Friday 3 November 2017

JANGAN LUPA, NAJIB JUGA BAKAL BERGELAR BEKAS PM SELEPAS INI


Sebagai bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir berhak menikmati beberapa keistimewaan selepas beliau bersara.


Antaranya ialah sebuah rumah, pejabat dan kawalan keselamatan. Dari segi kawalan keselamatan, sebagaimana yang dinikmati oleh seorang lagi bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Badawi, ia merangkumi pengawal peribadi, beberapa orang anggota Unit Tindakan Khas atau UTK dan pengiring bermotosikal.


Tetapi, khidmat polis pengiring bermotosikal dan pasukan UTK untuk Tun Mahathir sudah pun ditarik balik ketika ini. 


Pengiring bermotosikal  ditarik lama sebelum ini, manakala pasukan UTK ditarik balik beberapa hari yang lalu.


Sementara Tun Abdullah yang menjadi Perdana Menteri selama enam tahun masih menikmati keistimewaan penuh, Tun Mahathir yang berkhidmat cemerlang selama 22 tahun hanya diberikan keistimewaan pada tahap paling minima iaitu seorang pengawal peribadi dan dua anggota polis biasa (bukan UTK) pada ketika ini.


Sebelum ini khidmat tukang masak yang sudah sekian lama berkhidmat dengan beliau turut ditarik balik.


Penarikan balik semua keistimewaan itu tidak lain ialah untuk tujuan melemahkan semangat Tun Mahathir dalam perjuangannya untuk menyelamatkan Malaysia, di sebalik beliau semakin hari semakin diberi sambutan hangat oleh rakyat di pelbagai pelusuk negara.


Apa pun yang dilakukan oleh Tun Mahathir selepas persaraannya, beliau seharusnya dihormati sebagai bekas Perdana Menteri dengan terus mengekalkan semua keistimewaan yang berhak diterimanya.


Menarik balik semua keistimewaannya hanya kerana berbeza pendapat dalam politik tidak sesekali memberi kelebihan kepada Najib dalam usaha beliau mengekalkan kuasanya.


Selain rasa simpati rakyat akan melimpah kepada Tun Mahathir, tindakan demikian malah lebih mencemarkan nama Najib di mana beliau dilihat tidak cukup matang dan sedikit kebudak-budakan dalam berpolitik.


Tun Mahathir ketika berkuasanya pernah ditentang oleh Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj dan Tun Hussein Onn, tetapi beliau tidak mengusik sama-sekali keistimewaan kedua-dua bekas Perdana Menteri itu.


Tun Abdullah Badawi ketika ditentang oleh Tun Mahathir turut tidak berbuat apa-apa mengenai keistimewaan pendahulu yang kemudian bertukar menjadi musuhnya.


Hanya Najib yang seperti kebudak-budakan dan tidak cukup matang dengan bertindak menarik satu demi satu keistimewaan  lawan politiknya yang merupakan bekas pemimpin yang pernah berjasa kepada negara.


Jika Najib kekal matang, beliau seharusnya tidak mengusik apa-apa keistimewaan Tun Mahathir, terutama yang berkaitan keselamatan kerana dengannya beliau dapat mempamerkan kewibawaan dan kematangannya kepada rakyat.


Tetapi, bagaimana rakyat mahu terus mengekalkannya, selain berselirat skandal mengelilinginya, bahkan beliau juga dilihat gagal mengawal diri dan tidak menunjukkan kematangan dalam berpolitik?


Najib sepatutnya melawan dengan hujah dan fakta sebagaimana Tun Mahathir juga banyak menyerangnya berdasarkan hujah dan fakta.


Yang lebih penting, Najib juga mesti sedar beliau kini paling berpotensi untuk bergelar sebagai bekas Perdana Menteri selepas PRU 14 akan datang.


Bagaimanakah Perdana Menteri baru daripada Pakatan Harapan nanti mahu memberi keistimewaan penuh kepadanya jika beliau sudah menunjukkan teladan yang buduk kepada seorang bekas Perdana Menteri yang banyak berjasa? 


Siapa yang rugi akhirnya? (ShahbudinHusin 03/11/2017).

273 comments:

  1. Yes, first!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya..Najib jadi bekas PM yg menghuni Kajang atau Sg Buloh. Kita tetap kasi keistimewaan bekas PM pd dia.

      Delete
    2. MEMANG NAJIB NI TK MATANG..TK RASIONAL KEBUDAK BUDAKAN....CTH..NI PLAYED GOLF WITH TRUMP...DID HE(bila di khabarkan presiden us jemput pm singapore ke rumah putih)....
      Seperkara lagi....org pertama dimsua yg menggelar org lain LANUN adalah Najib sendiri...dia pernah kata pd dato shafieafdal...lanun bajau...cer check ucapan di perhimpunan agung umno..
      Mana nk matang....p ramli dah ceritakan dlm filemnya anakku sazali....sebiji mcm najib...habis tergadai usaha bapanya kerana nk joli...kan dah betlaku la ni...bapak dia buat felda sampai masa dia ..dia jual....cerita di pdickson mengenai dick yg ada kepala to tkda otak...hidup nk glamer....cara,mudah ...guna duit utk jd glamer.....paria punya olang...awatlah pak dia tk pakai kondom dulu....tunggulah masanya...kita bagi dia jawalan jetat...betatys warder akan jaga dia di sungai buluh...dreba lagi ...pengawal utk warder lagi...pengiring lagi...bilik pun kita pasang jeriji besi

      Delete
    3. Thank you Tun Mahathir Mohammad. We love you. BAPA PEMBANGUNAN MALAYSIA.

      Delete
    4. KEHKEHKEH...KEHKEHKEH...KEHKEHKEH

      CITER PASAL KEISTIMEWAAN ORANG TUA NYANYUK NI LAGI...

      KEHKEHKEH...KEHKEHKEH...KEHKEHKEH...

      SAYA TATAK TAHU...SAYA TATAK INGAT LER BUDIN...

      .....MAMAK MATDEY.....

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Pembelaan Dr MAZA ke atas Tun Dr Mahathir dari tuduhan sebagai “pengkhianat Melayu”, tanpa disertakan pembelaan sama terhadap komitmen Tun Dr Mahathir terhadap Islam, juga secara tidak langsung menjadi petunjuk yang jelas bahawa, bagi Dr MAZA, Tun Dr Mahathir tidak boleh dibela dari sudut Islam.

      Sangat sukar dijumpai ucapan atau tulisan Dr MAZA yang menjulang Tun Dr Mahathir dari sudut komitmen Tun Dr Mahathir terhadap Islam, malah yang akan ditemui adalah rekod beliau mengkritik Tun Dr Mahathir, tetapi hanya secara sangat lembut atau terselindung, walaupun kesalahan Tun Dr Mahathir besar.

      Sebagai contohnya, pernah berlegar dalam dunia maya satu waktu dahulu rakaman ucapan Tun Dr Mahathir dalam Konvensyen Kebangsaan Politik dan Patriotisme (K2P) di Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS), Sarawak, pada 26 Februari 2012 yang mendakwa hukum hudud tidak terdapat dalam al-Qur’an.

      Ucapan penuh Tun Dr Mahathir ini adalah berbunyi: “Kita harus tahu apa dianya hukum ini. Yang pertamanya, hukum hudud ini dibentuk oleh ahli-ahli feqah. Dia tidak terdapat dalam al-Qur’an. Dalam Qur’an ada hukum-hukum yang tidaklah begitu keras seperti hukum hudud ciptaan ahli-ahli feqah. Sebab itu apabila kita nak laksanakan sesuatu kita harus rujuk kepada Qur’an, kerana itulah punca kepada, asas kepada, agama kita.”

      Bagaimanapun, reaksi Dr MAZA pada 1 Mac 2012 terhadap ucapan Tun Dr Mahathir ini sangat lembut sekali, iaitu Tun Dr Mahathir silap menggunakan istilah; dan tiada reaksi lanjutan diberikan oleh Dr MAZA bila Tun Dr Mahathir membakulsampahkan permintaan beliau supaya kenyataan tersebut diperbetulkan.

      Reaksi penuh Dr MAZA ini adalah berbunyi: “Setelah saya tonton video Tun Mahathir tersebut, saya dapati ada kesilapan dalam menggunakan istilah. Tun Mahathir mungkin memahami hudud itu sebagai perbahasan fekah berkaitan hudud, maka beliau menyatakan hudud tiada dalam al-Quran. Namun dalam masa yang sama beliau menyebut hanya ada beberapa hukum yang disebut secara umum. Di sini kesilapan beliau dalam menggunakan perkataan hudud tiada dalam al-Quran, sedangkan asas hukum tersebut memang ada dalam al-Quran. Harap Tun Mahathir dapat membetulkan kenyataan tersebut.”

      Satu contoh lagi ialah bila Tun Dr Mahathir dirakamkan membuat satu kenyataan yang disiarkan dengan agak meluas oleh portal-portal berita tempatan pada 19 Februari 2017 yang menghina hukum sebat dalam Islam dengan berkata hukum sebat 100 kali ini akan menyebabkan mereka yang disebat mati.

      Kenyataan penuh Tun Dr Mahathir ini adalah berbunyi: “Lagipun Islam menyuruh kita laku adil kepada semua. Ini nak sebat orang sampai 100 kali, mati, kalau sebat 100 kali. Kalau masuk jel sampai 30 tahun, habislah riwayat dia. Ini bukan cara Islam. Cara Islam ialah cara yang adil dan bertimbang-rasa.”

      Reaksi Dr MAZA pada 23 Februari 2017 terhadap kenyataan Tun Dr Mahathir ini juga sangat lembut sekali, iaitu sekadar meminta “tokoh tertentu” ini (lihat bagaimana Dr MAZA menyembunyikan identiti Tun Dr Mahathir dari diketahui) tidak “beri gambaran yang salah tentang hukum Islam yang sebenar” sahaja.

      Reaksi penuh Dr MAZA ini adalah berbunyi: “Kenyataan tokoh tertentu bahawa sebat zina dalam Islam boleh membawa mati adalah sama sekali salah dan tidak benar. Ia tersasar dari ilmu pengetahuan yang sahih. Tokoh berkenaan perlu teliti sebelum membuat kenyataan. Dia boleh kritik di sudut lain seperti isu politik dan cara undang-undang itu angkat. Namun, jangan beri gambaran yang salah tentang hukum Islam yang sebenar.”

      Ringkasnya, Dr MAZA tidak jujur, malah mengamalkan sikap double standard, dalam komentar-komentar beliau terhadap Tun Dr Mahathir, dan ini tidak sepatutnya wujud pada seorang Mufti yang mempunyai latarbelakang akademik.

      Delete
    7. Ringkasnya ini semuanya sampah
      Sila berjumpa dgn Mr Tong Sam Pah.

      Delete
    8. Najib Razak memang Lahanat ! Satu dunia dah tau woi !

      Presiden Umno Bacul No 1 Negara! hihihi

      Bila agaknya dia nak mampos ah ?

      Delete
    9. ...ANON 2230...SENTAP NAMPAK...

      KIKIKIKIKIKIKIKIKIKIKIKIKI!!!!!!!

      Delete
    10. Apa nk diharapkan kat jiban nie
      Pemimpin meraban
      Nyata dubuk kat blog nie nie pun kita tgok meraban
      So itu cerminan pemimpin badut dubuk dia pun lebih kurang pemimpin mereka gak

      Delete
    11. Kalau TDM benar 'pencen' maka seharusnya dia diberi kemudahan tersebut. Namun nafsu dan ego yg besar membawanya kembali ke kancah politik. Rupanya belum mahu pencen. Kita tunggulah sampai TDM benar benar pencen sebelum menghulurkannya kemudahan itu kembali. Namun ada yg yakin TDM akan 'pencen dunia' sebelum pencen politik. Ditambah kenyataan kenyataannya kini yg membawanya jauh dari karakter negarawan.

      Delete
  2. Copypaste2 semua, jemput naik rumah minum kopi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kopypes kerja 8-6 .0pis hour jer


      Mana najip mampu bagi o.t sebab 1mbbi dah bankrap

      Delete
    2. SAYA MENYERU BRO PAKATAN SEMUA UTK MEMBOIKOT DARI MEMBERI KOMEN DALAM BLOG INI SEHINGGA TUAN ADMIN MENGAMBIL TINDAKAN DGN MENGHALANG PANTUN, KOPIPES, SENIKATA LAGU YG TIADA KAITAN DENGAN TAJUK POSTING DAN KOMEN YG TIDAK BERISI DARI DITERBITKAN DIBLOG INI. ORANG YG DEGELAR KEJORA ADALAH LASKAR UPAHAN CYTROOP UMNO UTK MENHURU HARAKAN BLOG PRO PAKATAN DARI MEMBINCANGKAN ISU ISU PENYELEWENGAN PIHAK UMNO.


      HARAP BRO PAKATAN DAPAT MENUNJUKKAN SOLIDARITI DAN MENAHAN DIRI DARI MEMBERI KOMEN SEHINGGA TINDAKAN DIAMBIL.

      JGN BIARKAN KEJORA MENENTUKAN SUASANA DISKUSI BLOG PRO PAKATAN.!!!!!

      BERSATU KITA DIALAM MAYA!

      Delete
    3. Budin
      Selagi kojola dibenarkan mencarut dan menghina dlm blog ni saya juga akan buat perkara yg sama terhadap si bapok wak kojola kengkang lima kupang berkepala mancis otak kecik tu.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. KEHKEHKEH...KIKIKIKI...TIONG...TIONG..TIONG

      ...ZACK DAH SENTAP LER TEW....

      SENTAP2 PUN KO DAPAT ADEK KEMBAU SIAM....KAN MAK KO TENGAH BUNTING KARABAU...

      SENTAP LAGI LER TEW...TIONG...TIONG...TIONG....

      Delete
    6. Bro 21.57..

      Sia2 je ko nak ajak buat bende ni, gua dah lama ajak dah. Hanya Budin sorang ja yg kelola blog ni.

      Lagikan dia mana nak tulih artikel baru yg bagus dan blablabla.. mana sempat nak tapis itu ini sumer.

      Ko nak ke sehari Budin post 1 artikel berbanding skrg? Lps tu blg mampos mcm blog buasir-otak.. masa banyak peminat, owner suci mcm jilaker.. nah skrg.. blog xder saper nak kunjung lagi.

      Delete
    7. Blog Budin ni bakal jadi mcm blog omakkau. Skrg sudah mampus setahun lebih dah. Dulu sblm mampus, penuh dgn sampah sarap cybertrooper BN yg masuk.

      Delete
    8. Blog omakkau mampus sebab dia sokong pas. Dulu blog meriah masa zaman tgna. Ni zaman haha, melingkup le

      Delete
    9. Blok ini sudah jadi tong sampah.

      Delete
    10. Zack Armstrong3 November 2017 at 22:23

      Kojola
      Ada bangla terjumpa kucai dlm jubur kau

      Respon:

      Z, terong panjang yg lekat kat lobang jubor ko tu, dah boleh cabut?

      kih kih kih ...

      Delete
  3. Dia.nak.jadi mahraja


    Tak retire punye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib xder calon pengganti. Hanya dia saja yg berasa dirinya baguih dlm UMNO time ni. Yg lain sumer penjilat tegar saja.

      Delete
    2. Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini mengingatkan semua pihak terutama orang politik supaya tidak mempersendakan isu bangsa dan keturunan sebagai modal politik.

      Mengulas petikan ucapan Tun Dr Mahathir Mohamad pada himpunan “Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi” yang diadakan di Petaling Jaya, pada 14 Oktober lalu, titah baginda, tindakan itu boleh mengugat keharmonian dan perpaduan rakyat.

      Sambil menzahirkan rasa kecewa dan murka, baginda menerusi satu kenyataan media melalui Setiausaha Dewan di-Raja Selangor, Hanafisah Jais, bertitah kenyataan bekas perdana menteri itu dilihat cuba menghasut rakyat untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap bangsa Bugis.

      “Berdasarkan rakaman klip video ucapan berkenaan yang telah tular di media sosial, tohmahan dan kenyataan Mahathir itu jelas menghina dan menggolongkan bangsa Bugis ini kononnya berasal usul dari golongan lanun, perompak dan penjenayah.

      “Ahli-ahli Dewan di-Raja Selangor menganggap ucapan berkenaan amatlah keterlaluan dan boleh mencetuskan rasa benci dan prasangka buruk rakyat terhadap bangsa Bugis sehingga boleh mencetuskan kekecohan dan huru-hara.

      “Tohmahan ini secara tidak langsung menghina salasihah dan keturunan Kesulatan Selangor yang berasal dari Bugis,” katanya.

      Menurut kenyataan itu, fakta sejarah membuktikan Kesultanan Selangor beketurunan Bugis adalah pahlawan yang memperjuangkan dan mempertahankan keamanan di seluruh kepulauan Nusantara.

      Titahnya, Mahathir sebagai perdana menteri yang menerajui negara ini selama 22 tahun seharusnya lebih berhati-hati dan mengetahui fakta tentang sejarah keturunan Bugis.

      “Ahli-ahli Dewan di-Raja Selangor menjunjung segala titah Duli Yang Maha Mulia Tuanku berkaitan dengan isu ini dan berpandangan agar satu siasatan dan tindakan undang-undang di bawah Akta Hasutan atau apa jua undang-undang berkaitan wajar diambil ke atas Mahathir.”

      Delete
  4. Keistimewaan dari kerajaan ...tapi kerana takut kassim baba tatik balik....lepas pru tun madey bagi pengawal luar jaring di sungai buluh inn kpd kassim baba....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAHATHIR PILIH HABISKAN SISA HIDUPNYA DENGAN MENJADI ‘MACAI’
      Tidak ada sesiap yang pernah menjangkakan bahawa Tun Dr Mahathir Mohamad akhirnya akan tunduk dan akur kepada kesemua musuh-musuh politiknya dahulu. Semasa dia masih berkuasa, nama-nama seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mat Sabu, dan ramai lagi, cukup dibenci Mahathir dan ada diantaranya, pernah dipenjarakan olehnya.

      Hari ini, senarionya sudah berubah. Ketika dia mengumumkan untuk meletakkan jawatannya selaku Perdana Menteri pada 2003, ramai yang beranggapan, dia bakal menjadi rujukan dan panduan buat Perdana Menteri selepasnya. Manakan tidak, dengan pengalamannya di dalam politik, sudah pasti ianya mahu di pelajari oleh ramai orang termasuk dua orang Perdana Menteri selepasnya.

      Namun, apa yang berlaku adalah sebaliknya. Dia secara tiba-tiba berubah menjadi seorang yang begitu taksubkan kuasa sehinggakan dia sanggup menjadi dalang utama untuk menjatuhkan kedudukan Tun Abdullah Ahmad Badawi selaku Perdana Menteri.

      Mungkin pada ketika itu, ramai yang beranggapan, tindakannya itu adalah untuk menyelamatkan kepimpinan negara. Tambahan pula pada waktu itu, Barisan Nasional dan UMNO yang pernah diketuainya berhadapan dengan prestasi yang cukup buruk sehingga kehilangan majoriti dua per tiga seperti yang selalu dimenangi oleh Barisan Nasional dan UMNO.

      Nyata, tanggapan orang ramai terhadap tindak tanduknya selepas pencen dari jawatan Perdana Menteri, meleset sekali lagi. Dia melancarkan serangan terhadap Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak, bekas seorang anak didiknya satu ketika dahulu hanya kerana mengutamakan kepentingan peribadinya semata-mata.

      Sehinggakan, dia akhirnya sanggup menyerahkan dirinya kepada kesemua bekas musuh politiknya untuk dijadikan hamba bagi membolehkan gabungan DAP, PKR dan PAN menumbangkan kerajaan dan Datuk Seri Mohd Najib. Tidak cukup dengan itu, dia dan Tan Sri Muhyiddin Yasin menubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang antara lain bertujuan untuk menjahanamkan UMNO.

      Hari ini, kesemua langkah dan tindakannya lebih menjurus kepada membantu bekas musuh politiknya, Lim Kit Siang mencapai impian yang cukup diingininya, iaitu menjadi Perdana Menteri dan menguasai tampuk pemerintahan, impian yang dibina sejak awal penubuhan DAP pada tahun 1966.

      Kita sebenarnya sudah kehilangan seorang tokoh yang pernah dijulang sebagai Negarawan hanya kerana kemaruk kuasanya. Kita hari ini berhadapan dengan satu watak hitam yang lahir hasil daripada kehitaman hatinya sehinggakan maruahnya sebagai seorang Negarawan digadai di kaki musuh politik yang pernah dilabelnya dengan pelbagai nama.

      Inilah Mahathir Bin Mohamad, seorang yang pernah menjadi Perdana Menteri namun dihujung usianya, dia lebih gembira menyaksikan perpaduan rakyat Malaysia dirosakkan dengan fahaman politik kotor yang diamanahkan kepadanya oleh DAP dan Pakatan Harapan.

      Delete
    2. Mr Tong Sam Pah..lah weii

      Kalau tak tahu apa itu politik lebih baik pi kerja kilang laaa..atau jadi jaga atau pun tukang cuci pinggan di kedai mamak sajah weiiii..

      Delete


  5. Najip.belajar dgn FLOM bagaimana nak jadi raja segala raja


    Dia belajar dgn Tun M nak jadi p.m

    Tapi sudahnya dia jadi maharaja firaun

    Dia sumbat anwar dlm jail

    Dia rembat 50b 1mbabi

    Dia jual proton

    Dia jual negara kpd komunis


    Dia lah pahlawan bogis immortal

    Lahanat najipbullah laknatullah khalifah agong islan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kritikan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menggambarkan beliau kini berada dalam tekanan politik.

      Pengarah Pusat Penyelidikan Pas, Dr Mohd Zuhdi Marzuki berkata, ini kerana satu persatu kezaliman ketika era diktator beliau terbongkar pada hari ini.




      “Kita tidak boleh membayangkan apa racauan dia jika Bersatu kalah dalam PRU14 nanti. 20 perkara yang disebut dalam kenyataan beliau itu bercanggah antara satu lain, sehingga boleh menggambarkan rasa tertekannya atau kekuatan intelektual semakin lemah.

      "Sebagai contoh beliau menuduh Abdul Hadi memecah orang Islam dalam kenyataan tersebut, di kenyataan-kenyataan yang lain dia tidak senang dengan kerjasama (taawun) baik antara Pas dan Umno hari ini,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

      Mahathir menerusi blognya kelmarin memberi respons terhadap seruan Abdul Hadi supaya beliau bertaubat atas kesalahannya sepanjang mentadbir negara ini dengan mengatakan Presiden Pas itu sepatutnya bertaubat kerana memecahbelahkan orang Islam di negara ini.

      Mahathir sekali lagi membangkitkan kontroversi Amanat Hadi yang menurutnya menjadi punca utama perpecahan itu di Malaysia dan kesannya masih terasa sehingga kini.

      Beliau mendakwa, Abdul Hadi mengkafirkan orang Islam di negara ini dan kerana mengkafirkan pemerintah, empat anggota polis dibunuh pengikut Ibrahim Libya kerana mereka percaya sedang berjihad dan mati mereka apabila diserang balas polis adalah syahid.

      Mengulas lanjut, Mohd Zuhdi berkata, penentangan Mahathir terhadap kerjasama Pas dan Umno dalam perkara maaruf hari ini, menunjukkan beliau sendiri sebenarnya menyeru kepada perpecahan.

      “Dalam sejarah politik negara ini, Mahathir berseteru dengan semua orang tidak kira Pas atau Umno.

      "Antara seteru Mahathir ialah Tunku Abdul Rahman, Tun Hussein Onn, Tengku Razaleigh Hamzah, Tun Musa Hitam, Tun Abdullah Ahmad Badawi dan sekarang Datuk Seri Najib Tun Razak.

      “Lebih daripada itu, Mahathir berseteru juga dengan Raja-Raja Melayu, hakim-hakim dan mufti-mufti. Dari kalangan pimpinan Pas beliau berseteru dengan Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat, Allahyarham Datuk Dr Haron Din, Allahyarham Yusof Rawa, Allahyarham Fadzil Noor dan lain-lain. Jadi beliau adalah individu yang bermusuh dengan sesiapa sahaja yang tidak bersetuju dengannya,” katanya.

      Justeru katanya, seruan supaya Mahathir bertaubat itu adalah tepat.

      “Malah saya menyarankan Mahathir supaya menunaikan hasrat dia sewaktu nak bersara dari politik tahun 2003, iaitu beliau berhasrat untuk menghabiskan hari-hari tua di masjid.

      “Jadi sebagai tambahan kepada saranan bertaubat itu, saya sarankan juga Mahathir supaya habis banyak masanya di masjid sebagaimana disebut dahulu,” katanya.

      Delete
    2. Boh lawei..balik lndohlah wei...ini bukan tanah tumpah darah kau!!!!

      Delete
    3. Hadi yg tertekan kena main dengan claire...

      Delete
    4. Hadi tu dah jatuh kapir.
      Syaitan yg bertopeng manusia saja tu.
      Jgn main2. Khalil anak dia tu ustaz tapi bawa motorsikal bmw berkuasa tinggi.

      Delete
    5. Hari ini, Dato’ Ambiga Sreenevasan bersuara setelah berhari-hari menerima tekanan daripada pelbagai pihak berkenaan dakwaan bahawa dia adalah sumber tuduhan 90 Juta yang diterbitkan dalam cereka fitnah oleh Clare Rewcastle Brown dalam web Sarawak Report.

      2. Dalam kenyataan media 2 mukasurat tersebut, Ambiga memilih untuk tidak mengesahkan mahu menafikan apa yang telah tertulis dalam dokumen 55 mukasurat pembelaan dan tuntutan balas Defence oleh Clare. Dia memberi alasan kes ini sedang berjalan di Mahkamah United Kingdom.

      Dia berkata hanya di mahkamah sana segala dokumen dan maklumat akan didedahkan. Dia mempertikaikan tekanan yang diberikan oleh pelbagai pihak terhadapnya seolah mini perbicaraan berlangsung di Malaysia.

      Dia mendakwa sebarang intimidasi dan gangguan yang dikenakan terhadapnya mempunyai kaitan langsung dengan Tuan Guru Presiden PAS yang boleh menyebabkan tindakan “contempt of the UK Court”.

      Pada perenggan akhir, Ambiga berkata terdapat 36 perenggan dalam dokumen “defence and counterclaim” Claire yang sepatutnya menjadi fokus kerana ianya mengandungi tuduhan yang serius.

      3. Bagi sesiapa yang membaca kenyataan penuh Ambiga, secara tersiratnya sememangnya bolehlah kita fahami dia seolah mengakui menjadi sumber cereka fitnah 90 Juta itu. Cuma, Ambiga berselidung di sebalik alasan “I have refrained from comment for now, in view of the pending proceedings in the UK court.”

      4. Ambiga begitu berang apabila menerima tekanan dan perhatian media secara luar-biasa akibat dinamakan dalam dokumen pembelaan Clare.

      Namun, pada masa yang sama persoalan berikut patut kita suarakan;

      a) Adakah Tuan Guru Presiden PAS, sekalian pemimpin dan penyokong PAS tidak menerima tempias daripada cereka fitnah 90 juta ini.?

      Ia menjadi bahan serangan yang dijaja siang-malam oleh para pemimpin, juak dan cybertooper Pakatan Harapan untuk memburukkan imej PAS di mata masyarakat awam.

      b) Siapa pula sumber yang memberikan maklumat kepada Ambiga kerana dalam dokumen pembelaan Clare menyebut “Ambiga had told the Defendant that her sources, who she said were reliable, had estimated the amount that had been paid was around RM90 million”.”

      Siapakah pula ‘reliable sources’ yang menjadi penyampai cereka fitnah kepada Ambiga.? Adakah Makhluk Jin Kuasa 10 dari Kelantan menjadi sumber berita kepada Ambiga.?

      c) Mengapa Ambiga tidak menasihati berkenaan “contempt of the UK Court” kepada sekalian pemimpin dan juak PH yang menyerang PAS dengan menggunakan modal fitnah 90 juta.?

      Jikalau Ambiga baru sekarang terasa mini perbicaraan terhadapnya, tahukah Ambiga bahawa sekalian pemimpin dan juak PH sudah pun berlagak menjadi Hakim memutuskan fitnah 90 Juta itu adalah tuduhan yang benar seawal cereka tersebut disiarkan Sarawak Report pada 06 Ogos 2016.?

      d) Di manakah bukti tuduhan RM 90 juta dibayar oleh PM Najib kepada PAS.?

      Sepertimana sidang media kontroversi Rafizi berkenaan isu ini, sehingga sekarang tidak ada pun mana-mana pihak tampil mendedahkan bukti transaksi kewangan, aliran money trail daripada mana dan ke akaun mana wang tersebut masuk.?

      5. Ambiga janganlah jadi pengecut seperti membaling batu, sembunyi tangan.

      Bukankah dia terkenal sebagai peguam yang berani, lantang ketika memimpin BERSIH dulu.? Janganlah bersikap hipokrit.

      Dia enggan memberi penjelasan berkenaan 2 perenggan yang mengaitkan namanya, namun pada masa sama dia sendiri turut menggesa agar fokus tumpuan diberikan kepada 34 perenggan yang lain.?

      Delete
    6. Hang ni lawyer ker?
      Bagi article ni kpd Mr. TONG SAM PAH.
      INGAT
      MR TONG SAM PAH ATAU KEMBARNYA MR TONG TA AIK!!!

      Delete
  6. PM-PM Malaysia dari first sampai Pak Lah tak pernah angkat diri mengaku sebagai bapa sekian-sekian. Tiba-tiba muncul PM ke-6 declare himself Bapa Pengangkutan Awam Malaysia!!..

    HSR dan ECRL mula pun belum lagi dah masuk bakul angkat sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapak angkut harta awam...

      Delete
    2. Bapak klentong...bapak perompak...

      Delete
    3. rakyat kedah sokong mockeris botak boboi bengap tak cukup loghat tu ke??

      Uuuweekkkk...kroookhhh...khooiihhhh...hakktuihhhhh

      Woii ASKAR BODO.. popular lagi Johari BAdul pencacai Nuor Ketom tu dr Boboi Bengap Botak tu..

      kahh..kah..kahhhh Boboi bengap..MB half day ... kah..kah..kahh..

      buat program kat Air Hitam, Jerlun boleh kira orgd dtg.. itpun siam kampung pakai seluar sekerat.. boleh kira dengan jari kelingking

      dtg stadium bazar Ramadhan.. bawak dedak berbeg2.. org ramai buat bodo je.. tak peduli pon.. Boboi Bengap..tersengih2 macam kerang busuk.. xde perasaan malu.. macam org kesah dia ada ke tak.. tarik perhatian tak laku ponn..





      kekekeke... kah..kah..kah ASKAR BODO boleh cakap Oghang Kedah sokong BOBOI BENGAPP tak cukup suku ni?? kahh..kah...kahhh.. mmng tanda parti bodoh baboi munge karak ni akan rebah lepas pru14.. bubar terus lerr!!

      mase kena pecat dr jawatan MB.. xde pulak rakyat Kedah membanjiri Masjid Zahir/ Wisma Darul Aman/ Stadium Darul aman macam kehebatan Ketom Peliwat Negara dulu.. itu pun Ketom tak naik2 dh menjadi menteri...

      kah...kah...kah..

      ko tunggu le nanti.. Jerlun akan humban mokceris boboi bengap tu ke mana.. fail2 kelulusan projek di Langkawi zaman anak penyangak ni jd MB masih tersimpan molekk..

      kekekeke...

      boboi oh boboi..nasib mu sungguh malang..anak penyangak terbilang..

      kekekekek

      Delete
    4. Z

      kikikikikik..

      TERONG..

      Delete
  7. SENANG SAJA NAK BLOK ENTRY INI
    SURUH KEJORA BAWA 1 PANTU MASUK SINI..
    HABIS GENG HAPRAK LAGI TINGGAL BLOG, MACAM ENTRY SEBELUM INI..
    KIK KIK KIK KIK KIK KIK KIK KIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eleh ko prasan lebih...hebat sangat pantun bebudak kojolla?...hehehehe...entry sblm ni pon beratus komen...ko tengok blog upahan kassim baba dah basi...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Ko pandai buat pantun budak2 yg baru belajo mencarut....hehehehe

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  8. Nikmat yg Allah beri lebih besar dan sukar diperolehi bdg dgn kerajaan najib beri....mahathir dah dapat nikmat umur yg panjang juga jasa dan kebajikan yg diberi selama pm pada negara ni,...agaknya mungkin mereka irihati kenapa mahathir masih ada disaat hampir pru nanti ....syabas mahathir

    ReplyDelete
  9. pm nJAIB IALAH MOTHER OF ALL SCANDALS

    ReplyDelete
    Replies
    1. The father of all robbers...world record holder

      Delete
  10. ALAMAK NOMBOR 10 SAHAJA. HEHEHE. TUAN BUDIN, KAMI TAK LUPA SEMUA INI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kihkihkih.. No 10 kira ok le tu. Masih top ten!! Ana dah tkde ranking dah... Hihi

      Delete
  11. Itu tandanya pilihan raya dah nak dekat. Lepas ni pencen Tun sebagai PM pula di tarik balik. Sama macam penjawat awam pada masa yang akan datang. Lepas ni tak ada pencen lagi dah. Semua pakai KWSP. Datuk Joe Ghani beritahu semalam dalam interview kat TV3.

    Nampaknya kerusi parlimen Titiwangsa pasa PRU yang akan bakal jadi milik pembangkang..Tun kena berhati-hati untuk ke mana-mana selepas ini. Keselamatan nyawa beliau dalam keadaan terancam. Malaysia sekarang tak sama macam Malaysia dulu. Banyak sangat benda pelik-pelik berlaku.

    2 biji kapal terbang hilang tahun yang sama. 600 nyawa semuanya dalam 2 kapal terbang tu. Helikopter asyik jatuh jer. Pegawai kerajaan mati dalam tong drum. Ada yang mati kena tembak dekat trafik light di Putrajaya on the way nak pergi kerja. Putrajaya yang merupakan bandaraya yang paling selamat di Malaysia pegawai kerajaan boleh mati kena tembak kat situ. Tak masuk dek akal.

    Pegawai bank terkenal mati kena tembak. Polis UTK boleh bunuh orang yang mereka tak kenal. Banyak la benda-benda pelik berlaku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  12. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lps ni dia n wife xxxl masuk kndang

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. Insyallah pembalasan untuk umno ada Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Aamin. Umno spt Golkar, hampir2 cukup masanya mati.

      Gelang Patah,
      Air Hitam,
      Lagaknya begitu Gah,
      Sudah masa raksasa direjam..

      Delete
  15. SEMAKIN LAMA TUN M BERADA DALAM PAKATAN, SEMAKIN RAMAI SOKONGAN AKAN HILANG
    Nama Teh Yee Cheu hari ini semakin menjadi sebutan. Ini ekoran tindakan Adun DAP Tanjung Bungah itu yang mahu meninggalkan DAP berikutan kes tanah runtuh di Pulau Pinang baru-baru ini selain tidak lagi sehaluan dengan pimpinan DAP negeri.

    Hari ini dalam akhbar NST dan The Star, Teh mendedahkan satu lagi faktor penyumbang ke arah keputusannya meninggalkan DAP.

    Kata beliau kehadiran Tun Dr Mahathir dalam PH tidak dapat diterimanya.

    Tun kata beliau adalah punca kepada pelbagai masalah yang melanda negara dan rakyat hari ini.

    Tanpa memohon maaf atas kesalahannya yang lampau tambah Teh, Tun datang dan kini memimpin PH.

    Tun sebenarnya bukan peduli sangat pada pembangkang tetapi beliau mahu memperkudakannya.

    Beliau turut mempertikaikan ideologi parti Bersatu atau PPBM pimpinan Tun. Apa ideologi mereka sebenarnya?

    Yang jelas perjuangan Tun semata-mata untuk menjatuhkan seseorang dari jawatannya itu sahaja.

    Kalau sesiapa sahaja di luar PH mengeluarkan kenyataan seumpama ini, pasti ia dikilas dan dipertikai juak-juak PH. Nah sekarang yang berkata demikian adalah ADUN DAP yang partinya merupakan komponan PH.

    DAP pun sebenarnya sangsi dengan kejujuran dan ketulusan Tun, tetapi masalahnya mereka juga mahu memperkudakan Tun untuk kononnya memenangi undi Melayu.

    Masing- masing kuda memperkuda. Sia-sialah ahli dan penyokong di bawah yang tidak sedar-sedar. Tak mustahil DAP akan kehilangan pengundi cina yang bencikan Mahathir di PRU14 nanti. Manakala Mahathir pula akan hilang kepercayaan dari pengundi melayu yang menolak DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semakin ramai yg lari dari umno masuk bersatu...terbaru dipendang kedah...6000 ahli umno cabut masuk umno...di perlis 1000 bekas umno lari masuk bersatuu...

      Delete
  16. Memang patut pun segala keistimewaan yg disediakan oleh kerajaan kpd Madey Al Kutty ni ditarik balik. Nak buat apa habiskan duit rakyat utk sediakan aset bagi pengkhianat negara mcm ni..banyak lagi benda yg lebih penting perlu dibuat oleh PDRM drpd menjaga keselamatan org tua tak sedar diri dan nak GOL bila2 masa aje ni. Pak Lah tu lain, dia ni mantan PM yg masih menunjukkan sifat wala dan setia kpd pemimpin dan kerajaan yg dipilih oleh rakyat, dan tak sekali2 ada niat utk menjatuhkannya. Madey ni dgn semua orang dia buat musuh, sampaikan keturunan DYMM Sultan Selangor pun dihinanya sebagai Bugis lanun dan perompak, dan dihalaunya balik ke Sulawesi. Sbb tu lah, kakwan sepet kipas lipas tak caya sikit pun janji2nya utk melepaskan Nuar kaki sontot dari penjara nanti kalau PH berkuasa..ini org jenis lidah biawak putar alam kerala mari, mana ada pernah bercakap benar seumur hidupnya, serupa mcm keturunannya si Kitol yg jual Melaka pada Portugis dulu. Madey kutty kan mantan PM ke 2 terkaya di dunia , lepas Hosni Mubarak, takkan lah tak mampu menggaji pengawal keselamatan sendiri...baru berapa sen sangat kan . Kalau jolok Dragon Kit Siang 1 billion utk jadi pengerusi PH dia ada duit..tak logik lah kalau mengadu takde duit kan. Takkan duit banyak2 tu nak bawak masuk dalam koboq kot...apa dia ingat mungkar nangkir boleh dirasuah mcm Dragon LKS tu ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poorah...perompak yg khianat negara dan rakyst...ko ni makin tolol..

      Delete
    2. Lps ni si penyamun bugis dan isteri belian pink masuk kandang

      Delete
    3. DEMI MEMUJUK HATI DAP, MAHATHIR SANGGUP BUAT APA SAHAJA
      Hadir konvensyen DAP, hadir pejabat DAP, tarik balik gelaran rasis Kit Siang dan anggap DAP bukan lagi “syaitan’. Mahathir sanggup buat apa sahaja demi memujuk hati DAP.

      Ingatkan tidak puas hati sebab tanah runtuh, rupanya ada sebab lain. Tidak puas hati dengan Mahathir rupanya. ADUN DAP Tanjung Bungah, Teh Yee Cheu mendakwa kerjasama DAP dengan Mahathir menjadi punca mengapa beliau membuat keputusan mahu meninggalkan DAP.

      “Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) yang dipengerusikan Dr. Mahathir juga tidak mempunyai agenda yang jelas dan hala tuju yang boleh dipersoalkan. Sebenarnya gabungan DAP, PKR dan PAN sudah cukup baik dan tidak memerlukan penglibatan PPBM,” kata Teh Yee Cheu dalam satu sidang akhbar pada 1 November 2017.

      Bukan Teh Yee Cheu sahaja yang membalun Mahathir, bekas bekas tahanan ISA semasa zaman Mahathir juga mengecamnya.

      Mereka anggap Mahathir kini merapu banyak dan tidak layak bercakap soal kleptokrasi lagi. Kecaman terhadap Mahathir itu disuarakan dalam Forum Awam ‘Sisi Cerita Saya’ sempena tiga dekad Operasi Lalang yang diadakan pada 29 Oktober 2017.

      “Sejak bersara, beliau asyik merapu saja setiap kali orang tanya mengenai Operasi Lalang yang dilancarkan pada 27 Oktober 1987.

      Justeru, tiada istilah taubat dalam kamus Dr M (Tun Mahathir). Selepas 30 tahun, tiba-tiba beliau hanya tahu jawab ‘eh, saya tak ingatlah apa yang terjadi’,” kata Dr Kua Kia Soong, Penasihat Suara Rakyat Malaysia (SUARAM)

      Nampaknya bukan Hadi Awang dan Nik Abduh sahaja yang desak Mahathir bertaubat, bekas tahanan ISA pun mahu Mahathir bertaubat.

      Teh Yee Cheu dan Dr Kua Kia Soong dan bekas bekas tahanan ISA adalah aktivis yang punyai pengikut dan pengaruh tersendiri. Mereka menentang kuat hubungan Mahathir dalam DAP. Apa pilihan yang ada pada Kit Siang? Mahathir sudah beri derma RM1 billion, terpaksalah juga bersekongkol dengan Mahathir .

      Bagi Mahathir pula, dia akan buat apa sahaja demi memujuk DAP agar tidak meminggirkannya. Parti PPBM tidak buat mesyuarat agung pada 9 September lepas tidak penting baginya. Biarlah majlis itu jadi hari jadi atau apa pun, itu tidak penting bagi Mahathir. Apa yang penting bagi Mahathir sekarang adalah hubungannya dengan DAP.

      PPBM jadi haram di sisi ROS pun Mahathir tidak kisah lagi. Berapa ramai ahli PPBM pun Mahathir tidak kisah. Ahli ahli PPBM hendak bergaduh sesama sendiri pun Mahathir tidak kisah. Paling penting dan utama bagi Mahathir adalah parti DAP sahaja. Lantaklah apa hendak jadi dengan PPBM pun.

      Terbaru, selepas dikritik hebat oleh bekas bekas tahanan ISA, Mahathir menyatakan dia rela dipersalahkan di atas seksaan yang dialami oleh tahanan berkenaan. Namun masih enggan memohon maaf secara terbuka kepada mereka.

      Untuk rekod, sebanyak 106 orang telah ditahan tanpa bicara manakala lesen penerbitan tiga buah akhbar ditarik balik semasa Ops Lalang diadakan pada 27 Oktober 1987.

      Hanya kerana mahu memujuk hati DAP, Mahathir yang sudah masuk kem pembangkang, rela pula dipersalahkan. Beliau sanggup melakukannya demi DAP.

      Tapi untuk PKR, sehingga sekarang Mahathir tidak meminta maaf kepada Anwar Ibrahim dan keluarganya atas tuduhan liwat. Sampai Wan Azizah menangis nangis baru baru ini, pun Mahathir masih “buat bodoh” sahaja.

      Dalam kes Anwar, Mahathir yang juga pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) menyifatkan ia sebagai satu “kejadian masa lalu”. Bila ditanya hal liwat ini, Mahathir merapu dan alih topik lain.

      Sementara dalam isu Ops Lalang, Mahathir sekali lagi cuba mengelak diri dengan memberitahu bahawa keputusan untuk menangkap seseorang bukan terletak di tangannya dan kononnya beliau sendiri pernah bertanya kepada polis sama ada ISA wajar dihapuskan atau tempoh penahanan dipendekkan menjadi setahun.

      “Mereka (polis) tidak setuju,” kata Mahathir dalam catatan terbaru di blog beliau. Mahathir mula reka cerita dan cakap merapu.

      Jika Mahathir betul-betul serius, sudah lama beliau memansuhkan ISA. Namun beliau tidak berbuat demikian hingga digelar sebagai maha zalim dan maha firaun serta diktator.

      Delete
  17. Mmg tua renta tak sedar diri ini, banyak akai
    Hal orang gaji & pengawal pun nak dipertikai
    Dah sauk berbilion dulu takkan ler dah pokai
    Lagi pun dah tak berapa ari nak jadi bangkai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape ko tak repot polis...ko takut ?...penakut pandai cakap jer

      Delete
    2. Z

      kikikikikikik

      TERONG?

      Delete
  18. Sad Dick Sigaragar ni jenis spesis yg tak ambik iktibar betullah. Dulu dah kena tibai kaw2 dgn DYMM sultan Johor kat Mersing sampai menanagis2 dan sujud minta ampun, kini buat perangai lagi dgn DYMM Sultan Selangor pulak. Dia ni memang jadi balaci tengik dan kuda tunggangan Madey Al Kutty, buat aje apa yg disuruhnya tanpa berfikir dua tiga kali...dah mcm hamba abdi pulak aku tengok dia ni. Nama aje pendebat terhebat di Msia. tapi otak kosong..semata2 nak dicalonkan dalam PRU nanti, nyonyot kerandut Madey yg dah kerept tu pun dia sanggup.Hari tu kata nak dedahkan sapa Mr H tu yg dituduhnya rasuah 5 juta agar tinggalkan Bersatu, tapi sampai sekarang haram takde pun. Boleh ke caya Oxford nak tawarkan dia sambung belajar kat sana...dengar khabar, CGPAnya masa 1st degree pun cukup2 makan, sampai merayu pada lecturernya utk luluskan dia. Yang pasti, Madeylah untung besar dapat baruah mcm sad dick ni..sanggup melakukan apa saja demi memuaskan hati tuannya, agaknya kalau disuruh terjun dari puncak gunung pun dia sanggup !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila habur rahman ato najib nak saman saddiq?...geng najib prompak kuat merapuuu....hihihi

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Geng najib..badak dah oanggil dia inta dildo ko nk pinjam

      Delete
    5. Gn..mana pink diamond..dlm kolam badak ke

      Delete
    6. Assalamualaikum,,,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan......

      Mahathir bukan saja nyanyuk tapi mula mengarut. Suruh TGHH tarik balik amanat Hadi kerana didakwa menyebabkan perpecahan orang melayu sedangkan apa yang berlaku lebih kepada perpecahan Islam dan sekular serta sebenarnya berlaku perpecahan dalam umat Islam kepada Umno dan PAS kerana masih ramai orang Islam yang kebetulan melayu yang mencintai sekular, yang mahu memisahkan pengurusan dunia dari ugama.Itu praktikal yang terjadi tetapi Mahathir mahu TGHH tarik balik amanatnya sekaligus memberi kelegaan kepada Umno bukan Mahathir dan Bersatu.Sebabnya sudah berlaku perpecahan dalam masyarakat sekular melayu apabila sebahagiannya meninggalkan Umno dan menyertai Bersatu., sebelum itu sebahagiannya menyertai PKR jadi apa ke jadahnya menuding jari kepada TGHH atas perpecahan melayu sekular ini?

      Ingat melayu tidak berpecah kerana amanat Hadi tetapi perpecahan berlaku dalam masyarakat Islam melayu kerana ada sebahagian besar darinya masih sayang kepada sekular.Maknanya kalau bercakap pasal mahu bersatu maka semuanya kena kembali kepada petunjuk Islam yang syumul.

      Itu hakikatnya malah sekarang masih terjadi perpecahan dalam kalangan orang Islam apabila sebahagian kecil keluar dari PAS menubuhkan PAN kerana kumpulan yang keluar ini sudah tidak percaya kepada petunjuk Islam yang syumul tetapi sudah terpikat dengan liberal yang diketuai oleh evangelis DAP.Maka sekali lagi kalau mahu bersatu perlu kembali keseluruhannya kepada tali ALLAH yang masih dipegang kuat oleh orang Islam yang bersama PAS.

      Untuk apa Mahathir mahu TGHH tarik balik amanat Hadi? Bukankah amanat itu khusus ditujukan kepada Umno dan perpecahan yang didakwa berlaku Mahathir itu berkait rapat dengan perpecahan orang melayu kepada PAS dan Umno, tiada kena mengena dengan Bersatu Mahathir.Serta kalau TGHH tarik balik amanat Hadi, yang mendapat keuntungan tu siapa? Umno atau Bersatu?

      Pokoknya Mahathir yang patut lebih dulu bubarkan Bersatunya dan kembali bergabung dengan Umno kalau betul Mahathir prihatin pasal bersatu tetapi menuding jari kepada TGHH sebagai penyebab perpecahan jelas menunjukkan Mahathir ada agenda lain sebab bukan TGHH yang jadi penyebab.Pun begitu kalau Mahathir mahu TGHH tarik balik amanat Hadi yang sebenarnya merupakan ucapan TGHH dalam satu ceramah poitik di Banggol Pradong,Mahathir terlebih dahulu perlu mengaku kekejamannya menyerang Memali sehingga membawa kematian kepada Ustaz Ibrahim Libya dan meminta maaf serta menarik balik serangannya ke atas Memali dan menghidupkan kembai Ustaz Ibrahim Libya.Atau mungkin menarik balik operasi Lalangnya yang menyebabkan ramai yang tidak berdosa terpenjara.

      Semuanya tidak diambil kira oleh Mahathir, asal saja dia ada ruang untuk menyalahkan TGHH dan PAS dia tetap melakukannya, tinggal lagi kita yang menyaksikan kebobrokan Mahathir itu tidak perlu percaya kepadanya.Untuk orang yang percaya pula, jelasnya Mahathir sudah berjaya menjadikan mereka orang orang yang bodoh!

      Delete
    7. Zack Armstrong3 November 2017 at 22:35
      Cehhhh...kucai


      Z
      Cehhhh...TERONG

      Delete
  19. Kojolla kengkang 5 kupang cikgu pencen...sekarang mengajar buat pantun bebudak di lorong chow kit...

    Yie haaaaaaa....yabedabeduuuu

    ReplyDelete
  20. GEORGETOWN: Keadaan menjadi tegang di Konvensyen DAP Pulau Pinang 2016 apabila seorang perwakilan menyamakan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dengan “bapa ayam” dan “ular”.

    “Apabila kita menyebut Mahathir, satu cerita terlintas di fikiran saya,” kata perwakilan Chai Leng Park Shamsher Singh Thind dalam ucapannya pada Ahad.

    “Seorang budak lelaki melihat ular yang cedera dan membawanya pulang untuk merawatnya. Selepas ia pulih, ia mematuk kanak-kanak itu. Dalam keadaannya yang nazak, budak itu bertanya kepada ular itu mengapa ia mematuknya. Kerana saya ular. Ia adalah sifat semulajadi saya untuk mematuk orang,’ ular itu menjawab,” kata Shamsher

    Shamsher berkata Dr Mahathir boleh menjadi subjek dalam perumpamaan tentang ular itu.

    “Kenyataan paling bodoh yang pernah saya dengar (tentang Dr Mahathir) adalah ‘musuh kepada musuh saya adalah kawan saya’.

    “Mahathir bukanlah musuh kepada musuh saya. Beliau adalah musuh saya,” katanya.

    Shamsher turut menyoal veteran DAP sama ada mereka berasa malu apabila mereka berjabat tangan dengan Dr Mahathir.

    “Kenapa beliau datang kepada DAP dan Bersih sekarang? Kerana beliau takut bahawa jika pembangkang menang (pilihan raya umum), kita akan mendedahkan segala-galanya.

    “Ia seperti mahu menyelamatkan pelacur, tetapi beliau adalah bapa ayam yang menjadikan wanita itu sebagai pelacur,” kata Shamsher.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benggali ni dah cabut dari dap maduk umno...

      Delete
  21. Tak apa lah. Biar lah Najib semua keistimewaan Tun Dr.M. Bila UMNO/BN tumbang nanti, Kerajaan Baru akan layan Najib & Rosmah, sebagaimana layaknya seorang penyamun patut di layan... bergari sambil pakai baju oren, diheret pergi-balik; lokap/penjara <> Mahkamah.
    Harap Maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Bodoh punya geng najib!

      Delete
    3. 22.50...Kau dgn segala hormatnya pun dipelawa join sama ! kikoikikikiokikikikiki...

      Delete
    4. Geng najib bengong dah bengang...hihihi...

      Delete
    5. GN .. Bugis tu ada 2 hewan..kitty n badak..tp dia takut badak..ko join la badak tu dlm kolam mlm kang

      Delete
    6. Ehmmm... nak bela Najib & Rosmah dah tak terdaya.
      Bukti penyelewengan WANG Rakyat melalui TIA>1MDB yang dikepalai Najib sebaik saja menjadi PM, sudah semakin 'jelas & nyata' di Negara Kapir.

      Maki-hamun saja yang boleh. Pergi lah balik ke blog MIM. Blogger UMNO-Najib memang benarkan maki-hamun ni. Nanti saya pergi sana, kita boleh lawan, maki-hamun siapa lebih hebat. Copy-paste tak aci.

      Blogger Pro-Jib pun dah mati kutu. Saya tulis berbudi-bahasa dan bersopan santun, berjela-jela pun, BigDog asyik bagi warning... block.
      Apa barang? Tak boleh tepis la tu.

      Delete
  22. REFORMASI...MADEY AL KUTTY MATI JADI B**I ...Ratibkan ni 1000x sehari, pasti kan jadi kenyataan ! kikiokikiokkkiokikioki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad didesak membuat permohonan maaf bagi menjernihkan kembali kekeruhan berlaku selepas mengeluarkan kenyataan mengguris hati dan menyentuh sensitiviti masyarakat Bugis sebelum ini.

      Presiden Persatuan Melayu Bugis Selangor (PMBS), Tengku Datuk Hishammuddin Zaizi Tengku Azman Shah Alhaj berkata, Mahathir sudah banyak kali mengguris hati masyarakat Bugis dalam 'Himpunan Sayangi Malaysia, Hapuskan Kleptokrasi' diadakan September dan Oktober lalu.


      Menurutnya, tidak hairanlah jika rata-rata masyarakat Bugis, ahli PMBS serta kerabat diraja Selangor berasa kecewa, marah, mengadakan perhimpunan, bantahan serta membuat laporan polis.

      “Isu ini sebenarnya mendatangkan pelbagai implikasi negatif yang bukan saja menggugat keharmonian dan perpaduan rakyat, malah boleh merenggangkan hubungan diplomatik di antara Malaysia dan Indonesia yang terjalin sejak sekian lama.

      “Sentimen kebencian, hasutan dan penghinaan seperti ini perlulah dibendung dan ditangani sebaik mungkin,” katanya.

      Menurutnya, PMBS mengambil ketetapan berhemah dan menyarankan supaya segala langkah bersesuaian perlu diambil bagi menjernihkan kembali kekeruhan yang berlaku kini.

      Jelasnya, Tun Mahathir perlu ikhlas dan membuat permohonan maaf secara terbuka sekaligus mengakui keterlanjuran kata-katanya sebelum ini.

      “Hormati dan hargailah keberadaan bangsa dan suku-suku yang ada di Malaysia ini kerana sudah tentu semuanya mempunyai sejarah tersendiri, ada jasa bakti dan sumbangannya kepada perjuangan, pembangunan dan kemajuan agama, bangsa dan tanah air,” katanya.

      Terdahulu, beliau memaklumkan jawatankuasa dan ahli PMBS yang mewakili suara dan aspirasi masyarakat Bugis di Selangor menyatakan pendirian dan sokongan penuh terhadap titah Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah dalam Mesyuarat Dewan Diraja Selangor di Istana Alam Shah, Klang pada 2 November lalu.

      Baginda memandang serius, murka dan kecewa dengan kenyataan Mahathir terhadap bangsa Bugis.

      Ia berhubung ucapan dan kenyataan Tun Mahathir yang secara jelas didakwa merendah-rendahkan martabat, menghina dan menggolongkan bangsa Bugis ini berasal usul dari golongan lanun, perompak dan penjenayah.

      Baginda menerusi satu kenyataan dikeluarkan Setiausaha Dewan di-Raja Selangor, Hanafisah Jais menyifatkan ucapan Mahathir semasa Himpunan Sayangi Malaysia-Hapuskan Kleptorasi cuba menghasut rakyat Malaysia untuk membenci, menghina dan memandang serong terhadap bangsa Bugis.

      Delete
    2. Mulut busuk , cakap tsk ada orang ikut, makin bioLLL geng najib

      Delete
    3. Geng najib mampos terus ditanye kenapa sokong prompak...ikut ajaran setan mana?...

      Delete
  23. SEMAKIN BANYAK DIPERKATAKAN
    SEMAKIN HEBAT TUN

    SEMAKIN ADA YANG MENGUTUK
    SEMAKIN ORANG ITU AKAN MEMPERAKUI TUN
    MANUSIA LAGENDA ANUGERAH UNTUK MALAYSIA

    KEJORA DAN GENG NAJIB SEMAKIN MENJUNJUNG TUN

    ITULAH HAKIKATNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun orang yg paling ditakuti kassim baba dan umno...

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Gn badak nk dildo ko sekali tu

      Delete
    4. Mahathir anugerah Tuhan?
      Sama mcm Anuwar Ibrahim lah ye?

      Muahaha...

      Delete
    5. Kojolla kengkang 5 kupang cikgu pencen ...mula mengajar zaman L ramlee...

      Sekarang kojolla ajar buat pantun budok2 di lorong2 chow kit siang dan malam...

      Delete
    6. Ok la 2258 dari panglima islam bertopengkn bugis al badaki..x kuasa I

      Delete
    7. Semoga Tun panjang umur, dapat melihat perubahan politik dan mengembalikan zaman gemilang beliau dengan rakan baru pakatan

      Delete
    8. Kecian komen geng nsjib kena tendang...baik tendang geng najip sekali...hihihi...bukan pandai komen pon...merapooo

      Delete
    9. Geng najib baru belajor buat komen...nak temberang tapi bodooh...

      Delete
    10. OPS LALANG: TULISAN MAHATHIR MENGGAMBARKAN KENYANYUKANNYA
      PENULIS secara peribadi menyokong ISA ketika undang-undang itu masih ada, terutama semasa Mahathir masih berkuasa. Penulis menyokongnya sebab pada ketika itu, penulis diberitahu bahawa ISA ini berjaya memastikan keamanan negara dan kerana adanya ISA, tidak berlaku kejadian seumpama 9/11 di negara kita – dakwa Mahathir.

      Tak pulak penulis tahu, rupanya ISA Mahathir guna untuk menang pilihanraya dan/atau melenyapkan musuh-musuh politiknya. Kalau dulu Mahathir cakap macam ini, tobat lahum tidak ada siapa yang akan menyokongnya termasuk penulis sendiri. Malangnya Mahathir hanya mengaku sekarang, dulu semuanya tentang keselamatan negara tujuannya ISA digunakan.

      Kita tertipu lagi.

      Maka tidak hairan bila Mahathir cuba menjustifiksikan keputusannya dalam Ops Lalang, semua nampak tak kena sebab memang jelas Mahathir menipu atau dia dalam keadaan nyanyuk. Siapa bodoh saja percaya Mahathir nak hapus ISA tapi polis tak bagi, Mahathir tak tahu teknik yang digunakan ke atas tahanan dan sebagainya.

      Berapa banyak pokok dalam KL pun Mahathir nak ambik tahu, cara soal siasat dalam Kamunting pulak Mahathir tak tahu? Kita rakyat ni nampak lekeh sangat ke?

      Anyway, Mahathir memang tengah dalam sindrom semuanya tak tahu, lupa pulak.

      Delete
    11. Teringat doa Arwah Ustaz Fadhil Noor dulu...Semoga Allah panjangkan umur Madey Al Kutty ni supaya dia dapat lihat dan merasai sendiri segala kerosakan yg telah dilakukannya kepada agama, bangsa dan negara selama hayat dikandung badan, khususnya semasa 22 tahun rejim dikatatornya tu dulu !

      Delete
    12. Apa nak diherankan dgn Admin yg terang2 pro PH...mana nak terima komen yg padu dan tepat berinfo yg kena setepak kat muka balaci2 PH yg bersepah kat sini. Jangan risau, ini takkan sekali2 mematikan semangat kami utk menyerlahkan kebenaran yg tak boleh disembunyikan lagi kpd rakyat tercinta!

      Delete
    13. Eh GN ko yg menepek kat sini,,sape soh ko datang..buat la blog ko sendiri lps tu ltk muka badak kesayangan ko..ameno dan bodoh berpisah tiada

      Delete
    14. Geng najib ni memang bangang abadi, sbb yg tinggal dlm ameno ni yg bodoh je.

      Delete
    15. Hujah ko memang padat dan.padu geng najib
      Padat bangang padu bingainya
      Khalas

      Delete
  24. bila PH menang PRU-14 kelak
    GENG NAJIB DAN KEJORA
    akan berubah menjadi seperti kucing

    mereka akan menjilat tangan Tun
    seumpama di jari Tun ada susu

    dua ekor ni bukan boleh percaya ngat
    salak je lebih..

    dua ekor ni pengampu jalanan bosar

    BIKIN MALU MELAYU

    kah kah kah kih kih kihhhhhh

    ReplyDelete
  25. Habislah penyamun bugis n wife pink diamond..lps ni larik amerika jumpa trump

    ReplyDelete
    Replies
    1. DOJ dan FBI akan sambut kassim beba...

      Delete
  26. Geng Najib.

    Maki-hamun saja yang mampu untuk mempertahankan Najib, Rosmah & Jho Low.
    Kamu pergi balik ke blog MIM. Blogger UMNO-Najib memang benarkan maki-hamun ni. Nanti saya pergi sana... kita boleh lawan. Tengok maki-hamun siapa lebih hebat. Dengan syarat, copy-paste tak aci.
    Taip keyboard sampai meleceh hujung jari pun tak apa.

    Ok... saya pergi makan dulu. Tunggu saya di MIM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klentong temberang konar sana konar sini...tu je tahap kepandaian geng najib mr jebon kojolla kenkang cikgu pencen nak pertahankan kadsim baba kepala prompak berjamaah...

      Delete
    2. MESYUARAT AGUNG PPBM BERTUKAR JADI ‘PARTY’ HARI JADI?
      Mengikut Akta Pertubuhan 1967 dan Peraturan-Peraturan Pertubuhan 1984, mana-mana pertubuhan yang berdaftar wajib mengadakan mesyarat agung sendiri setelah cukup waktunya.

      Berpandukan akta dan peruntukan peraturan ini, maka beberapa pemimpin peringkat akar umbi PPBM di Johor telah bertindak membuat laporan kepada Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) berhubung kegagalan parti mereka itu mengikut peraturan yang ditetapkan.

      Mereka mempertikaikan pucuk pimpinan PPBM yang disertai oleh Tun Dr Mahathir Mohamad, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir yang menurut mereka telah melanggar peraturan ditetapkan.

      Jika berpaksikan kepada akta tersebut, parti berkenaan sepatutnya mengadakan mesyuarat agung tahunan selewat-lewatnya 9 September lepas, iaitu dalam tempoh setahun selepas penubuhan parti.

      Bagaimanapun sehingga ke hari ini, parti yang kononnya mahu mentadbir negara itu masih gagal berbuat demikian.

      Yang ada hanyalah perayaan sambutan hari jadi parti di Muar, Johor baru-baru ini, dan ia bukanlah mesyuarat agung seperti kewajipan buat mana-mana pertubuhan.
      Kenapa pucuk pimpinan kroni DAP itu enggan menganjurkan mesyuarat agung? Adakah mereka berasa takut tiga jawatan tertinggi parti itu cuba dicabar oleh akar umbi?

      Sebelum ini tular di media sosial PPBM mengalami krisis keretakan dalaman yang amat dahsyat antara kem Mahathir, kem Muhyiddin dan kem Mukhriz.

      Masing-masing cuba untuk meragut jawatan di peringkat negeri dan bahagian selepas PPBM ditubuhkan pada lewat tahun lalu.

      Sekiranya mesyuarat agung pun mereka takut untuk anjurkan, bagaimana Mahathir, Muhyiddin dan Mukhriz mahu memberi bukti bahawa mereka mampu menjadi pemimpin negara yang cukup hebat?

      Jika jawatan dan kedudukan sendiri di dalam parti pun mereka takut kehilangannya, bagaimana pula mereka mahu menyuburkan amalan demokrasi yang dipegang dalam sistem negara kita selama ini?

      Delete
  27. Ini 1 lagi info terkini yg aku nak share dgn kau orang. Sebenarnya ada 1 lagi sebab kenapa Madey ni dulu fitnahkan Nuar kaki sontot dengan kes liwat tu. Ramai orang tak tau, Madey ni sebenarnya ada letak hati pada kaak wan sepet kipas lipas tu, dah beberapa kali dia dok usha kak wan tapi tak dilayannya..kira bertepuk sebelah tangan aje lah. Bila nuar kaki sontot dapat tau, apa lagi dia pun mengamuk sakan lah. Madey takut yg amat sangat, terus dicanangkan Nuar ni kaki sontot pada rakyat, siap diterangkan dgn panjang lebar kpd MT2 umno mcmmana Nuar buat keje tu. Cerita ni memang menjadi rahsia tersembunyi tapi terbongkar juga akhirnya...boleh tahan jugak yee mamak kerala ni nafsunya !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nafsu wife najip lg la..berapa bnyk laki dia

      Delete
    2. Memang geng najib kaki temberang tak de modal nak berhujjah...baik ko masuk dlm kain bini ko geng hajib dari buat dosa temberang...

      Delete
    3. Dah lah temberang buat fitnah plak...tu jer tahap kepandaian cai2 kassim baba...hihihi...makhlok perosak negara...

      Delete
  28. KEJORA DENGAR KABAR SEORANG GURU
    TAPI HATINYA HITAM PEKAT
    SUKAR NAMPAK KEBENARAN
    RUGI ADA GURU GINI
    LEBIH BAIK DIAM DARI BERPANTUN
    PANTUN PUN TIADA KUALITI
    SEKADAR BOLEH TAMPAL KAT PONGGONG

    GENG NAJIB PULA BUAT MALU PM
    ULASAN TAKDAK KUALITI
    SEKADAR UNTUK MENGAMPU
    APA YANG KO DAPAT?

    DUA-DUA EKOR KUMBANG KUDUNG NI
    DOK BERLEGAR-LEGAR KAT BLOG BUDIN
    MEMPROTES LAH KONON!!!

    CUBA BUAT BLOG SENDIRI LAH BRO
    TENGOKLAH SIAPA YANG KEBULOR MASUK
    KALU TAK LALAT,LIPAS JE MASUK

    BUAT MALU DUA EKOR NI.

    KAHAKAHAKAHAKHAHHHHH

    IKHLAS DARI : MAK LONG LETER

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bkn cikgu tp tukang kutip tahik je ..tahik badak

      Delete
    2. Cikgu pencen bukak kelas ajor buat pantun budok2 di lorong2 chow kit...

      Delete
    3. Cikgu kojolla suka nonggeng.....Hari2 cikgu kojolla nonggeng...hihihihi..

      Delete
    4. Kann..dah la masuk blog orang..suka hati tuan punya la nk letak apa..ni dok bg arahan pulak, cer kita masuk rumah depa pecahkn pastu jdkn kolam untuk badak..haaa..baru tau

      Delete
    5. OOOOO...Mak long leter ni ke yg dikhabarkan kena lenjan dgn BANGLAMAN sampai kena sawan tu ? kikiokikiokikikioikikioikiki....

      Delete
    6. GN gi laa kat badak tu..dia dah rindu nk pinjm dildo ko

      Delete
    7. Kepala mancis tu cikgu? Kihkih
      Sundal chow kit lah

      Delete
  29. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang lg benci kat penyamun bugis tu

      Delete
    2. Cikgu kojolla pusing2 cerita yg same...hihihi..hari2 cikgu kojolla kenkang 5 kupang nonggeng...hihihi

      Delete
  30. Matdey now feels as if staying in an oven
    All guilts he had done will not be forgiven
    Now specialities for him will not be given
    In afterlife he’ll find hard to smell heaven

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhh kaaahhh

    ReplyDelete
  31. Matdey ini sikit bagus, dia punya belit aota
    Konon kumpul gaji buka kedai roti dia kata
    22 thn perintah dah sauk sakau beribu juta
    Kini masih mau tumpang k'jaan punya reta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8 tahun perintah subsidi ilek, gst 6 pct

      Delete
    2. bonus PA takdak

      Delete
    3. Untung orang selangor..bn nk blk? Jgn harap lerr..ph dihati ok

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  32. Madey kutty Al Kerala dah pening kepala, tak boleh tido malam. Duit berjuta dah habis disogokpada Ambigaga dan Ratu fitnah si CB tu, tapi hasilnya tak seberapa..bukan nak mengenakan DSNR tapi menjerat leher sendiri. Inilah akibatnya kalau percaya pada amatur utk membuat kerja profesional, haru birulah hasilnya. Khabrnya Ambigaga tengah berkira2 nak tinggalkan Msia ke England, menumpang duduk dengan CB. Dia tau bila2 masa aje PDRM dan SPRM nak datang cekopnya kerana dakwaan memfitnah DSNR...kesian kan, CB petik Ambigaga, si loyar pariah ni pulak terkejut beruk, tak sangka CB akan kaitkan namanya pulak, mana nak cekau bukti yg sememangnya takd ujud dari awal lagi..masak2 Ambigaga ni kalau kena kaw2 kat dalam, yg pasti dia ni bakal menjadi jiran Nuar kaki sontot, Piee Pedal dan Raja pitnah, si Pizi kat dalam nanti !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis la badak masuk zoo pasni

      Delete
    2. GN nati dlm kandang ko boleh la join bugis n badak..ko tukang cebok berak

      Delete
    3. ULASAN GN DENGAN MARKAH 0
      ATAU ULASAN CAP AYAM

      Delete
    4. Cap ayam ke cap badak wehhh

      Delete
    5. Dsnr= dia semua nk rembat

      Delete
    6. Geng najib tak payah citer pasal ambiga...saman jer ambiga kalo pas ato umno ade brani...ko tu bodooh...hihihi...

      Delete
    7. Timbalan Pengerusi Perhubungan Negeri Perak, Datuk Saarani Mohamad menyifatkan tindak tanduk Tun Mahathir Mohamad di dalam senario politik dewasa ini mengiyakan bahawa beliau merupakan penganut tegar Niccolo Machiavelli, seorang ahli falsafah yang popular dengan teori Machiavelli yang berpegang kepada prinsip matlamat menghalalkan cara.

      Menurut Shaarani, sesiapa yang membaca buku Niccolo Machiavelli, ahli falsafah berasal daripada Italy itu akan dapat melihat persamaan tindakan Tun Mahathir dalam berpolitik hari ini selari dengan teori matlamat menghalalkan cara yang diilhamkan oleh Machevelli.

      “Beliau adalah pengamal Machiavelli sebenar. Tindak tanduknya dalam politik hari ini sudah cukup untuk menggambarkan bahawa beliau sanggup berbuat apa saja, termasuk bersekongkol dengan Dap yang selama ini dikatakan sebuah parti rasis dan cauvinis, semata-mata untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib sebagai perdana menteri dan presiden UMNO.

      “Selama 22 tahun, musuh utamanya ialah Lim Kit Siang. Tapi oleh kerana beliau kini sudah menjadi pembangkang, maka beliau sanggup bergandingan bahu dengan Lim Kit Siang untuk memenuhi nafsu politiknya. Bahkan beliau juga turut bersama pembangkang dalam kempen membebaskan Anwar, sedangkan di zaman pemerintahannya jugalah Anwar dipecat dan penjara.

      “Tidakkah segala perbuatannya ini memperlihatkan beliau sanggup melakukan apa saja demi untuk memuaskan hati dan kehendak politik beliau. Beliau sanggup berkempen untuk membebaskan Anwar yang dipenjaranya dan sanggup bergandingan bahu dengan seorang pemimpin yang dianggap sebagai rasis dan cauvinis selama berpuluh tahun lamanya,” tegas beliau kepada UMNO-Online di sini hari ini.

      Berhubung serangan pembangkang terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak, beliau berkata itu adalah satu perkara biasa dan Tun Mahathir juga mengetahui perkara tersebut di mana beliau pernah mengatakan sesiapa saja yang menjadi presiden UMNO selepasnya akan diserang oleh pihak pembangkang.

      “Semasa beliau menjadi presiden UMNO, musuh Tun Mahathir adalah Lim Kit Siang. Beliau juga pernah berkata bahawa permbangkang akan memusuhi, menentang dan memfitnah sesiapa saja yang menjadi presiden UMNO selepasnya.

      “Jadi sekarang ini, presiden UMNO ialah Datuk Seri Najib Tun Razak. Maka sudah tentulah Datuk Seri Najib yang menjadi sasaran oleh pihak pembangkang. Oleh kerana Tun Mahathir juga kini di pihak pembangkang, maka beliau turut bersama-sama dengan pembangkang menentang Datuk Seri Najib.

      “Tapi perkara serangan terhadap Datuk Seri Najib ini bukanlah sesuatu yang pelik bagi saya, kerana Tun Mahathir sendiri pernah menyebut bahawa sesiapa saja yang menjadi presiden UMNO akan difitnah dan ditentang oleh pembangkang,” tegasnya.

      Sementara itu, beliau juga mengingatkan orang ramai bahawa Tun Mahathir boleh menjadi perdana menteri selama dan mentadbir negara selama 22 tahun adalah disebabkan beliau merupakan presiden UMNO.

      “Betullah pandangan sesetengah pihak bahawa Tun Mahathir pernah berjasa semasa menjadi presiden UMNO dan perdana menteri selama 22 tahun sebelum ini. Tetapi saya nak ingatkan pada semua orang, Tun Mahathir boleh menjadi perdana menteri selama 22 tahun adalah disebabkan beliau menjadi presiden UMNO.

      “Siapa juga presiden UMNO, maka dia adalah perdana menteri. Jadi dalam hal ini, bagi saya yang berjasa sebenarnya adalah UMNO. UMNOlah yang telah meletakkan Tun Mahathir menjadi presiden selama 22 tahun,dan disebabkan itu dia juga menjadi perdana menteri selama tempoh tersebut,”ujarnya.-

      Delete
  33. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Ko temberabg cikgu nonggeng...bukan dap yg bagi gelaran...pelanggan ko singh yg bagi gelaran...dia dah cabut dari dap masuk umno...hihihihi...

      Delete
  34. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  35. Sisih sikit bising.maki hamun cerca yg tak sudah2.
    Apakata GN ,J dan seangkatan yg Pro Umnobnpas beri ruang sikit utk memcapai kehendak masing. Secata bertamadun, nak tanya:

    Paling elok kan, kalau semua Rakyat Malaysia ,tak kira pola bangsa atau agama tak perlu gaduh2.

    Kita sama2 sokong Najib utk datang NOTHING TO HIDE3 , spt Tun saran tu.
    Sepatutnya tuada halanganpada sesiapa pun kita SOKONG PENUH perkara yg elok, tanpa alasan atau ganguan.

    Macam mana saudara2 ku?
    Satu dunia baca Blog Budin skrg, sbb ruang dialog dah makin sempit. Marilah sama2 mengangkat kebenaran, spt dituntut.
    Pertanyaan saranan yg baik, diusul dgn baik perlu direspon juga dgn baik.
    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi najip..everything he wants to hide

      Delete
    2. Jgn harap dia nk. Dtng silap silap diA hantar orng buat kecoh

      Delete
    3. .....ADA AKU KESAH....

      Delete
    4. Jangan harap lah kassim baba berani...kassim baba manusia paling penakut...buang osa laporan odit 1 mdb dulu...

      Cai2 kassim baba kaki konar baring...

      Delete
    5. Kesah bugis penyamun

      Delete
    6. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    7. Sayang geng najis ngan badak diamond pink

      Delete
    8. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  36. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najip sembah komunis china

      Delete
    2. Umno dah diiktiraf kominis oleh parti cina kominis...cikgu nonggeng geng najib dan jebon semua talibarut kominis...

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. Pada isu FOREX , Kit Siang boleh memilih antara dua, mahu berjujur seperti tulisan dalam bukunya atau mahu cuba selamatkan “Mahathir” yang sedang DAP jadikan alat memikat undi Melayu.

      Maka terlalu jelas waktu ini itulah sebabnya tiba tiba pada entri terbaru Mahathir terlihat pertama kalinya Mahathir memuji DAP secara tiba tiba dan tidak semena mena.

      Benar bagai dikata , Mahathir amat takut jika yang menjadi Perdana Menteri itu bukan dari mereka yang dia dapat kawal.

      Ini kerana, Mahathir telah menzalimi ramai orang ketika memerintah lalu dia amat takut jika ada antara mereka yang menuntut keadilan dan penghakiman melalui Perdana Menteri yang berkuasa.

      Ini boleh dilihat pada kes Tun Salleh Abas apabila mendapat ganti rugi melalui Abdullah Badawi.

      Pada hari ini individu seperti Datuk Murad yang terasa dizalimi mahukan keadilan dan kebenaran melalui Datuk Seri Najib , hatta kes FOREX dibuka untuk siasatan.

      Ramai juga yang dizalimi oleh Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri, antaranya mereka yang terbabit pada kes BMF yang terpaksa menanggung sendiri kesalahan walaupun dipercayai melakukannya atas arahan “verbal” Mahathir.

      Begitu juga kepada bekas Gabenor Bank Negara , Tan Sri Jaafar Hussin dimana menantunya Nur Jazlan menyatakan bapa mertuanya terpaksa mengaku untuk menyelamatkan pihak lain.

      Maka itulah sebabnya Mahathir menulis puji pujian terhadap DAP seolah olah selama berpuluh tahun sebelum ini dia amat jahil berkenaan apa yang dia tulis hari ini.

      Itulah sebabnya Mahathir, selagi hidup mahu usahakan anaknya atau “orang” nya menjadi Perdana Menteri.

      Ini untuk memberi mesej kepada mereka yang Mahathir zalimi kononnya dia masih berkuasa, masih boleh menentukan kuasa supaya mereka yang mahu balas dendam merasa kuatir atau takut untuk meneruskan hasrat mereka.

      Mahathir hanya boleh tidur malam hanya apabila anaknya dapat dijadikan Perdana Menteri.

      Ketika itu banyak perkara dapat diluluskan dan dilepaskan. Selain dari itu mereka yang mahu membalas dendam akan terus takut dan berdiam diri.

      Delete
  37. Habislah kau Madey Al Kutty, DYMM Sultan Selangor dah murka pada kau mengenai ucapan kau menghina bangsa Bugis tempoh hari. Benda ni dah jadik isu besar sampai dibincangkan dalam Parlimen dan ramai jugak MP2 PH yg marah dan tak bersetuju dgn kenyataan hinaan tu. Mereka bersepakat bersama2 dengan MP2 BN menuntut permohonan maaf oleh kau kpd DYMM Sultan Selangor secepat mungkin. Khabarnya yg paling marah ialah kak Wan sepet kipas lipas yg mempunyai darah Bugis di sebelah moyangnya, sampai menjerit2 mcm orang hilang akal dan terpaksa ditenteramkan oleh MP2 yg lain. Ini belum lagi DYMM Sultan Johor bersuara, lagi parahlah jawabnya. DYMM Sultan Selangor seolah2 memberi isyarat yg jelas bahawa PH dah tak releven memerintah di selangor, dah sudah sampai masanya utk mengembalikan Selangor kpd yg berhak iaitu Umno/BN dalam PRU nanti! Dari kajian yg dibuat oleh sebuah NGO non partisan baru2 ni, 95% rakyat selangor menyokong penuh hasrat DYMM tersebut dan berjanji akan memenuhi kehendak baginda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masuk jel ker?...ko tipu suitan selangor ko cakap tun madey hina bangsa bugis....tun cop kassim baba saje lanun bugis...

      Delete
    2. Abisla jibby n wife..kes altantoya x abis lg

      Delete
    3. Kalo umno perintah semula selangor abis duit rezab yg dikumpulkan oleh PH ditompak oleh geng kassim baba...

      Delete
  38. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jibby rakyat tak suka,,semah? Cayang badak

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  39. Separuh daripada Belanjawan Selangor untuk pembangunan
    Nov 3 2017 / Suara Keadilan
    Menteri Besar Selangor Datuk Seri Mohamed Azmin Ali hari ini membentangkan belanjawan Selangor bagi 2018 dengan peruntukan sebanyak RM3.12 bilion yang menyaksikan 53.2 peratus diperuntukkan untuk pembangunan negeri.

    Azmin yang merupakan Timbalan Presiden KEADILAN berkata, belanja pembangunan merangkumi RM1.66 bilion sementara baki RM1.46 bilion diperuntukkan bagi belanja pengurusan meliputi 46.8 peratus.

    Menurutny, 2018 adalah tahun keempat berturut-turut pentadbiran Selangor melebihkan belanja pembangunan daripada belanja pengurusan.

    “Ini selaras prinsip’ ex ante accountability’ dalam perancangan dan pengurusan belanjawan. Ia bagi memacu ekonomi dan pembangunan yang menjamin kesejahteraan juga kualiti hidup rakyat,” katanya ketika membentangkan belanjawan itu di Dewan Negeri Selangor hari ini, lapor Selangorkini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonus kaktangan awam 3 bulan gaji...
      Siapa yg lebih pandai ekonomi?...umno ato PH?....hihihi..

      Delete
    2. Harta Rakyat selangor yg kau rembat sejak kau jadi MB tu taknak bentang sekali ke? Rakyat selangor mcm aku ni berhak tau !

      Delete
    3. Harta yg mana satu?...kenape ko takut repot polis....ko memang penakut...hihihi

      Delete
    4. Ko takut polis sebab ko kaki temberang...betul tak?...hihihi

      Delete
    5. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    6. Dedak amno ke

      Delete
    7. Mana lebih power azmin ato kassim baba?....hihihi...

      Delete
  40. Sampai bila Najib mahu perbodohkan orang kampung?

    Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam satu ucapannya pada Dialog e-Usahawan TN50 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) baru-baru ini telah menyatakan kerajaan persekutuan tidak bercadang untuk memberi subsidi bagi pembangunan internet berkelajuan tinggi di kawasan luar bandar.

    Dikatakan kawasan di luar bandar tidak mempunyai permintaan tinggi dan tidak wajar sekiranya wang rakyat diambil dan digunakan untuk memberi subsidi kepada mereka dalam perkara ini.

    Perkara ini amat mengecewakan dan saya berpendapat bahawa alasan Najib itu tidak masuk akal kerana dilihat sengaja tidak mahu memberikan penduduk kampung atau luar bandar akses kepada internet.

    Semua penduduk sewajarnya mendapat kemudahan tambahan supaya mereka juga akan mendapat tahu perkembangan semasa ,masalah atau keadaan sebenar yang berlaku di dalam negara ini.

    Selain itu, anggapan penduduk luar bandar tidak mampu melanggan perkhidmatan internet perlu ditolak jauh memandangkan mereka perlu berkongsi kemudahan terbabit yang mampu melonjak kekuatan ekonomi di desa.

    Saya beranggapan bahawa Najib sendiri tahu sebenarnya internet merupakan medium yang paling berkesan untuk menyampaikan dan menyebarkan maklumat, jadi beliau takut sekiranya orang kampung ini mengetahui keadaan sebenar melalui pelbagai sumber yang boleh diperolehi daripada internet seperti blog, portal berita dan media sosial yang melaporkan perkara sebenar tanpa ditapis.

    Jangan beranggapan tiada penembusan internet di kawasan luar bandar oleh kerana penduduk sendiri yang tidak mahukannya kerana memperkenalkan internet kepada mereka sedikit sebanyak akan menimbulkan keinginan untuk menggunakannya.

    ReplyDelete
  41. Benarkah dakwaan ini: Pegawai terpalit skandal jatuh lebih cepat
    Di Putrajaya, pegawai terpalit skandal jatuh lebih cepat
    The Malaysian Insight

    Pentadbiran Najib Razak tidak mampu mempunyai skandal lagi, apatah lagi yang berkaitan dengan ketua agensi pencegahan rasuahnya. Adakah Dzulkifli juga akan jadi mangsa skandal yang selama ini sudah banyak kali menghancurkan kerjaya ramai ahli politik dan penjawat awam lain? – Gambar fail The Malaysian Insight, 19 Oktober, 2017

    MASALAH dengan Malaysia ini ialah hanya sedikit saja dakwaan skandal seks, mungkin hanya tempias, sudah cukup untuk melengserkan seseorang daripada jawatannya. Tetapi kalau melibatkan soal wang, perlu bertimbun-timbun.

    Tengoklah apa yang terjadi kepada bekas Timbalan Speaker Dewan Rakyat DP Vijandran pada 1988 dan dua dekad kemudian, Presiden MCA (ketika itu) Dr Chua Soi Lek. Jangka hayat kerjaya politik mereka terputus kerana pita rakaman seks.

    Ada beberapa ahli politik lain juga yang tertangkap dengan seluar terlondeh sama ada didakwa mempunyai hubungan sulit atau rakaman hubungan seks.

    Dakwaan sama kini menconteng nama Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Dzulkifli Ahmad, yang muncul dalam beberapa klip video dan sebuah blog yang mendedahkan dengan terperinci dakwaan hubungan sulitnya serta membayangkan ada orang lebih berkuasa yang cuba menutup skandal ini.

    Semakin hari dakwaan ini terpalit pada Dzulkifli, semakin rapuh kedudukannya sebagai ketua di SPRM.

    Ada atau tidak siasatan polis dan kini pasukan khas, mood yang terasa di Putrajaya ialah Perdana Menteri Najib Razak tidak boleh mempunyai ketua agensi anti rasuah yang memberikannya masalah.

    1Malaysia Development Berhad (1MDB) sudah jadi masalah kepada Najib sejak 2012, yang jadi bertompok-tompok dengan serangan hampir setiap hari oleh lawan politiknya termasuk Dr Mahathir Mohamad yang pernah jadi mentornya.

    Dan sekarang, seorang penguatkuasa undang-undang kanan dikatakan terlibat dengan isteri orang yang dituduh oleh akhbar pro kerajaan sebagai permainan sindiket judi; seorang bekas pegawai anti rasuah pula menuduh dalangnya parti pembangkang.

    Dzulkifli pada Selasa membuka mulut menjawab tuduhan skandal isteri orang itu dengan mengatakannya "taktik kotor" untuk mencemar nama baik. Beliau bagaimanapun tidak menafi dan tidak pula mengiyakan dakwaan skandal itu.

    Masalah lagi bagi Dzulkifli ialah beliau tidak ada banyak kawan dalam Umno sejak mengambil alih tugas di SPRM pada Ogos 2016, terutamanya kecenderungan beliau menangkap "ikan jerung" yang menyeret panglima Umno Isa Samad dalam baju-T lokap SPRM bulan lepas.

    Jadi beberapa orang pemimpin Umno dan dalam kerajaan yang cuba menyokong beliau sekarang pun tidak boleh buat apa-apa.

    Ada orang kata ini masalah yang ditempanya sendiri. Ada juga yang percaya Najib mahu memastikan hanya pegawai yang paling bersih antara yang bersih boleh kekal dalam jawatan.

    Bekas Ketua Polis Negara, Khalid Abu Bakar yang baru bersara tidak disambung jawatannya selepas timbul dakwaan salah laku dalam pasukan polis semasa di bawah pengurusannya. Beberapa orang pegawai kanan kerajaan juga berdepan bergemulang masalah dengan kempen SPRM membanteras rasuah dan memastikan lumpur itu tidak terpalit pada kerajaan

    ReplyDelete
  42. Bagi duit syiling sajalah kepada Najib. Biar dia naik bas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Ketua UMNO Bahagian Bagan Serai, Datuk Sham Mat Sahat berkata, biarpun pakatan harapan menampilkan Tun Mahathir Mohamad dalam kepimpinan utamanya, namun mereka tidak dapat menyembuyikan hakikat sebenar bahawa Dap tetap merupakan parti paling berkuasa di dalam pakatan tersebut.

      Menurut beliau, ini memandangkan kenyataan yang dibuat oleh Tun Mahathir terhadap UMNO dan kerajaan hari ini amat mirip seperti apa yang dikatakan oleh kepimpinan Dap selama ini, termasuklah terhadap Tun Mahathir sendiri ketika menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri sebelum ini.

      “Biarpun pakatan harapan cuba menonjolkan Tun Mahathir sebagai pemimpin utama pembangkang menggantikan Anwar Ibrahim, namun mereka tidak dapat menyorokkan hakikat bahawa Dap tetap menjadi parti yang paling berkuasa di dalam pakatan harapan dan pemimpin Melayu hanya boneka.

      “Sebab itulah, kita lihat hari ini, kenyataan pihak pembangkang termasuk Tun Mahathir sendiri terhadap UMNO dan kerajaan adalah berbaur Dap. Apa yang Dap kata terhadap UMNO dan kerajaan sebelum ini, itulah yang diungkapkan kembali oleh Tun Mahathir untuk menyerang UMNO dan kerajaan.

      “Sebab itulah kita yakin, bahawa Dap sekadar menggunakan pengaruh Tun Mahathir untuk mendapatkan sokongan rakyat, khususnya pengundi Melayu, sepertimana mereka pernah mempergunakan Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat sebelum ini,” jelasnya kepada UMNO-Online di sini hari ini.

      Tambah beliau, penguasaan Dap terhadap pakatan harapan bukanlah satu propaganda UMNO sepertimana kata sesetengah pihak, tetapi ianya adalah berdasarkan realiti dan fakta.

      “Sebenarnya, bagi saya sejak dari Barisan Alternatif, Pakatan Rakyat dan kini Pakatan Harapan, Dap sememangnya mahu menjadi parti yang paling berkuasa di dalam pakatan pembangkang. Sikap Dap itulah yang menyebabkan pakatan pembangkang berpecah sebanyak dua kali termasuklah apabila Pas bertindak keluar dari pakatan tersebut.

      “Dap mahu pakatan pembangkang membawa idelogi politik pemikiran mereka seperti isu sama rata dengan slogan Malaysian Malaysia, dan kita dapat lihat hari ini kenyataan kepimpinan pembangkang, termasuklah Tun Mahathir dilihat lebih menjurus kepada kehendak politik Dap.

      “Saya yakin, parti-parti lain seperti PKR, PAN dan juga PPBM tahu akan hakikat ini, namun kerana terlalu mahu berkuasa dan didesak dengan dendam kesumat terhadap UMNO, maka mahu tidak mahu, mereka terpaksa bercakap mengikut rentak dan nada yang dialunkan oleh Dap,”

      Delete
  43. Aku tidak boleh bayangkan bagaimana rupe kassim baba dlm mahkamah bila dibicarakan merompak lepas pru14...

    Aku juga tak boleh bayangkan berape orang kah yg akan iring kassim baba ke sungai buluh ambil tempat nuar ibrahim...

    Adekah cikgu kengkang geng najib mr jebon dan zahid komedi akan turut iringii kassim baba ke sungai buluh inn?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kassim baba akan pengsan jika terpandang muka hakim pakai topeng rupa tun madey....hahahahaaa

      Delete
    2. Seperti yang dijangkakan, Pakatan Harapan hari ini memang cukup sibuk. Mereka bukan lagi menyibukkan diri tentang urusan rakyat, sebaliknya mereka sibuk memilih siapa yang bakal menjadi Perdana Menteri disamping sibuk menyelesaikan masalah dalam parti masing-masing.

      Di pihak PKR, tiada nama lain yang difikirkan layak untuk dijadikan Perdana Menteri selain daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

      Nampaknya, PKR benar-benar mahu mencipta sejarah apabila mahu meletakkan bekas banduan sebagai Perdana Menteri, Mungkin mereka mengambil inspirasi daripada perjuangan Nelson Mandela satu ketika dahulu.

      Pada masa yang sama juga, PKR juga dilihat agak sibuk menguruskan pemberontakan dalaman yang kini sedang mula digerakkan oleh dua orang musuh utama, Rafizi Ramli dan Zuraida Kamaruddin.

      Justeru, pada hemat pemikiran pemimpin PKR, nama Anwar dijadikan momok untuk menakutkan ahli PKR dan seterusnya melenyapkan sebarang pemberontakan dalaman.

      Di pihak DAP pula, mereka seperti biasa, hanya berpeluk tubuh sambil memakan pop corn untuk melihat bagaimana parti-parti Melayu yang ada di bawah tapak kakinya merebut jawatan Perdana Menteri. Bagi merkea cukup dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana menerusi jawatan itu, mereka boleh mengarah sesuka hati dengan adanya Perdana Menteri boneka.

      Bagi PPBM pula, selain daripada berhadapan dengan pemberontakan dan krisis kepercayaan, parti yang semakin “mereput” ini tidak kurang menjulang egonya sendiri.

      Tun Dr Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin dilihat enggan memperakui Anwar sebagai Perdana Menteri apabila enggan mengangkat playcard tertera ayat Anwar PM ke 7.

      Sebaliknya, bagi Mahathir, hanya anaknya, Datuk Seri Mukhriz sahaja yang paling layak diangkat sebagai Perdana Menteri. Mahathir sudah tidak memperdulikan sentimen di kalangan rakan pakatan yang lain asalkan kemahuannya dituruti.

      Mungkin Mahathir tidak sedar bahawa PPBM kini hanya tunggu masa untuk rebah dengan pelbagai konflik yang melanda parti berkenaan sejak akhir-akhir ini.

      Pada masa yang sama, PAN pula ada calon mereka yang terseendiri. Dalam perkembangan terbaru, PAN menamakan Presidennya, Mohamad Sabu atau nama glamernya Mat Sabu untuk jawatan Perdana Menteri ketujuh. Parti ini antara parti yang paling stabil di dalam Pakatan Harapan. Justeru,tidak hairanlah, parti hamba tegar DAP ini boleh menamakan Mat Sabu sebagai calon mereka.

      Melihat kepada kesemua senario ini, nampaknya, andai Pakatan Harapan berjaya menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya Umum ke 14 kelak, krisis siapa yang layak untuk menjadi Perdana Menteri akan kekal berlaku.

      Sekali lagi Istana akan terheret sama memilih siapa yang layak untuk menjadi Perdana Menteri seperti mana yang berlaku di Selangor pada tahun 2014.

      Mungkin juga, buat pertama kalinya dalam sejarah negara dan politik dunia, Malaysia bakal mempunyai 4 orang Perdana Menteri yang akan bertugas bergilir-gilir setiap tahun untuk penggal berkenaan.

      Mungkin itu pilihan terakhir untuk berlaku adil kepada DAP, PKR, PAN dan PPBM. Mana tahu, mungkin idea gila ini menjadi pilihan Wan Azizah, Mahathir, Mat Sabu dan Lim Kit Siang?

      Delete
    3. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    4. Cerita dongeng rekaan orang yg takut tun madey...hihi

      Delete
    5. Pilihan raye terakhir untuk kasdim baba ....hihihigiiii

      Delete
    6. Jika dilihat pada entri terbaru Mahathir pada 3 Mei 2017 dalam blognya “Che Det” kita boleh melihat Mahathir sedang memujuk Kit Siang agar bercakap bohong dalam siasatan khas isu Forex.

      Jenama DAP yang sekian lama dijijikkan oleh Mahathir sendiri selama berpuluh tahun, kini pertama kalinya Mahathir memuji DAP bersungguh sungguh sampai berjela-jela tulisannya.

      Ini tindakan “desperado” dari Mahathir kerana takut Kit Siang akan bercakap benar bila dipanggil untuk siasatan Forex Scandal Bank Negara Malaysia.

      Mahathir memulakan tulisannya berkenaan DAP dengan perkataan ini – “Banyak sudah yang di perkatakan berkenaan DAP” .

      Sebenarnya yang banyak berkata berkenaan DAP dalam nada negatif dan kritikan selama berpuluh tahun adalah Mahathir sendiri. Yang gelar Kit Siang bapa rasis adalah Mahathir sendiri.

      Maka Mahathir sedang mencuci balik kata katanya itu, yang dia sendiri dilemparkan kepada DAP dulu.

      Orang orang dan ahli ahli UMNO membenci DAP sebahagiannya juga adalah atas pengaruh kebencian yang dididik Mahathir terhadap DAP dan Kit Siang.

      Selama berpuluh puluh tahun Mahathir tiada cerita yang baik berkenaan DAP dan Kit Siang. Itu semua orang tahu melainkan mereka yang baru tumbuh gigi dalam arena politik.

      Ada beberapa perkara yang boleh dikatakan sebagai elemen sebab musabab Mahathir terpaksa menjilat DAP dan Kit Siang.

      Antaranya adalah rencana awal mahu menyelitkan anaknya menjadi ahli Parlimen bertanding dan menumpang di kerusi selamat DAP.

      Maka sebab itulah ketika menjelajah berceramah baru baru ini, Mahathir sentiasa bercerita baik berkenaan DAP dan menyatakan dirinya sekian lama telah tersalah menafsirkan DAP kepada orang Melayu.

      Mahathir lebih banyak bercerita berkenaan DAP melebihi parti PPBM yang diterajuinya sendiri.

      Jika dilihat pada para 4, 5, 6, dan 7 , kita dapat meragui kenyataan Mahathir dan mempersoalkan sama ada selama ini Mahathir berbohong atau selama ini Mahathir jahil berkenaan DAP?

      Apakah selama 22 tahun, baru hari ini Mahathir tahu berkenaan DAP seperti yang cuba disampaikan pada artikelnya itu?

      Atau , hanya selepas UMNO menyisihkannya barulah Mahathir bertukar nada?

      Adakah jika Datuk Seri Najib melayan kehendak peribadi Mahathir, apakah kenyataan terhadap DAP semua ini tidak akan wujud?

      Hanya ada satu sahaja jawapan, sama ada Mahathir selama ini jahil , atau selama ini jahat?

      Kepada semua perkara di atas, satu perkara amat jelas.

      Lim Kit Siang adalah penulis dua buah buku berkenaan skandal kewangan Bank Negara pada zaman Mahathir.

      Kedua buah buku itu tidak pernah disaman atau dicabar kesahihan ceritanya oleh Mahathir. Oleh kerana, ketika itu kuasa dan Perdana Menteri selepas Mahathir adalah dbawah cengkaman Mahathir sendiri.

      Mahathir tahu skandalnya tidak akan dibawa ketengah. Namun , sebaik sahaja Najib Tun Razak menjadi Perdana Menteri , maka Mahathir menyedari Najib adalah Perdana Menteri UMNO yang dia dan kroninya tidak dapat kawal dan kuasai.

      Maka kes kes dan skandalnya mungkin akan terdedah , hatta kes kehilangan wang rakyat melalui perjudian BNM FOREX kini bakal di dedah melalui RCI selepas Task Force menjalankan siasatan awal.

      Apa yang menarik dan menakutkan Mahathir adalah penulis buku skandal kewangannya iaitu Lim Kit Siang bakal menghadapi panel Task Force dalam masa terdekat ini.

      Delete
  44. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  45. Dengar khabar terkini Msia gagal menjadi hos sukan LGBT sedunia utk tahun 2022, yg dimenangi oleh Hong Kong. Salah 1 sbb ialah ketegasan kerajaan utk tidak membenarkan aap2 aktiviti LGBT diadakan di negara ini. Yg paling kecewa ialah Kerajaan Selangor dan NGO 2 penyokong gay yg telah bertungkus lumus membida utk diadakan sukan tersebut di Selangor. Selangor kini semakin terkenal sebagai hab gay yg popular di rantau Asia, akibat dari dasar liberasisasi yg diamalkan oleh kerajaan Selangor terhadap golongan LGBT ini. Salah sorang yg dikatakan penyokong kuat LGBT ni ialah Pizi , dan menjadikan Invokenya sebagai pusat LGBT yg aktif di Selangor. Rakyat dah lama tau dasar PH yg sememangnya menggalakkan LGBT atas nama hak kemanusiaan sejagat. Jika ditakdirkan PH memerintah nanti, jangan terkejut jika Msia akan menjadi pusat pelancongan LGBT dunia yg akan mengatasi Paris dan Amsterdam...tunggu ajelah bala yg akan diturunkan seperti di zaman Nabi Luth dulu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Tun Mahathir pula dinamakan sebagai calon perdana menteri, saya yakin sebahagian besar kepimpinan pembangkang, khususnya PKR akan menolak Tun Mahathir memandangkan antara Tun dan dan mereka mempunyai sejarah hitam diwaktu pemerintahannya.

      “Jadi berdasarkan senario itu, saya yakin pihak pakatan pembangkang akan mengalami kesukaran dalam mencapai kata sepakat siapa yang bakal menjadi perdana menteri sehinggalah menjelang PRU akan datang.

      “Dan sekiranya mereka mengumumkan siapa pun bakal perdana menteri, pastinya akan berlaku perpecahan di antara parti-parti pembangkang kerana masing-masing mahukan orang dari partinya sendiri untuk memegang tampuk utama pemerintahan negara,” tegasnya.

      Justeru itu, beliau yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Subang, menyeru rakyat agar tidak memilih sebuah pakatan parti politik yang amat tidak stabil dari sudut hubungan dan matlamat bersama ekoran masalah permuafakatan yang masih gagal diselesaikan sejak sekian lama.

      “Isu huru-haranya pembangkang kerana tidak ada permuafakatan dan kata sepakat di antara mereka bukan isu baru. Isu ini sudah lama berlaku sebelum wujudnya PAN dan juga PPBM. Isu tidak ada kata sepakat ini jugalah yang menjadi penyebab utama pakatan pembangkang berpecah sebanyak dua kali.

      “Dan sehingga ke hari ini, isu yang sama masih lagi tidak dapat diselesaikan, biarpun dengan adanya Tun Mahathir di pihak pembangkang. Ini memperlihatkan bahawa pakatan pembangkang tidak mampu untuk mentadbir negara dengan baik memandangkan kepimpinan pembangkang gagal untuk menguruskan hal ehwal dalaman parti mereka sendiri,”

      Delete
  46. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...