Thursday 5 April 2018

SEMUA CALON PAKATAN HARAPAN DIJANGKA GUNA LOGO PKR, PEMBUBARAN BERSATU TIDAK MEMBERI KESAN APA-APA


Tahniah diucapkan kepada Pejabat Pendaftar Pertubuhan atau RoS kerana membubarkan pendaftaran Bersatu menjelang dua hari BN melancarkan manifeso pilihanrayanya  serta di saat-saat Najib Razak sedang berkira-kira hari untuk membubarkan Parlimen bagi membolehkan PRU 14 diadakan.

Manifesto BN akan dilancarkan di Stadium Bukit Jalil pada Sabtu 7 April ini, manakala pembubaran Parlimen dijangka sebelum pembentangan manifesto atau satu dua minggu selepas itu.

Dalam waktu yang sama, tarikh pembubaran Bersatu yang diumumkan hari ini juga adalah serentak dengan hari terakhir sidang Parlimen yang merupakan penggal terakhirnya sejak pilihanraya 2013 yang lalu.

Dengan yang demikian, terlihatlah di mata rakyat bahawa  RoS ini tidak lebih merupakan "perkakas" atau mirip "komponen" terbaru BN untuk membantu Najib mengekalkan kuasanya.
Seperti yang disebut dalam beberapa artikel sebelum ini, pembubaran Bersatu ini tidaklah memeranjatkan, malah sudah boleh dijangkakan.

Namun, harus diingat bahawa RoS hanya boleh membubarkan pendaftaran Bersatu, tetapi ia tidak mungkin mampu membubarkan perasaan rakyat yang sedang meluap-luap untuk menyingkirkan Najib, UMNO dan BN dalam pilihanraya akan datang.

Malah, pembubaran ini sebenarnya merupakan berita baik, khabar gembira dan rahmat tersembunyi, bukan saja kepada Bersatu dan Pakatan Harapan, tetapi juga rakyat yang dahagakan perubahan.

Perasaan rakyat dengan ini akan terus membuak-buak marah lagi benci kepada Najib, UMNO dan BN serta dalam masa yang sama terasa simpati yang amat sangat kepada Bersatu dan Pakatan Harapan.

Di mana-mana dunia yang berlaku perubahan politik, asasnya mestilah benci dan simpati yang kian menggunung di hati rakyat.

Lebih daripada itu, jika RoS merasakan tindakan membubarkan Bersatu ini akan melemahkan parti itu menjelang PRU 14 akan datang, ternyata perkiraan mereka adalah silap, malah 100 peratus silap.

Bersatu bukan saja tidak mungkin lemah, jauh sekali mengalah, bahkan dengan perkembangan ini akan menaikkan lagi semangat parti itu bersama Pakatan Harapan dalam perjuangannya untuk menumbangkan Najib, UMNO dan BN yang telah menukar negara ini daripada demokrasi kepada kleptokrasi.

Dalam waktu yang sama, segala gerak-geri dan langkah RoS sebenarnya sudah pun dapat dibaca lebih awal oleh Tun Mahathir. Pembubaran Bersatu dan tidak mungkinnya Pakatan Harapan diluluskan boleh dikata sudah lama ada dalam pemikiran Pengerusi Pakatan Harapan itu.

Sebab itu, selain soal pembahagian kerusi yang berjaya diselesaikannya lebih awal, Tun Mahathir juga turut berjaya mendapatkan persetujuan PKR, DAP, Amanah dan Bersatu sendiri agar menggunakan satu logo tunggal untuk semua calon Pakatan Harapan.

Penggunaan logo tunggal  yang dipilih di antara PKR, DAP, Amanah dan Bersatu itu, meskipun diwar-warkan untuk memudahkan rakyat membuat pilihan dan agar tidak timbul kekeliruan, tujuan lainnya ialah sebagai persediaan sekiranya Bersatu dibubarkan dan pendaftaran Pakatan Harapan tidak diluluskan.

Adalah dijangkakan malam esok di Johor Bharu, akan diumumkan bahawa semua calon Pakatan Harapan akan mengguna atau meminjam logo PKR bagi menentang BN dalam PRU 14 kali ini.
Peminjaman logo ini adalah untuk sementara waktu bagi menghadapi pilihanraya saja dan selepas itu, lebih-lebih setelah menang dan menguasai Putrajaya, semua calon akan kembali semua kepada parti masing-masing.

Jika sebelum ini, BN termasuk RoS mungkin menjangkakan, oleh kerana Pakatan Harapan tidak diluluskan dan semua parti dalam gabungan itu akan menggunakan logo masing-masing, maka dengan pembubaran Bersatu, ia mungkin melemahkan dan menimbulkan masalah kepada parti itu.

Tetapi, dengan persetujuan semua parti terhadap penggunaan logo PKR itu, pembubaran Bersatu yang diumumkan RoS hari ini sudah tidak memberi kesan apa-apa lagi. Bersatu tidak terkesan, Pakatan Harapan juga tidak terbeban.

Perjuangan untuk menyingkirkan Najib akan jelan terus dan tiada apa-apa yang terganggu kerana logo yang akan digunakan nanti ialah logo PKR.

Yang lebih menarik, DAP juga sedia berkorban dengan tidak menggunakan logo parti itu dalam pilihanraya kali ini, tetapi sama-sama menggunakan logo PKR bagi memastikan kesepakatan dan penggunaan simbol yang satu untuk menentang BN menjadi kenyataan.

Sebaliknya, tindakan RoS ini akan menambah-bangkitkan lagi perasaan benci rakyat kepada Najib, UMNO dan BN serta dalam masa yang sama mencambahkan lebih banyak rasa simpati kepada Tun Mahathir, Bersatu dan Pakatan Harapan.

Sekali lagi tahniah dan terima kasih kepada RoS kerana tindakan mereka ini nyata mempermudahkan lagi "tercabutnya nyawa" Najib, UMNO dan BN daripada kuasa di Putrajaya yang dipegang selama ini. (ShahbudinHusin 05/04/2018).

192 comments:

  1. UMNO SHOULD ALSO BE DE-REGISTERED BY ROS.

    THEIR PARTY ELECTION OF LEADERS AND THE SUPREME COUNCIL HAS NOT BEEN HELD SINCE 19 OCTOBER 2013, NOW DELAYED FOR OVER 18 MONTHS.
    THE LAST PARTY ELECTION BEFORE THAT WAS HELD IN 2009.
    PAKATAN HARAPAN MEMBERS AND SUPPORTERS WILL CLAMOUR FOR UMNO TO BE PROVISIONALLY DE-REGISTERED AS WELL.

    Malumat du atas di kopipes dari suatu blog. Kalau tak betul, sila beri tahu, tk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembubaran pendaftaran Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) akan kekal jika parti berkenaan gagal mematuhi permintaan Pendaftar Pertubuhan (ROS) dalam masa 30 hari.

      Ketua Pengarah ROS, Surayati Ibrahim berkata, BERSATU juga boleh memfailkan rayuan dalam tempoh berkenaan.

      "Saya nyatakan di sini bahawa PPBM (BERSATU) gagal serahkan sepenuhnya segala butiran, maklumat dan dokumen yang diminta sebagai mana notis di bawah Seksyen 14(2) Akta Pertubuhan 1966," katanya pada sidang akhbar di ibu pejabat ROS di Putrajaya petang ini.


      Surayati berkata notis untuk BERSATU memberikan maklumat yang berkaitan dengan parti itu telah dikeluarkan pada 28 Feb.

      "Setelah tamat tempoh 30 hari tarikh pembubaran sementara, and sekiranya ada rayuan dan ditolak, maka perintah pembubaran akan jadi mutlak dan PPBM akan dibatalkan pendaftarannya," tambahnya.

      Delete
    2. Mahkamah Sesyen diberitahu bahawa Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Ampang Datuk Adam Rosly Abdullah membuat pinjaman sebanyak RM500,000 daripada along untuk menyelesaikan bayaran rumah yang dibeli secara tunai menerusi Public Bank bernilai RM1.2 juta.

      Adam Rosly, 31, berkata beliau bertindak demikian berikutan tidak dapat membuat pinjaman bank bagi membiayai pembelian rumah banglo dua setengah tingkat yang separa siap di Kampung Melayu Ampang pada Jun 2016.

      "Saya dapat maklumat berkenaan Along daripada rakan iaitu Hassan. Saya tanya ada tak tempat untuk pinjam wang supaya deposit pembelian rumah sebanyak RM120,000 tidak burn.

      "Selepas mendapat wang berkenaan, saya perlu membuat bayaran balik kepada Along dalam tempoh yang ditetapkan iaitu dibayar pada setiap minggu dan dimasukkan ke beberapa akaun berlainan secara tunai. Jumlahnya tertakluk kepada persetujuan Along terlibat," katanya ketika pemeriksaan utama oleh peguam Datuk Sulaiman Ismail pada hari pertama prosiding membela diri.

      Adam Rosly didakwa dengan enam pertuduhan memberi pernyataan palsu dan mengemukakan dokumen palsu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ketika siasatan berhubung dakwaan kemewahan luar biasa yang dimilikinya pada 2017.

      Pinjam ibu mertua

      Selain membuat pinjaman dengan 'along', Adam Rosly juga mengaku membuat pinjaman sebanyak RM180,000 daripada ibu mertua dan neneknya bagi menyelesaikan bayaran pembelian rumah banglo dua setengah tingkat itu.

      "Saya juga menjual dua kereta iaitu kereta milik saya dan kereta milik isteri. Hasil jualan kereta itu saya peroleh RM250,000 manakala baki yang perlu dibayar kepada bank, saya peroleh menerusi pendapatan saya hasil daripada perniagaan secara langsung dan perniagaan tidak langsung," katanya.

      Beliau menjelaskan perniagaan secara langsung ialah perniagaan jual-beli kereta sambung bayar di syarikatnya iaitu Gegas Mentari Holding Sdn Bhd dan perniagaan tidak langsung adalah keuntungan daripada pemberian bantuan modal kepada rakan-rakannya untuk menjalankan perniagaan.

      "Saya juga memperoleh pendapatan sebanyak RM3,000 sebulan sebagai Pengerusi Perbadanan Pengurusan Pangsapuri Taman Industri Lembah Jaya, Ampang," katanya.

      Beliau menjelaskan dengan sumber kewangan yang diperoleh itu, beliau berjaya menyelesaikan bayaran rumah berkenaan pada 13 Feb 2017.

      Mengikut pertuduhan pertama dan kedua, Adam Rosly didakwa memberi pernyataan palsu kepada dua pegawai penyiasat SPRM ketika percakapannya dirakam mengikut Seksyen 32 (8) (c) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan, Keganasan dan Hasil Daripada Aktiviti Haram 2001.

      Pernyataan palsu itu adalah berhubung kerjayanya sebagai ahli perniagaan, pendapatan, kenderaan mewah, rumah banglo bernilai RM1.2 juta di Kampung Melayu Ampang yang dibeli secara tunai, pinjaman wang RM200,000 daripada ibu mertua dan arwah neneknya serta pinjaman wang RM500,000 daripada along.

      Bagi pertuduhan ketiga sehingga keenam, lelaki itu dituduh menggunakan dokumen palsu iaitu dua perjanjian persetujuan pinjaman wang daripada dua individu dan dua baucer tunai daripada syarikatnya, Gegas Mentari Holding Sdn Bhd dengan niat untuk memperdaya pegawai penyiasat SPRM mengikut Seksyen 89 akta yang sama.

      Dia didakwa melakukan kesemua perbuatan itu di Ibu Pejabat SPRM, Blok D6, Parcel D, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, Putrajaya, antara 9 pagi dan 12.15 tengah hari 10 Feb 2017, dan antara 9 pagi dan 2 petang 22 Feb tahun sama.

      Kesemua pertuduhan memperuntukkan hukuman denda maksimum RM3 juta atau penjara sehingga lima tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.


      Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya SPRM Ahmad Akram Gharib.

      Delete
    3. Setelah usul pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 atau Akta 355 terus gagal dibahaskan pada sesi parlimen kali ini, PAS kini menaruh harapan pada sidang seterusnya pula.

      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata pihaknya akan menghantar surat kepada Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia supaya memasukkan RUU355 itu ke dalam penggal ke-14.

      “Kita akan buat surat pada speaker, kita akan kemukakan usul kita sekali lagi, kalau tak di sambung, kita nak disenaraikan sekali lagi pada penggal 14,” katanya dalam sidang media di parlimen hari ini.

      Hari ini, RUU355 tidak akan dibahaskan di Dewan Rakyat, walaupun usul itu berada di tempat kedua dalam aturan urusan mesyuarat.

      Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Azalina Othman Said hanya mencadangkan untuk membahaskan usul dibawa menteri kewangan.

      Usul pindaan Akta 355 mencadangkan hukuman lebih berat dikenakan ke atas pelaku kesalahan syariah.

      Ia mencadangkan hukuman maksimum terhadap pesalah syariah dinaikkan kepada 30 tahun penjara, denda RM100,000 dan 100 sebatan rotan, daripada 3 tahun penjara, denda RM5,000 dan 6 sebatan rotan.

      Sementara itu dalam sidang media itu, Takiyudin melahirkan kekecewaannya apabila Dewan Rakyat menangguhkan perbahasan RUU355, namun berpuas hati kerana dapat menyangkal tuduhan kononnya PAS gagal membawa usul ini sehingga habis.

      Jelasnya, Dewan Rakyat berbaki lapan jam lagi sekiranya benar-benar ingin membahaskan RUU355 namun telah ditangguhkan sehingga selepas PRU14.

      “Dalam hal ini kami (PAS) kecewa keadaan dalam parlimen, ada lapan jam kalau mahu bahas, kita bimbang juga kalau lepas pilihan raya ahli Parlimen PAS yang ada hari ini tidak ada lagi.

      “Tapi PAS berpuas hati terhadap kenyataan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menyatakan bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana telah menyelesaikan tugas beliau membentangkan usul tersebut,” katanya.

      Takiyudin turut berkata perkara itu dapat menjernihkan keadaan dan tuduhan di luar sana yang mendakwa Abdul Hadi telah gagal membawa usul ini sehingga tidak dibenarkan dibahas di dalam Dewan Rakyat.

      “Kenyataan speaker itu telah berjaya menyangkal dakwaan bahawa PAS gagal bawa Akta 355 ini sehingga habis. Walaupun Speaker maklumkan usul ini akan diangkat semula dalam persidangan selepas PRU14, namun tertakluk siapa jadi kerajaan nanti.


      “Kami puas hati usul nak cadangkan Akta 355 ini dipinda telah dikemukakan, jawapan Speaker juga telah menghilangkan kekeliruan atau ada pihak nak menangguk di air keruh cari publisiti PAS gagal jalankan tanggungjawab,” jelasnya.

      Takiyuddin berkata penangguhan perbahasaan itu tidak menjejaskan reputasi PAS menjelang PRU14 memandangkan parti Islam itu telah melakukan yang terbaik.

      “Penangguhan ini bukan daripada mulut kami tetapi peraturan Speaker Dewan Rakyat. Jika rakyat nak tengok Akta 355 ini dilaksanakan, berilah mandat kepada PAS pada pilihan raya kali ini,” katanya.

      Delete
    4. Adehhh...budak ni ape la kopipes pjg2 .cuba ler behujah dgn akal fikiran sendiri dgn penuh yakin baru la org paham dah akan percaya pada najib dan barisan

      Delete
    5. Bro abda & rakan2 seperjuangan...

      Not to worry about the cowardice of Najib & his bunch of scoundrels. We have solid ground to counter their evil mischief.

      Earlier, The High Court had granted leave to our P Harapan's challenge to the idiot RoS in registering our Pakatan Harapan after we requested for another hearing date to submit new affidavits for review following the temporary suspension letter issued.

      The attempt by RoS to suspend PPBM was part of the tactic employed by the 'No Balls BN' to cripple the Pembangkang ahead of GE14. RoS blatantly deregistered the PPBM two hours before a substantive hearing in court


      BUAT RENUNGAN SEKIRANYA ROS ANIAYA PPBM:

      21,000 cawangan, 191 bahagian dan semua Ahli Majlis Tertinggi Umno sudah melanggar Fasal 10.16 Perlembagaan Umno yang hanya memberikan penangguhan tidak boleh lebih dariada 18 bulan dari tarikh pemilihan yang sepatutnya diadakan.

      Mengikut akta pertubuhan (RoS), sepatutnya Umno wajib mengadakan pemilihan pada 19 April 2018. RoS tidak mempunyai kuasa melanjutkan tempoh untuk mengadakan pemilihan di setiap peringkat melebihi yang termaktub dalam perlembagaan parti.

      S/usaha Agung Umno Tengku Palsu Kunan klentong auta konon mendapat kebenaran RoS untuk menangguhkan mesyuarat pemilihan kepada 19 April 2019.

      Apakah RoS mempunyai kuasa melanjutkan tempoh setahun lagi, ihh..ihh..ihh.....??

      Besar punyer penipu......!!

      Delete
    6. Di sana sini hairannya kian ramai rakyat menyayangi PH...Mengapa?

      Delete

    7. APA YANG PENTING


      ZAMAN DATO SERI DR MAHATHIR MOHAMED

      SEMANGAT 46 BOLEH D TUBUHKAN TANDING PRU



      TAPI



      ZAMAN HARAM BAPOK BYGIS PNDAN DAY BNAJIB NAK DATAR BERSATU PUN SEMBABP MCM ANAK BADAK




      KORANG NAK BAPOK PENGECUT BNAJIB JADI KETUA KAMU


      NAK.LAWAN PRU PUN TAK BOLEH DAFTAR



      NAMPAK BNAJIB NI PENGECUT MCM BABI KASI



      KAHH

      KAAHHHH

      KAAAHHHHH

      Delete





    8. zaman mahathir



      sebodo makathir pun




      s46 semamgat pun


      boleh d tibuhkan



      ini haram babi bapok pondan pengecut haram babi umnobn bawah ketua NAJIS nak bersaing pun telor kecut




      WAHAI ORG MELAYU



      KORANG NAK KE PENGECUT BNAJIB NI JADI PEMIMPIN BAPOK KORANG




      HAMPIR SEMUA AKHBAR DUNIA BILEH MENGESAHKAN UMNO KALAH TERUK KEPADA BERSATU DI PRU14 INI


      HANYA BN SABAH SERAWAK YG MUNGKI MASIH BERMYAWA



      S46 PUN MAHATHIR TAK HALANG DAFTAR




      INI BAPOK BNAJIB NAK BERDEPAN TUN M 93TAHUN PUN MCM BABI KASI ...




      KAAAAAHHHHH


      KAAAHHHHH


      KAAAAAHHHHHHHH

      Delete





    9. HARAMKAN BERSATU





      MEMANG NAJIB TAKDE TELOR




      MEMAMG BAPOK PONDAN BYGIS




      HARAMBABI BYGIS




      MEMANG NAJIB BAKAL JADI DIKTATOR ASIA PALING ULUNG



      MEMGALAHKAN ZAMAN GELAP MANA MANA NEGARA D DUNIA


      NAJIB LEBIH KEJAM DARI MAHAFIRAUN





      NAJIB DIKTATOR ULUNG SETELAH MEMHARAMKAN PARTY BERSATU




      PENAKUT PEMGECUT HARAM BABI BYGIS


      Delete
    10. Thanks bro Othaman,

      Those points in your comment had crossed my mind.

      Really wish we can belasah depa in court as well as at the ballot box.

      They have the advantage - Najib extended the appointment of the CJ etc.

      But I'm sure PH lawyers will bring the issue up to the highest court in the land.

      There are quite a number of good judges in the country. Hope thy sit on the bench when relevant.

      Best wishes to your family big day and best of luck to PH big gathering in Pasir Gudang.

      Delete
    11. Lps pru14 nnt umno dibubarkan oleh ros.

      Delete
    12. DR. HAJI RAJIEE HADI, Malaysiabaru, abdal, Ronin....

      Syukur Alhamdulillah.....

      Gabungan Solid 4 parti pembangkang, Pakatan Harapan mengesahkan akan menggunakan 1 Logo saja untuk PRU 14. Bentuk Logo akan diumumkan esok (6/4/18) pada Sessi Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang Johor oleh Tun Mahathir yg akan dihadhiri bersama oleh semua barisan pimpinan seluruh negara DAP, PKR, AMANAH & BERSATU.

      Dikhabarkan juga kpd kami di bilik gerakan, BERITA AMAT MENGGUMBIRAKAN', DAP telah dgn rendah diri merelakan tidak mengguna Logo DAP buat pertama kali dalam sejarah negara demi perjuangan ikhlas mereka demi kesatuan & persatuan untuk negara Malaysia bebas dari pemerintahan Perasuah, Penipu, Pembohong, Perompak, Penyangak & Penindas rakyat.

      Marilah kita hadhir bersama untuk menunjukkan Solidaritas Kita menentang KERAjaan Binawe Najib (BN). Yg tak dapat hadhir, sila buat streaming atau share siaran Live di Internet.

      Salam Perjuangan & Salamualaikum.

      ps:
      Nay, we hurl the Truth against Falsehood, and it finally knocks out their brainless heads.
      Behold...falsehood doth perish. Truthful always wins & prevails......!!

      Delete
    13. Ya, perasaan rakyat tidak boleh dibubarkan.

      Delete
    14. 10 Fakta tentang pembubaran sementara PPBM

      Masalah antara BERSATU dan ROS telah diketahui umum sejak berbulan-bulan yang lalu.
      Ahli BERSATU sendiri telah membuat banyak aduan tentang masalah pengurusan dan penajaan dalam BERSATU.
      Malah sehingga hari ini, mereka sendiri kurang pasti tentang kesahihan sayap parti Srikandi mereka, serta siapa sebenarnya ketua sayap tersebut.
      Kepimpinan parti, termasuklah Tun Dr Mahathir Mohamad dan Tan Sri Muhyiddin Yassin mengaku yang BERSATU mengalami kesulitan untuk memenuhi syarat pendaftaran ROS.
      BERSATU tidak pernah membuat sebarang pemilihan parti.
      Logo BERSATU dan Parti Amanah Negara (AMANAH) masih baru dan tidak dikenali ramai jika dibandingkan dengan logo PKR dan DAP.
      Proses mendaftarkan calon BERSATU di bawah logo PKR atau DAP hanya mengambil masa kurang daripada 1 hari.
      Hari ini, DAP telah mengumumkan mereka tidak akan menggunakan logo roket. Jadi besar kemungkinan logo PKR akan digunakan untuk pilihan raya kali ini.
      Memandangkan BERSATU sendiri tidak mahu menggunakan logo mereka untuk pilihan raya; jika ROS membubarkan parti ini atas kelemahan pengurusan parti dan masalah kekurangan dana, pihak yang paling untung sekali ialah BERSATU dan Pakatan Harapan juga. Ia kerana mereka boleh menggunakan isu ini untuk menyalahkan Datuk Najib Razak dan BN dengan berlakon menjadi mangsa keadaan.
      Sekiranya ROS mengizinkan BERSATU menggunakan logo mereka sekali pun untuk pilihan raya-pilihan raya akan datang, BERSATU tetap tidak akan menggunakan logo mereka.
      Dan ini semua adalah kenyataan yang tidak boleh dinafikan mereka.

      Delete
    15. Pas kecewa apabila Dewan Rakyat menangguhkan perbahasan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 namun berpuas hati kerana dapat menyangkal tuduhan kononnya parti Islam itu gagal membawa usul ini sehingga habis.

      Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan berkata,Dewan Rakyat berbaki lapan jam lagi sekiranya benar-benar ingin membahaskan Akta Mahkamah Syariah namun telah ditangguhkan sehingga selepas PRU14.

      “Dalam hal ini kami (Pas) kecewa keadaan dalam Parlimen, ada lapan jam kalau mahu bahas, kita bimbang juga kalau lepas pilihan raya ahli Parlimen Pas yang ada hari ini tidak ada lagi.

      “Tapi Pas berpuas hati terhadap kenyataan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menyatakan bahawa Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana telah menyelesaikan tugas beliau membentangkan usul tersebut,” katanya ketika sidang media di Lobi Parlimen, hari ini.

      Perkara ini, katanya dapat menjernihkan keadaan dan tuduhan di luar sana yang mendakwa Abdul Hadi telah gagal membawa usul ini sehingga tidak dibenarkan dibahas di dalam Dewan Rakyat.

      “Kenyataan Speaker itu telah berjaya menyangkal dakwaan bahawa Pas gagal bawa Akta 355 ini sehingga habis.Walaupun Speaker maklumkan usul ini akan diangkat semula dalam persidangan selepas PRU14, namun tertakluk siapa jadi kerajaan nanti.

      “Kami puas hati usul nak cadangkan Akta 355 ini dipinda telah dikemukakan, jawapan Speaker juga telah menghilangkan kekeliruan atau ada pihak nak menangguk di air keruh cari publisiti Pas gagal jalankan tanggungjawab,” jelasnya.

      Beliau turut memaklumkan bahawa penangguhan perbahasan ini tidak akan menggugat imej Pas dalam kempen PRU14 kerana mereka sudah lakukan yang terbaik.

      “Tak beri kesan, kita dah lakukan yang terbaik. Penangguhan ini bukan daripada mulut kami tetapi peraturan Speaker Dewan Rakyat.

      “Jika rakyat nak tengok Akta 355 ini diimplimentasikan, berilah mandat kepada Pas pada pilihan raya kali ini,” katanya.

      Delete
    16. Sekali lagi Pas dikecewakan apabila Dewan Rakyat menangguhkan pembentangan pindaan usul Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (Akta 355) sehingga persidangan pertama lepas PRU14 nanti.

      Meskipun usul persendirian Datuk Seri Abdul Hadi Awang (Marang-Pas) itu diletakkan dalam kedudukan kedua aturan urusan mesyuarat dan usul-usul di Dewan Rakyat, namun Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said hanya mencadangkan untuk membahaskan usul dibawa Menteri Kewangan sahaja yang tercatat dalam usul pertama.

      “Mohon mencadangkan bahawa mesyuarat hari ini tidak akan ditangguhkan selepas selesai usul pertama dari Menteri Kewangan, selepas itu mesyuarat akan ditangguhkan hingga ke tarikh yang tidak ditetapkan,” kata Azalina.

      Tindakan itu menyebabkan Datuk Takiyuddin Hassan (Kota Bharu-Pas) bangkit meminta penjelasan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

      “Memandangkan rakyat yang menyokong RUU355 ini beranggapan bahawa Presiden Pas tidak melaksanakan tugas sewajarnya bagi meneruskan usul itu.

      “Di luar sana heboh kata Marang tidak benarkan usul ini dibahaskan, sedangkan ia bukan bidang kuasa Marang tetapi budi bicara Yang Di Pertua Dewan ini sendiri.

      “Jadi adakah usul yang separuh didengar, dibentangkan dalam Dewan Mulia akan dibahaskan sekali lagi pada sesi Parlimen ke-14 akan datang,” kata Takiyuddin.

      Pandikar bagaimanapun berkata, beliau tidak dapat memberikan keputusan memandangkan tidak mengetahui kedudukannya dan jika keputusan dibuat ia sudah tidak relevan pada sesi akan datang.

      “Saya terikat dengan Peraturan Mesyuarat 15 (1) iaitu utamakan urusan kerajaan dan masih terikat dengan 12(1) iaitu kerajaan sendiri tentukan apabila urusan kerajaan selesai, kerajaan punya hak tentukan.

      “Usul yang sebelum ini dibentangkan di Dewan Rakyat dulu juga adalah kehendak kerajaan dan saya tidak mengawal urusan.

      “Dalam hal ini bagi saya RUU355 telah dibentang, disokong dan tinggal dibahas. Marang sudah buat tanggungjawab beliau sebaik mungkin mengikut prosedur ditetapkan,” kata Pandikar.

      Dalam pada itu, Pandikar tidak dapat memberi keyakinan kepada Takiyuddin bahawa usul itu akan dibahaskan pada persidangan lepas PRU14.

      “Parlimen baharu, saya tidak tahu siapa yang akan duduk sebelah kanan, siapa yang akan duduk sebelah kiri nanti.

      “Kalau saya buat peraturan terhadap perkara itu risau juga sudah tidak relevan nanti,” jawabnya.

      Delete
  2. hooray ana tahu

    hooray... bersatu bubar...

    tapi ini berita pelesu kan? boodeen jgn gatal nak viral... nanti masyuk dalam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Take our party away and there’ll be another, vows Bersatu’s Saddiq
      Published on Today 4:27 pm

      Bersatu leaders are defiant after the Registrar of Societies (ROS) today slapped the party with a provisional dissolution order, which will become permanent within 30 days if its demands are not met.

      However, Bersatu Youth chief Syed Saddiq Abdul Rahman said this will not be the end for the party…

      Wahai si bodoh bangang bebudak Jigga, kau reti Inggeris tak? KKau baca lagi kata kata ini:

      1. provisional dissolution

      2. which will become permanent within 30 days if its demands are not met

      3. this will not be the end for the party

      4. Pakatan Harapan has a standing suit against the ROS over its application to be formally registered as a coalition

      5. will file a suit of contempt against RoS

      Delete
    2. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
    3. PPBM dibubar: Lagi tekan, lagi lawan - video

      http://www.freemalaysiatoday.com/category/videos/2018/04/05/ppbm-dibubar-lagi-tekan-lagi-lawan/

      Delete
    4. PROVISIONAL DISSOLUTION ITU MAKNA NYA DI BUBAR SEMENTARA.

      Baca lah apa peguam Pakatan Harapan kata:

      Parti Pribumi Bersatu Malaysia’s (PPBM) temporary suspension a mere two hours before a court hearing on a related matter is tantamount to contempt of court, a lawyer claimed today.

      Lawyer Gobind Singh Deo said the Registrar of Societies (RoS) is well aware of today’s proceedings, specifically Pakatan Harapan’s (PH) bid to register itself as an official coalition.

      “The case was set for substantive hearing and there was a process of affidavit submission to the court.

      “But before the court could make a decision on the matter today, a decision was made by RoS that directly impacted the case,” he told reporters outside the court here.

      Gobind said the submission of a letter by RoS instructing the temporary suspension meant that PPBM, as a component party, cannot be considered a PH party in the ongoing case.

      “This is a serious matter. If we know there is a proceeding in court, we need to give the court due process and respect the law,” he said.

      Gobind then requested the court defer the hearing to a later date to allow the applicants to submit a new affidavit including the suspension letter for the court to review.

      Delete
    5. PH DAN PENYOKONG2 NYA TAK PERLU KHUATIR WALAU PUN JIKA PEMBUBARAN SEMENTARA ITU BERLAKU AMAT DEKAT DENGAN PRU14.

      PEGUAM PH SUDAH TENTU AKAN MEMFAIL "CERTIFICATE OF EMERGENCY' KAPADA MAHKAMAH BAGI MENENTUKAN PENGADILAN YANG AWAL.

      Delete
    6. "CERTIFICATE OF URGENCY"

      Delete
    7. Undi selain bn dan pas. Tetap dan pasti.

      Delete
  3. Harapan to cite ROS for contempt
    Published on Today 4:08 pm

    Pakatan Harapan informed the Kuala Lumpur High Court today that they will file an application for leave to initiate contempt proceedings against the Registrar of Societies (ROS).

    The alleged act of contempt, alleged the coalition’s counsel Gobind Singh Deo, involved the ROS’ provisional dissolution order against Harapan component member Bersatu.

    ROS’ announcement on Bersatu’s fate took place two hours before the court was about to hear a case on Harapan’s suit against the ROS over its application to be formally registered as a coalition.

    http://www.malaysiakini.com/news/418510

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cilaka Najib dan kuncu kuncu nya - kamus DBP kata cilaka = bawa malang.

      Bos gamak nya melancap dan keluor air duit depan dia. Dah melekit, hingga keluor perkataan sticky dalam satu blog -

      The sticky situation that PPBM finds itself in will likely complicate the process. This is not the best of omens for PH, so soon before the general election. It is speculated that Prime Minister Najib Razak will call for the dissolution of Parliament on April 6, and formally announce the election.

      What’s next?

      PPBM are barred from conducting any activities nor use its logo or name for a period of 30 days, starting on April 5.

      The party now has 30 days to submit all the required information and documents to the RoS. If they comply, the disband order could be cancelled.

      If not, the party’s registration could be cancelled outright.

      https://mothership.sg/2018/04/mahathir-ppbm-disband/

      Delete
    2. "so soon before the general election" -

      Bila

      UMNO PARTY ELECTION OF LEADERS AND THE SUPREME COUNCIL HAS NOT BEEN HELD SINCE 19 OCTOBER 2013, NOW DELAYED FOR OVER 18 MONTHS.

      THE LAST PARTY ELECTION BEFORE THAT WAS HELD IN 2009.

      PAKATAN HARAPAN MEMBERS AND SUPPORTERS WILL CLAMOUR FOR UMNO TO BE PROVISIONALLY DE-REGISTERED AS WELL.

      Pengundi yang bukan ahli atau penyokong Umno yang tegar di jangka ramai yang bersimpati dengan PPBM kena bully dek Najib, dan akan mengundi PH.

      Sympathy votes. Banyak, tiap2 PRU. Di mana mana negara.

      Delete
  4. Mmg hamba tak sabar, nak jumpa dia kat JB
    Tapi hamba pun sibuk dgn kempen & melobi
    Tiba masanya nak ku ajar si tua lahanat babi
    Biar si kadok ini jadi lunyai, macam tapai ubi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat...??

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete


    3. JORAH KO TURUN JB


      JGN JADI BAPOK BNAJIB YG TAKUT MASUK PRU LAWAN PARTY BERSATU


      DATO SERI MAHATHIR PUN BERANI LAWAN SEMANGAT 46



      PONDAN BETUL PELIR MANCIS BNAJIB



      HARAMKAN BERSATU





      MEMANG NAJIB TAKDE TELOR




      MEMAMG BAPOK PONDAN BYGIS




      HARAMBABI BYGIS




      MEMANG NAJIB BAKAL JADI DIKTATOR ASIA PALING ULUNG



      MEMGALAHKAN ZAMAN GELAP MANA MANA NEGARA D DUNIA


      NAJIB LEBIH KEJAM DARI MAHAFIRAUN





      NAJIB DIKTATOR ULUNG SETELAH MEMHARAMKAN PARTY BERSATU




      PENAKUT PEMGECUT HARAM BABI BYGIS


      Delete
  5. Kasihan Suman biol, Matdey punya pencacai
    Cap Munge Taik Ayam udah hancor berkecai
    Melopong terkedu le cai2 Mat Jenin & luncai
    Tak sedar, nak lumba BMW dgn moto kapcai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat...??

      Delete
  6. KHAS ISTIMEWA UNTUK KEJORA MUSIBAT:

    Walau padat minggu ini dgn Majlis Jelajah Pakatan Harapan Johor dan Majlis pernikahan anak, saya tetap bersedia bertemu muka dgn kamu bila2 masa & tarikh.

    Berpuluh-puluh kali kamu berpantatun, satu hapah pun tidak menyatakan tarikh, eksyen berani ajer nak cover malu tapi takut, tak gitu......??

    So, I repeat, sila beritau biar semua pembaca blog jadi saksi bila tarikh kamu ada telor face-to-face dgn saya.....??

    Saya harap pembaca juga boleh ingatkan dia jangan nak merepek cakap besar ajer, suruh dia nyatakan tarikh itu. Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan jangan ulang kesilapan.

      Pertama dapatkan dulu pengesahan dia ada "telor" ke tidak.
      Kalau ikut DNA memang sah setakat berani sebut "itu sungai perak".

      Delete
    2. encik othaman


      dah brp kali sy bg tau


      jorah bapok pelir mancis bujang lapuk yg dah umur 40an masih belum.kahwin ini


      mani berani...



      nak tutoh MAS pensyarah pun tak berani



      masalah pelir mancis dah berjangkit dgn


      bNajib baru tadi haramkan bersatu




      umno semua geng geng bapok pondan pelir mancis TAKUT masuk PRU!!!! LAWAN SECARA GENTELPELIRMAN

      Delete
  7. Mmg tak sabar, mau berjumpa Suman puaka
    Di Dtrn JB, nak ku tampar ifrit ni punya muka
    Harap kali ini, tidak lagii cerita lawak dia reka
    Spt citer spek Rayban hitam di Dtrn Merdeka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  8. HEY JEJORA PUKIMAK SIAL TAK RETI BAHASA,

    KENAPA MASIH TAK JAWAH BILA TARIKH & MASA FACE TO FACE KITA TUU, TAKUT KER........?????

    ReplyDelete
  9. 1/2/2018 hamba tunggu di Dataran Merdeka
    Malang nya, Suman tidak berani tunjuk muka
    Pelbagai helah lawak lucu badut kedi ini reka
    Kat JB nantii pun, sama lah ini lahanat puaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  10. Dah lama persengketaan terjadi antara kami
    Dgn Kejora, berat penderiitaan yng aku alami
    Aku pun tau Melayu tak akan terjadi tsunami
    Aku lah Suman A/L Amat, Hindu punya sami
    __________________________________________
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ..//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)…… 
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    AKULAH SUMAN AMAT

    Tuhanku adalah Baghwan

    Nama tuhanku adalah Visnu

    Nabi terakhir ku ialah Alkalki Authar

    Malaikat pembawa wahyu ku ialah Veda

    Tempat aku bersujud adalah Kuil

    Aku sami Suman Amat, mubaligh Hindu


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
    2. Kejora Mushibat. You are the most pariah human being and pariah Malay ever born in Msia. Get lost from Tuan Budin's blog, take your filthy comments and thoughts else where but not here. The most laknat malay so called moslem hardcore dedak eaters i ever come accross. Kejora bangsa kurang ajar sama kurang ajar dgn Ketua Lanun Bugis. Takde maruah punya pecncacai talibarut.. Go crawl back to where you come from, dari tempat paling kotor, lubang najis.

      Delete
  11. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT.

    BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH,
    TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  12. Agak2 le Wak Seman, kalu pun nak tipu aota
    Ada ke mlm, pakai hitam punya cermin mata
    Pastu suruh anak tunggu, dia lepak dlm keta
    Dongeng mcm ini, ko pergi cerita dekat unta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Pakai tracksuite & rayband hitam hapa cirita
    Tak kan boleh masuk blog kalau dia ini buta
    Sayang Dtrn Merdeka tidak dpt berkata-kata
    Kalu tidak, pasti bergema...Suman berdusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  13. 1 hb Feb tahun 2018 tarikh yng hamba tetap
    Hamba cabar Suman, mau ajak dia berentap
    Tapi bapok tua ini, btg kote dia kecut sentap
    Kalau ler berjumpa pasti dia menangis ratap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  14. 1 hb Feb 2018 hamba tunggu di Dtrn Merdeka
    Dgn Suman kufur, hajat di hati nak bersemuka
    Namun hampa kecewa, sbg mana yg dijangka
    Ternyata dia sentap pelir itu bapok tua bangka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  15. Hamba cabar dan jemput Suman jadi tetamu
    Lebih 4 jam, hamba nunggu tanpa rasa jemu
    Ternyata si tua mati pucok ini tak cukup ilmu
    Dgn Kejora, tak berani bapok ni nak bertemu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  16. 16/9/17 & 1/2/18, dua tarikh yg hamba kasi
    Pdg Dataran Medeka hamba letak jadi saksi
    Tapi hampa, Suman bacul takut & pucat lesi
    Hanya di blog ini je dia gebang lebat beraksi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  17. 1 hb Feb 2018 mencatat seribu satu sejarah
    Hamba jangka akan ada pertumpahan darah
    Tapi Suman tak sampai sbb kehilangan arah
    Sesia jer hamba tunggu dia sampai ke cerah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  18. 1 hb Feb 2018 hamba merasa tersangat rugi
    Sia-sia jer hamba tunggu Suman hingga pagi
    Bapok tua inii mmg bacul, gebang saja tinggi
    Lepas ni dia tak kan berani cabar hamba lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul, dulu mulut dia kemain lancang
    Namun kini tak berani lagi sembang kencang
    Kena cabar dgn Kejora, hati nya jadi goncang
    Dah bisu sepi agaknya tertelan pil perancang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Hamba dah kenal habis Suman punya watak
    Dia belot dgn UMNO bila tak dapat melantak
    Dekat orang laiin boleh le, dia gempar gertak
    Dgn hamba, dah 4 tahun kepala kena hentak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman iblis, hati busuk penuh kudis & nanah
    Dgn PM kita, dia asyik maki sumpah seranah
    Tetapi kecut pelir bila ckgu Kejora nak panah
    Hamba ajak jumpa, dia lari tidak cukup tanah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tak angkat muka lagi Suman anak gampang
    Nak lagak hero tidak padan hencot tempang
    Bunyi gempar dia mengalah bunyi senapang
    Tapii takut dgn cgu Kejora punya pelempang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman khunsya perut boncit, badan kemetot
    Kulit gelambir, kendurr lembik dia punya otot
    Kena Kejora cabar, kote dia jadi kecut sentot
    Tidak berani jumpa, takut kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ayam daging, perasan diri ayam jalak
    Harap kat blog saja dia tunjuk hebat melalak
    Siang mlm serupa anjing jer ifrit ni menyalak
    Kini...auw auw...mcm bapok kain kena selak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bapok tua cakap je berdegar lantang
    Harap berani melalak kat blog pagi & petang
    Hamba cabar jumpa, dia tidak berani datang
    Melopong terked ler, kecut dia punya batang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman punya pelir tak lagi keras mencanak
    Entah apa yg bermain, dlm dia punya benak
    Lawak dia, bikin hamba ketawa perut senak
    Ada ker nak jumpa gua, kena ditemani anak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bacul, dulu kemain megah diri ranggi
    Tapi kini, dia tak berani nak cabar Kejora lagi
    Hamba tunggu dia tidak muncul hingga pagi
    Baru iblis ini tau, langit itu rendah atau tinggi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mmg dia jadi bahan lawak, Suman taik kuda
    Udah tua ganyut, masih nak mendabik dada
    Tidak sedar berapa hari nak masuk keranda
    Mana layak dia berentap Kejora cikgu muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  19. Suman bapok tua, cakap je berdegar lantang
    Tetapi lembik mcm perempuan dlm pantang
    Di Pdg Merdeka hamba nantii, ifrit ini tak dtg
    Tak dapat lah hamba nak membayar hutang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  20. Kecewa betul hamba, tak dapat bayar hutang
    Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
    Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
    Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
    Sia-sia lah betul, malam itu hamba menunggu
    Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
    Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

    Jam 11.00 hamba tunggu bagai yng dikata
    Tak menyahut pun, Suman bapok tua renta
    Ternyata pak Kadok inii hanya banyak aota
    Bacul dayus, udah kecut pelir, ini pendusta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman punya belit aota, hamba dah khatam
    Dia mahu kelentong tapi pakai main hantam
    Ada ke mlm buta, pakai spek rayband hitam
    Hamba gelak berguling2, sampai nak pitam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Alahaii...ketawa lagi hamba ini meronta-ronta
    Suman tambah lagi dia punya kelentong aota
    Mula disuruh cam, hitam punya cermin mata
    Apa ker jadah pula masuk tunggu dlm kereta

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Mlm itu Suman udah jadi mcm sambal petai
    Dia mau kelentong, tetapii pakai main bantai
    Ini kah yg dibangga, sbg geng PH punya otai
    Hamba tergelak gila, berguling2 dekat lantai

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus tiada kelibat lagi Suman bapok puaka
    Malu besar tak tahu mana mau sorok muka
    Ternyata dia semua aota temberang belaka
    Tua renta ini hanya jadi bahan lawak jenaka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    Suman bahlol, ternyata kaki kuat temberang
    Tak beranii berdepan hamba, sorang-sorang
    Mmg dia pengecut dan bacul, ini memerang
    Cakap berdegar2, tapi bembunyi dlm sarang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman bacul tak keluar, agaknya sdg mekap
    Malu le dia bila dah kantoi dan terperangkap
    Konon mau lagak brutal, tapii tersalah cakap
    Pembohongan bapok ni akhirnya tertangkap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Terus hilang kelibat, si tua iblis Suman berok
    Baru dia sedar yg dia hanya ibarat kain burok
    Terkantoi spek Rayban hitam, dia malu terok
    Muka jadi tebal terus bapok ni lari menyorok

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman ibarat patah sayap bertongkat paruh
    Tapi dia punya gempar, mengalahkan guruh
    Kena cabar dgn Kejora terus ketar gemuruh
    Kinii dah kecut telor, bulu pelir dia pun luruh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman takut berjumpa Kejora sorang-sorang
    Pakai spek hitam tgh mlm, tipu terang-terang
    Pembaca dpt lihat dia punya aota temberang
    Bila dah tekantoi, dia mengamok naik berang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Tiada lagii keliibat, Suman bapok tua bangka
    Ternyataa dia hanya aota, temberang belaka
    Dia terkantoi menipu pergi Dataran Merdeka
    Malu besar, tak mahu mana nak sorok muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman sedar, hayat dia tiidak lama nak luput
    Urat semua kejang, tulang2 pun sudah reput
    Mahu jalan pun, termengah-mengah semput
    Kalau jumpa Kejora, dia pasti makan rumput

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman cakap dia tinggi 176 cm, walhal ketot
    Perut boncit, badan semua udah kendur otot
    Kena cabar dgn Kejora, pelir dia terus sentot
    Dia tau, kalu jumpa, pasti kena sepak bontot

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Suman Hindu munafiq tidak tahu dek untong
    Pembaca dah ternampak, dia aota kelentong
    Malu tersipu2 dia kini terpaku serupa patong
    Mampos, di neraka dia akan dibakar rentong

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Yennadey Suman, yengge poodachit poodah
    Pembohongan si bacul ni ternyata lah sudah
    Mlm2 pakai cermin mata hitam apa ke jadah
    Huerghh...ptuihh..muka ifrit ni aku nak ludah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
    Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
    Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
    Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe memaki hamun je dia ni.sebijik macam prgai najib dan rosmah mansur

      Delete
    2. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  21. Pandangam yg bernas. Setuju sgt.
    Bravo bro Din. Teruskan berkarya.

    ReplyDelete
  22. Inilah bangkali hokmahnye anwar dipecat oleh tun...anwar tubuh parti mata...anwar maapkan tun...sekarang semua sepakat guna logo mata nak tumbangkan umno...

    Terbeliaklah mata orang umno yg menyangka PH akan lemah bila bersatu fibubarkan dan logo PH tak dikuluskan...tun dah ade pan B pan C menghadapi tekanan najib...yg penting rakyat bertambah benci dgn umno yg juga parti haram dengan klausa 10.17 rekaan pengarah ROS...

    ReplyDelete
  23. Masa berkuasa Madey kemain megah takbor
    Nuat dan PKR dia mahu kasi mamphos lebor
    Kini dia tersepit bila Cap Munge dah terkubor
    Muka tak malu, dia guna logo ketua penjubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  24. Dah lama persengketaan terjadi antara kami
    Dgn Kejora, berat penderiitaan yng aku alami
    Aku pun tau Melayu tak akan terjadi tsunami
    Aku lah Suman A/L Amat, Hindu punya sami
    __________________________________________
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ..//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)……
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    AKULAH SUMAN AMAT

    Tuhanku adalah Baghwan

    Nama tuhanku adalah Visnu

    Nabi terakhir ku ialah Alkalki Authar

    Malaikat pembawa wahyu ku ialah Veda

    Tempat aku bersujud adalah Kuil

    Aku sami Suman Amat, mubaligh Hindu


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  25. Kik kik kik..Otaman khunsya, anak gelandang
    Seronok tengok bapok ini meroyan meradang
    Dia tak tahu silat, hanya harap bunyi gendang
    1/2/18 di Dtrn Merdeka, tak beranii turun pdg

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukti Kejora seorang pengecut, mengelak melarikan diri dari saya pd 1/2/18 melalui posting2 pd hari tersebut.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:09
      Hamba kini sdg menunggu si Suman puaka
      Tak sabar mau cepuk, ini bapok tua bangka
      Inii mlm, iblis ini akan tempuhi nasib celaka
      Jam 23.00, meniarap le dia di Pdg Merdeka
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Anonymous 1 February 2018 at 22:28
      WAK SUMAN TEMPE....
      WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...WAK KAT MANA...
      WOI KELUAR LAH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....
      HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah..
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 22:33
      Saya dah berada di Bangunan Sulaiman, bersebelahan Dataran Merdeka.

      Replies
      Anonymous 1 February 2018 at 22:38
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah...
      BODOOOO...
      BODOOOOO.....HHHHHH...
      Kahkahkah...
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah....
      Kahkahkah...
      BODOOOO...BODOOOOO.....HHHHHH...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:41
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 22:42
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola.

      Anonymous 1 February 2018 at 22:43
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:16
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:05
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:17
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm.

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:18
      Kejora..
      Kamu di mana, saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban', tinggi 175.26 cm
      ---------------------------------------.
      Cakap besar jer...tak hal dia langsung tak muncul2. Semuanya terpapar di portal keluaran 1/2/18, walaupun dia spam berjela-jela.

      Delete
    2. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Anonymous 1 February 2018 at 23:45
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Anonymous 1 February 2018 at 23:46
      Mari kita main bola kat padang bola Budin nih!!!
      Budin suka main bola...
      hari-hari Budin main bola...

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:49
      Kenapa kamu tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang,
      Kejora....??

      Anonymous 1 February 2018 at 23:49
      Lawak Suman bikin hamba ketawa meronta
      Adakah si jahanam bapok tua ini orang buta
      Mlm2 dipakai nya hitam punya cermin mata
      Suman...Sumaan...udah2 ler kelentong aota
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:52
      Sengaja berkaca mata hitam supaya mudah kamu mengenali saya.
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora, kenapa..kenapa..kenapa....?

      Anonymous 1 February 2018 at 23:53
      Kecewa hamba, mlm inii tak dpt bayar hutang
      Suman bapok hamba nanti, tak berani datang
      Dia sedari, Kejora dia tak kan mampu tentang
      Kalau berjumpa dah pasti dia akan terlentang
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:59
      Apa yg kamu merepek nie, kejora.
      Saya masih berdiri tercegat menanti kamu di tengah2 Dataran Merdeka.
      Toksah temberanglah........!!

      Othaman Ahmad 1 February 2018 at 23:57
      Satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:03
      P E R H A T I A N S E M U A :
      Tolong hebahkan kalau2 Kejora terlepas pandang.
      Saya sekarang ada di tengah2 dataran merdeka.
      Saya berpakain track suit biru, berkaca hitam 'rayban' (untuk mudah dia kenali saya, tinggi 175.26 cm.

      Anonymous 2 February 2018 at 00:08
      Pak Man....Pak Man....Buat ape nak di layan si sial kejora ni nihh!
      Dia tak akan datang punya!!!!!
      Baru tadi aku nampak KEJORA rayau kat co ket
      pakai skirt atas lutut
      Lepas dia letak Plekad
      "DISKAUN 90%"
      sejak juboq dia koyak ari tu
      dia makin menjadi

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:10
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang, Kejora...??Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........?

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:18
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut.... Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:32
      Kejora macam Najib, berani cakap besar belakang2.
      Bila diajak face-to-face, haram dorang tak berani, kecut macam tak ada buah perlir.
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Hoiiii Kejora bacul lagi pengecut....
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Delete
    3. Sambungan bukti kejora musibat seorang bengap & pengecut.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 00:41
      Kejora....
      Kenapa masih diam membisu...kamu sembunyi di mana, haaaa...??
      Cakap bukan main kencang lagi, siap pantatun sampah, bagi masa, tarikh & tempat lagi...tapi habuk pun tarak......!!
      Kenapa kamu masih tak datang berjumpa saya di tengah2 Dataran Merdeka sekarang...??
      Kenapa, haaaaaaa, takut kerrr........????

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 01:23
      Sekarang 1Malaysia & satu dunia boleh lihat betapa pengecut, auta, pembohong, penipu si bedebah kejora bila dia tak berani berdepan berjumpa saya face-to-face.
      Saya dah buat persiapan, berbelanja beratus-ratus ringgit duit perjalanan dan masa berjam-jam sejak semalam lagi.
      Hasilnya, kejora kecing lagi......!!

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:08
      Penat saya menunggu Kejora tak kunjung tiba. Saya akan minta anak saya menggantikan sebentar tempat saya sementara saya berehat sekejap dalam kereta.
      Saya akan terus menunggu kejora, itu azam & tekad saya.

      Anonymous 2 February 2018 at 02:28
      Aiikk...Wak Suman Tempe konon hebat, tapi bawa anak teman...
      Kih kih kih...tak berani ke berdepan sorang sama sorang dgn cikgu tu...
      Kih kih kih.

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 02:30
      Baik, sekarang saya kembali di tengah2 Dataran memakakai cap/topi 'nike' tanpa pakai spec 'rayban'.
      Amacam, boleh datang sekarang......??

      Anonymous 2 February 2018 at 02:42
      Udah2 ler Wak Suman Tempe...
      Pembaca dah boleh nilai kelentong aota Wak tu...Wak dah dua kali kantoi & terperangkap dgn cikgu matematik tu...gi tidor le Wak

      Anonymous 2 February 2018 at 02:56
      Mmg kehadiran Suman dari awal hamba ragu
      Sia-sia lah saja, malam inii hamba menunggu
      Tak mungkin ifrit itu berani berdepan ini cikgu
      Niaya ler dia, kalu penumbok singgah di dagu
      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhhh

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:07
      Hey bangsat, dah lebih dua jam setengah saya tercegat menunggu kamu di tengah2 Dataran Merdeka....kenapa kamu tak datang, takut ker.....???

      Othaman Ahmad 2 February 2018 at 03:36
      Di Perhimpunan P Harapan pada bulan Sept tahun lepas, Kejora tak berani muncul jumpa face-to-face dgn saya.
      Kemudian di perjumpaan felda Taib Andak pun dia tak berani datang setelah dia perlekeh-lekehkan jumlah ahli cawangan PPBM di sana.
      Kini, dia yg sendiri menetapkan tempat, tarikh & masa tapi tak juga muncul2 datang berjumpa dgn saya setelah saya tercegat berdiri di tengah2 Dataran Merdeka lebih 3 jam.
      Jenis apa si bangsat ini, bukankah terang2 dia pengecu t& bacul.....??
      Benar kata orang tua2, orang yg 'tak kota janji' memang penipu & tak boleh dipercayai walau sepatahpun kata2nya.
      Apatah lagi, bila dia mempermain-mainkan ayat2 suci dan mengata 'Allah meliwat dunia akhirat Tun Mahathir.
      ------------------------------------------------------------------
      Itulah fakta posting komunikasi saya & Kejora pd 1 Feb 2018 bukti dia langsung tak mucul kerana takut berhadapan dgn saya. Saya serahkan pada pembaca blog menilaikan tingkah si Musibat sekor nie.

      Delete
  26. Budin ...ape akan jadi kpd umno sekiranye amno menang beberape kerusi tetapi ROS istiharkan umno parti haram kerana klausa 10.17 tidak wujud dlm perlembagaan umno bila tun jadi PM?...akan belaku prk?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB...

      That's part of our winning card. Aper kebdohnya si Itik Seriati tuu, betina umur setahun jagung nak lawan The Legendary Grand Old Statesman recognized by the entire world.

      Delete
  27. Suman hanya serupa anjing jer dia menyalak
    Kat JB nanti pun, mesti tua kedi ni mengelak
    Kata mau kenduri, ini nak 'face to face' pulak
    Suman, Suman lu bikin gua sakit perut gelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete





  28. zaman mahathir



    sebodo makathir pun




    s46 semamgat pun


    boleh d tibuhkan



    ini haram babi bapok pondan pengecut haram babi umnobn bawah ketua NAJIS nak bersaing pun telor kecut




    WAHAI ORG MELAYU



    KORANG NAK KE PENGECUT BNAJIB NI JADI PEMIMPIN BAPOK KORANG




    HAMPIR SEMUA AKHBAR DUNIA BILEH MENGESAHKAN UMNO KALAH TERUK KEPADA BERSATU DI PRU14 INI


    HANYA BN SABAH SERAWAK YG MUNGKI MASIH BERMYAWA



    S46 PUN MAHATHIR TAK HALANG DAFTAR




    INI BAPOK BNAJIB NAK BERDEPAN TUN M 93TAHUN PUN MCM BABI KASI ...




    KAAAAAHHHHH


    KAAAHHHHH


    KAAAAAHHHHHHHH

    ReplyDelete





  29. HARAMKAN BERSATU





    MEMANG NAJIB TAKDE TELOR




    MEMAMG BAPOK PONDAN BYGIS




    HARAMBABI BYGIS




    MEMANG NAJIB BAKAL JADI DIKTATOR ASIA PALING ULUNG



    MEMGALAHKAN ZAMAN GELAP MANA MANA NEGARA D DUNIA


    NAJIB LEBIH KEJAM DARI MAHAFIRAUN





    NAJIB DIKTATOR ULUNG SETELAH MEMHARAMKAN PARTY BERSATU




    PENAKUT PEMGECUT HARAM BABI BYGIS


    ReplyDelete
  30. Suman ifrit dah mula perut kembong kempis
    Meroyan ler bila hujah hamba tak dpt ditepis
    Nak jawab, dia biol, bengap bingai otak nipis
    Maka dia balik ke tektik dia yg lama kopipes

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
    2. Aku akan terus tagih kpd pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  31. Mana taikh tuu, pukimak Kejora Sial.......??

    ReplyDelete
    Replies


    1. bagi 1juta pun dia tak akan datang


      bagi buntut berlubang Mas pensyarah pun dia tak datang



      dia ni gebang di alam maya jer


      pkmak keling bapok pondan KEJORA ni dah umur 40an tak kawin kawin..


      apa lagi nak BERSUA MUKA DGN OTHAMAN AHMAD



      macam najib jugak penyokong bapok pondan umno yg haramkan bersatu ni

      Delete
  32. Encik othaman


    dah brp kali sy bg tau


    jorah bapok pelir mancis bujang lapuk yg dah umur 40an masih belum.kahwin ini


    mani berani...



    nak tutoh MAS pensyarah pun tak berani



    masalah pelir mancis dah berjangkit dgn


    bNajib baru tadi haramkan bersatu




    umno semua geng geng bapok pondan pelir mancis TAKUT masuk PRU!!!! LAWAN SECARA GENTELPELIRMAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Alang2 menyeluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan.

      Alang2 mandi, biar basah bermandi darah sekali. Mari kita tengok Kejora nie sama tak macam Najib, berani mengumpat belakang2 macam lagak perempuan jalang.

      Delete
    3. Boleh pakai ke ini tua bapok kedi
      Dia nak berlagak naga ini ular lidi
      Apa jadah, dgn darah mau mandi
      Ngko cuba dulu air sejuk sebaldi

      Kah kaahh kaaahhh kaahh kaahh

      Delete
    4. Oh..ini kerja Suman ketiak masam
      Bukan jer tempe, dia jual pekasam
      Mesti rupa pak tua ni kusut kusam
      Sekali Kejora lenyek, dia jadi asam

      Kah kaahh kaaahhh kaahhh kaahh

      Delete
    5. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  33. Suman dajal, bikin hamba ketawa sakit perut
    Iblis ni blh jadi dikir barat punya tukang karut
    Dah tak ingat akhirat ini DAP punya tali barut
    Siap dgn kata 'pukimak', dia punya mencarut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku akan terus tagih kpd pukimak tak reti bahasa,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  34. Apa2 hal, kita ucapkan tahniah tak terhingga kpd Muhammad Azroy kerana meraih emas pertama Msia dalam disiplin angkat berat clean and jerk di sukan komanwel gold coast. Azroy yg berasal dari Rompin Pahang, negeri kelahiran DSNR. Persoalannya...ada kah ini sebagai petanda jelas lagi nyata UMNO/BN bakal menang dalam PRU14 ni dengn cemerlang spt mana pencapaian Azrul ni??? Ramai rakyat merasakan itulah yg bakal berlaku. marilah kita semua mendoakan ia bakal menjadi kenyataan...kita kasi hempuk PH sampai terkulai layu nanti !!!!!! Kesiankan...roket dah tak boleh terbang lagi, dah menjunam ke tanah, bersama2 dengan logo PH yang lain. Bersatu pun dah sah dibatalkan pendaftaran..tahniahlah pada Madey, inilah yang memang diharap2kannya selama ni...kikikikikiki..KEH..KEH..KEH...Ahli2 bersatu dah kena kincin sampai basah lencun dengannya..termasuklah Din Pagoh....Tahniah RoS, ternyata anda telah telah menjalankan tugas dan amanah yg diberikan oleh rakyat dengn profesional dan penuh integriti...Rakyat tabik spring sama lu....Cayalah beb !!!!!


    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO yg dah 'putus darah' tarikh pemilihan tuu, apa cerita......??

      Delete
  35. Bukan nak ingat amal ibadah si tua Othaman
    Begini lah, bila dlm dirii, langsung tiada iman
    Makian, cacian dan carutan terus jadi teman
    Sesat lah Wak Kadok ini hingga akhir zaman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  36. Biarpun harum, wangian kasturi
    Lebih harumnya si bunga melor
    Nak jumpa Suman di suatu hari
    Tak de buat apa, nak jentik telor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  37. Dah lama persengketaan terjadi antara kami
    Dgn Kejora, berat penderiitaan yng aku alami
    Aku pun tau Melayu tak akan terjadi tsunami
    Aku lah Suman A/L Amat, Hindu punya sami
    __________________________________________
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ..//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)……
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    AKULAH SUMAN AMAT

    Tuhanku adalah Baghwan

    Nama tuhanku adalah Visnu

    Nabi terakhir ku ialah Alkalki Authar

    Malaikat pembawa wahyu ku ialah Veda

    Tempat aku bersujud adalah Kuil

    Aku sami Suman Amat, mubaligh Hindu


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  38. ROS boleh haramkan parti Bersatu tetapi ROS tidak boleh haramkan semangat aku utk undi calon Pakatan Harapan kali ini. Sudah 7 kali PRU sebelum ini aku undi BN, tapi kali ni no more...good bye UMNO & BN

    ReplyDelete
  39. Nampaknye tun madey dan PH tak berminat lagi nak pertahan PH dan besatu...bijak tun....dengan logo mata dah memadai....musang2 berbulu ayam dlm bersatu dah tak boleh nak sabotaj lagi...

    Kalo tun berjaya jadi PM adekah umno dlm bahaya?...bakal berkubur oleh ROS kerana klause 10.17 rekaan ROS sendiri tidak wujud dlm perlembagaan umno?...hehehehe...ape jawapan cai nak temberang?...

    ReplyDelete
  40. Aikkkk...Bersuara lagi Wak Suman Tempe ni..Nak tanyalah , apa citer Bersatu dah dibubarkan , jadi kiranya Wak ni jadi ahli parti haramlah yee??? Kesian ye Wak..penat2 sampai atk tidur malam berkempen untuk membuka cawangan Bersatu di merata pelusuk Felda di Johor..tup..tup ..keluar arahan dari RoS agar dibubarkan pulak. Mesti frust menonggeng Wak ni berguling2 dari JB sampai ke Taib andak. Takpe lah Wak, mesti aad himahnya keputusan profesional RoS tu..nanti maas PRU14, bolehlah Wak berkempen untuk calon2 DAP pulak. Sekarang ni pun, semua aktiviti Bersatu telah digantung, tak boleh buat apa2lah kan..bagus jugak tu, bolehlah duduk kat rumah gentel tolor aje ...KIKIKIHKIKIKIKIK...KEH..KEH..KEH...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno yg dah termasuk jeratlah wak dol.
      Kahkahkah.... Khalas.

      Delete
    2. Bro Bulat Ken...

      GN ini pun pengecut tak berani face-to-face dgn saya. 2 kali dia buat alasan konon-kononnya sibuk memanjang.

      Fikir2, why should I waste my precious time attending to low educated moron who cannot even exhibit simple logical argument but only 100% kopipes.

      Sadly when thhis poor chap tries at his own capability, he merely scribbles rubbish or talks cock only.

      Delete
    3. Wak Suman...satu aje saya nak tanya, cawangan Brsatu kat felda Taib Andak tu dah dibubarkan ke belum???? Wak kena pastikan agar cawangan tu akur kepada arahan Ros, jangan buat gedebe dan degil pulak, tak pasal2 kena tindakan tegas dari pihak berwajib nanti. Kesaian ye Wak...apa jadi paad nasib ahli2 Bersatu kat situ..nak rujuk balik pada UMNO, dah tentu takakn diterima orang2 macam ni, nanti jadi duri dalam daging aje...cagu dalam sepatu yang akan merosakkan parti keramat tu. Cadangan saya...Wak ajaklah mereka ramai2 masuk DAP dan jadi ahlinya..setuju tak Wak ???

      Delete
    4. Manalah tau...oleh kerana jasa Wak membawa mereka masuk DAP, nanti akan dilantik wak sebagai AJK Bahagian DAP kat Kulai. Kira ok lah tu...nak jadi ajk bahagian Bersatu dah kompom tak boleh lagi...kikikikikhkikiki...kikoikhkikikikikokik....

      Delete
  41. Pukulan ckgu Kejora mmg kencang & padu
    Sering kali nya, aku lah yang parah terkedu
    Tapi dgn dia, aku masih ingiin cuba beradu
    Aku lah Suman A/L Amat, mubaliigh Hindu
    _________________________________________
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ..//////////\\\\\\\\\\....
    …////////////\\\\\\\\\\...
    ..//////////////\\\\\\\\\\\..
    ------------------------
    .(……O……..O…)
    .(…………(…)……)
    .(…………(oo)…… 
    …….(00000000)..
    …….(oooooooo).
    …………..\\//….

    AKULAH SUMAN AMAT

    Tuhanku adalah Baghwan

    Nama tuhanku adalah Visnu

    Nabi terakhir ku ialah Alkalki Authar

    Malaikat pembawa wahyu ku ialah Veda

    Tempat aku bersujud adalah Kuil

    Aku sami Suman Amat, mubaligh Hindu


    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  42. Masa berkuasa Madey kemain megah takbor
    Nuat dan PKR dia mahu kasi mamphos lebor
    Kini dia tersepit bila Cap Munge dah terkubor
    Muka tak malu, dia guna logo ketua penjubor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  43. Cap Munge Taik Ayam, ROS dah tolak ke tepi
    Terpadam lah terus, Madey tua punya mimpi
    Suman ibliis dlm hati, mesti lah panas berapi
    Lps ini, rancak ler dia kempen utk China DAP

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  44. Kesian Suman pelesit, pengikut tuhan Harun
    Mmg ibliis ini bodoh bangang turun temurun
    Sehari dua ni mesti dia mengamuk menurun
    Mana tidak nya, bendera nak kena kasi turun

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  45. Rakyat nak tanya..apa status Madey sebagai pengerusi PH, masih sah lagi ke??? Macam mana pengerusi Bersatu yang telah dibubarkan oleh RoS boleh diterima jadi pengerusi PH lagi..Madey kan pengerusi parti yg telah diharamkan. Pimpinan2 tertinggi parti2 komponen PH ni takkan tak sedar perkara tu..apa lagi tunggu, kasi sepaklah ini orang keluar. PH patut angkat Tokong Kit Siang sebagai pengerusi baru...barulah PH ada chan menang dalam PRU14 nanti !!!!! Rasanya Wak Suman dan cai2 PH pun setuju kan????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha.... BN yg nak kena sepak keluar. Suruh geng kau kat Putrajaya tu pack brg siap2.

      Delete
  46. biarla logo apa pun nak pakai...

    logo tidak merompak
    logo tidak melanun
    logo tidak membohong
    logo tidak menjanjikan bilion
    logo tidak mencuri

    yang melanun najib
    yang membohong najib
    yang mencuri najib
    yang menipu najib

    dacing itu najib
    bn itu najib
    umno itu najib
    pas itu najib

    yang mencuri itu bn
    yang membohong itu umno
    yang melanun itu pas

    undila selain dari pembohong, pencuri, perompak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur Alhamdulillah.....

      Gabungan Solid 4 parti pembangkang, Pakatan Harapan mengesahkan akan menggunakan 1 Logo saja untuk PRU 14. Bentuk Logo akan diumumkan esok (6/4/18) pada Sessi Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang Johor oleh Tun Mahathir yg akan dihadhiri bersama oleh semua barisan pimpinan seluruh negara DAP, PKR, AMANAH & BERSATU.

      Dikhabarkan juga kpd kami di bilik gerakan, BERITA AMAT MENGGUMBIRAKAN', DAP telah dgn rendah diri merelakan tidak mengguna Logo DAP buat pertama kali dalam sejarah negara demi perjuangan ikhlas mereka demi kesatuan & persatuan untuk negara Malaysia bebas dari pemerintahan Perasuah, Penipu, Pembohong, Perompak, Penyangak & Penindas rakyat.

      Marilah kita hadhir bersama untuk menunjukkan Solidaritas Kita menentang KERAjaan Binawe Najib (BN). Yg tak dapat hadhir, sila buat streaming atau share siaran Live di Internet.

      Delete
  47. Suman terkulai, bila Cap Munge gulong tikar
    Pedih rasa, bak belakang dia dah kena cakar
    Dlm hati pula tak perlu sebut panas terbakar
    Kini cari bahan kopi pes, rata blog selongkar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Delete
  48. Sewajarnyalah parti2 komponen PH mengambil kembali kerusi2 parlimen dan DUN yang telah diagihkan kepaad Bersatu hari tu dan agih2kan semula kepada PKR, DAP dan Amanah secara adil. Bersatu kan dah jadi parti haram..mana boleh bertanding dalam PRU14 ni !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenape plak ko menyebok urusan orang... Hihihi..

      Delete
    2. Kamu pulak yang sibuk serta susah2 ni ngapa ??

      Tu pergi cepat kat Bukit Jalil tolong susun kerusi . Dikhabarkan 3 juta ahli UUUUmmmm NOOOOOOO akan hadir untuk dengar Temberang Najib .

      Delete
    3. Pak diny...Apasallah Pak ni masih tak paham2 lagi. Bila masa pulak saya ni jadi ahli UMNO. parti keramat tu. Kan dari dulu saya dah tegaskan saya ni adalah sorang pekebun dan rakyat yg non partisan. Nak buat apa saya nak ke sana pulak..lagi berfaedah saya tumpukan perhatian kepada kebun sayur dan sawit saya, adalah jugak hasilnya. Apa2 hal, Pak jangan lupa undi UMNO/BN dalam PRU nanti, InsyaAllah Pak dan cai2 kat sini takkan menyesal. Bagi saya....undi adalah rahsia, mana boleh bagitau orang , yang pasti bukan PH lah kan !!!!!!

      Delete
    4. Pengakuan kamu ni membuatkan saya terkincit di dalam seluar .

      Saya pernah terbaca tentang satu kumpulan terdiri dari penjilat tegar UMNO yang menamakan diri mereka #kami GENGNAJIB# yang di taja olih UMNO untuk tujuan propaganda . Dan saya tidak was~was mengatakan kamu adalah salah seorang dari mereka .

      Saya masih mencari artikel itu yang disiarkan telah agak lama juga .

      Delete
  49. Pantun cgu Kejora melanda mcm badai ribut
    Tak tertepis Suman kedi bangang otak sabut
    Hamba bikin dia pedih hati & pening serabut
    Bapok tua ni tiada pilihan selain belah cabut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha aduhaiii budak ni

      Delete
    2. Nro Jamesdean1 Jamesdean1..

      Tanya dia mana tarikh face-to-face tuu, kenapa tak jawab, Kejora musibat takut ker...??

      Delete
  50. MAKLUMAN TERKINI:

    Syukur Alhamdulillah.....

    Gabungan Solid 4 parti pembangkang, Pakatan Harapan mengesahkan akan menggunakan 1 Logo saja untuk PRU 14. Bentuk Logo akan diumumkan esok (6/4/18) pada Sessi Jelajah Mega Pakatan Harapan di Pasir Gudang Johor oleh Tun Mahathir yg akan dihadhiri bersama oleh semua barisan pimpinan seluruh negara DAP, PKR, AMANAH & BERSATU.

    Dikhabarkan juga kpd kami di bilik gerakanakan 'Berita AMAT MENGGUMBIRAKAN', DAP telah dgn rendah diri merelakan tidak mengguna Logo DAP buat pertama kali dalam sejarah negara demi perjuangan ikhlas mereka demi kesatuan & persatuan untuk negara Malaysia bebas dari pemerintahan Perasuah, Penipu, Pembohong, Perompak, Penyangak & Penindas rakyat.

    Marilah kita hadhir bersama untuk menunjukkan Solidaritas Kita menentang KERAjaan Binawe Najib (BN). Yg tak dapat hadhir, sila buat streaming atau share siaran Live di Internet.

    Salam Perjuangan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haiiip...Wak Suman ni tengah teguk ketum berperisa ubat gegat ke??? Apa lagi citer banyak pasal Bersatu..dah dibubarkan lah. Takkan tak boleh terima hakikat tu lagi kot. Wak tak payah banyak songellah..Wak pun sekaarng dah bergelar ahli parti yang diharamkan. Ibarat toyol kematian tuannya..KIKIKHKIKIKIKHKIKIK..KEH..KEH..KEH...

      Delete
    2. Geng najis yg gelabah plak...bebas dari sabotaj ejen umno...

      Delete
    3. Alamak Geng najib , parti je yang di haramkan , bukan semangat nya .

      Bukannya mentekedarah benda haram pun macam Najib dan Dato Rizalman ... bukannya Datok Rizalman the fashion designer okey !!

      Delete
    4. Timely encouragement bro, thanks a lot.

      Delete
    5. Pak diny ooooi...mana ada semangatnya lagi Bersatu ni, kan dah berkubur bila diharamkan oleh RoS. Cakap2 Pak diny tu hanyalah untuk memujuk hati orang2 yang kecewa...dalam jiwa dah zero, macam zombie bernyawa aje. Kesian betul saya tengok kat semua pimpinan Bersatu dari MPTnya, bahagian, sampailah ke peringkat cawangan. Betul2 macam anak ayam togel kehilangan ibu, apa yang dibuat semuanya tak betul...semuanya serba salah. Hancur dan punahlah harapan calon2nya yang berangan2 untuk bertanding, tak kesampaian pulak. Dari dulu lagi, rakyat dah nampak parti nyamuk macam Bersatu ni takkan bertahan lama dalam persada politik negara, apa atknya parti yang hnaya ditubuhkan untuk memperjuangkan satu matlamat aje...agar Madey dapat jadi PM semula, dah tentulah takde roh perjuangan sebenar untuk membela rakyat dalam parti macam ni. Bila dah jadi macam ni, barulah semua nak terdedar dari lamunan, tapi apakan daya dah terlambat. Madeylah yang paling gumbira...dapat dikelentongnya semua ahli2 Bersatu ni untuk menyokong agendanya..termasuklah Din Pagoh tu. Wak suman dah tentulah dibelapnya bulat2..tapi sampai sekarang masih taknak sedar2 lagi..apa punya oranglah macam ni ???????

      Delete
    6. Geng Najib , saya sangkakan kamu seorang yang bijak , berfikiran luas ...rupa2 nya tidak . Ada juga sedikit kebodohan kepada cara kamu berfikir .

      Walaupun saya bukannya ahli Bersatu juga apa parti sekali pun yang ada di Negara ini . Saya berada de persada ini kerana tidak sudi melihat Negara ini di lacurkan lebih teruk olih peneraju yang ada sekarang .

      Bersatu hanyalah satu nama sahaja yang tidak bernyawa .Jadi mana mungkin dia ada semangat dengan sendirinya . Yang memberi semangat kepadanya adalah pendokong2 serta ahli2 nya yang bernyawa . Jelasnya , yang mempunyai semangat adalah pendokong2 serta ahli2 . Bukan nya Bersatu itu yang bersemangat secari sendirinya . Jadi , dengan membatalkan jenama Bersatu tidak membawa apa2 impaks kepada pakatan harapan .

      You can kill a man , what you get is only his dead body ...never his soul !!! You have to understand that Geng Najib .

      Delete
  51. Ikut laporan yang sahih dan terkini...ahli2 Amanahlah yang paling gembira bila Bersatu dibubarkan, terutamanya ahli2 dari Johor dan WP. Mereka takkan lupa sampai bila2 pun bagaimana kerusi2 Parlimen dan DUN yang telah diperunukkan kepaad Amanah, dirampas denagn rakusnya oleh Madey dan Bersatu hari tu. Nampaknya doa mereka yang teraniaya telah dimakbulkan Allah...Bersatu telah dibubarkan dan Madey dah jadi pengerusi parti haram. Lega rasanya ahli2 Amaanh di kedua2 negeri tu...kini mereka tak perlulah mensabotaj calon2 PH lagi, kerana takde calon dari Bersatu yang akan bertanding dalam PRU nanti !!!!!! KWANG..KWANG..KWANG..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha...biar aku ketawa dulu crita rekaan ko dengan tag dengar khabar...

      Najib lah paling gembira cap munge mati semetara tapi menjelma dlm logo mata...hihiji

      Delete
    2. Yg pasti kita akan pakai satu logo saja tanda sehati sejiwa dalam perjuangan, sama ada PKR ker atau Amanah, tak jadi hal.

      Kini ada ura-ura ahli2 UMNO pula akan membawa ketwngah membuat laporan pemegang2 jawatan dalam umno di peringkat cawangan, bahagian & pusat dah 'putus darah' tak sah lagi; atau dalam erti kata tamat tempoh kerana melepasi tempoh penangguhan 18 bulan pada 18/4/18.

      Mamposlah engkau wahai umno yg busuk hati, PADAN MUKA.....!!

      Hidup Pakatan Harapan.

      Delete
  52. Suman tempe meracau mcm burong tekukor
    Meroyan raban le, ini iblis tua sesat kaki ekor
    PRU-14 bakal menyaksi PH rebah tersungkor
    Mari le kita penyokong BN mengucap syukor

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Delete
  53. Matdey nanti akan jadi mati kutu nak melobi
    Itu balasan, bila tabor fiitnah terhadap 1MDB
    Juga balasan, dari menghina Islam dan nabi
    Kinii, terhumban dlm puak DAP, kubang babi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker Sial...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Delete
  54. Tun lebih bijak dari najib...tun lebih kedepan beberapa langkah didepan dlm sepak terajamg politik fari najib......

    ReplyDelete
  55. Cap Munge dibubar, Matdey terus jadi lemah
    Dia tidak senang dudok ke hulu hilir di rumah
    Muka dia tebal, tumpang DAP punya khemah
    Bila udah terdesak taik babi pun rela dijamah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete



  56. RAKYAT TERTANYA TANYA


    APE KE JADAH bNajib nak gantung BERSATU


    dah dekat pru mcm mcm syarat bapoknpelirnmancis bugis ni buat


    LAWAN PRU CARA GENTELPELIRMAN LA NAJB



    BUKAN CARA ANAK MAK NYAH YG TAK SEMPAT DI JANTANKAN OLEH ARWAH BAPANYA



    presiden umno boleh di sahkan


    bapok terbilang abad 21


    takut lawan party org tua 92tahun




    kikikikiiiiiikkiiiiikiiiii ki ki

    ReplyDelete
  57. tak sangka ketya party 3 juta ahli



    bapok pondan gay keturynan bugis


    anak mak nyah ropemyer bNajib ni


    sapa boleh sahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuu....si Kejora Musibat yg dah terikut-ikut sikap pengecut Najib.

      Delete
  58. Suman terus jadi lemah, tidak mampu berdiri
    Letih jer, dia jaja Cap Munge ke sana ke mari
    Tak dpt le dia pau dedak dari keling Malabari
    Mesti tidak banyak dedak Guan Eng nak beri

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  59. Malaysian prime minister accused of ‘dirty tricks’ as election looms

    The Guardian by Hannah Ellis-Petersen

    Malaysian prime minister Najib Razak has been accused of ‘downright cheating’ before the country’s election.© EPA Malaysian prime minister Najib Razak has been accused of ‘downright cheating’ before the country’s election.

    Malaysian prime minister Najib Razak has been accused of resorting to “dirty tricks” and “downright cheating” in the run up to the general election, after he pushed through a series of laws which allegedly favour his party and target his critics.

    Over the past week, two pieces of legislation – one which has redrawn the electoral map and the other which cracks down on so-called “fake news” – have been hurriedly pushed through parliament, bypassing widespread objections.

    With parliament due to be dissolved on Friday and the election held soon after, regional experts described the legislation as “desperate measures” by Najib, whose election success is now far from assured.

    “Najib is using the executive power and legislation to strengthen his hand,” said Bridget Welsh, a professor of political science at John Cabot University who specialises in Malaysian politics. Welsh described a “a reservoir of discontent with Najib“, and said the “excessive laws show insecurity and weakness going into this election”.

    Najib has been prime minister since 2009, but in recent years his popularity has plummeted, due both to the international shame of the 1MDB corruption scandal and the handling of the still-missing MH370 plane, but also thanks to the rising cost of living in Malaysia. His election chances have also not been improved by former prime minister Mahathir Mohamed, who was once Najib’s mentor, re-entering the political fray at 92-years-old to lead the opposition coalition with a single-minded goal of toppling his former protege.

    Gerrymandering and biased reorganisation of the electoral map have long been a tactic of ruling governments in Malaysia prior to an election, but the extent of the recent changes – up to 40% in some parliamentary constituencies – and the surreptitious manner in which it was pushed through has left many reeling.

    The electoral commission, which is under Najib’s control, has been accused of vastly increasing mal-apportionment – when a system is skewed to prevent a large section of society being represented – to disenfranchise groups who traditionally vote for the opposition. Welsh said Malaysia now had one of the “worst cases of mal-apportionment in the world”.

    Parliamentary constitutiencies usually won by parties in Najib’s ruling Barisa Nasional coalition have been made smaller, with an average of 48,000 voters – making it far easier to win the popular vote – while the seats usually held by the opposition now have an average of 79,000 voters. Nine out of the top ten largest constituencies are those usually held by the opposition.

    Shahrul Aman, chair of BERSIH, an organistaion pushing for electoral reform, said they had identified seven major constitutional violations in the new delineation law. “It is covertly giving the upper hand to Barisa Nasional by downplaying the popular votes. The terrible fact that Malaysians have to face is that with only 16.5% of the popular vote, the current government can rule the country.”

    The Malaysian constitution stipulates time must be given in the delineation process for voters to object, but Aman said they “bulldozed” the law through, calling on barely any of the tens of thousands who registered objections. A revised version of the delineation bill was put forward to appease objectors, with only 4% changes to constituencies, but many were shocked to find that when the legislation was tabled in parliament, the government simply went back to the first version.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cont'd.....

      “It is an attempt to steal the election,” said Aman. “Delineation has always been abused by the ruling government but this is definitely a progression, the downright cheating has been aggravated.”

      Najib’s “fake news” bill, which was passed on Tuesday has been seen as equally alarming. It allows prison sentences of up to six years for spreading “fake news”, but many are concerned it will simply be used to crack down on critics of Najib, with the government given the power to decide what counts as fake news.

      The US State department expressed concern at its possible infringement on freedom of speech, and Meredith Weiss, a specialist in south-east Asian politics, said: “Full stop, this anti-fake news law is not business as usual – this is extreme even for Malaysia.”

      The law, which was given minimal scrutiny in parliament, also gave the government power to go after alleged fake news spread on popular messenger app Whatsapp. Whilst Whatsapp is encrypted and so virtually impossible for a government to monitor, it is still likely to create a climate of fear and self-censorship in Malaysia, said Weiss. Many in Malaysia have already reported a quietening down of outspoken voices on social media.

      “It does seem like a pretty stark tightening of the reigns,” said Weiss. “It’s going to be a nasty campaign.”

      Delete
    2. I sure miss this valuable info, thanks again bro.

      Delete
    3. Alaaaa Pak diny, tak payahlah nak bawak masuk berita2 dari luar tu...bukan ada faedah walau sesen punlah. Pusing dan spinlah kot mana pun, hakikat depan mata PH sekarang ni dah nyawa2 ikan, tunggu masa aje nak kena siang untuk dijadikan lauk asam pedas.
      Buatlah alasan apa pun, tak mananya rakyat akan terima kalau PH kalah nanti. Delinenation lah...Anti fake news lah...poraaah. kalau dah ditakdirkan akan kalah, kalahlah jugak with or without alasan2 tersebut. Dari dulu lagi, saya dah nasihatkan Pak diny dan cai2 kat sini supaya sentiasa berlapang dada and prepare for the worst. Sentiasa bersikap gentleman dan asyik menuding jari pada orang lain, cari kesalahan orang..tapi lupa, satu jari yang menunjuk ke arah orang, empat lagi mengarah kepada kita sendiri. bila dah kena setepek kat muka sendiri, barulah Pak dan cai2 tertunduk2 dan tersipu2 malu. pak tentu setuju kalau saya katakan bahawa pengharaman Bersatu ini adalah umpama 'Hitting the final nail into the coffin' buat perjuangan PH dalam menghadapi PRU 14 ni...tul tak Pak !!!!!!

      Delete
    4. Saya bawa masuk pun berita yang benar tertulis olih manusia yang masih wujud .

      Silap ke saya jika saya berpendapat apa yang dinyatakan itu selari dengan pandangan saya . Serta apa yang di sampaikan itu memang benar berlaku .

      Thus , as far as I'm concerned , that does not constitute to a fake news .

      Unlike most of the many moron and idiots who even have the gut to quote from someone who has been dead years ago .

      Yet they are still brave enough , without shame to proclaim their high standard . To me they are nothing less than a bunch of bastard .

      Delete
  60. Suman iblis udah betul2 bengang dan marah
    Cap Munge kena bubar, udah pasti PH parah
    Kini, roket DAP ler pula pelesit ni beralih arah
    Demi nak hidup, taik babi rela mentekedarah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  61. Suman tua barua bapok, hanya lebat gebang
    Ajak pegi ke Dtrn Merdeka dia cabut terbang
    Bila Cap Munge kena bubar dia sgt bimbang
    Kini harap DAP ler, terjun babi punya kubang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  62. Suman lahanat, tepii gantang punya melukut
    Tua lembik, mam kena rendam punya biskut
    Ajak pergi Dtrn Merdeka, bapok kedi ni takut
    Diajak hamba ke JB, geng kg dia nak angkut

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  63. Suman bapok tua kedi nanti akan terdampar
    Kat JB hamba akan terkam mcm singa lapar
    Bersepai gigi dia, hamba nak kasi penampar
    Biar lepas ini dia tahu adat & tak lagi celupar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  64. Suman nak lagak hero tak padan tua bangka
    Cakap si khunsya ni cuma temberang belaka
    1/2/18, hamba cabar jumpa di Dtrn Merdeka
    Tapi dia sentap pelir, tak berani jengah muka

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  65. 1/2/18 Suman bapok bikin besar punya aota
    Tgh mlm, pakai spek hiitam mcm orang buta
    Dipaksa anak tunggu, diia tidor di dlm kereta
    Dey Suman, ini mcm, itu lumbu ler kasi cirita

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  66. AOTA TEMBERANG & PEMBOHONGAN OTHAMAN KADOK @ WAK SUMAN TEMPE

    1 FEB 2018, KEJORA CABAR & TUNGGU SUMAN DI PADANG DATARAN MERDEKA JAM 11.00 MLM. KEJORA MEMBERI MAKLUMAT PAKAIANNYA, IAITU BERJEKET HITAM DGN SAPUTANGAN PUTIH TERSELIT DI KOCEK KIRI.

    WAK SUMAN BAPOK KHUNSYA PELIR LEMBIK TAK BERANI DATANG KE SITU. NAMUN, SEPERTI YG PEMBACA SEDIA MAKLUM, BAPOK TUA BACUL ITU TETAP DGN MEGAH GEBANG LEBAT DIA.

    TEMBERANG NO 1:
    KONON DIA ADA DI SITU MEMAKAI CERMIN MATA RAYBAND BERWARNA HITAM, KONON BERGAYA BRUTAL. (YG KITA TAHU, ORANG BUTA SAJA YG PAKAI CERMIN MATA HITAM DI WAKTU MALAM).

    TEMBERANG NO 2:
    DIA KATA DAH PENAT MENUNGGU DAN MASUK REHAT DLM KERETA, ANAK DIA PULA GANTI MENUNGGU KEJORA. KALAU DIA REHAT DLM KERETA, MCM MANA KEJORA NAK CARI DIA? KEJORA PULA MANA KENAL ANAK DIA.

    TEMBERANG NO 3:
    DIA KATA NAK JUMPA UNTUK BERENTAP DGN KEJORA, TAPI TAK KAN PULA BAWA ANAK TEMAN. KALAU TERPAKSA DIPIMPIN OLEH ANAK, MCM MANA NAK BERENTAP DGN KEJORA. ATAU PUN TAK KAN DIA NAK TUNJUK SIFAT PENAKUT TERHADAP KEJORA HINGGA TERPAKSA BAWA ANAK SEBAGAI PEMBANTU?

    JELAS SANGAT, BAPOK TUA MATI PUCUK INI BUKAN SAHAJA SEORANG YG BACUL DAN DAYUS TETAPI JUGA KAKI AOTA TEMBERANG KUAT.

    BUNYI GEBANG MCM LANGIT NAK RUNTOH,
    TAPI PENAKUT SENTAP BATANG BUTOH.

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baca dan semak posting2 yg masih tersimpan yang saya paparkan di portal/tajuk hari ini.

      Semuanya terbukti siapa yg tak muncul2 menyembunyikan diri pd 1/2/18 di dataran merdeka KL.

      Delete
    2. Kejora Mushibat. You are the most pariah human being and pariah Malay ever born in Msia. Get lost from Tuan Budin's blog, take your filthy comments and thoughts else where but not here. The most laknat malay so called moslem hardcore dedak eaters i ever come accross. Kejora bangsa kurang ajar sama kurang ajar dgn Ketua Lanun Bugis. Takde maruah punya pecncacai talibarut.. Go crawl back to where you come from, dari tempat paling kotor, lubang najis.

      Delete
  67. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

    Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

    Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

    ReplyDelete
  68. MAKLUMAN TERKINI - LATEST UPDATE:

    Department of Justice (DOJ) minguu ini telah istiharkan secara offical MO1 yg terlibat dalam penyelewngan/skandal kewangan Terbesar Dunia adalah Najib Abdul Razak.

    Bila2 masa saja Najib boleh didakwa & dihadapkan ke mahkamah USA.

    Berita ini disekat oleh Salleh Ketiak.....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 le, Suman tolol unta
      Rentikan lah fitnah & dusta
      Kelentong asyik je ko cipta
      Hidup penuh dgn tipu aota

      Kah kaahh kaaahhh kaahh

      Delete
    2. The best news i ever heard. Moga2 cepat2 Bapa Lanu keparat dan Mak badak di seret ke mahkamah antarabangsa.I hope DOJ action will take place soon, at right timing iaitu sehari seblum hari undi. Semoga rakyat2 yg masih sokong BN/umnongok turn 360 degrees to vote for PH and vote BN out. ABUP !!!

      Delete
  69. Suman bapok khunsya, jahil dlm ilmu perang
    Hidup makan dedak hasil dia jual temberang
    Mau jumpa hamba, anak beranak dia karang
    Di Dtrn Merdeka, tak berani seorang-seorang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora Mushibat. You are the most pariah human being and pariah Malay ever born in Msia. Get lost from Tuan Budin's blog, take your filthy comments and thoughts else where but not here. The most laknat malay so called moslem hardcore dedak eaters i ever come accross. Kejora bangsa kurang ajar sama kurang ajar dgn Ketua Lanun Bugis. Takde maruah punya pecncacai talibarut.. Go crawl back to where you come from, dari tempat paling kotor iaitu lubang tahik NajiBabi

      Delete
    2. Nak tambah....

      Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  70. Padan dgn muka Madey renta bapak ikan yu
    Tidak jln usaha dia mau pecah belah Melayu
    Cap Munge Taiik Ayam, kini dah terkulai layu
    Terpaksa jumpa Kit Siang & ucap 'I Love you'

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana dia tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat, kenapa tak jawab, takut ker...??

      Semua orang yg lawat blog ini pasti tanya hal yg sama, 'takut ker kejora musibat?'

      Mana kejora nak letak muka, tak gitu?

      Delete
  71. Kejora Mushibat. You are the most pariah human being and pariah Malay ever born in Msia. Get lost from Tuan Budin's blog, take your filthy comments and thoughts else where but not here. The most laknat malay so called moslem hardcore dedak eaters i ever come accross. Kejora bangsa kurang ajar sama kurang ajar dgn Ketua Lanun Bugis. Takde maruah punya pecncacai talibarut.. Go crawl back to where you come from, dari tempat paling kotor iaitu lubang tahik NajiBabi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khaty Kuno ni naper ko meroyan
      Apa kepala, ditimpa buah durian
      Membebel je spt nenek kebayan
      Si bengap ni hamba maleh layan

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  72. Padan dgn muka Madey renta keling mamak
    Dah bubar pun, Bersatu Cap Munge pukimak
    Dia cari DAP ler pula, main babi punya lemak
    Munafiq mcm ni anjing babi tak perlu samak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  73. Suman bapok kedi, resah ke hulu dan ke hilir
    Tak tertahan sebak, air mata di pipi mengalir
    Nangis mcm bapok kena tutoh jubor bergilir
    Kejora cabar bejumpa dia kecut batang pelir

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  74. Suman ayam daging nak belagak ayam jalak
    Serupa anjing kurap saja bapok ini menyalak
    Ajak pegi Dtrn Merdeka, ifrit ni lari mengelak
    Dia kata bawa anak sama itu yg nak tergelak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  75. pak othaman and friends,

    should watch this video.

    https://www.youtube.com/watch?v=m2qxkDjAGao

    he predicted what is happening now, 20 years ago! for centuries, true leaders look beyond their time, but a lanun just looks into his own pockets!

    ReplyDelete
  76. Suman tua bangka, urat & otot sudah kejang
    Ada ke layak nak berentap dgn cikgu bujang
    Hamba rasa, tak payah nak tumbuk terajang
    Cukup saja, londeh seluar kasi dia telanjang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  77. HARI BAIK KANAK-KANAK MY MALIA

    TESTIMONI SAYA BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN UNTUK MEMBELI RUMAH DARIPADA SYARIKAT PINJAMAN YANG TERSEBUT DAN TANPA JALAN JUGA LUIS PINDAAN SYARIKAT, AKU SANGAT MEREKA HARI INI DAN ALLAH ALLAH. BLESS JOSE LUIS LOAN COMPANY .website, https: //www.joseluisloans.com

    Nama saya Jokiba, Aline Saya dari malysia, telah mencari syarikat pinjaman tulen selama 5 bulan yang lalu, untuk membeli sebuah rumah
    semua yang saya dapat adalah sekumpulan penipuan yang membuat saya mempercayai mereka dan pada akhirnya
    Pada hari itu, mereka mengambil wang saya tanpa memberi apa-apa balasan, semuanya
    harapan saya hilang, saya keliru dan kecewa, saya tidak pernah mahu mempunyai apa-apa kaitan dengan syarikat pinjaman di internet, jadi saya pergi untuk meminjam wang dari
    kawan, saya beritahu dia semua yang berlaku dan dia berkata dia boleh membantu saya, itu
    Dia tahu syarikat pinjaman yang boleh membantu saya dengan apa-apa jumlah pinjaman
    diperlukan oleh saya dengan kadar bunga yang sangat rendah sebesar 2%, dia baru saja mendapat
    pinjaman daripada mereka, dia mengarahkan saya bagaimana untuk memohon pinjaman, saya lakukan
    sama seperti dia memberitahu saya, saya memohon dengan mereka di E-mel: laman web (https://www.joseluisloans.com/) Saya tidak pernah percaya tetapi saya cuba dan kejutan yang paling besar saya mendapat pinjaman dalam masa 24 jam, saya tidak percaya ,
    Saya gembira dan kaya lagi dan saya berterima kasih kepada Allah bahawa pinjaman itu
    syarikat-syarikat seperti ini masih wujud semasa penipuan ini di seluruh tempat,
    sila saya nasihatkan semua orang di luar sana yang memerlukan pinjaman untuk melawat laman web mereka
    (https://www.joseluisloans.com) mereka tidak akan pernah gagal, dan
    hidup anda akan berubah seperti yang dilakukan oleh saya. Bertemu dengan cepat (https://www.joseluisloans.com) hari ini dan dapatkan pinjaman dari mereka, Tuhan memberkati firma pinjaman jose luis untuk menawarkan pinjaman tulen mereka.
     Pastikan anda menghubungi PINJAMAN JOSE LUIS untuk pinjaman anda kerana saya mendapat pinjaman saya berjaya dari syarikat ini tanpa tekanan., Sila layari laman web mereka https://www.joseluisloans.com/

    ReplyDelete
  78. BERITA BAIK UNTUK SEMUA ORANG

    saya adalah perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu setiap orang untuk berhati-hati dalam mendapatkan pinjaman di internet, begitu banyak kreditur pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. curang Anda dengan susah payah uang Anda, saya mengajukan pinjaman sekitar Rp500,000,000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 24 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 24 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya adalah Tentang menabrak karena hutang.

    Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaannya adalah fancy loan company. Saya kehilangan jumlah 15 juta dengan mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Tuhan jadilah kemuliaan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman semacam itu, mengenalkan saya kepada perusahaan yang dapat dipercaya dimana Ibu Suzan bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp700.000.000 dan mereka meminta surat kepercayaan saya, Dan setelah mereka selesai memverifikasi detail saya, pinjaman tersebut disetujui untuk saya dan saya pikir itu adalah sebuah lelucon, dan mungkin inilah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tapi saya tercengang. Ketika saya mendapat pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa agunan.

    Saya sangat senang karena ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan mengenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari membuat bisnis saya melonjak ke udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi dalam bahasa Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya Dia tidak tahu tentang Anniesa Hasibuan perusahaan mode saya

    Jadi saya saran setiap orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silahkan kontak
    Ibu Suzan email: (Suzaninvestment@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (Amisha1213@gmail.com), dan maria yang baru saja mendapat pinjaman dari suzan di: (maaria9925@gmail.com) dan Karina yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Suzan, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Suzan, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya:( Lukman.karina@yahoo.com).

    ReplyDelete
  79. Agen Casino Terbaik
    Agen Situs Terbaik
    https://bit.ly/2ENk1VF

    Yuk Gabung Bersama Kami Sekarang Dan Nikmati Berbagai Macam Bonus Menarik Lain Nya Seperti:

    *Bonus New Member 180%
    *Bonus New Member 50%
    * Bonus New Member 30%
    * Bonus New Member 20% Khusus Poker
    * Bonus Referral
    *Bonus Rollingan Casino Hingga 0.8%
    *Bonus 5% setiap hari
    Info Lebih Lanjut Bisa Hub kami Di :
    WA : 081358840484
    BBM : 88CSNMANTAP
    Facebook : 88CSN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...