Wednesday, 1 November 2017

SELEPAS PENGIRING BERMOTOSIKAL DAN TUKANG MASAK, APA KEWAJARAN PASUKAN UNIT TINDAKAN KHAS TUN M PULA DITARIK BALIK?


Menjadi perbualan di media sosial sejak semalam kononnya pengawal peribadi dan pasukan Unit Tindakan Khas yang mengiringi Tun Mahathir Mohamad telah ditarik balik oleh pihak kerajaan.

Semalam,  pengawal peribadi atau ADC Tun Mahathir,  Mazli Mazlan dilaporkan menerima arahan agar melapor diri dengan Unit Tindakan Khas (UTK) PDRM yang mencetuskan spekulasi tugas beliau mengiringi bekas Perdana Menteri itu kemungkinan ditarik balik.

Di media sosial, ramai yang menulis mengenai penarikan balik tugas Mazli itu dan kebanyakannya melahirkan rasa kecewa serta bimbang berkenaan tindakan terbaru yang diambil kerajaan itu.

Ia bukan saja berkaitan faktor keselamatan Tun Mahathir sebagai bekas Perdana Menteri, tetapi juga kerana Mazli dilihat begitu setia dengan beliau dan ketiadaannya mungkin menjejaskan keyakinan Tun Mahathir yang juga merupakan Pengerusi Pakatan Harapan itu untuk tampil di tempat-tempat awam selepas ini.

Namun, khabar tidak menggembirakan itu tidak berpanjangan di mana pagi ini Mazli dilaporkan sudah pun melapor diri kembali untuk bertugas semula sebagai pengawal peribadi Tun Mahathir.

Bagaimanapun, pasukan Unit Tindakan Khas seramai lima orang beserta  sebuah kereta yang turut mengiringi Tun Mahathir ke mana-mana sebelum ini, kini dikatakan telah ditarik balik.

Bermula hari ini, atas kapasitinya sebagai bekas Perdana Menteri, bermakna Tun Mahathir dikatakan hanya diiringi dan dikawal oleh Mazli dan dua orang anggota polis biasa saja.

Sebelum ini, kerajaan turut menarik balik pengiring bermotosikal dan tukang masak yang sudah sekian lama berkhidmat dengan Tun Mahathir.

Dengan tindakan terbaru ini, apakah wajar sebegitu layaknya layanan yang harus diterima oleh seorang bekas Perdana Menteri yang pernah berkhidmat selama 22 tahun membangunkan negara?

Tidakkah keselamatan Tun Mahathir selepas ini terdedah kepada pelbagai kemungkinan dengan tiada lagi pasukan UTK mengiringi dan mengawalnya?

Tidakkah juga penyediaan pengawal peribadi dan pengiring keselamatan kepada mana-mana bekas Perdana Menteri adalah sesuatu yang diluluskan di bawah Akta Parlimen?

Diharap Ahmad Zahid Hamidi selaku Menteri Dalam Negeri dan Ketua Polis Negara, Mohamad Puzi Harun segeralah tampil memberi penjelasan berkenaan perkembangan terbaru ini dan rasional serta kewajaran tindakan tersebut diambil ketika ini. (ShahbudinHusin 01/11/2017)

385 comments:

  1. Hari ini hari mereka.....esok lusa tahu lah langit tinggi mana.....biarkan....sejuta pengawal sukarela berbaris dan sanggup utk lindungi tun berdua...
    ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. elehh!! macam la tak ada duit sangat. biarlah semua2 tu najib tarik. tariklah apa sahaja yang najib rasa sesuai ditarik. upah la sendiri pengawal keselamatan. nak pakai berapa< 10 orang, 50 orang atau 100 orang dalam satu masa. adakah kos menjadi isu kepada tun? tak logik langsung. tukang masak tun tu agaknya berapa gaji dia sebulan. adakah mungkin 10k sebulan? dan adakah tun sendiri tidak mampu membayar nilai 10k sebulan untuk tukang masaknya yang sejak sekian lama berkhidmat dengan baik untuk beliau? isunya di sini ialah ketua kerajaan sekarang (sebut najib) adalah musuh politik, maka sebagai musuh akan ada apa2 sahaja sekatan kepada seterunya. namapun musuh, mestilah ingin disusahkan. tapi saya percaya, setakat sekatan kepada kelebihan2 selaku bekas pm yang berorientasikan duit, tak jadi isu dan kuman kudis kepada tun. kerajaan tak bayar mereka, tun bayar sendiri. kerajaan tak sediakan pengawal kepada tun, tun upah pengawal sendiri. tun boleh pilih pulak pengawal yang macamana yang tun nak. adakah isunya tun tak mampu? hahahahahaha...jom kita pakat ketawa.

      Delete

    2. Menang saja PH giliran najib pula...dia nak lari kemana?
      Tak berapa bulan lagi pun
      Kihkihkih

      Delete
  2. Salam. Biarlah Najib nak buat apa pun terhadap Najib, inshaallah,Allah SWT tetap memelihara keselamatan beliau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni hari kita esok hari dia pula..

      Delete
  3. Budin..lepas ni kita sediakan pengawal yang lebih ramai untuk mereka2 yang zalim ni...kiat sediakan sekali dengan tembok batu yang tinggi..biar padan muka dia orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Undang undang dan mahkamah ada..nak takut apa?
      Setiap perbuatan ada balasannya bukan?

      Delete
  4. Tak cukup anggota UTK untuk mengiringi FLOM, sebab tu pengiring TM ditarik.

    ReplyDelete
  5. 22 MENGHANCURKAN NEGARA LEBIH TEPAT !!!

    https://www.themalaysianinsight.com/s/20503/

    Dr Mahathir’s materialism destroyed Umno, Malays, says Zainuddin Maidin

    "Zainuddin said while the Najib administration was tainted by scandal, the blame lies with Dr Mahathir for failing to rein in corrupt behaviour in government during his 22-year tenure as prime minister."
    --Tan Sri Zainuddin Maidin

    ReplyDelete
    Replies
    1. So are saying the immediate government must continue the corrupt behaviour? Use your brain

      Delete
    2. BABE THE PIG, you STUPID! did i said that? Use your brain not your ass BITCH!!!! IDIOT ...

      Delete
    3. DALAM BUKU PERGI MAMPUS UMNO

      Delete
    4. "Tun M pun boleh pi mapuih sekali"
      --Tan Sri Zainuddin Maidin

      Delete
    5. ko x baca ke? la lupa ..yg tinggal dlm amno bodoh belaka..tan sr Zam kata dalm buku Pergi mampus Umno..muah muah muah,,sayang badak

      Delete
    6. 13.01 HARAP ALLAH BALAS MULUT KAU DENGAN ASID CAP BONTOT MAMAK, TS ZAM yang bercakap benar pun kau hina, memang DAYUS lah kau ni, bini kau pun kau biarkan mamak kongkek. BODOH!!!!

      Delete
    7. 1313..marah ke cai amno gemuk.. Tajuk buku tu Pergi Mampus Umno..opss lupa yg tinggal dalam amno yg bodoh belaka..cayang badakk

      Delete
    8. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    9. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
    10. Oiii kepala mancis sedarlah diri kau tu sikit.
      Otak pun kecik!!!

      Delete
  6. Bukan saya yang kata, TS ZAM yang kata .... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam buku PERGI MAMPUS UMNO

      Delete
    2. dalam buke pergi MAPUS UMNO yang diketaui oleh penyangak mamak tua selama 22 tahun. kau pun sama boleh pergi mapus sambil jilat jubo arwah tun mamak!!!! :)

      Delete
    3. "Tun M pun boleh pi mapuih sekali"
      --Tan Sri Zainuddin Maidin

      Delete
    4. 1258... ko x baca ke? la lupa ..yg tinggal dlm amno bodoh belaka..tan sr Zam kata dalm buku Pergi mampus Umno..muah muah muah,,sayang badak

      Delete
    5. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    6. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
    7. Bajet 2018 orang umno kata yg terbaik. Ibu segala bajet. Tetapi yg mengairankan masih ada lagi penyokong tegar umno yg masih cari makan kat belakang mati tu...
      Kat chow kit tu selagi ada lorong di situlah dia ada..kalau tak percaya malam ni pergilah tengok sendiri.

      Delete
  7. Kalau takda musuh , jalan sorang diri pun tak takut. yang jadi masalah jika selama 22 tahun memerintah dan selepas turun tahkta masih lagi mencari musuh. Mungkin beliau perlu risau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tangkap prompak negara pon kira musuh?....warganegara tak berguna langsung ko ni..

      Delete
    2. perosak 22 tahun patut dihapuskan dulu noh? or nak tunggu lagi 22 tahun doh? selama 22 tahun memerintah dibelanya dan didiknya segala penyakak, kau anak beranak seposen pun tak ada harga. BODOH!!!!

      Delete


    3. Bukan kira macam itu..

      Mahathir bekas PM dan apa lagi dia telah berjasa 22 tahun.... Negara lain memberi keistimewaan kepada bekas pemimpin nombor satu mereka kerana jika di bunuh atau di culik ia nya memalukan negara.

      Musuh Mahathir ada lah musuh negara. Wang tebusan apa sahaja yang di tuntut bukan nya dari Mahathir tapi dari kerajaan.

      Jika terjadi yang tidak di ingini orang asing akan melihat negara ini tidak akan.. malah akan bertambah buruk apabila orang ramai menuduh kehilangan atau perbuatan jahat tersebut di dalangi oleh Najib.

      Delete
    4. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    5. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
    6. nabi muhammad pun org nk bunuh..tgk kes la braderr..jgn dedakian sgtt.

      Delete
    7. Hanya tok guru hj eddie ah wang saja yg orang dok tatang dok puja dak dok sembah.

      Delete
  8. Cahaya Malap, mungkin ini adalah BALASAN Allah SWT diatas kezaliman Tun M selama 22 Tahun, mungkin DS najib perlu tunggu 22 Tahun untuk pembalasan dia! hanya Allah yang maha mengatahui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko kena rogol keer dengan tum madey keer?....otak mereng..

      Delete
    2. yang kena rogol dengan tun m tu mak kau, tang jubor dia sambil pak hang melancap melihat kegiatan mereaka. DURJANA !!! :)

      Delete
    3. Ini satu lagi masalah. Selepas Mahathir, di balas pula dosa-dosa Najib.. selepas Najib, di balas pula Zahid atau Hadi..
      Kapan Malaysia mahu maju ?

      Delete
    4. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    5. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
    6. Tun Mahathir lebih baik drp pemimpin boneka yg sanggup hantar ufti kepada trump

      Delete
  9. Adakah kemudahan yang sama ditarik balik juga dari mantan PM, Tun Abdullah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah dengar ke Tun Abdullah di undang untuk memberi ceramah dan pandangan kepada penimpin dunia lain?

      Delete
  10. Bosan, tepat sekali, hanya seseorang yang tahu dan yakin dia banyak salah selama 22 tahun memerintah yang takut dengan bayang-bayang sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zalim amendenye?....harta ko kena rampas ato ko kena halau dgn tun madey?...

      Delete
    2. x bosan..yg bosan si badak tu..tu yg kuat nyopping

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Ds najib???..1302, sape tu penyamun bugis ke? yeya badak dildo 1302

      Delete
    5. bini BOBOY BOTAK anak kesayangan tun mamak pun 2 x 5 gak kuat shopping, dia pandang bini kau macam sampah je, dah lah ketiak bini kau busuk dan kaki berbulu, setan!

      Delete
    6. 1304..i badak isteri pm..ada beg hermes ngan diamond pink ? ko nk kena C4?

      Delete


    7. Tuhan yang tahu selama 22 tahun berapa banyak salah dan berapa banyak kebaikan Tun.. jadi jangan nak jaga dosa orang lain ..

      Delete
    8. marah ke? aku tau la ko gemuk 1304..keturunan OKU mcm si jibby..hidup perompak bugis al badaki

      Delete
    9. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    10. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  11. Tun Abdullah mungkin masih menerima rahmat Allah SWT, Allah SWT sayang kepada mereka yang Jujur dan benci kepada kejahatan, lebih-lebih lagi kerakusan yang meluap-luap selama 22 tahun memerintah. Allah SWT maha adil!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa madey perintah 22 tahun ko yg kuat sokong....aku cakap ko buat pekak telinga....sekarang ko menyesalyerr....hihihi...bodooss

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    4. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  12. Yakin lah terhadap balasan Allah SWT didunia dan akhirat, mungkin ini baru balas dunia untuk Tun M kerana kezalimannya selama 22 tahun memerintah belum lagi balasan Allah SWT diakhirat yang lebih dasyat mungkin menunggu beliau. Nauzubillah !!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. YAKINlah,rompakan wang rakyat yg di lakukan olh ularmak2 PAS akan dibalas,Sekarang Hadi dihantui di atas,perbuatanya,yg bersekonkol dg LANUN.
      Allah balas kes,pada ulamak2 suk.

      Nauzubillah"aSTAFIRULALL'HALAZIM

      Delete
    2. Kassim baba ketua rompakan berjamaah tak akan dapat balasan...

      Delete
    3. Janji Allah SWT itu pasti rasakanlah tun m balasan didunia, diakhirat belum lagi. ;)))

      p/s: sendiri buat sendiri mau tanggung lah

      Delete
    4. 1307..rasalah jibby kena rasuk hantu altantoya

      Delete
    5. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    6. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  13. Gerenti takkan ade penjelasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ds najib belajar dari yang terbaik! ingat OPS LALANG, dah nak berkurun masih tak ada penjelasan atau keinsafan dari tun m.

      Delete
    2. opss badak, menyopping setiap tahun

      Delete
    3. nAJIB PNCA UTAMA kenapa adnya operasi lalang,dia dan mat taib mengamok nak bunuh cina.

      Jika dia berani,buatlah,rci..

      Delete
    4. Tak usah klentong ops lalang ler...najib dan mat taib kuat hasut melayu benci cina....tapi najib tak ditangkap di selamatkan oleh sultan pahang...

      Delete
    5. 12.58, Allah SWT benci kepada perangai mamak yang suka berbohong, jangan lah jadi munafik, Allah SWT maha adil. balasan didunia itu zahir, diakhirat tidak tertanggung nanti.... bertaubatlah!!!

      Delete
    6. 1309..seluruh makhluk dunia tahu kehjhatn perompak bugis mengklepet dan membunuh altantoya

      Delete
    7. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    8. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  14. Maka dipanjangkan umurnya Tun M oleh Allah SWT seperti Firaun dizaman Nabi Musa bagi melihat sendiri kerosakan yang dilakukan oleh nya selama 22 tahun memerintah! Hanya Allah SWT yang maha mengetahui. astagfirullahaladzim .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka diperlihatkn kekalutan si jibby membunuh altantoya dan peguam 1mdb, serta kejahatan al herdy mengeluarkan amanat palsu

      Delete
    2. Seteruk2 yg dikatakan firaun dia sakit jantung dia berubat di negaranya sendiri,Sebaik2 ulamak yg disanjung oleh walaaun tapi bila dia sakit dia minta tolong yahudi....

      Astarfirullah halazim..Munafik klss tertinggi.

      Delete
    3. Hahahaha...kassim baba yg punyer angkara tuduh tun madey plak....otak mereng...

      Delete
    4. otak mak kau lah mereng sebab kena main ngan keling kote besar tiap-tiap hari, pak hang kote sejemput .... LOL

      Delete
    5. 1310.badak panggil nk dildo ko..cepat ko nk kena C4 ke

      Delete
    6. 12.57, fIRAUN kalau berubat kat negara sendiri jadi baik? LOL, sampah pUNYA OTAK MELAYU TAK ADA CLASS..... IDIOT!!!!

      Delete
    7. 1311..cai amno yg tinggal bodoh dan gemuk..keturunan oku

      Delete
    8. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    9. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  15. jenis orang hati busuk.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HATI MAMAK NI DAH HITAM MACAM BARAH YANG SEMAKIN MEMBESAR...HATI KHALDU...

      Delete
    2. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  16. Cikgu Kejora ,12:35, 12:39 & geng, serta teman2 seangkatan sekelian,

    Andai tutur kata , lagak laku perbuatan kita tidak menepati RUKUN2 SYAHADATAIN yg KITA lafaz
    kan, jumhur `ulam`a mengatakan ``MAKA RUSAKLAH KEIMANAN SESORANG ITU`` . Dan ini lah pegangan kita , pengikut Ahluls Sunnah Wal Jamaa`ah yg `BERPANDUKAN` Al Qur`an , Al Hadith, Ijma` Ulama dan Qias , INGAT KEJORA! Bukan BERPANDUkan umno dan pas.

    ALLAHhu`alam.

    Mohon dibetulkan jika saya tersalah. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla kengkang bukan cikgu...bapuk overtime belakang mati daa..

      Delete
    2. Setakat pengetahuan agama sahaja!! AMALANnya kosong,ALLAH TAK PANDANG,PUN.

      rAKYAT ADA YG TAK MAKAN,PIMPINANYA,BERMEWAH2AN..
      rAMAI BINI,BANYAK KERETA2 MEWAHHH..

      mENGUNAKAN ayat-ayat ALLAH untuk menutup kedurjanaan peminpin2 lanun mereka..

      ada peminpin beli flat kereta rm100,000.00.
      Ada pemimpin rumahnya ada kolam renang.
      Tetapi walaun-alauuu akan bangkit membela "kebebrokkan mereka"..


      Ini FITNAH PEMBANGKANG...DAN AKAN KELUAR AYAT2 BOLEH MENCURI.

      lAHALAWALAQUWATAILAHIAZIIIIM!!!

      Delete
    3. Setelah RUKUN2 SYAHADATAIN kita patuhi, kita juga wajib mematuhi SYARAT2 SYAHADATAIN itu pula. Di sini hamba perturunkan syarat ke 4 syahadatain itu iaitu:-

      4) MEYAKINKAN DI DALAM HATI SERTA MENGAMALKAN DENGAN ANGGOTA BADAN, yakni WAJIB menolak segala apa yang bertentangan dengan maksud yang terkandung dalam SYAHADATAIN itu.

      Semoga bermanfaat. Amin.
      ALLAHhu`aklam

      Delete
  17. sememang nya dah patut pun ditarik balik semua kemudahan yang mathir dapat dan nikmati..dengan segala kesengsaraan yg rakyat dan najib dapat dari 22 tahun memiliki umno, biarlah mathir jadi rakyat biasa malaysia..tidak ada yang istimewa nya pun mathir ni yang ada hanya lah dendam nya terhadap najib dan tamak haloba nya untuk meng kaya kan anak nya si mukhriz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APAKAN KELEBIHAN ISTERI NAJIB NAIK JET KERAJAAN ? DIA PM KE? INI BUKAN NEGARA BADAK

      Delete
    2. Saper yg buat harga barang mahal sekarang?....sape yg jual aset kerajaan kpd cina kominis?...sape yg potong bajet jesihatan dan pendidikan?....mereng daah budok ni..

      Delete
    3. Mamak Madey hati KHALDU....

      Delete
    4. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  18. Bang Shahbudin, x patut diperlakukan sebegitu .Negarawan tu.Kerajaan yg ada x boleh & x dapat d hormatilh.Tunggul tunggul yg ada dsekeliling pokok 60thn pun nak d tebang juga.Semak dan menyemakan.
    Lawan ttp lawan.
    mara ttp mara.
    PH ambil alih...UMNOBNPAS main jauh jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berape bulan lagi Pru....dapat lah balik semua tu...kassim baba dapat holiday di sungai buluh inn...

      Delete
    2. .dapat lah balik semua tu.


      KAH...KAH..KAH...KIH...KIH...KIH...

      Delete
  19. Pengiring ke, tak ada pengiring ke, undi aku 3 beranak tetap utk PH. BN/UMNO blh pi manpoooss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengiring ke, tak ada pengiring ke, undi aku 8 beranak tetap utk BN. FUKATAN HAPRAK PI mampos LER!!!

      Delete
  20. Si badak pun dapat naik jet rasmi kerajaan , sape si badak? Dia PM ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia PM belakang tabir....kassim baba takut badak ni...

      Delete
    2. Ini bukan negara badak

      Delete
    3. Ekeleh...sendiri komen sendiri jawab...

      Delete
    4. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  21. Harapan ikrar tangkap MO1 dalam 100 hari memerintah

    Oct 31 2017 / Suara Keadilan

    Pakatan Harapan berikrar untuk menangkap "Malaysian Official 1" (MO1) dalam masa 100 hari mentadbir Putrajaya, selepas menang dalam pilihan raya umum akan datang.

    Tindakan itu kata Pengerusi Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad, adalah salah satu ikhtiar untuk merubah Malaysia untuk menjadi antara sepuluh negara paling bersih di dunia menjelang 2030.

    "Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) melapor terus kepada perdana menteri. Mereka hanya berani tangkap 'ikan bilis'. 'Ikan jerung' seperti MO1 masih bebas.

    “Harapan berikhtiar untuk membersihkan Malaysia dari najis rasuah, bermula dari pimpinan tertinggi kerajaan.

    "Kami bertekad untuk menjadikan Malaysia antara sepuluh negara paling bersih mengikut indeks persepsi rasuah Transparency International menjelang tahun 2030," katanya pada sidang media di pejabat ketua pembangkang di Parlimen, hari ini.

    MO1 mula disebut dalam saman sivil Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat (DOJ) tahun lalu. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Abdul Rahman Dahlan kemudian mengesahkan MO1 adalah Najib.

    Saman itu bertujuan menyita aset di negara itu yang didakwa diperolehi melalui penyelewengan dana 1MDB.

    Sementara itu, Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkata gabungan pembangkang itu juga berjanji akan menubuhkan suruhanjaya siasatan diraja (RCI) bagi menyiasat penyelewengan 1MDB.

    Harapan juga katanya akan meminda beberapa akta bagi meningkatkan ketelusan kerajaan, iaitu Akta Perlindungan Saksi 2009, Akta Perlindungan Pemberi Maklumat 2010 dan Akta Rahsia Rasmi 1972.

    Semua komitmen yang dinyatakan ini terkandung dalam lima langkah antirasuah yang dibacakan Mahathir ketika himpunan antikleptokrasi 14 Oktober lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sah Harap lah PH nak memerintah M'sia...
      Berangan jer lah!!!!

      Delete
  22. Hj Hadi vs SR : Beranikah Najib disapina Mahkamah Tinggi London?


    Ramai kalangan pentaksub Pas yang marahkan editor Sarawak Report, Clare Rewcastle Brown yang telah memfailkan tuntutan balas dan pembelaannya terhadap saman Hj Hadi.

    Para pentaksub menuduh segala dakwaan Clare itu sebagai dongeng mengarut tanpa disertakan fakta.

    Malah ada yang gatal mulut marahkan Ambiga, Husam dan Rafizi dan mendesak mereka tampil memberi keterangan ke atas dakwaan SR ??

    Dan puak-puak inilah juga yang sebelum ini gegak gempita mengatakan Hj Hadi telah menang saman ke atas SR... huhuhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr Jebon yg riuh temberang lobai hadi dah menang..

      Delete
  23. 'Hadi sebenarnya yang perlu bertaubat'

    Tuan Haji Abdul Hadi Awang juga dikenali sebagai Mat Sotong suruh saya bertaubat. Sebenarnya yang mesti bertaubat ialah Tuan Haji Hadi sendiri.

    ALLAH melarang dalam Al Quran umat Islam berpecah-belah dan berpuak-puak. (Ayat 159 Surah Al An’am, Ayat 103 Surah Ali Imran, Ayat 107 Surah Al Anfal, Ayat 32 Surah Ar Rum, Ayat 94 Surah An Nisaa)

    Tuan Haji Hadi mengkafirkan orang Islam di Malaysia. ALLAH SWT melarang perbuatan mengkafirkan dan berjanji sesiapa yang mengkafirkan orang Islam, kafir itu akan kembali kepada mereka. Inilah yang terjadi kepada Tuan Haji Hadi dan Pas apabila bekerjasama dengan DAP.

    Kerana Tuan Haji Hadi kafirkan pemerintahan Malaysia dalam Amanatnya, maka empat orang anggota polis dibunuh oleh pengikut Ibrahim Libya kerana percaya mereka sedang berjihad dan mati mereka apabila diserang balas oleh polis adalah mati syahid.

    Apa hak Tuan Haji Hadi dan apa hak Pas mengkafirkan orang yang tidak menyertai parti mereka. Di mana dalam Quran atau hadith yang berkata hanya dengan menjadi ahli Pas sahaja barulah seseorang itu beragama Islam. Apakah 1.7 bilion orang Islam di seluruh dunia bukan Islam kerana mereka tidak masuk parti Pas.

    Perpecahan yang berlaku di kalangan orang Melayu Islam di Malaysia amat mendalam. Ada yang menafi keislaman ibubapa mereka. Ada di antara orang Pas yang menidakkan keislaman isteri, yang berkahwin sekali lagi.

    Ada yang sembahyang berasingan, dengan imam lain; yang tidak sanggup dikebumi di kubur biasa kerana kononnya kubur itu kubur orang kafir.

    Ada yang bangun masjid berasingan sehingga sekarang ini pun.

    Inilah hasil Amanat Hadi. Ia adalah satu dosa besar. Kerana ini sahaja pun ia perlu bertaubat.

    ALLAH tegah perbuatan kerosakan.

    ReplyDelete
  24. 22 TAHUN MENGHANCURKAN NEGARA LEBIH TEPAT !!!

    https://www.themalaysianinsight.com/s/20503/

    Dr Mahathir’s materialism destroyed Umno, Malays, says Zainuddin Maidin

    "Zainuddin said while the Najib administration was tainted by scandal, the blame lies with Dr Mahathir for failing to rein in corrupt behaviour in government during his 22-year tenure as prime minister."
    --Tan Sri Zainuddin Maidin

    ReplyDelete
    Replies
    1. tajuk buku tu PERGI MAMPUS UMNO..tak bca abis ke? amporno

      Delete
    2. "bot" mamak kat sini memang efficient!!! LOL

      Delete
    3. "Tun M pun boleh pi mapuih sekali"
      --Tan Sri Zainuddin Maidin

      Delete
    4. Apa 1318..pekak badak? bugis datang tu nk nyamun

      Delete
    5. Kalo hancur kat mana cai kassim baba duduk?...

      Delete
    6. Tan Sr zam kata dalam buku Pergi mampus Umno

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    8. Mana badak?

      Delete
    9. 1321..badak datang nk dildo ko? boleh kongsi satu family

      Delete
    10. mana mamak?

      Delete
    11. 1323..sayang badak..muah muah , amno dan poro berpisah tiada? mana bugis penyamun

      Delete
    12. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
  25. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka lihatlah kezaliman najib membunoh altantoya , menembak mati orang bank dan menyimen peguam

      Delete
    2. munuduhorang itu sifat yahudi. Allah SWT sahaja yang maha mengatahui.

      Delete
    3. Tak tahu lagi...mungkin kasdim baba dulu yg kojol...hehehe....

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
    6. badak air yg lupa daratan..opss badak air dok kat darat ke kolam

      Delete
  26. Nak shooping JPM k.KEEWANGAN Duit diserahkan
    / supay ta dapat tra
    / / / /
    Badak------MO1----------mo1---------Habibur--->Badak


    Process pembaziran badak guna wak rakyat.

    1.Bila badak teringainkkan sesuatu dia mintak kat mo1.
    2.mo1 akn check budget JPM,ada kalu dia akan ambil,takada dia klepet ,jabatan lain pula.
    3.Moi di kenterian reimburse duit atas perbelanjaan permata..
    4,Dapat cash dihuloq kat habibur rahman,member setia badak,sejak remaja.

    Bijakkan badak peunya otak,nak klepet duit rakyat,tak nak bagi orng tahu.Tapi dia lupa allah maha kaya,dlm process,ramaipegawai,kerani2 yg buatkan check ini tahu.Itu sebab banyak yg bocor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAMAK MADEY ORANG TUA NYANYUK TAK SEDAU DIRI!!!NAK MAMPUIH!!!!!!

      Delete
  27. "TUN M BERPERANGAI MACAM HITLER"
    -Kua, Pengasas SUARAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jibby klepet berbibir merah jln terkepit takut bini

      Delete
    2. Kua mana satu ni...bukan dong zhong racist yg kena tangkap dengan ops lalang?....kua ni berprang dengan kassim baba...hehehe

      Delete
    3. Kassim baba hasut melayu benci cina termasuk kua...cai plak sokong kua...otak mereng cai ni..

      Delete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...penyokong rasis sentap plak..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Itu jer tahap kepandaian ko....yie haaa

      Delete
    4. amporno opps amno ke porno

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. 1342..cepat semah dah panggil soh dildo

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maka bergembiralah cai amporno melihat altantoya dibunuh

      Delete
    2. masa altantoya mati dibom dulu bukan kau laki bini penjilat tegar UMNO!!!! LOL, Bodoh punya melayu sakai tak ada maruah!

      Delete
    3. 1331..badak mana ada maruah

      Delete
    4. 13.34 ... mamak ngaku melayu lagi lah tak ada maruah. LOL

      Delete
    5. 1336..gi la dildo badak tu..ajak satu family FOC tau

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. 1340, best jadi badak dapat ko

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    9. 1343..apa ni badak badak I isteri pm tau..nak kena C4?

      Delete
  30. Ameno dengki khianat.

    Yang bayar polis pengiring semua ialah rakyat bukan guna duit jibo atau badak atau ameno.

    Jibo dah takut kena tangkap dalam 100 hari lepas harapan menang. Eleh...Tun relaks je. Mesti ramai yang nak beri penyiasat dan polis persendirian utk Tun.

    Teruskan usaha Tun. Kami sokong dan berdoa utk kejayaan....Amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau anak beranak melayu bangsat ada bayar cukai? LOL LAWAK ....

      Delete
    2. Badak pun mkn free mana bayar cukai

      Delete
    3. mamak anak beranak bukan setakat makan free, habis duit rakyat ditibai selama 22 tahun ....

      Delete
    4. Ko temberang ......mana ade pokis tangkap tun madey...kassim baba yg saou...hehehe

      Delete
    5. 1332 , badak panggil tu, jibby dah balik dia minta tolong dildo

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. 1334..la mana dildo badak?amporno memang racist

      Delete
    8. Tu aje tahap kepandaian ko...yie haaa

      Delete
    9. Anak badak lg tak guna. Dahlah makan free, buat filem lucah, beli harta guna duit rakyat dan berjudi di las vegas sampai kalah berjuta dollar. Specis haprak. Berangan macam orang kaya.

      Delete
    10. 13.40... Ko balik jaga blog basi blogder bodooo putaralam CTS cukup leer...tak payah tunjuk kebodohan ko disini....
      Yie haaa

      Delete
    11. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    12. Sori bukan 13.40...13.37 cai kassim baba bodooo..

      Delete
    13. 1344.badak tu dah panggil minta tolong dildo..Gi cepat

      Delete
    14. 13.42 ini blog tuan budin bodoh, sejak bila dia mintak kau jadi cacai penjilat jubor jaga blog ni, pi bukak blog "bini aku kena tibai ngan keling semalam" dan main kat sana. LOL

      Delete
    15. 13.44 sibodoss ...pi jaga blog basi cucu tok sekampit daaaa...

      Delete
    16. 1342...dah gi salak kat jibby..dia baru balik

      Delete
  31. INGAT ....

    TUN M = HITLER = FIRAUN !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. inagt najip ingat altantoya

      Delete
    2. Ingat kassim baba sapu licin...hehehe

      Delete
    3. TUN M = ISKANDAR KUTTY = ARWAH MAMAK

      Delete
    4. najip penyamun bugis, badak haiwan peliharaan

      Delete
    5. Ko plak lebih berani dari wak jahid ...hehehe...wak jahid dah bisu..

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. 1339..sibuk pakai dildo saiz badak..boleh kongsi satu family

      Delete
    8. Cai kassim baba pakar dildo...

      Delete
    9. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    10. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    11. 1349.. cepat gi dildo badak tu jibby suruh

      Delete
    12. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    13. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    14. 13.50 MAT DILDO !!!! hahahahahahahahahahaha

      Delete
    15. 1351.. semah surung pulangkn balik samsung A9.kalo x dia nk c4

      Delete
    16. cai amporno suka porno..dulu kini selmanya

      Delete
    17. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    18. 1355 OMG berani langgar arahan badak?

      Delete
    19. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  32. INGAT ....

    TUN M = HITLER = FIRAUN !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat najip ingat penyamun bugis

      Delete
    2. Ingat Hitler ingat Mamak Tua

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  33. "Zainuddin said while the Najib administration was tainted by scandal, the blame lies with Dr Mahathir for failing to rein in corrupt behaviour in government during his 22-year tenure as prime minister."
    -- TS ZAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam buku tajuknye PERGI MAMPUS UMNO

      Delete
  34. Dr Mahathir lebih fikir nasib Melayu dari yang lain, kata Asri

    http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/11/01/dr-mahathir-lebih-fikir-nasib-melayu-dari-yang-lain-kata-asri/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...