Wednesday 4 April 2018

AUTA ECRL?

Ini yang dilaporkan pada 13 Mei 2017


Ini yang dilaporkan pada 9 Ogos 2017

Ini yang dilaporkan pada 14 Mac 2018

Ini juga yang dilaporkan pada 14 Mac 2018

Tetapi, ini berita terbaru yang diberitahu dalam jawapan bertulis oleh Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi di Parlimen pada 3 April 2018 iaitu semalam.

Jom ubah atau sanggupkah kita terus kena auta untuk lima tahun lagi dan mungkin selama-lamanya? (ShahbudinHusin 04/04/2018)

120 comments:

  1. Salam semua,

    Nak ulang:

    Kita ada 3-4 tugas di sini:

    1. Mengulas apa yang di kata dalam pos Shahbudin

    2. Menyokong PH, Tun Mahatir et al

    3. Mengkritik puak lawan - Umno/Bn terutama nya

    4. Membelasah, membalon, menyekel kepala puak Najib yang totok yang cakap tak tentu arah di sini


    Jom. Ayoh. Let''s go.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tepat sekali abda



      ramai masih tak.paham



      struggle kami yg mahu membela masa depan cucu cicit kita





      dari




      hutang komunis



      nanti tak bayar hutang




      anak cuxu kena baca mao tse



      buku buku komunis



      alahurabi


      ini ler kerja najib si bugis wal kawan komunis

      Delete


    2. SABERY pelir KECHIK



      JANGAN KAU BELA PENAGIH DADAH MAT GIAN KETUA UMNO BAHAGIAN



      TOLONG OECAT DATO RIZALGIAN


      ITU KETUA BAHAGIAN



      APANAMA



      BANDAR TON ROSAK




      ADAKAH HADI PUN JOIN PUAK UMNO BERPESTA DI KELAB MALAM



      HABISTU DOK KERJASAMA PAS UMNO UNTUL APAAA




      HARI NI TELAN 90JUTA


      ESOK


      LEBAI BERJOGET BERSAMA UMNO DI KELAB




      JOMABOK BEESAMA UMNO PAS

      Delete
    3. Saudara Abda, saya setuju. Jom sokong Pakatan Harapan!

      Delete
    4. JOM UBAH KEPADA PAKATAN HARAPAN.KITA HUMBANG BN-PAS KELAUT BAGI IKAN MAKAN. ORANG PAS TERUTAMA TOK LEBAI SEKARANG SUDAH GEMOK GEMOK BANYAK MAKAN DEDAK. DULU KURUS KURUS TAK CUKUP MAKAN TAK CUKUP ZAT BITAMIN HARAPKAN PECAH TABUNG TIN MILO SAHAJA.....he...he.

      Delete
    5. Mcm mn la kita nak yakin bn mentadbir negara dan membela rakyat. Kenyataan² yg dizahirkan tak tentu. Klu dah bohong dan menipu, ini la jdnya. Sudah semakin jelas siapa bn. Ayuh kita titanickan bn.

      Delete
    6. Guan Eng and Kit Siang fail to show up at forum on tunnel project
      Melissa Darlyne Chow | March 31, 2018
      The forum, titled 'Political talk on Penang’s truth', featured MCA deputy president Wee Ka Siong and BNSC deputy director Eric See-To.

      The two vacant seats, which had been reserved for Penang Chief Minister Lim Guan Eng and his father, DAP supremo Lim Kit Siang, at the forum. (Pic from Eric See-To’s Facebook page)

      BUTTERWORTH: Penang Chief Minister Lim Guan Eng and his father, DAP supremo Lim Kit Siang, were a no-show at a talk on the RM6.3 billion tunnel-roads project here tonight.

      Two seats had been reserved for both father and son at the Tan Si Eng Chuan Tong Association’s hall in Kampung Paya here, for the forum titled “Political talk on Penang’s truth”, but both seats remained empty throughout.

      Guan Eng had this afternoon snubbed Wee’s invitation to the forum, which was held in the former’s parliamentary constituency of Bagan.

      Some 800 people turned up tonight at the forum, which featured MCA deputy president Wee Ka Siong and Barisan Nasional Strategic Communications (BNSC) deputy director Eric See-To, both of whom have spoken and commented extensively on the tunnel project.

      The talk was conducted mostly in Mandarin, interspersed with a little bit of English and Hokkien for the crowd, mostly comprising mainlanders.

      Both Wee and See-To presented their views on the tunnel project — views which have largely been reported in the media.

      Among others, Wee touched on how the state government had awarded such a major infrastructure project to an 82-day company, which was contrary to the state government’s claim previously that the special purpose vehicle (SPV) has a paid-up capital of RM4.5 billion.


      See-To, meanwhile, showed a widely circulated photograph of Guan Eng with a businessman who had been arrested by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) over an alleged RM19 million payout to halt the probe into the tunnel project.

      Wee had previously challenged Guan Eng to a debate on the issues concerning the tunnel-road project, to which the latter has refused, saying that he should instead be debating MCA’s number 1, president Liow Tiong Lai.

      The infrastructure project came under renewed scrutiny by the BN following a fresh probe by the MACC.

      Since then, the Penang government and BN had revived the issue, which was a hotly debated topic in Penang in 2013 and 2014.

      The 7.2km undersea tunnel will connect George Town’s Pangkor Road and Bagan Ajam in Butterworth. It is scheduled to begin in 2023.

      The three main roads stretch from Air Itam to the Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (5.7km), Tanjung Bungah to Teluk Bahang (10.53km), and Jalan Pangkor-Gurney Drive junction to Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (4.1km).

      Delete
    7. Ustaz Wan Shuki Wan Ismail ketika berkhutbah di masjid At Takwa Batu Enam baru baru ini ada berkata yang berbunyi: “ musuh dalam selimut”.

      Sebut sahaja musuh dalam selimut teringat penulis akan kata kata itu yang keluar dari mulut Datuk Dr. Harun Din.

      Beliau berkata, awas, musuh dalam selimut ketika membentang kertas kerja dalam ijtimak ulama Pas Pusat di Taman Malewar lama dahulu.



      Waktu itu memang ramai musuh dalam selimut dalam Pas. Sebab itu Datuk Dr. Harun Din yang bimbang, ingatkan agar berhati hati dengan para pemimpin yang jadi musuh dalam selimut.

      Sehubungan itu penulis pernah tulis surat kepada Presiden Pas ustaz Haji Fadzil Mohd Noor agar berhati hati dengan salah seseorang yang hendak di lantik sebagai setiausaha Agung Pas.

      Nasib baik tak jadi lantik.Dek tidak berhati hati sangat percaya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Kamaruddin Jaafar dilantik juga sebagai setiausaha agung yang jadi barah dalam Pas.

      Berkaitan dengan isu tersebut penulis ada tulis surat 7 muka surat kepada musysidul Am Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat agar awas dengan para pemimpin muda yang bukan lulusan pengajian Islam, dianggap berwibawa.

      Penulis sebut beberapa nama yang penulis pernah mesyuarat bersama dalam Lujnah penerangan pas pusat ketika Dr Daim Mariuk jadi ketua penerangan.

      Bukan semasa Pak Daim jadi ketua penerangan sahaja, malah waktu Haji Subky Latif, Datuk Halim Abdul Rahman dan Ustaz Azizan Razak.

      Penulis mengenali mereka, termasuk Mat Sabu,macam penulis mengenai ustaz Ustaz Datuk Harun Taib, ustaz Datuk Abu Bakar Chik Cikgu Datuk Mustafa Ali dan sering bersama sama dalam banyak siri pilihanraya kecil seluruh pelusuk tanah air, termasuk pilihanraya kecil di Sarawak.

      Malang sekali mereka ini didewa dewakan sehingga berjaya menjawat jawatan paling tinggi dalam parti, termasuk Mat Sabu menang timbalan presiden melalui perancangan licik puak musuh dalam selimut.

      Akhir sekali penulis dapat mengenali seramai 26 orang ahli jawatan pas termasuk yang dilantik sah jadi musuh dalam selimut.

      Sahih, sebab itu mereka yang kalah dalam muktamar agung tahunan tidak lama dahulu lari tubuh parti baru yang disebut sebut parti Islam sebenar oleh ustaz Ahmad Awang.

      Yang tak lari Husam Musa dan telah di pecat. Datuk Mahfuz Omar liat nak keluar, akhir keluar juga baru baru ini, manakala ADUN Batu Burok Dr Syed Azman syed Ahmad bersama sama dengan PAN belum keluar parti.Mungkin nak tunggu PRU 14 ini kot.

      Persoalan yang timbul sekarang ramai lagi ke musuh dalam selimut dalam pas kini.Mungkin ada tapi tak ramai macam sebelum ini.Ada tetap ada, kerana zaman Rasulullah SAW pun tetap ada yang munafik.

      Inilah cabaran untuk mendaulat undang undang Islam.Sebab, ada suara suara yang datang dari dalam parti pas yang berbunyi, umno tak akan tumbang jika pas tidak bersama pakatan harapan pada PRU 14 ini.

      Bermakna mereka mahu pas sertai pakatan harapan untuk bersama sama menumbangkan umno/BN pada PRU 14 nanti.

      Atas sebab inilah ustaz Wan Shuki Wan Ismail sebut dalam khutbahnya berhati hatilah dengan musuh dalam selimut, miskipun sudah ramai yang lari tubuh parti Islam baru, konon.

      Ingat, bahawa musuh musuh Allah, musuh Rasulullah SAW dan musuh Islam telah membina masjid Dira dahulu.

      Delete
    8. PAS mengambil pendekatan melalui pertimbangan aspek moral semasa menyokong Rang Undang-undang (RUU) Akta Antiberita Tidak Benar yang dibentangkan di Dewan Rakyat semalam.

      Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata langkah seumpama itu pernah dilakukan parti berkenaan di parlimen suatu ketika dulu.

      Katanya semasa kerajaan mencadangkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) PAS sendiri menyokong RUU berkenaan semasa ia dibentangkan pada 1957 ekoran keadaan negara dalam darurat dan berdepan ancaman komunis serta pelampau.

      Menurut anggota parlimen Marang berkenaan, ISA disalahgunakan oleh kerajaan, termasuk menjadikan ahli PAS sebagai mangsanya.

      "Namun dari sudut moral, PAS menyokong ISA demi keselamatan negara.

      “Begitu juga menghidupkan moral yang luhur dan mulia, kita menyokong Akta Antiberita Tidak Benar ini," katanya seperti dilaporkan harakahdaily hari ini.

      RUU Antiberita Tidak Benar diluluskan Dewan Rakyat semalam selepas mendapat undi majoriti, dengan 123 menyokong dan 64 membantah.

      Sebelas daripada 13 anggota parlimen PAS menyokong RUU berkenaan, manakala dua yang lain - Abdul Hadi (Marang) dan Nasrudin Hassan (Temerloh) tidak hadir.

      Nanti tak payah pinda

      RUU itu digubal bagi mengekang penyebaran berita palsu dan mewujudkan langkah-langkah pencegahan yang timbul daripada khabar yang tidak benar.

      Bagaimanapun RUU mengalami pindaan kecil pada fasal 4 dengan perkataan "diketahuinya" (knowingly) digantikan dengan perkataan "niat jahat" (maliciously).



      Pada fasal 5 pula, jumlah hukuman penjara dipinda daripada 10 tahun kepada enam tahun.

      Sebahagian besar pembangkang menganggap RUU berkenaan digubal bagi menutup mulut pengkritik kerajaan dan sebagai persediaan menghadapi pilihan raya umum (PRU) ke-14.

      Tidak seperti parti pembangkang lain, PAS yang beramal dengan gagasan politik matang dan sejahtera mengambil pendirian menyokong RUU berkenaan.

      Abdul Hadi berkata PAS menyokong RUU itu kerana banyak kesan positif yang boleh diperolehi daripadanya bagi memulihkan akhlak serta perangai media massa menyampaikan maklumat.

      Melihat kepada situasi pada hari ini, katanya, terlalu banyak perkara "bohong dan fitnah" disebarkan media massa khasnya di media sosial.

      Pada masa sama Abdul Hadi juga mengakui ada kemungkinan akta antiberita tidak benar itu nanti akan disalahgunakan juga kerana Umno beranggapan mereka akan kekal berkuasa selepas ini.

      "Tetapi PAS melihat dari aspek moralnya, wajib menyokong akta tersebut.

      "PAS (juga) melihat dari sudut pandang kesan positif bagi mendidik rakyat serta memberikan kemudahan jika PAS diberikan kemenangan (dalam PRU) tanpa perlu meminda, hanya melaksanakan saja," ujar beliau.

      Naib Ketua Kesatuan Ulama Islam Sedunia itu juga menegaskan PAS adalah satu-satunya parti yang tidak membenarkan maklumat fitnah disebarkan, berbeza dengan parti lain yang "boleh melakukan apa sahaja".

      “Mungkin (parti lain itu) akan terhalang tindakan mereka pada masa akan datang, maka kerana itulah mereka membangkang undang-undang tersebut dilaksanakan," katanya.

      Delete
    9. Sohibus Samahah Mufti Perak, Tan Sri Dato’ Seri Haji Harussani Bin Haji Zakaria ketika mengulas kenyataan “kalau saya Tuhan” yang dipertuturkan oleh seorang Ahli Parlimen yang tular sebelum ini berkata sesiapa saja yang bercakap beliau boleh menjadi Tuhan adalah orang yang bodoh kerana mana boleh seseorang manusia berfikir menjadi Tuhan, sedangkan mereka adalah manusia ciptaan Tuhan.

      Menurut SS Mufti Perak lagi, manusia adalah makhluk ciptaan Tuhan yang tidak mungkin boleh diangkat menjadi Tuhan. Maka dengan itu tidak terdapat istilah “kalau” untuk seorang manusia menjadi Tuhan.

      “Makna itu sesuatu yang orang cakap “orang yang bodoh”, dia mana boleh kalaukan menjadi Tuhan. Tuhan tidak akan ada sama dengan manusia ini, tidak boleh jadi “kalau” dia tu, dia makhluk Allah, Tuhan jadikan dia, macam mana dia hendak naik ke atas sampai jadi Tuhan?” SS Mufti Perak turut menegaskan bahawa individu yang melontarkan ucapan sebegitu tidak layak menjadi pemimpin.

      “Ini satu ucapan yang bodoh, itu sahaja boleh jadi pertimbangan bahawa orang yang bodoh macam ini tidak boleh dilantik menjadi pemimpin kerana bodoh.”

      Memetik sumber dalama berkata, SS Mufti juga menggesa Ahli Parlimen itu untuk bertaubat kerana ucapannya itu adalah sesuatu yang berbentuk syirik dan mewajibkannya bertaubat.

      “Kenyataan itu merosakkan aqidah, maknanya dia sudah menyamakan taraf Tuhan dengan dia, dia pun boleh jadi Tuhan. Maknanya Allah itu dilantik menjadi Tuhan, kalau tidak dia pun boleh, begitulah maknanya.”

      Justeru, perbuatan itu adalah perbuatan syirik kepada Allah S.W.T seperti yang dikatakan SS Mufti dan wajib bertaubat dan mengucap dua kalimah syahadah bagi sesiapa yang menyamakan dirinya dengan tuhan.

      Delete
    10. Lebaimodern...first time baca nama nmpk mcm lesbian modern..hahahaha..sorry..klu geng2 kopipies ni mmng dlm otak cuma ada taik...x dpt berfikir dan mencakna idea n hujah sendiri...penat nk baca fakta auta (baca sampah)

      Delete
    11. Addin: Presiden PAS Hentam Umno BN?
      www.addindeen.com/2017/12/presiden-pas-hentam-umno-bn.html

      Dec 14, 2017 - Presiden PAS Hentam Umno BN? "Ia tidak mengira yang bergaji atau bekerja sendiri juga menghadapi bebanan yang sama. Lebih malang kalangan penduduk bandar dan pinggir bandar. Semakin besar bandar yang dinaik taraf khususnya apabila disebut Bandar Raya, semakin berat bebanannya.

      Delete
    12. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      PAS: Umno tak hentam kami sebab tiada modal - Malaysiakini
      https://www.malaysiakini.com/news/397738

      Oct 9, 2017 - Ketika Umno berkata mereka bertanggungjawab dengan tidak menghentam kerajaan negeri, PAS pula bagaimanapun tidak melihat begitu. Setiausaha PAS Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata kenyataan pimpinan Umno negeri sebaliknya kehabisan modal. "Mereka dah hentam sokmo ...

      Delete
    13. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Aku dah cakap, kau kopipes, aku pun kopipes, tapi siap dengan link nya, nak tunjuk betul nya apa yang di kata:

      PAS: Umno tak hentam kami sebab tiada modal - Malaysiakini
      https://www.malaysiakini.com/news/397738

      Oct 9, 2017 - Ketika Umno berkata mereka bertanggungjawab dengan tidak menghentam kerajaan negeri, PAS pula bagaimanapun tidak melihat begitu. Setiausaha PAS Kelantan, Datuk Che Abdullah Mat Nawi berkata kenyataan pimpinan Umno negeri sebaliknya kehabisan modal. "Mereka dah hentam sokmo ...

      Delete
    14. Budaya politik tidak matang atau kebudak-budakkan terserlah menjadi amalan dalam Pakatan Harapan (PH) yang diketuai DAP.

      Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Datuk Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali at-Takiri berkata, hal itu terbukti apabila PH mendakwa penerimaan Pas terhadap Rang Undang-Undang (RUU) Anti Berita Tidak Benar 2018 sebagai menyokong BN.
      Beliau berkata, kayu ukur yang digunakan sangat dangkal, kerana Pas menyokong akta baharu digubal itu disebabkan ia selaras dengan Islam.

      "Ini politik kebudak-budakkan, politik manipulasi fakta bertujuan mencipta persepsi jahat dan kebencian, sangat malang apabila Malaysia memiliki ahli politik yang berfikiran sebegini.

      "PAS menyokong RUU ini kerana Islam haramkan penyebaran berita palsu yang hari ini menjadi makanan ahli politik terutamanya daripada PH," katanya dalam status yang dimuat naik di akuan Facebook beliau, hari ini.

      Mohd Khairuddin selanjutnya mempersoalkan berkenaan Akta AIIB (Bank Pelaburan Infrastruktur Asia) dan Akta 164 yang disokong PH sedangkan Pas pula menentang kerana menyentuh kedaulatan Mahkamah Syariah dan hukum Islam.

      Menurutnya, apa sahaja bercanggah dengan Islam pastinya ditolak oleh Pas dan sebaliknya akan menyokong sesuatu akta berasaskan prinsip Islam.

      "Sebab itu Akta AIIB Pas tolak kerana memperakui sistem riba sebagai asas bank itu, namun tindakan PH menyokong kedua-dua akta tersebut, adakah menandakan mereka boleh bersekongkol apabila selaras dengan nafsu serta keinginan mereka?

      Delete
    15. Minggu ini semakin ramai ahli Umno serta PKR meninggalkan parti lama dan menyertai PAS.

      Hari ini seramai 70 ahli Umno dan 30 ahli PKR menyerah borang menyertai PAS kepada Timbalan Mursyidul Am, Ustaz Dato' Bentara Kanan Ahmad Yakob.

      Mereka diketuai mantan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP), Rawi Mohd Noor dari Dun Nengiri.

      Beliau berkata hasratnya menyertai PAS tercetus apabila melihat keprihatinan dan komitmen parti itu berterusan berjuang memartabatkan Islam sebagai agama rasmi negara.

      Katanya, Umno dan Barisan Nasional tidak lagi mampu untuk memperjuangkan nasib orang Melayu.

      “Jauh sekali untuk memartabatkan agama Islam berdasar situasi yang berlaku sejak kebelakangan ini.

      "Kehadiran kami petang ini hanya mewakili ratusan lagi ahli Umno bahagian Gua Musang yang bakal keluar Umno dalam masa terdekat,"

      Delete
    16. Kenyataan terbaharu Setiausaha PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail berkenaan keengganan DAP menggunakan logo lain selain ‘Roket’ mengesahkan parti itu merupakan penghalang utama terhadap idea Pakatan Harapan (PH) menggunakan satu logo bagi menghadapi PRU 14.

      Ia juga turut mengesahkan tindakan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) tidak dapat meluluskan pendaftaran PH sebagai satu parti rasmi yang meggunakan satu logo adalah tepat.

      Saifuddin Nasution semasa berucap di salah satu Pusat Daerah Mengundi (PDM) dalam DUN Taboh Naning, Parlimen Masjid Tanah Melaka semalam mendedahkan ketiga-tiga parti kompenan PH iaitu, PKR, PPBM dan Amanah bersetuju untuk menggunakan logo Keadilan sebagai satu logo dalam menghadapi PRU 14.

      Bagaimanapun langkah itu kurang dipersetujui DAP kerana bimbang akan mengelirukan pengundi Cina yang selama ini hanya mengenali logo Roket ketika mengundi.

      Ini bermaksud, apa-apa logo sama ada ada yang lama atau baharu selain daripada Roket akan memberi kesan negatif pengundi Cina terhadap DAP.

      “Hari Selasa (esok) nanti akan ada dua kemungkinan, pertama pengumuman tiga parti (PKR, Amanah dan PPBM) bersetuju mengguna satu logo (PKR) dan dikecualikan DAP kerana alasan-alasan yang tertentu.

      “Atau, kalau esok malam (Isnin) keputusan CEC pusat (DAP) bersetuju maka hari Selasa, pengumuman itu akan sebut empat parti menggunakan satu (logo),”kata Saifuddin.

      Selanjutnya, sila baca “PRU 14 : Kecuali DAP, Tiga Parti PH Setuju Guna Logo PKR – Saifuddin Nasution”

      Pendedahan Saifuddin Nasution itu bukan perkara baharu kerana perkara sama pernah didedahkan oleh bekas Naib Pengerusi DAP Tunku Abdul Aziz Ibrahim sejak dua tahun lepas.

      Tunku Abdul Aziz berkata logo Roket merupakan simbol kekuatan DAP terhadap komuniti pengundi Cina, jika menggunakan logo lain, parti itu berisiko kehilangan sebahagian undi daripada kaum tersebut.

      “Saya rasa DAP memang tidak bersetuju kerana DAP sudah mempunyai identitinya. Orang Cina yang menyokong parti itu, kalau diletak logo baru, saya rasa mereka tak boleh terima kerana sokongan mereka kepada DAP.

      “Tapi bila bercampur, saya rasa barangkali sokongan itu hilang,” kata Tunku Aziz.

      Tambahnya, tujuan utama DAP menyertai mana-mana gabungan pembangkang adalah untuk mendapat undi tambahan daripada komuniti masyarakat Melayu-Islam.

      “Kita tahu DAP punyai agenda, jadi bila bekerjasama dengan PAS (menerusi Pakatan Rakyat sebelum ini), dengan PKR, (adalah) untuk mendapatkan undi Melayu.

      “Bagaimana nak bekerjasama kerana lain parti, lain agenda,” katanya lagi.

      Pada 23 Mac lalu, Ketua Pengarah RoS, Surayati Ibrahim berkata pendaftaran PH sebagai satu parti tidak dapat diproses berpunca daripada PPBM satu daripada parti komponen yang menyertai pakatan itu, belum menjawab dan menyerahkan semua maklumat dan dokumen sepertimana dinyatakan dalam notis mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1966.

      “Dengan ini Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (RoS) mengesahkan bahawa pendaftaran Pakatan Harapan buat masa ini masih tidak dapat diproses,” katanya dalam kenyataan.

      Pada 9 Mac lepas, RoS dilaporkan mengeluarkan satu notis mengikut Seksyen 14 (2) Akta Pertubuhan 1996 kepada PPBM yang mengkehendaki parti itu menjawab dan menyerahkan maklumat serta dokumen kepada jabatan berkenaan.

      Notis 14 (2) adalah suatu notis merujuk kepada perkara yang diarahkan oleh RoS untuk mengemukakan minit-minit mesyuarat cawangan, bahagian dan pusat serta perihal penyata kewangan parti.

      PH menghantar permohonan pendaftaran pada Julai tahun lepas.

      Delete
    17. MASIHKAH KAU INGAT?... Sewaktu memecat Anwar Ibrahim 30 tahun lalu, Mahathir Mohamad ada segala kuasa, maklumat dan jentera untuk memastikan beliau buat keputusan yang betul tepat.

      Ia berlaku pada 2 September 1998, genap dua hari sahaja selepas Pulau Pinang, negeri Anwar sendiri; bergembira jadi tuan rumah acara perarakan Hari Kebangsaan peringkat nasional ketika itu yang digilirkan mengikut negeri.

      Malangnya keceriaan itu berakhir tidak sampai 48 jam apabila Mahathir sebagai perdana menteri dan menteri dalam negeri pada waktu tersebut, bertindak secara zalim memecat timbalannya di ibu pejabat UMNO di ibu negara.

      Akibat peristiwa tidak diduga itu, Anwar yang cuma selangkah menjadi ketua kerajaan bertindak balas melancarkan gerakan Reformasi dengan laungan Undur Mahathir Negara Okay yang diambil daripada akronim UMNO sendiri

      Ironi hari ini Mahathir yang hampir berusia 100 tahun itu tiba-tiba berubah langsung dengan mengaku silap pecat Anwar kira-kira tiga dekad lalu. Kenapa sekarang dan bukan sewaktu masih bersama UMNO mencetuskan misteri!

      Dengan segala akses dan kuasa mendapat maklumat pada ketika itu, beliau mendakwa konon boleh membuat satu keputusan politik yang salah sehingga menyebabkan kekecohan seluruh negara dan mengaibkan keluarga Anwar.

      Jadi apakah kemungkinan untuk Mahathir yang tidak punya apa-apa akses, dikelilingi mereka yang tiada maklumat dan pasukan perisikan boleh buat keputusan betul mengenai pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini?

      Mustahil!

      Yang tidak mustahil ialah Mahathir sekali lagi akan mengejutkan negara apabila partinya kalah dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang. Mahathir adalah sesumpah politik yang boleh berubah warna ikut keperluan politiknya.

      Hari ini beliau menyalahkan polis konon punca beliau memecat Anwar. Esok siapa lagi orang sekelilingnya akan menjadi mangsa kambing hitam untuk dipersalahkan pula? Pendek kata semua orang salah, beliau sahaja betul.

      Ketika itu tidak mustahil beliau berbaik semula dengan Najib dan mendakwa perjuangannya hari ini salah kerana ditipu Muhyiddin Yassin, Shafie Apdal, Sarawak Report dan usahawan-usahawan Cina yang rapat dengan beliau.

      Mahathir sanggup berbuat apa sahaja demi mencapai matlamat peribadinya. Mengaku silap memecat Anwar lebih 30 tahun lepas bukanlah satu-satu tindakan terakhir beliau dan ini juga bukan yang pertama. Percayalah!!!

      Delete
    18. Hello Lobai moden ...berhentilah buat seketika bercerita pasal Parti Anak Setan tu .

      Tu Budin telah membawa satu topic serius yang berhubung kait dengan kelansungan hidup rakyat serta mertabat Negara ini . Kamu dok ayik syok 'copy~paste" cerita Parti Ajaran Sesat . Apa kamu ingat , untuk hidup di dunia ini cukup dengan dengar azan saja serta pergi sembahyang ???

      Delete
    19. Pas diasuh untuk tidak menyebarkan fitnah, sebaliknya Pas yang kerap terkena fitnah termasuk fitnah dan tuduhan dari DAP.

      Setiausaha Agong Pas, Datuk Takiyuddin Hassan menjelaskan, Rang Undang-undang (RUU) Akta Antiberita Tidak Benar yang diluluskan di Dewan Rakyat semalam tepat pada masanya.

      Katanya, pembentangan akta berkenaan kena pada masanya daripada tiada satu akta yang menghalang penyebaran fitnah dan berita palsu bahkan Pas juga sudah mengkaji akta berkenaan, yang sewajarnya dilaksanakan oleh mana-mana pihak yang menjad kerajaan.

      “Kita nak beritahu, sepanjang masa ini apa sahaja keputusan yang pas buat kita tidak bergantung kepada DAP, samada DAP sokong ke tidak sokong ke, kita tidak sokong persempadanan, kenapa dia tidak kata kita sekali dengan UMNO.

      "Persempadanan Pas tidak sokong, DAP pun tidak sokong, kenapa dia tidak komen, Akta ini adalah akta yang kita kaji sendiri, satu benda yang wajar yang dibuat oleh sesiapa pun yang mejadi kerajaan” katanya di sini petang tadi.

      Beliau berkata demikian ketika diminta memberikan reaksi berhubung kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menyatakan rasa terkejut dengan tindakan pas menyokong RUU Antiberita Tidak Benar 2018 yang lulus di Dewan Rakyat semalam.

      Lim juga mempersoalkan pendirian Pas ketika ini yang di lihat seolah-olah menyokong kerajaan dan juga Umno

      Menurut Takiyuddin lagi, dalam perbahasan akta berkenaan Pas hanya menekankan supaya akta ini dikuatkuasakan secara yang sepatutnya, tiada penyalahgunaan.

      “Pada dasarnya akta ini kita terima, sebagai sesuatu yang perlu. Apabila keadaan memerlukan kepada kawalan berita-berita yang tidak boleh dikawal” katanya.

      “Pendirian Pas juga kita tidak dibenarkan membuat fitnah kepada orang lain, setakat ini, kita tidak ada lagi lah, melalui media masaa atau media sosial yang Pas ini membuat fitnah atau tuduhan kepada mana-mana pihak, yang keduanya, Pas menjadi mangsa yang cukup banyak kepada fitnah-fitnah yang tidak berasas, termasuk DAP sendiri, yang banyak membuat fitnah terhadap Pas”.

      Beliau turut menyifatkan DAP sudah mulai takut pada bayang sendiri dengan menuduh Pas bukan lagi sebuah parti pembangkang.

      Bagi Pas tegasnya kandungan Akta berkenaan adalah langkah pencegahan, sebagai contoh orang yang difitnah melalui media sosial dan sebagainya, boleh pergi ke mahkamah, buat permohonan sebelah pihak dengan bukti-bukti dan laporan polis serta kandungan fitnah itu, dan pada masa sama, mahkamah boleh meminta orang yang buat fitnah itu menghapuskan penyiaran tersebut.

      Delete
    20. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      (PAS) Tak pasal hentam BN | Harian Metro
      https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2015/.../tak-pasal-hentam-bn

      Mar 17, 2015 - Bachok : “Kenapa (PAS) nak hentam UMNO, Barisan Nasional (BN) sedangkan kita bukan parti bertanding. Patut rujuk Bebaslah, bukan UMNO,” kata Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed, semalam. Beliau menegaskan demikian berikutan tindakan PAS yang masih ...

      Delete
    21. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      BN KESAL PAS TERUS HENTAM PUSAT - watan-online.com
      watan-online.com/bn-kesal-pas-terus-hentam-pusat/

      Nov 20, 2017 - Barisan Nasional (BN) negeri kesal dengan sikap kerajaan Pas Kelantan yang berterusan menghemtam Kerajaan Pusat meskipun pelbagai bantuan dan pembangunan telah disalurkan. Pengerusi BN negeri, Datuk Seri Mustapa Mohamed, berkata setiap kali sidang Dewan Undangan Negeri (DUN), ...

      Delete
    22. Seramai 60 orang ahli UMNO, termasuk pimpinan cawangan dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Nenggiri, Gua Musang, menyertai Pas hari ini atas alasan kecewa dengan parti itu.

      Mereka termasuk Ketua Wanita UMNO Cawangan Setar Baru Khadijah Samat, Ketua Pemuda Cawangan Setar Baru Mohd Sohaimi Razali dan AJK Cawangan Setar Baru Abdullah Samat.

      Majlis penyerahan borang penyertaan menjadi ahli Pas diserahkan kepada Menteri Besar Datuk Ahmad Yakob di kediaman rasmi beliau di sini petang ini.

      Turut menyertai mereka ialah 30 ahli PKR Gua Musang diketuai Ketua Ranting PKR Ladang SEDC Wan Mohd Emran Wan Zulkifli dan Ketua Ranting PKR Kampung Baru Setar Hassan Idris.

      Mereka mendakwa, kumpulan itu merupakan pelopor kerana lebih ramai ahli UMNO dan PKR di kawasan mereka akan turut mengambil langkah bersama dalam perjuangan Pas Kelantan mempertahankan kerajaan negeri pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

      Mereka juga mengakui kecewa melihat UMNO yang didakwa sudah lari dari perjuangan, serta sikap pemimpinnya yang dilihat lebih mementingkan diri dari membela nasib orang Melayu.

      Pada Jun tahun lalu, kerusi DUN Nenggiri diisytiharkan kosong berikutan penyandangnya Datuk Mat Yusoff Abdul Ghani dari Barisan Nasional hilang kelayakan sebagai wakil rakyat selepas diisytiharkan muflis.

      Delete
    23. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Punca Pas 'diceraikan' 1977 - Utusan Malaysia Online
      ww1.utusan.com.my/utusan/Rencana/.../Punca-Pas-diceraikan-1977

      Menyelusuri fakta-fakta sejarah itulah, satu rumusan perlu difikirkan apakah benar kerajaan Barisan Nasional (BN) telah 'menganaktirikan' Pas suatu ketika dulu.

      Atau adakah Pas sebenarnya yang 'angkat kaki' dari kerajaan BN pada 1977 ekoran 'sifat tikam belakang'nya terhadap BN.

      Delete
    24. ASSALAMUALAIKUM dan salam sejahtera.

      MELETOP!!!! Najib yang suka bertangguh akhirnya TERKANTOI dgn strategi memakan diri...!!!

      AKIBAT SIBUK NAK SEKAT DAN HARAMKAN PARTI ORANG, PARTI NYA SENDIRI IAITU UMNO RUPA2NYA DAH NAK MATI.

      ORANG UMNO TENTU LEBIH FAHAM DAN TAHU PERLEMBAGAAN PARTI KERAMAT MEREKA. YER LAH, PARTI PPBM MEREKA TAHU TAKKAN PARTI SENDIRI MEREKA TAK TAHU.

      UNTUK PERINGATAN, Pemilihan MKT UMNO tidak boleh melebihi 18 April 2018 setelah ditangguhkan selama 18 bulan. Pemilihan TERDAHULU sepatutnya dibuat sebelum 19 Okt 2016 setelah kali terakhir dibuat pada 19 Okt 2013...tetapi pemilihan 2016 telah di tunda. Kegagalan melaksanakan pemilihan pd tahun ini sebelum 18 Feb boleh menyebabkan Umno di HARAM kan. INI ADALAH MENGIKUT PERLEMBAGAAN UMNO!!!

      Pengharaman Umno akan menyebabkan Presidennya TIDAK LAYAK dilantik menjadi Perdana Menteri. - (rujuk pengharaman Umno 1988 yg menyaksikan MCA memangku jawatan PM sehingga Umno Baru sah ditubuhkan).

      Strategi menangguhkan pemilihan parti akhirnya MENJADI PERANGKAP MEMAKAN DIRI dI sebalik ketakutannya membubarkan parlimen bagi mengadakan pilihanraya umum. ALLAH MAHA KAYA.

      SEKARANG UMNO HANYA ADA beberapa hari sahaja lagi untuk menyelesaikan masalah parti keramat (reput) mereka yg mungkin mereka sendiri tidak sedar. Melakukan persidangan pemilihan cawangan yang berjumlah lebih 21 ribu cawangan, pemilihan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri peringkat bahagian dan pusat, seterusnya pemilihan peringkat bahagian dan MKT yg diadakan serentak.

      NAJIB DAN MENTERI2 NYA MUNGKIN TERLUPA ATAU BUAT2 LUPA? AKIBAT SIBUK NAK SEKAT PARTI ORANG, PARTI SENDIRI BAKAL HARAM TIDAK LAMA LAGI. ADAKAH MACAI2 DAN PEMAKAN DEDAK UMNO AKAN MENYALAHKAN PEMBANGKANG KHUSUSNYA PAS, PKR, DAP, PPBM DLL DALAM KEMELUT YG BAKAL UMNO HADAPI INI? MANA NAK BUAT DULU, PRU 14, ATAU PEMILIHAN PARTI SENDIRI.

      HARAP2 ROS AKAN BUKA MATA AKAN KES INI. KALAU PERLU HARAMKAN UMNO HARAMKAN SAJA KERANA TERANG2 MEREKA TIDAK IKUT PERLEMBAGAAN MAKA ROS WAJIB BUAT. Jika ROS boleh bertegas dgn PPBM BERSATU kenapa pula standard yg sama tidak boleh di guna pakai terhadap Umno?

      SEDARKAH AHLI2 UMNO BAHAWA Cawangan Umno di tempat2 mereka dan seluruh negara TELAH luput pada 28 Feb 2018?

      Delete
    25. This comment has been removed by the author.

      Delete
    26. lebaimoron @ Kojolla @ Geng Najib @ dll,

      Kau kta, "PENGGANTINYA. IA BUKAN DARI PPBM BERSATU!!! AKAN MUNCUL SEBUAH PARTI TERAS ISLAM DAN MELAYU YANG AKAN MENERAJUI MALAYSIA"

      Kau maksud PAS? Awat tak berani sebut pun nama PAS? Kau tak confiden ye? Jauh dari konfiden, bau pun tarak, lebai moron.

      "NANTIKANLAH.. JANJI ALLAH ITU BENAR...." Siapa kata? Kau kata? Di mana ada kata begitu? Kau mengarut lah.

      Memang lah kau kata INSYAALLAH. Sebab makna istilah itu ia lah "jika di izinkan Allah, kehendak Allah." Tapi aku rasa Allah tak izinkan. Sebab korang PAS tarak sapa nak sokong. Bukan Melayu takut Hudud PAS. Melayu Umno pun bosan sebab korang ada tikam belakang dulu - masa cabut keluar dai Umno dulu. Tak gitu?

      Delete
    27. Struktur sebuah parti politik bermula dari yuran keahlian. Sekiranya ahli tidak membayar yurannya maka keahliannya terluput... Dalam kes Umno oleh kerana yuran tahunan keahliannya telah dimansuhkan maka semua ahli yang masih berada di dalam senarai mempunyai hak ke atas parti.

      Struktur kedua adalah cawangan... Kali terakhir cawangan Umno seluruh negara mengadakan mesyuarat agung pemilihannya adalah pada 15 Julai hingga 30 Ogos 2013... Cawangan² wajib mengadakan pemilihan setelah 3 tahun... Pada tahun 2016, MKT Umno telah menangguhkan pemilihan semua peringkat untuk 18 bulan, tempoh maksima yang dibenarkan oleh perlembagaan parti.

      Tempoh 18 bulan bagi peringkat cawangan bakal berakhir pada 28 Febuari 2018 IA TELAH PUN BERLALU.

      Pada hari Khamis ini 1 HB MAC 2018, semua cawangan Umno seluruh negara TELAH luput KALAU PUN BUKAN LAGI HARAM.

      Tanpa cawangan, parti Umno umpama hantu penanggal yang tidak jejak kaki ke tanah. INI BERMAKSUD BADAN, KAKI DAN TANGAN SUDAH TIDAK ADA, YANG TINGGAL ADA HANYA KEPALA. BEGITU PUN KEPALA JUGA TAK PUNYA HAYAT DAN NYAWA YANG LAMA. IA AKAN TAMAT APRIL INI..!!!

      MAKA MUNGKIN AKAN BENAR KAH kata2 orang tua dahulu tentang TEORI R.A.H.M.A.N?
      Kata mereka ini yg sebahagiannya telah lama pergi mengadap Ilahi , tunjang kepada hayat UMNO adalah kepada nama Almarhum Tunku Abd. RAHMAN, Perdana Menteri Malaysia yg pertama. RAHMAN itu sendiri adalah nama dan sifat ALLAH yg bermaksud PENGASIH@MENGASIHI. Umno di tubuhkan atas airmata dan keringat rakyat, lalu ia terbina dari zaman ke zaman menjadi besar, mewah, gah dan berjaya.

      Namun lama kelamaan atas nikmat yg Allah kurni akan kpd Umno telah menjadikan pemimpin2 nya lalai dan lupa akan amanah yg telah Allah letakkan di bahu mereka. Kesombongan dan keangkuhan pemimpin mereka menjadi kan Umno itu bukan lg milik rakyat yg di naungi dgn sifat pengasih dan mengasihi.

      Kesombongan pemimpin2 mereka menjadi kan mereka lh raja dan rakyat itu hamba. Kalau dulu Umno lah suara rakyat tetapi hari ini Umno adalah suara pemimpin dan ketua mereka dan rakyat mesti mendengar kata. Kata2 dan amanat mereka sahaja lh yg benar dan rakyat ridak boleh mempertikaikannya.

      Penyokong2 dan ahli mereka begitu percaya serta taksub dgn amanat pemimpin mereka. Hinggakan kepercayaan terhadap amanat pemimpin melebihi dari kepercayaan amanat Allah dan Rasulnya. Namun mereka tetap tidak sedar kerana menganggap hanya parti dan pemimpin mereka sahajalah yg benar. Mereka mabuk dalam kemewahan. Sampai di suatu masa pemimpin2 mereka tidak lagi boleh di tegur.

      Pemimpin2 mereka menjadi sangat berkuasa yg ada kalanya menyalahi hukum Allah. Agama di permainkan dan menjadi alat utk berkuasa. Maka di saat itulah UMNO sudah hilang sifat pengasih yg mengasihi rakyatnya. Maka benarlah kata mereka 'N' yg terakhir pada nama RAHMAN adalah pemimpin terakhir Umno yg akan mematikan Umno. Teori R.A.H.M.A.N sedang melalui pasa2 terakhir hayatnya dan NAJIB adalah penamatnya. ADAKAH NAJIB DAN MENTERI2NYA MASIH MEMPUNYAI SIFAT MENGASIHI RAKYAT?

      ADAKAH ORANG UMNO BELUM SEDAR? Ingatlah, bahawa setiap sesuatu itu adalah datang dari Allah dan Allah berhak untuk mencabutnya pada bila2 masa tanpa kita sedari. Allah telah memberikan amanah kepada pemimpin2 Umno, dan di bawah kepimpinan Najib, hampir keseluruhan pemimpin2 dari bawah, bahagian, negeri hinggalah kpd menteri, mereka2 ini telah sama2 bersubahat mengkhianati amanah yg telah di beri. Mereka khianat dan hanya mementingkan kelompok dan diri sendiri. Nantikanlah pembalasan dari Allah.

      Di pihak rakyat, BERSEDIALAH KITA UNTUK MENERIMA PENGGANTINYA. IA BUKAN DARI PPBM BERSATU!!! AKAN MUNCUL SEBUAH PARTI TERAS ISLAM DAN MELAYU YANG AKAN MENERAJUI MALAYSIA

      NANTIKANLAH.. JANJI ALLAH ITU BENAR....INSYAALLAH.

      TOLONG VIRALKAN RAMAI2 KHUSUSNYA KEPADA ORANG2 UMNO.

      #TungguKEBANGKITANNYA.
      #UP

      Delete
    28. Sejak akhir-akhir ini, calon Perdana Menteri Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir Mohamad menerusi ceramah-ceramahnya banyak membuat kenyataan tidak munasabah selain banyak berimaginasi berbanding memberikan fakta.

      Terbaru, Pengerusi PPBM itu menyatakan Menteri Besar Kedah Datuk Seri Ahmad Bashah mahu menjual tiga buah pulau kepada negara China namun tidak tahu apakah nama tiga pulau yang bakal dijual itu.

      Bimbang terhadap kedudukan mental pemimpin berusia 93 tahun itu, Pengerusi Empirical Malaysia merangkap bekas Ketua Srikandi PPBM, Anina Saadudin berkata samaada Dr Mahathir masih sihat dan mampu berfikir seperti sewaktu menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun sebelum ini.

      “Hati saya merasa tidak sedap sejak akhir-akhir ini apabila Dr M kerap membuat kenyataan yang tidak lagi berbunyi seperti MAHATHIR. Aspek penilaiannya dan pertimbangan kewajaran Dr M kerap membingungkan.

      “Sesekali saya terfikir apa sebenarnya yang berlaku kepada Dr Mahathir hari ini.

      Tambahnya, Dr Mahathir yang selama ini bercakap berdasarkan fakta lebih gemar membuat andaian dan imaginasinya sendiri.

      “Maafkan saya, ianya sudah seperti seorang datuk yang cuba menghiburkan cucu-cucunya. Saya bukan memperlehkan beliau tetapi anda nilaikan lah sendiri.

      “Beliau juga kerap melakukan “slapstick joke” ketika berucap dengan mengejek dan melakunkan watak-watak tertentu yang membawa kepada gelak ketawa hadirin.”

      Justeru, beliau memetik kenyataan yang dilemparkan oleh rakan-rakan Pakatan Harapan kepada Dr Mahathir sebelum ini “Adakah Mahafiraun kini telah bertukar menjadi Maharajalawak?”

      Soalnya, adakah ini watak yang cuba dipertontonkan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri Pakatan Harapan dan adakah ini legasi yang mahu ditinggalkan sekiranya beliau sudah tiada lagi?

      - Selain mahalawak, rasanya MAHAJAHIL juga sesuai dengan dirinya 93 tahu tapi masih jahil tentang asas-asas Islam...

      Delete
    29. Go back to topic, silly boy.....!!

      Due to time constraint, I'll make it short & clear that ECRL has no tangible & intangible benefit to Bumiputeras & the entire nation but only of Najib's mark-up RM25 billion thievery/cheating.

      ECRL project has to go to the drain....!!

      Delete



    30. KAMI DENGAN RENDAH DIRI.MENJEMPUT


      TUANNHAJI KORUP.LEBAI MODEN

      BERSAMA

      TUAN GURU ABDUL HADI AWANG

      KE KELAB MALAM JALAN IMBI HIDANGAN DATO KETUA BAHAGIAN UMNO


      MENJAMAH SELERA


      SUSU UNTA ASLI DARI MAKKAH MAKARAMMAH BERSAMA SAMA

      DENGAN ALKOHOL KANDUNGAN 0%


      DAN PELAYAM BAR YG SEMUANYA MENUTUP AURAT



      HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA



      JOMMLA LEBAI BELIT AJAK HADI MODEN KAWAN UMNO JOIN



      KITA MINUUUUUMMMM DULUUU


      Delete
    31. Pas menyifatkan DAP takut dengan bayang-bayang sendiri apabila mempersoalkan tindakan parti itu menyokong Rang Undang-Undang (RUU) AntiBerita Tidak Benar 2018.

      Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, tidak pelik bagi Pas untuk menyokong perkara tersebut memandangkan dasar Pas adalah tidak membuat fitnah kepada mana-mana pihak, walaupun Pas adalah parti yang sering kali menjadi mangsa fitnah musuh-musuh politiknya.

      “Pas menjadi mangsa yang cukup banyak kepada fitnah-fitnah yang tidak berasas, termasuk DAP sendiri. Mungkin betul ia (DAP) takut pada bayang sendiri. Undang-undang ini tidak boleh diambil untuk perkara yang menguntungkan kita sahaja, ini adalah untuk semua. Dan bagi Pas, kandungan akta ini sendiri juga sebagai langkah pencegahan.


      “Contohnya seseorang yang difitnah melalui media sosial dan sebagainya, dia boleh pergi ke mahkamah, buat permohonan sebelah pihak dengan bukti-bukti laporan polis dan kandungan fitnah itu. Mahkamah boleh minta orang yang buat fitnah itu untuk hapuskan penyiaran tersebut.

      “Kalau orang itu tidak buang, maka orang itu melakukan satu kesalahan. Maka ini satu langkah yang baik untuk kawal fitnah yang semakin berleluasa dalam masyarakat kini. Bagi saya, ia adalah 'timely', sudah sampai masanya. Ada undang-undang yang kawal,” katanya kepada media selepas hadir menyaksikan majlis penyerahan borang keahlian BN Nenggiri kepada Pesuruhjaya Pas Negeri, Datuk Ahmad Yakob, di sini.

      Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Lim Guan Eng yang terkejut dengan tindakan Pas menyokong RUU tersebut, selain mempersoalkan adakah Pas sebuah parti sekongkol BN dan menyokong RUU yang dianggap mencabuli hak asasi manusia.

      Delete
    32. Pembangkang seperti mahu mengajar rakyat menjadi pemfitnah dan menyebarkan berita palsu apabila mereka mengecam keputusan Dewan Rakyat meluluskan Rang Undang-undang Anti Berita Tidak Benar, semalam.

      Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata, tindakan wakil rakyat pembangkang yang menentang usul di bawah Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said itu telah menyerlahkan sikap sebenar pembangkang seolah-olah mahu 'menghalalkan' penularan berita tidak benar terutamanya di media sosial.

      "Tujuan kerajaan membentangkan RUU itu adalah bagi mencegah penularan pelbagai berita palsu sama ada membabitkan pentadbiran, sosial dan sebagainya.


      "Dalam masa sama RUU berkenaan juga untuk mendidik rakyat supaya lebih bertanggungjawab dalam menerima dan meneliti sebelum menyebarkan sebarang berita yang tidak ada kesahihannya.

      "Tapi sikap pembangkang ni lain macam sikit, bila kita nak didik masyarakat benda yang elok, mereka pula nak menongkah arus," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

      Jelas beliau yang juga Ahli Parlimen Pulai, tuduhan tidak berasas yang menuduh kerajaan sengaja membentangkan RUU itu menjelang PRU14 kerana mahu cari kemenangan mudah adalah satu lagi bentuk berita tidak benar.

      Nur Jazlan berkata, pelaksanaan RUU tersebut adalah untuk menghentikan sebarang jenis berita palsu sama ada yang dilemparkan terhadap kerajaan dan juga pembangkang supaya ia tidak mencetuskan persepsi negatif rakyat kepada pihak yang dituduh.

      "Akta itu bukan untuk melindungi kerajaan saja, tetapi undang-undang yang digubal adalah untuk melindungi semua pihak tak kira pembangkang, rakyat mahupun negara kita sendiri.

      "Bila wujudnya akta berkenaan dalam era digital ini, sebarang penyebaran berita tidak benar yang boleh menggugat kestabilan negara dan keharmonian masyarakat dapat dibendung," katanya.

      Ujarnya, sudah tiba masanya negara mempunyai satu akta khusus untuk mencegah jenayah siber seumpama ini sebelum ia merebak menjadi barah yang boleh merosakkan negara dan rakyat.

      Nur Jazlan berkata, semua pihak sepatutnya menyokong usaha kerajaan ini dan bukannya menjadi ia sebagai bahan politik semata-mata.

      Delete
    33. Lebai Vergas Jln. Imbi.

      Delete
  2. komunis



    komunis



    komunis


    kawa baek najib

    ReplyDelete
  3. HSR guna pakai shinkansen (Jepun).
    ECRL guna pakai keretapi macam mana pun tak tau lagi... hahaha

    ReplyDelete
  4. ecrl 55b



    paja 99tahun




    bayar balik 138 tahun 55b




    campur riba


    55b jadi 200b




    kaya komunis



    keelentong melayu bangang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soal nya: berapa bilion masuk poket you know who.

      Termasuk mak badak.

      Salleh Keruak kata boleh sebut 1MDB dan DoJ tapi jangan kaitkan angka Ringgit dengan Najib.

      Lahaulawalla ...

      Delete
    2. Bahasa kebangsaan dah x laku.. hahahahaha..zahid kaki tipu..selalu merapu..hahahapadan muka melayu..macai melayu kuat mengampu..x cukup dedak taik pun dorang sapu..hahaha

      Delete



  5. tah habis habis komunis



    si najib bugis pengecut ni



    gadai tanah di kelate teganu kpd komunia



    alasan



    buat ketapi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam sejarah kita, yang bodoh ia lah anak Rajx yang kasi Singapura kpd Stamford Raffles.

      Di penubuhan Malaysia, Bretes kolonial kasi balek Spura kpd kita.

      Si bodoh anak Rajx lagi satu, meradang kpd si Maha Rasis & Chauvinis Lee Kuan Yew, konon nya "tendang" LKY & Spura dari Malaysia. Kepala hotak dia tak terfikir dia telah kasi Spura kpd LKY FOC.

      Cilaka - tepat kata kata itu, Kamus kata celaka maknna nya bawa malang.

      Dalam sejarah manusia, negara berperang mempertahankan national sovereignty (kedaulatan negara) and territorial integrity. Si anak Rajx itu kasi sekeping strategically valuable real estate kpd penjangak LKY dengan begitu saja.

      Tiada maaf bagi nya. Buku2 sejarah sekolah mesti di pinda, sebutkan begitu, supaya jangan sesiapa terlintas pun di kepala nya nak buat mcm anak Rajx itu buat di tahun 1965.

      Terutama nya bila Mr Cash Is King (yang bukan anak Rajx) pun dah banyak kasi tanah kpd Komunis China hingga Tun M kata boleh menjejas kedaulatan negara.

      Delete
    2. Betui tu. British sanggup berhabis perang dgn argentina sbb pertahankan falkland. Anak raja dah buat. Anak pm pun nak ikut jg.

      Delete
    3. tepat lagi abda



      yahudi amerika israel pun tak rembat tanah adat pusaka tanah malaya


      setakat beli tapak.kilang di penang intel


      yahudi pun tak nak jajah malaya



      apa ni komunis


      sehingga pelabuham ceylon pun dia sapu sebab ceylon tak mampu bayar utk pembinaaannya


      alahurabi


      tak dapat bayangkan kalau ecrl ni anak melayu tak dapat bayar hutang 55b dalam tempoh 138tahun macamana


      adakah kita kena sedekah semua burit puki anak dara gadis kita utk dbbaham komunis sbg ganti memastikan impregnation baka komunis ke dalam anak rahim gadis islam melayu membolehkan baka komunis menular d tanah malaya



      alahurabi


      cipap pula tergadai andai malaya takde air money utk di bayar kpd komunis


      alahurabi pas pun sokong tanah d ambil d kelantan. dah pun selesai kecuali d selangor sj belum

      Delete
    4. malaysiabaru,

      "kalau ecrl ni anak melayu tak dapat bayar hutang 55b dalam tempoh 138tahun macamana" -

      Kita mintak kerajaan baru PH cari apa saja dalam perjanjian itu yang boleh di gunakan untuk re-negotiate. Dapatkan kurang berpuluh bilion, pakai tenaga tempatan berbagai peringkat dengan % yang munasabah, dll.

      Kalau depa tak mau, kita kenselkan projek itu, depa bawak ke mahkamah, kita lawan.

      Hebohkan sebab nya untuk re-nego atau kensel, tak akan menjejas pelaburan asing ke negara ini.

      Susah2, kita pakai pakar2 kejuruteraan, juru ukur bahan dll dari Papua New Guinea (dsb nya, hehe) untuk kaji dan tunjukkan di mana yang China Kominis dah tipu, harga yang tak masuk akal, niat serong dsb nya.

      Tuntut dari mak badak, jika ada bukti berbilion pergi k dia.

      Delete
  6. 3,000 pekerjaan utk orang tempatan dlm melaksanakan ECRL?

    Sebagai buruh kasar saja? Kepala Bapak depa.

    Dah banyak di perkatakan bahawa tabi'at Cina Kominis tuh bawak semua perkerja depa ke tempat binaan di luar negera, dari jurutera, ke juru Ukur, ke tukang buat pelan, hingga ke tukang masak.

    Kot tukang masak depa pandai tumis pakai lard / minyak babi. Jenis yang di kata ultra kiasu. Kiasu makna nya tak mahu kalah, tak mahu ketinggalan. Gila punya pendirian, asyik nak menang saja, orang lain tak boleh menang. Di negara ini depa dah kena tanya bulat bulat: apa lagi lu mau?

    Macam macam karenah pihak luar di benarkan, jual tanah, jual peluang kerja di projek2 binaan di negara kita, kecacatan pemerintahan Najib, selain dari skandal besar gajah 1MDB.

    Najib dan geng dia perlu di ganti di Pru14.

    Di gomen Tun Mahathir selama 22 tahun ada kawalan berkenaan pekerja yang di bawak

    ReplyDelete
  7. mmmm.....dejavu? ini yang berbulan lalu mr j mati2 pertahankan, but this has proven me right!

    dari awal aku dah cakap, tapi penjilat2 najis tak percaya.

    no wonder, the more you lick najis, the dumber you will be!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr J tu tahi pun dia jilat. Skrg ni dah senyap terus. Sama ada dah bertaubat atau tukar nama lain.

      Delete
    2. He2 he2! Klu x, mana reza dpt ilham nak buat filem dumb and dumber 2...inspirasi dri geng kapla taik umno ni la! Ha2 ha2

      Delete
    3. Oh , I miss our well learned Mr. J . BTW , I really enjoyed the good bantering with him unlike the many walaunta moron that flooding this fantastic blog of Tn. Budin .

      I suspected that he/she is still amongst having taken a new identity just like KEJORA .

      Delete
  8. Ecrl ternyata bukanlah utk kebaikan rakyat kebanyakkan, tetapi projek segera najib utk dapat duit bgi membayar hutang 1mdb dan dana piliharaya! Juga utk menaikkan angka ekonomi utk tujuan politik. Hakikatnya, rakyat yg akan mwnanggung bebannya nanti!

    ReplyDelete
  9. Super Power Komunis. Dia masuk negara orang pon kita nak kene ikut bahasa dia!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No way. Bahasa Malaysia tersergam di Perkara 152 Perlembagaan.

      Malang nya Najib tak kisahkan BM, sekarang berkeliaran papan2 tanda dan papan iklan nama di kedai2 dlm bahasa depa, ada yang takda BM atau BI langsung.

      Perlu undikan Najib dan gomen nya out di Pru14 supaya kedaan mengarut spt itu tidak akan berterusan.

      Delete
    2. ...diapun bmkong. Apa diokisa. Janji masyu....

      Delete
    3. Bila PH jadi gomen, dia masyuk penjara le.

      Mak badak pun sama.

      Lain2 penjara. Tak boleh "khalwat" di penjara.

      Hadi akan tentukan begitu.

      Delete
  10. Udah2 ler cai2 bingai haprak lahanat durjana
    Kelentong fitnah korang tidak bawa ke mana
    Dah tak ada modal fitnah baru yg nak diguna
    Balik2, diulang-ulang 1MDB, GST, PAS, China

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kamu balik2 ulang apa yang keluar dari bontot kamu.

      Pakai nama banayk pulak nya - Kojolla, Penjalang Rakyat, Keng Najib dsb nya.

      Awat ha? Tarak confidence pakai satu nama orang boleh caa ko, ye?

      Ko complex-stricken, ye? Kesian.

      Delete
    2. Woiii! Kucut tulur!!! Ha2 ha2

      Delete
    3. najib dah nak kojol....kojola pun ikut kojol!

      aku nak ikut kajul!

      Delete
    4. Apabila seorang yg tak ada modal mengata org lain tak ada modal. Kesiannya... Lg kasihan pada macai lain yg bersorak menyangkakan kejora dah menangkis hujah lawan dgn carut marutnya.
      Kesiannnnnnn.....

      Delete
    5. Ini fakta la kejora woi. Bangun la dr mabuk ketagihan dedak. Nnt mudarat ambil dadah. Sorang dah buat di kl. Ramai yg mengekor.

      Delete
    6. KEJORA ni memang sah KEturunan Jahanam Orang RAmai .

      Dia ni peninggalan dari blog Rentry 7 yang dah mampus !

      Delete
    7. Eh Babi Melayu. Habis yg kau tu asyik nyanyi lagu benci pada DAP dan cina Msia pula per hal. At least china yg lahir kat msia ni dan jadi rakyat msia , mereka beragama. Yg Boss Lanun kau berbaik dgn CIna Komunis China tu, algi teruk, mereka ni tak beragama. Tengok saja umat2 islam ekturunan china Di China, ditindas, tak dibenarkan simapan janggut,, tak dibenarkan mempraktis agama islam, seperti berpuasa di bln Ramadhan. Dipaksa buka kedai pada bulan ramadhan. Pastu TPM dan Boss Kepala Bapa kau dgn hati ekring bersengkokol dgn Kjaan Chian Komunis, ditahan dan diserahkan etnik cina Islam Ugiyur pd Kjaan China. Ntah2 skarng mereka yg malang ni dipenjara atau disisksa. Yg lebih membimbangkan, diajtuh hukuman mati oleh Kjaan China. Kau ni Kujura mmng , buta hati dan akal ler. Tu la akibat byk madkan dedak Lanun dan Mak Badak

      Delete
  11. Memng tiada syak lagi rakyat yg layak mngundi di PRU14 ini spya mngundi PH demi mnyelamatkan bangsa dan negara tercinta ini dpd dirosakkan oleh pmimpin dpd parti UBN. Ayuh mari sama2 kita brganding bahu mnjayakan misi menyahkan regim kleptocrat ini bersama....

    ReplyDelete
  12. Pengumuman Kepada penjawat awam oleh PM di Picc @ 9.00 Pagi hari ini.

    1) Pemendekan kenaikan pangkat mengikut Time Based dikurangkan dari
    13 tahun ke 10 tahun. Bermula pada tahun 2018

    2) Mengujudkan Gred Lapisan DG 56 bagi jawatan DG 54 yg telah memegang jawatan selama 5 tahun.

    3) pemanjangan kemudahan kesihatan kepada ibu bapa lantikan pekerja kontrak bermula 1 Julai 2018

    4) sumbangan dana ke pada Cuepac sebanyak Rm 3 juta setahun

    5) kemudahan cuti tanpa rekod melibatkan bab keagamaan. 7 hari cuti tanpa rekod kepada org bukan islam.

    6) faedah persaraan, ...Kerajaan tambah 1% kenaikan kadar pencen kpd pesara. Asal 2% + 1 % = 3%. Start 1 Julai 2018.

    7) kerajaan memberi kepada persatuan pesara dan lain persatuan pesara dpt geran khas sebyk Rm 1 J.

    8) kerajaan bg kpd pesara kerajaan, qoata hj khas kepada mereka.

    9) Kerajaan bg kepada penjawat awam, kenaikan 1KGT khas kpd semua Penjawat Awam start 1 Julai 2018.

    Selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untung ler kejora..sebulan dua ni baik betui hati dato seri.dah bermgkuk2,berbaldi2 dedak ditabur..mmg budaya "CASH IS KING" dah sebati di hati najib dan rosmah mansur

      Delete
    2. Selagi ada apa yang boleh di beri nya nakkan undi, di beri nya. Politik murahan. Kerasuahan.

      Aku khuatir kot takda lagi Malaysia dah di beri nya semua bila sampai Pru14 nanti.

      Professor Stephen Hawking, Mathematician, Theoretical Physicist dan Cosmologist terkenal kata kita kena keluar dari planet earth ini dalam 200 tahun nih, nak elakkan jahanam nuclear war, climate change dll.

      Gaya Mr Cah Is King buat tuh, tak payah tunggu 200 tahun.

      Delete



    3. hak ptuiiiih


      pemantat awam ni golongan apa


      suruh ler


      s pelir r

      dan

      kak r.o.setan


      jangan sadis nak melingkupkan pbangkang



      p*****t awam


      kerja goyang kaki

      di jepun cuma ada brp % je : total populasi negara



      tidooo goyang kaki


      p*****t awam


      habissss sakau kantong negala


      Delete
    4. Beruntunglah orang pencen ...macam2 ada tapi kira ciput lah jika dibandingkan dengan RM4 billion yang Najib rembat dari KWAP .

      SRC pinjam (rembat) duit Kumpulan Wang Amanah Pencen 4 billion , Najib terima RM 42 juta komisen .

      Delete
  13. smpi bila la kita ni ditipu menteri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi menteri tu kita tak jadikan:

      1) Banduan
      2) Pelarian

      atau lebih baik lagi jadikan dia

      BANDUAN AKHIR

      Delete
  14. Ini untuk Kojolla @ Penjalang Rakyat @ Geng Najib @ dll -

    Umno division chief: I was set up, I am not a druggie
    Published on Today 10:49 am | Modified on Today 11:05 am

    A+ A-
    Bandar Tun Razak Umno division head Rizalman Mokhtar has admitted that he was detained by the police at an entertainment outlet on Monday morning but denied using illicit drugs.

    He also claimed that the incident was a set up to spoil his chances of being BN's candidate for the Bandar Tun Razak parliamentary seat.

    Bergaduh le kamu. Hidup le BN hingga Pru14 saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah agak dah



      bincang laaa sampai kawtim




      pegi masuk kelab dah salah


      ke haji hadi ada d kelab malam jalan imbi


      jumpa pas nak bincang d kelab malam



      bodoooo luuuu risalgianman


      masuk langlah kaki ke kelab buat apa


      takde tempat suci lain ke nak bincabg hal politik



      duit pru dah masuk 4juta



      sontot china doll dan haram dadih



      mat gian dari bandar ton rosak

      Delete

  15. ini kata punya badan


    Menceritakan apa yang berlaku pada kiejadian itu, katanya, beliau ke kelab berkenaan untuk berhibur dan hanya mengambil kopi dan minuman ringan




    mengaku dgn sukarela melangkah masuk ke kelab... ahli kelab malam seumur hidup..


    ada minum free utk 100tahun oleh bangsa komunis ker




    jom




    ketagih



    bersama



    umno bandar ton rosak



    kaaaahhh kaaaaaahhh kkaaaaahhhhh


    tongang


    umno-pas style



    sampai maaaaabboooook yer


    kalau tak mabok


    7days money back warranty



    takbir haji hadi punaisihat umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. takbir

      takebir

      takebeeer



      alaaaaaaaAkbaaaaar




      aik awat rasa pening niiih

      Delete
  16. Dia udah kecut pelir, Suman bapok taiik kuda
    Hanya keluar menyamar, diguna nama 'abda'
    Takut berjumpa, pelbagai alasan dia ada-ada
    Nak kenduri pukimak ke jadah apa ke benda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kojollah @ Geng Najib @ dll,

      Janjikan lah banyak2, gunakan lah pendadah punya Ketua Bahagian, gaduh lah selalu –

      3 Apr: Umno grassroots leaders demand sacking of division chief

      A group of Umno grassroots leaders have sent a memorandum to Umno today to demand the removal of an Umno division leader, who was arrested after testing positive for methamphetamine.

      Tasik Jaya Bandar Umno chief Razali Zakaria said stern action must be taken against the suspect to safeguard Umno’s dignity.

      Razali also urged the division leader to be stripped of any positions held in government or GLCs.

      Another Umno leader, Syed Rosli Syed Harman, called the incident a “disaster” for Umno, which must be immediately rectified.

      Delete
    2. Korang suruh le bos kamu tangguhkan Fake News law (macam adik bos ko cakap?)

      PM India Modi semalam arahkan undang2 fake news di India di tarik balik.

      PH akan bubarkan fake new law tuh bila menguasai kerajaan.

      Mahathir: Harapan will abolish fake news law

      The Pakatan Harapan coalition will abolish the anti-fake news law, together with other draconian laws it had already promised to repeal, once it comes into power.

      Its chairperson Dr Mahathir Mohamad said the Anti-Fake News Bill 2018 that is still pending in the Senate and the Election Commission’s redelineation report gazetted last week should have been seriously debated in Parliament.

      Delete
    3. Mencarut aje kerja puak ni... Patutlah tak lama lg lingkup.

      Delete
    4. Ketua Bahagian Umno tu, Razali Zakaria, kata, ".. I wonder why my report, or early screening report, (came up) positive (for a drug)." https://www.malaysiakini.com/news/418325

      Kepala bapak dia.

      Kojolla, jangan marah aku maki ye? Dah blajor dari bos kamu.

      Delete
    5. Masyaallah...macai umno mencarut,sama prgai macam rosmah

      Delete
    6. Apa msalah dgn akta tersebut, byk kbaikan jgn pndang buruk semata2,bkn berkaitan politik semata2,ada sesetengah pihak sngaja myebarkan berita palsu untuk meraih keuntungan.

      Delete
    7. Due to time constraint, I'll make it short & clear that ECRL has no tangible & intangible benefit to Bumiputeras & the entire nation but only of Najib's mark-up RM25 billion thievery/cheating.

      ECRL project has to go to the drain....!!

      Delete
    8. Hey Pukimak Kejora,

      Bila tarikh face-to-face kita tuu, kejora musibat...??

      Delete
  17. Auta klentong dan najib berpisah tiada...

    ReplyDelete
  18. Ptojek ecrl dibuat dengan duit pinjaman dari cina 55 billion..
    Pembinaan dibuat oleh syrikat cina kominis...harga ditetapkan oleh syarikat cina kominis...pekerja dan jentera pon dari negara cina kominis...pinjaman jenis ape ni?..

    ReplyDelete
  19. Adekah ecrl boleh memacu ekonomi dipantai timor?....negeri2 pantai timor adalah negeri pertanian dan perikanan...tiada industri berat..

    Adekahbpantai timor perlu keretapi laju?....lpt dari karak ke kuala terengganu masih lengang kecuali musim cuti...

    Untuk 20 tahun lagi ecrl blm dapat maksimakan penggunaan...tambah lagi kalo tambangnye mahal...dari stesen ke destisnasi perlu ambik teksi plak...

    Takkan balik modal dlm tempoh tersebut...

    Bagi cina lu tak boleh bayar utang lu kasi lu punye aset...

    ReplyDelete
  20. Dia udah kecut pelir, kejora bapuk tua bapuk taiik kuda
    Hanya keluar menyamar, diguna nama 'aman'
    Takut berjumpa, pelbagai alasan dia ada-ada
    Nak kenduri pukimak ke jadah apa ke benda

    Kah kaahh kaaahhh kaaaahhhh kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  21. GOODNES!ELOK LAPORKAN 'FAKE NEWS' BN buat fake news.

    ReplyDelete
  22. "Don't let gov't fall to the opposition," Najib urges - M'Kini.

    Dah merayu nampak si Najib. Dah tenat, gamak nya.

    Kita sebat dan belasah sedaya upaya hingga gomen dia "expire" di Pru14.

    ReplyDelete
  23. Kojolla @ Geng Najib @ mcm mcm nama,

    Nyata kau sorang aje disini. Arini kau tak selalu masok sini, nama2 lain kau pun tak nampak. Kau sibuk ye arini.

    Kot lepas aku cakap begini kau pun masuk mengguna nama nama lain kau.

    Givap le. Semua orang dah tau, tembelang kau kuat sangat bau.

    ReplyDelete
  24. OLIH KERANA PERNAH BERKHIDMAT D KEM PENGANGUTAN, SAYA PERNAH D MINTA OLIH ARWAH 'DIN TURTLE' UTK MEMBERI PANDANGAN/ULASAN KHUSUS MENGENAI PROJEK ECRL INI.

    D JEMPUT MEMBACA ARTIKEL DLM BLOG NYA.

    APA YG SEDANG BERLAKU D BAWAH KEPIMPINAN NAJIB AMAT MERBAHAYA N BOLIH MENJADI ANCAMAN KPD KEDAULATAN NEGARA.

    "ECONOMIC COLONIALISATION BEING BACKED BY MILITARY MIGHT IS A SURE INGRIDIENT 4 DISASTER".

    OLIH KERANA SUDAH MEMPUNYAI LUAS PENGALAMAN DLM INDUSTRI RAIL, KITA SEPATUT NYA UDAH MAMPU MENGEKSPOT KEPAKARAN.

    SAYA TIDAK HAIRAN BAHAWA SEMUA NYA AKAN D BAWA DRPD TIONGKOK. PEMAIN INDUSTRI RAIL TEMPATAN AKAN MELOPONG N MENJADI 'PEMINTA SEDEKAH' DRPD KONTRAKTOR UTAMA(TIONGKOK).

    DLM PERANG DUNIA KEDUA ,JEPUN TLH MEMAKSA WANITA TEMPATAN UTK MENJADI 'COMFORT WOMEN' (PENYEDAP). SAYA AMAT KHUATIR YG PERKARA YG SAMA AKAN BERLAKU D SEPANJANG 'CORRIDOR' ECRL ( MUNGKIN DGN CARA D BAYAR ). INI LAH SAJA 'BUSINESS' YG AKAN D BERI KPD WARGA TEMPATAN.

    MEMANG SAH YG NILAI KONTRAK AMAT TIDAK MUNASABAH.

    SAYA TLH MAKLUMKAN BAHAWA JIKA PH MENAWAN PUTRAJAYA, IA NYA WAJIB D NILAI SEMULA N SAYA BERSEDIA MEMBANTU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana kau tahu, ckup mnjdi zalim mcm mahadey dulu yg menafikan hak pmbgunan rakyat pantai timur, org yg zalim tak patut dianggap sbg pjuang

      Delete
    2. Oku,

      Kurang otak betul kamu nih.

      Kamu tak baca dia pernah kerja di Kementerian Pengangkutan?

      Nuduh Tun Mahathir zalim, takda apa apa fakta dan alasan pun.

      Betul ke kamu OKU otak?

      Delete
    3. Tak kira dia kerja dgn manapun,smp bila nk mnghukum rakyat pntai timur dgn manafikan pmbgunan usahlah mncotohi mahadey

      Delete
    4. Jawapan kamu nampak nya mengkonkemkan kamu OKU otak.

      Ketahui lah kamu bahawa nak membangunkan Pantai Timur atau di mana pun, tak boleh dengan membazir, kos yang di curigai, pelung kerja anak2 tempatan tak di beri, hingga anak buah kamu pun ha nya dapat kerja kuli kong angkat simen, angat besi dsb nya aje.

      Delete
    5. Buat brader abda,

      Toksah dilayan beruk uku tu

      Nama pun dah dekat bunyi ungka

      Akalnya tinggal sUKU
      Eloknya kasi lUKU
      Biar benjoi berbUKU-bUKU

      Lepas PRU nanti
      Makhluk2 ni kita himpun dan karamkan buat tUKUn lebih baik

      Delete
    6. KPD SDR OKU,

      SAYA PERNAH BERKHIDMAT D BHG PEROLIHAN , KEM KEWANGAN N TLH TERLATIH DLM BIDANG 'PURSHASING N SUPPLY'.

      TIADA SIAPA YG MENETANG PEMBANGUNAN D PANTAI TIMOR. APA YG D PERSOALKAN IALAH KOS N PEMILIHAN KONTRAKTOR UTAMA.

      INI LAH MOTO YG SAYA MASIH PEGANG HINGGA SEKARANG :-

      "EVERY CENT MUST B WELL SPENT. N EVERY SPEND IS WELL ACCOUNTED FOR".

      HARAP SDR FAHAM MAKNA NYA. SALAM.

      Delete
    7. Bro Tajul,

      Lepas pihak yang berkenaan dah beri penerangan di atas ni, we'll let it be.

      Apa dia kata lagi pasal ecrl tak guna jawab lagi.

      Pasal lain, nak juga tibai dia kalau dia menuduh mengarut.

      Delete
    8. Due to time constraint, I'll make it short & clear that ECRL has no tangible & intangible benefit to Bumiputeras & the entire nation but only of Najib's mark-up RM25 billion thievery/cheating.

      ECRL project has to go to the drain....!!

      Delete
  25. Hrpn pmbngkng nmpknya smkin pudar, dgn mngharapkan kelemahan bn semata2 nk mng pru takkan kemana, kelemahan pmbngkang yg tak pernh berubah tadk dpt ditutup dgn kelemahan bn semata2.rakyat mmg tersa dgn kelemahan ekonomi tp dgn mmilih ph rakyat kene bersdia mghadapi krisis politik yg berpnjangan, kianat mnghianati sesama pmbngkang pasti akan berlaku, pmbngkang yg ada skrg mmg tak layak mnggantikan bn, mereka yg taknak berubah buknnya rakyat yg tdk mahu perubahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak mana la pulak ni...dunguuuu smacam je hujah

      Delete
    2. Satu pandangan yg dangkal tanpa fakta yg jelas dan solid. Selangor dan PP telah terbukti dgn kedudukan kewangan yg kukuh dan paling teratas antara semua negeri dan dgn rezab yg tinggi dgn hutang yg paling minima dgn kerajaan persekutuan!!! Tidak ada ketegangan politik yg serius wlaupun PAS menarik diri dri pakatan dan business as usual. Sedangkan kerajaan sedia ada telah gagal utk mensejahterakan rakyat dan menjadi buah mulut masyarakat antarabangsa atas sbb yg memalukan!!!!

      Delete
    3. Biar dungu asal tak mnipu diri sndiri, tgk aja parti dlm ph pnuh bermasalah,

      Delete
    4. OKU,

      Siapa cakap rakyat tak mahu perubahan dari gomen BN kpd gomen Pakatan Harapan?

      Ini blog pro-PH. Boleh dissent, tapi kalau kamu nak keji PH dan puji BN, kau kena kasi fakta2 yang kukuh, data yang tepat, hujah2 yang boleh di percayai lah.

      Kalau tak, kamu kena sesah, belasah, sebat, sekel pala - tak kisah lah kamu OKU. (Pssst, kalau betul OKU otak, kami tak belasah, tapi kamu ngaku lah.)

      Delete
    5. Sdr ukuleleh! Kalau dungu tu maknanya dia x dpt nak bezakan antara menipu diri sendiri dan kena tipu!!! PH nampak bermasaalah sbb media korang yg buat PH nampak ada masalh..cuba masuk dan join program PH, baru tau ada maslah ke X!!

      Delete
    6. Si dunguuu tetap rela ditipu...hanya dngan menabur dedak di ujung2 penggal pun mata si dungu dah naik juling bagai.

      Delete
    7. Due to time constraint, I'll make it short & clear that ECRL has no tangible & intangible benefit to Bumiputeras & the entire nation but only of Najib's mark-up RM25 billion thievery/cheating.

      ECRL project has to go to the drain....!!

      Delete
    8. Uku, Tak mcm yg lain, aku ni jenis berterus terang. Ini blog PH. Hujah di sini adalah analitikal. Kalau kau tak boleh ikut dan masih dgn hujah dangkal yg penuh kebencian pada TDM. Baik kau blah.
      Aku takut kebodohan kau tu akan berjangkit pada pembaca blog ni. Sekian dimaklumkan.

      Bulat Ken
      Pegawai Khas di Kementerian Sampah Masyarakat Negara Pasir Berdengung.

      Delete

  26. Umno division chief says didn’t do drugs, only drank coffee at nightclub

    Malay Mail Online
    BY KENNETH TEE

    Rizalman suggested the incident may have stemmed from those seeking to derail his possible selection for the 14th general election. — Bernama pic©

    KUALA LUMPUR, April 4 — Bandar Tun Razak Umno division chief Datuk Rizalman Mokhtar claimed he was entrapped by political rivals, following his arrest for alleged drug abuse at an entertainment outlet here on Monday.

    At a press conference today where he confirmed he was the Umno leader reportedly arrested during the raid, he suggested the incident may have stemmed from those seeking to derail his possible selection for the 14th general election.

    “I am not sure who did it, but I believe it was done to jeopardise my candidacy of contesting in Bandar Tun Razak and tarnish my name.

    “I also vehemently deny any wrongdoings as claimed in reports,” he said at the Bandar Tun Razak Umno division office.

    Rizalman said he went to the entertainment centre for normal leisure activities and assumed the outlet was licensed as it has been open for almost a decade.

    “We abstained from alcohol and only drank coffee and soft drinks, but our urine test results returned positive.

    “I did not hallucinate and I was normal during the arrest so I am wondering why my [test result] is positive,” he said.

    He said he was ready to cooperate with the authorities investigating him and ready to resign his political posts if he is convicted.

    Rizalman said it was unfair for the public to prejudge him as he was innocent until proven guilty.

    “I also urge that Umno and Barisan Nasional be left out of this of this because this is a personal matter,” he said.


    #### Haa..haaa . minum kopi saja tapi ujian air kencing positif syabu ....

    Memang sah sama ada doctor bodoh atau walaunta lupa beri dedak !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Out of so many mamak

      Or starbucks/coffee bean/gloria jeans

      Or kalau nak standard lagi coffee house kat hotel2 5 bintang yang boleh dibuat tempat ngopi

      Tapi kalabul malami jugak yg dipilih buat port ngeteh

      (mcm dh biasa pergi je)

      Lepas tu ada hati nak jadi calon btanding?

      Masih boleh - tapi kena tubuhkan parti baru la yg bernama:

      PARTI SAMPAI PAGI

      Delete
  27. Aku ni salah anggap ke, lebaimodern ni bukan Geng Najib ke?

    lebaimodern 4 April 2018 at 15:57 kata

    "MELETOP!!!! Najib yang suka bertangguh akhirnya TERKANTOI dgn strategi memakan diri...!!!

    "AKIBAT SIBUK NAK SEKAT DAN HARAMKAN PARTI ORANG, PARTI NYA SENDIRI IAITU UMNO RUPA2NYA DAH NAK MATI.

    Itu dia ngentam Najib, bukan Geng Najib.

    Tambah pulak dia kata

    "ORANG UMNO TENTU LEBIH FAHAM DAN TAHU PERLEMBAGAAN PARTI KERAMAT MEREKA. YER LAH, PARTI PPBM MEREKA TAHU TAKKAN PARTI SENDIRI MEREKA TAK TAHU.

    "UNTUK PERINGATAN, Pemilihan MKT UMNO tidak boleh melebihi 18 April 2018 setelah ditangguhkan selama 18 bulan. Pemilihan TERDAHULU sepatutnya dibuat sebelum 19 Okt 2016 setelah kali terakhir dibuat pada 19 Okt 2013...tetapi pemilihan 2016 telah di tunda. Kegagalan melaksanakan pemilihan pd tahun ini sebelum 18 Feb boleh menyebabkan Umno di HARAM kan. INI ADALAH MENGIKUT PERLEMBAGAAN UMNO!!!"

    Ooooooo, betul tu, Lebai. Kita semua mesti jeritkan di sana sini. PH pun mesti bunyikan bedok ke, kentong ke, canangkan hal ini.

    Hairan pulak aku tak dengor hal ini di riuhkan pemimpin PH. Kalau ada sesiapa boleh konfemkan apa Lebai tuh cakap ada lah betul dan aku tak dengor PH cakap tuh bukan sebab telinga pekak, aku akan banyak terima kasih.

    TK lebaimodern.

    ReplyDelete
  28. Hanya satu cara sahaja menghapuskan penyamun.

    ReplyDelete
  29. Kurang upaya pun nak masuk
    Hal kita dia menyibuk
    Dedak Klepto dah tumbuk rusuk
    Apa dikomen keluar abuk!

    Kata tak tipu diri sendiri
    Tapi pencuri sanggup balaci
    Satu dunia bukti diberi
    Di sini bukti kunci di laci!

    Apa zalimnya Tun Mahathir
    Uku dah oku,otak ke hilir
    Tak kaji buku tentulah pandir
    Dengar Tun aje,lidah terjelir!

    Zaman kini zaman Klepto
    Pemimpin rasuah bermain kotor
    'Sapu semua' dijadikan motto
    Uku, pendedak semua beratur!

    Harapan pembangkang mananya pudar
    Chief Klepto badan dah dedar
    Macam dirasuk jadi tak sedar
    Suap dedak kampung dan bandar!

    Guna semua nak jamin menang
    Takut sungguh dirinya kalah
    Bersama Mahathir rakyat dah senang
    Nampak gayanya Klepto yg lelah!



    ReplyDelete
    Replies
    1. Terpaksa si bugis tabur berguni guni dedak sb takutkan tun m..


      Kaaahh kahh kahhhhh kahh kaaahh

      Delete
  30. malaysiabaru 4 April 2018 at 09:57 kata

    tah habis habis komunis.

    Betul. Kominis China belom pernah ikrar menyingkirkan fahaman kominis, walau pun depa dah jadi nombor 2 kuasa ekonomi di dunia. Tak pernah dengor atau terbaca pengumuman singkiran itu.

    Walau pun tak dengor atau terbaca depa melakukan atau menggalakkan keganasan kominis di rantau ini sejak Mao Zedong mampos dan Chin Peng & Parti Kominis Malaya terpelesuk di Betong Salient, Selatan Thailand, kita tak boleh anggap tidak ada yang memegang fahaman kominis secara rahsia di negara ini.

    Seperkara lagi: Untuk kegunaan di saat2 genting, masa ada konflik, malah peperangan, Kominis China mencari laluan alternatif ke Selat Melaka dan Eropah tanpa melalui Singapore yang dah "kahwin" dengan Amreeeka yang dah ada pangakalan tentera di pulau itu.

    Jadi, jalan darat dari Kuantan, melalui ECRL ke Melaka ada lah penting di military strategy depa. Maka suatu pelabuhan di Melaka pun di idam depa. Kot Melaka boleh jadi pangkalan mliter depa.

    Dengan yang demikian, apa kah kita dah masuk perangkap military strategy depa dan jadi alat bagi Kominis China membina "alternative route" depa ke Selat Melaka?

    Dan yang meluluskan projek itu membina dana persendirian berpuluh bilion Ringgit yang di tambah kapada jumlah ECRL yang di suatu masa di anggarkan RM35 bilion, akhir nya jadi RM55 bilion?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahana nya di negara ini kaum Cina ada lah 23% jumlah penduduk. Ramai yang tak hormatkan Perlembagaan negara, justeru taat setia depa kapada negara ini di muskhilkan.

      Mereka boleh menjadi Fifth Column bagi Kominis China jika ada konflik atau peperangan yang melibat kita dengan depa.

      Tambah pula, begitu ramai pekerja Kominis China depa bawa bagi melaksanakan projek itu. Khuatirkan ramai yang melenyapkan diri tak balik ke China bila siap projek.

      Amerika hantar pulang berkapal kapal kuli2 China bila siap pembinaan Trans-America Railway di abad 19. Ramai yang lenyap, tinggal di Amerika, buat jahat jenayah hingga Amerika buat Chinese Exclusion Act, mengharamkan depa diam di US.

      Kalau Najib terus merintah, gamak nya di tutup nya mata hal begitu. Kena singkirkan dia dari jawatan PM di Pru14.

      Delete
  31. Bapak Berita Palsu Kepala Bapak ni !

    ReplyDelete
  32. Kita wajib sekat Najib dari merompak RM25 bilyon hasil 'mark-up' dari projek ECRL itu.....!!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...