Monday 20 November 2017

ADAKAH HARAPAN KEPADA PAKATAN HARAPAN?

Hari ini, Isnin jam 11 pagi, pimpinan utama Pakatan Harapan dilaporkan akan bertemu dengan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri, Ahmad Zahid Hamidi di Kementerian Dalam Negeri, di Putrajaya.

Pertemuan itu ialah berhubung status kelulusan pendaftaran Pakatan Harapan yang sejak dikemukakan kepada Pendaftar Pertubuhan atau RoS pada 24 Julai lalu, namun masih tiada khabar berita mengenainya sehingga kini.

Adalah dijangkakan, Pengerusi Pakatan Harapan, Tun Mahathir Mohamad akan mengetuai rombongan pemimpin-pemimpin pembangkang dalam pertemuan dengan Zahid Hamidi itu.

Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim minggu lalu hanya berkata, "tiada kemas kini" dan "tiada komen" apabila ditanya berhubung perkara tersebut.

Secara tidak langsung, ini bermakna Surayati belum mendapat apa-apa "wahyu" daripada pimpinan atasannya berkenaan sama ada Pakatan Harapan mahu diberi kelulusan atau sebaliknya.

Bagaimanapun, kesediaan Zahid Hamidi menerima kunjungan Tun Mahathir dan pimpinan utama Pakatan Harapan sekurang-kurangnya merupakan suatu perkembangan yang sihat dan positif ke arah sistem politik yang lebih baik untuk negara dan generasi akan datang.

Adakah harapan kepada Pakatan Pakatan dengan pertemuan itu nanti?
Beranikah beliau selaku Menteri Dalam Negeri dan pemimpin nombor dua dalam kerajaan memberi jaminan bahawa Pakatan Harapan akan diberikan kelulusan sebelum PRU 14 akan datang?

Atau Zahid Hamidi juga sebenarnya menunggu "wahyu" kerana kuasa mutlak mengenai perkara itu ada di tangan Perdana Menteri, Najib Razak yang akan menentukannya?

Jika demikian, "cukup jantankah" Najib untuk memberi lampu hijau kepada kelulusan Pakatan Harapan yang akhirnya akan membolehkan calon-calon PKR, DAP, Amanah dan Bersatu menggunakan logo yang satu untuk berdepan BN dalam pilihanraya akan datang? (ShahbudinHusin 20/11/2017)

287 comments:

  1. Melengahkan kelulusan adalah satu strategi pihak yg ketakutan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. LARANGAN bertudung di Malaysia? Merepeklah! Tipulah!

      Itu adalah pemikiran saya dahulu. Saya rasa takkanlah di Malaysia, majoriti muslim ni pon nak larang. Tak percayalahhh..tapi bila terkena batang hidung sendiri, baru tahu betapa parahnya Malaysia sekarang ni. Ini serius, tak kelakar (dalam nada sinis).



      Ya, saya salah seorang muslimah yang terkena dengan larangan bertudung utk bekerja ini secara halus.

      Pernah pergi ‘interview’ salah satu NGO sebagai seorang ‘field researcher‘ di mana tugasannya akan banyak berada di dalam hutan berminggu-minggu malah mungkin berbulan.

      Sebelum di ‘interview’ saya diberi questionnaire untuk dijawab yang mana kebanyakan soalannya perihal agama (do you perform religious meditation/rituals, do you perform any diet or fasting, and such..) pelik juga awalnya.

      Tapi teruskan sahaja menjawab sambil berpegang dengan jatidiri sebagai seorang muslimah!

      Bila di ‘interview’ soalan-soalan itu juga yang ditanya balik. Adakah saya perlu memakai tudung 24 jam, adakah saya perlu berpuasa, adakah saya melakukan solat 5 waktu, adakah saya seorang yang sangat ‘religious’.

      Saya menjawab secara jujur sambil berpegang dengan pendirian sebagai seorang muslim. Tapi makin lama soalan semakin pelik.

      Dalam hati.. “kau ni dah kenapa tanya soalan macam tu, dah tentu-tentu kau duduk Malaysia, walaupun Cina tapi macamlah tak faham norma orang Islam..pfttt”

      Rupa-rupanya akhir kalam, selepas berbasa-basi, secara jujurnya orang yang mereka cari dan berharap saya menuruti adalah:

      – Tidak boleh pakai tudung;
      – Tidak boleh berpuasa;
      – Tidak boleh solat

      Alasannya:

      – Mereka takut saya pengsan jika pakai tudung dalam cuaca yang tak menentu dalam hutan;
      – Mereka takut saya pitam jika berpuasa sambil menjalankan tugasan yang berat;
      – Mereka tidak mahu ibadah solat melambatkan perjalanan rakan2 yang lain.

      Saya senyum. Dalam hati, sangat-sangat marah sambil merenung betapa umat Islam dahulu berpegang dengan syariat Islam, walaupun sedang berperang, sedang berhijrah, bahkan sedang dikurung!

      Mereka tidak pernah melonggar-longgarkan ibadah mereka. Semuanya dikerjakan tanpa sebarang masalah. Saya perlu tegas!

      Saya jawab dengan baik, “saya orang iIslam memang itu semua kewajipan bagi saya. Tiada masalah bagi saya walau dimana dan cara bagaimana sekalipun..” (hey, I survive in Sarawak! where the muslims are not the majority.)

      Tapi dia tetap tak puas hati! Dia masih memprovok saya dan menggunakan kaedah diplomasi supaya saya melonggarkan sedikit kewajipan saya, seperti:

      – Boleh nak pakai tudung, tapi tak boleh menutupi leher;
      – Tak perlu berpuasa sebulan dalam bulan Ramadhan, gantikan je;
      – Solat-solat tu, qada’kan je selepas kerja.

      Saya senyum lagi. Dalam hati, “eh Cina ni..pandai pulak ganti-ganti, qada’-qada’ ni. Maksudnya dia tahu la Islam ni macam mana..hmm memang Islam ni kau yang punya nak gubal sesuka hati.”

      Dia dapat rasakan saya masih berpegang dengan pendirian saya, jadi sebagai kata akhir dia suruh saya fikir-fikirkan semula untuk menerima kerja tu.

      Saya tak terima tawaran kerja tu.

      Bukan sebab iman nipis senipis kulit bawang, bukan juga sebab tak mampu terima cabaran untuk bekerja sambil berpegang dengan jatidiri muslim, dan bukan juga kerana mereka Cina (mind you, i befriend with Indians, Chinese, and Ibans too).

      Tapi kerana saya taknak bersekongkol dengan sebuah institusi pekerjaan yang memandang remeh dan menjadikan syariat islam sebagai satu bahan jenaka (ya, mereka gelak secara sarkastik ketika nak menegakkan hujah mereka untuk tidak patuh dengan suruhan dan larangan org Islam. How dare!)

      Delete
    2. Selalu nya .. itu petunjuk yang dia dah ada calun ..

      Kerana itu lah soalan-soalan tanganmu tanya mengarut..

      Kalau puan bersabar dan menjawab dengan tenang pun ....puan tidak akan di ambil ..

      Mereka juga boleh dapat perempuan islam yang tidak pakai tudung .. jika semua calun pakai tudung tentu nya puan tidak menghadapi masalah.

      Mereka juga tak salah sebab ada kelonggaran pakai atau tidak ..

      Masalah mereka ialah agak sukar untuk mendapat calun seperti puan yang bersedia masuk hutan ...itu sebab mereka cuba convince puan seperti itu ...

      Wallahualam.

      Delete
    3. anon 8:51
      Alhamdulillah, barakathillah. Amin

      Delete
    4. kerana terlalu banyak fitnah dan rekayasa bohong akhirnya nanti pakatan harapan bertukar menjadi pakatan haRANAP!

      Delete
    5. Dgn PH, tiada tawaran dedak langsung. Setakat tangkap MO1 n the gang, hapus tol dgn GST, ianya x ada kene mengena dgn 85% drpd 15 juta pengundi yg terdiri dr masyarakat kampung. Turunkan harga barang pun, org kampung xder amik port pun. Depa banyak makan makanan kampung yg terkenal dgn jimat dan harga gila2 rendah tanpa GST.

      Utk pengetahuan, org2 kampung ni, nak dpt RM1000 sebulan pun, susah giler. Kalo cecah RM800 tu, dah kira hebat dah.

      Undi kaum 85% ni lebih berkisar kpd dedak2 spt BRIM, bantuan peneroka, AZAM, TUKUN, bantuan musim tengkujuh dll bantuan tak nampak drpd BN melalui badan2 kerajaan. Jika dikira dgn detail, setiap ketua keluarga boleh memperolehi dedak2 ini sekurang2nya RM2500 setahun dgn mudah dan sekali petik jari je. Tu blom kira bil letrik free lagik. Setakat beratur 8 jam nak amik BRIM, perkara enteng pd mereka.

      Maksimum dedak2, ikut kepandaian sendiri. Ada yg mencecah 100k setahun jika pandai cari peluang tanpa perlu jadi ahli UMNO pun. Mcm abg saya, bantuan one-off tanam sayur 4 relung saja, 3 kali dapat. Yg pertama 14k dan yg kedua 20k dan yg ketiga 15k. Ada dari KEDA, RISDA, MADA, PELADANG blablabla lagik.. ini sumer BN sudah tabur daa..

      Ada apa PH boleh bagi??? Takat nak jimat dgn GST dan harga barang turun, boleh pergi MAMPOS daa. Org kampung pun boleh pikir. Dgn BN, bantuan sudah jamin dpt. Macam2 boleh dpt. Badan gomen adalah BN, ini yg PH susah nak cater lagik. Sodakollah awal la ye..

      Manifesto PH agak mentah dan tidak menyasarkan dedak2 utk golongan sasaran 85% ni. Kpd golongan 15% tinggal di bandar2, teruskan syok sendirilah jawabnya. Khalas!!

      Delete
    6. Pergi telan boom lah kepada pencacai2 Ameno......!! Hapuskan kleptokrasi

      Delete
    7. Abang ko lah yang jadi perosak negara anon kepala bapak 1040
      Juga ko yg mempelekehkan org org kg di pendalaman supaya berminda majukan bangsa dan negara
      Jadi penjilat semata mata nk senangkan diri sendiri
      Lahanat bangsa peel macam ko terus terang aku ckap

      Delete
    8. Adoii RoS ni! Perangai macam Babi!! Nak luluskan pon susah.Macam macam hal alasan bagi!!

      Delete
  2. 2nd..pas pis pus

    ReplyDelete
    Replies
    1. Golongan liberal telah menyalahguna dan menyelewengkan istilah-istilah Islam seperti ‘Rahmatan Lil Alamin'.

      Penyelewengan ini dilakukan bagi mengubah wajah Islam sebenar dan membenarkan perkara-perkara yang bercanggah dengan syariat Islam. Tokoh Islam Indonesia, Prof Dr Anis Malik Thoha berkata, konsep ‘Rahmatan Lil Alamin' adalah istilah Al-Quran dan benar tetapi diinginkan daripadanya kebatilan. Justeru, ia perlu dijaga daripada terus disalahguna.

      "Umat Islam perlu mengawal istilah-istilah seperti ‘Rahmatan Lil Alamin, Wasatiyyah, Adil, Benar dan lain-lain. "Kita perlu memiliki tahap kewaspadaan yang tinggi, banyak membaca dan mengkaji, dan simposium seperti ini perlu diteruskan sebagai pencerahan dan mengelakkan kecelaruan," katanya di Simposium Siasah Syar'iyyah anjuran Majlis Ulama Isma (MUIS) di sini hari ini. Pengarah CASIS UTM, Prof Madya Dr Khalif Muammar pula berkata, golongan liberal mahu mengubah perkara tetap (thawabit) dalam agama dengan membawa kekeliruan dalam konsep ‘Rahmatan Lil Alamin'.

      "Jika kita ubah kefahaman konsep ini, kita telah mengubah agama seperti Yahudi dan Nasrani mengubah agama mereka," katanya. Pensyarah Universiti Sains Islam Malaysia (USIM), Dr Ahmad Sanusi Azmi berkata, adalah menjadi peranan kita semua untuk memberi kefahaman betul kepada masyarakat mengenai konsep ‘Rahmatan Lil Alamin'.

      "Kekeliruan dalam konsep ini telah dimulakan oleh golongan liberal dengan membawa kefahaman dalam kerangka mereka, ertinya semua perkara perlu diberi kebebasan atas nama Islam Rahmatan Lil Alamin. "Sedangkan ia perlu difahami dalam konteks yang betul mengikut Al-Quran sendiri.

      Delete

    2. Sedangkan ia perlu difahami dalam konteks yang betul mengikut Al-Quran sendiri.

      Yang betul tu pulak terlampau fanatik. Contohnya amanat Hadi.

      Bukan kah ada beberapa mazhab dalam Islam .. mazhab-mazhab ini pun ada antaranya memberi kelonggaran..

      Jangan buat simposium yang hanya target pada satu kumpulan ...

      Delete
    3. Rasulullah itu sendiri yg rahmatan lil alamin
      Rahmatan lil alamin maksudnya rahmat seluruh alam
      Rahmatan lil alamin tercakup pada semua makhluk dan segala aspek kehidupan
      Liberal plural itu hanya label
      Jgan melabel org lain semata mata nk pertahankan dogma sendiri
      Tak yah nk bentang hujah prof prof
      Sedang al quran dan hadis ada
      Utk faham kena ada disiplin ilmu
      Setakat nie ada kitab turas yg jelas menerangkan tatacara dalam islam itu sendiri
      Yg selebih nya mohon kepada allah utk beri kita kefahaman dalam berugama
      So bnyak kan baca surah alkahfi pd hari jumaat
      Ikhlas kan hati dan istiqomah
      Insyaalah dapat cahaya petunjuk dari hari jumaat yg dibaca surah ini hingga jumaat akan datang insyaallah
      Bukan ceduk ilmu professor kangkung terus amal
      Tu taksub namanya

      Delete
  3. 3rd mana ostad odi q7? xnk komen ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu momentum baharu berlaku dalam kominiti Cina apabila ceramah yang membariskan bekas-bekas ADUN DAP yang dipecat daripada parti itu bersama bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mendapat sambutan di luar jangka.

      Walaupun sudah dipecat daripada DAP, namun ceramah bekas ADUN Teratai, Jenice Lee dan bekas ADUN Teluk Datuk, Philip Tan tetap dikunjungi oleh komuniti Cina.

      “Terima kasih kerana sokongan padu daripada penduduk Teratai. Anda semua telah membuat kejayaan ini.

      “Saya juga ingin merakamkan penghargaan saya kepada Persatuan Penjaja Taman Muda, Persatuan Kebudayaan untuk Kanak-Kanak Empat Musim, YB Tan Seri Khalid Ibrahim dan Philip Tan,”kata Jenice Lee dalam Facebook.

      Beliau berkata demikian sebagai merujuk satu ceramah di medan selera Bukit Teratai pada malam ini.

      Jenice Lee dipecat daripada DAP selepas PRU 13 atas kesalahan bertanding sebagai calon bebas di DUN Teratai, manakala Philip Tan pula dipecat pada Mei lalu atas tuduhan menyalahgunakan dana.

      Khalid Ibrahim juga telah dipecat daripada PKR pada Ogos 2014 yang menyebabkan beliau telah disingkirkan daripada meneruskan tugasnya sebagai Menteri Besar Selangor.

      Delete
  4. 4th, now everybody can become lobai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum,
      Selawat dan Salam ke atas Junjungan,,,,

      Sejak tertubuhnya PAN, penyebaran provokasi menjadi jadi.PAN yang mengepalai penyebaran ini diikuti rapat dengan sekutu mereka dalam PH, DAP dan PKR serta badan badan seperti SR yang menjadi lidah biawak mereka.Lahirnya pemimpin pemimpin politik provokasi yang diketuai oleh Husam Musa dan Rafizi Ramli dengan berbagai bagai provokasi murahan tertumpu kepada serangan politik yang dikaburi oleh fitnah kepada PAS dan disaluti dengan serangan membangkang kepada BN/Umno.Provokasi yang paling banyak diulang ulang ialah provokasi PAS mahu UG dengan UMNO dengan fitnah fitnah jahat kononnya PAS menerima dedak dari Umno.

      Ternyata satu per satu provokasi murahan ini kantoi.Paling banyak kantoi ialah provokasi yang dibuat oleh Husam.Tuduhannya kepada presiden PAS, tuduhannya kepada kerajaan Kelantan dan apa saja dakwaan kebudak budaknya paling banyak kantoi tetapi dia tidak pernah serik untuk membuat provokasi.Dalam isu saman TGHH kepada SR mengenai fitnah 90 juta itupun Husam masih lagi nak provoke, dakwanya dia ada bukti pemimpin PAS menerima lebih dari 90 juta dari Umno walaupun dalam writ pembelaan SR, tidak ada satupun dokumen atau bukti yang dinyatakan mengenai fitnah itu.Itulah hebatnyya Husam kaki provoke nombor satu negara.

      Begitu juga lain lain pemimpin PAN dan PH, ramai dari kalangan mereka muncul sebagai kaki provoke yang kantoi.Sallehudin Ayub umpamanya, terbaru nak provoke PAS kononnya PAS ialah parti yang suka melebel orang lain hanya kerana kata kata TGHH dalam PH ada penyangak yang menyebabkan PAS tidak boleh bersama.Dia juga mencabar PAS untuk bertanding semua kerusi demi membuktikan PAS parti suci.Parti Suci dan suka melebel ialah cubaan Sallehudin Ayub untuk provoke PAS, dia bukan mahu mengemukan bukti bahawa kata kata TGHH itu tidak benar atau mahu menafikan adanya penyangak dalam PH.Itu kerja pemimpin politik PAN yang kemudiannya diikuti oleh DAP dan PKR juga.

      Begitu juga cybertrooper PH turut juga memainkan sentimen provokasi seperti dalam isu PAS berkecuali dalam perbahasan bajet, diprovokenya PAS tidak berfungsi kerana tidak berpihak. Begitu juga dalam kes Wisma Tok Guru, PAS didakwa sengaja mahu mengusir Husam dengan membeli tanah tersebut dengan harga RM700 ribu.Katanya PAS sama jahat dengan Yahudi mengusir Palastin.Tapi bengongnya cybertrooper ini ialah kerana membuat perbandingan tidak bertempat, Yahudi jahat kerana mengusir Palastin dari tanah air mereka sendiri, tapi PAS pula tidak mengusir Husam tetapi mahu mengambil balik hak yang dicuri oeh Husam.Mana ada sama? Orang kampung yang tak pernah sekolah pun boleh faham!

      Tak cukup dengan itu, ada pula seorang pemerhati politik yang mirip kepada menyokong PH mendakwa PAS berbalah merebut bangunan bukan nak jatuhkan Najib.Ini semua provokasi politik untuk menaikan imej dan sokongan kepada PH tetapi malangnya semua provokasi yang terlalu murah sebegini sudah tidak berkesan seperti di zaman Umno dipimpin oleh Mahathir dulu.kalau zaman itu Umno berjaya menarik sokongan dengan provokasi politik murahan dek kerana penguasaan multi media mereka, tetapi sekarang maklumat tiba dengan cukup cepat dan tepat sehingga sebarang pembohongan cepat disedari.

      PH mahu menggunakan kaedah politik Umno yang sebenarnya sudah lapuk, provokasi bukan senjata lagi untuk memenangi hati rakyat sebaliknya kematangan politik dan tindakan yang benar itu lebih disukai rakyat hari ini,Sudah lapuk taktik menziarahi lawan politik yang sakit di hospital untuk memenangi hati orang kampung yang sudah ada kampung tanpa wiyer, sebaliknya menziarahi kerana BPMS itu lebih disenangi rakyat.

      Oleh itu saya menyimpulkan politik provokasi yang cuba dibudayakan oleh PH tidak ke mana sebaliknya menambah kebencian rakyat kepada mereka dan akhirnya mereka sendiri yang bakal menerima kesan buruknya.

      Delete
    2. tukang provoke dalam pan pula kini kini kena lebih muhasabah diri. kenapa anaknya ditangkap polis dengan bersamanya simpanan 200 butir pil kuda? berbaloikah kata-katanya untuk menyelamatkan malaysia sedangkan darah dagingnyapun tidak selamat dari terjerumus ke lembah hina?

      Delete

    3. Apa yang terjadi pada anak Husam tidak memberi impak kepada masa depan parti..

      Sebaliknya Pemimpin PAS yang di dakwa secara terbuka menerima lebih dari RM 90 juta mungkin jika terbukti akan meranapkan Parti..

      Jadi lebih baik malaun risaukan tentang pemimpin PAS yang jual perjuangan parti dari anak Husam yang tidak menjadi ahli parti ..

      Delete
    4. Zack..apasal kau beria2 sangat membela Husam Kusam ni..kau ade share dalam bizness anak dia tu ke, macam oranr rugi besar nampak? kikhkikokikhkikiki...
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    5. Kiok..kiok..kiok
      Ayam tua dah berbunyi oiiiii
      Lain benar suara ayam tua bapok
      Kihkihkih

      Delete
    6. Zack....

      Berani tak Kojolla pondan bersua muka dengan saya.....??

      Delete
    7. Baik husam daripada lebai hadi yg baling batu sembunyi tgan
      Dah buat amanat kafir kan org buat tak tau
      Dapat perintah terengganu tak semenggah
      Buat amanat pengikut lawan polis konon kerajaan kafir

      Amende nie?
      Pengikut mati katak dia kata syahid
      Gagasan sejahtera?
      Gagasan sejahtera kepala serban dier
      Urus negara fail ada hati nk pegang kuasa
      Pegi jahanam lah

      Geng najib ngan dubuk kepala bapak ko tanya hadi awang ko kafir ke mualaf?

      Tak paham tanya zamihan

      Delete
  5. politik matang tp berani atau tidak kita tgk hasilnya nt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naib Presiden Perkasa, Datuk Ruhanie Ahmad berkata, sebagai bangsa teras, kaum Bumiputera sudah jauh ketinggalan dalam bidang sosioekonomi.



      Pergilah Pavilion, kita gigit jari tengok kedai-kedai dalam tu. Berapa ‘kerat’ orang Bumiputera yang ada kedai dalam tu?



      “Adalah seorang dua yang berniaga itupun gerai-gerai di luar, bukan kedai, sedangkan Melayu adalah bangsa teras,” katanya dalam ucapan pembukaan dalam Forum Belanjawan 2018 - Di mana keistimewaan Bumiputera?, di sini malam tadi.

      Beliau berkata, sejak akhir-akhir ini wujud pelbagai petanda di mana kedudukan sosioekonomi Bumiputera dalam bahaya.

      "Ini bukan kerana kerajaan tidak mempedulikan keselamatan, kelangsungan dan kesejahteraan sosioekonomi tetapi disebabkan kerajaan menyamatarafkan perjuangan dengan bukan Bumiputera.

      “Walaupun tak salah tetapi ia bertentantangan dengan Perkara 153 Perelembagaan Persekutuan di mana segala dasar dan program affirmatif dan ‘empowerment’ sosioekonomi Bumiputera tidak boleh disamaratakan dengan kaum-kaum lain di Malaysia,” katanya.

      Ruhanie berkata, dengan apa yang berlaku hari ini, menjadikan Bumiputera menjadi kelas kedua di belakang kaum Cina.

      “Kita jadi warga kelas kedua. Tapi Perkasa tak reda perkara ini berlaku. Bila bajet 2018, ini bukan ibu segala bajet.

      “Saya pernah jadi Pengerusi Mara, MRSM diwujudkan untuk melonjakkan modal Bumiputera. Bila bajet yang kerajaan beri sama nilai dengan SK (J) Tamil, saya tak boleh terima.

      “Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil hanya 10 hingga 12 orang saja. Bumiputera adalah bangsa teras, perlu lebih,” katanya.

      Jelasnya, tindakan kerajaan yang mahu Bumiputera melabur dalam amanah harta adalah tidak tepat.

      “Kita bukan nak itu, tetapi kita mahukan kuasa membeli. Tetapi, siapa yang perjuangkan nasib Bumiputera?

      “Tak ada yang berani bersuara. Kerana itu, banyak isu-isu yang melibatkan kaum Bumiputera, tidak ada yang bantah,” katanya.

      Delete
  6. ROS sepertinya sudah jadi kaki buli dengan restu pimpinan atasan. Bukannya terlalu sukar untuk tangani soal pendaftaran sebuah pertubuhan. Kelewatan ROS memberi jawapan jelas membuktikan 2 perkara:

    1. Sah ROS telah diperkudakan untuk kepentingan penguasa atau
    2. Ia adalah bukti pengurusan dan pentadbiran di bawah UMNO BN amat lembab dan tahap jadah.

    Andai pendaftaran BERSATU dilengahkan dan dbiarkan tidak berjaya oleh ROS sehingga GE 14, tidak peduli atas alasan apa pun yg diberi, ia adalah DALIL Dan BUKTI kuat bahawa regim UMNO BN di bawah Najib Razak sedang merobek untuk menghalang demokrasi dilaksanakan di negara ini. Ini adalah satu usaha lagi kerajaan kleptokrasi pimpinan Najib Razak sengaja membina padang yang tidak rata untuk terus kekal menang dan berkuasa. UMNO BN sedang mengikat tangan dan kaki lawan sebelum diajak bergusti. Begini kah wajah keadilan dan demokrasi di Malaysia di bawah kerajaan kleptokrasi Najib Razak. Amat malang rakyat Malaysia jika apa yang ditakuti ini benar benar berlaku kerana rakyat dipaksa untuk menerima gerombolan lanun, perompak dan perasuah menjadi pimpinan mereka.

    Kita selaku rakyat jangan biarkan regim kleptokrasi ini terus memperbodohkan dan membuli hak yang Ada ditangani kita. Bangun dan sedarlah wahai warga Malaysia. Selamatkan negara kita dari gerombolan perakus dan haloba ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau ni terlalu berharap sgt utk ppbm diluluskan pendaftaran sedangkan ada agenda lain agar parti sanjungan kau ni akhirnya nanti gagal dululuskan pendaftaran. kenapa agm gagal dibuat sedangkan sejak ditubuh, terlalu banyak masa untuk laksanakan agm? terkini mahathir menyebut bahawa ppbm masih terlalu banyak kelemahan, sehingga dileringkat cawanganpun masih cacamerba. adakah baru kini mahathir sedar atau ini memang rancangan dia? bila ppbm gagal didaftarkan maka untuk pru akan datang anaknya tentu akan bertanding menggunakan lambang parti2 lain yang berdaftar. mukhriz nak bertanding guna lambang pkr? guna lambang amanah? hahahahaha...lupakan ajelah. mukhriz besar kemungkinan akan bertanding menggunakan lambang roket dan bertanding di kerusi selamat dap! jalan menjadi pm semakin hampir. andainya ph menang majoriti, siapa paling layak jadi perdana menteri? tentulah parti yang paling banyak dapat kerusi. mukhriz bertanding guna lambang apa? lambang roket. jadi siapakah dari dap yang layak pegang jawatan pm? sendiri dah boleh jawab. berbalik kepada persoalan asal, ppbm akan jumpa ros. kenapa mahathir yang mengetuai delegasi berjumpa ros dan bukan presiden ppbm sendiri? takut presiden bercakap terkeluar dari skripkah? ini antara persoalan2 yang ahli2 ppbm kena fikir dan renung. adakah benar2 mahathir berjuang untuk ppbm atau hanya mencari peluang mem'perdana menteri'kan anaknya mukhriz. armada tiada dalam perlembagaan ppbm tapi mahathir buat 'dek' je selama ini. kenapa? supaya kejanggalan itu dapat dikesan oleh ros dan akibatnya perdaftaran ppbm terpaksa ditolak. fikir2 apa nasib ppbm akan datang dan jangan syik fikir bagaimana nak memburuk-burukkan umno dan pas... bacaan aku, ppbm memang dirancang untuk gagal oleh mahathir dari awal lagi. macam tak logik tapi jangan lupa bahawa mahathir adalah seorang pemikir politik yang licik. cuma sekarang ini kelicikannya berjaya dikesan, melainkan oleh penyokong totoknya yang sel2 otaknya gagal berhubung...

      Delete
    2. Zahid...suruh jer Pengerusi ROS tu luluskan jer Parti cap munge tu...kalau diluluskan pun...tak kemana nyer ...ahli2 pun dah ramai dok meluat ngan si Matdey ni...penting kan kroni jer si Matdey ni...dia nak naikkan nama si Boboi tu jer...lagi pun perasaan hasad dengki dah menjadi2 kat orang tua ni....lagi lama lagi melalut dan ke laut...

      Delete
    3. Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
    4. Cite mukhriz nie cite dongeng anon kepala bapak

      Jadi konon ko kata mukhriz join dap mukhriz jual owg melayu?
      Memang bodoh punya analogi
      Dan juga fitnah yg nyata

      Delete
  7. Bila ros pun tak bebas ini la jadinyer...makan gaji jer.patut letak bawah raja raja melayu ros ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua patut letak bawah raja-raja melayu.Lebih senang,...tidak perlu ada pru.Najib boleh jadi PM selamanya.

      Delete
    2. Banyak cantik nak serah bulat2 pd PENYAMUN.

      Apa....puak sana dah kecut ker bagai orang nak mampos lemas di atas daratan. Dah angkat benders putih ker......????

      Delete
    3. Dr. Dzulkefly memikirkan bahawa Tum Mahathir ada niat jahat terhadap pariti PAS dan beliau menganggap Tun adalah penentang sebenar hudud.

      Delete
    4. Negeri ulama di serambi mekah penuh dgn sumbang mahram pil kuda dan hiv/aids yg tertinggi di Msia nak cakap pasal hudud lagi?
      Hudud kepala bapak dia!!!

      Delete
    5. M.amak
      A.nak
      H.aram
      A.niaya
      T.ipu
      H.asut
      I.blis
      R.asuah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.amak
      A.njing
      H.aprak
      A.sal
      T.aik
      H.indu
      I.ndia
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.ahafiraun
      A.nak
      H.aram
      A.njing
      T.ua
      H.aprak
      I.man
      R.osak

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.amak
      A.njjng
      H.aprak
      A.ngkuh
      T.amak
      H.anya
      I.kut
      R.asa

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    6. Zack pasar borong...mana taknye banyak berleluasa pil kuda, rope2nya anak beranak Husam Kusam jadi pengedar paling besar kat negeri tu!kikikikkkkkiokikoikkk...
      #REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

      Delete
    7. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
    8. Hudud?
      Ekonomi tak dibetulkan nk potong tangan owg?
      Islam macam nie ker?
      Ini bukan islam ini eropah zaman gelap punya tamadun ko tak belajar sirah rasul ngan riwayat sahabat baginda ke?
      Apa islam tu hudud je ke?
      Nak bincang kan bukan disini lor

      Delete
  8. Harap2 itik serati tak menyorokkan diri bila Tun Mahathir sendiri turun ke gelanggang.

    Hari itu bukan main lagi keletahnya bercakap di tv3 suku & rehat tidur makan (rtm) menghentam PPBM. Bagus jugak kalau 2 toyol (Najib & Zahid) ada bersama bersemuka dgn Wira Melayu Sejati, Tun Mahathir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba suluh diri sendiri aka tengok cermin. Allah maha adil.
      anak pemimpin utama pakatan ditangkap kerana menyimpan pil kuda. kenapa sampai begitu Allah bagi peringatan? bagaimana nak selamatkan malaysia sedangkan anak sendiri kurang jagaan?
      ceramah perdana bertajuk 'mampukah pakatan harapan mentadbir malaysia' yang disangkakan hebat dan meriah rupanya hanya dihadiri oleh ribuan kerusi kosong. kenapa begitu? dengan 5 wakil rakyat yang hebat seperti ds mukhriz mahathir, v sivakumar, khalid samad dan datuk saifuddin nasutionpun orang malas nak datang. sendiri cermin diri beb. jika nak suruh orang datang dengar ceramahpun gagal, mampukah untuk mentadbir malaysia?

      Delete
    2. Pakatan Harapan TIADA Harapan....kikiki...

      Yieeee Haaaaaa!!!..tag line Bapok Macy...kihkih..

      Delete
    3. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
    4. Anak pemimpin bukan maksum anon kepala bapak
      Kepala bapak and family serta puak puak dowg maksum sangat

      Adik noh omar kantoi syabu apa citer
      Baru baru nie sekutu ko mca pun ada kantoi gak per

      Bodoh betul

      Delete
  9. Hang Lekir Phewiit20 November 2017 at 08:19

    Apa yg dikhuatirkan ada, janji~janji dari TPM yg sekadar berjanji, tetapi sukar untuk ditunaikan. Kita sudah banyak melihat bahawa janji~janji Kerajaan tidak lebih RETORIK semata~mata. Hang Tuah pun mengunakan tipu daya ,dan muslihat untuk menewaskan Hang Jebat demi KETAATAN kepada SULTAN al SETAN.Hehehekikikihahahakahkahkah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernahkah tpm tu bercakap benar?

      Delete
    2. Mujahid Rawa Akui PAS tiada apa2 Niat Utk UG Bersama UMNO

      Itu Dulu, tapi bila dah dapat dedak DAP melalui GLC di PP. Cakap dia dah lain. Itu pemimpin lidah bercabang.

      Delete
    3. Nak auta pun tengok oranglah dulu
      Ibrahim libya pun mati katak angkara pas

      Delete
    4. 0819..Hang Lekir..ker...Hang Pelir....kikiki...

      Yieee Haaaaa!!!tag line Bapok Macy...kihkih...

      Delete
    5. 11.15...Macy tu jangan kau sebut2 namanya...dia tengah hangin satu badan tu...tag linenya dituduhnye orang ciplak, bila masa ntah dia patentkan tag line tu jadi milik pala bapak dia? kihkikiokihhkikikiki...
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    6. pakatan harapan > pakat-pakat haRANAP

      Delete
    7. ak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
    8. Pakatan haranap kan impian kepala bapak untuk terus ditampuk kuasa itu mmg dah tentu anon kepala bapak

      Delete
  10. Malaysian Cybertrooper20 November 2017 at 08:19

    Saya harap di dalam pertemuan Tun dengan Wak Komidi tu dapatlah kiranya Tun mintak sekali agar Wak Komidi dedahkan bukti Kad Pengenalan Tun yg kununnya ber"Bin"kan Allahyarham Iskandar Kutty tu. Biar Wak Jahid pun ikut sama terkenchet dalam spender dia.

    #KepalaBapakKau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun M memang tersangat rindu dgn 2 ekor monyet derhaka yg selama ini hanya berani terloncat jerit di belakang-belakang. Tersangatlah rindu hingga nak ditimang-timangnya keduanya sampai ke pucuk atap.

      Delete
    2. Nak tunggu derma drp PH kot ke akaun peribadi?

      Delete
    3. KELANTAN bakal menjadi pasukan kedua wajibkan semua pemain menutup aurat apabila beraksi saingan Liga Malaysia (Liga-M), musim depan.

      Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Bibi Ramjani Ilias Khan berkata, peraturan terbaru itu bagi menggalakkan pemain lebih bertanggungjawab terhadap pematuhan syariah apabila terbabit dalam aktiviti sukan.

      “Bagi memastikan hasrat ini tercapai, penaja jersi Kelantan musim depan, Al-Ikhsan akan bertanggungjawab menyediakan pakaian menutup aurat termasuk kepada pemain import nanti.

      “Ini salah satu pembaharuan pasukan dan saya fikir apabila tampil dengan imej patuh syariah selepas ini, ia jadi kebanggaan bukan sahaja pemain tetapi negeri ini,” katanya, semalam.

      Sebelum ini, kelab bola sepak Majlis Perbandaran Kota Bharu – Bandar raya Islam – Urus setia Belia dan Sukan (MPKB-BRI UBeS) FC yang beraksi Liga Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menjadi pasukan pertama di negara ini mempraktikkan dasar patuh syariah itu.

      Bibi Ramjani berkata, selain skuad senior kempen Liga Super, peraturan itu tidak terkecuali diguna pakai pasukan Piala Belia, Piala Presiden selain skuad futsal lelaki dan wanita Kelantan.

      Bibi Ramjani turut umumkan, The Red Warriors mendapat tajaan syarikat pelancongan, Al-Quds Travel Sdn BHD selepas Al-Ikhsan.

      Delete
    4. presiden ppbm ni duduk uganda ke sampai langsung tidak diberi peranan utama? nak jumpa rospun dikepalai oleh pemimpin lebih 90 tahun. adakah dibimbangi presiden bercakap tidak mengikut skrip rekaan pengerusi? fikir2kan nasib bersatulah, jangan bebankan fikiran bagaimana mencari idea memburuk2kan umno dan pas. selamatkan ppbm daripada diperbodoh-bodohkan oleh pengerusi yang memperkudakan presiden tu!!!

      Delete
    5. Umnopas bukan saja buruk dan busuk tapi bodoh teramat bodoh.
      Bodoh Paloi. Mengamput pandai laa

      Delete
    6. Zahid...suruh jer Pengerusi ROS tu luluskan jer Parti cap munge tu...kalau diluluskan pun...tak kemana nyer ...ahli2 pun dah ramai dok meluat ngan si Matdey ni...penting kan kroni jer si Matdey ni...dia nak naikkan nama si Boboi tu jer...lagi pun perasaan hasad dengki dah menjadi2 kat orang tua ni....lagi lama lagi melalut dan ke laut...

      Delete
    7. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  11. BN terdesak menggunakan jentera Kerajaan Malaysia sebagai senjata melawan serangan padu PH. Sebagai parti memerintah yang memanipulasi setiap perkara daripada prosedur pendaftaran parti sehingga menentukan tarikh pilihanraya, BNl membuktikan mentaliti Dunia Ke 3 masih lagi menjadi teras utama kepimpinan mereka. Tak hairan POTUS Donald Trump dan pimpinan luar negara semakin mengabaikan Malaysia sebagai rakan kongsi terbaik mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1 - Allahyarham Tuan Guru Dato' Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat (Bekas Menteri Besar Kelantan) memotong 45% gajinya untuk disalurkan kepada parti dan juga rakyat sejak tahun 1990.

      2 - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang tidak mengambil sebarang elaun keistimewaan ketika menjadi Menteri Besar Terengganu antara 1999-2004.

      3 - Allahyarham Ustaz Azizan Abdul Razak memotong elaun bulanannya sebagai Menteri Besar Kedah sebanyak RM10,000 daripada RM14,100 sebulan sejak mula dilantik pada Mac 2008.

      LEBIH BAIK MEMILIH LEBAI TUA YANG JUJUR SEBAGAI PEMIMPIN DARIPADA GOLONGAN 'PROFESIONAL' YANG MENCURI.

      Delete
    2. Dlm pas hari ni penuh dgn lobai tiga suku

      Delete
    3. Z..sentap nampak....kikiki...

      Yieeee Haaaaa!!!! tag line Bapok Macy...

      Delete
    4. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Sentap ker tak sentap, bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  12. Tuan Budin, minta sipi sikit, soalanya berkaitan iaitu:
    Apa nasib Melayu BR1M?

    Sebab tak faham2 UMNO diberi petunjuk dan tatacara yg lebih jelas dlm kes Mugabe, Grace Gucci.
    Media2, Agamawan Malaysia pum masih belum matang,ikut telunjuk mcm lembu.
    Itu sebab ditubuhkan sampai ILMU InstitiutL latihan Memprrkasakan UMNO (GESTAPO)
    Caitrompah taek masih sedap melahap mcm zombie.
    Rata2 yg sudah diperkotakan ketahap pemikiran tadika, adalah Melayu2.
    Strategy tadikakan rakyat sgt jelas dikorea utara, dimana rakyat dibenakkan agar taat jumud momok totok.
    Selagi tak mahu keluar kepompong ini, selagi itu lah akan terus malang nasib,...
    Melayu BR1M (aka pemakan Taek)

    JGN SEKALI2 MELATAH NK MARAHKAN HAKIKAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PRU 13 dikenali sebagai tsunami Cina.

      PRU 14 pula akan lebih dahsyat bagai badai gelombang serta gempa Melayu+Cina+India+Khazazan+Dusun+Bajau menggempur ranap KERA-jaan BN (Borosmah Najib).

      Delete
    2. Hanya segolongan melayu saja yg taat setia secara membuta tuli.

      Delete
    3. SEJAK empat tahun terakhir ini, tidak termasuk jumlah pendaftaran baru ahli pada bulan Disember 2017 yang akan datang, PAS telah berjaya mendaftarkan lebih daripada 100,000 ahli baru di seluruh negara.

      Tahun 2014 – 19,764 orang
      Tahun 2015 – 41,431 orang
      Tahun 2016 – 23,559 orang
      Tahun 2017 – 38,949 orang (sehingga November)

      Jumlah pendaftaran ahli baru PAS sejak empat tahun terakhir ini berjumlah seramai 123,703 orang tidak termasuk bulan Disember 2017.

      Pendaftaran ahli baru tahun 2017 mampu mengatasi jumlah pendaftaran ahli tahun 2015 sekiranya pada bulan Disember 2017 nanti, pendaftaran ahli baru dapat diluluskan sekurang-kurangnya 2,483 orang!

      Secara tidak langsung, perkembangan ini membuktikan bahawa PAS sentiasa segar di dalam masyarakat walaupun adakala dilanda konflik dan krisis dalaman namun ia tidak merencatkan perkembangan PAS malah rekod yang dicatatkan telah menunjukkan PAS terus kukuh dipersada politik tanah air.

      Pemfokusan terhadap pengurusan organisasi parti khususnya di bawah pentadbiran Dato’ Takiyuddin Hassan turut membantu menambahkan sokongan dan dukungan masyarakat kepada PAS. Membangunkan sistem pendaftaran keahlian di bawah Jabatan IT dan penyelarasan sistem memproses keahlian yang lebih sistematik turut memberikan kesan kepada perkembangan positif ini.

      Kempen ‘PAS Pilihanku’ yang dimulakan pada awal tahun ini menampakkan kesan kepada peningkatan ahli baru bagi tahun 2017. Kempen ini yang dipengerusikan oleh Dato’ Iskandar Abdul Samad akan diteruskan dengan pelbagai insentif pada tahun hadapan bagi merangsang PAS Kawasan untuk mempergiatkan lagi usaha menambahkan keahlian PAS.

      Pejabat Setiausaha Agung akan menganjurkan Konvensyen Sekretariat PAS peringkat Kebangsaan Kali Ketiga yang akan berlangsung pada 18 November 2017 yang akan datang sebagai usaha yang berterusan untuk meningkatkan lagi pengurusan organisasi.

      Dijangka, seramai 900 orang peserta akan menyertai konvensyen ini yang akan diadakan di Kolej Universiti Islam Dr Zulkifli Mohamad (KUIZM) bermula 8.30 pagi sehingga pukul 6.00 petang.

      Khairul Faizi Ahmad Kamil
      Penolong Setiausaha Agung
      Merangkap Pengarah Konvensyen Sekretariat PAS Peringkat Kebangsaan Kali Ketiga

      Delete
    4. kah...kah...kah...
      Fuyoooo!!!!Malam semalam kat Meru, Kapar, Klang ramai betul orang datang dengar ceramah Fukatan Haprak...paling ramai sekali yang tak nampak ialah MAK LAMPIR...kikiki...orang dah tak caya lagi dah kat PH ni...dulu ramai lah yg datang..sebab ramai ahli pas yg sokong Pakatan masa tu...sekarang ni PAS dah Talak Tiga ngan PKR ..sah harap ler...Jawabnyer..kerusi berborak sama kerusi ler tew...tepat jam 12 tgh malam...kerusi akan berterbangan oleh Mak Lampir...kikiki...

      Yieeee Haaaaa!!!.tag line Bapok Macy..kihkih...

      Delete
    5. Wak Suman...Kesian betullah wak ni, asyik2 bermimpi di siang hari , tak abis2. Tsunami keharuknyelah wak. Wak..wake up from your deep slumber..belajar2lah berlapang dada dan menerima hakikat..inilah PRU terakhir untuk Madey dan PH yang terdesak..tau dan sedar sangat2 hayat politiknye dah sampai garisan penamat...rakyat dah lama tolak dia ! kihkikhkikikiokikiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    6. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Mimpi ker ngigau ker...bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  13. Kata kata si bijan yang manunjukkan umno dah nak mamposssss .Antara yang terkenal adalah:

    Haram jadah - ditujukan kepada peneroka Felda yang dituduhnya tidak menyokong Barisan Nasional.

    Bangang – ditujukan kepada blogger/laskar siber Umno yang bergaduh sesama sendiri.

    Kepala bapak kau – kepada yang menyuarakan kebimbangan pergantungan kepada China akan menjejaskan kedaulatan negara, khususnya Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Stupid (bodoh) – juga kepada yang menyuarakan kebimbangan pergantungan kepada China akan menjejaskan kedaulatan negara, khususnya Tun Dr Mahathir.

    Bangsat – amaran kepada orang Melayu sekiranya Barisan Nasional kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A.KADIR JASIN

      Delete
    2. tunggu "Kepala Bapak Kau" keluar ayat "PU*i Mak kau" bila dia kalah PRU 14 nanti

      Delete
    3. Myanmar Ethnic Rohingya Human Rights Organization (Merhrom) tidak meletakkan harapan terhadap kerajaan Mynmar yang ingin mengambil langkah menyelasaikan krisis Rohingya di Wilayah Arakan.

      Presidennya, Zafar Ahmad Abdul Ghani berkata, kerajaan Myannar telah berulang kali memungkiri janji.

      “Mereka tidak pernah takut pada masyakat antarabangsa.

      “Merhrom tidak yakin jaminan diberikan penasihat Myanmar, Aung San Suu Kyi kerana ketika ini penindasan dan pembunuhan masih berlaku tanpa belaskasihan.

      “Tiada tanda-tanda junta tentera Myanmar akan menghentikan kekejaman mereka,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

      Zafar Ahmad berkata demikian sebagai respons terhadap laporan Sinar Harian hari ini ‘Myanmar bertindak’ di mana Myanmar sedang mengambil langkah menyelasaikan krisis Rohingya.

      Menurutnya, di dalam perjanjian persefahaman Bangladesh dan Myanmar untuk penghataran pulang pelarian Rohingya pula tidak di dedahkan kepada umum isi kandungannya.

      “Ia boleh menimbulkan pelbagai persoalan meragukan kerana etnik Rohingya sangat bernilai untuk di perdagangkan ketika ini,” katanya.

      Delete
  14. Tindakan si pengecut yg tewas sebelum bertarung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila rakyat dah tolak BN, pihak yg satu lagi pakai lah lambang apa pun atau tak ada lambang langsung pun tak ada masalah.
      Apa yang kecoh sgt?
      Sebelum ni cakap mcm konfiden je boleh mng. Penang, Kedah, Perak, Selangor, Kelantan yg mng pru sebelum ini, guna lambang apa?

      Tua pun bodoh lagi hantar komen.

      Delete
  15. Harapan adalah logo
    Barisan adalah logo
    Gagasan sejatera logo

    Kalau harapan dihalang logonya
    Nk dpkai logo apa
    Menafikan nya semakin mnyebabkan harapan semakin kukuh
    Walau berlogo bebas
    LAWAN TETAP LAWAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapan nak pakai logo apa...apa kata pakai logo pala bapak kau aje. habis citer...tak payah nak nyusahkan pala otak kau lagi! kihkikioikikikiki...

      Delete
    2. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete


  16. Zahid kena pertimbangkan dengan kira congak....dosa-dosa dia bukan sahaja pada Anwar tetapi pada Tun Mahathir yang dihina..

    Jangan tambahkan beban dosa yang nak di bawa..

    Dan masa untuk Zahid tunjuk taring dan tekan Najib sangat sesuai.. dengan meluluskan PPBM..

    Jangan harap lah Zahid akan kekal sebagai TPM selepas PRU..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid...suruh jer Pengerusi ROS tu luluskan jer Parti cap munge tu...kalau diluluskan pun...tak kemana nyer ...ahli2 pun dah ramai dok meluat ngan si Matdey ni...penting kan kroni jer si Matdey ni...dia nak naikkan nama si Boboi tu jer...lagi pun perasaan hasad dengki dah menjadi2 kat orang tua ni....lagi lama lagi melalut dan ke laut...

      Delete
    2. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  17. Better wakjahid luluskan je tanpa melengah lengah dgn birokrasi

    Andai coalition harapan ppbm tak diluluskan calon ppbm akan bertanding atas tiket bebas akan tetap kami sokong atas dasar perjuangan menentang puak kepala bapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi ditekan lagi kami bangkit gagah berdiri di belakang ayahanda Tun Mahathir.

      Delete
    2. M.ohon
      A.llah
      H.ukum
      A.gar
      T.erus
      H.ancur
      I.blis
      R.enta

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Z ko jangan ler tekan perut mak ko tu kuat sangat ...dah lah dia tengah bunting karabau tu...nanti terberanak plak dia...kikiki...

      Yieee Haaaaa!!!tag line Bapok Macy...kihkih..

      Delete
    4. Zack...

      Aturkan ''Showdown face-to-face' antara saya dengan puak2 bacul & dayus itu.

      Delete
  18. HUSAM SAHKAN ANAK DITAHAN KERANA MILIKI DADAH

    NAIB Presiden Amanah, Husam Musa mengesahkan anaknya, Ahmad Syafi ditahan kerana memiliki 200 biji pil metamfetamin dan mengatakan beliau tidak dimaklumkan mengenai reman anak itu sehinggalah hari ini.

    Adun Salor itu berkata beliau akan memberikan butiran lanjut mengenai isu ini selepas menemui anaknya.

    "Saya hanya mendapat tahu anak saya, Ahmad Syafi direman di Mahkamah Kota Bharu atas tuduhan memilik 200 biji pil kuda, jam 5.22 petang tadi (19 November 2017), apabila seseorang menghantar imej laporan Malaysiakini melalui Whatsapp.

    "Sehingga kini, tiada pemakluman rasmi oleh polis dibuat kepada saya mengenai penahanan itu," katanya dalam satu kenyataan yang dimuat naik di akaun Facebook.

    https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/23606/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Husam Janapari barua kini terus terngadah
      Dituduh Hj Hadi, tapii bukti tak berani dedah
      Rupa2nya dia anak beranak berniaga dadah
      Kini amik ler ngko, Husam iblis haram jadah

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    2. Kes di London, kemain si Husam dabik dada
      Iblis ini mmg ler jagoh dlm buat propaganda
      Dituduhnya Hj Hadi rasuah tapi bukti tak ada
      Rupa2nya dia anak beranak beniaga pil kuda

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Delete
    3. Bertambah KUSAM ler muka Si Husam tuuuuu...kikiki...

      Yieeeee Haaaaaa!!!!tag line si Bapok Macy..kikihkih...

      Delete
    4. Haramjadah....pantun sampah hentam sembrono masih mucul lagi, pantun hilang budi pekerti & nilai2 bahasa......!!

      Tak cukupkah pengajaran yg tealh saya berikan semalam.....??

      Delete
  19. Dengan rombongan Tok Det dan Kak Wan Jijah ke pejabat beliau di Putrajaya, satu lagi peluang keemasan DS Zahid Hamidi untuk dapat satu lagi ‘political mileage’ menjelang PRU. Sebelum ini beliau telah dapat ‘political mileage’ yang amat berharga diberikan oleh Lim Guan Eng ketika banjir di Penang dan PKR ketika ziarah Anwar di HKL.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andai zahid memudahkan urusan ROS tanpa melengah
      Lengahkan
      Political mileage utk zahid
      Tanpa perlu nk buat taktik bodoh utk dapat sokongan rakyat

      Delete
    2. Pakatan Harapan TIADA Harapan kikiki....

      Yieeee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    3. Rakyat Msia yang waras pun peliklah..nak buat apalah PH ni susah2 buang masa dan tenaga untuk mengemis ihsan ROS pasal logo tu..lulus ke tak lulus, bukan memberi apa2 impak pun pada parti yang nyawa2 ikan ni. Dalam keadaan ramai ahli2 cap munge berdedai kuar parti seluruh negara dan sok sek2 yang mengatakan Allah dah beri bayaran cash kpd Husam kusam dan PAN bila anaknya ditangkap polis, apakah ada sebarang harapan lagi PH ni nak menang dalam PRU nanti? Madey dan Kak Wan sepet KL, sedar2lah dan bukak mata tu seluas2nye..jangan samapi dikata rakyat..dah lah hidung tak mancung, gigi pulak yang tersorong2! kikhkikikoikkikhkiki
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    4. This comment has been removed by the author.

      Delete
    5. Kojolla...

      Dulu kenapa kamu melarikan diri dari bersua dgn saya, mana kejantanan kamu, HARAM JADAHHHHH....!!!

      Delete
  20. Semakin dekat tempoh mandat tamat
    Semakin lahanat taktik si kepala bapak
    Setelah taktik yg di lakukan sebelum ini backfire
    Bukan sikit yg backfire
    Tapi banyak event barisan lahanat yg kaput
    Trrtonggeng menyembih nk kenakan pihak lawan dgn permainan isu yg menjijikkan
    Ni pula main kan taktik halang menghalang
    Dasar pengecut
    Dasar penakut
    Lempar batu sembunyi tangan
    Dasar tewas sebelum berjuang
    Wei ini kata nk bela rakyat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semakin dekat nak PRU semakin ramai ahli cap Munge caklik but...kikiki...

      Yieeeee Haaaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    2. Kojolla Sialan....

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  21. Memudahkan urusan seseorang amat dituntut dalam Islam. Apatah lagi sesama Islam. Keputusan RoS untuk melengah-lengahkan pendaftaran Pakatan Harapan walaupun semua syarat telah dipenuhi amatlah menghairankan. Apa yang susah sangat?

    Kalau kita menyusahkan urusan orang hari ini, besok-besok orang akan menyusahkan urusan kita. Kalau tak kena kat kita pun, akan kena dekat anak-beranak kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana mudahkan urusan dgn kerajaan bn? Hulur dulu $$$$$$

      Delete
    2. Zahid...suruh jer Pengerusi ROS tu luluskan jer Parti cap munge tu...kalau diluluskan pun...tak kemana nyer ...ahli2 pun dah ramai dok meluat ngan si Matdey ni...penting kan kroni jer si Matdey ni...dia nak naikkan nama si Boboi tu jer...lagi pun perasaan hasad dengki dah menjadi2 kat orang tua ni....lagi lama lagi melalut dan ke laut...

      Delete
    3. Kojolla Siallllllll....

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  22. Bela rakyat kakak dier
    Ni nk kekal kan kuasa dgn taktik yg penuh bangsat

    ReplyDelete
  23. Lulus atau tidak pembentukan PH,rakyat kenal parti2 dlm pakatan,itu yg mana nak dipangkah.
    Sorry le umnoo,pas,dan geng2nya esp mca dan mic,sayornara.....enough is enough.
    Kes rm2.6 dan puluhan bdn2 milik kej dirompak,tiada maaf bagi mu kepala bapak ko dan kumpulan penyangak kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid...suruh jer Pengerusi ROS tu luluskan jer Parti cap munge tu...kalau diluluskan pun...tak kemana nyer ...ahli2 pun dah ramai dok meluat ngan si Matdey ni...penting kan kroni jer si Matdey ni...dia nak naikkan nama si Boboi tu jer...lagi pun perasaan hasad dengki dah menjadi2 kat orang tua ni....lagi lama lagi melalut dan ke laut...

      Delete
    2. Kojolla Sialan.....

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  24. Memohon pusat menyundal dgn ROS
    Lebih mudah prosedurnya dari mohon sebuah parti siasah yg berjuang utk membela rakyat marhaen
    Apakah ini wassatiyah?
    Tabayun lebih sangat?
    Atau puak lahanat dah desperate?
    Sampai nk guna taktik pengecut
    Disgusting creature

    ReplyDelete
  25. 9.04 mimpi le kamu,tak pandai baca sifir politik,sape nak caya dgn zahid lagi,gila pun kes,jumpa penderma arab yg dah mati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia nak adun rungkup shahrulzaman yahya bekas ceo KUB Technology yg dah bungkus tu jadi MB Perak.
      Kalau orang ni jadi MB kenduri sakanlah dia dgn project kerajaan negeri
      Orang umno patut tahu kenapa KUB Msia bungkus. Ibu pejabat di jalan yap kwan seng tu pun terpaksa dijual.

      Delete
    2. kah...kah...kah...
      Fuyoooo!!!!Malam semalam kat Meru, Kapar, Klang ramai betul orang datang dengar ceramah Fukatan Haprak...paling ramai sekali yang tak nampak ialah MAK LAMPIR...kikiki...orang dah tak caya lagi dah kat PH ni...dulu ramai lah yg datang..sebab ramai ahli pas yg sokong Pakatan masa tu...sekarang ni PAS dah Talak Tiga ngan PKR ..sah harap ler...Jawabnyer..kerusi berborak sama kerusi ler tew...tepat jam 12 tgh malam...kerusi akan berterbangan oleh Mak Lampir...kikiki...

      Yieeee Haaaaa!!!.tag line Bapok Macy..kihkih...

      Delete
    3. Sialan kamu Kojolla....

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  26. Kini kempen kepala bapak semakin janggal
    Meraban dan keluar dari manhaj sebenar perjuangan parti mereka yg lahanat tu

    ReplyDelete
  27. KIKIKIKIK..KUI..KUI...

    KEMPEN SELAMAT KAN.MESIA KUNUN OOO...!
    ADE KEMPEN SELAMATKAN ANAK SENDIRI
    ADE KEMPEN SELAMATKAN CUCU COMANGO
    ADE KEMPEN SELAMAT DI GANTUNG DNG TALI
    ADE KEMPEN SELAMAT PARTI TEGAK BERDIRI


    KIKIKIKIKI... MOHON MRNINGGAL DAN BERAMBOSSS



    .....KIKIKIKI...KUI...KUI...KUI...!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tua yg masih berniaga..
      Kihkihkihkih

      Delete
    2. Semakin tua semakin kengkang
      Semakin tua semakin jongang
      Berak senang pagi petang
      Tinggal di mana? Bukan di reban
      Tapi di bawah jambatan

      Delete
    3. Z mak ko dah bersalin ke belum...riang nampak nak dapat adik kembau...kikiki......

      Yieeee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...

      Delete
    4. Kojolla Siallll........
      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete

  28. Nak komen salah, no komen salah...
    jadi semua sereba salah...
    Nak lulus kalah, tak lulus kalah...
    jadi BN takut kalah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikkikiki... takooooootttnyerrrr... mohon meninggal le klu takooot.... kikikiki..

      Delete
    2. Amiiinnnnnn.. mohon Umno-BN cepat meninggal.. Amiiiiin ya Rabb...

      Delete
    3. 1016...baik tak yah komen....kikiki...

      Yieeeee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkikih...

      Delete
    4. 1027...yg meninggal tu ko!!!

      Delete
    5. 1016 tahniah!
      gubahan lirik terbaik hari ini,
      simple tapi MENGERIKAN umno bn, moga jadi kenyataan, umno bn KALAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
  29. KIKIKI..KUI...KUI..KUI...

    MOHON MENINGGAL DAN BERALIH
    SELAMAT KAN ANOK CUCU TOK WAN
    ADE YG LISBO COMANGO & PENAGIH
    ADE ATI SELAMAT MESIA PALO MANGANG



    KIKIKI.. KUI... KUI.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. si Husam muka KUSAM tu buka PALO MANGANG...tapi OTAK MENGONG...hikhikhik...

      Yieeee Haaaaaaa!!!!!tag line si Bapok Macy...

      Delete
    2. Zack...

      Aturkan dgn budak puaka Kojolla pertemuan saya supaya kita dapat bersaksi dia benar2 Jantan menegakkan kebenaran.

      Thanks a lot.

      Delete
  30. ROS menunggu wahyu dari Kak Ros....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukannya pala mak kau yang sakit pinggang kena tutuh kaw2 dengan BANGLAMAN, tanpa sebarang peri kemanusiaan...sampai sakit pinggang, teru kau kena sapu minyak cap kapak kat pinggngnya! kikhkikikikhkikokiki...
      #REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

      Delete
    2. Z...tu lah sapa suruh mak ko tu Bunting Karabau tiap2 Tahun...kan dah sakit pinggang..dah lak tu...dalam sakit tu sempat gak dok mengengkang kat Chow kit...kikiki...

      Yieee Haaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      p/s..GN banyak ko dapat untung malam tadi...bila ko nak belanja aku...

      Delete
    3. 12.20..Adalah sikit Bro..kali ni sayur2 aku menjadilah..timun, kacang panjang, cili ..semuanya dapat sambutan tinggi dari pemborong, rege sekarang pun ngam jugaklah, bolehlah buat tampung perbelanjaan harian keluarga tercinta. Setakat nak belanja kau seminggu pun takde hal beb..sonang2 roger2lah den nanti..bereh boh!

      Delete
    4. Kojolla ker...GENG NAJIB SIAL ker...

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  31. Cai2 berhujah mcm anak2 tak habis sekolah
    Kalu PH tak guna satu logo, apa yg masalah
    Sebenar nya Cap Munge tau dah takut kalah
    Kih kih...Madey kepala bapak, lu boleh belah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiiiii...Oiiiii..Ayam den lapaih..
      Dah tua lapaih pi laaa..bukan ada harga pun
      Kihkihkihkih....

      Delete
    2. kihkihkih...al maksydnyerrrrr!!!

      Pakatan Harapan TIADA Harapan....kioki...kiok...kiok...

      Yieee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkikih...

      Delete
    3. Tak ada harapan KEPALA BAPAK KAMU....!!

      Toksah cakap banyak, butikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  32. Kpd Raja Auta Taik Kuda(RATK)

    Pembangkang yg mng di Selangor, Penang, Kelantan, Perak & Kedah guna lambang apa? Lambang parti masing-masing atau lambang satu perikatan spt BN?

    Tua nak mampus pun bodoh lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RATK...Raja Auta Taik Kuda....ker ATAU...

      RATK...Raja Auta Taik Kucing...kikiki...

      Yieeee Haaaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
  33. Zack pasar borong dgn hujah ala-ala beruk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tua yg masih berniaga..Auwww
      Kihkihkih

      Delete
    2. Terror lah mak ko Z...tua keladi tu...dah ler badan mak ko macam lidi...bila dah Bunting ...tu yg nampak tambah lentik pungkoq mak ko tu...macam mana gigolok tak teliuk!!!kikiki...

      Yieeee Haaaaaaa!!! tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    3. Kojolla Sial....

      Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  34. Dengar khabarnye..kehadiran DSNR dan DSZH ke Hospital tempohhari adalah atas undangan terdesak Nuar KS. Agenda utama yang hendak dinyatakan oleh Nuar adalah memohon jasa baik dan merayu agar logo PH diluluskan. Nuar KS tau betapa pentingnya logo PH ni diluluskan kerana hidup mati Madey Al Kutty dan dirinya bergantung kepadanya. Kiranyee, Nuar nilah yang sememangnya berjiwa besar kerana sanggup menebalkan muka memohon ihsan w/pun DSNR puas dihina dan dikutuknya sesuka hati. Betullah apa yang ramai cakap kat luar sana tu..kalau orang yang terdesak yang tahap gaban mcm Nuar KS dan PH ni..taik yang terapung dilautan, disangkanye pelampung, akan digapai dan dipautnnya sepenuh nyawa demi kelangsungan hayat pilitik nyawa2 ikan mereka!
    # REFORMASIMADEYMATIJADIB**I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam tua yg kuat berangan angan
      Tak laku dah oiiiii...
      Kihkihkih

      Delete
    2. kah...kah...kah...

      GN Logo cap Hidung ke cap Ayam...kikiki...

      patut ler tak laku si Mamak Matdey tu ayam tua ropenyer...tapi kalau di panggang pun SODAP....kikiki...

      Yieeee Haaaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    3. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, nak tahu logo ker Sogo ker, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  35. Kejora berhujah macm budak tadika...hujah sekadar nak tunjuk kuat je.padehal kosong macam najib dok kepoh sana sini jgk

    ReplyDelete
  36. Melayu BR1M adalah projek ternakan besar2an UMNOBN, direstui PAS.
    Dulu doktrin disemarakkan melalui BTN (ada juga perkataan Negara).
    Sekarang doktrin ala Korea utara dimampankan melalui media utama,sekolah,U. Malah sebuah Institiut Latiham Memperkasa Umno sudah tertuboh sebagai ganti.
    Malaysia ditahap membentuk masyarat jumud totok tahap extreme.
    Penjawat,GLC,Pelajar,Ketua kampong Imam,dihantar utk basuhan otak.
    Bak advertising blast ,dan perception constructio, Caitrompah taek dilantik utk jerit kehendak UmnoBN. Jeritan adalah juga utk mempamir seolah UMNoBn dpt sokongan.
    Agama,Rezeki,Payung, Peluang Sukan semuanya diInstitusikan. Malah tiket bola pun dibawah kawalan UMNO.U dont have to ask or know anything, UMNO KNOWS.
    Marhaen hanya perlu sandarkan keupayaan berfikir sendiri.

    ReplyDelete
  37. Yang ni memang lawak jenaka terhebat sejakmerdeka..ada cakap2 dari dalam PAN yang mengatakan penahanan anak Husam Kusam tu adlah satu konspirasi politik yang direncanakan utk memalukan Husam dan PAN. Konspirasi kejadah apenya beb..dah tentu terang2an anak Husam Kusam cuba lari bila nampak polis datang dan bergelut bila ditangkap...dan dalam poket ditemui 200 pil kuda..logiknye kalau tak bersalah buat apa nak lari...takut kerana salah lah tu. Mungkin kalau 1-2 biji, bolehlah dibawak berkira kata kegunaan sendiri...ni 200 biji..dah tentu terang2an untuk diniagakan, berkemungkinan besar pengedar beb. Walau apa pun musibah yang menimpa Husam Kusam, berlapang dadadan bersabar ajelah..sesungguhnye apa yang berlaku tu adalah hikmahnya tu !

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN! ko nak tahu....

      Malam semalam ...kat Meru, Kapar, Klang...ramai betul MAK LAMPIR...ribu-ribu dok dengau ceramah Fukatan Haprak...sampai tak boleh nak masuk dalam dewan dek terlampau sesak....pas tu tepat jam 12 tgh malam...MAK LAMPIR main baling2 kerusi plak......kikikikiki...

      Yieeee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    2. 12.44...Ye ke? KAH KAH KAH 1000x
      ...untuk RATK, Zack jual pungkoq kat pasar borong, Wak Suman Si Luman dan Macy yeeee haaaah..kalau nak buat lawak , macam nilah caranye...baru ade class beb! Khhhikiokikihkikikiki..#REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    3. Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  38. Sebenar nya, PH dah bau bunga2 ketewasan
    Takkan lah kalah sbb ROS tak beri kelulusan
    Isu satu logo hanya utk nak dijadikan alasan
    Parti haprak yg tiada hala tuju dan wawasan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa lagi...masa ni lah Jubbo patut bubar. Tak m tu GN dan1231 tag team perception building kunuun.Lawak la hangpanii

      Delete
    2. kah...kah...kah...

      1238...sentap ler tew...

      Relax Brother, Brother Relax....kikiki...

      Yieee Haaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

      Delete
    3. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Nak relax ker, nak mengamuk ker..itu semua tak penting. Yg paling utama adalah toksah geromal melalut & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  39. Kurang 10 peratus rumah PR1MA dijual petanda rakyat tak mampu


    PERBADANAN PR1MA Malaysia, yang kini sedang dalam pelbagai peringkat membina sebanyak 141,661 unit rumah PR1MA dilapor hanya berjaya menjual sebanyak 11,944 unit rumah — satu petanda bahawa kebanyakkan rakyat di negara ini tidak mampu untuk membeli rumah.

    Jumlah itu menunjukkan bahawa rumah-rumah PR1MA yang berharga di antara RM100,000 dan RM400,000 masih di luar kemampuan purata rakyat Malaysia.

    pr1ma

    Sebuah inisiatif Bank Negara, Housing Watch, menganggarkan sebanyak 57.6 peratus isi rumah di negara ini, yang memperoleh pendapatan bulanan sehingga RM5,999 hanya mampu membeli rumah berharga RM354,111.

    Satu lagi angka petunjuk ialah, isi rumah dengan pendapatan kurang atau sama dengan RM1,999 hanya mampu memiliki rumah berharga di antara RM112,200 dan RM124,700.

    Ketika dihubungi oleh SunBiz, PR1MA mengakui bahawa kebanyakkan pemohon digugurkan di peringkat pembayaran, dan mereka yang sukar mendapat pinjaman dari pihak bank sekaligus tidak dapat meneruskan pembelian, sebab itu skim Pembayaran Fleksibel (SPEF) diperkenalkan bagi membolehkan pembeli-pembeli mendapat jumlah pinjaman lebih ting

    ReplyDelete
    Replies
    1. macamana nak buat? najib matematik 25-9=15!

      apa harapan yg ada lagi dgn kepala bapak lanun ni?

      Delete
    2. Projek Pr1ma dan Ppamm adalah trick Jubbo utk menyelamatkan penaju. Kawasan binaan selalunya yg tak laku jual.
      Wang rakyat juga akhirnta membantu penmaju.
      Jubbo mmg lahanat
      Kalu diafrika, ada Grace Gucci.
      Malaysia ada Mah Berkin.
      Ya Allah, engkau pupuskanlah
      Melayu dan Islam songsangnya sekiranya mereka tidk ubah haluan.

      Delete
  40. "When a country goes bust, it simply means it will face severe recession, wages will fall while living costs go through the roof, businesses will shrink or close down completely and millions will become jobless with no safety net!

    Then, we will have to go begging to the IMF or World Bank for a massive loan to tide us over. With those loans will come stringent conditions which basically means the party is over.

    Will Najib be there then to say sorry and make amends? No way! And that is the measure of the real evil in Najib and his government of thieves. They know it! They are willing to go for broke due to their utterly corrupt and murderous nature, their greed for money and the good life, totally at the Rakyat's expense."

    harapan apa lagi yg ada pada kepala bapak lanun ini??

    credit to donplaypuks.

    ReplyDelete
  41. Adussss...perut lapau plak dah...aku pi makan dulu lah....nanti sambung balik...lagi pun si GN dan si Cikgu Math boleh layan Cai2 Haprak tu....

    eehhh lupa plak...sebelum tu...

    Yieee Haaaaaa!!!tag line si Bapok Macy...kihkihkih...

    ReplyDelete
  42. 12.56...Kau ade perasan tak sejak pagi ni si Macy Yieeeee Haaaaa tu tak muncul2 lagi, nape eeek? Dia masih merajuk lagi ke tag linenya kena kidnap. Atau dia dah.....? Huuuh...selisih malaikat 44 ! kihkikihkikikikikiokikhkik.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tuu, mana kejantanan kamu hanya berlagak di depan komputer saja.

      Hilaian pontianak kamu bagai polong puaka dah mencerminkan betapa kamu ini adalah perosak agama & bangsa. Samalah kamu macam Najib, cakap besar di belakang2 saja tak ada keberanian berjumpa bagai anak jantan.

      Delete
    2. Aiiik..Wak Seman Si Luman masih ada kat sini lagi ke? Ingatkan wak dah balik ke Felda Taib Andak untuk menyambung projek sia2 dan tak berfaedah wak menghasut warga kat situ. Takpe lah, wak..buatlah apa yang patut asal wak bahagia ! Kita orang doakan yang terbaik untuk wak ajelah yeeee...Lupa nak tanya. cawangan cap munge wak kat situ masih aktif atau dah bubar di angin lalu? kikhkikiokikhkikokii...
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIB**I

      Delete
    3. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  43. Isu satu logo buat cai2 PH gelisah gundah
    Semua rencana Matdey biol penjilat ludah
    Dulu blh menang P.P, Slgor, Klntn, Kedah
    Inii nak satu logo, nak dibuat apa ke jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tunggu apa kesudahannya setelah rombomgan PPBM datang ke pejabat Registrar of Sialan (ROS). Nak tengok betina Itik Serati itu berani tak dia berauta menganiaya peram permohonan pendaftaran kami. Dulu kata alasan logo, lepas tuu konon mesyuarat agung. UMNO yg gagal mengadakan pemilihan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) bertahun-tahun si betina Itik Serati ini tak kisah pun.

      Apa punya Ketua Penjarah nie, sekor lagi HARAM JADAHHHH......!!!!

      Delete
    2. TIADA KESUDAHAN............sebab Wak Jahid tidak datang ke ofis hari ni bila rombongan pemimpin Party Harapan sampai. Mereka cuma berjumpa KSU Kementerian dalam Negeri. Mereka dimaklumkan, ada beberapa perkara yang Pakatan Harapan tidak buat untuk melayakkan ROS luluskan permohonan mereka. Tun M cakap, alright, Harapan akan ikut cakap mereka, bukan susah benar. Perkara kecik tapi ROS tidak maklumkan kepada Harapan menyebabkan ketua-ketua harapan terpaksa buat rombongan ke KDN.

      Delete
    3. Baru dapat berita,rombongan Madey Al Kutty dan kak wan sepet kipas lipas dah sampai ke pejabat ROS. Mereka hanya bertemu dengan KP ROS aje tanpa kehadiran DSZH. KP ROS menegaskan, pemberitahuan ketidak hadiran TPM tersebut telah pun dimaklumkan kpd Madey dan PH, tapi dia masih berkeras juga untuk datang ke pejabat ROS.KP ROS juga menambah, satu tarikh lain akan dimaklumkan kemudian untuk pertemuan tersebut. DSZH dikhabarkan sedang bermesyuarat dengan DNSR berkaitan dengan urusan penting negara yang memerlukan keputusan segera. Dah tentu urusan negara perlu diutamakan jika dibandingkan pertemuan mengenai kelulusan logo PH ni. Nampak gayanya, membazir masa dan tenaga ajelah kedatangan Madey dan rombongnnya tu...bukan salah ROS kan, dah dimaklumkan lebih awal tentang pembatalan pertemuan tu, tapi degil nak datang jugak...sapa suruh, macam lah tarikh lain tak boleh jumpa? Nampak tersangat2lah terdesak PH sekarang ni kan!

      Delete
    4. Jahid Sontoloyo dah ikut jejak Najib Pengecut sembunyi dalam kain bini.

      Sekarang nie giliran tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  44. Dalam satu kenyataan terkini yg dikeluarkan oleh LGE, dia menyatakan dengan bongkaknye Kerajaan persekutuan tidak memnghulurkan sebarang bantuan kpd Penang semasa banjir lepas. Tambahnya, tiada bantuan juga diberikan untuk meringankan penderitaan mangsa2 banjir. Perkara ini didedahkan oleh Rafizal Abd Rahim, KP umno Penang. Beliau juga menyfatkan LGE sebagai seekor buaya tembaga, yang mengigit kaki orang yang melepaskannya. LGE lupa jasa ATM, Bomba, JPAM dan berbagai lagi agensi2 kerajaan yg bertugas siang dan malam untuk meringankan beban mangsa banjir. Takkanlah dia tak perasan rm150 juta yang telah diluluskan oleh DSNR untuk pembinaan 13 projek tebatan banjir dan peruntukan akan ditambah dari masa ke semasa mengikut kemampuan Federal. Dia juga lupa atau buat2 lupa sapa yang dengan muka tak malu, menelefon DSZH pukul 3 pagi untuk merayu agar dihantar aset dan personel ATM untuk menangani bencana tersebut. Inilah yang dikatakan orang yang tak mengenang budi...madu yang diberi kerajaan, dibalasnya dengan tuba pulak. Ini ke bentuk politik matang yang menjadi prinsip dan polisi kerajaan DAP dan PH di Penang...lu pikirlah sendiri beb!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah geromal, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...?? Bila nak bersua dgn saya, haaaaaaaaa.........??

      Delete
    2. Alaaah Wak ni, buat2 lupa pulak...hari tu weak juga yang cakap nak jumpa saya kat himpunan krepekbasi di padang PJ Timur tu..penat say menunggu sampai habis program, tak nampak pun muka wak..dengar khabar, wak dah balik awal ke JB. Takpe lah wak..nak wat camna, takde jeki kita nak jumpa...INsyaAllah lain kali ajelah..jika diizinkanNya!
      #REFORMASIMADEYKUTTYMATIJADIBABI..

      Delete
    3. Blog2 Pro Jubbo dan Pas takut buka ruang komen yg telus. Dan langau spt GN terus terpaksa hurung jerit sini.
      Selagi GN dan caitrompah Pelesu pasir masok sini, selagi tu nmpk siapa yg panik. Mudah sj

      Delete
    4. Tak kira Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah beralasan mat maslan, geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  45. Tampa satu logo PH blh menang P.P, Slgor, Klntn, Kedah
    Kalau satu logo seluruh Malaysia Pakatan sapu bersih
    BN satu logo haram jadah harta negara dimentakedarah
    Rakyat melopong jadi tongong umpan brim juga e-Kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. KERA2jaan Borosmah & Najib beserta gerombolan, jentera2 & cybertroopernya semua tak boleh pakai, PENGECUT PENAKUT & PERANAP Negara.

      Delete
    2. Habis tu, apa yang sibuk sgt nak daftar PH utk guna satu logo bg pru nanti? Kalau dah yakin mng, tak dak logo pun boleh menang kan?

      Tua pun bodoh lg kau ni.

      Delete
    3. Betul lah tu Pak man kadok Ooi. Tak sangka kau ni makin tua makin bodoh.

      Delete
    4. Si Itik Serati betina tuu tahu tak apa itu 'logo' dan berasal dari mana...??

      Apa kejadahnya 'logo' dijadikan alasan mat malasan untuk menganiaya peram permohohan pendaftaran kami itu...??
      Itik Serati betina itu lulusan dari mana yer, sekolah jenis kebangsaan & universiti UKN ker....??

      Delete
  46. "BLESSING in DISGISE"
    Apa nama!!Omputih cakap!!
    2 party DAP dan Bersatu kena.
    Apa maknanya tuan-tuan!!masa diambil lebih dari 100 hari,baru nak bagi tahu,2 party ada problem.
    1. BN-Najib dah tak kuat!! gunakan ROS untuk
    Kucar-kacirkan PH,SUPAYA NAMPAK TAK BERSATU.
    2.cUBA DISTRACT MOMENTOM PEMBANGKANG AGAR BERGADUH SESAMA SENDIRI.
    3Buatkan mereka tak focus pada issue sebenar.

    alhamdulillah pengerusi dan president PH,COOL dan Aware semuanya.
    Bermakana,dari buruk di ubah jadi opportunity!! hebahan untuk rakyat,supaya mereka tahu,najib/bn takut untuk berhadapan satu lawan satu,simpati ini akan beri kelebihan besar pada PH meraut simpati dari pengundi atas pagar...

    Biarkan hanya president2 shj bergelut dgn ROS..

    perjuangan diteruskan!! ayuh,amanah/dap/ppbm/pkr..berjalan terus..
    no more turning back...

    LAWAN TETAP LAWAN..

    ReplyDelete
  47. Perjuangan utk menggunakan satu logo wajib diteruskan.

    Mudah-mudahan kalau kalah pru nanti, ada alasan yg sgt kukuh...sbb PH tak ada logo.

    Muahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luahan bengap lagi bodoh dari budak School Drop-Out.

      Tak kira ler kamu ni Kojolla ker..Geng Najib ker...

      Toksah geromal & memandai-mandai, buktikan dengan action bagai anak jantan. Tak malu ker, asyik 'Lip Service No Action' sebiji macam Najib...??

      Bila nak bersua dgn saya, ada kotey kah kamu, haaaaaaaaa.........??

      Delete
  48. Laaah...wak lari ikut pintu belakang rupanya bila Tun n gang datang pintu depan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah 'trademark' & keperibadian KERA2jaan Borosmah Najib beserta gerombolan, jentera & cubertroopernya.

      PENGECUT, PENAKUT, BACUL, DAYUS & PERANAP NEGARA.......!!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...