan jadi "puppet master"....

      Kalau di zaman umno, terkenal dgn istilah "ali baba" iaitu para kontraktor atau usahawan yang hanya jadi pemain wayang pacak...makan lah komisyen sekitar 5-10% sebab projek diberi atas nama depa (bumiputera)...tp projek tu dibuat oleh kontraktor yg kebanyakannya tokey2 Cina...

      Ini semua baru permulaan...dap akan tunjukkan belangnya yg sebenar apabila ph berjaya menang...depa juga boleh jadi "king maker" dalam menentukan pembentukan kerajaan...cuma depa tak dedah secara umum sahaja...

      Delete
    21. Pas tidak menolak untuk bekerjasama dengan mana-mana parti bagi membentuk kerajaan selepas PRU14.

      Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, perkara itu boleh direalisasikan jika konsep dan manifesto dibawa oleh Pas dapat diterima oleh parti yang mahu bekerjasama dengan pihaknya.

      “Bila Pas jadi ‘king maker’, Pas boleh bekerjasama dengan parti-parti lain, dengan siapa kita nak bekerjasama, tunggu keputusan PRU4. Kita tak tahu sama ada menang atau kalah.

      “Bagaimanapun, parti yang mahu bekerjasama dengan Pas mesti menerima konsep kita kemukakan dalam manifesto bagi mana-mana parti ini yang akan jadi rakan dalam kerajaan apabila kita jadi 'king maker',” katanya pada sidang media selepas Majlis Pelancaran Manifesto Malaysia Sejahtera Peringkat Pertama, sebentar tadi.

      Ditanya adakah Pas akan bekerjasama dengan Pakatan Harapan jika parti itu memerintah negara, Abdul Hadi dalam nada sinis berkata: “Kita tak tahu dia (Harapan) dapat berapa kerusi pada PRU14”.

      Delete
    22. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12
      11:12
      11:36
      12:00
      11:51
      12:10
      12:20

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!
      -----------------------------------------

      Tanpa segan & malu bagai muka tak makan saman, budak mentah sekolah tak abis meneruskan kerja2 bodoh mengutip bahan2 tak berkredibiliti & mengkopipes 100% untuk ditaburkan di blog ini dalam masa tersangat pantas mengalahkan juara dunia Usain Bolt pd waktu2 berikut.....

      14:29
      14:30
      14:31
      14:41
      ----------------------------------------
      Apakah si budak tak abis sekolah nih betul2 bengap tidak boleh mengolah atau meulis dgn keupayaan sendiri selain meniru-tairu 100% bahan2 sampah seperti tertera @ 14:59 & 15:03 di atas.......??


      ps:
      Sorry dude, we don't buy junky stuff from junk like you, got it.....??

      Delete
    23. Forum berlangsung dengan baik namun saya dapat menyimpulkan Pakatan Harapan (PH) tidak terlalu serius dalam usaha memberi pendidikan percuma kepada rakyat jika mereka memenangi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) kelak.

      Ada 2 janji utama berkaitan pendidikan tinggi; pertama mereka ingin menjadikan universiti awam percuma dalam tempoh 5 tahun, dan tidak meletakkan kewajipan kepada graduan untuk membayar hutang Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) sehingga mencapai angka gaji RM4,000.

      Saya berpendirian mereka tidak serius memperjuangkan pendidikan percuma kerana walaupun PRU14 semakin hampir, mereka masih gagal memberikan justifikasi dan jumlah perbelanjaan sebenar 2 manifesto berkaitan pendidikan tinggi ini.

      Melihat pengalaman lepas

      Saya fikir tidak salah kita melihat draf belanjawan pendidikan percuma yang lepas, iaitu manifesto yang ditawarkan Pakatan Rakyat pada PRU13. PR ingin memansuhkan PTPTN (pada kadar bayaran balik RM2 bilion setahun selama 20 tahun), memberikan yuran percuma kepada pelajar universiti awam, memberikan elaun kos sara hidup kepada mahasiswa sebanyak RM5,000 setahun dan mewujudkan tabung pinjaman khas untuk mahasiswa di universiti swasta.



      Kos manifesto ini RM6 bilion setahun, bagi saya angka yang boleh dicapai, lebih-lebih lagi setelah GST dilaksanakan. Namun perbelanjaan ini disangkal Khairy Jamaluddin dalam debat mansuh PTPTN anjuran Sinar Harian. Khairy berpandangan pada ketika itu untuk mewujudkan pendidikan percuma kita memerlukan jumlah yang besar sehingga mampu membuatkan negara muflis.

      Terdapat juga kajian alternatif apabila membicarakan isu pendidikan percuma. Salah satu daripada kajian tersebut dikeluarkan Gerakan Menuntut Pendidikan Percuma (GMPP). Menurut kajian GMPP, negara hanya memerlukan lebih kurang RM4 bilion untuk merealisasikan pendidikan percuma di peringkat pengajian tinggi.

      Delete
    24. Cabaran kepada Pakatan Harapan

      Cabaran pertama saya kepada PH jika berjaya menjadi kerajaan adalah memansuhkan kadar ujrah 1% PTPTN. Saya fikir ini langkah simbolik yang mudah jika mereka serius memperjuangkan pendidikan percuma. Bagi saya, kadar 1% ini seharusnya sudah lama dihapuskan. Sewajarnya mahasiswa tidak perlu dikenakan “riba” untuk pinjaman pendidikan, mahasiswa sepatutnya membayar jumlah yang sama dengan apa yang mereka pinjam. Belanja pengurusan PTPTN perlu ditanggung kerajaan memandangkan mereka tidak mampu menyediakan pendidikan percuma.

      Saudara Shazni mengatakan mereka memerlukan RM10 bilion untuk belanja pendidikan percuma. Namun, beliau tidak memberikan apa-apa perincian dalam belanjawan ini. Saya berpandangan PH belum melakukan perbincangan serius berkenaan pendidikan percuma.

      Saya juga mengemukakan soalan tentang tawaran bayaran PTPTN setelah bergaji RM4,000. Saya bimbang tawaran ini akan memberi kesan kepada peminjam baharu kerana untuk graduan mencapai gaji RM4,000 memerlukan masa yang panjang. Tawaran ini jelas akan menganggu kadar bayaran balik PTPTN pada tempoh yang panjang.

      Kemudian mereka perlu menyatakan dari mana mereka akan mengambil wang sebanyak RM10 bilion, lebih-lebih lagi apabila GST ingin mereka hapuskan. Saya fikir soalan-soalan ini penting ketika membincangkan sejauh mana janji-janji pakatan pembangkang ini realistik.

      Pendidikan tinggi penting untuk orang miskin

      Saya percaya pada peringkat pra-sekolah, sekolah rendah dan sekolah menengah, negara memiliki sistem pendidikan yang murah. Ada beberapa polisi boleh diperbaiki pada peringkat pendidikan rendah, seperti memperkenalkan polisi untuk mengatasi masalah nutrisi yang dilaporkan oleh Tabung Kanak-kanak PBB (Unicef) tempoh hari.

      Cabaran utama golongan yang berpendapatan rendah adalah ketika ingin melangkah ke institusi pengajian tinggi. Lebih-lebih jika pelajar itu mendapat keputusan yang sederhana, terlalu banyak bantuan yang ada lebih memfokuskan keputusan peperiksaan berbanding keadaan ekonomi sesebuah keluarga.

      Oleh sebab itu ahli politik tidak boleh hanya bermain kata-kata dalam menawarkan pendidikan percuma. Jangan beri harapan palsu dalam isu ini. Ada kumpulan rakyat yang benar-benar memerlukan pendidikan yang percuma atau murah.

      Angka perbelanjaan pendidikan percuma bukanlah seperti wahyu daripada langit. Penetapan perbelanjaan memerlukan kajian terperinci dan mengambil kira keadaan ekonomi semasa. Bagi saya, Barisan Nasional juga perlu datang dengan angka-angka yang tepat dalam menolak pendidikan percuma, biarlah para sarjana dan orang awam dapat melihat.

      Perkara penting yang selalu tidak difahami oleh ahli politik adalah pendidikan bukan perniagaan dan mahasiswa bukan komoditi.

      Delete
    25. Budin, kau block ajelah pak lebai sorang ni. Dia dtg sengaja nak tapau blog kau. Sekejap dia jd umno, sejejap lg pas Ini bukan lebai tapi....(isi tpt kosong) Tak ada adab langsung dia ni. Kalau betul dia ni GN mcm saudara Othaman katakan, memang laknatlah hidup dia nanti.

      Delete
    26. Pesuruhjaya PAS Selangor yang juga bekas exco Selangor menyerang Datuk Seri Azmin Ali yang dianggapnya sebagai "tidak bergantung kepada Allah".

      Mengulas mengenai isu peruntukan untuk wakil rakyat PAS, Sallehen Mukhyi berkata tindakan menteri besar Selangor berkenaan menafikan hak mereka itu membayangkan sikap Azmin yang cuma "bergantung dengan duit" dan "makhluk".

      "Hari ini kita (wakil rakyat PAS) dinafikan mendapat peruntukan kerajaan negeri Selangor.

      "PAS Selangor sama dengan PAS Terengganu yang tidak mendapat peruntukan kerajaan negeri masing-masing.

      "Mungkin Azmin Ali berfikir dengan dia tidak beri peruntukan kepada kita, jadi payah untuk kita hendak jinakkan hati orang (berkempen untuk PAS).

      "Maknanya, dia (Azmin) tidak bergantung kepada Allah tetapi bergantung dengan duit, dengan makhluk," kata Sallehen seperti dipetik harakahdaily.

      Sallehen mula membangkitkan isu peruntukan daripada kerajaan negeri itu sejak akhir Jan lalu apabila mendedahkan ia dibekukan untuk wakil rakyat PAS sejak Sept 2017.

      Exco PAS dimalukan

      Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabak itu juga menganggap tindakan Azmin itu sebagai "pelik".

      Pada 28 Feb pula Sallehen mendakwa sembilan ADUN PAS Selangor terpaksa mengeluarkan wang sendiri berjumlah RM700,000 untuk program bagi dua bulan terakhir kesan keputusan kerajaan negeri.

      Kata Sallehen langkah Azmin menafikan peruntukan dibekukan bertentangan dengan janjinya sendiri untuk mengutamakan kebajikan rakyat.

      "Setakat ini kami tidak menerima sebarang peruntukan walaupun diberitahu ia telah diagihkan kepada ADUN lain (daripada parti komponen Pakatan Harapan)," katanya.

      PAS Selangor kemudian menulis surat kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah pada 12 Mac lalu bagi mengadu masalah yang mereka hadapi.



      Azmin kemudian berpendapat tindakan PAS Selangor mengheret istana dalam isu berkenaan merupakan penghinaan kepada institusi diraja terbabit.

      Kata timbalan presiden PKR itu tidak ada sebab untuk PAS Selangor melibatkan pihak istana dalam isu pentadbiran.

      Menurut Sallehen Azmin juga mengetepikan PAS Selangor semasa Pakatan Harapan (HARAPAN) meraikan sambutan 10 tahun mentadbir negeri di Stadium Melawati pada 18 Mac lalu.

      Lebih daripada itu Sallehen berkata exco PAS turut dimalukan pada sambutan berkenaan.

      "Semua exco diberikan ruang dan peluang untuk bercakap tentang kejayaan-kejayaan yang lalu sampai hari ini, kecuali exco-exco daripada PAS.

      "Sedangkan dia minta peruntukan kelulusan kerajaan negeri sebanyak RM612,000 untuk buat program itu. Tiga orang exco kita dimalukan dalam program itu," katanya.



      Sallehen berkata demimian semasa merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kemaman.

      Untuk rekod PAS sudah tidak menjalin kerjasama dengan mana-maana parti dalam HARAPAN yang kini menerajui kerajaan Selangor.

      Bagaimanapun dalam keadaan begitu PAS kekal memegang jawatan exco kerajaan negeri.

      Pada malam sambutan di Stadium Melawati itu juga PAS menganjurkan program sendiri iaitu majlis solat hajat, munajat dan syarahan perdana.

      Delete
    27. Itu lebai malang bawak kopipes pas yg dah kelamkabut...

      Presideng nye ade masalah pemahaman...lain ditanye lain dijawab...mungkin presideng dan ulamak pertama di malaysia makan dedak haram..

      Delete
    28. "Solat pun PAS tak sebut dalam manifestonya.

      "Patutnya kamu bertanya, mana solat? Mana zakat dan haji? Bukankah itu lebih besar dalam pemerintahan Islam daripada hudud? Mengapa PAS tak sebut?" katanya.

      Baca Hadi minta Cina bantu PAS selamatkan negara

      Nik Abduh menegaskan dalam manifesto itu terkandung "semuanya".

      Semuanya ada. Akidah yang benar, ibadah yang sahih, akhlak yang luhur, undang-undang Islam yang adil, pemerintahan yang bersih berintegriti dan kehidupan rakyat yang makmur sejahtera.

      "Manifesto Malaysia Sejahtera adalah manifestasi sebahagian Gagasan Islam sempurna yang ditawarkan PAS demi Malaysia yang lebih baik selepas PRU-14 nanti," katanya.

      Tidak cukup dengan itu anak bekas menteri besar Kelantan itu menambah, orang yang mengkritik manifesto berkenaan sebagai "berakal sempit" laksana tempurung otak.

      "Malang, akal kamu sempit sesempit tempurung otak. Tempurung untuk otak, bukan untuk akal. Akal biarlah luas seluas Islam," katanya.

      Delete
    29. Walaupun tidak disebut khusus dalam manifesto pilihan rayanya, PAS menegaskan mereka tidak pernah melupakan perjuangan untuk melaksanakan hukum hudud.

      Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan, usaha melaksanakan hudud kini menjadi sebahagian daripada agenda memperkasakan Mahkamah Syariah dan sistem perundangan Islam.

      "Jadi hudud itu termasuk dalam itulah. Hudud ini bukanlah satu benda yang besar. Ia satu program dalam usaha memperkasakan Mahkamah Syariah.

      "Macam rang-undang 355 (RUU355), kita tak sebut hudud tapi memperkasakan Mahkamah Syariah.

      "Bila Mahkamah Syariah ini diperkasakan sistem undang-undang syariah diperkasakan, automatik hudud ataupun unsur-unsur hudud berada di dalamnya," katanya ketika ditemui media selepas majlis penyerahan borang keahlian PAS daripada bekas ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia di Kota Bharu, hari ini.

      Dalam manifesto yang diumumkan Sabtu lalu, PAS tidak menyebut berkaitan hudud – yang sekali gus menjadi tanda tanya dan mengundang kritikan musuh politik mereka.

      Menjawab serangan itu, Takiyuddin yang juga anggota parlimen Kota Bharu bertanya kembali apakah sumbangan pengkritik pula terhadap perjuangan Islam.

      "Bagi mereka yang mengkritik PAS ini lari daripada perancangan melaksanakan hudud, kita nak tanya kepada mereka ini apa perjuangan mereka untuk Islam?

      "Langsung tidak ada," tegasnya.

      Tambah beliau, agenda mereka lebih besar kerana hudud hanya sebahagian daripada tuntutan Islam.


      "Kita memang menyebutkan perkataan Islam, Islam itulah yang penting bagi kita dan Islam itu boleh dicernakan dalam pelbagai aspek yang lain.

      "Dan apabila kita menyebut hudud, kita tak boleh rasa fobia bahawa itulah satu-satunya yang nak diperjuangkan oleh PAS.

      "Dalam syariat Islam hudud itu salah satunya, kita ada hudud, qisas, takzir dan banyak lagi aspek lain," katanya.

      Delete
    30. Seramai 34 anggota Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) bahagian Kota Bharu termasuk naib ketua, ketua srikandi dan ketua pemuda serta 12 ketua pusat daerah mengundi (PDM) memilih untuk menyertai parti PAS.

      Bekas Naib Ketua BERSATU bahagian, Mohd Nor Hashim Che Min berkata, penyertaan mereka itu sekali gus melucutkan jawatan dan keanggotaan dalam BERSATU.

      Menurutnya, pengisytiharan itu dibuat susupan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai pengerusi BERSATU serta Ketua bahagian, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman.

      "Kami cukup kecewa dengan sikap Dr Mahathir yang kelihatan terlalu mengutamakan DAP dalam setiap tindakan dan keputusan parti.

      "Hingga akhirnya kepentingan orang Melayu bawah perjuangan BERSATU sudah tidak lagi kelihatan sebagai keutamaan," katanya pada sidang media di Kediaman Rasmi Menteri Besar Kelantan di Kota Bharu, hari ini.

      Hadir sama Setiusaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan merangkap yang dipertua PAS kawasan Kota Bharu serta barisan kepimpinan PAS kawasan.

      Pada majlis itu, Mohd Nor Hashim dan rakan-rakan turut menyerahkan borang keahlian PAS kepada Takiyuddin yang turut disaksikan Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob.

      Bekas ahli BERSATU bahagian Kota Bharu itu juga melakukan simbolik penyertaan mereka ke dalam PAS dengan menanggalkan baju parti lama dan dipakaikan dengan kemeja T PAS.

      Mengulas lanjut Mohd Nor Hashim berkata, mereka juga kecewa dengan sikap Pakatan Harapan Kelantan yang dilihat amat sibuk berebut kerusi dan hanya memusatkan perhatian untuk bertanding berbanding khidmat kepada rakyat.

      "Walaupun mereka secara asasnya tidak memiliki kekuatan di peringkat akar umbi dan dalam struktur masyarakat, tetapi nafsu besar mereka kelihatan mahu bertanding di semua kerusi.

      "Parti Amanah Negara (AMANAH) sebagai contoh mahu membolot segala kerusi yang ada di Kelantan walaupun kekuatan mereka entah di mana.

      "Kami semua sudah muak dan jelek dengan politik adu domba serta tidak berpenghujung dimainkan oleh mereka.

      "Justeru, dengan pengisytiharan ini, secara sukarela dan bangganya menyertai PAS sebagai parti Melayu tertua yang menjadikan Islam sebagai dasar perjuangan sekali gus menjadi destinasi terakhir perjuangan kami, Insya-Allah," katanya.

      Takiyuddin: 'Ahlan wasahlan'


      Sementara itu, Takiyuddin berkata, pihaknya menyambut penyertaan kumpulan itu dengan penuh rasa syukur dan gembira.

      "Kita ucapkan ahlan wasahlan (selamat datang) kepada saudara Hashim dan rakan-rakan yang memilih untuk bersama PAS.

      "Ini satu lagi peristiwa bersejarah yang kali ini berlaku di Kota Bharu yang bekas anggota BERSATU dengan rela hati menyertai PAS untuk kita bersama-sama menghadapi pilihan raya umum ke-14," katanya.

      Delete
    31. Lobai ooii..satu satulh..macam mana ko longgok tulisan sekali gus..payah nak komenlh beb..ko bukak blog kolh kan senang..lobai malang..dah jd dukun pak belalang..klentong klentang..hahahahahampas!!

      Delete
    32. Nik Abduh anak derhaka....hihihi

      Delete
    33. Polis akan memanggil Ketua Menteri Pulau Pinang untuk merekodkan keterangannya bagi membantu siasatan berhubung satu video yang tersebar menunjukkan Lim Guan Eng menghasut kanak-kanak membenci kerajaan dalam satu program pelancaran kelas tuisyen di Jelutong, Sabtu lepas.

      Ketua Polis Pulau Pinang Datuk A Thaiveegan berkata pihaknya akan memanggil Lim dalam masa terdekat dan beberapa individu lain termasuk mereka yang membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan.

      “Memang menjadi prosedur polis untuk merekodkan keterangan mereka terlibat termasuk ketua menteri (Lim) yang didakwa sebagai individu dalam video berkenaan bagi melengkapkan kertas siasatan kes berkenaan.



      “Kami akan panggil beliau (Lim) dalam masa terdekat dan polis juga akan memohon laporan daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk mengesan pemilik akaun laman sosial yang menyebarkan video tersebut bagi membantu siasatan,” katanya pada sidang akhbar hari ini.

      Katanya setakat ini, 3 individu direkodkan keterangan bagi membantu siasatan dan melengkapkan kertas siasatan kes berkenaan.

      Thaiveegan berkata polis juga menerima 4 laporan polis daripada individu dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta parti politik yang tidak berpuas hati berhubung video berkenaan dan pihaknya tidak menolak kemungkinan lebih banyak pihak yang akan tampil membuat laporan dalam masa terdekat.

      “Selepas kertas siasatan kes itu siap, kami akan rujuk kepada Pejabat Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan selanjutnya. Kes itu disiasat menurut Seksyen 233 SKMM,” katanya.

      Sabtu lepas, Lim dalam satu video berdurasi 32 saat itu didapati mengajar sekumpulan kanak-kanak menyanyi mengikut rentak lagu mengenai cukai barang dan perkhidmatan (GST) seolah-olah ia memberi kesan buruk kepada rakyat, ketika merasmikan Program Tuisyen Rakyat yang diperkenalkan kerajaan negeri.

      Ia kemudian mendapat perhatian ramai pihak termasuk Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) selepas video berkenaan tular di laman media sosial Facebook.

      Delete
  2. Rais Yatim tiada maruah, tak berhemah
    Dulu Madey lps dia rogol seorang amah
    Kini Madey pegang telor, dia jadi lemah
    Nak selamatkan diri, taik pun dia jamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    Si Rafidah pula, Matdey tahu rahsia AP
    Dia takut Madey sampai ngigau mimpi
    Dgn Matdey dia tak berani bermain api
    Terpaksa tumpang, jadii tali barut DAP

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais Yatim ada maruah, dan berhemah
      Dulu tak de bukti dia dituduh rogol seorang amah
      Kini Najib nak pegang telor, dia tak jadi lemah
      Nak selamakan malaysia dia buat najib jadi lemah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh


      Si Rafidah pula, Najib tak boleh jampi
      Najib takut Madey sampai ngigau mimpi
      Dgn Matdey najib tak berani bermain api
      Terpaksa lintang pukang tak cukup tanah dia cabut lari..

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahh

      Delete
    2. Adakah krn najib x ada telor maka najib x blh dilemahkan?
      Hahahaha....

      Delete
    3. tantuya kena tutoh lepas tu kena bubuh
      c4 sana, c4 sini,
      simen sana, simen sini

      sapa punya kerja dei tambi!

      Delete
  3. Suman udah tgh hari, masih lagi di tmpt tidor
    Mahu lagak juah, telor pun dah lanjut kendor
    Kena Kejora cabar, ifrit tua ini terus berundor
    Bila kita boleh berjumpa, Suman labu kundor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk tua bodoo dari tgh mlm , masih lagi tak tidor
      Mahu lagak juah, telor pun dah lanjut kendor
      Kena suman cabar, ifrit tua ini terus berundor
      Bila kita boleh berjumpa, kejora bapuk tua labu kundor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete

  4. 'Sebagai penasihat, takkan saya diam saja'

    Tiada yang pelik dengan tindakan membangkitkan isu 1MDB dan rampasan kapal layar mewah Equanimity baru-baru ini, kata Penasihat Sosiobudaya kepada kerajaan Tuan Haji Rais Yatim.
    Dalam wawancara bersama Malaysiakini, beliau menjelaskan tindakannya itu - yang mendapat kecaman daripada sejumlah pemimpin Umno - tidak lebih sekadar menjalankan tugasnya sebagai penasihat.
    "Saya dilantik Najib sebagai penasihat. Sebagai penasihat saya buat apa, nak diam saja?
    "Jadi saya beri (nasihat) kepadanya, dan sudah berhubung dengan pihak-pihak tertentu (mengenai hal yang dibangkitkan).
    "Tetapi orang kata Rais Yatim sudah meroyan. Belum tahu lagi siapa yang meroyan dalam hal ini," katanya lagi.

    ReplyDelete
  5. Dah hampir pru makin bertambah ramai yg berani tunjukkan kebencian kpd najib...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Rasanya makin semakin ramai yg mula bersuara. Ada kebaikan. Lebih byk bersuara bila hampir dgn d-day maka lebih berkesan masa mengundi. Alhamdulillah. Semoga bn tenggelam mcm titanic.

      Delete
    2. Betul bros..momentum terus mencacak cacak..UMNOBNPAS kena bajak..dah nak terberak berak..lg nak berlagak..hahaha

      Delete
  6. Rais & Pidah dah sangkut Matdey punya jerat
    Kalu sokong Najiib, depa akan dpt malu berat
    Tapi tak jadi hal, konco Matdey dua tiga kerat
    PRU-14 nanti, terkedu le ini puak iblis keparat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rais & Pidah dah sokong Madey nak masukkan najib dlm jerat
      Kalu sokong Najiib, depa akan dpt malu berat
      Tapi tak jadi hal, konco Najib tinggal dua tiga kerat
      PRU-14 nanti, terkedu le puak Najib iblis keparat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Cian ko...pantatun ko kena hijacks...

      Delete
    2. Rais masih lagi menteri dan penasihat kerajaan.

      Rafidah bekas menteri dan skrng orang besar kat Air Asia.

      Siapa wak kojola kengkang yg hidup di Belakang mati kat lorong Chow kit ni?

      Delete
    3. Bro ZA..sah..
      X tau yg hitam dgn yg putih..
      Apa lg yg pipih dgn yg bulat..
      Rafidah rais hemtam mau tunjuk jernih..
      Macai macai emm kpala masih banyak ulat..
      Macai meragam dek lalok melelih..
      Kami kasi ketam umno macai biur merempat..
      Hahahahahahancaimacai!!
      Now everybody can pantun..hahaahapantunkatun!!

      Delete
  7. Dulu Semangat 46, Rais dah bakar jambatan
    Kata dah berpatah arang dgn itu PM mantan
    Madey udah cekak telor, ini Rais iblis syaitan
    Tiada pilihan dia terpaksa le sokong pakatan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Semangat 46, Rais dah bakar jambatan
      Kata dah berpatah arang dgn itu PM mantan
      Najib nak cekak telor, ini Rais yg ade kehebatan
      pilihan yg bijak dan tepat dia sokong pakatan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Hooray! everyone can pantun..

      Delete
  8. Dulu dgn Matdey, Rais dan Rafiidah tak suka
    Tapi depa udah kena ugut dgn si tua bangka
    Matdey mmg banyak, simpan rahsia mereka
    Terpaksa iblis2 ini, menjadi talam dua muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1Mdb = 1israel



      ingatkannjadi mcm epf

      ropenyer

      jadi skim pak man telo

      Delete
  9. Nasib malang udah menimpa Rais & Rafidah
    Mereka udah diugut Matdey si penjilat ludah
    Kalau ikut Najib rahsia mereka akan didedah
    Terpaksa lah dua ekor ifrit ni berpaling tadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  10. Rakyat dah tau, tektik lama Madey pedukang
    Rais dah kena kepit telor kat celah kangkang
    Matdey suruh Rais tikam Najib dari belakang
    Rais tiada pilihan, kena le ikut pembangkang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Rafidah pula dgn Matdey, dah jadi mati kutu
    Dulu sakau saham & AP bagi anak menantu
    Kini Matdey sudah peras ugut dia jadi buntu
    Agenda musibat Matdey dia terpaksa bantu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  11. Rais dan Rafidah mmg tak punya lain pilihan
    Matdey siimpan fail2, depa punya kesalahan
    Kalu tak ikut Matdey, akan buruk kesudahan
    Maka terpaksa dgn Najib depa buat tuduhan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  12. Dulu dgn Madey, Rais dan Rafiidah sangat suka
    Tapi depa udah kena ugut dgn si Najib ungka
    Najib banyak simpan rahsia mereka
    Terpaksa kejora bapuk tua bodoo , menjadi talam dua muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Reply

    ReplyDelete
  13. Rais dan Rafidah mmg tak punya lain pilihan
    Najib siimpan fail2, depa punya kesalahan
    Kalu ikut Madey, akan buruk kesudahan
    Maka dengan Najib depa tak boleh tahan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  14. Mana berani nya Rais dan Rafidah nak mufarakah...cakap kat luar ajelah pandainya. Rais tu semua rakyat tau dia ada kes ngentot dengan amah Indon dulu , Rafidah pulak dah kenyang temboloknya sapu AP untuk diri dan aank beranaknya..mereka tau kalau dia orang berpaling tadah, kes2 tersebut akan terbongkar semula oleh media di negara ini. Inilah orang2 yang masa jadi menteri kabinet dulu, bukannya berjuang membela nasib rakyat, tapi asyik melayan nafsu serakah sendiri dan memenuhkan tembolok peribadi. Sapalah nak percaya cakap dia orang ni..sendiri pun terpalit dengan bermacam2 skandal bawah selimut yang disorok selama ni. Malah ada cakap2 nakal dari dalam PH sendiri yang mengatakan Rais dan Rafidah ni masih bernafsu nak bertanding semula atas tiket PH...masih banyak perjuangan peribadi mereka yang belum selesai dulu, ialah manalah tau , kalau betullah Madey jadi PM lagi sekali, dah tentu mereka berdua yang kaki bodek ni akan dilantik semula sebagai menteri kabinet dalam kerajaan PH. Mereka dah tau kalau mengendeng paad DSNR takkan dilayan punya, dah expired karier politik mereka , nanti jadi liabiliti..bukan aset lagi kepaad UMNO/BN. rakyat memang dah nampak sangat permainan jijik mereka ni...semata2 untuk meraih keuntungan politik peribadi, bukannya betul2 nak bersuara untuk membela hak rakyat. Jangan mimpilah Madey dan PH nak letak kau orang sebagai calon dalam PRU nanti...dia pun tau kesetiaan kau orang memang tak boleh dipercayai langsung..hanya condong kepaad pihak yang mampu memberi apa yang kau orang hajati aje beb !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang tak de bukti hanye bust fitnah kpd Raus...

      Kalo Rafidah sapu Ap langgar undang2 geng najus boleh ke balai polis buat adyan...jangan biarkan prompak bebas...jho lo merompak geng najis biarkan mewah...penakut cina Geng Najis...

      Delete
    2. Bos kau pun ada kes ngentet jugakkan? Takkan kau nak pejam mata wahai GN yg kononnya pejuang bangsa? Ohhhh... Lupa. Kau ni kan kaki bodek. Kihkihkih

      Delete
    3. bulat ken dan KBB...Rais tu dah tentu kes ngentotnya tu dah terbukti dan dibawa ke mahkamah, tapi isu DSNR tu hanyalah berita palsu dan fitnah emaat2 yang direkayaas oleh pembangkang..kalau betullah tuduhan kau orang, kenapa sampai sekarang takde pun kes tu dibawa dan dibicarakan di mana2 mahkamah samaada sivil maupun syariah??? Ini adalah bukti sahih isu tu hanyalah tuduhan palsu semata2 untuk mengaibkan nama baik DSNR dan kerajaan..rakyat pun pelik, kenapa wanita yang dikatakan terlibat dengan DSNR tu tak tampil buat pendakwaan sehingga sekarang...kan mahkamah di Msia ni adil dan tak berpihak pada sesapa pun, hatta PM ????

      Delete
    4. Temberang...mahkamah mana?...hehehe

      Delete
    5. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12
      11:12
      11:36
      12:00
      11:51
      12:10
      12:20

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!


      ps:
      Sorry dude, we don't buy junky stuff from junk like you.

      Delete
    6. GN..ko banyak menyapu pun..mengendeng pun..bodek pun..apcam x ikut berpantun..besar tu ko punya kebun..bertongkatlh ko sampai rabun..selagi ada peruntukan ko kasi samun..hahahahancai!!

      Delete
    7. Klu rais dan rafidah nak jd menteri balik pun aku lg suka. Drpd pilihan barisan najib yg terdiri dr org yg x ada apa yg blh dipercayai. Bangang dan bongok ada la. Gangster pun byk dlm barisan najib tu.

      Delete
  15. Rafidah dgn tun Madey, mao bersekutu
    Dulu berjuang hingga lupa anak menantu
    Kini Najib sudah merompak dia jadi buntu
    Agenda Madey nak selamatkan malaysia dia terpaksa bantu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  16. Mana FuckTun bebal punya pantun & madah
    Mana pula hilang Suman bapok haram jadah
    Tak nak bagi komen ker hal Rais dan Rafidah
    Huerghh..ptuih...muka depa ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. FanTun hebat punya pantun & madah
      Kenapa pula melalak kejora
      pantatun sampah bapok haram jadah
      bagi komen hal Rais dan Rafidah
      Huerghh..ptuih...muka kejora bapuk tua bodoo ni aku nak ludah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  17. Rakyat dah tau, tektik lama Najib pedukang
    Rais nak di kepit telor kat celah kangkang
    Rais tak pernah tikam dari belakang
    Rais tahu pilihan terbaik kena lari dari manusia perangai binatang..

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  18. Kan dah betul telahan ramai rakyat..Madey ni memang ad simpan fail2 sulit dan segala rahsia menteri2nya dulu..sekaranglah masa yang terbaik untuk memeras ugut mereka. Ini bukan sesuatu yang baru bagi Madey..dia dah biasa sangat buat keje jijik ni. Mantan AG tu juga pun dicekut telurnya oleh Madey, sebab tulah terpaksa ikut kehendaknya terlibat dalam konspirasi untuk menggulingkan DSNR dan kerajaan..begitu juga dengan mantan KP SPRM, mantan Gabenor BNM..semuanya kena benda yang sama oleh Madey kutty. Dia orang dah takde pilihan..kalau tak ikut lagi teruk kena dengan kutty tu. Tak mustahil..rahsia2 besar pimpinan2 tertinggi PH pun dalam genggamannya..pasti akan digunakan untuk memastikan mereka tunduk dan patuh mengkhinzir buta padanya. kalau dia jadi PM...maka akan berulanglah episod duka lara yang sinonim dengan pentadbirannya selama 22 tahun dulu tu. Wahai pimpinan2 PH dari parti2 komponen ..bangkit dan sedarlah, buka mata sebelum terlambat..anda semua bakal dikeldaikan aje oleh Madey tu !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..Geng najis masih boddooo lagi...ade kuasa ker tun madey nak dakwa?....

      Delete
    2. Zahid ade ratus jutawang pon tun madey tak boleh buat ape2.... Hanye boleh tanye...

      Kenape Geng Najis makin lame makin bahlul?...hehehehege...cian nye ko geng najis..

      Delete
    3. KBB..aqpalah bangangnya kau ni..ingat dah semakin susut , rope2nya masih mencanak naik hingga langit ke tujuh pulak. Kalau dia jadi PM..dah tentu dia kan ada kuasa macam tu..isu lieat DSAI dah jadi bukti betaap dia boleh mendakwa TPMnya sendiri..begitu juga maas OPS lalang dulu, kan tu bawah arahannya, begitu juga arahan untuk menembak sampai mati penduduk2 semasa kes di memali tu, tu semua kan dibawah kuasanya..tapi Tun Musa yang dikambing hitamkan. Sapa yang arahkan PDRM untuk menghayun belantandan menyembur air kimia kepada peserta2 Reformasi dulu tu kalau tak si Kutty ni??? kau tengok sendiri..benda2 macam ni ada tak berlaku maas pemerintahan DSNR..takde beb. Ingat..sejaarh Msia dah mencatatkan segala salahguna kuasa Madey semasa jadi PM dulu, dalam dakwat merah..dan ini akan terus kekal sebagai episod hitam lagi jijik dalam ingatan seluruh rakyat Msia yang cintakan keamanan dan kedamaian beb !!!!!

      Delete
    4. Jadi Rais tak yakin najib akan menang lah tengok sambutan kpd tun...hahahahaha...

      Delete
    5. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12
      11:12
      11:36
      12:00
      11:51
      12:10
      12:20

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!


      ps:
      Sorry dude, we don't buy junky stuff from junk like you.

      Delete
  19. AIDCNews -16/03/18 –Untuk menjayakan misi tawan Johor pada PRU 14, penasihat DAP, Lim Kit Siang mengarahkan tiga lagi tentera merah parti itu berpindah kawasan bertanding di negeri itu.
    Tiga aktivis DAP itu adalah Yeo Bee Yin, Gobind Singh Deo dan Liew Chin Tong.
    Bee Yin dari DUN Damansara Utama, Selangor dilaporkan berpindah ke Parlimen Segamat bagi menentang Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. S. Subramaniam (MIC).
    Gobind Singh dari Parlimen Puchong, Selangor dilaporkan berpindah ke Parlimen Labis untuk berdepan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Chua Tee Yong (MCA).
    Manakala Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong sebelum ini menang di Parlimen Kluang dipindahkan ke Parlimen Ayer Itam untuk berdepan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Wee Ka Siong (MCA).
    Kit Siang dikatakan meniru modus operandi PRU 13, di mana beliau sendiri berpindah dari Ipoh Timur, Perak bertanding di Gelang Patah; Chin Tong dari Bukit Bendera, Pulau Pinang ke Parlimen Kluang dan Teo Nie Ching dari Parlimen Serdang, Selangor ke Parlimen Kulai.
    Kebanyakan Ahli Parlimen dan ADUN dipindah dari Selangor dan Pulau Pinang kerana kedua-dua negeri itu dianggap kubu kuat DAP.
    “Ini keputusan yang sangat berani dan tidak mementingkan diri sendiri, kerana Bee Yin akan meninggalkan kerusi DUN Damansara Utama, yang mana dia menang dengan majoriti besar di semua kerusi Dewan Undangan Negeri Selangor lima tahun lalu.
    “Bee Yin mengikuti contoh pemimpin DAP seperti Pengerusi DAP Johor MP MP Kluang Liew Chin Tong, serta Ahli Parlimen Kulai Teo Nie Ching, meninggalkan kerusi yang selesa dan selamat di Pulau Pinang atau Selangor untuk mencuba nasib di Johor.
    “Dia juga menghadapi risiko tidak terpilih tetapi para pemimpin DAP berhak mendapatkan asam garam mereka, tidak ada ‘zon selesa’ kerana mereka mesti bersedia mengambil risiko sehingga Pakatan Harapan dapat berjaya dalam misi untuk mencipta tsunami politik kebangsaan pada GE14, “kata Kit Siang dalam satu kenyataan.
    Kit Siang berkata Pakatan Harapan mesti memenangkan Bee Yin sebagai satu simbol Malaysian Malaysia iaitu impian rakyat Malaysia, tanpa mengira bangsa atau agama.
    “Biarkan semua pihak dalam Pakatan Harapan – DAP, PKR, Amanah dan Bersatu – bekerja keras dan bersatu untuk mencipta sejarah di Johor dan Malaysia dan untuk perubahan pertama kerajaan Persekutuan dalam sejarah 61 tahun negara,”katanya.
    Pada PRU 13, DAP memenangi 4 Kerusi Parlimen dan 13 kerusi DUN di Johor yang merupakan parti dominan di kalangan pembangkang di negeri itu.

    #######################################################

    Tengok ajelah permainan politik kotor lagi jijik DAP untuk menguasai negara...mereka telah mencaturkan tempat2 yang selamat untuk calon2 mereka bertanding..manakala tempat2 panas dan berisiko tingg diserahkan kepaad parti2 komponen lain. Amanahlah yang paling banyak dibuli...mual2 Berastu dah mainkan mereka, sekarang DAP pulak. Rakyat pun pelik..mana perginya suara Mat Syabu, Husam Kusam dlll..dah kena beli ke dengan DAP, sampai tak berani bersuara macam bangkai bernyawa pulak dah. Takan lah kewrana tembolok dah penuh, kau orang sanggup menggadaikan prinsip perjuangan ahli2 Amanah??? rasanyalah, kalau PH menang nanti, takde sorang pun pmpinan Amanah yang akan dilantik sebagai menteri..paling2 kuat pun jadi speaker parlimen dan DUN aje, itulah layaknya kau orang beb !!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo takut di lambong ombak jangan berumahdi tepi pantai...mca dah boikot umno...

      Delete
    2. Kawasan majoriti cina dah tentu DAP menang...kawasan ade pengundi cina sebagai penentu PH berpeluang menang kerana mca dah boikot umno...

      Umno boleh bersiap jadi pembangkang plak...

      Soal menteri bukan ditentukan oleh umno dan geng najis....

      Delete
    3. Geng Najib dah 'menurun' menjelma jadi 'lebaimodern' pulak, mengulangi kerja2 bodoh mengkopipes yg dikutip dari sumber tak berkredibiliti serta meragukan dalam keadaan begitu mencemaskan bagai orang sakit perut termakan julap nak melePAS ke jamban pd waktu2 berikut :-

      10:15
      10:15
      10:54
      10:57
      11:02
      11:12
      11:12
      11:36
      12:00
      11:51
      12:10
      12:20

      Itulah padahnya bila tersangat gelojoh & tergopoh-gopoh mengisi tembolok tanpa periksa bahan2 itu bersih & selamat untuk dihadam.

      Padan muka si budak mentah tak abis sekolah nak tunjuk pandai, hanya berupaya tiru-tairu kopipes saja......!!


      ps:
      Sorry dude, we don't buy junky stuff from junk like you.

      Delete
    4. GN, tadi kau ckp KBB tu bodoh, sekarang aku pulak nak ckp kenapalah bongok kau bertingkat tingkat. DAP nak kuasai pemerintahan negara pun apa ada hal. DAP parti politik yg sah, layak untuk bertanding dan tak pernah diharamkan mcm UMNO. Jadi apa ada hal. Biarlah.

      Delete
  20. Dulu, Rais & Pidah benci Matdey keling India
    Tapi depa dah kena ugut dgn ini keling paria
    Kalu tiidak ikut, Matdey akan bongkar rahsia
    Terpaksa ler iblis2 tu jadi budak suruhan dia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. Dulu, Rais & Pidah suka Madey pemimpin bijak
    Sekarang tun kembali semula dgn segak
    Najib yg teragak agak
    Terpaksa ler si iblis menunggu saat dipijak...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  22. Hari ini, dalam 'Sinar', Ainina buat pengakuan
    Cap Munge parti haprak yg tiada arah haluan
    Sebalik nya UMNO-BN jelas matlamat tujuan
    Secara terbuka, dia tetap pilih Najib sbg tuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bukan main lagi pencacai bn-umno menyebar transkrip perbualan seks, kononnya melibatkan Anina Saadudin sebelum ini.
      Askar-askar cyber (cybertrooper) upahan Umno mendakwa suara perbualan seks mantan Ketua Srikandi PPBM itu turut disebarkan. Banyak akaun-akaun askar cyber Umno menggunakan ayat-ayat yang sama berulang-ulang ...

      Kami di Bersatu & Pakatan Harapan sikit pun tak terkilan jika najib sudi menguitip Ainina, malah mengucap syukur terhindar dari 'kemaluan besar' ini.

      Fahammmmmm......??

      Delete
    2. Ainina gedik suka buat pengakuan
      Cap keris karat parti haprak yg tiada arah haluan
      Sebalik nya PH jelas matlamat tujuan
      Anina tetap tadah kincin Najib sbg tuan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  23. Matdey tahu rahsia, kes amah yng Rais tutoh
    Sbb itu dgn Matdey, Rais kecut batang butoh
    Apa saja suruhan Matdey, Rais turut & patoh
    Sanggup berkomplot, untuk bikin Najib jatoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak nyebut kata2 carut 'butoh', 'jubor', 'kotey', 'lancap', 'pukimak', 'liwat' tak sah bagi kejora musibat, kan..kan..kan..........???

      Delete
    2. Banyak fitnah kes amah yng tuduh Rais tutoh
      Sbb itu dgn najib, Rais tak kecut batang butoh
      Apa saja suruhan Najib, Rais tak turut & patoh
      Bersama tun untuk bikin Najib jatoh

      Delete
    3. Yes!! Kita semua mau kasi dia jatuh..nanti dia jatuh rakyat kasi tutuh..bubuh..terus sg buluh..hahahapantunkatun.

      Delete
  24. Saya pernah pergi bertemu dgn YM TR d kediaman nya d jln langgak golf.

    banyak juga isu2 yg dia kongsi bersama.

    saya masih lagi berdoa agar beliau akan menyuarakan pendpt mengenai kemelut 1mdb n jho lo secara terbuka.

    jika pendirian nya sama saperti ts rais n ts rafidah, maka saya percaya lebih ramai lagi ahli2 kanan UMNO (veteran) akan keluar utk menyuarakan pendpt.

    jika ini berlaku maka 'najib n rosmah' wil b toasted alive (poochit !!!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moga ianya berlaku tuan rahman..moga ianya berlaku..

      Delete
    2. sdra ramly

      jgn tinggal title dato rahman.

      walau saya pun beesama ghafar baba setuju kita semua tak perlukan ini semua gelaran.andai pak ghafar hidup habislaaa di buat akta utk mike yg dok atas kayangan kuning tuu.. mentaati sepenuhnya perlembagaan dan undang2 negara

      kpd yg bglar dato hantar balik la pngat korang mcm apa Tun M buat

      Delete
    3. O ye..maaf Dato..malaysiabaru..

      Delete
    4. percaya lah !

      Iinsya'allah, ia nya akan berlaku dlm masa terdekat.

      bangkai gajah mustahil utk d tutup dgn nyiru.

      teruskan asakan.

      Delete
  25. Kat N.S., Boboi bikin pegawai kerajaan pucat
    Anak Matdey ini, fizikal ok, tapi mental cacat
    Dia buat kenyataan, mcm orng akal terencat
    Kalu tak sokong PH peg k'jaan akan dipecat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ibunya Doktor Perubatan Bertauliah Wanita Melayu Pertama dalam sejarah.

      Ayahnya juga Doktor Perubatan Bertauliah & dianugerahkan Pemimpin Terhebat oleh PBB & OIC serta satu2nya pemimpin Melayu Islam dapat masuk ke dalam Kaabah serta Maqam Rasululllah.

      Mukhtiz seorang lulusan Sarjana Muda Sains dan Pengurusan dan Pentadbiran Pemasaran dari University of Boston, Amerika Syarikat dalam tahun 1989.


      KEJORA MUSIBAT:
      Nama sebear apa?
      Anak siapa?
      Sekolah mana?
      Kelulusan apa?

      Delete
    2. Kat N.S., mukhriz bikin pegawai kerajaan pucat
      Anak Madey ini, fizikal ok, mental sihat
      Dia buat kenyataan, mc orng akal hebat
      Kalo peg k'jaan buat kerja tak ikut peraturan akan dipecat

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  26. Kejora terus berpantun dngn penuh syahdu
    Lihat pantun2 hamba, FuckTun jadi terkedu
    Kenapa larii, dah tidak berani ke nak beradu
    Takkan nak harap si Suman tua sami Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Pantatun Kejora penuh dungu
      Bukan cikgu tapi cik gundu
      Bro Fan Tun lebih berilmu
      Nilai pantunnya baca tak jemu

      Delete
    3. Pantun???

      ...ngu
      ...du
      ...mu

      ...ini katun...!!!

      Kejora berpantun relaks & santai
      Lembik lunyaii Suman dia bantai
      Tapii... Suman yg konon nya otai
      Kikiki..berguling hamba di lantai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Ini contoh pantun pusaka bangsa turun temurun.....

      Pulau pandan jauh ke tengah
      Gunung daik bercabang tiga
      Hancur badan dikandung tanah
      Budi yg baik dikenang juga


      Perhatikan...
      tengah - tanah
      tiga - juga

      So, apa masalah kamu, suar? Kenapa kamu bebal sangat tapi nak berlagak pandai...??

      Delete
    5. Saudara Othaman. Janganlah membuang masa melayan si dungu itu. Sudahlah dia tu tak berilmu, bongok pulak tu. Dan pantunnya pula usahlah dibaca, ianya bukan pantun tetapi luahan kemarahan macai yg tak ada apa2 sumbangan pd bangsa dan negara.

      Delete
    6. Kejora bapuk tua terus berpantatun sampah dngn tak ade syahdu
      Lihat pantatun2 kejora bapuk tua hamba, FanTun langsung tak terkedu
      Tak de yg larii, tapi tak ade standard nak beradu
      Takkan nak layan sitongong bapuk tua sami Hindu

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  27. Dulu Ainina tersasul, dikatanya Najib kencing
    Dlm Cap Munge baru le tau siapa yg hancing
    Rupanya Matdey lebih busuk dari taik kucing
    Sbb itu dia balik semula, menyokong 'dacing'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu Ainina kata Najib kuat kencing
      Tak dapat dedak baru le dia rindu hancing
      Rupanya hancing Najib lebih sedap dari taik kucing
      Sbb itu dia balik semula, menyokong 'dacing'

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  28. Suman tua dah lunyai masih nak lagak hebat
    Tak beranii dtg, hamba cabar ini tua musibat
    Kotey dah tak mau naik, walau dia telan ubat
    Tak serik2 ke, cgu Kejora ganyang dan sebat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada mana yang takut
      Pantatun serabai lagi berserabut
      Buatan budak hingusan pengecut
      4 kali terbukti telornya kecut

      Delete
    2. Pantun???

      ...kut
      ...but
      ...cut

      ...ini katun...!!!

      Kesian sungguh si Suman unta
      Kerap Kejora kasi dia telanjang
      Dah le bunyi hujung tak sekata
      Baris pula, tidak sama panjang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh

      Kejora berpantun relaks & santai
      Lembik lunyaii Suman dia bantai
      Tapii... Suman yg konon nya otai
      Kikiki..berguling hamba di lantai

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Ini contoh pantun pusaka bangsa turun temurun.....

      Pulau pandan jauh ke tengah
      Guunung daik bercabang tiga
      Hancur badan dikandung tanah
      Budi yg baik dikenang juga


      Perhatikan...
      tengah - tanah
      tiga - juga

      So, apa masalah kamu, suar? Kenapa kamu bebal sangat tapi nak berlagak pandai...??

      Delete
    4. Kesian Suman lahanat petualang
      Bingai dungu, mau tunjuk belang
      Pantun yg sama, dia ulang-ulang
      Tidak ubah nya spt bapok jalang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    5. Kejira bapuk tua dah lunyai masih nak lagak hebat
      Tak beranii dtg, hamba cabar ini baouk tua musibat
      Kotey dah tak mau naik, walau dia telan ubat
      Tak serik2 ke, seman ganyang dan sebat

      Delete
    6. KEJORA MUSIBAT:
      Nama sebenar apa?
      Anak siapa?
      Ibu ayah bernikah ker?
      Sekolah mana?
      Kelulusan apa?

      Delete
  29. Posting si Budin, bikin kita ketawaa berdekah
    Apa kejadah, ditanya Rais & Pidah mufarakah
    Baik suruh Hasmah-Rosmah lwn musabaqah
    Atau tanyakan, bila Kejora-Mas mau bernikah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posting Shahbudin ada fakta
      Rais & Fidah dah mula berkata
      Hasmah contoh terbaik wanita
      Rosmah gelojoh nak kaut harta

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Dengan mengikut ciri2 pantun pusaka bangsa turun temurun.....

      Pulau pandan jauh ke tengah
      Gunung daik bercabang tiga
      Hancur badan dikandung tanah
      Budi yg baik dikenang juga


      Perhatikan...
      tengah - tanah
      tiga - juga

      fakta - kata
      wanita - harta

      So, jangan kamu bebal sangat nak pertikai nak berlagak pandai...?? Sedarlah kamu tuu, sekolah pun tak abis, fahammmmm...!!

      Delete
    4. Rosmah terbaik punya wanita
      Cekap Quran, aktif PERMATA
      Hasmah dlm Quran jahil buta
      Ntah2 tak kenal pun alif ba ta

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhh

      Delete
    5. Kejora bapok, manusia x ada maruah
      Sokong klepto,dpt duit hidup mewah
      Klu jumpa aku,sah dia ni jdi arwah
      Dgn pantun pun budak ni makan kuah


      Ha2 ha2 ha2 ha2 ha2 ha2

      Delete
    6. Dah lari Suman, cai Matdey kutty
      Mekcy bapok dtg, ingin nak ganti
      Mau lagak hebat, mcm ahli gusti
      Dibuat gertak, auw auw..geli hati

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    7. Woii bapok!!!! Ha2 ha2 udah udahla tu pantun taik tu! Kikikikiki

      Delete
    8. Pantatun si Kejora bapuk tua bikin kita ketawaa berdekah
      Apa kejadah, Rais & Pidah dipersoalkan mufarakah
      Baik suruh Rosmah lwn musabaqah
      Atau tanyakan, bila Kejora bapuk tua mau bermukah...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    9. Tak ada mana yang takut
      Pantatun serabai lagi berserabut
      Buatan budak hingusan pengecut
      4 kali terbukti telornya kecut

      Delete
  30. Lawak betul Suman biol cai Matdey Malabari
    Inikah dia otai hebat, puak haprak haluan kiri
    Mau lagak hebat, bingai dungu tak sedar diri
    Sdg kan FuckTun konon jaguh pun cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak betul kejora bapuk tua biol cai najib menari nari
      Inikah dia otai hebat, puak umno haprak haluan kiri
      Mau lagak hebat, bingai dungu tak sedar diri
      Tak setanding FanTun yg jaguh tegak berdiri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
  31. Kesiian Suman tua renta bapok otak dangkal
    Nak duga laut dlm dngn kail hanya sejengkal
    Pantun dia reka pun mcm orng terencat akal
    Takut pulak, bila hamba ajak berentap fizikal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu pantun dpt singgit stengah....wuishhh! Kaya ko bapok kena tungau!

      Delete
  32. kalau dah bangkai tu, tetap bangkai....busok! satu dunia dah bau busok!

    biarla ko nak pantun 1 kerat ke, 10 kerat ke, 100 kerat ke....dah busok! najis memang busok!

    ReplyDelete
  33. Kih kih kih.. Suman tua bingai otak sabut
    Cuba berpantun tapi jadi serabai serabut
    Hamba cabar mau jumpa dia tak sambut
    Akhir nya lintang pukang dia belah cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woooi! Dungu!!!

      Ha2 ha2

      Delete
    2. Mekcy peghangar macae natae
      Ghupo seghupo beghok di utae
      Yo kijo juar jubo pagi dae petae
      Ni tengoh gatar nok caghi jatae

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Kejora bapuk tuo peghangar macae natae
      Ghupo seghupo beghok di utae
      Yee kijo di chow kit juar jubo pagi dae petae
      Ni tengoh gatar nok caghi jatae

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  34. Kih kih kih.. Kejora baluk tua bingai otak sabut
    Cuba berpantatunun tapi jadi serabai serabut
    Seman cabar mau jumpa dia tak sambut
    Akhir nya lintang pukang dia belah cabut

    ReplyDelete
  35. Kejora tau Suman bapok punya sejarah silam
    Dia ni mubaligh Hindu yang menyamar Islam
    Banyak aota jual temberang, kuat putar alam
    Tapi dgn hamba, terpaksa lah dia larii malam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Natae bapok ni memea suko hisap kotea
      Gatal la jubo dia tu kalu x leh batea
      Beghuk sekor ni bukea manusia tapi setea
      Payoh nok wak kigho klu doh bako natea

      Ha2 ha2 ha2 ha2

      Delete
  36. Kesiian kejora bapuk tua renta bapuk otak dangkal
    Nak duga laut dlm dngn kail hanya sejengkal
    Pantatun sampah dia reka pun mcm orng terencat akal
    Takut pulak, bila seman ajak berentap fizikal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  37. Seman tau kejora bapok tua punya sejarah silam
    Dia ni mubaligh Hindu yang menyamar Islam
    Banyak aota jual temberang, kuat meroyan putar alam
    Tapi dgn seman, terpaksa lah dia larii malam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitulah tabiat keperibadian sebenar kejora musibat yg penuh kotor, jijik, busuk hati, dengki, pengadu domba, munafik, berlakon, mempersenda & jual agama, bodoh sombong, riak & puji diri sendiri macam bagus.

      Usah katakan Tun Mahathir orang yg jauh usia sebaya kakek2, malah Sang Maha Kuasa & Maha Suci Allah SWT pun si musibat durjana Kejora sanggup caci cela sampai ke tahap kata2 'Allah Meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Betul2 sesat anak gampang haramjadah sekor nih.........!!

      Delete
    2. Tak habis2 Suman munafiq kaki aota
      Mmg bapok ini, suka putar belit fakta
      Iblis tua ini, masih nak jual tipu dusta
      Itu bukan Kejora, John Doe udah kata

      Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahhh

      Delete
    3. Begitulah tabiat keperibadian sebenar kejora musibat yg penuh kotor, jijik, busuk hati, dengki, pengadu domba, munafik, berlakon, mempersenda & jual agama, bodoh sombong, riak & puji diri sendiri macam bagus.

      Usah katakan Tun Mahathir orang yg jauh usia sebaya kakek2, malah Sang Maha Kuasa & Maha Suci Allah SWT pun si musibat durjana Kejora sanggup caci cela sampai ke tahap kata2 'Allah Meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Betul2 sesat anak gampang haramjadah sekor nih.........!!

      Delete
    4. Tak habis2 Suman munafiq kaki aota
      Mmg bapok ini, suka putar belit fakta
      Iblis tua ini, masih nak jual tipu dusta
      Itu bukan Kejora, John Doe udah kata

      Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahhh

      Delete
    5. Begitulah tabiat keperibadian sebenar kejora musibat yg penuh kotor, jijik, busuk hati, dengki, pengadu domba, munafik, berlakon, mempersenda & jual agama, bodoh sombong, riak & puji diri sendiri macam bagus.

      Usah katakan Tun Mahathir orang yg jauh usia sebaya kakek2, malah Sang Maha Kuasa & Maha Suci Allah SWT pun si musibat durjana Kejora sanggup caci cela sampai ke tahap kata2 'Allah Meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Betul2 sesat anak gampang haramjadah sekor nih.........!!

      Delete
  38. Dgqr kabar nya mahkamah tolak permohonan utk halang pengundi askar yg didaftarkan di kem tentera yg blum siap atas alasan pengundi2 terbabit telah digazetkan!! Mmm...

    ReplyDelete
  39. Matdey kian sakit parah, fizikal dan mental
    Cap Munge taik ayam udah nak kena batal
    Dia mula menggaru tempat yng tidak gatal
    Walau katil mewah, tidor lengan jadi bantal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib kian sakit parah, fizikal dan mental
      Mahkamah kena bersidang dulu seblm munge batal
      ROS tergaru kepala yg tak gatal
      Takot peguam Bersatu baling bantal...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
    2. Najib adalah satu2nya Presiden UMNO yg tak pernah dipilih secara demokrasi, kecuali dilantik saja & terus menobat dirinya jadi presiden parti & sekali gus... PM SEUMUR HIDUP..!!

      Impian Najib/Rosmah tercapai setelah mereka sogok semua ketua2 bahagian atas pegangan dasar 'Cash is King' hasil dari kekelepetan duit riba haram Yahudi dgn nasihat Yahudi Goldman Sachs & APCO Worldwide.

      Dalam pada itu, apakah jawatan presiden beserta Ahli2 Majlis Songkok Tinggi UMNO masih sah selepas 18/3/2018 selepas gagal mengadakan pemilihan walaupun setelah tamat tempoh penangguhan 18 bulan....?? Apakah si itik seriati betina di pejabat ROS ada kong kali kong hingga buat2 derkk ajer.......??
      Selain itu, belum pernah tercatit dalam sejarah dunia, jawatan menteri kewangan diPEGANG KEKAL oleh ketua negara atau pm, kecuali Tun Dol & Najib.

      Di sini kita boleh lihat penyimpangan & kegelojohan untuk menguasai politik & perbendaharaan/kekayaan negara bertitik mula sejak 2003. Buktinya.....

      PM menjawat Menteri Kewangan:
      Tun Hussein Onn (memangku 1974-1976)
      Tun Mahathir (memangku 1998-1999)
      Tun Mahathir (memangku 2001-2003)
      Tun Dol (menjawat 2003-2009 hingga letak jawatan)
      Najib Rosmah (menopoli sejak 2009 hingga terkini)

      Delete
  40. Kesiian Suman unta, Matdey punya cacai kuli
    Terpedaya bulat2 fitnah 1MDB, membuta tuli
    Dah lah gaya lawak dia, bikin hati hamba geli
    Kena pula Kejora balun sekeh jadi bahan buli

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesiian Kejora bapuk tua bodoo , Najib punya cacai kuli
      Terpedaya bulat2 konon 1MDB, kena fitnah membuta tuli
      Dah lah gaya bodok dia, bikin hati hamba geli
      Kena pula Seman balun sekeh jadi bahan buli

      Delete
  41. Tak de benda lah, kalau pasal Rais & Rafidah
    Ia lbh kurang mcm cerita Ainina & Tok Midah
    Lagi hebat, citer Madey menjilat kahak ludah
    Khemah kominis DAP kini jadi vila yng indah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de benda lah, kalau pasal Rais & Rafidah
      Ia lbh kurang mcm cerita Ainina & Tok Midah
      Lagi hebat, citer Najib nak kena ludah
      Khemah kominis cina merah kini jadi vila yng indah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Najib adalah satu2nya Presiden UMNO yg tak pernah dipilih secara demokrasi, kecuali dilantik saja & terus menobat dirinya jadi presiden parti & sekali gus... PM SEUMUR HIDUP..!!

      Impian Najib/Rosmah tercapai setelah mereka sogok semua ketua2 bahagian atas pegangan dasar 'Cash is King' hasil dari kekelepetan duit riba haram Yahudi dgn nasihat Yahudi Goldman Sachs & APCO Worldwide.

      Dalam pada itu, apakah jawatan presiden beserta Ahli2 Majlis Songkok Tinggi UMNO masih sah selepas 18/3/2018..... selepas gagal mengadakan pemilihan walaupun setelah tamat tempoh penangguhan 18 bulan....??

      Apakah si itik seriati betina di pejabat ROS ada kong kali kong hingga buat2 derkk ajer.......??

      Selain itu, belum pernah tercatit dalam sejarah dunia, jawatan menteri kewangan diPEGANG KEKAL oleh ketua negara atau pm, kecuali Tun Dol & Najib.

      Di sini kita boleh lihat penyimpangan & kegelojohan untuk menguasai politik & perbendaharaan/kekayaan negara bertitik mula sejak 2003. Buktinya.....

      PM menjawat Menteri Kewangan:
      Tun Hussein Onn (memangku 1974-1976)
      Tun Mahathir (memangku 1998-1999)
      Tun Mahathir (memangku 2001-2003)
      Tun Dol (menjawat 2003-2009 hingga letak jawatan)
      Najib Rosmah (menopoli sejak 2009 hingga terkini)

      Delete
  42. Matdey dlm politik kini, hanya sbg penghibor
    Dulu 22 tahun berkuasa boleh le juah takbor
    Kini dia dah lembik lunyai jadi macam bubor
    Rela sembah DAP babii & jilat Nuat penjubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dlm politik kini, hanya sbg badot penghibor
      Masih berkuasa boleh le juah takbor
      Kini dia dah lembik lunyai jadi macam bubor
      Rela sembah cina kominis babii & jilat jho lo punyer jubor

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kejora Bapuk Bodo....

      Itulah padahnya bila orang rumah macam si Rosmah menyibuk dalam pentadbiran negara. Belum pernah tercatit dalam sejarah dunia, jawatan menteri kewangan diPEGANG KEKAL oleh ketua negara atau pm, kecuali Tun Dol & Najib.

      Di sini kita boleh lihat kedurjanaan akibat kegelojohan mereka laki bini untuk terus menguasai kuasa politik & perbendaharaan/kekayaan negara. Buktinya.....

      PM MENJAWAT MENTERI KEWANGAN:
      Tun Hussein Onn (memangku 1974-1976)
      Tun Mahathir (memangku 1998-1999)
      Tun Mahathir (memangku 2001-2003)
      Tun Dol (menjawat 2003-2009 hingga letak jawatan)
      Najib-Rosmah (memonopoli sejak 2009 hingga terkini)

      Salam Perjuangan.

      Delete
  43. Suman terawang2 mcm orng terjun paracut
    Tua bangka mati pucok, pelir pun dah kecut
    Air pelir dah tak mampu lagi nak memancut
    Hanya mampu tengok jer, bini dia kain lucut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora bapuk bodoo meroyan terawang2 mcm orng terjun paracut
      Tua bangka mati pucok, pelir pun dah kecut
      Air pelir dah tak mampu lagi nak memancut
      Hanya mampu tengok jer, bini dia kain lucut

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

      Delete
  44. Suman rela jadi Matdey punya cacai khadam
    Projek kena cantas dgn Najib dia berdendam
    Ntah bila dapat tunai hasrat yang terpendam
    Nak tampar muka dia, hamba sgt mengidam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. Mmg betul bacul Suman bingai otak sabut
    Hamba tunggu kat Dtrn Merdeka dia cabut
    Hamba tampil cabar lagi, dia tidak sambut
    Ayuh Wak..masa & tempat baru, sila sebut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada mana yang takut
      Pantatun serabai lagi berserabut
      Buatan budak hingusan pengecut
      4 kali terbukti telornya kecut

      Begitulah tabiat keperibadian sebenar kejora musibat yg penuh kotor, jijik, busuk hati, dengki, pengadu domba, munafik, berlakon, mempersenda & jual agama, bodoh sombong, riak & puji diri sendiri macam bagus.

      Usah katakan Tun Mahathir orang yg jauh usia sebaya kakek2, malah Sang Maha Kuasa & Maha Suci Allah SWT pun si musibat durjana Kejora sanggup caci cela sampai ke tahap kata2 'Allah Meliwat dunia akhirat Tun Mahathir'.

      Betul2 sesat anak gampang haramjadah sekor nih.........!!

      Delete
    2. Kejora memang dayus dan takut untuk tunjukkan diri sebenar tapi konon berjuang demi kebenaran. Sampai bilakah pinipu nie nak menipu dgn menyamar macam2 watak dan nama samaran.....???

      Delete
    3. Kesian Suman lahanat petualang
      Bingai dungu, mau tunjuk belang
      Pantun yg sama, dia ulang-ulang
      Tidak ubah nya spt bapok jalang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Tak habis2 Suman munafiq kaki aota
      Mmg bapok ini, suka putar belit fakta
      Iblis tua ini, masih nak jual tipu dusta
      Itu bukan Kejora, John Doe udah kata

      Kah kaahh kaaahhh kaahhhh kaahhh

      Delete
    4. Kejora memang dayus dan takut untuk tunjukkan diri sebenar tapi konon berjuang demi kebenaran. Sampai bilakah pinipu nie nak menipu dgn menyamar macam2 watak dan nama samaran.....???

      Delete
  46. Suman dah tidak tau apa nak buat
    Dia kat blog ini, ramai yang meluat
    Mau tak nya, bapok nak lagak kuat
    Tidak padan kerrepot, jubor ketuat

    Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora memang dayus dan takut untuk tunjukkan diri sebenar tapi konon berjuang demi kebenaran. Sampai bilakah pinipu nie nak menipu dgn menyamar macam2 watak dan nama samaran.....???

      Delete
    2. Terus dia mati kutu, Suman boncit botak
      Masuk ke sini demi dedak nak melantak
      Dah penuh benjol, kepala hamba hentak
      Kejora tak der pun menyamar apa watak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaahhh

      Delete
    3. Suman dah mula nak panas baran
      Dtg ke marii, Matdey kasi bayaran
      Terpegun Kejora punya kepakaran
      Kejora tak ada guna apa samaran

      Kah kaahh kaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    4. Suman rasa spt dicucuk dgn durii
      Kena tikaman pantun hamba beri
      Apa jadah ini cai Madey Malabari
      Inikan Kejora udah tunjukkan diri

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    5. Katanya baling gelas tak pecah
      Si tua dah buat Kejora gundah
      Kleptokrasi idolanya ditolak sudah
      Jiwanya kalut resah gelisah

      Kini si tua kembali memimpin
      Sentiasa berkharisma bertrampil yakin
      Najib terngompol tak sempat berlampin
      Semua tak jadi walau apa dibikin

      Sokongan rakyat semakin semarak
      Kejayaan Pakatan semakin nampak
      Seluruh dunia hormat dan gempak
      BN terhumban tergolek tercampak

      Delete
    6. Najib adalah satu2nya Presiden UMNO yg tak pernah dipilih secara demokrasi, kecuali dilantik saja & terus menobat dirinya jadi presiden parti & sekali gus... PM SEUMUR HIDUP..!!

      Impian Najib/Rosmah tercapai setelah mereka sogok semua ketua2 bahagian atas pegangan dasar 'Cash is King' hasil dari kekelepetan duit riba haram Yahudi dgn nasihat Yahudi Goldman Sachs & APCO Worldwide.

      Dalam pada itu, apakah jawatan presiden beserta Ahli2 Majlis Songkok Tinggi UMNO masih sah selepas 18/3/2018..... selepas gagal mengadakan pemilihan walaupun setelah tamat tempoh penangguhan 18 bulan....??

      Apakah si itik seriati betina di pejabat ROS ada kong kali kong hingga buat2 derkk ajer.......??

      Selain itu, belum pernah tercatit dalam sejarah dunia, jawatan menteri kewangan diPEGANG KEKAL oleh ketua negara atau pm, kecuali Tun Dol & Najib.

      Di sini kita boleh lihat penyimpangan & kegelojohan untuk menguasai politik & perbendaharaan/kekayaan negara bertitik mula sejak 2003. Buktinya.....

      PM menjawat Menteri Kewangan:
      Tun Hussein Onn (memangku 1974-1976)
      Tun Mahathir (memangku 1998-1999)
      Tun Mahathir (memangku 2001-2003)
      Tun Dol (menjawat 2003-2009 hingga letak jawatan)
      Najib Rosmah (menopoli sejak 2009 hingga terkini)

      Delete
  47. Suman tua bapok terus melopong terkedu
    Pantun dari Kejora sangat padat dan padu
    Datang bertubi2, macam peluru berpandu
    Terus dia belah cabut, ini mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada mana yang takut
      Pantatun serabai lagi berserabut
      Buatan budak hingusan pengecut
      4 kali terbukti telornya kecut

      Delete
    2. Kejora memang dayus dan takut untuk tunjukkan diri sebenar tapi konon berjuang demi kebenaran. Sampai bilakah penipu nie nak menipu dgn menyamar macam2 watak dan nama samaran.....???

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...