Saturday 11 November 2017

PERGHHH...ADAKAH KES INI SERUMIT MENYIASAT SKANDAL 1MDB?


Diam tak diam dan tanpa kita sedari, siasatan pihak polis yang dipantau pasukan petugas khas terhadap Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad atas dakwaan mempunyai hubungan terlarang dengan wanita yang dikatakan sudah bersuami, rupa-rupanya sudah memasuki peringkat yang ketiga.

Dua kertas siasatan yang diserahkan oleh pihak polis kepada Peguam Negara telah dipulangkan semula bagi tujuan siasatan lanjut.

Menurut Ketua Polis Negara, Mohamad Puzi Harun, kertas siasatan pertama diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara pada 17 Oktober, manakala yang kedua pada 30 Oktober.

Kertas siasatan dihantar semula kepada kami kerana banyak langkah susulan yang perlu diambil sebelum boleh dihantar buat kali ketiga kepada Pejabat Peguam Negara, katanya lagi.

Berikutan beberapa video mengenai Dzulkifli tersebar luas dan ada laporan polis dibuat mengenainya, beliau kini disiasat di bawah Seksyen 498 Kanun Keseksaan iaitu memikat wanita yang sudah bersuami bagi tujuan persetubuhan haram.

Berdasarkan sudah dua kali pemulangan dilakukan, pihak polis kini dalam proses menyiapkan kertas siasatan buat kali yang ketiga.

Dalam hal ini, apakah lagi maklumat yang tidak memuaskan hati itu?

Apa agaknya siasatan yang masih belum lengkap itu dan siapa lagi yang perlu disiasat oleh polis?

Agaknya kes ini terlalu rumit, melebihi kes jenayah lain yang biasa disiasat oleh pihak polis, malah mungkin menyamai skandal 1MDB dan sebab itulah sudah dua kali kali kertas siasatan dipulangkan semula oleh Pejabat Peguam Negara. 

Kita sabar jelah yaa....(ShahbudinHusin 11/11/2017)

257 comments:

  1. First,pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah.. Hihi. Ante dapat gold medal!!

      Delete
    2. MACAM BUDAK2...

      Delete
    3. Tahniah..prOoTt💨💨💨💦🏆🏆🏆

      Delete
    4. Nape anon 23.05 meroyan? Jeles le tu. Kitorang berlumba nak dapat gold medal.. Hihihi.

      Blog hamno/pas adooo..?? Kah kah kah

      Delete
    5. minta maaf lah.

      bila dah tua-tua main siapa first bukan siapa yang 'first' dengan hujah atau komen.. hilang nafsu untuk skrol ke bawah..

      Isu dan bagi. Bagus dan menarik. Malang di rosak oleh orang tua yang sibuk dengan perangai budak-budak yang nak masuk bilik air nak first. nak masuk kereta nak first. nak on TV nak first.

      Yang paling teruk ada pulak yang ucap kan tahniah.

      HARAP harap dalam komen seterusnya yang first lah yang banyak bagi komen yang baik dan bernas.

      Delete
    6. Hok aloh anon 23.20 ni!! Ante mana faham rasa best dapat first kt blog ni!! Kalo kt blog hamno atau pas.. First hadiah dedak pun kitorang tak sudi... Huhuhuhihi

      Delete
    7. Takyah minta maaf pun..tk suka abaikan saja..buat apa nk pening2 kepala..orgtua mana plk tuu..jgn marah geram xpe..kikikikikiki👅👅👾👾

      Delete
    8. Ntah le..yang mencarut apa semua tu tak pulak nak marah2!! Kitorang yang teruja nak dapat first ni pulak yang dibebel oleh orang tua tu...!! Kih kih kih

      Delete
    9. Setuju anon 23:20..
      Dalam blog ilmu dan info sebegini, serius dalam soal kenegaraan, ada lagi yang ambil secara senda..termasuk komen yang langsung tidak membina..

      Ini adalah sampah sarap yanf mengotorkan blog inu secara langsung.

      Delete
    10. Ala releks tuan kluangman!! Apa salahnya kitorang nak hepi2 dan memeriahkan blog Tuan Budin kita ni.

      Bukannye kitorang mencarut, melucah, kopi pes dan fitnah dgn jual ayat2 agama pun. Kitorang ni pengikut tegar blog ni!

      Sapa yang ado idea bernas sila lah berkomentar dgn serius. Anggap le kitorang ni sbg iklan je...

      Tu yang kopi pes dan mencarut BONGOK, TOLOL apa semua tu... Tuan kluangman senyap je..!!

      Atau tuan kluangman ni member anon yang asyik menjerit TOLOL, NGOK tu kot..?? Keh keh keh

      Delete
    11. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    12. Betul Kluangman.

      Ramai pengomen yang guna nama seperti Tuan dah jarang masuk memberi komen mereka. Komen mereka sangat menarik dan membawa ke arah yang di tuju oleh Tuan Admin sudah jarang masuk.

      Kalau saya yang guna anon pun terasa terhina apalagi John Doe, Rahman JPC dan beberapa nama lain.

      Bila kita di sambut dengan aku dapat first.. anggapan saya mutu pengomen di sini secara purata bawah sederhana. Sebab mana-mana komen yang bagus dan beradab akan di selit atau di ikuti dengan komen macam sial.

      Ada beberapa faktor dan salah satu pengomen sebegini sudah rasa bosan kerana apa yang nak di komen berulang-ulang sehingga tidak tahu apa nak cakap. Tapi nak juga bagi komen.. kira ketagih lah.

      Kita sepatutnya dan sebaik-baik nya jimatkan ruang komen kerana apabila jumlah komen nya terlalu banyak rasa nya tak ramai yang nak layan scroll sampai paling bawah sedangkan mungkin ada komen yang bagus dari komen kita. Sayang lah dan tujuan kopipes pun.. memang sebab itu. Kita pulak mencepatkan kerja dia orang.

      akhir kata kita sekurang-kurang kita hargai lah usaha dan masa yang telah di gunakan oleh Shahbudindotcom.
      dengan menunjukkan komen yang baik.

      Tujuan saya menegur ini supaya mereka yang berpengalaman dan mempunyai reputasi yang baik kembali semula ke sini.

      Saja untuk pengetahuan bukannya saya tak pernah beberapa kali dapat peluang jadi first tapi saya tidak gunakan kerana saya mahu beri komen yang ada kelas.

      Apa rasa setelah berfikir lama, bila masuk.. Aku first.

      Bukan saya seorang orang sahaja mungkin yang lain-lain pun begitu.

      Delete
    13. Keterbukaan dan perkongsian pendapat satu amalan Rakyat Malaysia. Blog ini jadi tumpuan atas realpolitik yang diamalkan masyarakat kita. Harmoni, bebas dan beradab sopan. Tak gitu?

      Delete
    14. Tuan kena faham juga. Yang asyik berlumba nak dpt first ni biasanya geng2 muda. Nak komen bernas dan tajam spt tuan tu rasanya bukan semua mampu. Lagi pulak ulasan isu dpd tuan Shahbudin tu sendiri pun sudah bernas dan tak perlu diulas lagi.

      So.. Budak2 muda ni berlumba untuk panas2 kan line. Kalau merajuk kaki FISRT ni. Ni..kang tinggal yang otai2 dan bijak2 macam tuan ni yang berperang dengan kopi pes dan tukang carut!

      Delete
    15. Kira zulkifli tsk nak ltak jawatan lah tu agaknya

      Delete
    16. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    17. Salam semua..

      Pendapat 2sen saya tak apalah bagi si dia yang teruja untuk jadi first tu.. Itu tunjukkan dia gemar dgn blog ni.. Tak dapat pengomen dapat peminat pun jadilah.. Pada akhirnya setiap satu individu akan mempunyai satu hak undi yang sama.

      Tapi saya tak nafi jugak kadang-kadang saya pun tak masuk komen bila banyak sangat sampah kopipes terutama yang berjela-jela. Bila saya tengok komen dah lebih dari 200 kebiasaanya saya tak masuk lagi.

      Setakat selingan atau iklan yang sepatah dua ni tak apa lagi, ini berjela-jela dikopipes dan diulang-ulang. Ditambah pula pantun yang meloyakan dan menjijikkan sampai jadi semak ja.

      Kepada anon yang teruja menjadi first, saya tiada masalah untuk itu.. Teruskan meminati blog ini. Kalau tidak ada idea untuk menulis pun dapat kongsikan idea kawan-kawan yang lain di luar pengunjung blog ni pun kira Alhamdulillah jugak lah..

      Sekdar berkongsi pendapat..

      Delete
    18. Syabas Tuan JOHN DOE...
      Ini baru real bernas punya pendapat! Kami yang kurang mahir dan tidak bijak mengulas isu ni. Biarle berlumba utk dapat first. Asal saje tidak mencarut, menfitnah dan kopi pes!

      Lagi pun.. Bila dapat FIRST tu perghhh best le tuan!! Tq... Hihihi..

      Delete
    19. ADEEERRRR AKUUUUU KESAHHHHH ! biaq pilah, yg hampa dok loklak2 kat sini wat apa...suka ati depalah nak wat lagu mana pun, bukan jentik tolor pak hang, korek pungkok hang, kacau bini hang....REFORMASI, MADEY MATI JADI B**I ! KIKIKIKIKIKIKOHIKIKIKI..

      Delete
    20. BUDIN...BLOGGER BONGOK...

      Delete
    21. Kertas penyiasatan 1mdb kena tolak. Kertas penyiasatan KP SPSM kena tolak 2 kali. Sebenarnya taktik delay makan tuan.Pak Pandir secara tidak sedar telah menunjukan yang PDRM incompetent. Kan gitu.

      Delete
    22. BAPAK BONGOK...

      Delete
    23. 2.6 bilion 1mdb x melibatkan duit rakyat sebagai pembayar cukai kepada negara.kalau betul duit derma kenapa bodoh sengkek x mahu derma kepada mangsa banjir???duit derma 2.6 bilion dah habis makan laki bini ker? Ya ampon tuhanku..apakah jenis manusia boleh menghabiskan duit derma yang begitu banyak

      Delete
    24. 'aku first', 'aku second', 'tahniah gold medal' dalam blog ni menunjukkan pengkomen yang blank, blur dan tak ada wawasan. ada ke patut blog 'terlajak laris' macam blog budin ni digunakan untuk main-main siapa dulu. tajuk yang diberi dah bagus, ulaslah kalau ada idea. kalau masih 'blur', relax dulu dan baca je ulasan orang lain. malu sungguh perangai orang dewasa menjadi kelaku kanak2. maaf komen ini, boring kena skrol jauh ke bawah sebab banyak komen main2, tak menambah ilmu langsung. komen yang ada inti duduk bawah sebab yang atas dikuasai pengkomen 'ala budak-budak'.

      Delete
  2. Second..ostad odi q7 xnk komen ke

    ReplyDelete
  3. 3rd, mana geng cai jibby, xde kopipes ke

    ReplyDelete
  4. 4th, sini badak sana badak, sapekah badak

    ReplyDelete
    Replies

    1. Kepala bapak kau bongok...

      Kahkahkah


      Delete
    2. Inilah dinamakan pelacuran undang undang

      Delete
    3. Pelacuran undang2 takpe lagi, asalkan Pala bapak kau tak terlibat dengan pelacuran dengan jadi bapak ayam sudah! kikikhikikokihhhikiki..

      Delete
    4. Budin Blogger HAMPEH...

      Delete
  5. Nombor 5. Hehehehe. Dah kira okey ni, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah dpt no. 5!!. Ana no. 10 je.. Hihi

      Delete
  6. 5th. Dah 3 kali kasi hasil siasatan. Amboi AG buat mcm polis tak reti kerja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan nombor 6. Saya awal beberapa saat sahaja ke garisan penamat 100 meter. Maaf ya. Heheheh...

      Delete
    2. Haha. Rekod menunjukkan masa sama.

      Delete
    3. Hahaha.. Masa sama. Sampai ke garisan penamat pun sama. Mahligai seni menang sebab.. Hidung beliau cecah dulu sikit kat line.. Tu yg jadi menang tu.

      Perlu ingat keputusan hakim adalah muktamad... Hehe

      Delete
    4. Hidung cecah line tu...jatuh tersungkur ke? Hehe

      Delete
    5. Hehehe... kawan-kawan, tak kisahlah hidung cecah garis penamat, asalkan menang. Anon 22:59, rileks. Redakan ketegangan.

      Delete
    6. Undang undang semua memihak mereka
      Ini sarkis

      Delete
    7. Ini memang betul sarkis...dan kau lah yang jadi beruk makyeh kat dalamnya...Alif tendang wau, sarkis ...Pala bapak betulah kan!

      Delete
    8. BUDIN...BLOGGER BONGOK...

      Delete
  7. Inilah uniknya MALAYSIA. Perkara yang pelik dah jadi tak pelik. Yang tak pelik, jadi pelik. Berat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. APA YG PELIK?...

      Delete
    2. Pelik sebab ada jugak penyokong kaki kongkek bini orang... ada juga sokong zina...

      Delete
    3. Pelik sebab kaki kongkek bini orang boleh jadi Ketua Pesuruhjaya, baca khutbah Jumaat dan baca sajak.

      Delete
    4. Pelik sebab kes kongkek bini orang Apandi tangguh2 dakwaan. Kes 1MDB tak habis siasat dah selesai dakwa.

      Delete
    5. Pelik sebab saksi kaki kongkek bini orang Dzulkipli ialah semua netizen Youtube. Tapi siasatan sampai 3 kali tak siap lagi.

      Delete
    6. Pelik semua bukti ada dalan video dan cukup panas bila bini orang sendiri mengaku minta maaf dalam facebook. Tapi Apandi masih tak puas hati dan minta siasat lagi.

      Delete
    7. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    8. Pelik Apandi minta mencelah dalam siasatan sedang dia ada conflict of interest sebab Apandi budak suruhan dia. Sepatutnya Peguam Negara kena gugurkan diri sendiri daripada campurtangan kes kongkek bini orang.

      Delete
    9. Pelik sebab bateri macai Mat Maslan belum kong lagi walaupun dah lepas 10 minit. Mungkin powerbank baru agaknya.

      Delete
    10. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    11. PH lagi teruk..Nuar kaki sontot yg terang2 disabitkan kesalahan liwat oleh mahkamah, masih lagi disanjung dan dipuja samapi 1000 harinya dipenjara pun disambut dan diraikan secara besar2an. Sudah terang lagi nyata, PH ni memang menjunjung tinggi LGBT yg menjadi teras perjuangannya yg paling utama sekali. Nahaslah Msia kalau puak2 LGBT ni berkuasa nanti, konfirm negara tercinta ni jadi hab maksiat paling meriah kat rantau Asia! Pala bapak kau betullah sapa yg beria2 menyokong mereka !

      Delete
    12. BUDIN...BLOGGER BONGOK...

      Delete
    13. Geng Najib, Bugis ada 5 jantina. Kepala Bapak Kau jantina yang mana? Jangan lupa tanya Datin Seri tau.

      Delete
  8. Alamak.. Ana no. 10..cissss!! Hehe

    ReplyDelete
  9. Pasti macai umno tak ramai masuk kerana serba salah nak twist cerita supaya boss sprm tak bersalah dan fitnah....mlm ni untuk tajuk ni shj jgn meraban dlm gelap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jap lg mr. Kopi pes sampai. Tunggu cas henpon samsung guna power bank cap ayam dulu.. Huhu

      Delete
    2. Betul betul.....macai tak tahu nak side pdrm atau sprm wakaka. Keduanya ada rm.

      Delete
    3. Terlajak perahu boleh undur
      Terlajak dengan bini orang kena letak jawatan

      Delete
    4. Terlajak perahu boleh diundur
      Terlajak hisap rokok john....???

      Delete
    5. NGOK...KIKIKI...

      Delete
  10. Budin bila lagi nak tunjuk video zamihan belasah najib? Kalau lambat kot video dah kena padam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Calon PRU atau campaign clown Zamihan tu. Tak payah bagi publisiti. TV3 dan media Umno dah siap platform dia.

      Isu kaum dan agama memang wajib dibawa Umno-Pas-MCA-MIC masa memancing undi Melayu Islam! Desperate parties with desperate people and despicable issues. Sedondon gitu.

      Delete
    2. Uighhh..SENTAP sungguh wak kojola

      Delete
    3. NGOK...KIKIKIKI...

      Delete
  11. satu hadiah algi dari najib..semalam harga minyak naik mengila,

    hari ini anak saudara saya yg naik bus D KL yg dahulunya harga rm1.00 sekarang naik rm 3.80 melambung2 naiknya..

    BN = bARANG nAIK..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bongok (20 sen), Bangang (20 sen), Tolol (20 sen). Satu perkataan 20 sen. Banyak dah tu, tuan. Hehehehe...

      Delete
    2. Tu diaaa naik sampai Tiga ringgit lapan kupang????
      Jalan kaki laa wak kojola kengkang lima kupang pi chow kit...
      Tak lama lagi mesti dia pecah kedai orang punya lahhh.

      Delete
    3. NGOK ...KIKIKI...

      Delete
  12. nAJIB NAJIB OOOIIII,Sudahlah kau kencingkan rakyat!!! cybertrooper yg defend dia gila-gila pun dia kencingkan



    SEJAK beberapa hari kecoh tentang cybertrrooper Umno dikatakan menerima powerbank "Cap Ayam" ketika menghadiri Konvensyen Media Sosial Umno, anjuran Ahmad Maslan.



    Powerbank yang mereka terima, hanya boleh cas telefon dalam masa 5 hingga 10 minit sebelum "kong".

    BACA — Cybertrooper Umno dapat powerbank "cap ayam"

    Beberapa orang cybertrooper Umno telah melakukan bedah siasat ke atas powerbank yang diterima oleh mereka bagi mengetahui punca mengapa peranti itu hanya bertahan begitu singkat untuk mengecas telefon.

    Hasil bedah siasat ke atas powerbank itu — rupa-rupanya, dalam 5 bateri-bateri di dalam powerbank itu, cuma satu adalah bateri tulen dan bersambung, manakala yang lain nampak sahaja macam bateri, sebenarnya tidak bersambung antara satu sama lain (jadi perhiasan sahaja).




    Di bawah ini pula rakaman menunjukkan bahawa, bateri-bateri yang tidak bersambung itu sebenarnya hanyalah dipenuhi dengan pasir.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Disini kehebatan Cina merah yg menjadi keagungan dan kawan najib yg sudah bertapak di sini, semua barang dan produk mereka teruk dari sekecil hingga sebesar, juga pandai ciplak dan menipu

      Delete
    2. Sekecil kepala mancis..
      Kihkihkih

      Delete
    3. NI LAGI BANGANG...

      Delete
    4. Made in China bro. Edaran Jho Taek Low @ Eric Tan. What do you expect?

      Delete
    5. NGOK ...KIKIKI...

      Delete
    6. Rokok John saja yg tak naik harga...

      SENTAP dah tuuuuuuuu..

      Kihkihkihkihkih

      Delete
    7. NGOK ...KIKIKI...

      Delete
    8. Lain kali kalau Made In China cari label Huawei atau Xiomi. Ini brand bagus. Kalau cop IT Umno atau Sumbangan Ikhlas DS Ahmad Maslan je... sah dia ambil tender paling ciput kualiti dan paling rendah harga.

      Ikhlas berjuang kalau bagi M16 tanpa peluru apalah guna. Mati katak bro.

      Delete
    9. Nak jatukan seseorang yg tak sehaluan kena korek sedalam2nya masaalah peribadi..ini sememang nya kerja jijik pakatan haram..

      Delete
    10. Khabar dari dalam selimut ini kerja bekas ketua yang gagal lanjut kontrak sebab disabotaj dalam kes Gopi.

      Pakatan Harapan nak bersihkan SPRM daripada diterajui seorang yang tidak lagi bersih dan suci.

      Manakala saya sebagai rakyat Malaysia rasa terhina jika seorang yang kongkek bini orang diangkat jadi ketua.

      Delete
    11. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    12. Kalau dapat power bank bertaraf bateri kereta pun komen bertaraf hampas takde apa kebendanyalah..

      Cuma ini buktikan UmNo dah makin teruk.. Bukan saja pasal KBK tapi depa dah mula kelentonf geng sendiri untuk sedikit keuntungan..

      Entah berapalah komisen yang depa dapat tu..

      Bahana Cash Is King.. Lipat dan rembat selagi sempat..

      Delete
    13. BAPAK BONGOK....

      Delete




  13. CAHAYA-Cinta NYA..

    Seluruh rakyat "marhaein" sgt suka kan CAHAYA. Krn hidup ddlm SYSTEM dgn CAHAYA yg terang sgl2 nya dpt dilihat disiasat n dibuktikan dgn senang..


    Bayangkan..

    Bayangkan, apb CAHAYA-Cinta NYA dpt dihayati oleh juru-AUDIT, Polis, SPRM dan Hakim2 ygTIADA "bias" demi menyuloh CAHAYA yg terang seterang2nya utk mencari PUNCA sgl masaalah-tentu skali sgl2nya mnjd sgt2 pantas n MUDAH diatasi hi hi..





    Salam CAHAYA...Shbt Semua
    CAHAYA-Cinta NYA, Tiada "Bias"nya
    FITNAH mnCURI, Sedondon Berdusta
    Semuanya kan TERANG, ddlm CAHAYA


    Semuanya kan TERANG, disuloh CAHAYA
    Hatta Nun Jauh....Dilubuk HATI
    Apb CAHAYA mu..."Jujur" ber BICARA
    Disitulah Mahligai, Keinsafan DIRI


    d barbarick-MIND tht only know how to cheat-trick-rob-n-KILL could ONLY survives in d darkness, while an elegance-MIND would owes stand TALL in LUV-n-peace of dLIGHT ha ha..


    Disitulah 'Mahligai', Keinsafan DIRI
    Apb "pemimpin"...Luhur dan JUJUR
    MERIT-Audit, INTEGRITY-Transparency
    Rakyat GUMBIRA...Negara kan MAKMUR


    ...turn dLIGHT on in ur HEART my dearONE, coz dLIGHT ofLUV in u n me will sure win againts d dark-OLD energy tht simply cannot stand in d presence of dLIGHT hu hu..

    Rakyat GUMBIRA...ddlm CAHAYA
    Semua Jelas....Semuanya TERANG
    Takde yg u-Turn..Ponteng brDUSTA
    pemimpin TAK brani, mnCURI n CURANG


    Lets dLIGHT ofLUV shines n owez will b
    lets d core of Sincerity-Honesty shines in u n me
    dDarkness'll disappears n lost its energy
    n dBarbarick-MIND, has NO place in our society

    Reply

    ReplyDelete
  14. Kahkahkah... Askar mat maslan hanya mampu tulis BONGOK dan Tolol je!! Lebih2 kang bateri samsung J7 abis bateri pulak!! Nak cas.. Power bank cap ayam cuma mampu bertahan 10 minit.. Kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah.. Askar mat maslan dah meroyan!! Cepat skit.. Cas henpon tu!! Power bank cap ayam ko tu kasi campak kat lobang taik je..!! Kuikuikui

      Delete
    2. Wak kojola kengkang lima kupang mana ada handphone...dia main lambai dan main panggil saja..Bangggggggggggggg tak singgah kerrrr...

      Delete
    3. NGOK...KIKIKI...

      Delete
    4. Alaaaah abg john ni lima kupang pun nak berkira dgn che...
      Kihkihkih

      Delete
    5. NGOK...KIKIKI...

      Delete
  15. Bongok (20 sen), bangang (20 sen), bahlul (20 sen), tolol (20 sen)... Fuh, mudahnya dapat wang.

    ReplyDelete
  16. Teruknya gila babi Zack pasar borong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Che gerenti abg john malam ni tak jumpa kangkung..
      Kihkihkih

      Delete
  17. Kes Dzulkipli kongkek bini orang ni boleh jadi bahan kempen tak? MP BN ada yang sokong kaki kongkek bini orang. SPR bagi chance sikit kes ni.

    Kalau keluar video ke empat Dzulkipli tengah mengepam lubang tayar dah pancit sampai basah lenjun di Hong Kong... habis jahanam terus imej BN.

    Sekarang pun dah buruk BN sebab sokong aktiviti kongkek bini orang..

    ReplyDelete
  18. Aku dan ramai lagi rakyat Msia yg waras kat luar sana tu pun peliklah , apasallah cai2 PH yg melambak2 kat sini mcm kat pasar borong, sibuk pasal kes KP SPRM ni. Nak tanyalah, dia ada kongkek bini kau orang ke, jentik tolor kau dan bapak kau ke sampa mcm tu sekali kau jaki kat dia. AG yg memgetuai siasatan ni kan lebih mahir dari segi perundangan dan pendakwaan, dia tau lah kalau siasatan tak lengkap, nanti kena reject aje kat court. Sbb tu lah, dia akan pastikan kertasa siasatan tu betul2 lengkap , baru lah akan diambil tindakan selanjutnya. Nanti, kalau PDRM buat siasatan cincai2 aje, kau orang jugak yg akan salahkan mereka tak pandai buat kejelah, makan gaji butalah. Cai2 haprak mcm kau orang ni memang takkan puas hati selagi keputusan yg kau org hajati dan memihak pada kau tak diperolehi...botoi tak? Pala bapak kau berjambul macam putik nenas betullah !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spesis ketagih dedak Najib, faham2 la pembaca yer. Tak sedar menunjukkan kebangangan dan kebengongan diri sendiri. Kesiaannn sekor ni.

      Delete
    2. 00.51...Apaaaa? Bini kau dah ketagih dengan pala bana BANGLAMAN ke...ciannnnya kau, gigit jari ajelah kan. Tak dapek den nak nolongnya laieeee....kikikhkikiokihkikikiki..

      Delete
    3. Geng Najib elok kau tidur awal. Esok itek ayam dan lembu kambing kena bagi makan. Kebun kena jaga takut kena curi monyet dan babi hutan. Apa kau susah hati sama BN kena hentam kalau dah rasa kuat?

      Lagipun KP SPRM dan Peguam Negara bukan nak tolong kau jaga kebun dan binatang jika kau tiba2 nak kongkek bini sendiri nanti. Minta sedara mara jaga bini kau jika pergi kebun. Dengarnya, Dzulkipli minat bini orang.

      Delete
    4. BUDIN...BLOGGER BONGOK...

      Delete
    5. Gengster najib makin hari makin pandai merapu sejak kina kincin sama mat maslan...hehehe

      Delete
  19. Ada 2 kemungkinan jer kenapa jadi begitu Tuan Shah!

    1. Kerana yang menyiasat kes itu jenis super bodoh
    2. Kerana keputusan siasatan tu tak seperti yg AG Dan Boss Besarnya mau.

    Aku yg bukan polis dan tak pernah ada latihan penyiasatan pun 100% yakin dapat selesaikan kes ni dgn mudah jika diberi tanggungjawab itu. Selagi Apundeek tu kat situ, huru hara macam ni laa. Lembu yg dicucuk hidung dengan tali, boleh bebas ka? Lebih lebih lagi jenis belatuk yang menunggu disuap dedak macam Apundeek tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 00.47...Bingai dan bangang macam kau ni memang tak layak pun nak jadi pegawai penyiasat PDRM. Gila ke kalau PDRM nak bagi kau menyiasat kes ni, ntah2 apa2 pulak yg pala bapak kau siasat, sampai kiamat pun konfom takkan selesai punya! kikikikihkikihkikhik..

      Delete
    2. BUDIN...BLOGGER BONGOK...

      Delete
    3. Ala.yang perasan pandai, kes mudah yang begitu jelas clue utk dapatkan bukti, tak boleh nak selesaikan sampai perlu berbulan bulan masa diambil, jadah ke apa?. Kata PDRM cekap? Orang bahlol saja yang boleh telan alasan AG tu. Buta buta bebaskan Najib tanpa bukti berkaitan 1MDB jadah apa. Minta bukti tak dapat nak tunjuk! Lebih kartun dari doraimon atau ni kartun "pukimen" versi Malaysia???

      Delete
  20. Strategy ayat pendek Ngok Ngek etc petang tadi sedang dipraktikkan.
    Nampak sebam juga, tak cukup utk divert topik.
    PDRM hantar kali ke3, Pandi dhobikan.
    Percubaan matikan, alihkan topik: GAGAL.
    Ini topik paling susah, CaiTrom hanyut, tak tau nak tikam kt mana. Kiri UMNOBNPAS,Kanan UMNOBNPAS, ke2nya negative.
    Ampos mcm ni boslan 385.
    Bendera putih tu dah tenpah belum?

    ReplyDelete
  21. I scratch ur back, u scratch mine.. Gitulaaaa..

    ReplyDelete
  22. Bekas ketua pasti rasa tercabar sekarang. Jika Apandi masih lagi cuba tutup kes Dzulkipli, tak mustahil bekas ketua akan laksanakan perang tanpa sempadan.

    Perang saudara yang merebak ke dalam kem Najib dan lain-lain tak dapat dielakkan. Jika cash is king dijadikan pedoman mentadbir negara, maka skandal demi skandal tak akan berhenti melanda kita Rakyat Malaysia.

    Sebab itu, skandal kongkek bini orang ini bukan yang pertama. Dan bukan juga yang terakhir. Yang wajib kita lakukan hapuskan cash is king yang mula berakar dalam budaya Melayu. Cash is king bukan budaya kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 0110..ko mengata Nuar Al juburi tu ker....

      Delete
    2. Skandal pertama dah tentu kes beli bini orang oleh Kepala Bapak Kau wahai 1.15. Dah ada bini pun nak jugak pada bini orang. Inilah bala kepala bapak kau.

      Delete
  23. Ingin bertanyakan kepada Mr. J kerana Nampak gayanya kamu saja yang otak tak senget sangat dalam melontarkan hujahan di kalangan para walaunta .

    Adakah begini cara pendirian dan pemikiran yang diterapkan kapada para walaunta olih Najib melalui ajenda TN50 yang di war warkan itu ??

    ReplyDelete
  24. Pak diny...dulik apa akuuuu! Dengar habaq, Pak dah nasuk fasa dementia, sampai apa yg diciterkan pada aku pun dia dah lupa,kalau pasal lupa, tak ingat ni dah sebijik macam Madey Al Kutty...kira cantik dan ngam ngalingam sangatlah tu...botoi tak pak? kikikikihkikhkikikikiki..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aisey man , kalau saya dah dementia , susahlah berpuloh puloh manusia yang bergantung hidup bekerja dengan saya .

      Lagi teruk ... siapa pula nak tolong jagakan investment saya yang juta2 tu ?

      Delete
  25. Selesai solat, hamba masih di atas sejadah
    Solat tahajjud sgt dituntut, sbg satu ibadah
    Kpada Mu ya Allah, tangan ini hamba tadah
    Urusan kerajaan kami, tolong lah permudah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  26. Mcm2 tektik dibuat oleh Matdey punya kuli
    Tidak jalan tuduhan, Hj Hadii, Najib dah beli
    Pi mai pi mai, bawa kuar balik citer Dzulkifli
    Kalau tidak silap, entry ini, dah masuk 5 kali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  27. Sudah jelas Topik yg makan kiri kanan menjadi fobia pada 4000 Caitrompahtaek A9Q7J7.
    Mereka tersepit tak dapat tikam. Cuma level akal ciput babi yg UmnoBNpas mampu ketengah.
    Post mortem diadakan mlm ni bilik perang Jasa. Pengerusi setuju,kemampuan Caitrompah taek dpt ditingkatkan selepas bekalan poweebank baru diedarkan.
    Hidop Boslan 385.

    ReplyDelete
  28. Akai cai2 ni cuma taraf bayi dlm kain lampin
    Citer remeh temeh nak dikarang buat cerpen
    Kasihan hamba tengok ini pengikut ayah Pin
    Mmg tidak akan laku, kalu gini gaya kempen

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  29. Dgn citer remeh hati rakyat tidak dpt dibeli
    Bawa gi kampong, org langsung tak peduli
    Mereka tak kesah, hal ketua SPRM kat Bali
    Ia nya tak sehebat pembunuhan di Memali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  30. Salakan anjjing2, dah tak lagi kedengaran
    Dah dapat cekik dedak, tak lagi kelaparan
    Berlengkar dii sarang, dah tak berkeliaran
    Menanti subuh hamba nak baca al-Quran

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  31. Video Tular Konspirasi Singkir Dzulkifli: Musa

    SHAH ALAM – Dakwaan mengaitkan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad kononnya mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang bertujuan menyingkirkan beliau dari agensi tersebut.

    Bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan berpendapat, ia adalah konspirasi menjatuhkan kredibiliti Dzulkifli kerana cemerlang dan agresif memerangi rasuah di negara ini.

    “Sejak mengetuai SPRM, (Dzulkifli) dilihat berjaya membongkar kes-kes berprofil tinggi selain agresif menahan mana-mana pihak yang terlibat dalam rasuah dan penyalahgunaan kuasa.”

    “Mungkin sebab itu ada pihak rasa terancam, terganggu dan takut kegiatan jenayah mereka terbongkar. Saya rasa ini salah satu taktik kotor bagi menyingkirkan beliau dari SPRM,” katanya lapor Sinar Harian, semalam.

    Gambar dan video dipercayai disunting mirip Dzulkifli mula tular di media sehingga mendapat perhatian rakyat negara ini.

    Video tersebut memaparkan seorang lelaki ke luar negara iaitu Bali, Indonesia bersama seorang wanita kononnya perempuan simpanannya atas urusan lawatan kerja.

    Terdahulu rakaman video dipercayai disunting memaparkan seorang lelaki mirip Dzulkifli bersama seorang wanita.
    Mengulas perkara tersebut, Musa berkata, polis perlu mengambil tindakan segera menyiasat kesahihan dakwaan itu.

    “Polis perlu mengambil tindakan tegas kepada pihak tidak bertanggungjawab menyebarkan berita palsu itu dan ambil tindakan tegas.”

    “Biasalah bila kita menjawat jawatan berkaitan pencegahan jenayah, banyak pihak cuba jatuhkan kita dengan pelbagai cara. Saya dahulu ketika menjadi Ketua Polis Negara juga tidak terlepas daripada perkara-perkara seumpama ini,” katanya.

    https://peraktoday.com.my/2017/10/video-tular-konspirasi-singkir-dzulkifli-musa/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabbas di atas penjelasan Tan Sri Musa
      Puak haprak selalu fitnah pihak berkuasa
      Mereka ni pluralist yg tak mengenal dosa
      Di akhirat nanti rasa je lah balasan seksa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
  32. Wanita Dituduh Skandal Dengan Ketua Pengarah SPRM Tampil Beri Penjelasan

    Sejak beberapa hari lepas, kecoh mengenai dakwaan pegawai tinggi di Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mempunyai hubungan sulit dengan `isteri orang’ dan makan angin di sebuah pulau peranginan di Indonesia.

    Kekecohan itu berlaku susulan penyebaran sebuah video yang menceritakan mengenai kronologi kedua-dua mereka, bermula di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hinggalah ke pulau berkenaan pada 28 Julai lalu.

    Video tersebut juga mendakwa keduanya memasuki resort sama dua hari kemudian.

    Menerusi kenyataan di Facebook semalam, wanita berkenaan tampil menjelaskan kedudukannya berhubung skandal yang didakwa menjadi punca penceraian beliau dan bekas suaminya.

    Wanita itu memberitahu dia tampil membuat penjelasan berkenaan kerana bimbang isu tersebut akan menjadi lebih buruk.

    “Cukuplah saya dan bekas suami serta ibu dan bapa sahaja yang tahu apakah punca saya memfailkan permohonan cerai di mahkamah. Biarlah seluruh dunia menuding jari kepada saya, namun untuk saya tampil ke hadapan membuat pendedahan tidak sama sekali kerana ia akan hanya memburukkan keadaan dan melukakan hati lebih banyak pihak.

    “Perkara ini telah pun selesai dan demi masa depan anak-anak, saya perlu teruskan kehidupan seperti biasa. Bekerja dan menjaga anak-anak sebaik yang termampu,” ujarnya.

    Ujarnya, sepertimana insan lain di dunia, wanita itu berkata dia tidak terlepas daripada melakukan kesalahan namun dia menafikan menjalin hubungan bersama pegawai tinggi SPRM berkenaan, lapor mD.

    Wanita itu turut memohon maaf kepada orang kanan SPRM berkenaan serta seluruh ahli keluarganya kerana dipalit dakwaan sumbang tersebut.

    “Secara peribadi, saya amat berharap agar Tan Sri tidak akan mengalah walau selangkah pun jua kerana saya yakin hanya insan seperti beliau yang mampu mengubah nasib rakyat dan negara ini.

    “Teruskan usaha untuk membanteras rasuah dan salah guna kuasa di Malaysia. Jangan takut, jangan gentar! This country needs you, Tan Sri! Semoga Allah sentiasa merahmati dan memberkati perjuangan SPRM,” ujar wanita tersebut menamatkan penjelasannya.

    Pegawai kanan SPRM itu didakwa sebagai Datuk Dzulkifli Ahmad.

    Bagi penganalisis politik Raja Petra Kamaruddin, beliau melihat tuduhan skandal tidak bermoral melibatkan Dzulkifli timbul gara-gara pembangkang tidak senang duduk dengan tindakan SPRM semakin tangkas memburu ‘ikan besar’ dalam dunia rasuah negara.

    Ujarnya, pembangkang kini dalam keadaan tertekan hingga memaksa mereka mula menyerang orang nombor satu SPRM sebagai kaedah melemahkan badan berkanun berkenaan.

    Jelasnya, modus operandi memalitkan Dzulkfli dengan skandal seks, lebih-lebih lagi bersama isteri orang adalah cara bagi melemahkan semangat beliau, namun strategi berkenaan tidak berkesan.

    http://www.suara.tv/2017/10/16/wanita-dituduh-skandal-dengan-ketua-pengarah-sprm-tampil-beri-penjelasan/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syabas atas kemuliaan puan punya sikap
      Mmg lah ternyata palsu cai2 punya cakap
      Kita berharap, polis bertindak lebih cekap
      Kaki2 fitnah tu, diharap segera ditangkap

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhhh

      Delete
  33. Dah kehabisan modal, caii2 bingai musibat
    Benda remeh temeh, nak dibawa perdebat
    Fitnah SPRM, PM mereka cuba mahu libat
    Opps..hamba nak gi surau, nanti terlambat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerana remeh lah boleh selesai cepat bongok...ko bertambah bongok sejak kina kincin sama mat maslan....ko gengster najib dan mr Jebon sama2 cap ayam mvm mat maslan...

      Huhuhuuuuuuu....huhuhuhuuuu

      Delete
    2. Cai bingai 05:54 nak buat lawak bergurau
      Kesian cai biol fasiq ini, hati nya kemarau
      Hal amal ibadat, langsung tak ambil hirau
      Seumur hidup tak gi jemaah masjid/surau

      Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

      Delete
  34. Kes main bini orang ni kes mudah...tapi ini taktik Apundi nak lewat2kan tindakan supaya akhirnye boleh istiharkan tiada kes seblm masuk mahkamah...

    Zulkipli relax walo video dah tersebar dengan kata ini taktik kotor...dia mcm dah tahu Apundi akan selamatkan dia...kalo kassim baba dengan kes rasuah yg lebih besar Apundi boleh selamatkan kassim baba ini kan plak kes main bini orang...

    ReplyDelete
  35. Video ni bukan di keluarkan oleh Rahim tamby chik dan Eskay ....video rahim tamby cik tak bercolor...vudeo zulkipli dibuat dlm color dan lebih pro dari video Tambi chik..

    ReplyDelete
  36. Zulkiply boleh napikan dengan tunjuk pasport yg dia tak pernah ke bali dan hong kong...

    Tapi Zulkipli ade brani?...cume brani cakap taktik kitir...zulkipli dah main kotor...

    Dia ingat dia orang kuat kassim baba dan Rosmah dia boleh main bini orang...



    ReplyDelete
  37. Video ni dibuat oleh orang yg tahu pergerakan dzulkily ato wanita tersebut...perakam dah sedia tunggu di klia...

    ReplyDelete
  38. Apekah perasaan bini dan anak2 zulkipli serta keluarga?....semua tak rasa malu?

    Orang yg buat video ni dah gertak jika zulkiply di lindongi video gusti zuljipli dihongkong akan ditayangkan percuma...



    ReplyDelete
  39. Former Indonesian minister calls Tun M a racist like Hitler for Bugis remark

    JAKARTA: Bugis leader and former Indonesian Law and Human Rights Minister Hamid Awaludin today likened former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad to a racist on par with Adolf Hitler.

    According to Antara news agency, Hamid had echoed Indonesian Vice -President Jusuf Kalla's call for Dr Mahathir to rebuke his statement calling the Bugis "pirates".

    Hamid described the 92-year old as suffering from "post-power syndrome".

    He said sentiments were clear when the former prime minister uttered those words in his tirade against Prime Minister Datuk Seri Najib Razak last Friday, and as such he sees racism deeply instilled in Dr Mahathir's character.

    "As politicians we are supposed to eradicate racism.
    "But Mahathir is clearly still a racist. He declares himself a statesman, but more or less he is no different from Hitler – a racist."

    Hamid added that Dr Mahathir can no longer separate himself from being labelled as suffering from post-power syndrome.
    "All those who are against him, he insults. He feels he is great," said Hamid.
    "Those are exactly the flaws of those who suffer from post-power syndrome, always erratic in their speech and behaviour," Hamid added.
    "Mahathir is egoistic. He feels he is a great champion."

    Hamid claimed that Dr Mahathir does not realise that the Malaysian economy had all this while been driven by the Bugis.

    "If there were no Bugis people there from the 1960s, there would be no oil palm plantations in Malaysia. It was Bugis manpower that initiated that aspect of Malaysia's economy," said Hamid.
    "If now Mahathir still feels he is a statesman, he should retract his statements, especially that relating to the Bugis community, because there are also Bugis Malaysians.
    "If he is a good statesman, he would regret such statements, or else he is forever a racist. Unless he likes being likened to Hitler," said Hamid.

    https://www.msn.com/en-my/news/national/former-indonesian-minister-calls-tun-m-a-racist-for-bugis-remark/ar-BBEM5Dp?li=AA59GK&ocid=spartanntp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emgnya celuper, tutur kata dicampak
      Pantas sekali, digelarin kepala bapak
      Lo pijak Indon pasti kan rasain kapak
      Muka lo rasain, kaki gue punya tapak

      Waduh waduh waduh waduh waduhh

      Delete
    2. Ini kerjakojolakengkang 5 kupang dah hasut orang indon dengan putarbelit fakta...lanun bugis sukahati jerja kojola lantas bagi power bank cap ayam..
      Huhuhuhuuuu

      Delete
  40. Matdey munafiq fasiiq pluralist, tiada iman
    Org Indon cop dia sbg Hitler Nazii Jerman
    Mmg otak tua renta udah diserang kuman
    Bukan lagi nyanyuk, tapi udah tak siuman

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  41. _________________________________
    Dulu Madey dgn Nuat, sgt besar sengketa
    Madey tak kasi can, Nuat nak rebut takhta
    Diarah Rahim tunjal Nuat, lebam biji mata
    Kini: ‘Pak Sheikh, ana sayang sama anta!’

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh
    _________________________________

    Madey tau dia dimusuhi dek org2 Melayu
    Kpd Nuat, dia pergi menyembah, merayu
    Dengn DAP, dia rela dijadikan kuda kayu
    Kini: ‘Ohh bro Kit Siang, I really love you!’

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh
    _________________________________

    ReplyDelete
  42. Cai2 bahalol unta hanya taraf sekolah atap
    Dgn Kejora, bukan ler taraf untuk berentap
    Ada yg keluar sekejap tapi kendian sentap
    Cabut larii ler, bila pantun hamba cai tatap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  43. As a malay and muslim, I cannot help but agree with a simple fact that today's malaysian malay muslims are living in creative fantasies, money-laced falsities and selective fictions resulting in life full of superficialities and hypocrisies.

    Poor folks....wave a few RM notes and in exchange for their freedom

    To community leaders....throw in a position plus simple perks, you can buy their allegiance

    Branch heads....give them contracts, you can expect blind loyalty

    Division heads....give them positions in glcs and contracts, they will guard your palace

    Top leaders....nominate them as candidates in election, they wil say yes all the way

    HODs.....retain them in their positions, you expect "your wish is our command"

    AG, MACC, BNM, PDRM....well sir, you do no wrong for as long as positiibs are ready for our retirement.

    Prove me wrong. That is why singapore, south korea, japan, indonesia, thailand and many others are wsy ahead of us.....they are nations soaring in the sky whereas our leaders are throwing our nation to the dogs.

    Pur bullshit about protecting melayu, agama islam since 5th PM took over.

    By the way, i was born having the opportunity to see independence, nation building, unification and modernisation and sadly see security fell asleep only to be awaken by a thief prowling for cash and destroying a nation.....sad....

    ReplyDelete
  44. Cikgu Kejora melangkah sepertii pendekar
    Ibarat harimau lapar yg sentiasa mencakar
    Khemah musuh hamba nak rempuh bakar
    Bagi pastikan PRU14, PH kan gulong tikar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pendekar wak kojola kengkang lima kupang kepala mancis otak kecik!!!

      Delete
  45. Ada yang kepanasan nak cuba tutup kes yang masih lagi belum habis videonya terdedah.

    Nak dilambatkan orang ramai dah tertanya2. Sampai bila nak bagi pelaku jawat KP SPRM? Sampai bila pula Apandi yang ada conflict of interest akan campurtangan kes ini?

    Jika dah masuk 3 kali siasatan dibuat tapi pendakwaan masih gagal dibuat untuk kes yang buktinya dah tersedia... Mungkin kepercayaan dan integriti terhadap kerajaan Malaysia sekali lagi menjadi taruhan di bawah pentadbiran Najib - BN.

    ReplyDelete
  46. Lagu Asal: Kau Pergi Tanpa Pesan
    Untuk rentak/melodi (M.Daud Kilau):
    https://www.youtube.com/watch?v=QBF-f8uuaow

    LIRIK:

    Kemanakah … akan ku cari
    Gelap terasa … dunia ini
    Bagai tiada matahari

    Kau pergi tanpa pesan
    Kunanti tiada datang
    Di mana kau kini (ulang)
    Aku tiada berdaya lagi

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …

    Apakah kau tak sedar
    Janji suci kau patahkan
    Di mana ku cari (ulang)
    Aku tiada terdaya lagi

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …

    Putuslah harapanku
    Letih rasa ku menunggu
    Oh ke mana ku akan pergi
    Tempat bernaung diri

    Berkorban apa saja
    Demi untuk yang kucinta
    Seksa dan derita
    Telah ku terima
    Tapi aku tak bahagia

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …
    ______________________________

    Lagu Parodi: PAS Pergi Tanpa Ikhsan

    LIRIK:

    Kemanakah … PH nak cari
    Gelap terasa … dunia ini
    PAS kini sudah lah lari

    PAS pergi tanpa ikhsan
    PH nanti tiada datang
    Di mana PAS kini (ulang)
    PH tiada berdaya lagi

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …

    Kenapakah PAS beredar
    Janji suci PAS patahkan
    Di mana PAS kini (ulang)
    PH tiada terdaya lagi

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …

    Tinggal PH jadi kera duku
    Letih rasa PH menunggu
    Oh ke mana PH akan pergi
    Termenung si Malabari

    Terkorban apa saja
    PAS tak lagi makan aota
    Terseksa menderita
    PH tidak diterima
    Nanti PH kan putih mata

    Aduh! Aduh! Duh duh duh …

    ___________________________________
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dekat PH ni, hamba betul2 nak tergelak
      Dgn PAS, mereka udah betul2 gila talak
      Serupa hanjing jer, cai-cai PH menyalak
      Kini cai2 cari pasal dgn SPRM ler pulak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhh

      Delete
    2. Kasihan.. Pas bawah Hadi dah tak relevan lagi. Parti yang tak guna. Parti sampah.

      Kes KP SPRM pun mereka tak mampu buat apa-apa. Walhal mereka juga nak kukuh mahkamah syariah. Parti pengacau sahaja dalam politik Malaysia.

      KP SPRM kaki kongkek bini orang. Dia bukan sahaja cari pasal dengan orang Melayu, Cina, India dan semua kaum. Dia juga cari pasal dengan semua agama di dunia. Kongkek bini orang adalah jenayah. Kecuali di China ia hanya akan jadi punca keluarga bercerai. Dzulkipli bukan warga China. Boleh semak adultery dalam wikipedia.

      Delete
  47. Adakah kerajaan Malaysia kekurangan pegawai yang lebih berkaliber dan lebih bersih untuk dipertanggungjawabkan?

    Adakah orang ramai bersedia disiasat dan dipakaikan baju lokap oleh seseorang yang didakwa mengongkek bini orang?

    Bagaimana setiap kali PC Rasuah dibuat orang ramai akan tertanya-tanya... kenapa kaki kongkek bini orang masih lagi bertugas?

    Ibarat ditelan mati emak, diluah mati bapa. Pentadbiran Najib semakin mundur dan semakin lemah berbanding semasa Pak Lah. Sekurang-kurangnya Pak Lah tak lantik kaki kongkek bini orang jadi KP SPRM.

    ReplyDelete
  48. Ulu Ambo = Kepala Bapak (Dalam Bugis)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul 758.
      Jibbo tu patut digelar
      Ulu Ambo species Calabai

      Delete
    2. Matdey di himpunan PH nak lagak Rambo
      Najib tibai balik, kalu cara Bugis, ulu ambo
      Terus Matdey mengelupor jadi panas jubo
      Rasa panas dlm dada mcm tertelan cili bo

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

      Delete
  49. Udah habis cara, cai2 bahalol kepala bana
    Lalu cai2 kembali dgan cara fitnah durjana
    Tapi video palsu Bali ini, tak akan ke mana
    Tidak sehebat video Nuat tutoh burit China

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  50. agak2 semua org dah tahu hasil dan keputusan dr pejabat peguam negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 8.13. Apandi dan Dzulkipli tak dapat nak sorok apa2.

      Jika mereka rasa malu kerana tiada integriti lagi di mata orang ramai, tidaklah isu ini berpanjangan.

      Mereka berdua ini ingat orang ramai boleh lupa agaknya.. silap besar..

      Delete
  51. PH sebenarnya, tiada apa panas punya isu
    Hanya aota, guna fitnah dan tuduhan palsu
    Cai2 pun ramai yg dah kelu diam membisu
    Tidak kurang, yg lap air mata berkotak tisu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  52. Madey kini dah tekedu menyepi terdampar
    Baru lah dia rasa, akibat dari mulut celupar
    Bugis amok nak kasi penumbuk penampar
    Sebahagian nak kasi tapak kasut & selipar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  53. Cai2 nak pedajal Ketua Pencegah Rasuah
    Tapi tak tahu, ada pendekar sehebat Tuah
    Terus cai2 melopong terkedu makan kuah
    Kini cai2 udah diam menyepii tak lagi juah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
  54. Admin buat cerita lawak spt Bujang Lapok
    Cai2 bengap tolol mari tumpang nyampok
    Pendekar Kejora kuar pala cai2 dihempok
    Terus lesap menghilang, cai2 nyah bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  55. Sudah power bank cikai.
    Bajet utk beli yg kualiti..phuii !
    Dikerah tak tentu waktu langgar blog Ph !
    Apa ingat org tak ada anak bini kah?
    Konon upah lumayan..hangkut caitaek smpai 4000 langau. PHUIII!Yg minggu sudah pun tak bayar lagi ,!!!
    20sen satu komen ? Hoi ,anjing pun lari laa.
    Awat? Tak ada kah usaha promote nlog sendiri? Sembang kuat? Panhlima keris kontot rupanya. Phuii.
    Kna Budin keluar topik 2 mata?
    Ampus!! Nk cucuk Sprm kna Pdrm. Nal cucuk Pdrm, kena sprm.
    Jubbo dn Pas termasok BN semua hancai beyond help .
    Dengar baik2 ni...

    I QUIT!!! Bye PENYANGAK2 BANGSAT
    * A9 dgn Power bnk, sy punya , as agreed.

    ReplyDelete
  56. Tadi ada kelibat, Z.Pasarborong
    Tapi udah cabut ini mengkarong
    Mlm tadi balik lewat, darii lorong
    Agaknya dia gi kedai beli terong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. Cai2 awalnya kemain lagi mendabik dada
    Kini dah sunyi sepi, tiada lagi propaganda
    Ternyata cai2 bahalol, hanyalah taik kuda
    Aota kelentong je lebih, abok pun tak ada

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  58. Cai2 terus bi0l, terlopong menongkat dagu
    Sbhgian pula ada yg menangis tak berlagu
    Blog pun udah jadi diam sepi bisu spt tugu
    Tak kan le sibuk kerja, ini kan hari minggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhh

    ReplyDelete
  59. Sekarang,aku tak lagi mempercayai pemerintahan kepala bapak ko,antara eksekutif,legislatif,udg2 tiada lagi sempadan bidang kuasa...kpn,ag,sprm,spr,bnm...aku yg punya...
    Ya Allah selamatkanlah negara dan bangsaku msia dp penyangak dan penyamun...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...