Saturday, 25 November 2017

MESKI JIKA PENDAFTARAN BERSATU DIBATALKAN, UMNO BELUM TENTU BOLEH MENANG PRU AKAN DATANG


Ketika era kepimpinan Tun Mahathir Mohamad, dua parti serpihan UMNO telah ditubuhkan iaitu Semangat 46 dan Parti Keadilan Rakyat.


Tetapi, adakah ketika itu kita pernah mendengar Pendaftar Pertubuhan atau RoS berperangai pelik-pelik, termasuk mengadakan sidang akhbar untuk mengancam pembubaran kedua-dua parti itu?


Semangat 46 dan PKR waktu itu bukan saja tidak menghadapi banyak masalah ketika proses pendaftarannya, tetapi juga tidak dihalang untuk bertanding dalam pilihanraya dan menggunakan logo masing-masing.


Malangnya, ketika sebuah lagi parti serpihan UMNO iaitu Bersatu diwujudkan, RoS bukan saja terlihat pelik perangainya berbanding kebiasaan masa lalu, bahkan lagaknya seolah-olah anggota komponen baru kepada BN.


Meskipun, penubuhan parti itu diberikan kelulusan oleh RoS, tetapi logo asalnya telah diarahkan dipinda dan singkatan Bersatu tidak dibenarkan untuk digunakan.


Yang dibenarkan hanyalah penggunaan perkataan PPBM, namun kebanyakan media, laman sosial serta orang awam tetap lebih selesa menggunakan sebutan Bersatu, bukan saja kerana ia mudah, malahan juga menepati perjuangan parti itu untuk menyatupadukan orang-orang Melayu dan rakyat seluruhnya bagi menyelamatkan negara ini daripada tangan-tangan rakus, haloba dan kleptokrat yang di kenali di seluruh dunia.


Kemudian, baru lebih kurang setahun selepas ditubuhkan serta semakin menampakkan ciri-ciri mampu menjadi kerajaan menggantikan UMNO dan BN, RoS mulalah buat hal dengan mempertikaikan secara terbuka beberapa isu dan mengancam akan dibatalkan pendaftarannya melalui sebuah sidang media.


Adakah demikian watak yang sesuai bagi sebuah jabatan kerajaan terhadap pelanggannya?


Kenapa tidak RoS mengutus surat saja secara diam-diam saja atau memanggil pengurusan Bersatu bagi menjelaskan semua isu yang mereka bangkitkan itu?


RoS perlu sedar mereka hanyalah jabatan kerajaan yang menjalankan kerja atas peruntukan duit rakyat dan bukannya seperti ahli politik yang perlukan publisiti sepanjang masa. Buat kerja diam-diam sudahlah.


Adakah jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya akan memudahkan  lagi UMNO memenangi pilihanraya?


Tidak kira sama ada jika RoS berbuat demikian kerana pertimbangannya sendiri bagi menunjukkan sokongan  dan kesetiaan kepada Najib atau ada arahan tertentu untuk berbuat begitu, mengancam pembatalan, apalagi membatalkan pendaftaran Bersatu tidak akan menjadikan sokongan kepada UMNO menjadi bertambah baik.


Lihat saja ketika ini, sejak keluarnya ancaman RoS itu, adakah penerimaan rakyat kepada UMNO bertambah baik?


Isu bagi rakyat, di kampung atau di bandar, orang tua atau muda, kaya atau miskin, malah boleh dikata sesiapa saja, adalah perubahan dan tiada lagi kepercayaan kepada UMNO dan BN.


Adanya Najib yang penuh masalah memimpin UMNO dan BN, lebih merangsang dan membuatkan rakyat tambah ghairah serta tidak sabar menjulang perubahan sebagaimana yang sudah berlaku di kebanyakan negara lain di dunia ini.


Meskipun Salleh Said Keruak mengatakan perubahan kerajaan belum tentu memberi kebaikan dan tidak menjamin penurunan harga barang, tetapi Menteri Komunikasi dan Multimedia itu barangkali lupa bahawa perkara pertama yang akan menggembirakan rakyat apabila berlakunya perubahan ialah tiada lagi kelibat Najib, Rosmah dan menteri-menteri tak berapa cerdik seperti yang ada sekarang.


Apabila tiada Najib, tiada Rosmah dan tiada menteri-menteri tidak cerdik mengurus negara, itu saja pun sudah cukup memberi kegembiraan dan kepuasan kepada rakyat.


Di tambah lagi dengan janji 100 hari yang antaranya, GST dihapuskan, harga petrol distabilkan, 1MDB disiasat melalui Suruhanyara Diraja dan MO1 ditangkap, kegembiraan rakyat tentu saja umpama seseorang yang pulih secara tiba-tiba daripada derita bertahun-tahun akibat serangan angin ahmar.


Oleh yang demikian, Bersatu sebenarnya hanyalah salah satu platform kepada perubahan itu. Tiada Bersatu tidak sesekali akan menyebabkan arus perubahan terhenti atau berduyun-duyun orang kembali kepada UMNO dan berebut-rebut mahu mencium tangan Najib dan Rosmah.


Angin perubahan adalah sesuatu yang tidak mungkin terhenti. Malahan sesuatu tindakan terhadap Bersatu lebih menyebabkan rasa simpati dan membuak-buaknya keinginan menjadikan perubahan yang  cuba dihalang itu benar-benar menjadi kenyataan.


Lagi pula, jika Bersatu dibatalkan pendaftarannya, calon-calon parti itu boleh saja bertanding menggunakan logo PKR, DAP atau Amanah dalam pilihanraya nanti.


Memberi penerangan dan penjelasan mengenainya bukan lagi susah sekarang ini memandangkan seperti kata Zahid Hamidi sendiri, blok pro pembangkang sudah pun mengusai 93.4 peratus media sosial dan dunia internet sekarang ini.


Selepas pilihanraya dan dapat menubuhkan kerajaan, Bersatu boleh  menguruskan semula proses pendaftarannya dan mereka yang menang atas tiket pinjaman PKR, DAP atau Amanah tadi juga tiada masalah lagi untuk kembali kepada parti itu.


Ketika itu, sudah tentu semuanya beres belaka kerana bukan saja Malaysia, bahkan Kementerian Negeri dan RoS pun sudah jadi  kepunyaan kita. (ShahbudinHusin 25/11/2017)

221 comments:

  1. Apa2 hal pun rakyat akan tetap pilih selain yg ada skrg sbb perlukan pembelaan. Dah muak dgn yg ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adalah lebih baik BERSATU dibubarkan dan mengambil langkah penyerapan ke parti AMANAH dan.mula menyusun strategi dari membuang masa dengan ROS.

      Rakyat bukan nak lihat BERSATU selesai dengan ROS tetapi mahu PH mengambilalih kerajaan..

      Delete
    2. KECIAN AL BUDIN...NAK PUJUK HATI LER TEW!!!!

      Delete
    3. Gitulah standard kerja barua2 lantikan UMNO dlm badan2 kerajaan.

      Delete



    4. MalaysiaLkini cilaka tanya borosmah


      APA PASAL TAK.PAKAI TUDUNG

      BAPAK.NAJIP TAK BAGI PAKAI

      TON ROJAK SUKA TGOK RAMBUT MACAM ROJAK


      OOOOOOH

      NAJIP DAH BERKALI SURUB BOROSMAH PAKAI TUDUNG

      TAPI

      NATANG NIH

      DEGIL

      DIA NAK BOGEL JUGEEER

      KALAU BOLEH TUDUNG CIPAP PUN DIA NAK TERLANJANG

      ADOOOO BORSMAH..APA.NAK JADI

      KAU NAMPAK CUN TANPA TUDUNH MCM BADAK SUMBU

      Delete
    5. tulis panjang2 nak cari salah pihak lain. tetapi kelemahan sendiri simpan molek2 jadikan pekong. apa sebab kemungkinan pendaftaran ppbm dibatalkan?
      tiada agm. sayap haram armada tiada dalam perlembagaan ppbm. begitu juga dengan sayap wanita srikandi. itu adalah perkara asas yang perlu dipatuhi oleh mana2 pertubuhan sebelum ia diterima untuk pendaftaran. kau budin, buat artikel 100 muka suratpun, perkara asas begini parti dokongan kau langgar, nampak tak cerdik langsung sebab pekong besar dah ada dan semua rakyat dah nampak, termasuk ahli2 ppbm, cuma mereka pura2 buta.

      Delete
    6. Sejak september 2016 PPBM telah diluluskan pendaftarannya oleh RoS. Selepas tarikh tersebut PPBM mesti mengadakan AGM. Kenapa perkara tersebut tidak dilakukan? Adakah AGM kena diselaras oleh RoS? Apa sebab budin meroyanpun tak tahu, 'berak' sendiri tak basuh, sibuk bercerita pasal jumpa 'taik' entah siapa2 kt tengah jalan. Ntah2 'taik' tu 'taik' dia sendiri.

      Delete
    7. Ketika era kepimpinan Tun Mahathir Mohamad, dua parti serpihan UMNO telah ditubuhkan iaitu Semangat 46 dan Parti Keadilan Rakyat.

      Tetapi, adakah ketika itu kita pernah mendengar Pendaftar Pertubuhan atau RoS berperangai pelik-pelik, termasuk mengadakan sidang akhbar untuk mengancam pembubaran kedua-dua parti itu?

      Itu membuktikan Tun M benar2 bersikap Gentleman, berkeyakinan/percaya diri, tidak bermain kotor, malah Ku Li & Musa Hitam diterima kembali serta diberi tempat dgn tugas2 penting dalam kerajaan. Tun Mahathir juga sanggup datang berjumpa Anwar Ibrahim untuk menghulur & memupuk semula salam persahabatan dan kini berganding bahu dalam ikatan ukhuwah Pakatan Harapan bersama-sama anak & isteri Anwar Ibrahim.

      Alhamdulillah & puji syukur di atas Kehendak & LimpahNya bila melihat 2 tokoh Melayu terhebat bergabung semula.

      Delete
    8. SEBAB AHLI CAP MUNGE DAH JADI SAMPAH SARAP...SEMUA TAKUT SAMA MAMAK MATDEY ..SI TUA NYANYUK ...MUKA MACAM SINGA TUA....PADAN MUKA...

      Delete
    9. Wak Suman Tempe....

      panTAT bini ko dan CEBOK ke lom!!!Bau Bacin....

      Delete
    10. 1332

      Ko lah malasyu pling sial.babi busyuk haram jdh pkmak tolol sewel lanchau burit pamTAT.. punya budibahasa dan perangai dan kelakua jijik lagi MEMANTATLAN MCM MAK KANDUNG KAU!!

      Delete
    11. M'SIA HARU...PANTAT MAK KO DAH CEBOK KER LOM!!!!!KAH...KAH...KAH...MACAM LER BUDI BAHASA KO TU ELOK SANGAT....LAGI HARAM JADDAH AKU TENGOK ADE LER....SENTAP LER TEW!!!

      YIEEEE HAAAAA..PINJAM TAG LINE SI BAPOK MACY....

      Delete
    12. Othaman, sudahlahlah dgn auta. TDM dulu zalim. Ingat operasi lalang dan Memali? Generasi muda pun tertanya tanya ini pula generasi lama yg melaluinya....

      Delete
    13. Mr J,

      Sudahlah dengan kamu punya auta. Kalau TDM zalim dia takkan berpeluang turun dengan penuh hormat.

      Najib yang zalim ini memang takkan berpeluang turun dnegan terhormat seperti TDM tetapi bakal tumbang menyembah bumi.

      Bukan berseorangan pulak tu, tapi bakal dibawanya sekali para pendedak yang menyokong kebathilan dan kezalimannya.

      Adakah Mr J akan termasuk di kalangan penyokong Najib yang akan turut menyembah bumi bersama-samanya? Sama-samalah kita nantikan.

      Delete
    14. INI OSTAT DOE...HANJING KURAP BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS...BOLEH JALAN DAHHHH!!!!

      Delete
    15. John Doe, TDM turun lepas 22 tahun. Ketika org Melayu sangat marah dgn politik kroni dan skandal punahkan harta rakyatnya. Ketika Special Branch beritahunya bahwa dia akan kalah PRU kalau tetap nak perintah. Tak ingat ke berapa ramai Timbalannya yg dibuangnya kerana takut lebih popular dan mencabar kuasanya? Apakah dah lupa gerakkan Reformasi? JD jangan hidup dalam 'denial syndrome'. Dosa dosa TDM tetap menghantuinya dan PH. PH mendokong biawak hidup.

      Delete
    16. Oh... No..noo..
      WHY ? WHY ?

      Berapa hari Pemimpin veteran UMNO memujuk Mahathir.. ?

      Pemuda bertegas minta Mahathir terus memimpin mereka ..

      Mahathir masih terus bersama UMNO walau pun dia di dakwa "..Ketika org Melayu sangat marah dgn politik kroni dan skandal punahkan harta rakyatnya..."

      Delete
    17. Tuan budin, saja nak habaq.. nie la langakah penyamun tak bertelor...


      Belikn lipstick je utk ketua dia org.. bagi pink skit warna bibir...


      Delete
    18. APA?...TELOR MAMAK MATDEY DAH LISUT....CAMPAKKAN JER ...BERI MAKAN KAT HANJING BELAAN CUCU DIA TU MAKAN...

      Delete
    19. Bersatu wajib bergabung dengan PKR atau Amanah habis cerita......!!

      Delete
    20. Mugadey dh jd diktator 22 th..x puas lg ke..nk lak mcm mugabe 37 th..ada 15 th lg itu klu di panjang umur..blh lah daftar calon lg..

      Delete
    21. Kalau PH menang dalam PEU14, kita buat sambutan upacara Angkat Sumpah Jawatan PM dan Menteri2 di Stadium Bukit Jalal macam yang di buat oleh Negara Zimbabwe.

      Delete
    22. Mulut macam haram pun tak guna la klu dasar penyamun penakut...

      Huuuu penakut...

      Delete
    23. Nah sudah saya kata dari dulu, maki hamun saja THE 3 BABI ni,tdak guna di layan. Satu babi panggang(GN) satu kagi babi kampong(mr j) satu lagi kojolla jantung hati aku. Muuaaahhh sayang.

      Delete
  2. UMNO buatlah apa-apa sahaja pun, majoriti rakyat tetap menolak parti tersebut serta parti "sekutunya". Majoriti rakyat memilih Pakatan Harapan, insya-Allah.

    Eh, saya NAIB JOHAN (ke-2) ni kan. Yeahuuu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, awak no. 2, boleh claim hadiah di pejabat bini pm.

      Delete
    2. Tahniah sedara. Tpt no. 2 pun okay. Nanti boleh tuntut hadiah henfon dgn powerbank ori, gerenti tak ada pasir. Kihkihkih...

      Delete
    3. MAHLIGAI ADAM ANAK KESAYANGAN SI MAK LAMPIR DAH NAK RUNTUH...

      Delete
    4. Mahligai Seni satu nama cukup indah.

      Berbanding dgn 'Mengilai Ngeri' kebiasaan si Kojolla yg sesat dan biadab.

      Delete
    5. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    6. Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    7. m.senik..kau .meroyan ke bermimpi..otak kau belum pandai meramal..budak bodoh hingusan lagi..

      Delete
    8. Masih ada yg kebuluran x dpt first second comment. Apa sial punya dgn kerja melayu sia2 gini.

      Delete
    9. Wahai kojolla sayang kenapa mulut dinda busuk betul. Kanda harap dinda jangan bercium lagi dengan Banglaman semasa jual pantat di chow kit.
      Sudahlah dengan perangai babi dinda,nanti mampos dinda pasti ke neraka. Bertaubatlah dinda bukan bersubahat dengan AhMO1 the Klepet.

      Delete
  3. Pendaftar ROSmah: Saya Yang menurut Perintah main politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fahaman si borosmah perlu dipandang berat
      Laki bini, dia larang teruss menutup aurat
      Cuba selak tengok kelemtit dia ada ker kerat
      Mmg sah, neraka lah tempat dia di akhirat



      Yiiiieee haaaaaĆ aaaaaa

      Delete
    2. he...he...he...

      Setahu aku dan yg pasti...Siti Hasmah tu yg beritahu satu Dunia pasal Mamak Matdey yg tak kasi bini dia pakai tudung...bukan tu jer...sebagai mak angkat kpd Al Sideg Segarar tu...dia sokong plka pemakaian kondom kpd Remaja2...kah...kah...kah...Haiiii mak Marina...mak Marina...kaki LGBT...

      Delete
    3. Dah saya katakan, ROS itu adalah 'Registrar of SIALAN' anak pelesit bertuankan Najib Rosmah macam Kojolla.

      UMNO yg bermasalah tak cukup korum bermesyuarat di peringkat cawangan si Registrar of Sialan tak ambil peduli. Pemilihan jawatan (termasuk bangku kerusi presidennya dah bertahun-tahun gagal diadakan, asyik2 tangugguh, tangguh, tangguh sebab Najib Takotttt.

      1mdb yg menghilangkan berbilyon & gagal bertahun-tahun diaudit & menyediakan laporan kewangan tahunan, tak ada satu pun pihak berkuasa seperti SPRM, polis, peguam negara, ROS dan yg sewaktu dengannya ambil berat atau peduli.

      KENAPA..KENAPA..MENGAPA..HAAAAAA.....??

      Delete
    4. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    5. Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    6. Wahai dinda kojolla, janganlah mampos lagi, kanda belum puas memandang kaki 4 yang pendek hidung panjang yang rata didepan. Sungguh comel muka babi dinda. Muaahh

      Delete
  4. Petanda UmNo dah nazak, sampai RoS pun diguna sebagai kuda untuk 'lupuskan' PPBM.

    Tidak syak lagi, UmNo yang akan lupus pada tahun depan.

    Kepada semua rakyat yang rata-ratanya sudah muak dengan Najib dan UmNi, bersabarlah, mereka semua dah tak lama mana pun.

    Kelak dengan balaci-balaci dan macai-macai yang telah rela diperkudakan juga akan menerima nasib yang sama dengan Najib dan UmNo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OSTAT DOE HAPRAK ANJING BELAAN KETUA TO' KONG DAPIGS...TAK TAHU LER PARTI SAPA YG AKAN LUPUS NANTI...KITA TENGOK LAH NANTI!!!

      Delete
    2. Salam Sejahtera bro John & rakan2 seperjuangan.

      Tidak serik2 kah Kojolla atau dia nie memang dah tersesat jauh tak boleh dilentuk kembali?

      Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan.

      Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

      Kpd teman2 seperjuangan, tahniah saya ucapkan di atas peranan sdra2 semua mengajar cukup2 sampai dia kebuntuan tercungap-cungap lemas.

      Memang patut petualang bangsat ini diajar.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    3. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete


    4. Rakyat sekarang baca mesej terbalik sebab selalu kena belit oleh Menteri-Menteri ..


      Apabila RoS sekat dan mencari kesalahan BERSATU, bagi rakyat RoS buat kerja orang bodoh. Pemimpin UMNO sendiri cakap ramai Ahli BERSATU telah meninggalkan parti. Ahli pun ikut sama..

      Jika masalah tak buat AGM atau kesalahan guna nama ARMADA, kenapa Zahid lari semasa Tun Mahathir mahu berbincang. Cakap lah parti gagal buat AGM dan kesalahan mengguna ARMADA..

      Situasi sekarang, baik sesiapa pun lah yang masuk semula UMNO .. Tun Mahathir ke, Muhyiddin ke, Anwar anak beranak ke .. RAKYAT MAHU NAJIB DI SINGKIRKAN ! UMNO PAS di tolak menjadi kerajaan..


      Tak ada untung nya RoS sengaja tidak luluskan pendaftaran BERSATU ..

      Rakyat tak peduli pasal parti .. pasal kisah silam .. pasal Bugis..


      Rakyat mahu negara di pimpin oleh orang yang boleh stabilkan harga minyak, pulihkan sistem negara meningkatkan pendapatan negara .. peluang pekerjaan yang lebih baik..

      Najib telah gagal.. Adakah kita masih mahu memberi peluang kepada Najib untuk gagal lagi ?




      Delete
    5. SEBAB MUKA MAMAK MATDEY MMACAM SINGA TUA..TU SEBAB ZAHID TAK NAK JUMPA ORANG TUA NYAYUK TU...

      Delete
  5. kalau Cap munge dibatalkan pendaftarannya, jangan pulak disalahkan ROS. Cap munge yang kononnya ditubuhkan oleh Madey , mantan PM kaki rembat harta rakyat selama 22 tahun dan Din Pagoh, serta boboi apa pun tak boleh, sepatutnya lebih makalum tentang hal2 berkitan dengan perlembagaan parti..khususnya berkaitan denag perlunya mengadakan AGM ikut tarikh yang ditetapkan swrta penggunaan ARMADA yg langsung tak tercatat dalam permohonan pendaftaran parti.
    Sampai sekarang ni, langsung takde tanda2 yang menunjukkan bahawa cap munge akan mengadakan AGM dalam masa yang terdekat..mcm manan nak buat kalau banyak cawangan2nya khusus di johor, kedah dan perak dah dibubarkan, dan kalau ada pun, ahli2nya tak cukup korum utk dibuat mesyuarat. Ingat senang2aje ke ahli2 PKR, PAN dan DAP nak benarkan calon2 cap munge nak bertanding atas logo dia orang nanti...mesti dia orang akan menentang abis2an, silap2 ada yg buat undi protes dlm PRU nanti. Ini alu dapat info dari orang dalam PKR sendiri.
    Kalau rasa peluang nak di haramkan tu besar, rakyat Msia yg waras nasihatkan agar Madey ambil tindakan proaktif...bubarkan aje cap munge dan ahli2nya yg tak berapa kerat tu diberikan pilihan secara sukarela samaada utk jon PKR, DAP atau PAN. Madey, Din Pagoh dan Boboi boleh bertanding atas tiket BEBAS....denaagn logo cap PALA BAPAK KAU! kikihkikikikikhkikikiki...

    #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap munge? Apa tu? Tp rasanya taklah teruk mcm parti cap tengkorak dgn tulang bersilang. Eheh! Betullah. Baru aku perasan ada satu parti tu lambang dia mcm tengkorak dgn tulang bersilang. Patutlah melanun. Kih kih kih...

      Delete
    2. PAKCIK JI...LAT ..KO JILAT LER JUBOQ SI KETUA TO' KONG TU SAMPAI LICIN TAKA!!!

      Delete
    3. Cap bunga munge KEPALA BAPAK & KEPALA BANAK KAMU lah Kojol....!!

      Mengeja & menyebut bunga pun tak pandai, ada ati & bersyarah konon.

      Delete
    4. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    5. Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

      Teruskan maki carut kamu tuu, tau....!!

      Delete
    6. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    7. Tahu kenapa kamu dipantat biratkan...??

      Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
  6. Row dan "kak ros" bukan orang yg samakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih tepat Rosmah bakal diMansuhkan digelar 'Rowsy'.

      Tak silap, 'Rowsy' people are worse than rowdy, they are rowsy....!!

      Delete
    2. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    3. Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

      Teruskan maki carut kamu tuu, tau....!!

      Delete
    4. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Teruskan menjatuhkan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib dgn mulut biadab kamu itu. Tahniah & jangan lupa tuu....!!

      Delete
  7. Tular berita yang mengatakan DYMM Sultan Johor menyokong penuh tindajan kerajaan Msia utk membawa semula isu pulau Batu putih ke mahkamah timbang tara atau ICJ tentang hak pemilikan yg sebenarnya. Baginda menyatakan seudah sampai masanya utk kita mengambil semula hak negara yg terlepas akibat kesilapan teknikal oleh mantan AG dulu. Batu putih kini dianggap sebagai kepunyaan Spore.
    Yang lebih malangnya, sehingga kini tidak terdapat pun sebarang kenyataan drpd PH, khususnya Madey Kutty dan Dragon LKS. Adakah kerana DAP dan PAP Singapore merupaak adik beradik, maka tidak perlulah mereka mengeluatkan sebarang kenyataan yg dikhuatiri akan menjejaskan hubungan erta kedua2 parti tersebut. Kita semua tau bagimana PAP telah memberikan sumbangan yg agak besar ke dalam dana P/Raya parti tersebut dalam PRU2 yg lepas. Jika tersalah cakap, boleh miss syoru pulak nanti. Ke manakah perginya semangat patriotik dan cinta negara jika dibiarkan saja hak negara dengan senang2 saja dirampas oleh kuasa asing..tak terasa kah kita? Kami mendoakan agar semakan ke 2 keatas kes ini akan memihak kpd kerajaan Msia berdasarkan maklumat2 sejarah terkini yg diperolehi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan kata pulau Batu putih, ambik sekali pulau Singapura tu. Takkan sbb umnu yg lepaskan pulau tu kita nak buat tak tahu? Salah umnu pada msia, khususnya Johor adalah membiarkan pulau itu terlepas. Jadi takkan salah sendiri nak dibebankan pada org lain?

      Delete
    2. CAMPAKKAN JER SI MAMAK MATDEY AL KEPALA BANA KUTY TU KE PULAU JERJAK!!!

      Delete
    3. Pati Ayam boleh menang ker di lorong hj taib?

      Delete
    4. Park Jee Lat...

      Pulau Btu Putih itu kecil saja. Yang paling saya ralat & kesal, tanah Melayu di Spura sepanjang Tanjong Pagar hingga ke Woodland (berpuluh-puluh kilometer) habis digadai oleh Najib Rosmah kpd pemerintah Spura.

      Tun Mahathir, pulau Layang2 pun dipertahankan hingga Vietnam tidak berani ceroboh. India & Pakistan pun masih bergolak, masing2 tidak sanggup kehilangan seinci tanah di Kashmir. Najib Rosmah....APA ADA....???

      KERAjaan Borosmah Najib benar2 pengkhianat kpd bangsa & negara....!!

      Delete
    5. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    6. Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

      Teruskan maki carut kamu tuu, tau....!!

      Delete
    7. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    8. Harap2 semua warga Malaysia menyaksikan betapa kejinya tebiat cyberterompah sekor nie belaan KERAjaan Borosmah Najib yg didik oleh Mat Malasan & Salleh Ketiak.

      Delete
  8. KIKIKIKI... MEMACAM LA KO ORANG NI.... BAK TANYEE... BERAPA RAMAI JOMLAH AHLI AHLI CAP MUNGE NIHHH.....? SAMPAI LA NI TAK JAWAB JAWAB..... MISTERI SUNGGUH.... CER JAWAB BERAPA JOTA...? KIKIKIKI..

    KALAU DAH PANTEK KATAKAN PANTEK SAJA
    TAKKAN PANTEK BERTUKAR CIPAP PULA...
    NAK TANYE BERAPA PANTEK & CIPAP ADA..?
    TAKKAN JOMLAH AHLI TAK MAMPU JAWABNYA



    KIKIKIKI... PANTUN SANTUN SENTAP UNTUK BARUA BARUA DAP@SINGAPORK...

    SUSAH SSGT KE NAK.JAWAB..?




    KIKIKI.. BERAMBOSSSS DAN.MENINGGAL TERUS..


    KIKIKIKI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cap bunga munge KEPALA BAPAK & KEPALA BANAK KAMU lah Kojol....!!

      Budak tak abis belajar mengeja & menyebut bunga pun tak pandai, ada ati & bersyarah konon.

      Delete
    2. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    3. Bagus..bagus..teruskan menonjolkan diri kamu betapa haprak & keji peribadi cyberterompah BN yg sekali gus juga mencermikan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

      Teruskan maki carut kamu tuu, tau....!!

      Delete
    4. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    5. Harap2 semua warga Malaysia menyaksikan betapa kejinya tebiat cyberterompah sekor nie belaan KERAjaan Borosmah Najib yg didik oleh Mat Malasan & Salleh Ketiak.

      Delete
  9. Tun m wajib menyediakan strategi alternative (fall back position).

    mengikut anak saya (sarjana dlm jurusan undang2), Akta Pertubuhan memberi hampir kuasa mutlak kpd ROS yg terpaksa pula mengikut telunjuk kepimpinan kerajaan (UMNO/BN).

    pangkat sepupu saya seorAng mantan magistrate n sekarang peguam berjaya d selatan semenanjung, perlembagaan PPBM amat banyak sekali 'loop holes'.

    selaku kb beliau tlh cuba utk menyedarkan kpd yg berkenaan tapi tlh tidak d indah. salinan 'considered opinion' nya tlh juga d beri kpd saya.

    mengikut nya, ROS mempunyai cukup alasan yg kukuh utk membatalkan pendaftaran PPBM.

    saya berpendpt bahawa yg bolih menyelamatkan keadaan hanya lah kekhuatiran/ketakutan UMNO/BN yg tindakan pembatalan mereka akan 'back fire big time' apabila reaksi sebahagian besar pengundi2 akan menolak mereka pula secara 'total'.

    perlembagaan adalah nadi n punca legitimacy sebuah parti/pertubuhan.

    yg saya masih bingung ialah mengapa perkara sepenting ini d abaikan sahingga tun m terpaksa turun padang n tan sri presiden 'merayu' d beri tunjuk ajar drpd ROS.

    selaku 'life member'PPBM ,saya turut berasa hampa.

    "WE R FACING OUR 'ENEMY' ON A POSITION OF WEAKNESS".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kpd mangkok jamban PPBM, biar faham sikit mengapa PPBM berisiko dibatalkan. Jgn main tuduh dan redah je. Kau ingat semua staff ROS sokong kerajaan ke? Tapi undang-undang dan peraturan mesti diikut. Jgn main sondol je mcm babi jantan.

      Delete
    2. RAHMAN JPC TU APA?....

      JPC- JANTAN PONDAN CIBAI...

      Delete
    3. Mengikut Anak Saudara Saya (sarjana dlm jurusan undang2), JPC tu mksudnyer...Jurujual Pencacai Cina Dapigs...

      Delete
    4. Salam Sejahtera pak Rahman JPC..

      Your statement...

      "kekhuatiran/ketakutan UMNO/BN yg tindakan pembatalan mereka akan 'back fire big time' apabila reaksi sebahagian besar pengundi2 akan menolak mereka pula secara 'total'."

      is indeed a blessing in disguise.

      Bottom line, the rakyat had enough of KERAjaan Borosmah Najib's outwits & cheats. With or without PPBM, we SHALL boot 'em out from Putrajaya comes PRU 13.

      Salam Perjuangan big brother...!!

      Delete
    5. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    6. JPC tu Jampi Pakai Colok...
      Datuk Sutan Melaka ni banyak ilmu jampi serapah...
      Dulu Wak Suman Tempe pun ada bejalar kat dia:

      'u pass out cai madey keliwaun'...

      Kih kih kih...

      Delete
    7. TQ BRO OTHAMAN. N KPD ANON 13:07 N ANON 13:15, MENCARUT MARUT BUKAN LAH BUDAYA SAYA.

      APA YG BENAR AKAN SAYA UTARAKAN. MAHUPUN DEPAN TUN M ATAU TS MUYID.

      KALU D DEPAN NAJIB SAYA BERANI MENUDUH YG DIA 'MENYEMBUNYIKAN' PENCAMPAIAN AKADEMIK NYA YG SEBENAR.

      KPD ROSMAH PULA SAYA BERANI MENUDUH DIA MENGGUNAKAN KHIDMAT SAMEE DRPD INDIA UTK MELAKUKAN POOJA D RUMAH NYA D JLN DUTA.

      MENGGUNA KATA2 KESAT N MENCARUT MEMBAYANGKAN AKHLAK YG RENDAH. NAMUN JGN RISAU,SAYA ADA SIMPAN SEMUA MAKLUMAT2 N INSYA'ALLAH KITA AKAN BERSEMUKA D HARI MENDTG.

      Delete
    8. Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
  10. KONPEM UMNO MENANG !!!!!

    -Din SukaJilatMamak

    ReplyDelete



  11. Aku jangka Zahid tidak akan batalkan bersatu, biarlah dia hidup dlm keadaan merana kurus kering susah ati, seperti tuan dia juga.



    ReplyDelete
  12. ANAK RAMAN JPC BERLAGAK JURUSAN UNDANG2
    BLOM TAMAT PENGAJIAN SKOR MARK CUKUP MKN
    BELOM ABIG NGAJI ADA HATI NAK HANTAM KJAAN
    ADA POTENSI JDI SITU KASIM COMANGI BANGANG

    ALAHAI... RAMAN JPC DAH BERSEPAH ANAK MELAYU JURUSAN UNDANG KELUAR NK FIGHT MAHKAMAH MCM ORG BANGANG .... BANYAJ KES AFFUDAVIT TAK LENGKAP IP PUN TUNGANG LANGGANG...... PUIIIIIII ...





    BERAMBOSSSSSS DAN MONON MENINGGAL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah pak rahman! Saya bangga ada anak Melayu yg berjaya jd peguam dam majistret. Ehhh!!! Yg kat atas tu meroyan apahal? Dia tak suka ke ada anak bangsa yg berjaya? Patutlah org kata grup dia org ni tak suka tengok bangsa sendiri senang walau pun beriya-iya mengaku memperjuangkan bangsa. Kronik penyakit hasad dia orang ni.

      Delete
    2. Kronik penyakit hasad dengki macam Mamak Matdey dalam hati nyer dah berjangkit dekat cai2 haprak dan penulis Blog ni!!!!Al Budin Sontoloyo!!!

      Delete
    3. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
    4. Ayam pondon sudah berkokok tanda nak bertelur sebiji

      Kihkihkih

      Delete
    5. Zack....

      Whack & smash that "good for nothin' bugger kojolla" till the cow comes home.

      Salam perjuangan.

      Delete
    6. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    7. Dah gaharu, bercendana pula,
      Dah tahu, bertanya pula.

      Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
  13. Tular berita

    Najip pegi HKL menongeng depan nuat


    Apa ni panglima bugis..

    Mcm pondam jer

    Balaci hadi tak boleh pakai ker..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beruk ni dah bangun tido.

      Delete
    2. Yiiiiieee haaaaaaaaaaa

      Kah kaha kaaahhhh

      Delete
    3. Yg si Mamak Matdey menadah muka kat juboq si ketua to' kong tu apa hal pulak!!!
      BAPAK Pondan ...Balaci Lim Kit Sial tak boleh pakai...

      Delete
    4. Ayam tua bapok wak kojola kengkang pun tiap2 malam menonggeng kat lorong hj taib

      Delete
    5. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
    6. pok tak pok, JANJI BINI KAU SUKA KOTE BAPOK BESAR Zack Lamedick kote sejemput .... HAHAHAHAHAHA

      Delete
    7. Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan.

      Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

      Delete
    8. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    9. Kura-kura dalam perahu.
      Pura-pura tak tahu.

      Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    10. Depa itu geng anak haram tujuh keturunan sebab itu sanggup khianat bangsa sendiri.
      Malaysia hancur pun depa bukan peduli selagi ada orang beri upah.
      Manusia celaka......

      Delete
  14. SUMA ORANG BANGGA KLU ANAK BERJAYA
    YG SEKO NI NNOK SSGT BELAGAK RIAKNYA
    ANAK X ABIS BLAJA WAAH DAG RIAK BONYINYA
    TURUN NAIK TINGGI RENDAH HIDUP ADA KITARNYA

    ..... BLOM ABIS BLAJA NAK KUTUK KJAAN YG BAGI ANAK BELAJAR LAGI....

    PERGI BERAMBOSSSSSS MENINGGAL LA...


    INI KALI HAAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak berniaga ker hari ni???

      Delete
    2. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
    3. Org Melayu kutuk, maki, lawan British, tp selamba aje penjajah tu buat sekolah, bg biasiswa, buat maktab perguruan, bahkan hantar anak2 Melayu ke universiti, tak ada pun dia org kata apa2. Tp haram jadah macai yg kuchalana tara kuca kuca kuca ni sibuk mengungkit. Apahal? Siapa kerajaan? Ini negara demokrasi, kerajaan rakyat. Negara ini milik semua warganya walau apa parti pun yg memerintah. Jd jgn nak perasan. Nate hute pong dok jahe supo mu.

      Delete
    4. melayu memang BODOH macam Zack Lamedick Aka Zaki Kote Sejemput ..... sian kau bina kuat main ngan KELING KOTE BESAR !!!!!! hahahahahahaha

      Delete
  15. Sikap badak borosmah perlu dipandang berat
    Laki bini, dia larang teruss menutup aurat
    Cuba selak tengok kelentit dia ada ker kerat
    Mmg sah, neraka lah tempat dia di akhirat




    Kaaaaaaaah kaaaaaaahhhh kaaaaaaahhhhb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Suman Tempe...ko Tengok kawan ko si M'sia Haru Biru tu...

      Kata orang... budi Bahasa Kurang...tengok dia pulak yg lebih...
      M'sia Haru Biru...lain kali kalau nak nasihatkan orang Tengok dalam diri ko tu dulu...tu nama dia cakap tak selupa bikin!!!!

      M'sia Haru Biru...ko nasihatkan jugak sama Wak Suman Tempe tu...yang lebih awal Mencarut nama panTAT...boleh jadi Halal pulak bila dia sebut....lagi sekali cakap tak selupa bikin!!!

      Delete
    2. Padan muka....!! Siapa pencetus yg terlebih dulu merusakkan pusaka budaya bangsa, kalau bukan kamu yg mengotor ruangan dgn panTAT birat berkarat.

      Delete
    3. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    4. Memang padan & patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat.

      Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono. KEPALA BAPAK...KEPALA BANAK KAMU LAH...!!

      So, go back to school, kiddo...!!

      Delete
    5. Ko tau sapa punya pantatun ?

      Kalau bukam kawan baik ko kojola

      Bila dinulang tayang baru tahu betapa pedih


      Di alhirat gitulah bila.allah swt ulang tayang kelakuan kita

      Tangan kaki bercakap walai mulut dan otk kita kata tidak !!

      Ingat tu kawan kojola

      Delete
  16. RAMAN JPC NI BANGKA TUA RENTA JUGA ORANGNYA
    MAKAN GARAM JER BANYAK TAPI TAK HADAM BANGANGNYA
    RIAK BERLAGAK SOMBONG MACAM DIA SAJA YANG HEBATNYA
    BOMI YG KO PIJAK NI LA PENYAMBUNG WARIS KO YG ADA
    BELAJAR LA BERSYUKUR TERIMA KASIH SEADANYA


    ... KLU KJAAN TAK BAGI BUASISWA KAT ANAK KO TU MAU BUDAK RAMAN JPC NI TAK TIDO MALAM..

    KLU RASA TAK SELAMAT DUK MESIA LAGI.... BERAMBOSSS DAN MOHIN MENINGGAL.... SINGAPORK@DAP SANA KO BOLE BERAMBUSSS YAA....


    INI KALI BARUA MME NAK.MAMPOSSS..



    INI KALI... UBAHHH...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tua pi makan panadol laaa..

      Delete
    2. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
    3. Dah semput dah tu ayam tua oiiii
      ...sakit tekak kot
      Kihkihkih

      Delete
    4. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
    5. Caipelesupasir ayam tua 1324 rasa hebat. Punggung penuh TAEK.
      WOI LAHANAT, BOS KEPIT KO TU DAH JUAL HABIS. Ada hayibhlau orang. Ko tu merempat di Tanah Komunis Cina PRC sini....mulut jaga sekek..

      Delete
    6. WOIIIII LAHANAT 1501...MAMAK MATDEY KEPALA BANA KUTTY TU TENGAH DOK BERKEPIT DGN KETUA TO' KONG DAPIGS YG DIKATAKANNYER RASIS DULU TU MACAM HANJING KO DIAM JER !!!!mulut jaga sekek..

      Delete
    7. Sial pelesupasir seekor ni. melayu Haarprak. pegi ampusla

      Delete
    8. 1524...BAPAK SEGALA MELAYU HAPRAK!!!!!PI MAMPOS LER!!!

      Delete
    9. UTK MAKLUMAN ANON 13:24, PEMBIAYAAN PENGAJIAN ANAK SAYA D TANGGUNG SEPENUHNYA OILH SAYA SENDIRI HINGGALAH K PERINGKAT SARJANA.

      TAWARAN BIASISWA OLIH JPA UTK MENGIKUTI PENGAJIAN PERINGKAT PHD TERPAKSA BELIAU TANGGUH. MUNGKIN SELEPAS PH MENAWAN PUTRAJAYA.

      Delete
    10. kpk anon 13:24,

      memang betul saya seorang tua bangka.

      satlh berkhidmat dgn kerajaan selama 34 thn, saya cuba memberi pendpt yg ikhlas sungguh pun ia nya pahit utk d telan.

      buat masa sekarang ,saya tiada niat langsung utk turut 'berkuasa'.

      namun segala kemungkaran akan tetap saya tentang insya'allah.

      Delete
  17. Semakin byk kerenah kementerian2 tertentu cuba melemahkan bersatu,semakin kuat nurani rakyat mengakihiri hayat beend.
    Isu kami rakyat,ialah dah meluat tenguk penyalahgunaan kuasa ,penyelewengan,rasuah yg kian membarah di kalangan seekor kepala bapak ko dan angkatan lanun2nya,enough is enough...
    Isu utama kami ialah lanun kebas duit mdb rm2.6b dan rm42 juta duit src,belum lagi cite pasal gst,nilai duit merudum,kebanjiran pendatang asing,mara,fgv, duit,tabung haji yg lungkup...tak cukup jari tangan dan kaki nak kira....
    Darah makin mendidih teringat riza aziz dan jo low,cepat2 le pru ke 14,pertandingan antara beend dgn RAKYAT msia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak kisah ler Al Budin ...yg Penting PAS dah Talak Tiga Sama PKR...Meroyan lah ko....

      Delete
    2. Apa cerita di selangor? Ayam tua mana tau...pas pun dah jadi ayam kat selangor...tunggu dan tonggeng
      Kihkihkih

      Delete
    3. Kat Selangok ..si Assmin MB Jamban...masih mencintai PAS utk tempolok masing2...ada berani ker si Assmin MB Jamban tu nak tendang PAS ...tilor kicut...itu pasal bini beri kat orang....

      Delete
    4. Kokookoookkk...Auww..tag line Z Bapok!!!

      Delete
  18. Salam rakan seperjuangan zack,pak othman,msia baru dsb
    Jgn dilayan penyokong bapak tu....semua jenis tak sekolah,tiada ILMU,itu sebab yg keluar dp mulut mereka,cuma maki hamun aje..
    Jgn rendahkan taraf keintelektual kita semua penyokong Tun...
    Salam perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahhh ayam tua pondan tu minta amput bah..
      Cari makan bah itu
      Kihkihkih

      Delete
    2. bini hang lagi sial, suka hisap kote pondan zack lamedick ... hahahahahaha

      Delete
    3. Cantiknya bahasa...!

      Tahniah Kojolla membantu kami tak payah bersusah payah berkempen untuk terajang keluar BN dari Putrajaya.

      Teruskkan maki carut kamu tuu, tau....!!

      Delete
    4. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    5. Memang patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono.

      Nahhh..nak tsnya kamu, pernahkah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /leptokrasi...??

      Nahhh...tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura & Sitzerland, apa ke halnya..haaaaaaaa....???

      Di persidangan APEC Manila baru2 inipun Najib laki bini duduk terbuang jauh dari perhatian tuan rumah & peserta2 persidangan. Itulah salah satu hukum karma di atas perbuatan mungkar mereka, bak pepatah pantun...

      Timang tingi-tingi
      Sampai pucuk atap
      Najib takott bini
      Dah pandai menyonglap


      PENYUDAH CERITA - AKHIR KALAM:

      Roti Mahathir ada tulur.

      Najib Tulur takdak....!!!
      Sembunyi dalam kain Rosmah
      Sembunyi belakang Pandir Ali
      Sembunyi dalam balai ketua polis
      Sembunyi dalam reban itik serati ROS

      INGAT TUUU....!!

      Delete
  19. Pak Jee Lat 14.19...

    KAT MESIAN KO BOLE CAKAP MRMACAM
    AMOS LEE DI SINGAPORK KO TAU AMACAM...?
    PANTEK LA ANOK BLAJA BRU NO TUNJUK RAGAM
    KLU TAK DI BANTU KO KS YG POKIMAK MCM CIPAN SETANNNN...

    MOHON AMBIL BORANG MENINGGAL LA CEPAT2...

    PUIIIII...


    AMOS LEE YOUNG BRAVEHART SINGAPORE ANAK RAMAN JPC(JUBO PUNDEK CUBADAK) BOLE BUAT KA KLU KAT SPORK

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAU NI SETAN INDON MANA CAKAP MACAM ANAK BIAWAK CAMPUR MONYET ... BODOS

      Delete
  20. MADEY MAMAK TUA KUTUK BERPERANGAI MACAM FIRAUN SANGGUP HALANG ISTERI YANG TUA LUSUH NAK PAKAI TUDUNG!!!!!!

    MEMANG SAH JELMAAN FIRAUN DURJANA AKHIR ZAMAN !!!!!!

    TAKBIR 10X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni pun mat pork pi singapura juga berniaga sewa punggong kat Bugis street

      Delete
    2. Bila dah sakit baru lari balik ke Msia. Kat singapura tu balak besar2 mana kau tahan.
      Kihkihkih

      Delete
    3. hahahaha, sian saudara Zack Lamedick, mulut jahat suka marah2 kat sini sebab marahkan bini sebab terlalu suka KOTE KELING BESAR .... kami faham Zack Lamedick, kami faham perasaan anda... HAHAHAHAHAHAHAHA

      Delete
    4. Whatever, My entire family, relatives, friends, neighbours and I support NO NAJIB & BN... our first choice is proven record... T world's Renowned TUN Mahathir.

      Delete
    5. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    6. Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    7. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    8. Memang pantut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono.

      Nahhh..nak tsnya kamu pernah kah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /leptokrasi...??

      Nahhh...tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura & Sitzerland.

      Di persidangan APEC Manila baru2 inipun Najib laki bini duduk terbuang jauh dari perhatian tuan rumah & peserta2 persidangan. Itulah salah satu hukum karma di atas perbuatan mungkar mereka, bak pepatah pantun...

      Timang tingi-tingi
      Sampai pucuk atap
      Najib takott bini
      Dah pandai menyonglap


      PENYUDAH CERITA - AKHIR KALAM:

      Roti Mahathir ada tulur.

      Najib Tulur takdak....!!!
      Sembunyi dalam kain Rosmah
      Sembunyi belakang Pandir Ali
      Sembunyi dalam balai ketua polis
      Sembunyi dalam reban itik serati ROS

      INGAT TUUU....!!

      Delete
    9. TIMANG TINGGI TINGI
      JANGAN SAMPAI KENA HEMPAP
      MATDEY DOK KATA SEMALAM LAGI
      BANG NON NUAT SIKAKI LANCAP

      INGAT TUUUUU...!!!! ....

      KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    10. Memang padan & patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat.

      Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono.

      Go back to school, kiddo...!!

      Delete
  21. TAKBIR 100X untuk Zack Lamedick, semoga allah buka hati bini dia supaya kurangkan berzina ngan KELING KOTE BESAR!!! hahahahahaha

    ReplyDelete
  22. Dr M tries to woo millennials

    The town-hall session was for youths to hear out Tun Dr Mahathir Mohamad, but what transpired may have reopened old wounds hurtful to his new friends in the Opposition. 

    It came with the caption: “I read all the comments. Jangan risau, saya tak kecil hati (don’t worry, I am not thin-skinned).”

    The former premier would not have survived 22 years at the top without being thick-skinned and especially now that he is wading into the cruel world of social media where everything and anything goes

    Still, 92 years is a long way from being young as he must have found out during a town-hall session with millennials where he was bombarded with a variety of questions, from the sacking of Datuk Seri Anwar Ibrahim to his use of the Internal Security Act (ISA) against critics of his then government.

    Unfortunately, the other thing about Dr Mahathir is that he has accumulated too much baggage over his extended political career and a lot of what he has done has been quite hard to defend.

    Staying in power for 22 years is not just about making people love you; it is also about making sure that those who do not love you are kept in check. And for that, he used to play the instruments of state like a violin.

    It has become a pattern by now for him to shift the blame to others – be it Operation Lalang, the sodomy accusations against Anwar or the Memali massacre.

    He blamed his then deputy Tun Musa Hitam for the 1985 Memali incident. As for the ISA dragnet of 1987, he said it was conducted by the police and he was powerless to object to the detention order.

    During the town-hall meeting, he dropped another mini bombshell when he said it was Umno that decided Anwar was no longer fit to be in the party or to serve as the deputy prime minister.

    The implication was that police investigations incriminated Anwar, the party made the decision and he went along with it, whereas everyone knows that he moved against Anwar only after he thought Anwar was planning to challenge him for the Umno leadership.

    But apart from the blame game, his reply to a question about Anwar’s sacking revived all those nasty bits about Anwar doing things with other men and how he met the men who were “victims” of Anwar.

    “Raking up old stories and reopening old wounds – it’s not going to help improve the ties between him and Anwar,” said political commentator Khaw Veon Szu.

    Anwar is still very sensitive about any discussion of his sex life and the last time he had lashed out at Dr Mahathir over this was shortly before the two reconciled in a meeting in the Shah Alam court premises.

    Dr Mahathir’s latest comments are bound to infuriate Anwar and his daughters, who are fiercely loyal to their father.

    Moreover, there have been whispers on the PKR side that Anwar is not impressed with how Dr Mahathir has been running the show as Pakatan chairman.

    But Anwar is a caged man and there is only so much he can do or say from behind bars.

    Millennials are those born around the turn of the century and they are, by definition, aged between 17 and 34.

    Many millennials will be first-time voters in the next general election and the town-hall session was aimed at capturing this cohort of votes.

    “I’m not sure why the organisers thought it would be a good idea to present him to millennials. I don’t believe it is going to get him more support. At most, it shows that he does not avoid confrontation and he is consistent that he has not done any wrong,” said Khaw.

    It has been more than a year since Dr Mahathir crossed over to Pakatan and, said Khaw, he has become a liability rather than a blessing.

    https://www.thestar.com.my/opinion/columnists/analysis/2017/11/24/dr-m-tries-to-woo-millennials-the-townhall-session-was-for-youths-to-hear-out-tun-dr-mahathir-mohama/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Matdey ditekan dek belia, sampai nak pitam
      Kes Memali Baling dia persalah Musa Hitam
      Berkaitan ISA & Ops lalang, polis dia hentam
      Pemecatan Nuat, Umno jadii kambing hitam

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kena dgn generasii milenial, Matdey terpaku
      Terus keling tua renta ni jadi mcm kera duku
      Baru dia sedar, di kalangan belia dia tak laku
      Yennadey mamak Madey, elok ko tutup buku

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. AKU TAK INGAT...
      AKU TAK TAHU MENAHU...
      AKU MEMANG PELUPA...
      AKU DAH DIRASUK HANTU...
      AKU MEMANG TAK TAHU MALU...

      NUKILAN-MAMAK MATDEY KEPALA BANA AL KUTTY...

      Delete
    4. Jenis keling paria ini tidak akan ngaku kalah
      Semua yng dia buat, orang laiin dia persalah
      Mmg keling kerala tua ni banyak onar & ulah
      Yennadey Madey iblis keparat lu boleh belah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    5. Tun ada juga berani town hall 2 way. Nak harap Jubbo Kepit tu..taubaat.

      Mamak, rutee twuluur syatuuu.

      Delete
    6. Madey jumpa belia ingat akan dpt sokongan
      Rupa2 nya, terok keling tua ini dpt tentangan
      Budak2 tu layan si tua renta serupa bajingan
      Makan tak abis dia milenial punya penangan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    7. MAMAK MATDEY AL KUTTTY SUKA BELA KUDA
      HARI-HARI DIA DOK MAIN NGAN KUDA
      SATU HARI MALAPETAKA DOK TIBA
      DIBERAK DEK KUDA KENA TANG MUKA...

      TU SEBAB NAMPAK MUKA MACAM SINGA TUA....
      SAMPAI AHLI CAP MUNGE HILANG TIBA-TIBA...

      NUKILAN-MAMAK MATDEY KEPALA BANA AL KUTTY...

      Delete
    8. WAK SUMAN TEMPE LAGI JAHANNAM...KALAU DIA MULAKAN DULU KATA panTAT BOLEH DIA KATA HALAL...TAPI KALAU ORANG LAIN KATA...TAK HALAL DAN TERENCAT AKAL...INI BARUA MEMANG DAJJAL!!!

      Delete
    9. Dgn budak2 jer pun Madey kena sekeh tunjal
      Di sesi town hall dia diratah spt daging pejal
      Budak2 tu layan keling renta ini serupa dajal
      Rasa nya dia akan sakit jantong & temui ajal

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    10. Kasiihan sungguh Matdey, DAP punya balaci
      Dajal ini perasan diri nya itu bagai dewa suci
      Dia tak tahu yg dirinya itu ramai rakyat benci
      Ingat dgn belia dia disanjung, rupanya dicaci

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    11. What’s puzzling is that the majority of the youth at that town hall session are not even born or still in their diapers when Ops Lalang took place. Yet they enthusiastically brought up Mahathir’s past deeds and highlighted all the dark episodes as if they were the victims.

      Most of them not even lived in Mahathir’s era or only lived at the tail-end of his long tenure but spoke animatically of his crass and authoritarian style as if they themselves bore the brunt and experienced the hardship. You kids please get real...

      They are bitter of Mahathir’s past policies which denied their people lots of opportunities which of course is not true because lots of Chinese get filthy rich during his era.

      And this is understandable because they are still young and green. Everything has to confirm to their perspective and ideal. They are just kids which desperately need a lot of growing ups. Please excuse their naivity.

      Say anything about the Grand Old Statesman, the tide will not change. Doesn't matter if he admits or otherwise.
      Nothing can douse his fury or popularity.

      He is gaining traction and if you notice, even palaces are roped into combat mode to try scare and snuff him out while authoritative ROS is inebriated with an overdose of syrup bandung to stall applications and approvals.These are symptoms of fear.

      Unlike the coward Najib, Tun Mahathir is indeed a true warrior who is afraid of no one. He is like a pit bull terrier....
      once he bites he will never let go.

      Now.. about this Kojolla, who is assigned as a pelesit maniac to infest this blogsite. The Umno propaganda unit sends one toyol to every site.... I see one crazy one called nek tempoyak everywhere last time.... now he re-emerges as Kojolla, anak pelesit belaan Najib Rosmah.....!!

      Delete
    12. Matdey dgn beliia, cuba mau jual temberang
      Tapii, tiada apa satu pun yg dia dapat terang
      Sebalik nya, bertubi-tubi dia yng kena serang
      Kinii, dia jadi spt tikus sembunyii dlm sarang

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhhh

      Delete
    13. Wak Suman Tempe...bukan kah ko yg sebut pasal panTAT tu....ni hah hambik ko!!!kan ko suka panTAT...nak salahkan orang pulak dah...kalau dia mencarut tu...halal...panTAT lah lu!!!!

      Delete
    14. Suman bingai bahlol, cuba nak masuk terjah
      Pasti berkerut bengot bapok ini punya wajah
      Dia cuma anak kambing, yg terasa diri gajah
      Bebel jer, tiada apa satu pun dia punya hujah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    15. Kojolla akhir2 ini dah menampakkan dirinya sebenar betapa sesat, biadab, bodoh, kotor dgn perbuatan ciplak, kopipes, maki carut & pantun-pantat merusakkan seni pusaka bangsa. Tercemar betul blog ini dek ulah si bangsat ini memutar ulang ayat keji lagi menjijikkan berpuluh kali bagai anak polong menggelupur sesat tak bertuan.

      Sebelum ini teruk dia saya sesah di atas pantun-pantat birat lagi berkaratnya.

      Delete
    16. Matdey dgn belia, cuba mau jual temberang
      Nasib Baik Matdey tak kena Terajang
      Kalau kena Terajang tepat kat Akar Tunjang
      Masa tu jugak Matdey akan Terbongkang

      Delete
    17. Najib is dead gone when even at warong and foodstall, people are laughing & mocking him as 'Roti takdak tulur'.....!!

      Sebaik jadi PM pada 2009, Najib & Rosmah dgn bantuan arwah JJ senyap2 & sembunyi2 berulang alik ke New York untuk bersetongkol dgn pihak Zionis Yahudi, APCO Worldwide & Goldman Sachs untuk men dapatkan hutang riba RM42bilyon + 10% bunga riba. Duit hutang + bunga riba itu dibebankan kepada rakyat tapi Najib, Rosmah, Jho Low & Reza Aziz berjoli sakan menbelnjakannya. Allah SWT telah melaknatkan perbuatan mereka bila semua perbuatan mereka dibongkar dan terdedah di seantero dunia. Sebab itu pelbagai musibah menimpa pada negara baik di udara, gunung, darat & lautan sebagai pembalasan hingga ada yg dah pun kembali re rahmatullah.

      Delete
    18. KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    19. Nak tahu kenapa kamu dipantatkan, ye?

      Memang patut pun kamu dipantatkan sebab orang berpantun, tapi kamu berpanTAT birat lagi berkarat. Pantun-panTAT kamu yg tak berpangkal & berhujung, tak berkias dgn bahasa adab kesopanan, asal boleh hentam sembrono.

      Nahhh..nak tsnya kamu, pernah kah PM ke 4 disebut-sebut dalam mana-mana prodiding mahkamah antarabangsa seperti di Spura, USA, Switzerland, Hongkong, Abu Dhabi berkaitan penyelewengan /kleptokrasi...??

      Nahhh...tapi sebaliknya MOI & isterinya heboh disebut2 malah masih dalam siasatan & pendakwaan 'kes jenayah' hingga segala harta2, bank akaun, lukisan mahal, jet peribadi, barang kemas intan berlian kena beku dan dirampas oleh Jabatan Penghakiman Amerika, Spura & Sitzerland, apa hal.....??

      Di persidangan APEC Manila baru2 inipun Najib laki bini duduk terbuang jauh dari perhatian tuan rumah & peserta2 persidangan. Itulah salah satu hukum karma di atas perbuatan mungkar mereka, bak pepatah pantun...

      Timang tingi-tingi
      Sampai pucuk atap
      Najib takott bini
      Dah pandai menyonglap


      PENYUDAH CERITA - AKHIR KALAM:

      Roti Mahathir ada tulur.

      Najib Tulur takdak....!!!
      Sembunyi dalam kain Rosmah
      Sembunyi belakang Pandir Ali
      Sembunyi dalam balai ketua polis
      Sembunyi dalam reban itik serati ROS

      INGAT TUUU....!!

      Delete
    20. TIMANG TINGGI TINGI
      JANGAN SAMPAI KENA HEMPAP
      MATDEY DOK KATA SEMALAM LAGI
      BANG NON NUAT SIKAKI LANCAP

      INGAT TUUUUU...!!!! ....

      KO FAAAHHAAAMMMM TAK NI WAK SUMAN TEMPE HAAAAAAAA!!!!

      APASAL KO SEBUT PASAL PANTAT JADI HALAL...TAK
      KIRA MENCARUT PLAK HAAAAAA!!!!

      Delete
    21. Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    22. Wak Suman Tempe...panTAT bini ko dah CEBOK ke lom...Bau Bacin lah!!!

      Delete
    23. Jutaan terima kasih menonjolkan diri betapa dungu & bengapnya kamu bila dah terkedu kena tembakan bertalu-talu dek tidak berpelajaran & tidak ada asuhan dari orang tua yg sah. Kesudahannya, kamu hanya mampu merintih, meraung dgn maki carut yg banhyak membantu kami menjatuhjan kredibiliti KERAjaan Borosmah Najib.

      Teruskan tebiat lahanat kamu tuu, tau...!!

      Delete
  23. Mana Zahid berani jumpa .. RoS pun mengelak ..berani setakat buat kenyataan akhbar..

    Saudara Rahman JPC minta sediakan plan B.

    Tentu lah pemimpin BERSATU ada plan sokongan. Tun Mahathir otak dia bergeliga..

    Dapat jumpa Zahid .. paling tidak Tun Mahathir ada satu lagi parti baru yang mengikut kehendak RoS.. sebab itu mereka mengelak jumpa pemimpin BERSATU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah bossnya (Najib & Jahid) pengecut takottt, almaklumlah...pasti Kojolla serta cybertromprompah, jentera KERAjaan Borosmah Najib turut TAKOTTTTTT & pengecut.....!!

      Delete
    2. APA?...TELOR MAMAK MATDEY DAH LISUT....CAMPAKKAN JER ...BERI MAKAN KAT HANJING BELAAN CUCU DIA TU MAKAN...

      Delete
    3. Thanks a lot for exposing your lewd gesture, kidddo, reflecting the stupidity level of BN cyberterompah.

      Delete
  24. Setiausaha bukan main lagi ada pangkat Doktor,Tapi kenapa tak boleh bantu untuk melancarkan pendaftaran dan isu2 melibatkan penubuhan persatuan@parti.Itulah Saudara Shahbudin bukan senang nak jd pembangkang di Malaysia ni.Terimalah hakikat Anwar Ibrahim sahaja yg berupaya memacu sesuatu pergerakan.Bagi Mahathir pula hanya layak mengetuai organisasi yang berstatus Quo.

    ReplyDelete
  25. Bn belum tentu menang tapi pakatan sudah tentu hancur berkecai..

    ReplyDelete
  26. Suman biol bingai, tiada ilmu nak bertempor
    Membebel & meraban saja, cara dia gempor
    Matdey kena tibai dia pula yang mengelupor
    Kini terlopong le dia mcm ayam berak kapor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Makin sehari, fikiran Madey jadi makin kusut
    Penyokong parti cap munge pula, kian susut
    Tak berjaya kaum muda, diia cuba nak hasut
    Puak milenial anggap dia burok punya kasut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  28. Suman dah tahap biiol mereng, tak ketahuan
    Marah betul bila sekeh dia punya negarawan
    Matdey yg kena tibai, dia pula yg jadii sawan
    Mesti jap lagi dia akan cabar Kejora ajak lwn

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. PAGI TADI RAMAN JPC KENA SMASH KAW KAW
    LANSUNG TAK ADE BONYI LAGI SAMPAI LA NI...
    TUA BANGKA RENTA RENTUNG KENA HAMLAW
    TERKENGKANG LOBOS PADAN MUKO RAMAN JPC


    KIKIKIKIKIKI.... TAK BONYI BONYI LAGI DAH RAMAN JPC ...... ELOK ISI BORANG MENINGGAL CEPAT...
    MENYUSAHKAN MALAYSIA SAJEE..


    KIKIKIKI.... BRRAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...

    PANTUN SENTAP PENUH FAKTA
    SETAKAT MENUNJUK BERAMBOS SAJA
    SKG RAMAN JPC DIAM SERIBU BAHASA
    BERAMBOS DAN KO GI MENINGGAL SAHAJA


    KIKIKIKIKIKI.... INI KALI HAAHH....!!

    ReplyDelete
  30. Suman dari Spore tak sedar dia menumpang
    Marii dulu merempat, duiit hanya 2-3 kupang
    Entah bila dpt hamba jumpa ini tua tempang
    Tak sabar rasa, nak layang sebiji pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebabnya.....

      Orng berpantun, kau berpanTAT
      Orang bersantun, kau lahanat
      Orang mengaji, kau mengeji
      Orang ber Ameen, kau ....????

      Kojolla pengecut tak berani menampilkan diri sebab dia anak gampang tak diketahui asal-usulnya.

      Delete
    2. ……A……A……
      . ////.O..O\\\\...
      ////…..Y……\\\
      ////\XXXXX/\\\.
      /////.\...../ \\\\\
      //////.\../\\\\\\\
      XXXXXXXXXXXXX
      XXXXXXXXXXXXXX
      XXXXXXXXXXXXXX

      OH…,Kejora kekasih ku!!!
      Sifat mu dan aku sama
      Suka menfitnah dan mencela
      Kebaikan adalah KEBURUKAN
      Keburukkan pula KEBAIKAN pada kita

      Tiada balasan yang ku pinta
      Dari ilham jahat yang ku berikan pada mu
      Hanya najis mu yang ku pinta
      Itulah MAKANAN kesukaan ku

      Aku kan sentiasa mendampingi mu!!!




      Delete
  31. YESS,BERSATU...Bersama PH..

    Kita UBAH..Malaysia menjadi negara lebih BAIK!!

    ReplyDelete
  32. kuasa rakyat tidak perlu pendaftaran ROS.

    ReplyDelete
  33. Bersatu tak wujud pun aku tetap buang jauh jauh umno kali ni

    ReplyDelete
  34. ……A……A……
    . ////.O..O\\\\...
    ////…..Y……\\\
    ////\MADEY/\\\.
    /////.\...../ \\\\\
    //////.\../\\\\\\\
    XXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXX
    XXXXXXXXXXXXXX

    INILAH SEBENAR DIRI AKU...

    ReplyDelete
  35. __A…A__
    ////O….O\\\
    ///….Y…\\\\
    ///MATDEY\\\
    ///..v….v..\\\
    -----IIIIII----

    AKU MENJELMA DALAM PELBAGAI RUPA...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...