Sunday 22 April 2018

UMNO SUDAH MULA BERGOLAK....


Calon-calon UMNO di seluruh negara untuk pilihanraya 9 Mei depan, kecuali untuk beberapa negeri, dijangka akan diketahui secara rasminya bermula hari ini.

Pengerusi-pengerusi perhubungan UMNO/BN dijadualkan akan menyerahkan tauliah yang ditandatangani oleh Najib Razak sebagai calon PRU 14 di negeri masing-masing. 

Bagi yang terpilih sebagai calon, individu berkenaan sudah pun dihubungi dan dimaklumkan secara rasmi,  begitu juga dengan mereka yang digugurkan sebagai calon turut diberitahu mengenainya pada semalam (Sabtu).

Keadaan ini menjadikan UMNO dan BN di beberapa negeri sudah mula bergolak kerana wujud perasaan tidak puas hati dengan calon yang dipilih atau berasa kecewa kerana digugurkan, terutamanya bagi yang baru sepenggal menjadi wakil rakyat.

Di Wilayah Persekutuan, gelombang pergolakan sekurang-kurangnya berlaku di tiga kawasan Parlimen - Wangsa Maju, Setiawangsa dan Bandar Tun Razak.

Di Wangsa Maju, penyokong dan ahli UMNO berasa sangat tidak puas hati kerana kerusi itu diserahkan kembali kepada MCA, meskipun Ketua UMNO Bahagian, Mohd Shafei Abdullah didakwa sudah bekerja sejak lebih empat tahun lalu untuk memastikan BN dapat menawan semula kawasan tersebut.

Berikutan kekecewaan itu, ramai di kalangan mereka yang mengambil keputusan tidak mahu keluar mengundi, di samping sebelum ini jentera Pemuda UMNO Wangsa Maju sudah pun menurunkan poster dan kain rentang lambang dacing serta menghentikan serta-merta gerak kerja kempen pilihanraya mereka.

Keadaan ini bukan saja memberi potensi kepada calon Pakatan Harapan mengekalkan kerusi itu, malah tidak mustahil dengan majoriti yang lebih besar melebihi 5,511 sebagaimana yang dicapai dalam pilihanraya 2013 yang lalu bagi tujuan agar calon UMNO dapat bertanding semula di Wangsa Maju dalam pilihanraya 2023 nanti.

Di Setiawangsa, pergolakan dan rasa tidak puas hati mula memuncak sejak semalam berikutan Ahmad Fauzi Zahari yang baru sepenggal menjadi Ahli Parlimen telah digugurkan dan digantikan dengan Zulhasnan Rafique yang pernah menjadi wakil rakyat di kawasan itu sebelumnya.

Keadaan ini menjadikan ramai penyokong UMNO tidak faham dengan sifir politik Najib yang menggantikan calon muda dengan calon yang lebih tua, malah merupakan calon kitar semula.

Apakah Najib tidak mahu sokongan pengundi muda dan di mana janjinya untuk memberi lebih peluang kepada orang muda, kata seorang ahli UMNO Setiawangsa.

Lagi pun, bukankah Najib juga yang menggugurkan Zulhasnan pada pilihanraya 2013 lalu, kenapa kali ini dipilih semula, kata seorang lagi pemimpin UMNO cawangan di Setiawangsa.

Selain merupakan bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Zulhasnan kini adalah Duta Besar Malaysia ke Amerika Syarikat.

Di Bandar Tun Razak, pemilihan Adnan Seman sebagai calon turut menimbulkan rasa tidak puas hati pucuk pimpinan UMNO bahagian kerana beliau dilihat tidak memegang jawatan kanan dalam parti di peringkat bahagian, sebaliknya hanya mengetuai sebuah cawangan saja.

Ada yang mempersoalkan, jika pun UMNO tidak mahu memilih Ketua UMNO Bahagian Bandar Tun Razak, Rizalman Mokhtar sebagai calon berikutan isu penangkapannya di sebuah kelab malam baru-baru ini, bagaimana dengan pemegang jawatan parti yang lain?

Adakah semua pemegang jawatan utama sedia ada dalam UMNO tidak layak untuk dipilih sebagai calon, tanya mereka.

Dengan ini, tidak mustahil Adnan berhadapan dengan kesukaran dalam gerak kerja kempennya kerana sokongan dan kerjasama mereka terhadapnya mungkin tidak seratus-peratus sebagaimana mereka sudah bekerjasama dengan Rizalman sejak lebih empat tahun yang lalu.

Lebih dari itu, ada juga yang mempertikan pemilihan Adnan kerana beliau didakwa pernah menyarankan agar Najib berundur sebagai Perdana Menteri dalam sebuah program televisyen tidak lama sebelum ini berikutan skandal 1MDB yang dihadapinya.

Di negeri-negeri lain juga pergolakan yang hampir sama turut berlaku. Di Negeri Sembilan, ada wakil rakyat sedia ada membayangkan akan memberi sokongan kepada Pakatan Harapan jika namanya digugurka sebagai calon.

Ini kerana beliau dikatakan tidak puas hati dengan cara pucuk pimpinan UMNO memaklumkan kepadanya bahawa namanya digugurkan kerana "ratingnya"  dilaporkan menurun di kalangan pengundi.

Wakil rakyat itu dikatakan berhujah dengan mempertikaikan siapa yang menyediakan laporan tersebut, sambil mempersoalkan adakah "rating"  pemimpin-pemimpin UMNO yang lain, termasuk Najib, kian meningkat di hati pengundi?

Di Kedah, juga berlaku rasa tidak puas hati berikutan seorang wakil rakyat yang dikaitkan ada mempunyai hutang dan sedang membayar bulanan yang tinggi kepada sebuah bank tetapi dipilih untuk bertanding semula dalam piliharaya kali ini.

Kami jadi tak faham bagaimana UMNO kali ini memilih calon-calonnya, kata seorang pemimpin pemuda di negeri itu.

Adalah dijangka, lebih banyak bahagian dan negeri akan berdepan dengan pergolakan yang sama di hari-hari seterusnya nanti. 

Semua ini, bagaimanapun adalah berita baik dan suatu kelebihan kepada Pakatan Harapan untuk lebih mudah menumbangkan Najib, UMNO dan BN bersama gelombang perubahan yang kian membuak-buak di seluruh negara. (ShahbudinHusin 22/04/2018)

131 comments:

  1. Jom kita berkokak macam anjing garang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila bergolak, senang di tolak.
      Bila dah terbaring, boleh di sepak sepak.
      Kalau masih nak coba bully Pembangkang lagi, kita kasi dia koyak.

      Hahaha, itu cobaan bikin puisi.

      Yang Kojolla @ Geng Najib tulis itu bukan puisi tapi "Sajak Kuning"

      Delete
    2. "bergolak kerana wujud perasaan tidak puas hati dengan calon yang dipilih atau berasa kecewa kerana digugurkan " -

      Gamak nya ini kurang berlaku di PH. Terutama nya di PPBM yang tiada seorang pun pernah bertanding di Pru lalu di atas nama atau sebagai wakil parti itu.

      Tabi'at tamak haloba itu sentiasa ada pada hampir kesemua politikus yang pernh pegang jawatan, atau yang masuk politik ha nya untuk mendapat jawatan.

      Mahatma Gandhi kata, “Earth provides enough to satisfy every man's needs, but not every man's greed.”

      Tapi di Umno sudah nyata dari kes RM2.6 bilion. Ramai antara Ketua Bahagian itu yang tak puas hati pengagihan RM2.6 bilion tuh.

      Shahril Samad, Ketua Bahagian Johor Bahru umumkan dia dapat RM1 juta. Di katakan pula, Ahmad Maslan KB Pontian dapat RM2 bilion. Nyata ada pilih kasih dek Najib.

      Tentu ramai yang merongot. Dah lah tak dapat banyak dari RM2.6 bilon, kalau hilang pangkat Yang Berhormat tuh, tak ke nak berperang rasa nya.

      Saya harap PH dah "keep tabs on the disgruntled" Ketua Bahagian dsb nya. Eksploitasikan dengan apa cara yang boleh, supaya PH boleh menang Pru14.

      Macam di PRK Hulu Selangor, di beritakan ada pondok pengundi kepunyaan parti "was left unmanned" beberapa jam sabelom tutup pengundian.

      Kalau ada beberapa pondok BN buat bgitu di Pru14, jempol.

      Delete
    3. kenapa kali ini Zulhasnan dipilih semula?

      Selain merupakan bekas Menteri Wilayah Persekutuan, Zulhasnan kini adalah Duta Besar Malaysia ke US, kata Budin.

      Aha, ada udang di sebalik itu ke? Masa Najib pergi US nak bantu si Donaldo Trumpo "make America great again", Zulhasnan jaga Najib betul2 ke? In more ways than 2-3 ke? Ada arrange kan si polan "Stormy Daniels" ke? (Pompuan filmstar (biru) yang ada hal dengan Donaldo).

      Mana tau. Di Port Dickson, Isa tak arrange "before" tapi "after the hotel event" - lebih terhutang budi tuh, kasi jawatan Pengerusi Felda, macam macam berlaku.

      Jadi, kalau Najib ada terhutang budi dengan Zulhasnan, kot itu lah sebab nya Najib kasi dia satu kerusi tanding lagi sekali.

      Di dunia Najib, "what you know does not matter. Who you know, matters."

      Kesian lah mereka yang menunggu peluang dari satu Pru ke satu Pru.

      Harap PH ada "Dirty Tricks Dept" yang awasi mereka yang tak puas hati itu, bisikkan itu ini, mintak depa saotaj ke.

      Apa? Tak baik sabotaj? Baca lah atau lihat lah laporan2 TV pasal peranan Russia mengkalahkan Hillary Clinton dan memenangkan Donaldo Trumpo.

      Delete
    4. 16 APRIL lalu, sewaktu mengumumkan pencalonan David Nga Kor Ming sebagai wakil DAP bagi kerusi P76 Telok Intan, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, turut mengumumkan bahawa, jika menang, Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru Pakatan Harapan (PH)”.

      Kata Lim Guan Eng: “Beliau juga akan jadi Menteri di Kabinet baru PH dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol PH simbol PKR.”

      Pengumuman Lim Guan Eng di Telok Intan bahawa, jika menang, Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” ini, pada hemat saya, memberikan gambaran mengenai dua permasalahan utama yang melanda DAP sebagai sebuah parti politik.

      Permasalahan pertama adalah membabitkan sikap besar kepala dan dominasi DAP di dalam PH di mana di dalam banyak perkara DAP kelihatan mahu mendahului pimpinan tertinggi PH dan mahu memaksakan kehendaknya pada mereka.

      Bila penyandang kerusi N26 Tebing Tinggi, Ong Boon Piow, mengumumkan pencalonan Dr Abdul Aziz Bari sebagai wakil DAP bagi kerusi itu, terus sahaja Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook, mengeluarkan kenyataan membidasnya.

      Kata Loke Siew Fook, Ong Boon Piow akan dirujuk ke Jawatankuasa Tatatertib parti kerana sebarang pengumuman calon daripada DAP hanya boleh diumumkan oleh Setiausaha Agung DAP atau pemimpin CEC yang telah diberikan mandat oleh Setiausaha Agung DAP sahaja.

      Bagaimanapun, di dalam kes pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” ini Lim Guan Eng tidak pula dimaklumkan mendapat mandat parti, lebih-lebih lagi persetujuan Majlis Presiden PH sebelum berbuat demikian.

      Pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” oleh Lim Guan Eng ini tidak syak lagi boleh digunakan sebagai bukti betapa DAP tidak menghormati Majlis Presiden sebagai badan pembuat keputusan tertinggi di dalam PH.

      Permasalahan kedua adalah membabitkan usaha DAP untuk menepis imej anti-Islam dan anti-Melayu yang dihadapinya yang sebenarnya tercalar lebih teruk lagi ekoran pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” oleh Lim Guan Eng ini.

      Ini kerana rata-rata orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia masih mengingati dengan jelas kenyataan-kenyataan Nga Kor Ming yang bersifat sangat prejudis terhadap orang Islam dan orang Melayu di dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

      Delete
    5. Tidak semua orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia bersetuju dengan Datuk Seri Zambry Abdul Kadir. Tetapi ucapan Nga Kor Ming berbunyi “di Negeri Perak Darul Kaput ini kita ada Menteri Besar hitam metallic yang haram jadah itu” adalah keterlaluan.

      Begitu juga dengan kenyataan-kenyataan Nga Kor Ming di dalam beberapa tahun kebelakangan ini, yang sebahagiannya telah dilaporkan kepada polis, yang menguatkan lagi persepsi orang Islam dan orang Melayu bahawa DAP adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

      Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 14 Disember 2015 Nga Kor Ming pernah menyindir pakaian purdah sambil menyifatkan Datuk Ahmad Darus yang mencadangkan dalam Perhimpunan Agung Umno supaya pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai "Pemimpin Melayu otak cacat".

      Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 5 Julai 2016 Nga Kor Ming pernah menaikkan ucapan Hari Raya Aidil Fitri yang menyertakan gambar rumah api yang berlatarbelakangkan bendera Amerika Syarikat dan yang diselitkan dengan perkataan “In God We Trust” serta “Lord, Guide Our Nation Back To You”.

      Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 6 Julai 2016 Nga Kor Ming pernah menaikkan ucapan Hari Raya Aidil Fitri yang menyertakan gambar kartun yang memberi makna bahawa pemberian duit raya ketika menyambut Hari Raya Adil Fitri oleh orang Islam kepada kanak-kanak sebagai "derma” dan “dedak”.

      Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 1 Ogos 2017 Nga Kor Ming pernah mengongsi poster yang menggambarkan Tun Abdul Razak Husin sebagai “Pengkhianat negara yang sebenar” kerana berkhidmat dengan tentera Jepun berbanding Chin Peng yang berjuang melawan tentera Jepun dalam Perang Dunia Kedua.

      Bila Nga Kor Ming dengan imej negatifnya di kalangan orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia awal-awal lagi diumumkan oleh Lim Guan Eng “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” maka akan lebih negatiflah imej DAP di kalangan mereka.

      Delete
  2. Speak to yourself la bang budin.. your geng..
    Kita tader bender.. ilek ja..
    And by the way..
    6 days for mathir.. or else.. akar umbi nnt kecoh la.. pkr yg bergolak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg pun kita cerita sesama org pakatan. Yg kau menyibuk kat sini kenapa? Baik kau balik kuatkan parti kau yg nak tumbang menyembah bumi tu. Kahkahkah

      Delete
    2. nampak sgt nak kan habuan....

      Delete
    3. Tanah Melayu kini kena gadai ngan china! Nama yg sesuai utk TMK...

      Delete
    4. Barisan Nasional
      Hidup rakyat Tanah Besar Cina

      Delete
    5. Gadai ngan china?
      Hmm.. mengikut fakta.. org singapore lagi byk melabur kat tanah melayu ni.. tetiba terjual kat china napa plak..? O ya.. top dog yg ckp.. kena percaya la kan..
      Dan top dog ckp.. BN akan menang sbb BN tipu undi..
      Jgn tak percaya pulak..BN menang yg yop dog ckp tu

      Delete
  3. ini lah akibat nya jika pemilihan calun tidak d buat secara tulus n telus.

    saya mendpt maklum yg d sesetengah tempat (negeri), pemimpin pusat tertentu, sedang mengatur strategi dgn menempatkan 'orang2 mereka' utk 'insulate' diri drpd d cabar atau d gugur pd hari mendtg (it cld also b 4 bargaining purposes).

    ada juga yg saya mendpt maklum bahawa kerusi dun n parliament d perdagangkan olih pemimpin tertentu (negeri) yg mengambil kesempatan dgn kuasa yg d amanah kan kpd mereka.

    drpd dulu lagi saya tlh menyarankan agar pemilihan d buat olih satu jawatan kuasa d peringkat hq dgn berpandukan 'criteria' bersih,pintar n cekap calun2.

    'benih yg baik akan membantu pokok tumbuh dgn segar n menghasilkan buah yg berkualiti'.

    jika PH (PPBM) masih membawa 'dna' UMNO yg sudah lapok, maka terima lah akibat nya.

    'you reap what u sow'.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dato' PPBM baru nak MULA.
      Baru nak bertatih, bukan dah jadi liat macam UMNO sampai orang tepi jalan macam saya pun tahu SIAPA yang jujur, SIAPA yang tidak. Jadi, tentulah sukar nak pilih calon yang benar-benar jujur.Tiada yardstick yang boleh digunakan, keculi selepas LIMA TAHUN (kalau menang). Dalam tempoh LIMA TAHUN mereka kena membuktikan diri masing-masing.
      LIMA TAHUN ITU LAMA, DATO'.
      Dalam tempoh 5 ahun itu, akan terbuktilah jika mereka bukan INTAN atau berlian tapi cuma kaca atau paling teruk, batu!
      Untuk PRU14 ini, saya tak kisah SIAPA yang akan dicalonkan. BEROK pun saya akan pangkah sebab matlamat utama kita nak JATUHKAN NAJIB DAN UMNO.
      Saya nak lihat DEMOKRASI berjalan di Malaysia. Bahwa, kita BERHAK menukar kerajaan setiap LIMA TAHUN. Bukan jadi macam AIR LONGKANG yang STAGNANT akibat terlalu lama bertakong. Sampaikan nak tukar parti lain jadi kerajaan, kita dimarah. Dituduh PENGKHIANAT, NAK JATUHKAN KERAJAAN YANG SAH!!!!
      Nampak sangat otak orang Melayu dah stagnant - tak dapat membezakan antara party dengan KERAJAAN.
      lepas LIMA TAHUN, kalau mereka tak perform, kita tukar lagi...dan lagi dan lagi.
      Jangan takut menghadapi kemungkinan.
      HIDUP INI MEMANG PENUH DEN GAN KEMUNGKINAN.
      Kita nak pilih yang terbaik untuk diri kita dan anak cucu kita. Kita berhak MEMILIH.

      Delete
    2. that is exactly why I m worried about.

      we promised a new dawn wth better alternatives.

      however if u fail 2 institute new approaches n techniques 2 get suitable candidates,then u wil most likely fall into d 'umno trap' n we end up wth 'more of d same'.

      Delete
  4. Terima kasih Najib. Moga BN kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berbudi bahasa dgn do'a yg afdal, Insya Allah.

      Delete
  5. Cai2 anjing kurap gila, rentikan lah menyalak
    Kain orang, tak usah lah rasa gatal nak selak
    Sebenarnya korang PH itu lah yang bergolak
    PRU-14 nanti kitorang tunggu saja nak gelak

    Kah laahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruk nyah kena londeh ngan Fun Tun smlam!!! Ha2 ha2

      Delete
    2. Hidup PAKATAN HARAPAN!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!
      Hidup Rakyat bersama PAKATAN HARAPAN..

      Delete
    3. Si nyah sekor tu balik rumah bogel je semalam

      Delete
  6. Semua tindakan najib memakan diri sendiri. Umpama baling keris melantun ke dada sendiri. Sebabnya mengaku pahlawan dan pendekar bugis ttp tak pernah berguru. Belajar pun gagal. Dia mn ada sijil. Cuba siasat, dia ada ka LCE, MCE atau HSC. Masuk U pun ikut pintu belakang. Dah nmpak nak gagal, bapa panggil balik. Bg kerja jawatan tinggi. Krn latar belakang tu la mengapa negara sdg rosak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia ke.. patutla 'layar dikembang, sauh dilabuh' nasib kau lah luncai...

      Delete
  7. Wow..cucuk jgn x cucuk..tikam jgn x tikam..kris karat puak saka puaka melarat keparat udah mengenyam sesama sendiri aha hentam mengentam..cantik! Gelombang biru terus menjunam dan akan padam..kemudian kasi tanam.. hahahaslamaterharamantam..

    Lawan tetap lawan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Lepas tu jgn lupa lupa panggil ostad pas dtg tlg bacakan talqin & edarkan tin2 milo utk duit sedekah

      Jangan pakai jag nanti pecah sebab ramai sgt waris berebut

      Delete
  8. Budaya tikam calon yg tpilih tu dh jadi anutan amno dulu kini dan selamanya

    Dah bodoh sangat apa tak tikam je lahanat yg jd tukang pilih calon tak cukup sifat tu?

    Semoga kebodohan amno ni xada dlm ph

    Apa2pun 9 mei ni kita kasi tidur itu dacing

    Skg sinseh ubat cina pun dh pakai timbang digital maa..

    ReplyDelete
  9. Minggu depan yang ditunggu tunggu-Penamaan Calon
    Lagi banyak kecoh lagi bagus.Kita benamkan parti umno haramjadah ni
    Biar dia pakai lambang MCA atau pun PAS.Biar berserabut pengundi BEend
    PRU14..milik Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  10. Diterbalikan je logo dacing tu..jg payung terjun..terjun terus kelubok puaka..hahahapuakhantupuaka!!

    ReplyDelete
  11. Orang-orang UMNO dengar sini!

    Dedak itu adalah makanan untuk binatang yaitu haiwan ternak yang dipelihara supaya menjadi gemok dan sihat sebelum dijual atau disembelih untuk memperkayakan penternak itu sahaja.

    Lembu, kambing, ayam, itik dan sebagainya bukannya manusia yang boleh dibawa berbincang kerana mereka sendiri tidak tahu bahawa mereka itu binatang.

    Begitu jugalah pemakan dedak ahli-ahli UMNO penternak kamu Najib Razak seorang kleptokrat @ MO1 yang kamu sokong itu lebih utamakan Jho Low dan Reza Aziz daripada kamu semua haiwan-haiwan ternakannya.

    Sebagai haiwan ternakan yang tidak punyai akal berlaku adillah kepada tuan kamu dan bersyukurlah keatas segala nikmat dedak yang telah kamu terima selama ini.

    Ingatlah bahawa perjuangan kamu adalah untuk menegakkan dan menggekalkan regim Kleptokrasi bukan Demokrasi. Selepas makan sila masuk kandang masing-masing ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Welcom to the club, bro Zul....!!

      Delete
    2. Saudara Zul. Clap clap clap.. standing ovation for you. Hujah2 dan kutkan anda ni memang tepat , tajam menikam jantung pemakan2 dedak Najib. hahahahhaahahha. The best satire jokes of the year

      Delete
  12. Tak Malukah Tun @chedetofficial Mainkan Isu Bangla Mengundi? Terdesak Sangatkah?

    Bekas ahli UMNO di dalam PPBM juga tahu bahawa dakwaan pembangkang berkaitan 40,000 pengundi hantu dari Bangladesh pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13 adalah palsu.

    Hari ini, calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir tanpa segan silu berbohong dengan membuat kenyataan pengundi hantu dari Bangladesh bakal digunakan pada PRU ke 14.

    Macai-macai pembangkang hendaklah bekerja keras untuk membuktikan dakwaan tidak masuk akal Tun Dr Mahathir ini. Ini kerana pakar Strategi Pilihan Raya DAP, Ong Kian Ming sendiri bersetuju dengan pemerhati bebas PRU13, PEMANTAU yang mengatakan tiada pengundi hantu di dalam PRU13.

    Apa sudah jadi pada Tun Dr Mahathir hari ini? Adakah Tun Dr Mahathir sudah terlalu terdesak? Bagaimana agaknya nanti Tun Dr Mahathir mahu menerima kekalahannnya?

    Tun Dr Mahathir sepatutnya menumpukan kepada isu akar umbi PKR yang menolak dirinya menggunakan lambang dajjal mata satu. Semalam demontrasi di hadapan pejabat PKR di Tropicana. Esok di Seberang Jaya pula.

    Dakwaan atok madey keling tua suatu ketika dulu bahawa 720,000 warga China yang membeli hartanah di Forest City diberikan kad pengenalan biru dan boleh menjadi pengundi dalam PRU-14 dah hilang dalam jubor fooldog dia... Kini datang pula dakwaan haram jadah yang diulangtayang dari PRU-13 yang lalu pula...

    Apakah orang keling tua ni dah tak kenal dosa pahala dengan buat dakwaan tanpa bukti ni...???

    Apakah madey keling ni ingat dia akan menongkat langit sampai umur 1000 tahun ke???

    Allahu Akbar... Fooldog fuckatan kalau masih juga sokong kaki fitnah, kaki adu domba begini tak tahu aku nak cakap macam mana lagi.... Satu ayat je yang aku boleh ungkapkan buat mereka....KAMU MEMANG GOLONGAN CELAKA HARAM JADAHHHHH...!!!!!!!!!

    Sian.. mathir ni.. kena guna dgn geng sebelah sana.. sian..
    Dia dok perasan dia masih power kononnya.. tp tak tahu kena tipu hidup2..
    Elok la.. dia tipu lim.. lim tipu dia
    Dah berumur dan sgt penat.. mungkin dah lupa kes 40k bangla yg rakyat ditipu oleh anwar dulu tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekor lagi 'adik2' @ 'mak nyah' tak abis2 dgn kopipes. Lari tajuk pulak tuu.....!!

      Delete
    2. Sebenarnya takada issue besar ahli2 pkr menolak TUN,majority patuh pada president dan ketua umum!tak dpt dinafikan ada segelintir calon & the gang tak puas hati,itu biasala manusia tak perfect.Majority ahli2 pkr faham,nak dapat sokongan majority melayu felda,kg dan veteren tentera tanpa TUN,PH susah ka putra-jaya.win-win situation..

      Delete
  13. najib jiwa kacau. para penasihat pun jenis kaki bodek dan selfish.. decision dr org jiwa kacau ini byk salah drpd betol. berehatlah najib, jgn terlalu menurut kata bini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gila najip tak takut semah

      Kalau tak masakan najip pegang title yang di pertua pertabi sedunia seumur hidup

      Delete
  14. Di Bandar Tun Razak, bukan kah Lembu Kondo Shahrizat juga di laporkan minat bertanding? Kot dia sudah tak laku di Bangsar, kawasan dia dahulu, sabelom di tombangkan dek Nurul Izzah.

    Shahrizat kawan rapat dengan mak badak sejak sekolah dulu, di kalahkan dek Nurul Izzah pun, di beri Najib jawatan bertaraf Menteri gamak nya, berpejabat di Jabatan Prdana Menteri, masih boleh berceloteh dengan mak badak.

    Umno Bandar Tun Razak heboh bantah Shahrizat nak bertanding di situ. Apa kah Adnan Seman rapat dengan Shahrizat dan mak badak dan dapat jadi calon di situ?

    Sudah tentu pemilihan itu menimbulkan rasa tidak puas hati UMNO bahagian Bandar Tun Razak. Tapi Cina di situ pun tentu tak puas hati jugak sebab bukan kah itu MCA punya kawasan dulu?

    Tolak campur, bahagi dharab, saya berdoa majoriti undi di situ akan pergi ke PH, ameeen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kes lembu itu rafizi dah kena saman sebb tipu mengenai kes tu.. jadinya lembu skrg masih diimport dah mahal.. dah korang marah.. if not.kita control harga daging murah..
      Tapi
      Kalau shahrizat kat situ pi sebelah la BN..
      Memang kena bahan la shahrizat

      Delete
  15. Media terkenal The Economist kata:

    Stop, thief!

    Malaysia’s PM is about to steal an election

    American officials say he already stole millions from taxpayers

    http://www.economist.com/news/leaders/21738363-american-officials-say-he-already-stole-millions-taxpayers-malaysias-pm-about-steal

    Di luar negara pun mereka tahu kecurian, perompakan dan pelanunan di negara ini.

    Saya harap rakyat di kampong dan yang berpendapatan rendah di kota benar benar tahu dan sedar betapa rakus dan zalim nya mereka menhentam duit curian masakan yang berpendapatan rendah bertungkus lumus di kampong dan di kota kena bayar GST, merepes dan tercungap cungap akibat harga barangan sentiasa naik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diaorg ckp dia curi.. tapi mana buktinya..
      Yg kita islam ni pun g dengar ckp yg tak sahih dr kafir pastu sebarkan.. ya.. elok la tu..
      Mana bukti. Mana tangkapan. Mana kesahihannya?
      Sapa2 pun bole tulis.mcm2 dgn tader apa2 bukti..

      Delete
    2. Dah bzaman orang tunjukkan blori2 bukti.

      Kau dimaafkan andai baru semalam keluar dari gua

      Kalau tak toksah cecuba nk membodohkan orang lain kat sini

      Orang lain xde sebodoh kau

      Tapi dalam amno ada ramai yg lagi bodoh bin bangang dari kau so kat situ kau buleh tarik nafas lega sikit

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. But sorry to say our people the Malays especially warga2 emas percaya pada propaganda ameno mcam Jamal Jamban dan ketua2 umno yg lain, bahawa bukan GST yg sebabkan harga brg2 naik, Tetapi peniaga2 cina yg menaikkan harga2 brg ambil kesempatan atas alasan cukai GST dan ringgit Malaysia turun. AMboi berkesan betoi auta puak2 ameno ni. Yg melayu2 dan org2 kampung bangang , malas fikir problem GST Najib lah yg mengakibatkan "chain reaction" other cost increased too bcause of GST. Maka dgn senangnya barua2 ameno dpt mempengaruhi org2 kampung dan felda (yg sememangnya dlm kepala hotak dan darah mereka mengalir sentimen anti cina seak dari zaman arwah Tengku Abd Rahman dan Tun Abdul Razak-1969) terus angguk2 kepala macam burung angguk2 bodoh,pakat percaya dan pakat tuduh harga brg2 naik sbb peniaga2 cina bukan GST. Begitulah certia hikayat MElayu2 bangang ni yg seribu satu malam pun belom tentu selesai dicerita hikayat mereka ni dan seribu tahun pun belum tentu dapat mengubah pandangan dan pendapat mereka yg anti cina.. wallahualam

      Delete
  16. 5 Pemimpin Sikandi Kedah Keluar PPBM
    mereka di gelar pemakan dedak. Anak Kedah tidak semurah itu. Mukhriz jangan hina anak Kedah jika dia sendiri pun hanya guna rakyat Kedah sekadar untuk menjadi Menteri Besar.


    Jika Mukhriz hina anak Kedah yang tidak menyokongnya sebagai pemakan dedak, ANAK KEDAH JUGA BOLEH GELAR MUKHRIZ SEBAGAI MALAUN YANG CUBA MEMPERGUNAKAN ANAK KEDAH UNTUK MENJADIKAN DIA PERDANA MENTERI.

    Walaupun bapa Mukhriz adalah Ahli Parlimen Kubang Pasu selama 22 tahun, dia hanya bina bangunan di Kuala Lumpur untuk sakau duit Petronas. Dia tidak majukan kawasan yang undi dia selama 22 tahun pun.

    Jika bapa Mukhriz bina hotel 5 bintang di Langkawi, dia hanya merampas tanah anak Langkawi dan menghalang anak Langkawi pijak di pantai tersebut.

    Kini keluarga Mukhriz sudah miliki wang berbillion dan sudah berpuluh tahun merasa menjadi orang paling berkuasa di Malaysia. Tak cukup lagi kah?

    Anina Saadudin
    EMPIRICAL MALAYSIA

    ReplyDelete
  17. 5 Pemimpin Sikandi Kedah Keluar PPBM
    mereka di gelar pemakan dedak. Anak Kedah tidak semurah itu. Mukhriz jangan hina anak Kedah jika dia sendiri pun hanya guna rakyat Kedah sekadar untuk menjadi Menteri Besar.


    Jika Mukhriz hina anak Kedah yang tidak menyokongnya sebagai pemakan dedak, ANAK KEDAH JUGA BOLEH GELAR MUKHRIZ SEBAGAI MALAUN YANG CUBA MEMPERGUNAKAN ANAK KEDAH UNTUK MENJADIKAN DIA PERDANA MENTERI.

    Walaupun bapa Mukhriz adalah Ahli Parlimen Kubang Pasu selama 22 tahun, dia hanya bina bangunan di Kuala Lumpur untuk sakau duit Petronas. Dia tidak majukan kawasan yang undi dia selama 22 tahun pun.

    Jika bapa Mukhriz bina hotel 5 bintang di Langkawi, dia hanya merampas tanah anak Langkawi dan menghalang anak Langkawi pijak di pantai tersebut.

    Kini keluarga Mukhriz sudah miliki wang berbillion dan sudah berpuluh tahun merasa menjadi orang paling berkuasa di Malaysia. Tak cukup lagi kah?

    Anina Saadudin
    EMPIRICAL MALAYSIA

    ReplyDelete
  18. Wan Azizah tinggalkan majlis ketika Azmin berucap
    PERMATANG PAUH: Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail meninggalkan majlis pelancaran jentera PKR Seberang Jaya hari ini sejurus sebelum Timbalan Presiden, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berucap.


    Akibat tindakan itu, sekumpulan wartawan yang membuat liputan bergegas mendapatkan Wan Azizah.

    Wan Azizah yang ketika itu sudah masuk ke dalam kereta, memaklumkan beliau terpaksa pulang ke Kuala Lumpur untuk urusan parti.

    Berkenaan senarai calon oleh Mohamed Azmin yang menjadi isu hari ini, Wan Azizah berkata, parti itu mempunyai ujian saringan terakhir sebelum keputusan muktamad.

    Sebelum ini, hubungan Wan Azizah dan Mohamed Azmin dikatakan tegang apabila Wan Azizah dikatakan menolak senarai calon PKR yang akan dicadangkan Menteri Besar Selangor itu.

    ReplyDelete
  19. Krisis bakal meletus dalam PKR kerana senarai calon PRU14
    PETALING JAYA: Krisis bakal meletus dalam PKR berhubung calon pilihan raya untuk Selangor dengan nama-nama yang dicadangkan oleh timbalan presiden parti Datuk Seri Azmin Ali dikatakan dipotong daripada senarai itu.

    Difahamkan sehingga lapan nama yang dikemukakan oleh Menteri Besar Selangor itu telah digugurkan atau ditolak oleh presiden Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

    Satu delegasi yang diketuai Ketua Wanita PKR, Zuraidah Kamaruddin tiba di kediaman Dr Wan Azizah di Segambut, yang mana ahli PKR menggelar sebagai "Istana Segambut," pada 8 pagi Ahad (22 April) untuk membincangkan perkara itu.

    Difahamkan Zuraidah sedang cuba untuk berbincang dengan Dr Wan Azizah supaya memikirkan semula senarai calon.

    Penyandang yang digugurkan dikatakan termasuklah Ahli Parlimen Tian Chua (Batu) dan Datuk Dr Tan Kee Kwong (Wangsa Maju) manakala Ahli Dewan Undangan adalah Yaakob Sapari (Kota Anggerik), Hanizah Mohd Talha (Taman Medan) dan Gan Pei Nie (Rawang).

    Tiga nama lain yang dicadangkan oleh Azmin juga dilaporkan ditolak.

    Mereka termasuklah pembantu akhbarnya, Hilman Idham, yang dicadangkan untuk kerusi DUN Gombak Setia, dan pembantu Azmin, Khaled Jaafar, yang dicadangkan untuk kerusi Parlimen Hulu Selangor.

    Seorang lagi sekutu Azmin, Mohd Razlan Jalaluddin, penyelaras untuk Kota Damansara, juga ditolak sebagai calon.

    Delegasi yang diketuai oleh Zuraidah itu termasuklah Gan, Hanizah dan Ahli Parlimen PJ Selatan Hee Loy Sian, mereka yang mempunyai hubungan baik dengan Dr Wan Azizah.

    Difahamkan bahawa Dr Wan Azizah telah bersetuju untuk berjumpa dengan Azmin untuk membincangkan perkara itu dengan lebih lanjut.

    Ketidaksefahaman dalam penamaan calon itu adalah kesinambungan perselisihan antara dua kumpulan dalam PKR, satu yang diketuai oleh Azmin dan satu lagi oleh naib presiden Rafizi Ramli, yang menyebelahi Dr Wan Azizah.

    Pakatan Harapan dijadual mengumumkan calon mereka di perhimpunan di Sungai Besar pada malam Isnin (23 April).

    ReplyDelete
  20. Saya Tidak Sanggup Jadi Pendusta Semata-mata Untuk Kekal Jadi Calon – Dr Tan Seng Giaw
    20/04/18 –Ahli Parlimen Kepong selama lapan penggal Dr Tan Seng Giaw berkata beliau tidak sanggup menjadi pendusta dengan memutarbelitkan kebenaran semata-mata untuk kekal menjadi calon DAP dalam pilihan raya umum (PRU).

    Misalnya dalam kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB), sebagai Naib Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC), beliau berkata hasil siasatan mendapati Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak tidak bersalah walaupun ia bertentangan dengan kehendak partinya sendiri.

    Dr Tan berkata beliau tidak sanggup melawan kedaulatan undang-undang, sanggup menjadi pendusta dengan menjadi sumber penyebar berita palsu serta menolak kebenaran semata-mata untuk menjatuhkan musuh politik partinya.

    “Adakah anda mahu revolusi di Malaysia? Saya tidak mahu. Saya tidak fikir anda mahu revolusi di Malaysia berlaku. Kerana anda tidak mahu revolusi, maka anda perlu mempunyai perjuangan yang damai, yang kita panggil ‘perjuangan perlembagaan’ melalui aturan undang-undang.

    “Dalam kedaulatan undang-undang, seseorang itu tidak bersalah sehingga dia terbukti sedemikian oleh pengadilan hukum.

    “Apabila laporan Ketua Audit Negara keluar, saya membacanya berkali-kali.

    “Laporan itu disimpan di bawah OSA. Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB membuat banyak kesilapan. Kami telah meminta siasatan lanjut untuk mengetahui kebenarannya. Tetapi untuk menyabitkannya dengan orang lain dan mengatakan seseorang itu bersalah, anda tidak boleh berbuat demikian.

    “Dalam kedaulatan undang-undang, anda perlu mengeluarkan bukti, maka kita akan tahu kebenarannya,”katanya ketika ditermubual Fernando Fong dari NST.

    Beliau turut mengesahkan pendiriannya berkaitan dengan isu IMDB yang tidak sealiran dengan kehendak DAP merupakan salah satu sebab beliau tidak dicalonkan semula dalam PRU.

    “Saya telah mendengar perkara ini di media sosial, khususnya daripada orang Mahathir, Matthias Chang.

    “Pada masa ini, ramai yang memanggil saya sebagai ‘running dog’, seorang pengkhianat dan juga menghina keturunan bangsa saya.

    “Orang-orang Kepong boleh membaca komen-komen ini di media sosial dan mereka boleh menilai sendiri.

    “Masa akan menentukan siapa yang bercakap benar,”katanya.

    ReplyDelete
  21. Tian Chua Tak Jadi keluar PKR
    Tian Chua yang dijangkankan akan mengumumkan peletakan jawatannya dalam PKR petang ini tidak jadi. Dia telah mengumumkan dalam sidang media di Restoran D'boom Boom di Kuala Lumpur sebentar tadi.


    Langkah nak letak jawatan itu dikaitkan dengan cakap-cakap beliau tidak berpuas hati selepas calon-calon direstui Timbalan Presiden Datuk Seri Azmin Ali dicantas.

    Terdapat cuba spekulasi ketegangan makin memuncak dalam PKR antara kumpulan Azmin dan Naib Presiden Rafizi Ramli.
    Tian Chua dijadual membuat sidang media berkaitan perkara itu dalam sidang media di sebuah restoran Kuala Lumpur pada jam 4 petang ini.

    Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini beliau hanya berkata tidak tahu apa-apa berkaitan dakwaan krisis dalaman yang dilaporkan The Star.

    Bagaimanapun, katanya: “Mungkin sebahagiannya benar”.

    Ditanya sama ada beliau akan meletakkan jawatan, ikon reformasi itu menjawab: “Kelu”.

    Sementara itu, Rafizi memberitahu Malaysiakini bahawa pemimpin-pemimpin parti harus menghormati hak presiden untuk membuat keputusan muktamad.

    The Star melaporkan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menolak lapan nama yang dimajukan Azmin sebagai calon di Selangor.

    Tian Chua antara disebut-sebut bakal digugurkan, selain pegawai Azmin sendiri, Hilman Idham.

    ReplyDelete
  22. Taikun Cina Suntik Dana RM 50 Juta Untuk Pastikan DAP Tawan Putrajaya PRU 14
    12/02/17 – Seorang taikun Cina, Koon Yew Yin menderma RM 50 juta kepada DAP untuk membantu parti itu berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14).

    Ketika berucap dalam mesyuarat bersama Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada 10 Februari 2017, Koon berkata dermanya sebanyak RM50 juta itu dianggap sebagai pemangkin untuk menjana sokongan rakyat kepada DAP.

    “Derma RM 50 juta saya kepada Kerajaan Pulau Pinang untuk membina asrama pelajar adalah kerana kepercayaan saya kepada DAP. Saya percaya asrama pelajar ini akan menjadi tugu harapan dan peringatan yang cemerlang Kerajaan DAP Pulau Pinang.

    “Saya percaya derma RM 50 juta saya akan menggalakkan lebih ramai orang untuk menyokong DAP dan pembangkang untuk menendang keluar Kerajaan BN yang rosak pada pilihan raya umum akan datang,”kata Koon dalam satu kenyataan.
    Koon mengakui dia merupakan penyokong kuat DAP terutamanya di Perak sejak dari dahulu, namun kecewa Perak gagal ditawan DAP kerana kelemahan PKR dan PAS pada PRU 13.

    “Saya merupakan penyokong kuat DAP untuk masa yang lama terutama di Perak. DAP memenangi kesemua 18 kerusi Dewan Undangan Negeri yang diperuntukkan kepada mereka dalam beberapa pilihan raya umum lalu.

    “Malangnya, Parti Keadilan dan PAS kehilangan sebahagian besar daripada kerusi yang diperuntukkan kepada mereka.

    “Saya mengagumi prestasi cemerlang DAP dalam mentadbir Pulau Pinang. Hasilnya, kerajaan telah menjana lebih banyak wang setiap tahun sejak DAP mula mengawal kira-kira 8 tahun yang lalu. Kerajaan juga telah membelanjakan lebih banyak wang dalam infrastruktur dan kemudahan lain untuk manfaat rakyat,”katanya lagi.

    Selepas PAS disingkirkan daripada Pakatan Rakyat, Koon terus aktif menyalurkan dana kepada Parti Amanah Negara (PAN) dan Pakatan Harapan.

    Pada Nov 2015, Koon menderma RM500 ribu kepada PAN untuk memastikan parti itu bekerja keras bagi pilihan raya akan datang.

    “Dengan penuh semangat, beliau (Koon) mengharapkan seluruh kepimpinan Amanah membuat kerja bersungguh-sungguh demi mencapai hasrat dan matlamat rakyat.

    “Beliau turut mengumumkan akan menyumbang 10 kali ganda daripada nilai yang diberikan itu jika Amanah Perak membuat kerja bersungguh-sungguh,” lapor Facebook Parti Amanah Negara Negeri Perak.

    ReplyDelete
  23. Taikun Cina Suntik Dana Kepada PPBM Untuk Jayakan Misi Tawan Perak
    03/02/18 -Taikun Cina Koon Yew Yin telah menyuntik dana sebanyak RM200,000 kepada PPBM Perak dalam menjayakan misi menawan negeri itu pada PRU 14.

    “Baju putih itu ialah seorang Cina yang telah menyumbang RM200 ribu kepada Parti Pribumi Bersatu Malaysia Negeri Perak dalam majlis amal malam tadi.

    “Kata beliau,parti ini mesti sama-sama kita sokong untuk menumbangkan BN di Perak !,”kata aktivis PPBM Perak, Herman Haassan dalam Facebook.

    Sebelum ini, taikun Koon itu pernah menaja dana terhadap Amanah untuk merampas Perak daripada BN dan pernah membiayai DAP untuk menawan Putrajaya pada PRU 14.

    Selanjutnya, sila baca “Taikun Cina Taja Dana Amanah Perak” dan “Taikun Koon Derma RM50,000 Kepada Mat Sabu” serta “Taikun Cina Suntik Dana RM 50 Juta Untuk Pastikan DAP Tawan Putrajaya PRU 14″

    Dalam laman peribadinya, koonyewyin.com, Taikun Koon mengaku memberi sumbangan sebanyak RM200,000 kepada Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan matlamat untuk menawan Perak.

    “Saya datang ke sini malam ini untuk membantu Dr Mahathir memenangi Perak pada pilihan raya umum akan datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu Najib terima derma Aran berbillion2. Apa salahnya DAP ke, PH ke AManah ke, PBBM ke terima derma dari Jutawan Koon tu. You think only Najib and Umno entitle for donation. THis is not one way traffic tau, hanya BN dan UMNO saja boleh buat2 macam2. Pembangkand nak disekat dari terima derma utk pilihanraya. Go sucks your boss ball lah

      Delete
  24. Taikun Koon Derma RM50,000 Kepada Mat Sabu
    Seorang taikun Cina terkenal, Koon Yew Yin mendermakan sumbangan peribadi sebanyak RM50,000 kepada Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu dalam satu majlis di Ipoh, Sabtu lepas.

    Dalam majlis itu juga Koon turut menderma RM50,000 lagi kepada PAN untuk membantu pengurusan parti.
    Pada penghujung tahun lepas, Koon telah menderma RM500,000 kepada PAN perak untuk memperkasakan parti di peringkat negeri itu.

    “Dengan penuh semangat, beliau (Koon) mengharapkan seluruh kepimpinan Amanah membuat kerja bersungguh-sungguh demi mencapai hasrat dan matlamat rakyat.

    “Beliau turut mengumumkan akan menyumbang 10 kali ganda daripada nilai yang diberikan itu jika Amanah Perak membuat kerja bersungguh-sungguh,” lapor Facebook Parti Amanah Negara Pera

    ReplyDelete
  25. Taikun Dana DAP, AMANAH Adalah Penyokong Chin Peng
    21/04/18 – Taikun yang banyak memberi sumber kewangan kepada DAP, Koon Yew Yin adalah penyokong Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), mendiang Chin Peng.

    Menulis dalam laman peribadinya, koonyewyin.com, taikun itu berkata beliau pernah melawat Chin Peng di Hotel Novotel, Bangkok pada 2 Oktober 2011 selepas mendapat tahu aktivis PKM itu telah ditimpa sakit.

    “Dia (Chin Peng) sangat berpengetahuan mengenai politik Malaysia yang terkini. Dalam perbualan kami, Chin Peng menekankan bahawa Malaysia adalah negara yang kaya dan orang Cina harus bekerjasama dan bekerjasama dengan orang Melayu untuk menjadikan Malaysia sebuah negara yang lebih baik,”tulis Yew Yin.

    Selain memberi bantuan kewangan kepada DAP, taikun Cina itu merupakan antara penderma utama kepada parti-parti Pakatan Harapan (PH) terutamanya Amanah dan PPBM.

    Selanjutnya, sila baca “Taikun Cina Suntik Dana RM 50 Juta Untuk Pastikan DAP Tawan Putrajaya PRU 14” , “Taikun Koon Derma RM50,000 Kepada Mat Sabu” dan “Taikun Cina Suntik Dana Kepada PPBM Untuk Jayakan Misi Tawan Perak”

    ReplyDelete
  26. AMANAH Perak mungkin saman Zuhdi, MUNGKIN belum lagi.. Ni Kira Modal Politik Untuk Tipu Penyokong
    Anggota Jawatankuasa Pusat PAS Dr Zuhdi Marzuki mungkin disaman jika gagal membuktikan dakwaannya yang mengaitkan AMANAH Perak dengan sumbangan daripada ahli perniagaan terkenal.

    Setiausaha AMANAH Perak Salman Saleh berkata parti itu tidak menerima sumbangan daripada ahli perniagaan yang disebut Zuhdi itu, atau mana-mana pihak lain.

    "AMANAH Perak menafikan sekeras-kerasnya dakwaan Zuhdi kononnya kami menerima wang atau sumbangan sebanyak RM500,000, RM5 juta mahupun RM50 juta daripada mana-mana pihak," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Penjelasan itu dibuat ekoran dakwaan Zuhdi terhadap AMANAH semalam.
    Zuhdi seterusnya mendakwa AMANAH Perak - serta DAP - mendapat sumbangan daripada seorang ahli perniagaan yang menyerahkan dana kepada kedua-dua parti terbabit - masing-masing bernilai RM500,000 dan RM50 juta.

    "Apa motif tauke ini memberi sumbangan kepada AMANAH Perak?" katanya.

    ReplyDelete
  27. DAP tajamkan lagi persepsi anti Melayu Islam
    16 APRIL lalu, sewaktu mengumumkan pencalonan David Nga Kor Ming sebagai wakil DAP bagi kerusi P76 Telok Intan, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, turut mengumumkan bahawa, jika menang, Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru Pakatan Harapan (PH)”.

    Kata Lim Guan Eng: “Beliau juga akan jadi Menteri di Kabinet baru PH dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol PH simbol PKR.”

    Pengumuman Lim Guan Eng di Telok Intan bahawa, jika menang, Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” ini, pada hemat saya, memberikan gambaran mengenai dua permasalahan utama yang melanda DAP sebagai sebuah parti politik.

    Permasalahan pertama adalah membabitkan sikap besar kepala dan dominasi DAP di dalam PH di mana di dalam banyak perkara DAP kelihatan mahu mendahului pimpinan tertinggi PH dan mahu memaksakan kehendaknya pada mereka.

    Bila penyandang kerusi N26 Tebing Tinggi, Ong Boon Piow, mengumumkan pencalonan Dr Abdul Aziz Bari sebagai wakil DAP bagi kerusi itu, terus sahaja Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP, Anthony Loke Siew Fook, mengeluarkan kenyataan membidasnya.

    Kata Loke Siew Fook, Ong Boon Piow akan dirujuk ke Jawatankuasa Tatatertib parti kerana sebarang pengumuman calon daripada DAP hanya boleh diumumkan oleh Setiausaha Agung DAP atau pemimpin CEC yang telah diberikan mandat oleh Setiausaha Agung DAP sahaja.

    Bagaimanapun, di dalam kes pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” ini Lim Guan Eng tidak pula dimaklumkan mendapat mandat parti, lebih-lebih lagi persetujuan Majlis Presiden PH sebelum berbuat demikian.

    Pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” oleh Lim Guan Eng ini tidak syak lagi boleh digunakan sebagai bukti betapa DAP tidak menghormati Majlis Presiden sebagai badan pembuat keputusan tertinggi di dalam PH.

    Permasalahan kedua adalah membabitkan usaha DAP untuk menepis imej anti-Islam dan anti-Melayu yang dihadapinya yang sebenarnya tercalar lebih teruk lagi ekoran pengumuman Nga Kor Ming “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” oleh Lim Guan Eng ini.

    Ini kerana rata-rata orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia masih mengingati dengan jelas kenyataan-kenyataan Nga Kor Ming yang bersifat sangat prejudis terhadap orang Islam dan orang Melayu di dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

    Tidak semua orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia bersetuju dengan Datuk Seri Zambry Abdul Kadir. Tetapi ucapan Nga Kor Ming berbunyi “di Negeri Perak Darul Kaput ini kita ada Menteri Besar hitam metallic yang haram jadah itu” adalah keterlaluan.

    Begitu juga dengan kenyataan-kenyataan Nga Kor Ming di dalam beberapa tahun kebelakangan ini, yang sebahagiannya telah dilaporkan kepada polis, yang menguatkan lagi persepsi orang Islam dan orang Melayu bahawa DAP adalah anti-Islam dan anti-Melayu.

    Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 14 Disember 2015 Nga Kor Ming pernah menyindir pakaian purdah sambil menyifatkan Datuk Ahmad Darus yang mencadangkan dalam Perhimpunan Agung Umno supaya pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai "Pemimpin Melayu otak cacat".

    ReplyDelete
  28. Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 5 Julai 2016 Nga Kor Ming pernah menaikkan ucapan Hari Raya Aidil Fitri yang menyertakan gambar rumah api yang berlatarbelakangkan bendera Amerika Syarikat dan yang diselitkan dengan perkataan “In God We Trust” serta “Lord, Guide Our Nation Back To You”.

    Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 6 Julai 2016 Nga Kor Ming pernah menaikkan ucapan Hari Raya Aidil Fitri yang menyertakan gambar kartun yang memberi makna bahawa pemberian duit raya ketika menyambut Hari Raya Adil Fitri oleh orang Islam kepada kanak-kanak sebagai "derma” dan “dedak”.

    Orang Islam dan orang Melayu sukar lupa bahawa pada 1 Ogos 2017 Nga Kor Ming pernah mengongsi poster yang menggambarkan Tun Abdul Razak Husin sebagai “Pengkhianat negara yang sebenar” kerana berkhidmat dengan tentera Jepun berbanding Chin Peng yang berjuang melawan tentera Jepun dalam Perang Dunia Kedua.

    Bila Nga Kor Ming dengan imej negatifnya di kalangan orang Islam dan orang Melayu di Perak dan di Malaysia awal-awal lagi diumumkan oleh Lim Guan Eng “akan jadi Menteri di Kabinet baru PH” maka akan lebih negatiflah imej DAP di kalangan mereka.

    DR KAMARUL ZAMAN YUSOFF

    XOXO - Allah banyak kali memberi peringatan tentang musuh sebenar orang islam adalah orang kafir.

    ReplyDelete
  29. Kenapa Perlu TOLAK DAP pada PRU-14 ini - Prof Dr Ridhuan Tee
    1. Jangan kecam saya. Ini realiti bukan fantasi. Kita bukan rasis kerana Islam itu universal. Saya pun keturunan cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya. ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

    2. Apa yang mereka mahu? Mereka (Melayu Pkr, Dap, Pan, Pribumi) menyerang PAS tanpa letih hanya kerana PAS tidak mahu bersama dengan DAP. Mereka rasa DAP lebih penting demi Putrajaya. Mereka memusuhi kepimpinan PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi. Mereka jadikan PAS musuh dan DAP kawan tanpa lagi melihat panduan hadis dan al-quran.

    3. 10 peristiwa berikut patut menginsafkan mereka. Sampai bila mereka hendak keliru atau dikelirukan? Pertama, apabila Nga Kor Ming menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

    4. Kedua, Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor TG Harun Din dengan ‘Adios Harun Din’. Mereka tak terasa apa-apa. Ketiga, Nga Kor Ming menyindir pakaian purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus mencadangkan pramugari memakai pakaian yang menutup aurat, pemimpn DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

    5. Keempat, Pemimpin DAP menggelar Dr Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam. Kelima, DAP pertikai kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa. Mereka diam juga. Keenam, DAP mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara. Mereka jadi seperti lembu kenyang.

    6. Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam. Kelapan, DAP hina dan mempersenda hudud. Mereka diam. Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru. Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

    7. Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP. Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka. Tepuk dada tanya iman.

    8. TAMBAHAN:
    1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible - Penyokong DAP & PKR
    2) Isu Azan guna pembesar suara jadi issue - Penyokong DAP
    3) Isu memudahkan proses murtad - Penyokong DAP
    4) Isu status agama anak kita selepas umur 18thn - Penyokong DAP

    9. Semua Isu nie disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dlm PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan sokong DAP lalu menghina PAS, walaupun mereka nampak DAP adalah MUSUH ISLAM YANG NYATA!!



    XOXO - DAP sekarang berselindung disebalik LOGO PKR, Lihat PKR adalah seperti anda lihat DAP..

    ReplyDelete
  30. Yang tak malu hanya pencacai
    Bermatian klepto dilindung
    Tak lama dah, hancur berkecai
    Bukan salah ibu mengandung!

    Parti kita dia nak kacau
    Kasi keruh mana yg jernih
    Disangkar dia burung berkicau
    Pagut memagut berebut benih!

    Itu baru tiga kawasan
    Tempat lain pasti bergolak
    Yakin menang jangan perasan
    Dalam parti ramai dah jelak!

    Parti haram sudah gelabah
    Orang Felda ramai tak sokong
    Sebab pemimpin ramai bedebah
    Buat perangai hantu jerangkong!

    Macam mana kampung nak selamat
    Tok Penghulu rasuahnya banyak
    Ada hati nak sambung khidmat
    Harta kampung dia yg lanyak!

    Panggil dua tiga pencacai
    Tolong dia,sokong dan bantu
    Kacau lawan biar berkecai
    Cai sokong walaupun hantu!

    Berita panas keris dah bengkok
    Dacing buruk orang nak buang
    Cai sini sibuk berkokok
    Buta kerana sedikit wang!

    Masuk sini cai merapu
    Pesakit mental syok sendiri
    Bila menang Pakatan dah sapu
    Segeralah cai buat harakiri!

    ReplyDelete
  31. Mat Sabu sah bertanding di Kota Raja Singkir Dr Mariah
    Presiden Parti Amanah Negara (AMANAH) Mohamad Sabu sah akan bertanding di parlimen Kota Raja, Selangor.

    Perkara itu diumumkan oleh pengerusi AMANAH negeri Izham Hashim dalam acara di ibu pejabat parti serpihan PAS itu di Shah Alam hari ini.

    Kerusi itu sekarang disandang oleh Ketua Wanita AMANAH Dr Siti Mariah Mahmud, yang akan berpindah kawasan ke Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Serdang.

    Pengumuman itu dibuat selepas protes pemimpin akar umbi Kota Raja Jaafar Samsudin berjaya diselesaikan dengan baik selepas pertemuan empat mata dengan Mohamad.

    AMANAH akan bertanding di lima parlimen dan 10 DUN di Selangor.

    Sebelum dr Mariah mengalahkan Datuk S Murugesan (BN) dengan majoriti 29 395.

    AMANAH (PAN) meletakkan Mat Sabur, Presidennya di kawasan Selamat. Adakah nasib Mat Sabu timbul?? Sebelum ini PAS telah memberikan beberapa kawasan selamat kepada Mat Sabut tapi nasibnya malang dia sentiasa kalah termasuk kalah disebabkan calon bebas Tok Mum.

    ReplyDelete
  32. GUAN ENG SUDAH UMUM DUA MENTERI KABINET, TUN M , PM BONEKA TAK BERANI UMUM SATU PUN
    Nampak gaya walaupun cuba di sorok oleh DAP mereka “boss” dalam Pakatan Harapan, namun terdedah juga lakonan nya.

    Perjanjian sulit atau perjanjian setan antara DAP dan Tun Mahathir kadang kala terlepas juga.

    Ketika ghairah berceramah menghasut pengundi Cina di Perak , Lim Guan Eng telah memberitahu kepada masyarakat Cina yang dia sedang berkempen bahawa jika Pengerusi DAP Perak , Nga Kor Meng akan menjadi Menteri jika dia dapat menewaskan Datuk Mah Siew Keong dari Barisan Nasional.

    Ertikata , tanpa perlu merujuk kepada sesiapa pun , LGE telah menentukan siapa boleh jadi menteri siapa tidak.

    Tun Mahathir yang dikatakan sebagai “Top Dog” calon Perdana Menteri PH belum berani sebut pun satu nama yang bakal dia jadi kan menteri dalam kabinet nya.

    Ini kerana perjanjian setan antara DAP dan Tun M berkemungkinan hanya memberi peluang kepada Tun Mahathir membuat apa yang terhalang selama Datuk Seri Najib menjadi Perdana Menteri, dan selebih nya hak DAP.

    Sebelum nama Nga Kor Meng di nobatkan sebagai menteri dalam kabinet PH , nama Liew Chin Tong telah juga di umumkan sebagai menteri juga.

    Liew mesti melaksana kan misi menewaskan calon MCA Datuk Wee Ka Siong di Ayer Hitam terlebih dahulu.

    DAP dalam misi menghapuskan MCA dan Gerakan agar hanya ada satu parti berpaksi Cina di semenanjung.

    Apa yang hendak TV14 menyampaikan di sini ada lah betapa berkuasa nya Lim Guan Eng dalam Pakatan Harapan.

    Tun Mahathir pasti sekali tahu peranan nya sebagai Perdana Menteri Boneka yang menumpang pengaruh DAP.

    “Beggars cannot choose” mungkin itu lah kedudukan Tun M di kala ini.

    Lim Kit Siang pula sedang menyepi kan diri dan membiarkan Tun Mahathir kesana sini untuk pamirkan diri nya sebagai Top Dog.

    Ini demi memancing undi Melayu.

    Kepada rakyat lihat lah apa yang sedang berlaku dengan mata hati.

    Lihat siapa sebenar nya Boss dalam Pakatan Harapan.

    ReplyDelete
  33. PRU14 Bukan Melayu Vs Melayu Tetapi Melayu Vs Proksi Cina
    Dan itulah sebabnya DAP bersedia untuk mengebumikan roket dan mereka bertanding di bawah PKR. PKR adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Melayu (sama seperti DAP adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Cina, seperti kata Zaid Ibrahim semalam). Jika DAP bertanding di bawah logo roket, ia akan dilihat sebagai persembahan Cina. Bertanding di bawah PKR akan dilihat sebagai persembahan Melayu. Oleh itu, PKR dan seluruh orang Melayu akan menjadi proksi DAP atau Ali Baba dan pengundi Melayu-Bumiputera dapat ditipu untuk mempercayai mereka mengundi untuk parti Melayu.
    “Sekiranya anda belum pernah mendengarnya sebelum ini, pengundi Melayu dan bumiputera, terutamanya di kawasan luar bandar, yang akan menentukan kerajaan akan datang,” kata Chun Wai dalam kenyataan pembukaannya.
    155 daripada 222 kerusi di Parlimen (lebih daripada dua pertiga) adalah dikuasai Melayu-Bumiputera

    Ya, itu benar. Lebih separuh daripada 222 kerusi di Parlimen akan ditentukan oleh pengundi Melayu dan Bumiputera. Sebanyak 57 daripada 222 kerusi di Sabah dan Sarawak (termasuk Labuan) dengan pembangkang pimpinan Cina berpotensi memenangi hanya 17 daripada kerusi tersebut, yang kebanyakannya terletak di bandar.

    Begitu juga dengan 165 kerusi Parlimen di tanah besar Malaysia. Orang-orang Cina mengawal bandar-bandar dan kota-kota sementara orang-orang Melayu berada di kawasan luar bandar dan di kawasan tanah Melayu. Tidakkah Trump memenangi jawatan presiden Amerika pada asas yang sama walaupun pengkritiknya mengatakan bahawa dia kehilangan undi popular?
    Rashid PPBM berkata tugasnya sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya adalah untuk memastikan penguasaan politik Melayu

    Pada tahun 2013, Abdul Rashid Abdul Rahman – bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya dan calon PPBM untuk Kelantan yang akan bertanding di bawah PKR – berkata bahawa tiga tindakan yang beliau lakukan semasa menjadi Pengerusi SPR supaya orang Melayu boleh terus menguasai atau memonopoli kuasa politik.

    Ini disahkan oleh Chun Wai yang berkata, “Daripada 222 kerusi parlimen, kini terdapat 117 kerusi Melayu di Semenanjung Malaysia, berikutan pelaksanaan persempadanan semula – daripada 114 kerusi majoriti Melayu sebelumnya dalam pilihan raya umum lalu. Terdapat 19 kerusi di Sabah dan Sarawak, dengan pengundi Bumiputera yang majoritinya

    ReplyDelete
  34. PRU14 Bukan Melayu Vs Melayu Tetapi Melayu Vs Proksi Cina
    Dan itulah sebabnya DAP bersedia untuk mengebumikan roket dan mereka bertanding di bawah PKR. PKR adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Melayu (sama seperti DAP adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Cina, seperti kata Zaid Ibrahim semalam). Jika DAP bertanding di bawah logo roket, ia akan dilihat sebagai persembahan Cina. Bertanding di bawah PKR akan dilihat sebagai persembahan Melayu. Oleh itu, PKR dan seluruh orang Melayu akan menjadi proksi DAP atau Ali Baba dan pengundi Melayu-Bumiputera dapat ditipu untuk mempercayai mereka mengundi untuk parti Melayu.
    “Sekiranya anda belum pernah mendengarnya sebelum ini, pengundi Melayu dan bumiputera, terutamanya di kawasan luar bandar, yang akan menentukan kerajaan akan datang,” kata Chun Wai dalam kenyataan pembukaannya.
    155 daripada 222 kerusi di Parlimen (lebih daripada dua pertiga) adalah dikuasai Melayu-Bumiputera

    Ya, itu benar. Lebih separuh daripada 222 kerusi di Parlimen akan ditentukan oleh pengundi Melayu dan Bumiputera. Sebanyak 57 daripada 222 kerusi di Sabah dan Sarawak (termasuk Labuan) dengan pembangkang pimpinan Cina berpotensi memenangi hanya 17 daripada kerusi tersebut, yang kebanyakannya terletak di bandar.

    Begitu juga dengan 165 kerusi Parlimen di tanah besar Malaysia. Orang-orang Cina mengawal bandar-bandar dan kota-kota sementara orang-orang Melayu berada di kawasan luar bandar dan di kawasan tanah Melayu. Tidakkah Trump memenangi jawatan presiden Amerika pada asas yang sama walaupun pengkritiknya mengatakan bahawa dia kehilangan undi popular?
    Rashid PPBM berkata tugasnya sebagai Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya adalah untuk memastikan penguasaan politik Melayu

    Pada tahun 2013, Abdul Rashid Abdul Rahman – bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya dan calon PPBM untuk Kelantan yang akan bertanding di bawah PKR – berkata bahawa tiga tindakan yang beliau lakukan semasa menjadi Pengerusi SPR supaya orang Melayu boleh terus menguasai atau memonopoli kuasa politik.

    Ini disahkan oleh Chun Wai yang berkata, “Daripada 222 kerusi parlimen, kini terdapat 117 kerusi Melayu di Semenanjung Malaysia, berikutan pelaksanaan persempadanan semula – daripada 114 kerusi majoriti Melayu sebelumnya dalam pilihan raya umum lalu. Terdapat 19 kerusi di Sabah dan Sarawak, dengan pengundi Bumiputera yang majoritinya

    ReplyDelete
  35. Mahathir bersedia menjadi proksi DAP atau Ali Baba selagi Perdana Menteri Najib boleh digulingkan

    Oleh itu, menurut Chun Wai, 155 daripada 222 kerusi (atau lebih dua pertiga daripada kerusi parlimen) adalah kerusi Melayu-Bumiputera dengan hanya 67 kerusi yang orang bukan Melayu boleh harapkan. Dan mereka perlu merebut 74 kerusi untuk menafikan Barisan Nasional dua pertiga daripada kerusi di Parlimen.

    Tetapi hanya kira-kira 54 daripada 74 kerusi tersebut adalah kerusi Cina. Oleh itu, jika orang Cina mahu memerintah Malaysia, atau sekadar menafikan Barisan Nasional dua pertiga daripada parlimen, mereka tidak boleh berbuat demikian melainkan jika mereka membuat perjanjian dengan orang Melayu.

    Pada masa ini penyokong DAP atau rakyat Malaysia berbangsa Cina mungkin akan menjerit ‘perkauman’. Tetapi ini bukan mengenai perkauman. Ini mengenai realiti politik Malaysia. Dan realiti politik Malaysia adalah orang bukan Melayu yang tidak dapat merebut kuasa sendiri. Mereka perlu bekerjasama melalui orang Melayu dan Bumiputera untuk berbuat demikian. Oleh itu, mereka perlu bermain politik dengan cara yang sama seperti perniagaan mereka, iaitu menggunakan Ali Baba sebagai proksi atau barisan hadapannya.
    DAP kini menjadi parti Melayu sejak roket mereka digantikan dengan Mata Lebam PKR

    DAP atau pembangkang Cina tidak mahu PRU14 menjadi pertarungan Melayu versus Melayu. Kenapa menggantikan satu kumpulan orang Melayu nasionalis dengan kumpulan orang Melayu nasionalis yang lain? Dan PPBM adalah nasionalis seperti Umno. Pemimpin PPBM seperti Tun Dr Mahathir Mohamad, Muhyiddin Yassin, Abdul Rashid Abdul Rahman, dan banyak lagi, telah membuktikan mereka ‘Melayu dulu” dalam aspirasi, dasar dan ideologi mereka. Kebanyakan orang Melayu PPBM sejajar dengan Perkasa Ibrahim Aii.

    Jadi, tidak mungkin DAP atau pembangkang Cina membantu pembangkang Melayu menyingkirkan Umno atau Barisan Nasional yang dipimpin oleh Umno. Sekiranya DAP atau pembangkang Cina membantu kuasa pembangkang Melayu, mereka tidak akan mencapai apa-apa. DAP atau pembangkang Cina mesti merebut kuasa. Tetapi itu hanya boleh berlaku jika mereka bekerja melalui orang Melayu dan Bumiputera kerana dengan sendirinya ia tidak boleh dilakukan.
    Orang Cina tidak mempunyai bilangan maka mereka perlu menggunakan orang Melayu sebagai proksi atau Ali Babas untuk merebut kuasa politik

    Ini adalah kes aritmetik mudah. Orang Cina atau bukan Melayu tidak mempunyai bilangan yang cukup. Dan pilihan raya adalah permainan nombor. Oleh itu, DAP dan pembangkang Cina harus bekerja melalui proksi mereka atau Ali Baba untuk merebut kuasa.

    Dan itulah sebabnya DAP bersedia untuk mengebumikan roket dan mereka bertanding di bawah PKR. PKR adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Melayu (sama seperti DAP adalah parti berbilang kaum yang berasaskan Cina, seperti kata Zaid Ibrahim semalam). Jika DAP bertanding di bawah logo roket, ia akan dilihat sebagai persembahan Cina. Bertanding di bawah PKR akan dilihat sebagai persembahan Melayu. Oleh itu, PKR dan seluruh orang Melayu akan menjadi proksi DAP atau Ali Baba dan pengundi Melayu-Bumiputera dapat ditipu untuk mempercayai mereka mengundi untuk parti Melayu.

    ReplyDelete
  36. Najib Lebih Pandai Jaga Duit Berbanding Mahathir
    Sudah terbukti sekarang semua tuduhan Mahathir di atas pentas ceramah DAP dan PKR bahawa duit negara hilang dan dicuri adalah tidak benar. Duit hilang macam mana, kalau jumlah duit itu terus bertambah dan meningkat.

    Rizab antarabangsa Bank Negara Malaysia pada 13 April 2018 adalah berjumlah US$110 billion. Paling tinggi direkodkan sejak bulan Februari 2015. Kedudukan rizab itu memadai untuk membiayai 7.7 bulan import tertangguh dan 1.1 kali hutang luar negeri jangka pendek.

    Komponen utama rizab antarabangsa itu adalah rizab mata wang asing (US$103.2 bilion), kedudukan rizab Dana Kewangan Antarabangsa (IMF) (US$0.8 bilion), Hak Pengeluaran Khas (SDR) (US$1.2 bilion), emas (US$1.6 bilion) dan aset rizab lain(US$3.2 billion).

    Menurut BNM, aset berkenaan termasuk emas dan pertukaran asing dan rizab lain termasuk SDR (RM425.00 bilion), Kertas Kerajaan Malaysia (RM3.99 bilion), deposit dengan institusi kewangan (RM4.06 bilion), pinjaman dan pendahuluan (RM7.38 bilion), tanah dan bangunan (RM4.17 bilion), dan aset lain (RM8.26 bilion)

    Paling tinggi rekod tertinggi rizab bank negara adalah di zaman Datuk Seri Najib iaitu sejumlah USD$141.4 billion pada Mei 2013. Di zaman Mahathir, rizab Bank Negara Malaysia ketika dia bersara hanyalah berjumlah US$42.9 billion sahaja. Kalau tidak hilang sejumlah US$10 billion ketika skandal Forex pada tahun 1990an, tentunya jumlah itu banyak lagi.

    Ini bukti jelas, Datuk Seri Najib lebih pandai menjaga duit berbanding Mahathir. Di zaman Mahathir, laporan RCI sudah membuktikan bahawa ada sejumlah RM31.5 billion telah hilang. Bila ditanya kepada Mahathir dia menjawab ‘tidak tahu’ sahaja.

    Kit Siang pernah tulis buku bagaimana Mahathir tidak cekap menjaga duit negara. Buku Kit Siang itu bertajuk “The Bank Negara RM30 Billion Forex Lost Scandal”. Barry Wain pun tulis buku bertajuk “Malaysian Maverick” yang menyatakan Mahathir hilangkan RM100 billion duit negara.

    Mungkin sebab itulah Mahathir dipanggil sebagai “kepala perompak” oleh Mat Sabu. Mahathir digelar sebagai “hantu no. 1” oleh Gobind Singh Deo. Rakyat jangan jadi mudah lupa, lihat video ini bagaimana Mat Sabu dan Gobind mengutuk Mahathir kerana tidak pandai jaga duit :

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1731994900228792&id=1122306847864270

    World Bank telah iktiraf cara Datuk Seri Najib menjaga ekonomi negara bila menyemak empat kali KDNK negara dan memberikan unjuran yang semakin menaik. Malah aliran masuk pelaburan asing ke Bursa Saham Kuala Lumpur mencecah rekod tertinggi dengan RM429.80 juta pada Khamis lepas.

    Pelabur, institusi kewangan seperti CIMB, HSBC, RHB dan badan penarafan antarabangsa semuanya mahu Barisan Nasional dan Datuk Seri Najib terus kekal di Putrajaya.

    Sebab apa? Sebab Datuk Seri Najib pandai jaga duit dan ekonomi negara. Mereka tahu sejarah Mahathir menjaga duit negara, tidak sebagus Datuk Seri Najib yang berjaya keluar dua kali daripada kelembapan ekonomi dunia pada 2009 dan pada tahun 2014 ketika harga minyak dunia murah.

    Bukan semua negara berjaya keluar daripada kelembapan dan krisis ekonomi, namun Malaysia yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib berjaya dan pertumbuhan ekonomi yang dicatatkan Malaysia adalah antara yang tertinggi di dunia.

    Bila duit dan ekonomi negara dapat dijaga dengan baik, semua orang dapat kembali nikmat itu menerusi BR1M, tok imam dapat elaun, peneroka Felda dapat habuan, pesawah dan nelayan dapat bantuan, ibu tunggal dan OKU terus dihulur pertolongan dan bayi dalam kandungan pun mendapat nikmat kemakmuran ekonomi negara ini.

    Hendak cari kerajaan yang bagaimana lagi? Hendak patah balik negara ini ke tahun 1990an dengan menyerahkan kuasa ke tangan seorang yang digelar diktator dan Mahafiraun? Janganlah, carilah orang yang pandai menjaga duit dan ekonomi untuk masa depan negara yang lebih baik lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai kepala lutut apa, dok sakau duit rakyat sesapa pun boleh..bodoh pejuang lahanat ni!!!

      Delete
  37. CUCU TOKOH KOMUNIS MALAYA BERTANDING ATAS TIKET DAP DI BANDAR UTAMA
    Jamaliah Jamaluddin, cucu bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Shamsiah Fakeh, akan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar Utama dalam pilihan raya umum 9 Mei ini.



    Jamaliah antara calon Melayu yang diketengahkan DAP bagi menggantikan pemimpin mudanya Yeo Bee Yin yang beralih ke Bakri, Johor.



    Kerusi itu sebelum persempadanan semula dikenali sebagai Damansara Utama.



    Bercakap kepada Malaysiakini, Jamaliah tidak nampak menggalas nama sebagai cucu Shamsiah (atas) menjadi beban buatnya dalam politik.



    “Saya tak rasa terbeban sebab bagi saya beliau adalah seorang pejuang negara dan beliau telah berkorban begitu banyak sekali.



    “Jadi saya rasa beliau sebenarnya adalah idola saya dan saya sebenarnya melalui pengalaman hidup beliau dengan kisah-kisah yang diceritakan oleh beliau.



    “Sebenarnya beliau adalah sumber inspirasi saya. Memang saya tak akan rasa terbeban,” katanya.



    Sementara itu, Jamaliah, 29, memberitahu beliau memilih DAP kerana prinsip dan ideologinya.



    “Saya suka konsep Malaysian Malaysia,” katanya

    ReplyDelete
  38. ANGGOTA PKR SERAH MEMORANDUM BANTAH PENGGUNAAN LOGO PARTI OLEH DR. MAHATHIR
    Kira-kira 50 anggota PKR hari ini menyerahkan memorandum bantahan penggunaan logo parti itu oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad pada Pilihan Raya Umum ke-14.

    Memorandum itu diserahkan oleh Timbalan Ketua Angkatan Muda Keadilan Bukit Gantang, Faizal Zainal kepada kakitangan Ibu Pejabat PKR Pusat Tropicana, Faris Abdullah di sini.

    Memorandum itu menuntut PKR tidak membenarkan Dr. Mahathir daripada menggunakan logo parti semasa PRU-14.

    Selain itu, mereka yang mendakwa mewakili kira-kira 120,000 ahli parti peringkat akar umbi memberikan tempoh enam hari kepada parti untuk mengeluarkan nama Dr. Mahathir daripada menjadi calon bermula daripada 21 April sehingga 26 April ini.

    Tambahnya, jika tuntutan itu tidak dipenuhi, mereka telah memutuskan beberapa tindakan yang akan diumumkan kemudian. –

    ReplyDelete
    Replies
    1. Propaganda murahan sampah dipungut oleh budak tak abis sekolah.

      Azmin Ali mengecam langkah sesetengah pihak dalam parti itu yang membantah Tun Dr Mahathir Mohamad menggunakan logo PKR pada PRU ke-14. Keputusan pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) membenarkan Tun Dr Mahathir Mohamad bertanding menggunakan parti itu pada Pilhan Raya Umum ke-14 (PRU14) telah dipersetujui secara konsensus dan tidak perlu diperbesarkan.


      Beliau menyifatkan mereka sebagai "tidak bertanggungjawab, tidak relevan dan tidak menghormati" keputusan kepimpinan untuk membenarkan calon daripada parti komponen Pakatan Harapan (HARAPAN) menggunakan logo parti itu. Mereka diupah oleh pihak tertentu yang mahu memburukkan nama PKR dan gerakan Reformasi.

      "Otai Reformis akan tetap berdiri teguh bersama pimpinan parti dan HARAPAN dalam menghadapi PRU ke-14,

      Delete
  39. UMno & BN Sudah Menjadi Haram dan Logo nya Tak Boleh Di Gunakan di Pru14, kata Lim Kit Siang -

    Umno has become an illegal political party because Najib Abdul Razak, the caretaker prime minister and Umno president, was abnormally indecisive and hesitant when to hold the 14th general election, which involves very high personal stakes for him.

    Under the party constitution, Umno is required to hold supreme council elections once every three years, but it has the power to give an 18-month extension under special circumstances, like preparing for the 14th general election.

    The last Umno triennial elections were held on Oct 20, 2013, which means that Umno supreme council elections should have been held by Oct 19, 2016, to comply with the three-year requirement, or by April 19, 2018, if an 18-month extension was decided upon by the supreme council.

    On June 26, 2015, Najib announced that the supreme council had decided to put off the party election due in October 2016 by 18 months.

    He said: "According to Clause 10.16 of the Umno constitution, the supreme council has the right to postpone elections for its supreme council, divisions and branches. This postponement cannot exceed 18 months from the date the elections were supposed to be held."

    That is, by April 19, 2018.

    There was, however, no Umno elections held by that dat, and this fatal violation of the party constitution cannot be cured, overcome or rescued in any manner by the Registrar of Societies.

    It is clear that all this chop-and-change as to when to hold Umno supreme council elections was all because of the extraordinary indecisiveness of Najib to decide when to hold the GE14.

    When the supreme council decided in June 2015 to extend the party election by 18 months, the date of the expected GE14 was end 2016 or early 2017, which would be after the three-year expiry date for Umno elections in October 2016.



    If there was no 18-month extension, Umno leaders from branch, divisional to national levels, would be more interested in 2015 and 2016 to prepare for Umno party election, so that they could get elected into important posts which would have an important bearing as to whether they could become Umno candidates, whether as MPs or state assembly representatives.

    Section 3A doesn't give such powers to ROS

    In retrospect, the best time for Najib to hold the GE14 would have been in 2016, after the BN streak of victories in the Sarawak state election and two parliamentary by-elections in Kuala Kangsar and Sungai Besar.

    Furthermore, Bersatu was only formed in September 2016.

    But like Hamlet, Najib was stricken by the “To be or not to be” syndrome, and 2016 came and went without any dissolution of Parliament and GE14.

    Najib’s extraordinary indecisiveness as to when to hold the polls went on for the whole year of 2017, and Parliament was only dissolved on April 7 and the polling day fixed for May 9.

    But this was after the cutoff date for the holding of Umno elections by April 19, 2018.

    I have studied Section 3A of the Societies Act 1966, which had been quoted by the Umno secretary-general Tengku Adnan Tengku Mansor as vesting powers on the ROS to give a further year-long extension for Umno supreme council election till April 19, 2019.

    Section 3A states: "In addition to the powers, duties and functions conferred on the registrar by this Act and any regulations made thereunder, the registrar shall have and may exercise all such powers, discharge all such duties and perform all such functions as may be necessary for the purpose of giving effect to and carrying out the provisions of this Act.”

    Does Tengku Adnan understand English or Bahasa Malaysia, as it is very plain that Section 3A of the Societies Act does not give the ROS any such powers?

    This means that Umno and BN have become illegal political parties since yesterday, and the BN logo cannot be used in the GE14 nomination day next Saturday on April 28, 2018.

    ReplyDelete
  40. Wah, hujah Pejuang Rakyat mmg menyeluruh
    Pandangan dia tulus & ikhlas, tak siapa suruh
    Cai2 haprak udah mula resah darah gemuruh
    Depa mcm dah kena ledakan petir dan guruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de org nak bc hujah2 si Penjilat tu le kojola,,,,,,,
      Syok sendiri.......

      Delete
  41. Matdey renta hanya kuasa dan harta dia fikir
    Dekat 100 th, bukan dia nak berwirid berzikir
    Di akhirat kelak, dia pasti jadi sorang yg fakir
    Siap ler dia, bila disoal dek mungkar nangkir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  42. Bendera BN i koyak dan di bakar -

    About 100 BN flags put up at the entrance of Mambau New Village and around the town of Mambau in Seremban were allegedly torn down and set on fire.

    State MCA information chief Dafney Ho said the party regretted the incident, which occurred for the first time in Mambau state constituency.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan2 org BN dan umno sendiri yg baut kerja membakar dan membaung bendera2 BN, dituduh pula parti pembangkang punya kerja. Jgn tak tau bro kan Najib dan seru dan ekrah pd puak2 BN by crook or hook BN must won the GE 14. So ini taktik terbaru mereka, reverse phsychology... utk meraih simpati rakyat tertutama pengundi2 atas pagar dan pengundi muda yg 1st time mengundi. Perrrrghhh dari jauh sudah bole hidu tahik dan bangkai dari puak2 ameno dan BN nih !

      Delete
  43. Suatu pendapat mengatakan Tak salah membuang bendera haram

    It’s not a crime to remove illegal flags

    Putting up flags before nomination day is illegal. Wouldn’t that make these flags the equivalent of rubbish left lying around?

    How can it be illegal for residents to remove trash in their own neighbourhood?

    If someone threw out an old appliance costing more than RM25 (limit of the offence under Section 427 of the Penal Code) and someone else removed it from the street, should they be arrested under Section 427 as well?

    Being so heavy-handed as to arrest citizens who are removing what is technically litter before the campaign period, however, will only reflect badly on BN.

    ReplyDelete
  44. Matdey renta mmg terok dalaman dan luaran
    Entah bila akan dapat hidayah dan kesedaran
    Org dekat 100 thn asyik dgn sejadah & Quran
    Keling tua ni pula gila kejar harta dan gelaran

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak undi parti umnooo..dah haram!!! Undi pkr la jawabnya!!!he2 he2

      Delete
    2. Teruk nyah kena titik ngan Fun Tun...ada bau cirit la nyah!!!! Kikikiki

      Delete
    3. Siap ada beribu cacing gelang lagi

      Delete
  45. Mengapa Allah Lanjutkan Usia Mahathir.
    Suatu ketika dahulu Almarhum Ustaz Fadhil Noor ada menyatakan bahawa beliau berdoa agar Tun Mahathir Mohamad dipanjangkan usianya agar Mahathir dapat melihat akan kemusnahan yang dia cipta sendiri. Apakah kini doa Al-Marhum mantan Dato’ Presiden PAS itu dimakbulkan.

    Atas nama mahu selamatkan Malaysia maka Mahathir ketepikan penghinaan dan cercaan yang pernah dia terima dari puak pembangkang, diatas tuntutan nafsunya maka dia rela dipergunakan oleh kumpulan yang sentiasa mencari peluang untuk menjahanamkan negara ini dengan apa cara sekalipun dan Mahathir membantu mereka dengan menghalalkan cara asal tercapai matlamatnya.

    Mungkin doa Almarhum Ustaz Fadhil Noor termakbul hari ini, apabila Mahathir telah duduk semeja dengan kumpulan yang terang-terang telah melafaskan akan menjahanamkan pemimpin kerajaan hari ini UMNO / Barisan Nasional, kerajaan sama yang pernah dipimpin oleh Mahathir selama lebih 23 tahun.

    Pada Mahathir ini adalah jalan untuk menyelamatkan Malaysia dan bagi mereka yang mempertahankan UMNO / Barisan Nasional serta kepimpinan negara akan dicemuh sebagai cetek ilmu politik, sempit pemikiran dan tidak faham antara agenda nasional dengan agenda politik kepartian, ada yang berkata bahawa mereka yang mempertikaikan perkara ini adalah lapok dan jumud.

    Kita tidak tahu mereka mahu selamatkan Malaysia dari musibah apa, tetapi yang nyata kita perlu selamatkan Malaysia dari puak-puak munafik ini dari terus mengambil tanah bumi permata ini, ambillah contoh negara jiran kita, memang benar “Politik is only about party and the party is UMNO” kerana yang terlibat kesemuanya adalah mereka yang berparti.
    Bukankah dengan bekerja-sama dengan mereka dari parti pembangkang akan menguntungkan pembangkang terutama DAP, ingat mereka ini tidak pernah memadam catatan didalam diary mereka untuk menawan Malaysia, Kita sepatutnya selamatkan Malaysia dari ditawan oleh DAP dan bukannya dari Dato Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri dan Presiden UMNO.

    Ini lah doa Ustaz Fadhil Noor bahawa Mahathir akan melihat kehancuran yang dia sendiri buat, apa sahaja kezaliman yang dilakukan oleh Mahathir suatu ketika dahulu ditunjukkan sekarang sebagai bukti kepada pengikut Tun Mahathir semasa berkuasa dahulu, inilah yang Mahathir lakukan diatas kuasa yang pernah beliau sandang dahulu.

    Menzalimi mereka yang tidak sehaluan dengan kehendaknya, Allah hilangkan ingatan dan membuka hijab yang menutup kezaliman Mahathir sahingga tanpa disedari telah mengulangi apa yang dilakukannya dahulu dan diulangnya hari ini, itulah yang telah dilakukan terhadap mereka-mereka yang menentang kemahuannya, mungkin suatu hari nanti Mahathir akan berkata “dengan saitan juga dia akan bekerjasama jika itu boleh menjatuhkan Najib”.

    Kini giliran Dato Seri Najib yang terpaksa berhadapan dengan kezaliman Mahathir kerana tidak mahu tunduk dengan kehendak Mahathir, oleh kerana dahulu Mahathir adalah Ulil Amri yang dipilih, Allah memelihara aibnya pada ketika itu, kini Dato’ Seri Najib pula dipilih juga di atas kehendakNya, InsyaAllah Najib akan dilindungi oleh Allah S.W.T.

    Mungkin kerana itu Allah melanjutkan usia Mahathir agar rakyat dapat melihat wajah seorang yang pernah menzalimi mereka-mereka yang tidak mahu tunduk mengikut kemahuannya, jika aruah Tun Gaffar Baba hidup kembali sudah pasti beliau akan mengucapkan ‘Astafirullah al azimm’ serta berlari kembali semula ke kuburnya kerana terlalu malu dan Almarhum Ustaz Fadhil akan tersenyum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uishhh! Hebag betul pejuang lahanat ni...umur Tun panjang pun dia tau sbbnya!!! Perghhh!! Anyway dah x lama lagi kita akan bebas GSTTTTTTTT! HA2 HA2

      Delete
    2. harap tuan pun saya doakan umur panjang
      supaya dapat melihat sendiri
      BN/umno dan rakan2 memerintah malaysia semula
      pada malam 9 may 2018... hasil daaripada
      keputusan rakyat yg bijak dan waras
      serta dengan keizinan ALLAH
      tak lama lagi pun detik bersejarah tersebut

      Delete
    3. Hoi Pejuang Lahanat. Klu ya pun BN/UMNO menang dgn undi popular kurang dari PH, itu sah lah yg segala taktik persempadanan semula dan penipuan licik undi POs serta undi hantau Kepala Kelptokrat hang dibantu oleh SPRM teah berjaya. Berjaya dlm kehinaan sbb menipu, membhong dan mencuri undi (adakan PRU pertengah hari2 berkerja)

      Delete
  46. Mmg lucu ala MLM, Madey punya sandiwara
    Dulu Nuat dituduh liiwat & lempar ke penjara
    Diia kata Nuat tiada moral, nak ketuai negara
    Tetiba kini, tumpang Al-jubori punya bendera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg lucu tu org boleh pcaya si klepto dpt derma...kiki itu joke of the century!!!! Ha2 ha21

      Delete
    2. ingat 2 perkara ni yer tuan
      1) lawak sepanjang zaman ialah kenapa ada/siapa yg boleh tertipu dengan pakatan haprak/mahazalim/dap zionis sedangkan mereka
      ada mempunyai otak/akal fikiran...
      2) perkara mustahil sampai kiamat tak akan berlaku di tanah airku tercinta ini ialah pakatan haprak+dap zionis dan yg seumpamnya
      tak akan berjaya memerintah kerana adanya
      penyokong/ahli seperti anda dan rakan yg sewaktu dengan nya

      Delete
    3. Hahahahsebiji nujum pak belalang..
      Hidup PKR! Hidup PKR!..
      HIDUP PAN! HIDUP PAN@AMANAH!
      HIDUP DAP! HIDUP DAP!
      HIDUP PPBM! HIDUP PPBM!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!
      HIDUP PAKATAN HARAPAN!
      HIDUP PAKARAN HARAPAN!
      HARAMKAN BN! HARAMKAN BN!

      amcam perjuang nujum pak belalang..

      Delete
    4. bersabar dalam membilang hari --18 hari lagi
      untuk rakyat yg bijak dan waras memberi
      pelajaran dan pengajaran yg tidak akan hilang
      dari ingatan anda seumur hidup..
      dan juga dengan izin ALLAH...

      Delete
    5. X kisah la nak kalah ke menang!! Perjuangan akan diteruskan!! Kita x nak pemimpin klepto!!! Ada faham kah macai lahanat jho lo?????

      Delete
    6. perjuangan untuk menegakkan /mempertahankan ISLAM akan diteruskan sampai mati dan musuh-musuh ISLAM di malaysia akan ditentang dan dimusnahkan ...

      Delete
  47. PH sebenarnya kian goyah, ke tengah ke tepi
    Melayu tak kan sokong punya, tali barut DAP
    Mau menang PRU14, usah lah korang mimpi
    Bak kata pepatah, jauh panggang ler dari api

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  48. Teruslah berangan MatJenin cai2 haluan kiri
    Atau pun jadi Luncai, dgn labu2 syok sendiri
    10/5 nanti, mimpi korang kan bertukar ngeri
    Spt kata FuckTun, jgn pula ada yang harakiri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  49. Mlm smlm, seperti mencatatkan satu sejarah
    FuckTun kena dgn hamba hingga terok parah
    Melenting si bapok biol itu, geram dan marah
    Akhir nyaa, dia cabut lari bila kehilangan arah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ek elehhhh ! Ko nyah yg kena smpai rcirittt!!! X sedar diri! Kah kah kah!

      Delete
    2. Cirit birit adalah satu bala malapetaka bagi seorang mak nyah

      Maknanya dia bakal miss soru utk 2-3 hari

      Sebab hari ptama dia xlarat keja

      Lg 2 hari sbb xlaku bebau cirit petai

      Delete
  50. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?
    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia!

    ReplyDelete
  51. PASAL KEDAI ROTI PUN MAHATHIR SANGGUP MENIPU, APATAH LAGI HAL NEGARA
    Penutupan rangkaian kedai roti The Loaf memberi kesan yang sangat besar kepada Tun Dr Mahathir Mohamad menjelang Pilihan Raya Umum ke-14. Orang ramai bertanya jika berniaga kedai roti pun boleh tutup, apa yang boleh beliau buat untuk negara lagi pada usia 90-an?

    Selama 22 tahun Mahathir diselamatkan oleh kantung negara, tidak mustahil jika beliau masih Perdana Menteri, The Loaf akan diselamatkan oleh mana-mana GLC.

    Selama 22 tahun Mahathir mengurus negara kita menyaksikan kerugian Bank Bumiputera, Perwaja,
    Maminco, MAS, Proton, Bakun (terpaksa diselamatkan), E-Village, Sukan Komanwel, Bank Negara (rugi RM 30 bilion).

    Di bawah pentadbiran beliau juga, kadar faedah PTPTN dicaj sebanyak 4%, Tenaga Nasional Berhad diperdaya perjanjian berat sebelah dengan IPP, kerajaan diminta menjamin keuntungan pemegang konsesi tol dan kenaikan tol tiga tahun sekali sebanyak 10% setiap kenaikan.

    Dengan kata lain, dari perniagaan besar sehingga kecil, ia akan mendatang masalah apabila diberi kepada Mahathir. Apakah kita akan bagi lagi peluang kepada beliau menjadi Perdana Menteri?

    Namun yang lebih melucukan hari ini Mahathir menafi memiliki sebarang pegangan dan pemilikan dalam rangkaian kedai roti The Loaf.
    Sangat melucukan dan memalukan. 10 tahun lalu beliau dengan bangga menjelaskan perancangan untuk The Loaf, hari ini beliau menafikan mempunyai sebarang kepentingan dan kaitan.

    Cukup-cukuplah berbohong Mahathir. Jika berkenaan kedai roti pun kamu sanggup menipu, apatah lagi berkenaan hal negara.

    Berapa banyak penipuan Mahathir hendak lakukan di penghujung usianya? Atau Mahathir sudah nyanyuk? Yang mana pun, jelas beliau tidak layak diberi kepercayaan menjadi Perdana Menteri sekali lagi

    ReplyDelete
  52. INGATLAH, DAP TETAP DAP
    Kesukaran mendapat sokongan pengundi Melayu yang kurang gemar kepada logo roket menjadi sebab utama DAP membuat tindakan drastik mengetepikan logonya sendiri pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

    Walaupun dilihat tidak berprinsip, namun bagi penganalisis politik, Datuk Ahmad Faris Abdul Halim, DAP tidak mempunyai pilihan kerana mereka terdesak untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional (BN) setelah beberapa percubaan sebelum ini gagal.

    Sehubungan itu, pengundi Melayu diharapkan tidak akan tertipu dengan taktik licik ini kerana walau apa pun logo yang digunakan, DAP akan tetap menjadi DAP yang sememangnya tidak ‘mesra’ Melayu dan Islam.

    “Seluruh gabungan pembangkang PKR kini sudah dijangkiti fahaman politik ‘matlamat menghalalkan cara’ ala Niccolo Machiavelli yang diamalkan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Lim Kit Siang.

    “Pengundi Melayu jangan tertipu. Walau apa pun baju yang dipakai, dalamannya mereka tetap DAP,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini..

    Sementara itu, Ahmad Faris menjangkakan DAP akan kehilangan sokongan daripada pengundi mereka kali ini akibat tindakan drastik tersebut.

    “Logo merupakan jati diri sesebuah parti. Tindakan DAP ini mendedahkan wajah sebenar mereka yang sanggup meletakkan jati diri dan maruah ke tepi demi merebut kuasa.

    “Tindakan ini juga akan mengurangkan sokongan terhadap mereka, terutamanya daripada pengundi muda memandangkan pengundi muda yang idealistik pasti tidak dapat menerima tindakan tidak bermaruah sebegini,” katanya.

    ReplyDelete
  53. KHINZIR TUKAR NAMA LEMBU, TETAP KHINZIR
    APABILA Mahathir bertanya sama ada babi yang disembelih dengan menyebut nama Tuhan halal dimakan atau tidak, dia sebenarnya sedang memberikan indikasi bahawa dalam PRU14 ini juga Pakatan Harapan yang dipengerusikannya (tapi diketuai DAP) akan melakukan benda yang hampir sama juga.

    Iaitu semua parti pembangkang dalam Pakatan (DAP, Bunga, PAN), guna lambang PKR – ini yang sebenarnya Mahathir maksudnya dengan kenyataan itu.

    Sebab ramai macai Pakatan yang menyokong cakap Mahathir itu, maka Mahathir berilusi bahawa itulah dia kemahuan rakyat dan diakhirnya bersetujulah dia menggunakan lambang PKR – parti yang diasaskan dari kezalimanannya terhadap Anwar dulu.

    Ini sebenarnya akal untuk menipu orang Melayu agar mengundi DAP sebab menyangkakan mereka sedang memangkah PKR. Pembangkang akan buat apa sahaja kali ni untuk mendapatkan undi Melayu, sebab itu di Sabah dan Sarawak lambang DAP tetap digunakan pasal Melayu tak ramai disana.

    Nanti habis pilihanraya masing-masing baliklah ke parti masing-masing dan guna lambang roket semula.

    Jadi kita nak ingatkan orang Melayu ni bahawa jangan terkeliru dengan taktik murahan macam ini. Sebaliknya kekal mengundi lambang BN iaitu dacing . Dacing perlu kerana semua parti komponen dalam BN datang dari pelbagai idealogi yang berbeza. Nak menyatukan semua perbezaan ini maka digunakan lambang dacing.

    Sementara apa yang dilakukan Pakatan hari ini tidak lain untuk mengelirukan orang Melayu agar mengundi DAP. Kalau ikutkan patutnya gunalah lambang DAP sebab DAP yang paling banyak kerusi tapi sebab tahu orang Melayu tidak akan undi DAP, maka dikelirukan mereka dengan lambang PKR.

    ReplyDelete
  54. Undi Pakatan Harapan bermakna undi DAP
    Orang Melayu diingatkan bahawa setiap undi yang diberikan kepada Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) nanti secara tidak langsung bermakna mereka mengundi DAP.

    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, DAP akan menjadi parti paling berkuasa sekiranya pakatan pembangkang membentuk kerajaan kerana bertanding lebih banyak kerusi berbanding parti lain dalam pakatan berkenaan iaitu Parti Keadilan Rakyat, Parti Amanah Negara dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia
    “Jangan kita buat pilihan salah, kerana orang Melayu hanya mempunyai dua pilihan pada PRU-14 akan datang, iaitu sama ada memilih Barisan Nasional (BN) ditunjangi UMNO atau pakatan pembangkang yang dikuasai DAP.

    “Tidak timbul soal nak bagi undi kasihan kepada parti serpihan Melayu yang ada dalam Pakatan Harapan. Walaupun ia parti Melayu tidak mungkin dapat berdiri sendiri. Kalau pembangkang menang, DAP akan mentadbir kerajaan.

    “Satu undi kita beri kepada parti serpihan itu bermakna kita mengundi DAP. Adakah kita sanggup mengundi parti yang berideologikan Malaysian Malaysia dan memperjuangkan hak sama rata dan meritokrasi,” katanya

    ReplyDelete
  55. Undi Pakatan Harapan sebenarnya undi DAP, kata setiausaha akhbar Najib
    SEKARANG semakin jelas bahawa DAP ialah “parti dominan” dalam Pakatan Harapan dengan Lim Kit Siang sebagai pemimpin “de facto” yang bijak mengatur percaturan dan mencorakkan penampilan Pakatan Harapan, kata Setiausaha Akhbar kepada Perdana Menteri Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad.

    DAP menggunakan strategi Ali Baba dengan meletakkan pemimpin Melayu di barisan hadapan tetapi “power broker” sebenarnya berada di belakang tabir, katanya.

    “Bagaimanapun, orang Melayu hari ini sudah mula menghidu taktik kotor ini kerana ia menghina kecerdasan mereka.

    “Mengapa DAP dan Kit Siang bermain silap mata ini? Ini kerana pengaruh Anwar Ibrahim ke atas Pakatan mula merosot, mereka memerlukan seorang tokoh Melayu yang baharu di barisan hadapan sebagai topeng,” kata Tengku Sariffuddin dalam satu kenyataan semalam lapor The Malaysian Insight.

    Beliau berkata DAP dan Kit Siang tahu benar orang Melayu tidak akan menyokong mereka bulat-bulat.

    ReplyDelete
  56. DAP GUNA LOGO PKR TERDESAK TAGIH UNDI MELAYU & TETAP KUASAI PAKATAN HARAPAN
    Kenapa mereka guna logo PKR?
    Kononnya untuk tunjuk bahawa DAP bukan parti utama. Penggunaan logo parti PKR semata-mata mahu mengaburi rakyat terutama orang Melayu , DAP adalah dalang sebenarnya yang mahu menguasai tampuk pemerintahan selepas pilihan raya.


    Berbeza dengan Barisan Nasional kerana telah menggunakan satu logo yang tetap sejak dari dahulu.

    Ini menunjukkan DAP semakin terdesak menggunakan logo PKR untuk mendapat sokongan Melayu setelah 10 tahun mereka tidak berbuat apa-apa untuk pengundi Melayu di negeri P.Pinang terutama orang muda seperti mahu berniaga dan memiliki rumah mampu milik dan kos rendah

    ReplyDelete
  57. Undi PH seperti undi DAP, kata PAS
    PAS hari ini mengisytiharkan satu undi kepada Pakatan Harapan bererti satu undi kepada DAP, yang menurut ketua pemudanya dibayangi Evangelis Kristian dan mahu menawan negara ini.
    Ketua Pemuda PAS Muhammad Khalil Abdul Hadi dalam satu kenyataan berkata DAP sudah mencengkam PKR, PPBM dan Amanah sebagai proksi.

    “Tindak tanduk DAP jelas mahu menjadi dominan di dalam PH, sekali gus menentu arah setiap tindakan pakatan itu,” kata Khalil.



    “Keadaan itu mendedahkan hakikat bahawa undi kepada parti di dalam Pakatan Harapan bermakna memberi undi kepada DAP.

    “DAP sebenarnya menyelindungi wajah hipokrit dengan menyelinap serta mempengaruhi Amanah, PPBM dan PKR untuk dicengkam sebagai proksi dalam melaksanakan pelbagai misinya.”

    ReplyDelete
  58. DAP sanggup gadai 'roket' untuk raih undi Melayu - Liow
    Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai menyifatkan DAP sebagai parti yang tiada prinsip kerana sanggup menggadaikan maruah semata-mata untuk meraih sokongan orang Melayu.

    Malah tegasnya, tindakan DAP itu sangat mengecewakan kebanyakan pengundi-pengundi yang selama ini memberi sokongan kepada parti berkenaan.

    "DAP tiada prinsip kerana demi meraih undi Melayu, DAP sanggup gadai lambang roket dia. DAP sanggup gadai maruah dan prinsip dia dan bersama Mahathir. Penyokong DAP amat kesal dengan tindak-tanduk DAP sekarang ini," katanya dalam sidang media selepas melancarkan Manifesto MCA bagi PRU14 di Wisma MCA, di sini hari ini.

    Dalam pada itu, beliau tidak bersetuju dengan dakwaan mengatakan strategi satu logo iaitu PKR digunakan Pakatan Harapan pada PRU memberi tentangan hebat kepada Barisan Nasional (BN).

    "Saya rasa tidak kerana mereka tidak serasi dan mereka tidak nilai teras seperti BN. Mereka tiada konsensus dan bersikap individu. Setiap parti mempunyai objektif sendiri bak kata orang, tidur sebantal tetapi mimpi lain-lain.

    Malah, keputusan satu logo itu juga dilihat tidak selari dengan matlamat parti masing-masing dalam Pakatan Harapan.

    "Kita juga tahu mereka tidak konsisten dan boleh buat U-turn. Mereka buat pembohongan dan memecahbelah rakyat.

    ReplyDelete
  59. Hew Kuan Yau Dedah Mahathir Adalah Alat DAP Untuk Dapat Undi Melayu
    Lim Kit Siang fikir dia pandai. Lim Kit Siang mahu melakukan apa yang disebut orang Melayu ‘baling batu sembunyi tangan’. Dia mahu menjadi kuasa di belakang takhta tetapi tidak dilihat duduk di atas takhta. Lim Kit Siang tidak perlu dilihat sebagai mengetuai Pakatan Harapan kerana sekiranya mereka memenangi pilihan raya akan datang yang bermakna DAP akan memiliki 55 daripada 125 kerusi. Dan dengan 55 kerusi untuk DAP dan 60 dikongsi oleh tiga parti lain, itu bermakna DAP adalah raja dan akan membuat keputusan.

    Pakatan Harapan tidak dipanggil Pakatan Harapan yang dipimpin oleh DAP untuk hanya sekadar panggilan. Ianya adalah DAP yang memutuskan untuk menutup Pakatan Rakyat pada bulan Jun 2015 dan mengumumkan kepada dunia bahawa “Pakatan Rakyat tidak lagi wujud”. DAP yang mengumumkan kepada dunia pada bulan September 2015 bahawa Pakatan Harapan kini dibentuk untuk menggantikan Pakatan Rakyat dan PAS bukan lagi sebahagian daripada gabungan parti pembangkang. DAP yang mengumumkan kepada dunia bahawa PAN adalah parti Islam Pakatan baru dalam gabungan parti pembangkang.
    Untuk menjadikan tugas kita lebih baik, kita mesti terlebih dahulu menajamkan senjata kita.

    Untuk membunuh UMNO, di kawasan pedalaman, Mahathir adalah salah satu senjata paling tajam!

    Ingatlah, Mahathir adalah “senjata rakyat nombor satu” dan Najib adalah “musuh rakyat nombor satu”.

    Mereka yang membenci Mahathir adalah orang yang bodoh dan tidak tahu apa misi kita.

    Menggunakan “UMNO Lama” untuk membunuh UMNO sekarang adalah strategi tahap tertinggi Pakatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak tahap dewa!!! Derma 2.6b pun ada yg pcaya!! Kikikiki..mmg bingai tahap dewa!! Ada jugak manusia cam ni!!! Ha2 ha2

      Delete
    2. lawak terbaik sepanjang zaman...
      undi pkr = undi DAP = anti islam =
      pro yahudi /zionis/singapore...

      tetapi kenapa masih mengundi Mereka????

      jawapan : mereka hanya guna pensil ketika
      mengundi...mereka lupa dan tertinggal
      kepala otak /akal mereka kat rumah...

      Delete
    3. Kakakakaka! Lawak hari ni dri cai lahanat jho lo!!! Derma 2.6b pastu pulang balik!!! Akai kat mana! Akai kat mana!!! Ekekekkeke

      Delete
  60. Video of ‘Superman’ Hew claiming Kit Siang using Dr Mahathir goes viral

    A video of former DAP leader Hew Kuan Yau claiming that Lim Kit Siang is using Tun Dr Mahathir Mohamad to oust the Prime Minister has gone viral.

    In a video posted on the MyNation News Facebook page Monday, Hew, who is commonly known as “Superman” for his fondness for wearing T-shirts bearing the superhero’s crest, went on to coin the phrase “qi ma sa ji”, which he explained, meant “to ride a horse to kill a chicken”.

    “We use Mahathir to slay the chicken,” he said in the 43-second clip, claiming that the DAP adviser had looked for many ways to “save Malaysia”, which included using the former premier.

    "We (DAP) saved Mahathir and we are using him as a tool to defeat Datuk Seri Najib Tun Razak," he claimed.

    Hew alleged that Lim had used Dr Mahathir, who is also Parti Pribumi Bersatu Malaysia chairman, for the Save Malaysia campaign.
    Bekas ahli DAP Hew Kuan Yau mendakwa Lim Kit Siang mempergunakan Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menyelamatkan Malaysia dan menjatuhkan perdana menteri.
    Datu satu klip video berdurasi 43 saat itu, Kuan Yau mendakwa ketua Parlimen DAP itu memikirkan pelbagai cara, termasuk memperalatkan bekas perdana menteri berkenaan untuk mengubah nasib negara, yang dikatakan sudah menjadi “negara bankrap”.
    “Kita akan selamatkan Mahathir, kemudian guna Mahathir sebagai alat menjatuhkan Najib, yang menjadi musuh rakyat,” katanya.
    Kuan Yau yang dikenali sebagai “Superman” kerana minatnya memakai kemeja T membawa logo adiwira itu, menggunakan frasa “qi ma sa ji”, yang membawa maksud “tunggang kuda untuk bunuh ayam”.
    Katanya, “Ma” ialah Mahathir, sementara “ji” bermaksud Datuk Seri Najib Razak.


    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyolah mr j! Kami akan tetap undi PH...sbb klu bagi ah jib gor lima taun lagi..melayu tinggal spender!!! Ekekekeke...habis digadai kat china merah nanti!!! Ha ha2

      Delete
    2. Di Sebalik Pembangunan Tun Mahathir,Anak2 & Kroninya Yang Kaya Raya,Negara Hutang Meningkat.

      2. Disebabkan penafian Tun bahawa kekayaan luar biasa anak anak Tun adalah bukan ketika Tun jadi PM tetapi selepas Tun letak jawatan mokhzani baru menikmati hasil usahanya. Ini lah satu penafian yang MahaLawak saya dengar Tun.Disebabkan Tun nak bukti,saya lampirkan bukti seperti dibawah.

      3. Bukti yang saya perolehi ni diambil daripada sumber sah yang sangat boleh dipakai iaitu daripada Annual Report Kencana Petroleum milik Mokhzani anak Tun dan Laporan Jumlah Pelaburan Saham BSKL yang diterbitkan oleh BSKL pada tahun 2001,ketika itu Tun masih lagi perdana menteri.

      4. Bukti jumlah pelaburan saham company2 listed BSKL yang anak2 Tun invest pada tahun 2001 itu satu bukti bahawa anak anak tun Mirzan & Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun masih lagi PM.Dengan jumlah pelaburannya yang besar dan byk,timbul persoalan daripada manakah modal pelaburan itu diperolehi.saya bersangka baik wang utk melabur saham BSKL itu anak2 Tun memperolehi daripada menang teka milo dalam cawan dan menang lari bawa telur puyuh dalam sudu.

      5. Pencapaian tahunan Kencana Petroleum yang diambil faktanya dlm annual report Kencana Petroleum juga menjadi bukti bahawa Mokhzani menjana kekayaan ketika Tun menjadi Perdana Menteri dengan memperolehi kontrak2 besar Petronas.

      6. Kontrak tersebut pada Tahun 2000,Kencana Petroleum Establishment of the Lumut Fabrication Yard covering an area of approximately 11 acres with a 5,000 metric tonnes (mt) load-out jetty dan Tahun 2002, Kencana Petroleum awarded a major fabrication (Offshore Structures) license by PETRONAS. Kencana Petroleum is one of only seven licensees in Malaysia.Kencana Petroleum also Awarded the Group’s first topside and jacket project. Sumber ini diperolehi daripada Annual Report Kencana Petroleum.

      7. Tahun 2000 dan 2002, Tun masih lagi PM.Tahun 2003 baru Tun letak jawatan.Aoakah Tun sudah lupa tarikh bila Tun letak jawatan?Ini bukti bahawa Mokhzani mencipta kekayaan ketika Tun jadi PM bukan sebagaimana Tun kata selepas Tun jadi PM baru mokhzani menikmati kekayaan.

      8. Berkaitan Mirzan anak Tun. Tahun 1994,Awal tahun 1994 Mirzan Mahathir berjaya memiliki Konsortium Perkapalan Berhad(KPB) dan disenarai di KLSE pada harga RM2.50 naik ke RM6.00 seterusnya naik RM16.00 .Konsortium tersebut kemudianya mengambil alih PNSL yang banyak mendapat kontrak dengan TNB, Kedah Cement, Perwaja, Bernas dan Petronas serta mengambil alih Malaysian Helikopter Services (MHS).

      9. KPB kemudian meneruskan penguasaannya dengan mengambil alih Pacific Basin Shipping HK pada harga 240 juta USD. serta mengambil alih 29% saham.MISC dari KWAP dgn harga RM9.20 sesaham. Akhirnya Mirzan terkangkang tanggung hutang USD 2 Billion. dan Petronas/MISC diarah beli 29% KPB. PNSL lingkup , MHS lingkup, MISC hampir lingkup , Mirzan yang untung.

      10. Puluhan juta projek diberikan pada Mirzan, anaknya untuk projek kapal. Mahathir beri jaminan kerajaan RM2 billion kepada projek Mirzan. Mukhriz menerusi Opcom dapat projek fiber optik bekal kontrak pada Telekom. RM102 billion wang rakyat digunakan untuk "bail out" syarikat kroni seperti Intrakota, ParkMay, Dana harta dan PKFZ.

      Ini fakta dan sumber yang diperolehi saya yang saya jadikan bukti untuk mengatakan bahawa Anak Anak Tun Kaya Raya dengan pelbagai jenis kontrak dan projek diperolehi dan kerajaan menanggung hutang apabila projek mereka gagal.Buktinya Petronas diarah untik beli saham company Mirzan untik modal byr hutang.

      Tun, ni beza saya dgn rafizi.rafizi cakap tak berfakta byk auta dan putar.saya siap fakta,bukti dan sumber bukti diperolehi, saya lampirkan utk perhatian Tun.Tun nak nafi ape lg anak Tun x,billionare,terang2 majalah forbes senaraikan mokhzani billionare malaysia. X,baik tipu tun Allah marah.

      Oklah Tun nanti sambung lg.bye
      sekian,wassalam.

      Delete
    3. ZAMAN NAJIB HANYA ADA 1MDB, TAPI KORANG SEDAR TAK, BERBILLION2 DUIT RAKYAT DIHABISKAN DI ZAMAN DR MAHATHIR UNTUK SEMUA SYARIKAT2 NI.

      MAMINCO - bangkrap
      MAKUWASA - bangkrap
      PERWAJA - bangkrap
      BMF - bangkrap
      BNM - rugi RM30 billion
      Forex - gagal
      Bank Bumi- rugi
      BAKUN - rugi
      MAS - rugi
      ERL - kerajaan terpaksa bayar kroni Tun
      PKFZ - rugi
      PUTRA LRT - bangkrap
      STAR LRT - bangkrap
      MONOREL - bangkrap
      BAS INTRAKOTA - bangkrap
      SILTERRA - rugi
      JARING - gagal
      MEC ELECTRONIC GAMBANG - bankrap
      MIMOS - gagal
      HICOM - gagal
      EAGLE PLANE
      IPP - rugikan TNB berbilion
      TNB - rugi
      PROTON - rugi
      FIMA Rantei - gagal
      SOGOSHOSHA - gagal
      JUDICIARY - dicemar
      UMNO - diharamkan
      DAYABUMI - gagal
      TIME dotCom - rugi
      KONSORTIUM PERKAPALAN - rugi
      MISC - lingkup
      IWK - rugi
      DASAR PANDANG KE TIMUR- gagal
      PLAZA RAKYAT - terbengkalai
      JB WARWRFRONT CITY - terbengkalai
      KRONISME - berleluasa
      HARGA BARANG - naik
      ARAK- mirzan beli kilang arak san miguel
      RINGGIT - jahanam drpd RM2.20 kpd RM3.80 (vs USD)
      SUKAN KOMANWEL - masih ada yg tak dpt payment
      EKUITI BUMI - naik tak smpai 2% selama 22 tahun
      PIRATISATION - 200 syarikat awam difaraidh kpd kroni, dan anak2 tun
      PENAPIS MINYAK - 22 tahun xda penapis myk sendiri terpaksa import dr sgpore
      SURAT WAHYU - boleh menang tender, loan boleh approve, boleh lari dr penguatkuasa, syarikat RM2 boleh dpt projek juta2

      Ada lagi yg aku terlepas pandang? Sure ada kan..kalau ada sila tambah

      |SHARE SEBANYAK MUNGKIN|

      Delete
    4. Tun x susahkan rakyat dgn gst dan pelbagai barangan asas bersubsidi..tu pun pembangunan rancak..dlm akaun x der plak org bgi "derma" kkikikj


      Ah jib gor plak.. huh!!! Malas nak citer.... parti umno pun dah jadi parti haramm!! Sang kelembai btul! Ekekekekeke...tapi selagi ada cai lahanat, makan taik jo lo... selamatla taik palat semah tu!!!

      Delete
    5. ..dlm akaun x der plak org bgi "derma" kkikikj ......

      begini lah level kebodohan peringkat tertinggi
      penyokong pakatan haprak...patut pun tak boleh menang... contoh tahap pengetahuan yg lemah dalam asas permainan politik...tapi sembang lerbih

      Delete
  61. Pengakuan Terbuka Kit Siang Guna Tun M Sebagai Alat DAP –

    Sebab itulah saya agak terkejut bila menonton video Hew Kuan Yau yang secara terbuka mendedahkan kepada orang-orang Cina mengenai betapa Tun Dr Mahathir sebenarnya hanyalah sekadar alat yang digunakan oleh Lim Kit Siang untuk mendapatkan kuasa.

    Kata-kata Hew Kuan Yau yang diterjemahkan di dalam video itu ialah: “Mahathir ialah orang jahat. Saya tak pernah cakap Mahathir ialah orang baik. Mahathir macam Shek Kin. Kalau Shek Kin sudah mahu mati, takkan kita tak bagi kalau dia mahu pakat dengan kita? Mahathir memang jahat dari berdekad-dekad dulu. Ini pok kai memang banyak rasuah. Mahathir sudah 92 tahun, Lim Kit Siang hanya umur 75 tahun. Sila fikir sendiri siapa guna siapa. Kit Siang hanya umur 75 tahun, Mahathir umur 92. Ini game terakhir untuk Mahathir, Kit Siang masih ada masa untuk banyak lagi game. Siapa guna siapa? Sendiri tahulah.”

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cayala Tun,... DAP sesenang jer Tun kow tim smpai depa sggup pakai logo PKR...hebat Tun!!

      Delete
    2. Macy.. Its the saem with DAP, walaupun mereka asal parti org2 cina, tapi niat mereka lebih ikhlas dari puak2 umno dan PAS. Mereka pun percaya pd Tun yg telah bersungguh menunjukkan niat dan usaha utk menyingkirkan Najib dari mentadbir negara tercinta kita ini. Sbb itu mereka pun melupakan operasi lalang dan sejarah pahit mereka di tangkap bawah akta ISA semasa era Tun. Ini lah dikatakan perjuangan mulia dan ikhlas melangkau bangsa dan agama demi utk menyelamatkan Malaysia dan masa depan rakyat Malaysia. Berbanding deng puak2 umno dan PAS yg hanya tamakkan dedak dtabur Najib dan dengki khinat mereka pada parti pembangkang. Semoga niat baik semua parti2 pembangkang ini yg diterajui Tun M, dikabulkan Allah. AMin

      Delete
  62. Apabila DAP Mula Bersembunyi Di Sebalik Logo PKR

    Sejak dari tahun 1966, kira-kira kira-kira 52 tahun lalu, DAP tidak pernah menggunakan logo lain-selain Roket-walaupun telah melalui 11 kali PRU dan pernah menjadi ‘ketua’ beberapa blok Pakatan sebelum ini.

    Berlindung di sebalik PKR

    Berdasarkan kegagalan DAP menawan Putrajaya melalui Pakatan yang diketuai parti itu dalam PRU 2008 dan PRU 2013, DAP telah menukar strategi berselindung di sebalik logo PKR pada PRU 14.

    Strategi ini mula dikesan sejak selepas September 2008 apabila DAP khususnya Kit Siang tidak merampas jawatan Ketua Pembangkang Di Dewan Rakyat, meskipun ketika itu PKR telah hilang majoriti.

    Selepas PRU 2008, PKR memenangi 31 kerusi Parlimen, DAP (28) dan PAS (23) yang melayakkan Ahli Parlimen Permatang Pauh merangkap Presiden PKR dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Dewan Rakyat.

    Pada 1 April 2008, ketiga-tiga parti itu; PKR, DAP dan PAS bergabung membentuk Pakatan Rakyat (PR).

    Pada 31 Julai 2008 Wan Azizah letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh untuk memberi laluan kepada suaminya, Anwar Ibrahim bertanding dalam pilihan raya kecil di Parlimen berkenaan.

    Anwar menang di Parlimen itu dan dilantik Ketua Pembangkang Dewan Rakyat yang baharu.

    ReplyDelete
  63. Ramalan Kit Siang tepat, pada PRU 13, serangan BN banyak tertumpu kepada badan tubuh Anwar Ibrahim dan PKR, namun DAP yang mendapat laba politik paling dominan di Dewan Rakyat dengan DAP (38), PKR (30) dan PAS (21).

    Sekali lagi DAP khususnya Kit Siang menggunakan formula yang sama melantik Anwar Ibrahim kemudiannya Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang meskipun PKR hilang majority dalam Dewan Rakyat.

    Matlamat DAP/Kit Siang untuk mendapat laba politik yang lebih besar berbanding dengan PRU 13 dan PRU 12 selepas Berjaya melakukannya dalam kedua-dua PRU itu.

    Episod seterusnya mencantas kekuatan PAS dengan mengeluarkan sebilangan aktivis PAS dengan membentuk New Hope Movement/Gerakan Harapan Baru pada 31 Julai 2015

    Sebilangan bekas aktivis PAS yang dikumpulkan dalam New Hope kemudian mendaftar sebuah parti baharu yang dinamakan Parti Amanah Negara pada 16 September 2015.

    DAP turut membubarkan PR untuk mengeluarkan PAS daripada Pakatan mereka lalu dibentuk The Alliance of Hope atau Pakatan Harapan (PH) pada 22 September 2015.

    PH terdiri daripada tiga parti; DAP, PKR dan Amanah dan dilantik Presiden PKR, Wan Azizah sebagai Pengerusi PH.

    Pada 20 Mac 2017, PPBM yang diketuai Dr Mahathir diterima menjadi parti keempat PH. Wan Azizah kemudiannya digugur sebagai Pengerusi PH dan diganti dengan Dr Mahathir sebagai pengerusi baharu pada 14 Julai 2017.

    Dr Mahathir merupakan benteng serangan terhadap DAP, sebagaimana Anwar sebelum PRU 13.

    Penubuhan PH lebih mengukuhkan kedudukan DAP di Dewan Rakyat dengan kedudukan baharu; DAP (37), PKR (30), Amanah (7), PPBM (1) dan PAS (13)

    Guna satu logo PKR

    Berdasarkan strategi Kit Siang yang sanggup mengorbankan jawatan Ketua Pembangkang kepada PKR, meskipun DAP lebih dominan di Dewan Rakyat, strategi yang sama diteruskan dengan mengunakan satu logo PKR bagai menghadapi PRU 14.

    Selain tidak yakin Dr Mahathir mampu menjadi benteng yang kukuh, sebagaimana banteng Anwar pada PRU 13, DAP turut menggunakan banteng kedua-logo PKR-bagi menghalang serangan BN dan UMNO.

    DAP sanggup mengorbankan logo partinya sendiri-Roket-kerana sudah yakin PH sudah dapat ditawan sepenuhnya parti itu.

    Mengorbankan logo Roket dengan menggantikan logo PKR tidak mengurangkan dominasi DAP dalam PH.

    DAP dan PKR sama-sama berkongsi sentiment sosialis, sama rata dan elemen komunis yang diterjemahkan sebagai Malaysian Malaysia.

    Amanah dan PPBM tidak mampu melawan dominasi Pakatan Malaysian Malaysia DAP bersama PKR.

    Malah Amanah dan PPBM sudah dianggap sealiran dengan PKR dan DAP.

    Apabila DAP telah berjaya mengawal PH sepenuhnya, maka menggunakan logo PKR adalah satu strategi ampuh untuk menawan Putrajaya dengan disokong kuat oleh ‘komunis tanpa senjata’, evangelis dan kumpulan kongsi gelap.

    ReplyDelete
  64. DAP Yang Minta Dr Mahathir Bunuh Watak Dr Kamarul

    Memang ada perancangan membunuh watak Dr Kamarul Zaman Yusof-perkakasnya Tun Dr Mahathir Mohamad yang menggunakan medium Sinar Harapan, Karangkraf.

    Memang benar kedatangan Dr Mahathir ke program "Apakah Tun M Terlalu Tua Untuk Jadi PM “ adalah satu perancangan dan bukan elemen mengejut sepertimana yang cuba digambarkan oleh sesetengah pihak.

    Reaksi berlebihan penyokong-penyokong Dr Mahathir dan Pakatan DAP troll Dr Kamarul dengan kaedah manipulasi gambar-gambar mengesahkan perancangan itu.

    Ini bukan sekadar konspirasi sulit Sinar Harapan Karangkraf dengan Dr Mahathir sahaja, tetapi ada dalang di sebalik itu.

    Dari segi logik, berbaloikah seorang yang digelar ‘negarawan’, bekas Perdana Menteri selama 22 tahun berperanan sebagai pelakon utama untuk membunuh watak kecil seperti Dr Kamarul.
    Penyokong Pakatan DAP bersorak apabila mereka menafsirkan kehadiran Dr Mahathir telah berjaya memalukan Dr Kamarul, tetapi watak Dr Kamarul tidak berjaya dibunuh, malah popularitinya semakin meningkat.

    Apakah perancangan awal Sinar Harapan Karangkraf dan Dr Mahathir untuk melonjakkan populariti Dr Kamarul ? Rasanya tidak.

    Ini adalah hasil terbalik yang tidak dijangka. Mungkin, lepas ini akan ada hasil di luar jangka terhadap Dr Mahathir dan Sinar Harapan Karangkraf sendiri.

    Mengenali Dr Mahathir yang menjadi PM selama 22 tahun, beliau pernah menggantung permit ahkbar Watan terbitan Karangkraf kerana menerbitkan bahan-bahan yang tidak selari dengan polisinya, tetapi bahan-bahan terbitan lain termasuk buku-buku politik dan majalah-majalah politik dibiarkan sahaja walaupun melabelkannya sebagai ‘Mahafiraun’ atau ‘Mahazalim’

    Maksudnya, tulisan-tulisan di Facebook Dr Kamarul tidak mendatangkan kesan buruk kepada Dr Mahathir, jika dibandingkan dengan buku-buku ‘Mahafiraun’ tulisan Mohd Sayuti Omar (MSO).

    Jika Dr Mahathir ketika menjadi PM, tidak pernah mengambil peduli kecaman MSO yang melabelkannya sebagai ‘Mahafiraun’, apatah lagi dengan tulisan Dr Kamarul.

    Maksudnya, Dr Mahathir tidak mempunyai musuh peribadi dengan Dr Kamarul, jadi apabila penyokong Pakatan DAP meraikan ‘kemenangan’ secara berlebihan dalam acara anjuran Sinar Harapan Karangkraf itu, ia menimbulkan satu persoalan.
    DAP lebih berkepentingan terhadap isu Dr Kamarul berbanding dengan Dr Mahathir.

    Dr Kamarul memang menjadi target DAP sejak tahun lepas apabila beliau secara konsisten mendedahkan mengenai perancangan jahat evangelis.

    Kemarahan DAP dibuktikan dengan laporan polis yang dibuat oleh Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh.

    Tetapi tokoh DAP, Hannah Yeoh sekadar marah sahaja, tetapi tidak berani menyaman Dr Kamarul berkaitan pendedahan evangelis itu.

    Yang saman Dr Kamarul orang lain, bukan tokoh DAP tetapi tokoh Amanah.

    Ini membenarkan kenyataan Superman Hew-‘Melayu mesti diprojekkan untuk lawan Melayu’ supaya Cina (DAP) boleh makan 'porcorn' sambil menontong wayang.

    Apakah saman Dr Mujahid Yusof, Naib Presiden Amanah terhadap Dr Kamarul termasuk dalam skrip yang diperkatakan Superman DAP itu.

    Kalau tidak benar, kenapa Dr Mujahid seperti tidak bersungguh-sungguh mahu ‘membersihkan’ imejnya apabila menawarkan jalan tarik balik saman dengan syarat Dr Kamarul minta maaf.

    Apakah DAP di belakang Dr Mujahid di sebalik saman itu.

    Sama juga kes Dr Mahathir memalukan Dr Kamarul dalam program Sinar Harapan Karangkraf, ia tidak berbaloi kecuali untuk mengambil hati DAP atau Dr Mahathir sendiri telah terima arahan DAP untuk berbuat demikian

    ReplyDelete
  65. sebelum tidur....layan sikit berita mahazalim nyanyuk..

    Mahathir pula beri amaran pengundi hantu dari Bangladesh

    Ketika PRU 2013, ketua pembangkang ketika itu Datuk Seri Anwar Ibrahim dibidas BN kerana dikatakan mendakwa sejumlah 40,000 dari Bangladesh dibawa masuk ke dalam negara untuk mengundi.

    Anwar menafikan dirinya ada membuat tuduhan itu, sebaliknya mendakwa Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak cuba mengelirukan Parlimen.

    Bagaimanapun lima tahun kemudian, bekas musuh ketatnya Tun Dr Mahathir Mohamad hadir dengan amaran yang sama - tentang kemungkinan munculnya pengundi hantu daripada Bangladesh pada hari mengundi nanti.

    "Jika Pakatan Harapan (HARAPAN) menang dengan 100 atau 200 undi, Najib akan membuat penipuan dan sumbat (kotak undi) dengan undi haram.

    "Mungkin orang Bangladesh juga akan mengundi," kata pengerusi HARAPAN itu pada ceramah di Felda Johol, Negeri Sembilan malam tadi.

    Beliau membuat dakwaan itu ketika menggesa penyokong HARAPAN turun mengundi beramai-ramai pada hari mengundi ini iaitu 9 Mei.

    Ia bagi memastikan HARAPAN menang dengan majoriti yang selesa, justeru penipuan seperti yang disebutnya itu tidak boleh dilakukan.

    Sekitar PRU 2013, Anwar memang membuat dakwaan bahawa warga asing ada di kalangan sejumlah 40,000 individu meragukan yang menurutnya diterbangkan kerajaan ke semenanjung.

    Namun beliau tidak dilaporkan menyatakan secara khusus kewarganegaraan mereka yang didakwa menjadi pengundi hantu itu

    ReplyDelete
  66. sebelum tidur....layan sikit berita mahazalim nyanyuk yang tak habis nak menipu dan mengelirukan rakyat jer

    Sementara itu, Mahathir turut mendakwa pemandu teksi hanya akan menerima bantuan Kad Bantuan Teksi 1Malaysia untuk pembelian petrol atau gas asli (NGV) selepas pilihan raya.

    "Dia (Najib) janji nak beri mereka RM800...tiba-tiba mereka diberi tahu tak akan dapat sehinggalah BN menang.

    "Mereka tidak akan dapat, kalau BN menang pun Najib akan mungkir janji. Apatah lagi jika Najib kalah," kata bekas perdana menteri itu.

    Najib mengumumkan bantuan itu dalam satu program bersama pemandu teksi pada 13 April lalu.

    Ketika program itu, sejumlah 10,000 pemandu teksi berebut mengambil kad itu sehingga keadaan menjadi kecoh, menyebabkan 30 orang cedera.

    Tiga hari kemudian, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dalam satu kenyataan menafikan dakwaan di media sosial, mengatakan kekecohan tercetus selepas pemandu teksi diberitahu mereka hanya akan menerima kad itu selepas PRU ini.

    SPAD berkata kad yang diperuntukkan kepada lebih 67,000 pemandu teksi itu boleh diambil di pejabatnya di seluruh negara.

    Suruhanjaya itu juga berkata ia boleh digunakan serta-merta di stesen minyak Petronas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah penat mengopipes dah?

      Dah habis dah segala bala artikel yg xbkaitan nak ditepek ke sini?

      Dah hit ke belum kpi utk harini?

      Krg xleh claim dedak jangan nangis pulak ye

      Delete
    2. Steady lah pejuang rakyat...kalau Najib Razak baca komen2 kamu ni yg panjang menjela, confirm kamu di pilih utk jadi calon BN di PRU14 nanti sebab dari komen2 kamu, kamu bukan pejuang rakyat yg sebenarnya tapi pejuang Najib Razak..syabas!!!

      Delete
  67. En Tajul... kaw2 bagi penangan pd Wak Kejora. I like 1000x : )

    ReplyDelete
  68. Hehe sotong!... Sokong! sgt2 Wak Kejora jadi pejuang Najib, nanti confirm Wak Kejora dilantik jadi DPM setelah menang PRU14. Habis lah Zahid Komedi, syuru miss, jawatan hilang kihkihkihkih

    ReplyDelete
  69. Whatever pun, andainya puak2 ameno dan geng2 Najib ni berpalign tadah pangkah PH sbb tak puas hati disingkirkan dari bertanding. Terima sahaja mereka2 ini jadi ahli PH atau PBBM jika mereka ramai2 kelaur ameno. Sbb jelas sekali puak2 spesies ni pentingkan pangkat dan habuan sahaja jadi ahli ameno. Nanti hal yg sama juga terjadi pad PH atau PBBM sekiranya kelak mereka tidak dapat apa2 habuan atau pangkat. Then same things, masa PRU2 yg akan datang mereka2 ini pula akan sabotaj PH dan PBBM. So we cannot afford to be too carried away with these types of people attitudes 'Turn coat" "U-Turn" if their supports switches to Parti2 Pembangkang. Kalau undi mereka memihak kita, alhamdulillah lah. terimakasih tetapi harus berwaspada dg niat mereka yg tak ihklas. Masuk parti politik bukan nak perjuang hak rayat atau tolong rakyat tetapi untuk kepentingan peribadi dan mengkaya tembolok masing2.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...