Saturday 23 June 2018

RUPANYA HANYA SETELAH UMNO HILANG KUASA, BARULAH SHAHRIZAT SEDAR DIRI UNTUK PERGI....

Ketua Wanita UMNO, Shahrizat Jalil hari ingin mengumumkan persaraannya daripada dunia politik.

Sempena mesyuarat perwakilan secara serentak Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO seluruh negara, beliau dilaporkan membuat keputusan mengundurkan diri  daripada semua jawatan di peringkat cawangan, bahagian dan juga kebangsaan.

"Satu perkara dalam politik, kita mesti tahu bila mahu pergi. Saya telah berada dalam politik terlalu lama.

"Inilah masanya untuk saya pergi bagi memberi laluan kepada wajah baru yang lebih muda dan lebih segar," ujar Shahrizat lagi.
Hmmmm....rupanya hanya setelah UMNO hilang kuasa dan BN kalah pilihanraya, barulah beliau sedar untuk berundur dan bersara.

Kalau BN tidak kalah, adakah Shahrizat sedia berundur untuk memberi laluan kepada wajah baru yang lebih segar menerajui Wanita UMNO?

Andai BN masih berkuasa, pastilah Shahrizat masih lagi tercongok menjadi pengampu dan pembodek kuasa sebagaimana biasa, malah mungkin paling awal menuntut jawatan menteri sebagaimana yang pernah dijanjikan oleh Zahid Hamidi kepadanya.
Bagaimanapun, sambil menghormati keputusannya untuk bersara itu, mahu juga ditanya soalan, adakah hutang NFC yang melibatkan keluarganya dengan kerajaan sudah dijelaskan?

Setakat Mac lalu, dalam jawapan di Parlimen, Kementerian Kewangan mengesahkan NFC masih lagi berhutang sebanyak RM248 juta dengan kerajaan.

Bila nak bayar hutang tersebut? (ShahbudinHusin 23/06/2018).

93 comments:

  1. duduk dalam kondo dediam je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yong........bersara dari politik tak bermakna hutang burn....

      Hutang tetap hutang......bayor tetap bayor yong.
      Tak bayor di sini........akhirat kena bayor juge....

      Delete

    2. Phantom si hantu raya tak bertuan...kau tak rasa pelik ke kenapa Menteri Kewangan Enggan Ulas KWSP Hilang RM6.09 Billion Dalam Masa Sebulan?







      Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) menyaksikan nilai pelaburannya dalam 10 syarikat awam tersenarai (PLC) turun 12% atau RM6.09 bilion, sebulan selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang menyaksikan perubahan dalam kerajaan untuk kali pertama dalam sejarah Malaysia.

      Agak melucukan, Menteri Kewangan, Joseph Lim Guan Eng enggan ulas kerugian pelaburan KWSP sebanyak RM6.09 billion di Bursa Saham kerana mahu melihat dahulu laporan tersebut. Bodoh punya Guan Eng! Tidak berani hendak menghadapi kenyataan keeer ???

      Si Ah Beng ni sekarang rakyat tengok lain macam pulak lah..sejak jadi menteri, dah semakin gila glamer dia ni. Tak sah kalau dalam sehari takde satu PC dari MOF...dedah itu lah ...ini lah..konon nak tujuk dia buat kerja..pirrahhh. Macam2 fail yang dibawak keluar..mula2 red file..lepas ni blue file...kemudian yellow file pulak. Kalau dah terlalu sibuk dengan file2 tu..bila nak betulkan kewangan negara haah???? Dia ni rakyat nampak sejak jadi menteri kewangan dah jadi macam kera dapat bunga pulak lah....





      Menteri Kewangan sibuk mencari kerugian yang dialami oleh 1MDB sedangkan Kerajaan Malaysia telah kerugian RM6.09 billion hanya dalam tempoh sebulan pemerintahan Pakatan Harapan. Baca laporan The Edge, di sini.

      Kenapa Menteri Kewangan yang gila publisiti tidak mahu membuat Sidang Media mengenai kerugian KWSP berjumlah RM6.09 billion ini?

      Delete
    3. Ekonomi Malaysia kian gawat, merudum. Ah Beng.. menteri keawangan yg tak kompeten. Menteri bidan terjun tanpa track record yg boleh dibanggakan...setakat jaga negeri macam Penang tu..orang buta pun boleh. Pendek kata, semua menteri Kera jaan Pakatun no value!!
      Hari2 ada saja berita tak menyenangkan dari para menteri ini. Auta & kelentong je lebih. Dunia sedang ketawakan kita bhai !!!!!!

      keh..keh..keh...Harrrk Tuiii..kikikokihkikikik..

      Delete
    4. 42 juta masok mengeram dalam akaun peribody kepala bapaaak ko.......apa ko tak pernah sentuh hal ni badigol...??

      1 trilion hutang tak nak ngaku........ropenya bayaran jaminan tak dikira walaupon akhirnya by hook or by crook kena jugak dibayar dengan duit......bukan dengan kertas.

      Semua duit.......duit derrrrma
      Semua beg........beg hadiah

      Woiiii......tak sangka punyalah zuhud.......hidop guna duit orang sedekah.......pakai pon yg orang bagi.

      Phuuiiii !!!

      Delete
    5. betul tu geng najib....disebabkan tun dan guan eng....china hilang US514 billion dalam waktu seminggu.....jahat ph ni...

      klu ko bodoh sangat ekonomi, baik dok diam2....

      macam najib ko tu.....dah bodoh, sombong pulak tu.....eeee......menteri kewangan paling bodoh

      Delete
    6. Hahahaha....klu lagi byak cybertrooper mcm gn ni ade wujud dalam umno mmg lingkop terus dan pupus la umno.nk kempen pun tak reti2

      Delete
    7. Bro Dad & Jamesdean.......bodoh sombong tu udah memang berakar umbi.

      Dulu kepala bapaaaknya dengan confident bagitau tak derrr duit yg hilang dalam 1MDB........tapi sekarang dah u-turn kata dia tak tau pon ada duit yg terseleweng dalam 1MDB.

      Apa punya konar lerrr yeoooppp...
      Semua tak tau.......

      Delete
    8. Menganjuk celah kangkang barulah dia ni tahu..
      Lain2 manalah dia ni tahu.

      Delete
    9. cybertrooper macam Geng Najib ini ok bia dia tak mengkopipes.

      Dia jadi robot bila asyik kopipes.

      Perlu di panggil Robot Najib.

      Delete
    10. Geng najis bodos dgn pasaran saham...kwsp bukan berniaga saham di klse...kwsp tak rugi satu sen pon...buat ape MoF nak buat ulasan?..

      Delete
  2. sprm jgn lupa pada sharizat...kasi bongkar semua kebobrokan umngok selama ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan risau.....it's in the list.

      Delete
    2. "Ijat" geng baik dengan "Rose" sejak sekolah, classmate.

      Dah takda opis besar penuh dengan jongos jongos budak suruhan di Pejabat Perdana Menteri (PMO), dapat berbual berleretan dengan minum air quinoa yang mahal mahal tiap hari, mana dia nak pegang jawatan Wanita Umno lagi.

      Delete
  3. rakyat masih ingat bagaimana bodekan sharizat...perancangan allah lebih baek...bersedialah untuk duduk sebilik dgn kakmah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak pasti dia ada kes yang membolehkan nya di penjara macam Rosmah.

      Pinjaman RM250 juta itu di atas nama suami dia. Kalau ada bukti dia pengaruhi keputusan itu, lain lah.

      Kot dia lepas, sebab sudah banyak sangat kes 1MDB Najib, Rosmah, kuncu kuncu dan jongos jongos nya dalam 1MDB itu.

      Delete
  4. Dalam politik, kalau dedak dah habis, buat apa nak tunggu lagi. Contohnya mcm macai kat blog ni. Dulu ramai. Sekarang tinggal Geng Babuji dan albanjo saja. Ish.. Ish.. Ish.. Oh ye, dulu masa BN memerintah, ada 13 parti gabungan. Tp bila kalah, dari 13 cuma tinggal 3 je. Yg dua tu pun belum tahu lagi sampai bila akan bertahan.
    Kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeop......jangan2 yg tinggei tu sorang ajerrr tapi guna macam2 nama......ye idaaakkk...??

      Delete
    2. setuju dgn bro phantom...
      konon2 geng dia kat sini ramai le tu..

      Delete
    3. Mohamed Noor dan cai2 Haprakan yang bersepah2 macm sampah hanyut kat blog ni...saja nak tanya lah..korang perasan tak ..............
      Kerajaan PH 'U-Turn' Lagi, Seperti Biasa Umum, Kaji Dan Batal








      Berita terkini.....Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran dilaporkan berkata bahawa semua restoran perlu mengambil pekerja tempatan sahaja sebagai tukang masak bermula Januari tahun depan. Kata beliau semalam,
      "Kami mahukan orang tempatan diambil bekerja sebagai tukang masak. Tiada kompromi…kami beri masa hingga 31 Disember untuk berbuat demikian. Jika gagal, kami tidak dapat bantu lagi".





      Hari ini, ketika ditemubual The Malaysian Insiders, beliau berkata arahan pengharaman tukang masak asing hanya merupakan cadangan dan masih memerlukan perbincangan dengan pihak berkepentingan. Tambah beliau lagi, tiada keputusan tegas yang diambil. Kata beliau,
      Tiada keputusan lagi. Kita perlu berbincang dengan pihak berkepentingan.
      Beginilah Kerajaan PH yang macai-macai Tomayo pilih. Buat keputusan terburu-buru. Umum... kaji balik. Umum... tarik balik. Kerjaan PH, Kerajaan 'u-turn'. Apa taknya PM pun chief segala U- turn..sekejap kata HSR nak dibatalkan..bila kena sergah dengan orang Jepun..terus kata kaji semula. Kata handal sangat dan tak akan tunduk pada ugutan sesapa pun..tapi kerana nak merayu kredit yen, kena tunduk jugak..apa nak buat, taik kambing bulat2.. Ini olang..cakap tak selupa bikin...termasuklah menteri2 kabinet haprakan yang lain tu..cakap berputar2 macam keeliiing mabok todi campur ketum bhai. Cissss...nyesal tak abis sesapa yang memangkah PH dulu tu !!!!

      keh..keh..keh..Harrrk..Tuiii ..kikikkihkikokikihkikiki..


      Delete
    4. Woiii Hancaiiii......elok jugak dengan cadangan utamakan peluang kerja untuk rakyat Msia dulu.......kalo ada lebih baru bagi pada rakyat asing.

      Pendatang kat Msia ni pon udah berrrrjuta-juta.......ini yg buat peluang pekerjaan rakyat Msia jadi sempit.

      Apa salah dulukan rakyat sendiri.....??

      Asik bagi kerja pada rakyat asing..........sampai majikan2 Msia dah kesedapan lebih suka ambik orang asing bekerja sebab boleh bayar gaji kurang berbanding bayar gaji pekerja Msia.

      Majikan2 lokal dah keseronokan menggaji orang luar.........tanpa mereka melihat apa akibat dan risiko dalam sosio ekonomi dan sosial negara jika kita terlalu bergantong pada rakyat asing dari orang tempatan.

      Tolong jangan butakan mata..........tengok berapa banyak masalah sosial yg berlaku dalam negara ekoran dari terlalu ramainya pendatang asing.

      Dari segi sosio ekonomi jugak.......berapa banyak wang di salor keluar dari Msia kepada negara2 asal mereka.

      Jika kita dulukan orang kita.......tentu yg senangnya orang kita dan negara kita jugak.

      Kera di hutan disusukan.....anak sendiri mati kebulor.

      Delete
    5. Phantom si hantu raya tak bertuan..isu kat sini ialah kenapa lah menteri yang berkaitan tu suka2 aje keluarkan statement tanpa memikirkan risiko dari kata2nya tu. memanglah kita sokong agar rakyat tempatan diberikan keutamaan dalam mengisi jawatan di negara ini..tapi bila dah keluar statement macam tu kena lah bertanggung jawab.

      Hari ni dalam paper, pengusaha2 restoran india muslim dah bising dan vokal berkitan isu ni...lepas tu senang2 aje si menteri kata dia akan kaji semula dengan pihak yang berkepentingan pulak. Sebelum ni, dia tak mengadakan sebarang pertemuan atau perbincangan dengan pihak yang berkepentingan tu ke haah...tak tanya pendapat mereka dulu ke sebelum buat keputusan macam tu ???

      Kalau digelar kerajaan dan menteri2vHaprakan ni kaki U- Turn..buat keputusan flip flop, kau orang marah..melenting setinggi gunung Kinablau, tapi terimalah ..itulah hakikat yang sebenar2nya..Betul tak bhai ????

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuuuiii..kikikhkikokik

      Delete
    6. geng najis da keluar nanah ke bontot kau sampai ckp ramai cai2 berkeliaran kat blog ni...kikiki dasar lembu da bodoh sombong pulak tu ni kan blog pro ph takkan kita nak sibuk kat blog bn yang penakut tu...
      yang kau suka jadi langau kat sini buat apa kalau tak happy dipersilakan berambus.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Woiii samdol.......apa dalam DNA ko tak derr Uturn kaaa...??

      Dulu kepala bapak ko kata......mana ada duit 2.6b dalam akaun dia.......kalo ada pon takkanlah bodoh nak masokkan dalam akaun peribody.......last2.......errrrr sebenarnya ada duit.......tapi 2.6b tu duit derrrrma.....

      Kenapa dari awal lagi tak cakap teruuusss tu duit derma........apasal uturn banyak kali.....bagi macam2 excuse mula2 kata tak ada duit..........ape kehei susah bebenor nak ngaku ada duit 2.6b dalam akaun peribody.....???

      Dulu ketika merasmikan Program Pegawai Integriti Bertauliah (CeIO) di Putrajaya, pada Februari 2012..........kepala bapak ko kata sumbangan atau derma kepada parti politik haruslah dimasukkan ke dalam akaun rasmi parti dan bukannya akaun peribadi.

      Katanya, tindakan itu perlu bagi mengelakkan ahli politik menyalah-gunakan nama parti semasa mengutip derma ataupun wang berkenaan disalah-gunakan bagi tujuan peribadi.

      Tapi apa kehal lepas tu UTURN...???

      Geng Naga........berapa punya banyak blunders laaaa woiii....apa luuu tak nampak kaaaa...???
      Phuuuiiii !!!

      Delete
    9. Jangan salahkan Geng Najib, itu adalah hak dia untuk membela ds najib. Dia juga bela rakyat indon, nepal, india, bangla, myanmar dan viet. Ini semua kerana rmak dia jual pjki kat bangsa asing ni, sbb tu Geng Najib marah kalau bangsa ni dihalau. Mak dia nak makan apa kalau tak jual puki? Dulu ada najib dapat la rezeki sikit tukang cyber. Sekarang 100% harap duit jual puki mak dia kat bangsa asing utk makan dan byr duit internet cafe. Bini Geng Najib dah dia contract dgn Geng Negro..dah barai beb..huhu jangan marah ya Geng Najib. Sabar separuh dr imannnn..hehehehe

      Delete
  5. Maaf Tuan Admin......teman mintak laluan nak off topic.

    MOHD Nizar Najib, the son of former prime minister Najib Razak, has won the the Pekan Umno Youth chief's post uncontested.

    “What needs to be done now is to be rid of arrogance, money politics and everything that is negative. We must win back the hearts of the youth.

    ==============================

    Dengan DNA yg udah sedia berakar umbi ni.........dulu kini dan selamanya umno tak boleh berubah.....

    Kalo udah gitu acuannya......gitu juga lerrr kuihnya.
    Takkan acuan lain........kuih boleh jadi lain.

    Angkuh bongkak
    Tamak haloba
    Pecah amanah
    Penyelewengan
    Penipuan
    Rasuah
    Cash is King
    Tidak telus
    ANTI KEBEBASAN BERSUARA
    (mulot rakyat akan dikekang dan dibisukan sehabis-habisnya dari bersuara)

    Sorry to say.......Umno dan semua yg di atas berpisah tiada.
    Semua yg di atas......tetap akan berterusan.

    Kalo mereka berkuasa kemungkinan besar "fake news law" akan dikuatkuasakan semula.....

    Apa saja kritikan dari rakyat yg tak selari dengan mereka akan dicantas dan dihukom di bawah akta "fake news"........sama macam dulu ramai rakyat jadi mangsa.

    Jadi...dulu kini dan selamanya tiada beza.......no difference.
    At last they'll be back to square one......period.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fobia jgk macai2 hina dgn umno..umno akn lenyapkan rejim firaun ph satu hari nani dgn izin NYA.

      Delete
    2. UMNO veteran leader Tengku Razaleigh Hamzah says the party has to undergo a clean-up and renewal to redeem its integrity which seems to be getting detached from its struggle.

      The 81-year-old UMNO Gua Musang Division chief, who is contesting the party presidency on June 30, said the party must give priority to changing its leadership style as UMNO leaders had been labelled by the people as “arrogant, too elitist and difficult to make appointments with”.

      Saying that he would highlight these should he be elected as the UMNO president, Tengku Razaleigh, who is fondly known as Ku Li, said such an approach could be the “cure” with regard to the people's perception of the party.

      “We want to ensure that the party's policies can cure UMNO, particularly in the aspect of integrity which was previously viewed as less favourable by society.

      “(UMNO leaders and members must) try to behave, not engage in things disliked by the people, such as corruption and so on,” he said to reporters after a meet-and-greet session with Selangor UMNO leaders and representatives here last night.

      =============================

      Bro maacaaiii........kenapa agaknya Ku Li nak buat pembersihan umno supaya integriti dapat dipulihkan dan membuang sikap bongkak sombong...??

      Adakah sebab umno kurang integriti......atau tidak berintegriti.......dan jugak memang betol sombong/bongkak...??

      Kalo dah bagus sangat.......tak payah buat pembersihan dalaman.........baik jalankan saja cara yg dulu kini dan selamanya tu.
      Tak gitu yeop...???

      Dah orang umno sendiri yg cakap.......maka silalah cerminkan diri.

      Delete
    3. teman rasa yeop bila tengok je cermin macai tak nampak muka depa yeop...macai cuma nampak muka lembu je.
      hehehe alamak agak2 teman kena bala tak nanti kerana menghina macai2 semua ye la kalau ikut kata si mak lembu tu sape2 yang hina umno akan diberi bala oleh Allah yeop...

      Delete
    4. Yeop.....nampak lembu korang sikit takotnye.......jangan nampak baaadaaakkk udah lerrrr........takot terrrsampok tak pasei ajerrr yeoooppp......

      Delete
    5. Mohd Azam,

      Bukan fobia, ha nya "hina dgn umno", macam awak kata.

      "rejim firaun ph"? Awak di mana pada 9 Mei? Bukan kah PH menang pilihanraya umum?

      Awak faham ke konsep demokrasi? Siapa menang pru tidak firaun. Keluar lah dari gua awak itu.

      Delete
    6. Anak najib menang tak tanding bukan kerana dia diberi laluan..dah tak ade pemuda yg sanggup rebut jawatan dlm umno lagi...tambah beban...

      Delete
  6. Kau pergi tanpa pesan
    Hanya tinggal batu nesan
    Baru kini aku perasan
    Sudah tua tak berkesan!

    Kemana hati nak ku bawa
    Hajat menteri tak sampai pula
    Gara2 Presiden dengan makwe
    Rakyat benci songlap giler!

    Kini baru aku tahu
    Memang seksa bela lembu
    Takde kerja dok melahu
    Hutang bayar berjuta ribu!

    Mat Sengeh dah janji aku
    Jadi menteri masih laku
    Sayang parti terjunam kaku
    Si Sengeh pun dah tiga suku!

    Bros Pakatan..tumpang tanya
    Ada ke jawatan untuk..saya?
    Takde kerja, lembu teraniaya
    AmeNo mampoi..apakan daya..!

    ReplyDelete
  7. Tahniah DS Shahrizat...sesungguhnya DS memang sorang yang bermaruah dan berintegriti tinggi. Rakyat nampak perjuangna DS selam ni dalam parti dan BN bukan untuk mendambakan sebarang jawatan mahupun untuk kepentingan diri..tapi semata2 untuk membela nasib rakyat marhaein melayu. Ini lah yang patut menjadi ikutan dan teladan untuk pimpinan gewnerasi akan datang...sepatah swepeeti daloam lirik lagu Dato Ramli Sarip...Aku menulis bukan kerana nama, tapi kerana sifat kasih sesama insan.

    TK tidak terhingga dari ahli akar umbi UMNO, khususnya pergerakan wanita atas segala pengorbanan DS memartabatkan kaum hawa di negara ini..ialah jika nak dibandingkan DS dengan " Mak cik " meroyan yang kalah bertanding dulu tu..umpama DS ni ibarat Intan permata...dia..kaca tepi longkang aje lah. Semoga DS terus mencurah bakti sebagai ahli UMNO biasa...Tabik DS !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah jugak pada lembu-lembu yg diternak di kondo telah dapat selesaikan masalah kekurangan bekalan daging lembu

      Kalo dulu kita banyak bergantung pada bekalan dari negara luar......sekarang tidak lagi.

      Dengan adanya lembu2 spesis kondo ni.........kekurangan bekalan daging lembu dalam negara sudah pon berjaya diatasi.

      Kelaaassss gituuuu....!!

      Delete
    2. YB Salahuddin , menteri pertanian kerajaan Haprakan yang baru tu ..takde rasa malu keer??
      Kalau NFC tu tak bagus dan merugikan..apasal nak diteruskan jugak projek tu dan ada hati nak jadikan Johor sebagai pusat ternakan lembu pulak.

      Katanya yang diplih jadi menteri sekarang ni semuanya hebat2 belaka..pasal tak boleh cetuskan idea sendiri..tak malu ke tiru idea orang lain haah ??? TSMY tu rakyat tabik...dia ada jugak beri idea untuk suruh rakyat berkebun sayur sendiri untuk jimatkan perbelanjaan...tu lah pasal harga tomato sekarang turun kat pasaran sebab rakyat dah ramai yang tanam tomato kat tepi2 rumah. Kat KL lagi hebat...tomato ditanam ditengah2 jalan sebab kekurangan tanah di sekeliling rumah bhai !!!!

      keh..keh..keh...Harrrk..Tuuui..kikikikihokik..

      Delete
    3. Hooray..hooray..GN umno totok..gn umno totok..selepas ni..Gang KuLi..kalo x gang KJ..yg hampir dna najib..x lain x bkn..gang zahid..tukar kulit tp daging sama..
      Hahahahantu daging lembu kondo bravo salehat..bravo G oing N ut..

      Delete
    4. JAHANAM !! PENCARUM KWSP BAKAL TERIMA BENCANA

      Dengan kerugian lebih RM 6 billion ringgit duit pencarum KWSP, sudah jelas menampakkan bahawa kerajaan pada hari ini tidak mampu untuk mentadbir negara apatah lagi untuk membela nasib rakyat.

      KWSP mengalami kerugian apabila saham dalam 10 buah syarikat merudum jatuh ekoran ketidak stabilan ekonomi dibawah pimpinan kerajaan Mahathir sebagai Perdana Menteri.

      Sebelum ini laungan selamatkan Malaysia menjadi kegilaan kepada pengikut Mahathir nampaknya gagal apabila Guan Eng sebagai Menteri Kewangan gagal untuk menstabilkan bursa saham dan dengan beberapa polisi baharu membuatkan pelabur mengambil pendekatan menarik kembali pelaburan mereka.





      Apa jawapan yang Mahathir akan berikan selepas ini? Adakah jawapannya akan menyalahkan kerajaan Barisan Nasional walaupun kerugian ini bermula selepas Pakatan mengambil alih tampuk pimpinan negara?

      Apa yang pasti kini jika saham saham yang dipegang oleh KWSP terus menjunam akan memberikan satu bencana kepada pencarum yang mana wang mereka dipotong dari gaji dan majikan setiap bulan.

      Dan jika ditakdirkan pula KWSP bankrap, maka kesemua wang pencarum juga akan lesap begitu sahaja dan siapa pula akan dipersalahkan selepas itu? Dah tentu lah cai2 yang memangkah PH dalam PRU yang lepas tu kan !!!!

      Delete
    5. Bodohnya Geng Naga.....NFC memang udah gagal......apa hasil NFC.....ada ko nampak..??

      Sekarang ni tempat ladang ternakan NFC dengan pintu gerrrbaanggnya yg besar tu udah jadi tempat jin bertendang........ditinggalkan begitu ajerrrr....

      Duit habeh tapi ladangnya tak jalan........jadi dari tempat tu terbiar dan ditinggalkan gituuu ajerrr........ada lagi baik Kerajaan Baru sekarang manfaatkan tempat tu...........ye idaaakkk...??

      Kalo kerajaan Pakatan ambik cara pengurusan yg sama macam NFC dulu.......memang hancaiiii bebbbb............jawabnya ternak lembu dalam kondo lerrrr....

      Sekarang ni kerajaan nak MANFAATKAN tempat yg ditinggal terbiar.......yg gamaknya lalang pon udah sama tinggi dengan orang..........

      Ko reti bahasa ke tak Geng Naga......bukan kerjaan ambik bulat2 ikot cara pengurusan NFC tu........tapi kerajaan hanya nak manfaatkan tempat yg terbiar tu ajerrrr.....

      Small small donwan to die......after big trouble people.
      Phuuuuiii !!!

      Delete
    6. KERANA TERLALU TAKSUB MENTERI TERPAMER KEBODOHAN DIRI

      Kerana terlalu taksub dengan pengurangan kadar GST dari 6% kepada 0%, menteri pertanian dan industri asas tani, Salahuddin Ayub terpamer kebodohan diri sendiri.

      Kalau tak berapa tau tak kisah tapi kalau dah tak cerdik dipilih sebagai Menteri itu akan membawa kepada masalah.

      Mungkin terlalu bangga menjadi Menteri, Salahuddin Ayub telah mengatakan bahawa harga barangan makanan seperti sayur, ayam dan daging lembu telah mengalami penurunan sebanyak 30 ke 50%.



      Rasanya seluruh rakyat Malaysia mengetahui bahawa barangan yang disebut oleh menteri pertanian ini tidak termasuk dalam barangan yang dikenakan dengan cukai GST.

      Jadi bagaimana Salahuddin boleh mengatakan barangan berkenaan mengalami penurunan harga apabila GST dikurangkan kepada 0%?

      Mungkin selama ini Salahuddin tidak pernah membeli barangan keperluan harian maka oleh yang demikian beliau tidak tahu apakah barangan yang dikenakan GST dan yang tidak dikenakan GST.

      Ini menunjukkan bahawa kepimpinan kerajaan pada hari ini adalah lemah hinggakan perkara yang sebegini mudah pun jemaah menteri boleh tak tau. Ni baru 40 hari memerintah..kalau tunggu 5 tahun lagi..lagi jahanam dan punah Msia dikerjakan mereka..betul tak Phantom hantu raya tak bertuan, cakap aku ni ?????

      Delete
    7. Geng Najus masih ulangi cerita temberang kerugian kwsp kerana kejatuhan pasaran saham....bursa saham rugi untung tiada kaitan dgn kwsp ngok..kwsp bukan beli saham di kkse....kwapbvuma apongkan saham dan bayar dividen kpd pembeli saham..

      Delete
  8. Berita sahih lagi panas yang terkini bhai !!!!

    Police report to be lodged soon against former Bank Negara Governor and current MACC chief.

    June 23, 2018 Raggie Jessy




    THE THIRD FORCE

    The Third Force will undertake today to lodge a police report against former Bank Negara Governor Tan Sri Zeti Akhtar Zeti (hereinafter referred to as “Zeti”) and current MACC chief Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull (hereinafter referred to as “Shukri”) on two counts – one, for a possible attempt on the duo’s part to maliciously implicate Dato’ Seri Najib Tun Razak (hereinafter referred to as “Najib”) in a conspiracy to siphon RM2.6 billion from 1MDB, and two, for a possible attempt on Shukri’s part to implicate Najib in a conspiracy to subvert investigations into the RM2.6 billion controversy.

    The report shall be lodged at the Balai Polis Sri Hartamas in Kuala Lumpur at 8.00 pm today. The decision to lodge the report follows the failure of both Zeti and Shukri to respond to a notice delivered via The Third Force, the link to which is provided below herein.

    Zeti and Shukri have 48 hours to respond to this article......

    ReplyDelete
    Replies
    1. berita sahih dan terpanas kali ini.....dari 13 budak hitam....tinggal 3 budak hitam....he he he

      Delete
    2. Hahahahaaahaha gelilh bro..hahaaaahh..tinggal 3 bdk hitam..lama2 bertambah legam..tumbang pitam..hahahahaaah

      Delete
    3. THE THIRD FORCE

      Pursuant to a notice delivered to Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz and Dato’ Seri Mohd Shukri Abdull via The Third Force (link below) making known a decision to lodge a police report against them, a report was lodged today at the Balai Polis Sri Hartamas in Kuala Lumpur at 8 pm seeking the police to investigate the duo on suspicion that a conspiracy exists between them to falsely implicate Dato’ Seri Najib Tun Razak of a crime he did not commit. The report, the reasons for which were explicated and contextualized to a considerable extent via the aforementioned notice ....

      Rakyat marhaein yang waras merasa lega bila laporan polis berkaitan hal yang di atas telah dibuat oleh si pengadu. Kini rakyat memohon agar PDRM dapat menyiasat hal tersebut sedalam2nya dan keterangan diambil dari pihak2 yabg berkewnaan. Justice must be served thoroughly..withou any fear or favour. Pihak yang bersalah patut didakwa dan dihukum mengikut rule of law yang sedia. Marilah kita sama2 bedoa agar keadilan dapat ditegakkan untuk DNSR dalam negara tercinta ini...Amiiiiiinnnn !!!!!

      Delete
    4. Third Force? Star wars ke ni? Kikikiki...

      Delete


    5. Bukan The Third Force.

      THE THIRD FARCE.

      Farce makna nya dlm dictionary:

      - a comic dramatic work using buffoonery and horseplay and typically including crude characterization and ludicrously improbable situations.

      - an event or situation that is absurd or disorganized.

      Delete
    6. Third force blog milik RPK...blog kuat temberang..

      Delete
    7. Let this devil force burned inferno..

      Delete
    8. However..good for them..it s good for us too..proceed then O devil force burn in helll..we would be much obliged..happy gn..

      Delete
  9. HABIS ROSAK !! KERAJAAN LEBIH PENTINGKAN POLITIK DARIPADA EKONOMI NEGARA...

    Sebelum pilihanraya rakyat telah ditakut takutkan oleh pembangkang sebelum ini hingga membuatkan rakyat beralih arah memberikan kepercayaan kepada mereka untuk menjadi kerajaan walaupun semua yang disebut adalah palsu semata mata.

    Ramai pencarum dalam Tabung Haji mengeluarkan simpanan mereka apabila Rafizi mengatakan bahawa Lembaga yang menguruskan jemaah haji berkenaan akan bankrap hingga membuatkan mereka tidak lagi diletakkan sebagai barisan menunggu untuk menunaikan haji.

    Begitu juga dengan Felda yang kononnya akan bankrap jika kerajaan Barisan Nasional terus memerintah hingga membuatkan ramai peneroka Felda memberikan undi untuk Pakatan menjadi kerajaan.

    Tapi hari ini sudah nampak bibit bibit permasaalahan dimana kadar inflasi dalam negara kini semakin naik dan kadar matawang Malaysia juga semakin menjunam.

    Begitu juga dengan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja yang kerugian lebih daripada RM 6 billion dan ini bukanlah jumlah yang kecil dan jika kerugian demi kerugian dialami oleh KWSP, tidak mustahil Kumpulan berkenaan akan bankrap seterusnya pencarum akan kehilangan wang mereka.

    Tapi apa kerajaan hari ini cuba buat? Apa yang Sangkakala nampak, mereka masih lagi berpolitik hingga mengabaikan ekonomi negara yang semakin meruncing.

    Semalam Mahathir telah mengemukakan cadangan agar had umur mengundi diturunkan kepada 18 tahun dan adakah ini satu cadangan yang mampu untuk menaikkan ekonomi negara?



    Mahathir kini mungkin dalam keadaan risau apabila janji janji sebelum pilihanraya tidak dapat dilunaskan dan mereka yang menjadi pengundi pada PRU lepas telah merasa tertipu dan jalan untuk selamat ialah, Mahathir teerpaksa mencari jalan bagaimana hendak menarik sokongan golongan baharu untuk pentadbirannya.

    Bagi rakyat marhaein yang waras, walaupun pengundi boleh mengundi seawal umur 15 tahun sekali pun, penipuan yang dilakukan oleh Pakatan dan Mahathir sendiri adalah tetap sebagai penipuan. Setuju tak kengkawan ????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya tak tahu pun pasal 1MDB... Demikian kata Najib U-Turn.
      Kihkihkih

      Delete
    2. X setujulh bro..mana ada penipuan oleh PH..100hr belum habis..sepenggal belum luak..penipunya parti puaka tu..60+ tahun tu cukuplh..dselang dgn kes membabitkan duit kerajaan rakyat..sleweng..ketirisan..x jujur..x amanah..salah guna kuasa..kuat perkaumannya..bermewah..setaraf taukey2 koprat..dsogok melayu duit hartabenda..maaf cakaplh..kami masih waraslh bhai..merintahnya najib selama ini dgn segala mcm penipuan berlaku..tiadalah jln lain melainkan..stop..bertunkuslumus PH lakukan sesuatu untuk menang kuasa bg menyekat penguasan umnobn dr malapetaka jangka masa panjang..segi economi..sosial..budaya..agama bangsa negara..berjaya!
      Syukur..

      masa berkuasa dulu yelh boleh cover beb..kini tidak..justru itu..penipuan itu ndak dpastikan supaya tindakan menghukum boleh djlnkan tehadapnya..hingga sekarang kertss siatsn udah dteliti oleh AG..hanya belum terbukti atas dakwaan kleptokrasi 1MDB..kami sabo menanti laksana pungguk rindukan bulan..setiap hari..

      Delete
  10. Bukan hutang aje. Interest pun tuntut sekali. Duit tu dia lama dah simpan. Interest je dah berjota jota. Sedap la dia enjoy sakan anak beranak! Puuuih! Kah kah kah

    ReplyDelete
  11. Kengkawan semua..sila luangkan masa untuk membaca kisah tentang pengorbanan DSNR kepada Tun M di bawah ini...

    NAJIB PERNAH SELAMATKAN TUN MAHATHIR DARI DIBUNUH!!!


    PADA malam 23 April 1987, kira-kira 30 tahun lalu. Satu perhimpunan telah diadakan di Hotel Hilton Kuala Lumpur. Hotel di Jalan Sultan Ismail ini antara hotel antarabangsa terawal di ibu kota, sekarang sudah hilang dari pandangan setelah ‘direbankan’ (flattened) untuk dibuat bangunan baharu, yang kini dikatakan terbengkalai.

    Cukup genting pada masa itu perebutan kuasa antara dua tokoh – Dr. Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li).

    Hilton menjadi markas jentera Mahathir, manakala Hotel Regent di Jalan Imbi menjadi markas Ku Li. Perhimpunan Agung UMNO dan pemilihan akan diadakan di PWTC keesokan harinya pada 24 April.
    Perhimpunan di Hilton itu diadakan oleh Dr. Mahathir bagi mengumpul sokongan. Suasana amat terdesak. Dr. Mahathir selaku Presiden UMNO dan Perdana Menteri terasa amat terancam. Dia cukup tertekan. Dia menghadapi tentangan maha hebat untuk mempertahankan jawatan Presiden. Ku Li bukan calang-calang orang dan Dr. Mahathir merasakan dia boleh dikalahkan.

    Berlaku perpecahan yang amat dahsyat dalam sejarah politik Melayu ketika itu. Satu peperangan politik umpama kisah Clash of the Titans dan David and Goliath.
    Akibatnya terbentuk dua team. Team A dan Team B. Team A Mahathir bersama Tun Ghafar dan Anwar Ibrahim serta Team B Ku Li bersama Musa Hitam, Pak Lah, Datuk Manan Osman, Rais Yatim, Datuk Zainal Abidin Zain. Najib selaku Ketua Pemuda UMNO juga dikatakan menyatakan sokongan kepada Team B.

    Dr. Mahathir yang terdesak membuat perancangan. Dipanggil semua penasihatnya, termasuk ADC atau Ketua Pengawal Peribadinya, Mohamad Ali (Pak Ali). Beliau perlu memikirkan dengan cepat. Masa tidak lama sebelum pengundian pagi keesokan harinya.
    Hanya 11 jam sahaja yang tinggal.
    “Ali pergi cari Najib cepat!” kata Dr. Mahathir kepada Pak Ali.
    Pada waktu itu, di Bukit Tunku; Najib dan isterinya Rosmah sedang mengemas kediaman yang baru mereka sewa serta menyambut tetamu. Najib tidak mahu memikirkan soal UMNO atau apa yang berlaku di Hotel Hilton pada malam itu. Sebaliknya, Dr. Mahathir amat memerlukan sokongan Najib. Masa ketika itu cukup genting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di kediaman ibu Najib, Tun Rahah di Jalan Eaton pada malam yang sama, kelihatan masuk deretan radio car (kereta peronda polis) dan sebuah kereta besar semacam kereta Perdana Menteri.
      “Saya yang tinggal depan rumah Tun Rahah nampak kereta itu masuk. Saya pun keluar menemui Tun Rahah.
      “Kelihatan body guard Dr. Mahathir tiba bersama radio car itu.”
      Dr. Mahathir mengarahkan pengawal peribadinya itu mencari Najib. Najib perlu dibawa dengan kereta besar Perdana Menteri ke Hotel Hilton pada malam itu juga. Najib perlu ditunjukkan kepada perwakilan. Sokongan Najib kepada Dr. Mahathir adalah penentu.

      “Saya bertanya kepada Tun Rahah apa yang perlu dilakukan. Beliau berkata, mintalah Najib pergi sebagaimana Tun Razak taat kepada Tunku dahulu.”
      Itu kata-kata Datuk Idris Shaari Mat Aris yang saya andaikan sebagai bapa angkat atau guidance angel kepada anak-anak Tun Abdul Razak.
      Idrislah yang mula mengasuh Najib bermula beliau pulang dari England sehingga menjadi Menteri Besar Pahang pada usia yang muda dan pengalaman yang cetek. Idris ialah Pengawal Peribadi kepada Tun Razak dan apabila Tun Razak meninggal beliau menjadi Setiausaha Sulit kepada Tun Rahah.

      Saya menemui Idris kelmarin dalam satu mesyuarat di Kuala Lumpur. Sebagai seorang yang sudah berusia 70an fikiran Tok Deris, panggilan kami kepadanya, masih tajam. Cuma fizikalnya agak lemah dan memerlukan tongkat dan pembantu untuk berjalan.
      Mendengarkan kata-kata Tun Rahah itu maka Idris meminta body guard Dr. Mahathir mengikutinya ke kediaman baharu Najib di Bukit Tunku.

      Semasa kami tiba dengan petrol car dan kereta besar Perdana Menteri itu, Najib sedang menemui tiga orang perwakilan dari Pahang.
      “Saya masuk ke dalam bilik dan berjumpa Najib. Saya kata Dr. Mahathir minta Datuk (Najib) pergi juga malam ini ke Hilton.
      “Mummy (Tun Rahah) pun cakap pergilah Tok.”
      Najib menjawab: Takpalah, Deris pergilah dulu.
      Saya masih merasa was-was dan bertanya sekali lagi dengan Najib, adakah beliau akan pergi?
      “Setelah mendapat jaminannya maka saya pun pergi. Saya bagi tahu Ali bahawa Najib akan pergi ke Hilton. Saya juga pergi ke Hilton dan saya diminta Ali berada di tepi pentas.
      “Semasa saya tiba Tok Mat (Datuk Mohamed Rahmat) sedang berucap menghentam Najib,” kata Idris sambil ketawa.

      Delete
    2. Dr. Mahathir mengarahkan supaya satu kerusi di meja utama dikosongkan bagi memberi tempat kepada Najib.
      “Kemudian Ali memberitahu saya Najib sudah sampai.” Kata Idris, beliau nampak Najib tiba dengan kawan lama sekolahnya di St. John’s Institution, bernama Dr. Tiagi.

      Apabila Najib masuk semua hadirin bangun bertepuk tangan. Nada ucapan tiba-tiba bertukar. Dr. Mahathir amat gembira dengan kemunculan Najib itu.
      Akhir sekali keesokan harinya Dr. Mahathir menang mengalahkan Ku Li dengan margin yang tipis. Dr Mahathir menang sebanyak 43 undi ke atas Ku Li, iaitu 761 berbanding 718 undi untuk jawatan Presiden UMNO.

      Dr. Mahathir hampir tersungkur. Tak perlulah saya bagi details apa yang berlaku semasa pengundian itu sedang dijalankan. Mengapa tiba-tiba bunyi bising dengan lagu-lagu dan lampu tiba-tiba padam.
      Akibat kemenangan Dr. Mahathir itu Team B dianggotai oleh 11 ahli UMNO (dikenali sebagai UMNO 11) membawa ke mahkamah kerana dikatakan pemilihan itu tidak sah.
      Kes itu telah dibicarakan di hadapan Hakim Harun Hashim di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 4 Februari 1988.

      Setelah beberapa siri perbicaraan yang mengambil masa selama tujuh bulan, Harun telah memutuskan bahawa di bawah undang-undang, beliau tiada pilihan melainkan mengisytiharkan UMNO sebagai pertubuhan yang tidak sah kerana wujudnya beberapa cawangan yang tidak didaftarkan dan dianggap tidak sah di bawah Akta Pertubuhan.

      Cuma moral kisah daripada cerita Datuk Idris tadi ialah: Najib ketika itu telah memberi pengorbanan yang paling besar atas nama kesetiaan kepada Dr. Mahathir sehingga dapat beliau mentadbir negara selama 22 tahun seterusnya.

      “Apakah Dr. Mahathir mengetahui mengenai kisah itu? Mahathir tidak tahu…” kata Idris.
      Najib telah menyelamatkan nyawa politik Dr. Mahathir.

      Ini lah yang dinamakan pejuang sejati..sanggup berkorban demi rakan hingga ke akhir hayat..tapi malangnya, orang yang diselamatkannya tu kini nak 'membunuhnya " pulak. Betul ke macam tu haah ????

      Delete
    3. Malangnye bila najib diberi pluang jadi PM najib merompak..

      Delete
    4. Betullh tu seperti perengan akhir gn..inilh certa ketelajuran biadap dan bongkak..mau minta tolong..tolonglh..udah terlambat..no u scrath my back..i sxrath ure back business..face it bro..

      Delete
    5. Nj telah diberi peluang mengundurkan diri secara terhormat tetapi memilih untuk terus berkuasa. Bukan MM yang menganiya. Rakyat telah membuat keputusan. Kalau Nj teraniya pasti Tuhan menolongnya.

      Delete
  12. Shahrizat sedar pelindung telah hilang...kalo bertanding pon mungkin kalah...

    Bersara pon tak pe kerana dah ada kondo mewah dan kereta mewah....

    Mungkin akan jadi usahawan lembu..

    ReplyDelete
  13. Kes NFC dibuka semula

    24 Mei 2018, 5:32 petang (Dikemaskini 24 Mei 2018, 5:35 petang)

    A A
    Susulan siasatan baru ke atas skandal 1MDB, kerajaan Pakatan Harapan hari ini mengumumkan bahawa kes seterusnya akan dibuka semula ialah isu National Feedlot Corporation (NFC).

    Dalam hantaran ke laman Facebook parti AMANAH, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Salahuddin Ayub berkata kes berkenaan akan dibuka semula “selaras dengan manisfesto Pakatan Harapan yang mahu setiap kes membabitkan skandal penyelewangan dibuka semula.”

    Salahuddin, yang juga timbalan presiden AMANAH, juga memberitahu Astro Awani bahawa beliau akan mencadangkan kepada kabinet bahawa projek kontroversial penternakan lembu dan projek pembekalan daging lembu itu diteruskan.

    Beliau dilaporkan berkata ini kerana projek berkenaan akan disemak dan jika perlu, dijenamakan semula, kerana beliau merasakan ia masih dapat memberi manfaat kepada rakyat.

    "Saya perlu lebih objektif, kita tidak mahu membalas dendam, tetapi saya ihat bahawa matlamat NFC adalah baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila kak ijat di tuntut bayar balik 248 juta hutang nfc adekah kak ijat akan muflis?...

      Kerana boleh jadi kaya raye orang umno berebut jawatan...

      Bila umno kalah perebutan jawatan berkurangan dan dah tak glamer lagi...

      Masa umno berkuasa menang jawatan dlm umno lebih penting dari pru kerana pru gerenti menang...menang pru tanpa jawatan dlm umno takkan dapat jawatan dlm kerajaan....tak ada habuan..

      Delete
    2. Betul..kata yb sallehudin..hala tuju baik..manusia mata duitan..kelabu asap..tu perosaknya..
      A
      Nak tanya isa3..kak ijat ini dah tentu kaum double ee..betul x..
      Kaum ni istilah kami DKK..

      Delete
  14. Nak taukan butiran lanjut NFC, gua google, dapat Wikipedia on it, tapi ada nota Wiki editors:


    The topic of this article may not meet Wikipedia's notability guidelines for companies and organizations. Please help to establish notability by citing reliable secondary sources that are independent of the topic and provide significant coverage of it beyond its mere trivial mention. If notability cannot be established, the article is likely to be merged, redirected, or deleted.
    Find sources: "National Feedlot Corporation" – news · newspapers · books · scholar · JSTOR (December 2011) (Learn how and when to remove this template message)

    Jadi, amacam nak caya pasai NFC nih?

    ReplyDelete
  15. Wiki kata:

    NFC Key people

    Datuk Dr Mohamad Salleh Ismail (Chairman)
    Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil (Director)

    Products Livestock and Beef production

    Laki bini directors tuh, Beb.

    Soal nya: masa dapat pinjaman RM250 juta tuh, Shahrizat pegang jawatan Menteri ke? Atau pegang jawatan yang dia dapat opis di PMO? Nak google, takut dapat lagi info tak betul.

    Kalo betul dia Menteri atau ada opis di PMO masa itu, nyata conflict of interest, bole di dakwa.

    Tapi dia loyar, patut tau. Kalo tau, buat jugak, hukuman mesti berat, Kak Ijat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..dlm umno ramai cerdik pandai..apakan daya..siasia cerdik pandai..terjerat harta dunia..hahahaaadunya..

      Delete
  16. ASYIK2 CERITA PASAL UMNO SAJA.
    CERITA PASAL PEMBANGUNAN DAN JANJI BULAN BINTANG MONEYFESTO KERAJAAN PH TAK ADA KAH ADMIN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu menyamar nama Cina pulak ke, wahai musibat?

      Kalo kamu betul Cina, masuk le sini selalu, lihat le pos2 Budin pasai pembangunan. Dan komen, kita debat.

      Tapi ko masuk sini sebab blog Cina takde ke? Blog Umno takde ke? Amacam blog Rocky Bru, masih rocking ke dulu alih alih turned projib and people said he also suddenly was seen driving a BMW X series.

      Tapi eja Tay pun pelik, ko penyamar bastak gamak nya. Shooo ... jangan campur orang2 yang tak menyamar tapi kebanyakan nya ha nya pakai blogging names.

      Delete
    2. Bro..memang lu taikucing..
      Bro isa3..itulh dia..taikucinh

      Delete
    3. Oooooo dia busukkan nama Cina. Menghasut (seditious) tuh.

      Tak semenggah punya budak.

      Delete
  17. Wiki kata

    National Feedlot Corporation was embroiled in controversy involving their investments on high-end properties .. high-end condominiums.

    But the Judge in the court case against Rafizi's allegations said, "Seleweng' (misappropriation), in my view, is a serious allegation than 'salahguna' (misuse) of funds.

    Pahal pun, "salahguna" is salah. Kak Ijat ada lah "jointly and severally responsible as directors" bersama suami nya.

    Ada tindakan tak? Dunia nih menyebelahkan orang yang pegang kuasa.

    Aku ha nya pegang batang tebu, nak belasah tak boleh, nak honggis pun gigi dah gongak, hehe

    ReplyDelete
  18. Moral of the story in Shahrizat's case:

    Bila ada kawan rapat boleh berseronon, seronok ler.

    Bila kawan dah KO, dekat nak keok di mahkamah, renti ler berpolitik.

    Jaga aje ler jangan kena heret ke mahkamah kes Rosy ke, kes NFC ke.

    ReplyDelete
  19. Shahrizat barangkali sedang kenen kepada si Zahid dan KJ yang masih tak sedar diri bahawa mereka adalah sebahagian dari punca tewasnya UmNo-BN pada PRU yang lepas.

    Sekurang-kurangnya Shahrizat sudah menyedari dirinya sudah tidak disukai ramai dan sudah tiba masanya ia bersara.

    Berbanding Zahid yang kelihatan bersungguh-sungguh mahu menjadi Presiden dan membawa UmNo terus jatuh gaung, Shahrizat tahu di mana dan bila ia perlu berhenti.

    ReplyDelete
  20. Mengapa tidak tunngu sampai habis menghitung undi dan umumkan keputusan?

    The official results of the Umno wings elections will be announced at 5pm today, said party executive secretary Ab Rauf Yusof.

    As of 12.30am, some divisions were still holding meetings and counting ballots.

    Pemimpin tasan dah tak larat menunggu ke? Atau mahu godeh jumlah undi sebelum di umumkan ke?

    Di harap selain dari orang Khairy menang jawatan Ketua Pemuda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jamal Ikan Bakar @ Jamal Jamban "hilang deposit" (hitung undi setakat pukul 4 pagi tadi)-

      dia dapat 2 undi (2 bahagian) dari lk 190 bahagian Umno Pemuda. Yang lain dapat sekurang kurang nya 53 undi (53 bahagian).

      Mengarut punya Mamat sewel tuh. Polis tak perlu khuatir, dia tak jadi Ketua Pemuda, tarak pengaruh, perlu tangkap dia pronto.

      Delete
    2. Jamal perasan dia popular...Jamal popular kat balai polis jer..dah masuk senarai orang yg dikehendaki oleh polis..

      Delete
  21. Rupa-rupaynya BUDIN sI PENJUAL DAGING BUSUK masih lagi tak insaf yer... masih lagi jadi
    si pengadu domba buat mencari rezeki. Yelah kalau tak de si penjual daging siapa lagi
    nak bekal daging belendir untuk macai si PKR. Kehidupan rakyat masih susah kerana
    harga barang tak juga turun dan akan bertambah naik selepas SST berkuat kuasa
    tak pula dipersoalkan sebaliknya hal tepi kain yang disibuknya. Kehancuran berlaku
    di depan mata di diamkan sebab tak apalah ini PKR, misi utama adalah untuk membenihkan
    benci kepada UMNO agar ramai lagi bayi macai PKR akan lahir di dunia ini. Budin si
    pejual daging belendir inilah umpama yang menjadi bapak haram kepada anak zina iaitu macai PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda bukan Labun. Anda Rabun.

      Anda tidak nampak bahawa Shahrizat belom dapat keluarkan daging dengan cukup untuk negara, jadi, mana lah Tuan Shahbudin mahu menjual daging.

      Anda kata "harga barang tak juga turun .." sebab anda pergi ke kedai kedai proJib. Macam Najib, mereka tidak pedulikan harga barangan tinggi. tidak kesahkan rakyat jelata.

      Delete
    2. "Kehidupan rakyat masih susah keranah harga barang tak juga turun" menurut kata anda. Jadi selama ini memang benarlah yg harga brg sememangnya mahal. Jadi kenapa nak salahkan kerajaan baru yg sedang berusaha utk memulihkan keadaan? Senang ckp, kerajaan kepala bapak yg buat taik, org lain yang kau salahkan.
      Weiiii! Belajarlah bersyukur (mcm pernah dgr je)

      Delete
    3. Mat labun ni nemang bengong selepas umno kalah...barang tak turun tapi tak naik...kalo bn menang harga barang gerenti naik...gst kenakan cukai banyak barang.. SST tak kena cukai banyak barang...sekarang gst sifar aku boleh barang lebih kat pasaraya 2 DIY dan kedai eco...

      Delete
    4. dah kalah labuuuuuuu....

      Delete
  22. Zahid moots formation of new coalition ‘similar to BN’

    This is in light of the disintegration of the former ruling coalition – now reduced to just three parties – following its devastating in the 14th general election...

    Boleh dapat gabungan besar lagi kah? Kalau Umno sudah di anggap parti pariah, susah lah.

    Selagi ada imej kleptocrat, warlods dll yang di benci masyarakat, parti parti lain pun takut hendak bergabung lah.

    ReplyDelete
  23. Menyampah bc komen2 dr cai2 umno ni.. xde yg rs menyesal rsnya pangkah PH. U turn PH(klu ada) xdelah smcm BN...menyusahkan org 7 keturunan xhbs2...cai2 umno ni btllah mcm KJ ckp, hantu raya xbertuan

    ReplyDelete
  24. Ini yang aku risau, tak sukakan Kerry Okspod jenis "double ee", nih. Dia nakkan Umno di buka kpd bukan Melayu -

    Buka Umno pada bukan Melayu: Zahid ingatkan KJ nasib Onn Jaafar

    Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan nasib pengasas parti mereka Datuk Onn Jaafar kepada Khairy Jamaludin yang mencadangkan agar keanggotaan Umno dibuka kepada bukan Melayu.

    Aku sokong PH tapi masih ada sentimen kpd Umno yang dah berumur lebih 60 tahun tuh.

    Nama Kerry pun di laporkan sebagai Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Jamaluddin bapak dia, Abu Bakar datuk dia. Nak pakai cara Barat ke - ada "family name" Abu Bakar, konon. Itu pasal aku gelar dia "Kerry' - nak ketawakan "budak hingusan" (kata2 Tun M) nih.

    Rosak lah Melayu dan negara kalo dia jadi Presiden Umno.

    ReplyDelete
  25. Berita M'kini ini dah di masukkan ke sini ke?

    In wake of the renewed probe into the 1MDB scandal, the Pakatan Harapan's government has announced that it will be reopening the National Feedlot Centre (NFC) case next.

    In a post uploaded on the Amanah party Facebook page, it said new Agriculture and Agro-based Industry Minister Salahuddin Ayub has said the case will be reopened "in line with the new Harapan government's manifesto to reopen cases involving (alleged) misappropriation scandals"...

    ReplyDelete
  26. Ade jugak pemimpin2 umno yg dah lepaskan jawatan dlm parti kerana terkejut beruk umno kalah teruk...tinggal 2 negeri petanda 2 batu nisan...

    Agak2 bila surat dari AG tuntut 248 juta akan diserahkan kpd kak Ijat?...buat masa ni AG sibuk dengan kes 1 mdb..

    ReplyDelete
  27. Yg kalah pru tak mau tanding lagi dan lepas semua jawatan....tak mau cari penyakit tanggong beban kewangan dari poket sendiri sedangkan sumber dah tak ade....bukan nak bagi orang lain plak...kalo umno masih berkuasa perebutan jawatan umno maha hebat...banyak wang bertaburan sebagai modal...untung nye besar kalo menang..

    ReplyDelete
  28. Tn Shahbudin.
    Cerita pasal keburukan UMNO ni dak tak ada apa makna.
    Kita nak dengar cerita pasal kelebihan kerajaan baru PH.
    Bukan apa, rata2 dlm group WA orang dok condemn kerajaan baru ni.
    Buatlah artikel untuk membela kerajaan yg nampak agak kalut & lintang pukang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lintang pukang kepala bapak ko..rakyat tak mengeluh barang naik...

      Delete
  29. spesis umno patut dipupuskan dari bumi malaysia kerana banyak buat masalah pada bangsa dan negara

    ReplyDelete
  30. jangan dok meroyan dengan kerajaan baru,pertama mereka dah berjasa buang perompak najib dan kuncu2nya,kedua gst dah x ada,sabarlah kalau setakat statement yang berubah biasalah nak perbaiki rumah rosak plan macam2 lah,ada yang plan boleh jalan ada yang tak boleh buat,tengah cuba ni ,masalah yang ditinggalkan sangat rumit oleh kerajaan lama,kabinet pun tak penuh lagi bagimana nak bertindak dengan berkesan,umno lagi teruk bro 60 tahun buat rosak malaysia sahaja.PH tak sampai 2 bulan lg sabarlah,saya bagi masa PH 3 tahun baru boleh dinilai baik buruknya PH,sabarlah.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...