Tuesday 14 November 2017

TIDAK MALUKAH 'USTAZ ZAHID HAMIDI'?


Berikutan permohonan pendaftaran Pakatan Harapan masih tiada jawapan sehingga kini, Tun Mahathir Mohamad dijangka akan mengetuai rombongan ke pejabat Pendaftar Pertubuhan atau RoS esok bagi mendapatkan kepastian mengenainya.


Rombongan yang akan disertai ketua-ketua parti dalam Pakatan Harapan itu bertujuan untuk bertanya sendiri kepada RoS mengapa permohonan mereka belum diluluskan, sedangkan semua syarat sudah dipatuhi.


Permohonan pendaftaran Pakatan Harapan dikemukakan kepada RoS pada 24 Julai lalu, namun sehingga ini semuanya senyap tanpa sebarang khabar berita.


Pada peringkat awal, hanya sekali RoS meminta pindaan pada logo yang mahu digunakan dan ia sudah pun dilakukan beberapa hari selepas itu.

Keadaan ini tentu saja menimbulkan persoalan apakah Pakatan Harapan tidak diberi kelulusan kerana ia dilihat sebagai ancaman kepada UMNO dan BN serta bagi menghalang gabungan pembangkang menggunakan satu logo dalam pilihanraya akan datang?


Dalam hal ini, RoS tidak wajar hanya berdiam diri tanpa sebarang jawapan.


Jika ada syarat tertentu yang tidak dipenuhi atau syarat tambahan yang dimahukan, RoS wajar memaklumkannya kepada Pakatan Harapan supaya tindakan segera dapat mereka ambil untuk mengatasinya.


Sebagai jentera kerajaan yang berkhidmat atas nama rakyat, sekiranya semua syarat telah dipenuhi, RoS wajib memberi kelulusan tanpa sebarang alasan, sesuai dengan khidmat mereka yang menyeluruh tanpa memilih bulu.


Melengah atau menangguhkan kelulusan tanpa sebarang alasan, sedangkan semua syarat sudah dipenuhi, hanya memberi tanggapan bahawa RoS lebih berkhidmat untuk menjaga nyawa UMNO dan BN semata-mata.


Soal, di mana suara "Ustaz Zahid Hamidi" sebagai Menteri Dalam Negeri dalam hal ini?


Jika semasa penubuhan Bersatu dulu, beliau pernah menjanjikan ia akan diluluskan dalam tempoh sebulan dan ia benar-benar ditunaikan oleh RoS, kenapa dalam hal pendaftaran Pakatan Harapan ini "Ustaz Zahid Hamidi" hanya berdiam diri?


Tidak malukah beliau dengan keadaan di mana sehingga Tun Mahathir, seorang negarawan terpaksa datang sendiri kepada RoS untuk bertanyakan kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan? (ShahbudinHusin 14/11/2017)

124 comments:

  1. Nak malu apa.. kuasa ada di tangan. Boleh buli siapa saja semahunya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk rakyat, disumbat dedak sikit2 sudah la.. itu pun dah mcm itik menyudu serbu.

      Utk pembangkang, mmg kene layan begini.. kene main cukup2..

      Delete
    2. Rupa-rupanya fitnah RM90 juta yang dikaitkan dengan pemimpin PAS itu tidak habis di mulut Husam. Selama ini kita hanya tahu bagaimana musuh-musuh PAS termasuk Sarawak Report menuduh TGHH/PAS menerima dedak RM90 juta daripada PM Najib. Malam tadi Ustaz Wan Hassan, MP Dungun mendedahkan bagaimana jahat dan dahsyatnya PAN/PH bermain politik.


      Justeru melalui tulisan kali ini, saya benar-benar menyeru semua pemimpin, ahli dan penyokong PAN/PH agar kembalilah ke jalan yang benar. Hentilah politik fitnah yang membawa diri ke jurang neraka. Apalah sangat bahagian yang kalian dapat di dunia politik berbanding seksa yang pedih di alam sana.
      Mengikut cerita Ustaz Wan Hassan, dua kali sampai ke telingnya dakwaan yang mengatakan beliau telah kaya sekarang. Sekali melalui kawan ustaz sendiri dan sekali lagi melalui seorang tionghua. Kononyna, ustaz telah ada Mercedes berharga RM500K dan sebuah banglo di KL juga bernilai RM500K. Aset bernilai RM1J itu dikatakan agihan daripada jumlah RM90J yang diterima oleh TGHH/PAS tadi. Subhanallah.
      Akhirnya apabila ustaz minta bukti dari mana berita fitnah itu, terdedahlah gambar sebuah Mercedes dan sebuah banglo yang terpapar dalam facebook. Dua keping gambar itulah dimainkan oleh puak-puak PAN/PH sebagai bukti MP Dungun turut terima habuan daripada jumlah RM90 juta itu. Itulah yang disebarkan dalam facebook dan disambung dari mulut ke mulut sekitar Dungun.
      Sebelum sampai ke telinga ustaz, bolehkah pembaca agak sebanyak manakah dosa fitnah tersebar di kampung-kampung dan alam maya? Dahsyatnya mereka bermain politik. Rupa-rupanya gambar rumah dan Mercedes yang jadi bahan fitnah itu adalah kepunyaan abang ipar ustaz. Geleng kepala ustaz. Tak ada masa ustaz nak layan fitnah jahat itu. Berani buat beranilah tanggug di hadapan Allah.
      Bijak tindakan ustaz. Ustaz tak gunakan media sosial untuk bersihkan namanya. Ustaz tak perlu jelaskan apa-apa kepada orang ramai. Ustaz biarkan begitu saja. Kalau dilayan, makin menggila pula. Apa yang Ustaz Wan Hassan nak sampaikan ialah dahsyatnya puak PAN/PH berpolitik. Seolah-olah mereka ini tidak pernah tahu tentang dosa fitnah dari quran atau hadis. Entah-entah modus operandi yang sama digunakan oleh PAN/PH di tempat-tempat lain. Na’zubillah.

      Delete
    3. ROMBONGAN CHEDET NAK DATANG MEMINANG...KIKIKIKI......

      Delete
    4. Boo Cheng Hau yang kalah dalam pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP semalam berkata, pendirian beliau yang tidak bersetuju Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) memimpin Pakatan Harapan (HARAPAN) kemungkinan merupakan sebab kekalahan beliau.


      Bekas anggota CEC selama 13 tahun itu berkata DAP dan parti pelbagai kaum lain seharusnya memimpin HARAPAN dan tidak membiarkan BERSATU mendominasi pakatan pembangkang untuk mendapat sokongan Melayu.

      “Sebagai contoh, DAP sudah bekerja keras di Johor sejak beberapa tahun lalu. Kini kita mempunyai empat parlimen dan 13 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di Johor.

      “Kerjasama kita seharusnya dipandu parti pelbagai kaum seperti DAP, PKR, dan Parti Amanah Negara (AMANAH) sebagai teras. BERSATU adalah sebuah parti kaum tunggal yang mungkin berguna namun ia parti baru, justeru tak seharusnya memimpin (HARAPAN) di Johor,” kata bekas pengerusi DAP Johor itu kepada Malaysiakini.

      Menurut Boo, jika DAP ingin meraih sokongan Melayu, ia perlu bergantung dengan kebolehan parti sendiri atau parti lain seperti PKR atau AMANAH.

      Ketika ini, Presiden BERSATU Muhyiddin Yassin merupakan pengerusi HARAPAN Johor sementara Pengerusi BERSATU Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan pengerusi HARAPAN.

      Boo yang merupakan ADUN Skudai berkata, DAP meraih 30 hingga 35 peratus undi Melayu di kawasannya dan di kerusi parlimen Gelang Patah pada pilihan raya umum lalu.

      Boo yang menjadi ADUN dua penggal melihat hasil itu sebagai contoh baik bagaimana DAP bergantung kepada kebolehan sendiri mendapat sokongan Melayu.

      “Organisasi kita berteraskan rakyat, yang boleh menarik pengundi Melayu. Apa yang saya tidak setuju adalah mengabaikan kepimpinan di Johor dalam pilihan raya umum akan datang dan berikannya kepada BERSATU.

      “Perkara ini mungkin tidak perlu (bagi) menarik pengundi Melayu,” katanya yang menambah BERSATU tidak perlu menyertai HARAPAN namun boleh kekal sebagai sekutu dari luar.

      Ditanya sama ada kekalahannya dalam pemilihan CEC akan mempengaruhi peluang mempertahankan kerusi Skudai, Boo berkata masih terlalu awal untuk membuat spekulasi berkenaan hal itu.

      Beliau turut menegaskan tidak akan keluar DAP.

      Boo dilantik sebagai anggota CEC selepas gagal memenangi pemilihan pada 2004. Bagaimanapun, beliau menang pada pilihan raya parti pada 2008 dan 2013.

      Kerjaya politik Boo dilihat merosot sejak 2014 apabila hilang jawatan pengerusi DAP Johor kepada Liew Chin Tong yang cuma menjejakkan kaki di Johor pada pilihan raya umum 2013.

      Delete
    5. Cai dan Anuar masa kata DAP yg pimpin Harapan...pembohong...

      Delete
    6. Struktur parit dan saliran yang tidak dinaik taraf seiring dengan pembangunan sesuatu kawasan menyebabkan saliran itu gagal menampung kapasiti hujan yang banyak di Pulau Pinang baru-baru ini.

      Malah, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata pembangunan yang rancak selepas tahun 2008 telah memusnahkan ekosistem dan ekologi di negeri itu.

      Tegasnya, banjir yang melanda Pulau Pinang baru-baru ini diburukkan lagi dengan pembangunan di cerun atau lereng bukit serta penambakan laut.


      "Infrastruktur parit dan saliran ini perlu dinaik taraf dengan sewajarnya. Pengurusan kawasan tadahan hujan perlu diambil kira kerana pembangunan mengurangkan keupayaan tanah untuk menyerap air. Ini menyebabkan air larian bertambah.

      "Dalam keadaan banjir baru-baru ini, air turun bersama selut.. airnya berwarna kuning. Inilah akibat pemotongan bukit," katanya di Dewan Rakyat hari ini.

      Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan Datuk Shabudin Yahaya (BN-Tasek Gelugor) yang meminta penjelasan punca banjir besar berlaku di Pulau Pinang baru-baru ini walaupun terdapat elemen hujan lebat yang luar biasa dan fenomena air pasang di negeri itu.

      Sehingga 7 Nov lepas, Shahidan berkata jumlah mangsa banjir di negeri itu adalah seramai 7,680 melibatkan 1,722 keluarga yang ditempatkan di 71 pusat pemindahan.

      Dalam pada itu, katanya Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA) akan mengagihkan bantuan wang ihsan kepada mangsa-mangsa banjir di negeri itu selepas menerima senarai nama mangsa daripada Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri.

      Delete
    7. KO BARU BANGUN TIDOQ KER!!!!!

      Delete
    8. Beberapa bekas anggota DAP hari ini menyifatkan demokrasi sudah "mati" dalam parti itu apabila Lim Guan Eng masih dibenarkan bertanding dalam pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) sekalipun sedang berdepan dakwaan rasuah.

      Mereka juga hairan berhubung tiada tindakan disiplin diambil terhadap Lim mengenai isu itu selain turut dilanda pelbagai kontroversi termasuk kejadian tanah runtuh di Tanjung Bungah.

      "Lim Guan Eng tidak sepatutnya bertanding dalam pemilihan CEC itu kerana dia sedang menghadapi pertuduhan kerana ini akan mencemarkan imej parti," kata bekas anggota DAP Seputeh Tony Tan kepada pemberita, di sini hari ini.

      Sebelum itu, Tan dan sekumpulan anggota DAP berhimpun di luar Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam, tempat berlangsungnya pemilihan semula CEC, bagi meluahkan rasa tidak puas hati mereka berhubung pemilihan tersebut.

      Bekas Pengerusi DAP Pantai Sepang Putra R. Vellasamy pula mendakwa parti itu mengamalkan diskriminasi apabila hanya mengambil tindakan disiplin terhadap pemimpin akar umbi sepertinya sedangkan dalam kes Lim mereka berdiam diri.

      "Saya dipecat kerana mempertahankan hak-hak kaum India dalam DAP. Di manakah demokrasi dalam DAP?" katanya.

      Pemilihan semula CEC yang diadakan selepas DAP mendapat kebenaran daripada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan menyaksikan 1,356 perwakilan memilih 20 anggota CEC.

      Delete
  2. Saper dlm umno ade kemaluan?....kojola kengkang mr jebon dan gengster najib semua tak de tulur...hehehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Notis pengosongan Wisma Tok Guru di Pendek, Kota Bharu daripada PAS kepada Naib Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Datuk Husam Musa berakhir semalam.


      Perkara itu disahkan Setiausaha PAS Kelantan Datuk Che Abdullah Mat Nawi.

      "Tidak ada mana-mana pihak yang bertemu tuan tanah sebelum ini yang datang untuk berbincang sekiranya mahu minta lanjutkan tempoh notis.

      "Tarikh notis sebulan sudah berakhir semalam. Kita anggap mereka sudah tidak berminat dan kita minta mereka keluar secara bermaruah," katanya pada sidang media di Kota Bharu, hari ini.

      PAS bagaimanapun dalam sidang media sebelum ini memberi tempoh sehingga sebelum 16 November untuk Husam yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor mengosongkan bangunan itu.

      Malaysiakini sedang mendapatkan reaksi PAS Kelantan kenapa mereka meminta Husam mengosongkan bangunan itu sebelum 16 November tetapi dalam notis pengosongan dinyatakan empat hari lebih awal.

      Terdahulu hari ini, Malaysiakini melaporkan AMANAH Kelantan menegaskan pihaknya tidak mempunyai sebarang kepentingan terhadap premis tersebut dan pertelingkahan hak milik bangunan tersebut hanya membabitkan Husam dan PAS.

      Mengulas perkembangan itu, Che Abdullah menyifatkan kenyataan Wan Abd Rahim sebagai positif.

      "Baguslah kalau dia keluarkan kenyataan macam itu," katanya ringkas.

      5,000 akan hadir acara pertama

      Sementara itu, Che Abdulah berkata PAS kini bersedia mengadakan program pertama pada 16 November ini dengan mengadakan majlis kesyukuran di Wisma Tok Guru.

      "Kita menyediakan makanan untuk 5,000 orang kehadiran pada majlis tersebut dan kita tidak meletakkan jumlah sasaran tertentu," katanya.

      Delete
    2. Hehe syyh anon malu alah nanti
      Anjing bercawat ekor tu

      Delete
    3. 1. Golongan yang tidak senang dengan sikap PAS yang komited mengamalkan dan memperjuangkan Islam, melabel PAS dengan bermacam labelan bernada perli. Dahulu apabila kita yang ingin menjaga asolah perjuangan ini mempertegaskan kewajipan wala', maka mereka melabelkan kita sebagai walaun. Kini mereka labelkan pula sebagai parti suci, ahli syurga.

      2. Sejujurnya saya tidak terasa sangat dengan kata-kata itu. Malah merasa bertuah pula kerana dikaitkan dengan sifat-sifat terpuji. Saya pernah menulis dua tahun lepas, bangga dengan gelaran walaun. Alhamdulillah ramai yang berkongsi perasaan sama sehingga ramai mengaku secara terbuka sebagai walaun.

      3. Pagi ini, Allah temukan saya dengan sepotong ayat dari surah an-Naml. Menceritakan tentang cabaran yang dihadapi Nabi Lut ketika berhadapan dengan kaumnya yang ingkar. Firman Allah SWT:
      فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قَالُوا أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْيَتِكُمْ ۖ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ
      Maka kaumnya tidak menjawab selain dari berkata: "usirlah Lut dan pengikut-pengikutnya dari bandar kamu ini; sesungguhnya mereka adalah golongan suci"
      [An-Naml:56]

      4. Ayat tersebut merekodkan perlian dari kaum Lut yang ingkar. Apabila nabi Lut menegur mereka tentang kemungkaran mendatangi kaum sejenis (rujuk ayat sebelumnya), Mereka membalas dengan perkataan tersebut.

      5. Menurut Mujahid sebagaimana yang direkodkan di dalam Tafsir al-Qurtubi dan at-juga at-Tabari, mereka menggunakan perkataan 'golongan suci' sebagai bentuk ejekan. Tambah Qatadah, tujuan mereka adalah untuk mengaibkan golongan yang beriman. Tetapi Demi Allah, perkara tersebut tidak sekali-kali mengaibkan mereka kerana menunjukkan mereka adalah suci daripada perilaku-perilaku buruk.

      6. Di dalam Tafsir Munir karya Dr Wahbah Zuhaili, beliau menyatakan bahawa beginilah perangai golongan fasiq di sepanjang zaman. Mereka sangat benci dengan teguran. Mereka lebih rela tenggelam di dalam kekotoran hawa nafsu.

      7. Menurut Syed Qutb di dalam tafsir Fi Zilalnya, mereka ini samada mengejek, ataupun bermaksud sebaliknya, dengan merasakan teguran itu tidak betul, dan mereka di pihak yang benar kerana fitrah mereka sudah rosak. Ataupun, kerana mereka merasakan terlalu sukar untuk berubah daripada kesalahan itu.

      8. Sebaik mentadabbur ayat-ayat ini, saya merasa begitu bersyukur dengan keadaan sekarang. Pertama bersyukur dapat berkongsi nasib dengan Nabi Allah Lut dan pengikutnya yang diiktiraf di dalam al-Quran. Kedua bersyukur dapat memahami kalam Allah yang ditujukan kepada seluruh hambaNya.

      Benarlah kata sahabat saya semalam, kefahaman adalah nikmat yang sangat besar kepada seseorang. Nabi SAW pernah bersabda:
      "مَنْ يُرِدِ اللَّهُ بِهِ خَيْرًا يُفَقِّهْهُ فِي الدِّينِ"
      Barangsiapa yang Allah kehendaki baginya kebaikan, nescaya dia akan menjadikannya faham dalam urusan agama.
      [HR Bukhari & Muslim]

      9. Saya kongsikan perkara ini buat semua yang dilabel sebagai golongan suci dan apa jua ejekan. Jangan merasa lemah dan terhina. Ini adatnya mempertahankan kebenaran. InsyaAllah ini petanda kita di pihak benar.

      10. Ejekan adalah perangai orang-orang jahil dan fasiq. Jangan kita terikut dengan mereka. Baik kita berterus terang menegur berasaskan hujah walaupun dengan uslub tajam dan pahit, daripada kita mengejek dan memerli. Ia lebih dekat dengan ketaqwaan.

      11. Kepada yang mengejek, saya ingin ingatkan untuk mereka supaya berjaga-jaga. Mengikut apa yang dijelaskan di dalam ayat seterusnya dan banyak ayat-ayat yang lain, golongan yang mengejek Nabi Lut itu dibinasakan semuanya. Tanahair mereka dilingkup, kemudiam dihujani denga batu daripada neraka. Isteri Nabi Lut yang cenderung hati kepada tindakan mereka juga dibinasakan sama, walaupun berada di sisi baginda AS.

      Terpulang kepada yang ditegur, jika merasakan teguran ini seolah-olah menghukum, atau berlagak tuhan (play god). Apa yang penting, peringatan tuhan ini perlu disampaikan. Sesungguhnya peringatan akan memberi manfaat kepada orang yang berman.
      Dan saya telah menyampaikannya.

      Delete
    4. BAPAK JAKUN...SIKIT NAMPAK KOMEN....

      Delete
    5. Betul anta kata anon tapi nk memerintah kena berjemaah tak yah tulis panjang lebar kalo semut nk jadi gajah khalas

      Delete
    6. Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini menetapkan 15 Mac tahun depan sebagai tarikh pengurusan semula bagi kes rasuah membabitkan Ketua Menteri Lim Guan Eng dan ahli perniagaan Phang Li Koon berhubung pembelian banglo di bawah nilai pasaran.

      Hakim Datuk Hadhariah Syed Ismail menetapkan tarikh itu selepas peguam Datuk V. Sithambaram yang mewakili Phang memaklumkan, pihak pendakwaan bagi kes itu telah mengemukakan rayuan mereka bagi mencabar keputusan Mahkamah Rayuan Putrajaya berhubung Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Mahkamah Persekutuan.

      Sithambaran ketika ditemui pemberita di luar mahkamah memberitahu, pihak pendakwaan telah mengemukakan rayuan di Mahkamah Persekutuan di Putrajaya bagi mencabar keputusan Mahkamah Rayuan pada 7 Ogos lalu yang memutuskan bahawa Seksyen 62 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 adalah bercanggah dengan perlembagaan.

      Beliau berkata pada masa ini belum ada tarikh untuk rayuan itu didengar di Mahkamah Persekutuan.

      "Sejurus selesai prosiding dan bicara berhubung rayuan tersebut di Mahkamah Persekutuan barulah mahkamah ini (Mahkamah Tinggi Pulau Pinang) akan memberikan tarikh perbicaraan baru berhubung kes rasuah ini," katanya.

      Pada prosiding hari ini pendakwaan diwakili Timbalan Pendakwa Raya Abdul Rashid Daud manakala Lim diwakili peguam RSN Rayer. Kedua-dua tertuduh tidak hadir.

      Pada 7 Mac tahun ini, Mahkamah Tinggi Pulau Pinang menolak permohonan Lim dan Phang selepas memutuskan bahawa Seksyen 62 Akta SPRM adalah mengikut perlembagaan serta sah, kerana ia tidak menghalang hak tertuduh untuk mendapat perbicaraan secara adil.

      Seksyen 62 Akta SPRM menyebut bahawa apabila telah berlaku penyerahan dokumen oleh pihak pendakwa mengikut Seksyan 51A Kanun Tatacara Jenayah, tertuduh perlu menyerahkan dokumen berikut kepada pihak pendakwa sebelum perbicaraan bermula:

      (a)Suatu pernyataan pembelaan yang menyatakan secara am jenis pembelaan dan perkara-perkara mengenai pendakwaan yang dibantah oleh tertuduh, dengan menyatakan sebab-sebabnya; dan (b)suatu salinan mana-mana dokumen yang akan dikemukakan sebagai sebahagian daripada keterangan bagi pembelaan.

      Lim dan Phang memfailkan permohonan itu pada Januari tahun ini.

      Pada 30 Jun tahun lepas, Lim mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan rasuah berhubung penukaran status tanah daripada pertanian kepada perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran.

      Lim, 56, dituduh menggunakan kedudukannya sebagai penjawat awam, iaitu ketua menteri Pulau Pinang, untuk mendapatkan keuntungan bagi diri dan isterinya, Betty Chew Gek Cheng, dengan meluluskan permohonan penukaran status tanah pertanian kepada kawasan perumahan awam di daerah barat daya Pulau Pinang kepada sebuah syarikat, Magnificient Emblem Sdn Bhd.

      Beliau didakwa melakukan kesalahan itu ketika mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri Pulau Pinang di Bilik Gerakan, Aras 28, Bangunan Komtar di George Town pada 18 Julai 2014.

      Pertuduhan mengikut Seksyen 23 Akta SPRM 2009 itu memperuntukkan hukuman penjara maksimum sehingga 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda jumlah atau nilai suapan, atau RM10,000, mengikut mana-mana yang lebih tinggi, jika sabit kesalahan.

      Lim menghadapi tuduhan kedua iaitu menggunakan kedudukannya untuk mendapatkan bagi dirinya satu lot tanah dan sebuah banglo di No 25, Jalan Pinhorn, George Town pada 28 Julai 2015 daripada Phang pada harga RM2.8 juta, harga yang didakwa beliau ketahui tidak sepadan dengan nilai pasaran bagi hartanah berkenaan iaitu RM4.27 juta.

      Delete
    7. Pasperjuang islam kepala bapak...RUU Pas lintang pukang...dah lebih 3 tahun masih tergantung...

      Bila persatuan hotel tetapkan pekerja wanira islam dilarang pakai tudung kemana Pas bidu senyap sepi......pas guna islam untuk politik...

      Delete
    8. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said mendesak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) perlu mengambil tindakan serius terhadap Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang tidak mematuhi ketetapan perlembagaan parti.

      Menurut Azalina tindakan itu wajar kerana mana-mana persatuan atau parti politik tidak seharusnya membelakangkan peraturan atau perlembagaan mereka sendiri.

      "Kita ada undang-undang dan peraturan, jadi kita kena ikut undang-undang dan peraturan tersebut. Setiap pertubuhan baharu didaftarkan di ROS sepatutnya faham elemen peraturan dan perlembagaan undang-undang.

      "Malulah apabila sebuah parti politik yang mempunyai ramai pengikut dalam kalangan pengamal undang-undang (peguam) tidak menasihatkan tentang undang-undang penubuhan parti," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan replika cek kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), Gabungan Pergerakan Wanita (GPW) dan Pergerakan Belia Dalam Kawasan Parlimen Pengerang, di sini hari ini.

      Bernama melaporkan Azalina sebagai berkata, semua pihak boleh untuk mewujudkan persatuan atau parti politik tetapi tidak mudah untuk mereka patuh dan mengikuti segala ketetapan alam perlembagaan mereka.

      "Sekadar hendak mewujudkan parti politik semua orang boleh wujudkan parti politik tapi kalau benda yang mudah macam ini pun mereka tidak faham, saya tidak yakin mereka boleh memimpin dan menawarkan diri sebagai pemimpin.

      "Bagi saya, kebanyakan dalam parti ini ialah mereka dalam kategori 'marahkan nyamuk kelambu dibakar'. Bila tidak dapat, dia wujudkan atau masuk parti politik baharu," katanya.

      Pada 1 Nov lalu, lapan bahagian PPBM Johor mengemukakan aduan kepada ROS berhubung kegagalan pucuk pimpinan PPBM mematuhi ketetapan perlembagaan parti berkenaan.

      Semalam 10 lagi bahagian PPBM Johor membuat aduan kepada ROS berkaitan kepincangan dalam perlembagaan parti serta tindakan menangguhkan perhimpunan agung selama enam bulan lagi.

      Antara dibangkitkan adalah penggunaan istilah Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) yang masih belum diluluskan ROS penggunaannya kerana masih di peringkat permohonan.

      Delete
  3. Ustaz ?? Ostard Wal Retard !

    ReplyDelete
    Replies
    1. HARI ini tamat menteri menjawab perbahasan Belanjawan 2018 di peringkat dasar. Setelah dibahas dari 30 Oktober hingga 13 November 2017, petang ini hari untuk mengundi.


      Menyokong 107 orang, menentang 59 orang dan 11 orang berkecuali.

      Peraturan membenarkan untuk sokong, tolak atau tidak mengundi (berkecuali). Keputusan PAS berkecuali bermakna ada yang PAS sokong dan ada yang PAS bangkang.

      PAS menyokong perbelanjaan bermanfaat kepada rakyat seperti mendirikan sekolah, hospital, BR1M, biasiswa, bantuan kepada petani, nelayan.

      PAS membantah 1MDB yang tidak selesai hingga kini, masalah Felda, cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang menyusahkan rakyat miskin, tol, ketirisan, projek tidak sampai ke sasaran, diskriminasi, kroni.

      Semua anggota Parlimen PAS membantah dan memberi cadangan sewaktu membahas bajet.

      Cuma PAS berkecuali ketika mengundi. Apa masalahnya?

      Musuh PAS akan tuduh macam-macam. Modal yang paling popular ialah PAS hendak ber-UG (kerajaan perpaduan) dengan Umno. PAS hendak bagi nafas kepada Datuk Seri Najib Razak.

      Tak tuduh Pakatan Harapan

      Tapi PAS sudah lali dengan tuduhan itu.

      Jikalau anggota parlimen PAS menolak bajet, tiba-tiba sewaktu bahas kita minta kerajaan berikan projek sekolah, hospital, jalan raya dan lain-lain lagi, bukankah itu satu kepelikan? Tolak tetapi minta projek?

      PAS ada sikap yang tersendiri. RUU 355 PAS sokong kerana memberi manfaat kepada ummah. Walaupun Pakatan Harapan menolak.

      RUU 164, PAS lawan walaupun dibawa oleh kerajaan. Pakatan Harapan menyokong, malahan mencadangkan supaya kerajaan membawa ke dalam parlimen bagi membolehkan pindaan perlembagaan dibuat untuk mendapat sokongan dua per tiga.

      Pakatan Harapan bersedia untuk bersama kerajaan BN dalam isu RUU 164. PAS tidak tuduh Pakatan Harapan ber-UG dengan BN.

      Hari ini PAS berkecuali lagi. Sikap PAS jelas. Kebenaran ialah rakan PAS walaupun yang membawa kebenaran itu ialah musuh.

      Kebatilan adalah musuh PAS walaupun yang membawa itu kawan PAS. PAS meraikan mereka yang menentang bajet, terpulang kepada pendirian masing-masing.

      IDRIS AHMAD
      Naib Presiden PAS
      merangkap anggota parlimen Bukit Gantang.

      Delete
    2. Tak perlu kppipes kalo semut nk jadi gajah
      Apa guna banyak kalo jadi buih buih di lautan
      Itu kias pada umat akhir zaman
      Fullstop

      Delete
    3. Seorang pemimpin MCA hari ini mengecam Ketua Menteri Pulau Pinang yang menurutnya gagal menangani masalah banjir yang sentiasa berlaku di Pulau Pinang.

      "Lim sebaliknya merungut tentang cuaca, menyalahkan hujan lebat dan banjir di Kedah yang melimpah

      "Selain daripada menafikan yang pembangunan lereng bukit yang tak terkawal sebagai salah satu faktor banjir, apa pengajaran yang dipelajari Lim daripada 120 banjir yang berlaku?" soal Pengerusi Biro Publisiti MCA Datuk Chai Kim Sen.

      Beliau mengulas kenyataan Exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalulintas dan Tebatan Banjir negeri Chow Kon Yeow yang mendedahkan Pulau Pinang dilanda banjir sebanyak 119 kali sejak 2013 hingga Oktober tahun ini.

      Chai (gambar) berkata, jika ditambah banjir besar yang melanda awal bulan ini, bermakna sudah 120 kali banjir berlaku dalam masa empat tahun.

      Katanya, sementara Lim sudah memohon maaf kepada penduduk Pulau Pinang berkenaan perlunya kerja bantuan pada skala yang besar, setiausaha agung DAP itu tidak boleh menutup mata terhadap fakta bahawa sudah banyak kali masalah sama berlaku.

      "Bolehkah beliau mendakwa tiada pengalaman yang mencukupi? Adakah 'permohonan maaf' akan menjamin banjir tidak akan melanda lagi? Beliau tidak boleh lagi bergantung kepada populariti untuk lari dari tanggungjawab.

      "Memang tidak dapat dinafikan negeri lain juga ditimpa banjir, tetapi ketua menteri menyalahkan pihak lain apabila ia berlaku. Hanya Pulau Pinang sahaja yang berbuat demikian," katanya lagi.

      Banjir 4 November lalu dikatakan antara yang terburuk pernah melanda negeri itu, dan telah mengorbankan 7 nyawa serta menjejaskan kira-kira 5,000 penduduk.

      Delete
  4. Manalah "mamat" tu tahu malau, Tuan Budin. Eh, saya TEMPAT KE-3, KAN? Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan ejaan: Malau (malu). Hehehehe...
      Pembetulan fakta: Tempat ke-4. Hehehehe. Jangan marah, kawan-kawan.

      Delete
    2. Hehe sabar mahligai takpe trtypo tanda keaslian tulisan bebas kopipes
      Berbangga lah saudara

      Delete
    3. Secara karakternya, UMNO dan PPBM tidak mempunyai sebarang perbezaan ekoran 'DNA' dan struktur parti adalah sama berasaskan keanggotaan masyarakat Melayu dan Bumiputra, kata penganalisis politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Dr Nazri Mohd Nor.

      Katanya, PPBM sama seperti parti serpihan UMNO teraju Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah, Semangat 46, yang ditubuhkan oleh mereka yang tewas dan disisihkan parti.

      "Mengenai ideologi, Bersatu atau PPBM tiada ideologi jelas dan mereka cuba gambarkan bahawa mereka bukan UMNO. Malah dari karakter saya boleh katakan, Bersatu adalah UMNO tanpa Najib, dan UMNO adalah BErsatu tanpa Mahathir," katanya dalam wacana "Penubuhan Bermotifkan Kepentingan Peribadi - Siri Kedua".

      Moderator wacana, Helmi Hanafi bertanyakan mengenai halatuju PPBM teraju Tun Dr Mahathir berbanding UMNO yang jelas memperjuangkan masyarakat Melayu, PAS dengan perjuangan Islam, dan DAP berideologi sosialis dan demokrasi, Dr Nazri menjawab PPBM hanya menyatakan mereka "bukan UMNO"

      "Jika dilihat kepada struktur, karakter dan lambang bunga raya bunga kebangsaaan dan keahliannya Melayu, perjuangannya juga Melayu, saya juga difahamkan bahawa Tun Dr Mahathir dan juga Muhyiddin sangat heagemonik (mendominasi) dalam parti.

      "Sifat-sifat fudalisme (keakuran kepada pemimpin) itu masih kuat. Maka keakuran kepada pemimpin, jangan cabar pemimpin dan sebagainya, sangat jelas dalam PPBM. (UMNO dan PPBM) lebih kurang sama, cuma anggotanya yang berbeza," ujarnya.

      Dr Nazri juga tidak menolak pada masa hadapan pemimpin PPBM akan kembali bersama UMNO ekoran pada masa ini PPBM merupakan parti minoriti dalam Pakatan Harapan.

      Sepertimana yang berlaku pada Semangat 46 suatu masa dahulu, Dr Nazri berkata, perkara sama juga boleh terjadi kepada PPBM dengan memberi contoh terhadap hubungan Dr Mahathir dan Anwar yang kerap kali bertelagah dan akhirnya bersatu kembali.

      "Semasa Tun memegang jawatan sebagai Menteri Pendidikan tahun 70-an, Anwar dipenjarakan. Ketika itu Anwar Presiden Pelajar UKM. 6 tahun Anwar dipenjara sehingga 1976.

      "Selepas itu Anwar menyertai Angkata Belia Islam Malaysia (ABIM) dan menjadi popular kerana ketika itu wujudnya gerakan kebangkitan Islam (Islamic Rainassance) bersama Dr Chandra Muzaffar dan (bekas Presiden PAS) Allahyarham Ustaz Datuk Fadzil Nor.

      "Tun tarik Anwar (menyertai UMNO) untuk menarik masuk sokongan Melayu Islam dan belia kepada Tun, dan Tun secara peribadi bantu Anwar untuk mengalahkan Tun Ghafar Baba pemilihan presiden awal 1990-an," jelasnya.

      Namun, setelah Anwar mula mencabar kepimpinan Dr Mahathir pada pasca pemilihan presiden pada 1998, beliau ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negara kemudian dipenjarakan bagi tempoh 6 tahun kedua-dua pemimpin itu sekali lagi bermusuhan, tambah Dr Nazri.

      "Tetapi tiba-tiba apabila kepentingan kembali bersama (menggulingkan pentadbiran Datuk Seri Najib), mereka berganding kembali walaupun Anwar dah dipenjarakan (Mahathir) lebih daripada 10 tahun. Tetapi itulah politik.

      "Dalam politik, falsafah paling popular adalah, "tiada kawan atau musuh yang kekal politik, yang kekal hanya kepentingan". Kawan hari ini, musuh esok; musuh hari ini, kawan esok.

      "Kita boleh lihatnya dalam hubungan Tun dengan Anwar, Tun dengan Najib dan Tun bersama orang lain. Selagi mereka kepetingan sama, mereka akan kekal bersama," katanya lagi.

      Delete
    4. Saudara RATK, betul tu. Kalau setakat SALIN dan PINDAH (copy paste), tarafnya macam budak lembam tulis karangan -cikgu suruh SALIN karangan lepas satu tajuk, satu tajuk pula. Hehehe...

      Delete
    5. Hehe berbangga lah dan bersyukurlah mahligai dgn bakat spontan
      Kj tau maybe dia beli saudara dgn yuran perpindahan sama dgan alexis sanchez kot
      Hehe kawan rega raja gopal jer

      Delete
    6. HE...HE...HE...NGOK...

      Delete
    7. Pensyarah politik Universiti Utara Malaysia (UUM) Dr Kamarul Zaman Yusoff mendakwa komposisi baru pimpinan DAP memperkuatkan lagi dakwaan bahawa parti itu memang mempunyai agenda Kristianisasi.

      Dalam satu ulasan yang disiarkan di portal rasmi PAS, Harakahdaily, beliau berkata, dakwaan itu berdasarkan penyelidikannya ke atas latar belakang sepuluh orang ahli tambahan yang dilantik ke Jawatankuasa Tertinggi Pusat CEC semalam.



      “Adalah didapati bahawa sekurang-kurangnya tujuh daripada mereka adalah penganut Kristian tegar, di mana sebahagian daripada mereka diketahui sebagai terlibat dengan aktiviti evangelisme Kristian,” katanya.

      Pensyarah yang sebelum ini pernah meniumbulkan kontroversi dengan mendakwa Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, Hannah Yeoh mahu membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian.

      Ia berdasarkan kandungan buku pemimpin wanita DAP itu yang bertajuk 'Becoming Hannah' yang didakwanya seagai usaha untuk memujuk, mempengaruhi atau menghasut orang lain yang bukan beragama Kristian supaya cenderong kepada agama Kristian.

      Dalam tulisannya hari ini, pensyarah itu mengulas pemilihan semula CEC DAP pada kongres khas, semalam, yang katanya, menunjukkan keputusan yang tidak jauh berbeza dengan pemilihan pada 15 Disember 2012.

      “DAP sebenarnya telah mensesiakan peluang cukup baik untuk memperbaiki imejnya di kalangan pengundi Melayu Islam yang terbentang luas melalui pemilihan semula CEC ini.

      “Malangnya, hanya (Ahli Parlimen Bukit Bendera) Zairil Khir Johari yang terpilih,” katanya.

      Menurutnya, jika DAP benar-benar serius mahu memperbaiki imejnya di kalangan pengundi Melayu Islam, sudah tentulah tokoh-tokoh Melayu Islam akan dipilih atau dilantik.

      Ini, katanya terutama bagi mereka yang menyertai parti itu selepas pemilihan CEC pada 15 Disember 2012, seperti bekas pensyarah dan pakar perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari, bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Zaid Ibrahim dan bekas duta besar Malaysia Datuk Yeop Adlan Che Rose.


      Delete
  5. Muka cap kaki longkang ! Patut dah lama da Hisham jadi TPM. Bukannya budak stail jamban.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan.....
      LKS yang mula hanyut dek banjir yang melanda Penang, berkokok lagi.Ingatkan dah beku dalam banjir tapi rupa rupanya masih lagi seperti dulu, fobia dengan ketakutan PAS ug Umno.Kali ini berkokok dia dalam nada kokokan ayam betina yang mahu bertelur.Walaupun dalam kongress pemilihan partinya dia masih boleh berkokok pasal PAS nak ug Umno dengan nada sedikit ketakutan apabila dia mendakwa PAS akan bersekutu dengan Umno untuk melawan PH dalam PRU 14.Katanya PAS berubah wajah setelah tidak menyertai PH.



      LKS juga kelihatan gentar dengan apa yang sebenarnya tidak berlaku.Dia masih gentar dengan kemungkinan PAS ug Umno atau bergabung dengan Umno untuk lawan PH dalam PRU 14 sekaligus fobia dengan bayang bayangnya sendiri apabila menuduh Umno ligat memutarkan isu perkauman dan sentimen agama untuk meraih undi melayu.LKS boleh melupakan bagaimana DAP menganjurkan beberapa siri meliberalkan Islam dalam negara dan seolah mahu rakyat terutamanya melayu Islam lupa mengenainya.

      Sorrylah Uncle Lim, Siapa boleh lupa pasal adegan peluk anjing, adegan makan setalam dan adengan pesta arak secara terbuka yang pernah dianjurkan dan disokong oleh DAP.Ini bukan sentimen ugama atau perkauman uncle Lim, tetapi menonjolkan wajah sebenar DAP yang mahukan melayu Islam menjadi liberal.

      Uncle Lim tak usah mengelabah pasal PAS ug Umno, sebab PAS yang sebenarnya masih berwajah sama, cuma tidak lagi boleh bertahaluf siyasi dengan DAP atau parti liberal dalam PH.Ini bukan kerana PAS berubah wajah tetapi DAP dan parti parti liberal lain dalam PH tidak mampu memberikan rasa hormat kepada wajah PAS, kerana itu PAS mengambil keputusan untuk meneruskan perjuangan untuk Islam tanpa parti parti liberal di pihak pembangkang, itu saja Uncle Lim, bukan kerana PAS berubah wajah.

      PAS masih sama seperti ketika memutuskan hubungan dengan DAP kali pertama dulu dalam BA,atas sebab yang sama cuma bezanya, kali ini DAP sudah ada sokongan dari parti melayu yang liberal sedangkan ketika era BA dulu, DAP masih bersendiri.Tapi PAS tetap sama jadi jangan cuba memutar belitkan perkara ini.

      Kalau untuk menentang PH dalam PRU, tidak mustahil PAS bekerjasama dengan Umno tetapi kalau untuk ug dengannya Uncle Lim boleh lupakannya sebab seperti PH yang liberal, Umno pula adek kepada liberal ia itu sekular, yang juga ditolak untuk berkongsi kuasa oleh PAS.

      Oleh itu bersekutu dengan Umno dalam PRU tidak akan membawa makna akan berkongsi kuasa dengannya, tak perlulah Uncle Lim fobia dengannya.Kalau LGE mendakwa PH boleh kalahkan BN dalam PRU 14 nanti,maka silakan tiada apa yang boleh menghalang PH kalau memang PH mendapat undi dari rakyat.Tetapi mengambil pengalaman PRU 12 tahun 2008,rasanya tidak bijak kerana situasi tahun 2008 tidak sama dengan situasi terkini.

      Hari ini pilihan adalah antara liberal, sekular dan Islam berbeza tahun 2008 pilihan hanya antara sekular dan gabungan liberal yang terkawal dengan Islam yang bertoleransi dengan liberal yang menyebabkan rakyat ketika itu terpaksa mengorbankan beberapa perkara untuk menyatakan sokongan mereka.Tetapi kali ini pilihan cukup jelas, maka tiada lagi isu perkauman dan sentimen ugama akan mempengaruhi keputusan undi rakyat tetapi pilihan antara sekular, liberal dan Islam bakal menentukannya termasuk juga di kalangan pengundi bukan Islam.

      Di kalangan bukan Islam juga akan ada yang memilih Islam, dan di kalangan orang Islam pula ada yang bakal memilih sekular, ada yang memilih liberal dan ada yang akan memilih Islam.Oleh itu keputusan majoriti saja yang akan menentukan siapakah yang akan jadi kerajaan.

      Nasihat untuk Unlce Lim dan DAP, kalau nak berkempen untuk PRU 14, kempenlah untuk liberal sesuai dengan hala tuju DAP.Tak usah nak buruk burukkan PAS dengan fobia ug yang sudah lapuk dan basi....

      Delete
    2. Anon nasihat kat kepala bapak undur je
      Gantikan ko lak
      Tgok macam hardcore jer

      Delete
    3. RATK...KEPALA ATUK KAU...

      Delete
    4. Hehe kawan rekomen per
      Jangan kata kawan tak payung lak

      Delete
    5. PAYUNG KO KUNCUP....

      Delete
    6. Seorang wakil rakyat pembangkang hari ini menyifatkan Ketua Menteri Lim Guan Eng sebagai tidak insaf apabila masih cuba menuding jari kepada pihak lain sebagai punca banjir di Seberang Perai Utara (SPU) dan Seberang Perai Tengah (SPT) belum surut sepenuhnya.

      Datuk Muhamad Farid Saad (BN-Pulau Betong) berkata beliau berasa dukacita dengan sikap suka menuding jari ketua menteri itu yang masih mencari salah orang lain .

      "Saya ingat dia (Lim) dah insaf dan tidak mahu lagi mencari salah orang, tetapi baru saja dua hari berlalu, air banjir pun belum surut lagi, dia telah menyalahkan air banjir itu kepada negeri Kedah," katanya ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2018 pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang, di sini hari ini.

      Semalam, Lim ketika mengumumkan Program Pulau Pinang Bangkit bagi membantu mangsa banjir pada persidangan DUN, berkata air mulai surut kecuali di kawasan SPU dan SPT yang masih menghadapi tempias banjir di Kedah berikutan air daripada negeri itu melimpah keluar ke sungai-sungai di sini.

      Selain pemberian secara one-off RM500 kepada mangsa banjir, Lim turut mengumumkan pengecualian bayaran surcaj konservasi untuk pengguna domestik bagi tempoh bayaran satu pusingan (dua bulan), serta diskaun air sebanyak 50 peratus kepada pengguna domestik dan 25 peratus untuk pengguna komersial.

      Muhamad Farid bagaimanapun merakam ucapan terima kasih kepada kerajaan negeri atas bantuan RM500 yang akan diberi kepada mangsa banjir negeri ini.

      "Walaupun saya cadangkan RM2,000 di dalam dewan ini, pemberian RM500 tetap membantu kepada mereka yang memerlukan," katanya

      Berhubung pengecualian konservasi air sebanyak satu pusingan untuk pengguna domestik, Muhamad Farid berkata sepatutnya kerajaan negeri memansuhkan surcaj itu.

      "Dahulu tidak ada surcaj, yang adakan surcaj adalah kerajaan negeri. Sepatutnya dimansuhkan terus lebih baik," katanya.

      Delete
  6. Bagan Serai 14 Nov.
    Ramai mangsa banjir baru2 ini sekitar P.Pinang,Kedah dan Utara Perak mengalami sejenis penyakit ganjil.
    Simpton nya adalah secara rata ramai akan trrkejut bangun semasa nyenyak tidur.
    Pakar2 masih mencari punca dan percaya, inu mungkin dari trauma universal.
    Bagaimanapun penduduk beberapa kampung sekitar Kulim telah dpt mengenalpasti punca penyakit itu.
    Selepas experimen2 intensif, penduduk2 mengenalpasti tilam sebagai punca. Justeru itu,gambar2 lembaga beebentuk manusia ditanggalkan dari tilam2 mereka. Ternyata tidur mereka tiada ganguan lagi.
    Pak Bashah yg mengadu penyakit susah tidur telah pulih sepenuhnya.

    Translasi Xinhua News

    ReplyDelete
    Replies
    1. BELUM habis lagi nampaknya kecaman, sindiran dan perlian dilemparkan ke atas Pesuruhjaya PAS Perak, Haji Razman Zakaria, ekoran keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Ipoh, D Sunita Kaur Jessy, memerintahkan beliau membayar RM200,000 kepada Timbalan Pengerusi AMANAH Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, kerana kenyataan beliau di dalam akhbar Sinar Harian pada 2 Jun 2015 bertajuk “Pendekatan Nizar mirip DAP”.

      Cara kecaman, sindiran dan perlian ini dilemparkan memperlihatkan seolah-olah hanya Haji Razman seorang sahaja yang menyifatkan Datuk Seri Mohammad Nizar sebegitu walhal pada hakikatnya ramai pemimpin lain yang bukan pun dari PAS yang turut mengeluarkan kata-kata yang lebih teruk terhadap Datuk Seri Mohammad Nizar ini, di mana bezanya hanyalah bahawa Datuk Seri Mohammad Nizar tidak mengambil tindakan terhadap mereka.

      Antara pemimpin politik yang pernah menyelar Datuk Seri Mohammad Nizar adalah Pengerusi PPBM merangkap Pengerusi PH, Tun Dr Mahathir Mohamad, yang dirakamkan berkata: “(Datuk Seri Mohammad) Nizar jadi Menteri Besar, tetapi Menteri Besar yang duduk di bawah telunjuk orang lain, kerana dia tahu nasib dia bergantung kepada orang itu, kalau orang itu tak sokong, dia jatuh, dengan itu dia akur kepada apa saja yang ditunjuk kepadanya.”

      Begitu juga dengan Ahli Majlis Tertinggi Umno merangkap Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin, yang, sewaktu mengkritik Lim Kit Siang, direkodkan oleh portal berita Free Malaysia Today berkata “sejarah menunjukkan pemimpin Melayu akan dijadikan boneka DAP apabila pembangkang diberi kuasa” dan “kita lihat bagaimana Menteri Besar Perak (Datuk Seri Nizar Jamaluddin) ketika itu seorang Melayu tetapi jadi boneka DAP”.

      Soalan yang relevan untuk ditanyakan di sini ialah, sama di dalam kes saman terpilih yang dikemukakan kepada saya oleh Naib Presiden PAN, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa, tatkala ada pihak lain yang menyebut perkara lebih teruk mengenai beliau tetapi tidak diambil tindakan saman, mengapa Datuk Seri Mohammad Nizar hanya mengemukakan saman kepada Haji Razman sahaja tetapi tidak kepada Tun Dr Mahathir dan Datuk Bung Mokhtar?

      Apa pun, Datuk Seri Mohammad Nizar sendiri mengakui, kepada portal berita Malaysia Kini bulan lalu, impak pelabelan terhadap beliau sewaktu mengulas perlantikan Pengerusi PPBM Perak, Ahmad Faizal Azumu, sebagai Pengerusi PH Perak dengan menyebut betapa Ahmad Faizal “tidak akan dibelenggu dengan tuduhan menjadi macai atau boneka suruhan DAP” yang disifatkan sebagai strategi UMNO yang turut memberi kesan kepada beliau sendiri.

      Lebih jauh lagi, para pemimpin dan penyokong PAN tidak seharusnya bersikap keterlaluan di dalam merayakan keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Ipoh ini dengan cuba menghitamkan Haji Razman dan cuba memutihkan Datuk Seri Mohammad Nizar kerana, seperti disebut terdahulu, bila keputusan ini dirayu di mahkamah lebih tinggi, mahkamah lebih tinggi mungkin sahaja mendapati bahawa D Sunita Kaur Jessy tersilap dalam membuat keputusan.

      Datuk Seri Mohammad Nizar sendiri pun sebenarnya bukanlah suci dari mengata pemimpin lain sebelum ini kerana beliau sebagai contohnya pernah, di dalam kehangatan pemilihan PAS pada 2015, direkodkan dengan secara meluas oleh beberapa portal berita menyifatkan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, sebagai “boneka Umno”, di mana bezanya hanyalah bahawa Datuk Seri Abdul Hadi tidak mengambil tindakan terhadap beliau.

      Delete





  7. dLIGHT ofLUV..


    dLIGHT ofLUV..CAHAYA-Cinta NYA
    CAHAYA Kaseh...Lurus n TEMBUS
    CAHAYA-Cinta NYA, Tak Tau berDUSTA
    Tak Tau meNIPU.. Tamak n RAKUS


    dLIGHT ofLUV...Indah ber SERI
    Cinta ber KASEH, Kaseh memBERI
    Kaseh memBERI, Tak khianat menCURI
    Bak Kaseh "IBU"..Membawa ke MATI


    dLIGHT ofLUV...Cinta AZALI
    Cinta AZALI....Abadi ke MATI
    TAK Tau Khianat, FITNAH menCURI
    Begitulah "pemimpin", Yg kita HAJATI

    Bukan "PEMIMPIN"..Yg GAH ber Kata
    Cover-up Konspirasi, Ber SANDIWARA
    FITNAH menCURI..Sentiasa berDUSTA
    Maki-U-Turn-PONTENG, Mnjd Amalannya


    CAHAYA-Cinta NYA...

    Salam CAHAYA...Shbt Budiman
    CAHAYA-Cinta NYA, ddlm Kalbu Mu
    Bersama2 CAHAYA Itu, Kita Semarakkan
    Kan Lenyaplah GELAP/tipu, Samar Kliru


    dLIGHT ofLUV has no no no n NO personal interest my dearONE...s dLIGHT ofLUV is d mightiest Power of GOD in u, thts only n ONLY know how to LUV to GIVE n to SHARE like dSUN does, Oh! how beautifull it is my dearONE hu hu..

    ...n d more u LUV to give n share d more more n MORE double triple n MORE-growing "Abundance" u'll b hi hi..

    Oh yess! evryONE of us sure will LUV tht.. so much! n thts ur "True-PURE-origin" nature s without d "Barbaric-DARK-FOOL-Egoistic" in u, hu hu..



    ReplyDelete
    Replies
    1. rekod kenyataan media Lim Kit Siang ini, yang selalunya adalah berupa kritikan, desakan, cabaran atau jawapan kepada musuh-musuh politik beliau, khususnya UMNO/BN, tetapi juga PAS, terjejas teruk dalam 9 hari pertama di bulan November 2017 di mana beliau hanya mengeluarkan sebanyak 3 kenyataan media, atau purata sebanyak 0.3 kenyataan media setiap hari, sahaja.

      Senarai 3 kenyataan media yang Lim Kit Siang keluarkan dalam 9 hari pertama di bulan November 2017 adalah seperti berikut:

      1. 1 November 2017, 9:48 am: “Najib’s “mother of all budgets” delivering fake news”

      2. 2 November 2017, 4:07 pm: “Was “the power of 1MDB scandal” at play when in Parliament yesterday former Second Finance Minister Husni transformed from a Najib critic on 1MDB to a Najib sycophant, talking about Najib’s legacy of “zero corruption” when everybody knows it is “global kleptocracy”?”

      3. 4 November 2017, 3:38 pm: “UMNO/BN government caught red-handed in trying to “steal” the 14GE by shifting 1,051 army voters to an uncompleted Segamat military camp”

      Dapat dilihat betapa, sejak petang 4 November 2017 sehingga petang ini, 9 November 2017, tiada satu pun kenyataan media yang dikeluarkan oleh Lim Kit Siang untuk mengkritik, mendesak, mencabar atau menjawab musuh-musuh politik beliau, khususnya UMNO/BN, tetapi juga PAS, walaupun isu yang boleh dicipta sentiasa ada, sehingga timbul banyak pertanyaan mengenai “kebisuan” beliau ini.

      Apakah Lim Kit Siang tidak merasa puas hati dengan prestasi Kerajaan Pulau Pinang dalam menguruskan banjir tetapi tidak mampu menyuarakannya kerana kerajaan ini adalah diketuai oleh anak beliau sendiri? Apakah beliau merasa bimbang kejadian dan pengurusan banjir ini akan membawa kekalahan kepada DAP di Pulau Pinang tetapi tidak mampu menyuarakannya kerana beliau adalah Penasihat DAP?

      Apakah Lim Kit Siang merasa malu untuk mengkritik, mendesak, mencabar atau menjawab musuh-musuh politik beliau di dalam suasana di mana Kerajaan Pulau Pinang mendambakan bantuan daripada mereka? Apakah beliau merasa bimbang jika beliau sendiri meminta bantuan, atau berterima kasih di atas bantuan, musuh-musuh politik beliau menangani banjir maka imej beliau akan terjejas?

      Kita lihat sahaja berapa lama Lim Kit Siang boleh “membisu”.

      Delete
    2. LIM KIT SIAL AKAN MEMBISU..SEKIRANYA DIA JADI 'BISU'...

      Delete
    3. Kepala bapak tetap membisu isu klepet
      Tapi bersembur air liur
      Kata kita nk jual sovereignity
      Sovereignity per?
      Stupid very stupid

      GST?
      1MDB?
      CLAIRE REWCASTLE BROWN?
      OH MY THAT MAKE KEPALA BAPAK LOST IN WORDS
      BLUE OSEN LOST IN TRANSLATION
      BOLEH TOLONG GEROMAL

      Delete
    4. RATK...BAPAK JAKUN DAH MEROYAN....KIKIKI...

      Delete
    5. Sejak DAP mengambil alih pentadbiran negeri Pulau Pinang pada 2008, tahun demi tahun banjir di negeri itu semakin buruk, kata Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Annuar Musa.

      Beliau berkata namun begitu, DAP sering kali mengeluarkan kenyataan yang bongkak kononnya mereka jauh lebih baik daripada Barisan Nasional (BN).

      "Jika diimbas kembali, pada 15 Dis 2013, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng begitu angkuh mengeluarkan kenyataan mampu menyelesaikan masalah banjir dalam tempoh satu penggal sahaja.

      "Begitu juga Anggota Dewan Undangan Negeri Tanjong, Ng Wei Aik yang mengeluarkan kenyataan pada tahun 2008, mampu selesaikan masalah banjir dalam tempoh sembilan bulan sahaja... tetapi kita lihat apa yang terjadi sekarang ini," kata Annuar dipetik sebagai berkata dalam satu artikel yang dikeluarkan UMNO Online pada Khamis.

      Annuar berkata bukan isu banjir sahaja yang menjadi bukti Pulau Pinang sebuah negeri yang gagal di bawah pentadbiran DAP, malah kejadian tanah runtuh baru-baru ini di Tanjung Bungah yang meragut 11 nyawa juga adalah satu lagi bukti kerakusan kerajaan negeri menarah bukit mencari keuntungan sehingga membawa bencana.

      Beliau berkata pembangunan tanpa kawalan yang dilakukan oleh kerajaan negeri telah membawa musibah yang besar kepada rakyat negeri itu.

      "Tetapi Guan Eng harus bersyukur kerana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dan timbalannya Datuk Seri DR Ahmad Zahid Hamidi, telah menunjukkan sikap berjiwa besar dengan menolak tepi fahaman politik demi membantu rakyat di negeri itu.

      "Sikap jiwa besar ini juga telah dicontohi seluruh kepimpinan dan jentera BN yang turut sama membantu mangsa banjir di negeri itu. Orang yang selama ini DAP cerca dan hina, kini menghulur bantuan tanpa ada sedikit pun ungkitan," katanya.

      Mengenai penarahan bukit, Annuar berkata banyak pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) telah menyuarakan kebimbangan mereka tentang kerakusan kerajaan negeri terhadap tindakan itu serta pembinaan rumah di lereng-lereng bukit, namun ia tidak dipedulikan.

      Beliau berkata antara kegagalan lain DAP adalah hutang kerajaan negeri melonjak tinggi, pelaburan semakin kurang, pertumbuhan ekonomi lembab dan pelbagai caj dikenakan kepada rakyat.

      "Surcaj air naik empat kali sejak DAP memerintah Pulau Pinang. (Pulau Pinang) Satu-satunya negeri yang mengenakan caj parkir sehingga tengah malam... cukai pintu naik 14.29 peratus pada 2015, sewa warung naik dan harga rumah naik," katanya.

      Delete
  8. Just cannot understand apa sebab takut dangat dengan BERSATU dan PH???

    Pengerusi orang tua yang kalu baling gelas kaca pun tak pecah, PH detaun jagung tak ada influence, mudah dikuburkan.

    Mengapa takut kalau semua itu fakta. Tak kanlah nak cari kesalahan sehingga hak diketepikan.

    Bagi saja kelulusan dan berlawanlah masa pru14 nanti. Janganlah dipermain2kan......

    Kata melayu, muslim namun tindakan macam orang tiada beragama.dahlah berbohong jumpa penderma, lahad datu etc....nak percaya zahid ni?.

    Zahid2....your days r numbered

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,,,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,

      Ucapan selamat datang ditujukan kepada Datuk Yeop Adlan Che Rose sempena kemasukannya dalam DAP. parti yang mengetuai team lawak gila PH.Awal awal lagi Datuk Yeop Adlan Che Rose sudah melawak dan menjadi trade mark kemasukannya dalam DAP.Ustaz Idris Jusah menyifatkan alasan DAP bela melayu yang dikemukakannya sebagai kelakar, bermaksud dia buat lawak gila sesuai dengan kemasukannya dalam DAP parti lawak no 1 negara.

      Hakikatnya amat mudah difahami, DAP bukan membela melayu tetapi mengheret melayu yang beragama Islam mengikut telunjuk liberalnya sahaja.Melayu yang sudah menyertai DAP adalah melayu yang sudah lentok dengan dunia yang penuh keseronokan dan menyokong liberal yang dibawa DAP.Bukan sahaja melayu yang masuk DAP tetapi melayu yang berada dalam parti gabungan DAP dalam PH juga sudah membawa perjuangan ke arah meliberalkan melayu Islam.

      Itu hakikatnya, DAP tidak bela melayu,cuma sekadar menjadikan melayu liberal dan inilah yang tersirat dalam dakwaan Datuk Yeop Adlan Che Rose bahawa DAP membela melayu.Bukan membela seperti Umno bela melayu dan bukan juga seperti PAS membela melayu.Umno bela melayu dalam erti menjaga melayu agar sentiasa sekular dan PAS pula bela melayu dalam erti membawa melayu kepada penghayatan Islam yang syumul tetapi DAP bela melayu dalam erti menjadikan melayu liberal, bapa pada sekular.

      Di sinilah lawaknya Datuk Yeop Adlan Che Rose kerana memutarkan hakikat sebenar peranan dan usaha DAP untuk menyusupi kehidupan melayu.Nak jadikan melayu liberal itu dikatakan bela melayu! punch line yang ketara dalam lawak Datuk Yeop Adlan Che Rose.

      Selepas ini, Datuk Yeop Adlan Che Rose boleh menyambung lawaknya dengan berkata melayu mesti sokong DAP untuk pesta arak kerana DAP bela melayu.Melayu perlu sokong DAP untuk Malaysia Malaysian sebab semua manusia itu sama rata, melayu perlu sokong DAP untuk kebebasan mutlak,LGBT juga perlu diberi hak dan seumpamanya.Itulah peranan DAP membela melayu!

      Ada kelibat seorang melayu dari parti gabungan DAP dalam PH, bernama Husam jin kuasa 10 yang kedengaran membuat lawak terbaru mengenai saman TGHH kepada SR dengan katanya dia meneliti semua bukti penerimaan 90 juta oleh PAS dari Umno dan mendapati lebih dari jumlah itu yang PAS terima.Dia buat lawak tanpa pentas saja, sebab kalau benar dia punyai bukti, kenapa tidak diserahkan atau didedahkan atau diviralkan seperti banyak lawak lawaknya yang kantoi.Husam hanya bersembunyi disebalik perbicaraan saman TGHH yang belum selesai untuk melawak, nanti bila selesai, bukti bukti yang dia ada akan bertukar bentuk pula.Ini berdasar dari pengalaman yang lepas.

      Begitu juga bukti kebenaran yang dia terima dari tuan tanah untuk terus menduduki Wisma Tok Guru di Salor, tunggulah tempoh notisnya tamat nanti, ceritanya mungkin bertukar pula..Lawak King Husam.

      Delete
    2. ANON 1507...TEAM LAWAK GILA PH....

      KAHKAHKAHKAH...GILA TALAK LER KATAKAN...HIKHIKHIK...

      Delete
    3. Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Selangor hari ini menyerahkan memorandum kepada Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi membantah tindakan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor menolak usul membahaskan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad yang didakwa menghina etnik Bugis.

      Penyelaras ADUN BN Selangor Datuk Mat Nadzari Ahmad Dahlan berkata memorandum itu juga sebagai sokongan terhadap titah baginda yang menzahirkan kemurkaan terhadap kenyataan itu.

      "Speaker DUN (Hannah Yeoh) semalam menolak usul (yang dikemuka ADUN Kuang Datuk Abdul Shukor Idrus) dengan alasan sangat remeh dan tidak munasabah, terutama bila beliau menyatakan perkara ini (usul) bukan berkepentingan.

      "Pada saya isu ini sangat mustahak kerana ia melibatkan titah sultan, jadi kami ADUN BN rasa terpanggil dan bawa usul ini (ke DUN). Bila ditolak kami ingin menzahirkan perkara ini ke bawah Duli Tuanku supaya Tuanku tahu yang ADUN BN sentiasa bersama dan sentiasa sokong baginda dalam hal ini," katanya.

      Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan memorandum itu kepada Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani di Istana Bukit Kayangan di sini.

      Mat Nadzari turut menyatakan kekesalan terhadap tindakan Speaker DUN yang tidak ambil endah terhadap isu itu untuk dibahaskan selain mendesak kerajaan Selangor menyatakan pendiriannya berhubung perkara ini.

      Mengenai kenyataan Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali semalam yang ingin menyelesaikan isu ini dengan baik, beliau berkata DUN merupakan tempat terbaik untuk berbuat demikian.

      "Ya, buatlah di dalam Dewan (DUN)... kami bukan budak nakal...kita berdisiplin, kita ada moral apatah lagi bila kita bincangkan perkara yang penting macam ini yang mempunyai satu kenyataan yang ada nilai daripada Sultan," katanya.

      BACA: Kerajaan Selangor dicabar bertindak tegas terhadap Dr Mahathir

      Dr Mahathir ketika berucap dalam satu perhimpunan anjuran parti pembangkang di Petaling Jaya pada 14 Okt lepas cuba mengaitkan keturunan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai mungkin berasal daripada lanun Bugis.

      BACA: Dakwaan hina Bugis: 'Saya tidak akan minta maaf' -Tun Mahathir

      Ekoran kenyataan itu, Sultan Sharafuddin menzahirkan rasa murka dan amat kecewa dengan kata-kata itu yang dilihat sebagai cuba menghasut rakyat Malaysia untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap etnik Bugis yang merupakan susur galur Kesultanan Selangor.

      Delete
  9. Najibb kuat mencuri, Zahidd kuat menipu. Pasangan ibarat pinang di belah kapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila pas pru anon berkecai lah mereka umpama serdak
      Rasa jadi pembangkang pulak
      Tgk reput tak

      Delete
    2. Suara dan agenda orang Melayu akan terus terpinggir daripada perjuangan DAP susulan keputusan pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) parti itu semalam menyaksikan hanya dua pemimpin Melayu tersenarai.

      Daripada enam pemimpin Melayu DAP yang bertanding bagi merebut jawatan CEC, hanya penolong setiausaha publisiti parti itu Zairil Khir Johari terpilih dengan memperoleh 649 undi, manakala Adun MentakabTengku Zulpuri Shah Raja Puji dilantik sebagai anggota tambahan CEC.

      Penganalisis Politik Dr Kamarul Zaman Yusoff berkata, laungan DAP kononnya akan membela nasib Melayu hanyalah umpama menanam tebu di tepi bibir dan sekadar untuk menarik sokongan pada pilihan raya umum.

      “Bagaimana DAP mahu membela nasib Melayu di luar parti (rakyat) jika nasib Melayu dalam parti sendiri gagal dibela?” kata Pengarah Institut Kajian Politik Malaysia (Mapan) Universiti Utara Malaysia (UUM) itu ketika dihubungi Bernama, di sini hari ini.

      Beliau berkata, DAP sebenarnya telah mensia-siakan peluang yang cukup baik untuk memperbaiki imej parti itu dalam kalangan pengundi Melayu Islam yang terbentang luas menerusi pemilihan semula CEC.

      “Jika DAP benar-benar serius mahu memperbaiki imejnya dalam kalangan pengundi Melayu Islam, sudah tentulah tokoh-tokoh Melayu Islam yang bertanding dalam pemilihan semula CEC itu, seperti Tengku Zulpuri dan Dr Ariffin Omar akan dipilih,” kata beliau.

      Kamarul Zaman berkata, DAP juga sekadar mengekalkan satu kuota Melayu dalam kuota lantikan dengan lantikan Tengku Zulpuri walaupun boleh mengisi anggota CEC dengan lebih ramai pemimpin Melayu.

      Pensyarah Kanan Jabatan Sosio Budaya Universiti Malaya Prof Madya Dr Awang Azman Awang Pawi pula berpendapat keputusan pemilihan semula parti itu jelas memperlihatkan politik 'kinship' atau ‘kekeluargaan’ terus diterima DAP apabila Lim Kit Siang dan anaknya Guan Eng berada di kedudukan tiga teratas, manakala pemimpin Melayu yang tersenarai mempunyai keperluan strategik demi kepentingan parti.

      "Berdasarkan pemilihan dan pelantikan itu, mereka memilih golongan usahawan dan golongan kelas atasan Melayu dan bukan golongan biasa.

      "Ayah Zairil (Allahyarham Tan Sri Mohd Khir Johari, pemimpin veteran Umno), jadi beliau dianggap dapat menarik undi dalam kalangan orang Umno, bahawa keturunan Umno tidak semestinya sokong Umno.

      "Pelantikan Tengku Zulpuri daripada golongan kelas tinggi pula menunjukkan kononnya golongan itu banyak menyokong DAP atau pembangkang," kata beliau

      Delete
    3. MAMAK MATDEY KUAT BERJUDI DAN MEROMPAK, LIM KIT SIAL KUAT MENIPU. PASANGAN ASMARADANA IBARAT TELEFON DENGAN GAGANGNYER...

      Delete


  10. Ooi mesyuarat Agong mana??? Dah setahun lebih dah sejak penubuhannya. Kalo ada empat lima kerat ahli pun buat le jaga AGM, nak segan apa ?? Sebab tu ROS tak luluskan, tiada mesyuarat Agong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko org ROS ke? Kalau bukan baik diam. Biar ROS jelaskan kenapa tak lulus.

      Delete
    2. Sebanyak 131 kejadian cerun runtuh berlaku di Pulau Pinang berikutan angin kencang dan banjir yang melanda negeri ini sejak 15 September hingga 4 November lepas, persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang diberitahu hari ini.

      Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Utiliti dan Pengangkutan negeri, Lim Hock Seng berkata, daripada jumlah itu, sebanyak 46 kejadian cerun runtuh berlaku dalam kejadian bencana alam 15 September lepas, manakala 85 kejadian cerun runtuh pada 4 November di sepanjang rizab jalan Jabatan Kerja Raya (JKR).

      “Jalan-jalan yang terkesan iaitu Jalan Persekutuan Paya Terubong, Jalan Tanjung Tokong-Batu Ferringhi-Teluk Bahang-Balik Pulau, Jalan Tun Sardon dan Jalan Jeep, Bukit Bendera,” katanya ketika menggulung Rang Undang-undang Perbekalan 2018 pada persidangan DUN Pulau Pinang.

      Beliau berkata, buat masa ini, Jalan Tun Sardon masih ditutup kepada lalu lintas untuk kerja pembersihan tanah dan pembaikan.

      Jalan itu akan dibuka kepada trafik mulai 5 petang esok, manakala Jalan Paya Terubong sudah dibuka pada 7 November lepas.

      “Di samping itu, Jalan Jeep di Bukit Bendera yang ditutup sejak 5 November boleh dilalui pada 10 November. Bagaimanapun, kerja pembersihan masih berjalan di tapak,” katanya.

      Mengenai perkembangan pasca banjir, Lim berkata, pihaknya masih memberi tumpuan kepada kawasan di Seberang Perai Utara memandangkan limpahan air sungai dari Sungai Jarak dan Sungai Kulim merupakan salah satu punca air bah membanjiri kawasan berhampiran.

      Beliau berkata, JKR memberi keutamaan untuk mengawal trafik dengan meletakkan papan tanda, selain turut menjalankan kerja pembersihan runtuhan, pokok tumbang dan pembaikan kecil.

      Lim berkata: “Berita gembira buat negeri Pulau Pinang apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan kelulusan peruntukan Bajet 2018 untuk pembesaran LTAPP (Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang). Terima kasih diucapkan atas keprihatinan kerajaan persekutuan.”

      Delete
    3. ANON 1410...ADA LAGI KE AHLI CAP MUNGE NI...BUKAN KE DAH JADI SAMPAH MASYARAKT....DAH BERTABURAN....NANTI AKU TANYER WAK SUMAN TEMPE...SETAKAT NI DAH BERAPA RAMAI AHLI CAP MUNGE NI...

      Delete
    4. Peningkatan ajaran sesat di Selangor membuktikan kegagalan kerajaan negeri itu dalam usaha menjaga kesucian dan akidah umat Islam daripada dicemari.

      Ketua Penerangan UMNO Selangor, Datuk Zein Isma Ismail berkata, ia sekali gus mendedahkan risiko rakyat negeri itu kepada ajaran-ajaran yang terpesong dari Islam sebenar.

      "Pendedahan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) baru-baru ini agak mengejutkan apabila sehingga tahun 2016, terdapat 34 ajaran sesat yang telah difatwakan oleh Jabatan Agama Islam Negeri Selangor.

      "Bagi saya, pendedahan yang dibuat oleh JAIS menerusi khutbah Jumaat itu adalah suatu khabar yang amat mendukacitakan dan perlu dipandang serius oleh kita sebagai umat Islam.

      "Pendedahan ini juga secara tidak langsung membuktikan dengan jelas bahawa pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali seolah-olah tidak mengambil berat dalam soal menjaga kesucian Islam ini," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

      Jelasnya, keadaan itu semakin hari semakin teruk dengan terbukti peningkatan kadar ajaran sesat kini.



      "Sehingga ke hari ini apa pendekatan yang dibuat oleh kerajaan negeri dalam mengekang gerakan ini?

      "Kerajaan negeri bertanggungjawab dalam soal hal ehwal Islam kerana ia di bawah bidang kuasa kerajaan negeri, bukannya kerajaan pusat," tegasnya.

      Jelasnya, penambahan ajaran sesat berlaku adalah berkemungkinan disebabkan sikap kerajaan Pakatan Harapan di Selangor yang tidak mengambil berat soal akidah umat Islam.

      "Ia secara tidak langsung mengenepikan aspek menjaga kesucian agama dan akidah umat Islam di negeri ini.

      "Maklumlah, di dalam PKR, semua bangsa ada. Macam mana pemimpin PKR Melayu nak bersuara, kalau bersuara pun, mungkin tidak akan dilayan. Biarpun Menteri Besar daripada PKR, hakikatnya hari ini yang paling banyak memiliki kerusi di Selangor adalah DAP, setelah Pas terpecah dua.

      "Sebab itu sehingga ke hari ini tidak ada sebarang penambahbaikan dari sudut perundangan yang dilakukan oleh mereka untuk memartabatkan kedudukan syariat Islam," katanya.

      Zein turut meminta umat Islam terutama di Selangor supaya sedar akan hakikat yang sedang berlaku.


      "Jika kita sayangkan agama Islam, jika kita ingin memastikan akidah umat Islam berlandaskan ajaran sunnah wal jemaah terus terpelihara, maka umat Islam perlu membuat perubahan dengan memilih kerajaan yang lebih prihatin dan tegas dalam menjaga hal ehwal umat Islam di negeri ini," ujarnya.

      Menurut Zein, penambahan kumpulan ajaran sesat di Selangor mungkin tidak akan berlaku sekiranya negeri ini ditadbir oleh UMNO yang menjadi tunjang kepada Barisan Nasional (BN).

      "UMNO mempunyai dasar yang jelas berhubung kesucian agama Islam dan juga memelihara akidah umat Islam bukan sahaja di negeri, tetapi juga negara untuk memastikan tidak ada mana-mana ajaran yang terkeluar dari landasan Islam yang sebenar dan dapat berkembang serta bercambah sepertimana yang berlaku di Selangor hari ini.

      "Jika kita mempunyai kerajaan yang tidak peka dan tidak prihatin dalam usaha untuk memperkukuhkan ajaran dan akidah umat Islam, maka kita bakal melihat lebih banyak lagi ajaran-ajaran sesat serta fahaman liberal yang songsang tumbuh mekar di negari ini.

      "Justeru, dalam memilih kerajaan hari ini, umat Islam tidak boleh sekadar menimbang tara atas faktor politik semata-mata, tetapi apa yang lebih penting ialah untuk memikirkan tentang keselamatan akidah dan syiar Islam dapat terus terpelihara daripada sebarang ajaran-ajaran yang sesat lagi menyesatkan," jelasnya.

      Teks Khutbah Jumaat yang dikeluarkan JAIS bertajuk 'Banteras Ajaran Sesat' pada 27 Oktober lalu telah mendedahkan peningkatan ajaran sesat di negeri tersebut.

      Sehingga akhir 2016, terdapat 34 ajaran yang telah difatwakan sesat oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor.

      Delete



  11. dLIGHT ofLUV..


    Bak Kaseh "IBU"...Membawa ke MATI
    TAK Tau Khianat, TAK Tau menCURI
    Begitulah "pekerti", "pemimpin" SEJATI
    Bukannya Kuasa-HARTA-Glamor, Idaman diHATI


    CAHAYA-Cinta NYA...Bak Kaseh "IBU"
    Kasehnya "IBU"...Bukan Dek HARTA
    TAK dpt diBELI...diGADAI diTIPU
    Kaseh nya "IBU", Padu SENTIASA


    d mightiest POWER of dLIGHT ofLUV from GOD in u..in ur HEART cannot b replaced by anythings else my dearONE, bcoz its so 'cool' so so so beautifull hu hu..



    ReplyDelete
    Replies
    1. DALAM ucapan beliau di Kongres Khas Kebangsaan DAP di IDCC Shah Alam, Selangor, pada 12 November 2017, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, menyalahkan musuh DAP kerana menggambarkan DAP sebagai parti orang Cina kononnya dengan tujuan untuk menakut-nakutkan orang Melayu dari menyokong DAP dan Pakatan Harapan.

      Masalah dengan Lim Guan Eng dan pemimpin DAP lain ialah mereka cuba berbohong dengan mendakwa DAP bukan parti orang Cina tetapi adalah parti pelbagai kaum sedangkan hakikat membuktikan keputusan pemilihan semula CEC pada 12 November 2017 dibolot oleh orang Cina yang menjadi petanda bahawa DAP adalah parti orang Cina.

      Bayangkanlah, 16 daripada 20 ahli CEC yang terpilih adalah orang Cina, iaitu Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Anthony Loke Siew Fook, Liew Chin Tong, Teo Nie Ching, Chong Chieng Jen, Teresa Kok Suh Sim, Tan Kok Wai, Tony Pua Kiam Wee, Nga Kor Ming, Fong Kui Lun, Chow Kon Yeow, Chong Eng, Datuk Teng Chang Khim, Ronnie Liew Tian Khiew dan Datuk Ngeh Koo Ham.

      Sudahlah begitu, 7 daripada 10 orang ahli tambahan yang dilantik, berdasarkan peruntukan Perlembagaan DAP, bagi turut menganggotai CEC oleh 20 ahli CEC ini juga adalah orang Cina, iaitu Stephen Wong Tien Fatt, Thomas Su Keong Siong, Dr Ong Kian Ming, Wong Kah Woh, Hannah Yeoh Tseow Suan, Yeo Bee Yin dan Khoo Poay Tiong.

      Jadi tidak perlulah Lim Guan Eng dan pemimpin DAP lain menyalahkan pihak lain di atas wujudnya persepsi meluas bahawa DAP adalah parti orang Cina kerana tindak-tanduk DAP sendiri menunjukkan bahawa DAP adalah memang parti orang Cina yang tidak selesa untuk memberi ruang kepada orang Melayu berada pada kedudukan yang tinggi.

      Lebih-lebih lagi, bagaimana Lim Guan Eng mahu menyalahkan pihak lain di atas wujudnya persepsi meluas bahawa DAP adalah parti orang Cina bila salah seorang ahli CEC yang baru dilantik, iaitu Yeo Bee Yin, selewat 7 Jun 2012, masih menulis kekurangan DAP adalah kerana ia adalah “a race-based party” yang “still made-up of mostly Chinese”.

      Begitu juga dengan seorang lagi ahli CEC yang baru dilantik, iaitu Dr Ong Kian Ming, yang dengan beraninya mendedahkan pada 13 Januari 2016 mengenai dilema yang dihadapi oleh DAP bila ahli dan pemimpin DAP sendiri tidak senang dengan hasrat DAP untuk menarik lebih ramai orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak menjadi ahlinya.

      Jika hasrat DAP untuk menarik lebih ramai orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak menjadi ahlinya pun sudah tidak disenangi oleh ahli dan pemimpin DAP sendiri, bayangkanlah tahap penolakan yang berlaku bila ada di antara orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak ini yang berani bertanding untuk menjadi pemimpin DAP.

      Dan penolakan DAP ke atas orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak yang bertanding untuk menjadi pemimpin DAP terbukti di dalam keputusan pemilihan semula CEC pada 12 November 2017 ini yang memaksa seorang pemimpin terpaksa dilantik bagi mewakili kategori orang Melayu, Bumiputera Sabah dan Bumiputera Sarawak.

      Tetapi tidakkah perlantikan hanya seorang pemimpin (Tengku Zulpuri Shah Raja Puji) bagi mewakili orang Melayu, selain seorang wakil Bumiputera Sabah (Jannie Lasimbang) dan Sarawak (Dr John Brian Anthony), merupakan satu ketidakadilan, malah mungkin satu penghinaan, memandangkan komposisi orang Melayu sebagai penduduk majoriti?

      Siapa yang Lim Guan Eng mahu perbodohkan sebenarnya?

      Delete
    2. AIIIIYAAA...INI APEK LO...KASI TIMBANG KATI LOOO....

      Delete
  12. Piagam pelanggan RoS macamana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbalan Perdana Menteri Datuk Ahmad Zahid Hamidi mahu Gerakan melihat bencana banjir yang melanda Pulau Pinang minggu lalu sebagai petunjuk Tuhan bahawa mereka boleh menawan negeri itu selepas disingkirkan pada pilihan raya umum 2008.
      Beliau berkata bencana itu, yang turut menyaksikan tanah runtuh, pokok tumbang dan kerosakan harta benda di serata negeri itu, merupakan isyarat negeri itu sedia untuk diambil semula Barisan Nasional (BN).
      “Tidak mustahil. Perkara ini boleh berlaku,” kata pemangku timbalan presiden Umno itu dalam ucapan di persidangan tahunan perwakilan Gerakan ke-46 di ibu pejabat Gerakan di Cheras hari ini.
      “Apa yang berlaku adalah sesuatu yang Tuhan menunjukkan ini ketika yang terbaik untuk kita mengambil balik semula kerajaan Pulau Pinang,” katanya.

      Delete
    2. LOGO HIDUNG SI MAMAK MATDEY TU DAH SEMPONG....TU PASAL TAK LULUS LAGI....HIKHIKHIK...

      Delete



  13. Bersama CAHAYA-Cinta NYA..


    dLIGHT ofLUV is owez shining in ur HEART my dearONE..


    Tanya lah DIRI mu...Kdlm HATI
    CAHAYA-Cinta NYA, kan Memberi JAWAPAN
    Yg KORUP Khianat...FITNAH Ponteng menCURI
    NAFAS Mu kan Sesak, Dek Buntu keGELAPAN


    Bahasa Diri Mu...Bahasa KALBU
    CAHAYA-Cinta NYA, Tak Mampu Kau TIPU
    dLIGHT ofLUV....Keajaiban Yang SATU
    Kau RAKUS-Menipu...Kau kan Buntu n KELU


    dLIGHT ofLUV in u, will set u to "LIGHT" upon urself first rather than to d others, so u'll c d degrre of Sincerity-HONESTY in urself.. n "instantly" u'll know either u r Barbaric-coruppted or NOT!

    only n ONLY those who really deepy luv "dLIGHT ofLUV" in them will dare to do tht HONESTLY, n of course thts d "pemimpin" SEJATI yg dicari2 hi hi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Jika kita mempunyai kerajaan yang tidak peka dan tidak prihatin dalam usaha untuk memperkukuhkan ajaran dan akidah umat Islam, maka kita bakal melihat lebih banyak lagi ajaran-ajaran sesat serta fahaman liberal yang songsang tumbuh mekar di negari ini.

      "Justeru, dalam memilih kerajaan hari ini, umat Islam tidak boleh sekadar menimbang tara atas faktor politik semata-mata, tetapi apa yang lebih penting ialah untuk memikirkan tentang keselamatan akidah dan syiar Islam dapat terus terpelihara daripada sebarang ajaran-ajaran yang sesat lagi menyesatkan," jelasnya.

      Teks Khutbah Jumaat yang dikeluarkan JAIS bertajuk 'Banteras Ajaran Sesat' pada 27 Oktober lalu telah mendedahkan peningkatan ajaran sesat di negeri tersebut.

      Sehingga akhir 2016, terdapat 34 ajaran yang telah difatwakan sesat oleh Jawatankuasa Fatwa Selangor.

      Daripada 34 ajaran itu, terdapat sebanyak 302 ciri-ciri kesesatan dan penyelewengan yang bercanggah dengan ajaran Islam yang sebenar.

      Sebanyak 182 adalah kesesatan akidah, 77 kesesatan berkaitan syariat dan 43 adalah kesesatan berkaitan akhlak.

      Delete



  14. dLIGHT ofLUV..

    CAHAYA-Cinta NYA...is dLIGHT ofLUV
    d PURE n d CORE, Sincerity-HONESTY in urHEART
    dLIGHT ofLUV...is dMiracle LIGT of d UNIVERSE
    You cant "hide" urSELF, Dgn Apa yg dah Kau BUAT

    If u believe strongly in dLIGT ofLUV, n thts d greatest GIFT from GOD in ur HEART my dearONE, all d puzzles can b solved easily, bcoz u'll only n ONLY "LUV" to give give give n GIVING n no more no no no NO gonna to "TAKE-cheat-STEAL-Trick-ROB-n-KILLING" at all

    How beautifull it is my dearONE, s u GIVE u'll sure get double triple n MORE..

    n owez rmember "what u GIVE u'll get back" kan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP telah tidak berupaya menyelesaikan banyak isu dihadapi rakyat, dan ini termasuk pendidikan Cina, kata Timbalan Presiden MCA Datuk Seri Dr Wee Ka Siong.

      Parti pembangkang itu juga secara berterusan tidak konsisten dalam pendiriannya berhubung banyak isu, katanya dan menambah Setiausaha Agung DAP yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng hanya pandai bercakap kosong dan mempolitikkan isu untuk memenuhi agenda mereka.

      "Cara beliau (Lim) menonjolkan dirinya adalah untuk membuatkan MCA kelihatan bodoh bagi memancing undi tetapi, realitinya, beliau sentiasa cemburukan MCA yang berupaya menyelesaikan pelbagai perkara berkaitan pendidikan Cina," katanya semasa merasmikan mesyuarat agung tahunan ke-53 Pemuda MCA di Wisma MCA di sini, hari ini.

      Wee berkata sejak DAP mengambil alih pentadbiran kerajaan Pulau Pinang pada 2008, ia telah memperjudikan bukan sahaja masa depan negeri itu tetapi juga kehidupan rakyat.

      Memberikan contoh kejadian tanah runtuh di Tanjung Bungah bulan lepas yang meragut 11 nyawa, beliau berkata DAP sanggup berbuat apa sahaja untuk mempertahankan agenda politik mereka dan akan menonjolkan diri mereka sebagai orang 'alim' yang tidak pernah melakukan kesilapan.

      "Mereka (kerajaan negeri pimpinan DAP) sentiasa meletakkan kesalahan dan tanggungjawab itu kepada kerajaan negeri sebelumnya dan dalam kes ini (tanah runtuh), mereka mengaitkannya dengan Kolej Tunku Abdul Rahman (TARC) yang terletak berdekatan dengan kawasan tragedi itu," katanya.

      Beliau turut berikrar bahawa MCA akan berjuang habis-habisan dalam pilihan raya umum akan datang untuk memenangi lebih banyak kerusi, sambil menambah di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Barisan Nasional (BN) telah melaksanakan pelbagai dasar pembangunan dan transformasi yang inklusif dan memanfaatkan semua komuniti.

      Wee turut menggesa anggota Pemuda MCA untuk lebih pragmatik dan praktikal dalam usaha mendekati generasi muda di negara ini serta membantu memperkasakan mereka dari segi ekonomi, seperti digariskan dalam 10 Strategi Hala Tuju Ekonomi MCA yang dilancarkan pada 2015.

      Sementara itu, Ketua Pemuda MCA Datuk Chong Sin Woon berkata pentadbiran BN telah menggariskan hala tuju dan masa depan yang baik untuk rakyat Malaysia.

      Memberikan contoh Zon Perdagangan Bebas Digital (DFTZ) dan Transformasi Negara 2050 (TN50), Chong yang juga Timbalan Menteri Pendidikan berkata, semua itu adalah contoh sempurna pelbagai inisiatif kerajaan dalam usaha memperkasakan generasi akan datang di era digital.

      Delete
  15. Mana JIWA BESAR yg selalu dilaung2kan oleh Najib si pahlawan bugis itu..atau itu hanya omongan2an si munafik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAK PI LAH LU....

      Delete
    2. Kerajaan Selangor dicabar bertindak tegas terhadap Pengerusi Pakatan Harapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang telah menimbulkan kemurkaan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddi Idris Shah berikutan kenyataannya yang menghina bangsa Bugis.

      Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor Tan Sri Noh Omar berkata kerajaan negeri pimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mesti berani bertindak tegas terhadap Dr Mahathir demi menjaga maruah Sultan Selangor dan rakyat negeri ini.

      "Kerajaan negeri mesti peka atas isu kemurkaan sultan, kerajaan negeri jika berani boleh melarang Tun Mahathir memberikan ceramah di Selangor, ia boleh dilakukan dengan mengeluarkan surat rasmi permintaan kerajaan negeri untuk diserah kepada polis agar permit ceramah politik beliau tidak diluluskan.

      "Mohamed Azmin menjadi menteri besar selepas ia diperkenankan oleh Sultan Selangor, jadi beliau perlu lebih menjaga hati baginda sultan dari menjaga hati Dr Mahathir," katanya ketika ditemui pada program penyerahan barangan keperluan kepada tujuh warga emas yang terlantar di Kampung Raja Musa di Bestari Jaya di sini, pada Jumaat.

      Tambah Noh beliau juga yakin Dr Mahathir tidak akan mengeluarkan sebarang kenyataan memohon maaf atas kenyataan yang dibuatnya pada himpunan anjuran parti-parti pembangkang di Petaling Jaya pada 14 Okt lepas.

      "Dr Mahathir seorang yang ego, dia tidak akan meminta maaf," katanya.

      Semalam Setiausaha Dewan Diraja Selangor Hanafisah Jais dalam kenyataanya berkata Sultan Sharafuddin memandang serius, murka dan amat kecewa dengan kenyataan Dr Mahathir yang dilihat cuba menghasut rakyat Malaysia untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap bangsa Bugis.

      Beliau berkata berdasarkan rakaman klip video ucapan itu yang tular di media sosial, Sultan Selangor menyifatkan tohmahan serta kenyataan Dr Mahathir tersebut jelas menghina dan menggolongkan bangsa Bugis kononnya berusul daripada golongan lanun.

      Perkara itu turut mendapat reaksi Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla yang mengaku tersinggung dan berasa terhina dengan kenyataan tersebut.

      Beberapa pihak yang mewakili masyarakat Bugis di Malaysia sebelum ini turut menuntut Dr Mahathir membuat permohonan maaf secara terbuka.

      Delete
  16. Kau datang dengan harapan
    Cari teman seiring jalan
    Ku nnti saat gemilang
    Bila tercapai tujuan

    Lalala sing along lgu lembaran terakhir dato ahmad jais layaan sambil taip komen
    Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. EWAH...EWAH...RATK BAPAK JAKUN MEROYAN...

      Delete
    2. Lembaran terakhir kuberikan
      Tandanya dah habis mandat jiban
      Tiada geromal kata mesra
      Hanya lah bingkisan mahkamah

      Ku datang dengan harapan
      Cari leader seiring jalan
      Ku nnti saat gemilang
      Bila kotey jiban di karan

      Lalala lgu ahmad jais lirik kawan ikut suka hehe

      Delete
    3. RATK...KO BERSYAIR KE BERSAJAK...

      KIHKIHKIH...ORANG DAH PUTUS HARAPAN....KACIWA...

      Delete
  17. Perception; najis and the gang mungkin telah membelanjakan wang yg banyak utk cuba mengambarkan bahawa pakatan harapan adalah sebuah gabungan yg longgar dan cacamarba. Kelulusan utk gabungan membawa jenama Pakatan Harapan ibarat mengakui bahawa gabungan tersebut adalah sebuah gabungan yg mantap dan bersistem, dan ini bertentangan dgn apa yg cuba mereka gambarkan tentang pakatan harapan.

    Pakatan Harapan yg struktur organinasi yg bermajoritikan melayu sebagai pendokong utama, akan memberikan gambaran bahawa Melayu tetap menjadi tuan politik kepada bangsa malaysia dan ini juga bertentangan dgn dakyah pihak umno yg cuba utk menanam fahaman mengatakan DAP adalah ketua kepada barisan pembangkang.

    Pakatan Harapan jika diluluskan, akan menjadi jenama kepada satu barisan pendesak kepada pemerintah yg membawa isu isu rakyat dibawah satu panji, yg berteraskan penyatuan bangsa, iaitu bangsa malaysia dimana dgn sendirinya akan menunjukkan kegagalan najib dlm mempromosikan 1malaysia yg nyata telah gagal.


    Pakatan Harapan bukan sekadar nama kepada sebuah gabungan, tetapi membawa inspirasi yg ditunggu tunggu kepada majoriti rakyat malaysia ditgh tgh kekalutan salah urus pentadbiran ,penyelewengan dan salah guna kuasa.


    Pakatan Harapan tidaj mungkin akan diluluskan dlm masa yg terdekat ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAPOK MACY...KALAU DILULUSKAN BUKAN BOLEH MENANG PUN ...DAH NAK MELINGKOP DAH.....'INSPIRASI YG DITUNGGU2'....KAHKAHKAH...

      Delete
    2. INSPIRASI...TAIK KUCING....OOPSSS...TAIK BABI KOT...

      Delete
    3. Tak menang itu cite nombor dua
      Tapi at least kalah bermaruah dari menang meng geromal rakyat

      Delete
    4. HE..HE...HE..CEPAT SANGAT MENGAKU KALAH....

      BUAT LETIH JER LAH....MEROYAN SELAMA NI...

      KIOK...KIOK...KIOK...

      Delete
    5. Gerakan has called on former Malaysian Bar president Datuk S. Ambiga to disclose her source of information on the alleged financial transaction between 1Malaysia Development Berhad (1MDB), PAS and Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

      Gerakan president Datuk Seri Mah Siew Keong said Ambiga should heed calls to reveal her source of information and cooperate with the authorities so that a full investigation could be carried out, stating that this was also an opportunity for her to defend herself.

      "Members of the public have the right to know how she obtained the information, from whom and by what means.



      "McCarthyism has no room in Malaysia, we cannot have leaders in the country making serious allegations against others without proper regard for evidence or shunning public calls to justify one's claim against others," he said in a statement here Wednesday.

      A news portal reported that Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown named Ambiga as the source of the information that PAS allegedly received RM90 million from the prime minister.

      In her defence statement dated Oct 11 to a lawsuit filed in London by PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Rewcastle-Brown claimed she and Ambiga spoke about Najib, 1MDB and PAS in July 2016.

      Delete
    6. Merendah diri tak semestinya kalah
      Hehe reverse psychology pun ko tak paham anon kepala bapak ada cita cita nak layan blog politik
      Nk snang komen cam ko g kat blog artis bercerai tak yah analisis ko bedal brgossip jer

      Delete
  18. KIKIKIKI... FUYOOOOOO...

    CAP MUNGE JADI ANCAMAN PULAK DAHHH...!!
    KLU DOLU REFORMASI MEMANG BETUL LAHH...!!
    REFORMASI PUN DAH KIRA HAPUS SUDAHH....!!!
    CAP MUNGA TAK PAYAH NAK GELABAH...!!!
    CAO MUNGA TAK DE ANGIN REBAH SENDIRI LAA...!!!



    KIKIKIKI.... BERAMBOSSS LAAAHHH....!!!


    UBAH DAN BERENANG HAAHHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. CAP MUNGE ...TAK DAK ANGIN REBAH SENDIRI...KAHKAHKAH...KIKIKI...KIOKKIOKKIOK...
      AKAI TUNJANG TAK BERAPA KUAT...

      Delete
    2. Pok jig jalan mengepit mak ros jalan mengengkang
      Pok jig kepala dah sakit mak ros tido tekangkang
      Spenda Kojola bangla kait dia tesungkgor dalam longkang
      Pdtrn PH ditahan zaid takot BN kalah tebongkang

      Delete
    3. PADAN MUKA HANGG....

      Delete
  19. Jika masih tidak diluluskan walaupun segala syarat telah dipenuhi, maka layaklah kita mengucapkan.......
    ``KEPALA BAPAK KAU`` lah NAJIB BN serta rakan sekutunya Pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PADAN MUKA KO TAK LULUS....

      KIHKIHKIH...MATDEY...SAMPAI HANTAR ROMBONGAN MEMINANG....
      BEREHAT KAT RUMAH JER LAH MATDEY....BIAR ORANG ALIN BUAT KEJE....

      Delete
    2. Orang alin anon?
      Im beg your pardon?
      Siapa alin
      Penyanyi dangdut?
      Lawyer?
      Attorney general?
      Pengarah intergriti?

      Tapi pantang dato nenek kepala bapak kalo tak wala
      Hehe hail to blue osen leader wak jahid kejawen
      Manunggaling kawula gusti
      Ideologi sinkretisma
      Sila hadam andai perasan

      Delete
    3. meminang ``KEPALA BAPAK KAU`` anon 1553

      Delete
    4. KIHKIHKIH...BAPAK BABUN MEROYAN ANAK BABUN SESAT TAK BALIK2 MASUK HUTAN....

      Delete
    5. WOI AKAK KEJORA!!!!!
      APA YANG KO MEROYAN NIH!!!!
      BUNTING!!!!

      Delete
    6. PINANGAN MAMAK MATDEY DI TOLAK...MUKA BAU BACIN...KIHKIHKIH...

      Delete
    7. bau bacin tu dari ``KEPALA BAPAK KAU`` yg penuh kudis bernanah hijau dihurung langau tu anon 1612

      Delete
    8. DAH LER BAU BACIN...MAMAK MATDEY NI...DAH MUKA SINGA DAH...

      SINGA TUA TAK DAK GIGI...

      Delete


  20. dLIGHT ofLUV..

    ..is fundamental its PURE, its MIRACLE, n its in u, in ur HEART my dearONE!

    When u GIVE, u get back!

    u GIVE "LUV"..d "LUV" will double n MORE in urHEART n u could feel it beauiful

    u give/make PEACE..u could "FEEL" more n MORE peace in urSOUL

    u give good IDEA..n more more MORE great IDEA u'll hv n simply do it, u'll c d result instantly

    u give charity..u'll c more n MORE sources of wealth n MONEY come to u, hu hu..


    AND..

    When u start goin into d DARKNESS, n so what'll hapen?

    When u start Fitnah/PONTENG, u'll do it double n more isnt it?

    When u start "CHEATING" n stealing all tht will DOUBLE n more 4 sure too!


    Tru dLIGHT ofLUV..

    u'll c evrythings n evryONE so close n so CLEAR when u hv d purest of dLIGHT ofLUV in ur HEART my dearONE.. n thts d greatest beautiful-GIFT from GOD to u hu hu..

    ReplyDelete



  21. dLIGHT ofLUV..


    Sahabat CAHAYA....Sahabat Syurgawi
    Walau SATU "sen", Tak kan diKHIANATI
    Itulah "pekerti"...."pemimpin" SEJATI
    TAK Tau memCURI... dek KASEH memBERI
    Dek Kaseh memBERI.. Yg Indah nan SUCI
    Bak Kaseh "IBU"...Membawa nya ke MATI


    Pekerti TELUS..."pemimpin" SEJATI
    Walau SATU "sen"...mng'AUDIT' Diri
    Yg mng'AUDIT Diri...TAK Rakus menCURI
    Thts dLIGHT ofLUV, Tauladan ABADI


    CAHAYA-Cinta NYA..

    dLIGHT ofLUV will owez peace n so BEAUTIFULL s there is no no no n NO agenda or any personal "interest" at all, bcos dLIGHT ofLUV itSELF is "MIRACLE" n full with "ABUNDANCE" ha ha..


    ReplyDelete
  22. Biarkan demokrasi berbunga harum
    Biarkan rakyat peluang memilih
    Apa agenda menyekat logo PH
    Apa jenis ketakutan yang dihidap

    pelik...pelik...
    nak menang cara tak halal

    Hakikatnya, itulah DASAR PENGECUT!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEBAB LOGO HIDUNG MATDEY SENGET....DAH SEMPONG...KENA RESDUNG...TAK LAMA LAGI SENGAU LER ORANG TUA NYANYUK TU...KIHKIHKIH...

      Delete
    2. Kihkihkih.kesian xda org bijak ke nk bekap bn..hujah bodoh belako.kihkihkih

      Delete
    3. FUUU ALOH...ADO HAMBO KESAH....

      Delete
    4. BABI BUNTING DI HANTAR KE BLOG BUDIN

      KAKAKAKAKKKAKAK

      Delete
    5. BLOG BUDIN BANYAK BABI BUTING FUKATAN HAPRAK...KIHKIHKIH....

      Delete
  23. Hahahahahahaha cer lihat komen balas macai umno pas .. Apasal komen balas mrk terlalu bodoh. Kahkahkah..kata tentera cyber bn tp mcm pencuci tandas bn punya komen jer.kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADA AKU KESAH....

      Delete
    2. Mmgla org bodoh mana nak kesah.kahkahkah

      Delete
    3. ADA AKU KESAH...

      Delete
    4. Sbb org bodoh xtau nk menilai..bodoh dan tak bodoh pun dia xtau apa dia..macai bn pas ni bak kata khairy "bodoh tanpa sempadan"..kahkahkah

      Delete
    5. ADA AKU KESAH...

      Delete
    6. KEJORA BUNTING JUGA DI HANTAR

      PTUIIHHHHHHH !!!!!

      Delete
    7. MAK KO BUNTING KARABAU...KIHKIHKIH...

      Delete
    8. POMPUAN KALO BUNTING
      REHAT KAT UMAH
      BANYAK BERIBADAT

      INI NDAK!!!

      BUAT PANTUN LACUR

      APA SETAN PUNYA AKAK KEJORA!!!!!

      Delete
    9. MAK KO BUNTING
      REHAT KAT RUMAH
      BANYAK BERIBADAT

      INI DAK...

      NAK PI MELACUR LAGI KAT LORONG SUNDALAN...

      APA KE JADDAH NYER...KELUAR PUN ANAK HARAMJADDAH...

      Delete
    10. KHAS UNTUK KEJORA YANG MALANG.

      Dr. Mas sudah ke kebas
      Hanya 2 hari berkenalan
      kami sama-sama satu fahaman
      Kami tidak se over anda
      Dia beritahu aku,tentang anda

      Lantas Blog Budin aku masuk

      Hari ini aku tak dapat tidur
      Karana ingatkan teman baru

      Berambut sulaman perang,
      putih melepak
      Berhemah dan manja
      Berumur 29 tahun
      Educated
      Lebih cantik dari Dyana Sofia

      Jika PH menang, selayaknya dia
      Jadi Setiausaha Politik

      Nak kira .....
      tak sepadan ngan aku yang dzoif ini
      Tapi dari jelingannya,
      aku perasan dia menaruh minat kat aku


      mungkin itu hanya perasaan aku.........

      apapun aku bersyukur
      dan jika boleh biarlah perkenalan ini
      akan menguntum mekar

      aku ibarat jejaka malaya terakhir kini


      Delete
    11. //tahniah bro 1710
      Puteri PH hanya untuk Putera PH

      hidup akan bahagia
      kejora nih entah botina ke?
      bapuk ke?????

      entah le....

      kikikikikikiki

      Delete
  24. Tk pyh layan la unit it umno semua tu yg bkhidmat sbg langau dn dubok yg masuk mghurong blog ph ni 24 jam sehari dgn komen 2 lekeh caci dn lucah..baik kita fokus aje pd entry yg dilontarkan oleh tuan blog..mereka mmg dibayar utk mggangu tumpuan kita pd perjuaangan yg sbnr..lwn ttp lwn!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH!!!!!!!!

      Delete
  25. Budin, BN dan seluruh penjilatnya mana ada `KEMALUAN`!, kamu pun tahu, dia orang tu bapok macam kejora bapok tu, ada ke dgn Mahathir yg dah umoq 92 tahun yg mreka kata baling gelas pon tak pecah tu depa takut...bapok tetap bapok kan...muah muaaaahhhhh.....

    ReplyDelete
  26. Sebelum dpt komen USTAZ SALEH SAID KARUAK jangan harap dpt kelulusan ROS :-)

    ReplyDelete
  27. ROS tak berkenan sampai khiamat pun tak akan lulus.

    ReplyDelete
  28. Mencari Bandar Togel Aman
    Bergabung saja di sini Togel Pelangi
    Bandar togel terbaik dan terpecaya
    http://www.togelpelangi.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...