Wednesday 25 April 2018

CUCU TUN GHAFAR MAMPU 'PENINGKAN KEPALA' ANAK TUN RAZAK....


Meskipun hanya terkemudian dicalonkan, pemilihan Ahli MPT Bersatu, Zahid Md Arip untuk menentang Najib Razak di kerusi Parlimen Pekan pada pilihanraya 9 Mei depan secara umumnya disambut baik oleh para pencinta perubahan.

Sebelum ini, Ketua Bersatu Bahagian Indera Mahkota, Kamarul Ariffin Mohd Shahar telah dinamakan sebagai calon Pakatan Harapan bagi kerusi Parlimen Pekan, tetapi Tun Mahathir Mohamad telah membuat perubahan di saat-saat akhir mengenainya.

Sebagai Pengerusi Pakatan Harapan dan bakal Perdana Menteri ke-7, Tun Mahathir tentu mempunyai alasan tersendiri yang difikirkannya terbaik dengan meminta Kamarul Ariffin melakukan suatu pengorbanan dengan memberi laluan kepada Zahid untuk menentang Najib.

Kamarul Ariffin menerima baik keputusan Tun Mahathir itu dan berjanji akan terus bekerja keras dalam pilihanraya ini demi Bersatu dan juga Pakatan Harapan.
Pemilihan Zahid yang merupakan penceramah popular dalam Bersatu untuk menentang Najib di Pekan secara kasarnya tidak ubah seperti "kalah dalam tangan, menang belum tentu."

Memang teramat sukar untuk mengalahkan Najib atas kedudukannya  sebagai Presiden UMNO, Pengerusi BN dan Perdana Menteri, tambahan lagi pengundi di Pekan sentiasa ditambah dengan angka yang drastik tahun demi tahun sejak 1999 yang lalu.

Ia tidak lain ialah memastikan Najib sentiasa selesa untuk mengekalkan kawasan itu menjadi miliknya, setelah hanya mampu menang tipis 241 undi pada pilihanraya 1999 itu.

Pada pilihanraya 1999, jumlah kertas undi yang dikeluarkan bagi Parlimen Pekan ialah sebanyak 26,797 iaitu mewakili 74.78 peratus daripada jumlah keseluruhan pengundi, tetapi pada pilihanraya 2013 lalu, jumlah pengundi Pekan direkodkan telah meningkat kepada 80,260 orang.

Pada pilihanraya 2008 pula, jumlah pengundi berdaftar di Pekan ialah seramai 58,217 orang.

Bayangkan betapa tingginya pertambahan jumlah pengundi di Pekan dan daripada mana mereka didatangkan, hanya Najib dan jentera BN saja yang mengetahuinya.

Untuk itu, selain kedudukan Najib sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi BN, secara realitinya pertarungan Zahid di Pekan bukanlah sesuatu yang mudah.

Namun begitu, kelebihan Zahid ialah beliau merupakan seorang penceramah popular yang mampu menggamit kehadiran orangramai dengan kelantangan serta cerita-cerita lucu yang banyak dalam memorinya, selain wataknya yang mudah mesra dengan sesiapa saja.

Perkara itu tidaklah menghairankan kerana darah politik memang sudah lama mengalir dalam tubuhnya di mana beliau adalah cucu saudara kepada Tun Ghafar Baba, bekas timbalan perdana menteri serta salah seorang pejuang tulin dalam UMNO.

Dengan kemampuan Zahid berceramah tiga atau empat kali sehari  serta menggunakan sepenuh masanya menemui seramai mungkin pengundi Pekan sepanjang tempoh berkempen, manakala Najib mungkin terhad masanya kerana perlu pergi ke seluruh negara memastikan BN tidak kalah dan jawatan Perdana Menterinya tidak terlepas, di sinilah kelebihan memihak padanya.
Lebih daripada itu, dengan kedudukannya sebagai bekas pegawai khas Pengerusi Felda, Isa Samad sebelum ini, Zahid tentunya juga ada ramai rakan akan kenalan di kawasan-kawasan Felda yang terdapat di Pekan.

Satu lagi kelebihan Zahid ialah beliau merupakan pemimpin Bersatu yang turut popular dengan kritikan mengenai pelbagai isu semasa melalui klip video yang kemudian disebarkan secara meluas menggunakan saluran youtube, facebook dan juga whatsapp.

Dengan menjadi calon, jika Zahid menerbitkan video kempennya setiap hari dengan menjadikan Najib, Rosmah, Jho Low, 1MDB dan  Riza Aziz sebagai sasaran misalnya, sambil ia kemudian disebarkan seluas mungkin kepada para pengundi Pekan, sedikit-sebanyak tentu membuatkan anak Tun Razak itu terganggu juga dibuatnya.

Zahid juga boleh mengatur satu program ceramah besar-besaran di Pekan yang melibatkan kehadiran Tun Mahathir dan pemimpin-pemimpin utama Pakatan Harapan yang lain bagi membuktikan beliau benar-benar serius berlawan dengan Najib.

Akhirnya, kalau Zahid mampu melakukan gangguan berterusan sepanjang tempoh berkempen nanti, fikiran dan jiwa Najib bukan saja pasti akan terganggu, malah tidak mustahil turut  "pening kepala"  dibuatnya.

Gangguan dan "pening kepala"  yang diakibatkan oleh Zahid itu secara langsung akan menyebabkan lebih tekanan kepada Najib.

Dari segi ini, tindakan Tun Mahathir memilih cucu Tun Ghafar berbanding calon-calon untuk melawan anak Tun Razak di Pekan adalah dikira suatu tindakan strategik dalam usaha Pakatan Harapan menumbangkan UMNO dan BN dalam pilihanraya 9 Mei nanti. (ShahbudinHusin 25/04/2018).

202 comments:

  1. Rasa2nya jika PH letak batu diPekan, batu pun akan menang kerna rakyaat semangkin pandai menilai mana kaca mana berlian merah jambu. Jika najib boleh mendabik dada pada pru13 dengan jumlah majoriti yang banyak disebabkan undi dari kem Gambang, agak2 askar akan undi dia lagi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Razak ayah Najib dulu bila di mesyuarat Jemaah Menteri dan mahukan pendapat berkenaan reaksi orang Melayu di atas sesuatu isu, dia tanya Tun Ghafar, datuk Zahid - kata orang yang mengtahui keadaan itu.

      Sebab Ghafar di anggap pakar berkenaan pemikiran dan sentimen orang Melayu. Cucu nya pun di jangka begitu juga, tidak macam Najib yang tak kisahkan sangat kepentingan Melayu. Bukan kah dia mengaku masa mula balik dari diam di England begitu lama bahawa dia nak cakap Melayu pun rasa kekok.

      Jadi, itu signifikan nya. Tentu Najib di beri tahu kuncu kuncu nya pasal itu. Di harapkan gerun lah dia.

      Fakta ini perlu di sebarkan kapada pengundi pengundi kawasan Parlimen Pekan itu.

      Delete
    2. JANGAN Pangkah Dacing !

      JANGAN Pangkah Bulan !

      Delete
    3. PAS BERJUANG HAPUSKAN MAKSIAT

      Kelab hiburan terkemuka, Zouk di ibu negara bakal dipindahkan dari Parlimen Titiwangsa jika calon PAS, Mohamad Noor Mohamad menang di kerusi parlimen itu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pada 9 Mei ini.

      Portal Berita Harian Online memetik Mohamad Noor sebagai berkata, tindakan itu bagi menangani isu gejala sosial dan kesesakan lalu lintas.

      "Dari jam 10 malam ke atas, kita boleh lihat sendiri kesesakan lalu lintas yang teruk dan lebih menyedihkan apabila melihat segelintirnya adalah orang Islam turut berhibur di kawasan itu.

      "Statistik menunjukkan sebanyak 71 peratus pengundi Melayu daripada 65,000 pengundi keseluruhan di Parlimen Titiwangsa.

      "Sewajarnya, ia dipindahkan ke kawasan yang majoriti masyarakat bukan Islam seperti Bukit Bintang atau lain-lain lokasi yang sesuai khusus untuk berhibur," katanya yang merangkap pesuruhjaya PAS Wilayah Persekutuan.

      Menurut Mohamad Noor, pusat hiburan berkenaan dibangunkan tanpa mengambil kira sensitiviti masyarakat Islam serta tiada perbincangan dengan wakil penduduk sebelum ia diluluskan.

      Beliau juga menyatakan keyakinan sebanyak 60 peratus undi daripada pertandingan tiga penjuru antara Barisan Nasional (BN) dan pakatan pembangkang pada PRU-14.

      "Ini kerana isu kegagalan kedua-dua parti lawan menangani masalah dalaman seperti pemilihan calon yang dikatakan bukan pilihan rakyat serta perebutan kerusi sehingga ada yang sanggup letak jawatan.


      "Kepincangan kedua-dua parti lawan berkenaan memberi laluan mudah kepada PAS yang dilihat berjaya melaksanakan politik matang, sejahtera serta telus tanpa sebarang isu rasuah dan ketirisan," katanya.

      Delete
    4. Rakyat Pahang dan pengundi Pekan bukannya bodoh nak undi Raja lawak dan Raja lompat katak untuk wakili mereka...Rajak lompat katak tak ada sumbangan dan bakti kepada warga Pekan...hanya bermodal air liur nak kelentong warga Pekan...sorilah beb!...awak dah ketinggalan keretapi...Rakyat Pahang dan warga Pekan very smart...tak layan auta dan loyar buruk Pakatan Haprak!

      Delete
  2. Selamatkan Malaysia Atau Selamatkan Kroni Dan Anak Beranak?
    Jika kita amati slogan Selamatkan Malaysia, sudah tentu ramai yang menoleh ingin tahu, dari apakah yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan Malaysia. Itulah yang cuba dimainkan oleh Mahathir sewaktu melancarkan istilah Selamatkan Malaysia yang mana pada asalnya, dia menyasarkan untuk mengutip 1 juta tandatangan dari rakyat Malaysia untuk menumbangkan kerajaan.

    Jika kita perhatikan, inilah langkah yang paling sia-sia yang dilakukan Mahathir sepanjang dia menyertai Pakatan Harapan. Benar, dia berjaya memperolehi 1 juta tandatangan namun, di sebalik seua itu, lebih 300 ribu daripadanya adalah terdiri dari tandatangan orang yang sudah meninggal dunia dan 200 ribu lagi dari pendatang asing.
    Sudahlah begitu, usaha Mahathir mahu mempengaruhi Duli Yang Maha Mulia, Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong pada waktu itu, Almarhum Sultan Abdul Halim juga jauh meleset. ALmarhum Baginda menolak deklarasi Selamatkan Malaysia yang cuba di bawa Mahathir dan pihak Istana enggan terlibat dalam percakaran yang sengaja dicipta Mahathir untuk menghuru harakan negara.

    Setelah semuanya gagal, dia kekal membawa istilah Selamatkan Malaysia dan kali ini ditambah dengan Selamatkan Malaysia dari Kleptokrasi. Persoalannya, adakah benar Mahathir mahu menyelamatkan Malaysia ataupun dia lebih berminat untuk menyelamatkan diri, anak-anak dan para kroninya? Apa yang Mahathir mahu selamatkan Malaysia sedangkan Malaysia hari ini hanya selangkah lagi untuk diiktiraf sebagai negara maju?

    Jika kita benar-benar memahami istilah disebalik Selamatkan Malaysia, kita mungkin akan faham sebenarnya istilah berkenaan lebih ditujukan kepada kroni dan anak-anaknya. Manakan tidak, sejak dia menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan, hampir keseluruhan kekayaan negara disalurkan kepada deretan kroni dan anak-anaknya sehingga menjadikan mereka bilionair negara.

    Namun, sejak Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak menjadi Perdana Menteri, sehala nikmat yang dinikmati di zaman Mahathir telah lenyap sama sekali. Polisi beliau amat mudah, siapa yang mampu menyiapkan sesuatu projek mengikut piawaian yang ditetapkan oleh kerajaan, maka dialah yang akan memperolehi projek-projek berkenaan.
    Ini sama sekali berbeza dengan apa yang diamalkan oleh Mahathir yang menyaksikan kesemua projek hanya diserahkan kepada kroninya semata-mata tanpa ada mana-mana pihak boleh mempersoalkannya. Malah, kekayaan anak-anak Mahathir juga dilaporkan turut terjejas apabila ada diantara anaknya terpaksa menjual saham milik mereka hanya semata-mata mahu menutup kerugian syarikat lain yang dikuasai oleh mereka.

    Inilah sebenarnya istilah Selamatkan Malaysia yang dilaungkan oleh Mahathir sejak sekian lama. Tidak ada istilah negara yang perlu diselamatkan kerana apa yang pasti, kroni dan anak-anaknya sendiri yang amat perlu diselamatkan dan hanya dengan dia diangkat semula sebagai Perdana Menteri sahajalah, segala kekayaan kroni dan anak-anaknya dapat diselamatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg kau merepek ni.....tak payah tulis panjang2, buang masa..rakyat dah tak mahu BN dan sekutu ( baca PAS) ....rakyat dah tau segala keburukan BN dan Sekutunya..Masa untuk berubah..

      Delete
    2. sabar ...tak sampai 2 minggu ni nanti
      tahu ler keputusannya...iaitu
      rakyat yg bijak dan waras akan
      mencampak/menghumban/membuang/menanam
      pakatan haprak yg anti islam/zionis

      Delete
    3. Saya adalah ahli umno dan masih ahli umno dan tidak mendaftar menjadi mana-mana ahli parti lain.
      Sejak daftar jadi pengundi, sudah enam kali saya undi BN terakhir pada pru13 lalu.
      Untuk PRU14, saya terpaksa mengundi selain BN dan sudah tentu saya akan undi PKR.
      tujuan saya undi PKR bukanlah kerana saya sokong pkr, atau sokong amanah atau sokong bersatu dan apatah lagi dap. Tujuannya hanya satu saya tak nak negara ini ber PM kan najib. Disamping itu saya hendak menghukum umno kerana tidak mampu berbuat apa-apa terhadap najib walaupun secara jelas najib telah melakukan kesalahan. Umno mempertahankan salah laku najib dan menidakkan suara ahli diakar umbi, menutup salauran untuk ahli bersuara walaupun dalam mensyuarat umno. Hanya yang umno mahu setiap ahli terima jawapan sehala dari najib dan MESTI percaya ianya benar.
      Begitu murahnya nilai harga diri ahli umno.
      Memburukkan tun, siang dan malam tidak membawa apa-apa erti lagi. Malah makin menambah rasa benci dan menyampah pada najib serta umno.
      Saya percaya, ramai lagi ahli dan pengundi BN turut berkongsi perasaan seperti saya.
      PAS juga pembangkang tetapi oleh kerana pas tidak bersama pakatan maka undi saya akan rugi jika diberi pada pas kerana pas tidak tidak mampu kalahkan bn jika sendirian.
      Selamat mengundi untuk semua.

      Delete
    4. Saya percaya, jika semua ahli majlis tertinggi umno disuruh bersumpah bahawasanya mereka yakin dan teramat yakin yang najib bukanlah pencuri 400juta dan 2.6b yang masuk kedalam akaun nya, nescaya lebih dari separuh ahli majlis tertinggi tidak berani untuk bersumpah.
      Mereka sanggup bersekongkol dan menipu diri mereka sendiri semata-mata kerana jawatan dan dedak. Apalah sangat yang mereka akan lakukan untuk memperjuangkan untuk bangsa agama dan negara jika iman serapuh itu.

      Delete
    5. Andaikata pau 2018 diadakan, najib dah tumbang dan umno serta bn dpt terus kekalkan kuasa. Tapi umno pilih utk kalah dan berkubur dlm pru14. Kesiankan.

      Delete
    6. Tun M akan mengulangi episod lama spt yg sdr dakwa tu??
      Naheeey... takan & tak mungkin berlaku..!!
      Kabinet yg ada kelak adlh kabinet baru & bukan kabinet kayu spt kabinet DSN!!

      Ingat Tun M adlh PM Interim, 2 thn sahaja beliau akan jdi PM.
      Dlm tempoh 2 thn itu jgm ingat Tun M boleh buat suka suki dia je Malaysia ni!!

      Yg pasti beliau tidak boleh lagi memegang jwtnn Menteri Kewangan.

      Ingat KPN, SPRM, Peguam Negara, Ketua Turus Tentera & ketua2 jabatan agensi2 kerajaan lain semuanya suka Tun M??
      Mereka yg masih skeptikal dgn Tun M tak akan bagi muka pd Tun M jka beliau sewenang2nya mnyalahgunakan kuasanya. Tun M bukan pendedak..!!
      Beliau bukan pemberi dedak!
      Malah usai 2 tahun jawtan PM nanti belum tentu Tun M mampu utk menaburkan dedak merata2.

      Renungkanlah smsa tahun pertama PR mengambil alih kerajaan Ng Selangor, punya laa mcm2 sabotaj yg dilakukn oleh k/tgn krjaan ngeri dari merka yg membenci PR wlau Khalid Ibrahim nak lakukan perubahan.

      Fikirlah dgn rasional akan kebaikan Tun M bila mnjadi PM kelak.
      Selain Tun M sbgai PM beliau juga menjadi penghubung kpd perpaduan bangsa d Mlysia disamping mnjdi duta besar negara keperingkat antarabangsa.

      Pengalaman & kemahiran Tun M dlm hubungan dunia antarabangsa sgt2 diperlukan Mlysia bgi mmbersihkn nama baik negara yg digelarkn negara kleptokrasi angkara DSN.
      Ketokohan & kewibawaaan Tun M diperakui seluruh dunia walaupun setelah beliau bersara minda & daya fikirnya masih tajam & sgt kritis sesuai mnjadi pemimpim nobor wahid.

      Bayangkan spt apa yg telah berlaku ketika menteri2 kabinet DSN mnjawab soalan dri pemimpin2 & wartawan2 negara luar hal2 skandal d negara kita skrng??
      Dah la jwpn merapu2 kèlakar pulak tuh.. hnga menjadi bahan tawa & ejekan pd mereka.
      Tak malu kah kita sbgi warga ngara Malaysia??

      Sedangkan dlm negara sndiri pun DSN tak berani utk berhujah di parlimen bgaimna nti beliau nak berhadpan & brhujah dgn pemimpin2 peringkat antarabangsa??
      Tungu masanya nti.. akn ada prilaku DSN di luar negara yg akn menambahkan aib pda negara kita.

      Cuba laaah direnung2kan muka Tun M yg dh brusia 93 tahun tuu??
      Adakah beliau bermusuhan secara peribadi dgn sesiapa??
      Yaa.. musuh politik beliau memang ada tpi usah diajak rakyat yg tak bersalah & yg tidak berpolitik utk memusuhi Tun M.

      Dekati beliau utk mengenali hati budi Tun M. Jangan hanya melihat dri jauh & membaca berita2 keburukkan & yg negatif diri beliau.

      HARAPAN Tun M untuk meperbetulakn sistem negara yg dah caca marba hnya utk masa depan negara agama & bangsa.

      HARAPAN rakyat pastinya KEADILAN utk semua dri daya usaha Tun M.

      BERSATU tegakkan KEADILAN. Menangkan Tun M & tumbangkan DSN dgn HARAPAN negara akan lebih makmur & harmoni dlm kepelbagaian bangsa & anutan agama.

      Undilah HARAPAN utk KEADILAN rakyat jelata.

      Delete
    7. PAS DAH TAK ADA BOLEH GADUH SAMA SENDIRI

      Lima Ketua PKR Cabang Negeri kecewa apabila pucuk kepimpinan ‘beralah’ dalam pembahagian kerusi kepada parti yang baharu ‘setahun jagung’ sejak ditubuhkan.

      Ketua Cabang Tapah, Adanan Talib berkata, lima kerusi Parlimen dan Dun milik PKR yang ‘dikorbankan’ kepada Bersatu disifatkan sebagai tidak adil dengan meletakkan calon ‘bidan terjun’ di kawasan terbabit selain mengenepikan suara akar umbi.

      Menurutnya, tindakan itu menyebabkan Bersatu lebih mendominasi berbanding PKR yang telah lama berkecimpung dalam arena politik ini.

      “Bersatu ini umpama ‘adik’ dalam Pakatan Harapan dan hanya dua atau tiga bahagian sahaja yang ada ahli. Ini bukan pakatan tetapi lebih kepada dominasi dan perkara ini telah mengecewakan ahli.

      “Saya khuatir dengan Bersatu dibawah kepimpinan Tun M akan ‘hijack’ kita punya gerakan reformasi, iaitu reformasi untuk seluruh sistem politik negara kita,” katanya dalam satu sidang media di sini, semalam.

      Hadir sama, Ketua PKR Cabang Gerik, Mejar (B) Kaha Othman; Ketua PKR Cabang Lenggong, Azalan Shah Banyamin; Ketua PKR Cabang Parit, Usaili Alias dan Ketua PKR Cabang Kuala Kangsar, Mohd Khair Mohd Zainal.

      Menurutnya, kepimpinan seharusnya lebih berhati-hati untuk memberikan ‘kepercayaan’ kepada Bersatu.

      “Siapa pun yang bertanding Bersatu saya tidak percaya kerana sekiranya dia menang, dia boleh menjual kerusi itu. Kepimpinan patut lebih berhati-hati kerana Bersatu hidup kerana Tun M sahaja,” katanya.

      Sementara itu, Kaha berkata, beliau turut tidak berpuas hati selepas lima tahun berkhidmat bersama parti itu namun calon-calon Parlimen atau Dun diberikan kepada parti lain.

      “Sehingga kini, nama calon bagi kerusi Parlimen dan Dun masih belum dimuktamadkan oleh peringkat tertinggi kepimpinan.

      “Pihak pemimpin harus sedar yg akar umbi yang memangkah bukan pemimpin. Saya sanggup adakan sidang media ini kerana pemilihan ini (calon) tidak mengikut apa yang kita harap selama ini,” katanya.

      Pada masa sama, Usaili berkata, mereka turut kecewa apabila parti lain menggunakan logo parti itu ada PRU kali ini.

      “Kami rasa ada yang tidak kena apabila pemimpin beri kebenaran logo parti digunakan. Kita perjuangkan logo ini dan ia umpama maruah dan imej perjuangan PKR.

      “Guna logo kita ini, apa yang akan berlaku kelak akan menjejaskan PKR. Saya bantah kerana dilihatkan banyak beri kesan negatif,”

      Delete
  3. Semoga PH menang di Pekan dan menang di sebahagian besar kerusi parlmen serta DUN. Amin, ya Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga ALLAH tunjukkan kekuasaanya
      sebagai MAHA Mengetahui dan maha BIJaksana
      untuk kebaikan HambaNYA
      pada malam 9 may 2018....

      tetap sabar menunggu detik tersebut di mana
      pakatan habrak yg anti islam/zionis akan
      dihumban dan dibuang oleh rakyat Malaysia
      yg bijak dan waras..

      Delete
    2. Hey keparat pejuang rakyat kau jangan nak buang masa di blog ini,aku syorkan kau sembang saja di blog semut Hitam keparat dan blog cucu Tok selampit keparat,,itu blog Geng kau jilat mo1

      Delete
    3. DULU GADUH DENGAN PAS SEKARANG GADUH SAMA SENDIRI

      Lima cabang PKR Perak tidak bersetuju dengan tindakan PPBM menggunakan logo parti itu untuk calon-calonnya yang bertanding dalam pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei depan.

      Ketua cabang PKR Tapah Adanan Talib berkata penyertaan PPBM dalam Pakatan Harapan (PH) menyebabkan “hak” PKR dirampas apabila pencalonan terpaksa diserahkan kepada parti itu, yang dipengerusikan Tun Dr Mahathir Mohamad.

      “Bukan soal logo sahaja tetapi kemasukan PPBM (dalam PH) mengakibatkan banyak kerusi yang sepatutnya ditandingi PKR terpaksa dikorbankan untuk PPBM tanpa persetujuan akar umbi di Perak.


      “…ada kawasan yang tiada calon PKR langsung walaupun kami sudah lama bertapak di kawasan itu,” kata pada sidang media, hari ini.

      Turut hadir 4 lagi ketua cabang iaitu Mohd Khair Mohd Zainal (Kuala Kangsar), Usaili Alias (Parit), Kaha Othman (Gerik) dan Id Azalan Shah Banyamin (Lenggong).

      Adanan mendakwa anggota akar umbi turut membangkitkan sama ada PPBM adalah aset atau liabiliti kepada PH, dan beliau secara peribadi berpendapat parti itu liabiliti buat pakatan pembangkang.

      Sementara itu, Id Azalan berkata persediaan berkempen di kawasan masing-masing menjadi sukar apabila difahamkan calon dari parti “payung terjun” tiba-tiba dicalonkan dan menggunakan logo PKR.

      “Secara jujurnya, kita maklumkan kepada jentera agar bertenang dan terus buat kerja tetapi akar umbi ingin calon yang mereka kenal… bukannya calon yang hanya datang waktu pilihan raya selepas itu hilang.

      “Ketua-ketua cabang yang perlu menjawab kepada ahli dan pengundi tentang hal ini. Hati rakyat sudah kita sentuh tetapi yang datang (calon) adalah orang baharu yang tidak dikenali. Sudah pasti rakyat sukar memilihnya,” kata beliau.

      Beliau mendakwa 5 kerusi Parlimen dan 5 kerusi DUN di Perak yang sepatutnya diberikan kepada PKR akan diserahkan kepada calon PPBM termasuk di Lumut, Tapah, Gerik, Bukit Chandan dan Bota.

      Delete
  4. 21 Reasons Why Tun Mahathir Cannot Become Prime Minister
    @To let Mahathir ‘save Malaysia’ or ‘save Malaysia from Mahathir’?

    When I was in primary two, Mahathir tried quietly to control the tin market through Maminco Holdings. When the tin market collapsed, his firm lost US$253 million (equivalent to RM985 million). Eventually, the company closed down. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from mismanagement.
    He caused BMF to lose RM2.5 billion in the Hong Kong financial scandal and now Mahathir wants to ‘save’ a financially mismanaged Malaysia.
    Due to his ambition to develop heavy industry, Perwaja Steel was set up and lost RM10 billion. Eric Cheah became the scapegoat. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from losing GLCs.
    His privatization policy is in reality to pass to his cronies national public amenities, including electricity power, telecommunications and even railway network giving birth to super-rich Malays and multi-billionaires and widening the wealth disparity among the bumiputra. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from such bad policies.
    His speculation on foreign exchange in 1985 resulted in Bank Negara’s loss of US$10billion in foreign reserves. And now he wants to ‘save’ Malaysia from foreign exchange deficit.
    MAS lost RM8billion in a span of eight years but he kept helping it financially. Even when MAS shares fell from RM8 to RM3, the government used public funds to buy up its shares at RM8. He received a 32% stake while the RM1.8 billion from public funds had gone to businessman Tan Sri Tajuddin. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from kleptomaniac.
    The PKFZ scandal had resulted in a loss of RM4.6 billion. He freed himself leaving behind Tun Ling Liong Sik. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia.
    Under the programme to nurture bumiputra suppliers, he forced Proton and other industries to buy from designated suppliers on long term basis. And now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from money politics.
    He belittled WTO and raised import tax on foreign cars up to 300% forcing people to buy Proton on bank loans stretching up to nine years. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from trade protectionism.
    He neglected Sabah and Sarawak’s development for 22 years and now he says East Malaysians should rely on self-improvement rather than financial aids. Mahathir now says he wants to ‘save’ Malaysia from the J community, K community, Sabah and Sarawak.
    Under Operasi Lalang, he jailed people he didn’t like without trial and now he says he would ‘save’ Malaysia from such wrongdoings.
    He suspended three newspapers and jailed editors for reporting his political and financial scandals. Now he wants to ‘save’ Malaysia from the oppression of press freedom.
    He weakened the power of the monarchy and laid down the unprecedented principle placing executive power above that of judiciary. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from government intervention of the judiciary.
    He changed the population composition of Sabah by launching his IC project in increasing hugely the number of immigrants leading to the Lahat Datu incident. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from the serious immigration problem.
    He blamed financial speculator George Soros and the Jews for the devaluation of the ringgit. When that failed, he turned and blamed the deputy prime minister for being a gay and sacked him. Now Mahathir says he wants to ‘save’ Malaysia from the abuse of human rights.
    When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PLEASE READ THIS WELL-WRITTEN COMMENTS BY A SINGAPOREAN!!!

      Emran A Wahid · Singapore

      Tun M, Mat Sabu and Anwar family will leave a legacy as a great freedom fighters in Malaysian history books in the future. They replaces the Hang Tuah legacy.

      It is not hard to see Tun M. works tirelessly to correct his wrongdoing in making Najib and the whole institution being abused. It is clear that the 92yr old man, repay Anwar by presenting him the PM role on the platter once Anwar is released.

      Deep inside Tun M, Anwar is the best and only candidate to succeed Tun M to lead tte country to greater hights. This I think the way Tun M wished to apologize to Anwar and his family, Mat Sabu and the nation at large. A true gentlemen will not only apologize and run away, but go beyond his physical means to correct what he has done wrong.

      Tun M is a gentleman and a great leader, but that is an understatement. Malaysians are blessed to have Tun M, a treasure that needs to be embraced and taken care of.

      Like all living things, death is imminent, I lost LkY and the pain is still there when I wake up each morning the things around me are the product of LKY’s stern policy and governance. Many like me wished we could do more to thank and appreciate his struggles when he was alive.

      I sincerely feel sorry and terrible when seeing Tun M. at his so advanced age and fragile health gave speeches after speeches across the country everyday and night. I would never allow my father of 70yrs, if he is still alive now, to go thru the same.

      So Malaysian, firstly Najib must go, secondly PH under Tun M. is very sincere in restoring the once great Asian Tiger.

      ~~

      Delete
    2. PUAK HAPRAK PANDAI BERLAKON

      Datuk Seri Abdul Hadi Awang malam tadi mempersoalkan kesahihan kes mata lebam Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998.

      Presiden PAS itu berkata insiden itu yang berlaku ketika pentadbiran Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri, boleh dianggap seperti adegan dalam filem Tamil.

      Berdasarkan keadaan semasa antara Anwar dan Mahathir, Abdul Hadi mempersoalkan sama ada insiden berkenaan benar berlaku atau hanya lakonan semata-mata.

      “Sekarang guna simbol mata (merujuk lambang PKR), mata lebam biru, lebam merah, (bekas) kena gocoh, bekas kena tumbuk.

      “Tiba-tiba yang kena tumbuk dan yang tukang tumbuk bersatu, …(jadi) kena tumbuk sungguh ke? Atau pura-pura saja?

      “Macam filem Tamil, kena sekali tumbukan, jatuh berguling-guling, yang tengok menangis sedih, padahal tidak ada apa-apa, satu lakonan saja,” katanya ketika berucap di Majlis Pengisytiharan Calon PAS Kelantan di Dataran Stadium Sultan Muhammad IV di sini malam tadi.

      Dalam pada itu, Abdul Hadi berkata, pertukaran calon PAS di kerusi Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN) di mana-mana negeri termasuk Kelantan adalah perkara biasa.

      Abdul Hadi berkata, ia adalah strategi bagi mengukuhkan lagi pengaruh serta sokongan rakyat kepada parti itu.

      “(Calon di Kelantan) ada gabungan muka baru dan lama dan pertukaran dari DUN ke Parlimen serta Parlimen ke DUN adalah biasa, …Presiden PKR (Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail) juga pindah lagi jauh dari tempat dia,” katanya.

      Sementara itu, bekas Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz yang dicalonkan bertanding di Bachok berkata beliau percaya keputusan yang dibuat oleh pucuk pimpinan adalah yang terbaik.

      “Ini tanggungjawab besar dan saya akan buat sehabis baik untuk rakyat di Bachok,” katanya yang juga penyandang Parlimen Pasir Mas.

      Sementara itu, Naib Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari yang dicalonkan di Pasir Mas yakin sokongan rakyat masih tinggi dan parti itu berupaya mengekalkan kerusi parlimen itu pada pilihan raya kali ini.

      “Saya optimis rakyat akan beri kepercayaan kepada PAS dan saya sendiri adalah anak Pasir Mas,” katanya.

      PAS akan bertanding di semua 14 kerusi Parlimen dan 45 DUN di Kelantan

      Delete
  5. When his former deputy and family were having dinner, he sent people to break up the glass door and kidnapped him in front of his family members and put him in jail. Now he wants to ‘save’ Malaysia from political persecution.
    He sent people to assault his former deputy and pretended he was shocked. Subsequently, he set up police independent panel to investigate the incident but the panel died a natural death with the withdrawal of funds. Now he wants to ‘save’ Malaysia from a police state.
    When he realized the ringgit will soon collapse, he, instead of repaying the debts, forced the merger of a group of leading banks comprising some profitable banks and his cronies to redistribute resources and also stopped people from depositing money overseas. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from capital control.
    He repeatedly blamed the Jews and regarded Schindler’s List is a movie appealing for sympathy for the Jews. The movie was banned in Malaysia. Zoran Nikolic the KL/Selangor footballer was sacked after winning the Malaysia Cup because he has a Serbian passport. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from religious fundamentalism.
    During his reign, he used racialism to divide the people through the top national academic institution. He tried to convince this institution that race A is superior than race B and C because B and C are ‘outsiders’ and not bumiputra. Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from racism.
    He once accused Lim Kit Siang for practising nepotism by making his son Lim Guan Eng the chief minister of Penang. Isn’t it nepotism when he allowed his son Mukhriz to become Kedah menteri besar? Now Mahathir wants to ‘save’ Malaysia from nepotism and cronyism.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PLEASE READ THIS WELL-WRITTEN COMMENTS BY A SINGAPOREAN!!!

      Emran A Wahid · Singapore

      Tun M, Mat Sabu and Anwar family will leave a legacy as a great freedom fighters in Malaysian history books in the future. They replaces the Hang Tuah legacy.

      It is not hard to see Tun M. works tirelessly to correct his wrongdoing in making Najib and the whole institution being abused. It is clear that the 92yr old man, repay Anwar by presenting him the PM role on the platter once Anwar is released.

      Deep inside Tun M, Anwar is the best and only candidate to succeed Tun M to lead tte country to greater hights. This I think the way Tun M wished to apologize to Anwar and his family, Mat Sabu and the nation at large. A true gentlemen will not only apologize and run away, but go beyond his physical means to correct what he has done wrong.

      Tun M is a gentleman and a great leader, but that is an understatement. Malaysians are blessed to have Tun M, a treasure that needs to be embraced and taken care of.

      Like all living things, death is imminent, I lost LkY and the pain is still there when I wake up each morning the things around me are the product of LKY’s stern policy and governance. Many like me wished we could do more to thank and appreciate his struggles when he was alive.

      I sincerely feel sorry and terrible when seeing Tun M. at his so advanced age and fragile health gave speeches after speeches across the country everyday and night. I would never allow my father of 70yrs, if he is still alive now, to go thru the same.

      So Malaysian, firstly Najib must go, secondly PH under Tun M. is very sincere in restoring the once great Asian Tiger.

      ~~

      Delete
    2. MANA SATU PILIHAN KALBU

      Anda tak perlu fikir panjang untuk pergi mengundi 9 Mei ini. Anda hanya perl pilih 3 iaitu PENCURI DUIT RAKYAT. Satu Lagi BEKAS PEROMPAK WANG RAKYAT juga kini kononnya nak tangkap anak muridnya bekas perompak. Atau pilih aje parti yang nak bawa Islam sebagai penyelesaian masalah. Walaupun kumpulan ini daif tapi iktizam mereka cukup tinggi.

      Delete
  6. AWAS! BAHAYA UNTUK UMAT MELAYU & ISLAM JIKA PANGKAH CALON PKR PRU14
    PRU14 kali ini akan menyaksikan cukup ramai pengundi berbangsa Melayu beragama Islam akan tertipu. Percayalah bahawa mereka akan terpengaruh dengan mainan propaganda di media sosial dan strategi halus dari DAP yang menggunakan logo serta simbol PKR.



    Sebelum ini portal Tv14 telah mendedahkan bagaimana bahayanya mengundi PKR dalam PRU14 kali ini yang akan menyebabkan ‘kuasa jahat’ DAP semakin berkembang dan berkuasa.



    BACA : KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?



    Secara tidak sengaja, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng telah memberi bukti dan fakta kukuh bagaimana DAP berkuasa penuh dalam Pakatan Harapan. Jika tidak, masakan Guan Eng senang lenang boleh menamakan sesiapa sahaja yang dia mahu sebagai calon menteri kabinet andai mereka menang Putrajaya.



    Beberapa hari selepas itu, muncul pula pengumuman oleh DAP yang meletakkan cucu kepada bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Shamsiah Fakeh, akan bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar Utama.



    Jamaliah Jamaluddin pula berasa tiada masalah untuk dirinya menggalas status sebagai cucu kepada pemimpin Komunis itu.



    BACA : CUCU TOKOH KOMUNIS MALAYA BERTANDING ATAS TIKET DAP DI BANDAR UTAMA



    Dalam ramai-ramai pemimpin yang ada, kenapa DAP meletakkan zuriat keturunan pemimpin Komunis sebagai bakal calon mereka untuk bertanding?



    Sedangkan pembangkang sendiri mengaku bahawa mereka memiliki begitu ramai penyokong dan pemimpin untuk menyelamatkan Malaysia ini.



    Tidak boleh dinafikan lagi bagaimana DAP adalah penguasa sebenar dalam Pakatan Harapan. Juga tidak boleh dinafikan lagi bagaimana DAP seakan-akan mahu terus menghidupkan semula pengaruh Komunis di negara kita?



    Yang harus pengundi berbangsa Melayu dan beragama Islam sedar adalah hubung kait antara parti-parti yang bertanding dalam PRU14 kali ini.



    Mudah sahaja, mana-mana calon yang bertanding atas logo dan simbol PKR, maka ia datangnya dari Pakatan Harapan. Manakala Pakatan Harapan ini pula dikuasai penuh oleh DAP. Tidak terhenti di situ, DAP pula masih sanggup meletakkan calon daripada darah keturunan aktivis Komunis di negara ini.



    Maka, apakah tandanya itu? Jangan berfikir secara singkat. Sebelum memangkah nanti, fikirlah sehabis baik demi agama, bangsa dan tanah air ini

    ReplyDelete
  7. KENAPA SATU UNDI UNTUK PKR BERMAKNA SATU UNDI BUAT KEJAHATAN DAP?

    JIKA Nga Kor Ming menang kerusi Parlimen Teluk Intan, ahli politik DAP itu akan dilantik sebagai menteri penuh dalam Kabinet Kerajaan Persekutuan. Begitulah janji dan iltizam Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng ketika mengumumkan pencalonan parti berkenaan pada 16 April lalu di Perak.

    Kata Lim Guan Eng:

    “Beliau juga akan jadi Menteri di kabinet baru Pakatan Harapan dan sebagai Menteri saya boleh jaminkan beliau akan bawa lebih banyak perubahan daripada Menteri sekarang. Beliau adalah calon DAP di bawah simbol Pakatan Harapan simbol PKR.”

    Inilah manifestasi sebenar DAP yang menjadi pemacu sebenar gabungan Pakatan Harapan ketika ini. Walaupun acapkali mereka menafikan, namun dari hari ke hari tembelang mereka kian terpapar ke pengetahuan khalayak umum.

    Apa lagi yang harus kita nafikan apabila melihat situasi di Perak ini berlaku? Mampukah DAP terus menerus menafikan bahawa mereka penguasa sebenar pembangkang selama ini dan untuk masa akan datang?

    Tindakan Guan Eng yang menamakan Kor Ming sebagai menteri sekiranya Pakatan Harapan menang Putrajaya ternyata mendahului Presiden PKR yang berkuasa untuk menandatangani dan mengeluarkan watikah calon.

    Ia juga turut mendahului Pengerusi Pakatan Harapan sendiri yang juga merupakan calon Perdana Menteri mereka iaitu Dr Mahathir Mohamad.

    Sekiranya Dr Mahathir berkuasa penuh terhadap kepimpinannya (jika menang), kenapa Guan Eng pula yang memberi jaminan dan menamakan Kor Ming selaku bakal menteri kabinet?

    Lihat bagaimana komponen Barisan Nasional (BN) beroperasi. Sesiapa sahaja yang bakal mendapat jawatan menteri atau timbalan menteri hanya akan diumumkan oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib Tun Razak seorang sahaja.

    Waima timbalannya sendiri pun masih tidak tahu menahu mengenai senarai kabinet BN. Ini menandakan Umno (lebih tepat Presiden Umno) adalah pemegang kuasa mutlak kepada pembentukan kuasa di Putrajaya.

    Bayangkan jika tiba-tiba sebagai contoh Datuk Seri Liow Tiong Lai (selaku Naib Pengerusi BN) yang umumkan seorang calon BN di mana-mana negeri sebagai bakal menteri, apakah reaksi orang ramai? Sudah tentu ia menggambarkan bahawa BN tidak dikuasai mutlak oleh pengerusi dan partinya.

    Justeru inilah yang sedang berlaku dalam Pakatan Harapan. Dr Mahathir sekadar pengerusi, Dr Wan Azizah sekadar presiden, Datuk Seri Anwar Ibrahim pula sekadar Ketua Umum. Namun yang mencatur disebalik tabir wayang ini adalah DAP.

    Satu undi untuk mana-mana calon PKR (termasuklah untuk Dr Mahathir) bermakna satu undi telah kita berikan kepada kuasa chauvinis DAP. Sedarlah pengundi Malaysia! –

    ReplyDelete
    Replies
    1. *Situasi PRU kali ini*

      *_Senario Pertama_*
      Undi PH. Tun M akan Jadi PM di bantu oleh ramai tokoh pemimpin yg berpengalaman, antaranya ialah dua bekas Timbalan Perdana Menteri (Muhyiddin dan Anwar), Bekas Menteri Kabinet (Syafie Afdhal dan Saifudin Abdullah), Bekas MB, Penyandang menteri Besar serta Ketua menteri spt Nizar Jamaluddin, Mukhriz Mahathir, Lim Guan Eng dan Azmin Ali serta beberapa bekas2 EXCO Kerajaan negeri Kelantan dan Pulau Pinang seperti Husam Musa dsb.

      *_Senario Kedua_*
      Undi BN dan BN Menang,
      skadar lantik Najib jd PM. Rakyat akan terus ditekan dengan kenaikan harga minyak serta pelbagai potensi kenaikan lain demi untuk menampung perbelanjaan Kerajaan dan dirinya yg boros

      *_Scenario ketiga_*
      Undi PAS
      Undi PAS hanya skadar memecahkan undi Pembangkang. PAS takkan berjaya menawan malaysia, Kenapa?, kerana PAS akan tewas dengan mudah di 54 buah kerusi Parlimen di Sabah dan Sarawak serta hampir 60 buah kerusi kawasan bandar yg dimiliki oleh DAP dan PKR. Kerusi ini mempunyai lebih 40% undi cina dan India di mana PKR dan DAP hanya memerlukan baki 25% lagi undi melayu untuk menang. Daripada jumlah kerusi diatas shj PAS sudah kehilangan 114 buah kerusi Parlimen tidak termasuk kerusi2 luar bandar yg menjadi kubu kuat BN dan PKR seperti Parlimen Pekan, Gua Musang dan Permatang Pauh.
      Perlu diingat, Perjuangan PAS hanyalah sekitar RUU355 di mana mereka sanggup berperang sesama sendiri padahal Undang-undang ini telah di gubal oleh BN sejak sekian lama iaitu sejak dari tahun 1965. Jika matlamat utama anda hanya berkisar kepada RUU355 maka ada baiknya jika anda terus mengundi BN krn mereka telah melaksanakannya sejak sekian lama.

      Ada 222 kerusi parlimen kesemuanya, bagi membolehkan PAS berkuasa di peringkat pusat mereka perlu menang sekurang2nya 112 buah kerusi. Ianya sangat mustahil kerana sewaktu masih berada dlm Pakatan Rakyat dulu pun mereka hanya mampu menang 21 buah kerusi Parlimen drpd 73 kerusi yg dipertandingkan, padahal waktu itu PAS belum berpecah dan mereka mendapat sokongan padu drpd pemimpin2 PKR dan DAP. Jadi fikirlah dengan bijak dan jangan bazirkan undi anda untuk perkara sia2.

      *Undilah PH*

      Delete
    2. DAP TAK PERCAYAKAN TUHAN

      Ketua penganalisis Penang Insitute, Wong Chin Huat berkata, tanda-tanda tsunami Melayu menjadikan ketua-ketua perang Pakatan Harapan boleh memperkudakan pengundi dan mencalonkan sesiapa sahaja tanpa mengambil kira perasaan pengundi.

      Memang benar apa yang dikatakan Chin Huat.

      Saya adalah anggota DAP Damansara. Kemasukan saya di dalam parti itu diumumkan sendiri oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (bawah).



      Namun kini saya menarik diri dari menyokong parti itu kerana sikapnya yang tidak menghargai sokongan orang Melayu yang menyokong DAP.

      Tindakan mengangkat Jamaliah Jamaludin, cucu Shamsiah Fakeh – seorang pejuang komunis yang mengangkat senjata membunuh dan memporak-perandakan orang Melayu – merupakan tindakan melampau.

      Bagaimana kami, orang Melayu boleh menerima DAP yang tidak langsung mengambil kira perasaan, kesengsaraan dan kesedihan kami memikirkan anggota keluarga dibunuh petualang komunis Melayu pada zaman darurat.

      Ramai berkata, mengapa Jamaliah menjadi mangsa?

      Saya mungkin boleh menerimanya sekiranya neneknya, Shamsiah Fakeh (bawah) memohon maaf atas tindakannya membunuh orang Melayu.



      Tetapi dalam tulisannya Dari AWAS ke Rejimen ke-10, dia menegaskan tidak menyesal masuk hutan.

      `“Penjajah begitu takut dengan pejuang komunis yang hendak menggulingkan mereka. Dalam perang adil dan tak adil memang sukar dielakkan pertumpahan darah.

      “Barang siapa yang berdiri di pihak penjajah dengan bersenjata sudah tentu akan dibalas, itu salah mereka kerana berdiri di pihak penjajah.” – Dari Awas ke Rejimen ke-10, muka surat 62.

      DAP sepatutnya mendapatkan reaksi anggota-anggota DAP Melayu ketika ingin menamakan cucu Shamsiah Fakeh untuk dicalonkan dalam pilihan raya umum ke-14.



      Seperti yang dikatakan oleh Tan Sri Khoo Kay Kim (atas), majoriti orang Melayu tidak boleh menerima komunis.

      Khoo Kay Kim dengan tegas mengatakan bahawa sejak awal lagi fahaman komunis tak dapat diterima dengan baik di Tanah Melayu khususnya dari orang Melayu dan Islam.

      Mengapa dosa nenek di bahunya?

      Mengapa DAP tidak mengkaji dan melihat pendapat sejarahwan yang terus menegaskan komunis tidak akan mendapat tempat di hati orang Melayu dan komunis Melayu merupakan kumpulan yang akan terus ditolak oleh orang Melayu.

      Ramai mempersoalkan tindakan saya menentang tindakan DAP mengangkat cucu Shamsiah Fakeh, Jamaliah (bawah) sebagai calon PRU Ke-14. Dia cucu mengapa dosa nenek diletakkan di bahu dia.



      Memang mudah bercakap kalau kita tidak merasai sendiri situasi berhadapan dengan mereka yang menyertai komunis.

      Saya mempunyai ibu saudara yang merupakan anggota komunis Melayu, mengangkat senjata, membunuh anggota tentera Melayu yang mempertahankan negara.

      Sepanjang tempoh hidupnya tidak pernah menyesal malah berbangga berjaya membunuh tentera Melayu dan orang Melayu, katanya pembunuhan itu diwajibkan.

      Mereka belajar pembunuhan adalah wajib untuk mewujudkan negara komunis di negara ini. Malahan anak-anaknya terus juga memuja ibunya ketika dalam Komunis.

      Anak saudara saya kini juga mempunyai sikap seperti nenek dan bapanya yang terus memuja perjuangan komunis, tidak melihat kesalahan yang dilakukan oleh neneknya di zaman darurat membunuh orang Melayu sendiri.

      Pengalaman hidup keluarga kami ini, membuat saya tidak mempercayai bahawa Jamaliah, cucu Shamsiah Fakeh ini bukan seorang komunis.

      Adakah seorang pencuri hendak mengaku dia pencuri, atau yang banyak dilaungkan oleh DAP, adakah Najib Razak hendak mengaku dia mencuri RM2.6 bilion? Tentu tidak.

      Jadi adakah Jamaliah ini hendak mengaku dia seorang komunis? Tentu tidak tetapi dari penulisannya, dia mengagungkan Shamsiah Fakeh, menjadikan neneknya idola dan menegaskan neneknya mengajarnya erti perjuangan.

      Delete
    3. DAP LAHIR DARI KOMUNIS

      Jamaliah mengatakan neneknya tidak mempunyai pilihan. Dan saya pasti bahawa Jamaliah juga tidak akan membuat pilihan, saya percaya bahawa dia merupakan menganuti ideologi komunis.

      Malahan daripada apa yang ditulisnya, mengangkat neneknya sebagai wirawati, merupakan tindakan melampau.

      Tidak ada orang Melayu yang akan mengangkat seorang komunis sebagai wirawati dan pejuang. Bagaimana dia boleh mengisytiharkan Shamsiah Fakeh sebagai wirawati.

      Senanglah bercakap, sedangkan pejuang lain tidak pula memilih komunis, rela dipenjarakan demi perjuangan dan terus berjuang serta bersama-sama menuntut kemerdekaan walaupun dari aliran kiri.


      Pesan Sarjan Yusof Rono

      Seperti yang dikatakan oleh allahyarham Sarjan Yusof Rono, pada setiap masa, akan ada orang-orang seperti Mat Indera dan Shamsiah Fakeh dalam masyarakat kita.

      Katanya lagi, komunis belum mati kerana tali barutnya masih bergerak secara subversif dan bersembunyi, hanya menunggu masa untuk bangkit kembali memporak- perandakan negara.

      Kini DAP memberi peluang seorang komunis untuk bangkit dalam pimpinan negara, sesuatu yang tidak boleh diterima oleh orang Melayu, sesuatu yang perlu ditentang oleh orang Melayu.

      Orang-orang Melayu perlu menolak DAP dalam pilihan raya kali ini. Tidak ada perbuatan yang paling kurang ajar dilakukan oleh DAP kepada orang Melayu apabila mengangkat cucu seorang komunis Melayu dalam kepimpinan negara.

      HATA WAHARI adalah anggota DAP Damansara. Beliau juga bekas presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan Malaysia dan bekas wartawan kanan Utusan Malaysia.

      Delete
  8. Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang
    Di dalam filem Bukit Kepong, terdapat 1 dialog yang diucapkan oleh anggota Parti Komunis Malaya (PKM) yang berbunyi “ Lu mesti ingat, ini kawasan Melayu..Kalau orang Melayu sokong baru kita boleh menang”

    Bagi merealisasikan dialog diatas, PKM telah menubuhkan satu rejimen khas yang dianggotai orang Melayu bagi menarik sokongan daripada orang Melayu untuk menyokong perjuangan komunis di Tanah Melayu pada ketika itu.

    Rejimen ini dikenali sebagai Rejimen ke 10 yang ditubuhkan di Temerloh pada tahun 1949. Untuk menunjukkan rejimen ini berunsurkan Melayu , mereka menggunakan songkok sebagai salah 1 dari uniform mereka. Tetapi PKM tidak bersetuju kerana tidak bersesuaian dengan ideologi mereka.

    Semua anggota Rejimen ke 10 ini terdiri daripada orang Melayu dan untuk mengaburi penduduk Tanah Melayu, mereka menggelarkan diri mereka sebagai Tentera Pembebasan Nasional Malaya.

    Diantara pemimpin Melayu didalam Rejimen ke 10 ialah Abdullah CD, Wahi Anuar, Shamsiah Fakeh dan Musa Ahmad.

    Sejarah berulang kembali, 60 tahun kemudian, taktik yang sama digunakan untuk menguasai Malaysia .

    DAP menggunakan strategi yang sama seperti PKM untuk tarik sokongan orang Melayu. Mereka menggunakan orang Melayu itu sendiri untuk pengaruhi orang Melayu.

    Yang paling menarik seorang cucu bekas komunis Melayu (Shamsiah Fakeh) telah menyertai PRU ke 14 kali ini atas tiket DAP dan ia menganggap neneknya adalah pejuang negara.

    Adakah ini satu suratan atau satu kebetulan?
    Marilah sama-sama kita renungkan…

    ReplyDelete
  9. selaku anak kelahiran Pekan, saya menyokong n mendokong sepenuh nya pemilihan tun m yg amat strategik ini.

    malahan beliau (bersama calun ppbm Pekan yg lain tlh berjumpa dgn saya beberapa kali sejak minggu lepas utk berbincang mengenai pendekatan yg harus d ambil.

    banyak pemerhati tidak memberi keyakinan yg PH akan menang d Parl n dun Pekan.

    tapi saperti tun pernah kata kpd kami 'it is doable'. saya bersetuju dgn pandangan tun dgn syarat kita d beri dana yg memadai.

    kita sudah kenal pasti kelompok2 tertentu (5 jumlah nya) n akan mencari jln terbaik utk mendekati mereka. insya'allah saya n rakan2 akan membantu calun2 PH melakukan satu 'upset' yg 'historical' pd 9hb mei ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan sembang lah...si tibai@ cibai ni =zahid mad arib ni...
      nak habaq sikit...ni historicalnya ..calon pertama pru14 2018 yg di sahkan/comform hilang wang pertaruhan sebelum bertanding lagi...zahid mad arip =cibai dan tibai

      Delete
    2. pejuang rakyat,

      kami menerima komen anda saperti d atas sebagai cabaran. tk.

      Delete
    3. Pak rahman....

      Zahid has nothing to lose but everything to gain.

      Syabas Zahid Md Arip, sahabatku cucu negarawan Allahyarham Tun Ghafar Baba...!!

      Delete
  10. DAP Parti Rasis, Tidak Dapat Terima Ahli Berfikiran Terbuka
    Sintok, Kedah: Pengarah Institut Kajian Analisis Politik Malaysia (MAPAN), Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Kamarul Zaman Yusoff menyifatkan tindakan dan cercaan yang dibuat terhadap pemimpin veteran DAP, Dr Tan Seng Giaw malah tokoh lain juga seperti Dr Boo Cheng Hau di Johor menunjukkan DAP tidak dapat menerima mereka yang berfikiran bebas dalam parti itu.

    Beliau berkata demikian ketika diminta pandangan terhadap kenyataan bahawa bekas ahli Parlimen Kepong, Dr Tan Seng Giaw yang juga merupakan ahli senior DAP itu telah dicerca sebagai anjing hanya kerana mempertahankan prinsip yang berlainan dengan kepimpinan DAP.

    Ditanya mengenai bukti yang menunjukkan DAP parti diktator dan tidak demokratik kerana tidak boleh menerima kelainan pendapat seperti yang pernah berlaku kepada kepimpinan DAP Johor dahulu, Dr Kamarul Zaman berkata, mereka yang berani bersuara dalam nada yang tidak selari dengan pemimpin tertinggi DAP akan disingkirkan dari pucuk pimpinan termasuk tidak menjadi calon pilihan raya. Menurutnya, ini membuktikan dalam DAP tiada demokrasi walaupun nama parti tersebut adalah parti demokratik.

    "Saya fikir sudah tentu pemimpin berintegriti dan berkhidmat lama dalam parti mempunyai pengaruh akar umbi yang kuat menyebabkan pengaruh DAP di kalangan bukan Melayu juga akan terjejas."

    "Apa lagi bila mereka adalah bekas Timbalan Pengerusi DAP dan bekas Pengerusi DAP Johor," ujarnya. Berhubung dengan kenyataan Datuk Zaid Ibrahim bahawa DAP sememangnya parti Cina, Dr Kamarul Zaman menjelaskan komen daripada Datuk Zaid Ibrahim itu juga membuktikan pemimpin DAP tidak boleh menerima orang Melayu yang berfikiran bebas di dalam pucuk pimpinannya selain tidak mempunyai adab sopan dengan ahli sendiri.

    Beliau berkata, jika Datuk Zaid selaku pemimpin liberal yang selari pemikirannya dengan perjuangan DAP dan seorang bekas menteri pun boleh dilayan begitu maka apatah lagi pemimpin Melayu biasa yang lain.

    "Ada bagusnya ini berlaku kerana ia membolehkan orang luar tahu hakikat sebenar dalam DAP," katanya. Ketika ditanya persoalan berhubung Lim Guan Eng yang awal-awal lagi sudah umumkan calon Menteri walaupun PRU14 belum bermula dan adakah ini boleh dibaca sebagai DAP ‘taiko' dalam Pakatan Harapan beliau berkata, mesejnya jelas, iaitu hanya "Yes Men" yang diperlukan oleh DAP.

    "Melayu hanya dijadikan alat untuk menyembunyikan sisi hodoh DAP selaku sebuah parti rasis," katanya. Terdahulu menerusi Utusan Online, Felo Utama Institut Kajian Etnik (KITA), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, cercaan terhadap bekas Naib Pengerusi DAP, Dr Tan Seng Giaw sehingga digelar anjing suruhan hanya kerana bercakap benar memperlihatkan bagaimana layanan parti itu terhadap mereka yang tidak sealiran dengan kepimpinan.

    Menurut Prof Datuk Dr Teo Kok Seong lagi, "Apa yang berlaku ini seharusnya membuka mata ramai mengenai cara DAP yang ditadbir menerusi pemerintahan ala kuku besi."

    ReplyDelete
  11. strategi/taktik kotor mahazalim mahathir laknatullah dibongkar lagi

    Is Mahathir Going To Be Assassinated Before 9th May?
    Three weeks ago, Tun Dr Mahathir Mohamad criticised the police and the armed forces for supporting Prime Minister Najib Tun Razak.

    Then Mahathir dropped a bombshell. He asked if the police and army were willing to wait until “some of us are assassinated, including me, before they come to their senses”.
    Mahathir dropped a bombshell on 6th April 2018 when he revealed there is a plot to assassinate him
    And when asked by the media if he was afraid of something happening to him, Mahathir replied. “With this man, I am worried about everything.”

    Malaysian Digest reported:

    Tun Dr Mahathir Mohamad said he did not rule out his assassination as Datuk Seri Najib Tun Razak’s end game and this may just be one of the many conspiracy theories being played up by the former premier in the run-up to GE14 to gain sympathy votes.
    President Marcos fell after Aquino’s assassination in 1983
    Mahathir likened Najib to Filipino President Ferdinand Marcos who assassinated his nemesis, Benigno Aquino, in 1983. That assassination resulted in Marcos’s downfall in 1986 and Aquino’s widow, Corazon, took over as the President of the Philippines.

    All this sounded like cheap drama on 6th April 2018 when Mahathir first revealed the assassination plot against him. Many, in fact, pooh-poohed the whole thing as rantings of a senile old man. However, since then, investigations have revealed that the assassination of Mahathir may not be nonsense after all.

    It seems Mahathir himself knew about this possibility. And it also seems Mahathir knew that it was not Najib but the opposition pact that was plotting his assassination.

    Mahathir is worth more dead than alive to the opposition pact
    As Mahathir said, the assassination of Aquino triggered the downfall of Marcos three years later. So, if the same thing happens to Mahathir, then it will also trigger the downfall of Najib.

    But then it was said that Marcos did not order Aquino’s assassination. The assassination was planned by those who wanted Marcos to be blamed for it so that he could be brought down.

    Najib would be a bigger moron than Syed Akbar Ali if he orders Mahathir’s assassination. Najib might as well put a gun to his own head and pull the trigger. That would be faster and more merciful than being brought down for assassinating Mahathir because that would be a fate worse than death.
    The only people who would benefit from Mahathir’s assassination would be the opposition pact. If the opposition pact wins GE14, Mahathir will grab power (unless they arrest him and put him in jail first). And once Mahathir grabs power, he will never let go. He would then get rid of the other opposition pact leaders and put them in jail — like what Lee Kuan Yew did when he grabbed power in Singapore.

    The safest and best thing to do would be to get rid of Mahathir before 9th May 2018. Then the voters would get very angry and many will vote against Barisan Nasional. The opposition pact would gain enormous sympathy. Najib and Barisan Nasional would be doomed and the opposition pact would march into Putrajaya.

    And as a bonus, Mahathir would no longer be in the equation after ‘dying for the cause’ and helping the opposition pact swing the voters due to sympathy over Mahathir’s assassination. This is where the best service Mahathir can ever give the opposition pact is to die before 9th May 2018.

    ReplyDelete
  12. apa lagi yang dirancang oleh mantan mb selangor azmin ni...

    Azmin Dan Ezam Kembali Bersama

    Dua minggu sebelum pilihan raya umum ke-14, dua pesaing lama Datuk Seri Azmin Ali dan bekas senator Datuk Ezam Mohd Noor “kembali bertaut”.

    Exco sementara Selangor Amirudin Shari hari ini memuat naik gambar pertemuan kedua-dua bekas orang kanan Datuk Seri Anwar Ibrahim itu di Twitter hari ini.

    “Bersatu dan berpadu – kembali bertaut,” tulis pemimpin muda PKR itu dengan tanda pagar #PilihBiruYangLebihMuda.

    Pertemuan di Pejabat Menteri Besar di Shah Alam semalam itu turut dihadiri pemimpin PKR Khalid Jaafar.

    Lebih menarik, ketiga-tiga mereka – Azmin, Ezam dan Khalid – merupakan bekas pegawai kanan Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika menjadi timbalan perdana menteri.

    Azmin ketika itu menjadi setiausaha sulit, Ezam setiausaha politik manakala Khalid pula setiausaha akhbar.

    Ezam adalah ketua Pemuda pertama Parti Keadilan Nasional (sebelum ditukar nama kepada PKR) dan pesaing utama dalam karier politik Azmin.

    Setelah perselisihan, Ezam keluar parti dan menubuhkan NGO antirasuah GERAK sebelum menyertai Umno ketika era pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi.

    Beliau dilantik menjadi senator.

    Bagaimanapun pada 2016, Ezam keluar Umno buat kali kedua selepas menganggap parti itu bawah pentadbiran Datuk Seri Najib Razak tidak lagi serius dalam perjuangan menentang rasuah.

    Sementara itu, bekas timbalan ketua menteri Pulau Pinang Datuk Mansor Othman juga turut serta dalam pertemuan hari ini.

    Azmin mengulang tweet status dimuat naik Amirudin itu di laman sosialnya.

    Sementara itu, Ezam ketika dihubungi Malaysiakini berkata Pertemuan telah di atur lama untuk beliau menyerahkan buku terbitan NGO beliau HISBAH bertajuk Al Ghulul – kecurian wang negara.

    Katanya, beliau mengusulkan ia disebarkan dalam siri kempen Pakatan Harapan di Selangor.

    Ditanya sama ada itu pertemuan itu menjadi tanda-tandan kembalinya beliau ke dalam PKR, Ezam menafikannya.

    “Tiada dalam rancangan ke PKR atau mana-mana parti,” katanya.

    Beliau juga berkata pertemuan dengan ‘pesaing’ lamanya itu tetap mesra.

    “Kami pernah jadi rival (pesaing) dan kawan juga, makanya kemesraan mudah terjalin,” katanya.

    Ezam bagaimanapun berkata sebagai anak jati Selangor, beliau mengambil kesempatan menyatakan dukungan kepada Azmin sebagai “MB Selangor yang berprestasi tinggi dan akan mendukung beliau pertingkat prestasi dan integriti.” –

    ReplyDelete
  13. Pakatan Harapan Jaguh Tampilkan Calon Katak Lompat

    Nasib baik tidak ada pingat untuk jaguh lompat kawasan, jika tidak sudah tentu pingat emas itu layak dikalungkan ke leher pemimpin Pakatan Harapan. Pakatan ini memang jaguh lompat kawasan di Malaysia, selain calon Perdana Menterinya, Tun Dr Mahathir yang menjadi jaguh ‘u turn’ di Malaysia.

    Setiap kali Pilihan Raya Umum (PRU), parti pembangkang akan melompat kawasan untuk mengelak dari kalah. Kenapa mereka tahu akan kalah? Sebabnya mereka tidak buat kerja di kawasan, bila sampai masa lompatlah ke tempat baru dan gantikan orang baru di tempat lama mereka.

    Inilah cara yang dibuat oleh 'Makcik Kipas' bernama DS Dr Wan Azizah. Presiden PKR itu lompat jauh dari parlimen Permatang Pauh ke parlimen Pandan. Anaknya pula, Nurul Izzah melompat jauh dari Lembah Pantai ke Permatang Pauh.

    Pengundi di Kajang terus ditinggalkan. Janji PRK Kajang hendak selesaikan masalah banjir dan lalulintas di Kajang terus tidak dipedulikan lagi oleh Dr Wan Azizah. Pengundi Kajang kena tipu hidup-hidup. Resepi buat bengkang pun mereka tidak dapat di Kajang.

    Di Lembah Pantai, PKR memilih Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang juga Pengarah Komunikasi PKR, Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil sebagai calon menggantikan Nurul Izzah. Datang pula buat janji baru, kemudian bila sudah cukup penggal nanti larilah ke tempat lain pula.

    Seorang lagi jaguh lompat kawasan adalah Ketua AMK, Nik Nazmi Nik Ahmad yang melompat dari Seri Setia ke kerusi Parlimen Setiawangsa. Ambil budak baru bernama Najwan Halimi yang jasanya hanya kerana mengambil gambar Anwar Ibram dan Tun Dr Mahathir bersalam dalam mahkamah bertanding di Seri Setia.

    Bekas Ahli Parlimen Tumpat yang baru jadi ahli PKR pada 2015, Dato Kamarudin Jaffar juga lompat jauh dari Tumpat ke Bandar Tun Razak. Paling banyak lompat adalah Saifuddin Nasuiton, yang kini bertanding di Pulau Jerjak, Pulau Pinang. Sebelum ini pernah tanding di Lunas, Kedah dan Machang di Kelantan.

    Xavier Jayakumar yang dulu bertanding di Subang, melompat jauh bertanding ke Kuala Langat. Seorang lagi jaguh lompat dan selalu kalah adalah Mat Sabu. Lompat di Kuala Kedah, Pendang, Kuala Terengganu dan yang terbaru lompat pula di parlimen Kota Raja.

    DAP juga banyak kaki lompat kawasan, Nga Kor Ming dari Taiping ke Teluk Intan. Ini 'makhluk kasar' yang bukan habiskan banyak masa dengan rakyat, dia lebih habiskan banyak masa 'update facebook' dengan bahasa bahasa yang kasar sahaja.

    Orang Teluk Intan jangan percayalah dengan calon DAP. Di Teluk Intan sahaja, DAP telah mencalonkan 10 individu berbeza sejak PRU ke-7 pada tahun1986 lagi.

    Kasihan pengundi di Teluk Intan kerana tidak sempat mengenali wakil rakyat mereka. Pengundi di Lembah Pantai pun baru dua penggal, sempat dapat roti dan goreng pisang sahaja dari Nurul Izzah, ‘tup tup’ sudah bertukar ke tempat lain pula.

    Mereka belajar menjadi jaguh lompat kawasan ini daripada pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang yang tujuh kali lompat kawasan. Tun Dr Mahathir sendiri pun ikut cara Lim Kit Siang, lompat tidak berani bertanding lagi di Kubang Pasu, lompat laut bertanding di Langkawi.

    Ini bukti jelas pembangkang hanya mahu kedudukan dan kuasa sahaja. Mereka tidak berminat hendak berkhidmat pun kepada rakyat. Mahu kuasa semata mata. Jangan berilah undi kepada Pakatan Harapan Palsu ini.

    ReplyDelete
  14. Apa ker jadah pulak Najib nak pening kepala
    Pekan ttp akan jadi milik BN sampai bila-bila
    Apasal yg hantar si cikai, Zahid Mt Burit pula
    Kenapa dia tak tanding sendiri Madey Kerala

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Konfirm si pondan tu dah pening , sememangnya najib ni seekor pencuri dan pengecut kahkahkah.

      Silap haribulan darah tinggi dia naik kena stroke terus Gol !

      Bapok pengecut ni ko sanjung dan sokong kejora ?kahkahkah !

      Delete
    2. Cantik ler tuuu, bapok sanjung & sokong pondan.....!!

      Delete
  15. Berani ke jumpa aku, Suman bebal taik palat
    Beri lah jawapan, jgn ngko nak terkulat-kulat
    Masa ada sebulan lebih, utk nko belajar silat
    Cuti selolah 9 Jun, jgn pula ko nak mengelat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.

      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  16. Calon cucu komunis: Ahli DAP Keluar Parti, kerana tiada prihatin kepada Melayu

    Ketua penganalisis Penang Insitute, Wong Chin Huat berkata, tanda-tanda tsunami Melayu menjadikan ketua-ketua perang Pakatan Harapan boleh memperkudakan pengundi dan mencalonkan sesiapa sahaja tanpa mengambil kira perasaan pengundi.

    Memang benar apa yang dikatakan Chin Huat.

    Saya adalah anggota DAP Damansara. Kemasukan saya di dalam parti itu diumumkan sendiri oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng (bawah).

    Namun kini saya menarik diri dari menyokong parti itu kerana sikapnya yang tidak menghargai sokongan orang Melayu yang menyokong DAP.

    Tindakan mengangkat Jamaliah Jamaludin, cucu Shamsiah Fakeh – seorang pejuang komunis yang mengangkat senjata membunuh dan memporak-perandakan orang Melayu – merupakan tindakan melampau.

    Bagaimana kami, orang Melayu boleh menerima DAP yang tidak langsung mengambil kira perasaan, kesengsaraan dan kesedihan kami memikirkan anggota keluarga dibunuh petualang komunis Melayu pada zaman darurat.

    ReplyDelete
  17. Suman iblis bapok kedi mmg tak ada jati diri
    Takut dgn Kejora, walau di JB tempat sendiri
    Tarikh & masa, udah terang jelas hamba beri
    Tapi, nyah kunsya ini buat helah pula nak lari

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.

      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  18. Ramai berkata, mengapa Jamaliah menjadi mangsa?

    Saya mungkin boleh menerimanya sekiranya neneknya, Shamsiah Fakeh (bawah) memohon maaf atas tindakannya membunuh orang Melayu.
    Tetapi dalam tulisannya Dari AWAS ke Rejimen ke-10, dia menegaskan tidak menyesal masuk hutan.

    `“Penjajah begitu takut dengan pejuang komunis yang hendak menggulingkan mereka. Dalam perang adil dan tak adil memang sukar dielakkan pertumpahan darah.

    “Barang siapa yang berdiri di pihak penjajah dengan bersenjata sudah tentu akan dibalas, itu salah mereka kerana berdiri di pihak penjajah.” – Dari Awas ke Rejimen ke-10, muka surat 62.

    DAP sepatutnya mendapatkan reaksi anggota-anggota DAP Melayu ketika ingin menamakan cucu Shamsiah Fakeh untuk dicalonkan dalam pilihan raya umum ke-14.
    Seperti yang dikatakan oleh Tan Sri Khoo Kay Kim (atas), majoriti orang Melayu tidak boleh menerima komunis.

    Khoo Kay Kim dengan tegas mengatakan bahawa sejak awal lagi fahaman komunis tak dapat diterima dengan baik di Tanah Melayu khususnya dari orang Melayu dan Islam.

    Mengapa dosa nenek di bahunya?

    Mengapa DAP tidak mengkaji dan melihat pendapat sejahrawan yang terus menegaskan komunis tidak akan mendapat tempat di hati orang Melayu dan komunis Melayu merupakan kumpulan yang akan terus ditolak oleh orang Melayu.

    Ramai mempersoalkan tindakan saya menentang tindakan DAP mengangkat cucu Shamsiah Fakeh, Jamaliah (bawah) sebagai calon PRU Ke-14. Dia cucu mengapa dosa nenek diletakkan di bahu dia.
    Memang mudah bercakap kalau kita tidak merasai sendiri situasi berhadapan dengan mereka yang menyertai komunis.

    Saya mempunyai ibu saudara yang merupakan anggota komunis Melayu, mengangkat senjata, membunuh anggota tentera Melayu yang mempertahankan negara.

    Sepanjang tempoh hidupnya tidak pernah menyesal malah berbangga berjaya membunuh tentera Melayu dan orang Melayu, katanya pembunuhan itu diwajibkan.

    Mereka belajar pembunuhan adalah wajib untuk mewujudkan negara komunis di negara ini. Malahan anak-anaknya terus juga memuja ibunya ketika dalam Komunis.

    Anak saudara saya kini juga mempunyai sikap seperti nenek dan bapanya yang terus memuja perjuangan komunis, tidak melihat kesalahan yang dilakukan oleh neneknya di zaman darurat membunuh orang Melayu sendiri.

    Pengalaman hidup keluarga kami ini, membuat saya tidak mempercayai bahawa Jamaliah, cucu Shamsiah Fakeh ini bukan seorang komunis.

    Adakah seorang pencuri hendak mengaku dia pencuri, atau yang banyak dilaungkan oleh DAP, adakah Najib Razak hendak mengaku dia mencuri RM2.6 bilion? Tentu tidak.

    Jadi adakah Jamaliah ini hendak mengaku dia seorang komunis? Tentu tidak tetapi dari penulisannya, dia mengagungkan Shamsiah Fakeh, menjadikan neneknya idola dan menegaskan neneknya mengajarnya erti perjuangan.

    Jamaliah mengatakan neneknya tidak mempunyai pilihan. Dan saya pasti bahawa Jamaliah juga tidak akan membuat pilihan, saya percaya bahawa dia merupakan menganuti ideologi komunis.

    Malahan daripada apa yang ditulisnya, mengangkat neneknya sebagai wirawati, merupakan tindakan melampau.

    Tidak ada orang Melayu yang akan mengangkat seorang komunis sebagai wirawati dan pejuang. Bagaimana dia boleh mengisytiharkan Shamsiah Fakeh sebagai wirawati.

    Senanglah bercakap, sedangkan pejuang lain tidak pula memilih komunis, rela dipenjarakan demi perjuangan dan terus berjuang serta bersama-sama menuntut kemerdekaan walaupun dari aliran kiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu kau nak tahu situasi skrg ni, Nenek kau tu pun kalu dia jadi calon ph mesti org undi punya skrg ni...asal nak lawan rosmah dan najib


      Hahahahahahaha...

      Delete
    2. Banyak cantik lu punya muka pejuang gayat..komunis malaya kau benci tapi negara komunis china kau sanjung malah kepala bapak kau tu siap jemput melabur dan berhutang sekaligus ..apa kes ni!!??

      Delete
  19. Dengar lah hamba cerita ini, wahai tuan-tuan
    Suman lahir serupa lelaki, tapi hati pempuan
    Kini bapok tua kedi ini dpt malu, sbg habuan
    Akibat gatal jubor mahu jolok sarang tabuan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.

      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  20. Suman bapok kedi ngko jgn bagi aku hampa
    9/6/2018 nanti, aku cabar nko nak berjumpa
    Aku harap ko jgn ler pulak sengaja buat lupa
    Ngko mau bawa anak ko sekalii, pun tak apa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.

      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  21. Suman nyah khunsya, tak lagii cakap banyak
    Dah tentu si bapok kedi ini, tidor tak nyenyak
    Baru tau bila ckgu Kejora amuk turun minyak
    Dia dngan anak dia sekali, hamba nak lanyak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm.fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  22. Terus hilang Suman nyah khunsya dua alam
    Dia ini seorang Hindu yang menyamar Islam
    Biila Kejora cabar, pelir sentap masuk dalam
    Dgn hamba, dah kerap si bcaul ni lari malam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  23. Suman si khunsya kedi, kurang asam garam
    Bila Kejora cabar, terus dia jadi tak tenteram
    Diam bodoh saja walau sakit hati dan geram
    Mmg dia bacul dayus, ini bapok anak haram

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  24. Suman dulu mmg suka melenting & melatah
    Dia juga sering kata Kejora hingusan mentah
    Tapi kini dah tak berani jawab haram sepatah
    Dia dua beranak sekali hamba nak tibai ratah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  25. Suman pedih luar dalam seperti digigit lipan
    Tapi cabaran hamba, dia takut bagi jawapan
    Dgn Kejora, nyata dia tidak beranii berdepan
    Mcm ini ker, yg dikata otai Pakatan Harapan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  26. Suman dimaki & hina pun tak rasa tersentoh
    Bacul dayus maruah dah habis ranap runtoh
    Ifrit ni udah mati pucok lembik batang butoh
    Woi Wak..burit bini ko baik kasi jer aku tutoh

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  27. Mmg le dayus Suman cai Madey keling India
    Dia hanya berani megah, di blog cyber media
    Tapi bila dicabar berentap, dia tidak bersedia
    Aku nak pegi JB nanti nak tutoh burit bini dia

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Delete
    3. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  28. Suman mati pucok, tak mampu berenggama
    Bini muda dua menderita batin, sekuan lama
    Wak..9 Jun nanti, ko ku beri makan percuma
    Oh ya..jgn lupa, bini ngko tu, bawak bersama

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  29. Suman matii pucok, layan bini dah tak kuasa
    Kesian lah bini muda dia dah lama berpuasa
    Wak..9 Jun nanti, bini ko tu, bagi ler aku rasa
    Ko serah jer ler cara baik, jgn bagi aku paksa

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tuu bahasa biadab puak2 umno-bn...!!

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Apa kedua orang tua kamu ajar kamu kurang ajar & biadab ker?

      Anayway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang.

      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  30. Kejora sgt kuciwa sama pakseman
    Sehinggakan dia merasa terkeciwi
    hihihihi...



    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejora keciwa dan menghina diri sendiri....!!

      Delete
  31. Ada logiknya...baharulah seronok ada perlawanan sengit.

    ReplyDelete
  32. Kisah di Dtrn Merdeka mmg betul2 ler lawak
    Hamba cabar, itu Suman lahanat punya Wak
    Tapi dia tak berani datang itu syaitan biawak
    Boleh ke dia aota, anak dia sekali dia bawak

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak temberang auta dgn siapa tuu, kejora...??

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
  33. Suman mubaligh Hindu dia menyamar Islam
    1/2/18 di Dataran Merdeka ifrit ni tenggelam
    Ada ker dia kata, pakai spek hitam tgh2 mlm
    Tak kan lah, si bapok tua kedii ini buta kelam

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sengaja pakai rayban bertrack suit supaya memudahkan kamu kenal cari akulah bongok, tapi tak juga kamu datang sebab takut. Nak temberang auta dgn siapa tuu, kejora...??

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  34. Suman, 9/6 nanti jgn le hanya gebang tinggi
    Harap nya aku tak kena tunggu sampai pagi
    Bini muda ko aku mau rasa, ko kena ler bagi
    Aku rasa burit dia itu, masih kuat kemut lagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tuu bahasa biadab kejora. Agaknya puak2 umno-bn semua berperangai begitu ker, tak kira halal atau haram ...!!

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  35. Hamba rasa 9 hb Jun pun Suman akan belah
    Apa ke jadah fokus 9 Mei pula dia buat helah
    Dia pun sedar, kalau berentap dia pasti kalah
    Lagi pulak burit bini dia tu, hamba mau celah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak temberang auta dgn siapa tuu, kejora...??

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  36. Suman bontot hitam, semcm bontot belanga
    Dia cuma kucing tua, yg ingin berlagak singa
    Tak daya buat apa kalau burit bini ternganga
    Jaga ko Suman di JB ckgu nak pulas telinga

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tuu Kejora gay tergila-gila bontot orang...!!

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
  37. Mmg ler dia bacul dayus, Suman syaitan ifrit
    Siiaan bini muda dia, lalui kehidupan yg perit
    Dia matii pucok, bini muda dia batin menjerit
    Harap di JB aku dpt rasa bini dia punya burit

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok tuu bahasa biadab puak2 umno-bn...!!

      Dulu di dataran merdeka KL pd 1/2/18, Kejora asyik main bola..main bola..main bola, tak hal saya terjerit-jerit bertanya dia dari tengah malam sampai 4.00 pagi di mana dia. Sampai kesudah dia tak muncul-muncul.

      Hmmmmm....fokus utama 9 Mei 2018.
      Jgn kencing macam dulu sudah ler.....!!

      Delete
    2. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini sekali yer Wak...

      Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    3. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  38. Zahid Arip letsk di Pekan, cai tiada bantahan
    Cai2 turut jer, sbb dah anggap Matdey tuhan
    Mmg kita tau, yg Zahid menggigil keresahan
    Silap2 gaya calon ni hilang wang pertaruhan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. “Kehadiran Tun Dr Mahathir bersama pimpinan tertinggi PPBM ke Temerloh tahun sudah membuat pemimpin tertinggi UMNO kepanasan dan tak senang duduk.

      Pihak UMNO cuba mengadakan pesta dan konsert pada hari yang sama bagi menghalangan golongan muda untuk hadir mendengar amanat PPBM di Dataran Taman Cengal yang berhampiran pejabat Amanah.

      Kegelisahan pemimpin UMNO terhadap senario politik Pahang mutakhir ini kata Adun Mentakab itu sudah tidak dapat disembunyikan lagi.

      Salah seorang pemimpin UMNO Pahang yang amat tidak senang dengan kehadiran Tun Mahathir di Temerloh malam itu adalah Ahli Parlimen Bera, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

      “Penduduk kampung, termasuk di Felda senang dengan kehadiran Tun Mahathir. Itu telah menyebabkan kerusi Bera yang menjadi kubu UMNO selama ini semakin goyah.

      Dalam perkara berkaitan, pengukuhan Pakatan Harapan dengan penyertaan PPBM memang sedang memberi kesan besar kepada UMNO kehilangan penyokong khususnya di kawasan luar bandar.

      “Lebih-lebih lagi UMNO-BN semakin goyang apabila terpaksa berdepan dengan banyak persoalan dan skandal seperti isu FGV, 1MDB, kapal selam, pembunuhan Altantuya yang hanya tunggu masa ‘meletus’.

      Angin dah mula bertiup kencang di Pahang mahu Najib digantikan dengan pemimpim lain di PRU 14 dan mereka sendiri tidak yakin Benawe Najib (BN) & UMNO boleh.

      Delete
  39. Sian cai2 ahli kpd tuhan Harun punya tarekat
    Kita pun tau, kenapa Kamarul Arifin tak lekat
    Zahid diletak, bukan lah dgn kata2 muafakat
    Kat Pekan tu, Madey sendiri tak berani dekat

    Kah kaahh kaaahhh kaaashhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak sewel ada ati cakap pasal tarekat.
      Umbun umbun lembik hingus masih melekat.
      Tak tahu mana batek yg mana pelikat.
      Rupa2nya dia jenis 'pelir cut'.

      Delete
    2. Wak...

      9/6 nanti, tundun lembik bini ko tu, pelir aku nak melekat...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh...

      Delete
    3. Hmmmmm...fokus utama 9 Jun nanti, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

      Delete
    4. Hahahaha tak kurg2 dungu si kejora ni

      Delete
    5. Semakin hari semakin sewel semakin melalut si Kejora.

      Delete
  40. Jgn lupa 9/6 nanti, bawak bini muda sekali yer Wak Suman...

    Hmmmmm...fokus utama, burit bini ko... mesti sedap giler punyer...

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  41. Suman mati pucuk duduk rumah tidak berani
    Takut lah dia, sbb tak mampu layan burit bini
    Pelir pun udah mampos tak ada lagi air mani
    Lbh baik ler, ko sedekah je kat cgu bujang ini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan kebiadapan kamu dipertonton orang.
      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  42. Suman tua renta bacul, dada dia mahu dabik
    Bodo piang bingai dungu, ingat org nak tabik
    Ingin juah, tak padan mati pucok pelir lembik
    Kejora tibai, spt kambing tua dia mengembik

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh
    .

    ReplyDelete
  43. Kita bakal menyaksikan lautan manusia berduyun-duyun secara rela atau terpaksa meletakkan yang hak dipersada yang mulia sementara yang batil akan lenyap dibawa arus tsunami seakan buih-buih dipukul ombak.

    Bagaimana sinar cahaya dahulu mula kelihatan terbit di barat maka pasti akhirnya akan sampai juga ia kesebelah timur.

    Segalanya telah tertulis di luh mahfus juga di dalam kitab-kitab sebagai pertunjuk kepada manusia akan jalan yang lurus dan siapa orang-orang yang telah di beri nikmat, yang dimurkai dan yang sesat.

    Berbaris-barislah manusia berdiri dibelakang pemimpin dan idola mereka menunggu perbicaraan dan tempat tujuan.

    Wajah-wajah pada hari itu ada yang girang bercahaya dan ada yang muram kelam diantara takut dan mengharap.

    Pada hari itu maka beruntunglah mereka yang memperoleh kemenangan dan celakalah mereka yang kecundang.

    ReplyDelete
  44. Ntah kenapa ler hamba hilang ketenteraman
    Sepertii ada sesuatu, timbul menjadi idaman
    Di tengah malam ini bagaikan tergugat iman
    Dgn tetiba teringat burit bini muda si Suman

    Kah kaahh kaashhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang.

      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  45. Semakiin terasa, keresahan datang melanda
    Di tengah mlm ini, spt tergugat iman di dada
    Kotey pun dah mencanak, macam pelir kuda
    Asyik teringat burit, Suman punya bini muda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora.....!!

      Delete
  46. Inii permintaan aku, wahai Suman kera duku
    Ngko tu dah mati pucok, baik le ko mengaku
    Pelir ko dah kiok, bini tak mampu ngko paku
    Bini muda ko, ceraikan je & kasi le dekat aku

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Delete
  47. Aduhai..sudah lewat mlm, tak dapat nak lena
    Semakin keras menegak batang kepala bana
    Suman ada binii pun, burit dia tidak dpt guna
    Wak, bini jual kat aku, cakap je banyak mana

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      9/6/18 juga tak akan ku lupakan.

      Delete
  48. Apa ker jadah Suman, nko kata aku ni biadap
    Ngko tu, bila binii lena baru cuba nak hendap
    Tetapi pelir ko kiok, burit binii tak daya hadap
    Rugi le, terbiar basah je burit yg masih sedap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.

      Delete
  49. Rasanya puki bini Suman masih sempit rapat
    Tapi dia pelir mampos, mahu tebok tak dapat
    Wak..9 Jun nanti, burit binii nko kasi aku lipat
    Teringin rasa burit bini ngko yg mcm ketupat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.

      Delete
  50. Suman tolol bapok kedi, dah benar2 tertekan
    Dgn cgu Kejora dia ternyata tak boleh makan
    Dah mula meracau meraban yg bukan-bukan
    Diucap tahniah kata biadap & suruh teruskan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.

      Delete
  51. Hamba baru sudah masak, maggie dgn kicap
    Bayangan burit bini Suman makin kerap acap
    Bertahan nafsu, masiih sabar tidak melancap
    Kini hanya mengurut dada, sambil mengucap

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhbh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak abis sekolah satu hal, tapi apakah kedua orang tua kamu mengajar kamu bersikap kurang ajar & biadab?

      Anyway, teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan. INGAT TUUUU....!!

      Delete
  52. Suman, burit bini ngko datang menjelma lagi
    Tak tidor ler gaya nya hamba sampai ke pagi
    Kain pelikat pun, dah tersungkit makin tinggi
    9/6 ni, mcm mana pun burit dia ko kena bagi

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  53. Aduuhh...kalu mcm ini gaya, hamba blh mati
    Bayangan burit bini Suman dtg silih berganti
    Kotey ni pulak, asyik mencana tak renti-renti
    9 /6, di pdg Dtrn JB, ko suruh le bini ko nanti

    Kan kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  54. Seronok betul, tengok Suman iblis meradang
    Harap2 dia dtg, jemputan yng hamba undang
    Dia dgn anaknya hamba nak kasi penendang
    Bini muda dia akan aku ratah kat tgh padang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  55. Ahaii..terbayang bini muda Suman telanjang
    Kotey ini pula makin tegang dan memanjang
    9/6/18, dia & anak nya, akan hamba terajang
    Bini muda dia akan hamba usong ke ranjang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  56. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

    Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

    Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
    INGAT TUUUU....!!

    ReplyDelete
  57. Kalau Zahid dapat mengurangkan majoriti Najib, itu ada lah satu kmenangan.

    Orang Felda di kawasan Parlimen Najib pun dah fedap dengan dia. Kroni dia Isa di jadikan Pengerusi Felda, macam macam tahi di buat nya/ di benarkan nya berlaku.

    Dahlah orang Felda tugi duit beribu Ringgit di suruh beli saham FGV yang nilai merudum, pengurusan Felda di atas tanah tanah mereka tak betul, banyak dah di komplen.

    Tambah pulak, tanah Felda di Jalan Semarak KL bernilai RM250 juta pun di sebat orang, alih alih di pindah milik ke suatu syarikat. Gila punya kerja, berlaku di masa kroni Najib, Isa, sebagai Pengerusi jugak.

    Tanda2 PH akan dapat banyak undi ada lah bagus. Bila Tun Dr Mahathir beri ceramah di Felda Bera, walau pun samseng2 Umno coba sabotaj, 600 orang hadir. Begitu ramai tuh bila di ambil kira itu ia lah di kawasan perkampongan Felda.

    ReplyDelete
  58. Hai Suman.. ahli tuhan Harun punya tarekat
    Engkau akui lah dan teriima saja.lah hakikat
    Pelir ko tu dah tunduk kepala tak blh angkat
    9 Jun nanti, bawak ler bini ko, kasi aku pikat

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  59. Ceramah Tun Mahathir di Parit pun menarik 3,000 hadirin.

    Bandar kecil Parit pun boleh mengeluarkan sebegitu ramai orang untuk mendengar apa Tun kata.

    Tanda baik bagi PH menang Pru14 terus terbukti.

    ReplyDelete
  60. Mlm tadi tidor lewat asyik pula kerap terjaga
    Bayangan burit binii muda Suman, mari juga
    Suman pelir lembik, burit bini dia buat niaga
    9 Jun nantii, dpt tumpang rasa, baru ler lega

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  61. Suman, smlm aku mimpi binii ngko tiada coli
    Ngko udah mati pucok, pelir lembik mcm tali
    Kalau boleh, binii & anak dara ko aku nak beli
    9/6 nanti, bawa bini muda & anak dara sekali

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  62. Suman bapok, kedai kopi jer, dia punya kerja
    Dekat rumah dia takut kalau bini buat manja
    Burit bini mau buat apa, kalau disimpan saja
    9 hb Jun nanti burit bini, kat aku nko belanja

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  63. Suman ibarat tiada pendayung, ada sampan
    Kalu bini selak kain, dia tak berani berdepan
    Buat apa ada buriit, kalu hanya utk disimpan
    9/6 nanti, ko belanja jer dekat cikgu tampan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  64. Suman tua lahanat hidup dlm serba tak kena
    Dia sudah lembik lentok batang kepala bana
    Ada burit bini pun buat apa, tak blh nak guna
    9/6 nanti, ko sedekah jer ler kat cikgu teruna

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  65. Suman tua dah mati pucok lembut pinggang
    Pelir udah kiok terus, tak mampu lagi tegang
    Buat apa ada burit bini, kalu sekadar pegang
    9/6 nanti, ko bawa bini sekali ke gelanggang

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  66. Suman langsung tak ingat mau gi ke Mekah
    Dulu, dia terlampau mengikut nafsu serakah
    Sudah tua ganyut, masih lagii ingin menikah
    Burit binii muda itu, elok kat aku ko sedekah

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  67. Tun Dr Mahathir Mohamad memberi reaksi kepada kenyataan Ahli Parlimen Sekijang Anuar Manap berhubung isu pemilikan kekal tanah di Forest City, Johor

    "Semua orang boleh melihatnya, tanah itu adalah hak milik kekal.

    Pada pagi Selasa, Anuar telah menyangkal dakwaan Dr Mahathir bahawa Kerajaan Johor sudah memberikan hak milik kekal tanah negeri kepada orang luar dalam projek Forest City.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia kata kalau tak pandai cari malumat yang tepat, pergi lah sekolah semula.

      Hahaha

      Delete
    2. Dia tujukan kapada "Yang Berhormat" yang bangang tuh.

      Wakil Rakyat tak buat homework tapi nak mengkomen.

      Padan muka.

      Delete
  68. Kejora dlm pantun, mmg tiada siiapa dpt lwn
    Dulu blog PuteraMerdeka, kiok hamba tawan
    FuckTun cuba mahu acah, jadii sasau sawan
    Kena balun sampai tak kenal pinggan cawan

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah.

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
  69. FuckTun, hanya tahap anak ayam baru netas
    Pantun spt burit naik tangga, ingin ke pentas
    Tak seperti Kejora berpantun cekap & pantas
    Siapa pun cuba acah, kejap jer hamba pintas

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
  70. Perwira2 kerajaan nak pastikan negara aman
    Pejuang & GN, pejelas BN punya isu dalaman
    Lebai pula mempertahan PAS dari hentaman
    Manakala Kejora, sekeh FuckTun dan Suman

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
    2. Kebolehan Kejora, tidak terbatas
      Masuk jer komen, cepat dipintas
      Dia buat pantun, spt kilat pantas
      Ibarat spt apii, membakar kertas

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Pantun fan tun amat kelasik, artistik, fantastik, mengkagumkan & tak terbandingkan.

      Pantatun Kejora entah apa-apa, bahasa ke mana, budaya ke mana, tak bernilai langsung, malah hanya dia sorang masuk bakul angkat sendiri.

      Pernahkah ada orang terkesima dgn pantatun sial dia, nak muntah adalah......??

      Delete
  71. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  72. Apapun keputusan mahkamah hari ini, yang pasti UMNO secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

    Mati yg sangat mengaibkan.
    Mati yg tak perlu dimandikan.
    Mati yg tak perlu dijenazahkan.
    Mati yg tak perly dikebumikan.
    Mati yg tak perlu di nesankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 ler oi Suman mulut becok
      Ngko sendiri itu pun, mati pucok
      Mcm motor yg udah sumbat cok
      Burit binii dah tak mampu cucok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan. Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibt ini.
      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  73. Dah di naik pangkat kapada Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian Khas Pejabat Perdana Menteri si Rizal Mansor yang dulu ha nya Pegawai biasa membantu mak badak. Entah apa "Khas" nya.

    Mesti bukan main ampu mak badak hingga dapat begitu. Kot mak badak ingat, lagi tinggi naikkan pangkat si Rizal, lagi orang percaya cakap dia. Apa pun, glorified title, tak semesti nya glorified brains -

    Astro Awani kata dia kata: Tiba musim pilihan raya, makin ramai syaitan muncul buat fitnah

    Rizal cabar pemilik suara dalam audio itu agar dapat tampil ke depan dan buat tuduhan secara terbuka. -

    KUALA LUMPUR: Setiap kali tiba musim pilihan raya semakin ramai syaitan-syaitan yang keluar membuat fitnah, kata penyokong kuat Barisan Nasional (BN) Datuk Rizal Mansor.

    (Oooo, dia orang politik ke? Jawatan politik ke? Macam di US, keluar Presiden, keluar lah orang2 dia).

    Kenyataan itu dibuat ekoran muncul klip audio yang tersebar melalui aplikasi WhatsApp yang mempunyai maklumat apa yang didakwa pembaziran melibatkan sepinggan kek hari jadi Datin Seri Rosmah Mansor berharga RM75,000 dan dua buah CCTV di bilik Rosmah di Putrajaya memakan belanja RM7 juta.

    "Kek hari jadi apa yang berharga RM75,000? Kalau ada boleh tunjuk dekat saya, di mana ia dibeli?" Soal Rizal.

    Rizal turut menyanggah dakwaan bahawa Rosmah sebagai isteri perdana menteri pertama yang memiliki pejabat di Putrajaya.

    "Datin Seri Rosmah bukan isteri perdana menteri pertama yang ada pejabat di Putrajaya.

    "Tetapi dia adalah isteri perdana menteri pertama yang tidak mempunyai pejabat di Putrajaya," kata Rizal.

    (Pssst, ada lojik ke?)

    Selain dari itu, Rizal turut menafikan dakwaan dalam klip audio itu mengenai CCTV di bilik Rosmah itu.

    "Dua buah CCTV berharga RM7 juta?

    "Seperti yang saya nyatakan, DS Rosmah tidak ada pejabat di MOF ataupun PMO, jadi CCTV yang dia sebut ni pasang di pejabat mana?" Jelas Rizal.

    Rizal yang berkata pihaknya akan membuat laporan pada SKMM mengenai perkara itu dan mencabar pemilik suara tersebut untuk tampil membuat tuduhan secara terbuka.

    "Saya mencabar tuan empunya suara dalam klip audio itu agar dapat tampil ke depan dan buat tuduhan secara terbuka.

    "Jangan jadi bacul dan penakut untuk buat fitnah menggunakan Whatsapp," katanya.

    (Mencabar saja, nampak nya kerja dia).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tebiat pondan puak2 umno, termasuk pencacai2nya, khususnya Kejora musibat.

      Delete
  74. Suman iblis hanya berani megah kat blog ini
    Hamba cabar ajak bertumbok, dia tak berani
    Pelir mampos, mati pucuk, tak dpt layan bini
    9/6 nanti, ko serah jer dia kat cikgu muda ini

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  75. "Dah di naik pangkat kapada Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian Khas Pejabat Perdana Menteri si Rizal Mansor yang dulu ha nya Pegawai biasa membantu mak badak. Entah apa "Khas" nya."

    Pembantu Khas jadi Ketua Penolong Pengarah Kanan Bahagian Khas?

    ReplyDelete
  76. Apapun keputusan mahkamah hari ini, yang pasti UMNO secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

    Mati yg sangat mengaibkan.
    Mati yg tak perlu dimandikan.
    Mati yg tak perlu dijenazahkan.
    Mati yg tak perly dikebumikan.
    Mati yg tak perlu di nesankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 ler oi Suman mulut becok
      Ngko sendiri itu pun, mati pucok
      Mcm motor yg udah sumbat cok
      Burit binii dah tak mampu cucok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    2. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 semua nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  77. Dia udah buat lawak bodoh, Suman musibat
    Agak nya si tua ini, dah tersalah makan ubat
    FuckTun sampai terberak cirit, hamba sebat
    Malaun bingai mcm itu pun dikatanya hebat

    Kah kaahh kaaahhh kasaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 semua nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  78. "Pemimpin akar umbi (Umno) digesa pastikan anak buah arif dasar kerajaan"

    Nyata dari itu bahawa depa tak arif.

    Lingkup lah Najib dan Umno di Pru14.

    ReplyDelete
  79. Suman kucing tumpul kuku, ingin mencakar
    Pagi2 bapok ni cuba nak buat lawak kelakar
    Dlm berpantun ni, mmg tiada yg lebih pakar
    Blog PutraMerdeka, kecai hangus dia bakar

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 semua nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  80. "Pemimpin akar umbi (Umno) digesa pastikan anak buah arif dasar kerajaan"

    Dah terlambat dah. Pru tak bberapa hari saja lagi.

    Belajaq cakap Kepala Bapak hangpa lah.

    Najib cakap Kepala Bapak Kau.

    ReplyDelete
  81. Suman bebal, udah tak tau apa lagi nak tulis
    Risau dia, Kejora kebal mcn peluru pun kalis
    Terus udah lesap menghilang itu bapak iblis
    Kini dia mungkin senang, tapi akhirat muflis

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhbh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruper2 nyer UMNO kini penuh dgn hasad, dengki, tamak, haloba, korup, menipu, membohong, pengecut tak berani masuk gelanggang untuk bertanding bagi pemilihan juara sebenar sejak 2013 lagi.

      Hari ini mungkin mahkamah tentukan sama ada umno masih sah dan boleh bertanding ker tidak pd PRU 14.

      Apapun keputusan mahkamah hari ini, yang pasti UMNO secara rasmi diistiharkan MATI PUCUK dek kepimpinan Najib pondan.

      Mati yg sangat mengAIBKAN/MEMALUKAN.
      Mati yg tak perlu dimandikan.
      Mati yg tak perlu dijenazahkan.
      Mati yg tak perlu dikebumikan.
      Mati yg tak perlu ditalqinkan.
      Mati yg tak perlu dibatu-nesankan.

      Delete
    2. Udah2 ler oi Suman mulut becok
      Ngko sendiri itu pun, mati pucok
      Mcm motor yg udah sumbat cok
      Burit binii dah tak mampu cucok

      Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhhh

      Delete
    3. Teruskan hina diri senidiri dgn kebiadapan kamu itu dipertonton orang, terutama oleh kaum keluargaku, khususnya anak2 lelaki & menantu2 lelaki.

      Tahniah Kejora, dan harap kamu tidak lagi kencing macam yg sudah2.....!!

      Walau 9/5/18 jadi keutamaan, 9/6/18 juga tak akan ku lupakan.
      Puluhan, ratusan atau mungkin ribuan tak sabar nak menyaksikan 'face to face' saya dgn budak musibat ini. Hari2 member2 semua nak tahu perkembanganya.

      INGAT TUUUU....!!

      Delete
  82. "Pemimpin akar umbi (Umno) digesa pastikan anak buah arif dasar kerajaan"

    Baik gesa depa ikut cakap Najib bila pigi US jumpa loud-moothed and crazy Donald Trump - "want to help Donald make America great again".

    Tak payah kisah sangat pasal Malaysia asalkan boleh seleweng dan songlap 1MDB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. abda....

      Cakap pendekar bugis pondan, lidah bercabang.

      Mula2 jilat Spore sampai habis pulau batu putih & tanah KTM terlepas.

      Lepas tuu, jilat Obama mempropomosikan perjanjian syaitan TPPA, dihamparkan permadani merah menerima kunjungan hormat serta main golf di Hawaii...menghabiskan duit beratus-ratus juta perbendaharaan negara.

      Kemudian, dibodeknya Trump konon musuh Amerika adalah musuh Malaysia juga & membodohkan diri konon nak memperkasakan ekonomi Amerika dgn membeli puluhan k/terbang baru guna pakai duit KWSP hingga CEO Mat Salleh MAS terkilan & letak jawatan sebab dia tak diajak bincang terlebih dahulu.

      Bila perasan Trump tak layan, dia beralih kiblat kpd China Komunis pulak....habis tanah pusaka, harta kekayaan, pengkalan tentera & laut digadai jual oleh najib.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...