Thursday 19 April 2018

SEMUA MAHU BEBAS DARIPADA GST SEPERTI DINIKMATI SYARIKAT CHINA, TAPI MACAM MANA?


Berikutan pengesahan Jabatan Kastam Diraja Malaysia bahawa syarikat CCCC, kontraktor yang melaksanakan pembinaan ECRL telah diberi pengecualian cukai GST, ramai yang bersuara menyatakan rasa tidak puas hati mengenainya.

Alasan kononnya pengecualian cukai itu untuk mengurangkan kos pembinaan dan kerana ECRL adalah kepunyaan kerajaan yang mana akhirnya kerajaan juga dikatakan harus menanggung bebanannya, maka sebab itu pengecualian cukai diberikan kepada CCCC, nampaknya langsung tidak dapat diterima.

Ahli Parlimen Bukit Bendera, Steven Sim menyoal, jika itu alasannya, bagaimana dengan projek-projek awam lain yang dilaksanakan oleh syarikat-syarikat tempatan?
Dengan alasan yang sama, kata beliau, kerajaan juga sepatutnya memberi pelepasan cukai GST  kepada pihak dalam negara, misalnya kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan yang melaksanakan projek-projek untuk kepentingan awam.

Malangnya, tambah Steven Sim, perkara itu tidak berlaku di mana syarikat tempatan dan kerajaan negeri terus menanggung cukai GST di saat syarikat daripada China dikecualikan daripadanya.

Majlis Tindakan Ekonomi Melayu atau MTEM pula terang-terang tidak dapat menerima alasan pengecualian cukai yang diberikan kerajaan kepada syarikat China itu dengan tujuan untuk menjimatkan kos dan mengelakkan perbelanjaan bertindih.

"Jika logik itu mahu digunakan, kerajaan sepatutnya menyerahkan saja semua projek pembangunan negara ini kepada syarikat-syarikat daripada China kerana ia ternyata ada lebih kebaikan," kata  CEO MTEM, Ahmad Yazid Othman dengan nada menyindir.
Persatuan Kontraktor Kelas F juga meluahkan bantahan dengan berkata, jika cukai GST dilaksanakan untuk membantu pendapatan negara, syarikat yang melaksanakan projek-projek besar lebih patut dikenakan cukai tersebut.

"Saya memang kurang selesa dengan keadaan ini sebab ada semacam sikap pilih kasih oleh kerajaan.

"Kita beli bahan-bahan mentah seperti simen dan paku pun kena bayar GST dan sebagai syarikat besar, CCCC juga sepatutnya dikenakan cukai yang sama kerana mereka melaksanakan projek dalam negara ini," kata presiden persatuan itu, Tukimah Radion.

Sekarang macam mana?
Jika syarikat China diberikan pengecualian cukai GST, syarikat tempatan dan rakyat Malaysia juga mahukan keistimewaan yang sama.

Ini kerana jika alasannya CCCC melaksanakan projek kerajaan dan untuk kepentingan awam, syarikat-syarikat tempatan juga melaksanakan projek kerajaan dan untuk kepentingan awam.

Tetapi, kenapa hanya syarikat daripada China dikecualikan GST?

Sudahlah mereka dapat projek tanpa sebarang tender dan diberi kebenaran pula membawa masuk pekerja-pekerja daripada China, kini diberi lagi pengecualian cukai GST.

Wahhh...seronoknya orang negara China dapat macam-macam keistimewaan!!

Kalau begitu, apa makna slogan "Hidup Rakyat" dalam poster-poster dan kain rentang untuk kempen BN menjelang hari pengundian pada 9 Mei depan?

Siapa yang Najib dan BN mahu hidupkan - syarikat China atau rakyat Malaysia sendiri?

Jawapannya mudah saja, kiranya GST itu membebankan dan semua orang tidak mahu kepadanya, malah Najib sendiri sedar GST akan membebankan CCCC, lalu syarikat itu diberikan keistimewaan tidak perlu membayarnya, pilihan ada di tangan pengundi semua pada 9 Mei nanti.

Undi dan menangkan Pakatan Harapan, semua orang akan terlepas daripada cengkaman GST yang menjerut leher sehingga ramai selama ini hampir-hampir nak mati dibuatnya.

Terus memberi kemenangan kepada BN, hanya syarikat China yang dapat keistimewaan tidak perlu bayar GST, manakala untuk kita, kadarnya tidak mustahil akan dinaikkan lagi.  (ShahbudinHusin 19/04/2018).

114 comments:

  1. Cuma lebaikuno jer berpuas hati dgn umno sebab dia mmg sara anak bini dgn elaun JASA...


    Kaaahhhh kahhhh kahhhh kaahhhhh kaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebaikuno aka lebaimoden

      Delete


    2. Salam semua,

      PENGGUNAAN SATU LOGO TUNGGAL HARAPAN MUNGKIN AKAN SEDAYA UPAYA DIHALANG OLEH LAWAN

      Saya masih lagi ingin menyarankan agar setiap bakal calon dari semua parti dalam Pakatan Harapan MENDAFTAR SEBAGAI AHLI PKR.

      Ini untuk mengelakkan agar PENAMAAN CALON DITOLAK disebabkan bukan ahli parti tersebut.

      Adakah undang-undang yang menghalang seseorang menganggotai lebih dari satu parti politik????????

      Walaupun selama ini BUKAN AHLI sesuatu parti boleh mengGUNAKAN LOGO PARTI LAIN untuk menjadi calon, tetapi dalam keadaan sekarang kita tidak lagi boleh bergantung pada kisah lalu.....SEKARANG ZAMAN KLEPTOKRASI......

      Sekiranya pencalonan di tolak maka kita mungkin boleh membawa kes ke mahkamah, serta memakan masa bertahun untuk diselesaikan. Kalau menang kes pun PRU 14 dah berakhir. Tiada guna....

      Calon dari BERSATU memang terpaksa mendaftar sebagai AHLI PKR. Sekiranya tidak, terpaksalah menjadi calon BEBAS.....

      Calon dari DAP dan AMANAH juga perlu mendaftar sebagai AHLI PKR kerana:

      1) Kita boleh mengatakan bahawa sekiranya ada masalah tentang penggunaan LOGO PKR semasa pendaftaran, maka DAP dan AMANAH boleh menggunakan logo mereka masing-masing.

      2) Tetapi apa akan jadi...........

      3) KIta telah berkempen dan menunjukkan pada pengundi selama ini kalau memilih PKR, BERSATU, DAP atau AMANAH, maka PANGKAH LOGO PKR.

      4) Sekiranya DAP dan AMANAH menggunakan logo sendiri, adakah kita ada cukup masa untuk menerangkan pada pengundi semula?

      "Ooo pak cik mengundi kawasan ni pangkah MATA"

      " Mak cik nanti pangkah ROKET"

      " Bang, kawasan ni Amanah lawan, nanti pangkah BUKIT ya.."

      " Tauke sini BERSATU lawan, nanti pangkah BASIKAL"

      5) Sekiranya maklumat tidak sempat sampai kepada pengundi mereka akan terkial-kial mencari logo PKR pada kertas undi, tapi tiada, maka dacinglah yang dipangkahnya.

      6) Ingat! Bukan semua pengundi bijak dan nak ambil tahu, kebanyakkan hanya mengambil mudah semua perkara.......kita lainlah, tidur pun mimpi politik......


      Saya risau tentang penolakan SPR untuk bertemu PH dengan alasan sibuk dengan kes mahkamah. Adakah ini helah untuk mengenakan HARAPAN?

      Sepertimana BERSATU dibubarkan pada saat akhir sebelum pembubaran parlimen, maka:

      "ADAKAH HALANGAN PENGGUNAAN LOGO PKR INI JUGA AKAN DIMAKLUMKAN PADA SAAT AKHIR ATAU MALAM HARI SEBELUM PENAMAAN CALON??????"

      Pada malam tersebut dikeluarkan berbagai akta menyokong hujah bahawa tidak boleh sewenangnya mengguna logo parti lain, dan adakah kita sempat untuk bertindak-balas?

      MAKA CALON BERSATU TERPAKSALAH MENJADI CALON BEBAS DAN MENGGUNAKAN LOGO KUNCI atau BASIKAL atau KAPAL LAYAR atau CINCIN BERLIAN..........


      KITA PERLU BERFIKIR CARA JAHAT BILA BERURUSAN DENGAN ORANG JAHAT......

      LU TIPU, GUA PUN TIPU...

      LU PUSING, GUA PUTAR SAMA LUUU........

      TAPI GUA TAK KALAH PUNYA........




      Delete



    3. ************************************************************
      Maklumat terbaru dari SPR:
      Mohd Hashim berkata bagi parti politik yang bersetuju untuk membenarkan mana-mana bakal calon bertanding mewakili parti berkenaan, mereka diminta membawa SURAT KEBENARAN BERTULIS.

      Tambahnya kebenaran bertulis itu mestilah DITANDATANGANI OLEH PEGAWAI PARTI YANG BERTANGGUNGJAWAB membenarkan calon itu menggunakan simbol parti tersebut selaras dengan Peraturan 11(2)(d) Peraturan-Peraturan Pilihan Raya (Penjalanan Pilihan Raya) 1981.

      Mohd Hashim berkata mana-mana calon yang tidak mendapat kebenaran secara bertulis daripada parti yang ingin diwakilinya, sekiranya layak untuk bertanding, pegawai pengurus akan memperuntukkan kepadanya SATU SIMBOL YANG SEDIA ADA YANG TELAH DI TETAPKAN sebagai ganti.

      *******************************************************

      Untuk mengelakkan "MASALAH TEKNIKALLLLL........." hingga menyebabkan pencalonan di tolak.............

      Perkara yang perlu PH dapatkan penjelasan dari SPR ialah:

      1) SURAT KEBENARAN BERTULIS yang bagaimana - dan dapatkan contoh surat tersebut....

      2) Siapakah pegawai parti yang dimaksudkan sebagai bertanggungjawab - dapatkan penjelasan. Bagaimana SPR akan memastikan bahawa surat tersebut ditandatangani oleh pegawai parti yang bertanggungjawab.


      Kita mesti pastikan kerana tiba hari penamaan, permohonan di tolak kerana surat tak ikut aturan (procedure).

      Pegawai yang tandatangan pula tidak diiktiraf oleh SPR, mesti setiausaha parti atau/dan pengerusi parti atau tah apa-apa lagi......

      Dan pastikan apa lagi dokumen yang perlu dibawa untuk menYAKINKAN PIHAK SPR bahawa SURAT TERSEBUT benar dari PKR dan pegawai yang menandatangani juga adalah sah.

      Saya juga bimbang ada pihak tertentu akan buat kacau pada hari penamaan tersebut dan membawa surat palsu dari PKR. Kemudian mengaku mewakili PKR (HARAPAN). Kekecohan berlaku sehingga tamat masa pencalonan.........senyumlah BN....

      So saman SPR kat mahkamah, selesai saman, PRU pun dah selesai.......HEHE....

      Jangan sampai kena belit woooo......



      Delete
    4. Tsunami Malaysia yang melanda,
      hati rakyat terus membara,amanah diberi sejak merdeka menjadi sia-sia, bukan salah sesiapa, sikap tamak haloba, rakyat mahu ubah , tukar bukan ikut selera.

      Delete
    5. Hanya 10 hari sebelum hari penamaan calon pilihan raya umum (PRU) ke-14, pengarah biro pilihan raya AMANAH Selangor dan Ketua Bahagian Kota Raja Jaafar Samsuddin meletakkan jawatan dan keluar parti berkuatkuasa serta-merta.

      Timbalah Ketua Bahagian AMANAH Kota Raja, Dr Siti Mariah Ketika dihubungi mengesahkan perkara ini.

      "Betul, saya pun baru baca di Malaysia Dateline. Saya cuba hubungi beliau tapi tak dapat.

      "Komunikasi dalaman kita sudah dimaklumkan melalui whatsapp. Tapi saya belum melihat surat itu," katanya.

      Awal hari ini, portal berita AMANAH Malaysia Dateline melaporkan peletakan jawatan Jaafar yang menjelaskan beliau perlu menumpukan kepada hal keluarganya.

      Beliau juga berkata bahawa beliau tidak rasa suaranya didengar dan usahanya tidak dihargai oleh pemimpin AMANAH pusat dan negeri.

      “Saya merasakan adanya saya dalam parti tidak lagi mendatangkan kebaikan untuk parti. Suara saya tidak lagi didengari pimpinan.

      “Saya mendengar banyak perkara yang menceritakan keburukan saya, seolah-olah apa yang saya lakukan tidak bagus.

      “Saya berasa malu sebagai seorang yang memegang jawatan di negeri diperlakukan sedemikian,” katanya.

      Jaafar menyertai PAS pada 1998 dan memegang jawatan pengarah pilihan raya PAS Selangor dari 2002 hingga 2015. Beliau kemudian meninggalkan PAS pada 2016 untuk menyertai AMANAH.

      Sebelum itu, Jaafar pernah menjadi ahli Umno dan Semangat 46 serta pernah berkerja di bawah bekas menteri besar Selangir Datuk Seri Harun Idris

      Jaafar bagaimanaun menafikan beliau kecewa tidak dicalonkan di kerusi parlimen Kota Raja dan kerusi DUN Meru.

      “Nama saya diletakkan di Dun Meru dan Parlimen Kota Raja tetapi ada pihak yang tidak senang dengan saya. Sejujurnya saya tidak kisah siapapun yang terpilih," katanya.

      Siti Mariah berpendapat, Jaafar meletakkan jawatan kerana tidak tercalon di Kota Roja.

      "Ini keputusan parti yang kita mesti terima. Ini lumrah dalam politik dan kita mesti bersedia," katanya.

      Spekulasi sebelum ini mengatakan Jaafar tidak bersetuju presiden parti itu Mohamad Sabu diletakkan sebagai calon Kota Raja.


      Siti Mariah menafikan perkara ini dan berkata Jaafar sedia maklum perkara itu.

      "Mustahil Jaafar tidak tahu, beliau berada dalam kepimpinan negeri dan langkah ini sudah dibincangkan untuk beberapa lama," katanya.

      Delete
    6. BERITA palsu yang ringkas, mudah dibaca, memenuhi nafsu dan sentimen pembaca, cepat menjentik emosi dan menggemparkan, mudah tersebar dengan cepat dan meluas.

      Disebabkan kemudahan teknologi maklumat dan gaya hidup semasa yang pantas menyebabkan cebisan-cebisan berita ini mudah diterima dan disebar.

      Ada beberapa faktor yang menyebabkan berita palsu mudah tersebar, daripada kemudahan teknologi hingga faktor manusia yang menggunakan teknologi.

      Lima faktor ini ialah antara yang paling utama membantu penyebaran berita palsu.

      1. Media Sosial dan Aplikasi Mesej
      Isi utama media sosial ialah mesej ringkas, sama ada berbentuk tulisan, berita, gambar dan sebagainya. Bahan seperti ini mudah dibaca dengan pantas, difahami dan kemudian disebar. Inilah salah satu mesej yang banyak memenuhi kumpulan WhatsApp.

      2. Mudah Terpedaya
      Memang ada pengguna media yang mudah percaya apa sahaja yang dibaca. Golongan ini tidak akan memeriksa kesahihan sama ada kerana malas atau tidak mampu kerana kurang ilmu. Lagi sensasi, lagi tertarik mereka pada berita tersebut.

      3. Populariti
      Berita palsu sering disebar kerana menjadi satu sumber hiburan kepada sesetengah orang. Sikap sukakan bahan-bahan troll seperti mengejek, menyindir parti politik atau pemimpin yang mereka tidak suka menyebabkan berita palsu popular.

      4. Tidak Celik Media
      Celik media (media literate) ialah kualiti yang perlu dipelajari untuk memahami mesej yang disampaikan. Ini penting apabila berita yang diterima tidak mudah dikenali sebagai berita palsu, seperti berita fitnah daripada portal media.

      5. Tiada Undang-Undang
      Selama ini, berita palsu mudah disebar kerana penyebarnya tidak rugi apa-apa keranan menyebarkannya, dan jika silap pun, tidak ada hukuman dikenakan. Akta Antiberita Tidak Benar 2018 akan membantu menyekat penyebaran berita palsu dengan mengenakan hukuman terhadap mereka yang bersalah.

      Delete
    7. Presiden Parti Amanah Negara (PAN), Mohamad Sabu hilang arah apabila mengajak penyokong serta ahli PAS menghukum parti Islam itu dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), nanti.

      Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad berkata, Presiden PAN sepatutnya memikirkan keadaan partinya terlebih dahulu, daripada memikirkan cara untuk menghentam PAS.
      Soalnya, tidakkah Mat Sabu sedar PAN langsung tidak berfungsi dalam gabungan pembangkang Pakatan Harapan.

      "Mereka bukan sahaja diberikan kerusi paling sedikit oleh gabungan pembangkang PKR, tetapi turut diletakkan di kawasan tidak selamat berbanding parti-parti lain.

      "Kalau kita tengok, kerusi mana yang PAN selamat? Kerusi yang peluang untuk mereka menang antara 60 hingga 70 peratus juga langsung tidak ada. Sedarkah, PAN langsung tidak berfungsi dalam Pakatan Harapan," katanya seperti dilapor Utusan Online.

      Sebelum ini Mat Sabu dalam satu ceramah gabungan pembangkang PKR di Langkawi Kedah mengajak penyokong serta ahli PAS menghukum parti Islam itu dalam PRU14.

      Mat Sabu juga menuduh pemimpin-pemimpin tertinggi PAS telah dibeli oleh UMNO iaitu skrip sama yang sentiasa diulang di setiap ceramah-ceramahnya.

      Idris yang merupakan calon Parlimen Bukit Gantang pada PRU14 ini berkata, Mat Sabu hanya pandai berkata-kata, apapun tunggu selepas pilihan raya.

      "Kita tengoklah pilihan raya nanti, siapa yang rakyat hendak hukum. Tunggu. PAN atau PAS yang akan ditolak,

      Delete
    8. Kecewa dengan kegagalan jentera parti dikatakan mendorong Miqdad Zakaria enggan bertanding dalam pilihan raya umum (PRU) kali ini.

      Menurut sumber, tindakan Parti Amanah Negara (AMANAH) Terengganu memilih tokoh yang tidak meyakinkan untuk bertanding di kawasan parlimen Marang menjadi satu daripada sebab Miqdad berundur.

      Katanya, tokoh yang disebut-sebut akan berdepan Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu baru saja menyertai AMANAH selepas melompat parti beberapa kali sebelum ini.

      "Sebelum AMANAH dia masuk Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU)," katanya kepada Malaysiakini.

      Sebelum ini Miqdad yang juga anak saudara isteri presiden PAS itu mengumumkan tidak akan bertanding sebagai calon PRU ke-13 ini.

      Katanya dia memang sejak awal tidak berminat untuk bertanding dan apa yang lebih penting ialah "memecahkan minda taasub" yang wujud di Marang.

      "Ana (saya) sangat menghargai usaha dan pengorbanan kalian semua, akan tetapi untuk kebaikan kita bersama, agenda untuk bertanding ini perlu dibatalkan," katanya.

      Kata sumber itu semalam mereka bertemu dengan Miqdad untuk berbincang dan menasihatinya agar tidak membuat keputusan tergesa-gesa.

      "Tapi nampaknya dia sudah buat keputusan hari ini," katanya.



      Sementara itu bekas ketua penerangan Pakatan Harapan (HARAPAN) Terengganu berkata selain Marang AMANAH Kuala Nerus juga berdepan dengan masalah dalaman.

      Namun katanya pergolakan itu sudah diselesaikan apabila calon yang akan diturunkan nanti dapat diterima AMANAH Terengganu.

      Kata Hambali, pergolakan dalam AMANAH Marang dikatakan bermula apabila ada kenyataan daripada pemimpin parti itu mengetepikan nama Miqdad daripada calon Marang.

      Sebaliknya, kata Hambalil ada khabar angin menyebut nama Miqdad diletakkan sebagai calon HARAPAN di kawasan dewan undangan negeri Rhu Rendang.

      Kerusi itu diwakili Abdul Hadi sejak ia diwujudkan pada 1986.

      "Penarik diri Miqdad ini pasti melegakan PAS kerana calon yang bakal diletakkan di kawasan parlimen Marang dianggap tidak berpengaruh dan tidak digeruni langsung oleh PAS dan BN," katanya.

      Hambali menyatakan ada kemungkinan aktiviti persiapan AMANAH menghadapi PRU ke-14 di Marang juga akan dihentikan.

      Delete
    9. Faktor modal bukan sesuatu yang perlu dirisaukan buat PAS walaupun mereka akan meletakkan calon di 160 kerusi parlimen pada PRU ke-14 ini.

      Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan berkata parti itu memiliki sumber kewangan yang mencukupi untuk membiayai calon mereka.

      Menurut Takiyuddin ada pihak yang menyalurkan sumbangan secara bulanan dan jumlahnya adalah pelbagai.

      Katanya selain mendapat dana daripada anggota parti, PAS juga menerima sumbangan daripada orang luar atau sumber lain yang diterima selepas dipastikan ia halal.

      "Duit PAS ada di dalam poket ahli-ahli kami. PAS ada sejuta ahli dan jika seorang ahli sumbang RM35, kita dah ada RM35 juta," katanya dalam sidang media di ibu pejabat parti itu di Kuala Lumpur, hari ini.

      Tambah Takiyuddin PAS juga menerima sumbangan ikhlas daripada pelbagai pihak yang dibuat secara tetap.

      "Ada ahli dan penyokong PAS beri sumbangan (daripada) sekecil-kecil RM10 setiap bulan, dan sebesar-besar jumlah.

      "Kita tidak semak (sama ada) dia orang PAS atau bukan, asalkan dia bagi sumbangan dengan ikhlas, disahkan halal - kita boleh terima daripada siapa saja," katanya.

      Bagi pun tak mahu

      Turut menjadi sumber dana PAS, kata penyandang kerusi parlimen Kota Bharu itu, ialah hasil yuran penyertaan muktamar setiap tahun.

      PAS menarik perhatian ramai apabila presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 16 April lalu mengumumkan rancangan mereka meletakkan calon di 160 daripada 222 kerusi parlimen seluruh negara.

      Jumlah itu dianggap terbesar berbanding mana-mana parti yang menyerti PRU ke-14 ini.

      Ia tidak termasuk calon yang akan bertanding di peringkat dewan undangan negeri.



      Ekoran kenyataan Abdul Hadi itu beberapa pihak membangkitkan isu kemampuan PAS menyediakan dana mencukupi bagi memenuhi pelbagai keperluan semasa.

      Untuk rekod setiap seorang calon bagi kerusi parlimen dikehendaki menyediakan deposit RM10,000 manakala RM5,000 bagi peringkat DUN.

      Naib Presiden AMANAH Datuk Mahfuz Omar hari ini berkata wang untuk deposit calon serta bahan kempen saja boleh mencecah jutaan ringgit dengan percaturan PAS berkenaan.

      Bagaimanapun Takiyuddin menegaskan PAS tidak pernah menerima sumbangan daripada Umno.

      "Kalau mereka bagi pun, kita tidak akan ambil," katanya.

      Terdahulu Ketua Penerangan PAS Pusat Nasrudin Hassan menganggap langkah pihak tertentu "mereka-reka fitnah" ke atas parti itu kelihatan poyo belaka.

      Katanya, jumlah RM35 juta dapat dikumpul jika setiap ahli parti itu - yang berjumlah sejuta - mendermakan RM35 kepada parti.

      "Itu belum diambil kira sumbangan korporat PAS yang tentu menyumbang pada kadar berlipat kali ganda," katanya.

      Delete
    10. Empat wakil rakyat DAP di Melaka yang sebelum ini berpaling tadah mengisytiharkan hasrat mereka untuk bertanding sebagai calon bebas pada Pilihan Raya Umum ke-14, kali ini.

      Keempat-empat mereka adalah Ahli Parlimen Kota Melaka Sim Tong Him, ADUN Duyong Goh Leong San, ADUN Bachang Lim Jak Wong dan ADUN Kesidang Chin Choong Seong.

      Kumpulan yang merujuk diri mereka sebagai Perikatan Keadilan berkata mereka akan mencalonkan Goh untuk kerusi Parlimen Kota Melaka dan kerusi DUN Kesidang.

      Sim pula akan bertanding di Kota Laksamana, manakala Lim dan Chin masing-masing di Ayer Keroh dan Bandar Hilir.

      Semasa dihubungi, Sim berkata bahawa semua empat calon berharap mereka boleh menggunakan logo "kunci" yang adalah antara 30 logo yang tersedia untuk calon bebas.

      "Secara idealnya, kami mahu gunakan 'kunci'. Saya menggunakannya apabila saya bertanding (di Kota Laksamana) sebagai calon Bebas pada tahun 2013.

      "Saya memilih kunci kerana kamu perlukan kunci untuk segala-galanya - sebuah rumah atau sebuah kereta, sebagai contoh - kunci adalah permulaan," katanya kepada Malaysiakini.

      Delete
    11. Semua orang tahu bahawa Mohd Shamsul menyaman Abdul Hadi selepas mendakwa Abdul Hadi mengeluarkan kenyataan fitnah semasa berceramah di Kampung Tebakang, Alor Limbat, Marang, pada 22 April 2013.

      Dalam ceramah berkenaan Abdul Hadi mendakwa ada colan PKR berfahaman kominis dan mengambil pil kuda.

      Dalam pernyataan tuntutannya, Mohd Shamsul mendakwa ucapan Abdul Hadi dalam ceramah menjelang pilihan raya umum ke-13 (PRU13) itu merujuk kepada dia dan telah menjatuhkan maruahnya dan keluarga serta menjejaskan reputasinya sebagai calon pilihan raya dan ahli perniagaan.

      Walaupun PAS ada bukti atau saksi penangih bersama, takkan penangih nak jadi saksi di mahkamah saya dengan dia makan pil kuda bersama.

      Sama juga dulu Tun Mahathir menuduh Anwar liwat dan juga bersama pelacur. Tapi tuduhan pelacur digugurkan atas dasar tak ada yang nak jadi saksi. (Sekarang boleh tulis fakta ini... ahh luka kecil ajekan!!)

      Bagaimana pun Mahkamah Tinggi ketika menolak saman Mohd Shamsul itu memutuskan plaintif (Mohd Shamsul) gagal membuktikan bahawa kata-kata yang didakwa diucapkan oleh Abdul Hadi sebenarnya merujuk kepada beliau. Dia kena bayar kos guaman sebanyak RM10,000.00

      Mohd Shamsul diwakili peguam A. Vasudevan dan V. Saravanan manakala peguam Datuk Takiyuddin Hassan mewakili Abdul Hadi.

      Semalam bernama menyiarkan kenyataan Azan Ismail yang mengesahkan kebenaran kenyataan Presiden PAS dalam ceramah menjelang PRU-13 lalu.





      Azan Ismail, Pengerusi PKR Negeri Terengganu berkata PKR mahu calon yang bertanding kali ini bebas daripada sebarang perlakuan negatif yang boleh menimbulkan kesangsian pengundi terhadap kredibiliti calon itu sebagai wakil rakyat mereka.

      "Kita tidak mahu lagi ada calon kita yang didapati menyokong fahaman komunis ataupun yang mengambil pil kuda.

      "Calon yang bertanding juga adalah dari kalangan mereka yang berpengalaman dalam politik," katanya.

      Jika benar Mohd Shamsul tidak bersalah dan tidak mengambil pil kuda, Mohd Shamsul sepatutnya saman Azan Ismail sebagaimana dia saman Presiden PAS.

      Melainkan sebelum ini PROJEK SAMAN PRESIDEN PAS adalah mainan politik menjatuhkan Presiden PAS.

      Masih ingat Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang diperintahkan mahkamah membayar ganti rugi sebanyak RM2 juta kepada bekas calon PKR Dun Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, berhubung kes saman fitnah.






      Lebai tak kata ini betul tetapi ada kaitan dengan bekas peguam Abdul Hadi dulu Asmuni Awi. Lebai ingin penjelasan Asmuni Awi dalam hal ini. Harap jawab dengan betul.Logiknya kalau Hadi jawab saman itu perkara ini selesai tetapi kenapa lambat jawab sehingga kena saman 2 juta. (Lebai ada menulis di sini)




      Perintah penghakiman ingkar itu dikeluarkan, selepas Abdul Hadi gagal memasukkan kehadiran bagi menjawab saman yang difailkan terhadapnya.

      Kena saman kerana tidak jawab perintah mahkamah. Peguam Presiden PAS semasa itu adalah Asmuni Awi sekarang ini Pengerusi Parti PAN @ AMANAH Perak.

      Lebai tak nak tuduh si Asmuni bersubahat dengan PKR untuk jatuhkan Hadi dan geng ulama sebab aku tak ada bukti sekadar syak aje. Kalau tidak bersubahat boleh jadi dia bodoh tak jawab pertuduhan yang sepatutnya boleh selesai begitu mudah. Kan pelik!!

      Ikut sifir AMANAH (PAN) Asmuni kena jawab sama dulu dia ada tak niat nak khianat Presiden PAS? Kena jawab tu!!

      Itulah cara bodoh pemikiran penyokong HARAPAN dan AMANAH.

      Delete
    12. Presiden dan Naib Presiden PKR - Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anaknya Nurul Izzah Anwar - dikatakan tidak akan mempertahankan kerusi parlimen masing-masing pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang dijadualkan berlangsung 9 Mei ini.

      Menurut Ahli Panel Pemikir Jabatan Hal Ehwal Khas, Dr Norvandri Hassan Basri, Wan Azizah selaku penyandang ahli parlimen Permatang Pauh mungkin akan bertanding di Lembah Klang, samaada di parlimen Pandan atau Bandar Tun Razak.
      Kerusi Parlimen Bandar Tun Razak dan Pandan menjadi rebutan berikutan penyandangnya Tan Sri Khalid Ibrahim sudah dipecat PKR sementara Rafizi Ramli mengumumkan tidak akan bertanding berikutan menanti tarikh dipenjarakan.

      Sementara Izzah yang menyandang jawatan selaku ahli parlimen Lembah Pantai selama dua penggal akan mengambil alih parlimen ibunya, Permatang Pauh.

      Ujar Dr Norvandri, Nurul Izzah menyedari sukar untuk mempertahankan kerusinya di Lembah Pantai berikutan kemarahan pengundi kawasan berkenaan setelah mengetahui anak ketua de facto PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim itu memfitnah lawannya, Datuk Seri Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin untuk menang pada PRU13 lalu.

      Fitnah disebutkan Dr Norvandri merujuk kepada tuduhan Nurul Izzah bahawa Nong Chik berhubung urus niaga pembelian 4.85 hektar tanah bernilai tinggi di Bukit Kiara disebutkan Naib Presiden PKR itu, sehari sebelum hari pengundian PRU13.

      "Fitnah jahat sehari sebelum PRU-13 ini tentu memberi kesan negatif kepada Nong Chik dan ada pengundi-pengundi parlimen yang mungkin tidak mengundi beliau disebabkan fitnah jijik tersebut. Tambahan pula, undi majoritinya hanya 1,874 undi.

      "Tindakan Nurul Izzah lari ke parlimen Permatang Pauh berkemungkinan besar kerana beliau menganggap kerusi tersebut adalah kerusi selamat. Beliau berharap kepada nama bapanya tetapi politik di Permatang Pauh tidak lagi sama seperti PRU13 dan sebelumnya," ujar Dr Norvandri dipetik blognya.

      Walaubagaimanapun, pencalonan Nurul Izzah di Permatang Pauh bukanlah laluan mudah berikutan PAS yang menguasai salah satu DUN didalam parlimen berkenaan tidak lagi menyokong Pakatan Harapan.

      Kata Dr Norvandri, pertembungan tiga penjuru di kesemua kawasan antara BN, PAS dan Pakatan Harapan yang akan bertanding dibawah logo PKR akan memberi saingan sengit kepada Izzah.

      Disamping itu, pembangunan yang dibawa BN dibawah gerak kerja Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh Datuk Mohd Zaidi Mohd Said telah mengatasi legasi ditinggalkan Azizah.

      "Malah, usaha murni yang dilakukan oleh UMNO Permatang Pauh bukannya bermusim tetapi mereka tidak pernah berhenti bekerja untuk rakyat, mengalahkan Wan Azizah yang didakwa jarang balik kawasan," ujarnya optimis Wan Azizah akan 'lari' meninggalkan Permatang Pauh.

      "Wan Azizah dan PKR tahu bahawa kerusi Permatang Pauh bukan lagi kerusi selamat dan sudah terlambat untuk tiba-tiba rajin turun dan bertemu rakyat sedangkan rakyat tahu mereka jarang berbuat demikian sebelum ini.

      "Apakah akan berlaku tsunami Permatang Pauh menolak PKR dan Nurul Izzah?

      "Tidak mustahil."

      Delete
    13. kerusi DUN Sri Serdang dan Sungai Panjang di beri kepada AMANAH manakala kerusi Paya Jaras diserahkan kepada PKR.

      Parti Pak PANdir melepassssssssssss....

      Delete
    14. Najib peduli apa dgn hutang yg dia buat.

      Rakyat yg akan bayar bukannya dia.

      Asalkan saja dia boleh beli intan seberat 1 kilogram 10 kilogram ka untuk bini kesayangan dia sudahlah.

      Lebai parti suci tahu apa. Dapat dedak saja yg haram pun akan menjadi halal serta merta.

      Delete
    15. Lebai parti suci hanya tahu tambah bini saja.

      Dah tua nak mampuih pun dok cari bini lagi.

      Delete
    16. Selepas Sarawak Report mahu batalkan saman kt Tuan Guru, Husam dh mula kata dia x ckp pn PAS terima 90 joter kohkohkoh.

      Delete
    17. Lambang kemajuan dan pembangunan parti suci hanyalah bini ramai saja.

      Dah tua2 nak mampuih pun kerjanya nak menutuh saja!!!!

      Delete
    18. Akhirnya Nik Omar Dedah Penipuan Parti AMANAH (pan)

      Delete
    19. Kebimbangan terbesar bagi DAP pada pilihan raya akan datang adalah sama ada warga tua Cina yang secara tradisionalnya menyokong parti itu kini menyedari mereka perlu memangkah logo “mata” PKR di kertas undi mereka.

      Penyandang Parlimen Klang dari DAP, Charles Santiago, memberitahu FMT, masih banyak kerja yang perlu dilakukan untuk menyalurkan maklumat berhubung perubahan logo.

      Beliau berkata pengundi warga tua mungkin keliru kerana ketiadaan simbol roket DAP pada kertas undi.

      “Mereka sudah terbiasa dengan roket,” katanya. “Jadi kita perlu bekerja keras untuk mendapatkan mereka.”


      Beliau berkata Pakatan Harapan (PH) sudah memberikan maklumat yang relevan di Klang dan beberapa kawasan pilihan raya lain, tetapi menambah banyak lagi yang perlu diselesaikan.

      “Dalam tempoh 3 minggu sebelum pengundian, kami akan berjumpa rakyat berhubung isu ini,” katanya.

      Ditanya mengenai kekhuatirannya mengenai Klang, kerusi yang dimenanginya dengan majoriti besar dalam 2 PRU sebelum ini, Santiago berkata kebimbangan utama adalah berkaitan persempadanan semula pilihan raya.

      “Kebimbangan terbesar saya adalah mengenai pengundi yang tidak pasti di mana mereka akan mengundi kerana persempadanan semula itu,” katanya.

      Beliau merujuk kritikan terhadap persempadanan semula itu yang menuduh Suruhanjaya Pilihan Raya memihak kepada Barisan Nasional (BN).

      “Sudah jelas Umno mahu Selangor menjadi teruk,” katanya, sambil menambah kemenangan BN di negeri ini akan meningkatkan reputasi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dalam partinya.

      “Untuk mendapatkan kedudukan yang kukuh di dalam Umno, dia perlu mendapatkan majoriti 2/3 di Parlimen dan mendapatkan kembali Selangor. Ini akan menjadikan kepimpinannya dalam parti tidak boleh dipertikaikan.”

      Delete
    20. Pengumuman calon Pas malam ini menyaksikan lebih ramai tenaga pakar dan profesional yang akan diketengahkan.

      Naib Yang Dipertua (YDP) Pas Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim berkata, selain kebanyakan calon profesional daripada pelbagai bidang, mereka juga masih muda serta dinamik.


      "Saya percaya gelombang pertama akan dirasai diperingkat penawaran calon yg akan diumumkan hari ini.

      "Dari situ rakyat akan melihat banyak tenaga pakar, profesional, kepelbagaian bidang kepakaran, masih muda dan dinamik yang akan diketengahkan," katanya.

      Advertisement

      Ahmad Amzad berkata, gelombang kedua yang akan dirasai rakyat negeri ini ialah di peringkat pengisian kemenangan.

      "Rakyat akan melihat penyerapan lebih ramai tenaga profesional dalam rangkaian pengurusan, birokrat.

      "Kita juga akan saksikan penyerapan ke dalam pengurusan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) yang sebelum ini milik kerajaan dan banyak beroperasi namun menanggung kerugian," katanya.

      Dalam pada itu, mengulas mengenai kerajaan teknokrat, Ahmad Amzad berkata, bukan semua di dalam Pas hanya 'ustaz' dan 'lebai'.

      "Pas kaya dengan sumber kepakaran profesional pelbagai bidang yang perlu disalurkan kepakaran mereka ke dalam kepimpinan dan pentadbiran negara.

      "Ini sangat penting bagi Pas kerana negara ini perlu dipacu pertumbuhannya supaya dalam tempoh lima tahun rakyat boleh merasai kemakmuran dan kesejahteraa dan kualiti hidup yang lebih baik," katanya.

      Delete
    21. Tindakan parti pembangkang bekerjasama dengan Tun Dr Mahathir Mohamad yang sebelum ini mereka dicerca semasa zaman pentadbiran bekas perdana menteri itu disifatkan sebagai parti yang tiada berprinsip.

      Delete
    22. Pas kawasan Parit Buntar menyifatkan dakwaan pemimpin parti itu menerima cek RM25,000 daripada bakal calon BN Parlimen Parit Buntar melalui akaun peribadi bertujuan membeli undi Pas sebagai tidak kukuh dan berasas.

      Yang Dipertuanya, Abdul Bahrin Md Desa berkata, pendedahan bukti bergambar berupa sekeping cek di bawah Perbadanan Setiausaha Kerajaan Negeri(SSI) oleh pemimpin Harapan hari ini tidak menggambarkan situasi sebenar berlaku.


      Jelasnya, permohonan sumbangan dikemukakan pengerusi sebuah Pusat Asuhan Tunas Islam (Pasti) kepada kerajaan negeri melalui SSI sebelum ini, dibuat semata-mata atas kapasiti pembangunan sekolah.

      Menurutnya, kelulusan pemberian dana sumbangan oleh SSI dibuat pada waktu kerajaan negeri masih lagi belum terbubar, sekitar bulan Februari lalu.

      Advertisement

      "Dalam tajuk surat permohonan dibuat pengerusi Pasti tersebut dinyatakan permohonan untuk dana pembangunan sekolah, bukan atas tujuan politik.

      "Memandangkan SSI di bawah seliaan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan, pastinya cek kerajaan negeri itu ditandatangani sendiri oleh beliau.

      "Cuma cek itu terpaksa ditulis atas nama individu iaitu pengerusi Pasti itu sendiri berikutan permohonan akaun tabung pembangunan sekolah terbabit masih tidak diluluskan bank," katanya sewaktu dihubungi Sinar Harian di sini hari ini.

      Abdul Bahrin berkata, prosedur sama sebenarnya digunakan oleh mana-mana jawatankuasa pentadbir sekolah dan surau bagi memohon sumbangan dana pembangunan infrastruktur masing-masing.

      Menurutnya, sebagai contoh, dia sendiri selaku YDP PIBG turut memohon dana program kecemerlangan Sekolah Kebangsaan Sungai Burong, Kuala Kurau melalui prosedur sama.

      "Cuma bezanya, sumbangan disalurkan kerajaan negeri melalui SSI dimasukkan terus ke dalam akaun PIBG sekolah bagi memenuhi keperluan program kami.

      "Cuma dalam isu pemberian cek kerajaan negeri untuk pembangunan Pasti terbabit, dana terpaksa disalurkan melalui akaun individu atas masalah teknikal dihadapi pihak sekolah,"katanya.

      Abdul Bahrin turut mempersoalkan tindakan pemimpin Harapan mengaitkan pemberian cek kerajaan negeri kepada pengerusi Pasti dengan tuduhan kononnya itu inisiatif Abdul Puhat mewakili BN Parlimen Parit Buntar hendak membeli undi Pas.

      Menurutnya, sehingga kini, Abdul Puhat masih belum disahkan sebagai calon BN lagi dan masih memegang jawatan sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

      "Selain itu, pengerusi Pasti terbabit juga merupakan ahli biasa Pas dan tidak lagi memegang sebarang jawatan dalam parti sejak dua tahun lalu.

      "Justeru, mana logiknya seorang pemimpin kerajaan negeri yang belum disahkan sebagai calon BN, bertindak salur dana kerajaan kepada ahli biasa Pas kononnya bagi pancing undi ahli Pas?"

      Abdul Bahrin melihat pendedahan kononnya pemimpin Pas mengambil duit BN berdasarkan bukti dikemukakan pemimpin Harapan adalah tidak kukuh dan tuduhan rambang.

      "Kalau depa mainkan isu makan duit Umno, Harapan kena gunakan bukti lebih kukuh.

      "Saya lihat pendedahan secara rambang itu bertujuan hendak menjejaskan imej Pas kawasan dan membunuh kredibiliti Datuk Seri (Abdul Puhat) sendiri.

      "Selama ini, permohonan untuk kepentingan parti tidak pernah dan akan diluluskan kerajaan BN. Situasi itu tidak mungkin akan berubah menjelang PRU14,"katanya.

      Delete
    23. Aku mintak pada semua klu nk komen atau kopipes pon kena lah berkaitan dgn tajuk yg budin paparkan. Kalau tidak ni la jadinya setiap kali dipenuhi dengan kopipes yg langsung x menjawab news dan isu yg dipaparkan...klu dlm exam..mmng dapat kosong laa jawabnya..terutamanya king kopipes..dh la x penah tangkis isu...dibawaknya fitnah yg entah hapa2

      Delete
    24. Pas membuka pintu untuk bergabung dengan mana-mana parti yang sedia memartabatkan Islam dan melaksanakan keadilan untuk rakyat secara keseluruhan.

      Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Pas berpegang teguh kepada prinsip perjuangan dengan mengutamakan kerjasama yang mendatangkan manfaat kepada agama dan negara.

      Menurutnya, Pas optimis mampu memenangi 40 kerusi Parlimen dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) sekali gus memperbaiki pencapaian pada PRU lalu.

      “Kita berharap Pas akan menjadi ‘kingmaker’, dihubungi semua pihak yang tubuh kerajaan. Itu minima yang kita nak usahakan daripada 160 kerusi.

      “Itulah penyelesaian masalah dengan Islam, kerana Islam adalah untuk semua, adil untuk semua yang boleh diterima oleh semua pihak.

      “Mana-mana pihak yang terima syarat-syarat yang kita tetapkan itu boleh berbincang dengan kami dan kita boleh bekerjasama,” katanya pada satu majlis di Kampung Rawai, Marang, malam tadi.

      Pada pilihan raya lalu, Pas memenangi 21 kerusi Parlimen dengan menyertai Pakatan Rakyat yang dianggotai DAP dan PKR.

      Manakala pada PRU14, Pas membentuk Gagasan Sejathera yang disertai badan bukan kerajaan (NGO) dan beberapa parti politik.

      Delete
    25. Ni yg pelik. Dah la kos 55b tu terlalu tinggi. Dpt lg pengecualian gst. Apa yg rakyat dpt? Tambah hutang sepanjang hayat. Nnt minta pengecualian cukai2 lain pula. Dah la blh bawa pekerja china ramai2. Mmg betul najib jual maruah negara.

      Delete
    26. Dah takde menteri yg buat kerja untuk rakyat. Apa ke tidak hari2 kerja asyik nak jilat telo najib je.

      Najib kata proceed, terus proceed tak payah semak lagi.

      Jahanam Malaysia najib kerjakan.

      Delete
  2. Say Goodby to BN
    Say Goodby to GST
    Say No to Umno
    Welcome Pakatan Harapan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perlu di katakan kapada Kerajaan BN -

      SIAL, CELAKA, HAMJADAH

      KEPALA BAPAK KAU

      supaya pembaca yang tak biasa dan tak mengkomen di sini, terutama nya yang belom menbuat keputusan nak undi pihak mana, boleh tahu:

      Sial itu ia lah sebab mereka memang selalu membawa sial kapada negara ini. Sial itu bermakna

      Kamus Dewan Edisi Keempat: salah langkah, a) silap melangkah; b) mendapat bencana dlm perjalanan kerana sial, sial; c) silap (tidak dgn sepatutnya) memulakan se-suatu; d) buruk perbuatan (maksud)

      Celaka bermakna

      Kamus Dewan menakrifkan celaka sebagai; 1. malang (berkenaan nasib seseorang), atau disebut juga sial, 2. sesuatu yg menyebabkan penderitaan 3. makian dan 4. seruan untuk menyatakan kemarahan, kekecewaan dan sebagainya.

      Kepala Bapak Kau makna nya Najib, orang yang kata begitu di depan khalayak ramai, di Mesyuarat Tahunan MCA.

      Bedebah dia. Kata Hang Jebat masa menikam mati Hang Tuah. Mengikut drama karya sipolan dah tak ingat nama nya.

      Delete
    2. Sahfiek Abdat
      Zenda

      Semua sessi 'Jelajah Pakatan Harapan' seluruh semenajung, terutama di Felda mendapat sambutan hebat di mana ribuan warga pendalaman & orang kampung hadhir dgn kerelaan hati tanpa bas disediakan maupun sogokan duit, gula2 & cabutan no. ekor bertuah.

      Rakyat dah sedar & insaf KERAjaan Benawe Najib (BN) telah memperbodoh-bodoh & menipu kita dgn taktik 'sikit kasi banyak minta'. Belenggu hutang + riba warga felda yg menyiksa peneroka adalah contoh nyata.

      Salam perjuangan.

      Delete
    3. Terima kasih memberi tahu kami, Sdr Othaman.

      Nak tanya: mereka yang berucap cakap dalam bahasa senang senang ke?

      Macam Tun Mahathir cakap.

      Yang tak berucap, yang Sdr temui tengah memberi peneragan kpd orang orang Felda dll di kampong kampong, cakap dengan bahasa yang mereka boleh faham ke?

      Pada hemat Sdr, pendengar faham ke 1MDB, berbilion hilang, apa itu DoJ dan sebagai nya.

      Minat nak tahu, terima kasih.

      Bagus lah Sdr semua bertungkus lumus perjuangkan PH. Syabas. Saya tolong doakan Najib, Umno/Bn lingkup di Pru14.

      Ameeen, Ya Rabbal 'alamin.

      Delete
    4. Bekas pengarah biro pilihan raya Parti Amanah Negara (AMANAH) Selangor Jaafar Samsudin mengesahkan tindakannya keluar parti mempunyai kaitan dengan isu calon pilihan raya di Kota Raja.

      Katanya, pemimpin atasan, termasuk Presiden Mohamad Sabu, perlu mendengar pandangannya sebagai ketua kawasan yang membawa suara akar umbi, lapor Sinar Harian.

      “Saya sudah lama tahu Mat Sabu nak bertanding di sini, paling tidak datanglah jumpa saya, paling penting personal touch (sentuhan peribadi) dengan saya.

      “Saya lebih tahu apa yang terjadi di sini dan juga apa yang penduduk Kota Raja mahukan,” beliau dipetik sebagai berkata.



      Jaafar, 62, atau lebih dikenali Cikgu Jaafar mengumumkan keluar parti berkuat kuasa serta-merta, semalam.

      Tindakan itu dikaitkan dengan ura-ura Mohamad (atas) akan bertanding di parlimen itu.

      Mohamad telah mengesahkan akan bertanding di Selangor, walaupun belum mengumumkan kerusi mana.

      Sementara itu, berkaitan parti baru pilihan hatinya, Jaafar berkata belum berhasrat untuk menyertai mana-mana parti.


      Namun, katanya, beliau tidak pernah menganggap rakan-rakan dalam PAS mahupun BN sebagai musuh.

      “Mungkin hari ini kita boleh jadi lawan, tak mustahil esok lusa kita boleh jadi kawan sepertimana Pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad.

      “Begitulah dalam politik, yang membezakan kita hanyalah organisasi, meskipun sebelum ini saya keluar daripada PAS menyertai AMANAH, namun saya tetap berkawan dengan rakan-rakan dalam PAS dan juga Umno/BN,” katanya.

      Jaafar menyertai Pas pada 1998 dan memegang jawatan pengarah pilihan raya PAS Selangor dari tahun 2002 hingga 2015.

      Yang Dipertua (YDP) PAS Kota Raja itu kemudian meninggalkan parti itu pada 2016 bersama anggota parlimen Kota Raja, Dr Siti Mariah Mahmud untuk menyertai AMANAH.

      Delete
    5. Saya banyak kali beri ceramah secara solo di pasar, warung, felda & ketika rewang kenduri kahwin kpd pakcik2 & makcik2 guna pakai bahasa orang kampung yg mudah.

      1mdb hanya bermodal RM1 juta saja tapi ada nafsu nak berniaga RM42 bilyon.
      Ibarat sesorang dalam kocek ada seringgit tapi ada ati nak urus niaga RM42,000, mana logiknya? Dah tuu, duit yg dipinjam, mana pergi nya.....???

      Delete
  3. kera di hutan disukan,anak di rumah kebulor kelaparan.

    banner bn pr14...hidup rakyat china kominis!
    ...1 Malaysia ..GST DI DAHULUKAN!

    ReplyDelete
  4. Othaman Ahmad 19 April 2018 at 01:32

    Jelas nyata kepala atok kau.....!!

    Lepas terawikh tuu pukul berapa, 10;00, 11:00, 12:00, 01:00, 02:00, 03:00, 04:00 05:00 haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....??

    Reply:

    Kik kik kiik Suman bapok jubor ketuat
    Lagi dia berhelah, lagii hamba meluat
    Dlm hal ibadah, mmg ler dia ini gawat
    Ternyata terawikh dia tak pernah buat

    Kah kaahh kaaahhh kaaahhhh kaahh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sah kejora nie level Melayu totok kuno ketinggalan zaman.

      Suka buat janji tak tepat waktut, tidak punctual. Contoh....janji lepas Asar, lepas, zohor, lepas isyak.

      Ada ker patut buat janji lepas terawikh, kepala hotak atuk dia betul......??

      Delete
    2. Si bapok Wak kojola kengkang kepala mancis tu kerjanya dok hisap rokok john saja pun.
      Dok tunggin buyong kat john di lorong chow kit tu.

      Delete
  5. Tajuk Berita Mkini "Najib: Fake news an opposition tool for interference"
    Caretaker prime minister Najib Abdul Razak today accused opposition leaders of welcoming the advent of fake news which they could use as a tool of interference.

    In his speech in front of hundreds of military personnel from all over the world, while launching the Putrajaya Forum in Kuala Lumpur today, Najib defended the anti-fake news law which was recently passed in Parliament...

    -> ini pula Pendapat pembaca :


    Gerard Lourdesamy

    17/Apr/2018 at 10:27:26am
    Who determines what is fake news? The government or the Public Prosecutor? What may be fake news to the government may be the truth to others. It depends on the source and the supporting facts and evidence. This government wants to present its version of alternative facts as the truth and to exclude all other possibilities. That is censorship at best and oppression at worst. What about the fake promises that you have been making to the rakyat? Why present a false illusion about the country's finances and economy when the rakyat are suffering under the GST, higher prices, reduced subsidies and stagnant wages? Freedom of expression and the media, entitles the rakyat to make their choice based on a variety of sources of information, facts and figures. Why is the government trying to be their only source of allegedly verified information? Isn't that the benchmark of an authoritarian state?

    he DoJ's espose of the money trail leading into your personal account has not been challenged by you. No one is using fake news from abroad as such. Even your Minister said we could quote DoJ.
    The anti-fake news law is to protect the corrupt in Malaysia. Period.

    o is he saying that money lost in 1MDB is fake news. Money transferred to a fake account in Cayman Island by 1MDB is also fake news, This guy must think Malaysians are fools.

    ReplyDelete
  6. 'DIA'... SI DARA
    ------------------------
    Dari desa pendalaman, dia hijrah ke ibu kota
    Demii menuntut ilmu dan juga mengejar cita
    Dgn seorang guru muda dia udah jatuh cinta
    Di atas jinjang pelamin, kami akan bertakhta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dari bumi kenyalang, seorang gadis Iban
    Kalu di rumah panjang dia cuma berkemban
    Demi cita-cita ke ibu kota dirinya terhumban
    Jatuh cinta dgn guru muda warak berserban

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ini seorang gadis muda belia yang cantik
    Walau belum jumpa, hamba tau dia romantik
    Tak sangka dgn hamba ini cinta nya berputik
    Walau pun hamba ni hanya cikgu metematik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kekadang, fikiran hamba kian jauh melayang
    Wajah dia, kat fikiran ini asyik saja terbayang
    Kpd hamba ini dia kata dia tersangat sayang
    Dia sgt suka hamba tak tinggal sembahyang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dan dia umpama bagai lagu & irama
    Walau bebeza fahaman, keluarga dia terima
    Katanya dia udah dpt izin dari abah & mama
    Mereka tak kisah kalau dia nak tukar agama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami berdua, sama2 lulusan dari University
    Dia dgn BN & DS Najib, ternyata sangat anti
    Hamba pula meluat dengan si mamak kuty
    Yg pelik nya kami berdua boleh terpaut hati

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh mesra dia panggil hamba ini abang
    Tidak ada lah dlm hati ini, nak risau bimbang
    Dia tak kisah kalau BN atau PH nak tumbang
    Lps PRU betemu kat pelamin punya gerbang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yg berhati mulia dan tinggi budi
    Tidak rasa besar diri pun walau dia ada PhD
    Dgn hamba ini bersemi cintanya yang abadi
    Ingin bersama hamba walau apa pun terjadi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bila ingatkan dia, hati hamba terasa senang
    Kata2nya dulu, masih lagi hamba terkenang
    Nak bersama hamba tak kira siapa menang
    Lps PRU kalau tidak kahwin pun, bertunang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Bagi hamba, dia adalah bagai sinaran cahaya
    Kerana kejujuran hati hamba dia jadi percaya
    Dia pilih hamba walaupun hamba ni tak kaya
    Mungkin dia tau hamba mmg kacak bergaya

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba pasrah dan tak jemu membilang hari
    Bila dah bersama hidup akan jadi lbh berseri
    Sungguh bahagia bila udah jadi suami isteri
    Bagi hamba ni, dia adalah umpama bidadari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kat blog maya ini akan tercatat suatu sejarah
    Cikgu bertemu jodoh dgn seorang pensyarah
    Kpd hamba, segala jiwa & raga dia rela serah
    Pembaca semua, jgn le cemburu atau marah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg suka dgn kerjaya hamba sbg cikgu
    Kalau dulu lawan, nanti kami akan jadii regu
    Terasa tersangat lama hari berganti minggu
    Namun kerana janji dia tetap hamba tunggu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cinta kami suatu kenangan manis bak madu
    Terasa percintaan ini, sungguh indah syahdu
    Bila dah berjauh, sama-sama saling merindu
    Lps PRU nanti, jiwa & raga kami kan berpadu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sungguh tak sangka nak bercinta dgn seteru
    Jalinan mesra berbunga dari asal rasa keliru
    Dr pensyarah, terpaut hatii dgn seorang guru
    Tak lama lagi kami akan jadi pengantin baru

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kami ini, sama-sama lulusan menara gading
    Dia ada PhD, mmg hamba tak boleh tanding
    Tapi pangkat dan harta dia tak mau banding
    Di atas pelamin kelak kami akan bersanding

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apakah pertemuan maya ini, Allah nak duga
    Dia jadi ingatan hamba di kala lena dan jaga
    Betapa le bahagia bila kami berumahtangga
    Hidup nanti pastinya bagai berada di syurga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Sesekali hamba senyum pandang ke cermin
    Lepas PRU, kehidupan hamba lebih terjamin
    Hamba dengan 'Dia' akan ke jinjang pelamin
    Marilah sama-sama kita do'akannya..aamiin

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabtu Awab....

      Budak sewel dalam kesipuan syok sendiri, masuk bakul angkat sendiri, tak hal sekolah tak abis.

      Delete
    2. GILO APO


      SEWEL BUDAK PELIWAT UMNO NII

      Delete
  7. 'DIA'... SANG TERUNA
    ------------------------------------
    Dia seorang pemuda tegas tapi ramah mesra
    Hidup nya sentiasa dalam riang dan gembira
    Kehebatan dlm diri nya mmg sungguh ketara
    Ramai lah pembaca yg cemburu tidak terkira

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sgt tak suka kalau keadaan jadi huru hara
    Kerana dia pencinta yg sgt sayangkan negara
    Dia pastii akan balun, puak pencetus angkara
    Musuh tetap ditentang tak kiraa dgn apa cara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia dilahir sungguh berbakat penuh dgn aura
    Dia pakaar dlm matematik atau ilmu kira-kira
    Dia mahir dlm bidang sains dan juga sastera
    Dia cekap dlm seni, agama & semua perkara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia cekap berpantun dan petah dalam biicara
    Pantunnya panas bak api yang sdg membara
    Siapa pun jual pasti dia jawab dengan segera
    Ada kala menyakitkan & sering penglipor lara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia punya pukulan, ramai yang sudah cedera
    Musuh yng berdegil dia akan seksa dan dera
    Ramai cuba berdepan sudah temui sengsara
    Ada yg tergaru-garu seperti monyet dan kera

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Apabila perlu dia pasti akan lantang bersuara
    Walaupun dihalang dia akan tetap terus mara
    Hujahnya padu bagaikan ilmu jampi mentera
    Yg mana tidak tahan hinggakan demam kura

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia sering berterus terang tidak berpura-pura
    Demi bangsa, dia terus berjuang sbg perwira
    Dia muncul, kerana musuh2 punya gara-gara
    Utk beri penjelasan, musuh punya sandiwara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg berani, ibarat seorang pengembara
    Dia tidak takut, hadapi musuh sebatang kara
    Dia meredah sungai dari hulu sampai muara
    Dia bak bayang teduh bawah pohon cemara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia bukanlah tandingan & tidak ada yg setara
    Antara batu-batu, dia adalah sebagai mutiara
    Namun hatinya yang suci telah pun dipenjara
    Dgn seorang pensyarah dia memadu asmara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Ketampanan dirinya bagai raja punya putera
    Dia segak & bergaya menjadi idaman si dara
    Dalam berpantun dia memang muncul juara
    Itulah kegemerlapan nya bak bintang Kejora

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel dalam kesipuan syok sendiri. Masuk bakul angkat sendiri, tak hal sekolah pun tak abis.

      Delete
  8. DIA'... SI TUA BAPOK
    ------------------------------------

    Hamba kelahi dgn dia ni bukan satu dua hari
    Tapi sejak th 2013, mula di di blog Parpukari
    Tak tertepis dia, hamba bedal kanan dan kiri
    Kerap kalinya iblis lahanat ni belah cabut lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia cuma seorang pendatang dari Singapura
    Dtg negara kita inii, mau mencetus huru hara
    Mcm Matdey tua dia ikut bermain sandiwara
    Bertopeng di sebalik nak selamatkan negara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia merajuk dgn Umno sbb tidak dpt jawatan
    Projek cara kroni pulak banyak kena sekatan
    Utk balas dendam, dibuatnya perangai setan
    Bersekongkol dgn Matdey tua si PM mantan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hidup dia ni hanyalah menurut nafsu serakah
    Langsung tak ada ingatan nak pegi ke Mekah
    Tetapi sumbang songsang dia punya langkah
    Rasa hamba, bapok ini anak haram luar nikah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dijaja merata fitnah berkaitan dengan 1MDB
    Sama mcm Matdey, yg diia anggap sbg nabi
    Rela jadii keldai, tunggangan DAP kafir harbi
    Demi si tua renta dia rela terjun kubang babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia mmg tua kutok perangai spt haram jadah
    Ikut Matdey, kubang babi pun sanggup redah
    Serupa Matdey, asyik je U-turn dan jilat ludah
    Dgn hamba ini, dia udah sering terima padah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang yng ketot, pala botak, perut bujal
    Tak sedar dirii, dah hampir nak menemui ajal
    Dulu Nuat dia caci dan panggil Anus AdDajal
    Kini rela kasi jubor kalu Nuat ingin nak tunjal

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg le kaki gebang lebat, ini anak gampang
    Dia punya aota gertak, kalah bunyi senapang
    Mau lagak hebat, tak padan hencot tempang
    Kalau jumpa dia, sah hamba kasi pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Cakap2 ifrit ini hanya aota temberang belaka
    Ternyata dia mmg bacul ini bapok tua celaka
    Tak berani dtg hamba cabar di Dtrn Merdeka
    Hamba nanti, hingga pagi tak nampak muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba terus tampil dan mahu cabar dia lagi
    Tarikh masa & tmpt jumpa hamba udah bagi
    Tapii dia dah mula menggeletar, berlaga gigi
    Dia spt cuba berhelah, mau buat alasan lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia ibarat seekor setan ifrit jembalang puaka
    Pelbagai fitnah terhadap kerajaan ifrit ni reka
    Dia termakan hasutan Matdey, si tua bangka
    Kat akhirat, kedua2 nya akan abadi di neraka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia selalu buat komen, spt org mabok candu
    Tapi dgn hamba, dia terima pukulan yg padu
    Mmg kerap kali, bapok ini melopong terkedu
    Sering kali nya dia cabut, ini mubaligh Hindu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg amat pasti Hindu jadi dia punya agama
    Allah dia kata 'Baghwan Visnu, disebut nama
    Jugak Alkalki Authar & Muhammad itu sama
    Neraka le tempat, utk dia abadi selama-lama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kerja ifrit ni dekat sini, hanyalah menyampok
    Tapi asyiik diulang copypes hujah basi lapok
    Kepala dia mmg udah selalu hamba hempok
    Itu lah dia si tua kedi khunsya, Suman bapok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Dia seorang Munafiq fasiq yng tiada beriman
    Mmg udah lama gugur, diia punya keIslaman
    Hati serta jiwa dia kotor dipenuhi dgn kuman
    Itulah dia tua renta bangsat, si bapok Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel dalam kesipuan syok sendiri. Masuk bakul angkat sendiri, tak hal sekolah pun tak abis.

      Delete
  9. 'DIA'...SI BINGAI FUCKTUN
    _________________________


    Kemana lama menghilang si tolol FuckTun
    Tidak padan dgn bingai ingin dia berpantun
    Dia cuba berpantun, tapi jadi serupa kartun
    Baris panjang pendek jadi melantun-lantun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Mana ada org blh berpantun, secantik Kejora
    Baris dan bunyi kat hujung sekata dan setara
    Bukan saja ia menjadi sumber penglipor lara
    Bahkan, sehingga sudah terpikat pun si dara

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Nak berpantun ni, kena mahir spt bertukang
    Tak le semudah gosok pelir celah kangkang
    Contoh yg nyata ialah, si FuckTun kongkang
    Dia cuba buat, tapi jadi herot lintang pukang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pantun bukan saja cantik tetapi perlu pantas
    Musuh menjual, cepat2 kiita pangkah cantas
    Kena mampu buat dgn tak perlu guna kertas
    Baru lah tak kaku kekok kalau naik ke pentas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg nak buat pantun bukan kerja yg mudah
    Kena cepat gerak semua otak, hati juga lidah
    Tapii FuckTun, dia pakai maiin hentam redah
    Sbb tu le pantun dia jadi serupa haram jadah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Kejora buat pantun tak ada le nak terok reka
    Ianya bakat semula jadi, spt yg ramai jangka
    Bukan le mcm si bebal unta, FuckTun ungka
    Pantun2 dia buat semua sebijik mcm puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pantun serabut dari FuckTun, hamba tunggu
    Dia udah tak jengah muka, hampir seminggu
    Kalau masih hidup, usah lah sepii bagai tugu
    Tampillah dan sambut cabaran dari ini cikgu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni talibsrut cina kominis..

      Delete
    2. Budak sewel dalam kesipuan syok sendiri. Masuk bakul angkat sendiri, tak hal sekolah pun tak abis.

      Delete
  10. Semua lapisan rakyat kena GST tidak kira berbelanja di kedai yang besar atau kecil atau di mana-mana kecuali syarikat.....???

    ReplyDelete
  11. Kejora. Go fly kite somewhere else. Dont waste mesian time here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....or since dia masih kebudak-buadakan, suruh dia 'catch spider'.

      Delete
  12. MTEM dah sindir najib...takkan nak sokong najib lagi?...nak tunggu malaysia di jajah oleh Cina kominis baru nak lari dari umno?....masa tu dah terlambat...

    ReplyDelete
  13. Soal nya:

    1. siapa yang buat keputusan kecualikan GST untuk CCCC itu?

    2.Ada arahan dari Kepala Bapak dia ke, kau keputusan Kastam sendiri?

    3. CCCC mintak kelulusan ke? Dari siapa mereka mohon kelulusan?

    4. Atau ada pihak yang nak makan duit, janjikan kpd CCCC cukai untuk suap anggaran separuh dari jumlah GST yang "saved" itu.

    Bedebah.

    Ok, kekawan, baik saya rest dari menulis komen sekarang. Darah saya dah naik, dah banyak Kepala Bapak Dia dan Bedebah keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib menteri GST...kastam hanye penguatkuasa saja...

      Delete
    2. OOoooooo, kalau gitu, kita godam Najib tak habis habis le.

      Hingga dia dan Umno/Bn lingkup. Dia sorang aje lingkup, tak cukup. Penjangak penjangak lain pun masuk bila dia takkda. Semua jenis Cash Is King dan rasuah macam hantu nakkan Cas Is king.

      Jenis Bedebah.

      Delete
  14. Nurul Izzah derma RM1 juta wang menang saman
    Apr 18 2018 / Suara Keadilan
    Naib Presiden KEADILAN Nurul Izzah Anwar akan mendermakan wang RM1 juta yang dimenanginya dalam saman fitnah pada 2015.

    Nurul Izzah berkata wang saman itu akan disalurkan kepada anggota keluarga mangsa yang terkorban dalam insiden pencerobohan Lahad Datu pada 2013.

    Wang itu bakal diperolehi daripada bekas ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dan anggota Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

    Ismail dan Khalid masing-masing diarahkan membayar RM600,000 dan RM400,000 kepada Nurul Izzah kerana bersalah memfitnahnya berhubung lawatan beliau ke Filipina.

    "Mereka membuat pelbagai tuduhan terhadap saya (kononnya sebagai pengkhianat). Tetapi saya seorang patriot," katanya.

    "Dalam kita memasuki PRU ke-14 ini adalah peringatan kepada kita untuk mengamalkan politik baru dan bersih. Mereka menyerang saya di Parlimen menggunakan media arus perdana," katanya sewaktu ditemui wartawan selepas keputusan itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

    Peguam Nurul Izzah, Sivarasa Rasiah berkata keputusan itu adalah peringatan daripada mahkamah kepada mereka yang berkuasa untuk memastikan kenyataan mereka adil dan tidak bersifat fitnah.

    Khalid dan Ismail turut diarahkan membayar kos berjumlah RM80,000, dan membenarkan injunksi melarang mereka mengulangi perkataan fitnah dalam mana-mana penerbitan atau penyiaran.

    Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Faizah Jamaluddin dalam keputusannya berkata, Khalid telah memfitnah Nurul Izzah dalam satu acara di masjid Bukit Aman pada 22 Mei 2015.

    Bagi Ismail Sabri pula, Faizah berkata beliau membuat fitnah pada hari sama dalam majlis berkhatan anjuran Umno Bahagian Bera.

    Dalam acara itu, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah sementara itu mendakwa Nurul Izzah telah mengkhianati negara dan mengisytiharkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong, dan boleh dipenjara bawah Kanun Keseksaan dan Akta Pencegahan Keganasan 2015 (Pota).

    Najib dan lobai hadi ade tulur?...hihihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih ingat tak kisah di restoran mamak, roti takdak telor @ roti najib....??

      Delete
  15. Asalkan bukan UMNO dan tangguh terus dari undi PASU bunga Taik ayam.

    Nick.

    ReplyDelete
  16. Bangsat tak sekolah gila datang
    Masuk kesini tak siapa undang
    berpusing konon angin lentang
    Jadi habuan Pakatan tendang!

    Ajak kepentas tak pernah mahu
    'guru' bingai tak tak tahu nahu
    Perasan kuat lembek tauhu
    Tak bekerja dok melahu!

    Bekas penghuni Tanjung Rambutan
    Tujuh tahun dia tersimpan
    Perangai sebijik orang hutan
    Merayap sini umpama lipan!

    Orang tak sudi dia nak provok
    Tak sedar diri mukanya buruk
    Konon hebat terasa vogue
    Satu spesis keluarga beruk!

    Hanya disini nak tunjuk hebat
    Semua tahu dia musibat
    Kalau sehari tak makan ubat
    Aci tua pun dia rembat!

    Konon merayu tak siapa yg ingin
    Tengok muka awek tak yakin
    Badan berbau kepala angin
    Sila meninggal tak payah talkin!

    Kita bekerja dia merayap
    Bawa tempurung pakai ketayap
    Konon superman terbang bersayap
    Rupanya pesakit penuh kayap!

    Kojola bingai berlagak pandai
    Suman ajak nyorok di bidai
    Maruah takde habis digadai
    Kita tahu dia keldai!


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro fan tun....

      'Badan berbau kepala angin,
      Bila meninggal tak perlu talqin'

      Wow..that was the best quote for that scumbag kejora @ kojola.....!!

      Dia dah mati pucuk yg amat mengaibkan.
      Mati yg tak perlu dimandikan,
      tsk perlu dijenazahkan,
      tak perlu dikafankan,
      tak perlu dikuburkan.
      campak ajer ke laut buat habuan ikan.

      Delete
  17. Tiga pagi dia mencaci
    Tak boleh tidur teringat aci
    Nak dekat bini bilik dikunci
    Dok melahu makan kuaci!

    Aci dulu kerja estet
    Kojola kenyit nak ngorat sikit
    Rindu dendam dia meratit
    Tak bergigi pun dia sungkit!

    Kojola bangsat bukan palsu
    Masa baby dah minum samsu
    dah tua bangka nak cari'susu'
    Spesis gila campur kiasu!

    Dapat upah jasa pun kontrek
    Otak kecik itu pun crack
    Masuk sini dia nak act
    Jom kengkawan kita smack!

    Semua orang dia nak gaduh
    Dedak sikit dah jadi bodoh
    Merayu awek punyalah hodoh
    Sah Tampoi tempat berteduh!

    Suman tunggu haram nak datang
    Dalam bilik dok terlentang
    Terbayang Suman,kojola buntang
    Takut Suman nak bagi hutang!

    Kojola baghal penakut ya Rabbi
    Lari nyorok di kebun ubi
    Penendang Suman nanti bertubi
    Tak percaya datang JB!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Bro fan tun....

      Apa nak buat?
      Taik kambing bulat2.

      Inilah penyakit si budak sewel dalam kesipuan syok sendiri. Masuk bakul angkat sendiri, tak hal sekolah pun tak abis.

      Delete
    2. Cayalh bro sinang cakap..cilaka punya olang..hahahahacilaka malangcilakamalanghahaha

      Delete
  18. Pengecualian GST kepada syarikat besar seperti China Communications Construction Company (CCCC) yang melibatkan RM55 bilyon bagi projek ECRL itu sama seperti merompak orang miskin dan beri keistimewaan kepada orang kaya.

    Projek berskala besar, mengapa dikecualikan GST? Pada masa sama, perkara lain melibatkan rakyat biasa sampaikan hendak keluar duit daripada bank pun dikenakan GST.

    Sepatutnya perkara dikecualikan GST hanya melibatkan 500 item barangan keperluan makanan seperti gula, beras, tepung dan sebagainya.

    Apakah tindakan Najib adil kepada rakyat jelata yang jelas tersisih akibat amalan ‘double standard’ (berat sebelah) ini? Ibarat anak di rumah dibiarkan kelaparan, beruk di hutan disusukan.

    ps:
    Nampak sangat gelojohnya Najib hendak menyegerakan projek membazir ini untuk mendapatkan untung peribadi RM25 bilyon masuk poket sendiri. Tak hal Sykt CCCC sendiri telah istiharkan projek hanyak bernilai RM35 bilyon, tapi Najib 'mark-up' & umum RM55 bilyon pulak.

    Tak ker itu perbuatan korup dan klepetokrat Najib......??

    ReplyDelete
  19. KELUARLAH MENGUNDI.....TEWASKAN KLEPTOKRASI!!!!!!

    ReplyDelete
  20. Budin...Boring dan bosanlah, balik2 isu GST aje yang kau ketengahkan, takde isu lain lagi ke haah??? Apa kata kita kupas sama2 isu Madey tak berani bertanding lawan Ku Nan kat putrajaya tu...ataupun kat Pekan..kenapa nak menyorok kat tempat selamat di Langkawi. Ataupun kenapa Din pagoh nak bertanding kat DUN Gambir tu..nak jadi MB johor semula ke..abis aap jadi janji kata MB tu nak diserahkan pada Amaanh..baru lah best, berjalan sikit otak ni..ni tak balik2 GST lagi..aparaaah !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. GN,
      Penyokong tegar komunis..kontraktor melayu dikenakan GST..bodoh punya umngok..tukar nama le united china organization..baru kena..

      Delete
    2. UMNO TAK SAH SEBAB 'DAH PUTUS DARAH'
      MASIH TERSIMPAN DALAM ARKIB NEGARA:

      Najib Tangguh 18 Bulan Pemilihan UMNO
      Oleh staf Berita Benar
      26 Jun, 2015

      Presiden UMNO Najib Razak, yang kini sedang berdepan dengan pelbagai tekanan berkaitan isu semasa dan pengurusan pentadbirannya sebagai Perdana Menteri Malaysia, pada Jumaat mengumumkan penangguhan selama 18 bulan pemilihan parti, yang pada awalnya dijadualkan tahun depan.

      Najib berkata, penangguhan yang melibatkan semua peringkat dalam parti itu bertujuan untuk memberi keutamaan kepada perkhidmatan parti untuk rakyat serta usaha memperkukuhkan parti itu.

      "Penangguhan ini juga dapat memberi ruang dan peluang bagi pengukuhan UMNO supaya lebih mantap dalam menghadapi pilihanraya akan datang,” kata beliau kepada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO di K. Lumpur.

      Sejak kebelakangan ini, terdapat desas-desus mengenai penangguhan pemilihan parti itu yang mula tersebar di sistem pesanan WhatsApp selain dikatakan sudah mula dibincangkan oleh beberapa wakil UMNO bahagian.

      “Penangguhan ini tidak boleh lebih daripada 18 bulan dari tarikh pemilihan yang sepatutnya diadakan, dan Majlis Tertinggi mengambil ketetapan itu mengikut Fasal 10.16 perlembagaan parti yang memberi hak kepada MT untuk menangguhkan pemilihan di peringkat pucuk pimpinan, bahagian dan cawangan parti,” kata Najib.

      Pehimpunan Agung dan Majlis Tertinggi UMNO adalah kuasa tertinggi, dan perjalanan parti berasaskan kepada kuasa dan perintah yang tertakluk kepada Perlembangaan dan Peraturan parti.

      UMNO mempunyai kira-kira 3.2 juta ahli dengan seramai 146,500 perwakilan dari 191 bahagian. Kesemua perwakilan ini bertanggungjawab untuk memilih barisan kepimpinan parti semasa perhimpunan agung parti diadakan.

      Najib berkata, "Ini bukan bererti bahawa UMNO bukan merupakan parti yang demokratik, menafikan semangat demokrasi dan keterbukaan, tetapi bila sampai pada masanya kita akan memberi ruang untuk mengadakan pemilihan,"

      Kali terakhir UMNO mengadakan pemilihan parti adalah pada Oktober 2013 dan mandat kepimpinan Umno sekarang akan berakhir pada 2016 manakala mandat Parlimen sekarang akan berakhir pada 2018.

      Di samping itu, Najib berkata MT turut menyokong keputusan tersebut supaya kaedah pemilihan dapat dilihat secara mendalam dengan mendapatkan pandangan semua pihak.

      “Ada pendapat-pendapat yang kita terima, terdapat kelemahan pada pemilihan yang lalu, tapi kita masih tetap dengan prinsip demokrasi dalam parti," katanya.

      Najib turut meminta anggota UMNO supaya menjalankan kerja-kerja di peringkat akar umbi berdasarkan petunjuk prestasi utama yang telah ditetapkan parti.

      Sementara itu Timbalan Presiden UMNO Muhiyiddin Yassin pada November lalu, mencadangkan supaya UMNO tidak menangguhkan pemilihan parti selepas pilihanraya umum seperti yang dilakukan sebelum ini. Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Perhimpunan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO.

      Sebaliknya, beliau mahukan pemilihan itu dijalankan mengikut masa yang ditetapkan oleh perlembagaan parti.
      Muhyiddin yang juga Timbalan Perdana Menteri turut mencadangkan Perlembagaan UMNO dipinda untuk membolehkan barisan pelapis muda memainkan peranan dan memberi khidmat lebih besar kepada parti.

      "Saya percaya UMNO tidak akan berpecah sekiranya pemilihan diadakan. Pemimpin UMNO tentunya cukup matang untuk menghadapinya," kata beliau.

      Delete
    3. Arkib di atas cukup jelas & nyata.

      UMNO memang telah melanggat dgn kegagalannya mengadakan pemilihan sejak 2015 (termasuk tempoh 18 bulan lanjutan).

      Semua pemegang jawatan di cawangan2, bahagian2 & MT pusat sah2 dah 'putus darah' dan haramjadah.....!!

      Delete
    4. Wak Suman oooooi....Kalaulah UMNO ni tak akur pada perlembagaannya sendiri, dah tentu ia telah dikenakan tindakan oleh RoS. Berkaitan dengan pemilihan agung tu, Ku Nan selaku SUA parti telah membuat permohonana untuk menangguhkannya berdasarakan atas sebaab2 yang munasabah, disertakan dengan dokumen sokongan untuk menguatkan permohonan tu lagi. RoS telah meneliti dengan panjanag lebar dan ada rasionalnya untuk meluluskan permohonan tu...jadi takde isu pun. Isunya sekarang...Bersatu yg tak mematuhi dan akur kepada permintaan RoS agar menyerahkan minit mesyuarat cawangan, bahagian dan MTnya sehinggalah tarikh akhir yg diberikan. patut2lah kalau nak tunjuk keras kepala, degil dan gedebe tu...salah tempat beb, memang nak cari nahaslah.
      Bila dah kena bubar sementara, tak boleh terima pulak, nak tuduh RoS sebagai perkakas BN pulak...bodohlah macam tu kan. Tengok sekaarng apa dah jadi, dengan muka tak malu teroaksa mengemis ihsan PKR untuk beetanding bawah logonya. Kak Wan dah buat silap besar..sepatutnya kalau dia betul2 sayangkan DSAI, jangan beri Bersatu gunakan logo PKR..pandai2lah dia orang kalau nak bertanding jugak dalam PRU 14 tu !!!!!

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Ketua Pengarah lama yg pertama kali meluluskan pendaftaran PPBM telah ditukar ganti dgn sekor itik seriati betina yg tidak reti peraturan & undang2. Dia dinaikkan pangkat oleh najib pondan & jahid komidi untuk dengar kata mereka saja bukan ikut undang2 & peraturan.
      Tiap kali Tun M & rombongan datang nak jumpa mereka di pejabat, ada saja alasan mereka tak ada di pejabat. Semuanya berani di belakang2 saja tapi eksyen macam bagus konon, tak hal masing2 pengecut macam jalang kuat melalut & kaki mengumpat ajer.

      Delete
  21. Telah tular di media sosial Superman Hew dari DAP telah mengutuk dan menghina akhbar Sin Chew yang disifatkannya sengaja melaga2kan masyarakat cina antara MCA dengan DAP. bila seorang jurugambar akhbar tu atmpil ke hadapan pentas untuk menegurnya, dia telah dihalau dan ditolak dari tempat tu. Tengok ajelah...DAP ni belum menanag lagi adn memerintah negara, dah buat benda ni pada kaumnya sendiri, yang berlainan fahaman politik..bayangkan lah apa akan jadi bila mereka berkuasa. Kalau dengan kaum cina sendiri pun mereka sanggup buat macam tu, bagaimana pulak denagn orang melayu..lagi teruklah dikerjakan mereka. peliklah..masih tak faham kenapa cai2 ni masih beria2 menyokong DAP dan Tokong kit siang serta PH, tak belajar dan ambil iktibar ke peristiwa 13 mei '69 dulu tu...biarlah kita terantuk, sebelum terngadah beb !!!!!

    ReplyDelete
  22. Berita
    PRU14

    Dr M: HARAPAN hentikan pinjaman China jika menang Putrajaya
    19 Apr 2018, 10:30 pagi (Dikemaskini 19 Apr 2018, 10:51 pagi)

    A A
    PRU14 | Pengerusi Pakatan Harapan (HARAPAN) Tun Dr Mahathir Mohamad berjanji untuk menghentikan pinjaman dari China dan mengkaji semula pelaburan China jika gabungan itu menang dalam pilihan raya 9 Mei ini, lapor Associated Press (AP).

    Dalam temu bual pada Rabu lalu, beliau berkata Malaysia mempunyai pinjaman besar dari China dan mungkin tidak dapat membayar balik.

    Beliau menyebut Sri Lanka yang memberikan hak pemilikan pelabuhan Hambantota ke China pada pajakan 99 tahun sebagai balasan atas bantuan hutang.

    Beliau menyebutkan bagaimana Sri Lanka memberikan hak milik pelabuhan Hambantota ke China pada pajakan 99 tahun sebagai balasan atas penerimaan bantuan hutang.

    "Kami merasakan akan berhenti meminjam. Kami akan cuba merundingkan semula syarat-syarat pinjaman.

    "Dalam kes-kes projek (China), kami mungkin perlu mengkaji sama ada kami akan meneruskannya atau kami akan memperlahan atau pun kami merundingkan semula syarat-syaratnya," katanya.

    Gabungan pembangkang telah menyatakan kebimbangan pelaburan China di Malaysia yang memakan kos perbelanjaan berbilion-bilion ringgit, termasuk projek bernilai RM55 bilion Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL), yang mana 85 peratus pinjaman mudah disediakan oleh China Export-Import Bank (Exim Bank) .


    Satu lagi projek yang dibiayai oleh China ialah Pelabuhan Antarabangsa Kuala Linggi (KLIP) bernilai RM12.5 bilion.

    Dilaporkan pada bulan Februari, China melabur RM4.77 bilion dalam 33 projek pembuatan tempatan dan juga terlibat dalam 22 projek pembangunan hartanah, dengan nilai pembangunan kasar terkumpul sebanyak RM581.2 bilion.

    Putrajaya berulang kali menafikan pelaburan asing yang besar akan mengancam kedaulatan Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro KBB, hari itu saya ada berbincang dgn beberapa anggota majlis kepresidanan Pakatan Harapan sewaktu mereka hadhir dalam majlis perkahwinan anak saya baru2 ini.

      Dulu sewaktu dia memerintah, Tun Mahathir dah buktikan keberanian & jiwa keperwiraannya tidak gentar & takut pd Britain, Amerika, Zionist Israel, Spura, australia, Serbia, dan juga Vietnama dgn mengembom kepulauan Spratly di Lautan China Selatan bagi warning pd Vietnama & china Komunis.

      Delete
    2. KBB..Fuuuuh..Bayangkan lah berapa bnayka peluang pekerjaan dapat diujudkan dengan pelaburan mencecah hampir RM 600 Billionj tu kan. Memang bijaklah DSNR dan kerajaan sekarang ni kerana berusaha bersungguh2 mengotakan janji untuk menyediakan peluang pekerjaan sebanyak 3 juta kepada rakyt Msia, spt dalam manifesto BN tempoh hari. Ternyatalah apa yang diperkatakan tu bukan semata2 janji kosong..bukan retorik politik seperti dalam manifesto PH. Itu tak masuk lagi technology transfer antara syarikat2 China tu dengan para teknokrat Msia. Jangan lihat maas kini aje..kita kena tengok juga keuntungan yang bakal Msia dan rakyat perolehi dari jangka masa panjang .

      Delete
    3. Pelaburan RM600 bilyon kepala hotak atuk kamu.....!!

      Sila perincikan jenis projek2 & kos pembiayaan projek2 tersebut satu persatu, boleh......??

      Delete
  23. Lesbianmoden..oop...lebaimoden ingat banyokkk dh pahala aku kopipes nih ...kalah pn kalah lah aku dh tunaikan tggungjwb kopipes aku..kompem syorga!..dia x tau yg dikopipeskannya tu sebenarnya akan boleh buatkan dia tergelincir di saat akhir!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaupun PAS mengumumkan akan bertanding di 160 kerusi parlimen pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), jumlah bilangan kerusi itu sebenarnya akan bertambah.

      Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memberi gambaran bahawa PAS sebenarnya akan bertanding lebih daripada 160 kerusi.

      "Presiden PAS umumkan kita akan bertanding di 160 kerusi Insya-Allah, tapi sebenarnya lebih sikit lagi.

      "Nanti kita dengar pengumuman," katanya ringkas mengenai perkara itu ketika menyampaikan ceramah di program Ceramah Prapengisytiharan Calon PRU14 di Wakaf Bharu, Tumpat, malam tadi.

      Terdahulu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan parti itu bersama Gagasan Sejahtera akan meletakkan calon di 160 daripada 222 kerusi parlimen.



      Malah, PAS turut menegaskan parti itu tidak mempunyai masalah kewangan bagi menampung keperluan pilihan raya yang akan berlangsung 9 Mei depan.

      Sementara itu, Tuan Ibrahim menempelak tohmahan dibuat Pakatan Harapan (HARAPAN) kononnya PAS mahu bekerjasama dengan Umno.

      Sebelum ini katanya, parti itu menyasarkan bertanding di 130 kerusi dengan sasaran kemenangan minima di 40 kerusi.


      "Apabila kita sasar nak menang 40 kerusi Pakatan Harapan kata kita nak berpakat dengan Umno.

      "Bila kita nak bertanding 160 kerusi mereka tanya kita ambil duit daripada mana?

      "Ikut kawe (kami) ambil duit daripada mana, demo (mereka) yang pening kepala kenapa? Hari itu mereka kata kita dapat duit RM90 juta.

      "Ahli PAS dekat sejuta orang, kalau seorang bagi RM5 cukup dah," katanya.

      Delete
  24. Dgn perkembangan terbaru bahawa syarikat China dikecualikan GST, maka seluruh manifesto najib pda plihanraya lepas yg bertunjangkan rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan telah tidak ditepati dan telah gagal!!!

    Najib telah gagal dari setiap sudut, daripada tidak amanah, salahgunakuasa, khianat kpd rakyat sendiri, dan khianat kepada negara! Begitu juga dgn penyokong dan pencacai beliau yg telah melakukan khianat kepada sesama rakyat, dan juga kepada negara. Mereka2 ini semua akan dihukum sebagai pengkhianat apabila PH mengambil alih kerajaan kelak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dharmala NS



      Lebai setuju dengan pendapat kawan-kawan Dinsman dalam penulisan Dinsman berkenaan kemasukkan A Samad Said kedalam DAP. "Kemasukannya dalam DAP itu akan merosakkan pengiktirafan awam bahawa kedudukan atau statusnya adalah di atas dan mengatasi mana-mana parti politik".

      Sajak A. Samad Said yang lalu sebagai panduan jangan dia meludah tapi ludahan itu terpencik ke muka sendiri. (Sajak ini telah diulas oleh penulis Nordin Ali anda boleh baca di sini)


      Sama dengan Dinsman, kemasukkan A. Samad Said bukan orang baru dalam dunia sasterawan dan budayawan berada dalam DAP. Dharmala NS atau nama sebenar beliau Abdul Muluk Daud (gambar sebelah) meninggal dunia 12 Ogos 2009 akibat sakit jantung. Beliau mengendalikan blog Warga Prihatin Malaysia (Prima). Apa Pak Dharma buat dalam DAP, dia macam Aspan Alias insan yang dipinggir oleh DAP setalah DAP memeras mereka untuk menarik undi MELAYU.


      Melati Rahim




      Kita masih ingat lagi gadis Jamila Rahim (lebih dikenali nama pena/samaran Melati Rahim) yang berpurdah masuk parti DAP yang kononnya parti DAP lebih dekat dengan keadilan serta meletakkan dasar kemanusiaan sebagai tunjang dan teras utama, yang juga merupakan salah satu asas dalam ajaran agama Islam katanya. Mungkin ini juga alasan geng PAN & IKRAM sanggup memperHAMBAkan (pinjam pakai ayat A. Samad Said) diri kepada DAP.



      Wanita Islam dikehendaki membatasi diri dengan bukan mahram. Wanita yang memakai purdah pula biasa lebih lagi bertujuan menjaga dirinya daripada bukan mahram. Tapi bila masuk dalam DAP akhirnya DIPERBODOHKAN dengan amalan Islam liberal, yang sebenarnya DAP anti-Islam secara tersembunyi.

      Apa terjadi dengan Melati Rahim setelah kejadian berbuka dengan bukan mahram dan makan setalam pula... Setelah kejadiaan "BODOH" ini Melati Rahim sudah macam menghilangkan diri.

      A. Samad Said



      Awal Ramadan baru-baru ini A. Samad Said telah dipergunakan oleh DAP untuk membela Hannah Yeoh setelah didedahkan gerakan kristianisasi oleh Dr Kamarul Azman Yusoff pensyarah UUM.

      Pada majlis sebelum berbuka A. Samad Said diminta mengulas tentang Hannah Yeoh oleh Lim Kit Siang. Kalau anda lihat keadaan A. Samad Said pada masa itu banyak tutup muka dengan tangan yang mengambarkan keadaan di'perbodoh'kan. Ini sesuailah bila dia mahu menyertai DAP dia kata dia hanya mahu jadi hamba DAP sahaja. "Hamba" dalam bahasa klasik Melayu moden ialah diperbodohkan...

      A. Samad Said ada menulis...
      “Yang disorot hanya bahagian terkhusus kerana kebetulan Hannah seorang mubaligh Kristian yang sangat padu dan cekal dan kini dalam dunia siasah tanah air.”

      “Yang dinampak—atau diserang—tampaknya sengaja tertumpu kepada pergerakan agamanya untuk sesuai mendakwa DAP mempunyai hasrat, kononnya, berazam menafirkan Melayu.”

      “Pendeknya, yang dinampak atau sengaja ingin dinampakkan, ialah hajat siasah Hannah Yeoh, lebih-lebih lagi DAP, untuk mengembangkan agama Kristian.”
      Hanya mereka yang memahami bahasa tersirat boleh membaca apa yang tersirat dalam hati seseorang yang sudah tersilap langkah.

      Delete
    2. Hidup DAP..HIDUP DAP..HIDUP DAP..ko x sukakan..hidup DAP..hidup DAP..hidup DAP..

      Delete
    3. Dr. Ariffin Omar



      Senator lantikan parti DAP, Senator Dr. Ariffin S.M Omar berpandangan bahawa tiada apa yang perlu dirisaukan jika Pulau Pinang menjadi Bandar Kristian. Beliau mengatakan demikian ketika menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Senator Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah, yang menimbulkan perbahasan mengenai aktiviti evangelisme dalam negara.

      Rekod Hansard perbahasan yang berlangsung pada 19hb April 2017 di Dewan Negara itu turut mencatatkan Tan Sri Dato’ Seri Dr Ibrahim Abu Shah mendedahkan perihal Pulau Pinang yang mempunyai komuniti Evangelis Kristian yang pesat berkembang serta mempunyai hubungan rapat dengan gerakan Evangelis Kristian dunia.

      Dr Ariffin adalah pengasas pergerakan NGO bukan politik, ALIRAN masuk DAP tahun 2011 dan sekarang adalah Naib Presiden DAP setelah bekas Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim telah digugurkan daripada jawatan senator seterusnya keluar DAP kerana wujud banyak penyelewengan dalam organasasi DAP.

      Kalau anda melihat kepada pendidikan dan penglibatan Dr. Arifin Omar sudah pasti anda akan dapati dia bukan sebarang orang, tapi malangnya DAP memperbodohkan dia dengan agamanya sendiri walaupun pendidikan sudah sangat tinggi.

      Pertubuhan IKRAM




      Lim Guan Eng hari ini mengumumkan rancangan pembesaran Pusat Pendidikan Al- Itqan di Teluk Kumbar bernilai RM15 juta. Lim berkata, projek yang melibatkan para pelajar sekolah rendah dan menengah itu adalah langkah yang tepat untuk kemajuan Islam.

      Betul ke? Selepas dapat peruntukkan RM15 juta apa yang anda fikir?

      Mereka akan Jaja DAP Tak anti Islam. Lihat peruntukkan diberikan untuk Islam lebih baik daripada UMNO. Memang tak dinafikan DAP meningkatkan peruntukan kepada KAFA. Tapi tahukan anda bahawa DAP juga meningkat berkali-kali ganda untuk peruntukkan sekolah mubaligh KRISTIAN.

      Cuba kita bayangkan 5 SJKC menerima 1.5 juta,19 SAR menerima hanya 1.3 juta pada tahun 2009. Manakalah 2011 pula sekolah agama rakyat hanya menerima peruntukan sebanyak RM1.8 juta berbanding Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina menerima peruntukan sebanyak RM3.8 juta, SJK Tamil (RM1.7 juta) dan Sekolah Mubaligh (RM850,000)

      Tapi malangnya blogger PAN mewar-warkan kononnya DAP bukan ANTI-ISLAM. Memang orang Melayu bodoh semenjak penjajah british lagi. Melayu macam PAN @ AMANAH yang buta mata hati.

      Anda tahu apa akan terjadi bila IKRAM yang menguasai parti PAN dapat pruntukkan sekolah agama? Mereka akan jadi kuda DAP untuk mempertahankan apa sahaja yang DAP buat termasuk menolak hukum Hudud dan menolak undi RUU Memperkasa Undang-undang Syariah yang bakal dibahaskan nanti.

      Ahli IKRAM akan menguatkan parti PAN @ AMANAH untuk memastikan PAS akan hancur. Jangan hairan nanti pelajar Islam di sekolah IKRAM akan mendaulatkan DAP sebagai wira!!
      Rekod bacaan lebai setakat ini hanya PAN @ AMANAH sahaja yang boleh jadi macai/barua DAP yang taat. Tapi biasalah perkara ini tidak lama setelah DAP dapat apa yang dikehendaki DAP akan "sembelih" seorang demi seorang pimpinan parti AMANAH untuk dijadikan sajian pemujaan mereka.

      Kita tunggu dan lihat...
      Hanya Islam sahaja pilihan kita tidak boleh tidak melainkan ISLAM
      Sesiapa yang mengenepikan Islam akan menunggu masa untuk "binasa"

      Delete
  25. Kita Rakyat mau pastikan UMNOBNPAS hancuss..
    Laksanakan tugas..kemampuan..bantuan kalian semua dgn teguh semangat..yakin konsisten tuju matlamat..andai kata kemenangan/kecundang ianya berbaloi.
    Puak penyangak banyak helah mau kekalkan kuasa..tidak akn menipu manipulasi bknlh penyangak..apabila Rakyat terperangkao/terpedaya oleh sipuak hantu saka puaka klepet ini..emm tanggunglh 5thn yg memjanjikan..??? terima ajelh..
    Kpd puak perosak Pas..kami syorkan pakai skirt serban lihat kedlm cermin..aha jgn nnti ketawa sendiri2 ye..

    Lawan tetap Lawan!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disingkir daripada kekal menjadi calon DAP bagi DUN Skudai merupakan rentetan dendam lama DAP kebangsaan terhadap Dr Boo Cheng Hau yang pernah menggesa agar Lim Kit Siang berundur daripada parti.

      Bercakap kepada kepada Sinchew Daily, beliau berkata gesaan agar Kit Siang berundur daripada parti pernah dibuat parti pada 2000 ketika berjawatan Ketua Pemuda Sosialis Johor.

      Menurutnya, Kit Siang merupakan pemimpin supremo DAP, jadi apabila DAP kalah teruk kepada Barisan Nasional (BN) dalam PRU 1999 beliau telah menggesa Setiausaha Agung DAP (Kit Siang) berundur daripada parti.

      Pada PRU 1999, pengundi Cina memprotes besar-besaran terhadap DAP kerana tidak bersetuju dengan langkah parti itu bergabung dengan Parti Keadilan dan PAS dalam Barisan Alternatif (BA).

      Pengundi Cina telah menghukum tiga pemimpin utama DAP, Kit Siang (Setiausaha Agung DAP), Karpal Singh (Timbalan Pengerusi) dan Dr Chen Man Hin (Pengerusi) dengan mengalahkan mereka dalam PRU tersebut.

      Kit Siang dikalahkan di Parlimen Bukit Bendera, Karpal di Jelutong dan Dr Chen di Rasah, Negeri Sembilan.

      Ekoran kekalahan itu, Kit Siang telah melakukan ‘drama pengunduran’ dengan meletakkan sebagai Setiausaha Agung DAP, tetapi dalam masa sama mengambil jawatan daripada Dr Chen sebagai Pengerusi DAP.

      Sejak itu, Dr Chen dilantik ke jawatan baharu yang tiada dalam struktur parti iaitu Penasihat seumur hidup DAP.

      Rentetan gesaan Dr Boo terhadap Kit Siang itu, pada PRU 13 pemimpin supremo DAP bersama konco-konconya, Liew Chin Tong dan Teo Ning Chi berpindah bertanding di Johor.

      Kit Siang sendiri, dari Parlimen Ipoh Timur (Perak) bertanding di Gelang Patah. Liew dari Parlimen Bukit Bendera, Pulau Pinang dipindahkan di Kluang dan Teoh dari Parlimen Serdang, Selangor dipindah ke Kulai.

      Ketika itu Dr Boo selaku Pengerusi DAP Johor terpaksa menerima kehadiran Kit Siang bersama konco-konconya bertanding di negeri itu walaupun mereka adalah calon luar.

      Selepas PRU 13, Dr Boo disingkir daripada jawatan Pengerusi DAP Johor dan penyingkiran pengaruhnya dilakukan secara berperingkat, sehinggalah tidak dicalonkan dalam PRU 14.

      Dr Boo Sifatkan Kepimpinan DAP Sebagai ‘Rumah Gila Soviet’

      Tiga hari lepas, Dr Boo memberitahu media bahawa beliau telah ditekan hebat oleh kepimpinan DAP supaya keluar dari DUN Skudai yang dimenanginya sejak dua penggal lalu dan bertanding di Parlimen Labis melawan Naib Presiden MCA, Datuk Chua Tee Yong.

      Dr Boo menolak tawaran itu yang dianggapnya sebagai cubaan membunuh karier politiknya.

      “Saya sebenarnya diberi tekanan pada 12 April dan diberitahu untuk memberi maklum balas pada pukul 12 malam hari berikutnya (13 April) untuk menerima atau menolak tawaran untuk bertanding di Parlimen Labis.

      “Atau, saya tidak akan ditawarkan sebarang tempat untuk bertanding,” katanya.

      Pada malam Sabtu, kepimpinan DAP mengumumkan penyandang parti Mengkibol Tan Hong Pin sebagai calon kerusi DUN Skudai untuk pilihan raya umum ke-14.

      Dr Boo berkata jawapannya adalah konsisten dan jelas bahawa dia tidak berniat untuk bertanding di Labis.

      “Lebih baik untuk parti (DAP), terutama pengerusi negeri Sdr. Liew Chin Tong mencari calon yang lebih sesuai dan memulakan kempen ASAP untuk memastikan kemenangan di sana.

      “Keputusan saya untuk tidak bertanding di Labis adalah muktamad, sila belajar menghormati keputusan akhir saya,” katanya.

      Penolakan Dr Boo bertanding di Parlimen Labis secara automatik menyingkirkan beliau sebagai calon DAP pada PRU 14.

      Delete
    2. Seorang pelajar yang gambarnya disunting untuk digunakan bagi tujuan kempen politik oleh pihak tidak bertanggungjawab menasihati pihak berkenaan agar menghentikan perbuatan itu.

      Nurul Aida Azira Mohd Kassim, 19, berkata, dia kesal apabila gambarnya disunting untuk tujuan poster kempen politik sedangkan dirinya tidak terlibat dengan mana-mana parti politik apatah lagi belum mencapai umur minimum untuk mengundi.

      Katanya, pada peringkat awal, dia tidak ambil pusing berkenaan isu itu namun setelah semakin tular ia telah memberi kesan terhadap dirinya.

      "Sebenarnya gambar asal Aida dah padam sebulan sebelum kes ini berlaku dan dapat tahu dariapada kawan-kawan berkaitan isu ini. Mula-mula Aida tak ambil kisah sangat, tapi semakin hari makin ramai hantar dan tanya termasuk pensyarah dan Aida mula rasa terganggu," katanya.

      Aida yang juga model tudung sambilan berkata, setakat ini dia telah mengambil tindakan dengan melaporkan kejadian itu kepada pihak polis dan menyerahkan siasatan sepenuhnya kepada polis.

      "Bila isu ini semakin tular, ramai kawan-kawan yang sarankan saya buat laporan polis dan saya kemudiannya buat laporan polis. Setakat ini pihak polis kata mereka serahkan kepada pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan buat masa ini saya difahamkan masih dalam siasatan.

      "Setakat ini saya tidak ada rancangan untuk tindakan lanjut, cuma menunggu siasatan laporan polis dan SKMM tamat," katanya kepada Sinar Harian.

      Anak kelahiran Klang itu turut menasihati pihak di luar sana agar lebih berhati-hati dan menggunakan saluran yang betul dalam menggunakan bahan-bahan di media sosial apatah lagi untuk tujuan kempen politik.

      "Kalau gunakan bahan di media sosial tanpa kebenaran bagi saya dah dikira mencuri. Jika mahu gunakan gambar-gambar macam ini sepatutnya perlu kebenaran pemilik sebelum digunakan.

      "Lagi pun isu ini berkaitan politik malah Aida sendiri pun belum boleh mengundi, jadi bagi Aida memang tak patutlah berlaku. Sepatutnya mereka lebih faham tentang perkara ini dan buat tindakan yang matang bukannya sesuka hati tanpa fikirkan kesan kepada pihak lain.

      "Aida tak tuduh siapa-siapa, cuma Aida nak cakap kena tengok dulu tindakan kita samada betul atau tidak sebelum buat sesuatu lebih-lebih lagi perkara yang mengaitkan kesan kepada masyarakat. Saya harap perkara ini tak akan berulang lagi semua pihak perlu lebih berhati-hati selepas ini,"

      Delete
    3. INI SEMUA KERJA PUAK HAPRAK

      Delete
  26. Pengarah Pilihan raya Amanah Selangor, Jaafar Samsidin telah meletakkan jawatan dan keluar dari parti tu serta merta baru2 ni. Aikk..pelik pulak kan, makin dekat PRU, makin banyak pulak isu yang timbul dalam kalangan parti2 komponen PH ni..kenapa yee??? Boleh kengkawan tolong beri pencerahan !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah lama dia berangan-angan nak jadi calon, tiba2 orang lain pulak dicalonkan.

      Dek KECIWA, dia merajuk hati sebab Tuan Hj Muhammad Sabu pulak yg jadi calon.

      Delete
  27. Satu lagi contoh adalah penjualan rumah & Kondo.

    Kepada Rakyat sendiri, sudah lama diamalkan polisi penjualan secara Leasehold atau Pajakan 99 tahun.

    Kepada Warga-Asing, dijualnya secara Freehold atau Kekal selagi ada bulan & bintang.

    #Kepala Butoh la... Rakyat di Dahulukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Tak sangka...RD pun boleh murka tak terhingga.

      Apa pun, Benawe2 Najib (BN) memang patut dimaki kerana dah keterlaluan merusak negara & menyiksa rakyat.

      Delete
  28. Setiap negara ada agenda, setiap syarikat ada visi..hanya Perdana Menteri Malaysia sahaja - Najib ada agenda dan visi untuk anak, bini, dan Jho Lo... rakyat dikemudiankan...GST diperah..rakyat ditekan....anak bini diutamakan...Hidup Najib..Bermewah Rosmah... Sengsara Rakyat..

    ReplyDelete
  29. Geng Najib sayur tak laku
    China komunis dah jual duku
    Dah tahu jual pucuk paku
    Tanah yg ada dah tinggal suku!

    Kangkung, kobis tak dapat jual
    Semua China komunis bedal
    Perbuatan klepto bertambah mual
    Menyokong komunis dia handal!

    Kata 'Keris' pembela Melayu
    Kenapa komunis nombor satu
    Kontrektor Melayu semakin layu
    jadi pembela ke, jadi hantu?

    'Ladang'GN bakal terlepas
    Masa tu dia pendek nafas
    Sebab sokong cicak dan lipas
    Semua yg ada mahu dirampas!

    Bagi,bagi dan bagi lagi
    Janji aku engkau lindungi
    Biar negara aku rugi
    Asal aku dikata wangi!

    Bertambah busuk baunya tengit
    Rakyat mengutuk setinggi langit
    Pencacai cium ketiak hangit
    Dunia caci bertambah bingit!

    Lobaimalang,kojola bangang
    Penyokong klepto sudah bengang
    Sokongan Dacing bertambah lengang
    Pakatan menang cai tercengang!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim melabelkan DAP sebagai 'parti Cina' selepas setahun menyertai parti itu.

      Dalam satu kenyataan menerusi akaun twitter peribadinya, Zaid mendakwa 'parti Cina' dalam Pakatan Harapan telah mengumumkan dua bakal menteri sementara parti Melayu pula berdiam diri dalam perkara ini.


      Kenyataan Zaid itu dibuat selepas Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mengumumkan calon yang akan bertanding di kerusi Parlimen Teluk Intan Nga Kor Ming akan dilantik sebagai menteri jika Pakatan Harapan (PH) berjaya mengambi alih pentadbiran kerajaan pusat.




      Kekecewaan Zaid Ibrahim kerana dia tidak disenarai sebagai calon DAP. Zaid silap dan tidak emmahami bagaimana ingin menjadi macai dalam DAP. Dia kena belajar dengan parti AMANAH (PAN), apa sahaja kata DAP mesti angguk dan taat. Untuk memahaminya pembaca boleh baca tulisan lebai yang lalu berkenaan DAP dan Melayu pada artikel "Masuk DAP Memang Tak Jadi Kapir..... Tapi jadi Bodoh"


      Aspan Alias



      Nasib Zaid Ibrahim sama dengan penulis terkenal Aspan Alias bekas ahli UMNO yang menyertai DAP pada 2012. Pada 19 Jun 2013 (sila baca di sini) Aspan bertindak mengkritik parti DAP kerana hanya meletakkan sebilangan kecil ahli bukan Cina sebagai calon Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) yang lalu.

      Aspan sendiri merupakan antara yang tidak dipilih untuk bertanding dalam pilihan raya. Malah beliau yang juga bekas Veteran Umno Negeri Sembilan membidas DAP kerana mempunyai terlalu sedikit orang bukan Cina memegang jawatan penting dalam parti.

      "Bagaimana ini boleh berlaku? Jika anda mengatakan bahawa anda sedang berjuang untuk rakyat berbilang kaum, anda mesti menunjukkan bahawa parti ini sememangnya diwakili Melayu, Cina dan India," katanya kepada The Star.

      Aspan menyertai DAP bersama Adun Umno, Datuk Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz.

      Aspan menulis dalam blognya memuji PAS. Katanya PAS sahaja yang memberikan ruang kepada orang lain yang menyertainya untuk bertanding. Ahli-ahli PAS sangat berdisipilin serta taat dan tahu mana yang patut dibuat demi untuk sesuatu kerjayaan.

      Asapan ada menulis "Justeru itu, kita menyedari sekarang yang PAS secara tidak disedari oleh parti itu sendiri, pimpinan mereka bukan lagi bertuankan kepada pucuk pimpinan PAS, disebaliknya ramai diantara pemimpin PAS rupa-rupanya lebih memberikan ‘allegiance’ Anwar dan betul lah tuduhan setengah pihak yang PAS dipenuhi dengan apa yang dikatakan sebagai ‘Anwaris’ di dalamnya." - 21 Ogos 2014

      Delete
  30. ...naikbi enmam puihrak yaaaaat! Ada mata pejam, ada telinga pekak, ada mulut bisu, bahagialah hangpa.

    ReplyDelete
  31. Berita panas -

    Rais tells supreme council to seek court declaration on Umno’s ‘legality’

    Alyaa Azhar | Published on Today 7:55 am | Modified on Today 11:54 am

    Rais Yatim has urged the Umno supreme council to seek a court declaration on whether it has violated its constitution by delaying its polls.

    The Umno veteran said this when asked whether he would seek a court declaration on the matter.

    "It's not my job to do it but I think the one qualified to do so would be the supreme council.

    Bubarkan (de-register) Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. UMNO memang telah melanggar undang2 dgn kegagalannya mengadakan pemilihan sejak 2015 (termasuk tempoh 18 bulan lanjutan).

      Semua pemegang jawatan umno di cawangan2, bahagian2 & MT pusat sah2 dah 'putus darah' dan dikira haramjadah.....!!

      UMNO TAK SAH SEBAB 'DAH PUTUS DARAH'.

      Justru...

      APAKAH UMNO DIBOLEHKAN BERTANDING DI PRU 14.....??
      APAKAH BN JUGA SAH DI SISI UNDANG2 BERTANDING DI pru 14......??

      Delete
    3. Bagus, laporan ini megatakan akar umbi Umno pun sedar dan risau bahawa Umno mungkin tak boleh bertanding di Pru1 sebab tak sah sebagai suatu parti politik akibat takda pemilihan arti -

      Umno not an 'illegal' party, says Ku Nan

      Tengku Adnan Tengku Mansor has denied that Umno is an 'illegal' party, and assured its members ...

      Delete
    4. Tan Sri Rais Yatim menggesa anggota Majlis Tertinggi Umno supaya tidak memandang remeh soal perlembagaan dan mendapatkan pengisytiharan mahkamah sama ada tindakan parti itu menangguhkan pemilihannya adalah sah.

      Veteran Umno itu berkata demikian apabila ditanya sama ada beliau akan memohon pengisytiharan mahkamah mengenai perkara itu.
      “Itu bukan kerja saya tapi saya fikir yang bertauliah dalam soal ini ialah (anggota) Majlis Tertinggi (Umno).
      “Pemimpin-pemimpin besar Umno yang berjawatan sekarang tidak boleh berdiam diri. Mereka harus mendapatkan panduan perundangan yang tepat dan jitu.
      “Saya beranggapan jika Umno Pusat tidak membuat pilihan ini, mereka akan akan dianggap sebagai mengambil remeh persoalan perlembagaan Umno.
      “Perlembagaan sudah jelas, mati tempohnya April ini,” katanya kepada Malaysiakini.
      Menurut Rais, adalah jelas bahawa Umno mesti mengadakan pemilihannya selewat-lewatnya, hari ini, iaitu 19 April.
      Pemilihan parti terakhir adalah pada 19 Oktober 2013.

      Menurut Fasal 9.3 perlembagaan Umno, Majlis Tertinggi hendaklah dipilih setiap tiga tahun, dengan lanjutan tambahan 18 bulan dibenarkan di bawah Fasal 10.16.
      Najib, pada Jun 2015, mengumumkan bahawa pemilihan parti akan ditangguhkan, kerana Umno perlu bersiap sedia untuk pilihan raya umum.

      ROS TIDAK ADA KUASA:
      Sementara itu, Rais yang juga adalah seorang peguam, berkata bahawa lanjutan 18 bulan memang dibenarkan, tetapi menolak kesahihan untuk lanjutan kedua.
      “Pada hemat saya memang tak boleh (lanjutan kedua) dibuat oleh Majlis Tertinggi. Harus dibuat setelah proses pemilihan dibuat.
      “Pendaftar tidak ada kuasa utk menghalalkan keberadaan Umno tanpa pemilihan lebih daripada yang dibenarkan (mengikut) Fasal 10.
      “Ini penting dibuat sebab pilihan raya umum dah nak datang. Kalau boleh sebaik-baiknya perkiraan di mahkamah perlu dibuat oleh Umno sendiri, jangan dibuat pihak lain sebab soal locus standi akan ditimbulkan
      “Apabila dapat penghakiman, barulah mudah untuk Umno buat tugas hariannya, jika tidak, memang ramai ahli akan mempersoalkan kesahihan di sisi undang-undang kewujudan Umno itu,” katanya.

      Rais juga menegaskan bahawa adalah paling afdal bagi anggota Majlis Tertinggi Umno tu sendiri yang memohon pengisytiharan mahkamah.
      "Ahli biasa pun boleh buat, (tapi) nampak tak cantik (apabila) ahli biasa (berbuat demikian).
      “Biar Majlis Tertinggi memohon panduan perundangan, supaya kuasa pendaftar bawah Seksyen 14, Akta Pertubuhan dapat diberi penghakimannya yang sahih.
      “Pada hemat saya, melihat peruntukan ini, beliau (pendaftar ROS) tak boleh.
      “Beliau hanya boleh membenarkan lanjutan sekali, selebih tu tak boleh beliau membenarkan tidak ada pemilihan,” katanya.

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. Pada Selasa lalu, bekas menteri Umno, Tan Sri Rafidah Aziz menulis di Facebook untuk berkongsi pandangan undang-undang seorang rakannya, yang berkata bahawa Umno tidak boleh bertanding pada pilihan raya umum akan datang kerana parti itu dianggap tidak sah selepas April 19, 2018.
      Beliau juga berkata, bahawa ROS tidak mempunyai kuasa untuk membenarkan lanjutan kedua bila Tengku Celop Roti Nan mengklentong auta konon ROS dah lanjutkan tempoh pemilihan umno kali kedua sampai 18/5/2019.

      Delete
    7. Jadi, perlu kita laungkan bertalu talau bahawa

      Umno tidak boleh bertanding pada pilihan raya umum akan datang kerana parti itu dianggap tidak sah selepas April 19, 2018.

      Ayuh, kita laungkan di sana sini dalam blog, facebook dll.

      Delete
  32. Punya celaka Najib punya cai yang dah belajar cara membuli dari Kepala Bapak Dia, gali lobang di jalan bagi melambatkan terfik ke upacara Tun Dr Mahathir di Pagoh malam ini -

    PWD digs up 'good road' to Dr M ceramah, laments Muhyiddin
    Published on Today 2:27 pm | Modified on Today 3:43 pm

    GE14 | Bersatu president Muhyiddin Yassin has accused BN of sabotaging a road in Johor, which leads to a ceramah featuring Dr Mahathir Mohamad tonight.

    He claimed the Public Works Department (PWD) had dug up the road from Panchor to Grisek, Pagoh to slow down traffic to the ceramah...

    ReplyDelete
  33. Kalau hendak tahu kenapa Parti UMNO sudah tidak sah, tidak boleh bertanding PRU14 dan DSN tidak boleh jadi PM walaupun menang sila ke Blog Outsyedthebox.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong beri link kapada blog itu yang ada pos mengata begitu. Terima kasih.

      Dulu kena block. Sekarang, saya google, ada sampai ke blog itu tapi takda pos pasal UMNO sudah tidak sah, tidak boleh bertanding PRU14 dan DSN tidak boleh jadi PM

      Delete
  34. Tuan Admin

    Nora tambahan yg relevan yalah harga tender tutup CCCC mesti ada GST 6%, jadi kalau GST dikecualikan mana pergi lebih RM3 billion itu? Keuntungan luar biasa CCCC bola tergolek? Atau kena bayar konsaltan fees broker yg nego kecuali GST dari MOF? Dulu kajian EPU, ECRL RM30, bila tender tutup naik RM51 billion.
    Ini sebab kita mau Rafizi telitikan kontrak perjanjian CCCC dgn MOF, semua point ini boleh diaudit rakyat. Jangan ada bayaran kesyarikat2 bogus BVI atau Cayman Island macam 1MDB.

    ReplyDelete
  35. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya mohon. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Whats-app Syarikat Mother Rossa: +1 (914) 529-5708.
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus berkongsi perkara ini dengan anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk menjalankan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    nombor telefon bimbit +601616345654
    Terima kasih kerana membaca dan selamat maju jaya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...