Wednesday, 8 November 2017

SATU LAGI CERITA KEJAYAAN NAJIB....

Hari ini harga minyak menaik lagi sebanyak 7 sen bagi Ron95 dan 6 sen bagi Ron97,  suatu kadar tertinggi sejak penetapan harga mingguan diperkenalkan kerajaan.


Dengan demikian, mulai 12 tengah malam nanti, harga baru bagi Ron95 ialah RM2.31 sen seliter dan RM2.60 sen bagi Ron97.


Sejak petang tadi, banyak kenderaan beratur di stesen-stesen minyak untuk mengambil kesempatan mengisi petrol pada kadar lama bagi bekalan sehari dua sebelum ia meningkat kepada harga baru mulai tengah malam ini.


Berdasarkan rekod, sejak 13 Julai lalu, harga petrol Ron95 iaitu yang merupakan kegunaan rakyat biasa telah mengalami kenaikan sebanyak 14 kali dengan jumlahnya 49 sen dan hanya turun 3 kali atau sebanyak 8 sen.


Siapakah yang menarik subsidi minyak dan menggantikannya dengan penetapan berdasarkan harga pasaran  yang tanpa kita sedar sejak pertengahan Julai lalu kenaikannya sudah hampir 50 sen seliter?


Naik : 4 sen (13.7.2017)

Naik : 6 sen (27.7.2017)


Naik : 4 sen (3.8.2017)

Naik : 5 sen (10.8.2017)

Naik : 3 sen (17.8.2017)

Naik : 3 sen (24.8.2017)

Naik : 1 sen (31.8.2017)


Naik : 4 sen (07.9.2017)

Naik : 1 sen (14.9.2017)

Turun : 2 sen (21.9.2017)

Turun : 3 sen (28.9.2017)


Naik : 3 sen 5.10.2017)

Turun : 3 sen (12.10.2017)

Naik : 1 sen (19.10.2017)

Naik : 3 sen (26.10.2017)


Naik : 4 sen (2.11.2017)

Naik : 7 sen (7.11.2017)


3 kali turun = 8 sen

14 kali naik = 49 sen


Bagaimana jika kenaikan ini berterusan lagi untuk minggu-minggu seterusnya dan bolehkah rakyat terus  bersabar  jika harganya mencecah sampai RM2.50 sen atau RM2.70 sen seliter?


Kepada Annuar Musa dan jentera penerangan UMNO, tidakkah kenaikan harga minyak yang berterusan ini merupakan satu lagi cerita kejayaan Najib yang wajar disebar-luaskan kepada orang kampung dan makcik-makcik Felda?


Mampukah rakyat bergembira dengan kenaikan ini atau lebih ramai jadi tertekan dan diserang darah tinggi selepas ini?


Apa pun, setiap kali ada kenaikan harga minyak, ingatlah kepada Tun Mahathir dan Pakatan Harapan yang antara lain menjanjikan harga minyak lebih stabil dan munasabah bagi rakyat kiranya  parti yang memerintah negara dapat diubah dalam pilihanraya akan datang. (ShahbudinHusin 08/11/2017)

283 comments:

  1. Replies
    1. Wow.. Tahniah! Hehe

      Delete
    2. dah mula benci umno8 November 2017 at 20:52

      masa kerajaan mula nak perkenalkan apungan harga setiap minggu, rakyat tahu akan ditipu lagi. konon guna formula tapi formula tu rahsia. apapun umno buat semuanya nak tipu rakyat. formula kepala bapak dia. Umno sekarang dah jadi parti penipu..

      Delete
    3. Segala galanya rahsia
      PAC pun rahsia
      Tak boleh tanya
      Kalau tanya kena tangkap
      Kapla bapak dia laa

      Delete
    4. Biar lah rahsia
      Nnti kita heret biar terbuka rahsia
      Nak wat tuang minyak kapal terbang kot
      Banyak tuu

      Delete



    5. Berdoa


      Agar saudi iran berperang

      Saudi pun dah nak terkubur

      Mengikit riwayat selepas berakhir the suadairi 7 iaitu anak jantan al.saud..di.mana salman yg terakhir

      Maka habislah negara bernama saudi

      Jahahhhjajajjjhaaaaa

      Peranglah

      Ketika itu minyak akan cecab usd200 setong

      Dan harga petrol ron 95 adalah rm8.70 seliter...

      Amik kauuuu


      Berdoa cepat perang dan saudi wahabi gilababi cepat pupus..

      Insyallah the most sacred moslem site will be controlled by the true heirs of imam ali...

      Jom jihad.... apa lagi tunggu dari mati petrol mahal.baik mati lawan musuh

      Delete
    6. ....Sakit Jiwa ker!!!

      Delete
    7. PDRM...sila ambil tindakan pada mamat sekor ni. Ada unsur2 fahaman DAESH dalam diri dia ni !

      Delete
  2. Cantikkkk..undi lg Brg Naik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woìii haji annuar musa penyamun MARA sudah2lah tu mengampu!!!

      Kau tu pun kotor.

      Tak payahlah nak membersihkan orang lain.

      Delete
    2. Tepat budin sedas
      Aduhh berdarah idung saya

      Delete
    3. ...sah anda sakit jiwa!!!

      Delete
    4. Salam kepala bapak kepada macaaiii sekalian....

      Banggalah anda dengan harga baru petrol dan diesel ni dengan alasan tak ada kuasa nak control harga minyak negara.

      Tahnaih......salam kepala bapak luuuu...

      Delete
    5. Rakyat punya subsidi menteri2 yg enjoy

      Delete
    6. Bior rakyat pape asei pemimpin kaya yeopppp....
      Bior rakyat dapat tulang asei pemimpin kenyang makan daging.

      Peruntukan sumer meletop berbilion2 yeopppp.......projek itu ini sumer milion bilion.......hospital2 yg dijanjikan di kempen yg dulu pon tak nampak bayangnya.

      Rujuk.....
      https://youtu.be/omO1T5ZihWY

      Delete
  3. celaka la najib kepala bapak kau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak ko memang tiada kepala

      Delete
    2. Hantu altantoya xde kapla

      Delete
  4. Bak kata Annuar Musa, jom kita sebarkan kejayaan Najib. Harga naik lagi...yahoo!!.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haji annuar musa. Buat apa nak promote kejayaan orang lain.

      Promotelah kejayaan kau di MARA tu dulu. Apa yg kau dah buat untuk tolong orang Melayu?

      Tolong diri kau sendiri adalah. Perut kau pun dah buncit sejak jadi pengerusi MARA tu.

      Kau ingat kau ketua penerangan umno orang hairan sangat ker!!!!

      Delete
  5. PM Ke-1: Bapa Kemerdekaan

    PM Ke-2: Bapa Pembangunan

    PM Ke-3: Bapa Perpaduan

    PM Ke-4: Bapa Pemodenan

    PM Ke-5: Bapa Mertua Khairy

    PM Ke-6: Akulah bapa pengangkutan awam
    Malaysia...

    Rakyat : Kepala bapak kau!..

    ReplyDelete
  6. SERBA ‘SEMPURNA’, ‘MAKSUM’ DAN ‘U-TURN’…
    Penulis tidak pasti sama ada rakyat Malaysia kenal dengan gaya politik Mahathir atau tidak. Namun bagi sesiapa yang mengikuti perkembangan politik tanah air terutama yang hidup membesar di zamannya memerintah, mereka mudah membaca corak politiknya.

    Politik Mahathir dahulu cukup terkenal bercorak autokratik. Bukan hanya pemimpin dari parti-parti pembangkang, malah Timbalan Menteri atau menteri kabinetnya juga ramai yang menjadi mangsa. Dia saja yang betul, orang lain semua salah. Konon dialah yang sempurna…

    Mahathir dahulu ‘keras’ keputusannya. A yang dikata, maka A yang dia mahukan. B yang dia arahkan, maka B yang dia mahu hasilnya. Siapa yang membantah, mempersoal atau buat pusingan U, pasti ‘nahas’. Teruk dia ‘kerjakan’…

    Politik Mahathir ketika itu serba sempurna. Siapa yang tidak sebulu dengannya di dalam parti, maka dia akan dianggap sebagai ‘pengkhianat’. Alasannya, si polan itu tidak setia pada Preside dan UMNO. Cuba selidik sendiri berapa ramai yang dia pernah ‘kerjakan’.

    Namun sejak dia mencecah usia 90 ke atas, nampaknya corak politiknya serba tidak ketahuan hala. Dia boleh buat ‘u-turn’ pada bila-bila masa yang dia suka. Walau pernah menuduh orang itu berzina dan meliwat, namun kini orang itu ‘sesusi-suci’ manusia?

    Dia kini sanggup sebut apa saja asalkan mengikut selera nafsu serakah politiknya. Jika sebelum ini berpuluh-puluh tahun menghina DAP sebagai sebuah parti yang rasis dan ‘chauvinis ultra kiasu’, namun kini DAP sebenarnya ‘lebih suci’ dari UMNO yang dia pimpin lebih dua dekad yang lalu.

    Siapa saja yang dulunya dilihat sebagai ‘jijik’ dan perosak negara, maka kini dilihat sebagai ‘pahlawan’ yang akan bersamanya ‘menyelamatkan negara’. Dia sanggup sebut apa saja kepada bekas musuh-musuhnya itu bagi memastikan mereka menerima dia seadanya.

    Itu pandangan Mahathir? Soalnya, apakah dia fikir puak-puak pembangkang itu senyum padanya, tanpa menyimpan sesuatu di sebalik ‘senyuman’ tersebut? Dia fikir mereka lupa sepertinya? Dia fikir DAP, PKR dan PAN menghidap ‘alzhiemer‘ sepertinya?
    Mungkin dia langsung tidak terfikir bagaimana ketiga-tiga parti itu sedang menjadikan dirinya sebagai ‘pekakas lama’? Tidakkah terlintas di fikirannya bagaimana DAP, PKR dan PAN kini ‘menunggang’ dirinya sebagai ‘kuda tua’? Sedarkah dia tentang kedudukannya yang sebenar?

    Dia fikir, dengan meletakkan dirinya sebagai Pengerusi Pakatan Harapan, maka ketiga-tiga parti pembangkang itu akan ‘tunduk’ dan terima menurut apa saja yang dia mahu seperti ketika dia di dalam BN dulu? Tidakkah dia sedar tentang pentas ‘opera Cina’ dan dia hanyalah ‘boneka usang’ yang dipergunakan selagi boleh?

    Namun justifikasinya mungkin adalah demi kepentingan dan masa depan anaknya. Mungkin kerana menyedari anaknya ‘tidak boleh cari makan’ menempatkan diri dalam UMNO, maka dia terpaksa menggunakan altenatif lain. Sampai sanggup menggadai maruah sendiri?

    Biar terpaksa menelan kahak sendiri, demi survival politik anak yang tidak mampu berdikari, dia cuba membantu semampu boleh. Mungkin kini baru dia sedar bahawa tanpa ‘bin Mahathir’, anaknya itu tak mungkin dapat berdikari, berdiri di atas kaki sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. Tong Sam Pah tolong telan ini sampah.
      Ini sampah pun ada melabur dlm ASN dulu dan ASB sekarang dan dapat untung. Dah rasa nikmat kekayaan negara.
      Ilham siapa AsN dan ASB tu?
      Tapi masih lagi tak sedar diri. Masih lagi ketagih dedak.

      Delete
    2. 2025..sbb tu lah kita mesti benci pada umno..tq for info..itu lah perangai orang bila dalam umno

      Delete
    3. Bukan itu saja Zack ,

      Siapa yang memperbadankan Felda ?? Sehingga Felda bolih berdikari serta Koperasi Felda mampu menabung sehingga 5 billion ringgit .

      Tapi sekarang , semuanya hampir hancur di buatkan olih Kepala Bapak Kau & we are not stupid !

      Bukan saja Felda hampir hancur , bahkan rakyat di bebankan lagi dengan peruntukkan 1500 ringgit untuk satu keluarga menerusi bajet 2018 .

      Delete
    4. OOpppp!!! sorry Zack , am forgetting something ...

      Where the heck is that Mr. J ???

      Mr. J , my comment on the Felda's issue above is based on plain facts . Recycle no doubt but just cannot get rid of it ... the hurt is still there , the scar is still there .

      Not so difficult for someone with an MBA (as claimed) to understand kan ???

      Delete
    5. ...pergilah jiwa yang tenang...

      Delete
    6. ....perjuangan belum tamat beb.....

      Delete
    7. Petikan Malaysiakini 3 April 2017.
      Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mencatatkan kerugian sebanyak RM203.18 juta apabila menjual saham-saham miliknya dalam Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) pada bulan Ogos yang lalu.

      https://www.malaysiakini.com/news/377863#IZOgBqPIzMB1iPi3.99

      EPF duit titik peloh rakyat. Masih lagi ada hati nak perjudikan duit tulang 4 kerat kami....??

      Tak cukup lagi rugi yg berkait dengan FGV tu dulu...?? Kenapa ini tak dijadikan pengajaran dan peringatan..??

      Nak tunggu rugi sampai papa kedana dulu baru nak sedar.....baru nak insaf..??

      Delete
    8. Jamilah aka mr j absent malam ni pak diny dia sakit perut berak2

      Delete
    9. Bro Phantom ,

      Ma'af jika pendapat kita berbedza tentang pelaburan yang di buat olih EPF ke dalam FGV .

      Tiada silapnya EPF melabur di dalam FGV . FGV atau pada asalnya Felda Holding adalah satu entity yang di selenggara agak baik . Tetapi telah di manupulasi orang2 tertentu untuk kepentingan peribadi .

      Adalah sudah menjadi kebiasaan , equity akan di tawarkan untuk langganan kepada badan2 berkanun . Tambahan IPO yang di buat olih FGV agak besar jumlahnya .

      Jadi , pada dasarnya tiada salahnya EPF melabur di situ . Biasalah , didalam perniagaan , ada untung , ada rugi . Apa yang kita pertikaikan adalah cara mana kerugian itu berlaku , bagaimana ia bolih berlaku ..

      Delete
    10. Lantak lah EPF nak rugimke nak telungkup ke...pedulik apa aku ! Aku orang kampong yg berbudi pada tanah, hasilnya berkat utk tanggung anak isteri...

      Delete
  7. Naik : 4 sen (13.7.2017)
    Naik : 6 sen (27.7.2017)

    Naik : 4 sen (3.8.2017)
    Naik : 5 sen (10.8.2017)
    Naik : 3 sen (17.8.2017)
    Naik : 3 sen (24.8.2017)
    Naik : 1 sen (31.8.2017)

    Naik : 4 sen (07.9.2017)
    Naik : 1 sen (14.9.2017)
    Turun : 2 sen (21.9.2017)
    Turun : 3 sen (28.9.2017)

    Naik : 3 sen 5.10.2017)
    Turun : 3 sen (12.10.2017)
    Naik : 1 sen (19.10.2017)
    Naik : 3 sen (26.10.2017)

    Naik : 4 sen (2.11.2017)
    Naik : 7 sen (7.11.2017)

    3 kali turun = 8 sen
    14 kali naik = 49 sen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu Malaysia diperbodohkan...

      Delete
    2. Umno hari ni adalah wadah untuk orang2 Melayu yg bodoh2 sahaja seperti Ahmad Maslan Salleh Karabau Ijat lembu Nan tengku palsu haji annuar musang king dll

      Delete
    3. ...ada aku kesah...

      Delete
    4. Ini kebaikan kepala bapak minyak tahun 2017
      Sampai 14 kali
      Turun 3kali
      Siapa cakap kebaikan
      Mmang sakit jiwa

      Delete
    5. Banyak kali kita kena kencing.

      Aterrrr........PRU13 dulu kita jugak yg silap pergi bagi undi kat deme.

      Sekarang baru padan dengan muka kita yeoooppp.......!!

      Yg lepeh....lepeh lerrr yeoppp....
      PRU14 jangan silap lagi......mohle kita tukor kerajaan Pakatan.

      Delete
    6. 2233 kau kisah apa? Apa yg kau tahu? Melacur kau tahulah.

      Delete
  8. Alamak minyak naik???
    apa dah jadi niii...

    Maaf pada geng PH
    Apapun saya terpaksa sokong BN
    Pasal saya perlukan duit..
    Gaji saya sekadar cukup makan...
    Terpaksa jadi warden asrama
    RM200 je sebulan,,,,
    Harapkan bonus .......
    7 tahun dah tunggu,,tak dapat..dapat

    MAAFKAN SAYA,SAYA PERLUKAN DUIT

    Dari saya- Kejora b. Matahari

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kejora b. Matahari
      B. Tu BAPOK

      Delete
    2. Kesian anon2029
      Dah kena tekanan fizikal dan mental tu
      Tertekan

      Delete
    3. ..aku sokong ko anon 2029...

      Delete
    4. Papa kedana ropenye orang yg kedarah dedak ni.

      Tau nak duit free ajerrrr.....koje maleh.

      Delete
    5. Kojola dah jatuh muflis.... nasib baiklah pungkoq dia ada.

      Delete
    6. PUNGKOQ PUN PUNGKOQ LAH

      JANJI SODAP

      KIHKIHKIHKIH

      Delete
  9. Yang terkini, siapa yang tidak senada dengan apa yang terbit mulutnya, pihak berkenaan akan dianggap sebagai ‘pemakan dedak’. Siapa saja yang menyebelahi Dato’ Seri Najib Tun Razak, maka dia akan hina orang itu semahu-mahunya. Siapa yang ikut Mahathir saja yang akan dianggap ‘suci’ dan ‘makan nasi’?

    Mungkin itu gaya politiknya yang tidak dapat dia ubah, sentiasa betul dan benar-benar belaka. Cuba bayangkan jika Mahathir kini tiba-tiba buat pusingan U sekali lagi dan menyebelahi Najib, maka siaplah Pakatan Harapan!
    Jika Mahathir buat ‘u-turn’ menyokong Najib, penulis yakin bahawa DAP, PKR dan PAN semuanya akan dianggap sebagai ‘setan-setan’ yang sesat lagi menyesatkan. Silap-silap, bagaikan Tuhan, mungkin dia boleh tentukan yang mana masuk syurga dan yang siapa masuk neraka.

    Sekiranya Mahathir buat ‘u-turn’, maka penulis yakin dia akan sebut kononnya Najiblah Perdana Menteri yang paling sempurna dan hebat dalam dunia. Puji-pujian yang elok saja untuk Najib biarpun Najib sendiri mengakui dirinya tidak sempurna, hanya manusia biasa.

    Namun begitulah Mahathir di pandangan mata penulis. Politik bagaikan ‘hidup mati’nya. Politik bagaikan ‘Tuhan’ baginya. Tanpa politik, mungkin dia tidak dapat hidup, hilang nyawa. Berjuang atas nama ‘rakyat’? Budak ‘kanyaq’ bolehlah dia temberang…

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya berpendapat penulis tidak berpijak dibumi yg nyata dan tidak menyandarkan tulisan beliau kepada keadaan semasa.

      Kebangkitan rakyat tidak ada kena mengena dgn Tun, atau Anwar atau sesiapa pun di pihak pakatan, tetapi disbbkan najib semata mata. Najib lah segala puncanya dan sekiranya nama nama besar tidaj berada dipihak pakatan, rakyat tetap juga bangkit menentang segala kemudaratan yg dicetuskan oleh najib. Pru kali ini adalah antara rakyat dan najib. Tun, Anwar,dan lain lain adalah beberapa sosok tubuh dari jutaan rakyat yg bangkit bersama menentang najib!

      Delete
    2. Penulis tu pun gila babi.Bukan dia reti apa pun.

      Delete
    3. Anon kepala bapak tertekan
      Ni bukan malu alah
      Ni malu nkk kalah

      Delete
    4. ...pergilah jiwa yang tenang...

      Delete
    5. Rakyat mula bangkit selepas WSJ pecah lobang money trail yg dapat jejak "derma" 2.6b dan bila DOJ dedah skandal 1MDB.

      Ini ialah sebab rakyat mula rasa tertipu dengan penyelewengan dan pecah amanah yg berlaku.

      Satu bukti sahih hitam putih tidak pernah ditunjukkan. Tak ada transaksi sahih yg dibuktikan.

      Yg ada cuma cakap2 air lior yg bersembor-sembor jerrrr.......

      Laporan audit pon diOSAkan.

      Cerita ni segera ditutop dan tak boleh disoal jawab atau dibahaskan............yg mengakibatkan bertambah banyak tanda soal yg tumboh dalam kepala rakyat.

      Itu sebab rakyat bangkit kerana tak ada jawapan yg pasti dan tepat tentang persoalan skandal2 yg jadi.

      Rakyat rasa alasan2 yg diberi tentang skandal tu tak boleh diterima oleh logik akal yg waras.

      The reasons given did not make sense. Tony Pua yg duduk dalam PAC pon tak puas hati.

      PRU14 ialah tempat mereka yg tak puas hati menyatakan bantahan mereka secara legal dan sah.

      Undi adalah hak kita......tuuungguuu....!!

      Delete

    6. Kalau umno kalah melayu akan hidup merempat.
      Kapla bapak dia
      Sat bugis sat melayu
      Tanya diri kau dulu siapa yg terlebih dulu yg akan hidup merempat jika umno kalah

      Delete
    7. Bro zack kepala bapak cakap melayu merempat kalo umno kalah
      Tapi dia lagi kalah kalau dia naikkan minyak tahun nie 14 kali
      Turun tiga kali
      Cukup 11~3
      Dibedal kepala bapak dari awal tahun sampai la nie

      Kepala bapak memeras rakyat
      Kepala bapak nk gst g
      Bkan melayu jer merempat
      Satu negara mnyembih kehampaan
      Mmg lahanat

      Delete
  10. Lu mcm org bodoh la bro.. harga minyak ikut harga pasaran. Lu belajar tinggi2 pun tak guna bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga pasaran kepala bapak kau laa... Puiii

      Delete
    2. Menteri dapat minyak free
      Boleh cakap laa..

      Delete
    3. Anon 2033...Memang BODOH pun Budin ni....Cai2 Haprak tu BENGAP...

      Delete
    4. Bukan ikut harga minyak pasaran wahai anon kepala bapak
      Tapi ikut pasaran kepala bapak ko anon kepala bapak

      Pas tu anuar musa lahanat kata kebaikan?
      Bukan kebaikan rakyat
      Tapi kebaikan kepala bapak ko lah

      Delete
  11. Untuk menampung perbelanjaan defisit, dua hasil utama negara harus dioptimumkan. Minyak adalah salah satu hasil utama negara dan kenaikan harga minyak boleh diberi alasan diatas kenaikan harga minyak dunia walaupun kenkadang kenaikan harga minyak kita tidak selari dgn kenaikan harga minyak dunia.

    Satu lagi punca pendapatan utama negara ialah gst, dan sekiranya umno kekal selepas pru14, kita semua tahu apa malapetaka yg bakal berlaku.

    Kenaikan harga minyak mungkin ada kaitan dgn jadual pembayaran balik kepada ipic dan sehingga hari ini, kita dalam keadaan gelap dari mana punca dana diperolehi utk tujuan itu. Ketidak telusan dlm urusan pembayaran balik akan menimbulkan lebih banyak persoalan daripada jawapan.

    Najib juga perlu menunjukkan keboleh upayaan malaysia dlm penyelesaian hutang supaya agen penarafan antarabangsa tidak menurunkan rating kepada yg lebih teruk daripada sekarang. Penurunan rating akan mengakibatkan bond bond keluaran kerajaan di isytiharkan sebagai junk bond dan ini amat ditakuti oleh najib kerana malaysia membiaya operasi pentadbiran beliau dgn hutang.

    So, hold your horses! The worst is yet to come!

    ReplyDelete
    Replies
    1. He..He...He...Macy ko pi Tanyer Mamak Matdey...Anak dia TAUKE Petron tu suka tak Minyak Naik...kikikiki...

      Delete
    2. Salam kepala bapak ko kepada Samdol 22.47......

      Anak Mahathir dah lama keluar dari San Miguel Petron. Apa ko tak tau ke weiiii...?? Apa citerrr meraapuuu yg ko cakap ni caaiiii...???

      Kalo tak tau fakta sebenar jangan main hentam macam tau sangat......

      Jangan meroloh ajerrr......keluor le dari kangkang mak kamu yeopppp.....

      Lain kali kamu melabun dengan dindin lagi baik lerrrr.........malu mak kamu ada anak tengin macam kamu ni yeoopppp....

      Delete
    3. Bro Phantom
      2247 tu bodoh mcm lembu

      Delete
    4. Si anon tu masih di buai mimpi . Kemungkinan dia baru je dapat nukilan dari orang mati ... samalah kisahnya macam Geng Najib tempoh hari yang terima 'wahyu' dari Barry Wain .

      Delete
  12. #BanjirPulauPinang : Mahathir Takut Bertembung Dengan Najib Razak Isu Bugis
    Hari ini, Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Mahathir Mohamad akhirnya tiba di Pulau Pinang dan meninjau keadaan banjir dan bersama-sama dengan mangsa banjir di pusat-pusat pemindahan.

    Mahathir pandai memilih masa untuk melawat Pulau Pinang kerana takut bertembung dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak atau tidak mahu langsung bertemu biarpun sesama Melayu dan Islam.

    Ketika perhimpunan anti kleptokrasi oleh pembangkang di Padang Timur MBPJ, tempoh hari, Mahathir dengan lantang mengejek asal keturunan Najib iaitu Bugis dengan menuduh keturunan Bugis asal dulu menjadi lanun merompak duit rakyat.

    Kata-kata itu keluar dari mulut bekas Perdana Menteri kerana Mahathir sudah benci Najib dek kerana dendam dan cita-cita politik peribadi tanpa mempedulikan adab dan budi bahasa biarpun ada pihak masih menganggap Mahathir seorang negarawan.

    Mahathir sebenarnya elak kesipuan enggan bertembung dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor semasa melawat mangsa-mangsa banjir.

    Sudah tentu Mahathir akan dilabel kurang ajar sebagai bekas Perdana Menteri tapi enggan bersama-sama dengan Najib melawat mangsa banjir.

    Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng sudah tentu terpaksa mengiringi Najib, Ahmad Zahid dan Rosmah. Betapa bencinya, Mahathir dengan Najib sampai berjalan bersama-sama meninjau suasana banjir pun Mahathir enggan.

    Mahathir dikatakan melawat beberapa rumah yang terjejas dan pusat pemindahan banjir hanya melihat keadaan mangsa.

    Portal pro-pakatan Malaysiakini bagaimanapun tidak melaporkan berkenaan lawatan Mahathir ke Pulau Pinang itu tidak seperti kebiasaan.

    Seperti yang diketahui, Mahathir sebenarnya takut untuk berdepan dengan musuhnya tetapi hanya berani apabila berceramah di atas pentas politik sahaja mengeji keperibadian orang lain khususnya pemimpin BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak ko memang tiada kepala

      Delete
    2. Mapak bugis tu mak kenal..kapla dia pun mak badak pernah pehang

      Delete
    3. ....pergilah jiwa yang tenang...

      Delete
    4. Wak kojola kengkang lima kupang berkepala mancis tu bapak dia orang asli mak dia urang utan. Anak dia saja Tarzan

      Delete
    5. Mahathir takot bertembung dengan Pahlawan Bugis terulong...???

      Kalo betol......apa kejadahnya Mahathir ajak berdebat dalam Nothing to Hide 3...??

      Pikior guna kepala yg di ateh tu....bukan kepala yg di bawoh tu yeoppp......

      Salam kepala bapak ko yeoppppp.....

      Delete
  13. Salam. Niaga dengan rakyat lagi cepat dapat hasil. GST pasti. Tak cukup duit " minyak" lah kepala punca nya.

    ReplyDelete
  14. Inilah sindirian pedas yang memang betul-betul buatkan orang Malaysia marah. Haha!

    UNITED KINGDOM: Tidak suka VAT kami 20%? Anda boleh meninggalkan UK dan pergi ke Malaysia. GST mereka hanya 6% sahaja...

    AMERIKA: Anda mahukan penjagaan kesihatan percuma? Anda boleh meninggalkan Amerika Syarikat dan pergi ke Malaysia. Ia hampir diberi percuma di sana!..

    HONG KONG: Tidak mampu membeli rumah? Anda boleh meninggalkan Hong Kong dan pergi ke Malaysia. Hampir semua orang di atas umur 35 tahun sudah memiliki rumah di sana!..

    FILIPINA: Apa? Anda mahu kereta? Tinggalkan Filipina dan pergi ke Malaysia. Setiap rumah memiliki lebih daripada sebuah kereta di sana!..

    SWEDEN: Anda mengadu tentang kos sara hidup yang tinggi? Beralih ke Malaysia, mereka mempunyai salah satu kos terendah di sekelilingnya...

    KANADA: Harga petrol terlalu mahal? Tinggalkan Kanada dan pergi ke Malaysia. Petrol mereka lebih murah daripada Coca Cola!..

    CHINA: Mahu menjamin tempat di sekolah menengah? Tinggalkan China dan pergi Malaysia. Mereka mempunyai banyak sekolah Cina untuk anda dan semua orang mendapat tempat...

    JEPUN: Ingin menikmati kehidupan semasa bekerja? Tinggalkan Jepun dan pergi Malaysia. Mereka mempunyai banyak cuti umum, mereka bekerja hanya sehingga pukul 5 petang, penjawat awam bekerja sehingga 4.30 petang, dan semua orang berada pada minggu 5 hari. Mereka boleh pergi menonton, minum di Starbucks, makan secara teratur dan sentiasa pergi melancong...

    AUSTRALIA: Tidak senang kedai-kedai di sini terlalu awal? Beralih ke pasangan Malaysia, mereka mempunyai 24 jam restoran di mana-mana dan pasar raya dibuka sehingga pukul 10 malam...

    INDONESIA: Mahu Datuk Bandar China? Tinggalkan Jakarta dan pergi ke Pulau Pinang. Ketua Menteri Pulau Pinang sentiasa menjadi orang Cina, sejak tahun 1957!...

    SINGAPURA: Anda mahu mengutuk dan memfitnah pemimpin anda di FB? Tinggalkan Singapura lah dan naik ke utara. Mereka boleh mengutuk Perdana Menteri mereka setiap hari...

    IRAQ, SYRIA, LIBYA, MESIR: Anda tidak suka lagi dengan negara anda yang setiap hari bising bunyi letupan, dan siring ambulan ia sudah tidak aman. Anda boleh migret ke Malaysia kerana disana rakyatnya bebas kesana sini dan negaranya AMAN MAKMUR...

    Apa pun Malaysia masih menjadi yang terbaik !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia mmg negara terbaik, tetapi pemimpinnya yg buat onar!

      Delete
    2. Ada ko buat celahan kat DOJ pasal 1MDB?
      Tak.
      Ada ko buat celahan kat London nun pasal kes saman fitnah?
      Tak.
      Abis tu celahan apa yang kamu buat untuk apa punya kes untuk menghalalkan gaji?
      Aku celah kes k---k-k bini orang, apa?

      Delete
    3. Ekeleh yg si Z tu kata M'sia tak Demokrasi...sudah lah ko....3x5 jer ko ni...
      Budin...Minyak M'sia masih murah lah....
      Walau pun aku Bukan Menteri...tapi minyak kereta dan motor ...masih aku guna Ron 97...


      Delete
  15. PPBM Kini Sebuah Parti Politik Haram?
    Jangka hayat PPBM nampaknya mungkin akan menjadi lebih singkat dari dijangka selepas parti berkenaan tidak mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) walaupun usia parti itu sudah menjangkau lebih setahun. Ada kelompok ahli PPBM di Negeri Sembilan sudah marah dan merasakan parti itu kini bermasalah dan perlu diadakan AGM.

    Ahli PPBM di negeri berkenaan telah membuat aduan kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung isu itu. Mereka kata ahli peringkat akar umbi keliru berkenaan kepimpinan di peringkat negeri kerana ramai yang mengaku jadi ketua.

    Ikut peraturan, PPBM harus mengadakan AGM selewat-lewatnya 9 September lepas mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984. Pengerusi PPBM, Mahathir Mohamad sedang sibuk dan gembira kerana sudah dilantik jadi Pengerusi Pakatan Harapan (PH).

    Ketika ini, kalau diikutkan PPBM sedang bergerak sebagai sebuah parti haram. Hanya pemimpin parti haram sahaja yang suka mengejek orang lain dan menyerang peribadi orang lain tanpa ada budi bahasa. Mahathir tak ada adab apabila hina keturunan Bugis dan mengata orang lain termasuk isteri mereka.

    PPBM cuba tipu ahli dengan mengadakan satu perhimpunan di Muar tapi ia sebenarnya parti hari jadi. Bukan sahaja dari Negeri Sembilan, tapi ada 358 aduan bertulis diterima ROS daripada tujuh bahagian iaitu Bakri, Kluang, Sembrong, Ayer Hitam, Simpang Renggam, Ledang dan Batu Pahat.

    Mahathir dan Presiden PPBM, Muhyiddin juga tidak mahu memberitahu jumlah terkini ahli PPBM. Mereka takut malu kerana jika didedahkan jumlahnya tidak banyak seperti jumlah ahli UMNO, rakyat akan mula hilang keyakinan dengan mereka. Banyak kali didesak, mereka masih enggan dedahkan.

    Bekas Perdana Menteri itu lebih rela ikut telunjuk DAP daripada jaga kepentingan PPBM. Pemimpin parti PPBM ada cita-cita hendak tadbir negara. Parti bunga Mahathir ini sedang dibelenggu macam-macam masalah dalaman yang gagal diselesaikan menyebabkan AGM tidak boleh diadakan.

    Berapa ramai sudah barisan kepimpinan yang merupakan pengasas umum keluar parti sebelum ini buat Mahathir serabut kepala. Pada 16 September lepas, bekas Ketua Serikandi PPBM, Anina Saadudin umum keluar parti. Dia mendakwa PPBM tidak lagi menepati prinsip perjuangan ketika mula-mula ia diasaskan.

    Tarikh 25 Ogos, 250 ahli PPBM di Dungun keluar parti kerana hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap hala tuju serta perjuangan parti.

    Pada 19 April, bekas Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman yang juga pengasas awal umum keluar parti bersama 821 ahli parti itu dari seluruh negara. Sana keluar, sini keluar, berapa kerat sahaja ahli PPBM yang tinggal dan berapa ramai yang hendak hadirkan diri pada AGM jika diadakan.

    Mahathir hanya guna PPBM untuk pentas politiknya sahaja. Musibah banjir yang dihadapi negeri Pulau Pinang pun Mahathir tidak mahu turun padang dan bantu rakyat. Mahathir biarkan rakyat dan penyokongnya di Pulau Pinang tanggung sendiri semua musibah. Tidak ada satu kelibat pemimpin PPBM pun ada di kawasan banjir lawat mangsa.

    Dalam hal ini kepimpinan PPBM masih membisu tentang apakah akan diadakan atau tidak AGM memandangkan masa semakin suntuk. Mahathir agaknya sudah muak dengan PPBM dan mahu membubarkan parti kemudian daftar pula lagi satu parti baru macam yang dia buat dengan UMNO lama dulu.

    Demi politik dan kuasa, Mahathir sanggup lakukan apa sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeh Nadey thamby 21:05....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
    2. Anon 2058...PPBM ni memang Parti Haram pun ..nak-nak nyer si Mamak Matdey Pengerusi PPBM tu...HARAMJADDAH...PUNAH DAH...

      Delete
    3. Sudah tercatit dlm sejarah umno ni dulunya parti haram. Tun Mahathir yg tolong bagi halal kalau tidak haram selama lamanya

      Delete
    4. Betol lerrr apa yg 23.11 ni kata......haramjadah sebab Mahathir tak pernah tubuhkan tabong babi.......ehhh sori......tabong baby....

      Dulu2 mana ada istilah tabong babi ni......ooopppss sori silap lagi lerrrr......tabong baby sehat. Tu lerrr pasei punah jadinya kalo tak ada tabong baby ni.

      Salam kepala bapak kamu yeoopppp.....

      Delete
  16. Di Malaysia mungkin Tun Dr Mahathir Mohamad boleh lepas dari segala macam benda kerana kedudukannya.

    Malah Tun Mahathir selamba sahaja perbodohkan rakyat Malaysia dengan jawapan “Tak Tahu” pada kehilangan wang rakyat dari kes FOREX BNM RM32 billion.

    Walau pun kes kehilangan wang rakyat di bawah pemerintahan Tun Mahathir amat banyak dan mencecah ratusan Billion, Tun Mahathir seolah olah rasa tidak bersalah dan tidak perlu bertanggungjawab.

    Pada kehilangan wang RM30 billion BNM, jawapan Tun Mahathir pada siasatan rasmi adalah “Tak Tahu” dan kemudian beban di serah kepada Tan Sri Nor Mohamed Yakcob untuk bertanggungjawab.

    Pada kes pembunuhan 14 orang Islam Memali, Tun Mahathir mungkin meyalahkan Tun Musa pula dan Polis.

    Untuk kes ISA memenjarakan musuh politiknya seramai 105 orang Tun Mahathir menyalahkan Polis pula.

    Semua salah orang lain belaka walaupun yang berkuasa hanya Tun Mahathir.

    Terkini Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla mahu Tun Mahathir meminta maaf atas kenyataannya berkenaan Lanun Bugis.

    Kenyataan Yusuf Kalla yang di siarkan oleh portal berita Antara News mahukan Tun Mahathir memohon maaf atas kenyataan celuparnya.

    Jika di Malaysia Tun Mahathir boleh berselindung belakang pentaksubnya yang boleh di kira tidak berapa cerdik kerana memuja tubuh badan Tun Mahathir dan bukannya kebenaran, namun di Indonesia lain cerita.

    Tun Mahathir yang sering pergunakan pihak lain untuk tujuannya sering menyusahkan pihak lain.

    Pada majlis Nothing2Hide 2.0, anggota UTK terpaksa mendepankan diri untuk mempertahankan tubuh badan atas jawapan janggal Tun Mahathir.

    Itulah Tun Mahathir hanya tahu kepentingan sendiri sahaja.

    Pada ceramahnya di himpunan “Kleptokrasi” yang tiada mendapat sambutan, mulut celupar Tun telah menghina masyarakat Bugis hanya sebab mahu menghina Najib Tun Razak.

    Akibatnya masyarakat Bugis terasa dan marah kepada Tun.

    Walaupun Tun Mahathir ada memberi penjelasan, tetapi ia tidak mencukupi untuk meredakan hati masyarakat Bugis.

    “Tun Mahathir harus mohon maaf kerana masyarakat Bugis bukan sahaja berada di Selatan Sulawesi tetapi di seluruh Indonesia dan juga Malaysia” kata orang nombor dua Indonesia itu.

    Duta Malaysia di Indonesia yang menerima tekanan dari negara itu Datuk Seri Zahrain Muhamad telah menghantar surat kepada Tun Mahathir berkenaan hal kemarahan masyarakat Bugis ini, namun Tun Mahathir sebaliknya bukan sahaja enggan mohon maaf malah terus mengkritik Najib Tun Razak dengan zikir hariannya.

    Kedutaan Malaysia terancam kerana mulut longkang Tun Mahathir, kedutaan menerima surat dari Makassar yang dikirim oleh Persatuan Pemuda Bugis yang menyatakan kemarahan mereka.

    Untuk Maklumat kedutaan Malaysia terpaksa meningkatkan kawalan pada kedutaan di Jakarta.

    Inilah Tun Mahathir, hanya sebab rencana peribadinya terhalang, anaknya gagal naik heraki UMNO, kroninya tidak dapat habuan lagi, maka dia menyerang parti yang memberi kekayaan dan kedudukan kepadanya.

    Luahan mulutnya menyusahkan negara.

    Kepalanya keras, hatinya ego, yang dia tahu apa yang di kehendaki sahaja, orang lain semua boleh jahanam, itulah sikapnya.

    Kini pasti sekali Tun Mahathir akan malu untuk mohon maaf kerana menganggap memohon maaf adalah umpama tewas kepada Najib.

    Semua pun tahu sikap Tun M, mana dia pernah salah, yang salah semua orang lain, walaupun dia Perdana Menteri tapi semua salah pihak lain.

    Mungkin akan ada tindakan lanjutan dari Indonesia jika Tun Mahathir terus bersifat ego dan riak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak tak tau ko

      Delete
    2. Mak badak tau kapla bapak bugis tu..my inlaw kan

      Delete
    3. Fuh! Punyalah panjag esei, nak buat tesis ka?
      Kena buat nota kaki bahan rujukan tu.....

      Delete
    4. Cai amno ni mak badak amik yg x lps spm, phm ke depa nota kaki

      Delete
    5. Yeh Nadey thamby 21:05....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
    6. Anon 2105...PPBM ni memang Parti Haram pun ..nak-nak nyer si Mamak Matdey Pengerusi PPBM tu...HARAMJADDAH...PUNAH DAH...

      Delete
    7. Yeh Nadey thamby 23:56....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
  17. Harga pasaran minyak mengikut kiraan Kepala Bapak Kau memang kerja memeras sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak kroni ko memang tiada kepala

      Delete
  18. Gembiranya mak badak minyak naik, x sabar nak nyopping sempena christmas

    ReplyDelete
  19. Hello, cai amno..mak badak ni orang yg berbudi pekerti, dgn beg tgn hermes, vogue gitu..kalah kate middleton tau

    ReplyDelete
  20. Ternyata cai2 ni mmg pemalas haprak pokai
    Gaya cakap spt pengarah tapi rupa nya cikai
    Hal minyak 2-3 sen spt nak kiamat dipertikai
    Kalu terok sgt naik bas ler kereta usah pakai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, mak bukan takat kereta, jet kerajaan pun mak badak sapu..ko hado

      Delete
    2. Den hado Nuar Al Juburi bakal PIEM...ko hado...

      Delete
    3. 2339 cakap laa kau hado mr balun singh

      Delete
  21. Pasni nak minta cai amno survey winter collection kat mana yg paling chantek..dan mak badak nk beli minyak..bukan minyak petrol ye, tp minyak wangi chanel..yg baru tu ..gabrielle...haaaa..ko hado

    ReplyDelete
  22. Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad digesa untuk menyumbangkan sedikit hasil dari kekayaan ahli keluarganya untuk membantu mangsa banjir di Pulau Pinang memandangkan beliau ialah Pengerusi Pakatan Harapan (PH) iaitu pembangkang.

    Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP) Ramesh Rao berkata keluarga Mahathir yang sudah diketahui umum kaya boleh menyumbangkan kira-kira 10 peratus daripada harta dan aset yang mereka ada untuk membantu mereka yang terjejas.

    Dalam satu kenyataan media hari ini, Ramesh berkata anak-anak Mahathir kini sudah kaya dan memiliki harta berbilion ringgit dalam pelbagai cabang perniagaan, pasti amat mudah untuk memperuntukkan sedikit daripada wang yang mereka ada untuk mangsa banjir.

    “Sebagai pemimpin Pakatan Harapan, Mahathirlah yang sepatutnya hulurkan bantuan paling banyak kerana beliau Pengerusi pakatan dan beliau perlu menjadi yang pertama memberikan sumbangan.

    “Sumber harta keluarga dan anak-anak beliau ada banyak dan ia boleh digunakan sedikit untuk membantu mengatasi masalah banjir di Pulau Pinang,” kata Ramesh.

    Menurut beliau, sebelum ini cucu-cucu Mahathir iaitu anak bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz kerap menunjukkan kekayaan milik bapanya di media sosial termasuk memperlihatkan mereka memiliki sebuah bot peribadi yang besar di Pulau Langkawi.

    Ramesh mempersoalkan di mana susuk tubuh Mahathir ketika negeri pakatan dilanda bencana alam yang besar seperti banjir pada ketika ini memandangkan beliau adalah ketua sebuah gabungan pembangkang.

    “Pemimpin kerajaan semua sudah turun ke Pulau Pinang, dan hari ini PM Datuk Seri Najib berlepas ke sana dan meninjau keadaan banjir dan mangsa banjir, Mahathir ke mana?

    “Sebagai pemimpin pakatan gabungan pembangkang, Mahathir patut yang paling awal datang ke Pulau Pinang dan hulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa ini.

    “Oleh kerana beliau enggan turun padang, elok sumbangkang 10 peratus daripada kekayaan keluarga Tun Mahathir kepada DAP Pulau Pinang untuk bantu mangsa banjir,” kata Ramesh.

    Parti DAP negeri telah membuka tabung bencana dengan akaun di atas nama DAP Pulau Pinang untuk minta derma bagi digunakan untuk mengatasi masalah banjid di negeri Pulau Mutiara itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Komando Indon akan mendarat di SG Besar untuk kipnap Mahathir dan di bawa ke indon untuk disumbat ke penjara Makasar.

      Delete
    3. Ohh takutnya mak badak, jamal jamban tak join sekali ke

      Delete
  23. Aku bertekad undi ph,tak sanggup lagi berterusan dianiayai oleh pemerintahan kepala bapak dia,segala brg semakin mahal akibat kejatuhn nilai ringgit dan gst,cukai pula diguna utk bayar hutang mdb
    Aku tak akan terpedaya tgk kepala bapak dia pakai boot chua chu kang warna kuning semua isteri di p.pinang...ish..ish hebatnya lakonan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami anak beranak mengishtiharkan keluar umno!

      Delete
    2. Abis tu sape nk sokong mak badak

      Delete
    3. Kami satu keluarga tak mau sokong babi.

      Delete
    4. Mak badak tau mak ni gemuk tp still mcm badak yg babi tu jho lo , budak suruhan mak

      Delete
  24. Pakatan Harapan Pentingkan Peliwat Daripada Mangsa Banjir
    Pemimpin PKR yang menjadi wakil rakyat di Pulau Pinang nampaknya lebih mementingkan hal kebajikan seorang banduan liwat daripada berada di kawasan diwakili membantu mangsa banjir di negeri itu yang semakin teruk.

    Ahli Parlimen PKR-Permatang Pauh, Dr Wan Azizah Wan Ismail semalam, dilihat berarak ke Dataran Merdeka bersama kepimpinan Pakatan Harapan (PH) untuk membela peliwat Anwar yang sudah dipenjarakan 1,000 hari. Cuba kita fikir, daripada 1,000 hari itu, berapa hari yang Anwar berada di luar menghadiri mahkamah dan dibawa ke hospital.

    Entah-entah hanya ratusan hari sahaja Anwar benar-benar menjalani hukuman di dalam selnya di Penjara Sungai Buloh. Dr Wan Azizah memilih untuk berhimpun dan berarak di ibu negara sedangkan kawasan Permatang Pauh terjejas akibat banjir.

    Apa yang Wan Azizah lakukan untuk mangsa banjir ialah melawat kawasan banjir dari dalam keretanya sambil melambai-lambaikan tangan ke arah mangsa banjir yang terperangkap seperti sedang berarak dalam satu perarakan.

    Sejak dari awal, penubuhan PKR ialah untuk memperjuangkan kebebasan Anwar dari penjara. Parti itu bukan ditubuhkan untuk rakyat sebaliknya hanya untuk memperjuangkan masa depan Anwar. Parti itu diwujudkan untuk memperjuangkan kebebasan Anwar setiap kali Anwar dipenjara akibat meliwat.

    Tular di media sosial ialah hashtag #PeliwatDiutamakan #MangsaBanjirDiketepikan hari ini ekoran netizen dan penduduk Pulau Pinang yang marah dengan tindakan Wan Azizah malam tadi.

    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang sentiasa sibuk dengan jadual padat dan program kerja juga hari ini meluangkan masa berlepas ke Pulau Pinang dan melawat kawasan yang dilanda banjir serta meluangkan masa bersama-sama dengan mangsa banjir.

    Wan Azizah juga selama jadi wakil rakyat di Permatang Pauh dan sebagai ADUN di Kajang, masalah banjir masih gagal diselesaikan olehnya walaupun pelbagai janji ditabur kepada pengundi di kawasan itu termasuk mahu selesaikan isu banjir.

    Antara kawasan di tanah besar yang dilanda banjir di Pulau Pinang ialah Kepala Batas, Tasek Gelugor, Bagan Dalam, Butterworth, Permatang Rawa, Permatang Pauh, Seberang Jaya, Bukit Teh, Alma, Bukit Tambun dan Simpang Ampat.

    Kalau Wan Azizah lawat mangsan banjir pun, beliau tidak akan berani turun dari kereta dan kemudian hanya bergambar dengan para petugas dan sukarelawan di kawasan yang tidak dinaiki air.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak pentingkn air, sbb mak nak berkubang

      Delete
    2. Kena pandai bezakan banjir dan banjir kilat! Perak, kedah dan amerika pun banjir! Natural disaster x boleh dielakkan!

      Delete
  25. Ckp dgn Ramesh Rao,najib lagi byk duit rm2.6b ,suruh najib derma,beli benua Australia pun dia mampu..

    ReplyDelete
  26. Mak badak la yg suruh jibby naikan harga, hihi cam cai ckp, xde duit jgn pakai kereta, xde makanan makan la kangkong..bijak tak mak badak

    ReplyDelete
  27. Abng zack jgn la carut kapla bapak, memang kapla bapak bugis tu bengap, nanti mak ajar dia..mak tonyoh kapla dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguihla lagu tu sumbat kedalam pungkoq wak kojola kengkang lima kupang. Wak kojola kengkang tak suka makan nasi pun. Dia suka makan taik

      Delete
    2. Yeh Nadey thamby 00:02....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
  28. Bila PM Najib guna ayat "Kepala bapak kau...", mulalah pembangkang dan macai meroyan sampai lupa hendak beri liputan pada banjir di Pulau Pinang tapi sibuk hendak kutuk Najib kerana guna bahasa kasar. Mereka sebenarnya hanya tutup kejahatan Pakatan Harapan (PH) yang sudah tidak bertamadun dan tidak ada budi bahasa dalam politik.
    Najib pun manusia biasa yang sudah begitu marah kerana fitnah dan penipuan yang dilakukan oleh pembangkang yang sudah amat melampau. Padahal, pemimpin PH sebelum ini mengata, mencaci, memaki dan mencarut directly kepada PM Najib. Bukan hanya Najib tapi pembangkang sudah caci dan maki keluarganya serta banyak keluarga pemimpin BN.
    Setakat sekali Najib guna ayat begitu macai pemimpin pembangkang sudah marah-marah. Pakatan patutnya faham dengan mesej jelas bahawa Najib sudah tidak mahu berdiam diri dan kini mula menyerang mereka dengan menyebarkan dasar-dasar baik kerajaan BN bukan lagi bertahan dengan serangan Pakatan Harapan.
    Toksah dok meroyanlah, elok PH tumpukan perhatian kepada banjir dekat Pulau Pinang yang makin teruk, sebab Lim Guan Eng pun dah mula menangis, mintak simpati kerajaan BN yang dia maki macam-macam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak badak pun pura pura jer nangis, mak x kesah pun..janji mak dapat naik plane dan shopping hujung bulan ni kat milan..mak ni bab lakon nangis nangis no 1

      Delete
    2. Siap pakai spec hitam lagi mcm burung hantu

      Delete
  29. Mana2 negeri di msia ni yg ditimpa musibah memang tj federal yg membantu,bukan ke federal yg dikuasai beend yg control duit?...pembangkang dinafikan hak mereka dgn bantuan kewangan,sedangkan rakyat semua bayar cukai,ingat rakyat p.pinang dan selangor tak bayar cukai ke?
    Sudah2lah memperbodohkan orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan, ayat cai amno tu mak badak gg bagi untuk copy paste..biajk x mak..kerajaan federal x yah bantu negeri..hihi..depa x phm konsep negara persekutuan..biasalah cai ni mak amik yg x lps spm..

      Delete
    2. Mak..ooo mak. Yg pondan pondan tu buang jer mak! Nak jual jubor jer kejer! Kalau komen pun langsung tak ada isi...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Alahai cai yg komen pun copypaste yg mak badak bg kat maselan..at least mak badak tolong komen

      Delete
    5. Mana ada isi...kangkung dgn kucai saja yg terlekat pun. Kadang2 jumpa taugeh dan mee segera. Mengamuk laa mr balun singh

      Delete
    6. Yeh Nadey thamby 00:07....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
  30. Apa lah cai2 Matdey ni bodoh turun temurun
    Mmg harga brng skrg banyak naik dari turun
    Cakap lagak YB tapi otak spt kambing gurun
    Agaknya banyak sgt amal ilmu Tuhan Harun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. 2126 tuhan harun tu kan bapa kau

      Delete
    3. Yeh Nadey thamby 00:08....
      அவ்வளவு தானா
      இனி
      (Itu saja kah?)
      (Ada lagi tak....???)

      Delete
  31. Hebat malam ni cai2 najib copy paste...maklum le baru dpt dedak....bonus hujung tahun,ayuh kerja kuat2 meroyan2 dlm blog ni,sure kepala bapak dia akan naikkan upah dedak..nak dekat pru ni neh...
    Namun tipah tak kan tertipu 2 kali....kami tak bangang,bangsat dan haramzadah...spt difikirkan oleh kepala bapak dia

    ReplyDelete
  32. MAHATHIR CABAR NAJIB NOTHING TO HIDE 3 – TIBA TIBA INGATAN TUN M DATANG KEMBALI
    Kalau pasal hendak bual berkenaan hal orang lain , bukan main Tun Mahathir akan segar bugar.

    Tapi kalau bab men jawap berkenaan diri nya atau pentadbiran nya terus dia layu membodoh kan diri , “:saya tak tahu” , “saya tak ingat”.

    Hendak di kata kan nyanyok, tidak juga , hendak di kata kan pelupa , jauh sekali kerana semua perkara lama peristiwa Tun dengan Haji Hadi 30 tahun lalu semua Tun Mahathir masih ingat dalam entri suruh Hj Hadi bertaubat.

    Malah dalam hal hal lama berkaitan orang lain semua Tun M masih ingat.

    Dalam cabaran baru nya Tun Mahathir mengajak Najib berdebat dengan nya.

    Mungkin Tun M lupa kerana umur yang “advance” bahawa pada Nothing to hide 2 kerusi berterbangan kerana jawapan “kurang ajar” Tun kepada mereka yang datang mendengar ucapan Tun.

    Bukan sahaja tidak mahu menjawap , bah kan perbodohkan mereka yang menyoal nya.

    Ini lah sifat Tun Mahathir yang suka ambil kesempatan dengan mulut nya.

    Akibat nya anggota UTK terpaksa mendepani tubuh badan Tun M melindungi supaya kerusi tidak sampai di baling kepada nya.

    Itu lah agak nya perguna kan anggota UTK untuk melindungi nya.

    Tidak serik melihat rakyat bergaduh sama sendiri kerana ada pentaksub mahu melindungi nya dan ada yang mahu memaki hamun nya, yang nyata Tun Mahathir tetap menjadi agen perpecahan yang hebat.

    Terkini dengan cabaran mahu ajak Najib naik ke pentas (setelah dapat tahu Najib tidak akan melayan Tun Mahathir dan tidak akan hadhir majlis yang ada Tun M) maka kerja alihan sedang di lakukan oleh Tun Mahathir.

    Persoalan, apa pah yang belum Tun Mahathir cerita dan tanya berkenaan Najib dan 1MDB yang perlu di tanya di pentas?

    Tanpa kehadiran Najib pun Tun Mahathir akan buat dakwana itu dan ini dan jika di jawap pun akan meremehkan jawapan nya serta tidak mempercayai pada jawapan yang di beri.

    Tun Mahathir seolah olah ada penyakit pada hati dan jiwa nya.

    Pada soalan kepada diri nya , mana datang wang berbillion dari syarikat anak nya yang membeli syarikat gergasi Filipina , sehingga kini sukar untuk Tun Mahathir menjawap.

    Pada soalan kemana hilang wang baki milik rakyat RM30 billion , jawapan nya mudah sahaja , “Saya tidak tahu”.

    Maka tidak perlu lah hendak “divert” kisah Claire Brown sebagai media kuda berbayar Tun M gagal kemuka bukti di mahkamah UK dengan ajakan Nothing To Hide 3.

    Jika Tun Mahathir ada bukti sila lah kemuka kan bukti kepada rakyat, soalan demi soalan bukan lah bukti , ia bertanya.

    Tun Mahatir sudah mendakwa Najib curi wang , sila buktikan sahaja

    Rakyat pun tidak semua sebodoh ahli parti bunga, rakyat boleh nilai jika Tun boleh kemuka bukti.

    Wang bukan dari Arab tetapi dari 1MDB kata Tun, apa masalah nya untuk bukti kan, pergi sahaja ke mahkamah tuntut dedah statement bank.

    Tapi Tun tetap Tun , 22 tahun tipu rakyat suruh benci DAP dan berbelas tahun suruh benci Anwar , berakhir dengan Tun menjilat kedua dua yang di suruh benci.

    Siapa lah yang bodoh akan mahu berdebat dengan orang yang tiada prinsip dan bercakap ikut keadaan dan bukan ikut kebenaran.

    Buat lah majlis istihar dari mana datang harta anak , atau modal buka bank kroni di Afrika atau pun mana pergi wang lesap 30billion wang BNM itu lagi elok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Anon 2128...PPBM ni memang Parti Haram pun ..nak-nak nyer si Mamak Matdey Pengerusi PPBM tu...HARAMJADDAH...PUNAH DAH...

      Delete
  33. PPBM AKAN JADI PARTI HARAM SAMA SEPERTI DAP
    Memang benarlah telahan ramai orang, Mahathir memang tidak minat pun hendak menjaga parti baru seperti PPBM. Mahathir hanya tubuh parti baru kerana hendak bagi peranan kepada Muhyiddin sahaja. Akhirnya dalam PPBM bergaduh sakan sesama mereka. Ramai ahli keluar parti, ahli yang ada pun malu mereka hendak umumkan jumlahnya.

    Terbaru, PPBM yang ditubuhkan pada 9 September 2016 bakal mengikut jejak langkah DAP menjadi satu lagi parti yang berstatus haram. Bukan sesiapa yang mengharamkan PPBM atau DAP, tetapi orang dalam parti itu sendiri yang memusnahkan parti mereka sendiri.

    DAP sejak tahun 2012 hingga kini masih berstatus parti haram kerana enggan mengadakan pemilihan semulaJawatankuasa Tertinggi Pusat , CEC. Setelah 5 tahun, dan hampir hampir dengan pilihanraya umum, barulah DAP hendak buat pemilihan semula CEC DAP yang dijangka diadakan pada 12 November ini di Pusat Konvensyen Ideal Shah Alam.

    PPBM masih lagi enggan membuat Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) walaupun usia parti itu sudah menjangkau lebih setahun. Kenapa takut buat AGM? Takut ada ahli PPBM baling kerusi ? Takut ada ahli PPBM tanya soalan tentang kroni Mahathir, skandal Muhyiddin, soalan pasal Memali atau pasal hilang RM32 billion?

    Ada kelompok ahli PPBM di Negeri Sembilan sudah marah dan merasakan parti itu kini sedang dalam masalah. Mereka mendesak agar AGM diadakan segera. Ahli PPBM di negeri berkenaan telah membuat aduan kepada Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS) berhubung isu itu. Mereka kata ahli peringkat akar umbi keliru berkenaan kepimpinan di peringkat negeri kerana ramai yang mengaku jadi ketua.

    Ikut peraturan, PPBM harus mengadakan AGM selewat-lewatnya 9 September lepas mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984. Pengerusi PPBM, Mahathir nampaknya buat ‘tidak tahu” sahaja dengan desakan ahli ahli peringkat bawahan ini.

    PPBM bakal menjadi parti haram jika melanggar peraturan yang telah ditetapkan. Mungkin Mahathir sengaja membiarkan PPBM jadi begitu supaya nanti bila sudah diharamkan, Mahathir akan tuduh kerajaan BN yang haramkan partinya. Padahal Mahathir sendiri yang mengharamkan PPBM, bukannya kerajaan. Ini jerat Mahathir.

    Di Muar, PPBM cuba tipu ahli dengan mengadakan satu perhimpunan tetapi ia kemudian bertukar menjadi parti hari jadi. Ini kali pertama dalam sejarah politik Malaysia, mesyuarat agung boleh bertukar menjadi parti hari jadi.

    “Setakat ini, kepimpinan PPBM telah mengadakan satu perhimpunan di Muar tetapi ia hanyalah sambutan hari jadi dan bukan mesyuarat agung seperti dikehendaki,” kata Ketua Penerangan PPBM Bahagian Kluang, Arjuna Putra Ali

    Bukan sahaja di Muar dan Negeri Sembilan, ada lagi 358 aduan bertulis diterima ROS daripada tujuh bahagian iaitu Bakri, Kluang, Sembrong, Ayer Hitam, Simpang Renggam, Ledang dan Batu Pahat mengenai kepincangan yang berlaku dalam PPBM ini.

    Mahathir lebih rela ikut telunjuk DAP daripada jaga kepentingan PPBM. Menjaga DAP dan Kit Siang lebih penting bagi Mahathir dari menjaga PPBM. Oleh kerana itulah biarpun PPBM dilanda pelbagai masalah dalaman, Mahathir tidak pernah pun hendak selesaikan masalah itu. Mahathir biarkan sahaja.

    Ramai pengasas PPBM telah umum keluar parti. Satu persatu terjun dari kapal PPBM yang disifatkan oleh bekas Ketua Serikandi PPBM, Anina Saadudin sebagai kapal yang dipenuhi oleh lanun, keldai, lembu dan anjing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Biar pi le ppbm hudup segan ,mati tak mau, biar dia merana kurus kering duk bernyawa ikan saja. Harap Zahid jangan haramkan, nak tengok sikit berapa belas undi diarang dapat dlm pru ini

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Dah kerja keras nampak, bagi komen meleret-leret. Misti Boss dah sound - komen panjang-panjang bagi nampak intelektual gitu!

      Delete
    5. Dah kerja keras nampak, bagi komen meleret-leret. Misti Boss dah sound - komen panjang-panjang bagi nampak intelektual gitu!

      Delete
    6. Intelektual apa kalau jual negara

      Delete
  34. PPBM lumpuh di Baling, Dungun, Kerteh, Negeri Sembilan, Kuala Kangsar, Parit, Pandan dan beberapa tempat lagi. Berpuluh puluh orang keluar parti di bahagian bahagian. Setiausaha Kerja PPBM, Kamarul Azman Habibur Rahman pun sudah lama keluar parti bersama 821 ahli parti itu dari seluruh negara.

    Sana keluar, sini keluar, berapa kerat sahaja ahli PPBM yang tinggal dan berapa ramai yang hendak hadirkan diri pada AGM jika diadakan. Mungkin ini antara penyebab kenapa Mahathir dan Muhyiddin enggan buat AGM.

    Buat demonstrasi jalanan lebih penting bagi Mahathir dan PPBM dari buat mesyuarat agung parti. Bila buat mesyuarat agung parti kena keluar belanja banyak. Lebih baik buat demonstrasi, tidak payah keluar belanja. Hanya jual air liur kutip derma.

    Parti Semangat 46 bertahan selama 8 tahun dari 1988 hingga Mei 1996. Parti PAN yang dipimpin Mat Sabu yang ditubuhkan sejak September 2015 pun boleh buat Mesyuarat Agung.

    Nampaknya hayat PPBM yang ditubuhkan kerana kebencian dan niat mahu merampas kuasa oleh Mahathir ini tidak akan bertahan lama. Hayatnya lebih pendek berbanding parti Semangat 46 dan parti PAN. Mat Sabu lebih hebat menjaga parti politik berbanding Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz.

    Bila PPBM sudah diharamkan nanti, Mahathir akan cakap ‘tidak tahu” sahaja. Mahathir akan salahkan ROS, samalah seperti kegagalan Pakatan Harapan membuat logo dan perlembagaan pada hari ini. ROS juga akan dipersalahkan. Padahal memang sengaja Mahathir hendak Pakatan Harapan dan PPBM kekal dengan status haram sama seperti DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  35. https://anginperubahan.blogspot.my/2017/11/banjir-rakyat-pulau-pinang-sudah-marah.html?m=1

    LINK ATAS 1 BOLAN 3 KALI BANJIR D'P.PINANG
    SEKO WAKLI RAKYAT PUN TAK TURUN PADANG
    MAJLIS BANDARAN 1 KALI SAJA YANG DATANG
    RAKYAT BANGKIT MARAH PRU KITA KERJAKAN


    MINYAK SEKARANG ADE TURUN ADE NAIK YAA..!!
    ZAMAN KUTY DAN ALJUBORI NAIK SESAJA
    SETAKAT INI JER ISU YANG NAK DI JAJA..?
    TIBA PRU NNTI KITA LANGSI DEPA SEMUA..

    BOBOI JIDIN DAN MAMAK KUTTY
    BANJIR BESO DEPA TAK DITEMUI
    BAB MEMBATU API CHAMPION SEKALI
    MANGSA BANJIR DEPA BUAT BUTA HATI


    KIKIKIKIKI... BERAMBOSSSS BARUA SINGAPORK@DAP


    INI KALI LAHHH


    UBAH DAN BERENANG....


    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Mat pork esok pagi kena buat bakuteh laaa. Terkangkang kangkang dlm air panas

      Delete
  36. GANDINGAN PIMPINAN Malaysia terbaik adalah gandingan

    Tun Mahathir dan DSAI:
    dI PANGIL ZAMAN bca:Bersih Cekap Amanah:

    Pada 1993- 1997 TIada kenaikkan TOL dan Minyak:ARGA BARANG CUKUP MURAH.Rumah di jual kebanyakkan sewa -beli. 1994 kemuncak, rakyat dapat pink-form.

    Masa itu siapa tak kenal Ishak Tadim,ketua pengarah JPJ

    hebat dia tak seperti KP SPRM Sekarang..

    Jika rakyat marhaen,mahu2 kesah2 itu berulang pilihlah PH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. INGINKAN TOL PERCUMA? UNDILAH PAKATAN HARAPAN

      HARAPAN MASIH ADA..HAPUSKAN UMNO

      Delete
  37. ya betul..kerajaan x kan tipu rakyat...aku nak ckp ni..

    kepala bapak bugis!!.

    ReplyDelete
  38. Rasulullah SAW dan fitnah siber
    ABDUL HADI AWANG 06 NOVEMBER 2017
    ALLAH Yang Maha Mengetahui Lagi Maha Bijaksana melantik Rasul Akhir Zaman, ketika dunia dikurniakan sedikit ilmu, sehingga mencapai kemajuan teknologi maklumat yang disaksikan terkini sampai menembusi sempadan negara, tersiarnya berita tanpa mengira benar dan bohongnya, yang hanya dengan hujung jari sahaja tersebar ke seluruh pelosok dunia.

    Al-Quran, kitab mukjizat ilmu adalah petunjuk di sepanjang zaman, memandu setiap yang beriman, berakhlak dan bertaqwa dan menyedari betapa kewajipannya di hadapan Allah dalam semua perkara dengan menggunakan nikmat pancaindera kurniaan Allah, dengan betul dan tepat, kerana semuanya akan dihisab pada Hari Kiamat nanti.

    Firman Allah SWT:

    وَلَا تَقۡفُ مَا لَيۡسَ لَكَ بِهِۦ عِلۡمٌۚ إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ كُلُّ أُوْلَٰٓئِكَ كَانَ عَنۡهُ مَسۡ‍ُٔولٗا ٣٦ الإسراء

    “Dan janganlah engkau mengikut apa yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; sesungguhnya pendengaran dan penglihatan serta rasa hati (akal fikiran), semua anggota-anggota itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukannya.” (Surah Al-Isra’: 36)

    Di antara petunjuk Al-Quran ialah bertabayyun, jangan menerima maklumat dengan mudah tanpa mengira benar dan salah. Firman Allah:

    يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن جَآءَكُمۡ فَاسِقُۢ بِنَبَإٖ فَتَبَيَّنُوٓاْ أَن تُصِيبُواْ قَوۡمَۢا بِجَهَٰلَةٖ فَتُصۡبِحُواْ عَلَىٰ مَا فَعَلۡتُمۡ نَٰدِمِينَ ٦ الحجرات

    “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka bertabayun (selidikilah untuk menentukan kebenarannya), supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (Surah Al-Hujurat: 6)

    Orang yang fasik itu ialah yang tidak berakhlak mulia dan tidak menjaga maruah diri, walaupun dia beriman seperti melakukan dosa yang besar tanpa bertaubat atau melakukan dosa yang kecil sepanjang masa, termasuk mereka yang tidak menjaga maruah dirinya atau tidak dikenali sifatnya. Adapun yang tidak beriman lebih parah dan buruk fasiknya.

    Kepada mereka yang menyebar berita bohong dan fitnah, amaran Allah lebih keras dan janjinya adalah benar. Firman Allah:

    إِنَّ ٱلَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ ٱلۡفَٰحِشَةُ فِي ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ لَهُمۡ عَذَابٌ أَلِيمٞ فِي ٱلدُّنۡيَا وَٱلۡأٓخِرَةِۚ وَٱللَّهُ يَعۡلَمُ وَأَنتُمۡ لَا تَعۡلَمُونَ ١٩ النور.

    “Sesungguhnya orang-orang yang suka menghebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara), sedangkan kamu tidak mengetahui (yang demikian).” (Surah An-Nur: 19)

    Firman Allah:

    إِنَّ ٱلَّذِينَ فَتَنُواْ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ وَٱلۡمُؤۡمِنَٰتِ ثُمَّ لَمۡ يَتُوبُواْ فَلَهُمۡ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمۡ عَذَابُ ٱلۡحَرِيقِ ١٠ البروج

    “Sesungguhnya orang-orang yang menimpakan fitnah (bencana) terhadap orang-orang lelaki yang beriman dan orang-orang perempuan yang beriman, kemudian mereka tidak bertaubat, maka mereka akan beroleh azab Neraka Jahannam (kerana perbuatan buruk itu) dan mereka akan beroleh lagi azab api neraka yang kuat membakar (kerana mereka tidak bertaubat).” (Surah Al-Buruj: 10)

    ReplyDelete
  39. Rasulullah S.A.W. pula menghuraikan ayat-ayat tersebut sehingga ke alam siber langit terbuka tanpa sempadan yang menyebarkan maklumat bohong. Perkara ini tidak berlaku di zamannya, rupanya berlaku di zaman kini. Sabda Baginda SAW ketika menceritakan tentang Alam Barzakh (selepas kematian):

    أما الرَّجُلُ الَّذِي أتَيْتَ عَلَيْهِ يُشَرْشَرُ شِدْقُهُ إِلَى قَفَاهُ ، ومِنْخَرُهُ إِلَى قَفَاهُ ، وَعَيْنُهُ إِلَى قَفَاهُ ، فإنَّهُ الرَّجُلُ يَغْدُو مِنْ بَيْتِهِ فَيَكْذِبُ الكِذْبَةَ تَبْلُغُ الآفاقَ .(رواه البخاري: رقم الحديث 7047 من حديث سمرة من جندب رضي الله عنه)

    “Berkata malaikat yang mengiringi Rasulullah S.A.W.); “Adapun orang yang diseksa dengan penyangkut besi yang menembusi pipi sehingga ke belakang lehernya dan disengkut lubang hidung sehingga menembusi belakang lehernya dan disengkut mata sehingga menembusi batang lehernya ialah kerana kerjanya sejak pagi menyebarkan pembohongan ke sehingga seluruh ufuk penjuru dunia” (Hadis Riwayat Bukhari: Bil. 7047 dari hadis Samurah bin Jundub R.A)

    Allah SWT pula menegaskan betapa Rasulullah S.A.W. tidak bersabda sewenang-wenang mengikut seleranya sahaja. Sepertimana Allah berfirman:

    وَمَا يَنطِقُ عَنِ ٱلۡهَوَىٰٓ ٣ إِنۡ هُوَ إِلَّا وَحۡيٞ يُوحَىٰ ٤ عَلَّمَهُۥ شَدِيدُ ٱلۡقُوَىٰ ٥ النجم.

    “Dan Dia (Muhammad S.A.W) tidak memperkatakan (sesuatu) menurut kemahuan dan pendapatnya sendiri. (3) Segala yang diperkatakannya itu (sama ada Al-Quran atau Hadis) tidak lain hanyalah wahyu yang diwahyukan kepadanya. (4) Wahyu itu (disampaikan dan) diajarkan kepadanya oleh (Malaikat Jibril) yang amat kuat gagah. (5)” (Surah An-Najm: 3-5)

    Semua yang tersebut di atas boleh dimanfaatkan oleh sesiapa yang beriman dan budiman sahaja supaya berwaspada dan kalau sudah terlanjur kembali sahaja ke pangkal jalan dan bertaubat.

    Adapun yang tidak beriman, Allah SWT menegaskan tentang kisah mereka dengan firman-Nya:

    قُلۡ هَلۡ نُنَبِّئُكُم بِٱلۡأَخۡسَرِينَ أَعۡمَٰلًا ١٠٣ ٱلَّذِينَ ضَلَّ سَعۡيُهُمۡ فِي ٱلۡحَيَوٰةِ ٱلدُّنۡيَا وَهُمۡ يَحۡسَبُونَ أَنَّهُمۡ يُحۡسِنُونَ صُنۡعًا ١٠٤ أُوْلَٰٓئِكَ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ بِ‍َٔايَٰتِ رَبِّهِمۡ وَلِقَآئِهِۦ فَحَبِطَتۡ أَعۡمَٰلُهُمۡ فَلَا نُقِيمُ لَهُمۡ يَوۡمَ ٱلۡقِيَٰمَةِ وَزۡنٗا ١٠٥ ذَٰلِكَ جَزَآؤُهُمۡ جَهَنَّمُ بِمَا كَفَرُواْ وَٱتَّخَذُوٓاْ ءَايَٰتِي وَرُسُلِي هُزُوًا ١٠٦ الكهف

    “Katakanlah (wahai Muhammad): Mahukah Kami khabarkan kepada kamu akan orang-orang yang paling rugi amal-amal perbuatannya? (103) (Iaitu) orang-orang yang telah sia-sia amal usahanya dalam kehidupan dunia ini, sedang mereka menyangka bahawa mereka sentiasa betul dan baik pada apa sahaja yang mereka lakukan. (104) Merekalah orang-orang yang kufur ingkar akan ayat-ayat Tuhan mereka dan akan pertemuan dengan-Nya; oleh itu gugurlah amal-amal mereka; maka akibatnya Kami tidak akan memberi sebarang timbangan untuk menilai amal mereka, pada Hari Kiamat kelak. (105) (Mereka yang bersifat) demikian, balasannya Neraka Jahannam, disebabkan mereka kufur ingkar dan mereka pula menjadikan ayat-ayat-Ku dan Rasul-rasul-Ku sebagai ejek-ejekan.(106)” (Surah Al-Kahfi: 103-106)

    Percayalah bahawa semua amalan manusia yang mukallaf ada perhitungan baik dan jahat, benar dan salah. Allah bukan sahaja menetapkan dosa kepada kejahatan termasuk di laman siber, bahkan Allah juga memberi pahala kepada yang berjihad menyebarkan kebenaran dan melawan fitnah di alam siber. Percayalah di hari manusia tidak boleh berdolak dalih di Mahkamah.

    “Sejahtera Bersama Islam”

    ABDUL HADI AWANG
    Presiden PAS
    Bertarikh: 16 Safar 1439 / 6 November 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejajtera bersama 90 juta dan 180 juta


      Jual islam demi sirvival.politik


      Berambussssss lah pas pis pus

      Delete
  40. Najib belum jumpa timing untuk pru, semua ni gara2 bala yg datang selepas bentang bajet 18, semakan minyak mingguan makin mendapat kemarahan ramai dan sumpahan kepala bapak kau

    ReplyDelete
  41. Geng najip puteri umno sedang beratir isi minyak


    Kepala bapak ko!

    Apa kobl rasa 7 sen !!!


    Esok.kami akan kipas raja muda tolol.saudi 34 tahun utk berperang dgn iran

    Minyak.usd200 amik kooooo..

    Prince MBS ... gelaran kami panggil si.tolol raja.muda ni di new york..

    Cepat perng dgn lebanon dan iran.. di yemen ko dah lerai kepla kanak kanak yemen ... buat lagi perang... we support you... us govt will provide 100usd billion of arms to saudi..

    Come on start a war in middle east..we yankees and jews sipport you...

    Cepat lah naikan minyakl usd200!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg kau merepek ni syoitannn. Dah jadi mcam mambang PH mabuk todi campur brandy pulak aku tengok sekarang ni...mental, sewel ikut jejak langkah mentor pujaan kau Madey Al Kutty Al Kerali pulak ! kikikikiokikikkioooikikiki..

      Delete
    2. Heyyy mak badak x kesah ,janji mak dapat naik jet kerajaan free

      Delete
    3. Hello Geng najib ,

      yang kamu terkincit kincit ni apa hal ? Pandai pula kata orang lain merepek . Kat bawah tu ( @22:33) kata kamu tak kisah .

      Inilah contoh walaunta punya otak berputar putar . Fikiran sentang punya orang !

      Delete





    4. Kikikikikkiiiiiikiiiiiikiii


      Kliar jugak minah nih...


      Suker tengok ko melatah awww

      'GN' jom.singgah bali... badak pum badak laaa...

      Emmmm.yummyy... ah ah ah

      Kikiiiikikkk kiiiikiiii kiii

      Delete
  42. Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi mendedahykan terdapat 39 ajaran sesat bergiat cergas di Selangor. 3 yg mengancam keselamatan negara ialah syiah, Millah Ibrahim dan Daesh. Tahniah selangor kerana menjadi pusat ajaran sesat di Msia. Sebelum ni , ia terkenal sebagai pusat arak, judi dan maksiat di Asean. Ditambah pulak dgn hab LGBT terbesar di Asia selepas HK. 1 msia dah tau Selangor juga tempat bersemayam 9 Dragon yg menguasai kartel jenyah di negara ni. Inilah hasil yg berjaya ditonjolkan oleh Assmin dan kerajaan PH selama ni di Selangor.Dasar ini menjadi teras utama kpd perjuangan PH ni. Memang patutlah mereka mampu memberi bonus 3 bulan gaji, apa taknyan hasil dari sumber2 haram inilah yg menjana ekonomi negeri tu...berkat ke mcm ni? Yakinlah dgn sepenuh2nya, jika PH berkuasa nanti...Msia akan menjadi pusat ajaran sesat, maksiat dan LGBT yg tersohor di dunia nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak kau lah Geng Najib .

      Mengapa kamu kaitkan Azmin pula kedalam kancah ini ??

      Apa kamu ingat Azmin tu ustaz ke ? Ulamak ke dia ??

      Pasal 9 dragon ke , 10 dragon ke , ngapa tak tanyakan pada PDRM ? Apa dia orang buat selama ini ?? Oh ya tak yakan ... Mantan IGP tu kan bersahabat baik dengan kepala gangster si Gopi itu . Itu yang dia ngaku . Mungkin IGP ni 'brother' kot dengan kepala2 dragon ni ?? Pasal tu dragon ni bermaharajalela ..

      Delete
  43. Kenaikkan harga minyak ini tidak mungkin menampakkan bertemu titik noktah .

    Dengan perkembangan yang kurang memberangsangkan sedang berlaku di timor tengah membabitkan Arab Saudi serta Iran , dua pengeluarkan besar minyak mentah , adalah di jangka harga minyak di pasaran akan terus menghala ke atas (upward trend).

    Tunggu dan lihat !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adeeeeer Akuuuuu Kesahhhh...Tak ambik pot langsung, pasal akau naik basikal aje ! Pada aku nak naik ke turun, lantal dia lah, yg penting minyak urat dan minyak cap kapak tak naik harga sudah ! kikikikoikikikiki....

      Delete
    2. Mak badak ada minyak dagu tau..hihi sbb tu jibby ikut ckp mak badak

      Delete
    3. Memanglah kau tak kisah ...saya ingat kamu basikal pun tak ada !

      Delete
  44. Ternyata cai2 Madey ini kebudak-budakan
    Minyak naik disabit Najib punya keburukan
    Seolah2 dek 2-3 sen, rakyat tak dpt makan
    Merata dihebah canang kampong & pekan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruginya golongan guru memiliki anda sebagai wakil pihak kerajaan.

      Sudahlah isu rakyat jadi bahan lekeh, setiap kerat langsung tiada isi. Jaga integriti penjawat awam. Boleh buat lebih dari setakat ini sahaja.

      Delete
    2. Kepala bapak ko 2 3 sen...dah 49 sen....barang lain ikut naik...

      Delete
    3. Kojolla guru palsu...tak de ciri guru pon bapuk kengkang ni...ade ciri orang biol..

      Delete
    4. Kojolla semua nya palsu,,, gigi palsu, otak pun palsu,,,,kikikikiki,,

      Delete
  45. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  46. Zaman skrg harga brng naik perkara biasa
    Sama saja, kalau parti mana pun berkuasa
    Tapi udah sifat cai2, suka celupar sentiasa
    Kalau tak dpt kutuk k’jaan, caii2 tak selesa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala bapak ko perkara biasa....kassim baba punye angkara...
      Nyahkan kassim baba...

      Delete
    2. Jelas isu rakyat telah gagal dihayati oleh penyokong Najib yang juga guru sekolah. RTM baru2 ini telah siar fakta seorang pakar ekonomi dari Penang. Beliau menjelaskan bahawa terdapat 3 isu penting yang menyebabkan harga barang naik.

      Satu daripadanya ialah Malaysia sebagai pengimport banyak barangan mentah daripada luar...menerima impak paling besar akibat kejatuhan nilai RM. Beliau menyatakan kejatuhan terburuk nilai RM berbanding sebahagian besar matawang lain di Asia Tenggara! Harga asal barang import tak berubah, tetapi nilai matawang kita semakin kecil. Rakyat jadi miskin.

      Videonya sedang viral dan dicopy oleh kebanyakan netizen. Mudah dicari dan dihadam jika terbuka minda.

      Delete
    3. Dah lebih menyenyeh pulak, cai2 beruang
      Pelbagai factor, dlm ekonomi punya ruang
      Bukan PM jer, boleh kawal nilai matawang
      Dia bukan ada kuasa bomoh atau pawang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

      Delete
  47. Najib berjaya buat kami beratur panjang di stesen minyak lebih daripada 14 kali berturut-turut.

    ReplyDelete
  48. GEORGE TOWN: Former prime minister Dr Mahathir Mohamad has stood firm against claims that he had derided those of Bugis descent, saying he had not said anything against the Indonesian ethnic group amid a growing call by Jakarta for him to apologise.

    Mahathir was alleged to have sullied Prime Minister Najib Razak’s Indonesian ancestry by comparing him to Bugis pirates in two political speeches last month.

    However, Mahathir said he had never said anything against the Bugis.

    “I only said something against Najib. Just read my speech,” he said after visiting flood victims in Teluk Kumbar, Bayan Lepas, here this afternoon.

    Najib had many times proclaimed that he was Bugis. The Bugis originate from South Sulawesi, Indonesia.

    The prime minister indirectly responded to Mahathir’s remarks at a recent event, saying the Bugis were warriors but “would not stoop to his level”.

    ReplyDelete
  49. Orang umno pun bersepah miskin....terasa jugak kenaikan kos sara hidup tapi otak di kepala lutut...

    ReplyDelete
  50. Selagi kassim baba PM selagi itulah harga barang akan terus naik.. Nyahkan kassim baba...

    ReplyDelete
  51. Zaman sekarang orang umno tak berani beri penerangan ape2 pon...

    Hanye kaki temberang mcm kojola geng najib dan jebon bodoos berani menulis di alam maya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tu kalau kepala taik nak dikatakan wangi memang org tak boleh terima! Hanya pencacai otak biol jer boleh terima siap suruh org cium pulak tu! Bodoh punya cai najib nih tak ada sempadan!

      Delete
  52. Tak kan cai2 yg ada laptop/hp ni org susah
    Hal miinyak 2-3 sen, begitu gundah gelisah
    Org2 kat kampong rilex jer tidak ada kesah
    Mmg sifat cai, tak kutuk kjaan mcm tak sah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada jugak org hepi harga brg naik. Sah la tak waras otak biol!

      Delete
    2. WOI !!!!!!!
      MANA COPYPASTE LAGU KOOOO
      SUDAH FRUST KA

      Delete
  53. https://youtu.be/bdz2bHgqFxo...

    Keluhan pemuda umno...

    ReplyDelete
  54. Banyak juga kereta import dan mewah yang beratur panjang di stesen. Paling ramai motor-motor kapcai. Kebanyakan mereka baru pulang kerja dan terima berita gembira daripada Najib. Ini satu kejayaan baru kepada PM dan Malaysia.

    ReplyDelete
  55. Kalau di Indonesia kena tulis "Kejayaan Kepala Desa/Kantor/Polisi"... Di Malaysia wajib tulis "Kejayaan Kepala Bapak ........" : Naza

    ReplyDelete
  56. Semakin dekat pru semakin tak famous, mungkin najib akan mengalir air mata bila melihat keputusan pru nanti....

    ReplyDelete
  57. Salam. Kalaulah Budin block semua dedakian Najib dlm blog dia, kemana agaknya dedakian ini nak tunjuk temberang. Mungkin terlepas cari makan kot.

    ReplyDelete
  58. Syok betul tengok perbahasan di parlimen tadi. Yang paling best sekali bila tengok Piee peedal kena bantai kaw2 dengan MP2 BN dari Sabah sendiri. Isu pertama yg dibangkitkan piee ialah GST, yg dikatakan menyebabkan harga barang naik. MP Putatan bidas dgn mengatakan , dulu masa dia dlm kerajaan, dia lah orang yg paling kuatmenyokong pelaksanaan GST, melebehi Mat Maslan. Sampai dia kata sanggup letak jawatan menteri jika GST tak dilaksanakan oleh kerajaan sebagai tanda protes. Itulah salah 1 sebab utama yg menyebabkann DSNR terpaksa melaksanakan GST ni. Isu yg ke 2, Piee Peedal memfitnahkan DS Musa dalam kes rasuah dan salah guna projek penyenggaran UMS tu. Kononnya DS Musa memberikan projek tersebut kpd anak buahnya tanpa tender terbuka. Teramat malu besar dia bila MP Tenom membidas katanya tu dan menunjukkan surat pemberian tender kpd adik Piee Peedal utk projek tersebut yg ditanda tangani sendiri oleh Piee Peedal. Ternyata Piee Peedal telah berbohong dalam parlimen, malangnya bila disuruh menarik balik tuduhan terhadap DS Musa tu, dia membisu seribu bahasa. MP Libaran telah mencabar Piee Peedal utk meletak jawatan MP dan bertanding semula dalam PRK Semporna jika mengaku ada sokongan rakyat. Piee Peedal terus keluar dewan tanpa menjawb cabaran tersebut. Mengikut 1 laporan, Piee peedal dah masuk fasa kritikal mentalnya kerana masih memikirkan kes 1.5 billion KKLW tu, semua yg dibuatnya seba tak kena, dan info terbaru, 6 cawangan Warisan di Semporna telah dibubarkan termasuklah 1 cawangan yg diketuaimoleh adik iparnya sendiri. Ramai penganlisa politik meramalkan Warisan takkan bertahan lama , apatah lagi dgn skandal besar rasuah yg melanda pimpinan tertinggi mereka. Nampak gaya Warisan dengan logo kapal lanun tu akan belayar ke laut lepas dan takkan kembali lagi ke Sabah !

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...