Thursday 2 November 2017

KETUA PESURUHJAYA SPRM TERUS TERANCAM....JIKA SUKAR BUAT PILIHAN, TANYALAH PUAN SRI DULU?

Di sebalik sikap Ketua Pesuruhjaya SPRM, Dzulkifli Ahmad terus berdiam diri berhubung dakwaan mempunyai hubungan terlarang dengan isteri orang dan sementara siasatan pihak polis yang dipantau oleh pasukan petugas khas tidak diketahui apa perkembangannya, sebuah lagi klip video muncul lewat malam tadi yang memberi isyarat agar skandal tersebut tidak cuba dilindungi.


Menyusuli dua klip video sebelum ini,  video terbaru ini dimuatnaik dan boleh ditonton di laman Youtube menerusi  akaun Jejak Dua Belas.


Video kali ini memaparkan gambar daripada kamera litar tertutup di sebuah bilik hotel yang bersepah dipercayai di Hong Kong di mana Dzuklifli didakwa pergi ke sana atas urusan rasmi dengan menggunakan tiket kapalterbang yang dibayar oleh kerajaan, tetapi beliau dikatakan tidak menghadiri program yang sepatutnya.


Tulisan dalam video itu kemudian menyoal, apakah tindakan tersebut bukan satu bentuk korupsi?


Seterusnya, ia memberi amaran kepada Ketua Setiausaha Negara, Ali Hamsa agar tidak cuba melindungi Dzulkifli, selain memberi ancaman untuk menyiarkan keseluruhan video tersebut jika tiada tindakan diambil.


Perlukah video ini didedahkan sepenuhnya baru siasatan telus mahu dijalankan? demikian tulisan yang dipaparkan dalam video itu.


Bermakna, selagi tiada tindakan dan Dzulkifli pula kekal berdiam diri, seolah-olah lebih banyak lagi video berkenaan beliau akan dipertontonkan kepada rakyat Malaysia.


Selepas ini dan entah bila, kita tidak tahu video yang bagaimana pula akan muncul di laman Youtube yang bukan saja boleh ditonton oleh orangramai, tetapi juga oleh isteri dan anak-anak Dzulkifli sendiri.


Maka, apa yang harus beliau lakukan?


Berdiam diri kini nampaknya bukan lagi pilihan buat Dzulkifli. 


Sementara siasatan oleh pihak polis dan mungkin tindakan atas kedudukannya sebagai kakitangan awam adalah satu perkara yang lain, tetapi Dzulkifli hanya ada dua pilihan di depannya ketika ini.


Pertama - terus bertahan, menafi dan melawan. 


Tetapi, apakah Dzulkifli cukup kuat untuk menghadapinya apabila beberapa video akan muncul lagi selepas ini?


Kedua - berundur, letak jawatan dan pergi menunaikan umrah.


Jika Tan Sri Dzulkifli masih tak tahu nak buat pilihan, cuba-cubalah tanya dengan Puan Sri dulu? (ShahbudinHusin 02/11/2017)

300 comments:

  1. TO WHOM IT MAY CONCERN

    EXPLAINING AWAY THE TRUTH

    It is no good at all 
    to conjure all sorts of reasons 
    to explain away truth: 

    One could subscribe to truth 
    only when one has self-respect in the first place; 

    When a man tells untruths, 
    he has no respect for himself 
    and little would he do better for others 
    except for his own gain; 

    And when a man tells lies, 
    he has a tendency to forget: 

    With one lie after the other, 
    eventually he would be caught 
    in his own tangled web

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS menganggap pendedahan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown yang menyebut peguam Datuk Ambiga Sreenevasan sebagai sumbernya sebagai satu kejutan.

      Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, berkata pihaknya masih hairan dengan kenyataan itu kerana peguam kanan terbabit "tidak pernah bercakap" mengenai isu dana RM90 juta yang dikaitkan dengan PAS itu.

      Katanya selama ini yang banyak bercakap mengenai tuduhan bahawa PAS menerima dana daripada Datuk Seri Najib Razak itu ialah pihak lain.

      "Apabila Brown menamakan Ambiga sebagai sumber, ia menjadi satu kejutan kepada PAS, kerana yang bercakap mengenainya adalah pihak-pihak lain," katanya kepada media selepas menghadiri mesyuarat exco di Kota Bharu hari ini.

      Bagaimanapun Mohd Amar berkata PAS enggan campur tangan dalam isu itu sebaliknya menyerahkan kepada mahkamah untuk membuat penilaian.

      Malaysiakini sebelum ini melaporkan Clare yang juga pe­ngasas Sarawak Report memetik nama Ambiga dalam kenyataan pembelaannya terhadap saman dikemukakan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Clare dilaporkan berkata, Ambiga memberitahunya mengenai Najib, PAS dan isu 1MDB pada Julai tahun lalu selain menjelaskan bahawa sumbernya itu boleh dipercayai.

      Pada April lalu, PAS menfailkan saman fitnah ke atas Clare di mahkamah London.

      Dalam saman ter­sebut, Abdul Hadi mendakwa beliau telah difitnah dalam satu tulisan Sarawak Report bertajuk As Najib denies all over 1MDB let’s not forget his many other criminal connection bertarikh 6 Ogos 2016.


      Delete
    2. manusia mentaliti haiwan ternakan, perlu dibina pagar supaya manusia mentaliti haiwan ternakan tidak meragut rumput ditanah orang.mentaliti pemimpin negara non muslim akan meletak jawatan sementara siasatan jika dipalit skandal, dinegara malaysia akan mempertahankan diri dengan kusa yang ada.Kalau bukan kerna jawatan penting, siapalah kamu???pikir2kanlah.

      Delete
    3. Ulama kanan di Zimbabwe mempertahankan mufti Ismail Musa Menk selepas Singapura melarang beliau memasuki negara itu disebabkan ucapannya yang melarang umat Islam daripada memberi ucapan Krismas dan Deepavali kepada penganut Kristian serta Hindu.
      Majlis Ulama Zimbabwe (MUZ) mempersoalkan dakwaan kononnya Ismail yang lebih dikenali sebagai Mufti Menk, tidak sesuai dan memecahbelahkan masyarakat berbilang agama kerana mengajar umat Islam supaya tidak mengucapkan “Merry Christmas” atau “Happy Diwali”.
      “Kami ingin tegaskan beliau tidak pernah mengatakan ia ‘berdosa’ untuk memberi ucapan kepada orang lain pada perayaan mereka. Beliau mengajar setiap orang mempunyai hak sama untuk meraikan perayaan mereka, tanpa sebarang ketakutan atau sekatan,” kata Presiden MUZ, Shaikh Umar Phiri.
      Beliau berkata, Mufti Menk lebih gemar ucapan “inklusif” seperti “Happy Holidays”, “Seasons Greetings” and “Have a Good Day”.
      “Untuk mendakwa ajarannya memecahbelahkan disebabkan perkara ini adalah malang, tidak adil dan seolah-olah dilakukan tanpa memahami titik tengah yang selalu diajarnya.”
      Isnin lalu, Kementerian Dalam Negeri Singapura dilaporkan menolak permohonan Mufti Menk dan penceramah Malaysia, Haslin Baharim yang lebih dikenali sebagai “Ustad Bollywood”, untuk menyampaikan ceramah di satu pelayaran kapal bertemakan agama yang akan berlepas dan berlabuh di Singapura dari 25 hingga 29 November.

      Delete
    4. Bagi PAS, semuanya adalah kejutan....itu terkejut, ini terkejut, itu mengejutkan, ini terkejut beruk. Tu laaa asyik baca harakah jerrr

      Delete
    5. ANON 1428..LAST-LAST KO PUN TERKEJUT BERUK...TU LAA ASYIK BACA SUARA KEADILAN YG TAK BERAPA NAK ADIL TU JERR!!!!

      Delete
    6. Tak terkejut pun sumber berita banyak anon
      Yang terkejut media puak ko yg spin biawak pun kowg kata boleh makan

      Delete
  2. Replies
    1. Tindakan Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad yang membidas lantang Bajet 2018 hanya mencerminkan dendam yang dpendamkan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Datuk Mohd Puad Zakarshi.

      Antara sebab utama keberangan Mahathir, kata Puad, adalah kegagalan bekas perdana menteri itu untuk mengembalikan semula projek "jambatan bengkok" yang akan memberi manfaat kepada kroni.

      Dalam satu catatan di Facebook hari ini, Puad mendakwa bahawa Mahathir telah meminta bantuannya untuk mengaturkan satu pertemuan dengan pemimpin bahagian Umno Johor sebaik Najib menjadi perdana menteri.

      Ketika itu, Umno Johor diketuai oleh Tan Sri Abdul Ghani Othman, yang bersetuju dengan mesyuarat kemudiannya diadakan di sebuah hotel di Putrajaya.

      “Dalam pertemuan itu Mahathir menyatakan dia telah berjumpa Najib dan meminta supaya membina semula jambatan bengkok yang dibatalkan oleh pentadbiran Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi).

      “Mahathir memaklumkan kepada kami, Najib tidak ada masalah dengan syarat orang Johor sendiri yang mahukannya.

      “Justeru Mahathir berharap Umno Johor setuju dan ini boleh ditafsir sebagai sokongan penuh rakyat Johor kepada pembinaan semula jambatan bengkok.

      “Abdul Ghani berjanji kepada Mahathir untuk membawa cadangan itu bagi mendapatkan persetujuan konsensus dalam mesyuarat perhubungan,” kata Puad, yang sebelum ini adalah setiausaha politik Abdul Ghani dan bekas ketua penerangan Umno Johor.

      Janji itu, bagaimanapun menurut Puad, tidak menjadi kenyataan.


      Delete
  3. Ruu 355. Rejam je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe anon0903
      Kita sebat bontot dier
      Pas tue mintak denda
      Berehhh

      Delete
    2. anon 0903...kalau macam tu...nuar al juburi telah terbukti bersalah...lagi patut di rejam dan di sula sampai mati....

      Delete
    3. KIHKIHKIH...NUAR AL JUBURI BUKAN DENGAN BINI ORANG JER DIA TONGGENG...DENGAN PELACUR DAN JANTAN PUN DIA TONGGENG...HABIH RATK...MACAM MANA TU....BEREHHHH!!!!

      Delete
    4. PAS menganggap pendedahan Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown yang menyebut peguam Datuk Ambiga Sreenevasan sebagai sumbernya sebagai satu kejutan.

      Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah, berkata pihaknya masih hairan dengan kenyataan itu kerana peguam kanan terbabit "tidak pernah bercakap" mengenai isu dana RM90 juta yang dikaitkan dengan PAS itu.

      Katanya selama ini yang banyak bercakap mengenai tuduhan bahawa PAS menerima dana daripada Datuk Seri Najib Razak itu ialah pihak lain.

      "Apabila Brown menamakan Ambiga sebagai sumber, ia menjadi satu kejutan kepada PAS, kerana yang bercakap mengenainya adalah pihak-pihak lain," katanya kepada media selepas menghadiri mesyuarat exco di Kota Bharu hari ini.

      Bagaimanapun Mohd Amar berkata PAS enggan campur tangan dalam isu itu sebaliknya menyerahkan kepada mahkamah untuk membuat penilaian.

      Malaysiakini sebelum ini melaporkan Clare yang juga pe­ngasas Sarawak Report memetik nama Ambiga dalam kenyataan pembelaannya terhadap saman dikemukakan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Clare dilaporkan berkata, Ambiga memberitahunya mengenai Najib, PAS dan isu 1MDB pada Julai tahun lalu selain menjelaskan bahawa sumbernya itu boleh dipercayai.

      Pada April lalu, PAS menfailkan saman fitnah ke atas Clare di mahkamah London.

      Dalam saman ter­sebut, Abdul Hadi mendakwa beliau telah difitnah dalam satu tulisan Sarawak Report bertajuk As Najib denies all over 1MDB let’s not forget his many other criminal connection bertarikh 6 Ogos 2016.


      Delete
    5. Still x berehh anon1138
      Err 4 orang saksi mana?
      Ape mahkamah kangaroo pe?

      Delete
    6. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....SIOT HABIS...MELELEH PELUH SEJUK NUAT....

      Delete
    7. Anon kawan tanya 4saksi xkena mengena ngan cite tue best ke tak paham bahasa ker

      Delete
    8. KIHKIHKIH...RATK SENTAP KER.....

      PADAN MUKA KAWAN...HIKHIKHIK...

      Delete
    9. Tak sentap pun cuma kesal ko membodoh kan diri ko

      Delete
  4. Tekanan utk menghukum sikap seorang penjawat awam akan melemahkan nilai umum atau keseluruhan pada diri beliau. Ini adalah satu bentuk "cyber bully". Saya meningatkan diri saya, empunya blog dan semua pembaca utk berhati hati dengan cabaran "cyber bully" ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Why lie when you can tell the truth?
      Why scared when you are talking about facts not fictions?
      Why back out when you are talking about realities not fantasies?
      Why shut up when you are talking about the truths not falsities?

      Why live in superficiality and hypocrisy when The Almighty knows who you are?

      Delete
    2. Cyber bully kakak ko anon0903
      Ini bukan cyber bully
      Ini satu krisis moral yg tidak sepatutnya berlaku pada penjawat awam yg memegang bidang tugas mnyelia intergriti
      Dgn isteri sndiri tiada intergriti
      So rakyat dapat keadilan ker ?
      Dengan ketua yg tidak ada intergriti
      Kunci pada topik ni intergriti
      Bukan cyber bully lorr

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan hari ini menggesa peguam Ambiga Sreenevasan mendedahkan apa sebenarnya yang beliau beritahu kepada editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown.

      Gesaan itu dibuat sehari selepas naib presiden PAS Idris Ahmad membuat gesaan sama dan permohonan maaf daripada Ambiga.

      Rewcastle-Browm, dalam satu kenyataan pembelaan menamakan Ambiga sebagai sumber maklumat dakwaan PAS menerima RM90 juta daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyaman Rewcastle-Brown yang berada di United Kingdom atas tuduhan yang dilemparkan itu.

      Dalam kenyataannya, Rewcastle-Brown turut mendakwa saman Hadi bertujuan melindungi Najib.

      Takiyuddin menambah, PAS mengambil serius kandungan kenyataan pembelaan Rewcastle-Brown itu.

      “PAS menggesa Ambiga merespons dakwaan editor Sarawak Report tersebut bagi memberikan gambaran yang sebenar,” kata Takiyuddin dalam satu kenyataan hari ini.

      “Presiden PAS menafikan sekeras-kerasnya semua dakwaan tersebut dan telah mengarahkan peguamnya mengambil tindakan yang sewajarnya di mahkamah.

      Ambiga bagaimanapun enggan mengulas perkara itu.


      Delete
    5. Nak berehh per
      4orang saksi mana?

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  5. Kantoi lagi pak lebai malang ? Baik kau berterus-terang jer bai sblm kena londeh kow kow !

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. PAS menuntut Datuk S Ambiga memohon maaf susulan dakwaan bekas presiden Majlis Peguam itu membekalkan maklumat salah berkaitan dana diterima PAS kepada Sarawak Report.

      “Dia patut minta maaf sebagai peguam yang perjuangkan integriti, yang perjuangkan soal kebenaran, yang perjuangkan pilihan raya bersih, dia patut minta maaf.

      “Jadi tak betul (kalau diam),” kata Naib Presiden PAS Idris Ahmad (bawah).

      Semalam editor laman pembocor maklumat itu Rewcastle-Brown menamakan Ambiga sebagai sebahagian daripada pembelaannya dalam saman oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

      Rewcastle-Brown mendakwa, beliau telah bercakap dengan Ambiga pada Julai 2016 berhubung perkara berkaitan 1MDB, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan PAS.

      Berdasarkan dokumen mahkamah yang dilihat Malaysiakini, Ambiga didakwa memberitahu Rewcastle-Brown tentang hubungan Najib dengan PAS, termasuk dakwaan persetujuan kewangan antara kedua-dua pihak dan motif di sebaliknya.

      Bercakap kepada pemberita di parlimen hari ini, Idris mempertikaikan etika laporan Sarawak Report yang mudah memetik sesuatu sumber tanpa menyelidik sendiri dakwaan berkaitan.

      “Sepatutnya (dakwaan berkaitan) sumber kewangan ini mereka kena kesan melalui transaksi kewangan, wang masuk macam mana,” katanya.

      Beliau juga membangkitkan persoalan kenapa laman itu sebelum ini boleh menjejak maklumat berkaitan kemasukan derma RM2.6 bilion ke akaun peribadi Najib tetapi tidak berbuat demikian dalam isu berkaitan PAS.

      Sementara itu anggota jawatankuasa pusat PAS Datuk Khairuddin Aman Razali turut mendesak Ambiga memberi maklum balas dengan segera mengenai kenyataan Rewcastle-Brown itu kerana ia telah merosakkan imej parti Islam itu.

      “Ambiga kena respon, dalam penyata Clare, sumbernya adalah Ambiga sahaja dari dengar cakap sedangkan sebelum ini PAS telah dizalimi dengan fitnah begitu besar, ia merosakkan imej PAS.

      “Ambiga sebagai peguam kena respon segera, di mana sumber Ambiga, adakah ia suatu andaian ataupun ada sumber yang tepat,” katanya yang juga anggota parlimen Kuala Nerus.


      Delete
    3. Video wak kojola kengkang lima kupang kena balun dgn bangla dan mr balun singh kalau ada pun orang jijik nak tengok. Kalau nampak kangkung yg terlilit tu ..PHUIIIII..

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  6. Jawatan kosong kerajaan najib ( untuk jawatan tinggi kerajaan)

    Kelayakan: apa apa sijil janji bodoh

    Pengalaman: terlibat dgn apa apa skandal atau salahlaku. Jika anda bersih, kami boleh aturkan supaya anda tetlibat dgn salahlaku atau skandal

    Lain lain: sanggup menipu dan menjilat jubor najib dlm apa apa situasi sekalipun

    Remuneration : gaji ikut gred, tapi duit tepi hasil "derma" amat lumayan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi satu kelayakan penting. Semua kena cakap YES, OK, No problem, Ama Sir, Wokay Sir .....

      Delete
    2. Kelayakan yg paling kritikal dalam puak jiban kena pandai tipu walau nmpak bodoh benar tipuan itu dan kemampuan bersarkis

      Delete
    3. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....

      Delete
    4. Datuk Ambiga Sreenevasan digesa memohon maaf kepada PAS selepas editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown mendakwa beliau sumber dakwaan pemimpin PAS menerima dana daripada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, kata Idris Ahmad.
      Naib presiden PAS itu berkata Ambiga tidak boleh berdiam diri kerana beliau dikenali sebagai aktivis yang memperjuangkan integriti.
      “Kalau betul dia kena minta maaf,” kata Idris kepada pemberita di Parlimen hari ini.
      “Sebagai peguam dan pejuang integriti, kebenaran dan pilihan raya bersih kenapa tiba-tiba jadi macam ini? Kredibiliti Sarawak Report boleh dipersoalkan…Apa tujuan dia? Fungsi dia?” tambahnya.
      Media semalam melaporkan Clare dalam dokumen pembelaan terhadap saman Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mendakwa Ambiga ada becakap dengannya megenai Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, 1MDB dan PAS pada Julai 2016.
      “Ambiga memberitahu kepada defendan, yang menurutnya sumber itu sebagai boleh dipercayai, jumlah yang diberikan itu sekitar RM90 juta,” kata Clare dalam dokumen mahkamah bertarikh 11 Oktober itu.
      Hadi memfailkan saman Mahkamah Tinggi London terhadap editor portal itu April lalu, susulan artikel yang ditulis 6 Ogos tahun lepas.

      Sarawak Report menaikkan artikel 8 perenggan yang mendakwa RM90 juta “dikatakan” memasuki akaun pimpinan tinggi PAS bagi memikat mereka menyokong Umno dan BN.
      Clare dalam pembelaannya menyenaraikan sekurang-kurangnya 10 pegawai PAS dari kumpulan ulama yang didakwa menerima wang yang disumberkan daripada 1MDB.
      Idris berkata Clare seseorang yang mampu mendapatkan dokumen berkenaan 1MDB, namun dalam isu berkenaan hanya bersandarkan kepada cerita Ambiga, sekiranya betul dakwaannya itu.
      “Kalau aspek kewangan boleh jejak dari mana transaksi wang ini masuk. Sarawak Report sebelum ini boleh jejak maklumat Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat, kemasukan RM2.6 bilion ke dalam akaun Najib, kenapa dalam isu ini hanya khabar angin dari Ambiga?” soal ahli Parlimen Bukit Gantang itu.
      Sementara itu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Datuk Khairuddin Aman Razali berkata Ambiga perlu membuat penjelasan kerana dakwaan itu merosakkan kewibawaannya.
      “Di mana sumber Ambiga? Adakah ia suatu andaian atau pun ada sumber yang tepat?” soal ahli Parlimen Kuala Nerus kepada pemberita.
      “Paling teruk, nama saya disebut. TSemua ‘rubbish’! Tiada fakta yang betul! Semua permainan wartawan tanpa etika.”
      Sementara itu, Ambiga ketika dihubungi tidak mahu mengulas isu yang akan dibicarakan di mahkamah.
      “Saya percaya saya tidak boleh mengulas prosiding yang berlangsung di mahkamah UK,” kata Ambiga.

      Delete
    5. Hai anon mana saksi nyer?

      Delete
    6. Lagi kotor video wak kojola kengkang sundal kena bedal

      Delete
    7. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  7. Terbaik lah Tuan Budin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakwaan pembangkang yang menjaja kononnya terdapat kira-kira 300,000 kaum India di negara ini yang terabai dan teraniaya tanpa memiliki hak kewarganegaraan, terbukti tidak benar menerusi kempen Mydaftar Mega yang dilaksanakan kerajaan.
      Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata dakwaan tersebut hanyalah pembohongan semata-mata memandangkan hanya kira-kira 2,500 sahaja permohonan yang diterima daripada kaum India di negara ini yang tidak memiliki kewarganegaraan termasuk mereka yang lahir sebelum kemerdekaan negara serta kelahiran tidak didaftarkan.
      “Menerusi inisiatif MyDaftar yang masuk ke segenap pelosok, selongkar di segenap negeri dan cari di serata tempat, tidak ada 300,000 ‘stateless Indian’ sebagaimana yang diuar-uarkan, sampai ke Parlimen Westminister dijaja bahawa kita aniaya kaum India di negara ini.
      “Ini cerita dongeng, yang kita dapat hanya 2,500 permohonan sahaja… cerita tidak betul, sama macam cerita kita bawa masuk 40,000 pengundi Bangladesh pada pilihan raya yang lalu, juga sama cerita negara akan bankrap, banyak cerita auta dan tidak berasas seperti diuar-uarkan itu,” katanya ketika berucap pada majlis penyerahan surat kelulusan kewarganegaraan kepada kaum India hari ini.
      Turut hadir, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Presiden MIC Datuk Seri Dr S Subramaniam dan pemimpin parti mewakili kaum India termasuk Parti Progresif Penduduk ( MyPPP), Parti Barisan Kemajuan India Se-Malaysia (IPF) dan Makkal Sakti.
      Menurut Najib, kerajaan pimpinan beliau komited untuk menyelesaikan isu kerakyatan melibatkan masyarakat India di negara ini dengan penubuhan Pasukan Petugas Khas Pelaksanaan (SITF) di bawah kendalian Unit Pembangunan Ekonomi Masyarakat India (SEDIC) yang melaksanakan inisiatif Mydaftar sejak 2011.

      Delete
  8. Berlapang dadalah....akuilah kebenaran walaupun pahit...janganlah jadi seperti perompak menasihat pencuri jangan mencuri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn sampai video 'tengah sedap main' pulak yg keluar dah laa. Aib oooo. Baik letak jawatan jer la kp sprm tu. Org yg dedahkan video2 tu pun nampak mcm dah nekad jer nak jatuhkan dzul.

      Delete
    2. Hardcore of softcore?
      Better undur
      Sebelum di bogelkan

      Delete
    3. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....

      Delete
    4. Mmamg tak best anon
      Gambar takder HD
      Nk best ko tgok mia khalifah lah

      Delete
    5. Jijik betul video wak kojala kengkang sundal kena bedal bangla..PHUIIII..

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  9. Bertaubatlah bg pesalah dan pengadu domba yg menabur fitnah serta yg bersekongkol menyokong fitnah dan aib org lain sesungguhny berat siksaan disisi Allah.Cukuplah sekadar tahu.hindarilah diri dr mengaibkan dosa org lain agar aib diri sendiri dilindungi Allah diakhirat kelak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tanya anda, kes zulikifli fitnah atau fakta? Jawab setulus hati.......jangan jadi ustaz telir setengah masak

      Delete
    2. ana pun nak tumpang tanya lah ostad 9:17 - musykil sesungguh nih, sama juga, jawab jujur ostad ye!

      - RCI forex terhadap Tun Mahathir tu meng`aib kan Tun Mahathir ke tidak ostad?

      Tolong lah ana ye ostad, sangat2 musykil ana ni!!!

      Delete
    3. Fitnah?
      Or denial?
      Senang cite contohi pemimpin jepun
      Salah tak salah buat media conference
      Mintak maaf letak jawatan
      Samaada
      Salah atau tak
      Kemudian ke mahkamah
      Mereka bukan islam
      Tapi ada nilai islam yg diamalkan
      So kita yg islam?
      Macam gini?
      Dah terpalit dok diam?

      Delete
    4. ostad 9.17

      Zahid betul ke jumpa penderma tok arab atau saja2 menipu?

      Najib kata wang 2.6 bil wang derma tok arab....tipu atau????

      Jawab dengan ikhlas....jgn fitnah dan menganiaya rakyat malaysia

      Delete
    5. 9.17, yg mengadu domba hang nampak salah tapi yg terang2 berzina dgn bina org hang diam pulak, awat tak suruh dia letak jawatan? Ok, kalau yg mengadu domba dah taubat nanti, yg pesalah berzina tu mcmana pulak? Taknak suruh dia taubat ke?

      Delete
    6. Betul RATK,
      Pulau Caymen / Caymen Island tu negeri kapir, tapi...,sangat sangat sangat memegang AMANAH menjaga harta dan rahsia besar kepala2 segala perompak, penyamon, pelanun seluruh donia yang disimpan di sana, termasuk rahsia rompakan kepala lanun bugis dan konco konconya dari Malaysia kita nih, mengalahkan negara Islam Malaysia pulak AMANAH nya mereka tu.

      Pada ckgu Kejora 9:26 bawah ni, tahniah lah sbb tak dpt tidoq sampai ke siang ni sbb sibuk menangkis peluru berpandu yg hamba lancarkan jam 1:05 am mlm tadi. Bahasa berlapik Husni tu faham dah ke cikgu?.....la...tidoq dlm kelas la puloq dia...

      Delete
    7. Anon, kalau tak ada pengetahuan yg pasti lebih baik diam dan biar polis siasat. Kenapa kita sibuk target DDzul tapi diam diri dan seolah menyokong mereka yg ditahan dlm kes seleweng 1.5 billion di Sabah? Bukankah ini patutnya lebih menarik perhatian kita? Kan geng kat blog ini cukup marah dgn mereka yg curi duit rakyat? Apakah ada pencuri 'halal' ikut tafsiran politik pembangkang? Atau taksub buta pada politik parti buat kita hilang pertimbangan?

      Delete
    8. Mr J ini contoh melayu dan muslim dah bangsat.

      Yg fakta dikata fitnah.
      Yg realiti dikata fitnah
      Yg benar dikata fitnah

      Fitnah, denial, fitnah, denial. Lepas tu anggap melayu muslim lain bodoh macan dia

      Delete
    9. Hei Jalang 1032,
      Kitaowng ikut topik isu entry tuan punya blog la ngok, bukan macam koowng asyik alih tiang gol, blodygol badigol...jalang....

      Delete
    10. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....

      Delete
    11. Yuck!!!!!! video wak kojola kengkang lima kupang kena bedal bangla dan mr balun singh Phuiiiii...

      Delete
    12. Hahaha geli ketiak kawan mr j geletek say pot kettle black si mr j nie
      Pengetahuan yg ko dapat tu mr j pasti ker?
      Comfirm bersanad ke mr j?
      Sanad mana cer cite

      Delete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada Husni, I have this to say to you,

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all 
      to conjure all sorts of reasons 
      to explain away truth: 

      One could subscribe to truth 
      only when one has self-respect in the first place; 

      When a man tells untruths, 
      he has no respect for himself 
      and little would he do better for others 
      except for his own gain; 

      And when a man tells lies, 
      he has a tendency to forget: 

      With one lie after the other, 
      eventually he would be caught 
      in his own tangled web

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Cukup buruk muka wak kojola kengkang lima kupang kena bedal bangla sampai terkengkang kengkang
      Dah lah kepala dia sebesar kepala mancis..Yuckkkk!!!!

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  11. Jgn pulak ada usaha backdate tarikh cerai apa lah.
    Kerja nk mengarang menipu ni selalunya ambek masa sikit.
    MO basi senangg, org melayu punya aytention span 3 minggu sj, lpas tu dia lupa.
    Org melayu islam pula, apabila, jakim ckp ,tk skandal sbb dh cerai.
    Melayu Islam ckp, oowwwww, tade hal ler.
    Case closed.
    Bak roti,disapu mentega,
    Bak biri senang digembala.
    Begitulah melayu senang digula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih...sebab itu melayu muslim selalu ketinggalan

      Delete
    2. Rite anon0939 law dunia dgn hukum islam di lacur kan secara berleluasa

      Delete
    3. RATK, bila sesuai dgn nafsu kita barulah kita ungkit hukum Islam. Kita tak pula menyoal dan bahkan menolak bukti bukti video dan gambar yg mengaibkan pembangkang. Serupa isu CRB fitnah 90 juta. Kita sebarkan fitnah ini walau tiada bukti. Kini lebih menyerlah bila CRB mengaku dia tiada bukti tapi rujuk pada Ambiga seorang lagi kafir musuh Islam. Apakah kini ada yg akan bertaubat dan minta maaf pada PAS dan UMNO? Atau akan sombongkan diri dan teruskan fitnah ini? Apakah api yg panas jadi idaman?

      Delete
    4. Dear Mr J

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web

      Delete
    5. Mr J, anyaman yg longgar. Nnt kes sebut londeh la hal 90j tu. J=Judge

      Delete
    6. 0939...ZAIRIL ADUN DARI PENANG TU APA CITER PLAK...TONGGENG ARAK...PULUN ANAK DARA ORANG...AWAK TU DAH BERBINI...SEBAB DIA DARI FUKATAN HAPRAK...KO ORANG CAI2 HAPRAK DOK DIAM JER....BONGOK DAN BINGAI...


      TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....SIOT HABIS...MELELEH PELUH SEJUK NUAT....

      Delete
    7. j could not digest what u wrote, mr 11.00.

      Delete
    8. Haha mr j reputasi mu hanyalah melukut ditepi gantang
      Ada tak tambah
      Tiada tak mengapa
      Owh aku tuduh nie sesuai ngan nafsu?
      So ko ckap ngan aku nk pkai undang ape pada pengarah intergriti nie buddha hindu nasrani majusi yahudi?
      Yg nyata semua nya memandang hina perbuatan pengarah intergriti apa lagi dari kacamata islam yg mmpunyai aturan hidup yg menyeluruh
      Nasihat aku mr j kalo ko xreti main bahasa yg muluk muluk
      Tulis simple simple jer ikut kemampuan nanti malu sendiri tulis komen keluar tajuk

      Delete
    9. Sekarang ni era pemerintahan cash is king. Haram jd halal. Salah jd benar. Kata Tan Sri Zainudin Maidin ini semua kerana salah Tun Mahathir. Aku dalam dilemma. Kerja untuk makan saja. Rumah, kereta, motor dsbnya jgn beli. Tp hanya utk org biasa saja terpakai. Pemimpin dan penjawat awam boleh. Ayah aku pula suruh kerja kuat yg halal supaya byk duit tp jgn tamak dan kedekut. Aduh.....

      Delete
  12. Caii2 tak abis dgn fitnah, kelentong dan aota
    Video boleh edit, ada ke 4 saksi depan mata
    Mas terus menyepii, hingga kinii tiada berita
    Apa mungkin, cinta sucii hamba dah didusta

    _____________________________
    SCREEN: BILA CINTA DIDUSTA
    (https://youtu.be/JnFokT1UGBY)

    Bila cinta didusta 
    Hati mula gelisah 
    Hilang kekasih hati 
    Hidup jadi merana

    Insan jadi idaman 
    Kini dimilik orang 
    Cinta yang diimpikan 
    Putus di tengah jalan 
    Terpaksa mengalah

    Mengapa menyinta 
    Andainya tak setia 
    Tak usahlah bercinta 
    Jika hanya berpura 
    Bila hati dah jemu
    Mula berpaling tadah 
    Tak pernah difikirkan 
    Orang yang ditinggalkan 
    Tersiksa sayu pilu

    Chorus:

    Ooo...oo merayu-rayu 
    Ooo...oo ingin kembali 
    Ooo...oo meratap sayu 
    Tidak mungkin orang simpati 
    Menoleh pun tak sudi

    Andainya ditakdirkan 
    Cintamu didustai 
    Pastinya kau mengerti 
    Siksanya perpisahan 
    Hanyalah ditemani sesalan

    _______________________
    Buat si dia yg ku tunggu,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  13. puan Seri dah buat keputusan sebelum tinggalkan rumah.. masalah ialah keputusan dan penyelesaian dalam tangan Najib..

    ReplyDelete
  14. Sepertimana merayun rayunya wak bapok kojola kengkang lima kupang berkepala mancis otak kecik di lorong2 chow kit...
    Bayaaaaa...marilah lima kupang saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Marilah bayaa..ini harga special

      Delete
  15. Melayu ada masaalah memahami apa itu fitnah dan apa itu denial.

    Saya difahamkan anwar dah bersumpah, najib dah bersumpah,

    anwar.....dalam jel

    najib .... diselubungi masaalah yang sangat teruk.

    Apa tersalah ambil sumpah??????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe anon0958 lebih tepat dia tersalah applikasi sumpah
      Backfire for sure
      Cepat ngan lambat jer kesannya

      Delete
    2. Nak tanya si jalang 945 , 1010 -
      Anuar Ibrahim dipenjarakan dulu tu ada 4 saksi depan mata ke? Enakmen apa? Undang2 apa pakai jatuh hukum? Cer jawap macai umno / pas!!!!

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  16. Baya marah. Lu byk cilaka punya woranglah. Hari jumpa kangkung....Saya punya kawan jumpa taugeh...Dia punya kawan jumpa maggi mee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Lagi satu punya kawan pun ada jumpa kacang panjang jugak ada...
      Kihkihkihkih

      Delete
  17. Kes seperti ini adalah kepentingan umum
    Secara moral kp sprm adalah tidak layak lagi mmegang tugas beliau sbagai kp yg terpalit skandal
    Jadi perlu beliau undur dan membersihkan nama andai tidak bersalah
    Kerana badan beliau wakili memerlukan tahap intergriti ketelusan kejujuran maksimum
    Dengan diam sahaja imej beliau menjadi buruk ada baik out jer
    Sebelum badan itu dikecam umum

    ReplyDelete
    Replies
    1. HE..HE..HE...SI ZAIRIL APEEK...ADUN PENANG TU APA CITER YER...

      KUAT YAMSENG!!!!!

      Delete
    2. Kihkkihkih kacang panjang juga adaaaa...

      Delete
  18. Berapa kali isu Dzulkifli mau ulang tayangan
    Tak nak ulang bajet Mt Jenin punya angan2?
    Mas terus berlalu, dia hilang dari pandangan
    Apakah hamba akan dibuai rindu bayangan?

    ______________________________________
    JAY JAY CAREFREE: RINDU BAYANGAN
    (https://youtu.be/R7_FsmTzt1g)

    Bila ku kenang
    Ku renung gambar wajahmu
    Kisah yang lalu tak akan berulang lagi
    Lupakan saja cerita lama
    Usah di rayu pada yang tak sudi

    Janganlah dinanti pada yang telah pergi
    Hanya luka lama kan berdarah kembali
    Kini kecewa tidak terkata
    Mengapakah itu disebut lagi

    Chorus:

    Apalah yang hendak dikata
    Sudah suratan takdir menentukan
    Oooh… inilah ragam manusia
    Manis di bibir pandai bermain lidah

    Berputar-putar membelitkan kata-kata
    Hanya linangan airmata yang menitis
    Pada bayangan di angin lalu
    Membisikkan kata rindu bayangan

    ___________________________
    Buat si dia dlm bayangan ku,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh melayu islam yang berfantasi, berauta dan berkepalsuan. Tidak berani berdiskusi secara realiti, berfakta dan berkebenaran. Tujuannya satu sahaja...untuk mengalih topik atau tujuan satu2 artikel itu.

      Macam mana melayu muslim nak maju....nanti rujuk dengan ustaz setengah masak, ustaz glamour, ustaz dedak......

      kesian melayu muslim di malaysia

      Delete
    2. ADUN PENANG ...APEK ZAIRIL TU APA CITER PLAK YER!!!!!

      Delete
    3. Dia cerita kacang panjang jugak adaaaa...

      Delete
  19. Dzulkifli pegi belajar di jordan mcm husni...balik dapat hidayah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul....pas tu buat U turn macam husni jugak

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Gaji staf 2 beb dn ada akaun KWPR lagi,time Wak d panggil SS Fund. Need to know basis.

      Delete
    4. Versi Quraan Jordon lain kot.

      Delete
    5. Ini versi kacang panjang juga ada jumpaaaaa...
      Kihkuhkihkih....

      Delete
  20. Aku agak ni kerja laki wanita yg menjadi kekasih gelap zulkiplikerana marah sangat kat zulkipli...dah cerai bini terus sebar video...

    ReplyDelete
  21. Apa lak nak tanya puan sri ni bang din. Tanya kak mah jelah ..

    ReplyDelete
  22. Tak tahu apa sebenarnya admin punya helah
    Dia ni dlm bidang law, ternyata tidak sekolah
    Org tu tak salah selagi tidak dibukti bersalah
    Serah kat polis atau peguam negara saja lah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bengong....sape kate zulkipli bersalah?....ini citer video yg tersebar...bodooo berlagak pandai...tapi kenape zulkipli bisu tidak pertahankankan diri dia kalo video palsu...yie haaas

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Ko bodooh kena tipu dengan thamby cik kaki betina...

      Delete
    4. JAM OMEGA AKU MANA JIJAHHHH!!!!

      Delete
    5. Mau dengar cerita kacang panjang juga ada jumpaaa ker?

      Delete
    6. anon 1021 nie bukan cite bersalah nie skandal bila pegang jawatan berkaitan transparen bila terpalit skandal kena undur sebab tak bermoral khalas

      Delete
  23. Orang kafir yang jauh lebih bermaruah...

    Fallon resigns as UK defense secretary over repeatedly touching journalist’s knee.

    sanggup letak jawatan (yang jauh lebih tinggi dari pj sprm) hanya krn pegang lutut wartawan wanita.

    org Islam yg beri khutbah, masih dgn jawatan wlpn ada gambar video pegang tangan peluk bahu masuk villa dgn isteri orang!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon, pernah pemimpin yg saudara puja resign bila keluar video chinadoll? Atau adakah pemimpin yg resign bila keluar gambar aiskrim? Atau adakah yg resign bila didakwa rasuah di mahkamah? Silalah cermin diri dan pembangkang sebelum pandang org lain....

      Delete
    2. Poorah ....video chinadoool ni saper punyer kerja!....Jebon ko memang bodooo...
      Rahim tambi chik kaki perogol wanita dan eskay dah ngaku buat video ni...jebon ketinggalan zaman...yie haaa..

      Delete
    3. Jebon ....gambar ais krim kalo betul kerja axmin....tuanku sultan takkan lantik azmin jadi mb ngok..

      Delete
    4. 1045 ni Jalang... tetap Jalang jugak...dah lah Jalang...bebal lak tu... cik jalang...tak payah fakta2...common sence je....rugi nya mak pak hang......

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Mcm mana nak best sebab ko bodoo..hehehehe

      Delete
    7. JAM OMEGA AKU MANA JIJAHHHH!!!!!!!!

      Delete
    8. Kacang panjang juga ada jumpaaaaa...

      Delete
    9. Mr j tuduhan pada anuar ialah salah satu contoh serangan peribadi jiban dgn mngupah sefool yg mngaku di cepe
      Haha dah berhari hari di cepe bru repot eh dna bagai kahkahkah sampai budak tadika hadam kes bodoh nie
      Akan tetapi hakim yg dibeli mmenangkan si sefool
      So pkara yg aku nk tanya drpd sefool g mahkamah nape tk pow nuar je ?sefool dpt lebih lgi kalo btul kejadian ini
      Sape lelaki nk ngaku dia dicepe?

      Delete
  24. Kes ini adalah Mother of all battles between Polis DiRaja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia.

    Follow the rentetan sebelum kes Zulkifli ini keluar...
    Itu hanya my piece of mind after talking to those in PDRM and MACC/SPRM

    ReplyDelete
  25. Bang Shahbudin,mana integritinya..dah kena tuduh lawan jelh..ni dah sampai kena ugut pulak..namun tiada pilihan bg beliau bang..dluah mati mak dtelan mati bapak.
    Lawan ttp lawan
    Mara tto mara
    PH pilihan...UMNOBNPAS???

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADUN PENANG...SI APEK ZAIRIL TU APA CITER YER...SEDAP JER BEROMEN DAN YAMSENG DENGAN ANAK DARA ORANG...AWAK TU DAH BERBINI....LETAK JAWATAN TAK NAK ...SERUPA LIM GUAN END LER TEW!!!! ANAK DIDIK SI KETUA TO' KONG...

      Delete
    2. Ko jeles tak dapat...hehehe...ini bini orang...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Cehhhh..kacang panjang juga ada jumpaaa ka?

      Delete
  26. Ini kerja orang yg benar2 dendam kpd zulkipli....zulkipli plak merasa diri dia kuat kerana bertugas di pejabat peguam negara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      It's a battle between ex igp khalid and current macc zulkifli. Self explanatory.

      Only the blind cannot see the fight

      Delete
  27. Walopun zulkipli ditakar ke jabstan lain so penyebar video ni tetap mendesak Ali hamsa dan polis mengambil tindakan....dia benar2 berdendam dengan zulkipli...jangan sampai video zulkipli sedang konkek disebarkan....malu anak2 dan kaum keluarga zulkipli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok zulkifli bersuara kalo tak bersalah dan undur jika memang bersalah....kemaluan akan bertambah besar....

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Deiiiii..pukitaik!! Banyak busuk punya worang!!! Itu kacang panjang juga ada jumpaaaa. Dulu kangkung!!! lepas tu taugeh!!!! lepas tu maggi mee!!!!
      Pariahhh punya worang.
      (Tersengih segih wak kojola kengkang bila kena maki dgn bangla)

      Delete
  28. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Didunia boleh lepas tapi di akhirat?..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Dah sampai masanya wak kojola kengkang lima kupang kepala mancis kena sula sampai mati

      Delete
    4. Di akhirat nnti akan diberikan dua jenis daging yaini satu dari yg elok dan satu lgi yg busuk maka si pendosa akan melahap daging busuk dineraka kerana dia ketika di dunia mencari benda yg haram untuknya sedang ia ada benda yg halal untuk nya
      Sesungguhnya zina itu sekeji keji perbuatan

      Delete
  29. Kalo zulkipli pergi hongkong atas urusan rasmi tapi tidak menjalankan tugasnye adekah zulkipli seorang yg berintegriri?....layak kah zulkipli memegang jawatan ketua jabatan sebuah organisasi penguatkuasaan dlm kerajaan?...

    ReplyDelete
    Replies
    1. He is the LAW.
      In Malaysia, Lawmen operate in Twilight Zone, unseen to the naked eyes.
      They cannot be questioned.

      Delete
  30. Zulkipli!!!.. you seorang yg kecundang seblm sampai garis penamat... Cian ahli keluarga you...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda tidak sepatutnye ikut jejak kassim baba...kassim baba orang politik....walo merompak tapi masih disokong oleh kesatuan prompak kassim baba masih selamat didunia....diakhirat blm tentu selamat...

      Kakitangan awam bergantung dengan nasib...tapi si penyebar vedio telah memberi amaran ade lagi vidio yg akan disebarkan...dahsyat...

      Delete
    2. KAK JIJAH PUN TAK KISAH BANG NUAT BUAT HAL!!!!

      KIHKIHKIH....CIAN KAT KELUARGA KAK JIJAH...

      Delete
    3. Ada orang kesian tak kat wak kojola kengkang lima kupang? Susah dah dia nak cari makan kat lorong chow kit..

      Delete
  31. Awang: wuishh!! fitnah kot,dia ni kan melayu tu.
    Abu: wusihh! betul tu,Islam pulak lagi tu.
    Awang: Apa? ada Video? Document?
    Abu: Palsu kot?
    Ahmad: Semua betul tu..
    Awang: Domba sj semua nii, nak sabotaj Dzul neh..
    Awang: Pasangan dah cerai sebelum tarikh pergi *loop the hole.
    Abu: Haaa, nampak, mmg domba.
    Awang: Tapi Dzul claim pergi buat kerja , tapi tuang buat kerja lain.
    Ahmad: Aaah,biasa la beb, kucing dapat ikan kan...
    Abu,Ahmad,Awang: hahahahahahaha.
    Awang: Lagi pun orang melayu kita juga..
    Abu: Org Islam pulak tu.
    Ahmad: Mmg la, puak lahanat kalu bab Melayu Islam cepat na hukum, kesian kat kita kan?
    Abu,Awang,Ahmad dan baki melayu2 kuno: Tul,tul,tul,tul, kapir mmg nak malukan Melayu Islam.
    Dzul,UMNOBNPAS,Media sehala: Shhhhhhhh,hehe,shhhh,hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo tak nak dihukum cepat lah bersuara....hehehe....mao sorok kaar...ato mao tunggu bos clear the case?.....yie haaaa..

      Delete
    2. Kalo melayu islam merompak pon mesti disokong....ade lagi melayu bodooo...slogan umno dari dulu kini dan selamanye...itu sebab melayu mundur...golongan berkuasa membodohkan melayu hingga sekarang menjadikan melayu majorito miskin harta dan ilmu...

      Delete
    3. ANON 1127...

      LU CITER PASAL NUAR AL JUBURI KER ATAU SI APEK ZAIRIL ADUN PENANG TO' KONG TU...

      KIHKIHKIH!!!!!

      Delete
    4. Ceritalah pengalaman hidup wak kojola kengkang lima kupang kepala mancis pula. Jgnlah malu malu...

      Delete
    5. Kahkahkah anon 1127 pesan dowg
      Jgan set time dgn tempoh edah tau kalo nk clean the case

      Delete
  32. Wak Budin,
    Cuba tanya KSN,si KP ada mohon dn dpt kebenaran untuk ke luar negara? Melibatkan asset yg sensitif perlu dimaklum kpd pjbt
    Kedutaan msia d jakarta. Jangan backdated tarikh pulak.

    ReplyDelete

  33. Salam CAHAYA....Shbt Semua
    CAHAYA-Cinta, CAHAYA dari NYA
    CAHAYA Menyuloh, Maklumat Terbuka
    Maklumat TerBUKA, Menyingkap RAHSIA


    CAHAYA-Cinta NYA, CAHAYA Ilmu
    CAHAYA-Cinta NYA, di AUDIT Telus
    CAHAYA-Cinta NYA, Kaseh Menyatu
    Saling BerKASEH, TAK Curang n Rakus


    Saling BerKASEH, TAK Curang mnCURI
    Pemimpin n RAKYAT, Saling SIMPATI
    CAHAYA-Cinta NYA...Kaseh ABADI
    Kaseh memBERI...Membwa ke MATI


    Kaseh memBERI...Oh! Kaseh memBERI
    Yg Kaseh memBERI...TAK Tau menCURI
    Yg Kaseh mmBERI, Indah Bak MENTARI
    MemBERI memBERI...MemBERI Tak Berhenti


    ...turn dLIGHT on in ur HEART, d darkness tht brings all sort of FEARs gone instantly my dearONE, ha ha..

    ..n dLIGHT ofLUV in u only n ONLY know how to LUV to SHARE to give give give n keep GIVING till d end n d more u GIVE u wont less, but "DOUBLE" u would bcome hu hu..

    "What we SAY-intently(tru dHEART) we shall be" hi hi..

    ReplyDelete
  34. Lagi bahana GST, pelopor fesyen muslimah dedah punca bisnes tutup

    ARIF ATANNovember 2, 2017 6:31 am 0
    Terkesan dengan penutupan lima pasar raya besar Giant di seluruh negara, ikon usahawan wanita negara, Mona Din, 51, mengakui pelaksanaan cukai barang dan perkhidmatan (GST) menjadi punca beliau sendiri terpaksa menutup operasi butik fesyen muslimah koleksi Hajaba yang diasaskannya.

    Beliau berkata, GST yang dikuatkuasakan mulai 1 April 2015 itu menyebabkan golongan usahawan sepertinya berdepan tekanan pertambahan berganda pelbagai jenis kos termasuk sewa premis sehingga terdapat rakan seperniagaannya turut tidak mampu menampung gaji pekerja.

    Menurut penerima Anugerah Wanita Waja 2008 itu, pada masa sama ekonomi negara sedang meruncing selain kebanjiran penjual dan penjahit warga asing serta kemunculan anak muda dalam perniagaan atas talian.

    “Sesak dada bila fikir tentang ekonomi kita yang makin tenat. Secara peribadi, saya merasakan perkara ini (penutupan operasi Giant) berlaku apabila bermulanya pelaksanaan sistem GST.

    “Sebaik ada GST, saya antara pemain industri yang pertama dapat meramal perkara ini akan berlaku dan mengambil tindakan segera untuk mengelak kerugian.

    “Bila mula kena bayar GST, cukup untuk sewa bulanan, pertambahan kos itu saja sudah boleh buat kita hampir nak pitam.

    “Bayangkan kalau GST satu cawangan saja dah hampir RM4,000 dah boleh sewa satu lagi kedai shop lot biasa di luar ‘mall’, bukan? Kalau dah 10 cawangan kena GST?” ujarnya dipetik daripada luahan beliau di akaun Facebook atas nama Mona Din.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
    2. Ko tak kesah anon pasal ko keje dapat bantuan jiban

      Delete
  35. ckgu kejora~~a~~aaa,
    mintak lagu Purnama Merindu leh?
    abang kan tengah rindu rinduan gitewww.....
    boleh la yerrr bangggg.....

    ReplyDelete
  36. http://keris7lok.blogspot.my/2017/11/proton-kini-selamat-geng-bunga-mengamuk.html?m=1

    ARI NI PLOTON SUDA UNTUNG OOOOH...
    SPARE PART 20% SUDA TULUN MAA...
    PUAK KUTTY MARAH MCM OLANG BOLOH
    PRU 14 NI PUAK.KUTY KASI MATI SUMA



    KIKIKIKI... BELAMBUS BALUA SINGAPOK@DAP



    INI KALI.LAH.....




    KIKIKI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ploton untung bukan kerana ceo geely...ceo geely baru berapa hari masuk...

      Kalo ploton boleh untung kenapa jual saham kpd geely..hehehe

      Delete
    2. `` CEO Proton, Li Chunrong mahu pengedar alat ganti menurunkan harga 20 % supaya Proton boleh mengurangan kos pengeluaran.``

      Ni kan MATPORK citer nye!...

      Ayat orang bisness ni pelik skit lah MATPORK!

      Pengedar alat ganti - ramainya Melayu lah tu - kena turunkan harga jualan 20% - pasti rugi la pengedar tu!
      Apa kaitannya dgn...

      ......supaya Proton boleh mengurangkan kos pengeluarannya.

      Memanglah CHINAGeely yg huntong bila KOS pengeluarannya dikurangkan. Tapi Melayu yg lingkop meniaga.

      Ini dinamakan Sistem Menjahanamkan Bangsa.

      Delete
    3. ...ADA AKU KESAH...

      Delete
  37. Owh..syokk ni citer pasal kongkek bini orang
    Citer ini, tahun 1998, Matdey yg mula karang
    Masa tu dia dgn si Nuat besar punya perang
    Akhir nya, Nuat merengkok dlm pagar jarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  38. 1998 menggamit sejarah kenangan yg silam
    Masa itu Matdey dah hampir nak tenggelam
    Lalu dibawa ke mahkamah Nuat punya tilam
    Matdey mau pastii, Nuat kena masuk ke dlm

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Citer dah basi....citer best sefool bawak pelincir dan takut nak melawan....entah2 kojolla pon dah sontot belakang sefool sebab ade 3 dna ...yie haaa...

      Delete
    2. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....SIOT HABIS...MELELEH PELUH SEJUK NUAT....

      Delete
    3. Siapa nak tengok video wak kojola kengkang lima kupang kena balun dgn mr balun singh? Pakai surat khabar lama saja dia lap punggong.

      Delete
  39. Zulkipli sekarang harapkan belas ihsan apundi untuk melindongi dirinye...

    Dah berapa minggu muka xulkipli dan citer sprm tak kluar dlm tv....biasanye nampak muka zulkipli yg ikut perintah quran nak benteras rasuah bukan kroni kassim baba...

    ReplyDelete
  40. Mmg jahat cai2 kera, Matdey punya soldadu
    Pihak PDRM & SPRM, mereka cuba laga adu
    Hamba kini, terus dihimpit kenangan syahdu
    Adakah kan terus jadii spt purnama merindu

    _____________________________________
    SITI NURHALIZA: PURNAMA MERINDU
    (https://youtu.be/3Dl3J5Xv7dk)

    Bermakna kah tiap baris kata-kata
    Ataukah hanya dibibir saja
    Bersungguh kah rindu yang engkau pamerkan
    Ataukah sekadar hanya lakonan

    Rindu… telah melekat dalam hatiku
    Walau awan berlalu
    Rinduku… tak berubah… arah

    Purnama mengambang… cuma berteman
    Bintang berkelipan dan juga awan
    Siapa tahu…
    Rindu yang mencengkam di hatiku

    Chorus:

    Aku meminta pada yang ada
    Aku merindu pada yang kasih
    Aku merayu padamu yang sudi…
    Merindu ku

    Purnama mengambang berbagai warna
    Bila embun pun datang bintang purnama
    Tinggallah aku sendirian bertemankan malam sepi

    Aku meminta pada yang ada
    Aku merindu pada yang kasih
    Aku merindu padamu yang sudi memujuk

    Hiaskanlah cinta di jari manisku
    Sinarkan bagai gemerlap kencana
    Tandakanlah kasih dimercu kalbu
    Serikanlah purnama yang merindu

    __________________________
    Buat si dia yg hamba rindu,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konmemang bodooo...ini kes undang2... Tak de siapa boleh adu polis dan sprm...sape yg disyakki jahat kena siasat dan dibicarakan....bukan di lepas dan dibebaskan oleh apundek mcm kassim baba...

      Delete
    2. TAK BEST CITER NI...BEST LAGI VIDEO NUAR AL JUBURI BALUN BETINA SUNDAL....SIOT HABIS...MELELEH PELUH SEJUK NUAT....

      Delete
  41. 1998 mmg dah goyah Madey punya khemah
    Mmg bungkus, kalu tak direka fitnah tohmah
    Citer hal Nuat nak disampai ke setiap rumah
    Lalu diusung lah tilam si Nuat ke mahkamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko yg kuat sokong madey...

      Delete
    2. JAM OMEGA AKU MANA JIJAH!!!!!!

      Delete
  42. Semua perkara yang tidak dilaporkan di Malaysia akan dibentangkan di mahkamah UK, kata peguam mengulas saman Hadi terhadap editor Sarawak Report.
    Peguam Azhar Harun hari ini memberi amaran Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang sudah melakukan “kesilapan besar” kerana memfailkan saman terhadap editor Sarawak Report Clare Rewcastle-Brown di Mahkamah Tinggi London.

    Menyifatkan tindakan Hadi sebagai “berani sangat”, Azhar, atau lebih dikenali sebagai Art Harun, memuji keterangan pembelaan dan tuntutan balas 55 halaman oleh Clare sebagai cemerlang.

    “Saya mesti puji peguamnya di United Kingdom. Pembelaan itu terperinci dan bagus. Secara jujur, saya rasa saya sendiri tidak dapat melakukannya seperti itu,” katanya di Facebook hari ini.

    Hadi, yang mahu menyaman Clare atas dakwaan fitnah, memfailkan saman di Mahkamah Tinggi London pada April berhubung artikel yang dimuatnaik Clare pada 6 Ogos tahun lepas.

    Sarawak Report menaikkan artikel 8 perenggan bertajuk “As Najib Denies All Over 1MDB, Let’s not Forget His Many Other Criminal Connections”.

    Dalam artikel itu, portal itu mendakwa RM90 juta “dikatakan” dimasukkan ke akaun pimpinan tinggi PAS untuk memikat mereka menyokong Umno dan Barisan Nasional.

    Clare, dalam pembelaannya terhadap saman Hadi, berkata Hadi tidak dinamakan atau dikenalpasti dalam mana-mana kenyataan dalam artikel itu.

    Dalam tuntutan balasnya, beliau berkata Hadi mahu mecemarkan nama baik beliau dan Sarawak Report yang berkempen untuk menyingkir dan membawa Najib ke mahkamah untuk menjawab dakwaan rasuah dan kelakuan jenayah.

    Azhar berkata dalam pembelaan itu, Clare menggunakan hujah “berkepentingan awam”, dan seterusnya memberikan sekurang-kurangnya 103 perenggan kecil mengapa perkara itu harus dianggap berkepentingan awam. Malah, beberapa perenggan kecil itu mengandungi beberapa lagi perenggan di bawahnya.

    “Semua ini secara tidak langsung merujuk kepada pelbagai perkara yang menyentuh topik yang langsung tidak dibincangkan di Parlimen, termasuk, terutamanya, penemuan siasatan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat,” katanya.

    “Perbicaraan kes itu pasti sangat menarik. Semua isu yang tidak dilaporkan di Malaysia akan dibentangkan di mahkamah United Kingdom, kecualilah kalau semua perenggan itu atas sebab tertentu dikeluarkan sebelum dibicarakan di mahkamah UK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnye akan disahkan oleh mahkamah hadi baham duit haram dari najib...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  43. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  44. Bila Boboi kalah, Matdey terus risau gelabah
    Dgn Bersatu cikai Najib mana le boleh rebah
    Lalu, Matdey rela jadi penjilat ludah bedebah
    Nuat dulu diperdajal, dia gii melutut sembah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  45. Matdey & Nuat, ajaran pluralist depa dokong
    Matdey riisau, kalu ramai Melayu tak sokong
    China kafir pun, dirasa perlu jugak kongkong
    Lalu Madey pergi pulak sembah DAP tokong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  46. TAK Sape "BERANI"...dan Sggup Menipu
    Bila CAHAYA-NYA...Terang benDERANG
    Takde yg DUNGU...Ter Tipu KELIRU
    Kerna CAHAYA-Cinta..Semua terPAMPANG

    d elegance-MIND...Indahnya CAHAYA mu
    Integrity Transparency, Bersinar2 slalu


    ...dLIGHT ofLUV in ur HEART is miracle n absolutely MIRACLE my dear ONE!


    Salam CAHAYA....Shbt Semua
    CAHAYA-Cinta, CAHAYA dari NYA
    CAHAYA Menyuloh, Maklumat Terbuka
    Maklumat TerBUKA, Menyingkap RAHSIA


    CAHAYA-Cinta NYA, CAHAYA Ilmu
    CAHAYA-Cinta NYA, di AUDIT Telus
    CAHAYA-Cinta NYA, Kaseh Menyatu
    Saling BerKASEH, TAK Curang n Rakus


    Saling BerKASEH, TAK Curang mnCURI
    Pemimpin n RAKYAT, Saling SIMPATI
    CAHAYA-Cinta NYA...Kaseh ABADI
    Kaseh memBERI...Membwa ke MATI


    Kaseh memBERI...Oh! Kaseh memBERI
    Yg Kaseh memBERI...TAK Tau menCURI
    Yg Kaseh mmBERI, Indah Bak MENTARI
    MemBERI memBERI...MemBERI Tak Berhenti


    ...turn dLIGHT on in ur HEART, d darkness tht brings all sort of FEARs gone instantly my dearONE, ha ha..

    ..n dLIGHT ofLUV in u, only n ONLY know how to LUV to SHARE to give give give n keep GIVING till d end n d more u GIVE u wont less, but "DOUBLE" n more abundances u would bcome hu hu..

    "What we SAY-intently(tru dHEART) we shall be" hi hi..

    Believe n believe IT, s "believing is dSEEING"!




    ReplyDelete
  47. Ape yg sedang xulkipli pikirkan sekarang?....memandang masa depan yg gelap?....

    Ali hamsa serba salah nak siasat tuduhan zulkipli lari dari tugas...munggkin xulkipli ade surat doktor...

    Tapi video baru sikit tunjuk bilik bersepah...mungkin telah berlaku gusti seorang wanita dengan seorang lelaki?....hehehehe...

    Kalo Ali hamsa dan polis nak lindongi zulkipli video seterusnye akan dimainkan ke seluruh dunia....adegan yg sudah tentu ramai nak tengok free...hehehehe...naya zulkipli...bini zulkipli tentu tak sudi tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojolla jengkang 5 kupang mr jebon dan geng najib mesti takkan lepas pluang tengok video free..

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  48. Matdey mmg munafiq jikaa lihat pada wajah
    Dia kini kancil, tapi masiih rasa dirinya gajah
    Muka tebal, asyiik buat pusiingan 180 darjah
    Kesian dulu negarawan kini kena maki terjah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  49. Dulu ada kukubesi cekau org mmg le mudah
    Kini, bagai peminta sedekah, tangan ditadah
    Terpaksa buat muka tak malu menjilat ludah
    Dari negarawan, udah tukar jadi haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  50. Org PKR tidak caya Nuat kongkek bini orang
    Kenyataannya, itulah yg Matdey arah karang
    Camner dua ekor ini mau dudok satu sarang
    Gabungan depa hanya palsu dan temberang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  51. Dah lesap menghilang cai2 ifrit, penjilat DAP
    Lihat peluru makin kasar, caii2 kecut menepi
    Mungkin dibuai bajet, Mt Jenin punya mimpi
    Laiin kali, dgn cikgu Kejora usah bermain api

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  52. Tak pa lah, hamba tinggal dulu caii2 keparat
    Mau gii makan, pukul 3 nanti ada mesyuarat
    Balik nanti hamba sekeh lagi cai2 otak karat
    Cai2 akan kena, pukulan hamba yg lbh berat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  53. 1. Orang yg pasang video dlm bilik hotel maknanya dah lama intip Dzul ni. Boleh tahu bilik no berapa dan dapat excess masuk utk pasang video. Dari Hong Kong ke Bali, orang ni ikut. Mungkin spy ni dipinjamkan ke sprm.

    2. Apa pun, hanya dengan izin Allah semua rahsia dia terburai. Orang lain pun ada rahsia lg teruk. Tunggu masa saja terburai.

    3. Jangan kita menyokong dosa orang lain. Dosa bersubahat sama saja dosa pelaku. Kalau tak boleh sanggah dengan perbuatan, dengan kata2 atau dalam hati.

    ReplyDelete
  54. Kenapa dikejar perkara yg tengah disiasat? Apakah kerana DDzul menahan pembangkang kaki rasuah? Mana laungan kita yg benci kleptokrasi? Dalam pada itu satu satu perbuatan buruk pembangkang tengah terurai. CRB dah jelas tiada bukti. Kini menudung jari kat Ambiga. Ambiga yg biasa lantang bersuara tiba-tiba jadi bisu. Apakah kaki fitnah 90 juta kini akan bertaubat?
    11 org hilang nyawa akibat kerakusan kontraktor kroni LGE ratakan bukit. Kini org Cina Penang sendiri makin hilang kepercayaan pada kebolehan DAP urus tadbir negeri. Apakah kita yg Melayu Islam ini akan terus akur dan tunduk pada telunjuk kafir evengelis ini? Mana prihatin kita dgn 11 org yg mati akibat LGE menolak keputusan DOE?
    Dengan tiba tiba Husni berubah arah. Dulu jadi hero pembangkang tapi kini dah jadi zero. Konsep 'integriti' pembangkang bukan pandang pada integriti seseorang tapi pada sandaran politiknya. Jika dokong PH maka dia dikira suci walau badan bau busuk dengan najis rasuah. Bila nak sedar diri tertipu dgn hasutan hingga yg haram rasa indah dan yg baik rasa haram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak salah bertanya. Di msia saja pertanyaan adalah satu jenayah. Tsmy bertanya saja terus kena buang pangkat dan keahlian.
      Istifar dan check dlm Alquran, adakah bertanya itu satu jenayah.

      Delete
    2. Jebon ko i gat vidro tu dibuat semasa penahan pembsngkang?....bodooh cara ko buat tenberang...

      Video ni dibuat oleh orang yg ade demdam personal yg telah ikut jejak pergerakan kekasih dlm gelap...perhubungun mereka berlaku seblm penahanan pembangkang lagi...

      iQ jebon rendah sangat...

      Yg jadi polimek sekarang kerana xulkipli bisu...xulkipli harap kuasa ajaib apundek...hehehe

      Delete
  55. j kaki temberang. ko ingat dulu waktu forex tengah bersidang, ko yg sibuk jadi judge. sekarng marah org bertanya kes encik dzul ni.

    munafik ko ni!

    ReplyDelete
  56. Cai2 Mt Jenin mestinya terkejut dari angan2
    Walaupun makan smartphone ada di tangan
    Hamba mahu sekeh pelakong caii2 bajingan
    Bagi cai2 tau cikgu Kejora punya pengangan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  57. Rakyat tak kan sokong PH, parti caca merba
    Tak ada arah hala tuju dlm gelap teraba-raba
    Hanya termakan, aota Matdey tamak haloba
    Mau tawan Putrajaya, usah lah nak didamba

    Awal dulu, gaya seperti perigi yng cari timba
    Hamba relax jer, si diia yg mula acah & cuba
    Kinii terbalik, hamba yg diselimuti rindu hiba
    Mana le tidak nya, yg ditunggu terus tak tiba

    ____________________________________
    SALOMA: YANG DITUNGGU TAK TIBA
    (https://youtu.be/7hmh32vw4ZU)

    Di mana dia yang ku tunggu
    Pelita hati ku membisu
    Jawabkan lah keluhan hati ku
    Namun hilang rindu di kalbu

    Kini harapan ku impian
    Ikatan cinta di khayalan
    Apa daya ku terus merana
    Kerana yang ditunggu tak tiba

    Chorus:

    Sunyi sepi hai alam ku pandang
    Meresap di jiwa ku
    Mana janji dan sumpah setia
    Kau beri mula dulu

    Apakan daya ku derita
    Rang bulan pun turut bersama
    Angin sepoi bagaikan berkata
    Kerana yang ditunggu tak tiba

    ,____________________________
    Buat si dia yg tetap ku tunggu,
    Salam rindu di angin nan lalu.
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  58. Madey nak guling kjaan difikir pelbagai cara
    Mula2, gii melutut sembah Nuat kat penjara
    Pas tu, gii pelok & jilat Kit Siang serupa kera
    Kini gelaran baru,ketua pemberontak negara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  59. Hari ni komen cai kassim baba merapoo....meraban...

    ReplyDelete
  60. Zulkifly..........>Badak------->Najib----->Badak


    Proses keadilan untuk Zul...Jika bedak berpuas hati zul okay.kalau tidak.....sg.buluh lah dia.


    ohhhhhhhh...malaysiaku

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...